Sinds de 4 mei heb ik gelukkig geen telefoontjes meer gehad.
Hopelijk is het nu weer een paar maanden stil?
Hopelijk is het nu weer een paar maanden stil?

Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Techneut op 21-05-2015 21:24 ]
Verwijderd
Het was een waarschuwing, niets meer en niets minder, vraag eens aan je ouders of zij het verschil weten tussen een koppeling van een bestand extensie of een zogenaamde slc/serial of whatever in een command prompt.Overigens snap ik met de beste wil ter wereld niet wat sommigen van die lieden met wat segs in z'n bericht van maandag 18 mei meldde beogen met dat ASSOC Command. Hoezo is daar iets mee om in te trappen? Bijna onderste regel???? Misschien zie ik iets over het hoofd, zo ja dan zou ik dat graag vernemen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 21:13 ]
Zo'n scheepstoeter/luchthoorn gebruiken geen idee? Kans dat er een aanklacht volgt wegens mishandeling is minimaal, door de oor-/hoofdpijn die zo'n gast met wat geluk er van krijgt kan hij/zij in ieder geval even niets meer doen en als het hem/haar vaak genoeg overkomt houden ze er wel mee op...Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:17:
Ach... waar zullen we die eens mee het bos in sturen?
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
User Error -- Please Replace User
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb het geluid van zo'n rondzing-fluittoontje als bestand. Als je daarna nog wat hoort via je geperforeerde trommelvlies... Het kostte mij al bijna een tweeter.Pietervs schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:42:
Zo'n scheepstoeter/luchthoorn gebruiken geen idee?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Tja, als je zeeën van tijd hebt en geen raad weet wat je daar mee moet, dan kan ik me enigszins voorstellen dat je wel eens je hiermee wilt vermaken. Eén of twee keer en dan is de lol er af. Niets op tegen, maar laat je nooit verleiden tot het intypen van bepaalde commando's.mgizmo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:47:
Ja ik wil ook gebeld worden. Lekker in een VM de acties uitvoeren om te achterhalen wat ze nu precies willen doen of is daar al een tech blog over te vinden?
[ Voor 3% gewijzigd door Techneut op 22-05-2015 19:22 ]
Zozo toe maar. Wellicht niet aan gedacht dat er professionals in de security wereld werken?Techneut schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 18:47:
[...]
Tja, als je zeeën van tijd hebt en geen raad weet wat je daar mee moet, dan kan ik me enigszins voorstellen dat je wel eens je hiermee wilt vermaken. Eén of twee keer en dan is de lol er af. Niets op tegen, maar laat je nooit verleiden tot het intypen van bepaalde commando's.
Ransomware dus of wellicht toch een bot installeren (tbv ddos bv) ? Ik ben wel benieuwd (zie reactie boven).Wat ze precies willen is allang uitvoerig uit de doeken gedaan, namelijk met de nodige smoesjes je verleiden bepaalde handelingen te verrichten, daardoor volledige controle te krijgen tot je computer en vervolgens de hele handel op slot zetten. Daarna, tegen forse betaling natuurlijk, je aanbieden om hem op afstand weer los te krijgen. Van sommige mensen die hier slachtoffer van waren (nauwelijks voor te stellen, maar die zijn er echt) schijnt het meer dan eens voor te komen dat na betaling die beloofde hulp gewoon uitblijft. Dat is dus waar ze op uit zijn.
Kennis is macht.En ja, de slachtoffers behoren zoals te verwachten tot de groep die weinig kennis van zaken hebben en daardoor finaal met de handen omhoog staan. Mensen die er wel verstand van hebben trekken hem zo weer uit het moeras, alleen die trappen er niet in.
Misschien begrijp je niet helemaal wat ik met mijn bericht bedoel. Want je haalt er professionals in de security wereld bij. Alsof die hier iets aan zouden kunnen doen. In elk geval geeft de persoon die ik antwoordde daar ook geen blijk van, die was alleen maar nieuwsgierig en daar probeerde ik een antwoord op te geven, dat was alles.mgizmo schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:03:
[...]
Zozo toe maar. Wellicht niet aan gedacht dat er professionals in de security wereld werken?
[...]
Ransomware dus of wellicht toch een bot installeren (tbv ddos bv) ? Ik ben wel benieuwd (zie reactie boven).
[...]
Kennis is macht.
Ik begrijp wel degelijk wat je met je bericht bedoelde. Ik zou teveel tijd over hebben en het is onzinnig om het uit te zoeken, wat je nogmaals bevestigd. Laat me lekker in mijn waarde. Als hier control servers achter hangen die hierdoor opgespoord kunnen worden, zie ik het als nuttige besteding. Dat het water naar de zee dragen is, ach ja... Ieder zijn vak.Techneut schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 23:43:
Kortom, wat probeer je eigenlijk duidelijk te maken met de op mij nogal op bitse toon overkomende opmerking?
[ Voor 26% gewijzigd door Techneut op 23-05-2015 15:55 ]
Techneut schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 12:20:
Niettemin nogmaals succes met je pogingen.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Arrogant op 21-09-2015 14:56 ]
Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij
heb ik geprobeerd en doe ik vrijwel standaard (als ik de tijd heb).Squ1zZy schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:37:
Misschien had je ze langer aan de telefoon moeten houden. Doen of je compleet gek bent. CTRL+R en zeggen dat de explorer opent. Dat je vmd hebt ingetypt bij run en dat je de melding krijgt dat de commando niet zou bestaan.
Even kijken hoe lang ze het vol houden
M2M schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:37:
Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat ze allemaal uitvoeren met toegang tot mijn PC. Zou je dit soort dingen in een virtual machine kunnen laten draaien of zullen ze snugger genoeg zijn om dat door te hebben?
Blokker_1999 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:39:
[...]
Zou ik ook wel eens willen weten. Heb een VM klaar staan maar ze bellen nooit.
ik had helaas geen VM klaar staan.F_J_K schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:41:
De kans dat iemand met kennis van zaken wordt gebeld is niet heel groot, laat staan op een moment dat je zowel tijd hebt als een virtuele omgeving klaar hebt staan.
Maar leuk is het wel.. Hoe meer tijd (en telefoontikken) het kost voor scammers terwijl het uiteindelijk niets oplevert, hoe minder winstgevend en op termijn hoe minder scammers. Het lijkt me inderdaad een leuke sport om lang aan de lijn te houden
[...]
Dat zal afhangen van de scammer, denk ik.
Maar laten we het inderdaad anders maar houden bij Telefoonscam topic
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2015 15:14 . Reden: typo ]
Op zich heb je wel gelijk misschien, maar waarom niet een grap ervan maken? Serieus praten of alleen oppakken kost je evenveel zo niet meer ergernis.... of iig ik zou dat vinden.Techneut schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:48:
[...]
Eén ding zijn we het allemaal wel over eens, het is een grote bron van ergernis! Maar dat is het internationaal inmiddels al enige jaren. Helaas weinig tegen te doen. Wat wel duidelijk mag zijn, vriendelijk, onvriendelijk, sarcastische opmerkingen of wat dan ook, je zal nooit ook maar enige indruk maken.
Maar kan je als je het ziet sowieso gewoon beter helemaal niet oppakken? Nu pak je op en weten ze dat de lijn bestaat, dat je aanwezig bent en mss zelfs wel dat je bewust ze probeert te negeren. Als je niet oppakt weten ze niets.Als ik nu zo'n vreemd nummer zie neem ik op en leg direct weer neer. En ingeval van anonieme beller merk ik het meteen, ook dan verbreek ik na het eerste bla bla zonder ook maar iets te zeggen meteen de verbinding.
Omdat dit geen enkele zin heeft, tenzij je het fijn vindt je zelf te kietelen. Daarnaast is alle serieus gepraat, gespeeld of echt, voor mij allang de revue gepasseerd.marcel87 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
Op zich heb je wel gelijk misschien, maar waarom niet een grap ervan maken? Serieus praten of alleen oppakken kost je evenveel zo niet meer ergernis.... of iig ik zou dat vinden.
Als je niet oppakt blijft hij een halve minuut doorrinkelen en met een halve minuut lang hetzelfde melodietje als beltoon word je ook niet vrolijk. Om van die ergernis af te komen neem je op en leg je meteen weer neer. Bovendien is het meer dan eens een anonieme beller en aangezien we meerdere contacten hebben die ook anoniem zijn nemen we altijd op. Ook nemen we soms de tweede telefoon elders in huis op, nog een ouderwetse zonder nummermelding. We zijn bij de meesten van dit illustere gezelschap dus toch al bekend, opnemen kan daardoor wat dat betreft hoegenaamd geen kwaad meer.[...]
Maar kan je als je het ziet sowieso gewoon beter helemaal niet oppakken? Nu pak je op en weten ze dat de lijn bestaat, dat je aanwezig bent en mss zelfs wel dat je bewust ze probeert te negeren. Als je niet oppakt weten ze niets.
Ik vermoed dat bijna iedereen naar ik verneem zo langzamerhand wel een zo'n idioot aan de lijn heeft gehad. Ik denk dat waarschuwen weinig meer toevoegt. Iedereen weet het wel in mijn beleving.Voor de rest zelf geen last van gehad en hoop dat het zo blijft. Na het lezen van dit topic toch maar ff thuis zeggen dat ze dit soort bellers moeten negeren. Beter voorkomen dan genezen.
Als dit het geval zou zijn zouden ze niet meer bellen, dan zou de kans op succes namelijk 0 zijn. Het feit dat ze nog niet zijn opgehouden lijkt erop te duiden dat er nog steeds een percentage>0 meewerkt en geld afhandig wordt gemaakt. Het doel is geld verdienen, niet tijd verdoen met nutteloze telefoontjes.Techneut schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:22:
[...]
Ik vermoed dat bijna iedereen naar ik verneem zo langzamerhand wel een zo'n idioot aan de lijn heeft gehad. Ik denk dat waarschuwen weinig meer toevoegt. Iedereen weet het wel in mijn beleving.
Oké dat is dan wel logisch inderdaad. Al zou mij dat doorrinkelen nog niet zo irriteren, maar als je niet weet wie het is als je vaker anonieme bellers hebt ben je geneigd om op te pakken.Techneut schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:22:
[...]
Als je niet oppakt blijft hij een halve minuut doorrinkelen en met een halve minuut lang hetzelfde melodietje als beltoon word je ook niet vrolijk. Om van die ergernis af te komen neem je op en leg je meteen weer neer. Bovendien is het meer dan eens een anonieme beller en aangezien we meerdere contacten hebben die ook anoniem zijn nemen we altijd op. Ook nemen we soms de tweede telefoon elders in huis op, nog een ouderwetse zonder nummermelding.
Nou weet ik niet. Stel je pakt vanaf nu nooit meer op, zou men daar dan geen aantekening van maken? Ik vergelijk het even met een stalker die wij tijden hebben gehad, oppakken en niks zeggen had niet veel resultaat... het ding helemaal niet opnemen wel meer. Maar ja het feit blijft dat die lui sowieso al niet goed wijs zijn, dus misschien werkt het de ene keer wel en de andere keer niet. Dat zou je dan voor een lange tijd moeten uitproberen.We zijn bij de meesten van dit illustere gezelschap dus toch al bekend, opnemen kan daardoor wat dat betreft hoegenaamd geen kwaad meer.
Ik heb er wel eens over gelezen maar eigenlijk heb ik in mijn omgeving nog niet gehoord dat iemand een gebrekkig Engelse eraan had voor "hulp" met Windows. Lijkt me dat waarschuwen nooit verkeerd is, net wat Henk zegt. A.h.v. dit topic in elk geval zelf weer wat geleerd en o.a. mijn moeder even verteld over de methoden en wat je kunt doen... had ze geen weet van. Best nuttig aangezien zij vooral pc-user is en niks meer op computervlak net als zoveel mensen. Je kan er misschien (te) snel in meegaan wanneer nietsvermoedend.[...]
Ik vermoed dat bijna iedereen naar ik verneem zo langzamerhand wel een zo'n idioot aan de lijn heeft gehad. Ik denk dat waarschuwen weinig meer toevoegt. Iedereen weet het wel in mijn beleving.
[ Voor 6% gewijzigd door inf3rno89 op 11-10-2015 15:30 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 11-10-2015 17:34 ]
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
| 2015-11-04 12:58:00 0243340078 In/Failed 2015-11-04 12:58:10 008721 In/OK 2015-11-04 15:24:53 0243940001 In/Failed 2015-11-04 15:25:03 008721 In/OK 2015-11-05 12:42:53 0243540062 In/Failed 2015-11-05 12:42:59 008721 In/OK |
nope
Ik heb dit nu ook sinds een tijd, plus minus nu zo'n 4 weken aan de gang. Blokeer in mijn iphone elke keer maar het nummer wat gebeld heeft. En de telefoon op niet storen zetten s'nachts. Wel even de optie herhaalde oproepen uitzetten soms bellen ze 2 of 3 keer vlak achterelkaar aan, dan gaat ie alsnog over.inf3rno89 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:27:
Ik lees hier allemaal over scams met mensen die echt bellen.
Een vriend heeft een totaal andere probleem. Hij wordt elke dag minimaal tussen de 20-30 keer gebeld, ook in de nacht. Helaas kan hij het nummer niet eventjes veranderen door zijn grote netwerk. De meeste nummer zijn ontzettend raar zoals +284568005393 en soms ook gewoon privenummers.
Hij heeft de eerste keer opgenomen (geen geluid aan de andere kant) waarna er ongeveer €0,80 op werd geteld bij zijn telefoonrekening. De telefoon gaat nu ook alleen een keer over, waarna wordt opgehangen. Sindsdien wordt hij dus gebeld dag en nacht al een maand lang. Provider (T-Mobile) weet er geen raad mee, zo ook de politie.
Iemand die hier ervaring mee heeft of tips? Ik kom alleen Engelse topics tegen en die stammen meestal uit 2011 en eerder, er staat ook niet bij of het ooit is opgelost.
And as final touch god created the Dutch
Volgens mij is een Caller-ID vrij eenvoudig te spoofen (mits je provider dat ondersteunt).Techneut schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:04:
Wat ik me afvraag is hoe ze het flikken om een niet bestaand landnummer mee te sturen dat op je display verschijnt. Ooit een paar keer gehad namelijk. Op die manier wekken ze misschien ooit de indruk dat ze gewoon bellen vanaf een Nederlands nummer, terwijl ze in werkelijkheid ergens in het verre oosten zitten.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik wist niet dat dit zo eenvoudig was. Eigenlijk is het verbijsterend dat dit kan en dat dit nog wordt ondersteund ook door de telecomprovider. Grote kans dus dat al die uiteenlopende nummers die braaf door deze of gene zijn genoteerd vals zijn. Ik heb het even opgezocht, zie:Compizfox schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 12:50:
[...]
Volgens mij is een Caller-ID vrij eenvoudig te spoofen (mits je provider dat ondersteunt).
[ Voor 6% gewijzigd door Techneut op 17-11-2015 17:19 ]
Ik hoop echt voor je dat dit definitief heeft geholpen. Maar je kunt wel aannemen dat die bot nog steeds doordraait. En dan is de kans niet denkbeeldig dat het feest na korte tijd toch weer opnieuw begint. Wees althans mocht dit onverhoopt gebeuren niet verbaasd. Het was bij degene die dit in een van de vorige berichten ook meldde als advies van KPN een nogal dom advies vond ik, een advies dat bepaald niet getuigt van logisch nadenken. Mensen met een "geheim" nummer zijn er namelijk ook slachtoffer van. Het enige geheime is immers dat het nummer niet in de papieren en de online gids staat.inf3rno89 schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 19:21:
Ja mijn vriend heeft ook helaas een nieuw nummer moeten nemen.. Man man, wat een k*t scam.
[ Voor 193% gewijzigd door dutchnltweaker op 01-12-2015 13:05 ]
Je had deze vraag ook op het simyo forum gesteld, of misschien was dat iemand anders ?dutchnltweaker schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 06:49:
Ik werdt gebeld door de nummer +21825053841heb net niet kunnen opnemen maar ook nergens kunnem terug vinden waar er van gebeld werdt?
Kan iemand me helpen hiermee.
Dat komt van Marokko. Vooral niet terugbellen.
Hoezo? Het is toch niet jouw topic?
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Haha sorry ben in de war met een andere topic.
fookin mad fer it
DikkeBMW schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:56:
Heb me wel eens kostelijk vermaakt met die Indische Microsoft gasten. Aantal tabbladen met city noise, construction noise, emergency sirens etc. En dan lekker hard en door de lijn schreeuwen. Net als ze op willen hangen doen alsof je mee werkt en het al gevonden hebt. Tramlijn erdoor laten razen. Na 10 minuten was de pret over en was hij het zat. 2 minuten later belde hij terug om alles en iedereen uit te schelden
[ Voor 32% gewijzigd door DJMaze op 14-12-2015 12:14 ]
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Testing, one, two ...
Vertel mij wat, wordt al jaren door die paljassen te pas en te onpas opgebeld.hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:05:
Zit je eenmaal in de database, kom je er niet snel meer vanaf, ongeacht of je nu opneemt of niet.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Blijft irritant die whois gegevens, maar vul zelf altijd een nummer in van een simkaart die toch in de lade ligt net als een mailadres naar een 1 keer per jaar eens kijken of er nog wat nuttigs in zit mail.MisterEagle schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:57:
heeft iemand wel is met deze, vermoedelijke vorm van, scam te maken gehad:
Ik heb sinds een maand ongeveer een .com domeinnaam en sindsdien word ik met regelmaat gebeld vanuit Amerika, door een bedrijf dat zegt dat ze mijn website willen designen.
De eerste keer dacht ik, ah geinig.. koude acquisitie, echter als je het nummer terugbelt krijg je iemand aan de lijn die geen flauw idee heeft waar het over gaat. Daarnaast zijn het inmiddels al 5 telefoontjes van 5 verschillende nummers en wat mij opvalt is dat mijn nummerweergave het nummer met streepjes ertussen weergeeft. Terwijl het normaal spaties zijn zeg maar..
Ik snap de scam er niet echt van, ze vertellen dat alles mogelijk is etc en vervolgens vragen ze of mijn emailadres nog hetzelfde is. (Ze halen mijn gegevens van whois lijkt me)
Dan zeggen ze me te emailen, ik ontvang echter nooit wat...
Initieel was ik bang voor dat ze misschien mijn antwoorden opnemen en monteren in een bandje ofzo maar ook dat lijkt me nogal stug. Het domein is gelocked dus die kunnen ze niet kapen.
Maar t wordt wel irritant nu, iemand tips?
Heb ook al eens gezegd dat er alleen een Android tablet in huis was, maar na maanden beginnen ze toch weer met bellen. Soms hoor je er een hele poos niets van, soms bellen ze een paar keer per week. Of je nu opneemt of niet maakt niets uit. Je kunt boos worden, vriendelijk blijven, doet er niet toe. Dit zal zo nog wel jaren door blijven gaan tenslotte zal er altijd wel iemand intrappen en dan blijft het schijnbaar de moeite waard om het steeds maar weer vol te blijven houden.Onbekend schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:58:
Ik heb al bijna 16 maanden geen telefoontje meer van hun gehad. Ik had verteld dat ik geen Windows gebruikte maar Linux. Toen werd de verbinding ineens verbroken, en schijnbaar werkt dat excuus erg goed.
Testing, one, two ...
fookin mad fer it
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Ze zijn al heel de week bezig met dit nummer, toevallig van de week ook voor het eerst door dit nummer om 04:14 gebeld op mijn mobiel (gelukkig zet ik deze op stil als ik naar bed ga).oehoe schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:47:
Vorige nacht gebeld door een hele aardige meneer uit Madagascar. Of een ontzettende chagrijnige mevrouw. Ik weet het niet, ik lag te slapen.
Telefoonnummer +261205542119, geeft ook aardig wat treffers op google (maar misschien vooral van bezorgde mensen). Iig sinds een paar dagen veel meldingen op wieheeftgebeld.
Wat ik niet goed snap is dit: het is in Madagascar 2 uur vroeger dan hier. Maar dan bel je alsnog in het holst van de nacht. Wat wil je dan eigenlijk? Ik heb dan maar één interesse: slaap.
Ze zullen waarschijnlijk niet werkelijk uit Madagascar gebeld hebben maar was waarschijnlijk gewoon een nep nummer. Aan de accenten te horen van die bellers wordt er vooral gebeld vanuit India en dat zou qua tijd ook wel kunnen dat ze dan midden in de nacht bellen.oehoe schreef op zondag 10 januari 2016 @ 18:47:
Wat ik niet goed snap is dit: het is in Madagascar 2 uur vroeger dan hier. Maar dan bel je alsnog in het holst van de nacht. Wat wil je dan eigenlijk? Ik heb dan maar één interesse: slaap.
Okee, het is dus om het even waar precies vandaan gebeld wordt (wel interessant om te weten hoe ze dat dan spoofen), maar dan nog snap ik het niet. Waarom bel je mij in de nacht, als je "zaken" wilt doen? Cornfed9911 geeft een uitleg:ADDG schreef op maandag 11 januari 2016 @ 02:01:
[...]
Ze zullen waarschijnlijk niet werkelijk uit Madagascar gebeld hebben maar was waarschijnlijk gewoon een nep nummer. Aan de accenten te horen van die bellers wordt er vooral gebeld vanuit India en dat zou qua tijd ook wel kunnen dat ze dan midden in de nacht bellen.
Maar dan nog. Ik ben toch niet de enige die bij het zien van een gemiste oproep van een onbekend nummer, denkt: "Nou, dan bel je toch lekker nog eens? Of gebruik de voicemail maar." Laat staan bij een nummer uit een onmogelijk ver land?cornfed99111 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 20:08:
Nooit en te never terugbellen.
Er bestaat ook een scam om iemand heel kort op te bellen midden in de nacht, zodat je geen kans krijgt om te beantwoorden. Dan is de bedoeling dat je zelf 'even terugbelt' (liefst met je slaperige kop).
Maar je belt met een duur betaalnummer en dan hebben zij weer hun kostje bij elkaar.
nieuws: Opta waarschuwt voor dure buitenlandse betaalnummers
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
De truc is dan ook dat het gewoon een kwestie van getallen is...oehoe schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:52:
[...]
maar dan nog snap ik het niet. Waarom bel je mij in de nacht, als je "zaken" wilt doen? Cornfed9911 geeft een uitleg:
[...]
Maar dan nog. Ik ben toch niet de enige die bij het zien van een gemiste oproep van een onbekend nummer, denkt: "Nou, dan bel je toch lekker nog eens? Of gebruik de voicemail maar." Laat staan bij een nummer uit een onmogelijk ver land?
Allemaal verspilde moeite imho.
Het is maar om het overduidelijk te maken. Voor jou is het al duidelijk.oehoe schreef op maandag 11 januari 2016 @ 08:52:
Maar dan nog. Ik ben toch niet de enige die bij het zien van een gemiste oproep van een onbekend nummer, denkt: "Nou, dan bel je toch lekker nog eens? Of gebruik de voicemail maar." Laat staan bij een nummer uit een onmogelijk ver land?
Allemaal verspilde moeite imho.
Dus het gaat ze echt om die ene persoon die wél reageert. Dan is het misschien niet helemaal verspilde moeite.Gomez12 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 09:13:
[...]
De truc is dan ook dat het gewoon een kwestie van getallen is...
Zolang het hun 0,01 cent kost (of zelfs gratis is bij een telefoonhack) en er maar 1 op de 1.000 wel terugbelt hebben ze winst.
Ik snap het, en ben ook zeker met je eens dat scams geen grappen zijn. Afijn, tijd om de familie/vriendenkring maar weer eens bij te spijkeren.cornfed99111 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:00:
[...]
Het is maar om het overduidelijk te maken. Voor jou is het al duidelijk.
Enkele post erboven riep iemand op om terug te bellen om te zeggen dat je van Apple bent.
Zal wel quasi komisch bedoeld zijn, maar grapjes die centen kosten zijn geen grapjes meer.
Ik vermoed dat het meer dan ene persoon is.oehoe schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 11:50:
[...]
Dus het gaat ze echt om die ene persoon die wél reageert. Dan is het misschien niet helemaal verspilde moeite.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
NRG
Jammer dat je niet hebt gekeken wat ze deden in de file explorer van TeamViewer.SkullboyNL schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:09:
Ik heb via het instellingen menu van Windows 10 de pc een fabrieks-reset gegeven daarna nog met hijackthis MBAM en Norton een scan gedaan daar was niks meer op te vinden.
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Dit heb ik gedaan omdat ze nog al over de zeik waren omdat dit was gebeurt. Dus ik heb ze een uitleg gestuurd hoe je een fabrieks-install kunt doen.DJMaze schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:40:
[...]
Jammer dat je niet hebt gekeken wat ze deden in de file explorer van TeamViewer.
Daarin kon je precies in de log zien wat werd gedownload en geupload.
Meestal trekken ze namelijk je hele profiel map naar zich toe (bestanden, caches, etc. etc.).
Dat zei ik ook toen mijn ouders bij een visite de telefoon aan mij gaven. Ze hangen dan inderdaad meteen op. Dus bullshit dat ze niet weten wat ze doen en denken echt voor microsoft te werken wat iemand hier schrijft.Fish schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 23:10:
Ik heb ze gezegd dat ik helemaal geen computer heb ... *klik* en ze hangen op, onvriendelijk volk ook
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
[ Voor 16% gewijzigd door _Heisenberg_ op 02-02-2016 14:08 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je moet het ze na geven, geduld hebben ze wel. Dat ze mensen zover krijgen om rotzooi op hun pc te installeren via de telefoon.SkullboyNL schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 00:09:
Een kennis is vandaag gebeld door Microsoft.... Jullie kennen het verhaal wel. Hij heeft dus via een tooltje hun toegang geven tot zijn pc. Volgens mij teamviewer. Zijn vrouw stuurde me opeens een whatsappje van dat er iemand aan de lijn was. Dus ik heb gelijk de verbinding laten verbreken en hun de internet kabel uit de pc laten trekken.
PSN: DutchTrickle PVoutput
[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 14-02-2016 17:58 ]
Misschien beter even contact opnemen met je provider, die zien wél waar de verbinding vandaan komt en kunnen deze ook blokkeren. Dat "nummer" weet nú dat jouw aansluiting een legitiem nummer is en zal je automatisch blijven proberen te bellen (met de nodige kosten, als er een "Dienst" achter zit).Jochemd13 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 20:05:
Ik ben nu zwaar geïrriteerd dat ik elke dag wordt gebeld door een privénummer en na 3-4 seconden ophangt
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
Ff snel gegoogledVerwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:10:
zojuist door dit nummer gebeld, en zo dom geweest om op te nemen, gelukkig wel gelijk opgehangen.
0038649472314 kan dit gesprek je veel geld hebben gekost?
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
Verwijderd
Bedankt voor je reactie, ik hoef mij dus geen zorgen te makenmkleinman schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 13:00:
[...]
Ff snel gegoogled
http://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0038649472314
Kost je geen geld, alleen als je terug belt gaat de teller lopen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq