Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:17:
[...]

Het werkt zelfs met iOS 8.0.2. en een 2009 iMac, kwam ik zojuist achter. Mooi!
Alleen SMS of ook Phone Call?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:17:
[...]

Het werkt zelfs met iOS 8.0.2. en een 2009 iMac, kwam ik zojuist achter. Mooi!
Huh, werkt het nu wel op een 2009 iMac? Ik dacht dat je daar minimaal 4.0LE BT voor moest hebben? Dat zit toch niet in de iMac uit 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, 27" i7 uit 2009 - phone calls komen gewoon binnen. Sms heb ik nog niet getest maar mi komt dit pas in iOS 8.1....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Goed om te horen. Voor mij zijn Phone Calls het belangrijkste, gevolgd door SMS (hier minder belangrijk door WhatsApp, in de VS is ongelimiteerd SMS normaal en is dit dus wel een major feature). Handoff heb ik niet zo'n zin in (wil alles via de Dropbox laten lopen), maar dat werkt toch niet met de iMac 2011.

Nu alleen hopen dat Apple niet alsnog een wijziging aanbrengt waardoor je alsnog BT nodig hebt voor Phone en SMS Relay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:06
Ik hoop in ieder geval dat continuity nog ondersteund gaat worden voor oudere macs. Moet toch te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:24
Bij mij zijn de windows niet echt transparant. Is dat ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe beta uit van iTunes 12, die zorgt er (bij mij althans) voor dat iTunes weer in de Nederlandse systeemtaal staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:03
henkna schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:33:
Ik hoop in ieder geval dat continuity nog ondersteund gaat worden voor oudere macs. Moet toch te doen zijn?
Ik krijg hier gewoon telefoontjes binnen en smsjes op m'n macbook pro 2014. Als je dat nu niet krijgt lijkt het mij dat het niet gaat werken met jouw mac.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:41:
Er is een nieuwe beta uit van iTunes 12, die zorgt er (bij mij althans) voor dat iTunes weer in de Nederlandse systeemtaal staat
Klopt, bij mij is iTunes nu ook weer Nederlands. En het menu Voorkeuren heeft nieuwe icoontjes gekregen viel mij op.
dannyvdb1997 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:33:
Bij mij zijn de windows niet echt transparant. Is dat ergens in te stellen?
Kun je een screenshot posten? Kan ik kijken of ik verschil zie met mijn transparantie.

[ Voor 28% gewijzigd door GoTyce op 03-10-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yzord schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:25:
[...]

Huh, werkt het nu wel op een 2009 iMac? Ik dacht dat je daar minimaal 4.0LE BT voor moest hebben? Dat zit toch niet in de iMac uit 2009?
Het doorschakelen van je calls en SMS werkt middels WiFi.
Ik heb het inmiddels ook werkend gekregen op een iMac 2011,iPad 3 en een 4S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
carpebios schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:47:
[...]

Ik krijg hier gewoon telefoontjes binnen en smsjes op m'n macbook pro 2014. Als je dat nu niet krijgt lijkt het mij dat het niet gaat werken met jouw mac.
Dat de allernieuwste Mac's werken is nogal logisch ja 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Hier zelfs probleemloos werkend op een macbook pro mid 2009:-)

Edit: continuity bedoel ik uiteraard

[ Voor 24% gewijzigd door DaSaN op 03-10-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:28
Pyrone89 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:10:
[...]

Dat de allernieuwste Mac's werken is nogal logisch ja 8)7
Waarom zouden oudere mac's niet werken dan? Het gaat ook gewoon via wifi hoor, niet alleen via bluetooth.
Sterker nog ik heb nooit bluetooth aanstaan überhaupt op mijn rmbp of iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Ik draai wel Yosemite, maar geen iOS 8, omdat er nog geen jailbreak is. Daar wacht ik nog maar even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:24
GoTyce schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:57:

[...]

Kun je een screenshot posten? Kan ik kijken of ik verschil zie met mijn transparantie.
Het is inmiddels opgelost. Een reboot was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:03
Modbreak:Graag ontopic blijven over OS X Yosemite. Het is de bedoeling om hier ervaringen te delen en daarover te discussiëren. Het is dus niet de bedoeling om te vraag of X, Y of Z werkt. Dan moet je zelf installeren. Mocht het offtopic gaan dan graag een topicreport aanmaken en niet reageren in het topic. De offtopic reacties zijn verwijderd.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:01
Hebben meer mensen hier last van stotter/haperingen als ze via Airplay op een apple TV muziek af willen spelen?

Ging altijd probleemloos voor de update naar yosemite. Vanaf iphone 6/ipad air met IOS 8.0.2 werkt het allemaal wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de nieuwe Xcode met Playground voor het eerst uitgeprobeerd. Tot nu toe. Ubergoed. Andere mensen hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:32:
Vandaag de nieuwe Xcode met Playground voor het eerst uitgeprobeerd. Tot nu toe. Ubergoed. Andere mensen hier al ervaring mee?
Wellicht een idee voor een apart topic. Ik vraag me af hoeveel beta-testers hier daadwerkelijk developer zijn!

[ Voor 11% gewijzigd door RobV op 07-10-2014 09:38 ]

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobV schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:38:
[...]

Wellicht een idee voor een apart topic. Ik vraag me af hoeveel beta-testers hier daadwerkelijk developer zijn!
O ik was gewoon geïnteresseerd. Ik ben zelf ook geen afgestudeerd developer meer amateur maar omdat Xcode bij Yosemite ook flink op de schop is gegaan vond tik het wel in dit topic passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Meer mensen last van vastlopende ChromeHelper apps (als je Activity Monitor bekijkt)?
Ook een vastlopende SpotifyHelper is vaste prik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet de allerlaatste versie, maar mijn Apple Mail app loopt vrij snel vast, ik gebruik 2 mail adressen 1 van werk (exchange) en 1 van ziggo (prive) uit het niets crasht de app :( Zien jullie met de laatste versies (master?) nog problemen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAshcat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:35

TheAshcat

Death from Above

Willem schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:54:
Meer mensen last van vastlopende ChromeHelper apps (als je Activity Monitor bekijkt)?
Ook een vastlopende SpotifyHelper is vaste prik.
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:45
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:59:
Ik heb niet de allerlaatste versie, maar mijn Apple Mail app loopt vrij snel vast, ik gebruik 2 mail adressen 1 van werk (exchange) en 1 van ziggo (prive) uit het niets crasht de app :( Zien jullie met de laatste versies (master?) nog problemen hierin?
Zet je Exchange account eens uit onder accounts. Ik denk dat je issue dan niet meer voorkomt.

Heb ik ook gehad namelijk. Maar op dat moment waren we aan het migreren van de Exchange omgeving en de activesync settings waren nog niet 100% correct ingeregeld.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:36
Telefoongesprekken ontvangen op m'n macbook pro retina late 2013 gaat prima icm een iphone 5, uit bellen gaat ook prima, maar hoe/waar stel ik sms in? Ik zoek me suf maar kan het nergens vinden..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
crazylegs schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:46:
Telefoongesprekken ontvangen op m'n macbook pro retina late 2013 gaat prima icm een iphone 5, uit bellen gaat ook prima, maar hoe/waar stel ik sms in? Ik zoek me suf maar kan het nergens vinden..
Heb je iOS 8.1 voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:36
Pyrone89 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:59:
[...]

Heb je iOS 8.1 voor nodig.
Dan ligt het dus niet aan mij :) Mja.. dan nog maar ff wachten op 8.1, nu nog 8.02

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:59
OS X Yosemite GM Candidate 2 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Thx, daar zat ik op te wachten! 104 mb maar.

[ Voor 17% gewijzigd door carpebios op 07-10-2014 22:47 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuwste Beta geïnstalleerd en mn wifi dropt de hele tijd weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2023
Vannacht geupdate naar Yosemite GM Candidate 2. iPhone 5 op iOS 8.1 beta 2. Maar als ik SMS-doorschakelen wil inschakelen moet ik een code ingeven die op de Mac getoond wordt, maar telkens ik dat probeer te doen crasht de Berichten-app op de Mac, nog iemand die hier last van heeft?

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:26

swv

Bartjuuhn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:33:
Vannacht geupdate naar Yosemite GM Candidate 2. iPhone 5 op iOS 8.1 beta 2. Maar als ik SMS-doorschakelen wil inschakelen moet ik een code ingeven die op de Mac getoond wordt, maar telkens ik dat probeer te doen crasht de Berichten-app op de Mac, nog iemand die hier last van heeft?
Hier heb ik ook last van. Geen idee wat er aan te doen behalve wachten. Op de iPad heb ik het wel werkend want daar kreeg ik de code wel.

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 08-10-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik heb vanochtend de GM update 2 geinstalleerd. De update vanaf de GM was maar 100Mb. Weet iemand wat er gewijzigd is sinds de GM? Ik was op zoek naar een changelist maar daar zijn ze bij Apple niet zo gulzig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 14:54

sn0ww

Goet is niet goed.

Bartjuuhn schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:33:
Ook hier precies hetzelfde :(

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Heeft 1 van jullie dit ook aangegeven bij Apple? Lijkt me vervelend als dit straks op 16 oktober uitkomt en niemand van dit issue op de hoogte is.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Kreeg daarstraks een mail geluidje van een mail die al een kwartier daarvoor was binnengekomen. Die mail app mogen ze toch ook wel eens onder handen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Is het slim om deze te installeren voor dagelijks gebruik of kan ik dan beter nog even wachten

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Pukson schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:14:
Is het slim om deze te installeren voor dagelijks gebruik of kan ik dan beter nog even wachten
living on the edge, bro. yolo, etc. Maak een TM backup, installeer de beta en kom erachter of het voor jou goed genoeg is. Anders wacht je nog een week tot het Apple eventvan 16 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Quakie

quakelen

Ik heb mezelf voorgekomen om te wachten tot 10.9.1. Geen idee of ik het volhoud. Mavericks draait heerlijk hier (nadat moederbord plus cpu plus geheugen vervangen is).
Design changes en nieuwe features zoals calls aannemen maken het lastig om NIET te updaten volgende week.Lastig.

Ik zelf zou die week ook maar wachten, Pukson.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
10.9.1 is allang uit, dus updaten maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Ah oke, Dus 1 weekje wachten kan ik wel. Is het dan haast zeker dat die word uitgebracht

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Pukson schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:40:
Ah oke, Dus 1 weekje wachten kan ik wel. Is het dan haast zeker dat die word uitgebracht
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
my guess: Yosemite release 1 week na het Event van 16 okt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 20:44
Geert1976 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:02:
my guess: Yosemite release 1 week na het Event van 16 okt
Van wat ik me herinner is Mavericks op dezelfde dag als het event beschikbaar gekomen, vorig jaar. Dit jaar dus de 16e/17e beschikbaar als je het mij vraagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

carpebios schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:30:
10.9.1 is allang uit, dus updaten maar ;)
Shit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
Sircuri schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:00:
Heeft 1 van jullie dit ook aangegeven bij Apple? Lijkt me vervelend als dit straks op 16 oktober uitkomt en niemand van dit issue op de hoogte is.
De crashreports worden automatisch verzonden naar Apple, heb het al een aantal keer geprobeerde, meerdere keren een uitleg ingegeven. Net even het Developers Forum gecontroleerd en er was een thread daarover en iemand had hetzelfde probleem, dus zelf ook even gereageerd.

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
RC 3 is uit, 55 mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bartjuuhn schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:12:
[...]

De crashreports worden automatisch verzonden naar Apple, heb het al een aantal keer geprobeerde, meerdere keren een uitleg ingegeven. Net even het Developers Forum gecontroleerd en er was een thread daarover en iemand had hetzelfde probleem, dus zelf ook even gereageerd.
Ik weet niet wat gangbaar is maar ik heb een jaar lang crash reports gestuurd met diverse keren complete uitleg maar nooit iets van gehoord, vernomen. etc. Geen idee of ze dr echt naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

GM Candidate 3 is tot nu toe de meest buggy versie hier. Elke paar minuten gooit ie m'n wifi eruit *zucht*
Sinds DP3 nauwelijks tot geen problemen tegengekomen, maar het lijkt erop dat ze het last minute dus toch gaan verpesten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
Het probleem om Text Message Forwarding in te schakelen is nog steeds aanwezig in GM3.

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09-2021
ankhie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:08:
GM Candidate 3 is tot nu toe de meest buggy versie hier. Elke paar minuten gooit ie m'n wifi eruit *zucht*
Sinds DP3 nauwelijks tot geen problemen tegengekomen, maar het lijkt erop dat ze het last minute dus toch gaan verpesten :P
Lijkt er inderdaad op, hier ook problemen met wifi sinds laatste update. Ondertussen werkt niks meer fatsoenlijk, wifi problemen met mn macbook, iPhone en iPad :/

:( Voor de nog-niet-geupdaters onder ons, installeer de laatste update GM Candidate 3 niet! :(

[ Voor 9% gewijzigd door javami op 10-10-2014 11:19 . Reden: tip toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

javami schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:17:
[...]

Lijkt er inderdaad op, hier ook problemen met wifi sinds laatste update. Ondertussen werkt niks meer fatsoenlijk, wifi problemen met mn macbook, iPhone en iPad :/

:( Voor de nog-niet-geupdaters onder ons, installeer de laatste update GM Candidate 3 niet! :(
Als je WiFi problemen hebt met je iPhone en iPad heeft dat niets te maken met de GM C3 van Yosemite...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
Darkstar schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:24:
[...]

Als je WiFi problemen hebt met je iPhone en iPad heeft dat niets te maken met de GM C3 van Yosemite...
Dat begrijp ik, dat was ook enkel een sidenote. Problemen met wifi op macbook sinds laatste update Yosemite, problemen met wifi iPhone/iPad sinds iOS 8. Zou me niets verbazen als het gerelateerd is, misschien door de instant hotspot functionaliteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 22:44
Hmm, ik heb nu iOS 8.1 geïnstalleerd en van de public beta van Yosemite gegaan naar developer build GM3. Maar als ik in iOS Text Message Forwarding aan wil zetten krijg ik een melding om het nummer (wat moet verschijnen) op mijn Mac over te nemen. Maar deze verschijnt helemaal niet.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/XyeI/download/IMG_1185.PNG

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
hier exact zelfde melding met iOS 8.1 beta2 & Yosemite PB4.
Ik krijg dat Text message Forwarding ook niet voor elkaar.

Wellicht na public release mogelijk!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik heb 8.1 en de developer build, daar werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
welke stappen heb jij precies doorlopen om dit voor elkaar te krijgen? Hoor het heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik heb niet echt stappen doorlopen, het werd mij opeens voorgeschoteld. Volgens mij tijdens het openen van de berichten app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
haha oke! helaas bij mij geen succes....ik wacht wel ff af tot de P.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 19-09 22:44
carpebios schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:14:
Ik heb niet echt stappen doorlopen, het werd mij opeens voorgeschoteld. Volgens mij tijdens het openen van de berichten app.
Dit kwam ik inderdaad ook op het internet tegen. Maar nooit een vanzelf een melding gekregen, vandaar dat ik op zoek ging in de settings van iOS en de eerdere screenshot tegenkwam. Maar op mijn Mac gebeurt er dan maar bijzonder weinig.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:58

Saven

Administrator

Quakie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:28:
Ik heb mezelf voorgekomen om te wachten tot 10.9.1 10.10.1. Geen idee of ik het volhoud. Mavericks draait heerlijk hier (nadat moederbord plus cpu plus geheugen vervangen is).
Design changes en nieuwe features zoals calls aannemen maken het lastig om NIET te updaten volgende week.Lastig.

Ik zelf zou die week ook maar wachten, Pukson.
Ik ook man, heb toch de ervaring dat er in de x.0 releases altijd nog wat bugs zitten die fatsoenlijk dagelijks gebruik belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 17:25

RnB

Net voor het eerst een gesprek via mijn iMac gepleegd. Ik was me helemaal niet bewust van de functie, totdat ik op mijn iMac een notificatie van een inkomend gesprek kreeg. :P

Opgenomen, gepraat en per ongeluk neergelegd, waarna ik via Facetime gewoon weer een belletje terug kon plegen. Dat zijn toch wel leuke functies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:24

GforceNL

Out of memory....

Ik heb hier een raar dingetje, waarvan ik niet helemaal weet of het al zo is sinds ik Yosemite heb of dat het sinds een latere update voorkomt.

Normaal kon ik in de finder mijn bootcamp partitie zien als ik onder OSX aan het werk was. deze is nu uit de finder verdwenen. ook externe harde schijven die NTFS zijn worden niet herkend, dwz, hij staat wel bij schijfhulp, maar ik kan de schijf niet activeren.

Bootcamp zelf werkt trouwens wel zonder problemen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjhanegraaf
  • Niet online
De nieuwe Public-Beta is beschikbaar, versie 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok PB 6 is up and running. Maar nog steeds een vreemde lay out bug als je het volume en/of helderheid aanpast. Het icoontje heeft zwarte hoekjes als je een donkere menu balk en Dock hebt ingeschakeld.

Systeemvoorkeuren->Algemeen-> vinkje bij "donkere menu balk en dock"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Hier niet, RC 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 23:13
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 23:02:
Ok PB 6 is up and running. Maar nog steeds een vreemde lay out bug als je het volume en/of helderheid aanpast. Het icoontje heeft zwarte hoekjes als je een donkere menu balk en Dock hebt ingeschakeld.

Systeemvoorkeuren->Algemeen-> vinkje bij "donkere menu balk en dock"
Dat is zeker in combinatie met helemaal geen translucency?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, inderdaad het is zichtbaar bij "verminder doorzichtigheid" aangevinkt in het menuutje toegankelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers.net en Safari 8.0 beta lusten elkaar niet. Als je bij Safari de voorkeur opgeeft om geen cookies te accepteren en je logt in op Tweakers.net dan verschijnt de mededeling "CSRF token ongeldig" het is dan niet mogelijk om in te loggen. Ook de Cookie banner, waarbij het mogelijk is om de knop "Ga verder" te beroeren, blokkeert de site. Nu weet ik te weinig van cookie blokkades om te beoordelen of het aan Tweakers ligt of aan Apple die de cookie blokkering te strak heeft staan. Wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft.

(Nb, hetzelfde "euvel' doet zich ook voor in iOS 8.02)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Opera Beta + Yosemite (PB5/PB6) + Flash Player 15 Beta = voor het eerst stabiel surfen. Wat een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:01
Iemand ook problemen om vanaf yosemite Airplay richting een apple tv (gen 3, IOS 7.0) te gebruiken?

Hier erg veel stotter en lag. Zowel met uitbreiding van mijn scherm als het streamen van audio via bijvoorbeeld Spotify.

Vanaf IOS 8.0.2 devices (ipad air en iphone 6) geen problemen. Ik heb al even gegoogled maar weinig hits.

[ Voor 15% gewijzigd door Mrk87 op 14-10-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark0172
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38
Ik zit al een tijdje met een vraag, stel ik installeer de public beta op mijn machine (late 2012 rMBP) krijg ik dan vanzelf een update naar de "echte" release of moet ik dan opnieuw de release versie installeren als deze beschikbaar wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53
Mrk87 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:50:
Iemand ook problemen om vanaf yosemite Airplay richting een apple tv (gen 3, IOS 7.0) te gebruiken?

Hier erg veel stotter en lag. Zowel met uitbreiding van mijn scherm als het streamen van audio via bijvoorbeeld Spotify.

Vanaf IOS 8.0.2 devices (ipad air en iphone 6) geen problemen. Ik heb al even gegoogled maar weinig hits.
Aye Zelfde ervaring hier! met yosimite

Iphone 6+ met iOS 8 geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rjm81 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:12:
[...]

Aye Zelfde ervaring hier! met yosimite

Iphone 6+ met iOS 8 geen problemen
Ehm, hier niet. Ik heb wel mijn ATV 3 bedraad aangesloten op een Time Capsule (2e gen). Mijn iMac streamt hier draadloos op 5gHz naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Begrijp ik het nu goed. Is Yosemite nu uit voor de reguliere gebruiker?
Dan ga ik straks eens even updaten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dacide schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:20:
Nee.

Hier zou je het kunnen vinden als het wel zo is: https://www.apple.com/osx/preview/
Waarschijnlijk weten we donderdagavond meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Cubix op 14-10-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Waar zie je dat als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, ik draai PB6 en ik heb alle PB versies tot nu gedraaid. Daarvoor dien je je bij Apple aan te melden. Moet zeggen dat PB 6 stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 23:51

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:19:
[...]

Ehm, hier niet. Ik heb wel mijn ATV 3 bedraad aangesloten op een Time Capsule (2e gen). Mijn MBP streamt hier draadloos op 5gHz naar toe.
Hier ook
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:23:
[...]

Nope, ik draai PB6 en ik heb alle PB versies tot nu gedraaid. Daarvoor dien je je bij Apple aan te melden. Moet zeggen dat PB 6 stabiel is.
Bij mij ook !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opgelost 8)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Laatst online: 15:21
is er toevallig al tweaker die Yosemite draait en mij kan vertellen of paragon NTFS werkt onder Yosemite.
Op de site van paragon staat wel dat het werkt met Mavericks maar nog niets over Yosemite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

edebee schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:45:
is er toevallig al tweaker die Yosemite draait en mij kan vertellen of paragon NTFS werkt onder Yosemite.
Op de site van paragon staat wel dat het werkt met Mavericks maar nog niets over Yosemite
Ik heb het hier gewoon draaien

Persoonlijk geraak ik steeds minder tevreden over Yosemite. Mijn geheugen is contant vol (8GB) en inmiddels begint het ook zijn rotte vruchten af te werpen. Trage bedoeling allemaal en laatst had ik sinds jaren een vastloper (!).

Probleem speelt bij meerdere mensen, maar er wordt door Apple niet naar geluisterd/gekeken

[ Voor 32% gewijzigd door Yzord op 14-10-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Laten we wel zijn dat dit nog steeds een RC is en geen GM. De laatste update (mogelijke GM) is nog maar een paar dagen oud. Dus om hier nu conclusies te gaan trekken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Yzord schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:48:
[...]

Persoonlijk geraak ik steeds minder tevreden over Yosemite. Mijn geheugen is contant vol (8GB) en inmiddels begint het ook zijn rotte vruchten af te werpen. Trage bedoeling allemaal en laatst had ik sinds jaren een vastloper (!).

Probleem speelt bij meerdere mensen, maar er wordt door Apple niet naar geluisterd/gekeken
Unix-based systemen reserveren vaak al het geheugen

En als Apple 1 ding doet is nu goed luisteren en kijken

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26

page404

Website says no

Yzord schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:48:
[...]

Dan heb je daar natuurlijk netjes bugreports voor ingediend? En Rob heeft gewoon gelijk, ik zou het vreemder vinden als mijn OS krampachtig probeerde NIET al mijn geheugen te gebruiken. Het zit er toch in? Vervelender wordt het als hij het geheugen niet tijdig vrijgeeft aan actieve apps. Maar mijn ervaringen met OS X zijn dat dat nu juist heel goed geregeld is. En als ik maar genoeg programma's open zal het wel een keer traag worden. Maar dat heeft elk OS.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Rob schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:23:
[...]

Unix-based systemen reserveren vaak al het geheugen

En als Apple 1 ding doet is nu goed luisteren en kijken
Dat verhaal heb ik eerder gehoord, maar waarom had ik het met mavericks en mountain lion niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Yzord schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 19:52:
[...]

Dat verhaal heb ik eerder gehoord, maar waarom had ik het met mavericks en mountain lion niet?
Maar als je denkt dat het een probleem is, dan moet je het als bug aanmelden.
Ik zou je aanraden om eens istats of iets dergelijks te installeren deze geeft je net iets meer info over het geheugen. Ik heb een Macbook met 16GB geheugen en op dit moment 11GB in gebruik, terwijl ik niks bijzonders open heb staan. Prima, ik heb liever dat hij het geheugen gebruikt.

Mavericks had juist wel een vervelend issue en gaf inactief geheugen soms niet meer vrij. Met purge was dit dat weer op te lossen.Yosemite vindt ik daarentegen prima met geheugen omgaan.

Kan natuurlijk altijd zijn dat je met een bug te maken hebt. daarvoor draai je een beta en kan je bugs melden.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Het is iStats die me die info geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Zit hier ook te kijken. Heb 11,54 GB in gebruik van de 16 GB met Skype open, 3 Safari's met ong. 15 tabs, Spotify, iTunes (beiden spelen nu niets af), Chrome (voor Gmail chat), Firefox (voor andere login voor werk-drive), Messages, Teamviewer (zonder remote connection), Aperture, Mail en een inactive Parallels.
Vermoed dat het basisgeheugen van 8 GB sneller gevuld is met standaardzaken gezien mijn laptop alweer 4 dagen non-stop aanstaat (sinds laatste DP update).
Windowserver neemt overigens al bijna 900MB in hier en kernel task staat op 2,76GB. Dan gaat het hard met 8GB als je nog wat andere zaken open heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:24

GforceNL

Out of memory....

gforcegti schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 22:58:
Ik heb hier een raar dingetje, waarvan ik niet helemaal weet of het al zo is sinds ik Yosemite heb of dat het sinds een latere update voorkomt.

Normaal kon ik in de finder mijn bootcamp partitie zien als ik onder OSX aan het werk was. deze is nu uit de finder verdwenen. ook externe harde schijven die NTFS zijn worden niet herkend, dwz, hij staat wel bij schijfhulp, maar ik kan de schijf niet activeren.

Bootcamp zelf werkt trouwens wel zonder problemen.
Aangezien niemand hier iets over kan zeggen heb ik de volgende vraag. Zijn er mensen die bootcamp hebben draaien en die in OSX gewoon hun windows partitie kunnen zien in de finder?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edebee schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:45:
Het staat wel op hun site maar het is wat weggestopt in hun blog. Er komen voor zowel de NTFS als EXT3 drivers gratis updates die werken in Yosemite. Het gaat om de volgende blog post: Full NTFS access for OS X Yosemite Developer Preview users with Paragon NTFS for Mac® OS X Yosemite Preview.
Yzord schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:01:
Nu nog leren juist te interpreteren ;) Het geheugenverhaaltje is iets wat een wekelijks terugkerend gedoe is met vooral mensen die het niet lijken te willen snappen. Al het geheugen wordt gebruikt want geheugen dat niet gebruikt wordt is het meest dure geheugen wat je maar kunt bezitten. Het is wel dusdanig slim dat het geheugen makkelijk afstaat aan belangrijkere zaken. Dat is al sinds OS X v10.0 zo en dat is met OS X v10.10 nog steeds zo. Tot dusver heeft nog nooit iemand kunnen bewijzen dat het anders is geweest. Velen dachten dat wel maar dat kwam omdat ze niet wisten hoe ze de waarden moesten interpreteren. Apple heeft een ander weergave gepakt met Mavericks om het wat makkelijker te maken maar gezien het wekelijkse ritueel zijn ze daarin snoeihard gefaald. Ik vraag me af of daar überhaupt ooit succes in is te boeken...

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 14-10-2014 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 23:15
Yzord schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:01:
Hier een 2 tal artikelen van Apple die gaan over hoe het OS het geheugen gebruikt. Onderwater is er niet zo heel veel veranderd alleen hebben ze getracht de presentatie te verbeteren.

Mountain Lion en eerder: http://support.apple.com/kb/ht1342
Mavericks: http://support.apple.com/kb/HT5890

Als je veel grote programma's opgestart hebt en daarna afgesloten zal het OS die in "inactive" geheugen houden. Ze zijn er nog, maar het geheugen kan ook gebruikt worden voor andere zaken indien nodig. Als je een applicatie opnieuw start dan kijkt het OS eerst of het toevallig nog in het inactive geheugen staat en maakt dat dan weer active.

Dat zorgt er dus ook voor dat er zoveel mogelijk geheugen wordt gebruikt om te proberen om een snelle response te geven.

Overigens is er door de jaren heen wel wat geknutseld aan het OS om het geheugengebruik zo optimaal mogelijk te maken, o.a. door Automatic Termination in Lion (wat gebruikt wordt in combinatie met Autosave) en Compressed Memory in Mavericks.

Misschien werkte je vroeger niet met zoveel grote programma's als nu waardoor je minder het gevoel had dat het geheugen zoveel mogelijk gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb momenteel ook 15,76 GB in gebruik van de 16 en daarnaast zelfs een (weliswaar marginale) hoeveelheid swap. Met genoeg geheugen heb ik altijd het gemis van een ssd kunnen compenseren, inmiddels heb ik wel overal ssd's.
In de praktijk merkte ik er heel weinig van toen ik van harddisk naar ssd overstapte. Alleen bij het opstarten, maar dat doe ik vrijwel nooit.
Prima dus, als OS X alles in het geheugen laat staan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javami
gforcegti schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:23:
[...]

Aangezien niemand hier iets over kan zeggen heb ik de volgende vraag. Zijn er mensen die bootcamp hebben draaien en die in OSX gewoon hun windows partitie kunnen zien in de finder?
Ja heb Yosemite met bootcamp en zie mijn windows 8 partitie gewoon in de finder. Bootcamp werkt verder ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Sinds gisteren mijn Mavericks ge-update na de Yosemite Public Beta uit nieuwsgierigheid naar de Handsoff & Continuity functies, maar beide werken niet.

Mijn 5s draait al 8.0.2, mijn Mac is >2012 met de juiste bluetooth. Beide verbonden met hetzelfde wifi netwerk en heb al meerdere malen geprobeerd iCloud en de handsoff optie aan/uit te zetten. Ook bt heb ik gepoogd te pairen.

Hebben meerdere hier last van? en horen beide functies nu al wel in de GM3/PB1 te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 17:25

RnB

Geen idee, maar waarom probeer je de laatste PB of GM niet?
Dan kan ik je met zekerheid zeggen dat de meeste handoff en continuity functies werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:26

page404

Website says no

Dat continuity heb ik ook nog niet echt in de praktijk gezien (behalve de binnenkomende telefoongesprekken). Wel ben ik diep onder de indruk van de nieuwe Spotlight. Dat ding is zoveel sneller geworden en de presentatie is (alhoewel even wennen) veel duidelijker en completer.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:15
Xolon schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:24:
Sinds gisteren mijn Mavericks ge-update na de Yosemite Public Beta uit nieuwsgierigheid naar de Handsoff & Continuity functies, maar beide werken niet.

Mijn 5s draait al 8.0.2, mijn Mac is >2012 met de juiste bluetooth. Beide verbonden met hetzelfde wifi netwerk en heb al meerdere malen geprobeerd iCloud en de handsoff optie aan/uit te zetten. Ook bt heb ik gepoogd te pairen.

Hebben meerdere hier last van? en horen beide functies nu al wel in de GM3/PB1 te zitten?
Je hebt 8.1 nodig. Tenminste dat wordt hier al een tijdje geroepen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Met 8.1 werkt het gewoon prima inderdaad. Die telefoongesprekken heb ik uitgezet. Die gaan soms nog 10 seconden door als je al hebt opgenomen op je iPhone.

Pagina: 1 ... 9 ... 33 Laatste