Mijn antwoord is dat ik hier van beta naar dp6 ben gegaan. Op dit moment draait de Time Machine weer terug.
Ik ben van PB naar DP6 gegaan. Begrijp ik nou goed dat ik eerst DP5 had moeten installeren of de comboupdate van DP6 had door moeten voeren? In dat geval verklaar het een en ander.
Inderdaad.DaMarcus schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 19:34:
[...]
Ik ben van PB naar DP6 gegaan. Begrijp ik nou goed dat ik eerst DP5 had moeten installeren of de comboupdate van DP6 had door moeten voeren? In dat geval verklaar het een en ander.
PB1 ~= DP4.
DP5 delta of DP6 combo dus.
De DP6 delta over PB1 heen installeren werkt inderdaad niet.
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
InderdaadJackBol schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:26:
[...]
Inderdaad.
PB1 ~= DP4.
DP5 delta of DP6 combo dus.
De DP6 delta over PB1 heen installeren werkt inderdaad niet.

Hebben meer mensen last van het feit dat Safari je geschiedenis opent als nieuwe tabs? Het zijn er bizar veel en ben blij dat Safari niet crasht zodat ik netjes alle tabs kan sluiten.
Ik heb geschiedenis al gewist, ook in gesteld dat hij met een blanco pagina moet openen ipv vorige sessie maar niks helpt.. ik laat Safari nu maar open met 1 pagina.
Ik heb geschiedenis al gewist, ook in gesteld dat hij met een blanco pagina moet openen ipv vorige sessie maar niks helpt.. ik laat Safari nu maar open met 1 pagina.
Ik teken nergens meer voor
Check via disk util de persmissions even... misschien dat daar het een en ander verkeerd zit.DaMarcus schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:19:
Dat is inderdaad ook stuk. Safe Mode biedt helaas ook geen oplossing.
Anders de preffs even verwijderen: http://www.thexlab.com/faqs/finder.html
Ik heb er hier geen last van, kom van DP5 en heb geupdate naar DP6.
Waar ik ook erg blij mee ben is dat Forklift weer werkt
I am the great Cornholio!
Nee bij mij niet gelukkig.Quakie schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:15:
Hebben meer mensen last van het feit dat Safari je geschiedenis opent als nieuwe tabs? Het zijn er bizar veel en ben blij dat Safari niet crasht zodat ik netjes alle tabs kan sluiten.
Kloppen deze settings wel bij je?

[ Voor 28% gewijzigd door Ronvgs op 20-08-2014 11:55 ]
Via CMD + R heb ik mijn permissies weer rechtgezet maar dat mocht niet baten. Heb nu een TM back-up met 10.9 teruggeplaatst. Wellicht dat ik vandaag een nieuwe poging waag en dan wél in de juiste volgorde ga updatenMetaFrame schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 06:16:
[...]
Check via disk util de persmissions even... misschien dat daar het een en ander verkeerd zit.
Anders de preffs even verwijderen: http://www.thexlab.com/faqs/finder.html
Ik heb er hier geen last van, kom van DP5 en heb geupdate naar DP6.
Waar ik ook erg blij mee ben is dat Forklift weer werkt
Bij mij ging Parallels Destop 9 stuk. Mooie foutmelding error 15381. Oplossing:
sudo /Applications/Parallels\ Desktop.app/Contents/MacOS/Parallels\Service.app/Contents/MacOS/prl_disp_service -e
sudo /Applications/Parallels\ Desktop.app/Contents/MacOS/Parallels\Service.app/Contents/MacOS/prl_disp_service -e
U+
Zie de Parallels support site:Jeroen_ae92 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:50:
Bij mij ging Parallels Destop 9 stuk. Mooie foutmelding error 15381. Oplossing:
http://forum.parallels.co...-crashes-on-Yosemite-DP-6
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Public Beta 2 is uit en er is een update voor iTunes 12
http://www.macrumors.com/...ond-yosemite-public-beta/
http://www.macrumors.com/...ond-yosemite-public-beta/
Staat precies hetzelfde.. echt vaag dit.Ronvgs schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:01:
[...]
Nee bij mij niet gelukkig.
Kloppen deze settings wel bij je?
[afbeelding]
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Volgens mij heeft Safari allerlei problemen.Quakie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:21:
[...]
Staat precies hetzelfde.. echt vaag dit.
Bij mij laadt hij extreem langzaam...
Iemand hier ervaring mee of er een oplossing voor?
Heb de voorkeuren door gekeken maar kon niets vinden dat hem zo traag kon maken.
Public beta 2 werkt erg fijn hier. Geen problemen met Safari, vindt 'm zelfs sneller reageren dan in Mountain Lion. Het weer in de notifications balk en het kunnen instellen van Duckduckgo in Safari (zonder extensie) is wel mooi. De interface went ook snel, Mountain Lion voelt nu een beetje aan als met iOS 6
Vanmiddag mijn mac mini geupdate naar de laatste beta. Ik heb geen internetverkeer meer sinds deze update. Kan m'n modem gewoon bereiken maar elke website in zowel Safari als Firefox laden niets. Internetsettings is niets aan veranderd, zowel draadloos als bekabeld.
Is er een rollback mogelijk naar de vorige versie? In 10.9.4 werkt overigens alles gewoon naar behoren.
Is er een rollback mogelijk naar de vorige versie? In 10.9.4 werkt overigens alles gewoon naar behoren.
antihipsteralliance
Dit probleem had ik donderdagavond ook toen ik net geupdate had naar 10.10 pb2. Intern alles ok, maar naar internet niet. Ook had ik dat na een korte periode dat de macbook in slaap was, dat zowel de thunderbolt ethernet als de wi-fi geen DHCP adres meer kregen. Na meerdere malen een reboot en zelfs reboot van router en modem, kreeg ik spontaan weer een verbinding met het internet. Heel apart geval. Probeer dat anders eens. Reboot: mac, router(, evt switch), modem.DeVins schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:21:
Vanmiddag mijn mac mini geupdate naar de laatste beta. Ik heb geen internetverkeer meer sinds deze update. Kan m'n modem gewoon bereiken maar elke website in zowel Safari als Firefox laden niets. Internetsettings is niets aan veranderd, zowel draadloos als bekabeld.
Gelukkig sindsdien nog niet voorgekomen. Hopen dat het wegblijft. Heb overigens wel een melding gemaakt bij Apple.
Geen Internet verbinding na de update van Yosemite. Alle andere systemen werken wel, dus het probleem van Yosemite. Ik zie geen reden om alles te gaan herstarten. Don't fix it if it isn't broken.
Hier ook wat wifi probleempjes na de update van pb1 naar pb2.
Ik was zo blij dat bij pb1 er altijd bijna direct een wifi verbinding was als mijn macbook uit slaapstand kwam. (dit in tegenstelling tot bij Mavericks), maar nu bij pb2 lijkt het euvel terug te zijn gekeerd.
Als mijn macbook uit laat komt regelmatig geen wifi en zelf een uitroepteken door het wifi symbool.
Uiteraard via feedback assistent melding van gemaakt.
Twijfelde om met Yosemite 'live' te gaan, maar nu ga ik dat nog niet doen.
Ik was zo blij dat bij pb1 er altijd bijna direct een wifi verbinding was als mijn macbook uit slaapstand kwam. (dit in tegenstelling tot bij Mavericks), maar nu bij pb2 lijkt het euvel terug te zijn gekeerd.
Als mijn macbook uit laat komt regelmatig geen wifi en zelf een uitroepteken door het wifi symbool.
Uiteraard via feedback assistent melding van gemaakt.
Twijfelde om met Yosemite 'live' te gaan, maar nu ga ik dat nog niet doen.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
PB2 zal wel wat anders zijn dan DP6 denk ik zo? DP6 draait hier eigenlijk vrijwel perfect, alhoewel wifi af entoe wel ietsje sneller mag verbinden bij het uit slaapstand komen. Maar als ik zelf dan op het desbetreffend wifi adres klik verbind die wel vrijwel meteen.
Ben al helemaal gewend aan die dark modus, wil niet meer zonder. Jammer dat whatsapp nog niet op IOS8 werkt anders had ik ook al gebruik kunnen maken van het bellen/smsen via de macbook.
Ben al helemaal gewend aan die dark modus, wil niet meer zonder. Jammer dat whatsapp nog niet op IOS8 werkt anders had ik ook al gebruik kunnen maken van het bellen/smsen via de macbook.
Whatsapp Beta werkt perfect op iOS8, en elke dag kan je een aantal nieuwe beta's downloaden (upgraden) 0 problemen nog gehad.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Kwam net een leuke bug tegen met Safari 8.0 op de Apple Support Communicties:

Volgens mij moet er ergens nog wat code worden bijgewerkt om de laatste Yosemite overal te draaien op hun support page
Ik draai echt geen Internet Explorer 6
Overigens doen vrijwel alle pagina's het goed in verschillende topics gelukkig ...

Volgens mij moet er ergens nog wat code worden bijgewerkt om de laatste Yosemite overal te draaien op hun support page
Ik draai echt geen Internet Explorer 6
Overigens doen vrijwel alle pagina's het goed in verschillende topics gelukkig ...
Een maand of wat terug een MBP mid 2009 cadeau gekregen en gelijk clean install, maar toen moest er Mavericks op en dat was eerlijk gezegd tergend langzaam vergeleken met mijn oude Windows laptop uit hetzelfde jaar (met soortgelijke specs). Sinds een paar uur de Public Beta2 op een nieuwe partitie gezet en het is echt zoveel sneller dan voorheen (vooral safari). Het enige waar ik nu tegenaan loop is dat ik niet in de user mappen van mijn Mavericks installatie kan komen omdat ze beveiligd zijn. Is het mogelijk om daarbij te komen, gezien het feit dat daar een hoop applicaties in de downloads folder zitten die niet in de App store beschikbaar zijn (ook niet op Mavericks).
Zou normaal prima moeten werken, houd er rekening mee dat na een installatie Spotlight behoorijk wat recources consumeert voor het indexeren wat tot enkele uren kan duren.YoghurtO_o schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:24:
Een maand of wat terug een MBP mid 2009 cadeau gekregen en gelijk clean install, maar toen moest er Mavericks op en dat was eerlijk gezegd tergend langzaam vergeleken met mijn oude Windows laptop uit hetzelfde jaar (met soortgelijke specs).
Ik ben nu aan het switchen tussen Mavericks en Yosemite en Mavericks is gewoon tergend traag (terwijl dit het snelste model 2009 MBP 15" was destijds). Yosemite loopt zo snel soepel voor een beta, ben verbaasd. Heb alleen nu dat mijn iPhone niet goed herkend wordt af en toe in Yosemite maar daarom heb ik Mavericks en mijn Windows bak er nog naast.satya schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:57:
[...]
Zou normaal prima moeten werken, houd er rekening mee dat na een installatie Spotlight behoorijk wat recources consumeert voor het indexeren wat tot enkele uren kan duren.
Ik hoop het, want ik moest er echt serieus aan wennen, dat had ik met iOS 7 dan weer niet.Nordlys schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:21:
Public beta 2 werkt erg fijn hier. Geen problemen met Safari, vindt 'm zelfs sneller reageren dan in Mountain Lion. Het weer in de notifications balk en het kunnen instellen van Duckduckgo in Safari (zonder extensie) is wel mooi. De interface went ook snel, Mountain Lion voelt nu een beetje aan als met iOS 6
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ja maar de whatsapp beta kan ik dus niet installerencarpebios schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 19:44:
Whatsapp Beta werkt perfect op iOS8, en elke dag kan je een aantal nieuwe beta's downloaden (upgraden) 0 problemen nog gehad.
Het enige probleem waar ik momenteel tegen aan loop is dat ik geen streams meer af kan spelen in Safari.

QuickTime is gewoon geïnstalleerd.

QuickTime is gewoon geïnstalleerd.
Als eerste vind ik pb2 erg goed werken, alleen heb ik het probleem dat mijn iCloud niet synchroniseert bv. met pages. Hebben jullie dat probleem ook?
[ Voor 23% gewijzigd door blackspeedy op 27-08-2014 17:44 ]
Sinds PB2 heb ik een raar verschijnsel.
Gisteren was me safari menu nog "doorzichtig". maar vandaag niet meer. Eergisteren viel me het ook al op dat het soms ineens anders is.
Meer mensen last van?

Gisteren was me safari menu nog "doorzichtig". maar vandaag niet meer. Eergisteren viel me het ook al op dat het soms ineens anders is.
Meer mensen last van?

Wie start het topic voorafgaand aan de keynote? Zelf helaas niet bedreven in het maken van een mooie OP helaas..
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ik heb sinds de Yosemite PB2 dat ik , met bijvoorbeeld preview of ieder andere app, niet meer kan delen op facebook of twitter. Ik krijg dan de mededeling dat de "connection failed". Met Safari lukt het wel gewoon. Nu zou ik graag horen of meerdere mensen dit hebben of dat het bij mij ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door marcellux op 29-08-2014 11:43 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
De laatste tijd begint Yosemite steeds trager te worden en meer bugs te vertonen, vooral in Safari waar je op een gegeven moment niet meer kan browsen vanwege teveel memory leaks. Eventjes terug naar Mavericks, ziet er een stuk mooier uit IMHO.
Ik heb Mavericks op mijn MBP early 2009 draaien, en dat gaat als een tierelier. Uiteraard wel destijds direct een SSD geïnstalleerd (Mtron Mobi 3000 van 16GB) en een paar keer vernieuwd (nu Samsung 830 512MB).YoghurtO_o schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:38:
[...]
Ik ben nu aan het switchen tussen Mavericks en Yosemite en Mavericks is gewoon tergend traag (terwijl dit het snelste model 2009 MBP 15" was destijds). Yosemite loopt zo snel soepel voor een beta, ben verbaasd. Heb alleen nu dat mijn iPhone niet goed herkend wordt af en toe in Yosemite maar daarom heb ik Mavericks en mijn Windows bak er nog naast.
Public Beta 2 is tot nu toe nog de meest rampzalige OS X versie die ik ooit heb gehad.
Zeker nu ik gewoon geen problemen meer ondervindt met het verbinden nadat de laptop uit slaapstand komt of dat het scherm lang zwart blijft nadat de laptop - wederom - uit slaapstand gehaald is.
- Intern / extern toetsenbord reageert nergens op
- Klikken op WiFi netwerk icoon in menubaar laat SystemUIServer crashen (beach ball).
- Afsluiten laat OS X hangen
- Interne Safari errors op random momenten (Safari has encountered an internal error)
- Mail app blokkeert afmelden/afsluiten OS X
- System Peferences Pane crashes. Bijv. bij "Users" of "Deskop & Screen saver preferences". Kan daar nu met geen mogelijkheid bij komen
- Extern display losmaken van de MacBook laat OS X klaarblijkelijk denken dat extern display er nog is. Gevolg: geen dock, geen expose, geen andere bureauladen -> muis en tobo reageren niet meer
Zeker nu ik gewoon geen problemen meer ondervindt met het verbinden nadat de laptop uit slaapstand komt of dat het scherm lang zwart blijft nadat de laptop - wederom - uit slaapstand gehaald is.
offtopic:
Uiteraard heb ik al een aantal bugs gerapporteerd
Uiteraard heb ik al een aantal bugs gerapporteerd
Verwijderd
Ik heb vreselijke accu problemen. Draai sinds paar weken op 10.10 en mijn accu gaat niet langer dan 4 uur mee. Dit kan met Chrome te maken hebben maar zit nu weer pas 2 uur zonder netsnoer en heb nog maar 48 procent over.
Je moet even de tabbladbalk verbergen bij weergavesweebee schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:48:
Sinds PB2 heb ik een raar verschijnsel.
Meer mensen last van?
[afbeelding][afbeelding]
Hoe vinden jullie preview 7 momenteel draaien? Stabiel, instabiel, snel of juist niet en is de accuduur inmiddels al iets verbetert?
Bij mij loopt DP7 stabiel. Weinig problemen (1x crash gehad met een programma, niet heel spannend) maar voor de rest loopt alles prima. Safari URLbar is ook weer instant i.t.t. een kleine hapering bij het aanvullen van URLs bij DP6. Ben nog eigenlijk nergens tegenaan gelopen tot op heden ...
Verwijderd
Kunnen jullie gebruik maken met handoff bij dp7?., ik krijg mijn iphone niet gepaired met mijn macbook pro. Bij dp6 kreeg ik het ook niet voor elkaar bij eerdere wel.
macbook pro 13inch late 2013 & iPhone 5
macbook pro 13inch late 2013 & iPhone 5
Hoe draait Yosemite bij de meeste retina gebruikers hier? Ik merk dat Yosemite PB2 vloeiender draait dan Mavericks.
Ja dat merk ik ook zeker, Ik wil echt dat hij snel komt, want dan kan ik wil nu nog niet volledig overstappen eigenlijk.sweebee schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:36:
Hoe draait Yosemite bij de meeste retina gebruikers hier? Ik merk dat Yosemite PB2 vloeiender draait dan Mavericks.
Ik gebruik hem niet dagelijks omdat Final Cut Pro X er niet op werkt
Maar verder bevalt die me zeker, op een paar bugs na dan.
Nu heb ik Yosemite een poosje draaien.
Ik moet wel zeggen dat de kleuren veel drukker overkomen dan bij Mavericks. Mavericks straalt wat meer rust uit.
Ben ik de enige die daar zo over denkt?
Ik moet wel zeggen dat de kleuren veel drukker overkomen dan bij Mavericks. Mavericks straalt wat meer rust uit.
En dark mode? Is dat dan niet iets voor jou?
Vind ik ook zo, vind ook dat niet alle applicaties er geweldig uit zien. Als je het te druk vindt zou ik gewoon lekker niet upgradenPsycho_Mantis schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:46:
Nu heb ik Yosemite een poosje draaien.
Ik gebruik momenteel Yosemite sinds DP1 dagelijks. Geen andere installatie aanwezig.
In het begin wel bepaalde rot bugs, maar nooit te cruciaal voor mij.
Nu begint het steeds stabieler te worden.
Ik gebruik het ook sinds DP1, en de meeste bugs die ik tegen kom zijn vooral "cosmetische bugs" in de interface. Sommige enigszins vervelend, maar niet dat er niet mee te werken valt.CRXDelSol schreef op maandag 08 september 2014 @ 11:59:
Ik gebruik momenteel Yosemite sinds DP1 dagelijks. Geen andere installatie aanwezig.
Ik vind de darkmode eigenlijk alleen maar erger.RobV schreef op maandag 08 september 2014 @ 08:49:
En dark mode? Is dat dan niet iets voor jou?
Zo veel verschil maakt het ook niet echt.
Misschien is het gewoon wennen net als iOS 7, ik had toen geloof ik het zelfde probleem

Had ik soms vooral met lettertypes, of waar de kleur niet klopte waardoor je alleen de schaduw had. Zoals de nieuwe spotlight in Dark thema. Is de tekst donker, met een lichte omranding. Van dat soort geneuzel. Verder qua alle applicaties die ik draai werkt het verder prima.ThomasG schreef op maandag 08 september 2014 @ 14:24:
[...]
Ik gebruik het ook sinds DP1, en de meeste bugs die ik tegen kom zijn vooral "cosmetische bugs" in de interface. Sommige enigszins vervelend, maar niet dat er niet mee te werken valt.
Nou eh, `fingers crossed`, ik sta op het punt om de laatste OS X Yosemite DP op mijn main systeem te zetten. Dus als ik niet binnen 8 uur terug ben is er iets fout gegaan...
* Rob checkt nog even of zijn backup goed is
Edit:
Daar ben ik weer!
* Rob checkt nog even of zijn backup goed is
Edit:
Daar ben ik weer!
[ Voor 6% gewijzigd door RobV op 12-09-2014 10:23 ]
In drie kwartier. Like a breeze 
Mijn ervaring na een paar uurtjes Yosemite is, dat het allemaal wel wat smoother en sneller is dan Mavericks. Vooral user switching en de responsiveness van de UI lijkt fors verbeterd. Wel nog wat rare bugjes, ik kwam ook de issue tegen dat ik niet meer kon typen. Task switchen en de functietoetsen weer wel, maar tekst intypen werkt niet.
In de mail heb werken de annotations ook nog niet goed. Beetje hakerig, en annotations op een ingevoegd screenshot deden het helemaal niet.
Mijn ervaring na een paar uurtjes Yosemite is, dat het allemaal wel wat smoother en sneller is dan Mavericks. Vooral user switching en de responsiveness van de UI lijkt fors verbeterd. Wel nog wat rare bugjes, ik kwam ook de issue tegen dat ik niet meer kon typen. Task switchen en de functietoetsen weer wel, maar tekst intypen werkt niet.
In de mail heb werken de annotations ook nog niet goed. Beetje hakerig, en annotations op een ingevoegd screenshot deden het helemaal niet.
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Nog steeds niks bekend geworden over officiële release date, toch?
Het draait echt als een zonnetje bij mij. Ik had al geruime tijd een aparte boot disk voor Yosemite; heb ook flink aantal bug reports ingestuurd.
Nu echt over. Ik heb de UI ingesteld op Graphite (System Preferences/General/Appearance), waardoor de window chromes (kozijnen voor de leken) vrijwel wegvallen in de achtergrond, doordat alles nu in grijstinten is: titel, toolbar, icons. Prachtig! Maar het draait niet allemaal om het uiterlijk natuurlijk.. Handoff is awesome, en als developer ben ik ook erg geïnteresseerd in de nieuwe HomeKit API's; zodra mijn BLE chip binnen is ga ik aan de slag met HomeKit om mijn desktop verlichting te upgraden.
Nu echt over. Ik heb de UI ingesteld op Graphite (System Preferences/General/Appearance), waardoor de window chromes (kozijnen voor de leken) vrijwel wegvallen in de achtergrond, doordat alles nu in grijstinten is: titel, toolbar, icons. Prachtig! Maar het draait niet allemaal om het uiterlijk natuurlijk.. Handoff is awesome, en als developer ben ik ook erg geïnteresseerd in de nieuwe HomeKit API's; zodra mijn BLE chip binnen is ga ik aan de slag met HomeKit om mijn desktop verlichting te upgraden.
Even weer een korte rondgang langs iedereen in dit topic:
1.Welke DP of PB draai je
2.Hoe vind je dat deze versie zich verhoudt tot Mavericks 10.9.4 op het gebied van:
a. Snelheid / soepel draaien (bijv. haperingen in animaties of openen apps)
b. Bugs (Geen bugs / schoonheidsfoutjes, kleine bugs waar mee valt te lezen, hinderlijke bugs, showstoppers / ernstige bugs)
c. Stabiliteit (Geen crashes, crashes bij third-party apps, crashes bij Apple apps, crashes van OS)
d. Features (Nieuwe features zijn vooral een gimmick, enkele nieuwe features die de moeite waard zijn voor sommigen, must-have features die significante verbetering voor dagelijks leven zijn).
1.Welke DP of PB draai je
2.Hoe vind je dat deze versie zich verhoudt tot Mavericks 10.9.4 op het gebied van:
a. Snelheid / soepel draaien (bijv. haperingen in animaties of openen apps)
b. Bugs (Geen bugs / schoonheidsfoutjes, kleine bugs waar mee valt te lezen, hinderlijke bugs, showstoppers / ernstige bugs)
c. Stabiliteit (Geen crashes, crashes bij third-party apps, crashes bij Apple apps, crashes van OS)
d. Features (Nieuwe features zijn vooral een gimmick, enkele nieuwe features die de moeite waard zijn voor sommigen, must-have features die significante verbetering voor dagelijks leven zijn).
Het steeds uitvallen van de WiFi vind ik erg storend...
Je vraagt naar bugs en ook van andere apps bij stabiliteit.
Nu staat er bij de quickreply dit
"OSX Yosemite is momenteel Public Beta. Er zijn dus ongetwijfeld nog (veel) bugs, dingen zijn nog niet af, en het is in zijn geheel nog niet productierijp. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gaan vragen of $naam-van-favoriete-app werkt omdat je het dan wel gaat installeren."
Je vraagt het nu eigenlijk verkapt?
"OSX Yosemite is momenteel Public Beta. Er zijn dus ongetwijfeld nog (veel) bugs, dingen zijn nog niet af, en het is in zijn geheel nog niet productierijp. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gaan vragen of $naam-van-favoriete-app werkt omdat je het dan wel gaat installeren."
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Pff gister was spannends meegemaakt.
Wilde maandag m'n iphone 5 updaten naar de ios8 GM maar daar bleek een bestaande bug te zijn met itunes op yosemite. Daarvoor moest je dan Xcode installeren en openen en daarna werkt het wel.
Ah fijn iphone update allemaal goed gegaan.
Gister MacBook herstart, blijft deze hangen in het loginscherm.
Uiteindelijk moeten updaten in safe boot van de PB2 naar DP7 en toen werkte alles gelukkig weer.
PB2 is dus niet echt compatible met Xcode 6 GM
Wilde maandag m'n iphone 5 updaten naar de ios8 GM maar daar bleek een bestaande bug te zijn met itunes op yosemite. Daarvoor moest je dan Xcode installeren en openen en daarna werkt het wel.
Ah fijn iphone update allemaal goed gegaan.
Gister MacBook herstart, blijft deze hangen in het loginscherm.
Uiteindelijk moeten updaten in safe boot van de PB2 naar DP7 en toen werkte alles gelukkig weer.
PB2 is dus niet echt compatible met Xcode 6 GM
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Helaas. Niet goed. De Wifi was niet stabiel en kwam niet boven de 200Kb/s, terwijl ik onder Mavericks gewoon 700Kb/s haalde. Ook de Bluetooth deed moeilijk en dat is supervervelend als je met externe muis+kb werkt. Gelukkig was mijn Time Machine backup niet corrupt en zodoende zit ik nu weer terug op Mavericks. Het ziet er prachtig uit dat Yosemite, maar het is nog niet af.RobV schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:11:
Het draait echt als een zonnetje bij mij. Ik had al geruime tijd een aparte boot disk voor Yosemite; heb ook flink aantal bug reports ingestuurd.
RobV schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:27:
Het ziet er prachtig uit dat Yosemite, maar het is nog niet af.
Nee, het is multiple choice.carpebios schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:26:
Je vraagt naar bugs en ook van andere apps bij stabiliteit.
Ik vraag je dus niet te zeggen welke apps, maar je kan aangeven OF het zo is.
Als genoeg mensen reageren kunnen we een beeld vormen.
De bedoeling is dus ook om het in te vullen als ja/nee en multiple choice, niet als open vragen.
Voorbeeld:
1.PB2
a. Snelheid / soepel draaien = sneller
b. Bugs = Optie 2: kleine bugs waar mee valt te lezen
c. Stabiliteit = Optie 2: crashes bij third-party apps
d. Features = Optie 2: enkele nieuwe features die de moeite waard zijn voor sommigen
1.PB2
a. Snelheid / soepel draaien = sneller
b. Bugs = Optie 2: kleine bugs waar mee valt te lezen
c. Stabiliteit = Optie 2: crashes bij third-party apps
d. Features = Optie 2: enkele nieuwe features die de moeite waard zijn voor sommigen
Ik draai nu volledig Yosemite sinds Final Cut Pro X weer goed werkt met de nieuwe update.
PB2 versie
a. Snelheid is opzich prima, maar ik merk nog wel lag wanneer ik tussen desktops wissel wanneer er een paar programma's open staan.
b. paar bugs in safari, niet hele erge, meer visuele bugs zoals het openen van de navigatiekolom.
c. Stabiel, geen enkele app is tot nu toe gecrasht.
d. handoff en continuety dinges werken ook prima.
PB2 versie
a. Snelheid is opzich prima, maar ik merk nog wel lag wanneer ik tussen desktops wissel wanneer er een paar programma's open staan.
b. paar bugs in safari, niet hele erge, meer visuele bugs zoals het openen van de navigatiekolom.
c. Stabiel, geen enkele app is tot nu toe gecrasht.
Ik heb bestanden in de map ban icloud drive gezet. (& recent abonnement aangepast naar 200 gb ) ik draai ook ios8 op ipad/phone. Hoe kan ik bestanden benaderen ala Dropbox?
In yosemite zie ik wel wolkjes bij de bestanden, dat geeft denk ik aan de het gesynchroniseerd is? Via Dropbox is het makkelijk volgen wat er met de data gedaan is. Hoe zie ik dit met icloud drive?
In yosemite zie ik wel wolkjes bij de bestanden, dat geeft denk ik aan de het gesynchroniseerd is? Via Dropbox is het makkelijk volgen wat er met de data gedaan is. Hoe zie ik dit met icloud drive?
@wtm
iCloud drive is op dit moment nog niet 100%. De programma's welke op je Iphone/ Ipad draaien moeten eerst van de "maker" ondersteuning krijgen voor iCloud drive.
Straks (onbekend wanneer) kan je ook op andere plekken inloggen op iCloud.com om je bestanden te benaderen (als Developer is dit al wel mogelijk).
Eigenlijk heb je er nu nog niet zoveel aan, het is al storend dat je met iOS 8 en itunes al geen foto's meer kan synchroniseren tussen je mac en iphone/ipad.
iCloud drive is op dit moment nog niet 100%. De programma's welke op je Iphone/ Ipad draaien moeten eerst van de "maker" ondersteuning krijgen voor iCloud drive.
Straks (onbekend wanneer) kan je ook op andere plekken inloggen op iCloud.com om je bestanden te benaderen (als Developer is dit al wel mogelijk).
Eigenlijk heb je er nu nog niet zoveel aan, het is al storend dat je met iOS 8 en itunes al geen foto's meer kan synchroniseren tussen je mac en iphone/ipad.
Meer mensen die draaien met "verminder doorzichtigheid" op dp7? ziet niet uit met de brightness en volume schermpjes
Rondingen zijn ook weg gehaald.
http://cl.ly/image/3B2W0E...09-13%20om%2022.46.02.png
http://cl.ly/image/3B2W0E...09-13%20om%2022.46.02.png
Volgens mij is dat ook al mogelijk als je bèta.iCloud.com opend i.p.v de huidige iCloud page.zxr king schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:25:
@wtm
Ik zie daar nu iCloud drive bij staan. Ik draai overigens geen enkele beta dus kan niet testen
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Ze zijn alleen vergeten om voor iOS een iCloud Drive app te maken, zoals ze wel voor Health hebben gedaan bijvoorbeeld. Is al veel kritiek op, net als op de oorspronkelijke opzet van iCloud (waar ze nu dus vanaf stappen en naar een soort Dropbox gaan) en zal dus waarschijnlijk na veel gezeur pas in iOS 9 of iOS 10 komen.
Dit is voor mij de reden om vooralsnog bij Dropbox te blijven.
Dit is voor mij de reden om vooralsnog bij Dropbox te blijven.
Kan je daar iets meer over vertellen? Het is dus niet meer mogelijk om bijvoorbeeld een mapje met foto's op je computer via itunes met je iphone te syncen?zxr king schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:25:
...Eigenlijk heb je er nu nog niet zoveel aan, het is al storend dat je met iOS 8 en itunes al geen foto's meer kan synchroniseren tussen je mac en iphone/ipad....
Ik vind dat nog steeds de beste manier om foto's op je iPhone te krijgen, want als je ze wilt verwijderen is het maar 1 vinkte weghalen bij de folder. Anders moet je dus elke foto weer apart gaan verwijderen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
@MenN
Dit is dus inderdaad helaas niet mogelijk. Zoals het nu blijkt zullen de App's de ondersteuning moeten gaan bieden om de icloud drive te benaderen. Er is dus geen finder waar je de bestanden kan zien en openen op een IOS apparaat. Waarschijnlijk trekt Apple trouwens tijdelijk de icloud drive voor de foto app terug want deze zit nu weer in de beta fase, dus we krijgen een verlenging van de traditionele fot stream.
Dit is dus inderdaad helaas niet mogelijk. Zoals het nu blijkt zullen de App's de ondersteuning moeten gaan bieden om de icloud drive te benaderen. Er is dus geen finder waar je de bestanden kan zien en openen op een IOS apparaat. Waarschijnlijk trekt Apple trouwens tijdelijk de icloud drive voor de foto app terug want deze zit nu weer in de beta fase, dus we krijgen een verlenging van de traditionele fot stream.
Vaag, hij komt hier niet als update te voorschijn. Meer mensen hier last van? Of ervaring met preview 8?
Edit: het gaat dus om de publieke test versie 3.
Edit: het gaat dus om de publieke test versie 3.
[ Voor 24% gewijzigd door petrr op 15-09-2014 21:44 ]
Menubalk is een stuk beter, en notification ook. Alleen waar ik mij groen en geel aan erger is dat icoon van systeemvoorkeuren. Wat is dat spuuglelijk en totaal uit de toon.
Is trouwens photo booth altijd al dit icoon geweest? Ziet er een stuk mooier uit.
Is trouwens photo booth altijd al dit icoon geweest? Ziet er een stuk mooier uit.
[ Voor 19% gewijzigd door carpebios op 15-09-2014 21:46 ]
Bijna geen lag meer op retina 13 inch 2014 (met doorzichtigheid aan). :D:D:D
Mag nog wel iets smoother, maar gaat de goede kant op.
Photo Booth is volgens mij al een tijdje zo.
Edit: Te vroeg gejuicht. switchen tussen desktops en notification center gaat veel soepeler. Maar mission control is zelfs met transparantie uitgeschakelt soms laggy. Dat was hiervoor niet zo
Mag nog wel iets smoother, maar gaat de goede kant op.
Photo Booth is volgens mij al een tijdje zo.
Edit: Te vroeg gejuicht. switchen tussen desktops en notification center gaat veel soepeler. Maar mission control is zelfs met transparantie uitgeschakelt soms laggy. Dat was hiervoor niet zo
[ Voor 50% gewijzigd door sweebee op 15-09-2014 23:37 ]
Is er al iets bekend over de definitieve release? Dit omdat er toch wel een aantal functies (cloud drive, handoff) samenhangen met IOS 8.
Ik heb het even voor je gegoogled, 1e hit.Mrk87 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:42:
Is er al iets bekend over de definitieve release? Dit omdat er toch wel een aantal functies (cloud drive, handoff) samenhangen met IOS 8.
http://www.macrumors.com/roundup/os-x/According to rumors, OS X Yosemite will be released to the public in late October, following an extended beta testing period.
Ik doe iets verkeerd geloof ik, want handoff geen bij mij geen enkel teken van leven.sweebee schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 13:46:
- ik draait DP8 op een rMBP 13" 2013 (met bluetooth LMP versie 0x6) en IOS8GM op de iPhone5s.
- beiden hebben wifi en bluetooth aan staan
- beiden hebben het benodigde 'enable handoff' aan staan
- Mac is Engels, iPhone is NL
- Safari draait niet in private mode
- Ik heb de tutorial gevolgd (doe dit, doe dat)
Maar helaas. Als ik een pagina open in Safari op de Mac, verschijnt er op de iPhone geen icon in de lockscreen, en als ik op de iPhone een pagina op, verschijnt er geen icon in mijn dock.
Reboot gedaan, helpt ook niet.
Ik zie vast iets eenvoudigs over het hoofd.
Vreemd, ik draai PB2 en ik krijg zojuist Developer preview 7 aangeboden via de updates.
Iemand anders die dit ook heeft?
Nope.Hier 'gewoon' van PB2 naar PB3Psycho_Mantis schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:09:
Vreemd, ik draai PB2 en ik krijg zojuist Developer preview 7 aangeboden via de updates.
Wanneer je praat, herhaal je alleen wat je al weet. Maar als je luistert, zou je iets nieuws kunnen leren
Ik ga dadelijk naar DP8. Ik vraag me af of je dan je iphone met de laatste itunes nu wel veilig naar de GM kunt updaten... Iemand een idee?
Ok weird...
DP8 word hier dan weer niet aangeboden.
Geloof dat het niet meer helemaal goed gaat bij mij
Jammer want het draaide juist net zo lekker.
Dr zijn wel torrents voor te vinden anders
@Yzord - wat betreft DYMO - die is werkend te krijgen door een recente versie van de DYMO cups drivers op te halen (http://download.dymo.com/...-cups-drivers-1.4.0.tar.g); te compileren en dan specifiek/alleen het bestand /Library/Printers/DYMO/Filters/raster2dymolw van de normale binary distributie van DYMO te vervangen door src/lw/raster2dymolw.Yzord schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:52:
Hmm, Dymo etiketten printer werkt ook niet meer onder Yosemite
Dw.
iTunes schijnt ook geüpdatet te zijn. Worst case kan je ook nog xcode 6 GM downloaden en installeren dan kan je hem sowieso updaten. Zo heb ik het maar opgelost in de tussentijd paar dagen geledenMetaFrame schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:14:
Ik ga dadelijk naar DP8. Ik vraag me af of je dan je iphone met de laatste itunes nu wel veilig naar de GM kunt updaten... Iemand een idee?
MetaFrame schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:14:
Of je wacht gewoon tot morgenankhie schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:18:
[...]
iTunes schijnt ook geüpdatet te zijn. Worst case kan je ook nog xcode 6 GM downloaden en installeren dan kan je hem sowieso updaten. Zo heb ik het maar opgelost in de tussentijd paar dagen geleden
[ Voor 36% gewijzigd door Mrk87 op 16-09-2014 21:39 ]
Zou kunnen idd, ware het niet dat ik nu iets meer tijd heb. Iemand hier op DP7 die me kan vertellen welke versie van iTunes daarbij zit?
Overigens draait DP8 als een tierelier, erg soepen en met name Safari is weer een heel stuk sneller geworden
Overigens draait DP8 als een tierelier, erg soepen en met name Safari is weer een heel stuk sneller geworden
[ Voor 29% gewijzigd door HaterFrame op 16-09-2014 21:47 ]
Net DP7 geïnstalleerd op een MBp 15 (late 2013) en hier zit ik op iTunes versie 12.0.0.117MetaFrame schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 21:46:
Zou kunnen idd, ware het niet dat ik nu iets meer tijd heb. Iemand hier op DP7 die me kan vertellen welke versie van iTunes daarbij zit?
Shit, DP8 zit op exact dezelfde versie
Ik draai nu ook DP8/Beta 3 en heb het idee dat de batterij ook langer mee gaat. Draai MacBook Pro 13 inch Late 2013
Krijg heel veel Spotify en Chrome helper vastlopers als ik activity monitor bekijk.. Meer mensen met dat probleem? Battery life van mijn MBA early 2014 vind ik niet verbeterd of verslechterd.
Verschillende bugs report ik via Feedback assistent, geen idee wat en of er wat mee gebeurd. Kan me voorstellen dat ze wel meer meldingen krijgen
Jammer puntje van het (sterk verbeterde) Spotlight: "Show all in Finder" optie staat nu onzichtbaar onderaan de lijst van resultaten, en de font rendering (meer global) laat op een niet-Retina scherm nogal eens te wensen over, met name bij kleine(re) weergave zoals in Finder column view.
En kansloos dat het flat design Finder icon weer is opgepimpt met een bevel/randje om het toch wat dikker te laten lijken. Jammer want het nieuwe design is vind ik echt stukken beter.
Verschillende bugs report ik via Feedback assistent, geen idee wat en of er wat mee gebeurd. Kan me voorstellen dat ze wel meer meldingen krijgen
Jammer puntje van het (sterk verbeterde) Spotlight: "Show all in Finder" optie staat nu onzichtbaar onderaan de lijst van resultaten, en de font rendering (meer global) laat op een niet-Retina scherm nogal eens te wensen over, met name bij kleine(re) weergave zoals in Finder column view.
En kansloos dat het flat design Finder icon weer is opgepimpt met een bevel/randje om het toch wat dikker te laten lijken. Jammer want het nieuwe design is vind ik echt stukken beter.
Hm, PB3 draait erg goed op mijn rMBP 13''.
Dit is de eerste keer dat ik het systeem ook echt heb ingericht naar mijn eigen smaak, ipv dat ik er midden in het proces mee stop, omdat er ergernissen zijn.
Binnenkort wordt mijn MacBook vervangen door een iMac en het eerste wat ik zal doen, is Yosemite erop gooien.
Alleen erg jammer dat iCloud niet werkt als je niet upgrade naar iCloud Drive (itt iOS 8, waar die gewoon blijft werken). Hierdoor kan ik een boel apps niet gebruiken (ToDo, 1Password, Clear).
Dit is de eerste keer dat ik het systeem ook echt heb ingericht naar mijn eigen smaak, ipv dat ik er midden in het proces mee stop, omdat er ergernissen zijn.
Binnenkort wordt mijn MacBook vervangen door een iMac en het eerste wat ik zal doen, is Yosemite erop gooien.
Alleen erg jammer dat iCloud niet werkt als je niet upgrade naar iCloud Drive (itt iOS 8, waar die gewoon blijft werken). Hierdoor kan ik een boel apps niet gebruiken (ToDo, 1Password, Clear).
[ Voor 4% gewijzigd door RnB op 17-09-2014 09:41 ]
Is iOS 8 nu wel te installeren via dp8? Ik ben er een beetje huiverig voor en doe het maar via bootcamp op Windows
Ja dat gaat nu vlekkeloosMetaFrame schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:04:
Is iOS 8 nu wel te installeren via dp8? Ik ben er een beetje huiverig voor en doe het maar via bootcamp op Windows
39
iPad is nu de laatste die aan het upgraden is. Daarna iDrive upgraden want mijn main Mac is al naar Yosemite DP8.
Kun je mij het gecompileerde bestand sturen? Ik krijg 'm zelf niet aan de praat cq weet niet hoe ik dat moet doen?dirkx schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:24:
[...]
@Yzord - wat betreft DYMO - die is werkend te krijgen door een recente versie van de DYMO cups drivers op te halen (http://download.dymo.com/...-cups-drivers-1.4.0.tar.g); te compileren en dan specifiek/alleen het bestand /Library/Printers/DYMO/Filters/raster2dymolw van de normale binary distributie van DYMO te vervangen door src/lw/raster2dymolw.
Dw.
Nu ik iOS8 op mijn iPad en iPhone heb staan heb ik Beta 3 van Yosemite ook maar geïnstalleerd op mijn mid 2014 MacBook Pro. iPhoto, Final Cut Pro X en nog wat meer kleine zaken lijken het te doen. Day One heeft wel problemen (met weergeven van foto's).
Ik zit nu in dubio of ik iCloud Drive moet aanzetten of toch nog zal wachten tot (eind) volgende maand als Yosemite echt gelanceerd wordt.
Zijn er al mensen die het vol tevredenheid draaien?
Ik zit nu in dubio of ik iCloud Drive moet aanzetten of toch nog zal wachten tot (eind) volgende maand als Yosemite echt gelanceerd wordt.
Zijn er al mensen die het vol tevredenheid draaien?