Dit zie je nooit andersom....misschien hebben ze gewoonweg minder te zeggen qua vergelijking? Die verliezen ze toch, dus kun je er maar beter niet over beginnen
Als windows programmeur vind ik dit wel zeer mooi om te zien
[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 02-06-2014 20:53 ]
Nou ff je mouw opstropen en die iWatch laten zien.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
dat overzicht ging een beetje snel. zat ipad 2 erbij?
Dat zou gaaf zijn ja!Donstil schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:54:
Nou ff je mouw opstropen en die iWatch laten zien.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
iOS8 inderdaad niet naar de iPhone 4, zoals verwacht.
iPad 2 blijft toch het paradepaardje want krijgt iOS 8.
4S ook nog, best netjes.
Haters everywhere but I don’t really care
Ja, alles vanaf de 4S en de iPad 2!
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
Die trekt iOS 7 nog maar nét dus dat verbaast me niks.SidewalkSuper schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:55:
iOS8 inderdaad niet naar de iPhone 4, zoals verwacht.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Meer verwacht van de Healthbende, hopelijk in het najaar een iwatch oid.
Ligt meer aan ios dan aan de iPhone 4CyBeR schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:56:
[...]
Die trekt iOS 7 nog maar nét dus dat verbaast me niks.
Ja ik verwacht ook dat ze eind van het jaar de nieuwe hardware showen!matthijst schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:56:
Het lijkt er nu wel op dat ze in Juni gewoon telkens nieuwe software aankondigen en in September nieuwe hardware brengen...matthijst schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:56:
Ja, niet meer dan logisch inderdaad...alwaysleft schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:57:
Whatsapp CEO is boos, en terecht:
http://www.businessinside...y-imessage-ripoffs-2014-6
Moet niet janken en de app vaker updaten!alwaysleft schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:57:
Ach zo houden ze elkaar bezig, ik gebruik toch liever Whatsapp dan het hele msg systeem van Applealwaysleft schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:57:
Boycotten en app uit de store halenalwaysleft schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:57:
komen die van Google, Dropbox, Snapchat, etc nog wel bijalwaysleft schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:57:
Geen iwatch!
Waarom zit die CEO dan te janken.. moettie maar eens met een desktop app komen..
Mocht willen dat iedereen iMessage gebruikte. Ik wil een desktop client!
Mocht willen dat iedereen iMessage gebruikte. Ik wil een desktop client!
iWatch zal eerder voor eindejaar zijn, eerst zien dat al dat healthbook gedoe wat werkt.
I'll do what I can, but expect very little.
Want? Hij heeft toch gelijk? Er zitten aardig wat features in die ook al in Whatsapp zaten. Toch zat het ook al eerder in Facebook, Android, Windows Phone, Skype, MSN en meer
Klopt, maar health was nu een beetje lame verhaaltje. Was mooier met een watch erbijjip_86 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:58:
iWatch is juist goed te presenteren naast een nieuwe iPhone. Die gaat echt niet komen vandaag.
Zoek daar de statistieken eens van op.Whatson schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:59:
no one more thing?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
zwasie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 20:59:
Whatsapp trekt op geen hol. Die app zuipt batterij en voor wat? Voor een berichtje te sturen?

Klaar. Topic kan dicht...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Samenvattend:
OS X goed,
iOS8 gebruiker erg matig, dev leuk,
Healthkit lame
Swift topper van de dag!
OS X goed,
iOS8 gebruiker erg matig, dev leuk,
Healthkit lame
Swift topper van de dag!
Weet iemand wanneer de beta's normaal beschikbaar zijn?
Ik zie dat de developers site al gedeeltelijk is geupdate, maar ik krijg nog steeds een "We'll be back soon" als ik doorklik
Later vandaag danwel morgen moet je het (als devver) wel kunnen downloaden denk ik. Al zal je niet de enige devver zijn die dat wilFoxpat schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:10:
Weet iemand wanneer de beta's normaal beschikbaar zijn?Ik zie dat de developers site al gedeeltelijk is geupdate, maar ik krijg nog steeds een "We'll be back soon" als ik doorklik
Launching containers into space
Is Swift alleen voor iOS of ook voor OSX?
En dat iCloud Drive wordt zoals ik het nu zie de doodsteek voor Dropbox qua Apple-gebruikers. Op iOS was Dropbox namelijk afhankelijk van elke app of het ermee werkt, met iCloud Drive gaat natuurlijk alles werken. En de opslagprijzen zijn ook goedkoper.
En dat iCloud Drive wordt zoals ik het nu zie de doodsteek voor Dropbox qua Apple-gebruikers. Op iOS was Dropbox namelijk afhankelijk van elke app of het ermee werkt, met iCloud Drive gaat natuurlijk alles werken. En de opslagprijzen zijn ook goedkoper.
kunnen we eindelijk groepen maken binnen de contacten zonder daarvoor eerst naar dat Br*kk* icloud te moeten? dat is nou een basis optie die ik echt mis op ios
Lijkt me dat ze het zeker gaan uitbreiden naar meer dan iOS. Het is wat mij betreft een zeer goede ontwikkeling en zou geen idee hebben waarom ze het niet naar OS X zouden uitbreiden.Pyrone89 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:14:
[ Voor 27% gewijzigd door Foxpat op 02-06-2014 21:15 ]
Daar heb je wel een punt. Ik vind het alleen jammer dat Apple (wederom) geen Linux support levert voor iCloud Drive. Dat zou het w.m.b. écht afmaken. Zou mooi zijn als het weer als WebDAV gemount kan worden o.i.d.Pyrone89 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:14:
Verwijderd
Kan je nu ook eindelijk MP3's versturen via Whatsapp? Dat was de grootste reden dat ik mijn iPhone 4s weg deed ( en iTunes, maar dat kan je nog vermijden.) Het is toch te gek voor woorden dat je met een telefoon van rond de 600 Euro geen MP3's kan versturen.
Swift is wel heel erg gaaf... meest verrassende onderdeel van deze keynote. Jammer dat het (zo te zien) alleen iOS 8 is en niet kan x-compilen naar iOS 7. Ben benieuwd op welke termijn dit Objective C voor het grootste deel gaat vervangen...
Volgens mij word het juist beter met die extensions.Pyrone89 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:14:
Het lijkt erop dat je mp3 files die in je iCloud Drive staan inderdaad kunt versturen. Misschien dat de app aangepast moet worden oid maar zelfs dat verwacht ik niet. Verder kan je het 'te gek voor woorden' noemen maar het is een ontwerpbeslissing van Apple geweest die vanuit gebruikersoogpunt weliswaar discutabel te noemen is, maar vanuit security oogpunt zo gek nog niet is.Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:15:
Kan je nu ook eindelijk MP3's versturen via Whatsapp? Dat was de grootste reden dat ik mijn iPhone 4s weg deed ( en iTunes, maar dat kan je nog vermijden.) Het is toch te gek voor woorden dat je met een telefoon van rond de 600 Euro geen MP3's kan versturen.
Je zult in elk softwaresysteem zien dat er afwegingen gemaakt moeten worden tussen security en functionaliteit. En diverse ontwikkelaars zullen diverse afwegingen maken.
Betekenen die extensions ook dat je binnenkort direct via bijv. Whatsapp of Gmail kunt sharen eigenlijk?
Die extensions betekenen vooral dat Apple de mogelijkheid biedt om het mogelijk te makenCartman! schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:20:
Betekenen die extensions ook dat je binnenkort direct via bijv. Whatsapp of Gmail kunt sharen eigenlijk?
De inschrijfpagina voor Yosemite wordt behoorlijk bezocht, ik kom er in ieder geval niet doorheen.
Voor de andere tweakers: https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/
[ Voor 26% gewijzigd door aerofreak op 02-06-2014 21:22 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Probeer effe opnieuw kwam er net door.aerofreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:21:
De inschrijfpagina voor Yosemite wordt behoorlijk bezocht, ik kom er in ieder geval niet doorheen.
Een echte tweaker download de Developer preview binnen een aantal weken op Usenetaerofreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:21:
Verwijderd
Hm, dat is in elk geval iets. Als je echt helemaal op Apple over bent zal dat goed werken. Ik snap de redenering erachter van veiligheid, maar daar kunnen ze toch wel wat op verzinnen? Ik ben helemaal voor veiligheid, maar een app kan echt bar weinig fout doen als hij toegang heeft tot mijn muziek. Ik vind dat dat wel moet kunnen met een smartphone. Niet dat het voor de gemiddelde persoon een gemis is, maar ik stuur echt veel liedjes naar veel mensen, en dan is het erg irritant als dat niet kan.Whieee schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:20:
[...]
Het lijkt erop dat je mp3 files die in je iCloud Drive staan inderdaad kunt versturen. Misschien dat de app aangepast moet worden oid maar zelfs dat verwacht ik niet. Verder kan je het 'te gek voor woorden' noemen maar het is een ontwerpbeslissing van Apple geweest die vanuit gebruikersoogpunt weliswaar discutabel te noemen is, maar vanuit security oogpunt zo gek nog niet is.
Je zult in elk softwaresysteem zien dat er afwegingen gemaakt moeten worden tussen security en functionaliteit. En diverse ontwikkelaars zullen diverse afwegingen maken.
Zal niet meer als een aantal uren zijn hahaalwaysleft schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:23:
[...]
Een echte tweaker download de Developer preview binnen een aantal weken op Usenet
- OS X vond ik erg gaaf. Veel kleinigheidjes die bijzonder handig zijn in dagelijks gebruik. Dat waardeer ik wel in Apple. Ik was onder de indruk 
- iOS viel wat tegen. Zou ook niet exact weten wat ze eraan moeten verbeteren, maar erg spectaculair vond ik het niet.
- Verdergaande integratie tussen OS X en iOS is wel erg fijn!
- Alle dev zaken zijn volgens mij ook erg gaaf. Resultaat zie je uiteraard pas over een aantal maanden als developers er gebruik van maken, maar lijkt veel mogelijk te zijn.
- Helaas geen nieuwe hardware...
- iOS viel wat tegen. Zou ook niet exact weten wat ze eraan moeten verbeteren, maar erg spectaculair vond ik het niet.
- Alle dev zaken zijn volgens mij ook erg gaaf. Resultaat zie je uiteraard pas over een aantal maanden als developers er gebruik van maken, maar lijkt veel mogelijk te zijn.
Mwah, ik doe het liever op de manier zoals het hoort.alwaysleft schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:23:
[...]
Een echte tweaker download de Developer preview binnen een aantal weken op Usenet
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
Uhh hoe lang moet ik wachten?Thanks for signing up for the OS X Beta Program.
We will email you when OS X Yosemite Beta
is available for download.
Volgens mij zitten ze al aan het miljoen, de sign up knop is weg.aerofreak schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:21:
Ergens in de zomer
~Leonardo Da Vinci~
https://appleseed.apple.com/sp/fbaupdate
eerst een error teveel load, nu 404
@Aerofreak
Met Chrome lukte het mij ook niet met Safari geen probleem.
Met Chrome lukte het mij ook niet met Safari geen probleem.
[ Voor 0% gewijzigd door SlowDown op 02-06-2014 21:30 . Reden: typo ]
Was nog net op tijdOkeOkeOke schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:28:
[...]
Volgens mij zitten ze al aan het miljoen, de sign up knop is weg.
Ik ben er ook nog doorheen gekomen. Eens zien of ik mee mag doen
Je kan hem toch ook gewoon downloaden als je goed 'zoekt'
Wat ik eigenlijk nu pas bedenk. Van split screen voor de iPad is eigenlijk niets getoond. Daar gingen wel geruchten over nl.
In diezelfde geruchten zeiden ze ook dat het niet af was. En of het ook nog komt is maar een hele kleine kans. Ze hadden het predictive toetsenbord ook al in iOS 5 alleen toen verstopt omdat het nog niet werkte. En hij komt nu pas de hoek om kijken..jip_86 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:31:
Wat ik eigenlijk nu pas bedenk. Van split screen voor de iPad is eigenlijk niets getoond. Daar gingen wel geruchten over nl.
Dit schijnt nog niet klaar te zijn voor presentatie en zal later bijgevoegd worden. Althans, volgens de rumours...jip_86 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:31:
en... met gemak erdoor
https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/confirm
We hebben ook jaren geruchten gehad over een PowerBook G5, een PowerMac boven de 3GHz, en zo nog wat dingen... Nu zijn er van die geruchten die vanzelf een keer waarheid worden als je het maar vaak genoeg roept (lees: "Apple gaat over op Intel processoren!" ) maar soms zijn geruchten ook gewoon redelijk uit de lucht gegrepen.jip_86 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:31:
Bericht weggehaald
[ Voor 110% gewijzigd door rdgut op 02-06-2014 21:38 ]
Als ik tussen de regels door lees, denk ik dat de wijzigingen in iOS op termijn belangrijker zijn dan die voor OS X. Extensions voor de standaard apps en de mogelijkheden van de nieuwe APIs zijn in mijn ogen een behoorlijke ommezwaai voor Apple.Tom schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:24:
- OS X vond ik erg gaaf. Veel kleinigheidjes die bijzonder handig zijn in dagelijks gebruik. Dat waardeer ik wel in Apple. Ik was onder de indruk
In plaats van alles zelf willen doen, maken ze het nu voor veel meer mensen/partijen mogelijk de volledige integratie met het eco-systeem voor elkaar te krijgen. Ben nog wel benieuwd wat dit uiteindelijk met de gebruikersbeleving en beveiliging gaat doen.
Overigens gaat de impact van developer frameworks als HealthKit en HomeKit pas echt leven voor eindgebruikers als er producten en apps komen die hier gebruik van gaan maken, waaronder (hoop ik althans) ook van Apple zelf.
Maar zoals ik zei: de aanpak waarbij éérst een "open" platform/framework wordt geïntroduceerd waarbij nadrukkelijk wordt gekeken naar 3rd-party hardware en pas daarna (neem ik nog steeds aan) de hardware van Apple zelf (zoals de iWatch), is voor zover ik weet nieuw voor Apple en wat mij betreft belangrijker nieuws dan de (overigens ook mooie) nieuwe gebruikersfeatures in OS X en iOS.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Ben ik toch benieuwd of siri in het Nederlands aanwezig is.
Ja daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Ze vertellen helemaal _niks_ op de website.Untouchablezz20 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:34:
[...]
Ben ik toch benieuwd of siri in het Nederlands aanwezig is.
Dat mag inderdaad niet.rdgut schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:33:
Mag ik ook hier vragen of iemand mijn apparaat zou willen toevoegen voor de iOS 8 beta of is dat strikt verboden? (Staat niks in het waarschuwingsvakje hieronder namelijk)
Het moet toch haast wel met al die talen, waar hebben ze ooit al die nederlandse technologie voor opgekocht. L&H en nadien toch ook een beetje TomTom.rdgut schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:35:
[...]
Ja daar ben ik ook heel erg benieuwd naar. Ze vertellen helemaal _niks_ op de website.
Zullen de nieuwe Siri talen dan meteen in de Beta zitten van iOS 8?
Dat is de grote vraag, in theorie is het allemaal cloud based dus als het in iOS8 kan moet het ook prima in iOS 7 kunnen (op de nieuwe API's na)SpeedfreakR schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:39:
Zullen de nieuwe Siri talen dan meteen in de Beta zitten van iOS 8?
Is het slim om nu een nieuwe iMac te kopen nu de WWDC afgelopen is?
Systeemeisen OSX 10.10 Yosemite (server versie dus zeer waarschijnlijk ook de 'normale)
Zelfde als Mavericks dus.To install OS X Server 4.0 Developer Preview, you need one of these computers:" "•"iMac (Mid 2007 or newer)"
"•"MacBook (Late 2008 Aluminum, or Early 2009 or newer)"
"•"MacBook Pro (Mid/Late 2007 or newer)"
"•"MacBook Air (Late 2008 or newer)"
"•"Mac mini (Early 2009 or newer)" "
•"Mac Pro (Early 2008 or newer)" "
•"Xserve (Early 2009)"
Vraag is juist eerder of de nieuwe talen wel op actief staan.rdgut schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:40:
[...]
Dat is de grote vraag, in theorie is het allemaal cloud based dus als het in iOS8 kan moet het ook prima in iOS 7 kunnen (op de nieuwe API's na)
(niet dat het gaat werken om mijn iphone 5
http://buyersguide.macrumors.com/ljwilliam88 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:42:
Is het slim om nu een nieuwe iMac te kopen nu de WWDC afgelopen is?
In theorie wel, maar we weten natuurlijk niet precies hoe het geïmplementeerd is. De grote lijnen kennen we allemaal wel, maar wat als er een audiochip is die bepaalde snelheden of frequenties filtert/aan kan en een hele snelle, schelle of andere afwijkende taal (t.o.v. engels of een andere ondersteunde taal), dan zal je een stukje hardware moeten hebben voor optimaal gebruik. En we weten allemaal hoe Apple dingen graag wil releasen: compleet volgens design spec, en anders niet.rdgut schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:40:
[...]
Dat is de grote vraag, in theorie is het allemaal cloud based dus als het in iOS8 kan moet het ook prima in iOS 7 kunnen (op de nieuwe API's na)
Er waren volgens mij ook hacks voor Siri op niet-ondersteunde toestellen vroeger, dat werkte matig om dat de microfoon niet goed genoeg gefilterd werd, of de CPU niet snel genoeg kon of iets dergelijks. Dan krijg je mensen die zeggen: "het werkt dus wel! ze pushen ons naar nieuwe verkopen!", maar in de praktijk is het gewoon iets wat ze aan UX willen garanderen, en dan lijkt me een 'matige' versie niet echt iets wat als update in een ouder product gestopt wordt.
Met de iOS 7 beta's was dat ook helemaal niet meer nodig, die kon iedereen gewoon draaien
Me Tarzan, U nix!
Dat ookdoc schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:44:
[...]
Met de iOS 7 beta's was dat ook helemaal niet meer nodig, die kon iedereen gewoon draaien
Dit topic is gesloten.
Let op:
In dit topic is vanaf nu tot dinsdag 3 juni 10:00 de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.
In dit topic is vanaf nu tot dinsdag 3 juni 10:00 de zogenaamde 'kroeg-mode' actief. Dat wil zeggen dat slowchat toegestaan is. Verder is het GoT beleid wél gewoon van toepassing, dus wat normaal niet mag (afgezien van slowchat), mag nu ook niet.
Houd het leuk, dan kunnen we dit ook bij toekomstige Apple Events blijven doen.
Flamen, holy wars rondom Android/iOS en vergelijkbaar ongewenst gedrag zal notes en eventueel verdere maatregelen tot gevolg hebben. Respecteer elkaar, laat de flamewars achterwege, en dan hoeven wij als crew ook niet voortdurend puin te ruimen.