@JanHenkSport_Life schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 01:51:
[...]
Desktop taxatie gaat bij ons helaas niet (ik ben reuze benieuwd naar de waarde na verbouwing).
Onderstaand de tekst uit de 'afwijzing', ik ga nog even bedenken hoe en wat precies, maar mijn verweer is dat 1) de betreffende adviseur niet medegedeeld heeft dat taxateur bij de waarde na verbouwing energie label moest toevoegen en 2) ik van mening ben dat aan de hand van de verbouwingsspecificatie - waarin inbegrepen oa een warmtepomp en zonnepanelen - wel degelijk herleid kan worden dat de woning (minimaal) energielabel A zou krijgen.
***members only***
Inmiddels een reactie van de bank, in het kort komt het erop neer dat ik geen duurzaamheidskorting krijg:
- een bank mag zelf haar beleid bepalen inzake duurzaamheidskorting
- in dat beleid (contract dus) is bij deze bank opgenomen dat het alleen mogelijk is bij nieuwe hypotheek of na afloop rentevaste periode
- op dat moment moet dus een energielabel A+++ aanwezig zijn
- er staat niets vermeld over duurzaamheidskorting na verbouwing of renovatie
- bank mag geen individuele gevallen voordelen geven
Het is een behoorlijk lange reactie wat inhoudelijk helaas redelijk dichtgetimmerd zit, omdat er vrij weinig in de overeenkomst met de bank staat beschreven hierover is het lastig om daar wat tegenin te brengen.
Ik denk dat ik het hierbij laat zitten, kans is vrij klein en bovendien heb ik het komende tijd veel te druk.
[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 07-11-2023 23:31 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1