Bekijk ik later vanavond. Ik zal dan ook gelijk in mijn basis sheet twee banken ondersteunen zoals jij nu doet.jemoeder schreef op zondag 17 april 2016 @ 14:12:
[...]
Tnx. Klopt bijgaande sheet nu?
Klopt het dat ik aan het eind van de rit dus 1100EUR bespaar met scenario 1 (ipv 2)? (Zie laatste sheet)
Klopt het dat het geen probleem is om na 1 jaar vast, naar 20 jaar vast te gaan, ik betaal geen kosten/boetes etc?
edit:
Je hebt kolommen S en T niet mee aangepast op het tabblad Effectieve maandlasten. Dat vergelijkt niet eerlijk
Na een rentevast periode mag je inderdaad zonder kosten naar een andere rentevast periode overstappen.
Ik heb nu in mijn sheet ook twee banken opgenomen, een keer op looptijd 30 jaar, en een keer op looptijd 20 jaar om te zien hoeveel dat uitmaakt en omdat ik denk dat dit het minst intuïtief is om mee te gaan spelen.
Jawel, is in mijn voorbeeldsheet inmiddels aangepast: https://dl.dropboxusercon...ire%20hypotheek%20V1.xlsxDien je bij de EWF ook x 0,42% te doen, net als de HRA? (nu wel gedaan) De EWF is nu niet hoger dan de HRA, maar als ik het zonder x 0,42% doe, dan weer wel.
Dit zijn de rentes die mijn bank rekent bij de verschillende LTV percentages. Moet je natuurlijk aanpassen naar die van jouw bank. Dit is alleen van belang als je geen NHG hebt, want bij NHG heeft elke LTV hetzelfde percentage.Had ook een vraag m.b.t. LTV. Die van mij is 63%. In je schema staat hier 1,6% tegenover. Wat kan ik hiermee? Alvast bedankt.
[ Voor 32% gewijzigd door Milmoor op 17-04-2016 20:55 . Reden: sheet aangepast en die van jemoeder bekeken ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.