• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 13:18
hardware-lover schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:53:
@charleychui, ik zal eens een setje bij elkaar zoeken morgen en even via een receiver aansluiten. Eens kijken of ik hetzelfde voorschotelt krijg met de Mi box S.

Is deze bij jou ook voorzien van de allerlaatste firmware update? Zo ja, dan weet ik welke Mi box ik moet gebruiken. Ik heb ze nog met verschillende firmwares liggen namelijk, zelfs nog met de laatste Android TV 8.1 versie.
@hardware-lover

Ik heb de laatste fimware versie voor de Mi Box S

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
charleychui schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:03:
@hardware-lover

Ik heb de laatste fimware versie voor de Mi Box S
Duidelijk, ik was er toevallig net aan begonnen.

Ik koppel nog terug.

Edit: @charleychui, met die versie ben ik nu bezig. Eerst even alle apps bijwerken, het apparaatje is al een tijdje niet in gebruik geweest.

De test met een oudere versie van Disney gaf idd enkel stereo (non DD+) via HDMI.

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 18-08-2022 13:23 ]

Testing, one, two ...

• charleychui
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFCvrVv8u028pewduuf0qaAM6O0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8GeLRgd8lxsmRZ1T51u2YSu.jpg?f=fotoalbum_large

charleyr

• charleychui
Ik heb wel iets gevonden op internet, of dit klopt kan ik niet bepalen, ben geen deskundige ;-)
https://www.reddit.com/r/...rround_sound_mi_box_s_4k/

AAC 5.1 shows as directly playing in Plex but the AVR only shows that it's getting stereo

For some reason, multichannel PCM support was removed from Android 9, so the problem is present not only in your Mi Box but in every single Android TV device from all brands with Android 9 except of course the Nvidia Shield, though it is available again in Android 10 and above so wait for it if Xiaomi ever releases the update someday.

Don't forget that AAC is decoded internally by the device as PCM before it's output to your AVR but it's getting downmixed to stereo instead of keeping the original 6 channels.

I've read somewhere in the Android TV sub that Disney plus doesn't support DD+ on the Mi Box but I'm not sure the reason why, google it.

nog een link
https://www.reddit.com/r/...ith_xiaomimi_tv_stick_4k/

[ Voor 10% gewijzigd door charleychui op 18-08-2022 13:36 ]

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 13:34:
[knip]

I've read somewhere in the Android TV sub that Disney plus doesn't support DD+ on the Mi Box but I'm not sure the reason why, google it.

nog een link
https://www.reddit.com/r/...ith_xiaomimi_tv_stick_4k/
Ik heb even oneerbiedig het gedeelte over AAC audio uit je reactie gehaald om geen versnippering te krijgen over waar we het in eerste instantie over hadden, DD+ audio via Disney+ met een Mi Box S.

Het "probleem" zit werkelijk in de Disney app zelf voor Android TV icm de Mi box. Hardnekkig stereo ook al zou er DD+ doorgeven moeten worden, iets wordt er gemist door de app waardoor deze enkel stereo doorgeeft. Nu kan ik wel kijken wat de app doet als ik er een Mi box aan ga hangen met de "oude" 8.1 Android TV versie, maar daar schiet jij helemaal niets mee op.

Ik ben niet zo van het even proberen en het verder maar zo laten, als er nog andere dingen te proberen zijn 😏

Mooi pakketje dat Kodi en dat vinden velen met mij, dus komen er allerlei addons beschikbaar via derden waardoor de meeste streaming apps ook binnen Kodi te gebruiken zijn. Zo ook Disney+, er is een repository voor. En nu komt het leuke.

Naast het automatisch overschakelen naar de juiste refreshrate (de Mi box S heeft deze optie gelukkig nog), is DD+ nu wel beschikbaar, HDR (indien aanwezig), eveneens.

Dus hoewel wat omslachtig, het kan dus wel met Disney+ 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CA2Y3p_nIv8uAgxw6HgWUCy9dz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CcY31eVFXpduKiq3HaBHhG0I.jpg?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

• charleychui
hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:20:
[...]

Mooi pakketje dat Kodi en dat vinden velen met mij, dus komen er allerlei addons beschikbaar via derden waardoor de meeste streaming apps ook binnen Kodi te gebruiken zijn. Zo ook Disney+, er is een repository voor. En nu komt het leuke.

Naast het automatisch overschakelen naar de juiste refreshrate (de Mi box S heeft deze optie gelukkig nog), is DD+ nu wel beschikbaar, HDR (indien aanwezig), eveneens.
@hardware-lover

Bedankt voor het uitzoekwerk
Heb je misschien de naam van de repository voor de Disney+ addon?
Ik wil dat toch eens gaan proberen.
Ik heb een redelijke 5.1 installatie en baal als ik dan "gewoon" stereo uit mijn speakers moet horen en via de electronische simulatie mogelijkheden van mijn reciever, is het eigenlijk ook niet echt mooi te noemen!

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@charleychui, heb ik voor je. Zoek naar de slyguy repository, is niet lastig te vinden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 14:58:
@charleychui, heb ik voor je. Zoek naar de slyguy repository, is niet lastig te vinden.
@hardware-lover

Het is fantastisch, een mooie workarround en eigenlijk vindt ik het er mooier uitzien dan via de officiele Disney App.
viewtype op scheiden en dan al mijn favorieten (kijklijst) mooi met plaatjes!
Wat een top programma is dat Kodi toch :)

charleyr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:19:
@hardware-lover

Het is fantastisch, een mooie workarround en eigenlijk vindt ik het er mooier uitzien dan via de officiele Disney App.
viewtype op scheiden en dan al mijn favorieten (kijklijst) mooi met plaatjes!
Wat een top programma is dat Kodi toch :)
Ben ik beslist met je eens.

Om toch nog even mijn test compleet te maken, ook met de oudere 8.1 Android TV versie is er geen DD+ met de originele Disney app. Is die eventuele twijfel ook uit de wereld 👌

Testing, one, two ...

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:29
hardware-lover schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:06:
[...]

Beslist. Via Amazon.nl (zonder verzendkosten) al goed betaalbaar, via Amazon Duitsland (voor mij ook zonder verzendkosten), spotgoedkoop (< €2,-).

https://www.amazon.nl/gp/product/B07NSQ56J9/

Mogelijk ook elders te verkrijgen, heb ik echter niet naar gezocht.
helaas de stick ziet geen draadloze of met draad muis. enkeltje prullenbak voor de stick. tja en wat nu nog zo een stick via mp of een google tv variant....

• hardware-lover
  • Niet online
fredgroes schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:16:
[...]
helaas de stick ziet geen draadloze of met draad muis. enkeltje prullenbak voor de stick. tja en wat nu nog zo een stick via mp of een google tv variant....
Jammer. Gezien de kosten van zo'n kabeltje het proberen waard. Het lijkt erop dat er toch iets erg goed mis is met de stick.

V.w.b. een eventuele vervanger, tja? Waar ligt de nadruk op, het beschikbare budget (lees, wat mag het kosten)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 10:29
hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Jammer. Gezien de kosten van zo'n kabeltje het proberen waard. Het lijkt erop dat er toch iets erg goed mis is met de stick.

V.w.b. een eventuele vervanger, tja? Waar ligt de nadruk op, het beschikbare budget (lees, wat mag het kosten)?
kabel kon weer retour, budget is niet echt een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 18:32
hardware-lover schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:45:
[...]

8.1 was de laatste versie van de 8 reeks. De updates gaan idd tot en met versie 9. Ik schrijf "zelfs nog", dat begreep je blijkbaar niet?
Ik woon al 22 jaar in Spanje, dus er ontgaat me soms wel eens wat. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Penthe schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:11:
Ik woon al 22 jaar in Spanje, dus er ontgaat me soms wel eens wat. Sorry.
Geen enkel probleem, kan altijd gebeuren, niemand is perfect 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Heb hier al jaren een Mi Box S die eigenlijk nog prima functioneerd.

Normaal speel ik media af via Plex op mijn desktop boven. Sinds ik sleep mode heb geactiveerd is de pc eigenlijk vrijwel altijd in de slaapstand, juist als ik beneden via de Mi Box S media kijk.

Ik heb ook een 1tb ssd via de usb aangesloten, waarmee ik grote bestanden (4k) afspeel (streamen vanaf boven werkt niet lekker).

Is er een manier om Plex Server op de Mix Box S te draaien en deze simpelweg de media vanaf de SSD via usb af te laten spelen?

Ik heb bv MX Player draaien om die 4k files van de SSD af te spelen, maar ik vind de interface van Plex zoveel prettiger (de kinderen ook).

Iemand suggesties los van de oude situatie en de sleep mode uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@GustavSan, je schrijft consequent Plesk, dat bedoel je ook, niet Plex?

Wel Plex >> https://play.google.com/s...exapp.android&hl=nl&gl=nl << ook voor Android TV (lees Mi Box S).

Testing, one, two ...

• GustavSan
hardware-lover schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:49:
@GustavSan, je schrijft consequent Plesk, dat bedoel je ook, niet Plex?

Wel Plex >> https://play.google.com/s...exapp.android&hl=nl&gl=nl << ook voor Android TV (lees Mi Box S).
Ha. Idd. Ik werk hier toevallig ook vaak met Plesk :). Maar ik bedoelde inderdaad Plex. Ok. Mooi. Even installeren en kijken of het prima lokaal (via usb ssd) werkt...Thanks!

• The Scorpios
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-08 01:49
Ik gebruik een Xiaomi Mi Box S in combi met LG 32LM6300 tv. De voeding gaat via aansluiting 230V. Echter, ik heb dat stopcontact nodig voor iets anders. Kan ik de Mi Box voor voeding ook aansluiten op tv? Ik zie wel een usb poort naar dat is dezelfde als op tv. Ik zou dan een snoer beginnend en eindigen met USB-A nodig hebben. Dat heb ik niet dus lijkt me (als niet-kenner,) niet zo standaard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/prlWgD2mx99vqZ3wFTDMP7kObsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoL0Zbe7OFcOObzUIBCFa4iz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ1ACkPTeQhuYWrPdc3HiSTBTeU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFMZPUJBkB7gomAlnzQ3PGs7.jpg?f=fotoalbum_large

Graag advies van de kenners. Ajb
Een extra contactdoos maken is een lelijke en lastige optie en voor mij 2ekeus

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
The Scorpios schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:03:
Ik gebruik een Xiaomi Mi Box S in combi met LG 32LM6300 tv. De voeding gaat via aansluiting 230V. Echter, ik heb dat stopcontact nodig voor iets anders. Kan ik de Mi Box voor voeding ook aansluiten op tv? Ik zie wel een usb poort naar dat is dezelfde als op tv. Ik zou dan een snoer beginnend en eindigen met USB-A nodig hebben. Dat heb ik niet dus lijkt me (als niet-kenner,) niet zo standaard

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Graag advies van de kenners. Ajb
Een extra contactdoos maken is een lelijke en lastige optie en voor mij 2ekeus
Ik heb je post verplaatst vanuit [Mi-Light] [Mi Boxer] Ervaringen & discussie, daar had het niet zoveel te zoeken.

Dat gezegd hebbende. Normaal komt er 5V, 0,5A uit zo'n usb aansluiting. Wat voor voeding is er met je Mix box meegeleverd? En voed je die via een normale USB-poort?

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:27
Dat gaat niet. De USB poort is een gewone poort waarop je dingen als een ethernet adapter of een externe schijf kunt aansluiten. Hij is niet geschikt om de Mi Box mee te voeden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:27:
[knip]
Dat gezegd hebbende. Normaal komt er 5V, 0,5A uit zo'n usb aansluiting. Wat voor voeding is er met je Mix box meegeleverd? En voed je die via een normale USB-poort?
Aan de onderzijde van de Mi Box S staat 5V 2.1A en dat getal staat eveneens op de voeding zelf, mogelijk kan ie met wat minder ook wel uit de voeten, kwestie van proberen, maar zelfs 2x USB-A lijkt niet afdoende te zijn.
@The Scorpios Je zou een poging kunnen wagen met een oplossing zoals hier onder, maar daar heb ik een hard hoofd in dat dit voldoende gaat zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uj3Xsfp_oed2XMZts7usdwC0kB4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZIcF5F4wpeEExFn1k6fiLunH.png?f=user_large

Kun je de Mi niet op een andere plek kwijt en dan een iets langere HDMI kabel gebruiken en daarbij vanzelfsprekend de originele voeding.

Edit: of dit soort oplossingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8RqFEeFVvuiuVw2GZ4AZDWgwmZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4dBNDbZek0NWT5ScBzUxAanI.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hFdLHOZzg6Gc7SBDmbna9Urcn2E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l3y9mmQQGaoLd23G7w1z4Akk.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 22-09-2022 12:49 ]

Testing, one, two ...

• GustavSan
Heeft iemand enig idee of ik Plex server op de Mi Box S kan installeren en dan media vanaf een SSD die aan de Mi Box S hangt afspeelt?

• hardware-lover
  • Niet online
GustavSan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 18:09:
Heeft iemand enig idee of ik Plex server op de Mi Box S kan installeren en dan media vanaf een SSD die aan de Mi Box S hangt afspeelt?
Dat zou je toch al geprobeerd hebben? GustavSan in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic"

Vergeten? ;)

Testing, one, two ...

• GustavSan
Haha. Ik wist dat ik er recent al over had gepost maar was vergeten waar. Haha. Excuus. Sjees. Ik zie dat het hier zelfs een paar posts boven staat. Ik kwam een update over een komende Mi Box 4k gen 2 tegen dus werd hier weer even aan herinnerd :).

Ps. Waarom zou iemand nog voor de Mi Box gaan als de Google TV grofweg hetzelfde biedt? Of is dit niet het geval en is de Mi Box onderscheidend genoeg?

[ Voor 29% gewijzigd door GustavSan op 24-09-2022 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GustavSan schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 20:00:
Haha. Ik wist dat ik er recent al over had gepost maar was vergeten waar. Haha. Excuus. Sjees. Ik zie dat het hier zelfs een paar posts boven staat. Ik kwam een update over een komende Mi Box 4k gen 2 tegen dus werd hier weer even aan herinnerd :).

Ps. Waarom zou iemand nog voor de Mi Box gaan als de Google TV grofweg hetzelfde biedt? Of is dit niet het geval en is de Mi Box onderscheidend genoeg?
Ik mag het niet te hardop zeggen, maar er zijn wat dingen die de "oude" Mi Box S nog steeds wat beter voor elkaar krijgt dan de Google TV Stick (tegenwoordig beschikbaar als HD only en 4k versie).

Voor velen mogelijk niet zo belangrijk maar ik vind, als voorbeeld, het Mi Box support voor framerate switching (binnen Kodi en vast ook binnen Plex), toch wel zo prettig.

Maar als het om een stukje moderne techniek gaat, dan schieten ze beiden eigenlijk toch wat te kort. Punt is dat wat aangekondigd en ook interessant is, nog niet werkelijk leverbaar is op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Vandaag dan even werk van gemaakt, maar helaas. Ik heb de Plex app draaien op de Mi Box S (had ik al), maar Plex server kan ik blijkbaar niet op de Mi Box S installeren. De gewone Plex app kan media afspelen, maar alleen vanaf een device waar Plex server op draait (althans, daar lijkt het op). Maw even een ssd hdd aan mijn Mi Box S hangen en vervolgens de data die erop staat op fraaie wijze via Plex afspelen lijkt niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@GustavSan, dan lijkt mij Kodi een meer logische oplossing voor lokaal afspelen via USB opslag. VLC als hele simpele oplossing, kan ook volstaan voor sommigen, vooral als Kodi volledig onbekend is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
De Mi Box speelt hier al mijn media af via Kodi over ons lokale netwerk. Kodi kan alle PCs bereiken en daarvan alle gedeelde media afspelen. Zo hoef je ook niets aan de USB port te hangen. De basis funkties van Kodi heb je in een korte tijd wel geleerd en er valt ook veel op het Internet te lezen.

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Het is mij wel gelukt om Private DNS op de MiBox S in te stellen naar dns.adguard.com net zoals je dat kan met een gewone Android telefoon.

Nadelen waren dat applicaties zoals RtlXL niet meer werkten.

Kan het dus niet aanbevelen. Probeer het liever via afvangen van google dns in je router en een adblock in je router.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Laatst online: 17-09 14:08
Ik kan youtube niet meer casten naar de Mi box. Ligt niet aan de telefoon, van met een andere telefoon lukt het ook niet.

De optie "Mi Box" staat gewoon niet meer in de lijst erbij bij youtube. Iemand anders ook last van of zelfs een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Diagonaal, YT vanaf de Mi zelf gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Diagonaal schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:37:
Ik kan youtube niet meer casten naar de Mi box. Ligt niet aan de telefoon, van met een andere telefoon lukt het ook niet.

De optie "Mi Box" staat gewoon niet meer in de lijst erbij bij youtube. Iemand anders ook last van of zelfs een oplossing?
Ik heb net geprobeerd met mijn mobiele telefoon en de cast optie staat er gewoon keurig bij en werkt ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diagonaal
  • Laatst online: 17-09 14:08
Hmm vreemd. Youtube app op de mibox zelf werkt wel gewoon. Alleen vind ik navigeren/video's zoeken via telefoon en dan casten naar tv handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Laatst online: 16-09 09:39
Diagonaal schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:37:

"De vorige keer" dat iemand dit probleem had in dit topic, kwam het doordat er op één van de twee apparaten niet de "echte" YouTube app werd gebruikt Dxue in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic"

Toevallig hetzelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ik heb zelf 2 TV sticks HD al ruim anderhalf jaar in gebruik maar begin de laatste weken / maanden me kappot te ergeren aan de performance van de sticks.
Zocht het eerst in de WiFi maar daar lijkt het probleem niet in te zitten, lijkt wel dat door updates van apps (Ik gebruik met name Ziggo / Netflix / Videoland / Prima) met name de Ziggo App haast onbruikbaar traag is geworden.

Gezien ik geen kabel in huis heb en het ook echt prima gewerkt heeft ben ik even op zoek of meer mensen deze issue herkennen.
Voor nu sta ik op het punt om ze maar gewoon weg te gooien en wat anders te gaan kopen om meer irritatie / ergernis te voorkomen.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
cyclone schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:57:
Ik heb zelf 2 TV sticks HD al ruim anderhalf jaar in gebruik maar begin de laatste weken / maanden me kappot te ergeren aan de performance van de sticks.
Zocht het eerst in de WiFi maar daar lijkt het probleem niet in te zitten, lijkt wel dat door updates van apps (Ik gebruik met name Ziggo / Netflix / Videoland / Prima) met name de Ziggo App haast onbruikbaar traag is geworden.

Gezien ik geen kabel in huis heb en het ook echt prima gewerkt heeft ben ik even op zoek of meer mensen deze issue herkennen.
Voor nu sta ik op het punt om ze maar gewoon weg te gooien en wat anders te gaan kopen om meer irritatie / ergernis te voorkomen.
Hier exact dezelfde ervaring. Zijn de 4K sticks merkbaar snappier qua bediening met de apps's?
Zoals @cyclone zegt is het soms erg traag. Ook merk ik wel eens dat een app afsluit direct na het opstarten van de stick. Hij is dan waarschijnlijk nog druk bezig met dingen (los van een app update installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Laatst online: 20:27
Misschien begint het geheugen te krap te worden? Die Mi Sticks hebben maar 1GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat is niet veel nee. De 4K heeft 8GB, dat maakt wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Binnetie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:00:
[...]
Ook merk ik wel eens dat een app afsluit direct na het opstarten van de stick. Hij is dan waarschijnlijk nog druk bezig met dingen (los van een app update installeren).
Ja same here daarom heb ik hem nu aan een losse USB voeding gegooid zodat hij altijd aan staat.
maar ook dit is geen succes omdat hij na verloop van tijd toch in sleep modus gaat en dan weer geen beeld geeft (en niet waarneemt dat de t.v. aan is gegaan op zijn HDMI interface).

Kan zijn hoor dat hij aan het eind van zijn latijn is, maar dan ga ik stiekem toch maar eens kijken naar de nieuwe apple tv's met ethernet aansluiting.
Wel jammer want het heeft echt lang goed gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:21:
Dat is niet veel nee. De 4K heeft 8GB, dat maakt wel een verschil.
1GB werkgeheugen versus 2GB werkgeheugen, niet de opslagruimte ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
cyclone schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:57:

De vernieuwde Ziggo Go app is aanmerkelijk trager geworden bij gebruik, daar klagen er veel over, ook op de meest snelle Android TV apparaten. Je zult het op de meest lichte Android TV apparaten wel het meest merken en er daar ook het meest last van hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

hardware-lover schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:54:
[...]
De vernieuwde Ziggo Go app is aanmerkelijk trager geworden bij gebruik, daar klagen er veel over,
Check dat is wel de meest gebruikte app door vrouwlief dus daar gaat de WAF factor.
Wellicht maar gewoon stoppen met Ziggo dan en overstappen naar NLZIET ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
hardware-lover schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:51:
[...]

1GB werkgeheugen versus 2GB werkgeheugen, niet de opslagruimte ;)
Excuses, niet goed gekeken en zelf ook al eens een user op gewezen haha .
Ik heb geen Ziggo maar gebruik NLZiet en Plex en die zijn soms wel erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
cyclone schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:07:
Check dat is wel de meest gebruikte app door vrouwlief dus daar gaat de WAF factor.
Wellicht maar gewoon stoppen met Ziggo dan en overstappen naar NLZIET ..
Ik zou eerst even proefdraaien met NLZiet, kijken of je partner dat ook acceptabel zal vinden?

Ik mis, na mijn overstap, de Ziggo Go app niet werkelijk, maar ik was ook niet de echte "live" TV kijker in huis. Ik had al een tijdje NLZiet en daarnaast ook nog Canal Digitaal, en heb ruimschoots de tijd genomen om te vergelijken (met Ziggo). Ik kan dus prima uit de voeten zonder Ziggo merk ik nu ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone

cyclone

Tja verneem van een collega dat hij met een apple t.v. nergens last van heeft (voor wat betreft de Ziggo GO app)
Dus da's ook nog een optie ..
Sowieso is Ziggo eindig i.v.m. de komst van glasvezel.

Wat een eikels ook zeg dat ze niet snappen dat dit een dealbreaker is, want ik heb werkelijk in overweging genomen om Ziggo (goedkoopste) abbo aan te houden voor t.v. want dat werkte zo lekker.
Nu is er geen haar op mijn hoofd die daar nog over praktiseert .. bij de eerste de beste gelegenheid trap ik ze HEUL hard de deur uit.

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:50
Ik Heb toen de Mi 4K stick net uit kwam begin van het jaar deze meteen gekocht voor de tv op de slaapkamer.

Ook deze vind ik niet heel snappy werken.
Ben er wel achter als deze is opgestart om hem dan nog even een tijdje met rust te laten, dan gaat het een stuk beter.

Echter sinds gisteren werkt mijn ab niet meer,
Kan ook niet meer koppelen d.m.v. de 2 knoppen 4 sec. ingedrukt houden.
Nieuwe batterijen erin werk ook niet.
Heb ooit een keer een universele ab toegevoegd, deze werkt wel maar die heeft geen <-- terug functie.
Dus is ook niet echt werkbaar.

Leverancier bericht en eens kijken wat ze ermee gaan doen.
Als er wat nieuws moet komen is het in ieder geval deze stick niet meer,

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 11:40

Pubbert

random gestoord

Zijn er mensen die de Ziggo App gebruiken op de Mibox (4)? Ik heb bij flink wat zenders een zwart beeld. Soms na 10-15 seconden krijg ik beeld, vaak blijft het zwart.

App al reinstalled, Mibox is up2date.

De Ziggo Go app werkt wel gewoon op andere Android devices.

Met andere apps als Youtube en Netflix geen issues.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flooren
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-04-2023
Topper!
Werkt perfect. Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flooren
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-04-2023
Mibox 4s
Bij mij was de Wifi ontvangt ook niet stabiel en speedtest fluctueerde tussen de 15 en 40 mb/s. Ik vond per toeval een usb antenne en die geprobeerd. Door deze simpele antenne zit ik nu mooi constant rond de 65 mb/s.
Ook heb ik bij de ontwikkelaars opties de usb poort op voeding ingesteld maar weet niet of dat zal uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
RvD86 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:09:
Ik Heb toen de Mi 4K stick net uit kwam begin van het jaar deze meteen gekocht voor de tv op de slaapkamer.

Ook deze vind ik niet heel snappy werken.
Ben er wel achter als deze is opgestart om hem dan nog even een tijdje met rust te laten, dan gaat het een stuk beter.

Echter sinds gisteren werkt mijn ab niet meer,
Kan ook niet meer koppelen d.m.v. de 2 knoppen 4 sec. ingedrukt houden.
Nieuwe batterijen erin werk ook niet.
Heb ooit een keer een universele ab toegevoegd, deze werkt wel maar die heeft geen <-- terug functie.
Dus is ook niet echt werkbaar.

Leverancier bericht en eens kijken wat ze ermee gaan doen.
Als er wat nieuws moet komen is het in ieder geval deze stick niet meer,
Ik overweeg ook de 4K stick maar de reden hiervoor is dat ik naar een 4K TV ga en nu de gewone stick nog heb die ook traag is. Zelfde als wat jij ervaart. Dat hij na het opstarten even tijd nodig heeft. Maar de 4K heeft dit dus ook. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan H.
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 15:46
Pubbert schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:10:
Zijn er mensen die de Ziggo App gebruiken op de Mibox (4)? Ik heb bij flink wat zenders een zwart beeld. Soms na 10-15 seconden krijg ik beeld, vaak blijft het zwart.

App al reinstalled, Mibox is up2date.

De Ziggo Go app werkt wel gewoon op andere Android devices.

Met andere apps als Youtube en Netflix geen issues.
Check dit: https://community.ziggo.n...tick-Mi-S-Box/td-p/963465

Het is al een poosje ' een dingetje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Binnetie schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 07:38:
[...]

Ik overweeg ook de 4K stick maar de reden hiervoor is dat ik naar een 4K TV ga en nu de gewone stick nog heb die ook traag is. Zelfde als wat jij ervaart. Dat hij na het opstarten even tijd nodig heeft. Maar de 4K heeft dit dus ook. Dat is wel jammer.
Ja dat had ik ook niet helemaal verwacht.
Zit nu te twijfelen om de Firestick 4k Max te kopen.
Die is nu wel heel goedkoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
RvD86 schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:49:
[...]

Ja dat had ik ook niet helemaal verwacht.
Zit nu te twijfelen om de Firestick 4k Max te kopen.
Die is nu wel heel goedkoop...
Is zeker een kanshebber. Waar zie je hem nu heel goedkoop?
Aan de andere kant is een Nvidia Shield ook een optie, tijdje meegespeeld en als je dat gebruikt dan ben je direct alle sticks en Miboxen vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Binnetie schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 12:54:
[...]

Is zeker een kanshebber. Waar zie je hem nu heel goedkoop?
Aan de andere kant is een Nvidia Shield ook een optie, tijdje meegespeeld en als je dat gebruikt dan ben je direct alle sticks en Miboxen vergeten.
Op Amazon.
4k Max is 37 euro.

Hoewel de 4k CCgtv nu ook 50 is.
En dat past dan weet beter in m'n Google eco system

Lastig!

Shield kan ook maar is dan de duurdere optie.

Twijfel nog ff door haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Had nog een cadeaukaart van bol waardoor de chromecast op 25 euro uitkwam.

Die is het dus geworden.
Komt morgen binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ik heb de afgelopen week een Xiaomi 4K UltraHD 50inch SmartTV gekocht deze heeft AndroidTV 10 aan boord 2GB 16GB. Geweldig mooi beeld en een heel stuk sneller dan mijn Mibox 3 die er trouwens via een 4K switch ook nog steeds aanhangt die dan via een draadloos signaal op uitgang 2 naar ook nog naar andere ruimte gestuurd wordt. Het ligt dan net aan de situatie wanneer de content van de Mibox komt of van de TV zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Ik heb voor het grote en zware werk een Nvidia Shield.

Echter mijn woonkamer wil ik tv-kijken via NL Ziet met Wifi. De LAN-kabel vanaf mijn router loopt naar een switch bij mijn grote tv met Shield.

Ik kan vanaf mijn switch weer een netwerkkabel naar mijn KPN receiver leggen maar ik denk dat ik liever via Wifi ga kijken met een Shield. Wat is een leuke goedkope media box? Is alleen benodigd voor NL Ziet. Moet via Wifi werken met een leuke afstandsbediening. Liever geen rotzooi, wel beetje kwaliteit.

Liever geen Chromecast (geen zin in klooien met smartphone).

Is een Xiaomi Mi Box dan een leuke oplossing of zijn er nog goede alternatieven?

[ Voor 6% gewijzigd door brambello op 28-11-2022 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
@brambello Waarom juist via WiFi als je er een switch hebt liggen? Die snap ik niet zo, ik doe juist alles met een kabel wat maar mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
jongetje schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:27:
@brambello Waarom juist via WiFi als je er een switch hebt liggen? Die snap ik niet zo, ik doe juist alles met een kabel wat maar mogelijk is.
Er is onlangs glasvezel aangelegd en het kabelwerk in mijn woning was beetje gepruts. sinds de glasvezel er ligt, ligt er alleen een kabel vanaf de router naar een switch, en dat is voor nu mijn enige bekabelde internet. Op die Switch zitten weer een Nvidia Shield, Synology, PC, etc.

Maar die kabel ligt niet naar mijn andere tv die ik vooral gebruik voor een beetje tv kijken tijdens ontbijt en avondeten... Misschien leg ik nog wel een keer een kabel maar voorlopig nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:38
jongetje schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:27:
Om de een of andere reden had ik via de kabel geregeld reboots van de mibox bij het kijken naar NLziet. Een van de suggesties was om hem via de wifi te gebruiken en raar maar waar dat werkt, sinds die tijd heb ik geen reboots meer gehad van de mibox bij gebruik van van NLziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Al is een tweedehands shield van 100 euro misschien te verkiezen boven een nieuwe mi Box van 60 euro? Heeft er iemand problemen met nlziet op de mibox, behalve bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
brambello schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 13:09:
Al is een tweedehands shield van 100 euro misschien te verkiezen boven een nieuwe mi Box van 60 euro? Heeft er iemand problemen met nlziet op de mibox, behalve bovenstaande?
Als de Mi Box aan een 4k tv hangt moet je hem op 1080p zetten als je NLZIET gebruikt anders reset om de haverklap je hele Mi Box, voor de rest heb ik niet zoveel grote problemen met NLZIET dan enkel de problemen die de app zelf veroorzaakt. Sinds het toevoegen van de 10 extra zenders en deze een maand gratis aangeboden zijn voor vaste klanten werkt de NLZIET app niet naar behoren de stream ziet er niet echt meer soepel uit als het scherm naar links, rechts, boven, beneden scrolled, of het scherm slaat een frame of 2 over elke minuut waardoor je het beeld even ziet verspringen. Ik neem aan dat het weer normaal wordt als 1 December de 10 zenders er weer af gaan, dat is afwachten. En voor de duidelijkheid ik gebruik de Mi Box enkel via WiFi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb gisterenavond toevallig NLZiet nog een tijdje aangehad en het was opvallend dat de NPO live stream niet continue de hoogste kwaliteit gaf, deze storte regelmatig in. Kan mij niet herinneren dat dit eerder ook al het geval is geweest.

Nu is mijn standaard media streamer geen Mi box maar de meest krachtige Android TV streamer die er op dit moment is, aangesloten op een Gbit internet verbinding.

Als deze al af en toe problemen heeft met de NLZiet stream dan zal een ander Android/Google TV apparaat dat ook wel hebben. Met andere streaming providers heb ik die problemen niet.

Edit: @Binnetie, ik dacht dat dit aardig voor de hand lag? ;) Het "krachtige" boxje is inmiddels ook eigenlijk al wat verouderd en aan vervanging toe maar Nvidia komt maar niet met een opvolger :N

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 30-11-2022 11:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
hardware-lover schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:55:
Ik heb gisterenavond toevallig NLZiet nog een tijdje aangehad en het was opvallend dat de NPO live stream niet continue de hoogste kwaliteit gaf, deze storte regelmatig in. Kan mij niet herinneren dat dit eerder ook al het geval is geweest.

Nu is mijn standaard media streamer geen Mi box maar de meest krachtige Android TV streamer die er op dit moment is, aangesloten op een Gbit internet verbinding.

Als deze al af en toe problemen heeft met de NLZiet stream dan zal een ander Android/Google TV apparaat dat ook wel hebben. Met andere streaming providers heb ik die problemen niet.
Mee eens, hier ook wel eens streams die variëren in kwaliteit.
We zitten allemaal vol spanning, welke meest krachtige Android TV streamer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
De Shield is meer gebaseerd op gamen, en aangezien ik helemaal geen games speel is de Mi Box meer dan prima. Ik denk dan ook dat als je zo´n Android TV box enkel gebruikt om te streamen je beter het verschil aan kosten aan iets anders kunt besteden. Maargoed dat is mijn persoonlijke mening.

Ik heb nu Movistar+, RTVEPlay, AtresPlayer, Mitele, TVMucho(Britse zenders), NLZiet, Netflix, Prime, Disney+ op de Mi Box in gebruik en enkel NLZiet heeft wat problemen. Daarnaast gebruik ik Kodi om over het lokale thuisnetwerk content af te spelen. Ik ben dus eigenlijk een heel tevreden Mi Box gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmvanderspek
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik heb vandaag de xiaomi tv stick (4K) binnen gekregen. Ziet er mooi uit en werkt vrij soepel. Enige bezwaar is dat ik mijn tv-geluid op max moet zetten (en dan is het volume nog steeds vrij laag en slecht te verstaan).

Anderen hier ook ervaring mee? Of mogelijk ideeën voor een oplossing. Google heeft me (nog) niet verder kunnen helpen.

(Heb de stick overigens aangesloten op de hdmi aansluiting van een Samsung tv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
rmvanderspek schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:53:
Ik heb vandaag de xiaomi tv stick (4K) binnen gekregen. Ziet er mooi uit en werkt vrij soepel. Enige bezwaar is dat ik mijn tv-geluid op max moet zetten (en dan is het volume nog steeds vrij laag en slecht te verstaan).

Anderen hier ook ervaring mee? Of mogelijk ideeën voor een oplossing. Google heeft me (nog) niet verder kunnen helpen.

(Heb de stick overigens aangesloten op de hdmi aansluiting van een Samsung tv.)
Heb je het volume op de stick ook aangepast met de afstandsbediening? Ik had laatst eens dat ik zacht geluid had, toen had iemand in huis met de afstandsbediening het volume vrijwel helemaal naar beneden gedaan. En anders vind je misschien iets in de geluidinstellingen als je naar het radertje rechts bovenin het scherm staat (dat zijn de instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmvanderspek
Binnetie schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:59:
[...]

Heb je het volume op de stick ook aangepast met de afstandsbediening? Ik had laatst eens dat ik zacht geluid had, toen had iemand in huis met de afstandsbediening het volume vrijwel helemaal naar beneden gedaan. En anders vind je misschien iets in de geluidinstellingen als je naar het radertje rechts bovenin het scherm staat (dat zijn de instellingen).
Met de afstandsbediening verander ik rechtstreeks het geluid van de tv. Ik zal eens proberen om dat te ontkoppelen en te kijken of ik dan het volume van de stick zelf kan aanpassen. In de instellingen kan ik geen opties vinden om het volume aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
rmvanderspek schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:53:
Use voice command and say 'Set Volume to Max' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmvanderspek
Bedankt voor de tip, waarschijnlijk was het met voice command ook gelukt, maar ik ben er uiteindelijk uitgekomen door de back knop (pijl naar links) en de volume + knop tegelijk in te drukken. Werkt nu perfect :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Deze week de Chrome cast 4k gekocht.
Deze is toch wel een stuk beter dan mijn Mi box.
Sneller, betere afstandsbediening en veel meer apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Ruud888, veel meer apps zou eigenlijk niet kunnen, ze vissen uit hetzelfde aanbod (Google Play Store voor Android TV).

Op welke apps doel je zoal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
Heb de Xiaomi TV Stick 4K gekocht. Heb er spijt van. Lees hier mijn review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
4myra schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:29:
Heb de Xiaomi TV Stick 4K gekocht. Heb er spijt van. Lees hier mijn review.
ben benieuwd of de Google TV 4K sticks het veel beter doen. Ik kan je gedeeltelijk vinden in je review. Soms is het apparaat traag. Maar in de meeste gevallen voldoet deze prima waar ik hem voor gebruik: streamen van programma's. Ik heb overigens alle kanalen uitgezet in het homescreen. Scheelt ook al een hoop.

Ik heb zelf geen Google TV 4K omdat deze meer stroom nodig heeft dan de USB poort van de TV aan kan. Er moet dan een extra kabel naar de TV toe.

[ Voor 11% gewijzigd door njitter op 23-01-2023 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4myra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
njitter schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:26:
[...]

ben benieuwd of de Google TV 4K sticks het veel beter doen. Ik kan je gedeeltelijk vinden in je review. Soms is het apparaat traag. Maar in de meeste gevallen voldoet deze prima waar ik hem voor gebruik: streamen van programma's. Ik heb overigens alle kanalen uitgezet in het homescreen. Scheelt ook al een hoop.

Ik heb zelf geen Google TV 4K omdat deze meer stroom nodig heeft dan de USB poort van de TV aan kan. Er moet dan een extra kabel naar de TV toe.
Ik heb mijn review aangepast.

De problemen met die hoge cpu door mediaserver e.d. zijn opgelost. Gelukkig. De stick gedraagt zich nu vwb online streamen net zo goed als een nvidia. Ik doe niet aan gamen of Plex/Kodi. Alleen automatic frame rate [AFR] ontbreekt. Ik heb tvQuickOptionsPro voor AFR gekocht. Kijken of AFR hiermee wel werkt.

Ik heb in NL Google Chromecast 4K werken. Remote werkt beter en je krijgt vaker updates. Alleen Google TV is meer dichtgetimmerd dan ATV, bijv. DNS server kun je niet makkelijk wijzigen.

Ik heb gelezen op de Russische forum 4PDA dat men meer tevreden is over Mediatek tov Amlogic [Xiaomi, Google]. Dit vanwege hardwarematige acceleration. De meeste smart TV's zijn gebaseerd op Mediatek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@4myra, tvQuickOptionsPro gaat je helaas geen AFR geven met de Mi 4k stick, daar is een update naar Android TV V12 voor nodig ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb nog de "oude" MI Box S en voor zover ik het kan beoordelen heb ik geen last van stuttering / micro stuttering.
Zowel met de Netflix, Prime Video, Disney+, HBO Max,SkyShowtime als mijn content via Kodi.
Verder geen kunstgrepen tav instellingen ed.

Het enige minpuntje is dat Disney+ GEEN Dolby etc door geeft, het blijft een stereo signaal, maar dat is wel bekend hier!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd last van een remote die niet of pas na een paar keer klikken werkt op mn Xiaomi Mi TV Stick 4K. Iemand daar een oplossing voor? Batterijen al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-03-2024
Dag allemaal, ik heb een Xiaomi tv-stick 4K gekocht maar kan met geen mogelijkheid een video kijken via Prime. De app start op, ik kan inloggen en een video selecteren. Maar na de eerste paar seconden dat de video is begonnen loopt de stick vast en reboot hij. Ik heb geprobeerd om de stick te voeden met de bijgeleverde USB adapter en via de USB poort van de TV. Dit maakt geen verschil. Dan heb ik nog de Amazon app verwijderd met adb appcontrol, de stick opnieuw opgestart en Amazon weer geïnstalleerd vanuit de Playstore. En uiteraard een fabrieksreset....niks werkt. Via Kodi kan ik wel Prime kijken maar in Kodi heb ik alleen 1080P kunnen proberen. Alle andere bekende streaming apps werken zonder problemen.
Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft de stick de nieuwste firmware erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crihzz
Ja, de laatste update is van 1 maart zo te zien. En als ik hem laat zoeken naar updates geeft hij aan dat alles up to date is.

Ik werd vanochtend wakker met het idee te testen wat hij doet als ik de resolutie van de stick aanpas van "Auto switch to best resolution" (waarmee hij op mijn 4K TV automatisch naar 2160p 60Hz gaat) naar 1080p 60Hz. In dat geval werkt prime bij bepaalde series zonder problemen (Carnival Row bijvoorbeeld). Bij andere series (Clarkson's Farm bijvoorbeeld) gaat het dan na een 30 seconden afspelen alsnog mis en reboot de stick. Als ik handmatig de stick instel op 2160p gaat het weer na een paar seconden mis, vergelijkbaar met wanneer de resolutie op "Auto switch to best resolution" staat ingesteld.

Voor de zekerheid net ook nog even een 2Ah lader getest ipv de meegeleverde 1Ah lader. Helaas geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door Crihzz op 05-03-2023 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Stick retourneren!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crihzz
Tja, dat is een optie natuurlijk. Ik heb een week of twee geleden de vraag die ik hierboven stelde ook aan Xiaomi voorgelegd maar nog geen antwoord ontvangen. Retourneren zou idd moeten kunnen. Het blijft raar dat een voorgeinstalleerde app niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Crihzz schreef op zondag 5 maart 2023 @ 11:54:
Het blijft raar dat een voorgeinstalleerde app niet goed werkt.
Tja, als de hardware niet goed is dan maakt dat toch niet uit of het een voorgeïnstalleerde app is of een die je zelf installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
Dat is waar, hoewel ik via Kodi dus wel Prime kan kijken. Helaas is dat wel wat omslachtiger en is de user interface wat minder fraai. Ik heb bij Kodi nog niet geprobeerd de resolutie aan te passen naar 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crihzz
4K getest via Kodi. Dat werkt helaas door de Android app op te starten dus heeft geen zin. Wel vreemd dat dit probleem bij geen enkele andere app optreedt. Bijna alsof de stick binnen enkele tellen te warm wordt. Ik ga toch eens even binnen lopen bij de Xiaomi winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crihzz
Krijg nou wat. Ik kom vandaag thuis. Zet de tv aan en zie dat de launcher er een beetje anders uit ziet. Vervolgens krijg ik de vraag welk primair Google account ik wil gebruiken....de stick heeft dus een update gehad. En...je raadt het al...Prime werkt nu zonder problemen! Zou dit ook goed nieuws zijn voor de Ziggo Go gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Crihzz schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 22:09:
.de stick heeft dus een update gehad.
Het lijkt erop dat dit als een Play Store update is uitgerold. De stick zelf heeft geen update gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door njitter op 14-03-2023 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:55
Ik merk dat AV01 films van hogere resolutie vertraagd worden afgespeeld op mijn Box S.. Is dit een bekend probleem ?

Ik lees iets van dat de stick wel support zou moeten hebben voor AV1 maar niks over de Box S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:02:
Ik merk dat AV01 films van hogere resolutie vertraagd worden afgespeeld op mijn Box S.. Is dit een bekend probleem ?

Ik lees iets van dat de stick wel support zou moeten hebben voor AV1 maar niks over de Box S...
Unsupported codec, dus niet echt een probleem, heeft het gewoon niet. De stick (4k?), is meer recent.

De meer recente Android/Google TV sticks/boxes/dongles hebben idd de AV1 ondersteuning.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
hardware-lover schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:27:
[...]

Unsupported codec, dus niet echt een probleem, heeft het gewoon niet. De stick (4k?), is meer recent.

De meer recente Android/Google TV sticks/boxes/dongles hebben idd de AV1 ondersteuning.
Ja dat dacht ik al. Iets met de s905x4 chipset. Heb nu maar deze besteld : https://nl.aliexpress.com...YEG5&gatewayAdapt=glo2nld

Kan niet echt een fatsoenlijk / bekend merk vinden die een kastje levert met die chipset. Alleen onbekende chinese meuk.. Ben dus benieuwd hoe(lang) mijn ali kastje blijft werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:30:
Ja dat dacht ik al. Iets met de s905x4 chipset. Heb nu maar deze besteld : https://nl.aliexpress.com...YEG5&gatewayAdapt=glo2nld

Kan niet echt een fatsoenlijk / bekend merk vinden die een kastje levert met die chipset. Alleen onbekende chinese meuk.. Ben dus benieuwd hoe(lang) mijn ali kastje blijft werken..
Als je genoegen kunt nemen met een Android (niet TV), apparaat wat niet Google gecertificeerd is, dan prima. Ik bedoel, geen Netflix, en andere streaming apps certificering, vanwege het gebrek aan Widevine L1.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
hardware-lover schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 23:35:
[...]

Als je genoegen kunt nemen met een Android (niet TV), apparaat wat niet Google gecertificeerd is, dan prima. Ik bedoel, geen Netflix, en andere streaming apps certificering, vanwege het gebrek aan Widevine L1.
Wat is het alternatief? Nokia 8010?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]overbodig geworden...

[ Voor 117% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2023 00:58 . Reden: N.v.t. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Ik heb de aliexpress besteld voor 5 tientjes. Prima als Netflix enz niet werkt. Gaat mij meer om Kodi:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
vortexnl1982 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:56:
Ik heb de aliexpress besteld voor 5 tientjes. Prima als Netflix enz niet werkt. Gaat mij meer om Kodi:)
Firestick 4K / 4K max zit ook in die prijs en dan heb je gewoon alles werkende en geen stuttering of geknepen Netflix content oid.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Hier zojuist een systeemupdate voor de MinTV Stick van ruim 700MB. Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:45:
Hier zojuist een systeemupdate voor de MinTV Stick van ruim 700MB. Ben benieuwd...
De normale of de 4K ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
In India is er een nieuwe versie van de Mi TV Stick 4k uitgebracht. Hardware is grotendeels hetzelfde maar de afstandsbediening heeft meer knoppen voor Streamingdiensten (Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ Hotstar, and a generic apps shortcut)

https://9to5google.com/2023/02/14/xiaomi-tv-stick-4k-2023/

Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/9to5google.com/wp-content/uploads/sites/4/2023/02/xiaomi-tv-stick-4k-2023.jpg?w=1500&quality=82&strip=all&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
De normale 1080P versie.
Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste