Ik heb even oneerbiedig het gedeelte over AAC audio uit je reactie gehaald om geen versnippering te krijgen over waar we het in eerste instantie over hadden, DD+ audio via Disney+ met een Mi Box S.
Het "probleem" zit werkelijk in de Disney app zelf voor Android TV icm de Mi box. Hardnekkig stereo ook al zou er DD+ doorgeven moeten worden, iets wordt er gemist door de app waardoor deze enkel stereo doorgeeft. Nu kan ik wel kijken wat de app doet als ik er een Mi box aan ga hangen met de "oude" 8.1 Android TV versie, maar daar schiet jij helemaal niets mee op.
Ik ben niet zo van het even proberen en het verder maar zo laten, als er nog andere dingen te proberen zijn 😏
Mooi pakketje dat Kodi en dat vinden velen met mij, dus komen er allerlei addons beschikbaar via derden waardoor de meeste streaming apps ook binnen Kodi te gebruiken zijn. Zo ook Disney+, er is een repository voor. En nu komt het leuke.
Naast het automatisch overschakelen naar de juiste refreshrate (de Mi box S heeft deze optie gelukkig nog), is DD+ nu wel beschikbaar, HDR (indien aanwezig), eveneens.
Dus hoewel wat omslachtig, het kan dus wel met Disney+ 😉
Testing, one, two ...