Net geinstalleerd. (Mi Box S)
Voorafgaande de update heb ik uit voorzorg wat extra ruimte vrijgemaakt door de data van Kodi (1,18gb) te verwijderen.
Daarna de update laten installeren dat leek lang te duren, maar gewoon zijn gangetje laten gaan en na een tijdje kwam het vertroude chromecast menu in beeld.
Daarna lijkt het allemaal stroperig te gaan, maar dan toch maar even geduld opbrengen, want wellicht gebeurd er onderhuids nog e.e.a.
vervolgens lijkt de respons weer terug te zijn en een kleine test uitgevoerd.
Zoals @
hardware-lover al aan gaf, geen AFR te zien.
Eerste test resulteerde, dat Disney+ content opstartte, maar vervolgens terug ging naar de start interface van de box.
Bleek dat ik in de Weergave en Geluid opties HDR to SDR op aan heb staan, (werkte goed bij de oude firmware), omdat ik de mi box in de werkkamer op een 1080p tv heb aangesloten, geprobeerd om deze op uit te zetten en vervolgens werkte de Disney+ content naar behoren.
WiFI werkt echter is de snelheid verminderd, getest met Speed test Wifi analyzer:
(edit: getest met mijn bestaande 5ghz verbinding, is nu maar 70 Mbps download terwijl dit 240 Mbps was))
(edit, Wifi 2,4 is dramatisch slecht geworden, kom niet meer boven de 10 Mbps uit!, terwijl dit rond de 80 Mbps was)
Hoewel de app aangeeft dat op 2,4 ghz, er GEEN content geschikt is om af te spelen, heb ik in alle geteste Apps, gewoon goed en stabiel beeld.
(Bug in de App?)
Uiteraard alleen nog getest met 1080p settings en moet ik e.e.a nog testen met HDR instellingen op mijn mijn andeere tv toestel.
Netflix ok, Tivimate ok, F1 TV ok, Prime Video ok, HBO max ok, SkyShowtime ok
Ziggo Go foutmelding dat er geen verbinding mogelijk is, 2 maal geprobeerd dezelfde foutmelding.
Wellicht even opnieuw installeren.
(edit, na herinstallatie werkt Ziggo Go zoals vanouds, waarom de app niet werkte, is mij niet duidelijk)
Tot zover getest, ga nog mijn Kodi - NAS even weer opnieuw via smb de content zoeken en dan kijken hoe dat verder gaat.
edit: Zowel 5Ghz als 2,4 ghz geeft gestreamde 4k/UHD beelden vloeiend weer op mijn LG Oled met de hoogste video instellingen van de Mi Box (Prime Video, HBO Max).
Er is wel een vertraging waarneembaar als je in de weergave/sound instellingen de weergave of sound settings wilt wijzigen, dat duurt eventjes en soms moet je dan terug in het menu en dan weer in de sound settings verder switchten
[
Voor 28% gewijzigd door
charleychui op 08-09-2023 08:32
]