Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GBruinsma87
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb een vraag over de mi tv stick. Heb gezocht maar kon geen antwoord vinden. Ik heb de stick via de usb poort op de tv aangesloten. Dus de stick krijgt stroom van de tv.
Echter wanneer ik de tv opstart schakelt hij automatisch over op de HDMI poort van de stick terwijl ik gewoon tv wil kijken. Ook wanneer ik de stick 30 min niet heb gebruikt schakelt deze automatisch uit waarbij de tv dan ook wordt uitgeschakeld.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:26
GBruinsma87 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:24:
Ik heb een vraag over de mi tv stick. Heb gezocht maar kon geen antwoord vinden. Ik heb de stick via de usb poort op de tv aangesloten. Dus de stick krijgt stroom van de tv.
Echter wanneer ik de tv opstart schakelt hij automatisch over op de HDMI poort van de stick terwijl ik gewoon tv wil kijken. Ook wanneer ik de stick 30 min niet heb gebruikt schakelt deze automatisch uit waarbij de tv dan ook wordt uitgeschakeld.

Iemand hier een oplossing voor?
Wilde gok, heb je in de HDMI CEC settings gekeken?

Note: HDMI CEC wordt per farbrikant nog wel eens van een andere naam voorzien (bijv.: Philips --> Easylink, LG --> Simplink).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GBruinsma87
  • Laatst online: 25-05-2023
alesandro_46 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:13:
[...]

Wilde gok, heb je in de HDMI CEC settings gekeken?

Note: HDMI CEC wordt per farbrikant nog wel eens van een andere naam voorzien (bijv.: Philips --> Easylink, LG --> Simplink).
Tnx. Dat was het inderdaad. Heb een Lg tv en Indd simplink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toevallig ook iemand die met NLZiet stotterend beeld heeft op de Mi Box, bij een aantal commerciële omroepen? (waaronder RTL4)

/edit:

Lekker dan, als ik in NLZiet de instelling "hoge kwaliteit" uit zet stottert het niet meer, maar dan heb ik dus geen HD meer.

Het fenomeen treedt ook niet bij alle zenders op. Jaren lang niks aan de hand, en nu ineens dit.
Met alle andere streamingdiensten geen enkel probleem.

Ik gebruik de Mi Box en de Mi stick, op allebei hetzelfde probleem.

[ Voor 63% gewijzigd door rfbroek op 21-05-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18:32
rfbroek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:50:
Toevallig ook iemand die met NLZiet stotterend beeld heeft op de Mi Box, bij een aantal commerciële omroepen? (waaronder RTL4)

/edit:

Lekker dan, als ik in NLZiet de instelling "hoge kwaliteit" uit zet stottert het niet meer, maar dan heb ik dus geen HD meer.

Het fenomeen treedt ook niet bij alle zenders op. Jaren lang niks aan de hand, en nu ineens dit.
Met alle andere streamingdiensten geen enkel probleem.

Ik gebruik de Mi Box en de Mi stick, op allebei hetzelfde probleem.
NLZiet heeft een probleem op de Mi Box als deze op 4K resolutie staat ingesteld, als je de Mi Box op 1080P zet zijn alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon met NLZiet.

Voorheen crashte NLZIet de Mi Box ook voortdurend als de Mi Box op 4K stond ingesteld, spontaan ging dan de Mi Box plat en herstarte zichzelf nu ziet ik dat niet meer gebeuren maar is de stream erg schokkerig.

Mensen hier zeiden dat NLZiet ook crashed als de Mi Box via een eth kabel verbonden was maar ik denk dat dit ook gewoon de 4k resolutie was. Zoniet lezen we dat vrij snel neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Penthe schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:39:
[...]
..NLZiet heeft een probleem op de Mi Box als deze op 4K resolutie staat ingesteld, als je de Mi Box op 1080P zet zijn alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon met NLZiet.
Bij mij staat hij al op 1080P :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
rfbroek schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:36:
[...]

Bij mij staat hij al op 1080P :|
Cache van NLZiet al eens gewist? Zit je wel op de juiste snelste WiFi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ja dat is allemaal in orde.
Ik heb ook 2 Mi TV sticks en die hebben nu hetzelfde probleem.
Ticket aangemaakt bij NLZiet en een Chromecast met Google TV gekocht, die doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Google TV is gewoon een launcher onder AndroidTV. Op Mi Box gebruikt men bijv.Patchwall als launcher onder AndroidTV.

Had je alles onder 1080P 50Hz(230v) staan op je sticks en Box? want onder 60Hz(110v) gaat het ook stotteren. 50Hz is Europa 60Hz is Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Die instellingen zijn allemaal goed.

Het is van de ene dag op de andere begonnen na jaren goed gewerkt te hebben, alleen met NLZiet, op een beperkt aantal zenders.

Alle andere streaming diensten werken vlekkeloos.

En dat geldt allemaal voor alle 3 de ontvangers. Ik denk dat het de combi van NLZiet met de MI apparatuur is waar het (weer) fout gaat.

1 partij zal iets veranderd hebben waardoor het niet meer compatible is. Helaas kan ik niet zien wanneer eventuele updates zijn doorgevoerd.

In het NLZiet topic hier op Tweakers zijn er overigens meerdere mensen die intussen exact hetzelfde probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Kun je me een linkje geven naar dat NLZiet topic want ik kan geen post vinden hier op Tweakers ouder dan van 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
Dank hiervoor, ik heb even alles heel goed getest. Ik heb namelijk een Xiaomi 50inch 4K AndroidTV en een Mi Box. Op de TV ziet het er wel ok uit met live kijken op de commercielen. enkel gaat het omlaag/omhoog/opzij scrollen niet 100% smooth maar valt mee te leven. De Mi Box live is inderdaad een heel ander verhaal ik ziet op bijv. RTL5 het beeld kortstondig even bevriezen waardoor het er stotterend uit ziet en dat is irritant. Ik kijk al geruime tijd gemiste uitzendingen met de NLZiet en daar is het stotteren helemaal niet aan de orde vandaar, ik heb daardoor helemaal over het probleem heen gekeken.

Het lijkt wel of de NLZiet app ineens een tikje te zwaar is voor de Mi Box en deze het niet meer aan kan terwijl Disney+, Prime en Netflix enz.het allemaal prima doen. Aangezien NLZiet volgens zeggen niets veranderd heeft zou een Google update het probleem kunnen zijn. Google update onderdelen van je AndroidTV systeem en als daar een fout in zit kun je problemen krijgen met je Box of Stick.

Ik gaat ook een berichtje achterlaten voor NLZiet wat betrefd dit probleem enkel doet ik dat bij de Google Playstore onder de app. Dan heb je binnen notime een reaktie. En dan maar geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
Ik heb het gemeld onder de NLZiet app en dit is de reaktie die ik heb gekregen.

NLZIET Cooperatief
27 de mayo de 2023
Hi! Klopt het dat je dit ook hebt laten via onze klantenservice? Dit wordt nu onderzocht en hopelijk ook snel verholpen.

Afwachten maar en als er meer met dit probleem zijn gewoon even melden aan NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
In de Play store meldt NLZiet nu ook dat ze een onderzoek zijn gestart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
rfbroek schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:04:
In de Play store meldt NLZiet nu ook dat ze een onderzoek zijn gestart
De Play store is meer verbonden aan de programmeurs van de NLZiet app, dat is anders bij de helpdesk waar minder technische mensen werken. De mensen van een helpdesk lezen meestal de aangeboden standaard oplossingen van het beeldscherm wat misschien vele problemen kan oplossen maar lang niet allemaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atarimuseum_NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 22:36
Ik heb via Facebook contact met NLZiet en heb een video van de problemen voor ze gemaakt. Hopelijk komt er snel een oplossing!

Mijn set up: Mi Box S, 1080p50, 70mb down en 20mb up. Jarenlang zonder problemen gekeken en nu opeens haperingen op bijv. RTL5, NPO2, RTL4 en Veronica.

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Hopelijk is het snel opgelost want het lijkt steeds erger te worden, en van alle apps in gebruik is het enkel NLZiet die problemen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taxus
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-08 22:41
Penthe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 01:59:
Hopelijk is het snel opgelost want het lijkt steeds erger te worden, en van alle apps in gebruik is het enkel NLZiet die problemen geeft.
Heeft er iemand nog iets vernomen van NLZIET? Ik vind dat het aardig lang duurt voordat er een oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Taxus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:29:
[...]

Heeft er iemand nog iets vernomen van NLZIET? Ik vind dat het aardig lang duurt voordat er een oplossing is.
Nee ik ziet ook nog geen verbetering, er is ook nog geen update van de NLZiet app geweest, ik wacht nog een paar dagen en dan gaat er een review uit op Trustpilot. https://nl.trustpilot.com/review/nlziet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 14:38
Ik heb voor mijn vader een Mi box gekocht omdat hij zijn vakantievideo's niet op zijn TV (oud model Samsung) kon afspelen) maar nu zit ik met een probleem. Wanneer de TV aangaat gaat de Mi Box ook aan maar dit wil hij helemaal niet omdat hij 99% van de tijd gewoon TV kijkt via een KPN kastje. Ik heb alle opties al doorgespit maar ik kan nergens vinden waar dit door komt, heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
@LordLynx HDMI-CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Laatst online: 15:32
LordLynx schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:01:
Wanneer de TV aangaat gaat de Mi Box ook aan maar dit wil hij helemaal niet omdat hij 99% van de tijd gewoon TV kijkt via een KPN kastje. Ik heb alle opties al doorgespit maar ik kan nergens vinden waar dit door komt, heeft iemand een idee?
HDMI CEC? Volgens mij noemt Samsung dat AnyNet+ Er zitten in de Mi Box ook ergens wat opties voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
Daar dacht ik dus ook aan maar die staan op zowel de TV of de Mi uit maar hij blijft het doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
LordLynx schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:01:
Ik heb voor mijn vader een Mi box gekocht omdat hij zijn vakantievideo's niet op zijn TV (oud model Samsung) kon afspelen) maar nu zit ik met een probleem. Wanneer de TV aangaat gaat de Mi Box ook aan maar dit wil hij helemaal niet omdat hij 99% van de tijd gewoon TV kijkt via een KPN kastje. Ik heb alle opties al doorgespit maar ik kan nergens vinden waar dit door komt, heeft iemand een idee?
Via welke weg wordt de Mi gevoed, apart vanuit de adapter?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
hardware-lover schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 14:38:
[...]

Via welke weg wordt de Mi gevoed, apart vanuit de adapter?
Ja, gewoon via het bijgeleverde stekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Ik zie dat er sinds 12 juli een Mi Box S 2 in de pricewatch staat. Iemand al ervaring mee?

uitvoering: Xiaomi TV Box S (2nd Gen) 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ding schijnt nu Google TV te hebben en HDR 10+ hij verscheen inderdaad een aantal dagen geleden ineens in de Mi Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Iemand de nieuwe update voor de MiBox S al geinstalleerd?
Ben een beetje huiverig na deze thread op Reddit.
Kennelijk hebben verschillende versies van de MiBox een update klaar staan. Als ik het goed begrijp is het de update naar Android 12.
Ik heb de MIBOX4 en de update heet: "update-oneday_s_4467-user"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
KC Boutiette schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:08:
Kennelijk hebben verschillende versies van de MiBox een update klaar staan. Als ik het goed begrijp is het de update naar Android 12.
Heb ik er net opgezet, had ook gelezen dat V12 er zou zijn.

Het ligt er een beetje aan wat men verwacht na deze update. De Mi S lag al een tijdje ongebruikt in de opslag, die moest sowieso eerst nog wat apps bijwerken voordat ik hem de OS update liet installeren.

Wilde eerst niet volledig rebooten en update installeren, power eraf en weer eraan en toen ging ie wel verder.

V12 nu als Android TV versie, maar heeft niet alle instellingen die ik bij andere ATV12 apparaten wel ben tegengekomen. Zoals de optie om Auto Framerate in te schakelen (seamless/non seamless of uit).

Binnen Kodi, als voorbeeld, is AFR wel aan te zetten, de mogelijkheid zit er dus wel in.

Reacties op Reddit zijn moeilijk in te schatten, soms zijn ze een beetje overtrokken en niet volledig juist, vaak als gevolg van gebrek aan wat kennis. Zoals Kodi die niet zou werken? Doet het prima (voor zo'n apparaat).

Rustig even het apparaat de tijd geven om het eea bij te werken, daarna pas beoordelen of de update een vooruitgang is of niet 😉

Smarttube kan ook met AFR omgaan, en met HDR10, dus....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxus
KC Boutiette schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:08:
Ik heb de update geïnstalleerd en ondervind geen problemen. Ik gebruik alleen streaming apps uit de Playstore (NLZIET, Netflix, YouTube, etc.) via USB ethernet. Gebruik dus geen Kodi i.c.m. USB- of Netwerkdrive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:04
Heb de update ook geïnstalleerd en heb heel erg traag internet opeens, Disney geeft zelfs aan ‘offline’. Erg vreemd. Zowel op een 2.4Ghz als op een 5Ghz is het drama. Iemand een idee wat er mis kan zijn?

Shit, had duidelijk die Reddit eerst moeten lezen..

[ Voor 11% gewijzigd door KaiseRRuby op 06-09-2023 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
Ik ben aan het kijken met kodi momenteel en daarna kan ik pas kijken of er een update klaar staat.

Bij mij zijn alle updates altijd goed gegaan, maar ik doet altijd na een update melding de stroom van de Mi Box voor 1 minuut en daarna laat ik hem pas updaten.

Ik gebruik ook enkel apps uit de Playstore.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:27
Net geinstalleerd. (Mi Box S)

Voorafgaande de update heb ik uit voorzorg wat extra ruimte vrijgemaakt door de data van Kodi (1,18gb) te verwijderen.
Daarna de update laten installeren dat leek lang te duren, maar gewoon zijn gangetje laten gaan en na een tijdje kwam het vertroude chromecast menu in beeld.
Daarna lijkt het allemaal stroperig te gaan, maar dan toch maar even geduld opbrengen, want wellicht gebeurd er onderhuids nog e.e.a.
vervolgens lijkt de respons weer terug te zijn en een kleine test uitgevoerd.

Zoals @hardware-lover al aan gaf, geen AFR te zien.
Eerste test resulteerde, dat Disney+ content opstartte, maar vervolgens terug ging naar de start interface van de box.
Bleek dat ik in de Weergave en Geluid opties HDR to SDR op aan heb staan, (werkte goed bij de oude firmware), omdat ik de mi box in de werkkamer op een 1080p tv heb aangesloten, geprobeerd om deze op uit te zetten en vervolgens werkte de Disney+ content naar behoren.

WiFI werkt echter is de snelheid verminderd, getest met Speed test Wifi analyzer:
(edit: getest met mijn bestaande 5ghz verbinding, is nu maar 70 Mbps download terwijl dit 240 Mbps was))
(edit, Wifi 2,4 is dramatisch slecht geworden, kom niet meer boven de 10 Mbps uit!, terwijl dit rond de 80 Mbps was)
Hoewel de app aangeeft dat op 2,4 ghz, er GEEN content geschikt is om af te spelen, heb ik in alle geteste Apps, gewoon goed en stabiel beeld.
(Bug in de App?)
Uiteraard alleen nog getest met 1080p settings en moet ik e.e.a nog testen met HDR instellingen op mijn mijn andeere tv toestel.

Netflix ok, Tivimate ok, F1 TV ok, Prime Video ok, HBO max ok, SkyShowtime ok
Ziggo Go foutmelding dat er geen verbinding mogelijk is, 2 maal geprobeerd dezelfde foutmelding.
Wellicht even opnieuw installeren.
(edit, na herinstallatie werkt Ziggo Go zoals vanouds, waarom de app niet werkte, is mij niet duidelijk)

Tot zover getest, ga nog mijn Kodi - NAS even weer opnieuw via smb de content zoeken en dan kijken hoe dat verder gaat.

edit: Zowel 5Ghz als 2,4 ghz geeft gestreamde 4k/UHD beelden vloeiend weer op mijn LG Oled met de hoogste video instellingen van de Mi Box (Prime Video, HBO Max).

Er is wel een vertraging waarneembaar als je in de weergave/sound instellingen de weergave of sound settings wilt wijzigen, dat duurt eventjes en soms moet je dan terug in het menu en dan weer in de sound settings verder switchten

[ Voor 28% gewijzigd door charleychui op 08-09-2023 08:32 ]

charleyr

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 20:31
Na de update is alles trager geworden, beeld staat soms stil met Youtube of Netflix. Waardeloos...

[ Voor 25% gewijzigd door Alper587 op 07-09-2023 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
Alper587 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 16:55:
Na de update is alles trager geworden, beeld staat soms stil met Youtube of Netflix. Waardeloos...
@Alper587
Heb je wel even gewacht om de box tijd te geven om onderhuids e.e.a te laten bijwerken?
Wellicht kan een complete reset van de box ook nog iets bijdragen, want ik kan mij voorstellen dat van diverse apps de cache misschien moet worden verwijderd en dan kan je beter "schoon" beginnen.

edit: het lijkt dat de update inmiddels is verwijderd, volgens berichten op https://www.reddit.com/r/...update_after_a_long_time/

Ik kan dit niet verifieren, maar er zijn major en diverse problemen met deze update.
Het wachten is op een fix / nieuwe update, want ik gebruik de box gelukkig alleen op vakantie momenten en dan heb ik de FireStick als backup ;-)
Maw, blijf ver van deze update,want het maakt de Mi Box alleen maar trager en er missen toch wel wat essentiele functionaliteiten, die niet op elk device voorkomen, (o.a usb drive wordt niet herkend, optical niet meer mogelijk etc)

[ Voor 38% gewijzigd door charleychui op 08-09-2023 10:24 ]

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:11
Hele verrotte update. Ik lees ook dat downgraden naar 9 ook niet kan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snakesixteen
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-06 18:10
vreemd als ik naar update zoek zegt die hij is up to date iemand idee wat het kan zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
snakesixteen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:49:
vreemd als ik naar update zoek zegt die hij is up to date iemand idee wat het kan zijn ?
Update is ingetrokken voor nu.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ari Gold schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:41:
Hele verrotte update. Ik lees ook dat downgraden naar 9 ook niet kan. ;(
@Ari Gold Dat klopt, het wachten is op een fix / nieuwe update om de ontstane "schade" te herstellen cq een goed werkende update te leveren.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Ik heb maar een factory reset uitgevoerd. 3rd party apps werken weer prima.

De apps optie staat nu aan de linkerkant ipv bovenin waar het eerst Home - Browse- Apps (uit mn hoofd) was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC Boutiette
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ari Gold schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:25:
Ik heb maar een factory reset uitgevoerd. 3rd party apps werken weer prima.

De apps optie staat nu aan de linkerkant ipv bovenin waar het eerst Home - Browse- Apps (uit mn hoofd) was.
Factory reset is geen downgrade terug naar Android 9 neem ik aan? Android 12 werkt nu naar tevredenheid begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
KC Boutiette schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:46:
[...]

Factory reset is geen downgrade terug naar Android 9 neem ik aan? Android 12 werkt nu naar tevredenheid begrijp ik?
Nee, inderdaad geen downgrade. Het is gewoon een reset van de software. De apps die na de update niet werkte., werken nu wel. Edit: bepaalde apps blijven op installing draaien, dus denk niet dat alles werkt. Misschien kan dat ook door A12 komen.

De homescreen refresh heeft nu ook plaats gevonden. Menu staat weer boven in. Jammer want dat maakt de interface wel een stukje trager.

[ Voor 10% gewijzigd door Ari Gold op 10-09-2023 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taxus
Ari Gold schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:50:
[...]

Nee, inderdaad geen downgrade. Het is gewoon een reset van de software. De apps die na de update niet werkte., werken nu wel.

De homescreen refresh heeft nu ook plaats gevonden. Menu staat weer boven in. Jammer want dat maakt de interface wel een stukje trager.
Ik heb in de dev options het aantal achtergrond processen op Max 2 ingesteld en de boel werkt weer een stuk soepeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artma
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 19-04 07:39
mijn mibox s wil na de update niet meer opstarten. De led blijft aan en uitgaan.
Ook harde reset werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
Bij mij is de update goedgegaan lijkt het. Ik heb er echter 1 irritatie aan overgehouden.....de mibox gaat nu spontaan enkele keren oer dag aan, waardoor ook mijn tv aangaat.
Ik kan cec natuurlijk uitzetten, maar dan moet ik de tv afstandbediening er weer dagelijks bijzoeken.

Iemand een idee van een setting die ik kan controleren op de mibox om de cec weer normaal te laten functioneren?

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-12-2024
Ik heb slechts een korte vraag:

Is dit gevolg van incompatibiliteitsproblemen tussen TV en MiTV stick?
Of heeft dit een andere oorzaak?

Mijn vermoeden is dat de aangeboden stream(Viaplay) niet goed gedecodeerd kan worden?
Het komt overigens niet bij alle content voor.

TV is HD ready(semi antiek)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0X2hHtIPnSXzOwH8_aa1ggS36xM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PG4XQqHYq4fHeCwwS2OP3Mo3.jpg?f=fotoalbum_large

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:57
Ik heb al even lopen google'en, maar kon het niet echt vinden.
Ik wil de Box gebruiken voor alleen audio (internet radio), via de versterker.
Kan ik de Box bedienen met alleen een smartphone, dus zonder beeld op de tv?
Dat ik eerst een-en-ander moet instellen via/op de tv is geen probleem.

Gezocht op mirror Box naar smartphone, maar alles wat ik vind is andersom, logisch...

Ik wil via m'n telefoon apps kunnen bedienen op de Box, is dat mogelijk?

[ Voor 8% gewijzigd door hansie_k op 23-09-2023 16:46 ]

Live from Denmark

• peterstr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:59
hansie_k schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:45:
Ik had die vraag een aantal jaren gelden ook. Heb wel een Mi-Box gekocht ook al vanwege de optie van de extra audio output die rechstreeks aan mijn bose geconnecteerd kon worden via een "ouderwetse" audio kabel niet zijnde HDMI.

Ik gebruik die audi optie meestal alleen via de ingebouwde chromecast om via tuninradio radio te luisteren.
En dan hoeft de stroomvretende TV inderdaad niet aan.

Maar de apps op de mi-box zelf bedienen via je telefoon gaat niet lukken

• hansie_k
peterstr schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:51:
[...]

Ik had die vraag een aantal jaren gelden ook. Heb wel een Mi-Box gekocht ook al vanwege de optie van de extra audio output die rechstreeks aan mijn bose geconnecteerd kon worden via een "ouderwetse" audio kabel niet zijnde HDMI.

Ik gebruik die audi optie meestal alleen via de ingebouwde chromecast om via tuninradio radio te luisteren.
En dan hoeft de stroomvretende TV inderdaad niet aan.

Maar de apps op de mi-box zelf bedienen via je telefoon gaat niet lukken
Misschien stomme vraag, maar dan stream je via je telefoon TineIn naar de Box?

Als ik het goed begrijp werkt het met Chromecast zo,dat je een stream kan opzetten die Chromecast dan over neemt, en niet meer afhankelijk is van bijvoorbeeld je telefoon.
Werkt dat met audio ook zo, of is de Box nog steeds afhankelijk van je telefoon op zo'n moment?

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterstr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:59
hansie_k schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:55:
[...]

Misschien stomme vraag, maar dan stream je via je telefoon TineIn naar de Box?

Werkt dat met audio ook zo, of is de Box nog steeds afhankelijk van je telefoon op zo'n moment?
Inderdaad stream ik dan Tunein naar de Box.
Maar omdat de chromecast het overneemt blijft het ding gewoon door gaan ook als ik niet meer thuis ben.

• hansie_k
peterstr schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:17:
[...]

Inderdaad stream ik dan Tunein naar de Box.
Maar omdat de chromecast het overneemt blijft het ding gewoon door gaan ook als ik niet meer thuis ben.
Top, bedankt, dat zoek ik dus...!

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
hansie_k schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:45:
Ik heb al even lopen google'en, maar kon het niet echt vinden.
Ik wil de Box gebruiken voor alleen audio (internet radio), via de versterker.
Kan ik de Box bedienen met alleen een smartphone, dus zonder beeld op de tv?
Dat ik eerst een-en-ander moet instellen via/op de tv is geen probleem.

Gezocht op mirror Box naar smartphone, maar alles wat ik vind is andersom, logisch...

Dit wilde ik ook maar uiteindelijk heb ik gewoon een Bluetooth audio zender/ontvanger gekocht voor 8 euro online, deze aangesloten op mijn versterker en daarmee stream ik gewoon alles kwa audio van telefoon of computer over de versterker. Via de Mi Box was gewoon te veel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:47
Weet er iemand of de xiaomi tv stick 4K, wpa2-enterprise ( EAP ) ondersteunt ?

Mijn dochter zit op kamers en daar werken ze met eduroam en uds de wifi authenticatie is username & pwd ( er komt dan ook een cert binnen na auth )

Thanks

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:55
Hoi,

Ik heb een Chromecast met Google tv. Maar:

- bij het afspelen van videobestanden in Kodi krijg ik geen surroundgeluid (passthrough ingeschakeld) op mijn Denon receiver.
- bij het afspelen van videobestanden in VLC krijg ik niet-vloeiende beelden. Snelle richtingsveranderingen, zoals mensen die van richting veranderen, lijken een beetje te stotteren. Surround sound werkt (passthrough)
- MX-speler, geen surround-geluid

Is de verwachting dat de Xiaomi TV Stick 4K beter zal werken, deze krijgt goede recensies krijgt? Of zal het vergelijkbaar zijn omdat het uiteindelijk ook Android is?

Anders gezegd, bij wie werkt bovenstaande gewoon met de stick?
Anders kan ik maar beter meteen een nvidia shield bestellen.

Opper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Wij hebben een gallery TV van LG, maar het Wi-Fi bereik valt volledig weg omdat 'ie natuurlijk tegen de muur aan zit. Daar hebben we wat op bedacht: een HDMI verloopstukje, echter werkt dat niet (geen beeld). HDMI 1 (TV) -> HDMI-verloopstuk -> Mi TV Stick (4K). Iemand enig idee? Zitten toch helemaal geen bepaalde vereisten aan qua versies.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:14:
Wij hebben een gallery TV van LG, maar het Wi-Fi bereik valt volledig weg omdat 'ie natuurlijk tegen de muur aan zit. Daar hebben we wat op bedacht: een HDMI verloopstukje, echter werkt dat niet (geen beeld). HDMI 1 (TV) -> HDMI-verloopstuk -> Mi TV Stick (4K). Iemand enig idee? Zitten toch helemaal geen bepaalde vereisten aan qua versies.
Gaar... Andere HDMI-kabel gebruikt en het werkt, vervolgens de 'oude'/vorige gebruikt en nu doet die het ook gewoon... Onverklaarbaar wat mij betreft, maar het werkt. :)

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Ik gebruik een Xiaomi tv Stick 4k. Nu probeer ik daar vanuit de app store PlayStation remote play op te installeren. De app is echter niet beschikbaar in de store. Google en dit forum leveren helaas niks bruikbaars op.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Je zou eens kunnen googlen op "sideloaden". Kort gezegd komt het er op neer dat je het bewuste apk bestand ergens download en met een alternatieve methode installeert op je stick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
Je kunt X-plore File Manager op je TV stick zetten en de apk van van de app die je wilt installeren downloaden op je PC en het dan met X-plore File Manager over je lokale netwerk installeren. Zo heb ik zelf bijv. Google Chrome op mijn Mi Box gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taxus
Ik kreeg zojuist een melding op mijn MiBox dat er een systeem update is. Iemand deze al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Taxus schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:36:
Ik kreeg zojuist een melding op mijn MiBox dat er een systeem update is. Iemand deze al geprobeerd?
Dat zal de herstelupdate voor de eerste Android TV V12 zijn. Die heb ik op één box kunnen installeren, waar de eerste ook al opstond, er was van alles mis mee.

Op een andere box werd de V12 update nog steeds niet aangeboden afgelopen weekend. Het gaat nog vrij willekeurig met het aanbieden van de update.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Hmm ik gebruik op mijn LG nog een uitvoering: Xiaomi Mi TV Box 4k Internationale versie 8GB en ik had gehoopt dat er na al die jaren ondertussen een wat snellere vervanger zou zijn met wat meer opslagruimte. Maar het lijkt erop dat de S uit 2018 nog steeds de nieuwste is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sdk1985 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:15:
Hmm ik gebruik op mijn LG nog een uitvoering: Xiaomi Mi TV Box 4k Internationale versie 8GB en ik had gehoopt dat er na al die jaren ondertussen een wat snellere vervanger zou zijn met wat meer opslagruimte. Maar het lijkt erop dat de S uit 2018 nog steeds de nieuwste is.
Je hebt nu Chromecasten van Google zelf die wat nieuwer zijn.

Ik heb zelf nog een Mibox uit 2017, op zich heb ik geen behoefte aan een nieuwere alleen doet hij soms raar (apps vallen uit, wifi valt weg). Misschien dat ik hem daarom vervang, maar niet per se omdat ik iets nieuwers zoek. Ik sla er ook niks op op, maar er kan wel een usbstick in :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 14:15:
Is ie niet, maar heel veel is er niet veranderd; www.mi.com/global/product/xiaomi-tv-box-s-2nd-gen

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:11
Marzman schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:07:
[...]

Je hebt nu Chromecasten van Google zelf die wat nieuwer zijn.

Ik heb zelf nog een Mibox uit 2017, op zich heb ik geen behoefte aan een nieuwere alleen doet hij soms raar (apps vallen uit, wifi valt weg). Misschien dat ik hem daarom vervang, maar niet per se omdat ik iets nieuwers zoek. Ik sla er ook niks op op, maar er kan wel een usbstick in :p
De wifi valt bij mij ook regelmatig weg. Is daar wat tegen te doen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

einz schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:35:
[...]

De wifi valt bij mij ook regelmatig weg. Is daar wat tegen te doen?
Ik denk een nieuwe kopen? De firmware en de apps zijn denk ik gewoon allemaal wat zwaarder geworden.

Of netwerk naar USB gebruiken.

/▌

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:11
Marzman schreef op donderdag 21 december 2023 @ 11:59:
[...]

Ik denk een nieuwe kopen? De firmware en de apps zijn denk ik gewoon allemaal wat zwaarder geworden.

Of netwerk naar USB gebruiken.
Ik gebruik het eigenlijk alleen om te casten. Dan krijg ik soms out of the blue een melding dat er geen verbinding is waarna ik weer opnieuw moet casten via m'n telefoon (resetten en dergelijke is niet nodig). Misschien maar gewoon een nieuwe chromecast aanschaffen.

• .Erik.
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-01 15:46
Ik heb op de Mi Box s al een fabrieks reset gedaan, de app verwijderd enz. Maar videoland blijft hangen op dat grijze laadscherm met het logo met over de helft, iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
.Erik. schreef op donderdag 21 december 2023 @ 22:32:
Ik heb op de Mi Box s al een fabrieks reset gedaan, de app verwijderd enz. Maar videoland blijft hangen op dat grijze laadscherm met het logo met over de helft, iemand anders hier ook last van?
Ook hier blijft hij hangen.

Er staat ook al weer een android update klaar van 800mb. Waarschijnlijk die teruggetrokken update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:44
Het gebeurt hier met regelmaat, eens a twee keer per week, dat tijdens het kijken via de box gen2 de remote pairing verschijnt. Heeft iemand hier ook last van of weet wat hiervan het probleem is en hoe op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ari Gold schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:37:
Ook hier blijft hij hangen.

Er staat ook al weer een android update klaar van 800mb. Waarschijnlijk die teruggetrokken update..
Er is na die eerste, die later werd ingetrokken, een nieuwe update vrijgegeven. Die zal je dan nu wel worden aangeboden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zat op de laatste Android 9 update en kreeg de Android 12 OTA update niet dus ik heb via dit stappenplan handmatig de update naar 12 gedaan. Dit betreft geloof ik de derde update (2e fix update na originele 12 release) en ik heb nul problemen. Hoefde ook naderhand geen extra system APKs te installeren of iets dergelijks. Ergens voelt het alsof hij nog een stukje vloeiender is dan hiervoor terwijl ik m'n apps en data heb behouden. Ik ben er blij mee. oOo

https://old.reddit.com/r/...roid_12_mi_box_s_mdz22ab/

Edit: Mi Box S eerste generatie uit 2018

[ Voor 7% gewijzigd door jellemdekker op 09-01-2024 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Even tussendoor er is een nieuwe versie van Kodi uit Kodi v20.3 (Nexus) deze komt door omstandigheden niet meer in de playstore en zul je deze zelf moeten sideloaden op je Mi Box.

Android Deployment

10th January, 18:50 UTC: Unfortunately, it seems that our attempts to backport the PRs required to submit to Google Play have been unsuccessful, and we have received multiple reports of installation failure ("Cannot download OBB"). We have thus halted the rollout of 20.3 via Play with immediate effect.

For those who did get the initial deployment, you will unfortunately have to uninstall and reinstall from Google Play. This should then reinstall 20.2 as of now.

It is unlikely that we will be able to do a Play release of 20.3. If you do wish to use 20.3, you will need to sideload the APK

De Mi Box gebruikt de 32bits apk die je hier kunt downloaden https://kodi.tv/download/android/

Hier de release note: https://kodi.tv/article/kodi-20-3-nexus-release/

Ik heb Kodi v20.3 (Nexus)gisteren op de Mi Box gezet maar kan vanaf vanavond pas wat beter testen. Tot op heden lijkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[opgelost] Kodi 20.3.2 in Play Store nu. Niet direct voor iedereen zichtbaar, maar komt tevoorschijn als update vroeger of later.

[ Voor 148% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2024 13:32 . Reden: Kan weer vanuit Play Store worden bijgewerkt ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ondertussen Kodi 20.3 aardig kunnen testen op de Mi Box en het draait prima de aangegeven fouten zijn opgelost. Helaas kan Kodi nog altijd niet alle embedded ondertitels van eem mp4 laten zien. Deze moet je dan eerst appart eruit halen met CCExtractor en wegschrijven als .srt. Dit is al een aantal keren aangegeven op het Kodi forum. FFmpeg ziet deze embedded ondertitels in een mp4 ook niet trouwens maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik krijg m'n Xiaomi Box S maar niet actief, als hij in rest modus gaat blijft ie daar en werkt de remote niet meer. Alleen door de stekker er uit te halen. Ik heb sleep mode al helemaal uitgezet via de settings dus dat maakt het des te vreemder.

Iemand hier nog tips voor? Anders maar factory reset en alles opnieuw installeren...

[ Voor 15% gewijzigd door SemperFidelis op 18-02-2024 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxus
SemperFidelis schreef op zondag 18 februari 2024 @ 19:54:
Ik krijg m'n Xiaomi Box S maar niet actief, als hij in rest modus gaat blijft ie daar en werkt de remote niet meer. Alleen door de stekker er uit te halen. Ik heb sleep mode al helemaal uitgezet via de settings dus dat maakt het des te vreemder.

Iemand hier nog tips voor? Anders maar factory reset en alles opnieuw installeren...
Ik heb dit probleem een tijd geleden ook gehad en een beetje met de instellingen zitten klooien tot het weg was. Ik had een paar aps uitgezet in de instellingen (backdrop en screensaver), maar deze heb ik weer geactiveerd en de instelling scherm uit op ‘nooit’ gezet. HDMI-CEC heb ik ook uitgezet. Toen was het opgelost. Wat nou precies de oplossing was weet ik niet exact. Ik merk wel dat ik consequent eerst de mi box moet uitzetten en daarna mijn tv. Anders wil het nog wel eens misgaan.

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 19:47
Taxus schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:12:
[...]

Ik heb dit probleem een tijd geleden ook gehad en een beetje met de instellingen zitten klooien tot het weg was. Ik had een paar aps uitgezet in de instellingen (backdrop en screensaver), maar deze heb ik weer geactiveerd en de instelling scherm uit op ‘nooit’ gezet. HDMI-CEC heb ik ook uitgezet. Toen was het opgelost. Wat nou precies de oplossing was weet ik niet exact. Ik merk wel dat ik consequent eerst de mi box moet uitzetten en daarna mijn tv. Anders wil het nog wel eens misgaan.
Thanks. Enige wat ik hier anders heb is HDMI-CEC maar dat gebruik ik voor mn LG remote te koppelen.
Ik heb maar even de 2nd gen Box S besteld, hopelijk werkt dat wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Late to the game, maar heb een nieuw oude (NOS, nog in het plastic) Mi Box S in handen gekregen. Moet zeggen dat ik er na 24 uur erg content mee ben. Alle bekende apps geinstalleerd. Moet nog paar dingen fixen. Zo ben ik ingelogd met mijn google account maar zijn mijn kinderen nu al mijn YouTube historie/aanbevelingen aan het vernaggelen. Denk dat ik een ander google account aan YT hang.

Ook met Kodi, waar ik nog niet eerder ervaringen mee had, aan het stoeien. Wat een woud van skinds, add-ons, services etc. Denk dat het Seren + RD + Bingie-skin wordt, maar het is wel een gedoetje.

Vraag
Nu de concrete vraag waar ik na googlen nog niet achter ben en op jullie hoop:
Als ik de TV aanzet en de Mi Box ook dan kom ik in het hoofdmenu/frontpage (nu nog default met die rooie iconen links en rechts previews), maar... op de achtergrond hoor ik het TV geluid. Uit+aanzetten Mi Box lost het op. Maar hoe kan dit? Hij hangt aan een gewone HDMI-poort, geen CEC.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Jazzper, wat bedoel je met "gewone" HDMI poort? Iedere HDMI poort is in principe CEC geschikt, maar jij hebt misschien (e)ARC in gedachten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Ik heb een stokoude Samsung plasma. Die noemt ze zelf HDMI 1-3 en idd dat ARC geding.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amiaima
Ik heb hier hetzelfde en het heeft niet met ARC te maken maar met het gene wat er vooraf is gekeken voor het uitzetten denk ik.
De Mi-box zit op hdmi3 van de tv en hdmi2 is ARC aangesloten op de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Bij gebruik van mijn normale chromecast gebeurt het niet. Zo bijzonder dat audio doorgaat terwijl het HDMI device actief is.

Edit: het is nog raarder. Heb eerder vanavond iets op Kodi gekeken via een addon. Later ging ik op Netflix app serie kijken. Probeerde net PIPup te installeren en wilde hem uit en aanzetten. Toen hij weer aanging startte ik Netflix app om dat PIPup te proberen (niet gelukt i.c.m. Homey maar dat terzijde) en... de film van Kodi begon te spelen dwars door Netflix heen...

[ Voor 60% gewijzigd door Jazzper op 10-03-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Andere vraag: Heb Kodi op mijn Mi Box S met Seren en RD. Bij veel items loopt de film/serie maar is er geen beeld of geluid. Als ik dan hardware accelaratie (tip vond ik na googlen) uitzet werkt het gelijk. Maar... dan schokt het vanwege de grote content die hij softwarematig decodeert. Geen goede oplossing dus. Beetje catch22; beeld die schokt of geen beeld :)

Verdere problemen waar ik tegenaanloop is bepaalde content die helemaal vernaggeld is (bv rijtje pixels bovenin) en ik krijg bepaalde skins niet aan de praat (wilde bv Bingie installeren). Het blijft gedoe dat Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Met Kodi moet je onder Android niet aan het uiterlijk zitten en er gewoon mee kijken, ik gebruik kodi dagelijks om er series en films mee af te spelen die in mijn lokale netwerk omgeving staan dit gaat gewoon goed dus ook alle 2160p bestanden.

Kodi gebruikt veel opslag als je er veel mee stoeit en dit komt niet ten goede aan de ruimte die de Mi Box heeft. Ook is het slim om de libraries leeg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb net de Mi Box S 2nd Gen binnen en heb zojuist mijn apps etc geïnstalleerd. Ik gebruik vooral MX Player (blijkbaar moest ik die wel opnieuw kopen voor dit nieuwe apparaat).

Nu valt telkens na enkele minuten het geluid weg. Bv als ik het op pauze zet. Na een beetje rommelen staat er: "this audio format (dts) is not supported".

Ik vermoed dat het met (ontbrekende) codecs te maken heeft. Gek genoeg heb ik dit niet gehad met de oude Mi Box S (Android 8.1).

Iemand suggesties hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Misschien een bug in MX Player? Je hebt immers geluid als je het niet op pauze hebt gezet. Ik zou afwachten totdat je weer een update hebt gekregen van MX Player en daarna kijken of het probleem zich nog voordoet. Heb je ook al een andere player geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Penthe schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:15:
Misschien een bug in MX Player? Je hebt immers geluid als je het niet op pauze hebt gezet. Ik zou afwachten totdat je weer een update hebt gekregen van MX Player en daarna kijken of het probleem zich nog voordoet. Heb je ook al een andere player geprobeerd?
Ik moet erg wennen aan die nieuwe Mi Box S 2nd gen vergeleken de oude. Het geluid valt soms ook weg en dan werkt die up down niet (ook niet op de cirkel) en moet ik een knop op de cirkel + up tegelijk indrukken om het geluid van de Mi Box zelf van 0 naar max te verschuiven. De oude remote had gewoon via die up/down onderin geluidsbesturing. Zal wel kwestie van wennen zijn.

Kodi werkt ook half en stopt soms ineens (geluid maar ook beeld). VLC lijkt prima te werken, maar ook daar buggy dingen zoals video die ineens stopt en dan is het apparaat vergeten waar ik gebleven ben. Geluid lijkt nu goed, maar wel soms het hierboven beschreven probleem dat heel het geluid uit/mute is....terwijl het bij MX player meer een codec issue lijkt te zijn (unsupported DTS oid).

Ik blijf even vogelen, maar vooralsnog had ik bij een 3 jaar oud apparaat een wat meer soepele ervaring verwacht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amiaima
Draaid de MI op de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik hoef geen nieuwe te kopen dan, twijfel ook wel eens. Heb nog een Mibox 3S uit 2017 en soms heeft die wel zijn eigenaardigheden (sinds dat de Gui ooit geupdate is naar de nieuwe Android TV).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:50
Ik heb Xiaomi Mi TV Box S 2nd Gen 4K maar als ik dit vergelijk met mijn oude chromecast ultra valt het op dolby vision materiaal in negatieve zin op. Geldt zowel als 4k blu ray's gedownload als Disney en Amazon prime

Helderheid is veel lager
Instellingen van mijn oled tv zijn nog steeds het zelfde.
Bij instellingen gewoon aangevinkt beste beeldkwaliteit altijd selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 22:59
Marzman schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 06:08:
Ik hoef geen nieuwe te kopen dan, twijfel ook wel eens. Heb nog een Mibox 3S uit 2017 en soms heeft die wel zijn eigenaardigheden (sinds dat de Gui ooit geupdate is naar de nieuwe Android TV).
Je kunt de Gui update ook terugdraaien. Ik gebruik nog de initiële versie zonder alle ads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Laatst online: 20:31
Sinds vandaag een Mi Box S 2nd Gen binnen gekregen en geprobeerd aan te sluiten op mijn LG OLED A1.

Lijkt op zich OK te werken, echter krijg ik de 4k 60hz niet werkend. Op Auto best resolution blijft hij hangen op 1080p 60hz en manual instellen op 4k 30hz.

Hiervoor een GCGTV 4k erop aangesloten gehad waarbij 4k 60hz wél werkt op dezelfde hdmi poort..

Iemand een idee hoe 4k 60hz werkend te krijgen?
HDR wordt wel herkend overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
LogiZ5500 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:14:
Sinds vandaag een Mi Box S 2nd Gen binnen gekregen en geprobeerd aan te sluiten op mijn LG OLED A1.

Lijkt op zich OK te werken, echter krijg ik de 4k 60hz niet werkend. Op Auto best resolution blijft hij hangen op 1080p 60hz en manual instellen op 4k 30hz.

Hiervoor een GCGTV 4k erop aangesloten gehad waarbij 4k 60hz wél werkt op dezelfde hdmi poort..

Voor vloeiend beeld in Europa gebruiken we 50hz in Amerika bijv.gebruiken ze 60hz. De keuze van 2160p 50hz zou er gewoon bij moeten staan in de opties tenzei je iets gebruikt zoals bijv. een hdmi switch die beperkingen heeft. Op auto geeft het hier ook 1080p als maximale resolutie, waarom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
LogiZ5500 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:14:

2 dingen om toch even te controleren uit voorzorg.

1) staat Deep Color aan op desbetreffende HDMI poort (als die instelling nog steeds aanwezig is, zoals bij mijn ouder Oled model).

2) even goed de gebruikte HDMI kabel(s) controleren, het zal niet de eerste keer zijn dat een kabel wat lastiger doet en de oorzaak is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
hardware-lover schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 21:59:
[...]

2 dingen om toch even te controleren uit voorzorg.

1) staat Deep Color aan op desbetreffende HDMI poort (als die instelling nog steeds aanwezig is, zoals bij mijn ouder Oled model).

2) even goed de gebruikte HDMI kabel(s) controleren, het zal niet de eerste keer zijn dat een kabel wat lastiger doet en de oorzaak is.
Paar dingen geprobeerd.
Ik had er niet bij vermeld dat er Marantz NRxxx tussen zat. Deze had ik er tussenuit gehaald en idd kwam er nu 4k 60hz naar de TV.

In de instellingen van de Marantz gezocht en er was een HDMI 4K signaal instelling welke op standaard stond, nu op verhoogd. Geen idee wat het betekend, maar nu werkt het wel.

Dit gaf alleen problemen met om de 30 seconden beeld verlies/zwart. Volgens een forum kon het zijn dat de HDMI In welke fysiek het dichtste bij de HDMI Out gebruikt moest worden door signaal timing problemen.
Dit heeft inderdaad geholpen!

Alles werkt naar behoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
LogiZ5500 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:58:
Paar dingen geprobeerd.
Ik had er niet bij vermeld dat er Marantz NRxxx tussen zat. Deze had ik er tussenuit gehaald en idd kwam er nu 4k 60hz naar de TV.

In de instellingen van de Marantz gezocht en er was een HDMI 4K signaal instelling welke op standaard stond, nu op verhoogd. Geen idee wat het betekend, maar nu werkt het wel.

Dit gaf alleen problemen met om de 30 seconden beeld verlies/zwart. Volgens een forum kon het zijn dat de HDMI In welke fysiek het dichtste bij de HDMI Out gebruikt moest worden door signaal timing problemen.
Dit heeft inderdaad geholpen!

Alles werkt naar behoren :)
Je Marantz zou je eigenlijk zo in moeten stellen dat ie het videosignaal ongemoeid laat, dus geen upscaling oid actief op de Marantz. Dit geeft het beste resultaat vwb beeldkwaliteit. Dus video passthrough zoals het wordt aangeboden aan de receiver.

Normaal gesproken zouden alle HDMI ingangen op je receiver hetzelfde resultaat moeten geven, MITS je het videosignaal met rust laat op het apparaat.

Laat het upscalen, indien nodig, aan de Mi over of misschien nog beter, aan je LG Oled.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
hardware-lover schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 09:04:
[...]

Je Marantz zou je eigenlijk zo in moeten stellen dat ie het videosignaal ongemoeid laat, dus geen upscaling oid actief op de Marantz. Dit geeft het beste resultaat vwb beeldkwaliteit. Dus video passthrough zoals het wordt aangeboden aan de receiver.

Normaal gesproken zouden alle HDMI ingangen op je receiver hetzelfde resultaat moeten geven, MITS je het videosignaal met rust laat op het apparaat.

Laat het upscalen, indien nodig, aan de Mi over of misschien nog beter, aan je LG Oled.
Het gekke is dat wanneer de Marantz op 4k standaard staat, de Mi Box geen 4k 60hz meer als optie geeft. Wanneer de Marantz op 4k verhoogd staat is de optie er wel, wat mij de indruk geeft dat er geen upscaling actief is, maar native 4k 60hz output.

Anders zou de optie niet verschijnen op de Mi Box?!

Verder met je eens, liefst volledig ongemoeid signaal doorgeven als passthrough, maar toch lijkt dit niet te werken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Met 60hz zul je in Europa altijd kleine schokjes ervaren in het opzij scrollen en van boven naar beneden 50hz lost dit op tenzij je altijd content uit bijv. Amerika kijkt.

Dat de optie 60hz verschijnt betekend niet dat dit de juiste keuze is.
Pagina: 1 ... 36 37 Laatste