Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
https://community.ziggo.n...i-HD-tv-stick/td-p/963465

Heb zelf de 4K versie, die alleen gebruikt wordt op vakantie, dus zal deze binnenkort even aansluiten en testen met de Ziggo Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:25
Ik heb zelf de 4k stick. De ziggo app hangt heel af en toe een paar secondes (ronddraaiend cirkeltje), maar gaat dan weer door. Geen spontane reboot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Montoya200x schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:59:
Heb zelf de 4K versie, die alleen gebruikt wordt op vakantie, dus zal deze binnenkort even aansluiten en testen met de Ziggo Go app.
Vanavond even getest met de Ziggo Go app, op de Xiaomi TVstick 4K.

Een aantal uurtjes een combo van Live TV en opnames gekeken en tot nu toe geen issues.

Xiaomi TVstick 4K is verbonden met m’n router via het 5 GHz. WiFi netwerk, met een goede verbindingskwaliteit van -43 dBm.

Komende week verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
… verkeerde knop weer

[ Voor 92% gewijzigd door Montoya200x op 10-05-2022 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Jan H. schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:35:
[...]

In de Ziggo Community lees ik dat exact dezelfde problemen zich voordoen met de Ziggo Go app op de stick. Dit gaat dus geen oplossing voor je zijn, vrees ik.
Voor wat het waard is, op een heel andere mediaplayer met ATV 11 heb ik precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan H.
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:33
Ik heb contact gehad met de afdeling app support van Ziggo. Na wat onderzoek vanuit hen zien de developers in de statistieken, dat er de afgelopen weken een groter aantal crashes van de app is. Aan het eind van deze of het begin van de volgende maand zal er een grote update van de app live gaan, waarin de app crashes opgelost zouden moeten zijn, is mij verteld. Nog even geduld dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
D.I.N.G schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Ik ervaar helaas dezelfde problemen met spontane reboots en het beeld dat bevriest maar geluid loopt wel door. Het laatste probleem los ik op door even naar een andere zender te zappen en weer terug.

Goed om te weten dat resetten niet helpt, dat scheelt alles weer opnieuw instellen.

Wel vreemd dat dit zomaar kan onstaan en dat het eigenlijk niet duidelijk is waardoor het wordt veroorzaakt.
Even mbt het spontane onstaan. Ik las vandaag in een Reddit reactie dat de laatste update van de Google app voor Android TV ervoor zorgt dat de CPU belasting continu 100% is (en blijft). Het werd specifiek voor een Xiaomi 4k TV stick gemeld.

Nu heb ik vandaag eens even gekeken wat er op mijn Shield TV 2019 Pro met die CPU belasting gebeurt en tot mijn verbazing worden ook daar alle cores continu 100% aangesproken. Het lijkt dus een meer algemeen Android TV probleem te zijn dan enkel voor de stick.
Het zou dus kunnen zijn dat een apparaat te lang maximaal belast wordt en daarom problemen geeft.

Het lapmiddel is om de updates van de Google app te verwijderen en automatische updaten uit te zetten (anders staat ie er binnen no time weer op).

Ik ben vandaag voor het eerst met de Mi 4k stick test aan de slag gegaan en heb bij updaten van de apps direct dit voor de Google app niet toegestaan.

(o.a.) CPU belasting is te controleren middels de AIDA64 app.

Er wordt geschreven dat Google op de hoogte is en dat er een oplossing onderweg is.

https://www.reddit.com/r/...tick_4k_cpu_load_100_fix/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-09 14:58
Binnetie schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:48:Ik gebruik Plex, die zegt dat hij DTS geluid rechtstreeks afspeelt zonder transcoding.
Ga ik in het menu van de reciever en doe een geluidstest dan doet de subwoofer het wel. Ook als ik Youtube start en een 5.1 geluidstest doe dan werkt alles prima, behalve het LFE kanaal (subwoofer).
Ik heb in de geluidinstellingen al gespeeld met de optie PCM, HDMI maar niets helpt.

De stick zit rechtstreeks aangesloten op de reciever.

Anderen die hier iets vanaf weten?
Waar heb je die HDMI /PCM instelling gevonden?

Ik heb sinds vandaag een MiStick 4K aangesloten. Eerst op de TV, daarna rechtstreeks op een HDMI poort van mijn receiver (Onkyo TCX-NR626). MKV met DTS-HD gestreamd via SMB op mijn NAS met VLC of Kodi op de TV Stick lijkt niet te werken. Hij lijkt een soort downmix te doen naar iets wat lijkt op stereo. Subwoofer heb ik nog niet getest, maar surround (achter) doet ie sowieso niet. Geluids instellingen al gecheckt in de algemene instellingen op de stick (auto, nooit surround, passthrough) maar dat maakt geen verschil. VLC op Direct passthrough oid gezet; helemaal geen audio.

De RPI3 met Kodi die door de Mi Stick vervangen zou moeten worden werkt vlekkeloos. Instellingen in Kodi tussen TV Stick en RPI zijn gelijk..

Ik gok op een bug. Bij jou is dat specifieke issue met het LFE kanaal wel heel typisch trouwens.

Mijn Onkyo kan van het ingangssignaal van alles maken sat Surround achtig klinkt, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Die ondersteund trouwens allerlei DTS(-HD) en Dolby smaakjes, dus passthrough zou moeten werken lijkt me.

Enfin. Tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@CaptainKansloos, ik ben net pas aan de slag met de 4k stick en heb even met wat audioinstellingen gespeeld.

Vwb ondersteunde audio codecs test ik enkel binnen Kodi (19.4).

Om meerkanaals geluid daarbinnen te krijgen dien ik bij > Doorvoer geluidsapparaat > AudioTrack (RAW) te selecteren. Doe ik dat niet dan wordt er geen meerkanaals audio weergegeven en valt het vaak niets te horen bij verschillende audio codecs.

DTS-HD laat zich binnen Kodi afspelen als DTS, ook al zijn de juiste indelingen binnen de Kodi audioinstellingen juist gekozen.

Het is wat ik even heb geprobeerd, er valt natuurlijk nog veel meer te testen. Overigens heb ik binnen de Android TV instellingen bij audio voor doorvoer gekozen, niet de autostand.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
Ik heb op Android TV nu Kodi 19.3. De update heb ik handmatig gedownload, maar moet ik nog sideloaden. Kodi op de RPI is 18.zoveel. Ik heb okk met die AudioTrack (RAW) gespeeld, maar dat maakt bij mij niet echt verschil.

Op de RPI kan ik in Kodi ook het aantal kanalen kiezen; van 2.0 tot 7.2 denk ik. Die optie lijkt in deze Android TV versie niet te bestaan. Mss komt daar ook je LFE probleem vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
CaptainKansloos schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 22:07:
[...]

Waar heb je die HDMI /PCM instelling gevonden?

Ik heb sinds vandaag een MiStick 4K aangesloten. Eerst op de TV, daarna rechtstreeks op een HDMI poort van mijn receiver (Onkyo TCX-NR626). MKV met DTS-HD gestreamd via SMB op mijn NAS met VLC of Kodi op de TV Stick lijkt niet te werken. Hij lijkt een soort downmix te doen naar iets wat lijkt op stereo. Subwoofer heb ik nog niet getest, maar surround (achter) doet ie sowieso niet. Geluids instellingen al gecheckt in de algemene instellingen op de stick (auto, nooit surround, passthrough) maar dat maakt geen verschil. VLC op Direct passthrough oid gezet; helemaal geen audio.

De RPI3 met Kodi die door de Mi Stick vervangen zou moeten worden werkt vlekkeloos. Instellingen in Kodi tussen TV Stick en RPI zijn gelijk..

Ik gok op een bug. Bij jou is dat specifieke issue met het LFE kanaal wel heel typisch trouwens.

Mijn Onkyo kan van het ingangssignaal van alles maken sat Surround achtig klinkt, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Die ondersteund trouwens allerlei DTS(-HD) en Dolby smaakjes, dus passthrough zou moeten werken lijkt me.

Enfin. Tips zijn welkom.
Ik gok ook op een bug. Overigens heb ik niet de 4K uitvoering maar de gewone 1080P stick.
Ik heb helaas mijn subwoofer niet meer om verder te testen. Deze heb ik verkocht.

Op een gegeven moment had ik het even werken via een optische kabel.
In Plex had ik bij instellingen - geluid - de instelling naar optisch gezet (stond op HDMI). Maar kreeg kreeg ineens dat wanneer ik een film of testscene startte een error in beeld, iets van 'wrong info'. Die leek vanuit Android te komen want ik kon het geluid niet meer regelen (erg lastig als je volume hoog staat om te testen) en met moeite naar het hoofdscherm komen van de TV stick. Waarna de error op een gegeven moment uit het beeld verdween.

In Android - instellingen - geluid* heb ik de setting veranderd van PCM, auto en handmatig. Maar dit bood geen oplossing. Ook in combinatie met spelen met de HDMI en optisch setting in Plex kreeg ik alleen maar meer gezeur: of geen geluid of een melding in Plex: het video bestand kan niet worden afgespeeld (terwijl hij het altijd gedaan heeft).
De reciever en subwoofer heb ik uitgesloten want via de laptop aangesloten op m'n reciever werkt het prima. Via YouTube werkt het ook niet (behalve als ik YouTube via m'n laptop doe). Deze test deed ik: YouTube: 5.1 Channel Audio Test (vis TB stick blijft de subwoofer stil en via de laptop ging het wel goed).

Ik had verder wel de indruk dat bij bijv NLziet het geluid wel surround was want achtergrond geluid werd netjes via rearspeakers afgespeeld. Maar het kan ook de reciever zijn die er zelf wat van maakt want in de reciever zegt hij 2.0 ontvangt. Ben alleen vergeten te kijken wat hij daar weergeeft als ik de laptop heb aangesloten.

Mogelijk dat een reset van de stick het oplost maar specifiek testen of de subwoofer werkt, lukt niet meer. Ik ga al m'n speakers vervangen.

* Bij het menu hoort nog een tusse liggende optie voor je bij de geluidsinstellingen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:51:
[...]

Even mbt het spontane onstaan. Ik las vandaag in een Reddit reactie dat de laatste update van de Google app voor Android TV ervoor zorgt dat de CPU belasting continu 100% is (en blijft). Het werd specifiek voor een Xiaomi 4k TV stick gemeld.

Nu heb ik vandaag eens even gekeken wat er op mijn Shield TV 2019 Pro met die CPU belasting gebeurt en tot mijn verbazing worden ook daar alle cores continu 100% aangesproken. Het lijkt dus een meer algemeen Android TV probleem te zijn dan enkel voor de stick.
Het zou dus kunnen zijn dat een apparaat te lang maximaal belast wordt en daarom problemen geeft.

Het lapmiddel is om de updates van de Google app te verwijderen en automatische updaten uit te zetten (anders staat ie er binnen no time weer op).

Ik ben vandaag voor het eerst met de Mi 4k stick test aan de slag gegaan en heb bij updaten van de apps direct dit voor de Google app niet toegestaan.

(o.a.) CPU belasting is te controleren middels de AIDA64 app.

Er wordt geschreven dat Google op de hoogte is en dat er een oplossing onderweg is.

https://www.reddit.com/r/...tick_4k_cpu_load_100_fix/
Er moet al een fix zijn zeggen ze bij reddit. Welke versie van de google app draait er nu bij jou? Als ik hier kijk is het versie 6.4.20220411.1 dus van april 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Happy2000 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:37:
[...]
Er moet al een fix zijn zeggen ze bij reddit. Welke versie van de google app draait er nu bij jou? Als ik hier kijk is het versie 6.4.20220411.1 dus van april 2022.
Die staat nu weer klaar als update, komt er niet meer bij mij op 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op zondag 29 mei 2022 @ 06:47:
Ik heb op Android TV nu Kodi 19.3. De update heb ik handmatig gedownload, maar moet ik nog sideloaden. Kodi op de RPI is 18.zoveel. Ik heb okk met die AudioTrack (RAW) gespeeld, maar dat maakt bij mij niet echt verschil.

Op de RPI kan ik in Kodi ook het aantal kanalen kiezen; van 2.0 tot 7.2 denk ik. Die optie lijkt in deze Android TV versie niet te bestaan. Mss komt daar ook je LFE probleem vandaan.
Voor Android is er een officiële Kodi Android addon beschikbaar waarmee je de laatst beschikbare Kodi versie kunt downloaden (nightlies en final), en installeren (vanuit de lokale opslag).

Ik ben niet degene met LFE problemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
hardware-lover schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Voor Android is er een officiële Kodi Android addon beschikbaar waarmee je de laatst beschikbare Kodi versie kunt downloaden (nightlies en final), en installeren (vanuit de lokale opslag).

Ik ben niet degene met LFE problemen.
Bedankt voor de tip; ik ga ff zoeken.

Vwb 2e; excuses. Note to self: niet zondag vroeg op de reply knop klikken. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op zondag 29 mei 2022 @ 17:49:
[...]
Bedankt voor de tip; ik ga ff zoeken.

[knip]
Is binnen Kodi te vinden als addon.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
hardware-lover schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:42:
[...]

Is binnen Kodi te vinden als addon.
Addon gevonden en geupgrade naar 19.4, maaar geen resultaat. Via mijn receiver kan ik zien dat zowel Kodi als VLC de audiostream als DD+ 2.0 doorzetten; zowel met als zonder passthrough settings op diverse niveau's.

Toevallig werd bij installatie van de stick een aantal van de compatibel apps onder mijn account toegevoegd. Daarbij zat ook een gelicenceerde versie van FX filemanager. Deze heeft ook een rudimentaire mediaspeler aan boord.

Gek genoeg kan ik daarin wel via de gemounte share op mijn NAS succesvol de bestanden met DTS geluids afspelen. De audiostream wordt dan keurig herkend door mn receiver en 5.1 gedecodeerd. E.e.a. lijkt dus een bug. Wel een beetje vaag dat het zowel in Kodi als in VLC fout gaat.

Vooralsnog dus een workaround gevonden. Geen idee of er nog andere alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:24:
[...]
Addon gevonden en geupgrade naar 19.4, maaar geen resultaat. Via mijn receiver kan ik zien dat zowel Kodi als VLC de audiostream als DD+ 2.0 doorzetten; zowel met als zonder passthrough settings op diverse niveau's.

Toevallig werd bij installatie van de stick een aantal van de compatibel apps onder mijn account toegevoegd. Daarbij zat ook een gelicenceerde versie van FX filemanager. Deze heeft ook een rudimentaire mediaspeler aan boord.

Gek genoeg kan ik daarin wel via de gemounte share op mijn NAS succesvol de bestanden met DTS geluids afspelen. De audiostream wordt dan keurig herkend door mn receiver en 5.1 gedecodeerd. E.e.a. lijkt dus een bug. Wel een beetje vaag dat het zowel in Kodi als in VLC fout gaat.

Vooralsnog dus een workaround gevonden. Geen idee of er nog andere alternatieven zijn.
Het probleem zit ook niet zozeer in Kodi 19.3 of 4, het ging er daarbij alleen om hoe je naar die laatste Final versie kunt komen (nu er bij het aanbieden aan de Play Store ergens wat mis is gegaan).

Ik heb een standaard (NAS) map met daarin allerlei audio en video testbestanden, dat is wel zo handig om vast te kunnen stellen wat bij het ene apparaat wel werkt en bij een ander dan weer niet.
Ik check bij afspelen ook altijd even wat er wordt aangeboden aan mijn receiver (ook het aantal audiokanalen).

Onder Kodi (mijn standaard testomgeving), krijg ik met de 4k stick meerkanaals;

- DD (5.1)
- DD+ (5.1)
- DTS (5.1)
- AAC (5.1)
- DTS-X als DTS (5.1)
- DTS-HD als DTS (5.1)
- Lossless Dolby Atmos als DD (5.1) < conversie ingesteld via Kodi anders krijg ik niets te horen

Dus waar het nu mis gaat bij jou is mij natuurlijk niet direct duidelijk.

Ik heb de stick rechtstreeks aangesloten op een Marantz NR1606, deze zorgt voor de afhandeling van het aangeboden audio signaal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:06:
[...]
Ik heb de stick rechtstreeks aangesloten op een Marantz NR1606, deze zorgt voor de afhandeling van het aangeboden signaal.
Mijn setup is vergelijkbaar met die van jou. Die test die je doet; is dat op gehoor, of lees je dat ergens af?

Mijn receiver geeft in het display op de unit aan welk formaat het uitstuurd. (of juist aangeboden krijgt, dat weet ik eigenlijk niet uit mijn hoofd). Maar los daarvan kan ik in tijdens het afspelen een menu oproepen van de receiver zelf, waarbij de ingevoerde en uitgevoerde audio en video informatie weergegeven wordt. Zo weet dat DD+ 2.0 als input gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:10:
[...]
Mijn setup is vergelijkbaar met die van jou. Die test die je doet; is dat op gehoor, of lees je dat ergens af?

[knip]
Even goed lezen, het staat er echt 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2022 @ 22:06:
[...]
...
Ik check bij afspelen ook altijd even wat er wordt aangeboden aan mijn receiver (ook het aantal audiokanalen).
...
Onder Kodi (mijn standaard testomgeving), krijg ik met de 4k stick meerkanaals;
....
ingesteld via Kodi anders krijg ik niets te horen
Ik lees dat je 'checked', 'krijgt' en 'hoort'. Waar lees ik overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
CaptainKansloos schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:26:
[...]
Ik lees dat je 'checked', 'krijgt' en 'hoort'. Waar lees ik overheen?
Hoe zou ik kunnen "checken" wat er wordt aangeboden? Dat kan toch alleen maar als ik het invoersignaal controleer? "checken" = controleren 😏

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 30-05-2022 23:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madtraxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:18
Iemand die de 4K variant heeft en last heeft dat hij continue via HDMI CEC weer je tv aan zet ook al staat het zooitje uit?

Ik voed het apparaat via de TV maar toch krijgt hij het voor elkaar om na het uitschakelen de TV weer aan te krijgen. (power van de TV is niet direct eraf wanneer je de TV uit zet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
Ik heb de laatste tijd er steeds meer last van dat de audio out of sync gaat bij de Mi Box s samen met NLZiet. Waarschijnlijk speelt dit zelfs al langer maar ga ik me er waarschijnlijk steeds meer aan ergeren aangezien mijn Samsung tv met NLZiet daar helemaal geen problemen mee heeft. Met name de NPO zenders en SBS6 spannen de kroon, voorheen leek dit alleen maar zo bij terugkijken zo te zijn maar de laatste tijd zijn de NPO zenders ook bij live kijken out of sync.

Iemand met hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
ratzz schreef op zondag 5 juni 2022 @ 10:50:
Ik heb de laatste tijd er steeds meer last van dat de audio out of sync gaat bij de Mi Box s samen met NLZiet. Waarschijnlijk speelt dit zelfs al langer maar ga ik me er waarschijnlijk steeds meer aan ergeren aangezien mijn Samsung tv met NLZiet daar helemaal geen problemen mee heeft. Met name de NPO zenders en SBS6 spannen de kroon, voorheen leek dit alleen maar zo bij terugkijken zo te zijn maar de laatste tijd zijn de NPO zenders ook bij live kijken out of sync.

Iemand met hetzelfde probleem of heeft iemand een oplossing?
Heb je hier ook al contact over opgenomen met NLZiet of Xiaomi?
Kleine kans dat je een gedegen reactie krijgt als je überhaupt reactie krijgt maar hoe meer ze weten van out of sync issues hoe groter de kans bestaat dat ze er iets aan doen. Ik heb overigens geen sync issues via de stick en m'n reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik had de laatste tijd wat gekke dingen met de TV Stick, audio-problemen, vastlopende apps. Dan ik weer DTS, dan weer niet en na wat toggles uit en weer aan gezet te hebben weer DTS. Met name bij Plex. Toen ik geen geluid had bij NLZiet was ik er klaar mee. Ik heb de stick van boven gehaald en beneden aangesloten, problemen opgelost.
Dus ik ga de haperende stick resetten om te kijken of hij dan weer normaal werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
Zie net dat er een grote update is voor de 4k stick.
Mitv plus knop werkt nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Happy2000 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 16:55:
Zie net dat er een grote update is voor de 4k stick.
Mitv plus knop werkt nu ook.
Ook gezien bij aanbieden van de update wat er zoal werd aangepakt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Happy2000 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 13:37:
Ter info, de nieuwere versie is mij vorige week aangeboden, probleem van 100% CPU lijkt te zijn opgelost.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 23-06-2022 16:03 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 23:00:
[...]

Ook gezien bij aanbieden van de update wat er zoal werd aangepakt?
Ja stond wel wat bij, maar ben het kwijt. Tot nu toe nog geen rare problemen tegen gekomen.
hardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:02:
[...]

Ter info, de nieuwere versie is mij vorige week aangeboden, probleem van 100% CPU lijkt te zijn opgelost.
(y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Ik heb sinds enige tijd problemen met Netflix op de 4K stick .
Ik krijg foutmelding ui-800-3.
Meer info geeft vervolgens ui-113.

Ik heb alle updates verwijderd en weer geïnstalleerd (kan Netflix zelf niet verwijderen).
Ik heb android geupdate
Opslag gewist
Cache gewist
Gedwongen gestopt
Standaardwaarden gewist
Ik heb Netflix opnieuw ingesteld.

Ik kan helaas geen optie vinden om het account uit te loggen zodat ik dat opnieuw kan proberen (ui-113).

Netwerkcontrole geeft 4 vinkjes (Netflix-server 1 t/m 3 + Internetverbinding)

Iemand nog een suggestie?

[ Voor 6% gewijzigd door FF op 29-06-2022 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 18:32
FF schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 00:06:

Ik kan helaas geen optie vinden om het account uit te loggen zodat ik dat opnieuw kan proberen (ui-113).

Iemand nog een suggestie?
Hier al gekeken en geprobeerd? https://help.netflix.com/en/node/110375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Daar heb ik helaas niets aan. Netflix start niet op :/

Ook https://netflix.com/clearcookies werkt niet.

De Netflix-app op onze televisie zelf werkt wel.
Het ligt dus niet aan het account of onze netwerkverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:25
FF schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:11:
[...]

Daar heb ik helaas niets aan. Netflix start niet op :/

Ook https://netflix.com/clearcookies werkt niet.

De Netflix-app op onze televisie zelf werkt wel.
Het ligt dus niet aan het account of onze netwerkverbinding.
Wellicht een harde reset van de stick? https://www.hardreset.inf...iaomi/xiaomi-mi-tv-stick/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

De reset lukte niet via de beschreven instructie, maar kon wel via het menu.
En het heeft inderdaad geholpen, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:40

Sa1

Sinds vandaag een Mi TV stick gekocht voor aan een TV hangend in de veranda. Werkt opzich wel, maar loopt tegen een aantal issues aan. Heb dit topic tot ~10 paginas terug gekeken en al behoorlijk op google gezocht maar geen van m'n issues kan ik vinden.

Tijdens de initiele setup moeost ik een Taal aangeven, daar heb ik voor NL gekozen, daar moest ik ook een regio kiezen, hier heb ik gekozen voor United States, persoonlijk denk ik dat ik daar de fout in gegaan ben. Alleen ik kan nergens meer vinden waar ik dit moet aanpassen.

Na de initiele setup heb ik eerst de system update gedraaid en een ronde updates gedaan van de pre-installed apps.

Nu mijn vragen:

1. Disney+ werkt niet, ik kan Disney+ als losse app niet vinden maar volgens Google is Hotstar hetzelfde. Echter als ik deze start zegt hij dat mijn Country veranderd is (exacte melding: "Your country is changed, in order to improve your experience the App wil restart.") en geeft de suggestie om de app te herstarten, dit is een loop, ik kom hier niet uit. Overigens staat er 'log out', maar ik ben nimmer ingelogd dus dat is vreemd.

2. Discovery+ starten gaat ook niet, deze geeft een Error, en biedt ook de optie om de app te herstarten, ook dit beidt geen soelaars. De melding die naar voren komt: "Error, Error encountered. Retry after sometime".

3. Ik heb op mijn iOS en Windows systeem IPTV Smarters Pro gekocht, dit werkt prima voor een IPTV accountje, maar ik zie deze niet terug voor Android in de store, heb verschillende geprobeerd maar die zitten of achter een betaal muur met een onduidelijke valuta of zie er zo dubieus uit dat ik het niet aan durf, dus hier is meer de vraag; wat is voor Android TV nu een goede en beschikbare IPTV app (wil er best voor betalen als dat meerwaarde biedt).

Mijn netwerk is overigens gewoon prima en herstarten heb ik al meerdere keren geprobeerd. Mijn andere TV's (LG + Samsung tizen) werken beide apps helemaal goed. Dus ik denk echt dat het met die regio te maken heeft. Maar hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Sa1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:59:
Sinds vandaag een Mi TV stick gekocht voor aan een TV hangend in de veranda. Werkt opzich wel, maar loopt tegen een aantal issues aan. Heb dit topic tot ~10 paginas terug gekeken en al behoorlijk op google gezocht maar geen van m'n issues kan ik vinden.

Tijdens de initiele setup moeost ik een Taal aangeven, daar heb ik voor NL gekozen, daar moest ik ook een regio kiezen, hier heb ik gekozen voor United States, persoonlijk denk ik dat ik daar de fout in gegaan ben. Alleen ik kan nergens meer vinden waar ik dit moet aanpassen.

Na de initiele setup heb ik eerst de system update gedraaid en een ronde updates gedaan van de pre-installed apps.

Nu mijn vragen:

1. Disney+ werkt niet, ik kan Disney+ als losse app niet vinden maar volgens Google is Hotstar hetzelfde. Echter als ik deze start zegt hij dat mijn Country veranderd is (exacte melding: "Your country is changed, in order to improve your experience the App wil restart.") en geeft de suggestie om de app te herstarten, dit is een loop, ik kom hier niet uit. Overigens staat er 'log out', maar ik ben nimmer ingelogd dus dat is vreemd.

2. Discovery+ starten gaat ook niet, deze geeft een Error, en biedt ook de optie om de app te herstarten, ook dit beidt geen soelaars. De melding die naar voren komt: "Error, Error encountered. Retry after sometime".

3. Ik heb op mijn iOS en Windows systeem IPTV Smarters Pro gekocht, dit werkt prima voor een IPTV accountje, maar ik zie deze niet terug voor Android in de store, heb verschillende geprobeerd maar die zitten of achter een betaal muur met een onduidelijke valuta of zie er zo dubieus uit dat ik het niet aan durf, dus hier is meer de vraag; wat is voor Android TV nu een goede en beschikbare IPTV app (wil er best voor betalen als dat meerwaarde biedt).

Mijn netwerk is overigens gewoon prima en herstarten heb ik al meerdere keren geprobeerd. Mijn andere TV's (LG + Samsung tizen) werken beide apps helemaal goed. Dus ik denk echt dat het met die regio te maken heeft. Maar hoop dat iemand mij daarmee kan helpen.
Waarom doe je geen reset en kies je dan voor regio Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Binnetie schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:03:
[...]

Waarom doe je geen reset en kies je dan voor regio Nederlands?
sjah, dan ben ik alles kwijt. Hoopte dat het eenvoudig op te lossen zou zijn, maar je hebt gelijk. Hij is nu aan het wissen. Fingers crossed.

---

Nou, maakt dus helemaal nul uit. Volledige reset, apps er weer op, maar beide apps dezelfde meldingen. En inderdaad nu voor Regio Nederland gekozen, met de vorige systeemupdate kon dat nog niet, maar nu wel.

[ Voor 25% gewijzigd door Sa1 op 30-07-2022 16:54 . Reden: na reset ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Sa1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:32:
[...]
sjah, dan ben ik alles kwijt. Hoopte dat het eenvoudig op te lossen zou zijn, maar je hebt gelijk. Hij is nu aan het wissen. Fingers crossed.

---

Nou, maakt dus helemaal nul uit. Volledige reset, apps er weer op, maar beide apps dezelfde meldingen. En inderdaad nu voor Regio Nederland gekozen, met de vorige systeemupdate kon dat nog niet, maar nu wel.
Maar kun je nu wel Disney plus installeren?

En je Google account die je gebruikt, heeft die ook een Nederlands adres gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sa1 schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:32:
[...]

---

Welke stick heb je eigenlijk, de HD of 4k versie?

Ik heb hier geen enkel probleem met de door jou aangehaalde apps, dit geldt dan voor de 4k versie. Als taal en regio bij ingebruikname Nederland(s) gekozen en daarna waren de beschikbare streaming apps voor ons land ook probleemloos installeer- en bruikbaar.

Wat gebruik jij als bron voor IPTV, m3u?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

swhnld schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:19:
[...]

Maar kun je nu wel Disney plus installeren?

En je Google account die je gebruikt, heeft die ook een Nederlands adres gekoppeld?
Heb een nieuw account gemaakt en hiermee aangemeld. Nu staat inderdaad Disney+ er los bij. Dit lijkt inderdaad beter te gaan. Dank voor de suggestie.

Fingers crossed maar weer... hij is niet bijster snel de stick.

-- Edit:

Yay! 't werkt!! dus toch ergens een gek dingetje in mijn account.

[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 30-07-2022 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Welke stick heb je eigenlijk, de HD of 4k versie?

Ik heb hier geen enkel probleem met de door jou aangehaalde apps, dit geldt dan voor de 4k versie. Als taal en regio bij ingebruikname Nederland(s) gekozen en daarna waren de beschikbare streaming apps voor ons land ook probleemloos installeer- en bruikbaar.

Wat gebruik jij als bron voor IPTV, m3u?
De gewone HD gebruik ik en inderdaad, ik gebruik een m3u _plus URL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 13:18
Ik heb sinds gisteren de Xiaomi tv stick 4K, omdat ik goede ervaringen heb met de MI Box S, wilde ik nog een extra tv stick.
Helaas is deze stick of niet goed of gewoon een stuk minder dan de Mi Box S.
1. Zowel in Netflix als Amazon prime, zie ik toch af en toe een hikje (stuttering), in de beeld weergave.
Het maakt niet uit of ik de video settings aanpast naar automatisch, 2,7K50 of 2.7K60.
Daar is de Mi Box S toch een stuk beter, want dat fenomeen komt daar niet voor.

2. Tivimate laat zich installeren via Google Play, maar opstarten werkt niet, (gaat direct terug naar het algemene menu van de box)
Reset, fabrieksinstellingen helpt niet

De Xiaomi stick heeft wel een sw update gehad tijdens installatie, maar dat kan toch geen oorzaak zijn van hetgeen ik boven beschrijf.

iemand nog tips, voordat ik de stick retourneer naar de leverancier?

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
charleychui schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:06:
Ik heb sinds gisteren de Xiaomi tv stick 4K, omdat ik goede ervaringen heb met de MI Box S, wilde ik nog een extra tv stick.
1. Zowel in Netflix als Amazon prime, zie ik toch af en toe een hikje (stuttering), in de beeld weergave.
Het maakt niet uit of ik de video settings aanpast naar automatisch, 2,7K50 of 2.7K60.

2. Tivimate laat zich installeren via Google Play, maar opstarten werkt niet, (gaat direct terug naar het algemene menu van de box)

De Xiaomi stick heeft wel een sw update gehad tijdens installatie, maar dat kan toch geen oorzaak zijn van hetgeen ik boven beschrijf.

Als je de nieuwe en oude omwissel, merk je dan effect. Ik zit aan wifi verbinding te denken als mogelijke oorzaak van haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

charleychui schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 18:06:

Mij valt op, en ik heb dan niet de 4k dus het is niet helemaal gelijk, maar dat hij erg druk is met updates en systemupdates na de initiele installatie. Dus kan me zo voorstellen dat als hij nog tientallen apps aan het bijwerken is, dat dit langzaam gaat. Heb je dat al gecheckt, en idd wifi is ook een optie. Ik had mijnes in het begin aan een 2.4ghz netwerk, voor al m'n apparatuur, maar dat ging echt heeeeel langzaam, veel langzamer dan mijn netwerk eigenlijk zou zijn, nu op 5g en dat gaat een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Ik heb zoewl via Wifi (5G) als ook met de LAN ethernet adapter hetzelfde fenomeen.
Snelheid LAN adapter is rond dan 240mb, via 5G bereik ik 180mb ,.

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Het "stutteren", is dat je om de haverklap een heel klein hikje ziet, dat is met name als de camera beweegt.
Beeldsettings van mijn LG Oled, staan op vloeiend, als ik deze uit zet dan wordt het nog beter zichtbaar.
De MI Box S, werkt gewoon wel goed, (vloeiend beeld)

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
De Xiaomi TV stick4K gaat terug naar de leverancier.

Het feit dat Tvimate niet opstart, terwijl dit wel op de Mi Box S werkt, geeft te denken aan de laatste SW update. Dat icm het niet vloeiend afspelen van diverse content, (HBO Max, Kodi, Netflix), terwijl mijn Mi Box S en Firestick 4K dit wel kunnen, heeft de doorslag gegeven.

Ik ga wellicht voor een 2e Mi Box S (pro?) of een 2e Firestick 4K /4K Max

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:00:

Het feit dat Tvimate niet opstart, terwijl dit wel op de Mi Box S werkt, geeft te denken aan de laatste SW update. Dat icm het niet vloeiend afspelen van diverse content, (HBO Max, Kodi, Netflix), terwijl mijn Mi Box S en Firestick 4K dit wel kunnen, heeft de doorslag gegeven.

De Pro versie van de Mi box S is niet voor onze regio uitgebracht en heeft daarbij volgens mij ook geen Android TV als OS (maar de e.o.a. Mi fork). Of je nu nog voor de Mi box S zou moeten gaan als nieuw apparaat? De Mi box S heeft wel meer aansluitingen, mocht dat wenselijk zijn, maar dat geldt niet enkel voor de Mi Box.

Het verschil tussen de S en de 4k stick zit vooral in de Android TV versie, waarbij de 4k stick theoretisch de betere specificaties heeft (nieuwere OS versie, AV1 ondersteuning). Aangezien auto refreshrate switchen door beiden niet wordt ondersteund (Mi Box S wel via Kodi), is het wel van belang dat de refreshrate bij streaming apps gelijk is aan dat van het media wat wordt afgespeeld. Ik bedoel, bij gebruik van NLZiet, Videoland, F1TV, enz. moet dat 50Hz zijn. Bij Netflix, Apple TV, Prime Video, enz. enz. moet dat GEEN 50Hz zijn (afhankelijk van het media dus).

Afijn, hopelijk vind je iets wat wel goed voor je zal werken.

Zonder allerlei "smooth" instellingen op je TV is het logisch dat er bij 24p media materiaal wat schokjes zichtbaar zijn. Indien de gekozen systeem refreshrate binnen Android TV (Hz) niet gelijk is aan dat van het afgespeelde media dan mag je hikjes en stotteren verwachten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Heb overigens Tivimate geprobeerd nu als IPTV speler, maar dat lijkt in eerste instantie een stuk beter te werken dan IPTV Smarters Pro en een aantal andere die ik geprobeerd heb. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Bedankt voor de reacties.
Ik heb nog even de tijd om wat research te gaan plegen.
Mijn Mi Box S werkt zo enzo perfect ;-)
IWel off topic, maar nog even een vraag
Hiemand ervaring met de Nokia Streaming Box 8000?

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
charleychui schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:54:
IWel off topic, maar nog even een vraag
Hiemand ervaring met de Nokia Streaming Box 8000?
Nokia streambox 8000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@charleychui, wel blijven lezen in dat topic, het gaat steeds meer de goede kant op gedurende de maanden verstrijken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 01-08-2022 12:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:24:
@charleychui, wel blijven lezen in dat topic, het gaat steeds meer de goede kant op gedurende de maanden verstrijken ;)
@hardware-lover , bedankt voor de tip.
Ik ben net bij pagina 7 en ik moet bekennen, dat ik net als jij wellicht een pietlut ben vwb het stutteren van content.
Ik kan daar dus ook niet tegen en voorlopig zijn mijn ervaringen met de Firestick 4K en de Mi Box S naar tevredenheid.
Zowel met Netflix, HBO Max, Amazon prime en mijn Kodi content (via LAN - NAS), geen stuttering met de diverse content waarneembaar.
Ik moet wel bekennen, dat ik in het begin wel problemen had met de Firestick 4K, maar na wat aanpassingen in de setup en de TV , lijkt dit opgelost te zijn.
(ik had beneden waar de stick is geplaatst een onregelmatige wifi, oplossing, OTG en een USB ethernet adapter).
De Mi Box S is nagenoeg plug & Play, tevens vindt ik de audio mogelijkheden via de hdmi-reciever connectie, de meest uitgebreide.
Zeker met Kodi, kan ik praktisch alle audio vormen afspelen, behalve Dolbt Atmos, (deze wordt dan omgezet door Kodi naar DD+)

Het wordt lastig om een vergelijkbare mediaplayer te kiezen.
Ga ik voor nog een betrouwbare Mi Box S cq amazon Firestick 4K Max of wellicht een ander?

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@charleychui, ik vind dat een lastige op dit moment.

Eigenlijk is het wachten op de eerste speler die met Android TV V12 verschijnt (die is inmiddels final), maar tot nu toe hebben V10 en V11 eigenlijk niet werkelijk veel gebracht. Sterker, gezien de afspeelmogelijkheden binnen Kodi lijkt V8 of V9 zelfs beter te zijn (v.w.b. refresrate switching).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Ik heb mijn standaard TV Stick vervangen door de 4K versie. Snelheidsverschil is erg goed merkbaar. En gelukkig nog steeds via de USB van de TV van stroom te voorzien. Dit is bij Google Chromecast with Google TV niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
njitter schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:29:
Ik heb mijn standaard TV Stick vervangen door de 4K versie. Snelheidsverschil is erg goed merkbaar. En gelukkig nog steeds via de USB van de TV van stroom te voorzien. Dit is bij Google Chromecast with Google TV niet mogelijk.
Goed om dit te lezen want ik merk dat mijn 1080P versie van de stick toch wel traag wordt. Een fabrieksreset lost het even op maar wat meer snelheid is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Wellicht iemand bekend met het volgende probleem.

Tv stick 4K blijft hangen op het scherm Android TV.
Ongeacht hoe lang ik hem aan laat staan hij blijft hier op hangen. Witte ledje blijft knipperen.
Een harde reset is niet mogelijk(al 10 tallen keren geprobeerd). Het boot scherm komt niet tevoorschijn.

Iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb al diverse zoekopdrachten gedaan in dit topic, maar kan er niets over vinden.
Alvast dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Sa1 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 15:55:
[...]
Heb overigens Tivimate geprobeerd nu als IPTV speler, maar dat lijkt in eerste instantie een stuk beter te werken dan IPTV Smarters Pro en een aantal andere die ik geprobeerd heb. Dank
@Sa1
Tivimate is als tv zender "zapper", voor mij persoonlijk de ultieme app.
De premium versie is dermate opgetuigd, dat je nagenoeg alles mbt kanalen, groepen ed kan aanpassen.
Ik ben er zelf erg enthousiast over.

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

charleychui schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

@Sa1
Tivimate is als tv zender "zapper", voor mij persoonlijk de ultieme app.
De premium versie is dermate opgetuigd, dat je nagenoeg alles mbt kanalen, groepen ed kan aanpassen.
Ik ben er zelf erg enthousiast over.
Heb ook direct de Premium versie gekocht. Wat een fijne app. Ook eerste IPTV app die lekker snel aanvoelt en niet zo hakkelt en takkelt. Vele malen beter dan IPTV Smarters Pro of andere. Lastige is dat de lat nu weer hoger ligt voor m'n primaire tv, eigenlijk wil ik daar geen extra box aan.. maar goed.. keuzes keuzes. Voor Samsung Tizen gebruikte ik IPTV Smarters Pro, maar duurt zo lang voordat de EPG geladen is en zonder doet ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@charleychui @Sa1, hebben jullie de app PVR Live ook al eens bekeken?

De noodzaak is er nu natuurlijk niet meer, zeker niet indien je TiviMate hebt aangekocht (hoewel je daar ieder jaar voor moet betalen dacht ik?), maar kennen jullie die app?

Edit: ik zie dat je TiviMate ook eenmalig aan kunt kopen zonder een jaarabonnement aan te hoeven gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 02-08-2022 00:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 00:30:
@charleychui @Sa1, hebben jullie de app PVR Live ook al eens bekeken?

De noodzaak is er nu natuurlijk niet meer, zeker niet indien je TiviMate hebt aangekocht (hoewel je daar ieder jaar voor moet betalen dacht ik?), maar kennen jullie die app?

Edit: ik zie dat je TiviMate ook eenmalig aan kunt kopen zonder een jaarabonnement aan te hoeven gaan.
@hardware-lover
PVR Live is mij niet bekend, ga het zeker eens bekijken, bedankt voor de tip
Overigens. TiviMate, werkt zowel op de MI Box S (Google Play zoeken, installeren) als ook op de Amazon Firestick 4k (sideloaden, dus .apk downloaden en dan installeren).

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
raffie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:03:

Ongeacht hoe lang ik hem aan laat staan hij blijft hier op hangen. Witte ledje blijft knipperen
Wat heb je er voor een stroombron aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie
@njitter

Ik heb ze allemaal ondertussen geprobeerd, de originele alsook rechtstreeks usb aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raffie
njitter schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Wat heb je er voor een stroombron aan hangen?
@njitter

Ik heb ze allemaal ondertussen geprobeerd, de originele alsook rechtstreeks usb aan de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Bij mij werkt het maar met 1 bepaalde USB adapter. In de TV werkt het wel altijd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
raffie schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 15:03:

Ongeacht hoe lang ik hem aan laat staan hij blijft hier op hangen. Witte ledje blijft knipperen.
Een harde reset is niet mogelijk(al 10 tallen keren geprobeerd). Het boot scherm komt niet tevoorschijn.

Iemand nog een idee wat er aan de hand kan zijn?
Heb al diverse zoekopdrachten gedaan in dit topic, maar kan er niets over vinden.
Alvast dank voor het meedenken.
1. Al eens geprobeerd om de stick aan een ander scherm/monitor te hangen en dan eens kijken of het booten verder komt?
2. Harde reset werkt niet, dan werkt de remote niet met de stick, probeer andere batterijen misschien helpr dat
3. Via google zoeken op Mi tv stick boot problem of boot loop.
4. Garantie?, zo niet, dan toch proberen te reclaimen bij Xiaomi support:
https://www.mi.com/nl/service/support/

Succes!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raffie
charleychui schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

1. Al eens geprobeerd om de stick aan een ander scherm/monitor te hangen en dan eens kijken of het booten verder komt?
2. Harde reset werkt niet, dan werkt de remote niet met de stick, probeer andere batterijen misschien helpr dat
3. Via google zoeken op Mi tv stick boot problem of boot loop.
4. Garantie?, zo niet, dan toch proberen te reclaimen bij Xiaomi support:
https://www.mi.com/nl/service/support/

Succes!
Dank voor het meedenken.!

1. Al geprobeerd, op drie verschillende toestellen.
2. Batterijen reeds vervangen. Zelfs andere remote geprobeerd.
3. Ben al door al mijn zoek inspiratie heen...😁
4. Ga ik nu achteraan, hopelijk gaat dat dan de oplossing zij !!

Maar gaat vast goed komen.!!👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:59:
[...]
Zonder allerlei "smooth" instellingen op je TV is het logisch dat er bij 24p media materiaal wat schokjes zichtbaar zijn. Indien de gekozen systeem refreshrate binnen Android TV (Hz) niet gelijk is aan dat van het afgespeelde media dan mag je hikjes en stotteren verwachten.
@hardware-lover
Heb jij ervaring met de zgn whitelist in Kodi?
Ik vraag mij nl af of stuttering evt kan worden vermeden door alleen de juiste framerates toe te staan.maar heb hier echter geen ervaring mee.
Kan het stutteren alleen veroorzaakt worden door content welke niet wordt ondersteund door de App cq TV?

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@charleychui, de whitelist binnen Kodi geeft aan welke resoluties en refresrates gebruikt/beschikbaar zijn voor afspelen. Indien aanwezig binnen de whitelist dan schakelt Kodi naar de juiste instelling voor het media wat wordt afgespeeld (indien geactiveerd). Meestal zichtbaar als actief, omdat het beeld dan even op zwart gaat bij omschakelen.

2.1 Whitelist
When a whitelist is set Kodi will only switch if the exact resolution and refresh rate is matched to a selected entry in the whitelist, otherwise it will match the desktop resolution (and refresh rate).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
hardware-lover schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 11:59:
@charleychui, de whitelist binnen Kodi geeft aan welke resoluties en refresrates gebruikt/beschikbaar zijn voor afspelen. Indien aanwezig binnen de whitelist dan schakelt Kodi naar de juiste instelling voor het media wat wordt afgespeeld (indien geactiveerd). Meestal zichtbaar als actief, omdat het beeld dan even op zwart gaat bij omschakelen.

2.1 Whitelist
When a whitelist is set Kodi will only switch if the exact resolution and refresh rate is matched to a selected entry in the whitelist, otherwise it will match the desktop resolution (and refresh rate).
@hardware-lover , bedankt voor de info
1. Op de MI Box S geen issues
2. Op de Amazon Firestick 4K dus wel een issue met de 24hz content.
Wellicht moet ik de whitelist activeren voor 24hz?
ik ga het maar eens proberen, try on error ;-)
Sorry, begrijp dat Firestick 4K niet in dit topic hoort!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe

Staat die stick wel op 50Hz? het lijkt erop dat deze op 60Hz staat en ja dan gaat de boel aan de stotter. 50Hz is voor Europa en 60Hz is voor Amerika. Mocht je enkel 60Hz kunnen kiezen zet je scherm op auto en zul je zien dat deze dan keurig naar 50Hz gaat. Iets anders kan ik niet bedenken en anders heb je maandagochtend aankoop met falende hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Penthe schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:43:
[...]
[knip] Mocht je enkel 60Hz kunnen kiezen zet je scherm op auto en zul je zien dat deze dan keurig naar 50Hz gaat. Iets anders kan ik niet bedenken en anders heb je maandagochtend aankoop met falende hardware.
Dat lukt sowieso niet met de 4k stick, deze wisselt niet automatisch naar een andere frequentie, dus ook de TV niet die eraan hangt, die reageert tenslotte op het aangeboden signaal en de stick houdt zijn ingestelde refreshrate aan.

De stick is daarin niet de enige hoor, vele andere Android TV sticks en boxjes die eveneens die beperking hebben. Het is werkelijk wachten op Android TV V12.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
hardware-lover schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 00:23:
[...]

Dat lukt sowieso niet met de 4k stick, deze wisselt niet automatisch naar een andere frequentie, dus ook de TV niet die eraan hangt, die reageert tenslotte op het aangeboden signaal en de stick houdt zijn ingestelde refreshrate aan.

De stick is daarin niet de enige hoor, vele andere Android TV sticks en boxjes die eveneens die beperking hebben. Het is werkelijk wachten op Android TV V12.
De refresh rate klopt niet als deze op 60Hz staat in Europa, met computers is dat net een ander verhaal maar met TV beelden moet het toch echt op 50Hz staan. Ik kan dan maar 1 ding bedenken en dat is dan dat die android kastjes en sticks niet voor de Europese markt ontworpen zijn, dat ze daar verkocht worden is een ander verhaal want voor sommige verkopers maakt dat niks uit zolang de buit maar binnen is.

Toen ik mijn MiBox kocht heb ik er erg goed opgelet dat dit de versie was die in Europa bruikbaar is, en heb daarom verder ook vrijwel geen probleem. Ik heb verder niet echt weet van de sticks of hoe beperkt deze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
De MIBox S is in feite de enige betaalbare android box , die geen problemen geeft met alle aangeboden content in de diverse refresh rates.
Zowel netflix, Amazon Prime, HBO Max als ook de verschillende content via Kodi, worden vloeiend weergegeven
Tenminste dat is mijn ervaring.
Via dezelfde HDMI verbinding, is de functionaliteit van de TV Stick 4K, een teleurstelling te noemen, want met dezelfde instellingen krijg ik toich geen super vloeiend beeld.
Met name de 24hz content veroorzaakt waarneembare stuttering, tenminste ik stoor mij als de camera zwenkt en dat er dan geen vloeiend beeld is, maar een licht waarneembaar schokje.
Vastzetten op 24Hz, geeft weer problemen met andere content varianten en dan moet je telkens handmatig de setup aanpassen.
De MiBox S is voorlopig de enige die dit automatisch goed zet, daarna als goede 2e de AmazonFirestick 4K.
Ik heb geen ervaring met de "duurdere" varianten/merken!

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Penthe schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 01:01:
[...]
De refresh rate klopt niet als deze op 60Hz staat in Europa, met computers is dat net een ander verhaal maar met TV beelden moet het toch echt op 50Hz staan. Ik kan dan maar 1 ding bedenken en dat is dan dat die android kastjes en sticks niet voor de Europese markt ontworpen zijn, dat ze daar verkocht worden is een ander verhaal want voor sommige verkopers maakt dat niks uit zolang de buit maar binnen is.

Toen ik mijn MiBox kocht heb ik er erg goed opgelet dat dit de versie was die in Europa bruikbaar is, en heb daarom verder ook vrijwel geen probleem. Ik heb verder niet echt weet van de sticks of hoe beperkt deze zijn.
Ik denk dat ik niet geheel duidelijk ben geweest omdat ik je eerdere reactie dan niet goed heb begrepen. De stick is (normaal gesproken), wel in te stellen op 50Hz via de Android TV instellingen, dat kan ik hier simpel voor elkaar krijgen met hetzelfde apparaat. Hij zal alleen niet automatisch zijn refreshrate aan kunnen passen, ook niet indien een TV een auto stand daarvoor heeft (wat de meesten wel hebben).

Als het de internationale versie niet is dan draait er ook geen Android TV op maar een Mi fork van Android. Ik verwacht echter niet dat het die versie zal betreffen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
charleychui schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 08:49:
De MIBox S is in feite de enige betaalbare android box , die geen problemen geeft met alle aangeboden content in de diverse refresh rates.
Zowel netflix, Amazon Prime, HBO Max als ook de verschillende content via Kodi, worden vloeiend weergegeven
Tenminste dat is mijn ervaring.
Via dezelfde HDMI verbinding, is de functionaliteit van de TV Stick 4K, een teleurstelling te noemen, want met dezelfde instellingen krijg ik toich geen super vloeiend beeld.
Met name de 24hz content veroorzaakt waarneembare stuttering, tenminste ik stoor mij als de camera zwenkt en dat er dan geen vloeiend beeld is, maar een licht waarneembaar schokje.
Vastzetten op 24Hz, geeft weer problemen met andere content varianten en dan moet je telkens handmatig de setup aanpassen.
De MiBox S is voorlopig de enige die dit automatisch goed zet, daarna als goede 2e de AmazonFirestick 4K.
Ik heb geen ervaring met de "duurdere" varianten/merken!
Ook voor de Mi Box (S) geldt dat deze met streaming apps niet omschakelt naar de refreshrate van het afgespeelde media. Dat kan de box echter wel binnen apps zoals Kodi e.d., de box is wat dat betreft wat completer, ondanks ouder en lagere Android TV versie.

Waarom de box "smoother" overkomt kan ik niet direct verklaren, ik kan niet zeggen dat mij dat vergeleken met een Mi 4k stick is opgevallen. Ik test en vergelijk dit soort apparaten op dezelfde apparatuur en met dezelfde instellingen en media.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
mijn afstandbediening is ermee gestopt... nieuwe batterijen bieden geen soelaas, opnieuw koppelen werkt niet, ok + back inhouden om stick te resetten werkt niet

iemand nog tips of waar een nieuwe afstandbediening te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
fredgroes schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 23:37:
mijn afstandbediening is ermee gestopt... nieuwe batterijen bieden geen soelaas, opnieuw koppelen werkt niet, ok + back inhouden om stick te resetten werkt niet

iemand nog tips of waar een nieuwe afstandbediening te kopen?
Dat ken ik, die is dood. Ik heb een nieuwe gekocht bij techpunt voor 14,95 euro en alles gaat weer als een zonnetje. Het is een originele xiaomi alleen het model wijkt iets af van die ik had bij de mi box s.

• fredgroes
ratzz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:51:
[...]

Dat ken ik, die is dood. Ik heb een nieuwe gekocht bij techpunt voor 14,95 euro en alles gaat weer als een zonnetje. Het is een originele xiaomi alleen het model wijkt iets af van die ik had bij de mi box s.
bedankt voor de info. welke heb jij gekocht de bluetooth of de infrarood versie?

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:08
De Mi Box S AB is Bluetooth.

• fredgroes
en voor de mi tv stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Ook bluetooth. Ik kan hem met m'n Harmony niet bedienen en die heeft infrarood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
nou nieuwe afstandbediening werkt ook niet... en tv stick is niet te resetten zonder werkende ab...

remote app installeren werkt niet want stick hangt niet in mijn wifi.

iemand nog ideeën om stick weer tot leven te wekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
fredgroes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 14:47:
nou nieuwe afstandbediening werkt ook niet... en tv stick is niet te resetten zonder werkende ab...

remote app installeren werkt niet want stick hangt niet in mijn wifi.

iemand nog ideeën om stick weer tot leven te wekken?
Een reset zou je mogelijk voor elkaar kunnen krijgen door er een usb splitter aan te hangen en daar vervolgens een usb toetsenbord mee te verbinden.

Deze kabel bedoel ik;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6yrGLkDz6zWRCAp-YQVZow8TbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5FDkOk7UNbcraqa2ndb8RWpj.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
hardware-lover schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 16:42:
[...]

Een reset zou je mogelijk voor elkaar kunnen krijgen door er een usb splitter aan te hangen en daar vervolgens een usb toetsenbord mee te verbinden.

Deze kabel bedoel ik;
[Afbeelding]
toevallig een linkje van deze kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
fredgroes schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:00:
[...]
toevallig een linkje van deze kabel?
Beslist. Via Amazon.nl (zonder verzendkosten) al goed betaalbaar, via Amazon Duitsland (voor mij ook zonder verzendkosten), spotgoedkoop (< €2,-).

https://www.amazon.nl/gp/product/B07NSQ56J9/

Mogelijk ook elders te verkrijgen, heb ik echter niet naar gezocht.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
hardware-lover schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:06:
[...]

Beslist. Via Amazon.nl (zonder verzendkosten) al goed betaalbaar, via Amazon Duitsland (voor mij ook zonder verzendkosten), spotgoedkoop (< €2,-).

https://www.amazon.nl/gp/product/B07NSQ56J9/

Mogelijk ook elders te verkrijgen, heb ik echter niet naar gezocht.
bedankt voor het meedenken, kabel via duitsland besteld. volgende week weer verder met dit vraagstuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-09 17:50
Beste kenners, even een vraag: ik wil een 14 jaar oude htpc met Libreelec (kodi matrix) vervangen door een Mi Box 3.

Wat ik er mee wil doen:
-1080p bestanden streamen vanaf nas (wifi staat 1 muur verder, dus geen utp adapter nodig)
-ook graag x265 wat nu dus ontbreekt op mijn oude htpc
-af en toe youtuben via de kodi add-on
-optisch out naar receiver, audio passthrough moet dus goed functioneren
-Aeon Nox Silva skin gebruiken

Mijn grootste zorg is dat kodi op andoid zich minder goed laat configureren. Maar ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen directe ervaring mee.

Is dat een goede tussen oplossing zo lang er geen 4k tv in huis is? Advies / suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charleychui
larrylaffer schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:00:
Beste kenners, even een vraag: ik wil een 14 jaar oude htpc met Libreelec (kodi matrix) vervangen door een Mi Box 3.

Wat ik er mee wil doen:
-1080p bestanden streamen vanaf nas (wifi staat 1 muur verder, dus geen utp adapter nodig)
-ook graag x265 wat nu dus ontbreekt op mijn oude htpc
-af en toe youtuben via de kodi add-on
-optisch out naar receiver, audio passthrough moet dus goed functioneren
-Aeon Nox Silva skin gebruiken

Mijn grootste zorg is dat kodi op andoid zich minder goed laat configureren. Maar ik heb daar eerlijk gezegd totaal geen directe ervaring mee.

Is dat een goede tussen oplossing zo lang er geen 4k tv in huis is? Advies / suggesties?
Kodi Android is praktisch identiek als Kodi op andere platformen.
Via de Google Play store op de Mi Box kan je de Kodi Matrix versie 19.3 downloaden en hoewel er voor Kodi al een 19.4 en zelfs nog een nieuwere versie beschikbaar is (niet via de Google Play store, (kan je evt installeren door de .apk te downloaden)), heb je hier ruim voldoende aan.
Het maximale mbt geluid haal je als je de Mi Box via hdmi op je reciever kan connecten, maar via de optische kabel werkt dit ook prima hoor (max dan wel Dolby Digital)
Skins ed, gewoon via Kodi, downloaden en installeren net zoals je gewend bent van je htpc.

Ik wens je veel plezier toe!

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larrylaffer
charleychui schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 08:48:
[...]

Kodi Android is praktisch identiek als Kodi op andere platformen.
Via de Google Play store op de Mi Box kan je de Kodi Matrix versie 19.3 downloaden en hoewel er voor Kodi al een 19.4 en zelfs nog een nieuwere versie beschikbaar is (niet via de Google Play store, (kan je evt installeren door de .apk te downloaden)), heb je hier ruim voldoende aan.
Het maximale mbt geluid haal je als je de Mi Box via hdmi op je reciever kan connecten, maar via de optische kabel werkt dit ook prima hoor (max dan wel Dolby Digital)
Skins ed, gewoon via Kodi, downloaden en installeren net zoals je gewend bent van je htpc.

Ik wens je veel plezier toe!
Top! Een veel beter antwoord had ik me niet kunnen wensen. Ik ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
Ik zou zelf nu geen mibox3 meer kopen. Dat ding is al jaren oud. Als ik iets nieuws zou moeten zou ik eerder de Googletv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
jongetje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:07:
Ik zou zelf nu geen mibox3 meer kopen. Dat ding is al jaren oud. Als ik iets nieuws zou moeten zou ik eerder de Googletv kopen.
Dat is een persoonlijke keuze.
Mijn MI Box S, speelt vloeiend alle content af incl. 4K / hdr content.
Netflix, Amazon etc worden ook goed en vloeiend weergegeven, daarnaast is er een "vrijheid" in het zelf installeren van android apps.
Uiteraard is dit mijn mening gebasseerd op een 2-tal jaar ervaring met de Mi Box S ;)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:07:
Ik vraag me af of die Mi box 3 eigenlijk wel wordt bedoeld, want waar nu nog nieuw te krijgen. Logischerwijze zou het een 4s moeten zijn? @larrylaffer ?

Dat gezegd hebbende, hoe ga jij met de Google TV Stick het volgende voor elkaar krijgen wat door desbetreffende Tweaker wordt aangehaald als zijnde aanwezig?

- optisch out naar receiver, audio passthrough moet dus goed functioneren

Ik zou, als het de Mi niet mocht worden, voor een andere box gaan die eveneens over een optical out beschikt, die zijn er ook nog. Ik zie niet in wat de Google TV stick aan meerwaarde zou hebben t.o.v. vele andere alternatieven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
Ah, ik heb me vergist: dat moet de Mi Box S zijn. Ook al wat ouder maar deze is via 'normale kanalen' verkrijgbaar, en heb me eigenlijk verder niet verdiept in de 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
Nog even een kleine opmerking:
Ik heb gemerkt, dat Disney+ op mijn Mi Box S, GEEN surround Sound, DD of DD+ weergeeft.
Alleen stereo PCM.
Het maakt niet uit welke sound setting ik in de setup van de Mi Box gebruik, het wordt niet beter dan stereo.
Alle andere apps, (Amazon prime, HBO Max, Netflix, Kodi) geven geluid weer via de reciever in surround, DD of DD+, DTS etc.

Dit is wel via de hdmi ingang van mijn reciever.
Voorlopig gebruik ik even mijn Firestik 4K als hoofd weergever, want daar wordt het geluid van de Dismey+ app wel goed doorgegeven.

Heeft iemand dezelfde ervaringen of evt. wel DD via bv de optical van de Mi Box S?

charleyr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@charleychui, ik zal eens een setje bij elkaar zoeken morgen en even via een receiver aansluiten. Eens kijken of ik hetzelfde voorschotelt krijg met de Mi box S.

Is deze bij jou ook voorzien van de allerlaatste firmware update? Zo ja, dan weet ik welke Mi box ik moet gebruiken. Ik heb ze nog met verschillende firmwares liggen namelijk, zelfs nog met de laatste Android TV 8.1 versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Mijn Mi Box 3 heeft gewoon een Android TV 9 Pie upgrade gekregen begin vorig jaar, dan lijkt me 8.1 niet de laatste.

https://www.xda-developer...tches%20for%20July%202020.

• hardware-lover
  • Niet online
Penthe schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 23:35:
Mijn Mi Box 3 heeft gewoon een Android TV 9 Pie upgrade gekregen begin vorig jaar, dan lijkt me 8.1 niet de laatste.

https://www.xda-developer...tches%20for%20July%202020.
8.1 was de laatste versie van de 8 reeks. De updates gaan idd tot en met versie 9. Ik schrijf "zelfs nog", dat begreep je blijkbaar niet?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste