Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:37
Vind een stick erg onhandig, wil een box met daarop de nodige extra aansluitingen. Hopelijk komen ze nog met een nieuwe versie Mi Box in de toekomst, dan schaf ik die per direct aan.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:39
Die is er al, de Mi Box S Pro: https://m.gsmarena.com/xi...o_decoding-news-46154.php

Alleen niet hier te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door mbovenka op 02-02-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Penthe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:17:
Vind een stick erg onhandig, wil een box met daarop de nodige extra aansluitingen. Hopelijk komen ze nog met een nieuwe versie Mi Box in de toekomst, dan schaf ik die per direct aan.
.
Wat mis je dan? Is toch kwestie van een usb hub aan te sluiten met eventueel een ethernet poort etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
jongetje schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:05:
[...]

Wat mis je dan? Is toch kwestie van een usb hub aan te sluiten met eventueel een ethernet poort etc.
2 USB poortjes bijv. dat je geen extra dingen nodig hebt, en een stickje steek je direct in de TV of hangt lelijk aan een kabel te bengelen. En bij mij werkt de box probleemloos draadloos dus nog geen eth poort nodig. Zou toch wel handig zijn als deze er op de box standaard bijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:18

FF

Vandaag de Xiaomi TV Stick 4k ontvangen en aangesloten op een LG OLED TV.
Deze vervangt de Chromecast (2).

Er zijn een paar dingen die ik niet op kan lossen, hopelijk hebben jullie tips.

1.
Met Chromecast kon ik vanaf de telefoon naar de CC streamen en de TV gaat aan.
Met de Mi lukt me dit niet, de Mi kan niet gevonden worden.
De Mi heeft een eigen stroomaansluiting, dus het is niet dat hij geen stroom heeft.

Waar kan ik instellen dat ik altijd naar de Mi kan streamen en dat hij de TV aanzet?

2.
De CC had een optie om de schermbeveiliging aan te passen (Ambiance mode).
Probeer ik dat via de Mi dan is het instellingscherm in Google Home leeg.

Als ik in het Mi-menu kijk dan staat er als screensaver slechts 3 termen: 'Scherm uitschakelen', 'Backdrop' en 'Kleuren'. 'Backdrop' toont nu wel foto's van Google maar niet mijn eigen fotoalbum zoals voorheen.

Ik zie helaas ook geen optie om evt. een andere screensaver te installeren zodat ik wel foto's kan bekijken (het mooiste zou van onze NAS/DLNA zijn, maar dat is een ander verhaal ;))

Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?

3.
Ik heb veel problemen met het volume.
Afstandsbediening van Mi gekoppeld aan de TV.
Alle apps (denk Netflix of YouTube) zijn erg zacht. Ik moet de TV volume op 100 zetten om het een beetje te kunnen verstaan.

Afstandsbediening van Mi ontkoppeld van de TV.
Volume van Mi op 15 (= max) gezet.
TV volume is redelijk rond de 20-25.

Gebruiken van de apps op de TV zelf.
TV volume is perfect rond de 10.

Is er misschien een optie op de TV of de Mi die ik aan moet passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Punt 2 is uiteindelijk gelukt m.b.v. de app 'Photo Gallery and Screensaver'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@FF Je vragen verplaatst naar dit algemene topic betreffende deze Xiaomi TV Stick 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FF schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:36:

1.
De Mi heeft een eigen stroomaansluiting, dus het is niet dat hij geen stroom heeft.

Waar kan ik instellen dat ik altijd naar de Mi kan streamen en dat hij de TV aanzet?
Het aanzetten van je TV zal binnen de instellingen van zowel de MI Stick alsook je TV gedaan moeten worden (kijk eens naar CEC of hoe dit genaamd is voor je TV).

Ik heb je (nieuw model) stick niet dus kan het niet zelf testen specifiek met dit model. Als ik op mijn telefoon kijk dan zie ik alle streaming apparaten (via Chromecast), en dit zijn er nogal wat, ook voorbij komen en indien ik een speler kies die aan de TV hangt dan worden keurig mijn TV en receiver aangezet en begint het afspelen ook. Dus lastig inschatten waarom dat bij jou nu niet kan.
2.

Als ik in het Mi-menu kijk dan staat er als screensaver slechts 3 termen: 'Scherm uitschakelen', 'Backdrop' en 'Kleuren'. 'Backdrop' toont nu wel foto's van Google maar niet mijn eigen fotoalbum zoals voorheen.

Ik zie helaas ook geen optie om evt. een andere screensaver te installeren zodat ik wel foto's kan bekijken (het mooiste zou van onze NAS/DLNA zijn, maar dat is een ander verhaal ;))

De instellingen daarvoor (ook al heb je inmiddels een andere "oplossing"), zit binnen de Google Home app. Je kunt het daar via het (eerder toegevoegde) apparaat instellen.
3.
Alle apps (denk Netflix of YouTube) zijn erg zacht. Ik moet de TV volume op 100 zetten om het een beetje te kunnen verstaan.

Kijk eens binnen de audio-instellingen van je Stick en speel wat met die instellingen en kijk wat de gevolgen zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Gebruikt hier iemand de KPN iTV app voor android TV op de Mi Box S?

We hebben hier op alle zenders last van haperend beeld. Elke paar seconde lijkt het beeld wat te stotteren of echt te verschieten. Zowel live als na pauzeren. Kan sons wel per zender wat verschillen.

Getest:
WiFi
Bekabeld
Resolutie/hz
Andere Mi Box
App opnieuw geïnstalleerd

Niks werkt. Het enige wat ik kan bedenken is
- de mi box is niet snel genoeg
- kpn app buffert te weinig

Casten met de iTV app op de telefoon naar de Mi Box werkt wel weer probleemloos, waardoor ik vermoed dat het optie 2 is. Maar goed; dan zouden er meer mensen last van moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Freakster86, je hebt de refreshrate van de Mi ook op @50Hz staan en de resolutie daarbij niet hoger dan 1080p?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:13:
@Freakster86, je hebt de refreshrate van de Mi ook op @50Hz staan en de resolutie daarbij niet hoger dan 1080p?
Ja en zelfs met 720p gebeurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Freakster86 schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 20:26:
[...]

Ja en zelfs met 720p gebeurt het.
Vooral de 50Hz is belangrijk, staat deze op 60 dan gaat het stotteren want 60Hz is voor buiten Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Penthe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:27:
[...]

Vooral de 50Hz is belangrijk, staat deze op 60 dan gaat het stotteren want 60Hz is voor buiten Europa.
I know, vastgezet op 50Hz, dus dat is het ook niet. Binnen de app van KPN heb je verder geen instellingen die hiermee te maken hebben.

Maar niemand hier die toevallig KPN heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:38:
[...]

Het aanzetten van je TV zal binnen de instellingen van zowel de MI Stick alsook je TV gedaan moeten worden (kijk eens naar CEC of hoe dit genaamd is voor je TV).

Ik heb je (nieuw model) stick niet dus kan het niet zelf testen specifiek met dit model. Als ik op mijn telefoon kijk dan zie ik alle streaming apparaten (via Chromecast), en dit zijn er nogal wat, ook voorbij komen en indien ik een speler kies die aan de TV hangt dan worden keurig mijn TV en receiver aangezet en begint het afspelen ook. Dus lastig inschatten waarom dat bij jou nu niet kan.
Hij wordt gewoon niet gezien.
Het apparaat staat echt uit en kan niet gevonden worden als ik bijv. casten in YouTube selecteer.

Als alles aan staat kan ik wel casten.
Gek genoeg krijg ik bij het casten vanuit Google Home geen knop om het casten te stoppen. Deze blijft 'Mijn scherm casten' heten. Het stoppen kan ik bijv. alleen door vanuit YouTube te casten en daar te stoppen.
De instellingen daarvoor (ook al heb je inmiddels een andere "oplossing"), zit binnen de Google Home app. Je kunt het daar via het (eerder toegevoegde) apparaat instellen.
Dat dacht ik dus ook.
Google Home heeft echter totaal geen instellingen voor dit apparaat, het scherm is gewoon leeg.
Kijk eens binnen de audio-instellingen van je Stick en speel wat met die instellingen en kijk wat de gevolgen zijn?
De enige instelling is Surround, Passthrough of Automatisch.
Verder geen volume instellingen (behalve als de afstandbediening ontkoppeld is).
Met ontkoppelde ab zet ik het volume van de stick op 15, de TV volume werkt perfect.
Koppel ik de ab aan de TV dan moet ik het TV-volume opschroeven.
Na ontkoppelen blijkt dat de volume van de stick op 7 staat. Deze kan ik na het koppelen niet apart aanpasssen. Ook niet in Google Home.

Vraag me dus af of anderen met deze stick hetzelfde ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FF, dat laatste. Deze stick is nog zo nieuw dat vrijwel niemand deze al heeft. Normaal gesproken koop ik een nieuw model vrij snel aan ter test maar deze stick is op dit moment nog veel te duur, dus ik wacht nog even.

Helaas kan ik verder niet veel voor je betekenen op dit moment ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

hardware-lover schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:32:
@FF, dat laatste. Deze stick is nog zo nieuw dat vrijwel niemand deze al heeft. Normaal gesproken koop ik een nieuw model vrij snel aan ter test maar deze stick is op dit moment nog veel te duur, dus ik wacht nog even.

Helaas kan ik verder niet veel voor je betekenen op dit moment ben ik bang.
Het gebeurd niet vaak dat ik iets zo nieuw koop.
Was een aanbiedinkje via androidworld, zat al enige tijd te wachten op de NL versie van de Chromcast met Google TV maar die komt maar niet en dit was weer iets goedkoper.

Toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Weet iemand of je de Mi TV Stick 4K versie ook enkel met stroom uit de USB poort van de TV kan gebruiken, net zoals de 1e versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

njitter schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:49:
Weet iemand of je de Mi TV Stick 4K versie ook enkel met stroom uit de USB poort van de TV kan gebruiken, net zoals de 1e versie?
IK heb het zojuist getest en hij start op met de USB-kabel aangesloten aan de televisie.
Op deze manier weet je volgens mij wel zeker dat de Mi uit staat als de TV uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Oplossingen die ik ondertussen gevonden heb.
2.

Voor screensaver en fotoalbum gebruik ik nu de app 'Photo Gallery and Screensaver'.
Bij screensaver kan je nu ook verschillende collages of mozaïek weergaven kiezen. Hierdoor zie je veel meer foto's op je scherm.

Deze app kan i.t.t. de ambiance stijl van de Chromecast, die alleen Google Photos aankan, veel meer bronnen aan.
Aerial videos (beta), Facebook, Fanart, Flickr, The Guardian (beta), Google Photos, Local (beta), NASA, Network (beta).

Alleen heb ik wel het idee dat het verbinden met de NAS (Network) waarop duizenden foto's staan geen goed idee is geweest aangezien de app niet meer opstart nu hij alles heeft ingelezen :o

Voor DLNA gebruik ik de app 'DLNA Channels' en VLC voor het bekijken van de video's.

[/quote]
3.

Hier heb ik bij toeval een oplossing voor gevonden.
Vanuit Google Home kan je de Mi benaderen en daar het volume apart aanpassen.

Wat blijkt. Na het koppelen van de Mi-afstandsbediening aan de TV ging het volume van de Mi naar 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FF, er was eerder iets wat dan schijnbaar toch niet helemaal lekker zat gezien je eerdere reactie;

"Google Home heeft echter totaal geen instellingen voor dit apparaat, het scherm is gewoon leeg."

Heb je nu iets gewijzigd binnen de instellingen waardoor dat nu wel lukte?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

hardware-lover schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:43:
@FF, er was eerder iets wat dan schijnbaar toch niet helemaal lekker zat gezien je eerdere reactie;

"Google Home heeft echter totaal geen instellingen voor dit apparaat, het scherm is gewoon leeg."

Heb je nu iets gewijzigd binnen de instellingen waardoor dat nu wel lukte?
Nope :(
Dit zijn de schermen die ik binnen Google Home heb.

Volume knop apart.
Deze bleek echter niet te werken als ik in bepaalde apps zat.
Ik kwam hier bij toeval achter toen ik het geluid aan het uitproberen was tijdens het casten vanuit Google Home. Bij (ik geloof) Netflix werkte deze volume knop niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpPdt5zUwvqQ4RF4jp6in6a0rFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QoyVBGyNzGMNLjt2YqgcJ4p0.jpg?f=fotoalbum_large

Dit staat er onder het tandwiel. Waar je normaliter de ambiance kan instellen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTAfBRx1fl3xHvMrXH0QqNLT1FU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUAoxQKlvYRbHNRDd0iQLOhC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door FF op 06-02-2022 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Nope :(
Dit zijn de schermen die ik binnen Google Home heb.

[knip]
Wat bedoel je dan met je reactie; "Vanuit Google Home kan je de Mi benaderen en daar het volume apart aanpassen."?

Heb je binnen de Google Home app wel gezocht (+) naar de Mi Stick?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

hardware-lover schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:57:
[...]

Wat bedoel je dan met je reactie; "Vanuit Google Home kan je de Mi benaderen en daar het volume apart aanpassen."?

Heb je binnen de Google Home app wel gezocht (+) naar de Mi Stick?
Ik heb de Mi Stick binnen mijn Google Home-app toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A5KsqVySE_Tr5AmTKvK9fjk8Yg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aeZJM9gP4LvyAlN6geyj2zAp.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik daar op klik krijg ik dus de schermen uit mijn vorige bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Ik heb de Mi Stick binnen mijn Google Home-app toegevoegd.

[knip]

Als ik daar op klik krijg ik dus de schermen uit mijn vorige bericht.
Die schermen zijn juist, je moet enkel nog even een ruimte selecteren en dan komt ook de mogelijkheid voor afstandsbediening erbij. Daarnaast is via het tandwiel de sfeerstand te activeren, maar daar ben jij volgens mij al achter (dacht ik)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

hardware-lover schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:27:
[...]

Die schermen zijn juist, je moet enkel nog even een ruimte selecteren en dan komt ook de mogelijkheid voor afstandsbediening erbij. Daarnaast is via het tandwiel de sfeerstand te activeren, maar daar ben jij volgens mij al achter (dacht ik)?
Dát was inderdaad de oplossing voor het instellingen-menu.
Ik heb het apparaat aan een ruimte toegevoegd en nu krijg ik wel gegevens.

Ambiance is nu ook aanwezig.

Alleen het opstarten van de uitgeschakelde TV lukt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@FF, v.w.b. dat laatste, als je het binnen de CEC instellingen van de stick en je TV actief hebt staan dan zou het eigenlijk moeten werken. Maar CEC is geen degelijk protocol dus menigeen die daar problemen mee heeft.

In mijn situatie (geen Mi maar een Shield aan de TV), zet deze de TV aan die vervolgens de receiver. Bij uitzetten Shield (standby eigenlijk), zet deze weer de TV en receiver uit. Hier werkt het dus goed in huis, maar ik gebruik geen Mi aan de TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
FF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:18:
[...]

IK heb het zojuist getest en hij start op met de USB-kabel aangesloten aan de televisie.
Op deze manier weet je volgens mij wel zeker dat de Mi uit staat als de TV uit staat.
Dat is dan volgens mij wel een voordeel tov de Chromecast with Google TV. Die krijgt volgens mij niet genoeg spanning uit de USB poort van de TV.

Voordeel is inderdaad dat hij samen met de TV uit gaat. Scheelt ook weer een kabel naar de TV. Bij ons hangt hij hoog aan de muur in de slaapkamer en dan heb je dus > 3m USB kabel nodig.

Nadeel is wel dat je even moet wachten tot de boel opgestart is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@njitter Uiteindelijk heeft je TV ook stoom nodig dus kun je daar ook een verdeelblokje plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:49:
@njitter Uiteindelijk heeft je TV ook stoom nodig dus kun je daar ook een verdeelblokje plaatsen.
@jongetje Ik heb nu een lang snoer met zo'n C7 ("8-plug") in de TV. Ik ben niet bekend met verdeelblokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
njitter schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:21:
[...]

@jongetje Ik heb nu een lang snoer met zo'n C7 ("8-plug") in de TV. Ik ben niet bekend met verdeelblokjes.
https://www.bol.com/nl/nl...3-meter/9300000022972461/

https://www.bol.com/nl/nl...r-zwart/9300000041536370/

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
ah ja, zo snap ik hem wel. Deze kabel is denk ik alleen wat dikker dan een C7 snoer.. Ligt nu in een kabelgootje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28

1.

Heb je optie 1 nog aan de praat gekregen? Mijn tv stick wordt ook niet gezien als ik op mijn telefoon casten kies van een afbeelding of filmpjes. In google home wordt hij wel gezien maar dan cast ik mijn scherm, dat wil ik nou net niet. Casten naar mijn lg tv lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Streamen naar de stick gaat goed, zolang hij en de TV maar aanstaan.
Streamen als de TV niet aan staat gaat niet goed.

Ik heb ben nu even aan het testen met USB-stroom vanuit de TV zelf. Ik weet nu zeker dat hij hem niet aan kan zetten door te streamen. Maar ik kan alles nog wel met de afstandsbediening aaanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Update voor MIbox 3. Ik durf niet meer.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• jongetje
Ik mag toch hopen dat ze daar van hebben geleerd...

Daarnaast ben ik wel verrast dat er nog steeds updates voor komen.

[ Voor 40% gewijzigd door jongetje op 17-02-2022 07:48 ]

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:08
drs.titulaer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:43:
Update voor MIbox 3. Ik durf niet meer.
Ik heb het aangedurfd, en bij mij is de update zonder probleem verlopen (wel eerst reboot uitgevoerd, ik heb dit ergens in dit topic gelezen als tip). Bij mij was dit de update waarbij je de 'Alphonso Recommendations' optie krijgt , dus die uiteraard niet geactiveerd.
Ik heb de update vooral gedaan in de hoop dat het opstarten van de Box via IR weer beter zou werken, weet iemand of deze update dit probleem oplost?

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-05 19:34
Laatste update gedraaid en nu is mijn Mi Box gaar. Als hij opstart krijg ik een zwart scherm met een data corruption error en de mededeling dat ik de boel moet resetten naar fabrieksinstellingen en data zal verliezen. De enige manier om iets in dat scherm te kunnen doen is een toetsenbord aansluiten, trouwens.

Het is deze error:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LDhQ-uW6lEngolBzWgAX6zs40ck=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GTKq3eS1AgG8scIitGPnFKI4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Negakinu op 17-02-2022 09:19 ]

too old, too cold

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:47:
Ik mag toch hopen dat ze daar van hebben geleerd...

Daarnaast ben ik wel verrast dat er nog steeds updates voor komen.
Er is geen nieuwere update meer uitgekomen na degene(n) die zoveel gebruikers in de problemen hebben gebracht, tot nu toe is er dus nog niet aangetoond dat ze ervan hebben geleerd en blijkbaar hebben ze ook niet werkelijk de haast om er een uit te brengen die 100% goed installeerbaar is.

Ik heb de bewuste update overigens ook zonder problemen kunnen installeren, maar dat zegt schijnbaar ook helemaal niets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 18:06

Matis

Rubber Rocket

Ik heb gisteren (na lange tijd) mijn Mi Box S 8GB van een update voorzien.
Gelukkig geen last van een bootloop / bricked device, maar hij hangt nu op het Alphonso scherm, waar ik al dan niet de voorwaarden kan accepteren. De afstandsbediening doet niets en ik kan nergens klikken.

Ik heb ook een Remote app gedownload, maar die kan geen verbinding maken met de Mi Box. Dus hij hangt nu op dat scherm :'(

Iemand tips hoe ik hier omheen kan werken? Werkt een USB keyboard?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 13:07
Ja, of zelfs een muis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-05 18:06

Matis

Rubber Rocket

In de categorie: zit de stekker er in?!

Klaarblijkelijk waren de batterijen precies leeg op het moment dat de Mi Box opnieuw opstartte na de update _O-

Setje nieuwe batterijen in de afstandsbediening en het werkte weer als vanouds.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53
Voor de Mi TV Stick is ook een update. Iemand die weet wat er veranderd is? De beschrijving is nogal summier. Alleen zou ik nog een betere afspeelbeleving moeten hebben.

Maar net als jaar op jaar 30% langere wimpers met mascara trap ik daar niet in haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
Heeft iemand voor mij een link naar een downloadbare APK versie van de Telenet Android TV app? Ik wil deze sideloaden aangzien ik hem niet in de store kan vinden, maar ik vind alleen maar de gewone andoid versies die het niet doen op de Mibox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Baddie09 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
Heeft iemand voor mij een link naar een downloadbare APK versie van de Telenet Android TV app? Ik wil deze sideloaden aangzien ik hem niet in de store kan vinden, maar ik vind alleen maar de gewone andoid versies die het niet doen op de Mibox.
Als je Google gebruikt vind je er meerdere maar of dat veilig is dat is nog maar de vraag. Ik zou het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik meen dat Aptoïde die mogelijkheid biedt, maar inderdaad even kijken of dat veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Penthe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:01:
[...]

Als je Google gebruikt vind je er meerdere maar of dat veilig is dat is nog maar de vraag. Ik zou het risico niet nemen.
Ik ben me bewust van de risico's maar het is op dit moment de enige mogelijkheid om het te installeren. Ik had er al een gevonden maar die bleek niet goed te werken na installatie (de afstandsbediening werkte niet goed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
Baddie09 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:25:
[...]

Ik ben me bewust van de risico's maar het is op dit moment de enige mogelijkheid om het te installeren. Ik had er al een gevonden maar die bleek niet goed te werken na installatie (de afstandsbediening werkte niet goed).
Hier heb je er 2 maar installeren is geheel op eigen risico.

https://apkcombo.com/telenet-tv/be.telenet.tv/

https://apkgk.com/be.telenet.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Helaas, beiden werken niet (goed) op de box. De ene is voor Android en de andere heeft hetzelfde probleem als de eerste APK die ik probeerde dat de navigatie in de app niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-05 21:53
Graag even advies:
Ik heb nu een (stokoude) pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box mediaspeler, maar inmiddels ontbreekt alle ondersteuning en alle nieuwe zijn streamingdiensten niet ondersteund.

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die ook goed mkv files vanaf mijn NAS (ook een oudje, Synology DS110J) kan afspelen. Kan dit goed met een Xiaomi Mi Box S of Xiaomi TV Stick 4K? Is het ontbreken van de netwerkaansluiting een probleem of kan dit prima via wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Baddie09 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Helaas, beiden werken niet (goed) op de box. De ene is voor Android en de andere heeft hetzelfde probleem als de eerste APK die ik probeerde dat de navigatie in de app niet goed werkt.
Tja ik gaf wat er aanwezig is aan laatste apk´s en die zijn nog altijd van 2021 nieuwer nog niet los gezien er vanuit gaande dat die er wel zijn. Best mogelijk dat een huidige versie wel werkt maar helaas niet aanwezig als losse apk download op dit moment.

Dan nog als je het zo wel werkend op je box zet is er helemaal geen garantie is dat dit dan ook langdurig zal blijven werken je krijgt immers helemaal geen automatische updates mee.

Telenet zelf geeft aan dat je het wel op je Mi Box kunt draaien.

Apple TV of Android TV-box
Installeer de Telenet TV-app op een Android TV mediaspeler (zoals bv. een Xiaomi Mi box) of Apple TV. Je kan ook naar het grote scherm kijken via Chromecast en AirPlay.

https://www2.telenet.be/n...Chromecast%20en%20AirPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 13:10
niels132 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:31:
Graag even advies:
Ik heb nu een (stokoude) pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box mediaspeler, maar inmiddels ontbreekt alle ondersteuning en alle nieuwe zijn streamingdiensten niet ondersteund.

Ik ben op zoek naar een mediaspeler die ook goed mkv files vanaf mijn NAS (ook een oudje, Synology DS110J) kan afspelen. Kan dit goed met een Xiaomi Mi Box S of Xiaomi TV Stick 4K? Is het ontbreken van de netwerkaansluiting een probleem of kan dit prima via wifi?
Als je Kodi draait op de Mi Box of stick dan kan die prima je smb of nfs share benaderen. Qua performance had ik in het verleden meer succes met nfs op mijn ds110j. Alles hangt wel af van je wifi verbinding en hoe groot die mkv files zijn. Uit ervaring kan ik zeggen dat Plex of Emby als bibliotheek een no-go zijn voor je ds110j, veel te traag qua database performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Laatst online: 27-05 21:53
@lexi Thanks, goed om te lezen dat je ook praktijkervaring hebt! Ik was al bang dat de performance van de ds110j tekort zou schieten, maar als ik het goed begrijp heeft dit voor Kodi geen invloed? Deze haalt alleen de mkv files op zonder dat er een media server o.i.d. nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 13:10
Inderdaad met Kodi worst het decoderen op je Mi Box gedaan. Je kunt met Kodi een mappenstructuur aanhouden of je laat Kodi een bibliotheek aanmaken met fanart. Die bibliotheek staat dan lokaal op je Mi Box, de files blijven op je Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xewal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-07-2022
Een vraagje, ik denk het antwoord wel te weten, maar wil het vd zekerheid stellen…. Wilde mij onlangs melden voor HBO Max. Ik kijk naar mijn 65” 4K LG TV Contents, Geen HBO content. Overweeg de Xiaomi mi box s te aanschaffen bij Amazon 59,95 + Ugreen netwerk kabel € 13. Kan je met deze kast via playstire de HBO Max app downloaden en zonder problemen .? Wie heeft ervaringen er mee…. IPTV ervaringen op de mi? Thx alvast voor elke reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Xewal, als de vaste netwerkaansluiting belangrijk is, waarom niet meteen een andere, zowat gelijkkostende Android TV box die zo'n aansluiting standaard al heeft? Weliswaar max. met een 100Mbit aansluiting, maar mogelijk is dat voldoende snel ;)

HBO Max staat in de Play Store, ook voor de Mi box.

IPTV via M3U?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xewal
#hardware-lover thx vj reactie, inderdaad een mediaplayer met een netwerkaansluiting is beter. Ik had Ugoos X4 pro, die kon het allemaal, maar had 3 afstandsbedieningen die niet echt werkten. Ik ga naar een betaalbare mediaspeler kijken;
vnl voor hbo Max Sopranos…. Thx fijn weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xewal
M3U via mijn Vu+ uno SE 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xewal schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:46:
#hardware-lover thx vj reactie, inderdaad een mediaplayer met een netwerkaansluiting is beter. Ik had Ugoos X4 pro, die kon het allemaal, maar had 3 afstandsbedieningen die niet echt werkten. Ik ga naar een betaalbare mediaspeler kijken;
vnl voor hbo Max Sopranos…. Thx fijn weekend
Let wel, er zijn Android TV spelers en Android spelers voor aan TV. en v.w.b. app support kan dat een wereld van verschil betekenen. Als voorbeeld;

Mi Box S < Android TV box < Google en Netflix gecertificeerd
Ugoos X4 pro < Android Box voor aan TV < niet Google en Netflix gecertificeerd

En zo zijn er velen met die verschillen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb ik "toevallig" ook staan. Ik verbind deze op mijn Android TV boxen op IP adres, niet via M3U.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xewal
Ugoos inderdaad niet gecertificeerd en geen HD…… Wat leuk vd Vu+ 4K… Topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xewal
Nokia streaming-box 8000 lijkt me wel wat……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Xewal schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:20:
Nokia streaming-box 8000 lijkt me wel wat……
Misschien is het volgende topic meer op zijn plaats nu het niet alleen maar over Mi gaat? [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
hardware-lover schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:49:
[...]

Misschien is het volgende topic meer op zijn plaats nu het niet alleen maar over Mi gaat? [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic
Je haalt zelf andere boxen aan en vraagt dan om een ander topic. Laat het lekker hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Penthe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:31:
[...]
Je haalt zelf andere boxen aan en vraagt dan om een ander topic. Laat het lekker hetzelfde.
Ik verwijs naar een algemeen topic beste, ik vraag helemaal nergens om. Lijkt mij een beetje vreemd om nu over een specifiek ander apparaat te gaan praten hier (de Nokia 8000). Als jij niet begrijpt waarom, jammer maar helaas.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ik weet niet of jullie de nieuwe Kodi "Matrix" 19.4 al op de Mi Box hebben gezet, deze is (nog)niet via de playstore te downloaden.

Ik heb Kodi "Matrix" 19.4 ondertussen iets meer dan een week in gebruik en moet zeggen dat ik tot op heden nog niets raars ben tegengekomen bij het afspelen van video en audio bestanden.

Je kunt Kodi "Matrix" 19.4 makkelijk op de Mi Box zetten via je lokale netwerk met de X-Plore app.

Kodi "Matrix" 19.4 is in de onderstaande link onderaan te downloaden, voor mijn Mi Box 3 had ik de 32bits versie nodig.

https://kodi.tv/article/kodi-matrix-19-4-release/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 13:07
Mijn huidige Kodi 19.3 doet ook niet "raar". :-)
Al gebruik ik vooral (waar kan) android apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
david72 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:06:
Mijn huidige Kodi 19.3 doet ook niet "raar". :-)
Al gebruik ik vooral (waar kan) android apps.
Die van mij wel en deed bij afsluiting ook 2 minuten hangen voor ik weer verder kon, en ik heb het enkel over android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-05 18:45

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Weet iemand of je audio van de Mi box via je telefoon kan laten lopen? Dus dat je telefoon als Bluetooth receiver fungeert, of in geval van streamen het geluid uit je telefoon komt en beeld op tv. Ik wil namelijk een bedrade koptelefoon kunnen gebruiken via mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
hardware-lover schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:41:
[...]

Heb ik "toevallig" ook staan. Ik verbind deze op mijn Android TV boxen op IP adres, niet via M3U.
Wat is het voordeel? Ik heb hier een zero 4k en een shield pro. Maar die staan apart ieder op een HDMI ingang.

(Ook nog een mi box s en een dm500hd)

Streamt dat dan door de VU of moet ik dat anders zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PaPa schreef op donderdag 14 april 2022 @ 01:24:
Weet iemand of je audio van de Mi box via je telefoon kan laten lopen? Dus dat je telefoon als Bluetooth receiver fungeert, of in geval van streamen het geluid uit je telefoon komt en beeld op tv. Ik wil namelijk een bedrade koptelefoon kunnen gebruiken via mijn telefoon.
Ik heb er even naar gezocht, ik dacht dat zal beslist simpel "geregeld" kunnen worden. Blijkt echter niet zo te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

humptydumpty schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:25:
[...]
Wat is het voordeel? Ik heb hier een zero 4k en een shield pro. Maar die staan apart ieder op een HDMI ingang.

(Ook nog een mi box s en een dm500hd)

Streamt dat dan door de VU of moet ik dat anders zien?
Voordeel, tja?

Ik heb ze ook allemaal via HDMI aangesloten staan, daarin geen verschil.

Via ip adres verbonden is binnen Android TV ook meteen de gids beschikbaar zonder daar wat extra's voor te moeten doen. Zender overzicht is zo ook altijd actueel omdat deze direct uit de VU wordt uitgelezen en niet via een aangemaakt m3u bestand.

Heb je op diverse plekken in huis een Android TV spelertje staan dan is daar ook het VU signaal beschikbaar, maar dat weet jij ook vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

hardware-lover schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:37:
[...]

Ik heb er even naar gezocht, ik dacht dat zal beslist simpel "geregeld" kunnen worden. Blijkt echter niet zo te zijn.
Thanks, ik dacht ik zie iets over het hoofd maar helaas. Eigenaardig dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:13
PaPa schreef op donderdag 14 april 2022 @ 01:24:
Gaat het dan om de telefoon of de bedrade koptelefoon?
In geval het laatste en in geval deze 3.5 mm is zou je kunnen kijken of een Bluetooth headset met 3.5 mm aansluiting een optie is. Bijvoorbeeld zoiets.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heisenbug
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01:29
Ik heb een Mi Box S gekocht en ik ben er best wel blij mee. Eerst alle bloatware eraf gegooid en daarna Kodi, Plex en F1 TV geïnstalleerd. Werkt allemaal erg goed. Alleen de Wifi snelheid is niet heel erg geweldig dus ik heb maar een ethernet adapter besteld.

Overigens was ik enigszins verbaasd dat ik al m'n Kodi data plus alle addons vanaf m'n oude Intel NUC mediaspeler zo kon overzetten naar de Mi Box en het allemaal gewoon in een keer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPa

PaPa

alesandro_46 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:29:
[...]

Gaat het dan om de telefoon of de bedrade koptelefoon?
In geval het laatste en in geval deze 3.5 mm is zou je kunnen kijken of een Bluetooth headset met 3.5 mm aansluiting een optie is. Bijvoorbeeld zoiets.
Leuk ding :). Het gaat mij erom dat ik een vijftal koptelefoons heb liggen met draad en dat ik geen zin heb om er nog een te kopen voor die enkele keer dat ik 's tv kijk met een koptelefoon. De techniek is immers reeds aanwezig dacht ik, but oh my was I wrong. En ik heb ook een beetje een hekel aan die bluetooth dingen, ik vergeet m'n telefoon al op te laden dus dat is natuurlijk vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:48
Ik heb sinds kort de TV stick 4K. Ik ben hier zeer tevreden over. Als ik echter het startscherm kies bovenaan in het menu, zie ik daar mooi alle favoriete apps die ik heb geïnstalleerd.
Tussen het bovenste menu (zoeken, startscherm, ontdekken, apps en de instellingen) en het rijtje met de 'favoriete apps' worden suggesties getoond van voornamelijk Disney+. Ik heb hier echter geen abonnement op en dit irriteert mij. Is er een manier om die suggesties te verwijderen dan wel aan te passen naar diensten waar ik wel een abonnement op heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@I_am_I Ik vermoed dat Google betaald krijgt om die suggesties te laten zien... Volgens mij is de enige oplossing een andere launcher/skin installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

I_am_I schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:18:
Ik heb sinds kort de TV stick 4K. Ik ben hier zeer tevreden over. Als ik echter het startscherm kies bovenaan in het menu, zie ik daar mooi alle favoriete apps die ik heb geïnstalleerd.
Tussen het bovenste menu (zoeken, startscherm, ontdekken, apps en de instellingen) en het rijtje met de 'favoriete apps' worden suggesties getoond van voornamelijk Disney+. Ik heb hier echter geen abonnement op en dit irriteert mij. Is er een manier om die suggesties te verwijderen dan wel aan te passen naar diensten waar ik wel een abonnement op heb?
Dit is niet iets wat specifiek op gaat voor Xiaomi, het zit in Android/Google TV en is via updates van bepaalde systeem apps zo tot stand gekomen. Het zou er over een tijdje zomaar weer anders uit kunnen zien dan wat je nu te zien krijgt.

Zoals hier eerder wordt geopperd rest enkel het gebruiken van een alternatieve launcher/skin, in de praktijk lijkt dat echter vaak niet het gewenste (degelijke) resultaat te hebben en rest het accepteren van wat Google je voorschotelt of over te stappen naar iets wat het niet laat zien. Dat zal in de meeste gevallen dan geen Android/Google TV apparaat zijn ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10:48
hardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:38:
[...]

Dit is niet iets wat specifiek op gaat voor Xiaomi, het zit in Android/Google TV en is via updates van bepaalde systeem apps zo tot stand gekomen. Het zou er over een tijdje zomaar weer anders uit kunnen zien dan wat je nu te zien krijgt.

Zoals hier eerder wordt geopperd rest enkel het gebruiken van een alternatieve launcher/skin, in de praktijk lijkt dat echter vaak niet het gewenste (degelijke) resultaat te hebben en rest het accepteren van wat Google je voorschotelt of over te stappen naar iets wat het niet laat zien. Dat zal in de meeste gevallen dan geen Android/Google TV apparaat zijn ben ik bang.
Ik was al een beetje bang voor dit antwoord. Gevalletje mee leren leven dus. Er zijn ergere dingen op de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Laatst online: 14:14
I_am_I schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:14:
[...]

Ik was al een beetje bang voor dit antwoord. Gevalletje mee leren leven dus. Er zijn ergere dingen op de wereld.
Ik heb tot nu toe de update van Android TV HOME van 16 maart tegen kunnen houden zodat ik nog nergens last van heb maar als er een grote update komt zal dat wel niet meer lukken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

I_am_I schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:14:
[...]
Ach, na enige tijd weet je niet beter en let je er niet eens meer op, tenminste, zo gaat dat voor mij 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
hardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:56:
[...]

Ach, na enige tijd weet je niet beter en let je er niet eens meer op, tenminste, zo gaat dat voor mij 😉
Heb zelf ook jarenlang naar de commerciëlen gekeken tot ik er genoeg van kreeg. Toen kwam on demand was het veel beter mogelijk om reclame te ontwijken. Om dat te voorkomen word de reclame nu rechtstreeks op je hardware geprakt en voel ik me nog meer gevangen dan 15 jaar geleden.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

drs.titulaer schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:54:
[...]
Heb zelf ook jarenlang naar de commerciëlen gekeken tot ik er genoeg van kreeg. Toen kwam on demand was het veel beter mogelijk om reclame te ontwijken. Om dat te voorkomen word de reclame nu rechtstreeks op je hardware geprakt en voel ik me nog meer gevangen dan 15 jaar geleden.
Via On Demand hebben de commerciëlen nu ook vaak ingebakken dat een (vertraagd bekeken) uitzending van vandaag nog steeds verplicht reclame kijken is. Een of meerdere dagen later is dat dan meestal niet meer het geval bij dezelfde uitzending.

Ik denk dat ik inmiddels reclame blind ben of zo (of simpelweg te oud, dat kan ook), er blijft niets hangen van wat ze me allemaal voorschotelen. Interne opslag vol denk ik, prima zo (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Sinds een week of 2 loopt de Ziggo Go app geregeld vast op onze Mi Box S. Beeld bevriest maar geluid loopt wel door. Werkte voorheen vlekkenloos. Meer mensen die issues ondervinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan H.
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:54
Whis! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:58:
Sinds een week of 2 loopt de Ziggo Go app geregeld vast op onze Mi Box S. Beeld bevriest maar geluid loopt wel door. Werkte voorheen vlekkenloos. Meer mensen die issues ondervinden?
Ja, hier ook. Soms reboot de box ook bij gebruik van de app. Het vreemde is, dat het niet na een update van de Ziggo- app komt, want die is al een tijd niet ge- update. Het opnieuw installeren van de app zorgt er ook niet voor dat dit wordt opgelost.
Ik ga de Mi Box maar eens herstellen naar fabreksinstellingen om te kijken, of dit vervelende probleem hiermee verdwijnt.

[ Voor 3% gewijzigd door Jan H. op 04-05-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Jan H. schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:37:
[...]

Ja, hier ook. Soms reboot de box ook bij gebruik van de app. Het vreemde is, dat het niet na een update van de Ziggo- app komt, want die is al een tijd niet ge- update. Het opnieuw installeren van de app zorgt er ook niet voor dat dit wordt opgelost.
Ik ga de Mi Box maar eens herstellen naar fabreksinstellingen om te kijken, of dit vervelende probleem hiermee verdwijnt.
Jup, kan me niet herinneren dat de app geupdate is in de tussentijd. Misschien zonder update toch een verandering in de manier waarop de content gestreamd wordt naar het device toe? Spontante reboots komen ook om de haverklap voor idd. Andere apps werken verder vlekkenloos (YouTube, Netflix, Twitch etc.).

Reinstall van de app heeft bij mij ook niet mogen baten. Ik hoor graag of een reset naar fabrieksinstellingen geholpen heeft! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:39
Ik heb al een aantal jaar een Mibox, erg tevreden over behalve de 8gb opslag. Ik kan met al die streamingdiensten niet alles geinstalleerd houden…. Is er al zicht op een opvolger van Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan H.
Whis! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:22:
[...]

Reinstall van de app heeft bij mij ook niet mogen baten. Ik hoor graag of een reset naar fabrieksinstellingen geholpen heeft! :)
Gistermiddag reset gedaan, gisteravond en vanmorgen even eea op meerdere zenders bekeken (want ik kreeg het idee, dat het vastlopen niet bij bijvorbeeld de NPO- zenders gebeurde). Het kan toeval zijn, maar ik heb hierbij tot nu toe geen haperingen of reboots gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeuroticaPills schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:45:
Ik heb al een aantal jaar een Mibox, erg tevreden over behalve de 8gb opslag. Ik kan met al die streamingdiensten niet alles geinstalleerd houden…. Is er al zicht op een opvolger van Xiaomi?
De normale streaming apps en wat ze in cache opslaan zouden echt geen probleem mogen geven binnen de standaard beschikbare opslagruimte.

Heb je al eens gekeken welke app(s) jou het probleem geven voor de opslag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
NeuroticaPills schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:45:
Als je het USB poortje nog vrij hebt op je Mi Box steek er dan een mem stickje in van 32GB(groter kan niet) en formatteer dit onder de Mi Box settings als systeem geheugen en wala je hebt 40GB opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:53
Ik heb een tijdje geleden een subwoofer aangesloten op mijn reciever. Het vreemde is dat ik merk met het gebruik van de TV Stick dat ik geen geluid uit de subwoofer hoor. Ik gebruik Plex, die zegt dat hij DTS geluid rechtstreeks afspeelt zonder transcoding.
Ga ik in het menu van de reciever en doe een geluidstest dan doet de subwoofer het wel. Ook als ik Youtube start en een 5.1 geluidstest doe dan werkt alles prima, behalve het LFE kanaal (subwoofer).
Ik heb in de geluidinstellingen al gespeeld met de optie PCM, HDMI maar niets helpt.

De stick zit rechtstreeks aangesloten op de reciever.

Anderen die hier iets vanaf weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan H.
Jan H. schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:12:
[...]

Gistermiddag reset gedaan, gisteravond en vanmorgen even eea op meerdere zenders bekeken (want ik kreeg het idee, dat het vastlopen niet bij bijvorbeeld de NPO- zenders gebeurde). Het kan toeval zijn, maar ik heb hierbij tot nu toe geen haperingen of reboots gehad.
Helaas, zojuist toch weer een spontane reboot bij het gebruiken van de Ziggo Go app :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Laatst online: 14:14
Jan H. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Helaas, zojuist toch weer een spontane reboot bij het gebruiken van de Ziggo Go app :'(
Ik heb dit bij de app van NlZiet gehad, dat was opgelost nadat ik op advies van bekabeld naar wifi ben gegaan. Mogelijk speelt dit bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan H.
ratzz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:05:
[...]

Ik heb dit bij de app van NlZiet gehad, dat was opgelost nadat ik op advies van bekabeld naar wifi ben gegaan. Mogelijk speelt dit bij jou ook?
Hier hangt ' ie gewoon aan wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:31
Jan H. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:02:
[...]

Ik ervaar helaas dezelfde problemen met spontane reboots en het beeld dat bevriest maar geluid loopt wel door. Het laatste probleem los ik op door even naar een andere zender te zappen en weer terug.

Goed om te weten dat resetten niet helpt, dat scheelt alles weer opnieuw instellen.

Wel vreemd dat dit zomaar kan onstaan en dat het eigenlijk niet duidelijk is waardoor het wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
D.I.N.G schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:35:
[...]

Ik ervaar helaas dezelfde problemen met spontane reboots en het beeld dat bevriest maar geluid loopt wel door. Het laatste probleem los ik op door even naar een andere zender te zappen en weer terug.

Goed om te weten dat resetten niet helpt, dat scheelt alles weer opnieuw instellen.

Wel vreemd dat dit zomaar kan onstaan en dat het eigenlijk niet duidelijk is waardoor het wordt veroorzaakt.
Als je nog steeds dezelfde versie app hebt en je hebt zelfs een reset gedaan en het probleem blijft dan kan het niet anders zijn dan dat er iets veranderd is in de manier van streamen naar de Ziggo Go app waardoor de zaak mis loopt. Misschien is het probleem doorgeven aan Ziggo zelf de oplossing, je zou ook een goed stukje commentaar kunnen geven in de playstore waar de developers vrijwel altijd meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:16
Door dat uitvallen van de Ziggo go app ben ik geneigd om over te stappen naar een nieuwere mi stick (we hebben nu een mi box 4)
Of maakt het niet uit en stopt de Ziggo go app op de stick ook regelmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan H.
creon schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:23:
Door dat uitvallen van de Ziggo go app ben ik geneigd om over te stappen naar een nieuwere mi stick (we hebben nu een mi box 4)
Of maakt het niet uit en stopt de Ziggo go app op de stick ook regelmatig?
In de Ziggo Community lees ik dat exact dezelfde problemen zich voordoen met de Ziggo Go app op de stick. Dit gaat dus geen oplossing voor je zijn, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jan H. schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:35:
[...]
In de Ziggo Community lees ik dat exact dezelfde problemen zich voordoen met de Ziggo Go app op de stick. Dit gaat dus geen oplossing voor je zijn, vrees ik.
Er zijn 2 Mi sticks, onderling aardig verschillend. Of zijn er problemen met beide sticks gemeld?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste