Vind een stick erg onhandig, wil een box met daarop de nodige extra aansluitingen. Hopelijk komen ze nog met een nieuwe versie Mi Box in de toekomst, dan schaf ik die per direct aan.
.
.
[ Voor 5% gewijzigd door mbovenka op 02-02-2022 19:00 ]
Wat mis je dan? Is toch kwestie van een usb hub aan te sluiten met eventueel een ethernet poort etc.Penthe schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:17:
Vind een stick erg onhandig, wil een box met daarop de nodige extra aansluitingen. Hopelijk komen ze nog met een nieuwe versie Mi Box in de toekomst, dan schaf ik die per direct aan.
.
2 USB poortjes bijv. dat je geen extra dingen nodig hebt, en een stickje steek je direct in de TV of hangt lelijk aan een kabel te bengelen. En bij mij werkt de box probleemloos draadloos dus nog geen eth poort nodig. Zou toch wel handig zijn als deze er op de box standaard bijkomt.jongetje schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 20:05:
[...]
Wat mis je dan? Is toch kwestie van een usb hub aan te sluiten met eventueel een ethernet poort etc.
Het aanzetten van je TV zal binnen de instellingen van zowel de MI Stick alsook je TV gedaan moeten worden (kijk eens naar CEC of hoe dit genaamd is voor je TV).FF schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:36:
Vandaag de Xiaomi TV Stick 4k ontvangen en aangesloten op een LG OLED TV.
Deze vervangt de Chromecast (2).
Er zijn een paar dingen die ik niet op kan lossen, hopelijk hebben jullie tips.
1.
Met Chromecast kon ik vanaf de telefoon naar de CC streamen en de TV gaat aan.
Met de Mi lukt me dit niet, de Mi kan niet gevonden worden.
De Mi heeft een eigen stroomaansluiting, dus het is niet dat hij geen stroom heeft.
Waar kan ik instellen dat ik altijd naar de Mi kan streamen en dat hij de TV aanzet?
De instellingen daarvoor (ook al heb je inmiddels een andere "oplossing"), zit binnen de Google Home app. Je kunt het daar via het (eerder toegevoegde) apparaat instellen.2.
De CC had een optie om de schermbeveiliging aan te passen (Ambiance mode).
Probeer ik dat via de Mi dan is het instellingscherm in Google Home leeg.
Als ik in het Mi-menu kijk dan staat er als screensaver slechts 3 termen: 'Scherm uitschakelen', 'Backdrop' en 'Kleuren'. 'Backdrop' toont nu wel foto's van Google maar niet mijn eigen fotoalbum zoals voorheen.
Ik zie helaas ook geen optie om evt. een andere screensaver te installeren zodat ik wel foto's kan bekijken (het mooiste zou van onze NAS/DLNA zijn, maar dat is een ander verhaal)
Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?
Kijk eens binnen de audio-instellingen van je Stick en speel wat met die instellingen en kijk wat de gevolgen zijn?3.
Ik heb veel problemen met het volume.
Afstandsbediening van Mi gekoppeld aan de TV.
Alle apps (denk Netflix of YouTube) zijn erg zacht. Ik moet de TV volume op 100 zetten om het een beetje te kunnen verstaan.
Afstandsbediening van Mi ontkoppeld van de TV.
Volume van Mi op 15 (= max) gezet.
TV volume is redelijk rond de 20-25.
Gebruiken van de apps op de TV zelf.
TV volume is perfect rond de 10.
Is er misschien een optie op de TV of de Mi die ik aan moet passen?
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Ja en zelfs met 720p gebeurt het.hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 17:13:
@Freakster86, je hebt de refreshrate van de Mi ook op @50Hz staan en de resolutie daarbij niet hoger dan 1080p?
Vooral de 50Hz is belangrijk, staat deze op 60 dan gaat het stotteren want 60Hz is voor buiten Europa.
I know, vastgezet op 50Hz, dus dat is het ook niet. Binnen de app van KPN heb je verder geen instellingen die hiermee te maken hebben.Penthe schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 22:27:
[...]
Vooral de 50Hz is belangrijk, staat deze op 60 dan gaat het stotteren want 60Hz is voor buiten Europa.
Hij wordt gewoon niet gezien.hardware-lover schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 12:38:
[...]
Het aanzetten van je TV zal binnen de instellingen van zowel de MI Stick alsook je TV gedaan moeten worden (kijk eens naar CEC of hoe dit genaamd is voor je TV).
Ik heb je (nieuw model) stick niet dus kan het niet zelf testen specifiek met dit model. Als ik op mijn telefoon kijk dan zie ik alle streaming apparaten (via Chromecast), en dit zijn er nogal wat, ook voorbij komen en indien ik een speler kies die aan de TV hangt dan worden keurig mijn TV en receiver aangezet en begint het afspelen ook. Dus lastig inschatten waarom dat bij jou nu niet kan.
Dat dacht ik dus ook.De instellingen daarvoor (ook al heb je inmiddels een andere "oplossing"), zit binnen de Google Home app. Je kunt het daar via het (eerder toegevoegde) apparaat instellen.
De enige instelling is Surround, Passthrough of Automatisch.Kijk eens binnen de audio-instellingen van je Stick en speel wat met die instellingen en kijk wat de gevolgen zijn?
Testing, one, two ...
Het gebeurd niet vaak dat ik iets zo nieuw koop.hardware-lover schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 10:32:
@FF, dat laatste. Deze stick is nog zo nieuw dat vrijwel niemand deze al heeft. Normaal gesproken koop ik een nieuw model vrij snel aan ter test maar deze stick is op dit moment nog veel te duur, dus ik wacht nog even.
Helaas kan ik verder niet veel voor je betekenen op dit moment ben ik bang.
IK heb het zojuist getest en hij start op met de USB-kabel aangesloten aan de televisie.njitter schreef op zaterdag 5 februari 2022 @ 20:49:
Weet iemand of je de Mi TV Stick 4K versie ook enkel met stroom uit de USB poort van de TV kan gebruiken, net zoals de 1e versie?
Oplossingen die ik ondertussen gevonden heb.FF schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:36:
Voor screensaver en fotoalbum gebruik ik nu de app 'Photo Gallery and Screensaver'.2.
De CC had een optie om de schermbeveiliging aan te passen (Ambiance mode).
Probeer ik dat via de Mi dan is het instellingscherm in Google Home leeg.
Als ik in het Mi-menu kijk dan staat er als screensaver slechts 3 termen: 'Scherm uitschakelen', 'Backdrop' en 'Kleuren'. 'Backdrop' toont nu wel foto's van Google maar niet mijn eigen fotoalbum zoals voorheen.
Ik zie helaas ook geen optie om evt. een andere screensaver te installeren zodat ik wel foto's kan bekijken (het mooiste zou van onze NAS/DLNA zijn, maar dat is een ander verhaal)
Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?
Hier heb ik bij toeval een oplossing voor gevonden.3.
Ik heb veel problemen met het volume.
Afstandsbediening van Mi gekoppeld aan de TV.
Alle apps (denk Netflix of YouTube) zijn erg zacht. Ik moet de TV volume op 100 zetten om het een beetje te kunnen verstaan.
Afstandsbediening van Mi ontkoppeld van de TV.
Volume van Mi op 15 (= max) gezet.
TV volume is redelijk rond de 20-25.
Gebruiken van de apps op de TV zelf.
TV volume is perfect rond de 10.
Is er misschien een optie op de TV of de Mi die ik aan moet passen?
Testing, one, two ...
Nopehardware-lover schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:43:
@FF, er was eerder iets wat dan schijnbaar toch niet helemaal lekker zat gezien je eerdere reactie;
"Google Home heeft echter totaal geen instellingen voor dit apparaat, het scherm is gewoon leeg."
Heb je nu iets gewijzigd binnen de instellingen waardoor dat nu wel lukte?
[ Voor 42% gewijzigd door FF op 06-02-2022 13:56 ]
Wat bedoel je dan met je reactie; "Vanuit Google Home kan je de Mi benaderen en daar het volume apart aanpassen."?FF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:54:
[...]
Nope
Dit zijn de schermen die ik binnen Google Home heb.
[knip]
Testing, one, two ...
Ik heb de Mi Stick binnen mijn Google Home-app toegevoegd.hardware-lover schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:57:
[...]
Wat bedoel je dan met je reactie; "Vanuit Google Home kan je de Mi benaderen en daar het volume apart aanpassen."?
Heb je binnen de Google Home app wel gezocht (+) naar de Mi Stick?
Die schermen zijn juist, je moet enkel nog even een ruimte selecteren en dan komt ook de mogelijkheid voor afstandsbediening erbij. Daarnaast is via het tandwiel de sfeerstand te activeren, maar daar ben jij volgens mij al achter (dacht ik)?FF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:11:
[...]
Ik heb de Mi Stick binnen mijn Google Home-app toegevoegd.
[knip]
Als ik daar op klik krijg ik dus de schermen uit mijn vorige bericht.
Testing, one, two ...
Dát was inderdaad de oplossing voor het instellingen-menu.hardware-lover schreef op zondag 6 februari 2022 @ 14:27:
[...]
Die schermen zijn juist, je moet enkel nog even een ruimte selecteren en dan komt ook de mogelijkheid voor afstandsbediening erbij. Daarnaast is via het tandwiel de sfeerstand te activeren, maar daar ben jij volgens mij al achter (dacht ik)?
Testing, one, two ...
Dat is dan volgens mij wel een voordeel tov de Chromecast with Google TV. Die krijgt volgens mij niet genoeg spanning uit de USB poort van de TV.FF schreef op zondag 6 februari 2022 @ 13:18:
[...]
IK heb het zojuist getest en hij start op met de USB-kabel aangesloten aan de televisie.
Op deze manier weet je volgens mij wel zeker dat de Mi uit staat als de TV uit staat.
@jongetje Ik heb nu een lang snoer met zo'n C7 ("8-plug") in de TV. Ik ben niet bekend met verdeelblokjes.jongetje schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 11:49:
@njitter Uiteindelijk heeft je TV ook stoom nodig dus kun je daar ook een verdeelblokje plaatsen.
https://www.bol.com/nl/nl...3-meter/9300000022972461/njitter schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:21:
[...]
@jongetje Ik heb nu een lang snoer met zo'n C7 ("8-plug") in de TV. Ik ben niet bekend met verdeelblokjes.
ah ja, zo snap ik hem wel. Deze kabel is denk ik alleen wat dikker dan een C7 snoer.. Ligt nu in een kabelgootje
Heb je optie 1 nog aan de praat gekregen? Mijn tv stick wordt ook niet gezien als ik op mijn telefoon casten kies van een afbeelding of filmpjes. In google home wordt hij wel gezien maar dan cast ik mijn scherm, dat wil ik nou net niet. Casten naar mijn lg tv lukt wel.FF schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 21:36:
1.
Met Chromecast kon ik vanaf de telefoon naar de CC streamen en de TV gaat aan.
Met de Mi lukt me dit niet, de Mi kan niet gevonden worden.
De Mi heeft een eigen stroomaansluiting, dus het is niet dat hij geen stroom heeft.
Waar kan ik instellen dat ik altijd naar de Mi kan streamen en dat hij de TV aanzet?
De wondere wereld van de micro-electonica
En terecht (misschien).drs.titulaer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:43:
Update voor MIbox 3. Ik durf niet meer.
Testing, one, two ...
[ Voor 40% gewijzigd door jongetje op 17-02-2022 07:48 ]
Ik heb het aangedurfd, en bij mij is de update zonder probleem verlopen (wel eerst reboot uitgevoerd, ik heb dit ergens in dit topic gelezen als tip). Bij mij was dit de update waarbij je de 'Alphonso Recommendations' optie krijgt , dus die uiteraard niet geactiveerd.drs.titulaer schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 20:43:
Update voor MIbox 3. Ik durf niet meer.
[ Voor 39% gewijzigd door Negakinu op 17-02-2022 09:19 ]
too old, too cold
Er is geen nieuwere update meer uitgekomen na degene(n) die zoveel gebruikers in de problemen hebben gebracht, tot nu toe is er dus nog niet aangetoond dat ze ervan hebben geleerd en blijkbaar hebben ze ook niet werkelijk de haast om er een uit te brengen die 100% goed installeerbaar is.jongetje schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:47:
Ik mag toch hopen dat ze daar van hebben geleerd...
Daarnaast ben ik wel verrast dat er nog steeds updates voor komen.
Testing, one, two ...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
In de categorie: zit de stekker er in?!david72 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 11:31:
Ja, of zelfs een muis.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Als je Google gebruikt vind je er meerdere maar of dat veilig is dat is nog maar de vraag. Ik zou het risico niet nemen.Baddie09 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:42:
Heeft iemand voor mij een link naar een downloadbare APK versie van de Telenet Android TV app? Ik wil deze sideloaden aangzien ik hem niet in de store kan vinden, maar ik vind alleen maar de gewone andoid versies die het niet doen op de Mibox.
Ik ben me bewust van de risico's maar het is op dit moment de enige mogelijkheid om het te installeren. Ik had er al een gevonden maar die bleek niet goed te werken na installatie (de afstandsbediening werkte niet goed).Penthe schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 14:01:
[...]
Als je Google gebruikt vind je er meerdere maar of dat veilig is dat is nog maar de vraag. Ik zou het risico niet nemen.
Hier heb je er 2 maar installeren is geheel op eigen risico.Baddie09 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 16:25:
[...]
Ik ben me bewust van de risico's maar het is op dit moment de enige mogelijkheid om het te installeren. Ik had er al een gevonden maar die bleek niet goed te werken na installatie (de afstandsbediening werkte niet goed).
Helaas, beiden werken niet (goed) op de box. De ene is voor Android en de andere heeft hetzelfde probleem als de eerste APK die ik probeerde dat de navigatie in de app niet goed werkt.Penthe schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 13:14:
[...]
Hier heb je er 2 maar installeren is geheel op eigen risico.
https://apkcombo.com/telenet-tv/be.telenet.tv/
https://apkgk.com/be.telenet.tv
Tja ik gaf wat er aanwezig is aan laatste apk´s en die zijn nog altijd van 2021 nieuwer nog niet los gezien er vanuit gaande dat die er wel zijn. Best mogelijk dat een huidige versie wel werkt maar helaas niet aanwezig als losse apk download op dit moment.Baddie09 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 13:44:
[...]
Helaas, beiden werken niet (goed) op de box. De ene is voor Android en de andere heeft hetzelfde probleem als de eerste APK die ik probeerde dat de navigatie in de app niet goed werkt.
Als je Kodi draait op de Mi Box of stick dan kan die prima je smb of nfs share benaderen. Qua performance had ik in het verleden meer succes met nfs op mijn ds110j. Alles hangt wel af van je wifi verbinding en hoe groot die mkv files zijn. Uit ervaring kan ik zeggen dat Plex of Emby als bibliotheek een no-go zijn voor je ds110j, veel te traag qua database performance.niels132 schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:31:
Graag even advies:
Ik heb nu een (stokoude) pricewatch: D-Link DSM-380 Boxee Box mediaspeler, maar inmiddels ontbreekt alle ondersteuning en alle nieuwe zijn streamingdiensten niet ondersteund.
Ik ben op zoek naar een mediaspeler die ook goed mkv files vanaf mijn NAS (ook een oudje, Synology DS110J) kan afspelen. Kan dit goed met een Xiaomi Mi Box S of Xiaomi TV Stick 4K? Is het ontbreken van de netwerkaansluiting een probleem of kan dit prima via wifi?
Testing, one, two ...
Let wel, er zijn Android TV spelers en Android spelers voor aan TV. en v.w.b. app support kan dat een wereld van verschil betekenen. Als voorbeeld;Xewal schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:46:
#hardware-lover thx vj reactie, inderdaad een mediaplayer met een netwerkaansluiting is beter. Ik had Ugoos X4 pro, die kon het allemaal, maar had 3 afstandsbedieningen die niet echt werkten. Ik ga naar een betaalbare mediaspeler kijken;
vnl voor hbo Max Sopranos…. Thx fijn weekend
Testing, one, two ...
Heb ik "toevallig" ook staan. Ik verbind deze op mijn Android TV boxen op IP adres, niet via M3U.Xewal schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 22:48:
M3U via mijn Vu+ uno SE 4K
Testing, one, two ...
Misschien is het volgende topic meer op zijn plaats nu het niet alleen maar over Mi gaat? [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topicXewal schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:20:
Nokia streaming-box 8000 lijkt me wel wat……
Testing, one, two ...
Je haalt zelf andere boxen aan en vraagt dan om een ander topic. Laat het lekker hetzelfde.hardware-lover schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 09:49:
[...]
Misschien is het volgende topic meer op zijn plaats nu het niet alleen maar over Mi gaat? [Mediaplayer] Het grote Android mini tv topic
Ik verwijs naar een algemeen topic beste, ik vraag helemaal nergens om. Lijkt mij een beetje vreemd om nu over een specifiek ander apparaat te gaan praten hier (de Nokia 8000). Als jij niet begrijpt waarom, jammer maar helaas.Penthe schreef op maandag 14 maart 2022 @ 22:31:
[...]
Je haalt zelf andere boxen aan en vraagt dan om een ander topic. Laat het lekker hetzelfde.
Testing, one, two ...
Die van mij wel en deed bij afsluiting ook 2 minuten hangen voor ik weer verder kon, en ik heb het enkel over android.david72 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:06:
Mijn huidige Kodi 19.3 doet ook niet "raar". :-)
Al gebruik ik vooral (waar kan) android apps.
Wat is het voordeel? Ik heb hier een zero 4k en een shield pro. Maar die staan apart ieder op een HDMI ingang.hardware-lover schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 23:41:
[...]
Heb ik "toevallig" ook staan. Ik verbind deze op mijn Android TV boxen op IP adres, niet via M3U.
Ik heb er even naar gezocht, ik dacht dat zal beslist simpel "geregeld" kunnen worden. Blijkt echter niet zo te zijn.PaPa schreef op donderdag 14 april 2022 @ 01:24:
Weet iemand of je audio van de Mi box via je telefoon kan laten lopen? Dus dat je telefoon als Bluetooth receiver fungeert, of in geval van streamen het geluid uit je telefoon komt en beeld op tv. Ik wil namelijk een bedrade koptelefoon kunnen gebruiken via mijn telefoon.
Testing, one, two ...
Voordeel, tja?humptydumpty schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:25:
[...]
Wat is het voordeel? Ik heb hier een zero 4k en een shield pro. Maar die staan apart ieder op een HDMI ingang.
(Ook nog een mi box s en een dm500hd)
Streamt dat dan door de VU of moet ik dat anders zien?
Testing, one, two ...
Thanks, ik dacht ik zie iets over het hoofd maar helaas. Eigenaardig dat dit niet tot de mogelijkheden behoort.hardware-lover schreef op donderdag 14 april 2022 @ 14:37:
[...]
Ik heb er even naar gezocht, ik dacht dat zal beslist simpel "geregeld" kunnen worden. Blijkt echter niet zo te zijn.
Gaat het dan om de telefoon of de bedrade koptelefoon?PaPa schreef op donderdag 14 april 2022 @ 01:24:
Weet iemand of je audio van de Mi box via je telefoon kan laten lopen? Dus dat je telefoon als Bluetooth receiver fungeert, of in geval van streamen het geluid uit je telefoon komt en beeld op tv. Ik wil namelijk een bedrade koptelefoon kunnen gebruiken via mijn telefoon.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Leuk dingalesandro_46 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 00:29:
[...]
Gaat het dan om de telefoon of de bedrade koptelefoon?
In geval het laatste en in geval deze 3.5 mm is zou je kunnen kijken of een Bluetooth headset met 3.5 mm aansluiting een optie is. Bijvoorbeeld zoiets.
Dit is niet iets wat specifiek op gaat voor Xiaomi, het zit in Android/Google TV en is via updates van bepaalde systeem apps zo tot stand gekomen. Het zou er over een tijdje zomaar weer anders uit kunnen zien dan wat je nu te zien krijgt.I_am_I schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:18:
Ik heb sinds kort de TV stick 4K. Ik ben hier zeer tevreden over. Als ik echter het startscherm kies bovenaan in het menu, zie ik daar mooi alle favoriete apps die ik heb geïnstalleerd.
Tussen het bovenste menu (zoeken, startscherm, ontdekken, apps en de instellingen) en het rijtje met de 'favoriete apps' worden suggesties getoond van voornamelijk Disney+. Ik heb hier echter geen abonnement op en dit irriteert mij. Is er een manier om die suggesties te verwijderen dan wel aan te passen naar diensten waar ik wel een abonnement op heb?
Testing, one, two ...
Ik was al een beetje bang voor dit antwoord. Gevalletje mee leren leven dus. Er zijn ergere dingen op de wereld.hardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 12:38:
[...]
Dit is niet iets wat specifiek op gaat voor Xiaomi, het zit in Android/Google TV en is via updates van bepaalde systeem apps zo tot stand gekomen. Het zou er over een tijdje zomaar weer anders uit kunnen zien dan wat je nu te zien krijgt.
Zoals hier eerder wordt geopperd rest enkel het gebruiken van een alternatieve launcher/skin, in de praktijk lijkt dat echter vaak niet het gewenste (degelijke) resultaat te hebben en rest het accepteren van wat Google je voorschotelt of over te stappen naar iets wat het niet laat zien. Dat zal in de meeste gevallen dan geen Android/Google TV apparaat zijn ben ik bang.
Ik heb tot nu toe de update van Android TV HOME van 16 maart tegen kunnen houden zodat ik nog nergens last van heb maar als er een grote update komt zal dat wel niet meer lukken vrees ik.I_am_I schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:14:
[...]
Ik was al een beetje bang voor dit antwoord. Gevalletje mee leren leven dus. Er zijn ergere dingen op de wereld.
Ach, na enige tijd weet je niet beter en let je er niet eens meer op, tenminste, zo gaat dat voor mij 😉I_am_I schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:14:
[...]
Ik was al een beetje bang voor dit antwoord. Gevalletje mee leren leven dus. Er zijn ergere dingen op de wereld.
Testing, one, two ...
Heb zelf ook jarenlang naar de commerciëlen gekeken tot ik er genoeg van kreeg. Toen kwam on demand was het veel beter mogelijk om reclame te ontwijken. Om dat te voorkomen word de reclame nu rechtstreeks op je hardware geprakt en voel ik me nog meer gevangen dan 15 jaar geleden.hardware-lover schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:56:
[...]
Ach, na enige tijd weet je niet beter en let je er niet eens meer op, tenminste, zo gaat dat voor mij 😉
De wondere wereld van de micro-electonica
Via On Demand hebben de commerciëlen nu ook vaak ingebakken dat een (vertraagd bekeken) uitzending van vandaag nog steeds verplicht reclame kijken is. Een of meerdere dagen later is dat dan meestal niet meer het geval bij dezelfde uitzending.drs.titulaer schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 20:54:
[...]
Heb zelf ook jarenlang naar de commerciëlen gekeken tot ik er genoeg van kreeg. Toen kwam on demand was het veel beter mogelijk om reclame te ontwijken. Om dat te voorkomen word de reclame nu rechtstreeks op je hardware geprakt en voel ik me nog meer gevangen dan 15 jaar geleden.
Testing, one, two ...
Ja, hier ook. Soms reboot de box ook bij gebruik van de app. Het vreemde is, dat het niet na een update van de Ziggo- app komt, want die is al een tijd niet ge- update. Het opnieuw installeren van de app zorgt er ook niet voor dat dit wordt opgelost.Whis! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 08:58:
Sinds een week of 2 loopt de Ziggo Go app geregeld vast op onze Mi Box S. Beeld bevriest maar geluid loopt wel door. Werkte voorheen vlekkenloos. Meer mensen die issues ondervinden?
[ Voor 3% gewijzigd door Jan H. op 04-05-2022 14:38 ]
Jup, kan me niet herinneren dat de app geupdate is in de tussentijd. Misschien zonder update toch een verandering in de manier waarop de content gestreamd wordt naar het device toe? Spontante reboots komen ook om de haverklap voor idd. Andere apps werken verder vlekkenloos (YouTube, Netflix, Twitch etc.).Jan H. schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 14:37:
[...]
Ja, hier ook. Soms reboot de box ook bij gebruik van de app. Het vreemde is, dat het niet na een update van de Ziggo- app komt, want die is al een tijd niet ge- update. Het opnieuw installeren van de app zorgt er ook niet voor dat dit wordt opgelost.
Ik ga de Mi Box maar eens herstellen naar fabreksinstellingen om te kijken, of dit vervelende probleem hiermee verdwijnt.
Gistermiddag reset gedaan, gisteravond en vanmorgen even eea op meerdere zenders bekeken (want ik kreeg het idee, dat het vastlopen niet bij bijvorbeeld de NPO- zenders gebeurde). Het kan toeval zijn, maar ik heb hierbij tot nu toe geen haperingen of reboots gehad.Whis! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:22:
[...]
Reinstall van de app heeft bij mij ook niet mogen baten. Ik hoor graag of een reset naar fabrieksinstellingen geholpen heeft!
De normale streaming apps en wat ze in cache opslaan zouden echt geen probleem mogen geven binnen de standaard beschikbare opslagruimte.NeuroticaPills schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:45:
Ik heb al een aantal jaar een Mibox, erg tevreden over behalve de 8gb opslag. Ik kan met al die streamingdiensten niet alles geinstalleerd houden…. Is er al zicht op een opvolger van Xiaomi?
Testing, one, two ...
Als je het USB poortje nog vrij hebt op je Mi Box steek er dan een mem stickje in van 32GB(groter kan niet) en formatteer dit onder de Mi Box settings als systeem geheugen en wala je hebt 40GB opslag.NeuroticaPills schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 23:45:
Ik heb al een aantal jaar een Mibox, erg tevreden over behalve de 8gb opslag. Ik kan met al die streamingdiensten niet alles geinstalleerd houden…. Is er al zicht op een opvolger van Xiaomi?
Helaas, zojuist toch weer een spontane reboot bij het gebruiken van de Ziggo Go appJan H. schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 10:12:
[...]
Gistermiddag reset gedaan, gisteravond en vanmorgen even eea op meerdere zenders bekeken (want ik kreeg het idee, dat het vastlopen niet bij bijvorbeeld de NPO- zenders gebeurde). Het kan toeval zijn, maar ik heb hierbij tot nu toe geen haperingen of reboots gehad.
Ik heb dit bij de app van NlZiet gehad, dat was opgelost nadat ik op advies van bekabeld naar wifi ben gegaan. Mogelijk speelt dit bij jou ook?Jan H. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:02:
[...]
Helaas, zojuist toch weer een spontane reboot bij het gebruiken van de Ziggo Go app
Hier hangt ' ie gewoon aan wifi.ratzz schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:05:
[...]
Ik heb dit bij de app van NlZiet gehad, dat was opgelost nadat ik op advies van bekabeld naar wifi ben gegaan. Mogelijk speelt dit bij jou ook?
Ik ervaar helaas dezelfde problemen met spontane reboots en het beeld dat bevriest maar geluid loopt wel door. Het laatste probleem los ik op door even naar een andere zender te zappen en weer terug.Jan H. schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 19:02:
[...]
Helaas, zojuist toch weer een spontane reboot bij het gebruiken van de Ziggo Go app
Als je nog steeds dezelfde versie app hebt en je hebt zelfs een reset gedaan en het probleem blijft dan kan het niet anders zijn dan dat er iets veranderd is in de manier van streamen naar de Ziggo Go app waardoor de zaak mis loopt. Misschien is het probleem doorgeven aan Ziggo zelf de oplossing, je zou ook een goed stukje commentaar kunnen geven in de playstore waar de developers vrijwel altijd meelezen.D.I.N.G schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 21:35:
[...]
Ik ervaar helaas dezelfde problemen met spontane reboots en het beeld dat bevriest maar geluid loopt wel door. Het laatste probleem los ik op door even naar een andere zender te zappen en weer terug.
Goed om te weten dat resetten niet helpt, dat scheelt alles weer opnieuw instellen.
Wel vreemd dat dit zomaar kan onstaan en dat het eigenlijk niet duidelijk is waardoor het wordt veroorzaakt.
In de Ziggo Community lees ik dat exact dezelfde problemen zich voordoen met de Ziggo Go app op de stick. Dit gaat dus geen oplossing voor je zijn, vrees ik.creon schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:23:
Door dat uitvallen van de Ziggo go app ben ik geneigd om over te stappen naar een nieuwere mi stick (we hebben nu een mi box 4)
Of maakt het niet uit en stopt de Ziggo go app op de stick ook regelmatig?
Er zijn 2 Mi sticks, onderling aardig verschillend. Of zijn er problemen met beide sticks gemeld?Jan H. schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:35:
[...]
In de Ziggo Community lees ik dat exact dezelfde problemen zich voordoen met de Ziggo Go app op de stick. Dit gaat dus geen oplossing voor je zijn, vrees ik.
Testing, one, two ...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq