Kan je misschien ook vertellen of de latency van het keyboard via bluetooth ook goed is om bijvoorbeeld een MSX emulator te draaien? De MSX is uit de jaren 80, en dan zou ik ook andere emulators willen proberen. De C64 heeft een virtuele joystick nodig, maar de MSX heeft alleen de pijltoetsjes nodig voor games. Wat is je ervaring bij typen bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit een bluetooth toetsenbord gehad.
Verder, zoals mensen met de MiBox S zullen zien, er is een nieuwe firmware. Zoals gebruikelijk heb ik voordat hier mee wilde updaten een reboot van de MiBox S gedaan voor het downloaden en daadwerkelijk installeren.
En de Mibox S opnieuw opstarten doe ik voor een zo rustig mogelijk systeem. Daarna de firmware update gedaan van enkele dagen geleden, rond 26 Oktober 2021.
Op dit moment werkt de firmware gewoon zoals ik gewend ben, en het draait nu meer dan 48 uur. Met wat ik gewend ben van de laatste firmware hiervoor is, geen onverwachte crashes die heel de MiBox S doen crashen.
Wat wel zo blijft is dat een applicatie als Netflix soms een APP geforceerd STOPPEN nodig heeft met de hand. Reboot is helemaal niet nodig.
Bij Amazon Prime heb ik dat helemaal niet gehad, en ook nu niet.
Applicaties zoals NPO of RTLXL werken gewoon zoals het was.
Maar ik heb wel een vraag!
Ik test de MiBox S firmware van op Oktober de 29e jaar 2021 van een paar dagen geleden, en is er ook iemand die gaat vertellen wat er gebeurt na een schone fabriek instelling?
Het is namelijk zo dat na een firmware update het systeem anders kan reageren dan na een schone volledige fabriek stand.
Ik doe pas een fabriek stand als ik na deze firmware update het nodig vind, en dat is wel eerder gebeurt, maar nu zeker niet.
Als je een MiBox S hebt, kan ik dus zeggen dat in mijn ervaring de MiBox S met de laatste firmware update geen noodzaak voor fabriek instellingen vereist.
En dat is wel eens anders geweest.
Ik hoop de MiBox S verder met draadloos bluetooth keyboard te gebruiken als MSX 1 of 2 emulator, met name die tijd dat je veraf van je televisie zat, dat is hoe het toen ging. Maar als ik op een toets druk en de toets duurt een halve seconde bijvoorbeeld... Zoals bluetooth headphones latency hebben.
Veel succes, eerst rebooten, daarna pas nieuwe firmware, dat is verstandiger dan een MiBox die een maand lang aan staat zonder reboot updaten.
Opmerking: Ik merk dat ik 14 regels tekst in beeld kan hebben tijdens het schrijven van deze comment. Vergelijkbaar met het mobiele telefoon effect op de dagelijkse spelling van vele mensen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Terry A Davis op 30-10-2021 12:13
. Reden: klein venster voor comment ]