Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
david72 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:18:
Yep, hier hetzelfde probleem, al een tijdje. Op Mi Box S.
Bij mij zit er een receiver tussen, misschien dat het probleem?
Kan, maar hoeft niet perse de oorzaak te zijn. Het komt wel vaker voor dat de "handshake" tussen diverse apparaten bij opstarten/aanzetten niet helemaal lekker verloopt, en dat is @Penthe, niet specifiek voor de Mi Box. Ik merk ook met andere apparaten dat de gekozen resolutieinstelling wel eens verloren gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-09 18:32
Bij mij zit er een HDMI switch tussen met 2 uitgangen 1 naar TV woonkamer en de 2e draadloos naar andere ruimte. Ik heb de Mi Box nu op automatish resolutie kiezen gezet misschien lost dit het euvel op. Ik laat dat nog wel weten na dit een tijdje getest te hebben.

• JvanAlphen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-07-2023
Sinds vorige maand heb ik een Mi Box S. Update geinstalleerd, eerst via wifi gebruikt en nu via ethernet.

De afstandsbediening is gekoppeld, werkt als de box aan staat, maar staat de box op stand-by dan kan ik het sinds enkele dagen niet meer aanzetten met de aan/uit knop van de afstandsbediening. Op wifi zonder usb aansluiting nog steeds hetzelfde probleem. Met andere batterijen hetzelfde.

Ik heb de box nu in een stroomschakelaar met afstandsbediening gezet zodat ik hem toch aan kan krijgen.

Weet iemand hoe ik dit oplos? Ik heb al naar alternatieve afstandsbedieningen gekeken maar ik weet nog niet welke goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
JvanAlphen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:36:
Sinds vorige maand heb ik een Mi Box S. Update geinstalleerd, eerst via wifi gebruikt en nu via ethernet.

De afstandsbediening is gekoppeld, werkt als de box aan staat, maar staat de box op stand-by dan kan ik het sinds enkele dagen niet meer aanzetten met de aan/uit knop van de afstandsbediening. Op wifi zonder usb aansluiting nog steeds hetzelfde probleem. Met andere batterijen hetzelfde.

Ik heb de box nu in een stroomschakelaar met afstandsbediening gezet zodat ik hem toch aan kan krijgen.

Weet iemand hoe ik dit oplos? Ik heb al naar alternatieve afstandsbedieningen gekeken maar ik weet nog niet welke goed zijn.
De Box niet op stand-by zetten doet ik ook niet bij mij staat deze gewoon altijd aan net zoals mijn mobiele telefoon, De Mi Box trekt vrijwel geen stroom dus boeit het niet als deze altijd aanstaat. Ik heb met de laatste updates tot op heden nog weinig geks meegemaakt dan enkel wat ik hierboven heb aangegeven, maar ook dat lijkt opgelost na het op auto gezet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
JvanAlphen schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:36:

Heb je na de laatste update ook al eens een fabrieks-reset doorgevoerd, dat lost vaak onverklaarbare zaken op?

Indien de afstandsbediening verder normaal reageert dan lijkt het niet dat daar iets mis mee is. Er zijn andere Bluetooth afstandsbedieningen die ook goed werken met de Mi maar ik verwacht niet dat daar de oplossing voor je zit.

Net even gepolst bij een andere frequente Mi Box S gebruiker (mijn oudste dochter), en zij kan niet bevestigen dat ze eveneens problemen heeft om de box (na dagenlang niet gebruikt te zijn), wakker te krijgen vanuit standby na een druk op de afstandsbediening. Dat hoeft overigens niet perse de aan/uit knop te zijn. De box reageert ook op andere knoppen om wakker van te worden. Je zou dat ook eens kunnen proberen, ook meermaals drukken wil soms nog wel eens helpen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvanAlphen
Bedankt voor de suggesties. Net weer even aan de box gezeten, ik dacht misschien moet ik hem niet te dicht bij de opstaande rand van het tv-meubel zetten. Vervolgens deed ie weer even wel en weer niet na een minimale verschuiving.

Hierna heb ik de one-key-power-off uitgezet en nu lijkt ie het weer normaal te doen.

Welke afstandsbediening met toetsenbord zouden jullie aanraden? Die MX3 Airmouse lijkt me wel wat maar ik zie er ook negatieve reviews voor.

[ Voor 3% gewijzigd door JvanAlphen op 20-08-2021 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:58
Toevallig had ik vandaag ook problemen met het aanzetten van de mi box met de afstandsbediening... bleken de batterijen al ver heen te zijn dus nu draait het weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
JvanAlphen schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:16:
Bedankt voor de suggesties. Net weer even aan de box gezeten, ik dacht misschien moet ik hem niet te dicht bij de opstaande rand van het tv-meubel zetten. Vervolgens deed ie weer even wel en weer niet na een minimale verschuiving.

Hierna heb ik de one-key-power-off uitgezet en nu lijkt ie het weer normaal te doen.

[knip]
Afstandsbediening werkt via Bluetooth, dus al verstop je hem achter een deurtje oid, dan nog hoort deze te werken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Dat werkt inderdaad. HDMI CEC is nog niet bug free helaas op de mi box en op de 1 of andere manier gekoppeld aan bluetooth problemen. Niet gebruiken zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvanAlphen
Met de Mi Box heb ik geen verder geen problemen meer gehad gelukkig. Wel heb ik nog de Mele F10 Deluxe aangeschaft van AliExpress om de eenvoudige Mi afstandsbediening en die van de TV te vervangen.

Na het opladen van de Mele met de usb ontvanger in de usb hub van de netwerkadapter werken alle knoppen gelijk. Er zijn instructies om de afstandsbediening te pairen met de ontvanger maar dat lijkt niet nodig of ik had het al succesvol gedaan voor het opladen. In TV mode kun je heel eenvoudig 16 knoppen programmeren. Daarnaast is er nog een STB mode om de 16 knoppen voor een ander apparaat te programmeren.

Waar ik een beetje van baal is dat ie wel de Mi Box uit kan zetten maar niet aan. Dus je blijft de Mi afstandsbediening nodig hebben. Ook een beetje jammer is is dat er geen numeriek toetsenbord aan de voorkant zit. Met het toetsenbord op de achterkant kun je wel cijfers intikken mbv een Fn knop. De airmouse werkt prima.

Het kost wat meer dan een goedkope airmouse afstandsbediening maar ik ben er iig tevreden mee. Misschien dat iemand hier wat aan heeft :)

[ Voor 6% gewijzigd door JvanAlphen op 10-09-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
JvanAlphen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:21:

Waar ik een beetje van baal is dat ie wel de Mi Box uit kan zetten maar niet aan. Dus je blijft de Mi afstandsbediening nodig hebben.
Dat is ook met mijn mibox3 sinds een paar jaar dat het via infrarood niet aangaat. Dit was de eerste tijd wel mogelijk maar na een update niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ik meende dat de afstandbediening van de Mi box s via bluetooth werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvanAlphen
Ja, de Mi Box S afstandsbediening werkt met bluetooth. M'n Mele F10 Deluxe werkt via een usb ontvangertje over 2,4GHz.

Ik had voor de zekerheid nog getest of er niet toevallig infrarood uit de Mi afstandsbediening komt bij de powerknop door het te proberen te programmeren in de Mele maar die zag niks. Dus echt alleen Bluetooth.

Ik ben wel benieuwd hoe dit is met andere 3rd party afstandbedieningen. Ik hoop dat een toekomstige update het verhelpt maar ja er valt mee te leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
Ik gebruik een mini Bluetooth keyboard naast de standaard remote, ik zet de Mi Box nooit uit dus een powerknop op het keyboard is niet nodig.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z9g6cDDYxzRcUQYj4A5HRf1yPSE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWeq5Myw4VNC4j0CMGvlxdIV.jpg?f=fotoalbum_large

• peterstr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 06:59
JvanAlphen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 15:14:
M'n Mele F10 Deluxe werkt via een usb ontvangertje over 2,4GHz.
Werkt de Mele F10 Deluxe dan zowel via de 2,4 GHz band en vi IR (Infra Rood) zodat je de Mi-Box via 2,4 GHz maar ook de TV via IR kan bedienen?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:46
Penthe schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:56:
Ik gebruik een mini Bluetooth keyboard naast de standaard remote, ik zet de Mi Box nooit uit dus een powerknop op het keyboard is niet nodig.

Deze dus:

[Afbeelding]
Mooi plaatje, maar merk/type erbij is handiger als iemand anders deze ook zou willen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:59:
Mooi plaatje, maar merk/type erbij is handiger als iemand anders deze ook zou willen.....
O.a. hier te vinden.
(toch handig, dat Google Lens)

Testing, one, two ...

• JvanAlphen
peterstr schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:01:
[...]

Werkt de Mele F10 Deluxe dan zowel via de 2,4 GHz band en vi IR (Infra Rood) zodat je de Mi-Box via 2,4 GHz maar ook de TV via IR kan bedienen?
Ja, je kunt wisselen tussen de verschillende standen met de knoppen aan de onderkant: My Box (2,4GHz band), STB (IR) en TV (IR). Elke stand heeft 16 knoppen (achterkant niet meegerekend).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Interessant nieuws over een opvolger van de TV Stick: https://www.androidplanet...ieuwe-xiaomi-mi-tv-stick/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ik heb liever een extern kastje, zo´n stick zal ik dan ook niet aanschaffen. Ik hoop dan ook dat er in de toekomst gewoon weer een nieuwe versie Mi Box komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 06:49
Waar kan ik vinden wat de laatste update is van de mi tv stick (gekocht in 2020)? Ik heb nog nooit een update ontvangen volgens mij, kernel versie is van mei 2020, Android 9.

Ik lees hier dat mensen in 2021 nog een update hebben ontvangen, vandaar de interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Forza11 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:56:
Waar kan ik vinden wat de laatste update is van de mi tv stick (gekocht in 2020)?
https://sites.google.com/...evices/xiaomi-mi-tv-stick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Penthe schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:56:

Deze dus:

[Afbeelding]
Kan je misschien ook vertellen of de latency van het keyboard via bluetooth ook goed is om bijvoorbeeld een MSX emulator te draaien? De MSX is uit de jaren 80, en dan zou ik ook andere emulators willen proberen. De C64 heeft een virtuele joystick nodig, maar de MSX heeft alleen de pijltoetsjes nodig voor games. Wat is je ervaring bij typen bijvoorbeeld. Ik heb nog nooit een bluetooth toetsenbord gehad.

Verder, zoals mensen met de MiBox S zullen zien, er is een nieuwe firmware. Zoals gebruikelijk heb ik voordat hier mee wilde updaten een reboot van de MiBox S gedaan voor het downloaden en daadwerkelijk installeren.

En de Mibox S opnieuw opstarten doe ik voor een zo rustig mogelijk systeem. Daarna de firmware update gedaan van enkele dagen geleden, rond 26 Oktober 2021.

Op dit moment werkt de firmware gewoon zoals ik gewend ben, en het draait nu meer dan 48 uur. Met wat ik gewend ben van de laatste firmware hiervoor is, geen onverwachte crashes die heel de MiBox S doen crashen.

Wat wel zo blijft is dat een applicatie als Netflix soms een APP geforceerd STOPPEN nodig heeft met de hand. Reboot is helemaal niet nodig.

Bij Amazon Prime heb ik dat helemaal niet gehad, en ook nu niet.

Applicaties zoals NPO of RTLXL werken gewoon zoals het was.

Maar ik heb wel een vraag!

Ik test de MiBox S firmware van op Oktober de 29e jaar 2021 van een paar dagen geleden, en is er ook iemand die gaat vertellen wat er gebeurt na een schone fabriek instelling?

Het is namelijk zo dat na een firmware update het systeem anders kan reageren dan na een schone volledige fabriek stand.

Ik doe pas een fabriek stand als ik na deze firmware update het nodig vind, en dat is wel eerder gebeurt, maar nu zeker niet.

Als je een MiBox S hebt, kan ik dus zeggen dat in mijn ervaring de MiBox S met de laatste firmware update geen noodzaak voor fabriek instellingen vereist.

En dat is wel eens anders geweest.

Ik hoop de MiBox S verder met draadloos bluetooth keyboard te gebruiken als MSX 1 of 2 emulator, met name die tijd dat je veraf van je televisie zat, dat is hoe het toen ging. Maar als ik op een toets druk en de toets duurt een halve seconde bijvoorbeeld... Zoals bluetooth headphones latency hebben.

Veel succes, eerst rebooten, daarna pas nieuwe firmware, dat is verstandiger dan een MiBox die een maand lang aan staat zonder reboot updaten.

Opmerking: Ik merk dat ik 14 regels tekst in beeld kan hebben tijdens het schrijven van deze comment. Vergelijkbaar met het mobiele telefoon effect op de dagelijkse spelling van vele mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door Terry A Davis op 30-10-2021 12:13 . Reden: klein venster voor comment ]

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoopy500
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-11-2021
Update gedaan en krijg de tv box niet meer gestart.
Wat kan ik nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Snoopy500 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:25:
Wat kan ik nog doen?
Misschien enkel dit nog; https://forum.xda-develop...1475/page-6#post-85860601

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

- Dat lijkt me technisch erg moeilijk voor iemand die misschien nog nooit in de recovery is geweest bijvoorbeeld.
Snoopy500 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:25:
Wat kan ik nog doen?
- Als je geluk hebt kan je in de recovery komen zoals in deze youtube video.

- Als het niet lukt, haal dan de batterijen uit de remote control, en doe ze dan weer terug in de remote, en probeer opnieuw.

- Als het nu nog niet gelukt is in de recovery te komen na een uur proberen bijvoorbeeld, dan is het technisch mogelijk de MiBox S zelf te repareren maar opsturen naar Xiomi in Nederland is sneller, of een nieuwe of 2e hands kopen is nog sneller.

- Soms is het handig in de recovery de cache te legen, of fabriek instellingen te kiezen.

- Betreffende de persoon wiens MiBox S het niet meer doet, je bent nieuw op tweakers.net zie ik en het zou wel gewaardeerd worden als je laat weten of je verder bent gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Terry A Davis, er zijn vrij veel gebruikers die een boot loop melden na installatie van de laatste update. Het e.e.a. is terug te vinden in een Telegram groep waarin gebruikers vanuit de gehele wereld vertegenwoordigd zijn. Het ging al eerder mis met een update die een paar weken geleden werd aangeboden maar na de vele bootloop meldingen terug werd getrokken. Daarop is recentelijk opnieuw een update vrijgegeven en opnieuw lijkt het voor diverse gebruikers mis te gaan met de update.

De gebruikers die er last van hebben komen niet meer in recovery mode en hebben geen alternatief dan garantie claimen (indien aanwezig), of de box te "herstellen" via de aangegeven methode.

Ik heb de update hier probleemloos door kunnen voeren maar dat zegt schijnbaar ook niet alles. Het leek in eerste instantie dat deze ook in een bootloop terecht was gekomen maar uiteindelijk werd de update toch volledig afgerond.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

hardware-lover schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 22:54:
@Terry A Davis, er zijn vrij veel gebruikers die een boot loop melden na installatie van de laatste update. Het e.e.a. is terug te vinden in een Telegram groep waarin gebruikers vanuit de gehele wereld vertegenwoordigd zijn. Het ging al eerder mis met een update die een paar weken geleden werd aangeboden maar na de vele bootloop meldingen terug werd getrokken. Daarop is recentelijk opnieuw een update vrijgegeven en opnieuw lijkt het voor diverse gebruikers mis te gaan met de update.

De gebruikers die er last van hebben komen niet meer in recovery mode en hebben geen alternatief dan garantie claimen (indien aanwezig), of de box te "herstellen" via de aangegeven methode.

Ik heb de update hier probleemloos door kunnen voeren maar dat zegt schijnbaar ook niet alles. Het leek in eerste instantie dat deze ook in een bootloop terecht was gekomen maar uiteindelijk werd de update toch volledig afgerond.
Ik heb het linkje wat je postte gelezen, en het enige wat er nodig lijkt te zijn is ernaast een USB Male <-> USB Male kabel. Ik vond zo'n kabel via google met zoeken USB Male naar USB Male en dit als voorbeeld.

https://www.allekabels.nl/usb-2.0-kabel/172/4080381/usb-2.0-kabel.html

Daarna lijkt te de situatie gelijk aan het flashen van een mobiele telefoon zoals Samsung Firmware installeren met Odin. Bij de mobiel is een goede kabel al aanwezig natuurlijk.

Een mobiel zet ik met indrukken power en volume down + bixby in download mode.
- De Mibox S moet echt open gemaakt worden om een contact te kortsluiten om in download mode te gaan

Dus ik denk wel dat ik dat kan. Want flashen van mobieltjes lukt ook.

Gelukkig hoef ik dit scenario niet te doen, maar heb me wel ingelezen voor indien het in de toekomst nodig mocht zijn.

Opmerking: Het is niet verstandig om USB male naar USB male zomaar op apparaten aan te sluiten, want met 2 computers elkaar zo aansluiten lijkt me een schokkende ervaring. De MiBox S is echter zowel HOST als GAST op de USB poort, en een mobiele telefoon is dat ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timelight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-08 13:08
Ik ben helaas ook slachtoffer geworden van een OTA die nu mijn mi box s in een boot loop heeft gekregen. Ik ga nog proberen een keer de mi box s open te krijgen en dan de flash methode toe te passen. Want ja ik heb geen garantie via Aliexpress en veel meer te verliezen heb ik toch niet meer.

Alleen ik ben eigenlijk sowieso niet meer blij met de mi box want als er niet een update is die de boel onstabiel maakt. Dan is er dus nu blijkbaar een update die gelijk het hele ding brickt. Dus ik ben opzoek naar een alternatief en ben eigenlijk nu zelfs de nvidia shield pro maar aan het overwegen. Dan komt de mi box maar op de slaapkamer als het flashen lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Timelight schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:10:
Ik ben helaas ook slachtoffer geworden van een OTA die nu mijn mi box s in een boot loop heeft gekregen. Ik ga nog proberen een keer de mi box s open te krijgen en dan de flash methode toe te passen. Want ja ik heb geen garantie via Aliexpress en veel meer te verliezen heb ik toch niet meer.

Alleen ik ben eigenlijk sowieso niet meer blij met de mi box want als er niet een update is die de boel onstabiel is dan is er dus nu blijkbaar een update die gelijk het hele ding brickt. Dus ik ben opzoek naar een alternatief en ben eigenlijk nu zelfs de nvidia shield pro maar aan het overwegen. Dan komt de mi box maar op de slaapkamer als het flashen lukt.
Via Mi.com is hij nu maar 45,- incl. verzendkosten ;)

Nee zonder dollen, maar eerlijk gezegd heb ik nagenoeg geen problemen met de 3 verschillende Mi Box varianten die we in huis hebben. Tot op heden hebben ze minimaal 3 jaar updates ontvangen en geen vreemde bugs gehad (ik update ze eens in de zoveel tijd, niet direct wanneer een update beschikbaar is).

Het enige waar ik tegenaan liep, was dat de volume aanpassen niet goed werkte bij Disney+.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Timelight schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:10:

Alleen ik ben eigenlijk sowieso niet meer blij met de mi box want als er niet een update is die de boel onstabiel is dan is er dus nu blijkbaar een update die gelijk het hele ding brickt. Dus ik ben opzoek naar een alternatief en ben eigenlijk nu zelfs de nvidia shield pro maar aan het overwegen. Dan komt de mi box maar op de slaapkamer als het flashen lukt.
Ik snap je, je bent in ieder geval hier op dit forum de 2e nu. En @hardware-lover geeft ook al aan dat er veel mensen zijn met hetzelfde. Dan heb ik geluk gehad, wat ik zou kunnen wegredeneren dat ik de MiBox S bij een firmware update eerst altijd opnieuw opstart voor het daadwerkelijke downloaden en updaten.

https://androidpctv.com/tutorial-xiaomi-mi-box-restore-unbrick/
https://web.archive.org/w...i-mi-box-restore-unbrick/

En de andere bestanden die je nodig hebt zoals @hardware-lover aangaf hier, zoals de passwords.bin
https://forum.xda-develop...1475/page-6#post-85860601

Het klopt inderdaad dat een simpele USB A Male naar USB A Male nodig is om met de computer te verbinden, dat is verder het enige wat je nog zou moeten aanschaffen. Maar je bent wel weer veel tijd kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timelight
  • Laatst online: 20-08 13:08
Kiswum schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:23:
[...]

Via Mi.com is hij nu maar 45,- incl. verzendkosten ;)

Nee zonder dollen, maar eerlijk gezegd heb ik nagenoeg geen problemen met de 3 verschillende Mi Box varianten die we in huis hebben. Tot op heden hebben ze minimaal 3 jaar updates ontvangen en geen vreemde bugs gehad (ik update ze eens in de zoveel tijd, niet direct wanneer een update beschikbaar is).

Het enige waar ik tegenaan liep, was dat de volume aanpassen niet goed werkte bij Disney+.
De nvidia shield pro is al ondertussen besteld. Mijn vriend wou liever echt iets anders ondertussen ;).

Maar Ik ga dat flashen zeker nog proberen. Dan kan de mi box nog in gezet worden voor de slaapkamer. Dat is altijd nog beter dan de oude chromecast die daar nu in de tv zit.
Terry A Davis schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 21:31:
[...]
Ik snap je, je bent in ieder geval hier op dit forum de 2e nu. En @hardware-lover geeft ook al aan dat er veel mensen zijn met hetzelfde. Dan heb ik geluk gehad, wat ik zou kunnen wegredeneren dat ik de MiBox S bij een firmware update eerst altijd opnieuw opstart voor het daadwerkelijke downloaden en updaten.

https://androidpctv.com/tutorial-xiaomi-mi-box-restore-unbrick/
https://web.archive.org/w...i-mi-box-restore-unbrick/

En de andere bestanden die je nodig hebt zoals @hardware-lover aangaf hier, zoals de passwords.bin
https://forum.xda-develop...1475/page-6#post-85860601

Het klopt inderdaad dat een simpele USB A Male naar USB A Male nodig is om met de computer te verbinden, dat is verder het enige wat je nog zou moeten aanschaffen. Maar je bent wel weer veel tijd kwijt.
Dankjewel! Hier kan ik zeker wat mee. Ik zal nog hier laten weten als ik verder gekomen ben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:08
Misschien is het al bekend, kon er zelf niks over vinden. Tip voor de andere.

Na de laatste update was het voor mij niet meer mogelijk om mijn telefoon te gebruiken als afstandsbediening.
Er lijkt iets te zijn met de Remote Service app. Ik heb de laatste update verwijderd en daarna kon ik weer verbinden.

YouTube: Uninstall latest update of Android TV Remote Service for fixing issue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Timelight schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 10:42:
[...]
De nvidia shield pro is al ondertussen besteld. Mijn vriend wou liever echt iets anders ondertussen ;).

Maar Ik ga dat flashen zeker nog proberen. Dan kan de mi box nog in gezet worden voor de slaapkamer. Dat is altijd nog beter dan de oude chromecast die daar nu in de tv zit.

[knip].
Na ingebruikname van die Shield zal beslist de opmerking volgen; "dit hadden we veel eerder moeten doen" ;)

Is natuurlijk stukken duurder in aanschaf dus dat moet wel worden meegenomen in de overweging. Enige waarop de Mi die Shield verslaat is de HDR ondersteuning voor Youtube, die heeft de Shield namelijk niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

vanputten80 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 11:03:

Na de laatste update was het voor mij niet meer mogelijk om mijn telefoon te gebruiken als afstandsbediening.
Er lijkt iets te zijn met de Remote Service app. Ik heb de laatste update verwijderd en daarna kon ik weer verbinden.

Op dit moment zijn alle afstandsbedieningen die niet Google zijn helaas niet meer werkzaam. Dit is zelfs met inbegrip van de inmiddels niet meer beschikbare officieel Google Remote Control over Bluetooth.

Ik weet niet wat de oplossing is. Deze updates zullen continue gepusht worden, en Google heeft zelf nog niet een voor mij te installeren afstandsbediening over bluetooth.

Het automatisch uitschakelen van updates houdt alleen in dat je toch uiteindelijk in deze situatie komt.

Er lijkt op dit moment geen met mobiel over bluetooth remote meer te zijn voor de MiBox of welke andere Android TV dan ook, met uitzondering van de Google Android TV stick die verkocht wordt door Google.

Ik vind dit erg vervelend. Welke afstandsbediening ik ook probeer te installeren vanuit Google play, ze zeggen allemaal updates voor deze service te de-installeren, maar ook om voortaan alle automatische updates uit te schakelen.

En dat is een duivels Dillema.

Op dit moment wijzen alle websites naar een applicatie die Google Films heet, maar na installeren is er geen remote control zichtbaar hoe dan ook. Dit nieuws is omstreeks september 2021 zichtbaar.

Samenvatting: Alle oude zelfs die van Google zelf remote control apps over bluetooth werken vanaf heden niet meer. En zullen zeker in de toekomst niet meer werken.

Waarom dan Google Films nodig is begrijp ik niet. Er zit geen enkele remote control in via Wifi of Bluetooth wat dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Sinds de laatste update heb ik last van de melding dat er geen wifi verbinding is. In het slechtste geval stopt de stream of met name NLziet geeft aan geen verbinding te hebben en dus zijn alle menu's niet te zien. Hebben hier meer mensen last van?
Net nog even de leasetijd van de route nagekeken en die staat op 86400 dus dat kan het ook niet zijn aangezien de melding soms wel 4 of 5 keer op een avond voorkomt.

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

ratzz schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:30:
Sinds de laatste update heb ik last van de melding dat er geen wifi verbinding is. In het slechtste geval stopt de stream of met name NLziet geeft aan geen verbinding te hebben en dus zijn alle menu's niet te zien. Hebben hier meer mensen last van?
Net nog even de leasetijd van de route nagekeken en die staat op 86400 dus dat kan het ook niet zijn aangezien de melding soms wel 4 of 5 keer op een avond voorkomt.
Heb je al eens geprobeerd een Wifi netwerk met een andere naam aan te maken en te kijken hoe het dan gaat? Misschien op 5GHz ipv 2,4GHZ? Ik zit op bekabeld met een dongle omdat als de buren of ik de magnetron gebruikten de MiBox S de verbinding verloor. Geen idee of 5GHz werkt, ik zat op 2,4GHz.
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share
https://www.reddit.com/r/...s/i7pmuo/5ghz_wifi_issue/

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Heb een bluetooth op mobiel app gevonden die werkt over bluetooth en op dit moment goed werkt. Wel jammer dat er geen remote is voor de MiBox S op dit moment over WIFI, maar bij deze app moet je eerst de mobiel koppelen over bluetooth, niet in de applicatie zelf maar via de originele telefoon bluetooth instellingen.

Het is handiger als je eerst je mobiel dus koppelt met de MiBox S over bluetooth als je dit wil proberen, voordat je de app gaat downloaden. Verbind niet over bluetooth vanuit deze app, zorg eerst bluetooth verbinding mobiel en mibox te hebben.

Open bluetooth settings op je mobieltje, selecteer de MiBox, je krijgt een koppeling sleutel in beeld, maar let op! Op de MiBox S moet je eerst de volgende handelingen verrichten voor je zo maar op de MiBox S op OK kan drukken. ( Dit is niet wat je verwacht, maar het werkt wel zo)

Als je OK en ANNULEREN in beeld krijgt op de MiBox S bluetooth setup op je TV dan eerst met de MiBox S ANNULEREN selecteren met pijl toetsen maar niet aanklikken met de originele MiBox S remote, vervolgens na een aantal keer heen en weer op de MiBox S tussen OK en ANNULEREN, de mobiel bluetooth sleutel accepteren op de mobiel zelf. Dan pas de MiBox S op OK selecteren en indrukken van de OK toets.

De MiBox S kan je niet makkelijk koppelen zonder eerst ANNULEREN aangewezen te hebben met de officiële MiBox S remote, daar moet je echt even heen en weer gaan tussen OK en ANNULEREN.
( ANNULEREN moet je dus wel selecteren maar niet indrukken. Is dit een beveiliging als een willekeurig iemand probeert te verbinden over bluetooth met de MiBox zodat mensen niet direct op OK drukken van de MiBox S? )

Dan vanuit je telefoon bluetooth instellingen, dan de MiBox S aanklikken en telefoon laten verbinden.

Op je telefoon installeren:
https://play.google.com/s...ppground.blek&hl=nl&gl=US

Deze remote control software is gewoon een virtuele bluetooth toetsenbord met muis op je mobiele telefoon.

[ Voor 26% gewijzigd door Terry A Davis op 18-11-2021 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Terry A Davis schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:03:
[...]

Heb je al eens geprobeerd een Wifi netwerk met een andere naam aan te maken en te kijken hoe het dan gaat? Misschien op 5GHz ipv 2,4GHZ? Ik zit op bekabeld met een dongle omdat als de buren of ik de magnetron gebruikten de MiBox S de verbinding verloor. Geen idee of 5GHz werkt, ik zat op 2,4GHz.
Ik ben net van de bekabelde dongle af omdat NLziet daar problemen mee had, die liet de Mi box crashen. Sinds ik op wifi zit (na een tip) heb ik daar geen last meer van. Ik zit op 2,4 GHZ. Het vreemde is dat dit zich voordoet na de laatste update. Met 5 GHZ wil die zowiezo niet connecten om de een of andere reden, dat lukt alleen met mijn pc, mij ASUS RT-AC66U_B1 vertikt het om dat te doen met mijn laptop, mediaplayer of telefoon om de een of andere reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
Na het installeren van de laatste Mi update kreeg ik een scherm te zien van Alphonso. Dat zei me zo niks maar dat is een bedrijf dat zover ik kan beoordelen je gebruiksgedrag analyseert en daar advertenties bij levert.

Op Reddit werd er ook een vraag over gesteld, en ik vond deze pagina met info over het bedrijf. LG heeft Alphonso overgenomen, de site alphonso.tv linkt inmiddels door naar https://lgads.tv.
Bij het scherm wat na de update verscheen heb ik aangegeven dat ik geen tracking wil, hopelijk wordt dat gerespecteerd.

Ik zag overigens ook bij de kanalen die je kan kiezen voor op je startscherm Aphonso recommendations vermeld staan (stond standaard aan), en ook Patchwall. Dat ook maar even opgezocht, Xiaomi gebruikt dit als laag over Android TV in China, India en Indonesië. Zie o.a. hier: https://blog.mi.com/en/tag/patchwall:
It can predict content based on what users have watched to provide more accurate recommendations through deep learning, and feature users’ favorite on the homepage.

Vergelijkbare technieken dus, ben er geen fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-09 09:11

Church of Noise

Drive it like you stole it

Ik deel de bezorgdheden rond Alphonso en Patchwall, en ga de Mi Box 3 international die ik heb daarom verkopen en vervangen door een nVidia Shield. Jammer, want ik was er tot hier toe erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb een Mi Box S aan mijn LG 55C oled hangen. Nu is mijn Wi-Fi (nieuwbouw) niet al te best en hoewel dit voorheen (oude plasma tv) geen echt issue was, wil ik nu graag 4k kunnen afspelen. Plex kan dit niet streamen door het huis (desktop met plesk in werkkamer boven, tv met Mi Box S beneden). Ik overweeg bekabeling aan te leggen naar de Mi Box S, maar dat is nu nog niet aan de orde.

Kan ik gewoon een USB stick met 4k media in de Mi Box S prikken en speelt het apparaat dit dan zonder haperen af op de tv waar de Mi Box S aan hangt? Moet de USB stick nog aan speciale eisen voldoen? Of kan ik voor 4k content beter de hele Mi Box S overslaan en de usb stick met 4k media direct in de LG tv stoppen?

Daarnaast, kan ik ook KODI gebruiken/installeren op de Mi Box S?

[ Voor 4% gewijzigd door GustavSan op 27-11-2021 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GustavSan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:50:
Sorry. Gelijk heb je. Ik probeer input van diverse invalshoeken te krijgen. Ook omdat ik inmiddels twijfel aan de algehele opzet. Router van Ziggo, maar in bridge, Asus router ervoor (maar verouderd), Asus PCEAC68 in desktop (ook mogelijk verouderd).

Ik heb trouwens die test gedaan. Twee apps gebruikt. 1 gaf aan 23.6Mbps down, 25Mbps up. De 2e 34Mbps down en 33Mpbs up.
Ik trek je even hier naartoe omdat dit, gezien de Mi wifi test, op dit moment hier meer op zijn plek is.

De snelheden die je nu haalt zijn dusdanig bedroevend laag dat ik er vanuit ga dat de verbinding een veel gevallen niet afdoende zal zijn, al helemaal niet als ik zie wat je o.a. graag zou willen streamen. Mochten die wifi snelheden constant zo zijn dan is het voor Netflix e.d. net afdoende, maar als die snelheid ook maar iets inkakt dat krijg je ook daar problemen mee.

Overigens kan de Mi box prima Kodi draaien, maar op dit moment maakt het niet uit wat je zou willen proberen, je zal eerst een degelijke netwerkverbinding bij TV/Mi/[andere mediaspeler] moeten zien te regelen voordat je daar goed gebruik van zou kunnen maken.

Indien kabels trekken werkelijk geen optie is, zou een PowerLan oplossing ook een overweging waard kunnen zijn? De gebruiksresultaten zijn nogal verdeeld, persoonlijk heb ik er wel goede ervaringen mee op een afgelegen slaapkamer hier in huis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
hardware-lover schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:07:
[...]

Ik trek je even hier naartoe omdat dit, gezien de Mi wifi test, op dit moment hier meer op zijn plek is.

De snelheden die je nu haalt zijn dusdanig bedroevend laag dat ik er vanuit ga dat de verbinding een veel gevallen niet afdoende zal zijn, al helemaal niet als ik zie wat je o.a. graag zou willen streamen. Mochten die wifi snelheden constant zo zijn dan is het voor Netflix e.d. net afdoende, maar als die snelheid ook maar iets inkakt dat krijg je ook daar problemen mee.

Overigens kan de Mi box prima Kodi draaien, maar op dit moment maakt het niet uit wat je zou willen proberen, je zal eerst een degelijke netwerkverbinding bij TV/Mi/[andere mediaspeler] moeten zien te regelen voordat je daar goed gebruik van zou kunnen maken.

Indien kabels trekken werkelijk geen optie is, zou een PowerLan oplossing ook een overweging waard kunnen zijn? De gebruiksresultaten zijn nogal verdeeld, persoonlijk heb ik er wel goede ervaringen mee op een afgelegen slaapkamer hier in huis.
Ok. Dank. Ik zal de andere threads met rust laten.

Ik heb net even een speedtest gedaan op mijn desktop. Lijn verder ongebruikt op het moment van testen: 32Mb/s down, 40Mb/s up.

Die speedtest op de Mi Box S (via Google Play) geeft 23.6 Mbps down en 25.05 Mbps up aan.

Is deze aanduiding hetzelfde of op de Mi Box S factor 8x trager (kan ik me niet voorstellen).

Adviseer je een PowerLan boven bv een TP-Link Deco X60 mesh oplossing? Heb je toevallig een tip mbt merk/type powerlan zodat ik even kan uitzoeken hoe of wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GustavSan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:22:
[...]
Ok. Dank. Ik zal de andere threads met rust laten.

Ik heb net even een speedtest gedaan op mijn desktop. Lijn verder ongebruikt op het moment van testen: 32Mb/s down, 40Mb/s up.

Die speedtest op de Mi Box S (via Google Play) geeft 23.6 Mbps down en 25.05 Mbps up aan.

Is deze aanduiding hetzelfde of op de Mi Box S factor 8x trager (kan ik me niet voorstellen).

Adviseer je een PowerLan boven bv een TP-Link Deco X60 mesh oplossing? Heb je toevallig een tip mbt merk/type powerlan zodat ik even kan uitzoeken hoe of wat?
Indien je de juiste benaming gebruikt dan is die voor je desktop gelijk aan wat je via je Mi te zien krijgt. Als het MB/s zou zijn dan mag je deze met een factor 8 vermenigvuldigen om aan Mb/s te komen. Indien het de internetsnelheid is die je op beiden hebt getest dan is Mb/s de meest logische waarde.

In huis over een "eigen" netwerk zijn veel hogere waarden haalbaar, je bent dan niet afhankelijk van je internetverbinding. Ik zit hier bekabeld op zo'n 900Mbit oftewel zo'n 110MB/s.

Vwb PowerLan adapters, het is al even geleden dat ik deze heb aangekocht. Ondertussen zijn er weer betere uitvoeringen op de markt gekomen. Je zou daarvoor beter even de recensies hier op Tweakers kunnen bekijken. Het lijkt me in jouw situatie wel de meest voor de hand liggende gezien je niet zomaar even een kabel getrokken kunt hebben?

Een ander alternatief zou een "betere" wifi oplossing zijn dan je nu lijkt te hebben. In Bridge is wat mij betreft sowieso de betere keuze maar of dat ook voor je Asus als router opgaat durf ik niet te stellen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
musicfreak schreef op zondag 21 november 2021 @ 08:58:
Na het installeren van de laatste Mi update kreeg ik een scherm te zien van Alphonso. Dat zei me zo niks maar dat is een bedrijf dat zover ik kan beoordelen je gebruiksgedrag analyseert en daar advertenties bij levert.

Op Reddit werd er ook een vraag over gesteld, en ik vond deze pagina met info over het bedrijf. LG heeft Alphonso overgenomen, de site alphonso.tv linkt inmiddels door naar https://lgads.tv.
Bij het scherm wat na de update verscheen heb ik aangegeven dat ik geen tracking wil, hopelijk wordt dat gerespecteerd.

Ik zag overigens ook bij de kanalen die je kan kiezen voor op je startscherm Aphonso recommendations vermeld staan (stond standaard aan), en ook Patchwall. Dat ook maar even opgezocht, Xiaomi gebruikt dit als laag over Android TV in China, India en Indonesië. Zie o.a. hier: https://blog.mi.com/en/tag/patchwall:
It can predict content based on what users have watched to provide more accurate recommendations through deep learning, and feature users’ favorite on the homepage.

Vergelijkbare technieken dus, ben er geen fan van.
Hier heb ik sedert gisteren last van. Opeens is het home screen overvol. Of toch overvol naar mijn zin. Ik wil maar twee apps kunnen opstarten en dat is Plex en F1TV app.
Zal toch maar eens zoeken of ik dit kan uitschakelen. Beetje zitten rondkijken op de Mi Box maar niet direct iets gevonden waar ik het kan uitschakelen (als het al kan)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:35:
[...]
Hier heb ik sedert gisteren last van. Opeens is het home screen overvol. Of toch overvol naar mijn zin. Ik wil maar twee apps kunnen opstarten en dat is Plex en F1TV app.
Zal toch maar eens zoeken of ik dit kan uitschakelen. Beetje zitten rondkijken op de Mi Box maar niet direct iets gevonden waar ik het kan uitschakelen (als het al kan)
Als het goed is kreeg je na de laatste OS update direct de vraag wat je ermee zou willen, activeren of niet. Indien niet, merk je er niet veel van. Heb je het wel gedaan dan is dit binnen de apparaat instellingen alsnog uit te zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
hardware-lover schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:40:
[...]

Als het goed is kreeg je na de laatste OS update direct de vraag wat je ermee zou willen, activeren of niet. Indien niet, merk je er niet veel van. Heb je het wel gedaan dan is dit binnen de apparaat instellingen alsnog uit te zetten.
Denk dat die update ondertussen wel al ruim twee maand geleden is en herinner me geen vraag. Het home screen is gisteren aangepast.
Maar als het simpel uit te schakelen is, niet echt een probleem dus

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:39:
[...]
Denk dat die update ondertussen wel al ruim twee maand geleden is en herinner me geen vraag. Het home screen is gisteren aangepast.
Maar als het simpel uit te schakelen is, niet echt een probleem dus
Dan gaat het niet over hetgeen wat je eerder quote (Alphonso), dan heb jij het over een gevolg van de aanpassingen door Google zelf. Dat kan idd ineens van vandaag op morgen veranderen, zonder dat er wat wordt geüpdatet aan het OS. Wordt geregeld vanaf de Google serverzijde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat geldt in mijn geval zowel voor de Box S als de TVstick.
Irritant want lange url's invoeren is handig met de app.

Zelfs de originele Xiaomi app doet het niet meer :(
https://play.google.com/s...ne.remotecontroller&hl=nl

Ik hoop dat het slechts een bug is die wordt gepatcht.

Een app die het wel (via Bluetooth) doet is inderdaad deze:
https://play.google.com/s...d=io.appground.blek&hl=nl

Betaalde versie daarvan:
https://play.google.com/s...pground.blekpremium&hl=nl

Werkt voor mij, maar is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Ik wil voor mijn stiefzoon een box kopen.
Maar welke is nu het laatste model? Ik zie verschillende!

Ik heb zelf de box met de Prime knop op de afstandsbediening.
Maar is zie nu ook veel boxen te koop met de Live knop!

Welke is de nieuwste? Of is er geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ruud888 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:26:
Ik wil voor mijn stiefzoon een box kopen.
Maar welke is nu het laatste model? Ik zie verschillende!

Ik heb zelf de box met de Prime knop op de afstandsbediening.
Maar is zie nu ook veel boxen te koop met de Live knop!

Welke is de nieuwste? Of is er geen verschil?
V.w.b. inwendige hardware is er geen verschil, de versie met de "Prime" knop is de nieuwere afstandsbediening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
hardware-lover schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:02:
[...]

V.w.b. inwendige hardware is er geen verschil, de versie met de "Prime" knop is de nieuwere afstandsbediening.
Ik heb begrepen met de witte Prime knop.
Zijn bijna nergens te koop!

Dankje voor je advies.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud888 op 08-12-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20

lordsnow

I know nothing

Vandaag een melding op m'n Mi Box S dat er een Android update beschikbaar was. Dus de update gedownload, gevolgd door een "Restart".

Mijn TV ging dan ook uit (dat is normaal, wanneer de Mi Box uit gaat). Na 5 minuten gebeurde er nog niets, dus ik zet handmatig de TV aan, en zie vervolgens het Android Recovery scherm.

En nu dan? Ik wil geen Wipe of Factory reset doen.

Kan ik via een USB stick de update alsnog uitvoeren met behoud van mijn Apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Zijn er ook al echte betaalbare 8k boxen te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
lordsnow schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 05:14:
Vandaag een melding op m'n Mi Box S dat er een Android update beschikbaar was. Dus de update gedownload, gevolgd door een "Restart".

Mijn TV ging dan ook uit (dat is normaal, wanneer de Mi Box uit gaat). Na 5 minuten gebeurde er nog niets, dus ik zet handmatig de TV aan, en zie vervolgens het Android Recovery scherm.

En nu dan? Ik wil geen Wipe of Factory reset doen.

Kan ik via een USB stick de update alsnog uitvoeren met behoud van mijn Apps?
Zag vandaag ook de verandering van het home screen. Met een ota update. Toch maar ff niet doen gezien het bovenstaande.

Bedankt voor de waarschuwing, ik blijf voorlopig van de update af.

(Toch raar dat er de laatste tijd zoveel problemen zijn met de updates.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
De verandering van het home screen zal niet alleen door de update komen. Gisteren werden bij mij de "android tv home" en de "android tv core services" geupdate. De startpagina laat nu ongewild suggesties zien (o.a. van Disney wat ik niet heb, Prime etc) met een beeldvullende achtergrondafbeelding. Ik heb Alphonso niet aangevinkt en hij staat bij de instellingen ook uit. Mijns inziens is het een google update want je kunt het wel eventueel personaliseren als je inlogt met je google account maar je kunt het dus niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ratzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:38:
De verandering van het home screen zal niet alleen door de update komen. Gisteren werden bij mij de "android tv home" en de "android tv core services" geupdate. De startpagina laat nu ongewild suggesties zien (o.a. van Disney wat ik niet heb, Prime etc) met een beeldvullende achtergrondafbeelding. Ik heb Alphonso niet aangevinkt en hij staat bij de instellingen ook uit. Mijns inziens is het een google update want je kunt het wel eventueel personaliseren als je inlogt met je google account maar je kunt het dus niet verwijderen.
Het is ook Google gerelateerd, het komt nu namelijk ook bij andere Android TV spelers voor, zoals Nvidia Shield. Dus een push update vanaf Google servers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Laatst online: 22:32
ratzz schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:38:nt maar je kunt het dus niet verwijderen.
Je kunt de update van android TV Startscherm verwijderen en de auto update functie uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Je kunt de update van android TV Startscherm verwijderen en de auto update functie uitzetten.
Bedankt voor de info, meteen gedaan! Auto update had ik al uitstaan om een beetje overzicht te houden en dan update ik meestal toch wel alles maarja zo'n cosmetische update had ik alleen bij een OTA verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordsnow
  • Laatst online: 02:20

lordsnow

I know nothing

Update

Na onderzoek helaas niets anders kunnen doen dan een Wipe en Reset. Daarna starte de Mi Box S weer op. Het duurde wel langer dan normaal, en ik moest weer de originele installatie doorlopen.

Vervolgens opnieuw gekoppeld aan mijn Google account, de Apps gedownload (Prime, Plex, CanalDigitaal) en overall ingelogd.

Oftewel, alles draait weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Waar kan ik de nieuwste versie met de witte Primeknop kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remo1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:14
Ruud888 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:38:
Waar kan ik de nieuwste versie met de witte Primeknop kopen?
Ik heb deze bij de mm gekocht echter werkt Netflix niet bij ons.
Hij geeft een hardware fout aan.
Verder werkt hij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Vandaag de update "r3933 [RELEASE - BUILT SEP 28 2021]" binnen gehad op mijn Mi Box S en na de eerste reboot bleef de Xiaomi Mi Box S in een boot loop hangen.

LETOP dit is een bekend probleem blijkbaar achteraf bij deze update.... Dus wees gewaarschuwd.

Vervolgens laatste versie van de Firmware gedownload naar een usb stick en renamed naar "update.zip" volgens de volgende handleidingen:
Firmware download overzicht:Fix manuals:Dit gaf helaas geen soelaas. Nu een USB-A to USB-A usb kabel besteld van ugreen voor het unbricken.
https://www.aliexpress.com/item/32666322698.html

Postscriptum 1: Omdat de Mi Box S maar 8GB opslag heeft en ik continue tegen het maximale opslag aan zit heb ik parallel maar een Nvidia Shield Pro 16GB gekocht.
Postscriptum 2: Zodra de USB kabel binnen is zal ik de Mi Box S proberen te unbricken en hier de resultaten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
ReTechNL schreef op woensdag 15 december 2021 @ 00:23:

Postscriptum 1: Omdat de Mi Box S maar 8GB opslag heeft en ik continue tegen het maximale opslag aan zit heb ik parallel maar een Nvidia Shield Pro 16GB gekocht.
Postscriptum 2: Zodra de USB kabel binnen is zal ik de Mi Box S proberen te unbricken en hier de resultaten delen.
Ik heb een 32GB USB stickje als extra geheugen geinstalleert op mijn Mi Box en dat werkt prima alles gaat automatisch naar de stick waardoor er ruimte zat blijft bij de ingebouwde 8GB. Misschien is een gebrek aan voldoende geheugen wel een oorzaak van de boot loop?

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-09 11:22
Penthe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:49:
[...]

Ik heb een 32GB USB stickje als extra geheugen geinstalleert op mijn Mi Box en dat werkt prima alles gaat automatisch naar de stick waardoor er ruimte zat blijft bij de ingebouwde 8GB. Misschien is een gebrek aan voldoende geheugen wel een oorzaak van de boot loop?
Hmm, misschien. Had er een 128gb USB stick aan hangen waar me data op stond. Maar veel zeggenschap over waar de data staat heb ik niet op de apps.

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:20
Je kan op de Mi box een speciale versie van Google Chrome enkel voor de Mi box installeren. Heeft er iemand hier ervaring mee ?
Je kan dan een draadloos toetsenbord en muis aansluiten en zo het internet opgaan.

• Penthe
ReTechNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 01:35:
[...]

Hmm, misschien. Had er een 128gb USB stick aan hangen waar me data op stond. Maar veel zeggenschap over waar de data staat heb ik niet op de apps.
Volgens mij kun je maximaal 32GB formatteren voor extra geheugen op de Mi Box, al het grotere wordt als normale opslag gezien en niet als extra geheugen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
etienne1 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 12:46:
Je kan op de Mi box een speciale versie van Google Chrome enkel voor de Mi box installeren. Heeft er iemand hier ervaring mee ?
Je kan dan een draadloos toetsenbord en muis aansluiten en zo het internet opgaan.
Ik gebruik meestal Puffin TV Browser uit de Play Store. Werkt prima voor die enkele keer dat ik een browser op de Mi Box nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
humptydumpty schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:57:
[...]

Zag vandaag ook de verandering van het home screen. Met een ota update. Toch maar ff niet doen gezien het bovenstaande.

Bedankt voor de waarschuwing, ik blijf voorlopig van de update af.

(Toch raar dat er de laatste tijd zoveel problemen zijn met de updates.)
Wist je trouwens dat je OTA-updates uit kunt zetten door de update download te starten en gelijk te pauzeren? Ik heb in het verleden gemerkt dat OTA's nog weleens geforceerd kunnen worden ondanks dat ik Check for Updates uit had staan. Sinds dat ik de OTA-installatie ben begonnen en permanent op pauze heb staan, heb ik hier geen last meer van. :+ Play Store updates werken uiteraard nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Xiaomi brengt nieuwe TV Stick 4K op de markt, een Chromecast met Google TV alternatief

https://nl.hardware.info/...met-google-tv-alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:20
jellemdekker schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:09:
[...]

Ik gebruik meestal Puffin TV Browser uit de Play Store. Werkt prima voor die enkele keer dat ik een browser op de Mi Box nodig heb.
Ga ik eens bekijken wanneer ik de Mi box in mijn bezit heb na Kerstmis. Ik heb Puffin even getest op mijn iPhone. Even via Google naar Goplay site gegaan maar daar is alles zwart. Blijkbaar kan je niet veel video bekijken via Puffin TV browser.

[ Voor 20% gewijzigd door etienne1 op 19-12-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

lordsnow schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:49:
Update

Na onderzoek helaas niets anders kunnen doen dan een Wipe en Reset. Daarna starte de Mi Box S weer op. Het duurde wel langer dan normaal, en ik moest weer de originele installatie doorlopen.

Vervolgens opnieuw gekoppeld aan mijn Google account, de Apps gedownload (Prime, Plex, CanalDigitaal) en overall ingelogd.

Oftewel, alles draait weer.
Je hebt geluk gehad dat je via recovery alles kon herstellen. In dit topic zijn ook mensen geweest die na de firmware update een (blijvend) defect hadden, dat alleen gemaakt kon worden door de MiBox S open te maken en de firmware chip via de computer te programmeren. Bij het zien dat er een firmware update is, altijd eerst de MiBox S opnieuw opstarten even wachten en dan pas update downloaden. Een MiBox S die enige tijd aan heeft gestaan kan enigszins ontregeld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

etienne1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:19:
[...]
Ga ik eens bekijken wanneer ik de Mi box in mijn bezit heb na Kerstmis. Ik heb Puffin even getest op mijn iPhone. Even via Google naar Goplay site gegaan maar daar is alles zwart. Blijkbaar kan je niet veel video bekijken via Puffin TV browser.
Ik heb gemerkt dat Puffin TV Browser een ander IP adres geeft dan mijn eigen IP adres. Het is een Amerikaans IP adres dat Puffin TV Browser gebruikt, ik denk een proxy. Je kan in Puffin naar een willekeurige site gaan die je IP adres laat zien.

Dat is waarschijnlijk omdat Puffin dan toegang geeft tot meer media content. ( Dus geen GEO blokkade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Penthe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:49:
[...]

Ik heb zelf de MiBox S nog nooit volgehad, altijd wel 2 GigaByte over, ik had Disney Plus, heb Netflix en Amazon Prime, RTLxl, NPO, en YouTube. En KODI. Die 2 GigaByte was daadwerkelijk vrij om te gebruiken zoals met XPlore bestandsbeheer liet zien. Het lijkt bij interne opslag op een standaard Android mobiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
etienne1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:19:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde probleem, al is het dan wel op een andere mediaspeler (met Android TV).

Vanuit de Play Store heb ik letterlijk alle browsers getest en die geven allemaal een zwart scherm. De enige hoop die ik nog had was Puffin. Echter wat @Terry A Davis ook al zei maakt Puffin gebruik van een Cloud Server waardoor je altijd een Amerikaans ip adres hebt.

Ik heb nog geen oplossing gevonden om Goplay met VPN werkend te krijgen, de beste optie is misschien nog om het APK bestand van Goplay te installeren op Android TV. Echter betwijfel ik of die app dan goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb een MiSox s en ik ben er erg tevreden over. Hij doet precies wat ik wil.
Hij is keurig te bedienen met mijn Harmony Hub en alles die wat het doen moet. Ik heb hem in de Harmony opgegeven als een Shield, dan werk de hub. Kodi draait als een zonnetje.

Het enige waar ik tegen aan loop is het gebruik van een Bluetooth headset (Sony 1000XM3).

Het koppelen gaat prima en het geluid is goed. Tot ik de headset uit zet. Daarna koppelt hij niet opnieuw. Als ik bij de accessoires kijk dan zie ik mijn AB, mijn harmony en de headset. De harmony en de AB koppelen al ze echt zijn uit geweest, de headset niet.

Ik kan hem verwijderen en opnieuw koppelen, dan werk alles prima. Of ik kan zeggen: Zoek een apparaat, dan ziet hij direct de MX3 en koppelt daar mee. Maar spontaan lukt het nooit.
Heeft iemand een idee waaraan dat kan liggen?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Ortep schreef op zondag 2 januari 2022 @ 20:53:
Ik heb een MiSox s en ik ben er erg tevreden over. Hij doet precies wat ik wil.
Hij is keurig te bedienen met mijn Harmony Hub en alles die wat het doen moet. Ik heb hem in de Harmony opgegeven als een Shield, dan werk de hub. Kodi draait als een zonnetje.

Het enige waar ik tegen aan loop is het gebruik van een Bluetooth headset (Sony 1000XM3).

Het koppelen gaat prima en het geluid is goed. Tot ik de headset uit zet. Daarna koppelt hij niet opnieuw. Als ik bij de accessoires kijk dan zie ik mijn AB, mijn harmony en de headset. De harmony en de AB koppelen al ze echt zijn uit geweest, de headset niet.

Ik kan hem verwijderen en opnieuw koppelen, dan werk alles prima. Of ik kan zeggen: Zoek een apparaat, dan ziet hij direct de MX3 en koppelt daar mee. Maar spontaan lukt het nooit.
Heeft iemand een idee waaraan dat kan liggen?
Heb je een ander apparaat wat je ook koppelt met de headset? Ik heb een koptelefoon met bluetooth alleen voor de MiBox. De MiBox en een ander apparaat voor 1 koptelefoon gaat niet. De MiBox wil altijd voorrang. Dus heb ik in de headset alle gekoppelde apparaten gewist door in de handleiding te zoeken hoe dat te doen. ( meeste koptelefoons kunnen tot 10 apparaten onthouden.)

Een andere headset gebruik ik voor de mobiel met gesprekken indien nodig.

Nadat je in je MiBox je headset hebt gewist, en in je headset de gekoppelde apparaten hebt gewist, kan je alles rebooten, en opnieuw koppelen, kijken hoe het dan gaat. Het koppelen bij de MiBox van bluetooth vereist dat je zodra het venster Ok of Annuleren ziet even met de pijltjes toetsen op en neer gaat tussen deze keuzes op je scherm, en dan na 3 keer op en neer op OK drukt.

[ Voor 11% gewijzigd door Terry A Davis op 04-01-2022 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Terry A Davis
Ik heb alles gereset en het werk nu. Heel bijzonder, want mijn Huawei Freebuds wisselen probleemloos tussen de Mibox en mijn telefoon.
Nu ja, de Sony gebruik ik toch bijna alleen in huis. En soms bij lange vliegreizen. Maar dan pas ik het wel weer aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Terry A Davis

Helaas, gisteren werkte het prima. Headset uit en aan en hij koppelde. Mibox uit en aan en er werd gekoppeld. Maar vanmorgen werkte dat niet meer. Ik zie hem keurig in de lijst van bluetooth apparaten staan, maar koppelen gebeurt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Ortep schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:58:
@Terry A Davis

Helaas, gisteren werkte het prima. Headset uit en aan en hij koppelde. Mibox uit en aan en er werd gekoppeld. Maar vanmorgen werkte dat niet meer. Ik zie hem keurig in de lijst van bluetooth apparaten staan, maar koppelen gebeurt niet.
In developer opties van de MiBox kan je SBC instellen.

Ga naar vanaf het homescreen naar instellingen dan -> OVER dan naar SOFTWARE informatie, dan 7 keer op BUILD VERSION drukken, dan krijg je een bericht Developer Options. Je kan dan in Developer Options het type Bluetooth verbinding instellen. SBC is het meest compatibel.

Ik zit op Android TV 9 op de MiBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Gisteren een update gehad voor mijn Mi Box S en geïnstalleerd: ik kreeg oa Alphonso Recommendations meegeleverd.
Heb dat min of meer uitgezet, maar voor wie de laatste update pakt: je krijgt Alphonso Recommendations mee wat je kijkgedrag ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Terry A Davis schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 23:53:
[...]
Je kan dan in Developer Options het type Bluetooth verbinding instellen. SBC is het meest compatibel.
Ik was al developer, maar ik heb niet de optie om daar wat dan ook met bluetooth in te stellen.

Het enige is Snoop logbestand voor Bluetooth in te schakelen.

Ik zit ook op versie 9

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 07-01-2022 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ezra070 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:57:
Gisteren een update gehad voor mijn Mi Box S en geïnstalleerd: ik kreeg oa Alphonso Recommendations meegeleverd.
Heb dat min of meer uitgezet, maar voor wie de laatste update pakt: je krijgt Alphonso Recommendations mee wat je kijkgedrag ziet.
Als jij dat scherm onder ogen hebt gekregen dan ben je na die OS update in ieder geval niet met een Bootloop opgezadeld ;)

Er zijn tamelijk veel gebruikers die daar wel mee zijn opgezadeld na installeren van die laatst aangeboden update, je komt de meldingen (en waarschuwingen), hier eerder al tegen in dit topic, o.a.; Snoopy500 in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
Mijn tv stick heeft sinds kort de nare eigenschap dat de taal op chinees blijft staan. Zelfs een factory reset gedaan ging even goed maar even later weer hoppa. Als ik in het menu hem op nederlands zet verdomd hij het gewoon. Iemand die dit herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gelukkig nog niet meegemaakt. Sinds wanneer heb je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.butterman
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-08-2024
njitter schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:26:
[...]

gelukkig nog niet meegemaakt. Sinds wanneer heb je dit?
Recentelijk... een weekje ofzo? Ik ga dan door, ik denk in het chinees, het menu heen naar de talen en dan selecteer ik weer nederlands. Komt er netjes een selectiebolletje te staan maar de boel ververst niet eens meer als ik dan weer uit het menu ga.

En sommige apps nemen het dan over, al is dat bij ziggo niet maar disney bv weer wel. Doordat alles qua taal een zootje is kan ik dus ook niet zien of er recent een update over gegaan is die misschien voor het euvel zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:00
s.butterman schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:38:
Mijn tv stick heeft sinds kort de nare eigenschap dat de taal op chinees blijft staan. Zelfs een factory reset gedaan ging even goed maar even later weer hoppa. Als ik in het menu hem op nederlands zet verdomd hij het gewoon. Iemand die dit herkend?
Ik had dit deze week 1x, via een youtube filmpje de factory reset opgezocht (ik kan geen chinees lezen), daarna niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 17:58
@de belgen....

Ik heb voor mijn ouders een Mi TV stick gekocht zodat zij op hun slaapkamer ook TV kunnen kijken. Zij wonen in Belgie en hebben Telenet (ik woon in NL).
Nu wilde ik alvast de stick inrichten met de apps die voor hun relevant zijn, maar nu kan ik de Telenet app nergens vinden in de playstore.
Telenet zelf verkoopt ook de mi box aan klanten, dus ik zou verwachten dat de app gewoon te vinden is. Ik heb ook even op andere Android TV systemen gezocht, maar nergens is de app zichtbaar.

Kan het zijn dat er een regiorestrictie zit op de app, en dat die daardoor niet zichtbaar is? Ik zie wel andere Belgische apps, en de zusterapp Tadaam (ofzoiets) is wel zichtbaar. Ik heb al gezocht om het eventueel te sideloaden, maar kan de apk ook niet vinden. Is er een Belg zie mij kan helpen? (of een Nederlander die het antwoord heeft :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Baddie09 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:34:
@de belgen....

Ik heb voor mijn ouders een Mi TV stick gekocht zodat zij op hun slaapkamer ook TV kunnen kijken. Zij wonen in Belgie en hebben Telenet (ik woon in NL).
Nu wilde ik alvast de stick inrichten met de apps die voor hun relevant zijn, maar nu kan ik de Telenet app nergens vinden in de playstore.
Telenet zelf verkoopt ook de mi box aan klanten, dus ik zou verwachten dat de app gewoon te vinden is. Ik heb ook even op andere Android TV systemen gezocht, maar nergens is de app zichtbaar.

Kan het zijn dat er een regiorestrictie zit op de app, en dat die daardoor niet zichtbaar is? Ik zie wel andere Belgische apps, en de zusterapp Tadaam (ofzoiets) is wel zichtbaar. Ik heb al gezocht om het eventueel te sideloaden, maar kan de apk ook niet vinden. Is er een Belg zie mij kan helpen? (of een Nederlander die het antwoord heeft :))
VPN op de Stick zetten deze op Belgie afstemmen en dan de juiste apps downloaden . Nu weet ik niet welke VPN gratis Belgie in zijn serverlijst heeft staan maar misschien weet iemand anders dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
@Baddie09 Of je installeert die app als je bij je ouders bent? Zoveel tijd kost dat toch ook niet.
(sorry ben graag van de simpele oplossingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
jongetje schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:37:
@Baddie09 Of je installeert die app als je bij je ouders bent? Zoveel tijd kost dat toch ook niet.
(sorry ben graag van de simpele oplossingen)
Dat was uiteraard ook mijn andere plan, maar vond het raar dat ik wel andere apps kon zien en niet de telenet versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Audiowaste schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:02:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde probleem, al is het dan wel op een andere mediaspeler (met Android TV).

Vanuit de Play Store heb ik letterlijk alle browsers getest en die geven allemaal een zwart scherm. De enige hoop die ik nog had was Puffin. Echter wat @Terry A Davis ook al zei maakt Puffin gebruik van een Cloud Server waardoor je altijd een Amerikaans ip adres hebt.

Ik heb nog geen oplossing gevonden om Goplay met VPN werkend te krijgen, de beste optie is misschien nog om het APK bestand van Goplay te installeren op Android TV. Echter betwijfel ik of die app dan goed werkt.
Om nog terug te komen op dit bericht, ik heb een de app van Goplay gesideload op Android TV maar deze werkt ook niet. Je kan niet op de Play knop duwen wanneer je een programma opent. Tot nu toe heb ik nog geen enkele mogelijkheid gevonden om Goplay te kijken op Android TV:
  • Streamen via Chromecast werkt niet omdat Goplay geen cast functie heeft.
  • Sideloaden van Goplay apk werkt niet omdat de play button niet werkt.
  • Via browsers naar goplay.be gaan werkt niet omdat dan alleen een zwart scherm getoond wordt.
  • Puffin browser lijkt de enige browser te zijn die wel zou kunnen werken maar die browser maakt gebruik van een Cloud Server waardoor je altijd een Amerikaans ip adres hebt.
  • Goplay als Kodi addon installeren geeft altijd de foutmelding "User does not exist".
Helaas ben ik een beetje uit de mogelijke opties die ik nog kan proberen om Goplay werkend te krijgen op Android TV. Overigens maak ik gebruik van een Mecool KM7 en niet van Xiaomi Mi Box, al denk ik dat dat verder geen verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Audiowaste schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:45:
[knip]

Helaas ben ik een beetje uit de mogelijke opties die ik nog kan proberen om Goplay werkend te krijgen op Android TV. Overigens maak ik gebruik van een Mecool KM7 en niet van Xiaomi Mi Box, al denk ik dat dat verder geen verschil maakt.
Om toch even op dat laatste terug te komen, daar kan wel degelijk een verschil zitten. Hoewel de KM7 Google gecertificeerd is, is ie dat bijv. niet voor Netflix, dus 100% gelijk aan een volledig gecertificeerde Android TV box/stick is ie niet. Ik weet uit ervaring dat sommige Android TV apps dan moeilijk kunnen doen. In dit geval is de app er blijkbaar niet voor Android TV (volgens reacties binnen de Play Store), dus waarschijnlijk zit daar ook een probleem; https://play.google.com/s...be.goplay.app&hl=nl&gl=US

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbovenka
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:49
Het scherm van je telefoon vanuit Android casten naar je Chromecast en dan Goplay starten? Bepaald niet optimaal, maar het kan een laatste optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Dank voor de link, ik was gisteren bij mijn ouders om hem ter plekke te installeren, maar ook daar kwam hij niet bij het zoeken naar voren.
Via een omweg (Android TV browser) naar dit forum gegaan en deze link geklikt, maar helaas laat google me niet inloggen op de play store ivm veiligheidsrestricties.
De derde optie om hem in de favorieten te zetten met een andere browser gaf een melding dat de Xiaomi TV stick niet compatible was met de app.
Ik heb de Xiaomi MiTV-AESP0, maar ik kan nergens vinden of dit een speciale versie is. Sideloaden gaat volgens mij ook niet omdat er één micro-usb aansluitingop zit die ook gebruikt wordt voor voeding.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Baddie09 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:26:
[...]
Dank voor de link, ik was gisteren bij mijn ouders om hem ter plekke te installeren, maar ook daar kwam hij niet bij het zoeken naar voren.
Via een omweg (Android TV browser) naar dit forum gegaan en deze link geklikt, maar helaas laat google me niet inloggen op de play store ivm veiligheidsrestricties.
De derde optie om hem in de favorieten te zetten met een andere browser gaf een melding dat de Xiaomi TV stick niet compatible was met de app.
Ik heb de Xiaomi MiTV-AESP0, maar ik kan nergens vinden of dit een speciale versie is. Sideloaden gaat volgens mij ook niet omdat er één micro-usb aansluitingop zit die ook gebruikt wordt voor voeding.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Dit? Ceejay in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

Edit: de stick is de juiste versie: https://www.androidtv-gui...aming/xiaomi-mi-tv-stick/

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 01-02-2022 12:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ondertussen is de nieuwe Mi Stick 4k beschikbaar gekomen, op dit moment nog mondjesmaat (en tamelijk aan de prijs). Standaard met Android TV 11 en geschikt voor o.a. AV1.

pricewatch: Xiaomi TV Stick 4K 8GB

https://www.mi.com/global/product/xiaomi-tv-stick-4k/

nieuws: Xiaomi kondigt TV Stick 4K met Android TV 11 aan

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 32 ... 37 Laatste