Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 19:16

Turfschipper

Hup NAC

500 weet ik niet, maar er komen zeker nog acties hoor. Ik denk zelf met kerst.

En ondertussen zakken de prijzen ook nog eens, nu wel even heel rustig. Maar ja, zoals voor het wk, dat was een gekkenhuis, ;-).

Die tv is echt 2 duizend euro gezakt in enkele weken. (Inclusief cashback en beste prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:12:
Heb de update 2143 gedaan op mijn 65U7500, maar het geluid is niet meer om aan te horen. Iemand ook update gedaan en het geluid stuk slechter is?
Ja erg dof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

SynergY schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Niets gevonden... monteur komt langs. Bedankt voor je suggesties!

[...]

Vreemd... ik heb het namelijk vanaf iedere bron. Ik zal proberen de Playstation, Raspberry Pi en Humax HD receiver aan te passen zodat deze devices enkel in 1080i/p uitzenden.
Vanavond de nieuwe firmware update geinstalleerd en het probleem lijkt waarempel te zijn verholpen. Morgenavond nogmaals goed testen. Fingers crossed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 19:25
Gister contact met de dealer, Samsung levert een nieuwe 48hu7500 omdat mijn fan probleem wel eens "exemplarisch" kan zijn. De nieuwe TV word in de luisterkamer van de dealer gezet, om te "horen" of hier de fan ook zo aanwezig is.

zo nee, omruilen, zo ja.... een andere tv?

hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmenno schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:17:
Gister contact met de dealer, Samsung levert een nieuwe 48hu7500 omdat mijn fan probleem wel eens "exemplarisch" kan zijn. De nieuwe TV word in de luisterkamer van de dealer gezet, om te "horen" of hier de fan ook zo aanwezig is.

hou jullie op de hoogte.
Ik heb de mijne ondertussen verkocht. Was niet om aan te horen en geen oplossing geboden door de hersteldienst die me 'leuk' wist te vertellen dat er niets aan kon gedaan worden. Voor mij is dit hoofdstuk nu afgesloten. Het gaat nog ZEER lang duren eer ik er nog maar aan denk om iets van Samsung aan te schaffen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
kingmenno schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:17:

hou jullie op de hoogte.
Ik hoor de fan helemaal niet?! Heb ook de 48 inch. Als het klachten regent dan zou er ook voor ieder een fatsoenlijke oplossing/tegemoetkoming moeten zijn!

Na de software update had ik ook dezelfde problemen die hierboven beschreven zijn. Moet zeggen dat het werkt om terug naar fabrieksinstellingen te gaan. Nu alles perfect. Zelfs beter beeld vind ik zelf.

Succes nog en anders vragen om een 55 inch retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-10 14:26
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:56:
[...]

Ik heb de mijne ondertussen verkocht. Was niet om aan te horen en geen oplossing geboden door de hersteldienst die me 'leuk' wist te vertellen dat er niets aan kon gedaan worden. Voor mij is dit hoofdstuk nu afgesloten. Het gaat nog ZEER lang duren eer ik er nog maar aan denk om iets van Samsung aan te schaffen. ;(
Heb je al een nieuwe tv gekocht? Merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Thanks opa_paul, bij overstemd de fan de tv op normaal volume zeker bij series als breaking bad en house of cards, veel dialoog veel gezoem.... Waardeloos.

Na jou reactie denk ik dan ook steeds meer dan het mijn exemplaar is.... ;)

Fieldoxide? Welke heb je nu, ik zit, mits opgelost, aan de pana ax800 te denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmenno schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:58:
Thanks opa_paul, bij overstemd de fan de tv op normaal volume zeker bij series als breaking bad en house of cards, veel dialoog veel gezoem.... Waardeloos.

Na jou reactie denk ik dan ook steeds meer dan het mijn exemplaar is.... ;)

Fieldoxide? Welke heb je nu, ik zit, mits opgelost, aan de pana ax800 te denken....
Ik ben voor de Sony 50KDL50W828B gegaan en heel tevreden over. Zeer goede kijkhoeken, en vooral GEEN fan te horen en te merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:30:
[...]

Ik ben voor de Sony 50KDL50W828B gegaan en heel tevreden over. Zeer goede kijkhoeken, en vooral GEEN fan te horen en te merken. :)
Beeldkwaliteit gelijk of beter van de Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Beeldkwaliteit gelijk of beter van de Sony?
Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van de Sony veel natuurlijker tov de Samsung.
Het instellen ging ook een pak eenvoudiger en makkelijker dan de Samsung. Maar dat is mijn persoonlijke mening uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 08:35
SynergY schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:13:
Alhoewel ik sommige problemen die hier genoemd worden niet kan plaatsen (bleeding, banding, etc.) heb ik een ander, erg vervelend probleem.

De TV (55" model) gaat soms vanuit het niets op zwart. Na een enkele seconde gaat hij weer aan en verschijnt bovenin het scherm de balk met het op dit moment actieve kanaal (HDMI1, HDMI 2, etc.). Soms gebeurt dit erg vaak (en ook achter elkaar), en soms kan ik een avond kijken waarop het slechts 1x voorkomt. Het maakt hierbij niet uit of ik gebruik maak van de PS4, Raspberry Pi of Humax HD interactieve TV ontvanger.

Hebben jullie wel eens gehoord van eenzelfde soort probleem? En wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Hey, ik heb hier ook last van! In het begin toen ik de tv had had ik het redelijk veel. Soms was het echt niet te doen om naar dat scherm te kijken omdat ie om de halve minuut zwart werd en dan die irritante bron vermelding erop en dat stomme metertje. Ik dacht toen dat mijn receiver het probleem was omdat ik sinds de aankoop van het grotere scherm mn digibox op de receiver had gezet en dit mss voor extra warmte zorgde. Ik heb hem eraf gedaan en bijna geen last meer van bij het telenet tv kijken, maar ik heb het wel nog steeds in het menu van XBMC via htpc. Als ik een film kijk geen probleem, maar ga ik terug naar mn menu en loop ik door mn catalogus dan gaat ie bijna iedere keer op zwart als ik een ander poster-film aanduid met de ab. Erg bizar! Het zal dus duidelijk aan het toestel liggen?

Heb je nu met de nieuwste firmware het nog voor gehad? Heb hem nog niet geïnstalleerd omdat het geluid brak zou worden?

[ Voor 3% gewijzigd door Yargo op 01-08-2014 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 18:01

Tijntje

Hello?!

Heb deze week een nieuwe TV van Samsung gekregen. Zoals al eerder in dit topic had ik ook last van vertical banding op mijn 65"
De nieuwe TV heeft er "bijna" geen last van. Als ik er echt naar ga zoeken met speciale afbeeldingen dan zie ik nog wel wat verschil maar bij normaal gebruik heb ik er geen last van.

De service monteur moest er die dag een aantal 65" omwisselen.
Het was volgens de monteur aan het serienummer te zien ook een nieuwe revisie. Verder kregen ze ook nu pas losse panelen geleverd van Samsung om te vervangen.

Het lijkt er dus op dat er echt een probleem is geweest met de eerste batch van 65" panelen. Iedereen die er nu dus nog last van heeft, neem contact op met Samsung.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 15:14
Das Boot (RTL 7) klink echt bagger...dit kan toch echt niet voor zo'n tv.
Mijn sub heeft nog geen dreun laten horen van al die dieptebommen.
Tijd voor een snelle firmwareupdate want dit is echt bedroevend.

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
pvanmegen schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:59:
Das Boot (RTL 7) klink echt bagger...dit kan toch echt niet voor zo'n tv.
Mijn sub heeft nog geen dreun laten horen van al die dieptebommen.
Tijd voor een snelle firmwareupdate want dit is echt bedroevend.
Ah, ik dacht dat het geluid slecht was van de tv speakers? Ons geluid loopt eerst via de receiver du veronderstel dat dit dan geen probleem is?

Iemand al voor gemailed/gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:21
Vraagje voor de technici hier.
Ik zoek een langere versie van de haakse voedingskabel. Het lijkt een normale C7 stekker te zijn wat ik zo bij elkaar gegoogled heb, maar ik wil het graag zeker weten. Dat de tv niet explodeert enzo ;)
Kan iemand aan mij bevestigen dat elke C7 stekker geschikt is? Of moet ik wel nog specifiek ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yargo schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 00:23:
Ah, ik dacht dat het geluid slecht was van de tv speakers? Ons geluid loopt eerst via de receiver du veronderstel dat dit dan geen probleem is?

Iemand al voor gemailed/gebeld?
In één van de twee andere Samsung 4K topics staat vermeld dat het resetten van de TV naar fabrieksinstellingen het probleem met het geluid oplost:
yordy1985 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:44:
Probleem opgelost door tv terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Je behoudt dan wel de zelfde update versie maar het geluid is dan wel weer goed.
Schrijf wel even al je instellingen op voor je de TV reset, deze worden namelijk allemaal weer ingesteld volgens de Samsung standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-10 15:34
Graag jullie advies, mijn 55HU7500 heeft ongeveer dezelfde clouding als op deze link
http://www.google.nl/imgr...9&page=2&start=34&ndsp=36
Met dan nog 1 kleine 'wolk' rechts van het midden.

Is dit normale clouding of zal ik hiervoor terug kunnen (moeten) gaan naar de winkel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 11:43
Tijntje schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:13:
Heb deze week een nieuwe TV van Samsung gekregen. Zoals al eerder in dit topic had ik ook last van vertical banding op mijn 65"
De nieuwe TV heeft er "bijna" geen last van. Als ik er echt naar ga zoeken met speciale afbeeldingen dan zie ik nog wel wat verschil maar bij normaal gebruik heb ik er geen last van.

De service monteur moest er die dag een aantal 65" omwisselen.
Het was volgens de monteur aan het serienummer te zien ook een nieuwe revisie. Verder kregen ze ook nu pas losse panelen geleverd van Samsung om te vervangen.

Het lijkt er dus op dat er echt een probleem is geweest met de eerste batch van 65" panelen. Iedereen die er nu dus nog last van heeft, neem contact op met Samsung.
Ik heb er alleen bij bijv. voetbal last van, bij films of "gewone" tv zie ik het ook niet. Omdat dit mijn derde tv al is twijfel ik of ik nogmaals de tv wil laten omruilen. De tweede tv die ik had er vele meer last van dan de derde, dus ik ben bang dat als ik de tv die ik nu heb omruil ik er misschien weer slechter van wordt.
Als je bijv voetbal kijkt zie jij dan nog die banding? Als ik zeker weet dat er nu eindelijk een serie schermen zijn die er geen last van hebben wil ik wel weer een poging wagen bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
roger1984 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 09:11:
Graag jullie advies, mijn 55HU7500 heeft ongeveer dezelfde clouding als op deze link
http://www.google.nl/imgr...9&page=2&start=34&ndsp=36
Met dan nog 1 kleine 'wolk' rechts van het midden.

Is dit normale clouding of zal ik hiervoor terug kunnen (moeten) gaan naar de winkel?

Alvast bedankt!
Als je hem net hebt, omruilen. Mijn 55er heeft geen clouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Yargo schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 07:10:
[...]

Hey, ik heb hier ook last van! In het begin toen ik de tv had had ik het redelijk veel. Soms was het echt niet te doen om naar dat scherm te kijken omdat ie om de halve minuut zwart werd en dan die irritante bron vermelding erop en dat stomme metertje. Ik dacht toen dat mijn receiver het probleem was omdat ik sinds de aankoop van het grotere scherm mn digibox op de receiver had gezet en dit mss voor extra warmte zorgde. Ik heb hem eraf gedaan en bijna geen last meer van bij het telenet tv kijken, maar ik heb het wel nog steeds in het menu van XBMC via htpc. Als ik een film kijk geen probleem, maar ga ik terug naar mn menu en loop ik door mn catalogus dan gaat ie bijna iedere keer op zwart als ik een ander poster-film aanduid met de ab. Erg bizar! Het zal dus duidelijk aan het toestel liggen?

Heb je nu met de nieuwste firmware het nog voor gehad? Heb hem nog niet geïnstalleerd omdat het geluid brak zou worden?
Inmiddels een week verder met de nieuwe firmware en het probleem heeft zich tot nu toe niet 1x voorgedaan. Geluid loopt bij mij via receiver (alles hdmi, geen optisch) dus heb geen kast van geluidsproblemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijd de 65HU7500 op het oog.
Echter ben ik de laatste tijd wel gaan twijfelen vanwege zoveel berichten omtrent problemen met dit toestel (met name vertical banding).

Weten jullie of dit inmiddels bij de nieuwe televisies is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:29:
Ik heb al een tijd de 65HU7500 op het oog.
Echter ben ik de laatste tijd wel gaan twijfelen vanwege zoveel berichten omtrent problemen met dit toestel (met name vertical banding).

Weten jullie of dit inmiddels bij de nieuwe televisies is opgelost?
Ik kan alleen voor me zelf spreken, maar mijn 65inch van half mei heeft zo goed als geen last van vertical banding. En als het zich voordoet moet je er echt op gespitst zijn om het te zien. In 99,9% van wat ik kijk is het beeld perfect.

Kan me niet voorstellen dat alle toestellen het probleem hebben, hier op het forum gaat het om een aantal toestellen, er zullen er veel meer verkocht zijn die goed zijn. Maar als je net zo'n toestel met een probleem hebt dan is dat vervelend.

Je hebt altijd nog de mogelijkheid om het toestel om te ruilen of je geld terug te krijgen mocht je een exemplaar met problemen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:20:
[...]

Ik kan alleen voor me zelf spreken, maar mijn 65inch van half mei heeft zo goed als geen last van vertical banding. En als het zich voordoet moet je er echt op gespitst zijn om het te zien. In 99,9% van wat ik kijk is het beeld perfect.

Kan me niet voorstellen dat alle toestellen het probleem hebben, hier op het forum gaat het om een aantal toestellen, er zullen er veel meer verkocht zijn die goed zijn. Maar als je net zo'n toestel met een probleem hebt dan is dat vervelend.

Je hebt altijd nog de mogelijkheid om het toestel om te ruilen of je geld terug te krijgen mocht je een exemplaar met problemen ontvangen.
Voor mij hetzelfde.
Heb ook de 65" en alleen banding bij blauwe lucht of een voetbalveld, wanneer het beeld beweegt en je er echt op let. Ik heb het zelf wel waargenomen maar nog niemand die hier TV (ook voetbal) heeft gekeken heeft hier iets van gezien. Het is dus nauwelijks aanwezig. Mij valt het eigenlijk niet meer op, ik ga er niet steeds naar zoeken in ieder geval.
Bovendien betwijfel ik of 65" TV's van andere merken niet hetzelfde probleem kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 08:22
Ik kan me echt niet vinden in de mensen die het geluid van de fan problematisch vinden. Als ik 1.5 meter van de tv sta en het geluid op 0 zet dan hoor ik nog steeds niks.

Lost de nieuwe firmware het zwarte netflix scherm op? Daar heb ik de laatste paar dagen last van

[ Voor 3% gewijzigd door Junia op 05-08-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
SynergY schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 18:27:
[...]

Inmiddels een week verder met de nieuwe firmware en het probleem heeft zich tot nu toe niet 1x voorgedaan. Geluid loopt bij mij via receiver (alles hdmi, geen optisch) dus heb geen kast van geluidsproblemen...
Heb de nieuwe firmware er ook op gezet, maar jammer genoeg blijft het probleem met mijn htpc, dus dat het beeld aan en uit gaat bij het scrollen in het menu van XBMC. Meer nog, gisteren was het zelf op mijn bureaublad aan en uit aan het gaan. (scherm valt gaat op zwart voor een seconde of 1,2 en dan wanneer ik terug beeld heb is het donkerder. Na een minuut beginnen de leds terug feller te branden).

Tijdens het kijken van de film merkte ik nu plots ook op dat de smart led onderaan voor de ondertitels het soms niet meer deed voor lange periodes?? Nog iemand last van?

Ik heb de kabel dan eens rechtstreeks aangesloten ipv via de Onkyo receiver en dan was het wel goed. Ik begrijp er niets van. Ik heb met mijn vorige tv deze problemen nooit gehad. Rechtstreeks op de tv aangesloten was het beeld beduidend minder scherp (de Onkyo doet ook aan 4k upscaling). Iemand raad? Ik weet niet meer wat ik nog kan doen. Htpc moet zowieso via de onkyo blijven lopen voor de surround.

[ Voor 14% gewijzigd door Yargo op 05-08-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Welke instelling gebruik je voor de HDMI picturemode je Onkyo receiver? Direct or through? Ik zelf heb een onkyo NR818 en ondervindt bij geen enkele picture mode problemen i.c.m. mijn HU7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
smashit schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:58:
Welke instelling gebruik je voor de HDMI picturemode je Onkyo receiver? Direct or through? Ik zelf heb een onkyo NR818 en ondervindt bij geen enkele picture mode problemen i.c.m. mijn HU7500.
Hey, tx voor de tip! Ik heb eens gekeken en mijn tx-nr626 heeft andere beeldmodus. Cinema, custom, game, standaard, bypass en eigen instellingen. :-\. Stond op eigen instellingen en heb het eens op cinema gezet. Dan corrigeert ie precies nog meer, maar ga het eens testen. Heb wel op forums iets anders gevonden. Er zit ook een Sub Out op de onkyo die ook het beeld uit stuurt, maar zonder bewerking. Heb dit gisteren getest wanneer mn scherm weer aan het flikkeren was bij mn htpc, en opnde Sub Out bleef het scherm goed :-). Nu is het wel jammer dat ie dan geen beeld meer bewerkt :'(. Ik ga nog eens verder graven :-). Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Laatst online: 13-10 01:44
Yargo schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:45:

Tijdens het kijken van de film merkte ik nu plots ook op dat de smart led onderaan voor de ondertitels het soms niet meer deed voor lange periodes?? Nog iemand last van?
Dat is waarschijnlijk dit probleem: UE55HU7500 nieuwe firmware probleem met Smart led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heb het vandaag eens getest en het beeld gaat bij alle modusen aan en uit in het xbmc menu behalve bij Bypass. Zoals bij Sub Out dat de Onkyo geen enkele beeldbewerking doet. Wel jammer maar ik laat het hier dan maar even op staan en contacteer Onkyo eens. Heb het hier neer gezet voor mensen die hetzelfde probleem hebben, ook al is het off-topic.

Ivm de led: had ik nergens gelezen dat de led issue opgelost wordt door het toestel terug te zetten naar de fabriekinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Junia schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:15:
Ik kan me echt niet vinden in de mensen die het geluid van de fan problematisch vinden. Als ik 1.5 meter van de tv sta en het geluid op 0 zet dan hoor ik nog steeds niks.

Lost de nieuwe firmware het zwarte netflix scherm op? Daar heb ik de laatste paar dagen last van
Wat doe je tegen het zwarte scherm van Netflix? App loopt hier ook vast. Krijg 'm niet meer in orde. Had app niet afgesloten zoals normaal. Daar ligt het wellicht aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 08:22
opa_paul schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:56:
[...]

Wat doe je tegen het zwarte scherm van Netflix? App loopt hier ook vast. Krijg 'm niet meer in orde. Had app niet afgesloten zoals normaal. Daar ligt het wellicht aan...
Het lijkt telkens een 'tijdelijk' probleem te zijn. Zo heb ik er de ene dag wel last van, maar de volgende dag weer niet.

Misschien toch maar eens de firmware updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
Ik vind dat het maar verdacht stil blijft bij Samsung inzake mijn 500 euro cashback... Eigenlijk best triest van zo'n bedrijf, ik heb hem al bijna 2 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-10 18:01

Tijntje

Hello?!

ewf2003 schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:24:
[...]

Ik heb er alleen bij bijv. voetbal last van, bij films of "gewone" tv zie ik het ook niet. Omdat dit mijn derde tv al is twijfel ik of ik nogmaals de tv wil laten omruilen. De tweede tv die ik had er vele meer last van dan de derde, dus ik ben bang dat als ik de tv die ik nu heb omruil ik er misschien weer slechter van wordt.
Als je bijv voetbal kijkt zie jij dan nog die banding? Als ik zeker weet dat er nu eindelijk een serie schermen zijn die er geen last van hebben wil ik wel weer een poging wagen bij Samsung.
Hmmm, ik kijk eigenlijk normaal geen voetbal maar wel een hoop series en films.
Zo zit er in de Fargo een scene waar ze in een whiteout een shootout hebben :)
Ik kan de scene die ik bedoel niet vinden op youtube uit Fargo - S01E06 - Buridan's Ass maar het ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w7KkB9F.png
Dit was op de oude TV echt niet om aan te zien. Nu is het prima, als ik echt heel goed kijk zie ik wel een kleine oneffenheden maar niets in de buurt van de lelijke banding die ik eerst had.
Dit was mijn oude trouwens http://t.co/KRAmMAloov

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 11:43
Tijntje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:07:
[...]

Hmmm, ik kijk eigenlijk normaal geen voetbal maar wel een hoop series en films.
Zo zit er in de Fargo een scene waar ze in een whiteout een shootout hebben :)
Ik kan de scene die ik bedoel niet vinden op youtube uit Fargo - S01E06 - Buridan's Ass maar het ziet er zo uit.
[afbeelding]
Dit was op de oude TV echt niet om aan te zien. Nu is het prima, als ik echt heel goed kijk zie ik wel een kleine oneffenheden maar niets in de buurt van de lelijke banding die ik eerst had.
Dit was mijn oude trouwens http://t.co/KRAmMAloov
ik heb zoiets als jou oude tv, mijn tweede tv was nog veel erger. Ik denk dat ik toch nog maar een poging ga wagen bij Samsung, het blijft tenslotte een hoop geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Tweakers, afgelopen week was mijn nieuwe 48hu7500 nog niet binnen bij de dealer (leveringsproblemen.) deze word nu dinsdag verwacht, hoop dat hij in de winkel "stil" is en niet zoals die van mij een constant "hummm" heeft.... dan kan hij worden opgeruild.

er zijn volgens mij twee alternatieven, de Pana AX800 (kan op internet geen recentie ondekken die het over active cooling heeft... maar misschien heeft elke 4K tv dit?)

anders kijken of het een 48h8000 kan worden, geen 4K en hopefully geen active fan? weet iemand of de genoemde modellen actieve koeling hebben?

als ik naar de winkel ben geweest om te "luisteren" laat ik het jullie weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 14:28
@ kingmenno

Vind je het niet erg om naar een curved tv tegaan dan?
Voor zover ik weet zit daar geen active fan in.
Ik heb zelf ook de 55hu7500 laten omruilen omdat ik me meer aan de fan ben gaan storen plus een paar andere dingen.
Ik heb nu een 55h7000 en daar zit zeker geen fan in.
Ik heb dan nu wel geen 4k beeld meer maar aangezien ik er toch 4 meter vanaf zit zie je bijna geen verschil meer en deze tv geeft ook prachtig beeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
LordFather schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 20:54:
@ kingmenno

Ik heb zelf ook de 55hu7500 laten omruilen omdat ik me meer aan de fan ben gaan storen plus een paar andere dingen.
Binnen welke termijn heb je dit geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
@LordFather, heb ik idd aan zitten denken, een 48h8000 dan... 4k is zeker geen must, ik vond de 7500 eigenlijk wel mooier dan curved, maar als de curved geen fan heeft is dat zeker een optie... Ik verwacht deze week een oplossing te hebben.... Hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
kingmenno schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:21:

er zijn volgens mij twee alternatieven, de Pana AX800 (kan op internet geen recentie ondekken die het over active cooling heeft... maar misschien heeft elke 4K tv dit?)

anders kijken of het een 48h8000 kan worden, geen 4K en hopefully geen active fan? weet iemand of de genoemde modellen actieve koeling hebben?
De Sony X8505 heeft ook geen fan ;) Althans, niet zover ik heb kunnen waarnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Erik-1980 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 00:03:
[...]

Binnen welke termijn heb je dit geregeld?
Binnen 2 weken kun je de tv omruilen mits de verpakking nog helemaal in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
pvanmegen schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:38:
Ik vind dat het maar verdacht stil blijft bij Samsung inzake mijn 500 euro cashback... Eigenlijk best triest van zo'n bedrijf, ik heb hem al bijna 2 maanden...
Mee eens, ik wacht ook al sinds 15 juni... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
Jullie hebben geen mail van Samsung gekregen? Vanmorgen deze in de postvak ontvangen:
Beste heer, mevrouw,

U heeft onlangs een Samsung TV aangeschaft.

We hopen dat u er veel plezier van heeft. Na deze aankoop heeft u deelgenomen aan de promotie en heeft u alle benodigde documentatie ingestuurd om uw retourbedrag te ontvangen. Door overweldigend succes van deze promotie is het ons niet gelukt om het retourbedrag binnen de termijn van 6 tot 8 weken aan u uit te betalen.

Wij vinden dit erg vervelend en bieden hiervoor onze excuses aan. U ontvangt uiterlijk binnen 2 weken het retourbedrag op het door u opgegeven rekeningnummer.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Samsung Service- en Informatielijn via: 0900 - SAMSUNG (0900 - 726 78 64 € 0,10 p/m) of Live Chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12
Wat een onzin, een mailtje sturen is net zoveel moeite als een overschrijving doen lijkt me..
Ze hadden ook zelf even op kunnen schalen toen het drukker werd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-10 15:34
Verwijderd schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:59:
[...]

Als je hem net hebt, omruilen. Mijn 55er heeft geen clouding
@Midstar

Thanks, ze gaan nu een afspraak inplannen via Samsung service center. Vermoed niet dat ze clouding en backlight bleeding (vooral in 1 hoek) kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
mauricedb schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:06:
Jullie hebben geen mail van Samsung gekregen? Vanmorgen deze in de postvak ontvangen:

[...]
Zelde mailtje ontvangen... het zou eens andersom moeten zijn.
Triest voor zo'n groot bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:21:
Wat een onzin, een mailtje sturen is net zoveel moeite als een overschrijving doen lijkt me..
Ze hadden ook zelf even op kunnen schalen toen het drukker werd..
Qua moeite heb je gelijk, qua rente natuurlijk niet. Het is logisch dat een bedrijf zo lang mogelijk geld vast houdt i.p.v. dit uit te keren i.v.m. De rente die zij ontvangt over een dergelijk groot bedrag (alle cashback namelijk).
Ik had overigens 2/3 mails ontvangen en ongeveer een week of 5 na de aankoop stond het op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
offtopic:
Rente? Pff.. 1% * 1/12 (maand) * 1.000.000 = 833 euro.. Daar doen ze het echt niet voor hoor.. Ze maken miljarden winst per jaar, dit is echt peanuts. Daarnaast is er al heel veel cashback uitbetaald, bij mij al na 1,5 week.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-08-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:36:
offtopic:
Rente? Pff.. 1% * 1/12 (maand) * 1.000.000 = 833 euro.. Daar doen ze het echt niet voor hoor.. Ze maken miljarden winst per jaar, dit is echt peanuts. Daarnaast is er al heel veel cashback uitbetaald, bij mij al na 1,5 week.
Je hoeft me ook niet te geloven ;-) ik denk van wel in ieder geval. jij gaat uit van 1%..
Alle grote bedrijven houden zo lang mogelijk geld vast.

Nja, te offtopic eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-09 16:08
Goed... vorige week een Samsung UE55HU7500 aangeschaft ....
Je moet toch je 4k videos van je smartphone kunnen bekijken ;) (een Oppo find 7a :-) )

Een SUPER beeld _/-\o_ : 4K filmpjes van de telefoon in perfecte kwaliteit en Netflix 4K is super :-)

Maar ik toch heb ik dubbele gevoelens .....

PVR is een totale ramp anno 2014 ... Opnemen of kijken, niet flexibele opnames, lijst van opname's is een directory zonder uitleg, etc ... |:( 8)7 :N
Mijn oude HD PVR cisco 8455 van 6 jaar is 10 keer beter ....
(en zeg niet dat het de schuld van Ziggo is, digitale content is encrypted .. en je hebt 5 jaar tijd gehad voor een oplossing..)

Dan maar een iets nieuwere cisco 8485 PVR eraan en ......

HDMI sync werkt slecht ... Beeld hangt als de resolutie van het apparaat veranderd .... TV uit en aan zetten en dan neemt de Samsung pas de goede resolutie ...
(problemen met de cisco PVR's en een android stick ... geen probleem met LG HD tv's van 6 en 4 jaar oud ..)

Geen mirror sync met "niet samsung" android telefoons 7(8)7 (is Samsung de nieuwe Apple ?? )

Tja ... een dubbel gevoel is de beste uitdrukking, maar aanbevelen niet echt ...

Hints, tips en upgrades welcome .... Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Pssst, dat kan ook via DM, aangezien het hier nogal offtopic is... :*

[ Voor 82% gewijzigd door Grrrrrene op 13-08-2014 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 09:06
Ik heb ook een paar dagen geleden het mailtje m.b.t. vertraagde cashback ontvangen. Vandaag kreeg ik al wel een mail met: afronding cashback, geld staat over een paar dagen op je rek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimbadot
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07-2024
Mail vanmorgen gekregen en geld is ook meteen ontvangen.

• Perfectionist99
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Smart tv problemen door gebrek aan OS standaardisatie?

Ik was voornemens de Samsung 48HU7500 aan te schaffen maar schrik van de hoeveelheid problemen, die hier gemeld worden. Met een IT achtergrond (o.a. Apple) van 30 jaar denk ik dat de overstap van analoog naar digitaal de meeste fabrikanten en consumenten parten speelt.
De smart tv van vandaag heeft dringend behoefte aan een gestandaardiseerd OS/besturingssyteem zoals dit in de PC en mobiele wereld al lang van toepassing is. De door Samsung regelmatig uitgegeven updates zijn te vergelijken met de updates, die Microsoft regelmatig verstuurd in de PC wereld en voor Android worden gedaan in de mobiele wereld.
Zolang er geen standaardisatie op moederbord niveau (gebaseerd op een bepaald OS) in de TV plaatsvindt maakt iedere leverancier zijn eigen OS (lees: verzameling van houtje-touwtje programma's. Met alle gevolgen vandien als de (geavanceerde) consument apparaten aan elkaar gaat koppelen. Erros, errors, errors, updates, updates etc.

Wij hebben dus als consumenten dringend behoefte aan een gestandaardiseerde interface, die er voor zorgt dat installaties en aanpassingen op een simpele manier verlopen zonder als een nerd (lees: "early adopter") alle fabrikant-problemen te hoeven op te lossen.

Wellicht dat dit een geweldige opportunity is voor de Apple's van deze wereld (en duurt daarom de introductie van hun TV langer dan verwacht).

Philips komt in september met een op Android gebaseerde UHD smart tv uit.
Hopelijk gaat ook Samsung met een bestaande standaard in zee.
Wat vandaag niet meer werkt is consumenten, die veel geld betalen voor een nieuwe generatie tv's als test personen de kolen uit het vuur te laten slepen.

Ik wacht dus nog even met de aanschaf en ben benieuwd naar jullie meningen. :O

Verwijderd

Topicstarter
Perfectionist99 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:51:
Smart tv problemen door gebrek aan OS standaardisatie?

Ik was voornemens de Samsung 48HU7500 aan te schaffen maar schrik van de hoeveelheid problemen, die hier gemeld worden. Met een IT achtergrond (o.a. Apple) van 30 jaar denk ik dat de overstap van analoog naar digitaal de meeste fabrikanten en consumenten parten speelt.
De smart tv van vandaag heeft dringend behoefte aan een gestandaardiseerd OS/besturingssyteem zoals dit in de PC en mobiele wereld al lang van toepassing is. De door Samsung regelmatig uitgegeven updates zijn te vergelijken met de updates, die Microsoft regelmatig verstuurd in de PC wereld en voor Android worden gedaan in de mobiele wereld.
Zolang er geen standaardisatie op moederbord niveau (gebaseerd op een bepaald OS) in de TV plaatsvindt maakt iedere leverancier zijn eigen OS (lees: verzameling van houtje-touwtje programma's. Met alle gevolgen vandien als de (geavanceerde) consument apparaten aan elkaar gaat koppelen. Erros, errors, errors, updates, updates etc.

Wij hebben dus als consumenten dringend behoefte aan een gestandaardiseerde interface, die er voor zorgt dat installaties en aanpassingen op een simpele manier verlopen zonder als een nerd (lees: "early adopter") alle fabrikant-problemen te hoeven op te lossen.

Wellicht dat dit een geweldige opportunity is voor de Apple's van deze wereld (en duurt daarom de introductie van hun TV langer dan verwacht).

Philips komt in september met een op Android gebaseerde UHD smart tv uit.
Hopelijk gaat ook Samsung met een bestaande standaard in zee.
Wat vandaag niet meer werkt is consumenten, die veel geld betalen voor een nieuwe generatie tv's als test personen de kolen uit het vuur te laten slepen.

Ik wacht dus nog even met de aanschaf en ben benieuwd naar jullie meningen. :O
Ik zie niet in waarom bv een Samsung, of andere merken zouden moeten overstappen op gestandaardiseerde moederborden en of software.

Ik neem aan dat elk merk zich wil onderscheiden en denk het beste in huis te hebben.
Als ze ieder hun eigen hardware, software, ontwerpen en technieken hebben is dat mooi en is er ook keuze voor ieder wat wils.

Dat hun software bij aanvang van een nieuw product niet direct goed werkt snap ik ook niet, je zou zeggen dat er genoeg knappe koppen werken bij een zo grote firma.

Maar ook wij als consument zijn hier debet aan.
We willen alles sneller en beter en verwachten ook dat het zo zou zijn.
De fabrikant springt hierop in en levert een product op de markt die nog niet compleet ontwikkeld of getest is.
Het werkt dus van 2 kanten, je kan als consument hier ook niet aan mee doen.

Zo voor de WK een tv op de markt brengen met nieuwe technieken daar springen de merken aardig op in, en zeg eens eerlijk, wij als consument verwachten het eigenlijk ook een beetje.
Gevolg is dan ook vaak dat het te snel op de markt gegooid wordt, en de consument als een soort van testpersoon fungeert.

Verwijderd

Iemand ervaring hier met de UE48H6400 in combinatie met een CI+ module met Ziggo?

Ik ben van plan plan deze tv aan te schaffen maar op diverse Engelse forums wordt er melding gemaakt van een lipsync probleem bij gebruik van de interne tuner.

Weet iemand of deze problemen zich ook hier voordoen?

• Felzura
pimbadot schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:24:
Mail vanmorgen gekregen en geld is ook meteen ontvangen.
10 minuten na mijn vorige reactie was het geld ook bij mij het geld ontvangen. :*)

• H_J
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-10-2020

H_J

De 48HU7500 aangeschaft jad op RTL7 wat last dat de lopende balk wat schokte blur naar 8 en judder op 6 gezet is nu goed.
Instellingen overgenomen van consumentenbond ben tot nu toe er blij.

• Perfectionist99
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:53:
[...]

Ik zie niet in waarom bv een Samsung, of andere merken zouden moeten overstappen op gestandaardiseerde moederborden en of software.

Ik neem aan dat elk merk zich wil onderscheiden en denk het beste in huis te hebben.
Als ze ieder hun eigen hardware, software, ontwerpen en technieken hebben is dat mooi en is er ook keuze voor ieder wat wils.

Dat hun software bij aanvang van een nieuw product niet direct goed werkt snap ik ook niet, je zou zeggen dat er genoeg knappe koppen werken bij een zo grote firma.

Maar ook wij als consument zijn hier debet aan.
We willen alles sneller en beter en verwachten ook dat het zo zou zijn.
De fabrikant springt hierop in en levert een product op de markt die nog niet compleet ontwikkeld of getest is.
Het werkt dus van 2 kanten, je kan als consument hier ook niet aan mee doen.

Zo voor de WK een tv op de markt brengen met nieuwe technieken daar springen de merken aardig op in, en zeg eens eerlijk, wij als consument verwachten het eigenlijk ook een beetje.
Gevolg is dan ook vaak dat het te snel op de markt gegooid wordt, en de consument als een soort van testpersoon fungeert.
Met respect voor je mening denk ik toch dat standaardisatie op basis niveau de trend wordt.
(Smart) tv's zijn er qua mogelijkheden en hardware het laatste jaar enorm op vooruit gegaan. Maar de software loopt gigantisch achter. De basisfunctionaliteit werk wel, maar zodra er het e.e.a. aan gekoppeld wordt ontstaan de problemen.
De gemiddelde consument wil hier NIET mee geconfronteerd worden en heeft ook geen zin om consultants in te huren om de boel aan de praat te krijgen. Kortom als leveranciers marktaandeel willen winnen dan zullen zij zich moeten richten op consumenten die wel geld hebben, maar geen programmeringachtergrond hebben. Oftewel ontwikkelen volgens de K.I.S.S. formule (Keep It Simple and Stupid)

Door de digitalisering verwacht ik dat fabrikanten op een OS voor tv's standaardiseren. Wat dat wordt is nu nog de vraag. Maar dat is de enige mogelijkheid om niet continue het wiel uit te vinden en doorlopende support (tegen acceptabele prijzen) mogelijk te maken.
En vergeet niet die arme retailers, die ook door de bomen het bos niet meer zien.
Als ik 10 vragen stel over een bepaalde tv moeten ze op 7 het antwoord schuldig blijven.

Kleine leveranciers als B&O, Bose en Loewe hebben het nu al erg moeilijk om hun tv lijnen (die ze betrekken van grote leveranciers) in de lucht te houden en toegevoegde waarde te bieden.

Wellicht is Samsung groot genoeg om een eigen OS in de markt te zetten. Maar ik verwacht het niet omdat ze voor hun tablets ook voor een standaard OS (Android) gekozen hebben.

Een laatste opmerking over het gemiddelde profiel van een tv koper: Dat is dus over het algemeen geen tweakers.net lezer!
De toegezegde functionaliteit moet out-of-the-box werken met een instructie op maximaal drie a4-tjes.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
@perfectionist99.
Leuk dat je het over een nieuwe Philips UHD TV 65PUS9809 hebt, echter deze zal voor 99 procent niet in staat zijn om zelf UHD te ontvangen, simpelweg omdat er nog geen HVEC in de tv ingebouwd zit.
Ik heb de voorganger 65PFL9708 afgelopen winter gekocht, er was beloofd voor een update dat er alsnog HVEC ontvangst mogelijk zou worden gemaakt, blijkt dus een loze belofte, voor mijn genoeg redenen om een 65HU8500 te kopen afgelopen juni. (casback was trouwens in 4 weken binnen)
Wel mis ik nu het Ambilight, wat ik betreur, echter de beeldkwaliteit van deze Samsung is stukken beter dan de voorgenoemde 9708.

@EricDurden, gebruik zelf o.a. de interne tv tuner in combinate met een interactieve Smith module, totaal geen lip sync problemen, en Ziggo on Demand werkt vlekkeloos, ook geen enig probleem gezien met combinatie Netflix, zeker de UHD series zijn verbluffend overweldigend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Tweakers, vanavond bij de dealer geweest een nieuwe 48h7500 in een aparte ruimte kunnen bekijken en beluisteren... helaas het zelfde fan probleem als bij me thuis.

ik mag nu iets anders uitzoeken...

de pana ax800 heeft een nog ergere fan, dus het is een lastig verhaal ;-) de dealer levert, philips, pana, lg en samsung.

ik ben nu geneigd naar een 48h8000 ik ben geen curved fan, maar ik moet nu goed zoeken of daar wel of geen fan in zit... kan iemand dat bevestigen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
kingmenno schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:37:
Tweakers, vanavond bij de dealer geweest een nieuwe 48h7500 in een aparte ruimte kunnen bekijken en beluisteren... helaas het zelfde fan probleem als bij me thuis.

ik mag nu iets anders uitzoeken...

de pana ax800 heeft een nog ergere fan, dus het is een lastig verhaal ;-) de dealer levert, philips, pana, lg en samsung.

ik ben nu geneigd naar een 48h8000 ik ben geen curved fan, maar ik moet nu goed zoeken of daar wel of geen fan in zit... kan iemand dat bevestigen misschien?
Ik heb deze TV, en ik hoor geen fan als de TV aan staat, en het voor de rest geheel stil is in de huiskamer!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
henklbr schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:20:
[...]

Ik heb deze TV, en ik hoor geen fan als de TV aan staat, en het voor de rest geheel stil is in de huiskamer!
Ik hoor hem zelfs niet als ik mijn oor 10 cm van de tv hou. En mijn gehoor is kort geleden nog uitermate goed getest, dat zit wel goed.
Het enige wat ik mij kan voorstellen, dat zijn dan bep. Frequenties van de fan die irriteren bij een gevoelig gehoor?
Ik heb de tv op een stevig Spectral meubel staan 40cm vrij van de muur, misschien dat resonanties nog uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_J

H_J

Ik hoor de fan alleen als ik mn oor tegen de tv aan houd met geluid uit heb hier helemaal geen hinder van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
hmm er zit dus WEL een fan in... de dealer hoorde het geluid ook niet, maar deze man is boven de 50, blijkbaar heb ik met mn 34 jaar een wat beter gehoor.

H_J, jij bezit dus een H8000 TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Sinds twee dagen opeens veel last van wegvallend geluid tijdens het gebruiken van de Netflix app. Hebben andere mensen hier ook last van?

Het is overigens altijd de muziek die wegvalt, dialogen zijn prima.

[ Voor 20% gewijzigd door kellhus op 16-08-2014 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:16
Heeft iemand ARC al aan de praat. Wil via smarthub geluid van Netflix weergeven via mijn versterker, een Denon AVR-x2000. Heb zelf de 55h7000 met laatste firmware erop.

Wat heb ik gedaan.

HDMI kabel van 55H7000 van HDMI 2 (arc) naar denon receiver (monitor arc HDMI out).

Op de denon volgende instellingen:
Setup -> video -> HDMI setup -> HDMI bediening aan / bron doorgeven game / voeding uit

Op 55h7000 volgende instellingen
Systeem -> Annet+ (HDMI-cec) aan, automatisch uitschakelen nee. Vervolgens apparaat zoeken. Hierbij worden gevonden: recorder 1,2,3 tuner 1,2,3, recorder 1,2,3

Vervolgens tuner 1 selecteren krijg de melding "Annet+appar. Niet verbonden. Controleer en probeer opnieuw"

Ook onder geluid -> luidsprekerinstellingen -> uitvoer tv geluid, staat ontvanger grayed out.

Iemand tips? Anders toch maar gaan voor extra optische kabel.

Ps h7000 is geen UTV model ....

Overigens zelf niet voor de 4k gegaan omdat er geen beschikbare content bijna is en het verschil vanaf 4 meter tussen de H7000 en het 4k model voor mij niet zichtbaar was. Tav de gebogen modellen, ik hang hem aan de muur en dan kijk je wel heel raar tegen de zijkant aan. Daarnaast scheelt het ook nog eens enkele honderden euro's en ik verwacht over 5-7 jaar wel weer wat anders te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door jschoorl2 op 17-08-2014 22:33 ]

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
ik heb een 55HU7500 en ben aan het kijken naar een soundbar.
wie hier kan mij vertellen hoe het zit met de afstandsbediening van deze tv? kan ik gewoon de kleine touch afstandbediening gebruiken?
ik zit nu te kijken naar de Sonos soundbar of iets van Onkyo als ik echter met de bediening zit ben ik geneigd om dan maar voor de Samsung te gaan ivm bedieningsgemak.

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
transformer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:04:
ik heb een 55HU7500 en ben aan het kijken naar een soundbar.
wie hier kan mij vertellen hoe het zit met de afstandsbediening van deze tv? kan ik gewoon de kleine touch afstandbediening gebruiken?
ik zit nu te kijken naar de Sonos soundbar of iets van Onkyo als ik echter met de bediening zit ben ik geneigd om dan maar voor de Samsung te gaan ivm bedieningsgemak.
ik heb deze tv icm de sonos soundbar. De touch afstandbediening werkte helaas niet, maar met de volumeknop van de normale tv afstandbediening kun je prima de sonos bedienen. Voordeel is dat je de playbar draadloos kunt gaan uitbreiden met een subwoofer en surround speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
ja klopt dat is het mooie van Sonos.
Bij de tv zit trouwens een infrarood extender kun je die misschien gebruiken om de soundbar aan te sturen met de ''Touch'' afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 14:36
transformer schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:31:
ja klopt dat is het mooie van Sonos.
Bij de tv zit trouwens een infrarood extender kun je die misschien gebruiken om de soundbar aan te sturen met de ''Touch'' afstandbediening?
Ik heb dezelfde setup: 55UE7500 met soundbar en 2x play:1. Ik krijg de Touch remote helaas ook niet werkend, volumeknop werkt niet, de standaard remote werkt prima.

Ik ben zeer tevreden over dit soundsysteem, makkelijk te installeren, prima geluidskwaliteit, prima app voor de bediening en geen draden!

[ Voor 13% gewijzigd door daddycewl op 19-08-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Ik heb ook nog een mediaplayer aan de tv hangen via HDMI, ik neem aan dat je de speakers van de tv gewoon uitschakelt En dat hij voortaan het geluid over de playbar speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 14:36
transformer schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 20:23:
Ik heb ook nog een mediaplayer aan de tv hangen via HDMI, ik neem aan dat je de speakers van de tv gewoon uitschakelt En dat hij voortaan het geluid over de playbar speelt.
Jep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Argh! Kan alwéér niet zappen.. Blijft vast op de zender staan waarmee je de tv opstartte.. Al meerdere keren opnieuw gestart en HDMI-cec uitgezet..
Fabrieksreset werkt ook niet.. Help!

Edit: gebeld met Samsung, bleek geen echte reset te hebben gedaan, enkel reset van zenders ofzo (via settings ipv support menu).
Na echte reset werkt het weer..
Helaas wel al m'n settings en geïnstalleerde apps kwijt :(

[ Voor 37% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-08-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 21:21
Er is een nieuwe firmware beschikbaar (2150.9), wie durft?

[ Voor 8% gewijzigd door BrainyNL op 22-08-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 02-10 16:20
Ik weet dat het een beetje speculeren is, maar deze TV beschikt over een Smart Evolution Kit (One Connect) aansluiting. Zouden de problemen met de relatief hoge lag door het toepassen van een upgrade daarmee verholpen kunnen worden?

(daargelaten dat veel mensen in dit topic redelijk positief zijn over de huidige lag waarden bij gamen via bijv. een ps4)

[ Voor 5% gewijzigd door XO101 op 22-08-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@hierboven : Dat is afhankelijk of de hardware van de volgende generatie een grote wijziging doormaakt, of dat Samsung zich er van afmaakt met een 10% snellere versie en een nieuwe software look. In het 1e geval, ja best mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ook de ue48hu7500 aangeschaft nou heb ik een vraag over beeldinstellingen.
staan die standaard goed of moet je deze aanpassen.

zijn er evt mensen met juiste instelling of is er een link voor waar je die kunt vinden of moet ik dit hele forum doorlezen

alvast bedankt voor de medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 18:42:
Ik heb net ook de ue48hu7500 aangeschaft nou heb ik een vraag over beeldinstellingen.
staan die standaard goed of moet je deze aanpassen.

zijn er evt mensen met juiste instelling of is er een link voor waar je die kunt vinden of moet ik dit hele forum doorlezen

alvast bedankt voor de medewerking
Blijf rustig en ontspannen zitten dan zoeken wij het ff op :p

Er bestaat een zoekfunctie en daarnaast is het nogal persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-07 21:21
De nieuwe firmware geïnstalleerd (2150) en de ondertiteling via de media player werkt nu eindelijk. Veder nog geen gekke dingen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Laatst online: 01-10 15:15
Update geïnstalleerd en daarna werkte ARC die naar mijn receiver gaat niet meer. Na een Factory Reset werkte alles weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H_J

H_J

kingmenno schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:56:
hmm er zit dus WEL een fan in... de dealer hoorde het geluid ook niet, maar deze man is boven de 50, blijkbaar heb ik met mn 34 jaar een wat beter gehoor.

H_J, jij bezit dus een H8000 TV?
Ik bezit de 48HU7500 en hoor geen fan als het geluid uit staat moet je je oor tegen de tv om het te horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
H_J schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:42:
[...]

Ik bezit de 48HU7500 en hoor geen fan als het geluid uit staat moet je je oor tegen de tv om het te horen
Nee hoor, de een hoort het van 3 meter afstand en de ander niet eens als hij zijn oor tegen de tv aan legt.
Waar het aan ligt?
Ik hoor ook niets met de 55HU7500

Wees blij als je het niet hoort, ik zal het ook niet opzoeken als ik jouw was, de koelkast ,pc of buitengeluid maakt meer lawaai.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Good for you H_J ik en mijn vrouw kunnen niet leven met het geluid het is erg storend voor ons helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Zijn de problemen met de smart LED verholpen in de nieuwe firmware?

Ik ben eenzijdig doof, dus hoor maar langs 1 kant, en toch hoor ik de fan duidelijk vanop een 3,2 meter afstand in stille scenes. Meestal stoort het me niet echt. Mijn vorige Panasonic plasma had er wel 4 of 5 zitten die ik minder hoorde. Mijn HTPC heeft ook 2 fans van die bruine ultrastille en die hoor ik ook niet. Slechte kwaliteit fan lijkt me. Ik vrees er voor wat dat binnen enkele maanden/jaren gaat geven eenmaal de fan stof begint te vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommilio
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2023
Heb de samsung UE55U7500 met een bose 3-2-1 setje die ik via een optische kabel heb aangesloten. Helaas heb ik af en toe geen geluid, fabrieksreset van de tv en alles doet het weer. Ik snap alleen even niet waar het mis gaat. Iemand een idee of ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54
Ik heb ook wel eens geen geluid, sowieso na een update last van.
Bij mij wissel ik dan van DTS Neo, naar DTS en dan werkt het weer. Meestal werkt daarna Neo ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommilio schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:21:
Heb de samsung UE55U7500 met een bose 3-2-1 setje die ik via een optische kabel heb aangesloten. Helaas heb ik af en toe geen geluid, fabrieksreset van de tv en alles doet het weer. Ik snap alleen even niet waar het mis gaat. Iemand een idee of ervaring hiermee?
Ik heb dit probleem met Samsung Soundshare, meestal nadat ik Voice commandos heb gebruikt.
Heb een call er voor open bij Samsung. Wordt vanavond er voor gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-10 11:29
Net een mail van Samsung:
Voltooiing deelname Samsung promotie.

Uw deelname aan de Samsung promotie is verwerkt.
Dit betekent dat u binnen enkele werkdagen het retourbedrag op het door u opgegeven rekeningnummer ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Begin mijn tv (55hu7500) toch wel aardig irritant te vinden. Vandaag bleef Netflix weer eens zwart. Na opnieuw instellen (volledige reset) deed hij het weer. Wel weer ff bezig om alle instellingen aan te passen.

Verder valt het me nu weer op tijdens tennis kijken dat het beeld gewoon regelmatig hapert, welke instelling ik ook pak. Vind dit echt heel matig voor een tv van dit bedrag. Als iemand de gouden tip heeft.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordFather
Erik-1980 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:18:
Begin mijn tv (55hu7500) toch wel aardig irritant te vinden. Vandaag bleef Netflix weer eens zwart. Na opnieuw instellen (volledige reset) deed hij het weer. Wel weer ff bezig om alle instellingen aan te passen.

Verder valt het me nu weer op tijdens tennis kijken dat het beeld gewoon regelmatig hapert, welke instelling ik ook pak. Vind dit echt heel matig voor een tv van dit bedrag. Als iemand de gouden tip heeft.......
Ik als voetbal liefhebber stoorde er ook aan de dat de bal bij een lange trap haperde.
Ik had motion plus op standaard staan maar als ik hem zelf ging aanpassen kreeg ik hem niet echt beter.
En zo waren er wel meerdere dingen waar ik me aan stoorde.
Daarom had ik maar besloten om deze tv te verkopen voor de prijs waar ik hem ook voor kocht dankzij de cashback actie ook.
Nu ben ik maar voor full hd gegaan de ue55h7000 en ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt, bijna geen stotteringen meer met voetbal op heel lichtjes na affentoe met lange ballen.
En vind de kleuren ook nog is veel beter overheen komen op de standaard instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
Tsja, wil eigenlijk gewoon helemaal geen stotteringen meer tijdens tv kijken. Dat is toch niet meer van deze tijd? Vind het maar een matige tv om eerlijk te zijn.

Kijk het nog maar even aan. Zou niet weten welke tv ik anders zou willen. Zou niet zo snel weer een samsung nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Erik-1980 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 19:42:
Tsja, wil eigenlijk gewoon helemaal geen stotteringen meer tijdens tv kijken. Dat is toch niet meer van deze tijd? Vind het maar een matige tv om eerlijk te zijn.

Kijk het nog maar even aan. Zou niet weten welke tv ik anders zou willen. Zou niet zo snel weer een samsung nemen.
Ik ook niet, is er nog concurrentie? Voor het geld is de hu7500 best een aardige tv. Maar perfect, nee. Maar welke led tv is dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:47
Iemand nog tips welke externe hdd ik aan de hu7500 kan hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:59:
[...]

Ik heb dit probleem met Samsung Soundshare, meestal nadat ik Voice commandos heb gebruikt.
Heb een call er voor open bij Samsung. Wordt vanavond er voor gebeld.
Is er nog altijd een cashback actie? Zag in de startpost dat er een actie was maar dacht dat dit inmiddels al voorbij was. Zoek nog een nieuwe TV dus zou mooi zijn =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ben ik nou zo blind, of kan je de input gewoon niet renamen?
Er zit wel een ----- bij, die eruit ziet alsof je daar je eigen naam van kunt maken, maar doet niks?
Wil bv PS4 als label hebben. Of ATV2. Kan dat niet?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt weer een cashback actie aan ,(200€) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
matthijst schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 08:13:
Ben ik nou zo blind, of kan je de input gewoon niet renamen?
Er zit wel een ----- bij, die eruit ziet alsof je daar je eigen naam van kunt maken, maar doet niks?
Wil bv PS4 als label hebben. Of ATV2. Kan dat niet?
Handleiding al gecheckt? Daar staat iets in dat je dat via Tools menu moet doen en dat dit mogelijk zou zijn voor HDMI devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
Beste UE55HU7500 eigenaren,

Na enkele weken aanzien merk ik toch dat ik mij enorm stoor aan de aanwezige backlight-bleeding en clouding. Hebben meer mensen last van dit probleem?

Tot nu toe lees ik eigenlijk alleen veel bleeding en banding problemen over de 65" variant.

Vanavond zal ik proberen wat duidelijke foto's te maken om jullie mening te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Totaal geen last van, maar ook niet naar gezocht. Ben redelijk kritisch dus was me denk ik wel opgevallen als het extreem zou zijn ;)
Pagina: 1 ... 10 ... 42 Laatste