Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40
Heb hem zelf op Natural en temperatuur op 'Warm2' staan, en scherpte iets teruggezet.
Bevalt me tot nu toe erg goed, maar beeld is wel 'levendiger' dan dat je zou krijgen met calibratie.
Het gras in brazilie zag er nu iig lekker groen uit ipv vaal/bruinig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 23:45:
Is er soms geen site waar ik de beste settings kan vinden voor het toestel? Heb ook gelezen dat je het toestel zelf kan kalibreren met een 2 en 10 punt calibratie. Is dit nodig? Misschien moet ik de tv mode eens aanpassen want de mijne staat voor de moment op natural.
2 en 10 punts calibratie kan je niet zomaar overnemen aangezien elk paneel verschilt.

Ik zal je even mijn settings van dit moment geven.
Dit is na 7 weken constant corrigeren eruit gekomen.

Standaard Mode

Backlight 11 of 12 bij daglicht (volledig duistere kamer 10) Alles hierboven lijkt het wel een TL
Contrast 88
Helderheid 45
Scherpte 10
Kleur 50
Tint GNR 50/50

Dyn Contrast uit
Zwart tint uit
Huidkleur uit
GRB mode uit
Kleurruimte standaard (bij mij staat deze op aangepast omdat rood meer naar roze toe trok)
Dit had ik bekeken met de cars film en hiermee gecorrigeerd.
Gamma -2 (-1 kan ook maar op 0 wordt het onnatuurlijk alsof er een mist over hangt)

Kleurtint Warm2 (warm 1 kan ook maar dan komt lijkt het blauw iets te overheersen en rood word dan weer minder)
Clear dig view Uit
MPeG ruis filt. UIt
Filmmode Auto 1

Motion plus aangepast ( wazighverm 10 en trilverm 4)

Smart led uit

Laat maar ff horen wat je ervan vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kom ik al veel verder mee. Enkel zijn de gezichten nogal aan de gele kant bij mij. Ik heb de kleuren nu op 35 geplaatst. Contrast op 80, helderheid op 55. Is het de bedoeling dat ik nu ook de 2 of 10 punts calibratie uitvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de tv vooral om uitzendingen te bekijken. Een hd kanaal bij Telenet valt nog redelijk goed mee maar de moment dat je naar sd uitzendingen begint te kijken is het zeer moeilijk om een degelijk beeld uit het toestel te krijgen. Nooit gedacht dat het zoveel moeite zou kosten om een televisie te kalibreren.
Indien ik geen beterschap krijg zet ik het toestel te koop denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:02:
Hier kom ik al veel verder mee. Enkel zijn de gezichten nogal aan de gele kant bij mij. Ik heb de kleuren nu op 35 geplaatst. Contrast op 80, helderheid op 55. Is het de bedoeling dat ik nu ook de 2 of 10 punts calibratie uitvoer?
de witbalans isntellingen kun je alleen fatsoenlijk gebruiken als je een meter hebt, alhoewel de 2 punts met een greyscale ramp nog wel visueel te doen is(heel globaal).

samsung tvs zijn het meest accuraat in movie-mode en kleurtemperatuur warm2. Dat kun je gewoon selecteren en daarbij laten. Dan zit je het dichtst bij d65.

Contrast en brightness kun je het beste instellen met insteldvd zoals de avs hd 709 dvd (gratis te downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Adlermann schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:12:
[...]

de witbalans isntellingen kun je alleen fatsoenlijk gebruiken als je een meter hebt, alhoewel de 2 punts met een greyscale ramp nog wel visueel te doen is(heel globaal).

samsung tvs zijn het meest accuraat in movie-mode en kleurtemperatuur warm2. Dat kun je gewoon selecteren en daarbij laten. Dan zit je het dichtst bij d65.

Contrast en brightness kun je het beste instellen met insteldvd zoals de avs hd 709 dvd (gratis te downloaden)
Misschien een domme vraag maar wat is D65?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
kingmenno schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:31:
Tweakers, de dealer is in contact met Samsung HQ, ze gaan kijken of er wat gedaan kan worden aan de koel fan, of een modificatie...

we wachten het af.
Ben benieuwd naar de uitkomst, ik stoor mij er ook wel aan :(

Heb een paar weken terug contact opgenomen met de livechat vanwege de fan, maar daar werd mij gevraagd om het geluid te filmen/op te nemen, maar het geluid is eigenlijk lastig vast te leggen en het zal vast ook per oor verschillen hoe goed je het hoort. Ik hoor het in ieder geval 's avonds (wanneer het geluid zacht staat) de hele tijd als de tv aan staat. Ik zit er dan misschien niet heel ver van af (2/3 meter), maar dat zou niet uit mogen maken vind ik. Heb ik speciaal een passieve htpc gekocht een tijdje geleden, gaat de tv ''herrie'' maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een fragmentje opgestuurd van het fan geluid naar Samsung en volgens hun viel het geluid binnen de normale werkingsnorm. In ieder geval: woensdag komt de firma Servilux langs voor herstelling. Tenminste als er iets kan gedaan worden aan de ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:01

Tijntje

Hello?!

Deze ochtend komt Selectro mijn paneel vervangen voor mijn 65HU7500 in veband met het vertical banding.
Zal even laten weten of het opgelost is.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:25
Fieldoxide, ik heb ook een dergelijk filmpje moeten maken en opgestuurd....

op basis daarvan kwam Selctro langs, maar zoals gemeld was het replacen van de fan niet de oplossing, het geluid bleef.

een dezer dagen verwacht ik antwoord van Samsung en of de Dealer. stay tuned... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Monteur is net geweest en had een 55" paneel bij i.p.v. een 65"
Nu zijn er opnieuw foto's gemaakt omdat de procedure voor de paneel vervanging van een 65" anders is als die van een 55" :(
Nu moet ik dus weer afwachten of Samsung überhaupt besluit of mijn paneel vervangen mag worden.
Echt compleet onacceptabel voor een TV van €3400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Als ik jou was zou ik nu maar zo snel mogelijk je geld gaan terugvragen.. Kun je beter aan een ander merk/type besteden lijkt me..
Straks ben je zo lang bezig dat geld terug geen optie meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

CyBeRSPiN schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:37:
Als ik jou was zou ik nu maar zo snel mogelijk je geld gaan terugvragen.. Kun je beter aan een ander merk/type besteden lijkt me..
Straks ben je zo lang bezig dat geld terug geen optie meer is.
Dat ben ik al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 08:22
Het is toch al redelijk bekend dat ALLE 65" (Edit: van dit type) last hebben van vertical branding? Misschien echt een enkele uitzondering....

Hoe vervelend het ook is, ik zou toch gaan kijken naar het 55" model of naar een andere merk/type als je echt 65" wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Misschien een domme vraag maar wat is D65?
De kleurtemperatuur. In Kelvin is 6504 (D65) is neutraal wit. Hoger is koeler, lager is warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
Tijntje, beter ga je naar een ander toestel kijken. Ik heb het ook een paar x geprobeerd met de 65 inch maar ik heb de hoop opgegeven. Heb al een ander toestel besteld maar voorlopig qua tv geen Samsung meer voor mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
MillanO schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:22:
[...]

Tijntje, beter ga je naar een ander toestel kijken. Ik heb het ook een paar x geprobeerd met de 65 inch maar ik heb de hoop opgegeven. Heb al een ander toestel besteld maar voorlopig qua tv geen Samsung meer voor mij iig.
Nja, zo erg zou ik het ook niet willen generaliseren. Bij de 55" zijn nagenoeg geen problemen. Het is natuurlijk wel kwalijk dat de 65" zoveel last heeft van branding. Echter is Samsung ook wel weer zo netjes dat ze het erkennen en proberen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

@MillanO, volgens mij heb jij hem iedere keer bij de dealer laten ruilen toch?

Begreep wel van de servicemonteur dat er een nieuwe procedure is voor de paneel vervanging van de 65". Ze moeten foto's maken van deze twee images uit 3 hoeken; 90 graden voor en 45 graden links en recht van de TV.
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/dm/QC5Z/050-white-4k.jpgAfbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/dm/I7UL/075-white-4k.jpg
Hierna moeten ze een rapport invullen en naar de Product Engineer van Samsung in Delft (NL hoofdkantoor) sturen. Het lijkt er dus op dat er inderdaad erg veel klachten zijn over de 65" panelen.

Ik hoop nog op een goede afloop.

[ Voor 93% gewijzigd door Tijntje op 14-07-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 19:16

Turfschipper

Hup NAC

Moet goed komen Tijntje, als er zoveel klachten zijn. Ik lees ze ook op internationale forums, dan moeten ze wel iets gaan doen.

Want denk dat veel mensen nu even af wachten met het kopen van een 65 incher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Adlermann schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:12:
[...]

Hier loop ik gelijk al vast met de eerste Brightness test.
Ik krijg met alle belichting op zijn hoogst, brightness ,helderheid ,contrast en gamma op +3 niet zoal het hoort.
De blackclipping test knippert bij mij pas van af 20 en hoger?
Zet ik mijn settings zoals ik ze standaard heb staan, knippert er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even een foto willen posten hoe het beeld van mijn tv er voor de ogenblik uitziet.
Iemand enig idee hoe dit te doen?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pou8iGF.jpg

Lijkt erop dat je backlight en mogelijk ook helderheid te hoog staan. Maar vooral je backlight. Eigenlijk raad ik je een professionele kalibratie aan. Als je zo'n televisie koopt is het zonde om geen kalibratie uit te laten voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Backlight staat op 12 en helderheid op 62, beeldmodus is standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 23:19:
Backlight staat op 12 en helderheid op 62, beeldmodus is standaard.
Helderheid staat veel te hoog. Doe ik dit hier zo, dan is het niet om aan te zien.

Backlight op 12 is prima, hoger zou ik hem niet zetten (staat hier op 10 of 11)
Contrast ergens tussen de 80 en 88 is prima
Helderheid 45 tot 47 niet hoger
Gamma staat hier op -2, hoger dan 0 maakt het weer erg flets.

Mijn kijkhoeken zijn hierbij redelijk tot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De technieker is net vertrokken. Ben zwaar teleurgesteld want volgens hem is het geluid van de ventilator normaal en valt binnen de geluidsnormen. De ventilator werd niet vervangen. De kijkhoek is volgens hem eigen aan dit soort toestellen. Ik heb hem bovenstaande foto laten zien maar daar valt buiten wat afregeling aan de instellingen niet veel aan te doen. Het grappige was echter dat hij zei dat ik mijn geld beter had moeten besteden aan een goede full hd ipv aan een 4 k model.
Dus samengevat zit ik opgescheept met een toestel waar totaal niet naar te kijken valt en volgens de technieker volledig binnen de specificaties valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Moet nu ook wel toegeven dat die ventilator me wel meer op begint te vallen. Hoor hem duidelijk op 4+ meter afstand. Zeker wanneer je de tv aan doet (nog geen tv-geluid, wel meteen fan aan) of uit zet ("he, wat wordt het ineens stil").
Hoop dat het in loop van de tijd niet erger wordt.. zou mooi zijn als die fan iets terug te schroeven zou zijn zodat ie minder hard gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 01:44
CyBeRSPiN schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:33:
Moet nu ook wel toegeven dat die ventilator me wel meer op begint te vallen. Hoor hem duidelijk op 4+ meter afstand. Zeker wanneer je de tv aan doet (nog geen tv-geluid, wel meteen fan aan) of uit zet ("he, wat wordt het ineens stil").
Hoop dat het in loop van de tijd niet erger wordt.. zou mooi zijn als die fan iets terug te schroeven zou zijn zodat ie minder hard gaat lopen.
Misschien dat ze dat terug schroeven doen in een firmware update nadat veel mensen geklaagd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 10:21:
Het grappige was echter dat hij zei dat ik mijn geld beter had moeten besteden aan een goede full hd ipv aan een 4 k model.
Dus samengevat zit ik opgescheept met een toestel waar totaal niet naar te kijken valt en volgens de technieker volledig binnen de specificaties valt.
Dit ga ik ook steeds meer denken. Buiten dat de ventilator geen geluid maakt, bleeding en kijkhoeken goed zijn.
Kwaliteit beeld is niet wat je ervan mag verwachten met normale hd uitzendingen, het wisselt teveel en ik stoor mij toch aan de vele framedrops, stutter na camerawisselingen.

Beeld van mijn oude plasmas waren constanter en beter van kwaliteit zonder ooit last gehad te hebben van rariteiten.

mijn inziens is deze tv wat betreft beeldkwaliteit niet de 1550 euro waard waarvoor ik hem heb na ex cashback.
Als ik er een prijs aan moet hangen denk ik meer richting de 1000 euro wat betreft beeldkwaliteit tov mijn oude plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:06
Ik weet niet welk formaat jullie allemaal hebben, maar ik hoor geen fan bij mij (65 inch). Ook heb ik verder nergens last van, werkt perfect. Netflix nog nooit problemen mee gehad (opnieuw opstarten of zwart beeld o.i.d. wat ik hier wel eens lees) en ook geen stutter en bleeding.
Het enige dat ik wel heb is zeer lichte banding, met name 1 dunne band in het midden van het scherm. Dat is alleen zichtbaar bij bijv. voetbalwedstrijden of een blauwe lucht wanneer je er op let. Nog niemand die hier TV heeft gekeken is het opgevallen, het is puur dat ik het weet. Als ik er niet op let valt het mij ook niet op. Ruilen is voor mij dan ook niet aan de orde geweest omdat ik weet dat het veel erger kan. Met name 60 inch en groter wordt dan toch gokken, bij elke merk en model TV vrees ik.

Als ik dan toch nog iets moet noemen stoor ik me aan het feit dat ik vanaf mijn My Book Live geen films meer kan streamen incl. ondertiteling (.srt), waar dit wel mogelijk is bij elke andere goedkope smart tv. Contact opgenomen met Samsung maar die konden me verder ook niet echt helpen. Ik denk zelf dat het misschien een communicatieprobleem is tussen mijn type NAS en de TV. Via een USB-stick speelt hij wel .srt af namelijk.
Verder dus tevreden en sinds afgelopen weekend hangt hij ook aan de muur (Vogels beugel) met de Sonos Playbar er onder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Wat mij wel opvalt is dat ik meer last heb van stuttering als ik films afspeel via mijn HTPC (hdmi). Of dat nu via XBMC is of een browser met netflix.

Tijdens het gebruik van interactieve TV van KPN of de Netflix app heb ik er maar heel sporadisch last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
kellhus schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:17:
Wat mij wel opvalt is dat ik meer last heb van stuttering als ik films afspeel via mijn HTPC (hdmi). Of dat nu via XBMC is of een browser met netflix.

Tijdens het gebruik van interactieve TV van KPN of de Netflix app heb ik er maar heel sporadisch last van.
Kan aan 100 verschillende dingen liggen. Wanneer stotteren films? Als je gewoon films puur op 24p afspeelt (bv via een htpc) dan horen bijvoorbeeld panning shots te schokken. Gewoon, omdat er maar 24 frames aanwezig zijn.

Beschrijf eens wat je ziet en wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Klopt. Het is meer tijdens snelle camerawisselingen waar er even een slowdown of stutter aanwezig is. Voor mijn gevoel gebeurt dit vaker tijdens het kijken via mijn HTPC dan tijdens reguliere TV of gebruik van de Netflix app.

Het ziet er ook naar uit dat de cpu niet krachtig genoeg is om het upscaling algoritme 'bij te kunnen houden', maar dat is meer eigen interpretatie. Ik zou eigenlijk eens moeten checken of het vaker voorkomt bij SD of 720p content tov 1080p/bluray discs, aangezien het algoritme dan minder pixels hoeft in te vullen? Again, ben gewoon hardop aan het nadenken, misschien klets ik totaal uit mijn nek nu :D

Snelle panning shots icm 24fps content heb je helemaal gelijk in, dat was op mijn oude plasma niet anders.

[ Voor 20% gewijzigd door kellhus op 16-07-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kellhus schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:32:
Klopt. Het is meer tijdens snelle camerawisselingen waar er even een slowdown of stutter aanwezig is. Voor mijn gevoel gebeurt dit vaker tijdens het kijken via mijn HTPC dan tijdens reguliere TV of gebruik van de Netflix app.

Het ziet er ook naar uit dat de cpu niet krachtig genoeg is om het upscaling algoritme 'bij te kunnen houden', maar dat is meer eigen interpretatie. Ik zou eigenlijk eens moeten checken of het vaker voorkomt bij SD of 720p content tov 1080p/bluray discs, aangezien het algoritme dan minder pixels hoeft in te vullen? Again, ben gewoon hardop aan het nadenken, misschien klets ik totaal uit mijn nek nu :D

Snelle panning shots icm 24fps content heb je helemaal gelijk in, dat was op mijn oude plasma niet anders.
Bij mij is dat juist meer met tv dan film.
vooral bij het voetbal kwam het vaker voor.
Ik dacht ook sat de processor te licht is voor het werk wat hij moet doen.
Als dit echt zo is dan is Samsung flink in gebreke, want het moet al bij het testen opgevallen zijn.
Om dan alsnog hem zo op de markt te brengen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:50:
[...]

Bij mij is dat juist meer met tv dan film.
vooral bij het voetbal kwam het vaker voor.
Ik dacht ook sat de processor te licht is voor het werk wat hij moet doen.
Als dit echt zo is dan is Samsung flink in gebreke, want het moet al bij het testen opgevallen zijn.
Om dan alsnog hem zo op de markt te brengen :|
het voetbal had sowieso judder in het bronmateriaal, omdat het opgenomen werd met de 60hz standaard en het on the fly werd omgezet naar 50hz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
Je zag ook verschil per wedstrijd. Sommige zagen er best netjes en strak uit, terwijl het de andere keer echt verschrikkelijk was qua blurriness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Adlermann schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 15:51:
[...]

het voetbal had sowieso judder in het bronmateriaal, omdat het opgenomen werd met de 60hz standaard en het on the fly werd omgezet naar 50hz....
Het is geen judder wat ik ervaar, judder heb ik wejnig tot geen last van.
Meer slowdowns,framedrops, stuttering wat ongeveer een tot 2 sec duurt bij vooral camerawisselingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
remzor schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:37:

Als ik dan toch nog iets moet noemen stoor ik me aan het feit dat ik vanaf mijn My Book Live geen films meer kan streamen incl. ondertiteling (.srt), waar dit wel mogelijk is bij elke andere goedkope smart tv. Contact opgenomen met Samsung maar die konden me verder ook niet echt helpen. Ik denk zelf dat het misschien een communicatieprobleem is tussen mijn type NAS en de TV. Via een USB-stick speelt hij wel .srt af namelijk.
Ik speel films via de ingebouwde plex client en ondertiteling vanaf een synology nas en is geen enkel probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval. Dit is mijn eerste en waarschijnlijk laatste Samsung model
Ik denk dat ik het toestel maar te koop plaats en wat opzoekwerk ga verrichten.
Hopelijk krijg ik er nog een mooie prijs voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Fieldoxide, ik heb intussen nog geen reactie van Samsung of de Dealer, ik zie dat maar even als positief punt. (want een fan vervangen hielp niet, en als er meer mensen klagen komen ze misschien wel met een echt goede oplossing...)

lukt dit niet, dan zou ik een pana AX800 overwegen. maar als ik de tweakers review bekijk, de foto's die erbij zitten, zie ik toch een air vent aan de achterkant van de tv, die rond is, ergo. zit daar een actieve koel fan achter? weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
kingmenno schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:48:
Fieldoxide, ik heb intussen nog geen reactie van Samsung of de Dealer, ik zie dat maar even als positief punt. (want een fan vervangen hielp niet, en als er meer mensen klagen komen ze misschien wel met een echt goede oplossing...)

lukt dit niet, dan zou ik een pana AX800 overwegen. maar als ik de tweakers review bekijk, de foto's die erbij zitten, zie ik toch een air vent aan de achterkant van de tv, die rond is, ergo. zit daar een actieve koel fan achter? weet iemand dit?
En de kijkhoeken zijnnvergelijkbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ondertussen reeds enkele reviews gelezen en mijn oog valt op de Sony KDL-50W828BB,
toestel kost wel veel minder dus ik hoop nu wel dat de kwaliteit niet een pak minder gaat zijn. :-)
Voor mij de komende jaren geen 4K model meer. Maar als ik het ondertussen bekijk komen er veel nieuwe 4K modellen uit van Samsung en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 10:42:
Heb ondertussen reeds enkele reviews gelezen en mijn oog valt op de Sony KDL-50W828BB,
toestel kost wel veel minder dus ik hoop nu wel dat de kwaliteit niet een pak minder gaat zijn. :-)
Voor mij de komende jaren geen 4K model meer. Maar als ik het ondertussen bekijk komen er veel nieuwe 4K modellen uit van Samsung en Sony.
Er is toch nog geen content, (of nauwelijks) ik zie het voordeel van 4k niet zo.

Ook met de netflix 4k content is eht huilen met de pet op, een bluray geeft beter beeld dan dat gemiddeld genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Belgie is het ook huilen met de pet op qua uitzendingen in hd. Hier bij Telenet heb ik ongeveer een 15tal HD zenders, de rest wordt nog steeds uitgezonden in SD. Volgens mij stuurt Telenet de HD signalen door in 720 als ik me niet vergis. Ik wacht hier nog steeds tot de Nederlandse omroep hier te verkrijgen is in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ik moet zeggen dat ik de HD mkv's op de HU7500 heel erg crispy vind, heel erg mooi... dus de extra pixel, of de upscaling ervan bevalt mij heel erg goed...

ik ben dan ook erg tevreden over het beeld en smart content, maar de fan is mijn struikelblok... die moet eruit. ik denk dat de AX800 minstens zo goed presteert als de HU7500, misschien wat minder apps en de Netflix 4K ondersteuning... jammer dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 08:35
Ik lees hier dat mensen last hebben van soms schokkerig beeld? Hier heb ik geen last van (55 inch), maar dit kan er ook aan liggen dat het beeld al geupscaled wordt door mijn Onkyo receiver. Misschien dat die een hele hoop werk op zich neemt. De fan hoor ik enkel als ik de tv via het knopje aan de achterkant van de tv aan leg, anders niet echt. Ik kom van een Panasonic Viera waar er wel 4 of 5 fans in zaten en die hoorde ik toch iets meer dacht ik.

Verder heb ik totaal niet te klagen over de beeldkwaliteit. SD materiaal ziet er naar mijn mening toch beter ( scherper ) uit dan op mn plasma. Vooral als mijn zoontje naar tekenfilms zit te kijken (Raad eens hoeveel ik van je hou etc) op een niet-HD kanaal zijn die konijnen echt wel superscherp :-).

Het enige waar ik me in begin aan stoorde is eigenlijk de kijkhoek. Maar als ik het hier zo lees vinden jullie deze goed. Ik was een verwende plasma kijker dus in begin was dit toch even een struikelblok. Nu ben ik het eerder gewoon geworden.

Verder hoop ik dat jullie ook emailtjes sturen naar Samsung ( niet Benelux want die kunnen daar toch niets aan veranderen ) om die verdomde energiemeter uit te schakelen wanneer klanten dat willen. Stoort me wel, voegt 0.0 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de kijkhoek ook een serieus struikelblok hoor. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Kasj schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 19:00:
[...]

Ik speel films via de ingebouwde plex client en ondertiteling vanaf een synology nas en is geen enkel probleem...
Klopt, dat zeggen meerdere. Maar jij gebruikt dus Plex als mediaspeler, niet gewoon de eigen Samsung mediaspeler. Ik heb geen Synology en kan ook geen apps installeren op mijn NAS; dus geen Plex voor mij helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbookholt
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-11-2022
Vandaag iets raars, ineens werd hd content niet meer geupscaled. Alles was 4x zo groot behalve 4k content. Power uit, stekker eruit, nog steeds hetzelfde. Later op de dag was het weer gewoon. Iemand anders dit ook wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
Ik heb mijn toestel, de 55 inch variant, vandaag omgeruild voor de Sony 55X8505B (vanwege het ''lawaai'' van de ventilator van de Samsung). Door het warme weer nog niet veel met de Sony gespeeld, maar nog totaal geen ventilator geluid gehoord (pak 'm beet 1 á 2 uur aangehad). Als je de achterkant bekijkt, zie je een stuk of 2/3 grote koelblokken zitten bovenin, dus daar wordt ie passief gekoeld. Geen idee of er onderin de tv ook koelblokken of misschien wel ventilatoren zitten, maar ik denk eigenlijk van niet, want zoals ik al zei heb ik nog helemaal niets gehoord (wat dus eigenlijk bij ieder tv toestel hoort vind ik, vooral in deze prijsklasse).

Na er heel even mee gespeeld te hebben kan ik in ieder geval zeggen dat het menu en dergelijke wat beter geregeld is op de Samsung in zijn algemeenheid. Zolang het beeld van de Sony net zo goed of beter is dan de Samsung, dan vind ik de software niet van heel groot belang. Zo ontzettend veel tv kijk ik er niet op (een paar zenders) en qua smart tv doe ik er in principe ook niet heel veel mee (heb een htpc erop aangesloten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
mooie TV de sony, maar ook wel weer fix duurder dan de HU7500. goed te horen dat deze passief gekoeld word.... ik heb nog geen antwoord van Samsung of de dealer....

als ik komende week niets hoor, zal ik eens bellen, wat je zegt, met dit weer gebruik je de tv niet.

veel plezier met je aankoop. (helaas levert mijn dealer geen sony. maar ik als de samsung niet gefixt word wil ik graag de ax800, indien passief/geruisloos gekoeld.)

[ Voor 12% gewijzigd door kingmenno op 20-07-2014 09:08 . Reden: txt toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Grr, nu werkt zappen ineens niet meer.. Heb tv al meerdere keren herstart. Blijft op zender staan, heen en weer zappen lukt niet maar ook een cijfer intoetsen niet.. Cijfer blijft staan in beeld...
Powercycle helpt ook niet.
Via m.screen kan ik vreemd genoeg wel zappen, en de pip zapt ook.. Bizar..

Zo tv maar een fabrieksreset geven dan...

Edit: hielp ook niet. Uiteindelijk nog eens stroom eraf en toen via knop aan achterkant geprobeerd te zappen, dat lukte en daarna werkte AB ook weer..

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-07-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 14:36
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:59:
Had trouwens precies hetzelfde herinner ik me nu :D CyBeRSPiN in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s"
Smartcard kan meteen al in de cam voordat je hem in de tv stopt.
Bedankt, werkt! De Humax 5300C mag op Marktplaats! Ik ben overigens heel erg tevreden over deze TV, geen moment spijt gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:19
Hoe krijg ik ondertiteling werkend als ik een .mkv afspeel via Samsung Allshare/Link?
Zowel de .srt hetzelfde noemen als het bestand, als een ondertiteling die ingebakken zit in de .mkv pakt ie niet. Pleur ik het op een USB-stick en doe hetzelfde, dan pakt ie prima de ondertiteling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Deezers schreef op maandag 21 juli 2014 @ 11:59:
Hoe krijg ik ondertiteling werkend als ik een .mkv afspeel via Samsung Allshare/Link?
Zowel de .srt hetzelfde noemen als het bestand, als een ondertiteling die ingebakken zit in de .mkv pakt ie niet. Pleur ik het op een USB-stick en doe hetzelfde, dan pakt ie prima de ondertiteling...
Ik heb exact het zelfde probleem met het streamen vanaf mijn NAS. Ook contact gehad met Samsung via de chat, geen oplossing voor. Hier in het topic ook al meerdere malen aangegeven door mezelf en anderen maar niemand heeft er een oplossing voor dus ik ben bang dat de interne mediaplayer het gewoon niet goed pakt, die .srt files (wanneer je streamt). Via USB is er niets aan de hand inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-10 19:16

Turfschipper

Hup NAC

Ik vraag me af, ik heb ziggo z1.

Is dat voldoende om 4k te streamen van bv netflix, of moet ik een beter pakket nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Voldoende, ligt tussen 6-15Mbps wat je nodig hebt en je hebt 30Mbps. Alleen zorgen dat je niet iets anders aan het downloaden bent op het moment dat je kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Iemand met een gekalibreerde Samsung 48hu7500 die me zijn instellingen wil delen?

Heb al meerdere instellingen van anderen geprobeerd maar vind het toch moeilijk. (Zie bijvoorbeeld reviews; op 65 of 55 inch getest ipv 48)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
opa_paul schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 01:14:
Iemand met een gekalibreerde Samsung 48hu7500 die me zijn instellingen wil delen?
http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7202.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Heb bericht gekregen van Selectro dat ze mijn TV niet binnen de specificatie van Samsung kunnen herstellen en dat Samsung een nieuwe TV stuurt.
Hopelijk is dat er een zonder banding :)
We blijven hoopvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Laat mensen lekker, je reageerd steeds op deze vragen met hetzelfde in meerdere topics.
Misschien een mooi startpunt voor degenen om verder te finetunen.
En als het niets is komen ze er wel achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:11:
[...]

Laat mensen lekker, je reageerd steeds op deze vragen met hetzelfde in meerdere topics.
Misschien een mooi startpunt voor degenen om verder te finetunen.
En als het niets is komen ze er wel achter.
Ah ja, vooral de mensen hun gang laten gaan en ze laten denken dat ze het maximale uit de televisie kunnen halen door wat instellingen over te nemen en vervolgens nog niet tevreden te zijn met de televisie omdat er nooit een kalibratie heeft plaatsgevonden. Maar dat weten ze niet wat er is nooit iemand geweest om ze te vertellen dat het overnemen van instellingen je televisie niet kalibreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:27:
[...]

Ah ja, vooral de mensen hun gang laten gaan en ze laten denken dat ze het maximale uit de televisie kunnen halen door wat instellingen over te nemen en vervolgens nog niet tevreden te zijn met de televisie omdat er nooit een kalibratie heeft plaatsgevonden. Maar dat weten ze niet wat er is nooit iemand geweest om ze te vertellen dat het overnemen van instellingen je televisie niet kalibreert.
Als ze het niet mooi vinden komen ze er vanzelf achter.
Ik kan ook mensen die prof calibratie hebben laten doen van 250 euro en daarna hun eigen settings hebben teruggezet omdat ze het niet mooi vonden. Het is dan te natuurlijk terwijl ze liever een veel levendiger en kleuriger beeld willen hebben.
Ik heb hem hier ook ingesteld op een zo natuurlijk mogenlijk beeld, maar toch zijn er genoeg die het niet niet mooi vinden. Dyn contrast moet aan, kleuren omhoog en de scherpte tegen het maximale aan.
Dat is wel wat het gros aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:36:
[...]

Als ze het niet mooi vinden komen ze er vanzelf achter.
Ik kan ook mensen die prof calibratie hebben laten doen van 250 euro en daarna hun eigen settings hebben teruggezet omdat ze het niet mooi vonden. Het is dan te natuurlijk terwijl ze liever een veel levendiger en kleuriger beeld willen hebben.
Ik heb hem hier ook ingesteld op een zo natuurlijk mogenlijk beeld, maar toch zijn er genoeg die het niet niet mooi vinden. Dyn contrast moet aan, kleuren omhoog en de scherpte tegen het maximale aan.
Dat is wel wat het gros aantrekt.
Stel dat je gelijk zou hebben, dan zou het wel heel toevallig zijn dat dit soort mensen nooit op fora's of het internet komen. Hier op Tweakers en op heel veel andere fora's vind je dit soort verhalen niet. Wel heel toevallig dat jij die mensen dan kent.

I call bullshit.

Het is simpelweg een heel slecht advies om iemand gewoon maar wat instellingen van internet te laten plukken en de gebruiker in de waan laten dat zijn televisie gekalibreerd is. Dat is wat jij mij nu zegt, dat ik die mensen maar dom moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:56:
[...]

Stel dat je gelijk zou hebben, dan zou het wel heel toevallig zijn dat dit soort mensen nooit op fora's of het internet komen. Hier op Tweakers en op heel veel andere fora's vind je dit soort verhalen niet. Wel heel toevallig dat jij die mensen dan kent.

I call bullshit.

Het is simpelweg een heel slecht advies om iemand gewoon maar wat instellingen van internet te laten plukken en de gebruiker in de waan laten dat zijn televisie gekalibreerd is. Dat is wat jij mij nu zegt, dat ik die mensen maar dom moet houden.
Rare manier van communiceren heb jij :?

Natuurlijk komen deze mensen hier niet, de meesten komen niet op fora.
Ze kopen een tv zetten hem neer en stellen hem in naar hun smaak, thats it!

De mensen die fora bezoeken naar gelang hun hobby, hebben een hogere interesse in hun product en zoeken hierdoor naar het maximale of info.

Ik zit zelf ook op het HTforum omdat ik ook mij ook met high end audio bezig houd, ook hier komen niet de mensen op af met simpele all in one setjes, gewoon omdat de interesse er niet is.

Jij zegt dus dat mensen maar beter kunnen kalibreren met de daarbij komende hoge kosten terwijl ze het waarschijnlijk achteraf niet de moeite waard vinden, en of weer zelf gaan afregelen.
De meeste duurdere tv,s zitten aardig dicht in de buurt van de juiste waardes, niet helemaal, maar het verschil is niet schokkend. Het is ook een kwestie van smaak, bij 99% waar ik kom ben ik geneigd om de afstandsbediening ter hand te nemen, toch vinden zij het mooi en komen ze bij mij vinden ze het te flets rustig te weinig kleur etc..

Dus je praat poep, om in jouw stijl te blijven.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Uhm, beste mensen,

Ik vraag gewoon advies. Wil geen discussie op gang brengen over wie welk advies geeft!

Het is gewoon heel simpel, ik koop een dure uhd tv en wil die goed ingesteld hebben. Wist niet dat kalibreren niet hetzelfde is als de beeldinstellingen overnemen van een ander. Kan me zo voorstellen als iemand dezelfde tv heeft als ik in dezelfde maat dat als we beiden dezelfde instellingen hanteren, dat we ongeveer ook hetzelfde beeld hebben. Tenminste 90%.

Dus als iemand me had verteld dat er bepaalde belangrijke stappen zijn die je zeker moet doen dan ben ik al zeer tevreden. Hoef geen 100% perfect beeld, maar gewoon richting een goed resultaat van zo'n tv.

Zo lees ik bijvoorbeeld dat bijna iedereen het backlight wat lager zet, het contrast iets lager, de scherpte een heel stuk lager (wat ik niet snap, want je wil toch juist scherp beeld), bijna alle beeldverbeteraars uit (ook vreemd want waarom zitten ze er dan op) en daarnaast lees ik dat veel mensen de film modus met warm 2 gebruiken. Dit soms icm het bovenstaande.

Ik leer er gewoon graag over. Professioneel Kalibreren ga ik echt niet doen! Beetje uitleg over de tv is wel leuk. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opa_paul schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:51:
Uhm, beste mensen,

Ik vraag gewoon advies. Wil geen discussie op gang brengen over wie welk advies geeft!

Het is gewoon heel simpel, ik koop een dure uhd tv en wil die goed ingesteld hebben. Wist niet dat kalibreren niet hetzelfde is als de beeldinstellingen overnemen van een ander. Kan me zo voorstellen als iemand dezelfde tv heeft als ik in dezelfde maat dat als we beiden dezelfde instellingen hanteren, dat we ongeveer ook hetzelfde beeld hebben. Tenminste 90%.

Dus als iemand me had verteld dat er bepaalde belangrijke stappen zijn die je zeker moet doen dan ben ik al zeer tevreden. Hoef geen 100% perfect beeld, maar gewoon richting een goed resultaat van zo'n tv.

Zo lees ik bijvoorbeeld dat bijna iedereen het backlight wat lager zet, het contrast iets lager, de scherpte een heel stuk lager (wat ik niet snap, want je wil toch juist scherp beeld), bijna alle beeldverbeteraars uit (ook vreemd want waarom zitten ze er dan op) en daarnaast lees ik dat veel mensen de film modus met warm 2 gebruiken. Dit soms icm het bovenstaande.

Ik leer er gewoon graag over. Professioneel Kalibreren ga ik echt niet doen! Beetje uitleg over de tv is wel leuk. Alvast bedankt
Oke,

standaard mode

Backlight staat bij mij hier op 10 in de avond bij een vrij donkere kamer.
Overdag bij veel licht inval kan je deze evt hoger zetten naar 11 of 12.
contrast houd ik ongeveer op de 86, dit vind ik prettig, sommigen gaan lager naar de 80.
Scherpte heb ik op 10, normaal is eigenlijk 0 , te hoog is eigenlijk niet goed omdat je scherpte bijvoegd die er eigenlijk niet is.
Helderheid staat bij mij op 45 te hoog word het fletser.

kleur blijft bij mij op 50 staan

Ik speel vaak met de warm1 of warm2 mode, ik ben er nog niet echt uit, ligt ook vaak aan het signaal.
Warm1 kan soms iets teveel blauw weergeven maar kijkt wel prettiger, warm2 is soms iets te warm/ bruin gelig.

Gamma staat mij mij nu op -2, ga ik hoger wordt het beeld neveliger om het zo maar te noemen .
-1 kan ook nog maar 0 en daarboven is niet oke voor mij.

Beeldverbeteraars heb ik op uit staan.

Kijk maar even of het wat is, soms moet je het ook even laten staan om te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:15:
terwijl ze het waarschijnlijk achteraf niet de moeite waard vinden
Klaar met deze discussie. Het is onzin en pertinent onwaar.
opa_paul schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:51:
Zo simpel is het dus niet. Panelen verschillen van elkaar en daarom zullen ze niet dezelfde prestaties geven bij dezelfde instellingen. Zoals ook in het artikel is te lezen en met voorbeeld, kan het overnemen van de instellingen van een gekalibreerde televisie dus ook voor een mindere beeldkwaliteit zorgen. Maar eigenlijk ben ik hier aan het herhalen wat in het artikel staat uitgelegd.
wat ik niet snap, want je wil toch juist scherp beeld
Dat is de catch, scherpte is zeer misleidend en zorgt niet voor meer scherpte. Deze instelling zorgt voor contouren om objecten heen en dat is in de meeste gevallen zeer onwenselijk. Dit zorgt tevens voor meer ruis en artefacten in het beeld. Uitzetten dus.
bijna alle beeldverbeteraars uit (ook vreemd want waarom zitten ze er dan op)
Marketing. Het is een feit dat de normale consument trapt in de functies van een product ongeacht de toegevoegde waarde. Marketingtermen zoals Clear Motion Rate, Mega Contrast, HyperReal Engine en Clear Audio Enhancer zijn natuurlijk hartstikke interessant om te horen voor een consument en verder hoeven ze het fijne er niet van te weten. En de fabrikanten weten dat.
Professioneel Kalibreren ga ik echt niet doen! Beetje uitleg over de tv is wel leuk. Alvast bedankt
Het verbaasd mij toch elke keer weer hoe men wel veel geld uitgeeft voor een dure televisie maar niet bereid is een professionele kalibratie uit te laten voeren. Wat dat betreft zou je zelfs beter een iets goedkopere televisie kunnen kopen en het geld wat je bespaard kunnen uitgeven aan een professionele kalibratie. Ik durf met zekerheid te zeggen dat de goedkopere en gekalibreerde televisie in de meeste gevallen een veel betere beeldkwaliteit zal behalen dan de duurdere ongekalibreerde televisie.

Maar dan bedenk ik mij dat men tegenwoordig voornamelijk overgeëncodeerde video's bekijken met een zo'n hoog als mogelijke resolutie en een zo'n laag als mogelijke bestandsgrote en dan weet ik weer dat het de meeste mensen eigenlijk helemaal niets boeit en het allemaal zo min als mogelijk moeite en voornamelijk zo min als mogelijk geld moet kosten voor zoveel als mogelijk resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dimens schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 12:58:
[...]

Klaar met deze discussie. Het is onzin en pertinent onwaar.
Amen!
Jij hebt gelijk, de wijsheid, en het laatste woord. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Persoonlijk zou ik ook nooit een 'professionele' kalibratie laten doen. Als je zelf eens een uurtje ervoor uittrekt en je gewoon met de instellingen gaat spelen kom je toch uiteindelijk tot een resultaat die je bevalt? Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld een groot fan van beeldmodus dynamisch. Het beeld wordt ontzettend nep, maar de kleuren spatten er echt vanaf. Anderen willen liever een zo natuurgetrouw beeld etc.

Er zijn misschien 6 á 8 instellingen die echt grote impact hebben waar je zelf gewoon mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Nou ja, om deze discussie toch maar aan te wakkeren. Ik ben zelf hobby-matig veel bezig met kalibreren. Ik heb redelijke goede spullen (i1 pro gecombineerd met een i1d3).

Ik heb genoeg gezien dat ik bij mensen thuiskwam (voor een kratje bier :P ) en die hadden dan instellingen van het internet overgenomen en die waren een stuk slechter dan out of the box. Het probleem zit hem hierin:

Elk paneel is anders en met kalibreren stel je dat paneel zo in dat het zo dicht mogelijk tegen de ideale waarden komt. Echter is het een constante trade-off analyse en corrigeren van fouten die weer door de kalibratie geintroduceed worden (iteratief proces). Hierdoor krijg je dus op een ander panel met een andere afwijking (die mischien maar 1-2% anders is) door deze instellingen over te nemen afwijkingen die veel groter zijn.

Als je geen kalibratie wilt (iig geen geld ervoo wilt uitgeven) kan je het beste nog een testpattern pakken met een greyscale ramp en daarop visueel kijken of je tinten op het grijs ziet en daar ook heel globaal visueel corrigeren.

Het beste wat je eigenlijk kan doen is gewoon de tv in de meest accurate preset modus zetten.

Bij samsung is dat faak film of movie mode met kleurtemperatuur warm2.

Wat je daarna moet doen is het contrast en brightness correct instellen met een dvd/bluray die daarvoor ontworpen is (dve video essentials of de avs 709 HD ding).
Junia schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:29:
Persoonlijk zou ik ook nooit een 'professionele' kalibratie laten doen. Als je zelf eens een uurtje ervoor uittrekt en je gewoon met de instellingen gaat spelen kom je toch uiteindelijk tot een resultaat die je bevalt? Persoonlijk ben ik bijvoorbeeld een groot fan van beeldmodus dynamisch. Het beeld wordt ontzettend nep, maar de kleuren spatten er echt vanaf. Anderen willen liever een zo natuurgetrouw beeld etc.

Er zijn misschien 6 á 8 instellingen die echt grote impact hebben waar je zelf gewoon mee kan spelen.
Ik kan eigenlijk niet kijken naar een niet correct scherm, het gaat er niet om hoe het eruit ziet op mijn scherm, maar het gaat erom hoe de regisseur van de film wil hoe het eruit ziet. Dat geeft namelijk extra sfeer bij de film. En daarom kalibreer je tegen een standaard aan, want dan weet je zeker dat de film eruitziet zoals de regisseur het wil.

Je kunt met een beetje aankloten zonder meter niet in de buurt komen van een goed plaatje.

[ Voor 27% gewijzigd door Adlermann op 22-07-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Adlermann schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:30:
[...]

Ik kan eigenlijk niet kijken naar een niet correct scherm, het gaat er niet om hoe het eruit ziet op mijn scherm, maar het gaat erom hoe de regisseur van de film wil hoe het eruit ziet. Dat geeft namelijk extra sfeer bij de film. En daarom kalibreer je tegen een standaard aan, want dan weet je zeker dat de film eruitziet zoals de regisseur het wil.

Je kunt met een beetje aankloten zonder meter niet in de buurt komen van een goed plaatje.
Ik snap je punt gedeeltelijk, echter is het niet zo dat de configuratie van je scherm ook gewoon een grote kwestie van smaak is? Net als bijv het instellen van een equalizer bij muziek? Sommige mensen prefereren harde bass (ook al is het nummer er niet voor gemaakt) en andere juist weer liever zuivere tonen.... is het niet een beetje hetzelfde als bij beeldmateriaal?

Als je de instellingen hebt dat je de film wilt zien zoals de regisseur hem wilt presenteren dan snap ik dat dit niet opgaat. Maar voor 99% van de mensen zal het toch niks uitmaken hoe de regisseur de film wilt laten overkomen zolang zij gewoon genieten van het beeldmateriaal? Hetzij verzadigd/onverzadigd?

[ Voor 14% gewijzigd door Junia op 22-07-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Junia schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:35:
[...]

Ik snap je punt gedeeltelijk, echter is het niet zo dat de configuratie van je scherm ook gewoon een grote kwestie van smaak is? Net als bijv het instellen van een equalizer bij muziek? Sommige mensen prefereren harde bass (ook al is het nummer er niet voor gemaakt) en andere juist weer liever zuivere tonen.... is het niet een beetje hetzelfde als bij beeldmateriaal?
Kijk, persoonlijke smaak is altijd belangrijk. Maar als je gewoon een beeld op dynamisch en fel mooit vindt, dan hoef je ook geen dure tv te kopen. Dan kun je net zo goed de goedkoopste kopen...

(en persoonlijk gebruik ik geen equaliser, muziek hoort te klinken zoals de composer / dirigent het voor ogen had :p ) Als je hard gaat trekken aan je bass / treble dan verlies je detail in de muziek en wordt het minder complex ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Laatst online: 01-10 14:26
Mijn 55hu7500 heb ik nu sinds ruim 2,5 maand maar stoor me wel regelmatig aan een aantal zaken.
1) Netflix app start soms niet op (hou zwart beeld). Is op te lossen door tv uit en aan te zetten maar toch;
2) geluid hapert soms tijdens Netflix;
3) soms tijdens tennis onder andere, hapert het beeld heel even

Tsja, hoe vervelend is het. Ik stoor me er in ieder geval aan.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erik-1980 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:55:
Mijn 55hu7500 heb ik nu sinds ruim 2,5 maand maar stoor me wel regelmatig aan een aantal zaken.
1) Netflix app start soms niet op (hou zwart beeld). Is op te lossen door tv uit en aan te zetten maar toch;

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Netflix en geluidsproblemen heb ik niet.
Dat haperen wat jij bedoelt, als dat de 2 sec stuttering is bij bepaalde camerawisselingen dan klopt dat.
Hier hebben meer last van. Dus een soort van framedrops.
Dit is irritant en niet op te lossen via instellingen, hopelijk komt er nieuwe firmware voor uit als het op te lossen is via software, maar ik denk dat het een hardwarematig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 10:50
Heeft iemand ervaring met http://www.spectrumkalibratie.nl/ ? Ik krijg geen reactie op mijn aanvraag... Heeft iemand nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wibster
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-02 10:50
[quote]Adlermann schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:30:
Nou ja, om deze discussie toch maar aan te wakkeren. Ik ben zelf hobby-matig veel bezig met kalibreren. Ik heb redelijke goede spullen (i1 pro gecombineerd met een i1d3).

Ik heb genoeg gezien dat ik bij mensen thuiskwam (voor een kratje bier :P ) en die hadden dan instellingen van het internet overgenomen en die waren een stuk slechter dan out of the box. Het probleem zit hem hierin:

Elk paneel is anders en met kalibreren stel je dat paneel zo in dat het zo dicht mogelijk tegen de ideale waarden komt. Echter is het een constante trade-off analyse en corrigeren van fouten die weer door de kalibratie geintroduceed worden (iteratief proces). Hierdoor krijg je dus op een ander panel met een andere afwijking (die mischien maar 1-2% anders is) door deze instellingen over te nemen afwijkingen die veel groter zijn.

Als je geen kalibratie wilt (iig geen geld ervoo wilt uitgeven) kan je het beste nog een testpattern pakken met een greyscale ramp en daarop visueel kijken of je tinten op het grijs ziet en daar ook heel globaal visueel corrigeren.

Het beste wat je eigenlijk kan doen is gewoon de tv in de meest accurate preset modus zetten.

Bij samsung is dat faak film of movie mode met kleurtemperatuur warm2.

Wat je daarna moet doen is het contrast en brightness correct instellen met een dvd/bluray die daarvoor ontworpen is (dve video essentials of de avs 709 HD ding).

[...]

[/quote

Kan je bij mij langs komen voor 3 kratjes bier? Zou heel chill zijn.. zeg maar wat je ervoor wilt hebben...

Gr. Wibe > wibe_h@hotmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 14:36
Erik-1980 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:55:

Ik heb dezelfde tv maar ik herken deze Netflix problemen totaal niet! Ik heb Ziggo Z2 bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 14:54

SynergY

<Insert title here>

Alhoewel ik sommige problemen die hier genoemd worden niet kan plaatsen (bleeding, banding, etc.) heb ik een ander, erg vervelend probleem.

De TV (55" model) gaat soms vanuit het niets op zwart. Na een enkele seconde gaat hij weer aan en verschijnt bovenin het scherm de balk met het op dit moment actieve kanaal (HDMI1, HDMI 2, etc.). Soms gebeurt dit erg vaak (en ook achter elkaar), en soms kan ik een avond kijken waarop het slechts 1x voorkomt. Het maakt hierbij niet uit of ik gebruik maak van de PS4, Raspberry Pi of Humax HD interactieve TV ontvanger.

Hebben jullie wel eens gehoord van eenzelfde soort probleem? En wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SynergY schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:13:
Alhoewel ik sommige problemen die hier genoemd worden niet kan plaatsen (bleeding, banding, etc.) heb ik een ander, erg vervelend probleem.

De TV (55" model) gaat soms vanuit het niets op zwart. Na een enkele seconde gaat hij weer aan en verschijnt bovenin het scherm de balk met het op dit moment actieve kanaal (HDMI1, HDMI 2, etc.). Soms gebeurt dit erg vaak (en ook achter elkaar), en soms kan ik een avond kijken waarop het slechts 1x voorkomt. Het maakt hierbij niet uit of ik gebruik maak van de PS4, Raspberry Pi of Humax HD interactieve TV ontvanger.

Hebben jullie wel eens gehoord van eenzelfde soort probleem? En wellicht een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ikzelf heb hier nog niet van gehoord, lijkt mij ook erg irritant.
Laatste firmware zit er op?
Anders zou ik toch maar even Samsung support contacten.
Gebeurt het vooral bij warmte frequenter, of ook als het koeler in huis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:45:
[...]

Ikzelf heb hier nog niet van gehoord, lijkt mij ook erg irritant.
Laatste firmware zit er op?
Anders zou ik toch maar even Samsung support contacten.
Gebeurt het vooral bij warmte frequenter, of ook als het koeler in huis is?
Laatste firmware zit er idd op. Ook al eens een reset gedaan. De warmte lijkt geen invloed te hebben aangezien het altijd wel gebeurt (alleen is het de ene keer vaker dan de andere keer).

Samsung support gaat straks via een remote sessie het toestel uitlezen en testen.. Hopen dat dit wat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SynergY schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Laatste firmware zit er idd op. Ook al eens een reset gedaan. De warmte lijkt geen invloed te hebben aangezien het altijd wel gebeurt (alleen is het de ene keer vaker dan de andere keer).

Samsung support gaat straks via een remote sessie het toestel uitlezen en testen.. Hopen dat dit wat brengt.
Oke beter zo.
Ben wel benieuwd als ze wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
SynergY schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:13:

Wij hadden EXACT hetzelfde. Dit kwam doordat de output van onze Ziggo HD Recorder op 720p stond. Nadat we dit hadden aangepast naar 1080p stopte de TV ook met het 'knipperen' van het scherm. De HD recorder zit hier aangesloten op de versterker, die weer met HDMI de TV in gaat.

Hopelijk heb je hier iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Verwijderd schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:16:
[...]

Oke beter zo.
Ben wel benieuwd als ze wat vinden.
Niets gevonden... monteur komt langs. Bedankt voor je suggesties!
Lateralus010 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:44:
[...]

Wij hadden EXACT hetzelfde. Dit kwam doordat de output van onze Ziggo HD Recorder op 720p stond. Nadat we dit hadden aangepast naar 1080p stopte de TV ook met het 'knipperen' van het scherm. De HD recorder zit hier aangesloten op de versterker, die weer met HDMI de TV in gaat.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Vreemd... ik heb het namelijk vanaf iedere bron. Ik zal proberen de Playstation, Raspberry Pi en Humax HD receiver aan te passen zodat deze devices enkel in 1080i/p uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lateralus010
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 09:32
SynergY schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Vreemd... ik heb het namelijk vanaf iedere bron. Ik zal proberen de Playstation, Raspberry Pi en Humax HD receiver aan te passen zodat deze devices enkel in 1080i/p uitzenden.
Voor andere bronnen kan ik het helaas niet beamen. Voorlopig alleen de HD Recorder output aangepast. Overige films/series benader ik direct via de TV, DS Video App.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een UE65U7500, maar als ik me raspberry met xbmc aansluit, werkt de CEC HDMI adapter niet, op al mijn oude samsungs TV's werkt het prima 8)7 raar toch..

Heeft iemand hier ook last van?

Zag ook dat er vandaag een nieuwe firmware is uit gekomen, iemand al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:07:
Ik heb een UE65U7500, maar als ik me raspberry met xbmc aansluit, werkt de CEC HDMI adapter niet, op al mijn oude samsungs TV's werkt het prima 8)7 raar toch..

Heeft iemand hier ook last van?

Zag ook dat er vandaag een nieuwe firmware is uit gekomen, iemand al ervaring mee?
Tv ziet de firmware niet van de USB stick

update: gelukt.

Oude instellingen blijven nu staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:15
bij mijn hu8500, is de nieuwe 150.6 software erop gezet, was ingelezen via de normale internet verbinding, geen usb nodig, alleen even bevestigen in menu dat je de update wilt installeren, is een een paar minuten gebeurt, verbeteringen nadien, blijft me onduidelijk.

wel nog steeds af en toe bij streamen van Netflix dat spontaan voor paar secoden het DD geluid wegvalt, en gelijk ook weer activeert, te merken aan het stotteren van enkele seconden van het geluid, en de reactie van de AV set, die laat zien dat er weer een 3.2.1.DD spoor beschikbaar is, iemand al een oplossing?
Verder lukt het me niet om 4K inhoud van de USB 3.0 te openen, tv ziet wel de stick met inhoud, maar krijg het niet geopend, tip is welkom hoe wel draaiende te krijgen.
Ook via Vimeo is nu ruim UHD en 4K contect af te spelen, paar leuke video clips ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Heb beeldinstellingen nu een beetje naar mijn wens met dank aan de tips. Ben nog wat aan het spelen.

Toch heb ik gisteren een bluray 1080p film via hdmi aangesloten aan tv (door arc versterker) en was ik niet helemaal tevreden over het beeld. Als er iets gebeurd wat nogal snel gaat dan hapert het beeld alsof mijn laptop het aan kan of juist de tv het niet bij kan houden! Hier heb ik geen last van tijdens gewoon tv kijken via de upc horizon (stb).

Iemand tips om dit te verbeteren of snapt iemand hoe dit kan? Mijn lcd tv van 5 jaar oud deed dit prima! Vermoed zelf dat het te zwaar is voor mijn bijna 3 jaar oude laptop, maar toch kon het met de lcd 720p tv wel gewoon.

Alvast bedankt. (Ps, alle Samsung beeld verbeteraars staan uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opa_paul schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:51:
Heb beeldinstellingen nu een beetje naar mijn wens met dank aan de tips. Ben nog wat aan het spelen.

Toch heb ik gisteren een bluray 1080p film via hdmi aangesloten aan tv (door arc versterker) en was ik niet helemaal tevreden over het beeld. Als er iets gebeurd wat nogal snel gaat dan hapert het beeld alsof mijn laptop het aan kan of juist de tv het niet bij kan houden! Hier heb ik geen last van tijdens gewoon tv kijken via de upc horizon (stb).

Iemand tips om dit te verbeteren of snapt iemand hoe dit kan? Mijn lcd tv van 5 jaar oud deed dit prima! Vermoed zelf dat het te zwaar is voor mijn bijna 3 jaar oude laptop, maar toch kon het met de lcd 720p tv wel gewoon.

Alvast bedankt. (Ps, alle Samsung beeld verbeteraars staan uit)
Ook hier het geval, maar dan ook via Ziggo met de humax 5200
het is waarschijnlijk Motion stuttering, google er maar eens op het is een bekend probleem.
Of het hardware of software technisch is weet ik niet.

En als je de laptop rechtstreeks op de TV doet?

Wel is er een firmware uit voor de 7500 serie, ik moet er nog even naar kijken of deze firmware het verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Tweakers, morgen krijg ik antwoord van Samsung en de Dealer.

ik kijk even op Samsung.com/nl en ik zie dat de 48hu7500 niet meer bestaat? omdat de fan hoog, zichtbaar en hoorbaar in het chassis hangt? ;-)

apart, hij staat niet standaard in de product list, wel als je 1 van de hu7500's aanklikt is de 48" optie er nog echter "product niet meer leverbaar".... nieuwe FW nu ook via lan te downloaden....

[ Voor 34% gewijzigd door kingmenno op 28-07-2014 18:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbookholt
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19-11-2022
Ik kreeg vandaag de 2143 update, weet iemand wat er verbeterd is? Kan er weinig over vinden met google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ik kan er ook niets over vinden, ook geen release notes etc... ben bang dat het niet vrijgegeven word....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
Iemand ervaring met geluid via je 5.1 set laten lopen?
Ik heb mijn versterker via de ARC ingang aangesloten op mijn Samsung 55HU7500 en kan via mijn PS3, Mede8er, decoder gewoon via de tv geluid afspelen of via mijn 5.1 set. Maar als ik op de tv naar de smarthub ga en een youtube filmpje bijvoorbeeld bekijk speelt die het geluid alleen af via de interne speakers.

Hoe kan ik dit oplossen?

Verder is het beeld erg mooi maar wanneer het scherm helemaal zwart is lijkt het alsof er veel licht vanuit de randen wordt geprojecteerd. In hoe verre is dit normaal bij edge-LED en wanneer is het clouding?

[ Voor 21% gewijzigd door roger1984 op 29-07-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Laatst online: 13-10 01:44
roger1984 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:57:
Iemand ervaring met geluid via je 5.1 set laten lopen?
Ik heb mijn versterker via de ARC ingang aangesloten op mijn Samsung 55HU7500 en kan via mijn PS3, Mede8er, decoder gewoon via de tv geluid afspelen of via mijn 5.1 set. Maar als ik op de tv naar de smarthub ga en een youtube filmpje bijvoorbeeld bekijk speelt die het geluid alleen af via de interne speakers.

Hoe kan ik dit oplossen?

Verder is het beeld erg mooi maar wanneer het scherm helemaal zwart is lijkt het alsof er veel licht vanuit de randen wordt geprojecteerd. In hoe verre is dit normaal bij edge-LED en wanneer is het clouding?
In je instellingen moet je het geluid op versterker zetten dit staat waarschijnlijk nu op tv.

Clouding is als er een soort rare vlekken in het scherm verschijnen waarschijnlijk is dit bleeding, dit zie je redelijk veel bij tv's als dit. Het ligt aan de hoeveelheid of dit normaal is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:34
Die instellingen zijn grijs en dus niet selecteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de update 2143 gedaan op mijn 65U7500, maar het geluid is niet meer om aan te horen. Iemand ook update gedaan en het geluid stuk slechter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update is bij mij het geluid ook bagger. Veel ruis en als ouderwetse radio kwaliteit. De geluidsinstellingen wijzigen helpt niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 10:37
Zijn er nog mensen die op hun cashback wachten,heb wel een bevestiging gehad maar uitbetaling is nog steeds niet gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
ik had ook nog geen cashback gehad, gister mail gestuurd, vandaag reactie dat het er binnen nu en 8 weken aan komt... (volgens de richtlijn Aldus het mailtje...) maar wat in het vat zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 19:15
Weet iemand uit ervaring of de cashback van afgelopen keer nog eens terug komt gezien het verleden?

Ka-tjing

Pagina: 1 ... 9 ... 42 Laatste