Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlacKstaR- schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:25:

Voor mensen met MotionPlus issues probeer Custom mode met beide opties op 2. Heeft voor mij veel problemen weggenomen.
Had tot gisteren motion plus uit staan, heb deze sinds gisteren ook op custom 2 2 ingesteld. Tot nu toe nog geen rariteiten gezien. Straks bij het voetbal zal ik eens goed opletten of ik verbetering of verslechtering bemerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42
tv nu 2 weken in bezit,
Tv bevalt goed, echter wel wat rariteiten mee gemaakt. tot 2 keer toe dat een onscreen menu niet reageerde. of een knop op de afstandsbediening weigerde De stekker van de tv moest ik er dan uit halen

Qua kleur komen de ' standaard' instellingen het dichsts bij mijn wensen.
Echter snelle bewegingen, word het een beetje blurrie. Bij voetbal flikkert de bal ook.

gister besloten toch de interne dvb-c tuner te gebruiken ipv een externe(mediaportal)
IK heb een 2 jaar oude SMIT CI, deze werkt dus niet op mn samsung 7500, omdat dit CI 1.2 is.
Samsung gebeld, die gaf aan dat het echt 1.3 moet zijn
Uiteindelijk bij de Saturn, een nieuwe gehaald (quantis) deze werkte wel gelijk, helaas weer 80 euro armer

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
1.2 werkt echt, zelf gezien. Je moet alleen de module even updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
Led clear motion heb ik aangezet en tot nu is dat beter dan alle andere motion settings. Totaal geen last meer van judder of blur. Geeft beste beeldkwaliteit van alle motion standen die ik tot nu toe heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BlacKstaR- schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:26:
Led clear motion heb ik aangezet en tot nu is dat beter dan alle andere motion settings. Totaal geen last meer van judder of blur. Geeft beste beeldkwaliteit van alle motion standen die ik tot nu toe heb geprobeerd.
Dat dimt bij mij het scherm ongewenst op de HU7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 16:22
Ik zie op elke foto van mede tweakers een ps4 naast de tv staan. Toch wel jammer dat deze geen 4k ondersteuning heeft. Ook niet iets wat ze zomaar kunnen toevoegen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:59
Hoe kun je scrollen in de browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkool837
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 00:36
Scrollen gaat door met je duim over die grote knop van due kleine afstandsbediening te schuiven.
Werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Is er ook een manier om de website full screen te tonen?. Kan het nu alleen nog met multi-screen .

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
san1980 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:46:
[...]

Ik heb dit zelfde probleem vreemd genoeg alleen op bij gebruik van mijn pc, het is erg irritant en ik weet niet waar het aan ligt en het komt heel onregelmatig voor soms meerdere keren achter elkaar maar soms ook zo eens in het half uur ofzo. Iemand een idee?

Ik heb mijn PC, Horizon box en 360 via hdmi naar mijn Yamaha receiver aangesloten en dan via de Yamaha 1 hdmi op de hdmi 4 (ARC aan) van de UE55HU7500.
Echter alleen bij mijn pc dan geeft hij dit probleem, heel vervelend omdat het erg stoort bij gamen bv. Ik heb de hdmi kabel van de pc al vervangen maar dit helpt niet.
Hier komt het probleem ook niet steeds voor. Meestal ook als ik naar htpc kijk maar heb het ook al voor gehad als ik vanaf mn decoder aan het kijken was. Alles loopt via mn Onkyo versterker die 4k upscaled. Soms heb ik dagen geen last, maar voorbeeld vanavond om de paar minuten, soms seconden. Het beeld wordt even zwart en dan komt die bronvermelding erop. Daarnet een half uur plots geen melding meer maar nu opnieuw begonnen. Ik kom er horendol van! Op het display van de versterker verandert er niets als het beeld zwart wordt dus denk niet dat het hieraan ligt.

Wat ik al geprobeerd heb:

- andere hdmi kabel
- andere hdmi ingang op de tv
- andere hdmi ingang op de onkyo
- stekker uitgetrokken van de tv.
- htpc rechtstreeks op de tv aangesloten maar dan krijg ik raar genoeg geen vloeiend beeld noch geluid??

Zelf als het de film gepauseerd staat, wordt het beeld de hele tijd zwart.....

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:24
Verwijderd schreef op zondag 29 juni 2014 @ 09:14:
[...]

Dat dimt bij mij het scherm ongewenst op de HU7500
Kan je de helderheid gewoon wat verhogen heb ik ook gedaan. Maar het heeft veel voordelen, geen hickups meer en geen sport beelden zien er gewoon veel beter uit. Geen last van blur of judder bij HD beelden. BIj SD beelden gebruik ik custom en dan beide opties op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi hoe zet ik input op games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Als je op de kleine AB op Source klikt, vervolgens met de pointer op (bijvoorbeeld) HDMI1 de pointerknop ingedrukt houden, dan krijg je een pop-up menuutje waaruit je kunt kiezen. Games staat al in die lijst.

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u voor de hulp :-) sapstengel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben me aan het orienteren naar een nieuwe tv. Op dit moment gaat de voorkeur uit naar een UE55HU7500.

Ik heb er 2 vragen over:
  • Ik heb TV van Ziggo. Kan ik nu met de Twintuner in de tv tegelijkertijd tv-kijken en ondertussen elke willekeurig programma opnemen in de hoogste kwaliteit? Heb nu zo'n Cisco HD-recorder van Ziggo, maaar zou fijn zijn als die weg kon.
  • Om op te kunnen nemen moet je er een USB of HD in pluggen. Welke HDs zijn aanbevolen? En hoeveel GB heb je minimaal nodig? Hoeveel minuten opnemen is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Nee, tegelijk kijken kan helaas alleen als een van beide NL1 betreft, de overige zenders zijn gecodeerd en de CI+ module kan slechts 1 kanaal decoderen (in tegenstelling tot de HD-recorder die niet met CI+ werkt).
De twin-tuner heeft door de configuratie bij Ziggo dus helaas maar beperkt nut..

Opnemen schijnt rond de 5GB/uur te zijn, hangt van de uitzending af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Tijntje

Hello?!

Tjappe schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 22:39:
Ik heb ook vrij veel last van vertical banding (UE65HU7500). Afspraak gemaakt met servilux en die komen vrijdag het panel vervangen. Ik hoop dat dit iets uithaalt want ik vind het echt heel storend.
Ik wacht nog steeds op antwoord van Selectro (Samsung service organisatie). Zij geven aan dat ze wachten op een reactie van Samsung of mijn scherm uberhaubt vervangen mag worden.
Echt schandalig voor een TV van €3400 :(

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
Tweakers,

ik heb de 48hu7500, totaal geen banding, en in de film modus met een beetje tweaken een pracht beeld!

echter stoor ik me wel aan de koel fan, die is bij het opstarten al hoorbaar...

iets wat in een stille scene duidelijk hoorbaar is, 3,5 meter afstand.

reparatie afspraak via Samsung gemaakt, ze komen volgende week dinsdag langs.

ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-07-2022
3e 65 inch hu7500:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20sdkk7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/s3q8ia.jpg

Minder banding lijkt het alleen nu grote donkere vlekken op het scherm.
Je ziet het aan de rechterkant heel duidelijk. Dit zie je ook oa bij voetbalwedstrijden en op egale achtergronden. Op naar de 4e..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MillanO schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:36:
3e 65 inch hu7500:

[afbeelding]
[afbeelding]

Minder banding lijkt het alleen nu grote donkere vlekken op het scherm.
Je ziet het aan de rechterkant heel duidelijk. Dit zie je ook oa bij voetbalwedstrijden en op egale achtergronden. Op naar de 4e..
Je maakt er een sport van :?

Beter om naar een ander merk te kijken, want wat jij wilt gaat je niet lukken.
Het is wat ongemak erbij nemen of ruilen tegen ander merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 17:29

Releases

Ja maar!

Heeft toch niks met willen te maken? Dit soort geneuzel hoor je toch niet te verwachten bij een TV uit die prijsklasse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:39

Bever!

3

Alle edge led tv's hebben dit in meer of mindere mate.. Wil je dit niet ga dan voor Full led backlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:18:
[...]

Je maakt er een sport van :?

Beter om naar een ander merk te kijken, want wat jij wilt gaat je niet lukken.
Het is wat ongemak erbij nemen of ruilen tegen ander merk
Wat ik wil ga niet lukken? Haha, een tv voor deze prijs hoort het gewoon normaal te doen en niet op deze manier. Dit is bovendien een topic over deze serie tv's dus ik wil het graag aan mijn medetweakers laten zien. Dan kunnen ze vergelijken of evt kiezen om deze tv niet te kopen. Ik wil deze tv graag houden maar zonder banding problemen en evt vlekken. Een andere tv wil ik niet dus blijf ik het proberen en hou anderen op de hoogte. Dat jij dit niet kan waarderen is jou probleem maar reageer dan niet. Wat ben jij een zeikerd zeg, bah bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Denk je zelf dat je uiteindelijk een goed exemplaar te pakken krijgt? Bij een andere tweaker kwam Samsung aan met de mededling dat dit 'binnen de specs' is.. Kun je dan nog af van deze tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MillanO schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:43:
[...]

Wat ik wil ga niet lukken? Haha, een tv voor deze prijs hoort het gewoon normaal te doen en niet op deze manier. Dit is bovendien een topic over deze serie tv's dus ik wil het graag aan mijn medetweakers laten zien. Dan kunnen ze vergelijken of evt kiezen om deze tv niet te kopen. Ik wil deze tv graag houden maar zonder banding problemen en evt vlekken. Een andere tv wil ik niet dus blijf ik het proberen en hou anderen op de hoogte. Dat jij dit niet kan waarderen is jou probleem maar reageer dan niet. Wat ben jij een zeikerd zeg, bah bah.
Zozo, meneer is op zijn teentjes getrapt?

Als je 4x een tv laat terug halen terwijl je weet ,of al veel heb kunnen lezen over dit probleem bij deze serie.
Dan weet je ook dat het niet op te lossen is door te ruilen omdat ze er allemaal last van hebben.

Ik begrijp je frustratie, maar botvier dat niet op een vrij normale reactie.
Jij gaat nu afzeiken en dat is niet nodig.

Het beste is omruilen voor wat anders, en dat is alleen maar advies.
Elke andere van deze serie gaat jouw niet blij maken, ze hebben het allemaal in meer of mindere mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 17:29

Releases

Ja maar!

Dit is toch wel een beetje zo van, ik koop dure rozen bij de bloemist, volgende dag zijn ze verlept en het dan normaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Als Samsung dit probleem bij elke tv heeft dan moeten ze deze serie gewoon niet uitbrengen want je brengt nu gewoon een product op de markt die niet goed functioneert. Je kan er als Samsung op hopen dat mensen het probleem niet zien en gewoon die tv kopen voor een hoge prijs om maar geld te verdienen. Zo werkt het allemaal niet. De kwaliteit van het beeld mag je aan twijfelen maar niet aan productiefouten. Die horen er gewoon niet te zijn. Als ik Samsung was dan wilde ik niet op deze manier ter sprake komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees me ook een beetje in bij de andere topics zoals die van Lg hier bij tweakers.
Ook hier spreken ze van bleeding en banding problemen.
Het is toch een nadeel wat deze techniek met zich mee brengt.
Natuurlijk is dat niet oke, maar ik denk dat 95% dit niet opmerkt of zich er niet aan stoort.
De gemiddelde tweaker kijkt toch met een wat technischer oog, en dan is het snel onacceptabel, wat natuurlijk logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Kijk midstar, banding problemen kunnen er zijn maar het kan minimaal zijn of onacceptabel en dat is een heel verschil. Ik heb nu dus al een paar tv's gehad die onacceptabel waren en ik hoop op een tv met minimale banding. Dat is het enige wat ik wil. Sommige mensen hier hebben een tv waarvan de banding wel minimaal is dus dat betekend dat er voor mij ook hoop is. Het mooie is dat ik vandaag dus eem tv heb gehad waarvan de linkerkant ook banding heeft maar zeer minimaal maar ik stoor me er eigenlijk niet aan. Aan de rechterkant van het scherm loopt wel een dikke streep die je zonder dat de camera verschuift heel duidelijk te zien is. Dat is dus onacceptabel. Ook zit er een grote donkere vlek op de rechterkant die ik (nog) niet kan verklaren. Dit is ook niet acceptabel. Toch heb ik hoop gekregen dat Samsung het wel kan door dat de linkerkant wel minimaal is dus zou het rechts ook moeten kunnen. Vandaar dat ik blijf ruilen. Snap je me nu midstar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lely7
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-08 11:41
Goedeavond!
Ik heb afgelopen weekend de UE48HU7500 aangeschaft met name vanwege de beeldkwaliteit. Na alles te hebben aangesloten moet ik zeggen dat ik het beeld toch beetje vindt tegenvallen. Heb allerlei beeldinstellingen geprobeerd maar krijg de tv maar niet naar mn zin. Vooral de onnatuurlijke witte glans en het feit dat het lijkt alsof de televisie de snelheid van het beeld niet kan bijhouden vallen op.
Zou dit te maken kunnen hebben dat ik via een Dreambox naar de tv kijk?? Hdmi kabel die ik gebruik is wel high speed.
Ik zit te denken om een interactieve CI module van Ziggo aan te schaffen en dan de "normale" zenders (ned 1/2/3 rtl4 etc.) via deze CI module te bekijken en de betaalzenders via de Dreambox te bekijken. 90% van de tijd kijk ik toch naar de normale zenders. Is de beeldkwaliteit van de televisie via een CI module beter als via de hdmi kabel/Dreambox?
Iemand anders nog ideeen of tips om de beeldkwaliteit beter te krijgen of een ander plan van aanpak?
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Gr. Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MillanO schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:55:
Kijk midstar, banding problemen kunnen er zijn maar het kan minimaal zijn of onacceptabel en dat is een heel verschil. Ik heb nu dus al een paar tv's gehad die onacceptabel waren en ik hoop op een tv met minimale banding. Dat is het enige wat ik wil. Sommige mensen hier hebben een tv waarvan de banding wel minimaal is dus dat betekend dat er voor mij ook hoop is. Het mooie is dat ik vandaag dus eem tv heb gehad waarvan de linkerkant ook banding heeft maar zeer minimaal maar ik stoor me er eigenlijk niet aan. Aan de rechterkant van het scherm loopt wel een dikke streep die je zonder dat de camera verschuift heel duidelijk te zien is. Dat is dus onacceptabel. Ook zit er een grote donkere vlek op de rechterkant die ik (nog) niet kan verklaren. Dit is ook niet acceptabel. Toch heb ik hoop gekregen dat Samsung het wel kan door dat de linkerkant wel minimaal is dus zou het rechts ook moeten kunnen. Vandaar dat ik blijf ruilen. Snap je me nu midstar?
Ha, ja MillanO ik begrijp vanaf je eerste post al wat je bedoelt, ik denk juist dat je mij niet begrijpt, of niet begrijpend leest.

Heb jij de tv's bij de medetweakers gezien betreffende de banding? en is dat ook voor jouw acceptabel.
Dat is eigenlijk het eerste wat ik mij afvraag, "Wat is voor jouw accetabel"

Ik loof je wel voor je doorzettingsvermogen, ik had na de eerste al mijn geld teruggevorderd en lekker wat anders wezen uitzoeken, het vertrouwen is dan snel weg bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

MillanO schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:55:
Hoe krijg jij ze omgeruild? Via de dealer of Samsung?
Ik ben nu al 2 weken aan het wachten of ze die van mij vanuit Samsung uberhaubt wel repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Is het mogelijk als je een tv koopt dat je hem eerst in de winkel wilt controleren? Of beginnen ze daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stalscu schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:08:
Is het mogelijk als je een tv koopt dat je hem eerst in de winkel wilt controleren? Of beginnen ze daar niet aan?
Dat zou in principe moeten kunnen lijkt mij bij 1 exemplaar.
Alhoewel als je hem mee naar huis neemt en hij bevalt niet direct dan kan je hem alsnog omruilen, of een ander merk of type nemen.
Je kan ook een afspraak maken met de winkelier en hem wijzen op de problemen en wat te doen bij dit soort gebreken als bleeding of overmatige banding.
Het is denk niet zo dat hij zijn hele voorraad open trekt en je alles kan testen, dit gaat dan via Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels vandaag mijn cashback terug gehad van Samsung.
5 weken na verzending van de spullen, top dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Ook vandaag mijn cashback mogen ontvangen. Moest wel een paar keer heen en weer schakelen met Samsung's support-afdeling, maar toch fijn dat het relatief snel is gegaan.

Altijd fijn als je iets al even hebt staan - en de financiële pijn eerder hebt geleden - om daarna nog wat geld te mogen ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:16:
[...]

Dat zou in principe moeten kunnen lijkt mij bij 1 exemplaar.
Alhoewel als je hem mee naar huis neemt en hij bevalt niet direct dan kan je hem alsnog omruilen, of een ander merk of type nemen.
Je kan ook een afspraak maken met de winkelier en hem wijzen op de problemen en wat te doen bij dit soort gebreken als bleeding of overmatige banding.
Het is denk niet zo dat hij zijn hele voorraad open trekt en je alles kan testen, dit gaat dan via Samsung.
Bij mij is de tv gewoon thuis omgeruild zo dat ik niet zonder tv zat. Ook is de laatste keer, volgens de winkel, eerst getest op het probleem en daarna is deze bij mij thuis weer omgeruild. Wat ik al typte, ze zeggen dat ze hem getest hebben want hij kan gewoon weer terug. Als ie echt getest was had ik hem niet zo naar de klant gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, weet er iemand hoe je ondertitels afspeelt als je rechtreeks van je pc streamt naar tv lukt bij mij niet . Is hier misschien een goed programma voor of mediaspeler om dit te doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Lely7 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 23:06:
Goedeavond!
Ik heb afgelopen weekend de UE48HU7500 aangeschaft met name vanwege de beeldkwaliteit. Na alles te hebben aangesloten moet ik zeggen dat ik het beeld toch beetje vindt tegenvallen. Heb allerlei beeldinstellingen geprobeerd maar krijg de tv maar niet naar mn zin. Vooral de onnatuurlijke witte glans en het feit dat het lijkt alsof de televisie de snelheid van het beeld niet kan bijhouden vallen op.
Zou dit te maken kunnen hebben dat ik via een Dreambox naar de tv kijk?? Hdmi kabel die ik gebruik is wel high speed.
Ik zit te denken om een interactieve CI module van Ziggo aan te schaffen en dan de "normale" zenders (ned 1/2/3 rtl4 etc.) via deze CI module te bekijken en de betaalzenders via de Dreambox te bekijken. 90% van de tijd kijk ik toch naar de normale zenders. Is de beeldkwaliteit van de televisie via een CI module beter als via de hdmi kabel/Dreambox?
Iemand anders nog ideeen of tips om de beeldkwaliteit beter te krijgen of een ander plan van aanpak?
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Gr. Sander
Hier Dreambox geen probleem..Maar met CI module is voor mij het beeld iets beter...Vooral de SD kanalen. HD weinig verschil. Dat met het beeld niet bij te houden had ik ook. Moest toen de refresh rate in mijn dreambox bij beeldinstellingen terugzetten. Van 60 naar 24 geloof ik. Toen was probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

MillanO schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 16:22:
[...]

Bij mij is de tv gewoon thuis omgeruild zo dat ik niet zonder tv zat. Ook is de laatste keer, volgens de winkel, eerst getest op het probleem en daarna is deze bij mij thuis weer omgeruild. Wat ik al typte, ze zeggen dat ze hem getest hebben want hij kan gewoon weer terug. Als ie echt getest was had ik hem niet zo naar de klant gestuurd.
Regel je de wissel met de dealer of Samsung?

Ik heb net zelf weer contact gehad met Selecro in verband met mijn banding probleem, nu heeft Samsung eindelijk een oordeel gegeven en het paneel moet worden vervangen echter zijn deze niet te leveren. Samsung gaat zich nu beraden op een andere oplossing.
We wachten af wat het gaat worden.

Moet zeggen dat over het algemeen de uiteindelijke oplossing van garantie afhandelingen bij Samsung/ Selectro wel goed is, echter moet je er wel zelf boven op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lely7
Kan ik op deze televisie ook beide gebruiken?? Dus zowel Dreambox als CI module? Dan kijk ik de standaard zenders middels de CI module en de betaalzender via de Dreambox. Of gewoon betere hdmi kabel (Audioquest) kopen en dan alles via de Dreambox kijken? Iemand tips of ideeën hierover?
Gr. Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Lely7 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:36:
Kan ik op deze televisie ook beide gebruiken?? Dus zowel Dreambox als CI module? Dan kijk ik de standaard zenders middels de CI module en de betaalzender via de Dreambox. Of gewoon betere hdmi kabel (Audioquest) kopen en dan alles via de Dreambox kijken? Iemand tips of ideeën hierover?
Gr. Sander
Ja gewoon beide te gebruiken hier hoor. Je CI module zit direct in je TV, je dreambox via HDMI (kabel moet niks uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Tijntje schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:14:
[...]

Regel je de wissel met de dealer of Samsung?

Ik heb net zelf weer contact gehad met Selecro in verband met mijn banding probleem, nu heeft Samsung eindelijk een oordeel gegeven en het paneel moet worden vervangen echter zijn deze niet te leveren. Samsung gaat zich nu beraden op een andere oplossing.
We wachten af wat het gaat worden.

Moet zeggen dat over het algemeen de uiteindelijke oplossing van garantie afhandelingen bij Samsung/ Selectro wel goed is, echter moet je er wel zelf boven op zitten.
De dealer brengt iedere keer een nieuwe tv. Is wel klote voor je dat het bij jou op de Samsung manier moet. Ik zou er niet aan moeten denken. Maarja, misschien heb jij wel eerder een goed scherm dan mij want ik wacht ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

MillanO schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:17:
[...]

De dealer brengt iedere keer een nieuwe tv. Is wel klote voor je dat het bij jou op de Samsung manier moet. Ik zou er niet aan moeten denken. Maarja, misschien heb jij wel eerder een goed scherm dan mij want ik wacht ook nog steeds.
Ik laat het je weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:40
Vandaag hersteller geweest. Hij zag onmiddellijk de verticale banding en heeft het scherm vervangen. Nu afwachten of het beter is. Op het eerste zicht wel maar ik kijk het toch nog even aan. Volgens technieker heeft bijna elk scherm hier min of meer last van. Hoe groter het scherm, hoe meer het opvalt. Toch wel erg voor een toestel van meer dan 3000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Elke toestel in het algemeen? Of specifiek de 65"+ modellen van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tjappe schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:28:
Vandaag hersteller geweest. Hij zag onmiddellijk de verticale banding en heeft het scherm vervangen. Nu afwachten of het beter is. Op het eerste zicht wel maar ik kijk het toch nog even aan. Volgens technieker heeft bijna elk scherm hier min of meer last van. Hoe groter het scherm, hoe meer het opvalt. Toch wel erg voor een toestel van meer dan 3000 euro.
Vind toch dat dit niet kan. Het is eigenlijk een vorm van misleiding.
Het zou in de specs moeten staan dat een scherm of de techniek dit met zich mee kan brengen in meer of mindere mate.
Er staat altijd van alles in de specs en op de dozen wat voor moois het allemaal kan, de andere kant zou ook moeten aangegeven worden.

Ik zou zeggen dat het product niet voldoet aan de kwaliteit/prijs verhouding en verborgen gebreken heeft en mijn geld terug halen, mits er in de gebruiksaanwijzing staat dat deze tv deze gebreken kan vertonen en er een tolerantie is.

Ik zou er sch..tziek van wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:33:
Elke toestel in het algemeen? Of specifiek de 65"+ modellen van Samsung?
denk vooral de 65 plus modellen, van de 55 heb ik nog weinig kunnen vernemen.
Ikzelf heb de 55er heb nul banding, zelfs met zware testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Bedoelde eigenlijk meer: hebben alle andere merken met dit type tv ook banding issues vanaf 65", of is Samsung hier de enige in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Wat ik niet begrijp: als banding inherent is aan de gebruikte technologie, waarom zie ik het dan niet op mijn 55inch(heb het écht geprobeerd op te zoeken met testbeelden), terwijl het op de 65inch overduidelijk tot zeer storend te zien is?

Dat lijkt mij eerder afwijkingen in het productieproces, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:46:
Bedoelde eigenlijk meer: hebben alle andere merken met dit type tv ook banding issues vanaf 65", of is Samsung hier de enige in.
Hier in het lg topic hebben ze er ook veel last van, en misschien nog wel meer en ook op de kleinere schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sapstengel schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:11:
Wat ik niet begrijp: als banding inherent is aan de gebruikte technologie, waarom zie ik het dan niet op mijn 55inch(heb het écht geprobeerd op te zoeken met testbeelden), terwijl het op de 65inch overduidelijk tot zeer storend te zien is?

Dat lijkt mij eerder afwijkingen in het productieproces, toch?
Ik denk dat de grotere schermen toch iets anders in elkaar zitten dan de kleinere, waardoor het hier meer te zien is. Misschien vergt het meer van de processor, of door een andere mate van de back/edgelight.
Misschien moet Samsung dat maar eens uitleggen aan een 65+ gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13:40
De technieker had het enkel over de Samsung toestellen. Hoe het met andere merken gesteld is weet ik niet. En 65' heeft er meer last van dan 55"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Samsung moet gewoon gaan ingrijpen want je kan bijna geen 1 goede 65 inch vinden die voldoet. Het is gewoon een schande dat deze nog steeds worden verkocht. Ik durf te wedden dat 1 hoogstens 2 op de 10 65 inch 7500 serie GEEN verticale banding heeft waar je minimaal 1 dikke streep links of rechts van het midden van het scherm te zien is. Ik heb nu meerdere tv's gehad, en ik ben niet de enige. Dit moet wel een productiefout zijn want anders kan het niet zo zijn dat je die hele dikke streep continu ziet, los nog van het voetbal want dat is helemaal ondraaglijk om te zien. Ik dacht nog voor het WK een hele vette tv te hebben. Nu heb ik nog bij andere mensen en in de kroeg moeten kijken. Mensen uitnodigen om bij mij het NL elftal te zien ga ik niet doen want wil niet voor schut staan met mijn high end tv die niet high end is. Maar goed, laatste omruiling zit er aan te komen en als die niet acceptabel is ga ik mijn geld terug halen. Ben al op zoek naar een goed alternatief alleen zou niet weten welke ik dan zou moeten nemen. De LG's hebben volgens mij nog meer problemen met de nieuwe serie dus die gaat t ook niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel9970
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-02 10:28
Ik heb een 65F9000 die het niet heeft, misschien is dat een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat de grotere schermen toch iets anders in elkaar zitten dan de kleinere, waardoor het hier meer te zien is. Misschien vergt het meer van de processor, of door een andere mate van de back/edgelight.
Misschien moet Samsung dat maar eens uitleggen aan een 65+ gebruiker.
Mee eens. Het was voornamelijk een opmerking voor de mensen die steeds roepen dat het inherent aan de techniek is. Mijns inziens is dat niet waar, omdat mijn tv dezelfde techniek heeft. Lijkt mij eerder een productie-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rger76
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-03-2023
Sinds een maand een 55hu7500. Nog geen vervelende dingen tegen gekomen qua beeldproblemen. Geen banding niets. Al1 heb ik nu een probleem met netflix. Het start wel op en ik kan alles kiezen maar bij het laden van een film of serie stopt die na ongeveer 5% en krijg ik de melding dat ik deze titel nu niet af kan spelen. Internet verbinding is goed. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rger76 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 19:18:
Sinds een maand een 55hu7500. Nog geen vervelende dingen tegen gekomen qua beeldproblemen. Geen banding niets. Al1 heb ik nu een probleem met netflix. Het start wel op en ik kan alles kiezen maar bij het laden van een film of serie stopt die na ongeveer 5% en krijg ik de melding dat ik deze titel nu niet af kan spelen. Internet verbinding is goed. Iemand een oplossing?
Even een fabrieksreset uitvoeren via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 09:06
Mijn netflix start af en toe ook niet meer lekker op (beeld blijft zwart). De oplossing voor mij is niet per se de stroom er af te halen. Start de tv gewoon opnieuw op, sluit hem via de afstandsbediening eerst een keer 'normaal' af, en probeer daarna netflix opnieuw.

Na een normale reboot werkt het bij mij weer perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rger76
Netflix werkt weer. Oplossing is nog simpeler dan reset of reboot van de tv. Even afmelden en dan weer aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rger76 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:26:
Netflix werkt weer. Oplossing is nog simpeler dan reset of reboot van de tv. Even afmelden en dan weer aanmelden.
Via de website toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rger76
Nee. Gewoon via de app op de tv. Ff afmelden. Je ac count wordt dan afgemeld van je tv. Dan weer aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:17
rger76 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:26:
Kreeg hier alleen een zwart scherm, lastig afmelden dan?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
matthijst schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:44:
[...]

Kreeg hier alleen een zwart scherm, lastig afmelden dan?
Ja dat had ik ook daarom even netflix via de website afgemeld, en tv herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 08:04
Ik heb de netflix app niet op mijn hu7500. Woon wel in België. Zou het daar iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12
MillanO schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:38:
Samsung moet gewoon gaan ingrijpen want je kan bijna geen 1 goede 65 inch vinden die voldoet. Het is gewoon een schande dat deze nog steeds worden verkocht. Ik durf te wedden dat 1 hoogstens 2 op de 10 65 inch 7500 serie GEEN verticale banding heeft waar je minimaal 1 dikke streep links of rechts van het midden van het scherm te zien is. Ik heb nu meerdere tv's gehad, en ik ben niet de enige. Dit moet wel een productiefout zijn want anders kan het niet zo zijn dat je die hele dikke streep continu ziet, los nog van het voetbal want dat is helemaal ondraaglijk om te zien. Ik dacht nog voor het WK een hele vette tv te hebben. Nu heb ik nog bij andere mensen en in de kroeg moeten kijken. Mensen uitnodigen om bij mij het NL elftal te zien ga ik niet doen want wil niet voor schut staan met mijn high end tv die niet high end is. Maar goed, laatste omruiling zit er aan te komen en als die niet acceptabel is ga ik mijn geld terug halen. Ben al op zoek naar een goed alternatief alleen zou niet weten welke ik dan zou moeten nemen. De LG's hebben volgens mij nog meer problemen met de nieuwe serie dus die gaat t ook niet worden.
Ik heb die van mij omgeruild voor de Panasonic 58AX800.Ik moest teveel bijleggen voor de 65" dus wat dat betreft is het weer ff wennen.Goed beeld (lijkt meer op mijn VT60) en totaal geen last van banding.En voor mij als gamer heb ik 4K@60hz ter beschikking.Dus geen spijt.

[ Voor 3% gewijzigd door kimone66 op 07-07-2014 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sbookholt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:29:
[...]

Heb Electroplace gelijk gebeld, kon 'm gelijk omruilen. Uiterst vriendelijke gasten, top geregeld allemaal, hij doet het nu perfect. Echt een topding, zelfs .mkvs speelt hij moeiteloos van een harddiskje met DTS, 3d, gaat allemaal prima. Media player kan ook de prullenbak in :) Netflix heeft een paar hele mooie 4k demo's trouwens, erg mooi...
welke demo's op netflix waren dat ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillanO
Ik kan de 65hu7500 omruilen voor een Sony 65x9005B. Iemand enig idee of dit een betere tv is en of deze last heeft van banding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 09:06
MillanO schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:19:
Ik kan de 65hu7500 omruilen voor een Sony 65x9005B. Iemand enig idee of dit een betere tv is en of deze last heeft van banding?
Als je hem omruilt wegens een probleem, dan zou ik bij je nieuwe keuze eerst gaan kijken en oordelen wat je er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Tweakers,

Selectro is vanmiddag geweest, hij erkent het euvel, we hebben de TV opengemaakt, de nieuwe fan geplaatst en het geluid is het zelfde gebleven.

ik kan er niet mee leven, ik ben er wel even ziek van... ik mag terug naar de winkel, ik wil dit niet... ik zit nu tv te kijken, ned 1, voetbal interviews... ik hoor het geluid van de tv zender, maar ook een constant aanwezige zoem... pff..

[ Voor 0% gewijzigd door kingmenno op 08-07-2014 21:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kingmenno schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:02:
Tweakers,

Selectro is vanmiddag geweest, hij erkent het euvel, we hebben de TV opengemaakt, de nieuwe fan geplaatst en het geluid is het zelfde gebleven.

ik kan er niet mee leven, ik ben er wel even ziek van... ik mag terug naar de winkel, ik wil dit niet... ik zit nu tv te kijken, ned 1, voetbal interviews... ik hoor het geluid van de tv zender, maar ook een constant aanwezige zoem... pff..
Welke tv heb jij?
Mijn 55HU7500 hoor je pas als je je oor achter de tv legt op zo een 30cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ligt aan je oren dan ;) Heb ook de 55HU7500 en hoor het op 2 meter afstand ook wel als geluid uit staat..
Maar net als met een tikkende klok aan de muur: je hoort het alleen als je er op gaat letten, en met geluid op normaal niveau hoor ik de fan echt niet, ook niet met moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
het is de 48hu7500 ik zit op 3,5 meter afstand, ja met normaal volume en een WK wedstrijd hoor je het niet... maar in een interview hoor je tussen de woorden door de fan... zwaar irritant.

ik kan hier niet mee leven, ik heb gister gezien hoe de fan in het chassis zit (toen Selectro de fan ging vervangen), deze is simpel te ontkoppelen, maar ik durft dat nu even niet aan... hij koelt het board waar de connections zitten, en is helaas niet te vervangen door een passief model. hij zit namelijk vast op de metalen plaat achter de led's, en zuigt de lucht achter een printplaat langs. (en wie weet is ontkoppelen geen optie, ivm sensoring en start de tv niet meer...)

dus mail naar Samsung en de dealer over mijn probleem, misschien toch overstappen op een ander model. de tv is qua bediening en beeld echt schitterend, maar ik en mijn vrouw willen dit geruis niet...

to be continued....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:17
Ik heb totaal geen last van de fan. Heb de UE65HU7500 en zit op 4,5 meter, maar ook dichterbij hoor ik niets. Heb eens geprobeerd om bij zacht volume te fan te horen maar is me niet gelukt; ga er nu verder ook niet naar 'zoeken'. Gehoor is natuurlijk bij iedereen anders maar tot op heden heeft nog niemand iets gehoord bij mij thuis. Het lijkt dus wel nagenoeg geruisloos te kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
remzor, draait ie wel?

(of is hij niet aanwezig in de 65" omdat dat toch een wat grotere behuizing is?)

hij zit vlak boven de hdmi connectors, en is duidelijk zichtbaar door de lucht roosters bovenin de tv... (fan is gewoon helemaal zichtbaar...)

ik heb nog geen reactie van de dealer of samsung, vanmiddag maar even langs rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:46:
Ligt aan je oren dan ;) Heb ook de 55HU7500 en hoor het op 2 meter afstand ook wel als geluid uit staat..
Maar net als met een tikkende klok aan de muur: je hoort het alleen als je er op gaat letten, en met geluid op normaal niveau hoor ik de fan echt niet, ook niet met moeite.
Die zijn goedgekeurd 3 mnd geleden met een zware bedrijfskeuring. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lely7
Wie kan mij helpen?
Ik heb sinds 2 weken de UE48HU7500 maar ik vind de beeldkwaliteit tegenvallen terwijl ik eigenlijk alleen maar positieve dingen lees. Met name over de beeldkwaliteit.
De tv is als volgt aangesloten:
- Coax kabel vanaf de antenneversterker (tratec) die ziggo bij het installeren heeft gebruikt naar de Dreambox
- HDMI kabel vanaf Dreambox naar de HDMI 1 aansluiting van de tv

Ik vind het beeld totaal niet scherp en ziet er onnatuurijk uit. Heb al wat dingen aangepast op de Dreambox en al tig verschillende beeldinstellingen op de tv zelf geprobeerd. Bij de keuze van HDMI komt het volgende kort in het scherm te staan: 1920/1080 / 50i

Ik heb het idee dat het misschien aan de Dreambox zou kunnen liggen.

Heeft iemand een idee hoe het komt dat beeld niet scherp is of iemand andere tips?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Vandaag de monteur van selectro groep over de vloer gehad om mijn probleem met de audio op te lossen.

Mijn geluid stotterde om de 10 tot 15 minuten bij het bekijken vanNetflix en youtube en films op mijn harde schijf. Normale tv uitzending via ci kaart en bluray via harman kardon bds 775 was geen probleem.

Ik had het geluid altijd via optical op mijn h&k setje draaien.

Oplossing volgens de monteur was het vervangen van het moederbord. Maar hij verwachtte niet dat het euvel daarmee was opgelost.

Ik kom zonet van mijn werk en ga eens kijken of het nu weer werkt, en wat tref ik aan? Een tv die er slechter aan toe is dan toen ik vanochtend weg ging.

Audio kraakt en ruist nu continu via optical, is dus niet bruikbaar, en ik kan niet eens meer zappen....

Voor een film van het probleem. Tv geluid geeft geen problemen.

Ik mag van geluk spreken dat de halve finale vanond op nederland 1 is want ik kan niets anders kijken.
Onbegrijpelijk dat zo'n monteur niet eens de moeite neemt om te kijken of de speakers werken en of ie uberhaupt kan zappen. Amateurs.

Morgen bellen naar Ben van dijk een een nieuwe tv aanvragen, de derde dan alweer. Ik heb nog nooit zoiets belachelijks meegemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door WilbertvdBroek op 09-07-2014 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:17
WilbertvdBroek schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:54:
Vandaag de monteur van selectro groep over de vloer gehad om mijn probleem met de audio op te lossen.

Mijn geluid stotterde om de 10 tot 15 minuten bij het bekijken vanNetflix en youtube en films op mijn harde schijf. Normale tv uitzending via ci kaart en bluray via harman kardon bds 775 was geen probleem.

Ik had het geluid altijd via optical op mijn h&k setje draaien.
Wat bedoel je met stotteren? Ik heb namelijk ook al een paar keer gehad dat het geluid van de tv (via hdmi op receiver) dat het geluid eens in de zoveel tijd heel kort hapert met Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Ja precies dat bedoel ik, maar dan had ik dat ook met een film op mijn externe harde schijf en in Youtube.
Ik heb mijn setje via optical aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Tweakers, de dealer is in contact met Samsung HQ, ze gaan kijken of er wat gedaan kan worden aan de koel fan, of een modificatie...

we wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:17
kingmenno schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:18:
remzor, draait ie wel?

(of is hij niet aanwezig in de 65" omdat dat toch een wat grotere behuizing is?)

hij zit vlak boven de hdmi connectors, en is duidelijk zichtbaar door de lucht roosters bovenin de tv... (fan is gewoon helemaal zichtbaar...)

ik heb nog geen reactie van de dealer of samsung, vanmiddag maar even langs rijden...
Ik zie geen fan.. Meer een metalen plaat. Wellicht dat dit anders is bij de 65" dan. Ik zie dus ook niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
thanks... ik denk, omdat de printplaat van de aansluitingen evengroot is, de fan bij jou meer naar "beneden" in de behuizing zit.... dat komt het geluid ten geode ivp direct tegen de top bezel aan en vrij in het zicht bij de 48"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Er is een update naar 1141.6 beschikbaar ;-)!

http://www.samsung.com/nl.../UE55HU8500LXXN-downloads

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LET OP!

Ik ging bijna de fout in door dus niet op te letten.

Dit betreft de 8500 curved firmware. zoals de linknaam aangeeft.
Voor de 7500 serie staat er nog geen nieuwe firmware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Idd via het menu in de tv even gekeken op available updates.... Non idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even vraagje:

Zijn er ook mensen die de opname functie van de tv gebruiken om programma's op te nemen?

Hoe zijn de ervaringen en hoe werkt het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen beste mensen,
ik ben het forum hier met argusogen aan het volgen. Ikzelf heb mij het 48 inch van de 7500 serie aangeschaft en ben er eerlijk gezegd ook niet echt tevreden over. Van dag 1 heb ik eveneens hinder van de ventilator aan de rechterachterzijde. Van zodra het toestel stiller staat hoor je een constant gezoem of het blazen van de ventilator. Ik heb het toestel ter herstelling aangeboden en volgende week komt er hier iemand voor langs.
Waar ik absoluut niet tevreden over ben is de kijkhoek. We hebben hier thuis een hoeksalon, als je voor de tv plaats neemt is het beeld goed tot zeer goed, echter op mijn positie zie je de kleuren zo degraderen en zie je eveneens een witte schijn, de hoeksalon is in een L-vorm. Als ik het beeld dan aanpas waar ik zit is het beeld waar mijn echtgenote zit niet goed meer. Daarom had ik willen vragen of andere tweakers hier ook een probleem mee hebben. Zijn er bepaalde instellingen die misschien niet goed staan op het toestel?
Dit zijn toch twee serieuze minpunten, en dit voor een duur toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 09:46:
Goedemorgen beste mensen,
ik ben het forum hier met argusogen aan het volgen. Ikzelf heb mij het 48 inch van de 7500 serie aangeschaft en ben er eerlijk gezegd ook niet echt tevreden over. Van dag 1 heb ik eveneens hinder van de ventilator aan de rechterachterzijde. Van zodra het toestel stiller staat hoor je een constant gezoem of het blazen van de ventilator. Ik heb het toestel ter herstelling aangeboden en volgende week komt er hier iemand voor langs.
Waar ik absoluut niet tevreden over ben is de kijkhoek. We hebben hier thuis een hoeksalon, als je voor de tv plaats neemt is het beeld goed tot zeer goed, echter op mijn positie zie je de kleuren zo degraderen en zie je eveneens een witte schijn, de hoeksalon is in een L-vorm. Als ik het beeld dan aanpas waar ik zit is het beeld waar mijn echtgenote zit niet goed meer. Daarom had ik willen vragen of andere tweakers hier ook een probleem mee hebben. Zijn er bepaalde instellingen die misschien niet goed staan op het toestel?
Dit zijn toch twee serieuze minpunten, en dit voor een duur toestel.
De kijkhoek is niets aan te doen, dat is het gevolg van de gebruikte techniek (de samsung *va panels). Deze hebben goede zwartwaardne, maar slechte kijkhoeken.

In de reviews wordt hier ook wel over gesproken, bijvoorbeeld op hdtvtest.co.uk
Viewing angle Decent – blacks & colours wash out beyond 40° off-axis
Dit is dus geen tekortkoming / gebrek van het product, maar gewoon het resultaat van de gebruikte techniek. Wil je een LED met betere kijkhoeken hebben, dan moet je op zoek naar een LED met ips panel. Maar deze hebben weer minder goede zwartwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor deze toelichting, kan iemand mij dan aub een goed led toestel adviseren tussen de 48 en 55 inch met een goede kijkhoek? Liefst een model van 2014. Hiervoor had ik de Philips 46PFL8008K/12 en deze had in mijn ogen toch een zeer goede kijkhoek. Wat ik bij de Samsung 7500 serie ook opvalt is indien je uit je zetel gaat en je naar de tv kijkt op een hogere hoogte je eveneens last krijgt van een niet uniform beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 17:02:
Bedankt voor deze toelichting, kan iemand mij dan aub een goed led toestel adviseren tussen de 48 en 55 inch met een goede kijkhoek? Liefst een model van 2014. Hiervoor had ik de Philips 46PFL8008K/12 en deze had in mijn ogen toch een zeer goede kijkhoek. Wat ik bij de Samsung 7500 serie ook opvalt is indien je uit je zetel gaat en je naar de tv kijkt op een hogere hoogte je eveneens last krijgt van een niet uniform beeld.
De sony (http://www.hdtvtest.co.uk/news/kd55x9005b-201405123771.htm) lijkt een betere kijkhoek te hebben. Maar het blijft een VA panel dus altijd met een minder dan perfecte kijkhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat je bij veel reviews leest hoe slecht de kijkhoek wel is. Er worden toch meer en meer hoeksalons aangekocht dus ik verwacht dat iedereen toch en degelijke kijkervaring moet hebben op elke zitplaats. Zijn er mensen die soms ervaring hebben met andere modellen met een goede kijkhoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 11:08:
Ik vind het vreemd dat je bij veel reviews leest hoe slecht de kijkhoek wel is. Er worden toch meer en meer hoeksalons aangekocht dus ik verwacht dat iedereen toch en degelijke kijkervaring moet hebben op elke zitplaats. Zijn er mensen die soms ervaring hebben met andere modellen met een goede kijkhoek?
Gefeliciteerd, er was een techniek beschikbaar die uitstekende kijkhoeken had :plasma tv's :)

Maar slechtere kijkhoeken is een beperking van de techniek van lcd. Ene type panelen wat meer/minder dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmenno
Fieldoxide, hou ons op de hoogte aub.

Ik hoop de komende dagen reactie van samsung te krijgen... Ik vind het beeld prachtig, kijkhoek geen last van, ik zit er recht voor.

Maar de ventilator is een irritatie factor... Als dat niet opgelost word wil ik serieus de Panasonic AX800 overwegen.... (Zit daar een fan in? Wie weet dat, of heeft ervaring?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kingmenno schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:55:
Fieldoxide, hou ons op de hoogte aub.

Ik hoop de komende dagen reactie van samsung te krijgen... Ik vind het beeld prachtig, kijkhoek geen last van, ik zit er recht voor.

Maar de ventilator is een irritatie factor... Als dat niet opgelost word wil ik serieus de Panasonic AX800 overwegen.... (Zit daar een fan in? Wie weet dat, of heeft ervaring?)
Ik hou jullie zeker op de hoogte, de technieker komt aanstaande woensdag. De kleuren vallen op zich wel mee als je recht voor het toestel zit, maar als je even recht opstaat en je gaat dan terug zitten zie je de kleuren zo veranderen. Iemand enig idee hoe ik het beeld toch ietwat beter krijg in mijn zitpositie?
Ik zal proberen om een foto te maken van hoe het beeld er uitziet vanop mijn zitplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:38:
[...]

Ik hou jullie zeker op de hoogte, de technieker komt aanstaande woensdag. De kleuren vallen op zich wel mee als je recht voor het toestel zit, maar als je even recht opstaat en je gaat dan terug zitten zie je de kleuren zo veranderen. Iemand enig idee hoe ik het beeld toch ietwat beter krijg in mijn zitpositie?
Ik zal proberen om een foto te maken van hoe het beeld er uitziet vanop mijn zitplaats.
Contrast en backlight niet te hoog instellen.
staat hier op 11 en 88, gamma op -2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg vooral aan de zijkanten van het scherm de witte kleur niet weg. Het lijkt wel of er een wazige film omheen hangt. Op welke instelling staat jullie tv? Neem ik best de standaard waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:56:
Ik krijg vooral aan de zijkanten van het scherm de witte kleur niet weg. Het lijkt wel of er een wazige film omheen hangt. Op welke instelling staat jullie tv? Neem ik best de standaard waarde?
Een samsung is het meest accuaat in film/movie mode met kleurtemperatuur warm2 of niet aanwezig gewoon warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:56:
Nee daar heb ik hier geen last van op de hu7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er soms geen site waar ik de beste settings kan vinden voor het toestel? Heb ook gelezen dat je het toestel zelf kan kalibreren met een 2 en 10 punt calibratie. Is dit nodig? Misschien moet ik de tv mode eens aanpassen want de mijne staat voor de moment op natural.
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste