Heb nu een issue dat het beeld steeds donkerder wordt, als ik de tv uit en aan zet is het beeld weer als vanouds. Herkend iemand dit, en is er een oplossing? Heb vandaag een nieuwe firmware ota gedownload, misschien dat het daarmee te maken heeft?
@stijnec1, ja dat heb ik dus ook iedere avond rond deze tijd, maar als je de beeldmodus van standaard naar natural zet heb je er geen last meer van.
maar graag verneem ik wat hier de oorzaak van is als hij op standaard staat.
maar graag verneem ik wat hier de oorzaak van is als hij op standaard staat.
[ Voor 21% gewijzigd door pimbadot op 18-06-2014 21:56 ]
Thx, meteen maar even aangepast en werkt inderdaad, zeer bijzonder!
Beeld wordt wel wat feller dan ik gewend ben van standaard beeldmodus
Ja ik heb hem ook liever op standaard en denk dat er toch een instelling is die dit moet kunnen aanpassen.
Ik vraag me af of iemand 5.1 over arc aan de praat heeft gekregen?
Momenteel heb ik mijn bluray speler op mijn receiver aangesloten en de out van de receiver weer op de tv, zo dus:
Bluray -> Receiver -> Tv
Dat gaat prima maar mijn receiver ondersteund geen 4k en ik zou eigenlijk ook graag uitzonderingen in beeld instellen per bron kunnen regelen (Gamemode aan voor pc bijvoorbeeld) dus ik dacht ik kan dan via arc het geluid naar maar receiver sturen. Zo zeg maar:
Bluray -> Tv -> Recevier (via vanaf tv naar receiver)
Nu heb ik dat net even geprobeerd maar ik kreeg het niet voor mekaar om 5.1 (of ook maar iets van 2.0) via arc naar mijn receiver te sturen. Tussen de opties stond ook alleen maar pcm (wat 2.0 was) en een of andere 2.0 naar 5.1 opschaal algorithme maar dat klonk voor geen meter.
Het zou toch mogelijk moeten zijn dat de tv de bitstream van de audio gewoon 1 op 1 doorstuurt via arc? Anders begrijp ik niet hoe het mogelijk is om 5.1 geluid uit een van de inputs van de tv te krijgen?
Momenteel heb ik mijn bluray speler op mijn receiver aangesloten en de out van de receiver weer op de tv, zo dus:
Bluray -> Receiver -> Tv
Dat gaat prima maar mijn receiver ondersteund geen 4k en ik zou eigenlijk ook graag uitzonderingen in beeld instellen per bron kunnen regelen (Gamemode aan voor pc bijvoorbeeld) dus ik dacht ik kan dan via arc het geluid naar maar receiver sturen. Zo zeg maar:
Bluray -> Tv -> Recevier (via vanaf tv naar receiver)
Nu heb ik dat net even geprobeerd maar ik kreeg het niet voor mekaar om 5.1 (of ook maar iets van 2.0) via arc naar mijn receiver te sturen. Tussen de opties stond ook alleen maar pcm (wat 2.0 was) en een of andere 2.0 naar 5.1 opschaal algorithme maar dat klonk voor geen meter.
Het zou toch mogelijk moeten zijn dat de tv de bitstream van de audio gewoon 1 op 1 doorstuurt via arc? Anders begrijp ik niet hoe het mogelijk is om 5.1 geluid uit een van de inputs van de tv te krijgen?
Niet heel slim....je weet toch dat je iets moet sturen met een serienummer erop.daddycewl schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:34:
[...]
Wat!!!!! Ik heb ook de grote van de voorkant ingestuurd! Doos heb ik weggeflikkerd! Ik heb wel een foto gemaakt van de sticker aan de zijkant,.......
Is er een manier om het effect van de kijkhoeken te verminderen? Als je recht voor de tv zit lijken huidskleuren mooi, maar vanaf je een beetje meer naar links of rechts gaat zitten veranderen die kleuren en krijgen ze al snel een witte waas over zich heen waardoor gezichten er toch veel fletser uit zien.
Mij stoort het eigenlijk enorm dat tvs van deze prijscategorie nog zulke fouten bevatten. Het zal waarschijnlijk aan de techniek liggen, maar ik kan me voorstellen dat 90 procent van de klanten dit toch moet opmerken? Alleen diegene met een erg kleine living die enkel een bank knal voor de tv kunnen zetten valt het mss niet op.
Het lijkt alsof iedereen blind is geworden voor beeldkwaliteit gewoon omdat het woordje led en minder verbruik erop staat. Ik was misschien een verwende plasma kijker, en wist de nadelen van LCD, maar had toch gehoopt dat ze dit toch al een beetje op orde hadden, niet dus
. Met dit in mijn gedachte kan ik er nog steeds niet bij dat alle bedrijven plasma laten vallen...
Mij stoort het eigenlijk enorm dat tvs van deze prijscategorie nog zulke fouten bevatten. Het zal waarschijnlijk aan de techniek liggen, maar ik kan me voorstellen dat 90 procent van de klanten dit toch moet opmerken? Alleen diegene met een erg kleine living die enkel een bank knal voor de tv kunnen zetten valt het mss niet op.
Het lijkt alsof iedereen blind is geworden voor beeldkwaliteit gewoon omdat het woordje led en minder verbruik erop staat. Ik was misschien een verwende plasma kijker, en wist de nadelen van LCD, maar had toch gehoopt dat ze dit toch al een beetje op orde hadden, niet dus
[ Voor 5% gewijzigd door Yargo op 18-06-2014 23:38 ]
Is het niet de eco modus die reageert op het omgevingslicht?stijnec1 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:56:
Thx, meteen maar even aangepast en werkt inderdaad, zeer bijzonder!
Ik merkte dit gister ook pas op. Ik zat voor een keer niet op de bank direct voor de tv maar op een stoel aan de zijkant. Ik snapte er niks van dat alles zo flets was, tot ik weer op de bank ging zitten. Ik zou ook wel willen weten of dit normaal is voor dergelijke tv's?Yargo schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:37:
Is er een manier om het effect van de kijkhoeken te verminderen? Als je recht voor de tv zit lijken huidskleuren mooi, maar vanaf je een beetje meer naar links of rechts gaat zitten veranderen die kleuren en krijgen ze al snel een witte waas over zich heen waardoor gezichten er toch veel fletser uit zien.
Het lijkt alsof iedereen blind is geworden voor beeldkwaliteit gewoon omdat het woordje led en minder verbruik erop staat. Ik was misschien een verwende plasma kijker, en wist de nadelen van LCD, maar had toch gehoopt dat ze dit toch al een beetje op orde hadden, niet dus. Met dit in mijn gedachte kan ik er nog steeds niet bij dat alle bedrijven plasma laten vallen...
zekers.....beeld was volkomen ruk af en toe, ik keek hier op mijn plasma (55ST60), lag dus niet aan je toestelhenklbr schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:32:
[...]
Dit kwam door de "lichtinval" in het stadion: "zonnig gedeelte" & "schaduw gedeelte"!
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Er staat letterlijk op de sitebvbal79 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:00:
[...]
Niet heel slim....je weet toch dat je iets moet sturen met een serienummer erop.
Dus zo heel raar is het ook weer niet. Ik kan mij wel herinneren dat ik wel eens eerder zo'n streepjescode moest opsturen voor iets, en dat was ook gewoon de streepjescode zonder serienummer.Stuur het formulier samen met uw kopie van de aankoopbon en de originele streepjescode van de verpakking uiterlijk t/m 30 juni 2014 op naar het aangegeven adres.
Bij mij is het beeld ook een stuk donkerder 's avonds trouwens, ik heb dit eigenlijk sinds de laatste update (volgens mij eergisteren geïnstalleerd). Straks ook maar even in de settings kijken, maar volgens mij stond de beeldmodus al op natural omdat ik standaard veel te flets vond.
[ Voor 19% gewijzigd door bjorntju op 19-06-2014 08:52 ]
Ik probeer de Smit Ziggo CI+ module v1.3 te installeren maar krijg steeds de volgende melding: CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-17. Met de Humax 5200 heb ik geen enkel probleem. De TV geeft aan dat hij bezig is met authenticatie, je ziet dan 2 minuten een logootje draaien, maar dan gebeurd er verder niks,.... Wat is de juiste volgorde?
cam eruit, fabrieksreset (mogelijk hoeft dit niet), opnieuw zoeken naar alle digitale zenders (KABEL), checken dat NL1 werkt, dan cam pas erin
Thx, helder! En wanneer gaat de smardcard erin?CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:24:
cam eruit, fabrieksreset (mogelijk hoeft dit niet), opnieuw zoeken naar alle digitale zenders (KABEL), checken dat NL1 werkt, dan cam pas erin
Had trouwens precies hetzelfde herinner ik me nu
CyBeRSPiN in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s"
Smartcard kan meteen al in de cam voordat je hem in de tv stopt.
Thx, gelijk weer aan de slag als ik thuis ben!CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:59:
Had trouwens precies hetzelfde herinner ik me nuCyBeRSPiN in "Samsung 2014 line-up 4K Ultra HD (UHD) tv’s"
Nu is de hd bij ned 1 via ziggo ook erg slecht vind ik.Fraggert schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:43:
[...]
zekers.....beeld was volkomen ruk af en toe, ik keek hier op mijn plasma (55ST60), lag dus niet aan je toestel
Maar ik had meer verwacht van de wk uitzendingen wat betreft kwaliteit.
Ik heb zelf ook Ziggo en ik vind de uitzendingen juist van erg hoge kwaliteit! Superscherp beeld. Alleen bij Football Mode krijgen de spelers een soort aura over zich heen.
Kan trouwens ook aan mijn decoder liggen.
Humax 5200C - Yamaha RX-A820 - UE55HU7500
Kan trouwens ook aan mijn decoder liggen.
Humax 5200C - Yamaha RX-A820 - UE55HU7500
Verwijderd
Gisteren de mails van de cashback actie, vandaag de 500 euro ontvangen. Een maand doorlooptijd, netjes.
Das wel netjes bij mij net bericht gekregen dat het nu nog wel 6-8 weken kan duren, maar de spullen zijn terecht?, na 10 x opsturen + 10-15 x alles steeds opnieuw mailen, ik heb ongekende tegenwerking ervarenVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:37:
Gisteren de mails van de cashback actie, vandaag de 500 euro ontvangen. Een maand doorlooptijd, netjes.
Valt me met mn huidige settings wel op dat bij voetbal als de bal door de lucht gaat, hij wat hapert. Zijn hier nog settings voor ??
het een en ander proberen met motion plus (helder, vloeiend, uit, zelf aanpassen enz)
Hier ook zo.. motion plus uit...Kaluee schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:54:
Valt me met mn huidige settings wel op dat bij voetbal als de bal door de lucht gaat, hij wat hapert. Zijn hier nog settings voor ??
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Bij mij is de beeld kwaliteit erg slecht met voornaam het wk voetbal op ned 1.
dit met ziggo en de humax 5200c.
In vergelijking met andere hd zenders is het gewoon niet echt een kwalitatief hoogstandje.
Ervaren meer mensen dit?
dit met ziggo en de humax 5200c.
In vergelijking met andere hd zenders is het gewoon niet echt een kwalitatief hoogstandje.
Ervaren meer mensen dit?
Wat mij opvalt is dat de close-ups prachtig zijn (Delta) maar dat de overzichtsshots mij i.i.g. tegenvallen.
Ik ervaar exact hetzelfde hier (Caiway). Misschien ligt het aan de bepaalde camera...?pvanmegen schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:30:
Wat mij opvalt is dat de close-ups prachtig zijn (Delta) maar dat de overzichtsshots mij i.i.g. tegenvallen.
Maar ligt dat aan de tv of aan de opname.. Wedstrijd nu wordt onder lastige omstandigheden opgenomen, veel schaduw maar ook delen van het veld die vol in de zon staan.. Dat geeft sowieso al een enorme uitdaging voor de cameraman, maar is weinig aan te doen..
De close-ups kunnen wel precies op de omstandigheden worden afgestemd zonder dat iets over- of onderbelicht raakt.
De close-ups kunnen wel precies op de omstandigheden worden afgestemd zonder dat iets over- of onderbelicht raakt.
Hmm, een kennis van me heeft de TV ook aangeschaft, echter lijkt de Netflix applicatie niet te werken. Wanneer hij hem probeert op te starten dan wordt het scherm zwart maar gebeurd er vervolgens niets... Hij kan dus ook niet inloggen o.i.d, het scherm wordt echt direct zwart nadat er op Netflix is geklikt in de smarthub.
Anderen die dit probleem eerder hebben ervaren?
Edit: opgelost, kwam door de KPN experia box... the usual suspect...
Anderen die dit probleem eerder hebben ervaren?
Edit: opgelost, kwam door de KPN experia box... the usual suspect...
[ Voor 26% gewijzigd door Junia op 20-06-2014 00:00 ]
Ik heb een 55hu7500 en als ik daar een mediaplayer op aansluit via HDMI heb ik steeds een een paar seconden beeld en dan geeft hij een verbindingsfout!?
Ligt dit aan de kabel (hdmi1.3) of moet je hiervoor iets instellen? Ik heb alle poorten ook al geprobeerd maar die doen hetzelfde.
zijn er ook meer mensen waarbij standaard bij NL1 de ondertiteling gesproken wordt?
het is me bij mijn andere TV niet opgevallen dus het zal een instelling zijn maar waarvoor? als ik het niet kan lezen had ik toch niet zo'n TV gekocht!
er zijn dus echt instellingen voor visueel gehandicapten op deze TV! Ze staan onder ondersteuning, wel vreemd dat dat dus op de ene tv aan staat (de mijne) en de andere dus niet! (Van mijn vader)
Ik ben al meer instellingen tegen gekomen die niet hetzelfde staan erg vreemd toch.
Ligt dit aan de kabel (hdmi1.3) of moet je hiervoor iets instellen? Ik heb alle poorten ook al geprobeerd maar die doen hetzelfde.
zijn er ook meer mensen waarbij standaard bij NL1 de ondertiteling gesproken wordt?
het is me bij mijn andere TV niet opgevallen dus het zal een instelling zijn maar waarvoor? als ik het niet kan lezen had ik toch niet zo'n TV gekocht!

er zijn dus echt instellingen voor visueel gehandicapten op deze TV! Ze staan onder ondersteuning, wel vreemd dat dat dus op de ene tv aan staat (de mijne) en de andere dus niet! (Van mijn vader)
Ik ben al meer instellingen tegen gekomen die niet hetzelfde staan erg vreemd toch.
[ Voor 51% gewijzigd door transformer op 21-06-2014 15:28 ]
LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE
Er is vandaag een Selectro monteur geweest die is komen kijken naar het vertical banding probleem waar mijn 65HU7500 last van heeft.
Probleem wordt ook beschreven in de review op http://www.homecinemamaga...7500-hu7500-serie-uhd-tv/ onder het kopje algemeen.
Als het niet gemaakt wordt vind ik dat echt schandalig voor een TV van bijna 3500 euro.
Hieronder een foto van mijn scherm, helaas is het op de foto niet heel duidelijk te krijgen.
Probleem wordt ook beschreven in de review op http://www.homecinemamaga...7500-hu7500-serie-uhd-tv/ onder het kopje algemeen.
Ik kreeg niet echt een goed gevoel over de afloop. De monteur gaf eigenlijk al wel een beetje aan dat het inherent is aan LED LCD.Is er dan helemaal niks negatiefs te melden? Ja, er is helaas wel een minpunt. Het model dat we getest hebben had namelijk last van ‘vertical banding’. Dit probleem is iets dat we vaker bij lcd led tv’s zien en waar we vaker over lezen, maar de mate waarin het probleem verschijnt verschilt echter per model. Vertical banding houdt in dat je op egale achtergronden, die grotendeels uit één kleur bestaan, verticale banden die net iets donkerder zijn dan de rest van het beeld over het scherm ziet lopen. Die banden zijn statisch, ze staan stil, maar vallen dus bijvoorbeeld tijdens een voetbalwedstrijd, wanneer er snelle camerabewegingen over het groene gras gaan, op. Ook tijdens de laatste scene van Gravity, wanneer de capsule door de dampkring komt en door de bewolkte lucht schiet, was het zichtbaar. Het probleem van vertical banding is dus dat het per paneel verschilt en je dus niet kan zeggen dat alle 65HU7500-modellen er last van hebben. De ene tv kan het probleem hebben, de andere niet. Dit maakt het lastig en de conclusie is dan ook vaak dat de fabrikant van de betreffende tv het paneel vervangt of een nieuwe tv (hetzelfde model) aanbiedt. Samsung heeft na het terugnemen van de tv in ieder geval bevestigd dat er een backlight-probleem was dat dit veroorzaakte en zou de tv voor een consument direct vervangen. Goed om te weten, maar wel iets dat vermeld moet worden in mijn optiek. Een korte check van eenzelfde model liet gelukkig ook direct zien dat dit probleem echt specifiek voor het paneel in het reviewexemplaar geldt.
Als het niet gemaakt wordt vind ik dat echt schandalig voor een TV van bijna 3500 euro.
Hieronder een foto van mijn scherm, helaas is het op de foto niet heel duidelijk te krijgen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Had van de week bij plattetv discounter een prijsopvraag gedaan tijdens die iBood aanbieding. De NL versie van de UE55HU7500 voor €1695,- mooie prijs al zeg ik het zelf
Heb Electroplace gelijk gebeld, kon 'm gelijk omruilen. Uiterst vriendelijke gasten, top geregeld allemaal, hij doet het nu perfect. Echt een topding, zelfs .mkvs speelt hij moeiteloos van een harddiskje met DTS, 3d, gaat allemaal prima. Media player kan ook de prullenbak inVerwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:03:
[...]
Lijkt mij niet.
Maar gelijk actie ondernemen om hem om te ruilen.
Af en toe toont de tv zomaar uit het niets de halfzwarte balk bovenaan met het HDMI nummer en de resolutie en dat energiemeterke onderaan. Ook al kom ik niet aan de tv, komt wel meermaals per dag voor. Hebben jullie dit ook? Aan wat zou dat kunnen liggen? Zowel bij het afspelen van een filmpje vanaf htpc als vanaf decoder.
Komt waarschijnlijk door het wijzigen van de refresh rate of resolutie.Yargo schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 20:30:
Af en toe toont de tv zomaar uit het niets de halfzwarte balk bovenaan met het HDMI nummer en de resolutie en dat energiemeterke onderaan. Ook al kom ik niet aan de tv, komt wel meermaals per dag voor. Hebben jullie dit ook? Aan wat zou dat kunnen liggen? Zowel bij het afspelen van een filmpje vanaf htpc als vanaf decoder.
Eh, cashback geldt nu niet meer.. Denk dat inkoopprijs nu ook stukken lager is geworden na 15e..
in belgie tot de 26 juni
[ Voor 4% gewijzigd door Pete111 op 20-06-2014 23:45 ]
https://samsung.deskservi...I8Dver/nl_dealer_list.pdf
De Belgische lijst is heel beperkt en geen enkele Nederlandse shop noch webshop doet mee.
De Belgische lijst is heel beperkt en geen enkele Nederlandse shop noch webshop doet mee.
Is je tv alweer verouderd?Pete111 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 23:21:
Ik heb veel in close up dat haar en baard grijs zijn , iemand herkent dit ?
instelling zeker
Heb je de scherpte te hoog staan?
Ik heb de 55HU7500 nu een weekje en na wat met de instellingen hebben geprutst (mede dankzij wat instellingen die hier gepost zijn), is het beeld goed. Het enige puntje waardoor het (nog) niet de ideale tv is, is de ventilator. Hoewel die ook weer niet heel hard gaat, gaat ie hard genoeg om 'm steeds te horen als er bijv pauzes in gesprekken zitten. Aangezien ik afweet van het geluid van de ventilator, hoor ik 'm dus op ieder moment dat er weinig geluid uit de speakers komt (of het geluid nou zacht of hard staat). Mijn zitpositie is nu niet ideaal (zit er slechts 2 meter vanaf, wilde eigenlijk pas een nieuwe tv kopen als ik op mijzelf ga wonen, maar kon vanwege de cashback de tv natuurlijk niet laten liggen..
), maar zelfs dan zou je 'm naar mijn mening niet mogen horen.
Nu wil ik maandag sowieso contact leggen met Samsung, of zij iets voor mij kunnen betekenen, wat betreft de ventilator. Misschien dat ie bijv in de systeeminstellingen (waar je normaal gesproken niet bij kunt) wel minder hard kan worden gezet? Geen idee.. Meer mensen die ook 'last' hebben van de ventilator?
Nu wil ik maandag sowieso contact leggen met Samsung, of zij iets voor mij kunnen betekenen, wat betreft de ventilator. Misschien dat ie bijv in de systeeminstellingen (waar je normaal gesproken niet bij kunt) wel minder hard kan worden gezet? Geen idee.. Meer mensen die ook 'last' hebben van de ventilator?
Ik zit er 3,5 meter vanaf, ik hoor niets.mauricedb schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 14:46:
Ik heb de 55HU7500 nu een weekje en na wat met de instellingen hebben geprutst (mede dankzij wat instellingen die hier gepost zijn), is het beeld goed. Het enige puntje waardoor het (nog) niet de ideale tv is, is de ventilator. Hoewel die ook weer niet heel hard gaat, gaat ie hard genoeg om 'm steeds te horen als er bijv pauzes in gesprekken zitten. Aangezien ik afweet van het geluid van de ventilator, hoor ik 'm dus op ieder moment dat er weinig geluid uit de speakers komt (of het geluid nou zacht of hard staat). Mijn zitpositie is nu niet ideaal (zit er slechts 2 meter vanaf, wilde eigenlijk pas een nieuwe tv kopen als ik op mijzelf ga wonen, maar kon vanwege de cashback de tv natuurlijk niet laten liggen..), maar zelfs dan zou je 'm naar mijn mening niet mogen horen.
pas als ik mijn hoofd tegen de achterkant van de behuizing leg hoor ik hem pas.
Mijn oren waren 3 mnd geleden getest en prima bevonden, hier kan het niet aan liggen.
Zal het per exemplaar verschillen, of zijn het frequenties die iedereen anders ervaart?
En dat is als het geluid uit staat? Dan hoor je 'm pas als je naast/over de tv hangt? Ik denk dat ik wel gevoelige oren heb, maar het is niet een hoog geluidje dat de fan produceert, meer gewoon hard blaas geluid. Dus zou het dan per tv verschillen hoe snel de fan gaat/hoeveel geluid de fan produceert?
Ik hoor de fan ook wel als geluid uit/zacht staat (4,5 meter afstand) Ik stoor me er niet zo aan maar maak me wel een beetje zorgen over de duurzaamheid.. Een bewegend onderdeel gaat vroeg of laat stuk... Kun je die dan zelf vervangen?
dat is als bij mij alles stil is.mauricedb schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:59:
En dat is als het geluid uit staat? Dan hoor je 'm pas als je naast/over de tv hangt? Ik denk dat ik wel gevoelige oren heb, maar het is niet een hoog geluidje dat de fan produceert, meer gewoon hard blaas geluid. Dus zou het dan per tv verschillen hoe snel de fan gaat/hoeveel geluid de fan produceert?
Heeft iemand toevallig ook last vd plex app? Tijdens afspelen v series/films hoor je om de 10min een overslag in het geluid. Dit is pas sinds een aantal dagen. Toen de plex app gereset leek te zijn(alles opnieuw connecten). Hij staat in verbinding met mijn sonos playbar en play 1's bij amdere apps of gewoon tv nergens last van.
Is hij zo in te stellen dat hij altijd opstart vanaf bijvoorbeeld, HDMI1 of HDMI2?
Bij mijn pana kon dat alleen via het service menu.daddycewl schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:07:
Is hij zo in te stellen dat hij altijd opstart vanaf bijvoorbeeld, HDMI1 of HDMI2?
Waarschijnlijk kan je ook bij deze hiervoor kiezen in het service menu.
Bij mij doet hij dat zelf.daddycewl schreef op zondag 22 juni 2014 @ 13:07:
Ik schakel alles via mijn onkyo versterker en heb dus maar 1 HDMI poort aangesloten.
Misschien dat hij het daarom altijd doet bij mij, maar hij begint standaard op HDMI 4.
Ik weet niet wat hij doet als je meerdere HDMI kabels hebt aangesloten.
Wellicht dat hij gewoon de laatste input onthoud?
Werkt arc bij jou op je onkyostimpyrulez schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:59:
[...]
Bij mij doet hij dat zelf.
Ik schakel alles via mijn onkyo versterker en heb dus maar 1 HDMI poort aangesloten.
Misschien dat hij het daarom altijd doet bij mij, maar hij begint standaard op HDMI 4.
Ik weet niet wat hij doet als je meerdere HDMI kabels hebt aangesloten.
Wellicht dat hij gewoon de laatste input onthoud?
Hebben deze schermen nog last van magneten in speakers? Lijkt alsof de randen bewegen... zijn een paar pixels zwart flikkerend...
Binnen 1,5 week na aanvraag van cash-back voor aankoop via Hifi-corner ( factuur met korting) nu al bericht van Samsung dat het is ontvangen en goedgekeurd
Heb je de factuur van de website geprint? Ik heb zelf geen factuur gehad bij mijn bestelling.pimbadot schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 09:57:
Binnen 1,5 week na aanvraag van cash-back voor aankoop via Hifi-corner ( factuur met korting) nu al bericht van Samsung dat het is ontvangen en goedgekeurd
@whatzert, Ja die je als eerste van de site kon printen( met korting) na ontvangst van TV ontving ik er nog een (e-mail) maar toen had ik de aanvraag voor cash-back al gedaan.
Bedankt, dan doe ik deze vandaan nog de deur uitpimbadot schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 10:57:
@whatzert, Ja die je als eerste van de site kon printen( met korting) na ontvangst van TV ontving ik er nog een (e-mail) maar toen had ik de aanvraag voor cash-back al gedaan.
Misschien een domme vraag maar wat is het nut om naast een HDMI 1.4 kabel van de ARC uitgang van mijn receiver naar de ARC ingang van mijn Samsung HU7500 een optische kabel naar de receiver te laten lopen?
Wordt het geluid beter dmv de optische kabel en komen dan wel de opties in het geluidsmenu van de Samsung tv ter beschikking?
Wordt het geluid beter dmv de optische kabel en komen dan wel de opties in het geluidsmenu van de Samsung tv ter beschikking?
Geen nut en werkt minder fraai dan. Met ARC weet de TV dat er een receiver is die actief is en het geluid doorgeeft, de speakers van de tv gaan dan op mute. Als je de receiver uitzet dan schakelt ie vanzelf de tv speakers weer aan.
Met optical is er geen uitwisseling tussen de tv en receiver en zul je met de hand het geluid van de tv uit moeten zetten. Er kunnen geen extra opties verschijnen omdat de tv de optische kabel niet kan detecteren.
Qua kwaliteit is er geen verschil, kan me wel voorstellen dat met ARC evt de "HD audio" mogelijk is, maar die wordt op tv niet uitgezonden. Optical gaat sowieso tot maximaal DTS en niet DTS HD omdat HD-formaten helaas beschermd zijn dmv DRM (HDCP) en een veilige verbinding via HDMI nodig hebben.
Dus als je ARC goed aan de praat hebt dan voegt het niks toe. Als je allerhande issues met ARC hebt (zoals sommigen in dit topic) dan biedt de optical een aardig alternatief.
Met optical is er geen uitwisseling tussen de tv en receiver en zul je met de hand het geluid van de tv uit moeten zetten. Er kunnen geen extra opties verschijnen omdat de tv de optische kabel niet kan detecteren.
Qua kwaliteit is er geen verschil, kan me wel voorstellen dat met ARC evt de "HD audio" mogelijk is, maar die wordt op tv niet uitgezonden. Optical gaat sowieso tot maximaal DTS en niet DTS HD omdat HD-formaten helaas beschermd zijn dmv DRM (HDCP) en een veilige verbinding via HDMI nodig hebben.
Dus als je ARC goed aan de praat hebt dan voegt het niks toe. Als je allerhande issues met ARC hebt (zoals sommigen in dit topic) dan biedt de optical een aardig alternatief.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2014 12:38 ]
Verwijderd
Meer mensen last van een niet werkende netflix?
Als ik netflix selecteer blijft t scherm zwart.
Ik heb het zelfde probleem gehad. Hierna met samsung chatservice geregeld dat ik terug gebeld zou worden en om met remote help van samsung het probleem op te lossen. Dit is niet nodig gebleken want de volgende dag deed hij het opeens weer...Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 16:16:
Meer mensen last van een niet werkende netflix?
Dus morgen ff weer proberen!
@CyBeRSPiN
Duidelijk verhaal, bedankt!
Ik vroeg het omdat de opties in het geluidsmenu niet beschikbaar waren, maar dit kan dus pas als de receiver aan staat.
Duidelijk verhaal, bedankt!
Ik vroeg het omdat de opties in het geluidsmenu niet beschikbaar waren, maar dit kan dus pas als de receiver aan staat.
HD-audio gaat ook prima over analoog multikanaals.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:36:
omdat HD-formaten helaas beschermd zijn dmv DRM (HDCP) en een veilige verbinding via HDMI nodig hebben.
Nickname does not reflect reality
Brad, ik zie nergens een analoog multi-kanaal 5.1/7.1 uitgang op de TV....wel ARC HDMI, Optische en koptelefoon uitgang......waar wil je het analoge multi-kanaal 5.1/7.1 geluid voor je receiver vandaan halen??Brad Pitt schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 12:16:
[...]
HD-audio gaat ook prima over analoog multikanaals.
Heb het toestel nu 1 Week, het enige probleem vind ik de ingebouwde Wifi ontvanger van de TV. Ik heb een DIR-655 die ik als Accespoint gebruik. Elke apparaat in het huis heeft een goede verbinding ( Note 3, Laptops etc). Alleen de televisie heeft een belabberde connectie. Snap niet dat ze in zo'n duur toestel niet een goede Wifi chip gebruiken, als een Note3 al een goede chip kan passen waarom zou een TV van het zelfde merk met meer ruimte aan boord niet kunnen worden voorzien van een krachtige Wifi chip.
Ben nu genoodzaakt een Wifi dongle van Samsung aan te schaffen. Eerst was de verbinding goed maar toen stond het toestel praktisch naast de router, maar nu het toestel 7 meter verwijderd staat met 2 duren er tussen is netflix HD streamen bijvoorbeeld niet mogelijk. Mijn Dreambox is ook via wifi (USB adapter) aangesloten en die staat onder mijn TV en die heeft gewoon 90% sterkte terwijl de ingebouwde wifi van het toestel niet verder komt dan 10%-20%....
Heb overigens de bevesting van Samsung binnen dat ze de promotie hebben ontvangen ( 5 dagen zat tussen verzenden en de bevestiging, zou binnnen 6-8 weken het bedrag moet krijgen).
Ben nu genoodzaakt een Wifi dongle van Samsung aan te schaffen. Eerst was de verbinding goed maar toen stond het toestel praktisch naast de router, maar nu het toestel 7 meter verwijderd staat met 2 duren er tussen is netflix HD streamen bijvoorbeeld niet mogelijk. Mijn Dreambox is ook via wifi (USB adapter) aangesloten en die staat onder mijn TV en die heeft gewoon 90% sterkte terwijl de ingebouwde wifi van het toestel niet verder komt dan 10%-20%....
Heb overigens de bevesting van Samsung binnen dat ze de promotie hebben ontvangen ( 5 dagen zat tussen verzenden en de bevestiging, zou binnnen 6-8 weken het bedrag moet krijgen).
[ Voor 9% gewijzigd door BlacKstaR- op 25-06-2014 13:46 ]
Nee inderdaad, ben dus benieuwd wat er gebeurt als je met de Plex app een film zou kijken met HD-audio, komt dat dan wel goed via ARC of ook niet? Zal het binnenkort eens gaan testen, net mn nieuwe versterker binnen die support heeft voor HD-audio (en 4K)Sorbos schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:17:
[...]
Brad, ik zie nergens een analoog multi-kanaal 5.1/7.1 uitgang op de TV....wel ARC HDMI, Optische en koptelefoon uitgang......waar wil je het analoge multi-kanaal 5.1/7.1 geluid voor je receiver vandaan halen??
edit: na google-search blijkt de ARC hetzelfde als S/PDIF (optical) te werken en support dus ook geen HD-audio.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 25-06-2014 13:58 ]
Hoe check jij de sterkte van de WIFI ontvangst op de tv, maw waar kun je dit zien?BlacKstaR- schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:39:
Mijn Dreambox is ook via wifi (USB adapter) aangesloten en die staat onder mijn TV en die heeft gewoon 90% sterkte terwijl de ingebouwde wifi van het toestel niet verder komt dan 10%-20%....
Ik heb ook vrij veel last van vertical banding (UE65HU7500). Afspraak gemaakt met servilux en die komen vrijdag het panel vervangen. Ik hoop dat dit iets uithaalt want ik vind het echt heel storend.
Dat doe ik op de setup pagina van mijn DIR-655 router. Daar staat keurig netjes aangegeven per aangesloten wifi apparaat hoe sterk het signaal is.daddycewl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:40:
[...]
Hoe check jij de sterkte van de WIFI ontvangst op de tv, maw waar kun je dit zien?
De HU7500 ondersteund de USB-Dongle niet, omdat het al een interne Wifi module heeft. Kreeg ik net te horen van de helpdesk van Samsung....voor niks aangeschaft. Ongelooflijk dat zo'n duur toestel zo slecht bereik heeft. Wifi is tegenwoordig zolang belangrijk voor een Smart TV, waarom ze dan zo'n kut antenne gebruiken snap ik totaal niet. Mijn Note 3 maakt al verbinding met het netwerk als ik nog buiten loop. Ben nu gedwongen om een kabel te trekken..... Denk dat reviewers van TV's daar extra aandacht moeten aan schenken zodat de fabrikanten er fatsoenlijke antenne er in gaan doen.
Je hoeft geen kabel te trekken! Je kunt ook een access point (wireless router) neerzetten die je als 'client' aan je draadloze netwerk hangt. Bijkomend voordeel: je kunt dan meteen andere apparatuur bij je tv in de buurt aansluiten die geen wifi heeft maar wel en netwerkaansluiting 
Wat voor access point heb je trouwens? Wat je standaard via modem van je provider krijgt is vaak echt van slechte kwaliteit.. En staat deze op een centrale plek in huis?
Ik deel je mening overigens niet en kan probleemloos 4K youtube streamen via wifi.
Je zou ook nog je wifi op een ander kanaal kunnen instellen, wellicht heb je last van naburige netwerken.
Wat voor access point heb je trouwens? Wat je standaard via modem van je provider krijgt is vaak echt van slechte kwaliteit.. En staat deze op een centrale plek in huis?
Ik deel je mening overigens niet en kan probleemloos 4K youtube streamen via wifi.
Je zou ook nog je wifi op een ander kanaal kunnen instellen, wellicht heb je last van naburige netwerken.
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 26-06-2014 17:19 ]
Dir-655 van D-Link. Andere apparaten die op de zelfde plek staan hebben gewoon goed bereik. Dus ligt zeker aan toestel. Gaat om slaapkamer heb daar liever geen Wifi accespoint (gezondheid). Er is een ethernet in mijn kamer dus daar ga ik switch aanhangen. Verder heb je met Ethernet gewoon problemen met streamen van HD vanaf mijn PC.CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:18:
Je hoeft geen kabel te trekken! Je kunt ook een access point (wireless router) neerzetten die je als 'client' aan je draadloze netwerk hangt. Bijkomend voordeel: je kunt dan meteen andere apparatuur bij je tv in de buurt aansluiten die geen wifi heeft maar wel en netwerkaansluiting
Er staan 2 wifi apparaten hier allebei 90% bereik en 108mbps snelheid, TV staat op zelfde plek 22% bereik 1mbps is de snelheid......
Voor mensen met MotionPlus issues probeer Custom mode met beide opties op 2. Heeft voor mij veel problemen weggenomen.
[ Voor 10% gewijzigd door BlacKstaR- op 26-06-2014 17:29 ]
Gisteren me dood geërgerd aan mn UE55HU7500. Om de paar minuten kwam de melding van HDMI bron erop met de energiemeter nadat het scherm even zwart werd! Super irritant en niet te bekijken op die manier. Uit zetten hielp niet. Kabels gechecked en die zaten allemaal goed. Dan eens de stroom eraf gehaald en dan was het wel goed toch voor het half uur dat ik nog gekeken heb... Nog mensen die dit voor gehad hebben?
Misschien is je module brak? Hier ook gewoon WIFI en ik stream gewoon 1080p mkv's hierover. Gaat uitstekend, router staat aan de andere kant van de kamer.BlacKstaR- schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:14:
De HU7500 ondersteund de USB-Dongle niet, omdat het al een interne Wifi module heeft. Kreeg ik net te horen van de helpdesk van Samsung....voor niks aangeschaft. Ongelooflijk dat zo'n duur toestel zo slecht bereik heeft. Wifi is tegenwoordig zolang belangrijk voor een Smart TV, waarom ze dan zo'n kut antenne gebruiken snap ik totaal niet. Mijn Note 3 maakt al verbinding met het netwerk als ik nog buiten loop. Ben nu gedwongen om een kabel te trekken..... Denk dat reviewers van TV's daar extra aandacht moeten aan schenken zodat de fabrikanten er fatsoenlijke antenne er in gaan doen.
Jij zet geen WIFI accespoint op je kamer vanwege gezondheid (wat nergens ooit bewezen is), maar doet wel je WIFI aan op je TVBlacKstaR- schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:25:
[...]
Dir-655 van D-Link. Andere apparaten die op de zelfde plek staan hebben gewoon goed bereik. Dus ligt zeker aan toestel. Gaat om slaapkamer heb daar liever geen Wifi accespoint (gezondheid). Er is een ethernet in mijn kamer dus daar ga ik switch aanhangen. Verder heb je met Ethernet gewoon problemen met streamen van HD vanaf mijn PC.
En verder heb je problemen met streamen over Ethernet?????? Volgens mij is er inderdaad teveel straling in je huis.
Hier kan de slaapkamertv (46F6200) perfect 20gig+ full hd films streamen via wifi dmv plex zonder een enkele stotter. en de tv zit toch meerdere meters van de router vandaan, inc betonnen vloer en meerdere muren....
Mijn 55HU7500 staat aan de andere kant van de muur waar de router is, en is ook via wifi verbonden. Ook 0 problemen mee.
Ik heb wel met mijn 55HU7500 dat ik in t begin geen last had van backlightbleeding, maar nu ik hem een maand of 2 heb, heb ik voor mijn gevoel meer en meer last van backlightbleeding, terwijl de instellingen hetzelfde zijn (en ja, ik heb de backlight op 11 staan, met eco modus op 4). Ligt dat nou aan mij?
Mijn 55HU7500 staat aan de andere kant van de muur waar de router is, en is ook via wifi verbonden. Ook 0 problemen mee.
Ik heb wel met mijn 55HU7500 dat ik in t begin geen last had van backlightbleeding, maar nu ik hem een maand of 2 heb, heb ik voor mijn gevoel meer en meer last van backlightbleeding, terwijl de instellingen hetzelfde zijn (en ja, ik heb de backlight op 11 staan, met eco modus op 4). Ligt dat nou aan mij?

[ Voor 50% gewijzigd door TFDev op 27-06-2014 12:15 ]
Mijn fout er moest natuurlijk staan geen problemen met streaming van HD via Ethernet. In mijn slaapkamer heb ik liever geen router of accesspoint staan aangezien je dan een cocentratie van stralling in je slaapkamer haalt. Ook al is het niet bewezen, ik neem het zekere voor het onzekere. Misschien ligt het aan mijn toestel dat zou ook zomaar kunnen. Ik heb verschillende wifi kanalen gebruikt op 2.4Ghz maar zonder succes. Ik dacht het met de USB-dongle te verhelpen maar dat werkt ook niet. Nu gewoon een switch gebruiken een alle overige apparaten via ethernet verbinden dan ben helemaal af van Wifi in de slaapkamer, elke voordeel heeft zijn nadeel zeggen ze wel isbvbal79 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:07:
[...]
Jij zet geen WIFI accespoint op je kamer vanwege gezondheid (wat nergens ooit bewezen is), maar doet wel je WIFI aan op je TV
En verder heb je problemen met streamen over Ethernet?????? Volgens mij is er inderdaad teveel straling in je huis.
[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 27-06-2014 13:13 ]
Ik las dat LG hun 4k oled schermen al in oktober gaat releasen. En als de prijsschattingen ongeveer kloppen, dan verwacht ik een instant daling van de niet oled 4k schermen.
Misschien handig om te weten voor mensen die nu zo een beetje aan het rond kijken zijn. Ik denk dat het de moeite waard is om even een paar maandjes te wachten.
Nu zou je zeggen, prijzen zakken altijd, klopt, maar ik denk dat komende tijd er hele happen af gaan. Omdat 4k oled nu eenmaal nog veel mooier is, en LG die prijzen zo laag mogelijk wil houden. (Nog steeds veel geld, zeker 1ste jaar)
(Allemaal van sites gelezen, dus hou een slag om de arm, ;-) )
Het wordt echt een heel mooi jaar voor videofielen.
Misschien handig om te weten voor mensen die nu zo een beetje aan het rond kijken zijn. Ik denk dat het de moeite waard is om even een paar maandjes te wachten.
Nu zou je zeggen, prijzen zakken altijd, klopt, maar ik denk dat komende tijd er hele happen af gaan. Omdat 4k oled nu eenmaal nog veel mooier is, en LG die prijzen zo laag mogelijk wil houden. (Nog steeds veel geld, zeker 1ste jaar)
En dan nog 10 jaar wachten op voldoende en fatsoenlijk aanbod van 4K-content
Voor de 65-inch 65EC9707 moet 5.999 Britse Ponden betaald worden, de 77-inch EC9809 moet maar liefst 19.999 Britse Ponden gaan kosten. Niet echt betaalbaar te noemen ten minste niet voor mij. Maar wel goed dat de fabrikanten 4K pushen nu hebben content creaters geen smoes om meer opnames in 4K te schieten.stalscu schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:48:
Ik las dat LG hun 4k oled schermen al in oktober gaat releasen. En als de prijsschattingen ongeveer kloppen, dan verwacht ik een instant daling van de niet oled 4k schermen.
Klopt, weet niet zeker, maar even voor het gemak, dan zal het hier 6000 euro zijn. Tov bv de sony 4k, die is ook al 4 duizend.
Als LG de prijzen laat zakken, en de verwachting is dat dat heel snel gaat gebeuren, (Enorme extra investeringen door lg gemaakt om oled massaal te produceren), op dat moment moeten de 'normale' 4k schermen ook mee zakken. Anders koopt iedereen natuurlijk een 4k oled.
Die prijzen zijn ook nog eens winkelprijzen. Daar kan je ook weer iets vanaf halen als je voor de beste prijs belt.
Ik denk dat je eind dit jaar, misschien begin volgend jaar, voor hetzelfde geld wat je nu betaald in de winkel voor een 4k, een 4k oled kan scoren. En zogezegd, de normale 4k prijzen gaan ook mee zakken natuurlijk.
(55 en 65 inch, de nog grotere schermen is vooralsnog een ander verhaal denk ik)
Die prijzencrash is misschien ongeloofwaardig. Maar drie maanden geleden betaalde je 4 duizend euro voor de hu7500 55 inch. Die gingen tot begin wk op het einde voor 1400 euro de deur uit. Zo hard kan het blijkbaar gaan. En dat is alleen maar mooi natuurlijk.
Als LG de prijzen laat zakken, en de verwachting is dat dat heel snel gaat gebeuren, (Enorme extra investeringen door lg gemaakt om oled massaal te produceren), op dat moment moeten de 'normale' 4k schermen ook mee zakken. Anders koopt iedereen natuurlijk een 4k oled.
Die prijzen zijn ook nog eens winkelprijzen. Daar kan je ook weer iets vanaf halen als je voor de beste prijs belt.
Ik denk dat je eind dit jaar, misschien begin volgend jaar, voor hetzelfde geld wat je nu betaald in de winkel voor een 4k, een 4k oled kan scoren. En zogezegd, de normale 4k prijzen gaan ook mee zakken natuurlijk.
(55 en 65 inch, de nog grotere schermen is vooralsnog een ander verhaal denk ik)
Die prijzencrash is misschien ongeloofwaardig. Maar drie maanden geleden betaalde je 4 duizend euro voor de hu7500 55 inch. Die gingen tot begin wk op het einde voor 1400 euro de deur uit. Zo hard kan het blijkbaar gaan. En dat is alleen maar mooi natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Turfschipper op 27-06-2014 15:56 ]
55hu7500 was 2799 met een cashback erin van 500, dus feitelijk meteen 2299 bij aanvang.
Voor 1400 zijn er slechts enkelen verkocht, een batch bij Hifi Corner, de rest heeft er netto minimaal 1550 voor betaald en ik vermoed een grotere groep nog veel meer. Dus max. 35% korting op de aanvankelijke adviesprijs (incl cashback). Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die OLED zo goedkoop gaan worden in de komende maanden.
En als je ziet wat voor issues er met Samsung 4K's zijn, dan zou ik toch nog even wat langer wachten op de kinderziektes en OLED-specifieke issues (zoals beperkte levensduur van een OLED-pixel)..
De tijd zal het leren..
@stalscu: toch wel benieuwd waar je die 4000 gezien hebt, was dat wel de 55"? Was de tv uberhaubt eerder leverbaar dan de cashback-actie? Denk dat je de 65" bedoelt dan..
tv was pas sinds 2-3e week april in NL te koop en toen was de adviesprijs direct 2799:
Voor 1400 zijn er slechts enkelen verkocht, een batch bij Hifi Corner, de rest heeft er netto minimaal 1550 voor betaald en ik vermoed een grotere groep nog veel meer. Dus max. 35% korting op de aanvankelijke adviesprijs (incl cashback). Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die OLED zo goedkoop gaan worden in de komende maanden.
En als je ziet wat voor issues er met Samsung 4K's zijn, dan zou ik toch nog even wat langer wachten op de kinderziektes en OLED-specifieke issues (zoals beperkte levensduur van een OLED-pixel)..
De tijd zal het leren..
@stalscu: toch wel benieuwd waar je die 4000 gezien hebt, was dat wel de 55"? Was de tv uberhaubt eerder leverbaar dan de cashback-actie? Denk dat je de 65" bedoelt dan..
tv was pas sinds 2-3e week april in NL te koop en toen was de adviesprijs direct 2799:
[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-06-2014 16:26 ]
Nou, toen ik voor het eerst ging kijken was die keihard 4 duizend winkelwaarde hoor. Laat het een maand langer geleden zijn. Ruim voor de cashback actie nog. (Nu staat die nog steeds voor 2200 op bv plasmavisie)
Maar dat die prijzen gekelderd zijn, dat is een feit. Dat niet iedereen weet van die beste prijs op vragen, tsja.... Dat wist ik zelf ook niet hoor. Maar het kan dus wel. Denk niet dat er nog 1 iemand op dit forum is die zo een tv in de winkel gaat halen. Denk dat iedereen die dit een beetje gevolgd heeft, toch even een belletje doet voor de beste prijs.
Is ook eigenlijk helemaal niet relevant wat het meerendeel van de mensen betaald. Het was een tip voor de mensen hier, van let op, de prijzen gaan drastisch zakken komende maanden.
Bang voor kinderziektes? Tsja... Dat kan... Denk dat er ook heel veel zijn die een tv hebben waar niks mis mee is. Maar idd, 1ste generatie is even af wachten. Ook weer met de oledjes.
Maar dat neemt die weg dat de niet oleds sowieso in prijs gaan zakken, of de oled schermen nu veel of weinig kinderziektes hebben.
Maar dat die prijzen gekelderd zijn, dat is een feit. Dat niet iedereen weet van die beste prijs op vragen, tsja.... Dat wist ik zelf ook niet hoor. Maar het kan dus wel. Denk niet dat er nog 1 iemand op dit forum is die zo een tv in de winkel gaat halen. Denk dat iedereen die dit een beetje gevolgd heeft, toch even een belletje doet voor de beste prijs.
Is ook eigenlijk helemaal niet relevant wat het meerendeel van de mensen betaald. Het was een tip voor de mensen hier, van let op, de prijzen gaan drastisch zakken komende maanden.
Bang voor kinderziektes? Tsja... Dat kan... Denk dat er ook heel veel zijn die een tv hebben waar niks mis mee is. Maar idd, 1ste generatie is even af wachten. Ook weer met de oledjes.
Maar dat neemt die weg dat de niet oleds sowieso in prijs gaan zakken, of de oled schermen nu veel of weinig kinderziektes hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door Turfschipper op 27-06-2014 16:22 ]
Moet ik even goed nadenken cyber, over die prijs. Waar ik dat gezien heb. Ik denk dat dat gewoon bij de mediamarkt was. Daar staat ie nu ook nog voor 2600 euro.
Maar of ik me nu vergist heb of niet. De 4k prijzen gaan drastisch zakken vanaf oktober.
Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken, ;-).
En dat is toch best snel al. Ik dacht dat lijkt me mooi om te weten voor de medetweakers. Niet iedereen loopt elke dag alle techsites af.
Maar of ik me nu vergist heb of niet. De 4k prijzen gaan drastisch zakken vanaf oktober.
Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken, ;-).
En dat is toch best snel al. Ik dacht dat lijkt me mooi om te weten voor de medetweakers. Niet iedereen loopt elke dag alle techsites af.
[ Voor 3% gewijzigd door Turfschipper op 27-06-2014 16:42 ]
Oktober? Meneer heeft een glazen bol?
Sinds gisteren in het bezit van de 55HU7500 aan 1399 euro. Happy camper

[ Voor 121% gewijzigd door FrE911 op 28-06-2014 01:15 ]
Ach, das toch maar 1 maansalarisPete111 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:08:
Ik weet niet wat jullie allemaal doen van werk maar ik heb geen 4-6000 euro over voor een tv te kopen
Ik heb dit zelfde probleem vreemd genoeg alleen op bij gebruik van mijn pc, het is erg irritant en ik weet niet waar het aan ligt en het komt heel onregelmatig voor soms meerdere keren achter elkaar maar soms ook zo eens in het half uur ofzo. Iemand een idee?Yargo schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 08:33:
Gisteren me dood geërgerd aan mn UE55HU7500. Om de paar minuten kwam de melding van HDMI bron erop met de energiemeter nadat het scherm even zwart werd! Super irritant en niet te bekijken op die manier. Uit zetten hielp niet. Kabels gechecked en die zaten allemaal goed. Dan eens de stroom eraf gehaald en dan was het wel goed toch voor het half uur dat ik nog gekeken heb... Nog mensen die dit voor gehad hebben?
Ik heb mijn PC, Horizon box en 360 via hdmi naar mijn Yamaha receiver aangesloten en dan via de Yamaha 1 hdmi op de hdmi 4 (ARC aan) van de UE55HU7500.
Echter alleen bij mijn pc dan geeft hij dit probleem, heel vervelend omdat het erg stoort bij gamen bv. Ik heb de hdmi kabel van de pc al vervangen maar dit helpt niet.
Welke resolutie heb je de pc staan? Had eerst een kabel die 4K niet trok, met een andere (tevens goedkope) kabel was het probleem weg!
Nee, gewoon een lg announcement gelezen.FrE911 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 17:12:
Oktober? Meneer heeft een glazen bol?Sinds gisteren in het bezit van de 55HU7500 aan 1399 euro. Happy camper
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1403851665
[ Voor 12% gewijzigd door Turfschipper op 27-06-2014 19:52 ]
Zo'n bedrag zou ik nooit uitgeven daarvoor. Maar aan 1399 euro ... kon ik niet weerstaanPete111 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:08:
Ik weet niet wat jullie allemaal doen van werk maar ik heb geen 4-6000 euro over voor een tv te kopen
Dan ga ik toch even een nog een andere kabel proberen ik kan in AMD Catalyst geen 4K kiezen 1080P is de hoogste optie (AMD 7970). Hopelijk dat het aan de kabel ligt en dat deze tv hier gevoeliger voor is dan mijn vorige.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:45:
Welke resolutie heb je de pc staan? Had eerst een kabel die 4K niet trok, met een andere (tevens goedkope) kabel was het probleem weg!
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01