Het is dat ik hier ook berichten voorbij zie komen dat de bij HiFi-corner bestelde TV's ook echt worden afgeleverd anders zou ik nu wel een beetje gek worden, het lijkt zo vreselijk veel op een scam
Junia, het is zeker geen scam, ik zat eerst ook te denken of het wel klopt maar een zaak die al 30 jaar bestaat en speakers verkoopt van bijna 20.000 euro gaat toch niet enig risico lopen door te beloven en niet waar te maken.
Zou het blurry probleem nu aan de firmware liggen of aan de CI module?
[ Voor 77% gewijzigd door Yargo op 13-06-2014 17:12 ]
Mijn TV is vandaag ook afgeleverd, na het belletje gisteren met hifi corner. Verder prima afgehandeld dus!Junia schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:11:
Het is dat ik hier ook berichten voorbij zie komen dat de bij HiFi-corner bestelde TV's ook echt worden afgeleverd anders zou ik nu wel een beetje gek worden, het lijkt zo vreselijk veel op een scam
Ziggo met de humax 5200stimpyrulez schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:22:
[...]
Maak jij ook gebruik van een CI module of externe decorder en ook bij UPC?
Ga gebruik maken van mijn externe decoder (humax) i.c.m. Ziggo.
Goeie tip, voor mij een reden deze tv niet te kopen, mijn huidige 46d8000 doet het juist prima met mijn synology nas, raar dat dit niet werkt op de ue55hu7500, all share zit er hier niet op?BrainyNL schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:34:
Ik kan vanaf mijn Synology NAS alle films en series afspelen maar geen ondertiteling (wel als ik de films afspeel via een usb schijf). Als ik via de Plex app dezelfde films afspeel heb ik wel ondertiteling.
Op mijn vorige Samsung tv en via die van mijn zoon werkt dit wel. Ik heb dit bij Samsung gemeld maar daar was geen oplossing, het probleem wordt doorgespeeld naar Samsung Korea.
Ook de nieuwe firmware (2130.4) geinstalleerd maar geen verschil.
Hebben meer mensen hier last van, zo ja willen jullie dit svp ook bij Samsung melden. Misschien wordt dit dan opgepakt.
Donderdagochtend Hifi Corner gebeld, telefonisch 55UE7500 besteld, 's middags gelijk geld overgemaakt, zaterdagmiddag de tv in huis. Top service van Hifi Corner!Junia schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:11:
Verwijderd
Eindelijk mijn HU7500 in huis. Direct opgehangen. Vandaag dus druk aan het testen en instellen.
Ik zit nog op de standaard SW 1122.4, en heb daarmee nu 1 probleem:
- Wanneer ik de TV aanzet krijg ik soms minimaal geluid, alsof er enkele speakers niet meedoen.
Het is dus niet helemaal stil omdat het geluid uit staat.
- Wanneer ik daarna de TV uitzet en na bv 10 sec weer aanzet, is er wel geluid.
Herkent iemand dit ?
Ik zit nog op de standaard SW 1122.4, en heb daarmee nu 1 probleem:
- Wanneer ik de TV aanzet krijg ik soms minimaal geluid, alsof er enkele speakers niet meedoen.
Het is dus niet helemaal stil omdat het geluid uit staat.
- Wanneer ik daarna de TV uitzet en na bv 10 sec weer aanzet, is er wel geluid.
Herkent iemand dit ?
Klein offtopic vraagje: de mensen die bij Hifi corner gekocht hebben, zaten de facturen er bij jullie bij in de doos? Hier niets in de doos iig. Enkel een pakbon. Op de site zie ik ook niet direct iets staan?
Yargo, factuur staat bij je order gegevens en kan je zelf uitprinten.
inloggen,uw orders, bestelling bekijken en dan bovenin op facturen clicken
Ik probeer mijn Ziggo Humax IRHD 5300C aan te melden via de Samsung setup, maar hij lijkt 'm niet te pakken, iemand tips? Hij selecteert wel het juiste type, maar vervolgens kan hij niet een programma omhoog of omlaag schakelen,....
Dat is toch de factuur met de korting? Deze factuur moest je dacht ik niet gebruiken voor de cashback.pimbadot schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:51:
Aha, tx! Zat blijkbaar op de mobiele site te kijken waar dit er niet tussen staat. Merci!pimbadot schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 14:51:
Welke factuur dan wel? Ik dacht dat ze gezegd hadden dag ze 2 facturen gingen geven?Junia schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:19:
[...]
Dat is toch de factuur met de korting? Deze factuur moest je dacht ik niet gebruiken voor de cashback.
Mij werd verteld dat ze een factuur, na het ontvangen van de TV, zouden sturen.Yargo schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 15:21:
[...]
Welke factuur dan wel? Ik dacht dat ze gezegd hadden dag ze 2 facturen gingen geven?
gewoon insturen... ik heb ook gewoon de kortingen factuur gestuurd van klein en gewoon netjes geld gehad... Er staat ook nergens in de voorwaarde dat de TV de normale prijs moet hebben... Het enige die een probleem kan krijgen is HIFi corner....
Wanneer heb jij hem naar Samsung opgestuurd?Gekke henk schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 20:26:
gewoon insturen... ik heb ook gewoon de kortingen factuur gestuurd van klein en gewoon netjes geld gehad... Er staat ook nergens in de voorwaarde dat de TV de normale prijs moet hebben... Het enige die een probleem kan krijgen is HIFi corner....
Trackerfire schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:59:
Hebben mensen de cashback terug, zoja hoe lang duurde het bij jullie? Bij mij inmiddels 5 weken geleden.... zou na 2 weken nog een mail krijgen na de 1e mail van ontvangst.... nooit meer gehad
Ik wacht al vanaf 11-05 en steeds na mails stellen ze het verder uit ook na alles nogmaals per mail toegestuurd te hebben blijven ze traineren.
Hebben mensen de cashback terug, zoja hoe lang duurde het bij jullie? Bij mij inmiddels 5 weken geleden.... zou na 2 weken nog een mail krijgen na de 1e mail van ontvangst.... nooit meer gehad
Ik wacht al vanaf 11-05 en steeds na mails stellen ze het verder uit ook na alles nogmaals per mail toegestuurd te hebben blijven ze traineren.
Binnen twee werkdagen had ik bevestiging dat het in behandeling was genomen. Twee weken later, was de 500 euro op mijn rekening gestort. Tv gekocht rond 20 mei en direct cash back ingediend...alexanderjcs schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:05:
Trackerfire schreef op zondag 15 juni 2014 @ 12:59:
Ik gebruik in mijn UE55HU7500 de CI+ module van UPC en dit werkt prima, ook het opnemen van HD zenders is geen probleem.
Wat ik me wel af vraag, weten jullie of het mogelijk is om tegelijkertijd een zender op te nemen en een ander te bekijken?
Ik merk dat dit wel kan als ik, bijvoorbeeld, RTL 4 HD opneem en Nederland 1 bekijk. Maar als ik RTL 4 HD wil opnemen en RTL 5 HD wil kijken, dan krijg ik de melding of ik wil stoppen met opnemen en van kanaal wil wisselen.
Het lijkt er dus op dat kijken naar zenders waarbij de CI+ module niet benodigd is wel kan, maar er dus niet tegelijkertijd getuned kan worden op zenders waarbij de CI+ module nodig is.
Wat zijn jullie ervaringen met de CI+ module? (Ziggo/UPC)
Daarnaast ervaar ik dat af en toe de screensaver plotseling aanspringt, ongeacht of ik TV of HDMI gebruik.
Het uitzetten van de ECO functies heeft niet geholpen, hebben jullie dit probleem ook?
Wat ik me wel af vraag, weten jullie of het mogelijk is om tegelijkertijd een zender op te nemen en een ander te bekijken?
Ik merk dat dit wel kan als ik, bijvoorbeeld, RTL 4 HD opneem en Nederland 1 bekijk. Maar als ik RTL 4 HD wil opnemen en RTL 5 HD wil kijken, dan krijg ik de melding of ik wil stoppen met opnemen en van kanaal wil wisselen.
Het lijkt er dus op dat kijken naar zenders waarbij de CI+ module niet benodigd is wel kan, maar er dus niet tegelijkertijd getuned kan worden op zenders waarbij de CI+ module nodig is.
Wat zijn jullie ervaringen met de CI+ module? (Ziggo/UPC)
Daarnaast ervaar ik dat af en toe de screensaver plotseling aanspringt, ongeacht of ik TV of HDMI gebruik.
Het uitzetten van de ECO functies heeft niet geholpen, hebben jullie dit probleem ook?
Dat screensaver probleem is een bekend probleem na het gebruiken van een app (in mijn geval Plex). dat moet ik even een andere source aanklikken, en direct weer terug naar het tv signaal, en dan is het probleem weg.
En via de CI+ module kun je maar 1 kanaal tegelijk "decoden". Dus de ene zender kijken, en de ander opnemen tegelijk is helaas niet mogelijk...
En via de CI+ module kun je maar 1 kanaal tegelijk "decoden". Dus de ene zender kijken, en de ander opnemen tegelijk is helaas niet mogelijk...
Het is wel zo dat je met de UPC CI+ module wel bv ned1hd kan opnemen en rtl4 hd kijken. UPC geeft ned1,2&3 HD ongecodeerd door dus die kunnen wel tegelijk. RTL4(normaal) opnemen en RTL5HD kan wel
daarom vindt ik het jammer dat de standaard hier bijgeleverde one connect box maar een CI+ heeft.
er is wel een SEK-2500 box, deze heeft wel 2 CI+ mogelijkheden, had ik liever er standaard bij gehad, zoals hij bijvoorbeeld bij onze oosterburen wel deze dubbele CI+ standaard erbij uitgeleverd krijgen.
Maar ja dan weer eventuele problemen met de certifivering voor bijv Ziggo, UPC en of CD. en toch stuk duurder in Dld, reken op de richtprijs min mischien een 500 bij goed onderhandelen...
ik wacht wel jaartje of zo, en dan mischien de nieuwe SEK2500 met nieuwe hardware.
er is wel een SEK-2500 box, deze heeft wel 2 CI+ mogelijkheden, had ik liever er standaard bij gehad, zoals hij bijvoorbeeld bij onze oosterburen wel deze dubbele CI+ standaard erbij uitgeleverd krijgen.
Maar ja dan weer eventuele problemen met de certifivering voor bijv Ziggo, UPC en of CD. en toch stuk duurder in Dld, reken op de richtprijs min mischien een 500 bij goed onderhandelen...
ik wacht wel jaartje of zo, en dan mischien de nieuwe SEK2500 met nieuwe hardware.
Dan ben jij wel een gelukkig iemand... Zelf op 14 mei ingediend en week later bevestiging gehad en nog geen geld gezien. Afgelopen vrijdag gebeld en moet nog even geduld hebben volgens de Samsung medewerkerTapalla schreef op zondag 15 juni 2014 @ 13:59:
[...]
Binnen twee werkdagen had ik bevestiging dat het in behandeling was genomen. Twee weken later, was de 500 euro op mijn rekening gestort. Tv gekocht rond 20 mei en direct cash back ingediend...
Verwijderd
In het mailtje met de bevestiging staat dat de afhandeling 6 tot 8 weken gaat duren. Mijn bevestigingsmail is van 26 mei, ik ga er van uit dat er ergens in juli wordt gestort. Als het eerder is is dat mooi meegenomen. Wat ik nog niet heb gekregen is het bericht welke ze binnen 2 weken zouden sturen aangaande de voortgang.ajvk schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:05:
[...]
Dan ben jij wel een gelukkig iemand... Zelf op 14 mei ingediend en week later bevestiging gehad en nog geen geld gezien. Afgelopen vrijdag gebeld en moet nog even geduld hebben volgens de Samsung medewerker
Gisteren voor de eerste keer naar mn nieuwe aanwinst gekeken. 4K is inderdaad echt wel mooi! Filmpje van Skydive Dubai 10 min lang is een aanradar, erg mooie effectjes enzo.
Tijdens het kijken van een film ook opgemerkt dat wanneer er ondertitels opkomen de onderste zwarte balk feller wordt en als ze weg zijn donkerder. Toch een beetje irritant vind ik. Kan dat effect verminderd worden?
Mijn geluid loopt via een Onkyo versterker. Dus al mijn apparaten gaan eerst naar de onkyo en dan 1 hdmi naar de tv. Maar als ik youtube gebruik ofzo op de tv dan heb ik geen geluid. Dus eigenlijk moet ik ook een kabel tussen de tv en de onkyo leggen? Of is dit een bepaalde instelling?
Tijdens het kijken van een film ook opgemerkt dat wanneer er ondertitels opkomen de onderste zwarte balk feller wordt en als ze weg zijn donkerder. Toch een beetje irritant vind ik. Kan dat effect verminderd worden?
Mijn geluid loopt via een Onkyo versterker. Dus al mijn apparaten gaan eerst naar de onkyo en dan 1 hdmi naar de tv. Maar als ik youtube gebruik ofzo op de tv dan heb ik geen geluid. Dus eigenlijk moet ik ook een kabel tussen de tv en de onkyo leggen? Of is dit een bepaalde instelling?
6-8 weken gaven ze toch aan? 11 mei ingediend dan hebben ze tot 11 juli..
Wel vreemd dat ze niet consequent zijn, ik had het na 2 weken al terug (begin mei ingezonden), bij anderen duurt het blijkbaar soms wat langer..
Wel vreemd dat ze niet consequent zijn, ik had het na 2 weken al terug (begin mei ingezonden), bij anderen duurt het blijkbaar soms wat langer..
Hier in Belgie geeft men aan dat de terugbetaling tot 16(!!!) weken kan duren.
tjah, maar jullie Belgen hebben geld zat, er wordt bijna geen geld uitgegeven, kijk maar naar de wegen, huizen etc...dan kan je ook even wachten...Tjappe schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:53:
Hier in Belgie geeft men aan dat de terugbetaling tot 16(!!!) weken kan duren.
Gelukkig ben ik niet de enige die dit opvalt.Het lijkt erop dat wanneer het beeld lichter of donkerder wordt ook de ondertitels lichter of donkerder worden.Maar ja hoe kun je dit effect verminderen of helemaal elimineren.Yargo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:44:
Ik heb dat niet, of niet opgemerkt. Smart led uit hier.kimone66 schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:03:
[...]
Gelukkig ben ik niet de enige die dit opvalt.Het lijkt erop dat wanneer het beeld lichter of donkerder wordt ook de ondertitels lichter of donkerder worden.Maar ja hoe kun je dit effect verminderen of helemaal elimineren.
Ligt er aan of je onkyo ook ARC (audo return channel = geluid van tv terug via HDMI naar versterker) ondersteund, zo niet dan zou je dit via een optische kabel moeten doen.Yargo schreef op zondag 15 juni 2014 @ 15:44:
Maar als ik youtube gebruik ofzo op de tv dan heb ik geen geluid. Dus eigenlijk moet ik ook een kabel tussen de tv en de onkyo leggen? Of is dit een bepaalde instelling?
Wellicht moet je hem dan op een andere input zetten (je onkyo) en daar de optische ingang aan toe wijzen
Hier een Onkyo 809 maar ook enkel ellende, dan weer wel dan weer niet. Op de Onkyo zit zeker ARC mijn vorige Sony had daar nooit problemen mee!stimpyrulez schreef op zondag 15 juni 2014 @ 19:24:
[...]
Ligt er aan of je onkyo ook ARC (audo return channel = geluid van tv terug via HDMI naar versterker) ondersteund, zo niet dan zou je dit via een optische kabel moeten doen.
Wellicht moet je hem dan op een andere input zetten (je onkyo) en daar de optische ingang aan toe wijzen
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Heb zelf de TX-NR616. Geen enkel probleem.
@midstar
Bedankt voor de tip.Deze had ik op laag staan.Nu op uit en probleem is opgelost.
@midstar
Bedankt voor de tip.Deze had ik op laag staan.Nu op uit en probleem is opgelost.
Ik heb de Onkyo Tx-nr626, is die arc normaal standaard actief of moet dat aangezet worden? Want nu doet ie het iig niet.
Donderdag gaat Samsung mijn TV remote onderzoeken. Het gaat dan om wat kleine issues welke gecontroleerd gaan worden.
Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten. Het lijkt vooralsnog in de combinatie van de CI+ met de Samsung Tuner te zitten met SD materiaal. Vooral RTL Boulevard en het NOS journaal zijn niet om aan te zien.
Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten. Het lijkt vooralsnog in de combinatie van de CI+ met de Samsung Tuner te zitten met SD materiaal. Vooral RTL Boulevard en het NOS journaal zijn niet om aan te zien.
Dat RTL Boulevard niet om aan te zien is ligt niet aan je tv hoor
sorry, inkoppertje
Wat gaan ze precies checken dan?
sorry, inkoppertje
Wat gaan ze precies checken dan?
Ben ik weer. Ik heb Smart Led nu uit gezet en het lijkt er inderdaad op dat het probleem van de onderste rij leds opgelost is. Echter heb ik een ander iets gezien:
Bij de optiteling van The Hobbit 2 wordt het scherm volledig zwart wanneer er geen credits op komen. Hier zie je duidelijk dat de leds volledig uitgeschakeld worden wanneer het beeld volledig zwart is. Maar dan schieten ze weer aan als er een andere credit op komt. Iemand hier al op gelet?
Ook heb ik eens gekeken of de tijd dat de balk bovenaan met HDMI1 wordt weergegeven ingekort kan worden, want dit staat er veel te lang op. Heb niets gevonden hierover. Kan dit uitgezet worden?
Nu de laatste minuten flikkert het beeld af en toe aan en uit wanneer ik door het menu loop van XBMC. Soms komt er een boodschap op dat vraagt of de aansluitingen wel goed verbonden zijn of zoiets???
Bij de optiteling van The Hobbit 2 wordt het scherm volledig zwart wanneer er geen credits op komen. Hier zie je duidelijk dat de leds volledig uitgeschakeld worden wanneer het beeld volledig zwart is. Maar dan schieten ze weer aan als er een andere credit op komt. Iemand hier al op gelet?
Ook heb ik eens gekeken of de tijd dat de balk bovenaan met HDMI1 wordt weergegeven ingekort kan worden, want dit staat er veel te lang op. Heb niets gevonden hierover. Kan dit uitgezet worden?
Nu de laatste minuten flikkert het beeld af en toe aan en uit wanneer ik door het menu loop van XBMC. Soms komt er een boodschap op dat vraagt of de aansluitingen wel goed verbonden zijn of zoiets???
[ Voor 30% gewijzigd door Yargo op 16-06-2014 13:48 ]
Dat met die ondertitels en backlight: dat is nu eenmaal hoe de tv werkt. Je zou evt eco-mode uit kunnen zetten, mogelijk dat dat nog iets helpt.
De tv probeert dieper zwart te tonen en daarom dimt ie het scherm bij volledig zwart. Voor de fel witte teksten moet de backlight weer vol aan, en dat zie je dan.
De tv probeert dieper zwart te tonen en daarom dimt ie het scherm bij volledig zwart. Voor de fel witte teksten moet de backlight weer vol aan, en dat zie je dan.
Hoe zijn jullie ervaringen met 3d? Gisteren 2 bestanden met 3d test gedraaid en ik was niet erg onder de indruk. Het beeld werd niet erg scherp.
Met welke player? Had eerst met XBMC met de overscan lopen rommelen, maar daardoor was het 3D effect kapotgegaan.. In plex deed ie het meteen goed, en in XBMC later ook weer na de overscan weer op de default te hebben gezet.
En als je een 3D-rip gebruikt die zogenaamd 'Half'-3D is, dan verlies je de helft van de scherpte..
De beelden staan dan boven elkaar of naast elkaar, in plaats van dat je volledige beelden voor elk oog hebt.
Staan ze naast elkaar dan heb je nog maar 540 pixels voor de volledige breedte..
En als je een 3D-rip gebruikt die zogenaamd 'Half'-3D is, dan verlies je de helft van de scherpte..
De beelden staan dan boven elkaar of naast elkaar, in plaats van dat je volledige beelden voor elk oog hebt.
Staan ze naast elkaar dan heb je nog maar 540 pixels voor de volledige breedte..
Verwijderd
Uitzetten heb ik niet gevonden, maar door op de Return toets te drukken gaat de balk weg.Yargo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:42:Ook heb ik eens gekeken of de tijd dat de balk bovenaan met HDMI1 wordt weergegeven ingekort kan worden, want dit staat er veel te lang op. Heb niets gevonden hierover. Kan dit uitgezet worden?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2014 14:08 ]
Half 3d inderdaad. Misschien maakt mijn Boxee er een potje van.CyBeRSPiN schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:06:
Met welke player? Had eerst met XBMC met de overscan lopen rommelen, maar daardoor was het 3D effect kapotgegaan.. In plex deed ie het meteen goed, en in XBMC later ook weer na de overscan weer op de default te hebben gezet.
Andere vraag: heeft er iemand de TV kunnen aansluiten op een hidden WIFI network. Ik krijg wifi niet aan de praat.
Sinds ruim een week de 65hu7500 thuis staan. Totaal geen spijt van.. Wat een mooi scherm.
Jammer dat de grote zo snel gaat wennen, maar erg blij dat ik toch voor 65 ben gegaan,. Heb hem uiteindelijk bij Klein besteld, zeer snelle service. Ook de mannen van Elektroplace was ik zeer over te spreken, maar die konden helaas niet dezelfde dag leveren.
Zit nog wat te spelen met de settings. De settings die hier genoemd worden vind ik persoonlijk wat flets. De dynamisch stand is natuurlijk weer te fel, maar ergens daar tussen zal het moeten zitten voor mij persoonlijk....
Vertical Banding heb ik niet echt gezien. En ik ga er ook niet naar zoeken...
Jammer dat de grote zo snel gaat wennen, maar erg blij dat ik toch voor 65 ben gegaan,. Heb hem uiteindelijk bij Klein besteld, zeer snelle service. Ook de mannen van Elektroplace was ik zeer over te spreken, maar die konden helaas niet dezelfde dag leveren.
Zit nog wat te spelen met de settings. De settings die hier genoemd worden vind ik persoonlijk wat flets. De dynamisch stand is natuurlijk weer te fel, maar ergens daar tussen zal het moeten zitten voor mij persoonlijk....
Vertical Banding heb ik niet echt gezien. En ik ga er ook niet naar zoeken...
Welke was dit?Pete111 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:00:
Toch nog een dealer gevonden in belgie , voor 2200 euro heb ik hem gekocht - 500 euro cashback = 1700 euro.
Een goeie deal vind ik, aangezien ik niet in nederland woon en het risico van cashback ben ontlopen ben ik tevreden.
Ik heb soms problemen bij het opstarten met het geluid .
Tv aan en hd decoder gaat automatisch ook aan., ik gebruik een telenet hd decoder;
Als ik eerst de hd decoder aanleg dan is het geluid zoals ie zou kalibreren en leg ik eerst de tv aan en dan heb ik soms dat er maar 1 speaker geluid komt heel raar.
Met tv uit en aan te zetten is dit opgelost.
Moet ergens een instelling maar ja...
Iemand al dit voor gehad ?
Tv aan en hd decoder gaat automatisch ook aan., ik gebruik een telenet hd decoder;
Als ik eerst de hd decoder aanleg dan is het geluid zoals ie zou kalibreren en leg ik eerst de tv aan en dan heb ik soms dat er maar 1 speaker geluid komt heel raar.
Komende van plasma verschiet ik toch hoe kleuren snel veranderen als je er niet recht voor zit. Recht ervoor is het perfect maar vanaf je 2 m naar links of rechts opschuift worden de huidkleuren toch een pak fletser vind ik. Ga nog even met de instellingen moeten stoeien denk ik :-)
EDIT.: enkel als ik het contrast op het hoogste zet, en het dynamisch contrast op hoog zet zijn de huidskleuren weer mooi wanneer je er iets schuiner op kijkt.
EDIT.: enkel als ik het contrast op het hoogste zet, en het dynamisch contrast op hoog zet zijn de huidskleuren weer mooi wanneer je er iets schuiner op kijkt.
[ Voor 23% gewijzigd door Yargo op 16-06-2014 20:38 ]
Software geudated naar 2130. Beeld is een stuk scherper (NED1) maar ARC werkt nog steeds niet. Terwijk de oude Sony dat gewoon prima deed....
Dat was ook het eerste waar ik wel van stond te kijken, dat dit nog steeds aan de orde was. En dan nog niet een klein beetje ook. Ik werd 8 jaar terug de tijd ingemept en moest aan mijn eerste lcd denken die toendertijd snel het veld ruimde voor plasma.Yargo schreef op maandag 16 juni 2014 @ 20:32:
Komende van plasma verschiet ik toch hoe kleuren snel veranderen als je er niet recht voor zit. Recht ervoor is het perfect maar vanaf je 2 m naar links of rechts opschuift worden de huidkleuren toch een pak fletser vind ik. Ga nog even met de instellingen moeten stoeien denk ik :-)
Dit is wel een erg slecht punt, maar ik moet niet zeuren, heb hem ongezien gekocht.
Hier werkt ARC wel. Heb je hem wel op HDMI 4 aangesloten? Dit is de enigste hdmi die aan de achterkant zit en niet verzonken aan de zijkant.pvanmegen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:04:
Software geudated naar 2130. Beeld is een stuk scherper (NED1) maar ARC werkt nog steeds niet. Terwijk de oude Sony dat gewoon prima deed....
Jazeker, hij vind hem ook wel en verbind ook netjes. Als ik het geluid harder of zachter zet komt er ook netjes TX-NR809 te staan maar geluid geven, forget it!
De adviesprijs van 55 7500 is overigens 200 euro gedaald... 2599,- nu...
Wanneer ik naar mijn decoder aan het kijken ben, en ik wil een filmpje op youtube kijken dan blijft het geluid van de decoder gewoon verder spelen. Als ik direct na het aanzetten van de tv naar Youtube ga, dan springt de onkyo naar Tv/Cd en gaat het geluid wel goed. Mss dat eens proberen?pvanmegen schreef op maandag 16 juni 2014 @ 21:43:
Jazeker, hij vind hem ook wel en verbind ook netjes. Als ik het geluid harder of zachter zet komt er ook netjes TX-NR809 te staan maar geluid geven, forget it!
Ik heb de tv vanavond voor het eerst gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat ik toch wel wat teleurgesteld ben, met name het clouding / edge bleed irriteert me behoorlijk. Rechtsonderin is het nadrukkelijk aanwezig. Tweaken met de instellingen heeft wel wat geholpen, maar inmiddels staat de backlight op 5 en nog steeds is het zichtbaar. Jammer van zo'n prijzige tv. Hopelijk went het snel.
Heb deze TV sinds zondag en ben er heel tevreden van. Ik kom van een UE46ES6100 en is echt wel een wereld van verschil. Initiele aansluiting van XBMC, PS4, Telenet Digicorder werkte perfect. Heb wel direct picture settings aangepast met de "betere" calibratie settings want out of the box is het me allemaal te scherp en flashy.
Wat me vooral opviel is dat deze 4K zelfs gewone SD series en beelden VEEL beter weergeeft dan mijn vorig toestel. En gelukkig heb ik deze keer nergens clouding / bleeding (bij de vorige wel en stoorde me enorm).
Gisteren werd hij automatisch geupdated van fw 22 naar 30 en dit gaf wel wat problemen opeens. Wanneer ik video's speelde vanaf m'n xbmc had ik geen beeld meer (signal lost), maar wel geluid. Gelukkig was dit opgelost na een full reset (en hercalibratie) + reset van mn xbmc video settings (stonden nog ingesteld om gebrekken van vorige TV te compenseren).
Wat me vooral opviel is dat deze 4K zelfs gewone SD series en beelden VEEL beter weergeeft dan mijn vorig toestel. En gelukkig heb ik deze keer nergens clouding / bleeding (bij de vorige wel en stoorde me enorm).
Gisteren werd hij automatisch geupdated van fw 22 naar 30 en dit gaf wel wat problemen opeens. Wanneer ik video's speelde vanaf m'n xbmc had ik geen beeld meer (signal lost), maar wel geluid. Gelukkig was dit opgelost na een full reset (en hercalibratie) + reset van mn xbmc video settings (stonden nog ingesteld om gebrekken van vorige TV te compenseren).
Gisteren kreeg ik ook de update naar fw 30.
Waar ik voorheen filmpjes van youtube op mijn android phone (HTC One) direct door kon sturen naar de tv, loopt dit proces nu vast. Nadat het proces is vastgelopen kan ik de tv niet meer van kanaal veranderen. Als ik het toestel uit- en aanzet doet die het weer.
Iemand anders dit al geprobeerd met de nieuwe firmware?
Waar ik voorheen filmpjes van youtube op mijn android phone (HTC One) direct door kon sturen naar de tv, loopt dit proces nu vast. Nadat het proces is vastgelopen kan ik de tv niet meer van kanaal veranderen. Als ik het toestel uit- en aanzet doet die het weer.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
De boel gereset? Soms is dat handig na een firmware updateSapstengel schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:22:
Gisteren kreeg ik ook de update naar fw 30.
Ja, ook de hele installatie opnieuw doorlopen, mocht helaas niet baten.
Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.
Gebruikt hier iemand met succes de 55HU7500 icm Ziggo en een CI+ module? Apparaat is nog niet gecertificeerd maar dat lijkt me toch geen probleem?
De CI+ module van Ziggo kost 100 euro, zijn er aantoonbaar betere en betaalbare alternatieven zoals de Quantis?
De CI+ module van Ziggo kost 100 euro, zijn er aantoonbaar betere en betaalbare alternatieven zoals de Quantis?
Ben ik ook wel benieuwd naar!Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:19:
Hoi Javae zou je de betere calibratie settings eens willen doorsturen.
Het zal natuurlijk per Tv verschillen, maar dan heb je in iedergeval een 'richtlijn' (richting) wat goed (zou) kunnen zijn.
Ja werkt perfect op de 55HU7500 van mij, ik heb de CI+ 1.3 module van Smit.daddycewl schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:58:
Gebruikt hier iemand met succes de 55HU7500 icm Ziggo en een CI+ module? Apparaat is nog niet gecertificeerd maar dat lijkt me toch geen probleem?
Heb zelf de 1.3 van Smit, werkt prima. 60 euro bij o.a. Klein: pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
1.2 modules zijn nog iets goedkoper, maar dan heb je geen interactieve tv.
Net besteld, bedankt voor de tips!CyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:17:
Heb zelf de 1.3 van Smit, werkt prima. 60 euro bij o.a. Klein: pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3
Iemand toevallig een idee of de info balk en stroom verbruik meter kunnen worden uitgeschakeld?
In XBMC laat ik de refresh rate van de TV aanpassen aan de video, nu krijg ik elke keer de info balk en die leipe stroommeter in beeld.
In XBMC laat ik de refresh rate van de TV aanpassen aan de video, nu krijg ik elke keer de info balk en die leipe stroommeter in beeld.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Werkt met de Smit module ook het "on demand" gedeelte? Heb zelf een Quantis module,maar ditCyBeRSPiN schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:17:
blijft crappy werken....
bij mijn werkt de combinatie Samsung UHD Tv met de Smith 1.3 Interactieve module prima, zelfs idee dat het allemaal net wat sneller gaat dan via de Humax 5200.
module kost denk ik rond de 60 euro ook bij de diverse MM markten, 100 is veel te duur. of heb je er dan een extra smartcard bij zitten, mogen wel twee cards bij voor zoveel geld.
Geen klachten over beeld hoe dan ook, alleen af en toe een hick up tijdens You Tube verder mijn BR collectie lijkt wel nieuw, zo scherp en kleurrijk. 100 procent tevreden. nu alleen nog even de cash back afwachten.
module kost denk ik rond de 60 euro ook bij de diverse MM markten, 100 is veel te duur. of heb je er dan een extra smartcard bij zitten, mogen wel twee cards bij voor zoveel geld.
Geen klachten over beeld hoe dan ook, alleen af en toe een hick up tijdens You Tube verder mijn BR collectie lijkt wel nieuw, zo scherp en kleurrijk. 100 procent tevreden. nu alleen nog even de cash back afwachten.
Vanmiddag de cashback enveloppe terug gestuurd... Wilde het aangetekend doen maar aardig vrouwtje van de post vertelde dat bij een antwoordnummer je gratis een track & trace code kan krijgen, bijna gelijk aan het aangetekend versturen wat 7,95 kost... Nu dus voor nop!
Verwijderd
Zelfde probleem gehad.Pete111 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 18:40:
Ik heb soms problemen bij het opstarten met het geluid .
Oplossing : versneld opstarten uitzetten. (oid). Geen last meer sinds ik dat veranderd heb
Net voor het einde van de cashback periode toch maar de UE55HU7500L besteld via Hificorner. Aan de adviesprijs zou ik het nooit gedaan hebben maar aan die lage prijs die hier de ronde deed en de 500 euro cashback waardoor hij op 1399 euro komt toch maar de knoop doorgehakt waardoor de Sony 40EX500 naar de slaapkamer mag verhuizen
Ik ben benieuwd
Gekke vraag misschien. De sticker met de streepjescode op de doos konden jullie die er gemakkelijk vanaf of kan ik hem beter uitsnijden?
Stanleymesje gebruikt om hem eruit te snijden, wilde het risico niet lopen dat die scheurde.
SUCCES
SUCCES
kijk ik nou verkeerd of is die cashback actie afgelopen? einde was toch 15 juni?FrE911 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:23:
Net voor het einde van de cashback periode toch maar de UE55HU7500L besteld via Hificorner. Aan de adviesprijs zou ik het nooit gedaan hebben maar aan die lage prijs die hier de ronde deed en de 500 euro cashback waardoor hij op 1399 euro komt toch maar de knoop doorgehakt waardoor de Sony 40EX500 naar de slaapkamer mag verhuizenIk ben benieuwd
jesses wat een knalprijs.....1399 voor zo'n toestel.....gekkenwerk

veel plezier met je toestel gewenst
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Fraggert; je kijkt niet verkeerd 15 juni was laatste dag dus nu afwachten wat voor actie er gaat komen van Samsung
Voor degene die de cashback zijn misgelopen: vandaag bij ibood extra voor 1699
Zojuist bevestiging gehad dat de cashback geaccepteerd is en uitbetaald gaat worden.
3 weken geleden had ik het op de post gedaan.
okay thanks....vroeg ff voor collega en broertje. Ikzelf draai hier alles op me 55ST60pimbadot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:24:
Fraggert; je kijkt niet verkeerd 15 juni was laatste dag dus nu afwachten wat voor actie er gaat komen van Samsung
Heb je na versturen ook een e-mail gekregen van ontvangst en na hoeveel dagen was dat?Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:03:
Zojuist bevestiging gehad dat de cashback geaccepteerd is en uitbetaald gaat worden.
Heb ook een mail terug, maar ik heb de verkeerde streepjescode opgestuurd
Ik heb die gepakt die op de voorkant van de doos zat, maar ik moet die van de zijkant hebben. Volgens de mail kan ik hem ook nog opnieuw inscannen dus dan doe ik dat wel, is wel zo snel
Verwijderd
Heb ook zo juist twee mails ontvangen: de eerste dat mijn deelname voor de actie is geaccepteerd, de tweede dat het bedrag binnen een aantal dagen wordt gestort.
Dat is drie weken na de ontvangst van de bevestiging mail (26 mei), een maand sneller dan waar ik op gerekend had. De TV heb ik gekocht via platteTV.
Dat is drie weken na de ontvangst van de bevestiging mail (26 mei), een maand sneller dan waar ik op gerekend had. De TV heb ik gekocht via platteTV.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2014 12:23 ]
Ik heb gekocht via Klein en ik heb vandaag ook de mail gehad dat het geld overgemaakt wordt... en voor alle twijfelaars.. ik heb de normale factuur gestuurd dus met de korting er al af...
dat is raar...want die winkel geeft jou toch niet 500 euro korting die door samsung opgehoest wordt?
Dit was na een weekpimbadot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:08:
[...]
Heb je na versturen ook een e-mail gekregen van ontvangst en na hoeveel dagen was dat?
Midstar; Thx dan wacht ik wel tot eind van de week op bericht.
Hij heeft het over de korting op de adviesprijs niet de cash-backFraggert schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:30:
dat is raar...want die winkel geeft jou toch niet 500 euro korting die door samsung opgehoest wordt?
juist ja, thanks.pimbadot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:41:
Hij heeft het over de korting op de adviesprijs niet de cash-back
Hier ook besteld via Klein, en net bericht dat het geld binnenkort teruggestort wat door samsung. Hoppatee
Wat!!!!! Ik heb ook de grote van de voorkant ingestuurd! Doos heb ik weggeflikkerd! Ik heb wel een foto gemaakt van de sticker aan de zijkant,.......bjorntju schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:16:
Heb ook een mail terug, maar ik heb de verkeerde streepjescode opgestuurdIk heb die gepakt die op de voorkant van de doos zat, maar ik moet die van de zijkant hebben. Volgens de mail kan ik hem ook nog opnieuw inscannen dus dan doe ik dat wel, is wel zo snel

Iemand een oplossing voor mijn probleem,hè een onkyo 609 maar krijg met geen mogelijkheid arc werkend,
Iemand met de zelfde configuratie die dit wel werkend heeft
Iemand met de zelfde configuratie die dit wel werkend heeft
Ik heb net een ue48hu7500 uit de doos gehaald en geinstalleerd. Prachtig ding, alleen 1 ding viel me op, het lijkt of het scherm uit een linker en een rechterhelft bestaat. De linkerhelft is net een tikkeltje lichter dan de rechterhelft, waardoor je dus exact in het midden een soort lijntje krijgt te zien. Is met name zichtbaar bij een helemaal blauwe achtergrond. Is dat normaal?
Lijkt mij niet.sbookholt schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 18:41:
Ik heb net een ue48hu7500 uit de doos gehaald en geinstalleerd. Prachtig ding, alleen 1 ding viel me op, het lijkt of het scherm uit een linker en een rechterhelft bestaat. De linkerhelft is net een tikkeltje lichter dan de rechterhelft, waardoor je dus exact in het midden een soort lijntje krijgt te zien. Is met name zichtbaar bij een helemaal blauwe achtergrond. Is dat normaal?
Maar gelijk actie ondernemen om hem om te ruilen.
Ok thanks ga ik zeker doen want het stoort me steeds meer...
Verwijderd
Zijn er meer mensen die problemen hadden met de wk wedstrijd van Nederland?
Zeer slecht beeld bij overzicht shot van t voetbalveld?
Bal niet goed zichtbaar en een waas erachter. Meer mensen last van gehad?
Is echt heel erg irritant en heb t niet bij de andere wedstrijd gehad. Heb geen instellingen aangepast.
Is echt heel erg irritant en heb t niet bij de andere wedstrijd gehad. Heb geen instellingen aangepast.
@ Bosvelt, geen last van maar zijn die instellingen voor elke tv hetzelfde als ze uit de doos komen of zit er toch verschil in?
Verwijderd
Volgens mij wel. Ik ben ook wel benieuwd naar die betere calibratie settings.pimbadot schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:09:
@ Bosvelt, geen last van maar zijn die instellingen voor elke tv hetzelfde als ze uit de doos komen of zit er toch verschil in?
Zeker ook hier ook deze bevindingen, maar de inzoombeelden waren prima, de cameralens was ook niet schoon, je ziet wel echt alle problemen en ook alle regiefouten steeds en steeds weer bij alle zenders en alle omroepen, dit komt wel door de kwaliteit van de UHD tv.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:56:
Ik gebruik deze:Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 12:19:
Hoi Javae zou je de betere calibratie settings eens willen doorsturen.
Picture Mode: Movie
Backlight: 14
Contrast: 91
Brightness: 45
Sharpness: 15
Colour: 48
Tint: G50/R50
Picture Size
Picture Size: Screen Fit
Advanced Settings
Dynamic Contrast: Off
Black Tone: Off
Flesh Tone: 0
RGB Only Mode: Off
Colour Space: Custom
Red - R52, G0, B4;
Green - R12, G58, B3;
Blue - R0, G6, B49;
Yellow - R52, G 51, B5;
Cyan - R8, G54, B51;
Magenta - R54, G0, B55)
White Balance 2-Point:
Red Offset +3,
Green Offset -5,
Blue Offset 0,
Red Gain 0,
Green Gain 0,
Blue Gain -3
Gamma: -2
Expert Pattern: Off
Motion Lighting: Off
Picture Options
Colour Tone: Warm2
Digital Clean View: Off
MPEG Noise Filter: Off
HDMI Black Level: Low
Film Mode: Auto2 (If applicable)
Motion Plus: Clear
Smart LED: Standard
Dit kwam door de "lichtinval" in het stadion: "zonnig gedeelte" & "schaduw gedeelte"!Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 19:56:
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01