Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
IMWhizzle schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:45:
[...]

Met de SEK heb je deze opties wel?
Ja, er komt naast de videodata een datastream met HDR effecten overheen, (wel of niet Dolby Vision gecertificeerd). de SEK-3500 gaat deze uitlezen en verwerken, de tv zelf niet.

Afbeeldingslocatie: http://hometheaterreview.com/images/Dolby-Vision-diagram.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:03
Er werd hier beweerdt dat de SEK 3500 in NL nog niet ondersteund wordt, lijkt me beetje vreemd, want de JUHD serie van 2015 worden de duurdere en betere modellen standaard mee uitgeleverd, dus hoezo zouden deze dan nog niet ondersteund worden? o.a. de JS9500 en JS9000 serie worden met deze kit standaard uitgeleverd. Deze zullen toch echt wel ondersteund worden door Samsung.

Ik krijg deze week de uitvoering met dubbele CI+ binnen, eens kijken hoe deze draait, en met twee verschillende codeer systemen omgaat.

[ Voor 15% gewijzigd door dinandus op 18-08-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
dinandus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:09:
Er werd hier beweerdt dat de SEK 3500 in NL nog niet ondersteund wordt, lijkt me beetje vreemd...
Dat lijkt me ook vreemd waarom is hij dan in vele NL webshop te koop. Ik heb er zojuist ook maar 1 besteld nu hij in de aanbieding is. Levertijd is 3 weken maar dat maakt me niet uit. Ik wil klaar zijn voor de nieuwe 4k bluray HDR standaard. Dus die evo kit gaat er hoe dan ook komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
In de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
Hij is iig niet overal 399 euro meer. Ze verkopen hem bijv. hier nu ook voor 349. Mocht iemand ergens een lagere prijs zien dan hoor ik het graag.

[ Voor 46% gewijzigd door G4mert op 19-08-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hmm ok, dat is nog steeds veel voor iets wat matig werkt en waarvan de mogelijkheden irm hdr niet duidelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Maar stel dat die SEK 3500 werkt zoals van hem verwacht mag worden, moet toch kunnen dunkt me, anders valt het zondermeer onder de categorie prullaria. Ik vind het bovendien toch wel een forse prijs die er voor gevraagd wordt. Wat voegt zo'n apparaat, als het werkt, dan nog toe aan de dingen die ik al heb, te weten een moderne smart-tv (als ik het zo mag noemen) met HD ontvangst en HD-mediabox voor de gecodeerde kanalen? Spelletjes doen we niet aan, ik doe mijn best, maar ik kan op dit moment met geen mogelijkheid bedenken waaraan het me dan nog ontbreekt. Ofwel wat dit zwaar becommentarieerde apparaat nog zou kunnen toevoegen aan ons kijkgenoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:58
CPMY schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:44:
Hi All,

Ik heb een Samsung ue55hu7500 tv en een Bose cinemate 130 set.
De tv is aangesloten op de Bose set via de HDMI4 (ARC).

Tot vorige week werkte dit prima, maar sinds een paar dagen lijkt de tv de Bose set niet meer te "zien". Er komt geen geluid uit de Bose als ik de source van Bose op TV heb. Ook gaat hij niet meer automatisch aan en uit als ik de tv aan/uit zet.

Ik heb de Bose set aangesloten op een andere tv in huis, en dan werkt hij nog prima. Lijkt dus aan de tv te liggen. Ik heb met andere HDMI kabel getest, alle instellingen reset, stroom er af, etc... Niets lijkt te werken.

Iemand hier een tip?

Dank!!
Eens in de zoveel tijd heb ik hier dat mijn 65HU7500 geen geluid meer geeft via mijn Denon AVR-X4100. Ik kan hem dan handmatig weer op versterker outpout zetten (geluid via ontvanger). Dan is het weer even goed. Tot je de tv weer uit en aan zet. Oplossing? Stekker er even 3 seconden uit. Dan er weer in, tv aan, versterker automatisch aan. Misschien werkt dit bij jou ook?

• dinandus
heb vanavond een SEK 3500 met gelukkig dubbele CI+ aangesloten, en moet zeggen na wat puzzelwerk werkt het prima, dik tevreden. Nu in 1 set top set (TV decodeerd) dus mooi zowel mijn Ziggo kanalen als mijn extra pakketje van Canal Digitaal, kan de losse sat decoder ermooi uit dus.
Probleempje met eerste installatie had ik ook geen HD zenders op de lage voorkeuze nrs, maar na in het menu settings geen UPC maar omgesteld naar Ziggo, altijd al m`n provider geweest, mooi alle HD zenders zoals ze horen te staan.

De Dolby Digital, waaronder 5,1 maar ook 7,1 en mijn Dolby Atmos lopen prima, geen enkel probleem mee op m`n Onkyo.
Dan de beeldkwaliteit, best wel wat beter met name met direct kabel tv kijken. Echter met Blu Ray en ook via m`n schotel naar o.a. BBC, ARD en bijvoorbeeld NHK World, zijn toch best flinke verbeteringen waar te nemen. Nu zenden o.a. de laatste 3 zenders dan ook in sterk betere kwaliteit via de schotel uit dan de magere kwaliteit waarmee M7 (Canal Digitaal) ons voor poogt te zetten.
Ook on demand, met o.a. Netflix met tegenwoordige een ruime keuze in 4K draait mooie scherpe beelden.
Ook nu is de beeldkwaliteit van de diverse You Tube in 4K mooi te bekijken, echt scherpe een hoogwaardige filmpjes hier te vinden.
Kortom dik tevreden met de nieuwe aanwinst.

Bleek dus vanavond weer Ziggo met het internet eruit te liggen, dus in begin had ik hier ook wat startproblemen mee.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:44
Ok klinkt goed Dinandus!

Waar heb je hem gekocht? Want dit is het Duitse model?
En enig idee of het ook mogelijk is om 2x een Ziggo CI erin te stoppen om zo PIP en gelijktijdig opnemen goed te laten werken?

• dinandus
Ik heb hem via een duits internet forum bij iemand prive gekocht, voor schappelijk prijsje, 300 Euro inclusief portokosten (vanuit DE). betreft inderdaad duits model eindigend op 3500U/ZG ipv LXXN zoals onze nederlandse versies. Kunnen inderdaad 2 CI+ ga dat vanavond of van weekend even verder uitproberen.
Wordt soms via het forum aangeboden, en ook wel bij Duitse internetshops waaronder Thomas-elektronic.de
waar de mijne ook origineel vandaan komt.
Forum omtrend de 3500 SEK;
http://www.hifi-forum.de/..._content=BeitragsLink#714

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

dinandus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:28:
maar na in het menu settings geen UPC maar omgesteld naar Ziggo, altijd al m`n provider geweest, mooi alle HD zenders zoals ze horen te staan.
Dus in het Duitse model kan je NL kabel providers vanuit een menu kiezen? Dat is toch kras aangezien dat in de NL doos dus niet kan/kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ja hoor, kan gewoon in NL mijn Ziggo zenders decoderen, werkt prima, is alleen wat traag met zappen.
Ik kon met mijn 2500 set up ook al kiezen tussen de aanbieders UPC en Ziggo sinds dat in februari 2015 overging. Ik had nu dus voor UPC gekozen, met als gevolg geen HD zenders op de eerste voorkeuze plaatsen, omgeswits naar Ziggo, en nu gelukkig gelijk alle HD zenders vanaf positie 1.

Intussen vanochtend nieuwe software op mijn 3500 ZG geladen: 1217.0 geen veranderingen gezien, alleen opnieuw de ARC verbindingen laten inlezen.

Met mijn missende DD vanaf de BD ben ik er ook uit, BD geluid op auto zetten, en dan in menu van de 3500
kiezen voor DD spoor, welke nu wel doorkomt.

Zit alleen nog met de vraag wat voor paneel ik nu precies heb, al hele stukken doorgelezen op het AVS forum, wie weet hoe het precies zit?
mijn gegevens: TGOLDEUS1-1012-T-THKPDEUJ1017 und THKPDEUC-1214.7 BT GS
Voor alle volledigheid heb dus een 65HU8500, en sinds enige dagen een 3500 ZG eraan gekoppeld.
zelf denk ik dat het een 10 bit zou zijn, klopt deze aanname?
Zal vanavond eens een Life of Pi in HDR downloaden en kijken hoe dit er dan op de mijne eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Iemand die de DS Video app gebruikt hier en uitgevonden heeft hoe het volume via CEC te regelen is?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Mag ik vragen waarom je die zou gebruiken?

De synology kan je toch ook gewoon als bron selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:43

Wildfire

Joy to the world!

boefje79 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:37:
Mag ik vragen waarom je die zou gebruiken?

De synology kan je toch ook gewoon als bron selecteren?
Waarschijnlijk omdat er dan een interface is ipv enkel mapjes navigeren (wat voor mij voldoende is, maar smaken verschillen).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Yep, normaal gebruik ik ook de media server, maar ik vind de interface wel een leuke extra. Groot minpunt alleen dat het volume zo niet te regelen is.

Overigens zijn de SBS 3D films ook een beetje hit and miss die ik download. Krijg sommige films met geen mogelijkheid in 3D weergegeven. Iemamd hetzelfde probleem ervaren?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik had van de week het probleem dat ik heeeeeeel traag kon zappen. En dan heb ik het over pauzes van 20 sec. en meer. Kreeg ik met geen mogelijkheid opgelost dus maar een reset gegeven.
Dat heeft gewerkt. Hij is nu weer gewoon net zo traag als altijd.

Bijkomend voordeeltje is mijn Marantz versterker die via ARC zit aangesloten opeens uit zichzelf wordt herkend.
En dat is me eerder nooit gelukt. Ook als ik via mijn MiniX een 3D film opstart dan gaat mijn tv netjes automatisch naar zijn SBS stand.

Een geluk bij een ongeluk dus.

Mischien een tip voor anderen die hun ARC ook niet aan de gang krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
volgens mijn is de set up van het herkennen van het ARC verhal met de nieuwe 117.0 verholpen.
ook mijn Atmos DD signaal wordt via de Onkyo herkent, mits ik de BD gelijk via de Onkyo laat lopen, niet via directe aansluiting op de SEK 3500, dan kent hij wel DD, maar kan er geen Atmos track van maken.
Soms moet je echter in het menu geluidinstellingen even swichten van PCM naar Digitaal, en worden de DD geluidskanalen alsnog weergegeven.

Trouwens een echte aanrader voor de DD ATMOS liefhebbers: Lucy met Dolby Atmos geluidstrack. zo is het Atmos bedoeld, wat een soudtrack, mega. ook de beeldkwaliteit is super scherp, elke eurocent waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:58

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb sinds dit weekeinde een probleem met mijn UE48HU7500.
Ik heb géén nieuwe firmware geïnstalleerd, want er wordt niet gevonden, er was wel op een gegeven moment een nieuwe update voor mijn Plex app. Dat is overigens naast de YouTube en DS Video app de enige die geïnstalleerd zijn.
Nu is echter de hele TV, maar vooral de SmartHub erg langzaam. Ik heb al een keer geprobeerd om apps te verwijderen en opnieuw te installeren, dat is me ook op een gegeven moment gelukt, maar nog steeds blijft het werken met horten en stoten.
Mijn Plex app geeft dan soms ook de bekende melding: probeer het later nog eens. Andere apps reageren dan bijna helemaal niet meer en updaten of uninstallen werkt ook niet.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt? Ik heb gezocht naar niruwe firmware voor mijn TV maar niets gevonden.

I am a little bit stumped...

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 08-06 14:43
FW update 1039 beschikbaar voor de HU7500.

Weinig bijzonders of nieuws, behalve dat het SmartHub homescreen nu een Tizen look&feel heeft gekregen. Irritante grote blokken onderin beeld...het wordt er niet beter op :X

Menu en Guide zijn op mijn tv helaas nog steeds even traag als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:38
Wij hebben de 55HU7500 staan sinds januari. Nu heb iets last van banding maar delaatste tijd neem ik flikekringen waar. Gister ook. Ik zat Linda zomeravond te kijken (glasvezel kpn HD uitzending) en dan merk ik bij donderke delen (bv een kledingstuk) dat dat deel opflikkert (lichter worden). Dit merk ik bij verschillende zenders en ook bij verschillende bronnen.

Iemand een idee wat dit kan zijn en wat er aan te doen is of moet ik naar Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Is dat niet een overenthousiaste zwartversterkings instelling ergens of zo?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-05 08:38
dafmay schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:34:
FW update 1039 beschikbaar voor de HU7500.

Weinig bijzonders of nieuws, behalve dat het SmartHub homescreen nu een Tizen look&feel heeft gekregen. Irritante grote blokken onderin beeld...het wordt er niet beter op :X
[/quote]

ohw.. dat is normaal dus ? ik dacht dat de kids met de afstandbediening hadden lopen rommelen en zo die icoontjes omgetoverd hadden in irritante blokken 8)7 , maar goed het is niet terug te rollen/zetten ?

by the way ik heb dit al sinds juli, nogal een vertraging in het uitrollen van de update :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
fuqua schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
[/quote]

ohw.. dat is normaal dus ? ik dacht dat de kids met de afstandbediening hadden lopen rommelen en zo die icoontjes omgetoverd hadden in irritante blokken 8)7 , maar goed het is niet terug te rollen/zetten ?

by the way ik heb dit al sinds juli, nogal een vertraging in het uitrollen van de update :?
Nee is niet terug te draaien helaas. Uitrol-vertraging kan te maken hebben met de verschillende types van de HU7500 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:00
Hoe is jullie wifi ervaring op deze tv?
Ik heb vol bereik op wifi maar het is te traag om fatsoenlijk youtube of RTLXL er op te kijken.
Continu bufferen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:57
Arjant2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:24:
Hoe is jullie wifi ervaring op deze tv?
Ik heb vol bereik op wifi maar het is te traag om fatsoenlijk youtube of RTLXL er op te kijken.
Continu bufferen...
Bij mij is wifi bereik prima. Youtube and Netflix (4K) werken prima via wifi bij mij, duurt even 3 seconden maar tussentijds bufferen is me nog niet overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Vol bereik zegt niet alles, de kwaliteit van de verbinding kan dan alsnog slecht zijn en een trage verbinding veroorzaken.
Hier ook geen problemen met de tv, maar bij mij thuis verschilt de wifisnelheid sterk afhankelijk van de positie tov de router, paar stappen weg en ik haal bijvoorbeeld nog maar 8mbps ipv 60.
Probeer de antenne van je router (als die losse antenne heeft) eens wat anders te richten.

Anders bedraad aansluiten.

• Arjant2
Als ik er naast ga staan met mijn telefoon dan heb ik gewoon prima snelheid.
Ik kan ook de routers niet verplaatsen want die hangen hier aan het plafond (kantoorpand).
Toch maar ff haakse UTP kabels regelen, want hij hangt nogal strak tegen de muur en de LAN-poort zit helaas niet haaks achterop de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Bij mij is in het menu de optie software upgrade greyed out, maw ik kan niet zoeken naar een update...

Enig idee hoe dit kan/te verhelpen is? (Ue55hu7500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
boefje79 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:59:
Bij mij is in het menu de optie software upgrade greyed out, maw ik kan niet zoeken naar een update...

Enig idee hoe dit kan/te verhelpen is? (Ue55hu7500)
Lijkt er dan op dat je geen netwerk verbinding hebt? Even nakijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Oops, ziggo-issue idd, nu werkt het weer, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:19
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv en nu ben ik al vrij snel uitgekomen op de HDR techniek. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij aangeven welke modellen nu HDR hebben? Want samsung geeft het niet altijd aan op de site

* Zijn het alle sUHD modellen? - Volgens mij wel, maar die vallen voor mij persoonlijk af vanwege de 'curved' modellen
* Of alle toestellen met Nano technology? Dus dan heeft de UE55JU6800W HDR?
* Of zie ik nog modellen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Meerdere mensen waarbij netflix niet werkt op de hu7500? Al meerdere malen afgemeld en gereboot. Helaas geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Werkt hier nog goed. Maar ik installeer ook vrijwel geen firmware updates. If it ain't broke, don't fix it.

Anders Netflix even verwijderen en opnieuw installeren?

[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-08-2015 10:06 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
xavier! schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:20:
Meerdere mensen waarbij netflix niet werkt op de hu7500? Al meerdere malen afgemeld en gereboot. Helaas geen effect.
Ik heb afgelopen weekend nog eea aan 4K Netflix materiaal gekeken op mijn Hu7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Gisteren werkte het ook prima. De foutcode van netflix al opgezocht via Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Raven__NL schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:17:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv en nu ben ik al vrij snel uitgekomen op de HDR techniek. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij aangeven welke modellen nu HDR hebben? Want samsung geeft het niet altijd aan op de site

* Zijn het alle sUHD modellen? - Volgens mij wel, maar die vallen voor mij persoonlijk af vanwege de 'curved' modellen
* Of alle toestellen met Nano technology? Dus dan heeft de UE55JU6800W HDR?
* Of zie ik nog modellen over het hoofd?
Om maar meteen mijn eigen vraag te beantwoorden;

Zie http://www.samsung.com/nl...s/s-uhd-tv/UE55JS8000LXXN

Volgens mij is die vandaag pas geintroduceerd. Nu maar wachten op reviews en een betere prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@ Raven_NL

volgens mijn, maar je hebt het misschien zelf al gevonden, hebben alleen de topmodellen HDR.
Ik zou even wachten, komend weekend is in Berlijn de IFA, daar wordt het nodige gepresenteerd, ook nieuwe
tv`s van en door Samsung, kun je eventueel de 3e september "live" volgen via een YOU TUBE persconferentie.
Ikzelf ga denk ik effe ter plekke kijken, altijd goed voor leuk weekendje Berlin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
dinandus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:22:
@ Raven_NL

volgens mijn, maar je hebt het misschien zelf al gevonden, hebben alleen de topmodellen HDR.
Ik zou even wachten, komend weekend is in Berlijn de IFA, daar wordt het nodige gepresenteerd, ook nieuwe
tv`s van en door Samsung, kun je eventueel de 3e september "live" volgen via een YOU TUBE persconferentie.
Ikzelf ga denk ik effe ter plekke kijken, altijd goed voor leuk weekendje Berlin...
Thanks, dat ligt eraan wat je precies onder topmodellen noemt. Zijn alle SUHD 'topmodellen' dan neem ik aan dat deze ook iig limited HDR heeft. Ik dacht dat deze dat ook heeft en meen dat ergens te hebben gelezen alleen vind ik het nu niet zo snel terug. Zelf heb ik het idee dat dit model waarschijnlijk identiek is tov 8500 als ik het zo bekijk. Alleen is deze flat en de 8500 is een curved model.

Thanks voor de tip van Samsungs persconferentie aanstaande donderdag. Daar was ik niet van op de hoogte en ga ik zeker kijken. Ik ga er dan ook vanuit dat dit model officieel wordt aangekondigt want ze hebben vandaag de 'gratis galaxy 6' bij aankoop van dit model website online gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Citaat betreffende Samsung deel presentatie:
" Samsung hat mit dem UE40S9 noch einen Neuzugang zu vermelden. Flache 4K Fernseher mit SUHD Technik und HDR-Unterstützung sind bei Samsung ebenfalls Gespräch und könnten erstmals auf der IFA 2015 vorgestellt werden. Even afwachten wat ze de 3e nog meer presenteren...

Volgens mijn hebben alleen de JS 9500, JS 9000 en de JS 8500 HDR, want je hebt op z`n minst een 10 bit panel ondersteuning nodig, hoewel 10 bit is afgelopen jaar o.a. als panel ook al bij, gelukkig mijn HU8500 gebruikt, en heb nu de SEK3500 ZG box eraan gesloten, en dit geeft gelukkig ook HDR ondersteuning.... Al enige test filmpjes geprobeerd, o.a. Life of PI in HDR, echt een plaatje, veel meer details kun je er duidelijk mee onderscheiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 16:29
Hallo allemaal,

is het alleen mij opgevallen of bij meerdere eigenaren van HU7500 dat sinds de laatste firmware update het smart tv een stuk langzamer is geworden. Ook vind ik het on-overzichtelijker geworden, maar dit zal een persoonlijke kwestie zijn. Ook is de Plex App sinds de laatste update niet fatsoenlijk te gebruiken...sterker nog...nu in het Koreaans..??? De tekens voor bijv afspelen van een film zijn nu in van die vage Koreaanse tekens. Ik snap al die updates niet...als iets goed werkt laat het dan zo denk ik dan.. Mocht iemand een tip hebben, dan hoor ik het graag. Herinstalleren heeft niet geholpen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Hier ging het na het updaten van de plex app wel goed. Maar hij onthoudt hem niet als "gebruikte app"...

Ik had voor vandaag een afspraak met selectro service staan ivm vreselijk trage / schokkerige EPG, backlight bleeding en vertical banding. (65HU7500)

Foto van de backlight bleeding terwijl is s avonds een film aan t kijken was en even laten zien hoe schokkerig de EPG was was voldoende om de tv in te laden. Ik zal hem een week kwijt zijn, en dan moet hij hersteld weer terug komen (ofzo). Het zal mij benieuwen.... Het is dat ik op de pc kamer nog een 55ES8000 heb hangen die even naar beneden kan, dat weekje red ik wel. Maar beetje vreemd, je tv mee nemen zonder vervangend toestel?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Lijkt me ook raar en niet acceptabel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
dinandus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:22:
@ Raven_NL

Enig idee hoelaat die presentatie is? Kan het zo snel niet vinden helaas

• dinandus
volgens de info op http://b2b.ifa-berlin.com...amsung&eventDateId=367575 is het vandaag 3 september om 11.00 uur, probeer even anders via you tube te zoeken.

Heb trouwens sinds eergisteren nieuw UHD kanaal erbij via de schotel, die ik gelukkig bezit, Astra 19,2 :
Fashion in 4K. niet alles is in origineel 4K opgenomen, maar komt wel meer beeldmateriaal bij.
Desondanks mooie en goede beelden, komen die modelletjes toch net iets beter over....

Ook wordt een van de twee Astra Demo kanalen omgezet naar HD+ in 4K, ongecodeerd tot avonds 20,00 hierna is een HD+ CI+ met bijbehorende smartcard nodig, die heb je voor slechts 65 Euro per jaar...

• dinandus
alvast voorproefje voor de UHD Blu Ray Player

YouTube: Samsung Ultra HD Blu ray player - Hands On

• dinandus
stukje persconferentie van Samung op de IFA in Berlijn van 3 september 2015:

YouTube: IFA 2015 Samsung Press Conference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Als ik het goed begrijp stuurt PlatteTV vandaag de sek-3500 (nieuwe versie) op. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Stefano schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:58:
Als ik het goed begrijp stuurt PlatteTV vandaag de sek-3500 (nieuwe versie) op. Ik ben benieuwd...
Ah...dat is zeer zeker interessant. Ben ook erg benieuwd naar jouw bevindingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

And the verdict is.............tromgeroffel.....Hij doet ut! :)

Opstarten op zijn kop (in mijn geval) maar daarna vlot paneldetectie en draaien van het beeld. Geen minutenlang zwart scherm maar (nu wel) terugzetten van de backup van de TV. Gevolgd door een restart (ook nieuw voor mij) waarna (nu wel) de NL tunersettings beschikbaar zijn.

Hij wordt geleverd met firmware 1216 (laatste die ik gezien heb was 1214), inmiddels is 1217 ook beschikbaar. Waarschijnlijk is uitsluitend de firmware vervangen t.o.v. de eerste batch.

edit
Na 3 maanden eindelijk de losse kabels eens weggewerkt :+

edit 2
Nog even uitvissen wat Louike1980 allemaal uitgespookt heeft met de verborgen instellingen van zijn sek.

[ Voor 14% gewijzigd door Stefano op 06-09-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hey dat is mooi nieuws man! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ter info

Logitech Harmony beschikt niet over de IR code voor HDMI4 voor Samsung 2015 modellen. Blijkbaar geeft Samsung deze niet af ondanks rechtstreekse verzoeken om info vanuit Logitech. Dat Samsung hiermee de eigen klanten geen dienst bewijst, komt blijkbaar (weer eens) niet door.

Helaas is HDMI4 tevens de ARC aansluiting, Stefano gaat weer fijn terug naar optical TV>receiver.

Het blijven rare jongens bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601307

Heb de SEK3500 net gereserveerd, morgen ophalen. Ben benieuwd, heb de 65hu7500 uit de eerste serie. Systeem software 2260. Ga er van uit dat de software op de sek dezelfde versie is als op die van Stefano, het apparaat is per dit weekend pas op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Mijn HU draait op 2270, deze heb ik handmatig via USB geïnstalleerd. Dus als je dezelfde uitgangspositie als ik wilt hebben, even upgraden voordat je de sek aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09:05
Lang erover nagedacht, maar Ultra HD Bluray komt volgend jaar pas op de markt, waardoor de HDR functie totaal geen nut heeft tot die tijd. De kans is zeer groot dat de SEK die volgend jaar uitkomt de moeite waard is.

Alleen voor Tizen vind ik het persoonlijk de moeite en het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Maar ondersteund de HU7500 straks wel HDR dan met de SEK3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:40
De HU7500 panel is volgens mij niet in staat om HDR weer te geven. Als je een SEK3500 toevoegt, dan krijg je een hoop (bv Tizen) erbij, maar geen HDR. Ik heb zelf de 48inch versie en ga zeker geen SEK3500 aanschaffen (350-400 eur staat niet in verhouding tot aanschaf TV (1100 eur). Zappen van zenders gaat snel genoeg (digitaal TV via kabelsignaal), het beeld met HD bron is fantastisch, verder zal het aanbod van bronnen in UHD (BD) nog beperkt zijn de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
Ik was er al bang voor, maar anders was het een goede extra optie geweest. Ik heb zelf een wat groter beeldformaat, dus dan in de aanschafprijs procentueel gezien wat lager :P

Maar ik ben net gebeld door selectro dat ze de tv alweer willen terugbrengen, ik denk, dat is snel! Afspraak gemaakt voor morgen. Na het ophangen dacht ik, wat hebben ze eigenlijk allemaal gedaan? Nog een keer gebeld; ja er is geen afwijking geconstateerd, dus uj krijgt hem zo weer terug, aldus de telefoniste. WTF? Ik wacht nu tot ze terugbellen, dit was niet de afspraak... Monteur die hem had meegenomen was het er mee eens dat het allemaal niet goed was. Dus klaarmaken die bende....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
TFDev schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:40:
Maar ondersteund de HU7500 straks wel HDR dan met de SEK3500?
Je tv kan vanaf dan 'omgaan' met HDR signalen en het beeld wordt dan ook ietsjes beter omdat de input meer informatie bevat. Zonder SEK3500 krijg je erg slecht beeld bij HDR signalen omdat het niet verwerkt kan worden. Wil je volledig gebruik maken van de HDR range heb je toch echt een ander beeldscherm nodig/ nieuwe tv modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 07-09-2015 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zo juist de sek3500 geinstalleerd. Eerst de tv naar de laatste versie van de systeemsoftware gezet (2270, waarvoor dank Stefano, de tv had deze update niet gevonden). Daarna een evolution kit backup gemaakt.

De volgende stap is de stekker van de tv er uit, alle kabels en ci+ module in de kit stoppen, de kit kabel in de tv en de stekker er weer in. De installatie is dan alsof je de tv de eerste keer aanzet. Ziggo wordt herkend als provider, installatie van kanalen (incl. analoog) is in een paar minuten klaar. Versie van de software geleverd is 1216, nu via een update 1217. Totale installatie is binnen 15 minuten gelukt.

Wat me tot nu toe is opgevallen:
- de backup heeft geen instellingen terug gezet. Deze had ik allemaal gedocumenteerd, dus dat was met het handje inrichten.
- youtube werkt nu in uhd, sommige streams zijn tegen de 60Mbit per seconde.
- zenders zijn in de juiste resolutie, dus 1080i op de hd zenders en niet zo als in de vorige versie van de kit 576i.
- Puur op eerste indruk lijkt het beeld kleurrijker, maar daar zal ik nog wat nader naar kijken.
- Tizen en een andere smart remote moet ik nog mee stoeien.
- ci+ werkt goed, ook het interactieve deel.

Op de instellingen terug zetten na ziet het er goed uit. De kit heeft geen eigen stroom nodig, formaat is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Op dit moment is er nog geen HDR standaard. Voordat deze deze komt, en aanbod op gang gaat komen (op disc, streaming en via het open net), zijn we heel wat jaartjes verder. Nu al daarop anticiperen is waanzin, en kost onnodig bakken met geld. Je denkt toch niet dat iedereen met een FHD of UHD zonder HDR TV ineens geen TV kan kijken, op het moment dat er aanbod in HDR is/komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Over het laatstgenoemde heb ik het volgende kunnen vinden via flatpanelshd:

You might be wondering what will happen if you try to play a HDR movie on a non-HDR TV. Well, the industry has actually come up with a great solution. In that case you will just get the regular SDR (standard definition range) picture. HDR is layered on top of the signal as an extra package and signaled to the TV with metadata (requires HDMI 2.0a). If the TV does not support HDR it will simply ignore the extra package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
SjakieZulu schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:52:
Over het laatstgenoemde heb ik het volgende kunnen vinden via flatpanelshd:

You might be wondering what will happen if you try to play a HDR movie on a non-HDR TV. Well, the industry has actually come up with a great solution. In that case you will just get the regular SDR (standard definition range) picture. HDR is layered on top of the signal as an extra package and signaled to the TV with metadata (requires HDMI 2.0a). If the TV does not support HDR it will simply ignore the extra package.
Ja dat was eerder ook al gevisualiseerd in een post van:

Louike1980 in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
G4mert schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:30:
[...]
Zonder SEK3500 krijg je erg slecht beeld bij HDR signalen omdat het niet verwerkt kan worden.
Dit lijkt me dan ook twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In navolging op mijn vorige post over de sek 3500:

- De guide is aanzienlijk sneller dan de guide uit de eerste versie van de 7500
- De tijd heeft wat issues, in de guide is alles 2 uur vroeger (GMT tijd), de info geeft wel de juiste tijd
- Er is betere ondersteuning in video formaten, UHD materiaal dat eerst stotterde speelt met de sek probleemloos af
- ik heb nog steeds het idee dat het beeld met de sek nog beter is geworden dan het al was, neem aan dat de octo core daar wel wat mee te maken geeft (meer rekenkacht)
- de menu structuur met de nieuwe smart afstandbediening is intuitief, even wennen aan het pointer knopje maar dat is zo onder de knie.
- de netflix app start direct op, geen wachttijd meer.

Voor 399 euro een 'nieuwe' tv, wat mij betreft zeker de moeite waard. Heb verleden jaar o.a. 500 euro cashback gehad, heb ik nog steeds 101 euro van over nu. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:57

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik ben benieuwd of met de SEK3500 de fan in de tv uit gaat. Wie kan hier antwoord op geven?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
TFDev schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:17:

Maar ik ben net gebeld door selectro dat ze de tv alweer willen terugbrengen, ik denk, dat is snel! Afspraak gemaakt voor morgen. Na het ophangen dacht ik, wat hebben ze eigenlijk allemaal gedaan? Nog een keer gebeld; ja er is geen afwijking geconstateerd, dus uj krijgt hem zo weer terug, aldus de telefoniste. WTF? Ik wacht nu tot ze terugbellen, dit was niet de afspraak... Monteur die hem had meegenomen was het er mee eens dat het allemaal niet goed was. Dus klaarmaken die bende....
Goed :/ Na een hoop heen en weer gebel met samsung en selectro komen ze de TV zo thuisbrengen en wordt hij opnieuw beoordeeld bij mij thuis. Als het probleem zich dan nog voordoet (dat zal wel, gezien ze er niets aan gedaan hebben) gaan ze er wel mee verder. Wat een kansloos gebeuren bij selectro....

Feit blijft dat ik lekker kosten blijf maken zo met vrij nemen en bellen e.d....

[ Voor 4% gewijzigd door TFDev op 08-09-2015 13:40 ]

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:35
Vreemd....ik heb nu al 2x dat de 48HU7500 spontaan uitgaat en direct weer opstart?
Herkent iemand dit!
Normaal gebeurd dit met een update, staat nu op 2260..

[ Voor 21% gewijzigd door MilesD. op 10-09-2015 17:44 ]

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24
MilesD. schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:42:
Vreemd....ik heb nu al 2x dat de 48HU7500 spontaan uitgaat en direct weer opstart?
Herkent iemand dit!
Normaal gebeurd dit met een update, staat nu op 2260..
In het afgelopen half jaar, ik denk 2x gehad. Was het meestal erg warm weer, dus ook hoge temp in de woonkamer. Dacht dat het misschien daar aan lag.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

• TFDev
Toevallig de stroom er al eens helemaal af gehad? De mijne (welliswaar met 10XX software, dus ander moederbord?) had ook wel eens rare kuren. Even stroom eraf en weer erop en geen last meer van.

Momenteel ook maar een mail uitgedaan naar samsung zelf, want mijn tv is zelfs "beschadigd" teruggekomen van selectro. De bezels waar ze aansluiten op het scherm (aan de voorkant) golven nu helemaal. Net alsof ze op een aantal plaatsen van het scherm afgebogen zijn....

• dinandus
Voor mijn heeft de SEK 3500 ZG zeker meerwaarde, en wel diverse:
-YOU TUBE nu ook in 4K, diverse filmpjes, zeker de moeite waard
- heb de ZG versie gehaald (Duitse versie) omdat deze twee CI+ tegelijk bevat, en dus ideaal is voor mijn
huidige abbo`s van zowel Ziggo (in combinatie met de interactive CI+) als Canal Digitaal in een apparaat
te decoderen.
- Snellere reactietijd laadtijd) bij de diverse App`s, o.a. Netflix laat erg snel en gelijk keuze te maken.
- Toch wel scherpere beeldkwaliteit, hoewel je dit natuurlijk ook nog zelf in menu verder kunt aanscherpen,
- Ook de mogelijkheid van HDR, misschien dan in een veelbesproken "Light" versie, maar toch best wel
zichtbaar, o.a. als je Life of Pi van de UHD Videopack vergelijkt met een gedownloade versie met HDR:
de aftekening van onder meer de neergaande zon in de zee is toch scherper en van meer contrast
voorzien, mooi effect. Bezit gelukkig een T-Gold versie, ofwel een 10 bits paneel)

Ben blij met m`n uitbreiding, en via internet voor 300 € mogen bestellen, incl porto vanuit DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal eens met Dinandus, de sek 3500 is heeft een grote meerwaarde. Voor een niet al te groot bedrag de complete 2015 hardware en software op het eigen vertrouwde tv scherm.

Youtube in 4K is zeer de moeite waard, die beknibbelen niet op bandbreedte. De documentaire 'Into The Cave Of Wonders' is in 4K/HDR en streamde met 90Mbit per seconde.
Roppedop schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:45:

Ik ben benieuwd of met de SEK3500 de fan in de tv uit gaat. Wie kan hier antwoord op geven?
Moet zeggen dat ik de fan van de tv nog nooit gehoord heb. Ik heb het 65hu7500 model eerste versie met fan, maar de tv staat hier helemaal vrij en kan de warmte goed kwijt. Als ik het goed heb gelezen heeft de sek 3500 een eigen fan, die hoor ik ook niet. Dus als je gevoelig bent voor het geluid van een fan, er komt er eentje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-06 14:10
Enkele maanden geleden een Samsung H6320 gekocht en sinds dag 1 had ik last van het beeld op mijn tv: blokjes die plots verschijnen in het beeld wanneer ik via CI+ kijk. TV direct teruggebracht en kreeg een nieuwe. En met de nieuwe hetzelfde probleem. Intussen al 2 nieuwe CI+ kaartjes geplaatst, kabel vervangen. Telenet is komen kijken naar de kabel, alle metingen gedaan en verschillende configuraties getest en komt tot de conclusie dat het aan de tuner van CI+ ligt.

Iemand die weet heeft van de H6320 en de problemen met CI+? Heb nochtans al de laatste firmware...

1 ding is zeker: samsung komt hier nooit meer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Blokjes heeft eigenlijk altijd met kwaliteit van je signaal te maken. Als je met een goede kabel rechtstreeks van meterkast naar tv checkt (zonder splitter of versterker) dan zou je geen blokjes moeten zien. Als je dan nog blokjes ziet dan is het signaal niet goed, dat kun je in Menu, Ondersteuning, Zelfdiagnose, signaalinformatie dan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Ik zie de ue48hu7500 voor 1299 staan. Denken jullie dat ik nog een betere prijs kan krijgen? En hoe zou ik dat aanpakken? Ik heb geen idee. Gewoon winkels mailen voor een offerte? Voor welke prijs zou ik de tv nu moeten kunnen krijen denken jullie?

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:35
Art.b schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:40:
Ik zie de ue48hu7500 voor 1299 staan. Denken jullie dat ik nog een betere prijs kan krijgen? En hoe zou ik dat aanpakken? Ik heb geen idee. Gewoon winkels mailen voor een offerte? Voor welke prijs zou ik de tv nu moeten kunnen krijen denken jullie?
Nou dat is mooi ik zou zeggen "sla je slag" veel minder zal die niet worden!
Een topper voor dit geld...

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 21:03
Art.b schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:40:
paar tientjes goedkoper hier: http://www.bol.com/nl/p/s...bf92970065bba51d010001665

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art.b
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 26-10-2022
Thanks voor jullie reacties. Ik heb nu een model dat binnen 14 dagen is geretourneerd door een klant via coolblue voor 1026 euro. Volgens coolblue is er alleen beschadiging aan de doos. We gaan het zien als hij morgen geleverd wordt.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644672

Ik heb een paar vragen over de SEK.
Is er iemand met zo'n ding die nu gebruikt maakt van 2 CI+ Modules? Die kan bevestigen dat picture in picture nu volledig gebruikt kan worden. Dat de opneemfunctie op de tv met alle functies gebruikt kan worden?

Ook vraag ik me af of de oude afstandsbediening nog gebruikt kan worden, wat ik namelijk een fijn apparaatje vind. Zo niet, hoe is de nieuwe afstandsbediening die bij de SEK zit in vergelijking met de televisie afstandsbediening? Ik ben er al van overtuigd dat het beeld (nog) beter wordt en dat de tv met de SEK weer van de laatste techniek voorzien wordt. Alvast bedankt voor de genomen moeite om te reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644672 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:51:
Ook vraag ik me af of de oude afstandsbediening nog gebruikt kan worden, wat ik namelijk een fijn apparaatje vind. Zo niet, hoe is de nieuwe afstandsbediening die bij de SEK zit in vergelijking met de televisie afstandsbediening?
De gewone afstandsbediening blijft dezelfde, je krijgt er een nieuwe smart afstandsbediening bij. Deze werkt erg prettig, de duim op de pointer knop is handig. Ligt ook beter in de hand dan de oude smartbediening. In antwoord op jouw vraag: ja, de oude smart afstandsbediening is ook nog te gebruiken.

Dat het beeld en de functionaliteit verbetert kan ik bevestigen. Aangaande de 2 CI+ modules kan ik je niet helpen, de sek voor de Nederlandse markt heeft maar plaats voor één module. Voor opnames gebruik ik de Horizon box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644672

Anoniem: 601307 schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:21:
[...]

De gewone afstandsbediening blijft dezelfde, je krijgt er een nieuwe smart afstandsbediening bij. Deze werkt erg prettig, de duim op de pointer knop is handig. Ligt ook beter in de hand dan de oude smartbediening. In antwoord op jouw vraag: ja, de oude smart afstandsbediening is ook nog te gebruiken.

Dat het beeld en de functionaliteit verbetert kan ik bevestigen. Aangaande de 2 CI+ modules kan ik je niet helpen, de sek voor de Nederlandse markt heeft maar plaats voor één module. Voor opnames gebruik ik de Horizon box.
Bedankt voor je antwoorden. Kijk je tv d.m.v. de ci+ module, en als je wat wilt opnemen gebruik je de Horizon box? Of gebruik je alleen de Horizon box voor alles? Ben namelijk benieuwd of PiP werkt met de ci+ module i.c.m. de horizonbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644672 schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:39:
[...]

Bedankt voor je antwoorden. Kijk je tv d.m.v. de ci+ module, en als je wat wilt opnemen gebruik je de Horizon box? Of gebruik je alleen de Horizon box voor alles? Ben namelijk benieuwd of PiP werkt met de ci+ module i.c.m. de horizonbox.
Heb een ci+ 1.3 module in de sek (en daarvoor in de tv) zitten, daar wordt 'live' mee gekeken. De tuner van de tv geeft het beeld perfect weer en bij het aanzetten van de tv is de ci+ module binnen een paar seconden actief. De Horizon is voor opnames en replay tv, myprime gaat ook met de ci+.

Aangaande PIP: het PIP scherm kan alleen de antenne zijn: kabel of satteliet. De Horizon moet dan als eerste scherm worden gebruikt. Dit was voor de sek niet zo, toen kon ik zowel de kabel als de settop box als PIP kiezen. Maar PIP doet het. Alle 4 de hoeken, groot, klein, naast elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Meer mensen problemen met streamen op en naar de TV via WiFi? Heb zelf een 65 inch 7500 serie.

Mijn TV hangt zo'n 5-6 meter van mij router af. Zit geen muur of iets tussen.
Op mijn router lees ik dat de TV een 300 Mbps verbinding heeft. Mijn Apple TV er direct onder in een kastje maar 65 Mbps.

HD film streamen vanaf mijn Synology NAS naar de TV via DLNA of de DS video app gaat niet goed. Hapert vaak. Soms gaat het wel goed.
Streamen naar mijn Apple TV gaat wel goed, geen enkel probleem mee.
Hoe kan dit? HD contect afspelen via Youtube gaat ook gewoon goed. Heb wel eens netflix gehad en kon ook gewoon 4K content daar afspelen. Echter heb ik ook bijna altijd problemen met RTL XL die hapert. En de Kijk app hapert ook. Al kan ik daar dan op pauze drukken, klein minuutje wachten, dan gaat het wel goed.

Is dit een algemeen bekend probleem met deze TVs? Draadloos niet betrouwbaar genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 137811 schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:57:
Meer mensen problemen met streamen op en naar de TV via WiFi? Heb zelf een 65 inch 7500 serie.

Mijn TV hangt zo'n 5-6 meter van mij router af. Zit geen muur of iets tussen.
Op mijn router lees ik dat de TV een 300 Mbps verbinding heeft. Mijn Apple TV er direct onder in een kastje maar 65 Mbps.

HD film streamen vanaf mijn Synology NAS naar de TV via DLNA of de DS video app gaat niet goed. Hapert vaak. Soms gaat het wel goed.
Streamen naar mijn Apple TV gaat wel goed, geen enkel probleem mee.
Hoe kan dit? HD contect afspelen via Youtube gaat ook gewoon goed. Heb wel eens netflix gehad en kon ook gewoon 4K content daar afspelen. Echter heb ik ook bijna altijd problemen met RTL XL die hapert. En de Kijk app hapert ook. Al kan ik daar dan op pauze drukken, klein minuutje wachten, dan gaat het wel goed.

Is dit een algemeen bekend probleem met deze TVs? Draadloos niet betrouwbaar genoeg?
Zou genoeg moeten zijn, maar troubleshooten van problemen met draadloze verbindingen is echt heel moeilijk. Het kan van alles zijn. De enige manier om het uit te sluiten is de tv bekabeld aan te sluiten.
Indien mogelijk zou ik altijd voor een bedrade verbinding gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:08:
[...]

Zou genoeg moeten zijn, maar troubleshooten van problemen met draadloze verbindingen is echt heel moeilijk. Het kan van alles zijn. De enige manier om het uit te sluiten is de tv bekabeld aan te sluiten.
Indien mogelijk zou ik altijd voor een bedrade verbinding gaan.
Helaas is bedraad niet mogelijk. Gelukkig werkt mijn Apple TV wel goed. Maar om mijn NAS niet continu op 90% CPU te laten draaien moet ik alles van MKV muxen naar MP4.
Zit te denken om met een AP te werken als client en dan een kabeltje naar de tv te trekken. Misschien nog een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Anoniem: 137811 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:13:
[...]

Helaas is bedraad niet mogelijk. Gelukkig werkt mijn Apple TV wel goed. Maar om mijn NAS niet continu op 90% CPU te laten draaien moet ik alles van MKV muxen naar MP4.
Zit te denken om met een AP te werken als client en dan een kabeltje naar de tv te trekken. Misschien nog een optie...
Dat levert nog steeds hetzelfde mogelijke probleem op.
Kun je niet tijdelijk even een kabel tussen tv en router leggen, gewoon over de grond om het te testen. Je zei net dat de router 5-6 meter bij je tv vandaan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
Klopt het dat alle randapparatuur wordt verbonden met de SEK 3500, en dat de SEK wordt verbonden met de 7500HU? Op de TV komen slechts 2 draden binnen, de SEK kabel en de elektriciteitskabel, correct?

Weet iemand hoe lang de meegeleverde kabel is om de SEK 3500 aan te sluiten met 7500HU? In mijn opstelling is 3 meter zeker nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door SjakieZulu op 14-09-2015 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:16:
[...]

Dat levert nog steeds hetzelfde mogelijke probleem op.
Kun je niet tijdelijk even een kabel tussen tv en router leggen, gewoon over de grond om het te testen. Je zei net dat de router 5-6 meter bij je tv vandaan staat.
Kan ik testen, weet zeker dat het dan wel goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
voor de SEK-3500 eigenaren. firmware 1209 en 1401 voeren beide wijzigingen door in de kleuren. Dus wacht nog ff met calibreren. Als je je game console via hdmi aansluit moet naast "gaming mode" bij source het device "game console" selecteren en daarna de naam van de input veranderen in "Game". de input lag is dan nagenoeg weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SjakieZulu schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:21:
Klopt het dat alle randapparatuur wordt verbonden met de SEK 3500, en dat de SEK wordt verbonden met de 7500HU? Op de TV komen slechts 2 draden binnen, de SEK kabel en de elektriciteitskabel, correct?

Weet iemand hoe lang de meegeleverde kabel is om de SEK 3500 aan te sluiten met 7500HU? In mijn opstelling is 3 meter zeker nodig.
Klopt, alle aansluitingen zitten op de sek 3500. De stroomkabel en sek kabel is het enige wat nog achter in de tv zit. De lengte van de kabel van de sek naar de tv is zo'n 1m50 tot 2m op het oog.

Weet niet of er los langere kabels verkrijgbaar zijn. Het is geen doorsnee kabel.
Louike1980 schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:00:
voor de SEK-3500 eigenaren. firmware 1209 en 1401 voeren beide wijzigingen door in de kleuren. Dus wacht nog ff met calibreren. Als je je game console via hdmi aansluit moet naast "gaming mode" bij source het device "game console" selecteren en daarna de naam van de input veranderen in "Game". de input lag is dan nagenoeg weg.
Mijn sek heeft reeds versie 1217. Is 1209 dan niet wat oud? Van de game console ga ik uitproberen, heb een ps4 aangesloten maar nog niet geprobeerd sind ik de sek heb. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Inderdaad ik bedoel 1219!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2

Hier TV op een meter of 4 van de router af en dramatisch wifi ontvangst, althans, aantal streepjes ontvangst is volgens de tv prima, alleen de doorvoer is dramatisch.
Blijkbaar toch een wel vaker voorkomend probleem. Als ik met mijn tablet of telefoon naast de tv sta gewoon prima ontvangst en snelle overdracht.
Een kabeltje is denk toch de oplossing.
Dat ga ik binnenkort ook maar even doen, eerst even een haakse UTP kabel kopen, want tv zit hier strak op de muur gemonteerd en de LAN aansluiting wijst helaas rechtuit achter op de tv.

[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 15-09-2015 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arjant2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:58:
[...]

Hier TV op een meter of 4 van de router af en dramatisch wifi ontvangst.
Blijkbaar toch een wel vaker voorkomend probleem. Als ik met mijn tablet of telefoon naast de tv sta gewoon prima ontvangst en snelle overdracht.
Een kabeltje is denk toch de oplossing.
Dat ga ik binnenkort ook maar even doen, eerst even een haakse UTP kabel kopen, want tv zit hier strak op de muur gemonteerd en de LAN aansluiting wijst helaas rechtuit achter op de tv.
Heb gister een oude AirPort expres als client gebruikt met kabel naar de tv. Werkt top. Alles draait nu soepel. Moet ook inderdaad een haakse utp hebben. Tv hangt nu beetje scheef.

• smashit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 19:48
Meer mensen problemen met streamen op en naar de TV via WiFi?
Geen probleem hier. Router (AC87u) staat in de meter kast en een meter of 5 van de TV (55HU7500).
Netflix streamen in UHD gaat zonder enige problemen :) Zowel op 2.4Ghz als wel 5Ghz.

Heb je 5GHz reeds in gebruik? Of misschien een ander 2.4GHz kanaal gebruiken.

smashit schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:40:
[...]

Geen probleem hier. Router (AC87u) staat in de meter kast en een meter of 5 van de TV (55HU7500).
Netflix streamen in UHD gaat zonder enige problemen :) Zowel op 2.4Ghz als wel 5Ghz.

Heb je 5GHz reeds in gebruik? Of misschien een ander 2.4GHz kanaal gebruiken.
Heb het ondertussen al opgelost. Vreemde was dat ik ook met Netflix geen problemen had. Alleen RTL XL, KIJK en streamen via DLNA vanaf mijn NAS deed moeilijk. Maar heb nu een goede oplossing gevonden die werkt.

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Samsung UE65JU7000

Reviews laten zien dat het een prima apparaat is.
Ik sta op het punt om deze te kopen, iemand die er iets negatiefs over kwijt kan?

• boefje79
Dat het model niet in dit topic hoort? 😊

• knakker2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2024
Ooops

Excuses

Die heb ik nog niet ontvangen. Lees wel op een Amerikaans forum dat sommige 1219 in juli hebben gekregen, maar dat de update kort daarna niet meer beschikbaar was. De meeste zitten nog op 1217. Zal automatische update voor de zekerheid maar uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 16:04
Vandaag update andere smarthub, ziet er wel mooi uit.

Alleen favoriete onderaan kun je niet meer instellen dat is dan minder. Youtube en Netflix starten sneller op nu.

[ Voor 52% gewijzigd door U2psv op 18-09-2015 23:40 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 42 Laatste