Ja, er komt naast de videodata een datastream met HDR effecten overheen, (wel of niet Dolby Vision gecertificeerd). de SEK-3500 gaat deze uitlezen en verwerken, de tv zelf niet.

Ja, er komt naast de videodata een datastream met HDR effecten overheen, (wel of niet Dolby Vision gecertificeerd). de SEK-3500 gaat deze uitlezen en verwerken, de tv zelf niet.
[ Voor 15% gewijzigd door dinandus op 18-08-2015 00:10 ]
Dat lijkt me ook vreemd waarom is hij dan in vele NL webshop te koop. Ik heb er zojuist ook maar 1 besteld nu hij in de aanbieding is. Levertijd is 3 weken maar dat maakt me niet uit. Ik wil klaar zijn voor de nieuwe 4k bluray HDR standaard. Dus die evo kit gaat er hoe dan ook komen.dinandus schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:09:
Er werd hier beweerdt dat de SEK 3500 in NL nog niet ondersteund wordt, lijkt me beetje vreemd...
Hij is iig niet overal 399 euro meer. Ze verkopen hem bijv. hier nu ook voor 349. Mocht iemand ergens een lagere prijs zien dan hoor ik het graag.boefje79 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:34:
In de aanbieding?
[ Voor 46% gewijzigd door G4mert op 19-08-2015 14:52 ]
Eens in de zoveel tijd heb ik hier dat mijn 65HU7500 geen geluid meer geeft via mijn Denon AVR-X4100. Ik kan hem dan handmatig weer op versterker outpout zetten (geluid via ontvanger). Dan is het weer even goed. Tot je de tv weer uit en aan zet. Oplossing? Stekker er even 3 seconden uit. Dan er weer in, tv aan, versterker automatisch aan. Misschien werkt dit bij jou ook?CPMY schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:44:
Hi All,
Ik heb een Samsung ue55hu7500 tv en een Bose cinemate 130 set.
De tv is aangesloten op de Bose set via de HDMI4 (ARC).
Tot vorige week werkte dit prima, maar sinds een paar dagen lijkt de tv de Bose set niet meer te "zien". Er komt geen geluid uit de Bose als ik de source van Bose op TV heb. Ook gaat hij niet meer automatisch aan en uit als ik de tv aan/uit zet.
Ik heb de Bose set aangesloten op een andere tv in huis, en dan werkt hij nog prima. Lijkt dus aan de tv te liggen. Ik heb met andere HDMI kabel getest, alle instellingen reset, stroom er af, etc... Niets lijkt te werken.
Iemand hier een tip?
Dank!!
Dus in het Duitse model kan je NL kabel providers vanuit een menu kiezen? Dat is toch kras aangezien dat in de NL doos dus niet kan/kon.dinandus schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 00:28:
maar na in het menu settings geen UPC maar omgesteld naar Ziggo, altijd al m`n provider geweest, mooi alle HD zenders zoals ze horen te staan.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Waarschijnlijk omdat er dan een interface is ipv enkel mapjes navigeren (wat voor mij voldoende is, maar smaken verschillen).boefje79 schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:37:
Mag ik vragen waarom je die zou gebruiken?
De synology kan je toch ook gewoon als bron selecteren?
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
[/quote]dafmay schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 19:34:
FW update 1039 beschikbaar voor de HU7500.
Weinig bijzonders of nieuws, behalve dat het SmartHub homescreen nu een Tizen look&feel heeft gekregen. Irritante grote blokken onderin beeld...het wordt er niet beter op
Nee is niet terug te draaien helaas. Uitrol-vertraging kan te maken hebben met de verschillende types van de HU7500 tv.fuqua schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:48:
[...]
[/quote]
ohw.. dat is normaal dus ? ik dacht dat de kids met de afstandbediening hadden lopen rommelen en zo die icoontjes omgetoverd hadden in irritante blokken, maar goed het is niet terug te rollen/zetten ?
by the way ik heb dit al sinds juli, nogal een vertraging in het uitrollen van de update
Bij mij is wifi bereik prima. Youtube and Netflix (4K) werken prima via wifi bij mij, duurt even 3 seconden maar tussentijds bufferen is me nog niet overkomen.Arjant2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 14:24:
Hoe is jullie wifi ervaring op deze tv?
Ik heb vol bereik op wifi maar het is te traag om fatsoenlijk youtube of RTLXL er op te kijken.
Continu bufferen...
Lijkt er dan op dat je geen netwerk verbinding hebt? Even nakijken...boefje79 schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 08:59:
Bij mij is in het menu de optie software upgrade greyed out, maw ik kan niet zoeken naar een update...
Enig idee hoe dit kan/te verhelpen is? (Ue55hu7500)
[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-08-2015 10:06 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb afgelopen weekend nog eea aan 4K Netflix materiaal gekeken op mijn Hu7500.xavier! schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 20:20:
Meerdere mensen waarbij netflix niet werkt op de hu7500? Al meerdere malen afgemeld en gereboot. Helaas geen effect.
Om maar meteen mijn eigen vraag te beantwoorden;Raven__NL schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 11:17:
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe tv en nu ben ik al vrij snel uitgekomen op de HDR techniek. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer. Kan iemand mij aangeven welke modellen nu HDR hebben? Want samsung geeft het niet altijd aan op de site
* Zijn het alle sUHD modellen? - Volgens mij wel, maar die vallen voor mij persoonlijk af vanwege de 'curved' modellen
* Of alle toestellen met Nano technology? Dus dan heeft de UE55JU6800W HDR?
* Of zie ik nog modellen over het hoofd?
Thanks, dat ligt eraan wat je precies onder topmodellen noemt. Zijn alle SUHD 'topmodellen' dan neem ik aan dat deze ook iig limited HDR heeft. Ik dacht dat deze dat ook heeft en meen dat ergens te hebben gelezen alleen vind ik het nu niet zo snel terug. Zelf heb ik het idee dat dit model waarschijnlijk identiek is tov 8500 als ik het zo bekijk. Alleen is deze flat en de 8500 is een curved model.dinandus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:22:
@ Raven_NL
volgens mijn, maar je hebt het misschien zelf al gevonden, hebben alleen de topmodellen HDR.
Ik zou even wachten, komend weekend is in Berlijn de IFA, daar wordt het nodige gepresenteerd, ook nieuwe
tv`s van en door Samsung, kun je eventueel de 3e september "live" volgen via een YOU TUBE persconferentie.
Ikzelf ga denk ik effe ter plekke kijken, altijd goed voor leuk weekendje Berlin...
Enig idee hoelaat die presentatie is? Kan het zo snel niet vinden helaasdinandus schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:22:
@ Raven_NL
volgens mijn, maar je hebt het misschien zelf al gevonden, hebben alleen de topmodellen HDR.
Ik zou even wachten, komend weekend is in Berlijn de IFA, daar wordt het nodige gepresenteerd, ook nieuwe
tv`s van en door Samsung, kun je eventueel de 3e september "live" volgen via een YOU TUBE persconferentie.
Ikzelf ga denk ik effe ter plekke kijken, altijd goed voor leuk weekendje Berlin...
Ah...dat is zeer zeker interessant. Ben ook erg benieuwd naar jouw bevindingen...Stefano schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:58:
Als ik het goed begrijp stuurt PlatteTV vandaag de sek-3500 (nieuwe versie) op. Ik ben benieuwd...
[ Voor 14% gewijzigd door Stefano op 06-09-2015 00:23 ]
Anoniem: 601307
Je tv kan vanaf dan 'omgaan' met HDR signalen en het beeld wordt dan ook ietsjes beter omdat de input meer informatie bevat. Zonder SEK3500 krijg je erg slecht beeld bij HDR signalen omdat het niet verwerkt kan worden. Wil je volledig gebruik maken van de HDR range heb je toch echt een ander beeldscherm nodig/ nieuwe tv modellen.TFDev schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:40:
Maar ondersteund de HU7500 straks wel HDR dan met de SEK3500?
[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 07-09-2015 15:31 ]
Ja dat was eerder ook al gevisualiseerd in een post van:SjakieZulu schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:52:
Over het laatstgenoemde heb ik het volgende kunnen vinden via flatpanelshd:
You might be wondering what will happen if you try to play a HDR movie on a non-HDR TV. Well, the industry has actually come up with a great solution. In that case you will just get the regular SDR (standard definition range) picture. HDR is layered on top of the signal as an extra package and signaled to the TV with metadata (requires HDMI 2.0a). If the TV does not support HDR it will simply ignore the extra package.
Dit lijkt me dan ook twijfelachtig.G4mert schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:30:
[...]
Zonder SEK3500 krijg je erg slecht beeld bij HDR signalen omdat het niet verwerkt kan worden.
www.oldskoolnl.nl
GoedTFDev schreef op maandag 07 september 2015 @ 12:17:
Maar ik ben net gebeld door selectro dat ze de tv alweer willen terugbrengen, ik denk, dat is snel! Afspraak gemaakt voor morgen. Na het ophangen dacht ik, wat hebben ze eigenlijk allemaal gedaan? Nog een keer gebeld; ja er is geen afwijking geconstateerd, dus uj krijgt hem zo weer terug, aldus de telefoniste. WTF? Ik wacht nu tot ze terugbellen, dit was niet de afspraak... Monteur die hem had meegenomen was het er mee eens dat het allemaal niet goed was. Dus klaarmaken die bende....
[ Voor 4% gewijzigd door TFDev op 08-09-2015 13:40 ]
[ Voor 21% gewijzigd door MilesD. op 10-09-2015 17:44 ]
In het afgelopen half jaar, ik denk 2x gehad. Was het meestal erg warm weer, dus ook hoge temp in de woonkamer. Dacht dat het misschien daar aan lag.MilesD. schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:42:
Vreemd....ik heb nu al 2x dat de 48HU7500 spontaan uitgaat en direct weer opstart?
Herkent iemand dit!
Normaal gebeurd dit met een update, staat nu op 2260..
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Moet zeggen dat ik de fan van de tv nog nooit gehoord heb. Ik heb het 65hu7500 model eerste versie met fan, maar de tv staat hier helemaal vrij en kan de warmte goed kwijt. Als ik het goed heb gelezen heeft de sek 3500 een eigen fan, die hoor ik ook niet. Dus als je gevoelig bent voor het geluid van een fan, er komt er eentje bij.Roppedop schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:45:
Ik ben benieuwd of met de SEK3500 de fan in de tv uit gaat. Wie kan hier antwoord op geven?
Nou dat is mooi ik zou zeggen "sla je slag" veel minder zal die niet worden!Art.b schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:40:
Ik zie de ue48hu7500 voor 1299 staan. Denken jullie dat ik nog een betere prijs kan krijgen? En hoe zou ik dat aanpakken? Ik heb geen idee. Gewoon winkels mailen voor een offerte? Voor welke prijs zou ik de tv nu moeten kunnen krijen denken jullie?
paar tientjes goedkoper hier: http://www.bol.com/nl/p/s...bf92970065bba51d010001665Art.b schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 21:40:
Ik zie de ue48hu7500 voor 1299 staan. Denken jullie dat ik nog een betere prijs kan krijgen? En hoe zou ik dat aanpakken? Ik heb geen idee. Gewoon winkels mailen voor een offerte? Voor welke prijs zou ik de tv nu moeten kunnen krijen denken jullie?
Anoniem: 644672
De gewone afstandsbediening blijft dezelfde, je krijgt er een nieuwe smart afstandsbediening bij. Deze werkt erg prettig, de duim op de pointer knop is handig. Ligt ook beter in de hand dan de oude smartbediening. In antwoord op jouw vraag: ja, de oude smart afstandsbediening is ook nog te gebruiken.Anoniem: 644672 schreef op zondag 13 september 2015 @ 12:51:
Ook vraag ik me af of de oude afstandsbediening nog gebruikt kan worden, wat ik namelijk een fijn apparaatje vind. Zo niet, hoe is de nieuwe afstandsbediening die bij de SEK zit in vergelijking met de televisie afstandsbediening?
Anoniem: 644672
Bedankt voor je antwoorden. Kijk je tv d.m.v. de ci+ module, en als je wat wilt opnemen gebruik je de Horizon box? Of gebruik je alleen de Horizon box voor alles? Ben namelijk benieuwd of PiP werkt met de ci+ module i.c.m. de horizonbox.Anoniem: 601307 schreef op zondag 13 september 2015 @ 13:21:
[...]
De gewone afstandsbediening blijft dezelfde, je krijgt er een nieuwe smart afstandsbediening bij. Deze werkt erg prettig, de duim op de pointer knop is handig. Ligt ook beter in de hand dan de oude smartbediening. In antwoord op jouw vraag: ja, de oude smart afstandsbediening is ook nog te gebruiken.
Dat het beeld en de functionaliteit verbetert kan ik bevestigen. Aangaande de 2 CI+ modules kan ik je niet helpen, de sek voor de Nederlandse markt heeft maar plaats voor één module. Voor opnames gebruik ik de Horizon box.
Heb een ci+ 1.3 module in de sek (en daarvoor in de tv) zitten, daar wordt 'live' mee gekeken. De tuner van de tv geeft het beeld perfect weer en bij het aanzetten van de tv is de ci+ module binnen een paar seconden actief. De Horizon is voor opnames en replay tv, myprime gaat ook met de ci+.Anoniem: 644672 schreef op zondag 13 september 2015 @ 17:39:
[...]
Bedankt voor je antwoorden. Kijk je tv d.m.v. de ci+ module, en als je wat wilt opnemen gebruik je de Horizon box? Of gebruik je alleen de Horizon box voor alles? Ben namelijk benieuwd of PiP werkt met de ci+ module i.c.m. de horizonbox.
Anoniem: 137811
Zou genoeg moeten zijn, maar troubleshooten van problemen met draadloze verbindingen is echt heel moeilijk. Het kan van alles zijn. De enige manier om het uit te sluiten is de tv bekabeld aan te sluiten.Anoniem: 137811 schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:57:
Meer mensen problemen met streamen op en naar de TV via WiFi? Heb zelf een 65 inch 7500 serie.
Mijn TV hangt zo'n 5-6 meter van mij router af. Zit geen muur of iets tussen.
Op mijn router lees ik dat de TV een 300 Mbps verbinding heeft. Mijn Apple TV er direct onder in een kastje maar 65 Mbps.
HD film streamen vanaf mijn Synology NAS naar de TV via DLNA of de DS video app gaat niet goed. Hapert vaak. Soms gaat het wel goed.
Streamen naar mijn Apple TV gaat wel goed, geen enkel probleem mee.
Hoe kan dit? HD contect afspelen via Youtube gaat ook gewoon goed. Heb wel eens netflix gehad en kon ook gewoon 4K content daar afspelen. Echter heb ik ook bijna altijd problemen met RTL XL die hapert. En de Kijk app hapert ook. Al kan ik daar dan op pauze drukken, klein minuutje wachten, dan gaat het wel goed.
Is dit een algemeen bekend probleem met deze TVs? Draadloos niet betrouwbaar genoeg?
Helaas is bedraad niet mogelijk. Gelukkig werkt mijn Apple TV wel goed. Maar om mijn NAS niet continu op 90% CPU te laten draaien moet ik alles van MKV muxen naar MP4.Hann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:08:
[...]
Zou genoeg moeten zijn, maar troubleshooten van problemen met draadloze verbindingen is echt heel moeilijk. Het kan van alles zijn. De enige manier om het uit te sluiten is de tv bekabeld aan te sluiten.
Indien mogelijk zou ik altijd voor een bedrade verbinding gaan.
Dat levert nog steeds hetzelfde mogelijke probleem op.Anoniem: 137811 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:13:
[...]
Helaas is bedraad niet mogelijk. Gelukkig werkt mijn Apple TV wel goed. Maar om mijn NAS niet continu op 90% CPU te laten draaien moet ik alles van MKV muxen naar MP4.
Zit te denken om met een AP te werken als client en dan een kabeltje naar de tv te trekken. Misschien nog een optie...
[ Voor 6% gewijzigd door SjakieZulu op 14-09-2015 10:23 ]
Kan ik testen, weet zeker dat het dan wel goed werktHann1BaL schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:16:
[...]
Dat levert nog steeds hetzelfde mogelijke probleem op.
Kun je niet tijdelijk even een kabel tussen tv en router leggen, gewoon over de grond om het te testen. Je zei net dat de router 5-6 meter bij je tv vandaan staat.
Klopt, alle aansluitingen zitten op de sek 3500. De stroomkabel en sek kabel is het enige wat nog achter in de tv zit. De lengte van de kabel van de sek naar de tv is zo'n 1m50 tot 2m op het oog.SjakieZulu schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:21:
Klopt het dat alle randapparatuur wordt verbonden met de SEK 3500, en dat de SEK wordt verbonden met de 7500HU? Op de TV komen slechts 2 draden binnen, de SEK kabel en de elektriciteitskabel, correct?
Weet iemand hoe lang de meegeleverde kabel is om de SEK 3500 aan te sluiten met 7500HU? In mijn opstelling is 3 meter zeker nodig.
Mijn sek heeft reeds versie 1217. Is 1209 dan niet wat oud? Van de game console ga ik uitproberen, heb een ps4 aangesloten maar nog niet geprobeerd sind ik de sek heb. Bedankt voor de tip.Louike1980 schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:00:
voor de SEK-3500 eigenaren. firmware 1209 en 1401 voeren beide wijzigingen door in de kleuren. Dus wacht nog ff met calibreren. Als je je game console via hdmi aansluit moet naast "gaming mode" bij source het device "game console" selecteren en daarna de naam van de input veranderen in "Game". de input lag is dan nagenoeg weg.
Hier TV op een meter of 4 van de router af en dramatisch wifi ontvangst, althans, aantal streepjes ontvangst is volgens de tv prima, alleen de doorvoer is dramatisch.Anoniem: 137811 schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:57:
Meer mensen problemen met streamen op en naar de TV via WiFi? Heb zelf een 65 inch 7500 serie.
Is dit een algemeen bekend probleem met deze TVs? Draadloos niet betrouwbaar genoeg?
[ Voor 20% gewijzigd door Arjant2 op 15-09-2015 11:07 ]
Heb gister een oude AirPort expres als client gebruikt met kabel naar de tv. Werkt top. Alles draait nu soepel. Moet ook inderdaad een haakse utp hebben. Tv hangt nu beetje scheef.Arjant2 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 10:58:
[...]
Hier TV op een meter of 4 van de router af en dramatisch wifi ontvangst.
Blijkbaar toch een wel vaker voorkomend probleem. Als ik met mijn tablet of telefoon naast de tv sta gewoon prima ontvangst en snelle overdracht.
Een kabeltje is denk toch de oplossing.
Dat ga ik binnenkort ook maar even doen, eerst even een haakse UTP kabel kopen, want tv zit hier strak op de muur gemonteerd en de LAN aansluiting wijst helaas rechtuit achter op de tv.
Geen probleem hier. Router (AC87u) staat in de meter kast en een meter of 5 van de TV (55HU7500).Anoniem: 137811 schreef op maandag 14 september 2015 @ 09:57:
Meer mensen problemen met streamen op en naar de TV via WiFi?
Heb het ondertussen al opgelost. Vreemde was dat ik ook met Netflix geen problemen had. Alleen RTL XL, KIJK en streamen via DLNA vanaf mijn NAS deed moeilijk. Maar heb nu een goede oplossing gevonden die werkt.smashit schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:40:
[...]
Geen probleem hier. Router (AC87u) staat in de meter kast en een meter of 5 van de TV (55HU7500).
Netflix streamen in UHD gaat zonder enige problemenZowel op 2.4Ghz als wel 5Ghz.
Heb je 5GHz reeds in gebruik? Of misschien een ander 2.4GHz kanaal gebruiken.
Die heb ik nog niet ontvangen. Lees wel op een Amerikaans forum dat sommige 1219 in juli hebben gekregen, maar dat de update kort daarna niet meer beschikbaar was. De meeste zitten nog op 1217. Zal automatische update voor de zekerheid maar uitzetten.Louike1980 schreef op maandag 14 september 2015 @ 19:02:
Inderdaad ik bedoel 1219!
[ Voor 52% gewijzigd door U2psv op 18-09-2015 23:40 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq