Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38
Anoniem: 545455 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:54:
Weet wat je doet in het SM, we komen dagelijks tegen bij de klanten thuis dat er is gerommeld en je toestel kapot is.
Ben jij Samsung monteur?
Wat vind jij van de hele situatie met die One Connect Box? Op zich wel begrijpelijk toch dat men ten einde raad zelf maar naar oplossingen gaat zoeken omdat support van Samsung uitblijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Ja er valt in princype niks te halen in het service menu, zelfs al zou je de HV FLIP waarde omzetten heb je nog steeds een apparaat wat niet door jou tv herkend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

1. Klopt.

2. support blijft tot een bepaalde hoogte uit, belief me achter de schermen wordt er druk aan gewerkt.
3. Probeer dit eens bij problemen,

-Zorg dat je de laatste FW op je toestel hebt staan.
-Koppel even alle randapparatuur los van je televisie.
-complete nieuwe install van je toestel.
-connect je box dan, meld even wat er gebeurt er waar je eventueel op spaak loopt
CyBeRSPiN schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:49:
[...]

Ben jij Samsung monteur?
Wat vind jij van de hele situatie met die One Connect Box? Op zich wel begrijpelijk toch dat men ten einde raad zelf maar naar oplossingen gaat zoeken omdat support van Samsung uitblijft?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 545455 op 16-07-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Ah, deskundige hulp, dat kunnen we goed gebruiken.

- Uiteraard hebben we de laatste fw op tv en sek staan, 2260 en 1212 in mijn geval (vanmiddag nog niet gecheckt op updates)
- Bij installatie van de sek gebruik ik: Ziggo coax, (wel en geen) Quantis 1.3 cam, netwerkkabel, tv en sek. Randapparatuur is dus niet aangesloten.
- TV heeft factory reset ondergaan (gebruikersinstellingen zijn er nauwelijks), de sek al meer dan 10x
- Wat er gebeurt staat ruim omschreven op de laatste 2 pagina's maar een korte samenvatting:

- Backup draaien op de TV
- Uitzetten TV, spanning eraf
- Aansluiten sek
- Aanzetten TV
- Samsung SUHD bootscherm
- 1 a 2 minuten geen beeld, zwart dus
- Smart TV wizard als ware het een nieuwe TV, dus;
Taal kiezen
Netwerk controleren
Land, Portugal/Spanje/Overig
Tuner instellen (ziggo instellingen moeten geheel handmatig worden ingegeven)
Tijd
Done
Ik zie dus nergens dat de backup wordt teruggelezen (naar een blijkbaar grotendeels generieke sek). en speculeer dat o.a. paneltype en NL tuner settings in de backup staan tbv installatie sek. Ik denk dit omdat het resultaat is:
- beeld op zijn kop, vanaf SUHD bootscherm. Dit heb ik (for the time being) opgelost door in het service menu sek hetzelfde type panel te kiezen als in service menu TV, dit levert overigens nog altijd een raadselachtig typenummer op dus modelnummer in het extended (?) zal ook verkeerd zijn? Ik zit verder aan geen enkele setting in het service menu, maar kijken doen we uiteraard wel, we zijn tenslotte tweakers op zoek naar een oplossing.
- Alle ziggo zenders in 576i

Bij Dafmay loopt de procedure hetzelfde als bij mij, maar hij had geen beeld op de kop, hij zal een ander type HU7500 bezitten dan ik. Hij had eveneens alle zenders in 576i.

Zeg t maar

NB. Ik vind je opmerking over Samsung support raadselachtig.
- Blijft tot op zekere hoogte uit? Dat is de understatement van het jaar en daarnaast een volledig verkeerde handelswijze. Wie dat (als beleid/procedure) verzint kan op cursus, iets met klantvriendelijkheid, managen van verwachtingen, gemiste kansen en consumentenrecht. Heb je mijn gespreksverslag over mijn contact met Samsung support gelezen? Dat is een ijskoude douche ipv een (zoals t hoort) warm bad.
- Achter de schermen wordt hard gewerkt? Zou je dan de klant niet op zijn minst dat gevoel moeten geven? En nog beter, informeren over status quo, komende oplossingen (nieuwe box of andere firmware etc) en doorlooptijden? Ik ben blij dit van je te horen maar (zo via een forum) heeft het natuurlijk weinig met helder communiceren vanuit Samsung te maken. Stefano communiceert nu "enigzins" met Samsung via Facebook, met een beetje goede wil kan je het modern noemen dat de Marketing & Verkoop club(?) wel aan gebruikerssupport doet. Petje af desondanks!
(my two cents)

Nothing personal uiteraard, welkom in dit draadje

[ Voor 26% gewijzigd door Stefano op 16-07-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-05 13:53
Stefano schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 16:11:
Ah, deskundige hulp, dat kunnen we gebruiken.

....

Bij Dafmay loopt de procedure hetzelfde als bij mij, maar hij had geen beeld op de kop, hij zal een ander type HU7500 bezitten dan ik. Hij had eveneens alle zenders in 576i.

Zeg t maar

NB. Ik vind je opmerking over Samsung support raadselachtig.
- Blijft tot op zekere hoogte uit? Heb je mijn gespreksverslag over mijn contact met Samsung support gelezen?
- Achter de schermen wordt hard gewerkt? Zou je dan de klant niet op zijn minst dat gevoel moeten geven?
Ik ben uiteraard zelf niet bij de gesprekken geweest, maar ik vind de reply van Stefanox ook redelijk vaag, al is het wel fijn dat er iemand van Samsung support hier aanwezig is (om hopelijk echte support te kunnen bieden bij de behoorlijke problemen met de OCB). Ik houd goede hoop ;)

Zelf zal ik mij verder even terughoudend opstellen aangezien ik het juist kunnen installeren van de OCB heb opgegeven, en de box overmorgen retour gaat. Tenzij uiteraard Samsung met een miraculeus mooie en werkbare oplossing komt :P (stilletjes hoop ik daar op...zeker voor Stefano omdat hij de OCB reeds heeft gekregen in een deal met zijn TV en zou mooi zijn voor hem als de OCB dan ook gaat werken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Sorry Dafmay, Stefano scherpt zijn teksten vaak later nog wat aan :P

(ik word ook een dagje ouder)

[ Voor 19% gewijzigd door Stefano op 16-07-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Stefano schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 17:42:
Sorry Dafmay, Stefano scherpt zijn teksten vaak later nog wat aan :P

(ik word ook een dagje ouder)
Gezien...ouch Stefanox 8) En ja editen van een post is mij zeker niet onbekend...ben er zelf vrij bedreven in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644432

Al iemand de nieuwe firmware getest 1038 is er verbetering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 644432 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:02:
Al iemand de nieuwe firmware getest 1038 is er verbetering ?
Nou ja getest...ik heb 'm geinstalleerd, maar net zoals bij alle voorgaande FW updates zie ik geen duidelijk verschil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik doe het juist andersom: als alles goed werkt en er is geen changelog, dan installeer ik die firmware liever niet. Dat doe ik dan pas zodra er een goede reden voor is. It it ain't broke... :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:34:
Ik doe het juist andersom: als alles goed werkt en er is geen changelog, dan installeer ik die firmware liever niet. Dat doe ik dan pas zodra er een goede reden voor is. It it ain't broke... :)
Goed punt...en een prima plan. Al kan ik mij niet herinneren ooit een changelog te hebben gezien op de Samsung website. En als ik het wel eens ben tegengekomen dan stond er vrijwel niets in, anders dan slechts vrij algemene (nietszeggende) info.

Edit : ik vergeet erbij te vermelden dat op mijn tv een hoop kan worden verbeterd tav het trage Guide, Menu, Smarthub, e.o. zaken (welbekend inmiddels in dit topic), dus dat is voor mij de reden om sowieso altijd de FW update uit te voeren. Slechter kan (in principe) toch niet :X Maar ik acht de kans klein dat dit met een FW update zal verbeteren...maar goed, je weet het maar nooit.

[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 17-07-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:30
Ik snap ook echt niet dat Samsung zo geheimzinnig doet over die firmware updates. Ik bedoel, het team wat aan die updates werkt weet toch precies welke verbeteringen zo'n update met zich meebrengt? Wat heeft het dan voor nut als bedrijf om bewust zo min mogelijk transparantie richting je klanten te tonen.
Ik heb de update vandaag wel geïnstalleerd, zoals altijd geen enkel verschil

[ Voor 11% gewijzigd door Wekko306 op 17-07-2015 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Totaal onbegrijpelijk en zelfs enigzins frustrerend de manier waarop Samsung met hun klanten omgaat (en niet alleen vwb tv's!). Ik hoop ze nooit echt nodig te hebben, want de kans is dan zeer aanwezig dat ik erna Samsung afzweer...en dat zou jammer zijn want men maakt wel goed/mooi spul...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 17:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben dan toch bang dat door zo'n update ineens mijn kalibratie instellingen o.i.d. verknalt worden, of ineens geen DD5.1 meer bij Netflix of verzin maar wat. Dus ik laat het lekker zoals het is :) Ik heb wel een update gedaan toen ik de TV net nieuw had (nu zo'n drie maanden geleden).

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mee eens...en het komt er dan dus op neer dat je obv een (uitgebreide!) changelog de keuze zou moeten maken wel of niet updaten. En laat de zeer-beperkte (non-existing) changelog nu net (een van de) heikel(e) punt(en) zijn van Samsung :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 545455 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:13:

-connect je box dan, meld even wat er gebeurt er waar je eventueel op spaak loopt
[...]
Check,

Ben je er nog of is het vakantietijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:01

Snappie88

Mr. Hollywood

Mediamarkt heeft een UE48JU6000W in de aanbieding. Kon deze niet op Pricewatch vinden... Is dit iets?

[ Voor 53% gewijzigd door FeaR op 22-07-2015 15:08 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Snappie88 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:01:
Mediamarkt heeft een UE48JU6000W in de aanbieding. Kon deze niet op Pricewatch vinden... Is dit iets?
Het is in ieder geval iets voor in het Samsung 2015 modellen topic ;)

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 22-07-2015 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:39:
[...]

Goed punt...en een prima plan. Al kan ik mij niet herinneren ooit een changelog te hebben gezien op de Samsung website. En als ik het wel eens ben tegengekomen dan stond er vrijwel niets in, anders dan slechts vrij algemene (nietszeggende) info.

Edit : ik vergeet erbij te vermelden dat op mijn tv een hoop kan worden verbeterd tav het trage Guide, Menu, Smarthub, e.o. zaken (welbekend inmiddels in dit topic), dus dat is voor mij de reden om sowieso altijd de FW update uit te voeren. Slechter kan (in principe) toch niet :X Maar ik acht de kans klein dat dit met een FW update zal verbeteren...maar goed, je weet het maar nooit.
Wij hebben dezelfde tv maar heb geen trage menu's

is mischien toch hardware probleem denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 644432 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:52:
[...]

Wij hebben dezelfde tv maar heb geen trage menu's

is mischien toch hardware probleem denk ik
We kunnen hetzelfde type hebben (de HU7500), maar binnen het type zijn er (minimaal) 2 verschillende hardware versies...1 met snelle cpu én ventilator aan de achterkant tv, en 1 met langzamere cpu (zonder ventilator). Ik heb de laatste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die heb ik ook zonder ventilator !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 644432 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:03:
Ja die heb ik ook zonder ventilator !
Hmm...dat is dan wel apart inderdaad. Jij heb een vlotte Guide en Menu? Bij mij (m.n.) de Guide is echt traag...dit is vooral in het begin na het opstarten tv. Als de tv een tijdje aanstaat, dan is ie blijkbaar genoeg opgewarmd ;) en werkt de Guide iets soepeler...maar alsnog erg traag. menu hetzelfde verhaal...iets minder traag dan Guide, maar toch...traag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De guide en menu gaan heel vlot niks aan te merken alleen het geluid probleem heb ik nog steeds toen met een update is het nooit meer goedgekomen heb inmiddels al een nieuw scherm en mainboard tijdens garantie verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
dafmay schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:10:
[...]

Hmm...dat is dan wel apart inderdaad. Jij heb een vlotte Guide en Menu? Bij mij (m.n.) de Guide is echt traag...dit is vooral in het begin na het opstarten tv. Als de tv een tijdje aanstaat, dan is ie blijkbaar genoeg opgewarmd ;) en werkt de Guide iets soepeler...maar alsnog erg traag. menu hetzelfde verhaal...iets minder traag dan Guide, maar toch...traag :X
Wat ik me net bedacht, misschien heeft het ook met menu-transparantie te maken?
Je zou eens met de volgende instellingen kunnen spelen en kijken of dat wat uitmaakt:
System > Accessibility > Menu Transparency
System > Accessibility > High Contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wekko306 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:49:
[...]

Wat ik me net bedacht, misschien heeft het ook met menu-transparantie te maken?
Je zou eens met de volgende instellingen kunnen spelen en kijken of dat wat uitmaakt:
System > Accessibility > Menu Transparency
System > Accessibility > High Contrast
Interessant...is altijd het proberen waard. Bij mij staan ze overigens op de standaard setting weet ik uit m'n hoofd...ik heb aan beide settings nooit ietsveranderd.

Vanavond meteen even nakijken / proberen...

Edit : heeft helaas niets geholpen.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 20-07-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo Teeuwen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-10-2022
Is jullie ook al opgevallen dat YouTube filmpjes die zijn opgenomen in 1920x1080 nu ook worden weergegeven in deze resolutie (voorheen niet hoger dan 1280x720). Ik denk dat het met een van de laatste firmware updates is meegekomen. 4K filmpjes worden ook op 1080p weergegeven, dit zal wel niet veranderen door het gebrek aan VP9 ondersteuning. 60FPS filmpjes worden afgespeeld in 30FPS, hier is misschien nog wat te halen met toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
O? ik dacht dat 4K Youtube ook echt als 4K werd weergegeven, de beelden waren in ieder geval haarscherp.
Is dat laatst veranderd of heb ik stiekem naar 1080p gekeken terwijl ik dacht dat het 4K was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo Teeuwen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-10-2022
Je kan dit zelf controleren door in de YouTube APP naar instellingen te gaan en dan de optie "Videogegevens Weergeven" te activeren (helemaal rechts). Nu krijg je bij het afspelen een overlay met de videogegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
@Stefanox, kun jij mij vertellen of het zinvol is om de OCB los te koppelen en de tv nog eens van nieuwe firmware te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

jawel, zorg dat je up to date bent met de laatste firmware.
ben zelf ook even wat dieper in dit issue gaan verdiepen en heb wat dingen uitstaan betreffend bovengenoemde problemen, kom hier op terug.
Louike1980 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:50:
@Stefanox, kun jij mij vertellen of het zinvol is om de OCB los te koppelen en de tv nog eens van nieuwe firmware te voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 601307

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:48:
O? ik dacht dat 4K Youtube ook echt als 4K werd weergegeven, de beelden waren in ieder geval haarscherp.
Is dat laatst veranderd of heb ik stiekem naar 1080p gekeken terwijl ik dacht dat het 4K was??
Dacht ik ook, maar met de setting die Marlo aangeeft zie ik inderdaad dat het 1080p is. Overigens wel met een snelheid van gemiddeld 52.000 Kilobits, dat is best aardig. De upscaling van deze beelden is zeer goed.

Voor echte 4K beelden via youtube is de OCB nodig, die ondersteunt de VP9 codec die youtube gebruikt. Zit nog te twijfelen of ik die ga kopen, ondanks de niet al te fraaie reviews hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Anoniem: 545455 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:18:
ben zelf ook even wat dieper in dit issue gaan verdiepen en heb wat dingen uitstaan betreffend bovengenoemde problemen, kom hier op terug.

[...]
Like :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Anoniem: 545455 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 21:18:

[...]
oke, dan hoop ik dat ik 'm daarna wel gewoon weer aan de praat krijg. Ik ging er vanuit dat de OCB rechtstreeks met het paneel babbelde maar is het dan meer een combinatie van de twee moederboarden die samen het werk doen? doet me 'n beetje denken aan de begindagen van SLI |:(

bvd

[ Voor 4% gewijzigd door Louike1980 op 22-07-2015 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Firmware 1214 voor de sek komt nu binnen, wordt vervolgd...

Edit,
Ik heb firmware 1214 geïnstalleerd, gevolgd door een factory reset van de sek en vervolgens de installatieprocedure gevolgd. Geen enkele verandering in de te volgen wizard, lijkt nog altijd op een "nieuwe TV wizard" zonder specifieke NL settings. Het resultaat is eveneens onveranderd, alle zenders in 576i

[ Voor 80% gewijzigd door Stefano op 22-07-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-05 14:44
Ik heb nu iets meer dan een jaar de UE48HU7500 en ben er super tevreden mee op één puntje na en dat is de werking van Netflix op het apparaat. Eens in de zoveel tijd is het weer eens raak met de Netflix app, als ik dan een aflevering/film wil gaan kijken krijg ik na 99% laden de melding dat er iets met mijn netwerk aan de hand is. Dit gebeurt zowel via WiFi als kabel en ook op andere WiFi-netwerken blijft dit spelen.

Als ik vervolgens naar mijn telefoon (wifi/4g) of computer (kabel) ga en kijk of het werkt gaat het allemaal als een gek. De ene keer krijg ik geen melding op de Tv, de andere keer is het een AIP-701 melding.
Hebben meer mensen hier last van? Het is icm een KPN glasvezel (100/100) abonnement en Experia Box v8 (wat een verschrikkelijk apparaat is naar mijn mening, maar dat doet er nu even niet toe).

Wat tot nu toe een paar keer heeft geholpen is het uitloggen en opnieuw inloggen in Netflix of om een statisch IP-adres toe te kennen en de google DNS servers te gebruiken (8.8.8.8). Maar sinds afgelopen donderdag mag ook dit niet baten, net als een reset van de Experia Box overigens.

Ik heb me suf gezocht op internet verder, zelfs een volledige reset gedaan van het apparaat en de netflix app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dat mag momenteel niet baten.

Is iemand bekend met dit probleem of heeft er al eerder mee gestoeid? Het is best irritant m.i.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Niet om het goed te praten, maar probleem is m.i. dat het voor Netflix heel lastig is om voor dit soort platformen software te onderhouden en op tijd updates uit te brengen.
Telefoon/PC wordt door miljoenen klanten gebruikt, die Samsung App door een veel kleinere groep en dan moeten ze waarschijnlijk ook nog rekening houden met tientallen type Samsung TV's.

Balen is natuurlijk dat dit de enige mogelijkheid is om 4K te kijken..
Hoop dat er snel een Chromecast komt met 4K support, dan is er een alternatief..

Heb je al contact gehad met support van Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thysiej
  • Laatst online: 28-05 14:44
CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:21:
Niet om het goed te praten, maar probleem is m.i. dat het voor Netflix heel lastig is om voor dit soort platformen software te onderhouden en op tijd updates uit te brengen.
Telefoon/PC wordt door miljoenen klanten gebruikt, die Samsung App door een veel kleinere groep en dan moeten ze waarschijnlijk ook nog rekening houden met tientallen type Samsung TV's.

Balen is natuurlijk dat dit de enige mogelijkheid is om 4K te kijken..
Hoop dat er snel een Chromecast komt met 4K support, dan is er een alternatief..

Heb je al contact gehad met support van Netflix?
Ik vraag mij eerder af of anderen hier ook last van hebben, ik heb lang niet altijd het idee dat ik een update doe waardoor het ineens niet meer werkt. Nu kan Netflix natuurlijk ook een aanpassing gedaan hebben en deze niet doorvoeren in de app voor samsung tv's, maar ook dan zou ik verwachten dat er veel meer mensen last van zouden hebben.

Ik zal het eens oppakken met Netflix, kijken of zij weten waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:59
Thysiej schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Ik vraag mij eerder af of anderen hier ook last van hebben, ik heb lang niet altijd het idee dat ik een update doe waardoor het ineens niet meer werkt. Nu kan Netflix natuurlijk ook een aanpassing gedaan hebben en deze niet doorvoeren in de app voor samsung tv's, maar ook dan zou ik verwachten dat er veel meer mensen last van zouden hebben.

Ik heb hier ook een paar X mee te maken gehad met de 48hu7500, momenteel gaat het al lange tijd goed!
Uiteraard is dit bekend bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Het uiteindelijke advies van het webcare team Samsung (via Facebook) is als volgt:

Hoi Stefan, we hebben nagevraagd bij een productspecialist. Ze adviseren een Hulp op Afstand-sessie of het brengen van het toestel naar een carry-in punt. Aangezien je al eerder een Hulp op Afstand-sessie hebt doorlopen zou je nog naar een carry-in punt kunnen gaan. Je kunt dit regelen via jouw verkoper of via Selectro: http://spr.ly/6180BEG1r ^WY

Mijn antwoord:

Hallo Samsung,

Ik heb helaas behoorlijk twijfels over deze route aangezien de sek weldegelijk lijkt te functioneren maar "slechts" onjuist geconfigureerd lijkt te worden tijdens de installatie procedure. Maw een softwareprobleem dat waarschijnlijk slechts bij zeer specifieke 2014 UHD TV's speelt. Ik vraag me dan ook af hoe Selectro kan troubleshooten zonder over mijn tv te beschikken?

Is de mogelijkheid van een softwareprobleem uberhaupt met de productspecialist besproken, zijn advies lijkt vrij vertaald namelijk op:
- Deze klant volgt niet de juiste installatie procedure > hulp op afstand
- De sek is hardwarematig defect > Selectro.
In het geval van een software probleem in combinatie met mijn specifieke TV zullen beide opties niets opleveren.

Daar komt bij dat ik tbv carry in mag kiezen tussen Rotterdam of Arnhem, niet echt om de hoek vanuit Utrecht.

Ik zal derhalve de sek bij mijn leverancier omruilen, indien de nieuwe sek dezelfde problemen geeft, lijkt mij dat jullie de juiste route mogen kiezen namelijk: Een technicus ter plaatse met voldoende toegang tot hard/software/logfiles om de oorzaak te bepalen?
Afgesproken?

Ik ben dus nog geen steek verder :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 13:41

Bever!

3

Hebben ze geen thuis service bij samsung? kan toch haast niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Jawel, maar niet voor SEK's, alleen voor TV's. Eerst moet dus vast staan dat de SEK naar "behoren" functioneert en dan pas gaan ze iemand langs sturen, waanzin natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:55
Thysiej schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:34:
[...]

Ja heb dit meer dan 10x gehad. Een fabrieksreset Leek telkens de enige optie. Dat is ook wat netflix aanrade.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat als je uitlogt in Netflix en dan opnieuw inlogt het weer werkt en er dus geen complete reset nodig is.
Wat ik verder nog gedaan heb is de snelstart functie uitgeschakelt. Nu duurt het langer voor ik iets kan bedienen als ik de tv aanzet maar loopt hij niet meer vast.
Eerder liep hij veelvuldig vast in het smarthub menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Misschien bevat de nieuwe versie van Netflix bugfixes? Hij zou beschikbaar moeten zijn

http://blog.netflix.com/2015/07/evolving-tv-at-netflix.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Cool, een nieuwe major update. ik ben benieuwd wanneer we de update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Kleuvert schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:13:
[...]

Ja heb dit meer dan 10x gehad. Een fabrieksreset Leek telkens de enige optie. Dat is ook wat netflix aanrade.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat als je uitlogt in Netflix en dan opnieuw inlogt het weer werkt en er dus geen complete reset nodig is.
Wat ik verder nog gedaan heb is de snelstart functie uitgeschakelt. Nu duurt het langer voor ik iets kan bedienen als ik de tv aanzet maar loopt hij niet meer vast.
Eerder liep hij veelvuldig vast in het smarthub menu.
Zoals jij aangeeft, het afmelden en opnieuw aanmelden is vaak voldoende. Daarnaast inderdaad 'snel starten' uitzetten, als ook de security (Antivirus) optie op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Ik weet niet of dit het juiste topic voor mn probleem is maar aangezien ik het in de tv zelf zoek toch maar hier geplaatst.

Mij lukt het maar niet om full 3D materiaal af te spelen.
Half 3D gaat echter wel weer prima.
Ik heb al diverse 3D films en imax-films als volledige bestanden gedownload maar alles wordt gewoon afgespeeld als 2D
Als afspeelmedium heb ik de pc (aangesloten met een highspeed HDMI),mediaspeler mede8er en de mediaplayer in de tv zelf ,DS-video.
Welk afspeel medium ik ook probeer,alles blijft 2D.
Nu twijfelde ik aan de films die ik binnen haalde of ze wel daadwerkelijk 3D waren maar ik heb er nu zo veel al geprobeerd dat ik dit nu wel durf uit te sluiten.

Waarom zoek ik het in de tv?
Omdat ik mij nog kan herinneren dat ik in het begin een melding kreeg als er 3D materiaal afgespeeld werd. (Dit was bij half 3D)
Nu krijg ik hier nooit meer een melding van als ik een side by Side 3D film afspeel. Ga ik het 3D menu in en activeer ik de 3D optie werkt het echter prima en heb ik 3D beeld Echter de melding dat er 3D materiaal afgespeeld wordt blijft achterwege. Mijn hoop is dan ook dat door het achterwege blijven van de 3D detectie ik geen full 3D materiaal kan afspelen.

Iemand enig of dit een setting in de tv kan zijn?
Of enig idee wat het anders zijn kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Laatst online: 27-05 08:02
Als ik mij niet vergis ondersteunen de meeste playera wel h-sbs 3d maar geen full 3d.

Destijds zocht ik dat ook en toen kwam ik uit bij de popcorn hour a400 als een van de weinige die dat wel doet.

Hoe actueel dat nog is, weet ik niet (heb hem al een jaar) maar tv speelt bv geen bluray-iso's af en dat kan die a400 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
@boefje79
Bedankt voor je reactie.
Dus als ik jou goed begrijp speelt de mede8er hoogstwaarschijnlijk geen full 3D af? Dit moet ik dan even nakijken,ik dacht zelf in eerste instantie wel namelijk maar misschien heb jij gelijk.
Of de mediaspelers in de tv full 3D aan kan is nergens te vinden. Zou idd maar zo kunnen. Maar dan heb ik nog 1 medium over die het zeker weten wel zou moeten kunnen,mijn pc.
De specs van de pc zijn ruimschoots voldoende qua grafischekaart en processor (speel er games mee),HDMI kabel moet ook goed zijn (pas gekocht,highspeed)..diverse players en settings geprobeerd maar ook met de pc krijg ik geen full 3D voor elkaar. Nu wil ik bij de pc nog voor mogelijk houden dat daar iets niet goed zit ,qua setting bijvoorbeeld,omdat hier zoveel bepalende factoren zijn. Ben jij hier misschien bekent mee?

Edit:even opgezocht..je hebt gelijk. Full 3D wordt pas ondersteund van af MED600x3D. Ik bezit de MED500x2. Dan zal de mediaplayer in de HU7500 denk ik ook geen full 3D ondersteunen waardoor alleen de pc idd overblijft als medium om full 3D af te spelen. Dan blijft voor mij nog steeds de vraag staan,waarom geeft mijn tv geen signaal af als ik 3D materiaal stream. Zowel Side by Side 3D als full 3D wordt niet gezien door de tv als 3D materiaal. Side by Side 3D kan ik nog handmatig activeren waardoor het werkt maar full 3D wil op geen enkele manier lukken. Eventuele ideen en tips hoor ik heel graag 👍

[ Voor 26% gewijzigd door melly op 30-07-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18:19
Ik was zeer geïnteresseerd in de Sony 50W805c, maar na het lezen van de verhalen hier ben ik er toch maar vanaf gestapt. Android TV staat nog teveel in de kinderschoenen, de vraag is of de (meeste) onvolkomenheden op redelijk korte termijn worden opgelost. Ik heb mijn twijfels, zie Philips die vorig jaar Android TV's heeft geïntroduceerd die serieus slecht werkten en in consumenten reviews volledig werden afgebrand. Philips heeft de introductie van de 2015 lijn niet voor niets uitgesteld tot na de zomer.

Heb uiteindelijk een Samsung UE48HU7500 gekocht. Kost 200 EUR meer dan de W805c, maar de Samsung heeft een uitstekende beeldkwaliteit en alles werkt zoals het hoort. Alle apps doen het feilloos, Netflix in 4k is magnifiek en zelfs ARC naar Marantz SR7005 doet het prima. Ik hoef niet perse 4k, maar 200 EUR extra voor een perfect werkende TV is ook wat waard. De Samsung is gecalibreerd met de setting zoals hier gedeeld door @dafmay, met als resultaat een subliem beeldresultaat! Een (gemiddelde) gebruiker die vanuit fabriekssettings in het wilde weg aan de knoppen zal draaien, zal nooit maar dan ook nooit zo'n goed resultaat halen. Natuurlijk heb je zoiets als smaak, maar hoe natuurgetrouwer hoe beter. Van hieruit kun je altijd (kleine) aanpassingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefano schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:03:
Jawel, maar niet voor SEK's, alleen voor TV's. Eerst moet dus vast staan dat de SEK naar "behoren" functioneert en dan pas gaan ze iemand langs sturen, waanzin natuurlijk.
Heb een mail gestuurd naar een van de winkels die de SEK 3500 verkopen over de beschikbaarheid. Als antwoord kreeg ik dat Samsung de SEK 3500 heeft teruggeroepen om een niet gespecificeerde reden. De verwachting is dat in de tweede helft augustus de OCB weer te koop is.

Blijkbaar is er dan toch iets mis wat niet met een software update op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Anoniem: 601307 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 11:57:
[...]

Heb een mail gestuurd naar een van de winkels die de SEK 3500 verkopen over de beschikbaarheid. Als antwoord kreeg ik dat Samsung de SEK 3500 heeft teruggeroepen om een niet gespecificeerde reden. De verwachting is dat in de tweede helft augustus de OCB weer te koop is.

Blijkbaar is er dan toch iets mis wat niet met een software update op te lossen is?
Of wel, maar is Samsung (terecht) van mening dat ze de OCB niet moeten verkopen tot die update er is om zo ontevreden klanten te voorkomen. Even afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]

Goed om te horen dat men het product voorlopig heeft teruggeroepen en hopelijk kan men het oplossen zodat we het na aug nogmaals kunnen proberen ;) Ik vind de OCB nog steeds interessant...(voor mijn HU7500)
SjakieZulu schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:21:
...
Heb uiteindelijk een Samsung UE48HU7500 gekocht. Kost 200 EUR meer dan de W805c, maar de Samsung heeft een uitstekende beeldkwaliteit en alles werkt zoals het hoort. Alle apps doen het feilloos, Netflix in 4k is magnifiek en zelfs ARC naar Marantz SR7005 doet het prima. Ik hoef niet perse 4k, maar 200 EUR extra voor een perfect werkende TV is ook wat waard. De Samsung is gecalibreerd met de setting zoals hier gedeeld door @dafmay, met als resultaat een subliem beeldresultaat! Een (gemiddelde) gebruiker die vanuit fabriekssettings in het wilde weg aan de knoppen zal draaien, zal nooit maar dan ook nooit zo'n goed resultaat halen. Natuurlijk heb je zoiets als smaak, maar hoe natuurgetrouwer hoe beter. Van hieruit kun je altijd (kleine) aanpassingen maken.
Goed man...gefeliciteerd met je aanwinst! _/-\o_ Het is en blijft een tv met geweldig mooi beeld (m.n. erg goede zwartwaarden en kleurweergave). Leuk dat je mbv de calibratiewaarden van mijn tv ook een mooi resultaat hebt weten te verkrijgen...dat is zeer de moeite waard.

En nu genieten dan maar.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
[...]

Kun je mij vertellen welke winkel dit was?

Ik vermoed dat dit toch om de aansluit problemen gaat. ik heb los daarvan geen bugs gevonden. Ik kan nu trouwens demo filmpjes afspelen met en zonder HDR-PQ en het verschil is gigantisch. ik denk dat dit apparaat (of de opvolger) waarschijnlijk nog erg populair gaat worden zodra netflix gaat HDR-en de HDR blurays uit zijn.

De Amerikanen op AVS forums zijn trouwens erg positief over update 1219.8 die schijnt een aanzienlijke verbetering te doen in de kleuren en motion engine. (hier is hij nog niet beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Louike1980 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:04:
[...]
Kun je mij vertellen welke winkel dit was?
Ja zeker, dat is plattetv.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Aha, vandaar dat ik nog altijd geen vervangend exemplaar heb ontvangen!

Van welke winkel heb je dit gehoord? (te laat, leuk dat plattetv dat ook even aan mij vertelt :O )

Kan nog altijd software zijn, we merken vanzelf welke firmware op de nieuwe batch verschijnt. Als ze het maar eens oplossen.. 8)7

Edit:

Over 2 weken weer beschikbaar zegt plattetv

[ Voor 26% gewijzigd door Stefano op 30-07-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stefano schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 19:41:
Over 2 weken weer beschikbaar zegt plattetv
Sta op de notificatie lijst, even afwachten maar. De voorraad indicatie is niet het sterkste punt bij plattetv. De SEK 3500 staat al maanden als 'op voorraad' terwijl de box niet leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Alles staat op voorraad, na bestelling krijg je een aantrekkelijk alternatief. Oorzaak, de IT jongens 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:37
Even voor de duidelijkheid, de SEK 3500 zou ook geschikt zijn voor de UE55HU7500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687875

Wellicht kan iemand van jullie mij verder helpen: Een tijdje geleden heb ik de life of pi 4k trailer gedownload met HDR. In eerste instantie kon ik deze niet afspelen vanaf mijn nas met de ingebouwde mediaplayer (melding: bestand wordt nu niet ondersteund). Na de laatste update speelde hij het bestand opeens wel af. Nu heb ik mijn tv (55hu7500) een paar dagen van de stroom moeten halen .... En nu speelt hij ze weer niet af. Vind het maar vreemd en heb geen idee waar ik het in zou moeten zoeken om het weer werkend te krijgen. Iemand enig idee?

Edit: probleem opgelost! WD mycloud uit en aan gezet en het werkt weer!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 687875 op 05-08-2015 21:56 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Wat voor voordeel heb ik met zo'n box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
IMWhizzle schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 01:05:
[...]

Wat voor voordeel heb ik met zo'n box?
Geen grote.
Er zit een snellere processor in en ondersteund nieuwere 4K formaten met waarschijnlijk HDR materiaal.
Dus mocht je dat soort materiaal hebben dan heeft deze box zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Kleuvert schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:56:
[...]

Geen grote.
Er zit een snellere processor in en ondersteund nieuwere 4K formaten met waarschijnlijk HDR materiaal.
Dus mocht je dat soort materiaal hebben dan heeft deze box zin.
Hmmm.. Is het huidig beeldpanel geschikt voor HDR dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
IMWhizzle schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 09:13:
[...]

Hmmm.. Is het huidig beeldpanel geschikt voor HDR dan?
Ja, de huidige mid-range panelen hebben ook HDR zonder crystal dots. je paneel wordt dan op een andere manier aangestuurd (HDR-PQ Perceptual Quantizer) er wordt dan onderscheid gemaakt tussen gewoon wit en full backlight "schijnend" wit (en zwart met local dimming) daardoor krijg je hoger contrast. Dat geld ook voor de HDMI interfaces, die ondersteunen 2.0a (met 4k + HDR meta data). er zijn clips van Life of Pi en Exodus waarmee je e.e.a. kan vergelijken. het verschil is erg groot. Het paneel is 10-bit en je krijgt de volledige kleuren. (ook als je een novatek 4:2:2 moederboard hebt)

[ Voor 9% gewijzigd door Louike1980 op 09-08-2015 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
  • Laatst online: 27-05 16:56
Afgelopen weekend mijn SEK-3500 binnen gekregen.
Deze gebruikt icm mijn UE55HU7500.
Hier mijn ervaring tot nu toe:

Aansluiten fluitje van een cent, gelukkig van te voren gelezen dat je eerste een backup moet maken. deze handeling heb ik niet in de handleiding kunnen vinden. Er zat een quickstart velletje papierr bij de evolution Kit, echter waren deze afbeeldingen onleesbaar.

Voorheen zat mn tv met 1 HDMI kabel op mn Onkyo tx-nr636 aangesloten. Op deze receiver zat vervolgens mn ps4, kodi mediacenter, en Wii.

Dit had als nadeel dat mn beeldinstellingen niet per HDMI poort kon configuren. En mn inputlag was vrij hoog op mn ps4.
Nu alles via de nieuwe evolution kit aangesloten. En audio middels ARC (en CEC) naar mn receiver.
De receiver afstandsbediening heb je dan nauwelijks meer nodig.

Eerste setup: kanalen scannen Ziggo(nid 5555)
Heeft alles gevonden en kon mn kanalen decoderen:
eerste tegenvaller. de HD kanalen staan niet meer op 1,2,3,4,5 etc maar ergens in de 600 reeks
Kan kanalen niet meer scannen door het NID op te geven. Voorheen stonden ze netjes op volgorde.
Oplossing nog niet kunnen vinden.

Eerste keer beeld, WAUW wat een verbetering! Nog nooit zo'n strak beeld gehad.
het is niet 100% te danken aan deze evolutionkit, maar heb het nog nooit zo t gezien op mn buis.
Ik heb voorheen een middenweg moeten vinden tussen scherp, vloeiend beeld en lagere imputlag. Dus heb wat
ruisfilters, kleurenhancers ,en weet ik veel wat terug moeten schroeven om een balans te vinden.
Snelle bewegende beelden op standaard settings zie je wel wat vegen en compressieachtige artifacts.

Vervolgens mn randdevices getest: wii-u, kodi, en ps4 allemaal geluid middels ARC. . kleuren van mariokart knallen van je scherm af. echt een verbetering.

Vervolgens mediacenter film gestart.
hoor vervolgens geen geluid over mn center speaker!
Dus een 5.1/DTS demo blueray gestart.
Inderdaad geen geen geluid over centerspeaker, en ook de rears werken niet.
in de Settings van de TV wat audioinstellingen kunnen vinden. alle opties geprobeerd.
Bitstream, als PCM, en alle subsettings
Op een gegeven moment wel audio gekregen middels PCM-settng. maar mn rear speakers worden over de FRONT's gegooit. tot heden nog steeds niet werkend gekregen,

Netflix gestart, WAUW wat gaat dat snel. geen laadscherm meer. meteen voor je neus.

Video gestart die ik al half had gekeken. , gelukkig werkt het 4k aanbod nog.
Vervolgens merk ik dat vooruit spoelen in netflix niet werkt. Geeft bij elke video een foutmelding. gedurende het hele weekend. Ligt meer aan de APP dan aan SEK, maar het is er niet beter op geworden:

Positief:
+Tizen werkt prima, fijn OS
+ fijne nieuwe remote, pointer werkt goed
+ Beeldqualiteit
+TV start sneller, sluit sneller af.
+nieuwe codecs

Negatief:
- Nog niet ondersteund ziggo? HD kanalen niet netjes op rij)
- SEK wordt warm
- SEK maakt geluid. fangeluid. niet echt storend.
- ARC niet goed werkend gekregen met zelfbouw KODI
- app aanbod

redelijk positief over deze SEK, maar geen 400euro waard. het voeltalsof ik een duur betaalde beta-tester ben,

Where ever you go, there you are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@rikm...dank voor de uitgebreide review/info!

Wat mij verbaast is dat jij blijkbaar wel meteen alle HD zenders gewoon in HD kreeg ipv SD...zoals bij zo'n beetje iedereen in dit topic (incusief mijzelf).

Precies zoals jij aangeeft vind ik eur 400 aan de hoge kant en omdat het bij mij in 1e instantie niet heeft gewerkt (HD kanalen in SD ipv HD), en de Box retour is gegaan, twijfel ik erg om de stap nogmaals te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
Ik check nog even de daadwerkelijk uitput vanavond, weinig tv gekeken dit weekend. Maar beeldqualiteit was aanzienlijk beter dan SD kanalen. Dus kan haast niet anders zijn dan HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
rikm schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:45:
Ik check nog even de daadwerkelijk uitput vanavond, weinig tv gekeken dit weekend. Maar beeldqualiteit was aanzienlijk beter dan SD kanalen. Dus kan haast niet anders zijn dan HD.
Ja dat moet meteen opvallen...dat was bij mij zeker het geval toen bijv NPO1 HD werd getoond na de installatie van de Box...ik zag direkt dat het geen HD was en Info knop gaf inderdaad aan 576 (SD).

Wat ik mij dus afvraag is of andere mensen die de OCB recent hebben geinstalleerd inmiddels dit probleem hebben weten op te lossen, en of de OCB gewoon volledig en correct functioneert?

Edit : ik lees zojuist pas verderop in topic dat de OCB is teruggeroepen door Samsung en pas half augustus weer beschikbaar is (waarschijnlijk/hopelijk met alle installatie issues opgelost).

[ Voor 28% gewijzigd door dafmay op 10-08-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Ik vraag me af of ze ook echt een hardware revisie gaan doorvoeren. ik vermoed dat ze met een nieuwere firmware afgeleverd gaan worden. welke ook werkt met de actuele firmware van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
I hope so...ben erg benieuwd naar jullie bevindingen tzt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
rikm schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:54:
Vervolgens mediacenter film gestart.
hoor vervolgens geen geluid over mn center speaker!
Dus een 5.1/DTS demo blueray gestart.
Inderdaad geen geen geluid over centerspeaker, en ook de rears werken niet.
in de Settings van de TV wat audioinstellingen kunnen vinden. alle opties geprobeerd.
Bitstream, als PCM, en alle subsettings
Op een gegeven moment wel audio gekregen middels PCM-settng. maar mn rear speakers worden over de FRONT's gegooit. tot heden nog steeds niet werkend gekregen,
Gaat ook niet werken, want 5.1 passthrough (via HDMI naar ARC) werkt niet. Dus je moet helaas alles weer via je receiver laten lopen als je 5.1 wilt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
bedankt voor je reactie, ik heb nog even gegoogled, en geen 5.1 over arc lijkt niet een beperking van Arc.
Ook heeft de SEK de optie om het geluid te verpakken over DTS..

Nog wat extra bevindingen sinds gister avond.

*heb gelukkig wel HD kanalen output geeft aan 1080i
*Als je de tv aan zet duurt het stukken langer voordat je de EPG in kan, ik gebruik de epg altijd om te zappen van kanalen. dit kan wel tot 30 seconden duren. De smarthub reageert wel direct.
Eenmaal in de EPG, dan werkt het vervolgens wel snel best vervelend puntje dit.

Ook duurt het 3 a 4 keer langer voordat de tv het geluid over de receiver gooit,
Eerst komt het over de tv speakers

[ Voor 62% gewijzigd door rikm op 11-08-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
Zojuist het volgende bericht gekregen:

Onlangs heeft u een Evolution kit (SEK-3500U/XC) aangeschaft bij ons, om uw TV te upgraden naar het nieuwe 2015 Tizen platform. Samsung heeft ons gemeld dat de software op deze kit een kleine aanpassing nodig heeft, waarvoor Samsung de kit retour moeten halen. Onze excuses voor dit ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
Net half uur met livechat van samsung gezeten.
samenvatting /copy paste:

Klacht rikm:
ik heb deze evolutionkit pas sinds zaterdag in huis. En ik ervaar , enkele issues. en op dit moment kan ik nog niet echt spreken van een noemenswaardige upgrade van mn oude tv ervaring.

Samsung:
Hoi Rick, dat is vervelend om te horen. Ik ga voor je nakijken waarom dit terug geroepen is

Rikm:
dus ik ben heeel benieuwd wat deze firmware upgrade inhoud, en of dit dingen aanpakt/oplost die ik ervaar

Samsung:
Snap ik helemaal, ik ga dit meteen voor je nakijken

20 min later....

Samsung:
Excuses voor het lange wachten. Het was even wat uitzoeken. Het lijkt erop dat de winkelier dit heeft teruggeroepen. Ik kan niet precies achterhalen waarom deze is teruggeroepen, maar dit zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat Samsung het product wil optimaliseren.

Rikm:
vreemd
het is een samsung brief met als antwoordnummer:
Samsung Electronics Tav. Bart <KNIP> Antwoordnummer 10157 2600 VB DELFT

Samsung:
Ik kan er helaas niets over vinden bij Samsung. Uiteraard wel excuses dat deze herroepen moet worden. Maar ik durf niet te zeggen wat de aanpassing in de software zal zijn.

Rikm:
jammer dat je er niets over kan terug vinden. Hoe, of bij wie kan k hier wel achter komen?
Een terugroepactie die je niet zomaar, er zit dan een serieuze defect in.

Samsung:
Heb je bij je winkelier geïnformeerd?

Rik van Maurik
nope. Terugroepactie is brief van samsung. Dus ik klop nu aan bij samsung

Samsung:
Nogmaals excuses voor het lange wachten! Je geeft aan problemen te ervaren. Daarom mag je het product kosteloos opsturen naar ons antwoordnummer en dan zal dit zo snel mogelijk verholpen worden. Wat er precies gaat gebeuren heb ik helaas niet kunnen achterhalen.
Het staat waarschijnlijk ergens in het Koreaans, die taal spreekt helaas niemand hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Wat voor schandalige klantenservice is dit nou weer?

Overigens iemand ook op de chat gesproken die mij vertelde dat de UE55HU7500 niet geschikt zou zijn voor ultra HD bluray.

Dit noem je toch geen service. In de tussentijd mag iedereen wel de hoofdprijs betalen. Belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
rikm schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:47:
Net half uur met livechat van samsung gezeten.
<Knip>
Het is toch bijna grappig te noemen. Ik heb het al eerder in dit topic gezegd, maar de (Nederlandse) Samsung klantenservice is echt om te janken zo slecht op de hoogte van alles. Als je als consument ook maar een beetje rondneust op internet weet je al veel meer dan de gemiddelde klantenservicemedewerker van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

rikm schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:46:

Fijn dat de sek blijkbaar gaat werken, welke firmware draai jij? sek en tv

Samsung support kan je rustig overslaan, die weten niks, doen niks en ondernemen geen actie, triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
rikm schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:46:
bedankt voor je reactie, ik heb nog even gegoogled, en geen 5.1 over arc lijkt niet een beperking van Arc.
Ook heeft de SEK de optie om het geluid te verpakken over DTS..

*Als je de tv aan zet duurt het stukken langer voordat je de EPG in kan, ik gebruik de epg altijd om te zappen van kanalen. dit kan wel tot 30 seconden duren. De smarthub reageert wel direct.
Eenmaal in de EPG, dan werkt het vervolgens wel snel best vervelend puntje dit.

Ook duurt het 3 a 4 keer langer voordat de tv het geluid over de receiver gooit,
Eerst komt het over de tv speakers
Dank voor de extra info. Blij te horen van de full HD zenders. Jammer van de andere puntjes (waarschijnlijk voor mij persoonlijk wel overkomelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Even voor de duidelijkheid. Is de HU7500 nou compatibel met HDR bluray is zonder de SEK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
@IMWhizzle: Nee

Je kan dat videobestand wel afspelen. dat kan ik met bijvoorbeeld XBMC ook. maar je ziet de HDR pas als je het via de OCB afspeelt.

Het verhaal van RikM komt overeen met mijn ervaring. ik heb ook de klantenservice gebeld over de terugroepactie maar ze zeiden dat daar helemaal niets van klopt. er is geen terugroepactie en de SEK-3500U is nog niet uit in NL = geen support.

super geregeld daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
Het verhaal van RikM komt overeen met mijn ervaring. ik heb ook de klantenservice gebeld over de terugroepactie maar ze zeiden dat daar helemaal niets van klopt. er is geen terugroepactie en de SEK-3500U is nog niet uit in NL = geen support.

super geregeld daar
Wat een zooitje, ik heb een brief van samsung in mn handen, met een contactpersoon die bij samsung werkt. zelfs zn linkedin geeft aan dat hij bij samsung werkt
En een excuus plus 6 maanden gratis videoland toegang als compensatie.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja het is uitermate duidelijk dat Samsung helemaal niet thuis geeft vwb service. Dat lees ik hier meermaals, maar ook in de diverse Samsung mobieltjes (S6, Note4, enz) topics op GoT. Sterker nog, tot nu toe slechts&alleen horror-verhalen gelezen over de service van Samsung. Het is dat ik zowel een tv als mobiel van Samsung heb 8)7 :z

In de toekomst maar eens goed achter de oren krabben over het wel/niet weer voor Samsung te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 08:37
Youtube werkt vandaag niet op de tv, iemand anders hetzelfde "probleem"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
rikm schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:54:
<knip>
Eerste setup: kanalen scannen Ziggo(nid 5555)
Heeft alles gevonden en kon mn kanalen decoderen:
eerste tegenvaller. de HD kanalen staan niet meer op 1,2,3,4,5 etc maar ergens in de 600 reeks
Kan kanalen niet meer scannen door het NID op te geven. Voorheen stonden ze netjes op volgorde.
Oplossing nog niet kunnen vinden.
<knip>
Ik ken die SEK-3500 niet. Maar wat betreft de kanalen, komt het instellen daarvan bij een dergelijk apparaat overeen met de procedure op Sammsung tv-toestellen en is die net als bij de tv zelf niet regioafhankelijk?
Ik heb destijds met mijn Samsung tv hier ook korte tijd mee zitten puzzelen, want de gedrukte handleiding is tegenwoordig uiterst summier.
Niettemin kreeg ik al gauw het volgende lijstje in handen en voerde dat succesvol uit:
Modulatie : 64QAM (staat doorgaans al standaard aangegeven)
Symboolfreq : 6900
Netwerk ID: Die 5555, is denk ik default (voor Begië misschien?)
Noord Holland 43136
Gelderland 43142
Flevoland 43138
Brabant 43144
Friesland 43140
Zuid Holland 43146
Heb je hier misschien iets aan? Mocht je net als ik abonnee zijn bij Ziggo.

Rechtstreeks op de tv (dus met uitgeschakelde mediabox) had ik hier overigens alleen op NPO 1, 2 en 3 wat aan, althans wat betreft HD, want alle andere zenders die (in mijn geval) Ziggo uitzendt staan ergens achteraan op SD in de 900-reeks. En ik kan die dan ook in die situatie alleen op die kanaalnummers ontvangen.

Ziggo (bijvoorbeeld) zendt dan ook alleen maar NPO 1, 2 en 3 in HD uit, alle andere kanalen in SD.
Geen idee natuurlijk bij welke provider je zit, maar ook bij andere providers zal het neem ik aan wel ongeveer net zo zijn als bij Ziggo. Daar gaat een uitgebreider abonnement gepaard met een mediabox of met een ci-kaart. Past die ci-kaart (of ci+) ook op de SEK-3500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikm
zonder de SEK dus met het oude os had je echt de optie om ziggo als provider te kiezen.(zoals je ook op de ziggo site terug kan vinden) .

MOmenteel kan je alleen de complete frequentieband afscannen, hij vind dan ook netjes ALLE kanalen. Maar de volgorde is anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
En gehoorzaamt hij ook niet als je enkel die Netwerk ID verandert in de regiocode uit het lijstje die voor jou van toepassing is? Want je vertelt dat die nu 5555 is en ik leidt daar uit af dat je daar wat anders voor kan invullen.. Is het niet zo dat je hem helemaal afgezien van wel of niet kunnen opgeven van Ziggo of UPC daarmee alleen maar vertelt in welke volgorde hij de frequentieband moet scannen? Van elke regio installeert de tv namelijk bij gebruik making van die regiocodes ook provinciale en regionale zenders.

In mijn vorige bericht uitte ik de veronderstelling dat die 5555 misschien voor België was. Dat was een vergissing van me, want de landinstelling op de tv doe je apart. Maar het kan natuurlijk daar wel een regiocode zijn.

Verder geen idee waar die 5555 bij hoort, mogelijk bij een andere provider in een ander land, En dan lijkt me die totaal andere volgorde heel aannemelijk. Ziggo heeft namelijk niet het wereldmonopoly en Samsung is niet alleen maar getrouwd met Ziggo.

edit:
In onderstaande reactie wordt die 5555 of 05555 ook genoemd, lijkt me aannemelijk dat het een defaultcode is, maar daarmee vertel je niet in welke regio je zit en misschien zelfs ook niet in Nederland. Daarom lijkt het me het proberen waard om daar wat anders voor in te vullen. Het lijstje dat ik in m'n vorige bericht gaf vond ik ook op de site van Ziggo en dat betreft dus codes van Ziggo.

Of heb je een en ander al geprobeerd? In dat geval vrees ik dat ik er maar weinig meer aan kan toevoegen.

Edit2:
Zie eveneens onderstaande reactie, niet alleen voor Philips, ook voor andere. Uit eigen ervaring namelijk ook voor Samsung van 2015. En met de specifieke provinciecode zit er inderdaad een zender tussen voor die provincie en van andere provincies niets. Heb je ze met 5555 misschien allemaal?

Nog één opmerking. Heeft dit apparaat misschien toch een land-instelling die je mogelijk over het hoofd zag? Want ook dan weet ik uit eigen ondervinding dat je als je dat negeert een andere kanalenvolgorde krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Techneut op 12-08-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Instellingen voor Ziggo volgens hun website:
Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555 of 05555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Neem aan dat de OCB Ziggo gecertificeerd wordt, de 2015 tv modellen van Samsung gebruiken dezelfde soort box en software.

Wel schrijnend om te zien hoe slecht Samsung haar eigen producten kent. Helaas zijn ze daar geen uitzondering in, het mag niets kosten.

@Techneut: die alternatieve netwerk id's zijn bij Ziggo bedoeld voor Philips tv's van 2010 en 2011. Die kunnen de 5555 niet onthouden. Maar proberen kan geen kwaad.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 601307 op 12-08-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 22:26
Ja, ik heb hier ook last van , Youtube start wel op , maar als je een filmpje kiest blijft hij op 'laden' staan.
Na een poos komt de melding dat er een fout is opgetreden.
stijnec1 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:32:
Youtube werkt vandaag niet op de tv, iemand anders hetzelfde "probleem"?

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:35
Allen,

Heb een probleem met CEC/ARC van mijn 55 HU7500 i.c.m. een Onkyo NR-TX646 (en KPN tv kastje).

Als ik tv wil kijken dan start ik de activity 'TV kijken' via mijn harmony.

Deze zet de onkyo op kanaal 'CBL/SAT' de TV op HDMI 4 en het tv kastje aan.
Ik heb dan beeld.
Alleen na +/- 30 sec gaat mijn Onkyo naar kanaal 'TV'.

Na veel geprutst te hebben ben ik er achter gekomen dat het probleem verholpen is als ik de CEC uitzet op de TV (Alleen werkt ARC dan niet meer).
Of wel, blijkbaar stuurt de TV een signaal naar mijn versterker om naar kanaal 'TV' te gaan.

Opzich werkt het weer goed als ik weer terug switch van 'TV' naar 'CBL/SAT', maar praktisch is anders.

De optie is om dan kanaal 'TV' te gaan gebruiken, maar het vreemde dan is dat ik ook eerst beeld heb, maar na +/- 30 sec deze ook weer weg valt.
Dus daarom ook weer geen optie.

Hebben meerdere mensen hier last van (onkyo i.c.m. HU7500)?

• rikm
Ik heb precies dezelfde setup tv en receiver. en bij mij gebeurd het ook , maar heeeel erg incidenteel. nooit naar een oplossing gezocht. en bij \gebeurde het dan hooguit 1x

Voor de hand liggende vraag: TV firmware up2date? en onkyo receiver nieuwste firmware?

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-05 08:37
RockGoosex schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:03:
Ja, ik heb hier ook last van , Youtube start wel op , maar als je een filmpje kiest blijft hij op 'laden' staan.
Na een poos komt de melding dat er een fout is opgetreden.

[...]
Werkt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:35
rikm schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 14:55:
Ik heb precies dezelfde setup tv en receiver. en bij mij gebeurd het ook , maar heeeel erg incidenteel. nooit naar een oplossing gezocht. en bij \gebeurde het dan hooguit 1x

Voor de hand liggende vraag: TV firmware up2date? en onkyo receiver nieuwste firmware?
ja beide zijn up to date.

Het vreemde is dat een kameraad met een oudere versie onkyo (weet effe het type niet meer) hetzelfde probleem heeft.

Bij mij gebeurd het ook alleen als ik alles vanuit standby inschakel.

Als je van bijv. streamer naar Tv kijken ga, dan werkt het allemaal wel goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-05 22:26
ja , gelukkig wel , vindt het toch wel fijn YouTube kijken op mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:21
IMWhizzle schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:46:
Wat voor schandalige klantenservice is dit nou weer?

Overigens iemand ook op de chat gesproken die mij vertelde dat de UE55HU7500 niet geschikt zou zijn voor ultra HD bluray.

Dit noem je toch geen service. In de tussentijd mag iedereen wel de hoofdprijs betalen. Belachelijk.
He, wat?! Ik heb hier een 65hu7500 aan de muur hangen zodat ik dat de komende jaren niet hoef te vervangen, en dan is ie ineens niet ultra hd blu ray ready? Hij heeft toch hdmi 2.0 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
TFDev schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:09:
[...]

He, wat?! Ik heb hier een 65hu7500 aan de muur hangen zodat ik dat de komende jaren niet hoef te vervangen, en dan is ie ineens niet ultra hd blu ray ready? Hij heeft toch hdmi 2.0 :/
Als je een Bluray speler hebt die UHD Bluray aankan kan je je discs gewoon kijken, maar niet alle voordelen volledig benutten: http://www.digitaltrends....y-specs-dates-and-titles/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMWhizzle
Wekko306 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:30:
[...]

Als je een Bluray speler hebt die UHD Bluray aankan kan je je discs gewoon kijken, maar niet alle voordelen volledig benutten: http://www.digitaltrends....y-specs-dates-and-titles/
Met de SEK heb je deze opties wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CPMY
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-12-2024
Hi All,

Ik heb een Samsung ue55hu7500 tv en een Bose cinemate 130 set.
De tv is aangesloten op de Bose set via de HDMI4 (ARC).

Tot vorige week werkte dit prima, maar sinds een paar dagen lijkt de tv de Bose set niet meer te "zien". Er komt geen geluid uit de Bose als ik de source van Bose op TV heb. Ook gaat hij niet meer automatisch aan en uit als ik de tv aan/uit zet.

Ik heb de Bose set aangesloten op een andere tv in huis, en dan werkt hij nog prima. Lijkt dus aan de tv te liggen. Ik heb met andere HDMI kabel getest, alle instellingen reset, stroom er af, etc... Niets lijkt te werken.

Iemand hier een tip?

Dank!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 689848

Hallo,

Ik heb net een UE55HU7500 gekocht, prachtig tv met geweldig beeld. Maar ik heb 2 problemen, ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

ten eerste is er bij sommige blu ray films zon 15-20 cm van onderen een balk van zon 10 cm breed te zien die bij lichte scenes heeft deze een donkere waas, bij donkere scenes juist een wittige waas. Deze was bijvoorbeeld te zien bij interstellar en de 3d versie van Avatar, maar bijvoorbeeld niet bij de 2d versie van Avatar en ook niet bij digitale tv. Enig idee wat het probleem is en of ik er iets aan kan doen?

ten tweede heb ik bij 3d kijken een probleem. Ik vind het 3D beeld trouwens fantastisch, maar de tv schakelt zich uit telkens als ik zo'n 8-10 minuten heb gekeken. Als het gebeurd zie je de lampen en de stereo die op dezelfde groep zitten ook even minder fel worden voor het weer oplicht. Vrij irritant. Iemand enig idee hoe dit komt?

Alle hulp is welkom, toch jammer als je wat probleempjes hebt bij zo'n mooie aankoop.

alvast bedankt

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:19
CPMY schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:44:
Hi All,

Ik heb een Samsung ue55hu7500 tv en een Bose cinemate 130 set.
De tv is aangesloten op de Bose set via de HDMI4 (ARC).

Tot vorige week werkte dit prima, maar sinds een paar dagen lijkt de tv de Bose set niet meer te "zien". Er komt geen geluid uit de Bose als ik de source van Bose op TV heb. Ook gaat hij niet meer automatisch aan en uit als ik de tv aan/uit zet.

Ik heb de Bose set aangesloten op een andere tv in huis, en dan werkt hij nog prima. Lijkt dus aan de tv te liggen. Ik heb met andere HDMI kabel getest, alle instellingen reset, stroom er af, etc... Niets lijkt te werken.

Iemand hier een tip?

Dank!!
Zelfde combinatie hier. Ik heb meerdere apparaten aan de bose hangen. Bijvoorbeeld een ps4 aan de game-uitgang. Wat wel eens helpt als hij de tv niet pakt is even switchen naar bijvoorbeeld game en dan weer terug naar tv. Dan pakt hij hem wel.
Pagina: 1 ... 32 ... 42 Laatste