Ah, deskundige hulp, dat kunnen we goed gebruiken.
- Uiteraard hebben we de laatste fw op tv en sek staan, 2260 en 1212 in mijn geval (vanmiddag nog niet gecheckt op updates)
- Bij installatie van de sek gebruik ik: Ziggo coax, (wel en geen) Quantis 1.3 cam, netwerkkabel, tv en sek. Randapparatuur is dus niet aangesloten.
- TV heeft factory reset ondergaan (gebruikersinstellingen zijn er nauwelijks), de sek al meer dan 10x
- Wat er gebeurt staat ruim omschreven op de laatste 2 pagina's maar een korte samenvatting:
- Backup draaien op de TV
- Uitzetten TV, spanning eraf
- Aansluiten sek
- Aanzetten TV
- Samsung SUHD bootscherm
- 1 a 2 minuten geen beeld, zwart dus
- Smart TV wizard als ware het een nieuwe TV, dus;
Taal kiezen
Netwerk controleren
Land, Portugal/Spanje/Overig
Tuner instellen (ziggo instellingen moeten geheel handmatig worden ingegeven)
Tijd
Done
Ik zie dus nergens dat de backup wordt teruggelezen (naar een blijkbaar grotendeels generieke sek). en speculeer dat o.a. paneltype en NL tuner settings in de backup staan tbv installatie sek. Ik denk dit omdat het resultaat is:
- beeld op zijn kop, vanaf SUHD bootscherm. Dit heb ik (for the time being) opgelost door in het service menu sek hetzelfde type panel te kiezen als in service menu TV, dit levert overigens nog altijd een raadselachtig typenummer op dus modelnummer in het extended (?) zal ook verkeerd zijn? Ik zit verder aan geen enkele setting in het service menu, maar kijken doen we uiteraard wel, we zijn tenslotte tweakers op zoek naar een oplossing.
- Alle ziggo zenders in 576i
Bij Dafmay loopt de procedure hetzelfde als bij mij, maar hij had geen beeld op de kop, hij zal een ander type HU7500 bezitten dan ik. Hij had eveneens alle zenders in 576i.
Zeg t maar
NB. Ik vind je opmerking over Samsung support raadselachtig.
- Blijft tot op zekere hoogte uit? Dat is de understatement van het jaar en daarnaast een volledig verkeerde handelswijze. Wie dat (als beleid/procedure) verzint kan op cursus, iets met klantvriendelijkheid, managen van verwachtingen, gemiste kansen en consumentenrecht. Heb je mijn gespreksverslag over mijn contact met Samsung support gelezen? Dat is een ijskoude douche ipv een (zoals t hoort) warm bad.
- Achter de schermen wordt hard gewerkt? Zou je dan de klant niet op zijn minst dat gevoel moeten geven? En nog beter, informeren over status quo, komende oplossingen (nieuwe box of andere firmware etc) en doorlooptijden? Ik ben blij dit van je te horen maar (zo via een forum) heeft het natuurlijk weinig met helder communiceren vanuit Samsung te maken. Stefano communiceert nu "enigzins" met Samsung via Facebook, met een beetje goede wil kan je het modern noemen dat de Marketing & Verkoop club(?) wel aan gebruikerssupport doet. Petje af desondanks!
(my two cents)
Nothing personal uiteraard, welkom in dit draadje
[
Voor 26% gewijzigd door
Stefano op 16-07-2015 21:08
]