Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook heel erg benieuwd! Niet alleen naar de snelheid en werking van Guide enz, maar ook specifiek naar de look&feel van het nieuwe Tizen OS.

Heb 'm gekocht op Afterpay basis, dus de levering duurt 1 dag langer, maandag zou het dan worden. Met Afterpay kan ik makkelijk en snel binnen 14 dagen het apparaat retour sturen (en hoef ik niet (lang) te wachten op terugbetaling). Vind ik net even iets prettiger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26
Ok, ja slim om hem op proef te nemen. Is toch wel een bak geld, moet het wel echt waard zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:15:
Ok, ja slim om hem op proef te nemen. Is toch wel een bak geld, moet het wel echt waard zijn..
Exact :) Ik moet namelijk eerlijk bekennen dat ik best behoorlijke twijfels heb over deze aanschaf, het blijft een bak geld, zeker tov de aanschafprijs van de tv. Maar...als de snelheid flink verbeterd (lees : indien de tv door alle menu's en de Guide vliegt ;)) én het Tizen OS werkt prettig / is vernieuwend tov het huidige OS, dan ben ik pas 100% tevreden...zo niet, dan gaat de OCB retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-08 20:06
Begrijp ik het nu goed en "moet" je een speciaal kastje aanschaffen om het menu van de tv normaal werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Daarisdie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:52:
Begrijp ik het nu goed en "moet" je een speciaal kastje aanschaffen om het menu van de tv normaal werkend te krijgen?
Tja we zijn tegenwoordig allemaal onze snelle telefoons en tablets gewend en verwachten dit gebruiksgemak ook op onze tv.

Het is niet zo dat deze tv echt langzaam is. Het gewone instellingen menu voor beeldcalibratie etc werkt vrij vlot. Het smarthub gedeelte daarentegen, is zwaarder en minder responsive. Apps starten relatief snel, maar het is voornamelijk het navigeren wat minder soepel aanvoelt. De ene persoon zal dit sneller gaan irriteren dan de ander.

Ik ben ook wel benieuwd naar Dafmay zijn evaring met de one connect box, mede omdat ik me nog weinig hebt verdiept in de 2015 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarisdie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 16:52:
Snel antwoord...nee, normaliter niet. Maar, zoals je wellicht al hebt gelezen in dit draadje, zijn er 2 types van de HU7500...eentje met snelle cpu (en ventilator aan de achterkant van tv), en eentje met langzamere cpu...deze laatste heb ik (ik kon niet kiezen...luck of the draw) waardoor het zappen, de Guide, Smarthub, en Menu soms behoorlijk traag zijn. En de OneConnectBox heeft een veel snellere octacore cpu, meer RAM, en ook nog eens een totaal anders OS (Tizen). Deze combi zal mijn tv hopelijk een heel stuk user-friendly maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Bedankt voor de antwoorden. En Nee van 2 HU7500 modellen wist ik nog niks van, kwam wat later inspringen in dit topic ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 06:07

Stefano

Ondertitel Not Found

Dikke pret met zo'n One Connect kit, not: :'(

Na aansluiten (plug and play toch?)
- Beeld op zijn kop! Even in het service menu kijken, blijkt dat de kit mijn paneel herkent als een 65A1UU9RH ipv een 85A1UU0SH. Opgelost, beeld niet meer op zijn kop. Hij blijft in het service menu wel een verkeerd TV model aangeven overigens, UE85JS9500 (of is dat het nieuwe modelnummer met kit?)
- Tweede probleem, alle zenders worden op 576i weergegeven. Cam module eruit, gecodeerde zenders weg, dus de cam module wordt gebruikt. Tunertype aangepast zoals zonder One Connect kit, geen resultaat. Ik zoek nog even verder.

Edit, nog geen oplossing gevonden, voorlopig is het maandag met Samsung bellen en zonder kit kijken.

nb, UE85HU7500LXXN 2251 met SEK-3500U/XC 1212

[ Voor 32% gewijzigd door Stefano op 12-07-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:01

Typhone

Who Dares Wins

dafmay schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:38:
@Typhone...mooie aanwinst! (stiekum een beetje jaloers ;)) Ps hoe zit het met weerspiegeling van beeld?

@Qpido80...de lange verlengkabel zou inderdaad zeer goed de verklaring kunnen zijn. Ik heb dit zelf ook gezien bij aansluiten van usb stick / hd met verlengkabel op mijn mediaspeler. Dat gaf hetzelfde effect.
Reflecties nog niet kunnen beoordelen helaas ;)
Hij staat er vooralsnog zo bij: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Dus pak 'm beet over een week heb je het papier er af en dan nog 1,5 week zijn de kabels aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefano schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 21:48:
Dikke pret met zo'n One Connect kit, not: :'(

Na aansluiten (plug and play toch?)
- Beeld op zijn kop! Even in het service menu kijken, blijkt dat de kit mijn paneel herkent als een 65A1UU9RH ipv een 85A1UU0SH. Opgelost, beeld niet meer op zijn kop. Hij blijft in het service menu wel een verkeerd TV model aangeven overigens, UE85JS9500 (of is dat het nieuwe modelnummer met kit?)
- Tweede probleem, alle zenders worden op 576i weergegeven. Cam module eruit, gecodeerde zenders weg, dus de cam module wordt gebruikt. Tunertype aangepast zoals zonder One Connect kit, geen resultaat. Ik zoek nog even verder.

Edit, nog geen oplossing gevonden, voorlopig is het maandag met Samsung bellen en zonder kit kijken.

nb, UE85HU7500LXXN 2251 met SEK-3500U/XC 1212
Tsjonge...dat schiet inderdaad helemaal niet op! 8)7 Ik krijg mijn OCB pas morgen binnen, dus kan je helaas niet helpen. Ben benieuwd te horen wat Samsung aangeeft en of men een oplossing heeft. Ik heb zelf de 48HU7500 met andere FW serie als jij zo te zien.

Wat gebeurt er als jij de OCB weer afkoppelt...werkt de tv dan exact zoals voorheen, of zijn er ook dan issues?
Typhone schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Reflecties nog niet kunnen beoordelen helaas ;)
Hij staat er vooralsnog zo bij: klik
Mooi...lekker zo laten en een boek pakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Afkoppelen is terug naar de oude situatie, geen problem dus.
Inmiddels denk ik dat het probleem in de restore van de backup zit, die heb ik niet gezien. De procedure opnieuw doorlopen inclusief factory resets helpt niet (bij anderen op het avs forum wel). Het lijkt alsof de restore bij eerste power up goed moet gaan om bepaalde settings definitief in de sek te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Stefano op 12-07-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefano schreef op zondag 12 juli 2015 @ 11:03:
Afkoppelen is terug naar de oude situatie, geen problem dus.
Inmiddels denk ik dat het probleem in de restore van de backup zit, die heb ik niet gezien. De procedure opnieuw doorlopen inclusief factory resets helpt niet (bij anderen op het avs forum wel). Het lijkt alsof de restore bij eerste power up goed moet gaan om bepaalde settings definitief in de sek te krijgen.
Goed om te horen en fijn dat terug naar de oude situatie gewoon kan zonder problemen...dat wil je natuurlijk al helemaal niet hebben!

Ik vond dit filmpje nog van iemand die de OCB aansluit en hetzelfde ervaart als jij (beeld op z'n kop) en wijt het aan te vroeg de tv weer aanzetten. Ik denk misschien proberen waard de tv uit, stekker eruit en dan de aan/uit knop achter op de tv een 10 seconden ingedrukt houden zodat alle sap uit de tv wordt getrokken. Daarna OCB aansluiten, stekker erin en tv aan.

YouTube: Samsung SEK-3500u One Connect UHD Upgrade Unbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Thanks, daar ben ik nu toevallig net mee bezig, wachten tot rode lichtje uit is. Heb alles terug gezet, inclusief verkeerde panel en vervolgens een factory reset op de sek. Nu de procedure weer eens door, zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Je moet bij elke handeling super lang wachten en samsung fast boot uitzetten. er gebeuren wat sync handelingen voordat je start met de nieuwe ocb. daarna krijg je de restore wizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Daarisdie schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 20:56:
Bedankt voor de antwoorden. En Nee van 2 HU7500 modellen wist ik nog niks van, kwam wat later inspringen in dit topic ;-).
Ag Samsung is daar heer en meester in, en persoonlijk vind ik het ook niet kunnen wat Samsung bij elke serie doet, 1 model/type etc met 2 verschillende socs, om zo voor hun de kosten tedrukken, met gevolg dit sort akties.

Vandaar dat er bij mij geen samsug meer inkomt, is gewoon keer op keer een gok bij hun, idem doen ze met de lcd panelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Helaas geen suc6, lang wachten op volledige power down, instant on uit.

Het vreemde is dat het allereerste beeld dat ik zag bij eerste keer aanzetten, bootscherm, reeds op zijn kop was. Dat weerspreekt mijn gedachten over de noodzakelijkheid van een restore.

Morgen maar bellen, begin het nu wel zat te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sh*t...dat is balen. Even zien wat Samsung (hopelijk!) nog te melden heeft morgen...

Ik weet dat onze HU7500 niet in de officiele lijst staat van ondersteunde modellen, wel de 7750. Misschien dat het toch wel iets nauwer luistert dan wij allemaal hadden gedacht (en gehoopt!)?

Ps ik ga morgenavond aan de slag met mijn OCB...ik zal zeker mijn bevindingen melden.

[ Voor 62% gewijzigd door dafmay op 12-07-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
je moet het blijven proberen stefano, zelfs als het lukt zal hij ondersteboven het "smart" bootscherm geven. daarna krijg je de restore. vlak daarna gaat hij nog een keer je tv software bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Tja, ik wil je graag geloven maar weet niet wat ik nog anders kan doen. Op zijn kop door de installatie wizard geeft mij nog altijd geen restore maar "slechts" een nieuwe installatie. Het resultaat is steeds hetzelfde, verkeerd paneel en 576i. Het verkeerde paneel kan ik oplossen maar 576i krijg ik niet opgelost, er zal ongetwijfeld iets in het (extended?) service menu verkeerd staan, maar ik heb geen idee wat. Ik zie dat de sek een ander tuner type gebruikt, aanpassen kan wel maar na reboot springt hij terug naar D_T2CS2 ipv D_TCS2 (setting zonder sek)

Suggesties of hulp aan huis blijven uiteraard welkom :D

[ Voor 35% gewijzigd door Stefano op 12-07-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
ik had na het mislukken de sek een service menu reset gegeven. daarna het volgende gedaan: backup starten op je tv menu - wachten - done/afsluiten - wachten - power eraf - wachten - dan een blokje om - power er weer terug op - dan de sek aansluiten - zo heb ik t voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

De sek is al een aantal keren middels service menu gereset, inclusief wachten op volledige power down. Reset van de tv is het enige dat ik nog niet gedaan heb, kan ik nog proberen,

Kreeg jij bij de succesvolle poging in eerste instantie beeld op zijn kop?

[ Voor 17% gewijzigd door Stefano op 12-07-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
het is super frustrerend. ik heb het ook een keer of 8 moeten proberen. pas toen ik een uur was weg gegaan tussen de powerdown en eerste start werkte het. Zodra je "smart" in plaats van SUHD ziet weet je dat het is gelukt. daarna komt de restore wizard en staat hij recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Alright, ik zal het nog eens proberen, inclusief dubbele reset. De nacht is een mooie power down 😊 Dank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Ik heb ook een 7500 en ben geinteresseerd in de one connect box...

Ik heb wat pagina's teruggelezen en als ik het goed begrijp is er nog onduidelijkheid over:

1) is de 7500 wel echt compatible met de box

2) wordt hdr support toegevoegd

Is dat idd de stand op dit moment of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
1) ja, 2) ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Bedankt voor je uitgebreide reactie 😜

Maar is dat echt zo?
Hdr op de 7500 dmv de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dacht dat HDR support toevoegen sowieso niet kon omdat dat een eigenschap van het paneel was.
Wel triest dat er zoveel issues zijn voor zo'n dure addon.. Is blijkbaar de standaard aan het worden bij Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Ik zal een korte samenvatting/review doen van mn ervaring van dit weekend en het doorlezen van 200+ pagina's AVS forums:

Installatie is een draak, heeft me een hele middag gekost, Samsung vond dat het ding defect was, maar het was een kwestie van wachten en blijven proberen. Zodra je 'm aan de praat hebt blijft alles prima werken, ook na een koude boot. oneconnect box is erg handig als je tv strak aan de muur hangt. Motion plus is duidelijk verbeterd, Digital Clean view heb ik op auto gezet deze verminderd vertical banding, Smart Led op High in movie mode geeft naukeurige local dimming. Over het algemeen zijn de menu'tjes trager omdat ze een grafisch effect hebben toegevoegd. Tizen OS ziet er nagenoeg hetzelfde uit als de 2014 software. HDR metadata wordt ondersteund en verwerkt. in hoeverre dit een eigenschap van het paneel is weet ik niet. ik weet wel dat je met een 10bit scherm (golf chipset) in ieder geval alle kleuren tot je beschikking hebt. Op AVS forum staan diverse calibratie settings, dat zal de volgende stap worden.

Als je je upgrade drift kan bedwingen zou ik dat zeker doen (is mij niet gelukt |:( ) alleen de motion plus is merkbaar beter. Verder is het eigenlijk sonde van je geld, zeker als je een Golf chipset tv hebt. Als eind dit jaar de 4k HDR blurays uitkomen kun je wellicht een goeie voor- na vergelijking maken. Maar tegen de tijd dat dit betaalbaar is, is wellicht de sek-4500 al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor de uitvoerige info. Ik ga vanavond aan de slag (vanmiddag levering van de OCB) en ben zeer benieuwd of ik 'm goed geinstalleerd ga krijgen, en daarna welke verbeteringen er zijn op mijn tv. Ik hoop op een soepel en snel systeem (Menu, Guide, Smarthub, enz), en ben benieuwd naar andere (beeld)verbeteringen zoals jij hieronder noemt, als ook naar Tizen. En indien het niet bevalt dan gaat de OCB linea recta terug naar de leverancier...het is anders echt teveel geld voor een half product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
Wat een treurnis dat de installatie zou moeizaam gaat en als je vervolgens eindelijk klaar bent, het resultaat zo beperkt is (menu's die trager zijn 8)7). Volgens mij slaat Samsung de plank op deze manier een beetje mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yep...dat zou te bellaberd voor woorden zijn. Zeker voor een apparaat van eur 400,-- !!! 8)7

Zoals gezegd...vanavond weet ikzelf meer...ben toch wel erg benieuwd (maar geef het slechts 50% kans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16

Wildfire

Joy to the world!

Menu's trager? Terwijl ze nu al traag zijn?

(ik ben verder uiterst tevreden met mijn UE48HU7500 hoor, maar als die OneConnect Box de menu's nog trager maakt dan hebben ze echt een gigantische steek laten vallen, de trage menu's is het enige wat ik minder vind aan de TV)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is (zoals waarschijnlijk zolangzamerhand wel bekend) mijn absolute hoofdreden om de OCB aan te schaffen, dus ja als de menu's nog trager worden dan gaat de OCB meteen retour afzenden, ook al zouden er andere verbeteringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Ter info: Als je met de gewone afstandbediening door de menutjes gaat is het trager vanwege de manier waarop de animaties nu gaan. als je met de muis cursor rond jaagt is het wel snel. Je draait in princype ook de af-fabriek firmware er zal nog het nodige geupdate worden.

@dafmay Volgens mij heb jij de Novetek (versie 2) hardware. dan is deze vergelijking misschien niet van toepassing.

[ Voor 18% gewijzigd door Louike1980 op 13-07-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:00:
Ter info: Als je met de gewone afstandbediening door de menutjes gaat is het trager vanwege de manier waarop de animaties nu gaan. als je met de muis cursor rond jaagt is het wel snel. Je draait in princype ook de af-fabriek firmware er zal nog het nodige geupdate worden.

@dafmay Volgens mij heb jij de Novetek (versie 2) hardware. dan is deze vergelijking misschien niet van toepassing.
Ok dank...maar hoe moet ik dat interpreteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:05:
[...]

Ok dank...maar hoe moet ik dat interpreteren?
V1 = heeft de Golf-p Chipset (snellere cpu en meer memory)
V2 = heeft de Novatek chipset (tragere cpu minder memory)

Als je een versie 2 tv hebt heb je waarschijnlijk al tragere menu's en is de upgrade meer zinvol als wanneer je een snellere v1 tv hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:10:
[...]

V1 = heeft de Golf-p Chipset (snellere cpu en meer memory)
V2 = heeft de Novatek chipset (tragere cpu minder memory)

Als je een versie 2 tv hebt heb je waarschijnlijk al tragere menu's en is de upgrade meer zinvol als wanneer je een snellere v1 tv hebt.
Dank duidelijk, en inderdaad ik heb de rete-trage versie (Novatek). Nou ja...allemaal op voorhand er mee bezig zijn, eerst vanavond maar eens afwachten of ik de OCB wel gewoon goed geinstalleerd krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike...ik heb onderstaande in mij hoofd als procedure voor het installeren van de OCB...is dat juist wat jou betreft?

- FW update doen / nakijken of er een nieuwe versie is
- Samsung Quick Start uitzetten
- Backup maken van huidige settings (optie in Menu > System)
- Bij het maken van de Backup zie ik dat je meteen de installatie procedure ingaat voor het installeren van de OCB

Krijg je de kans nog, bij de laatste stap, om de tv even uit te zetten + stekker eruit en 10 minuten wachten?

Of anders heb jij nog tips voor een specifieke methode voor de grootste slagingskans?

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamingo BB
Ff kort een vraag anders moet ik 120 pagina's door gaan lezen. Zoals ik inmiddels heb begrepen zijn er dus 2 types van de HU7500, hoe kun je dat aan de buitenkant zien of aan een bepaald nummer ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
@daarisdie, versie 1 heeft firmware 2250 en verder, versie 2 heeft versie 1030 (en een sticker achterop)

@dafmay, backup is inderdaad ook de ocb installatie. ik zou bij elke stap ff een minuut of 2 extra pakken en de tv inderdaad een behoorlijke periode stroomloos laten. (staat ook in de wizard) ik had "geluk" toen ik de stekkers van de ocb erin plugde terwijl de tv standby stond na de stroom onderbreking. ik ben benieuwd hoe t bij jou verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:41:
@daarisdie, versie 1 heeft firmware 2250 en verder, versie 2 heeft versie 1030 (en een sticker achterop)

@dafmay, backup is inderdaad ook de ocb installatie. ik zou bij elke stap ff een minuut of 2 extra pakken en de tv inderdaad een behoorlijke periode stroomloos laten. (staat ook in de wizard) ik had "geluk" toen ik de stekkers van de ocb erin plugde terwijl de tv standby stond na de stroom onderbreking. ik ben benieuwd hoe t bij jou verloopt :)
Louike...dank je :) Ik zal bij iedere stap even een poos wachten alvorens de volgende stap uit te voeren. Ik neem aan dat er een laatste stap is waarbij de tv zal aangeven iets in de trant van 'zet nu de tv uit, sluit de OCB aan, en zet de tv weer aan'. Ik denk bij deze stap de tv maar even helemaal uitzetten, stekker eruit, en dan rustig 10 minuten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
ow ja, een avsforums lezer beweerde ook dat je hem met de nieuwe afstandbediening moet aanzetten. ik had zelf het idee (maar ik kan t mis hebben) dat het wachten tussen het aansluiten van de ocb en het aanzetten de truck was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:10:
ow ja, een avsforums lezer beweerde ook dat je hem met de nieuwe afstandbediening moet aanzetten. ik had zelf het idee (maar ik kan t mis hebben) dat het wachten tussen het aansluiten van de ocb en het aanzetten de truck was.
Ok dank. Ik las op dat forum ook dat soms de AB niet wordt herkend. Dan kun je mbv een toetslinks- en rechtsonderin tegelijkertijd in te drukken de BT connectie tot stand brengen. Dat had ik tot mij genomen, kans is groot dat we het gaan tegenkomen tijdens de installatie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
haha op zeker, dat geld alleen voor de muis cursor en extra functies, de powerknop doet het al gelijk. Als je vanavond alle stappen helder hebt moeten we die misschien in de eerste post (of een nieuw topic) vermelden. ik heb zo'n vermoeden dat hier veel mensen tegen aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:45:
haha op zeker, dat geld alleen voor de muis cursor en extra functies, de powerknop doet het al gelijk. Als je vanavond alle stappen helder hebt moeten we die misschien in de eerste post (of een nieuw topic) vermelden. ik heb zo'n vermoeden dat hier veel mensen tegen aan lopen.
:) Ah ja dat klinkt wel logisch eigenlijk haha. Btw dat AVS forum staat echt vol met (vooral negatieve) verhalen over de nieuwe OCB :X Ik ben zeer benieuwd nadat ik alles zo heb gelezen wat ik later vanavond ga tegenkomen....

Knock-on-wood...als het allemaal lukt, dan zal ik zeker vermelden hoe& wat ik heb gedaan (al zal ik jouw stappen zeker gaan opvolgen).

Ik vraag mij nog steeds hardop af of deze OCB misschien toch niet (geheel/perfect) compatible is met onze HU7500. Ons type staat immers niet in de lijst met ondersteunde tv's...al is de 7750 zo goed als hetzelfde model (in Duitsland toch?).

Enfin...blijft voorlopig nog even koffiedik-kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
In princype wel, de meeste mensen van daar hebben dezelfde tv als wij (USA HU8550 = EU HU7500). in de omschrijving van samsung staat: "All 2014 UHDs (HU6900 and above)" maar hij is hier nog niet officieel uit. de sites die hem verkopen hebben wellicht ook een soort import gedaan. Het zou me niks verbasen dat wanneer hij hier overal in de winkels ligt er een andere firmware opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:38:
In princype wel, de meeste mensen van daar hebben dezelfde tv als wij (USA HU8550 = EU HU7500). in de omschrijving van samsung staat: "All 2014 UHDs (HU6900 and above)" maar hij is hier nog niet officieel uit. de sites die hem verkopen hebben wellicht ook een soort import gedaan. Het zou me niks verbasen dat wanneer hij hier overal in de winkels ligt er een andere firmware opstaat.
Duidelijk. Ik had dat ook gelezen, maar vond het enigzins verwarrend en geen waterdichte bevestiging dat de HU7500 compatible is. Maar het lijkt er alleszins wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Excuses voor het spammen maar ik heb ook wat info over de wel/niet HDR gevonden:

Met de SEK-3500 kom je op vergelijkbare specificatie als een midrange 2015 model. De OCB voegt HDR-PQ (perceptual quantizer) toe. Daarmee leest hij HDR data en gaat met het dynamisch bereik wat jou tv te bieden heeft aan de slag. De 2015 high end modellen (SUHD) hebben een hoger licht/donker bereik per pixel (quantum/crystal dots) deze zullen dankzij de hiervoor gemaakte hardware nog "scherper" beeld geven. een zon + water reflectie zal hierdoor realistischer ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou de OCB is zojuist binnengekomen, dus ik kan inderdaad vanavond lekker aan de slag :P

Blijf het nogal vreemd vinden dat men zo'n pakket zonder omdoos verstuurd...maw ik krijg de Samsung UHD Evolution Kit gewoon zo 'kaal' binnen. Vind ik altijd beetje irritant voor het retoursturen (indien nodig) omdat ik het liefst een artikel goed-verpakt verstuur, dus in een doos. Dan moet ik nu zelf op zoek naar een passende doos... 8)7

Enfin...

@Louike : als ik goed begrijp wat je aangeeft is dat de OCB weldegelijk een beeldverbetering op diverse punten zou moeten geven tov de originele HU7500? Dat zou natuurlijk prachtig zijn.

Ik kan niet wachten om aan de slag te gaan.... 8) O-)

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Moet je hem wel weer opnieuw laten calibreren zeker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 juli 2015 @ 15:33:
Moet je hem wel weer opnieuw laten calibreren zeker..
Ik neem aan dat ik dezelfde waardes gewoon kan gebruiken zoals deze nu staan ingesteld (en ook onderdeel zijn van de backup? )...

Zoniet en indien de beeldkwaliteit lastig/niet goed te krijgen is, dan gaat de OCB sowieso linea recta retour... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 13:45:
Ik vraag mij nog even hardop af of het handig/belangrijk kan zijn om bij het aansluiten van de OCB bijvoorbeeld alleen de smartcard en ethernet kabel aan te sluiten (of zelfs de smartcard ook niet eens). In ieder geval alle overige bekabeling pas aan te sluiten nadat de OCB helemaal up&running is.

Ik zie dit namelijk nergens in de manual (in de doos meegeleverd) terug, al lijkt het erop dat de OCB zonder enige verbindingen en zonder smartcard moet worden aangesloten tijdens het installeren.

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik iets aangesloten had.. misschien een ethernet kabel. Succes :)

over de beeldverbeteringen is het een theoretisch verhaal, er is schijnbaar een MGO app waarmee je HDR clips kan downloaden.

[ Voor 38% gewijzigd door Louike1980 op 13-07-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:56:
ik weet eerlijk gezegd niet meer of ik iets aangesloten had.. misschien een ethernet kabel. Succes :)

over de beeldverbeteringen is het een theoretisch verhaal, er is schijnbaar een MGO app waarmee je HDR clips kan downloaden.
Nou ja zeg...zojuist de OCB in 1x kunnen installeren...in een poep&zucht...ongelofelijk 8)7

Wel was er een nieuwe FW verzie voor mijn tv...v1038. Uiteraard eerst deze geinstalleerd.

Daarna de procedure doorlopen. OCB aangesloten met ethernet, smartcard en antenne aangesloten.

Daarna de stekker in de tv en aangezet. Dat leek eerst te lukken aangezien er een mooi S-UHD logo verscheen ;) Maar daarna gebeurde niets, dus tv uitgezet en weer aan en daarna het boot logo / animatie en de verdere setup in 5 stappen. Dat verliep in 1x goed en daarna was de tv weer up&running _/-\o_

Zo te zien zijn HD zenders nu 576i dus daar moet ik even achteraan...

En nu alle settings even doorlopen en zien of de calibratiewaarden netjes bewaard zijn gebleven, anders zal ik die even terug moeten zetten.

En het menu is in iedere geval supervlot...ik kom later nog verder terug op meer specifieke zaken die ik later tegen ga komen.

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:19:
[...]
Dat is wel een dingetje.. Moet je dus zien te fixen voordat je retour-termijn verloopt..
Zelfde issue als Stefano dus, maar mooi dat het bij jou verder soepel is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed...short but (not so) ' sweet' .... ik ga het lekker zonder OCB doen...dat scheelt weer eur 400. De beperkingen, gedoe en relatief weinig winst die ik met een OCB heb wegen niet op tegen de dure prijs.

Positief :
- installatie is gelukt (dat je dit al als positief punt ziet zegt eigenlijk al genoeg 8)7 )
- Menu, Guide e.d. werken een stuk sneller (op mijn langzame model HU7500)

Negatief :
- gedoe met HD zenders weergave in SD...hoe dit op te lossen is nog steeds een raadsel en ik heb weinig behoefte om er in te duiken (ook nav de diverse berichten van Stefano eerder)
- geluidskwaliteit (alle zenders!) is bedroevend...zeer dof en laag...een groot verschil tov zonder OCB. En het is ook wanneer je bijv via de Humax kijkt (hdmi). Alle settings geprobeerd.
- de OCB maakt geluid en wordt behoorlijk warm...dat zint mij niet
- ik zie geen duidelijke verschillen qua beeldkwaliteit...sterker nog voor HD kijken moet ik nu naar de Humax |:(
- ...hierdoor zijn de voordelen van een snelle Guide e.d. tenietgedaan (immers tv kijken ga je via de Humax doen)
- en ja de belachelijke prijs van eur 400 die je hiervoor mag neerleggen...daarvoor mag je op z'n minst verwachten dat alles out-of-the-box werkt.

Dat is me nogal een waslijst aan negatieve punten...uiteraard zullen er een aantal persoonlijk zijn en anderen zien het wellicht anders.

Jammer...maar geen ramp. Het was weer een leuke exercitie ;)

[ Voor 88% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 19:34 . Reden: edit rond 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Haha bedankt voor de info, iig mooi dat hij het gelijk deed. ik verwacht dat bij de eerste firmware update de nodige bugs eruit zullen zijn.. maar ik twijfel ook om gebruik te maken van de "afkoel periode" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Dank voor het spammen! Zo wordt veel duidelijk, top!

Ben benieuwd naar de verdere ervaringen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Louike1980 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:21:
Haha bedankt voor de info, iig mooi dat hij het gelijk deed. ik verwacht dat bij de eerste firmware update de nodige bugs eruit zullen zijn.. maar ik twijfel ook om gebruik te maken van de "afkoel periode" :)
Ja misschien na een aantal maanden nog eens proberen, maar zoals deze keer is gegaan (afgezien van de snelle installatie) ben ik bang dat ik het even erbij laat. De tv blijft super, ook zonder OCB 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:27:
Dank voor het spammen! Zo wordt veel duidelijk, top!

Ben benieuwd naar de verdere ervaringen, succes!
Begrijp de opmerking over het spammen niet helemaal...kun je je nader verklaren aub 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:29:
[...]

Begrijp de opmerking over het spammen niet helemaal...kun je je nader verklaren aub 8)7
Dat je ontzettend veel berichtjes plaatst in dit topic, soms ook meerdere na elkaar ipv je laatste te editten (zoals dat hoort ;)), maar dat dat nu niet uitmaakt omdat je waardevolle informatie deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:51:
[...]

Dat je ontzettend veel berichtjes plaatst in dit topic, soms ook meerdere na elkaar ipv je laatste te editten (zoals dat hoort ;)), maar dat dat nu niet uitmaakt omdatje waardevolle informatie deelt.
Dank voor de verduidelijking. En normaliter doe ik ook wel berichten aanpassen ipv nieuwe berichten posten. Maar goed, er komt, zoals jij ook al aangeeft, een boel waardevolle informatie naar boven. Gelukkig weten de meesten het te waarderen. * knip *

Ondanks dat het niet nodig is dat je binnen het topic er op geattendeerd wordt dat het niet de bedoeling is om het topic onnodig te kicken door meerdere keren achter elkaar te posten; vind ik de reactie daarop nog minder gepast. Het is altijd mogelijk om een topic report in te dienen bij vermeende misstanden. De moderators pakken dit dan wel op. Het is niet de bedoeling om binnen het topic te gaan discussiëren hieromtrent.

[ Voor 29% gewijzigd door S1NN3D op 14-07-2015 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:59:
[...]

Dank voor de verduidelijking. En normaliter doe ik ook wel berichten aanpassen ipv nieuwe berichten posten. Maar goed, er komt, zoals jij ook al aangeeft, een boel waardevolle informatie naar boven. Gelukkig weten de meesten het te waarderen. * knip *
offtopic:
Volgens mij vat je zijn opmerking compleet verkeerd op :X

[ Voor 25% gewijzigd door S1NN3D op 14-07-2015 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:01:
[...]

offtopic:
Volgens mij vat je zijn opmerking compleet verkeerd op :X
Misschien...zo klonk het in ieder geval niet...maar je hebt gelijk, je kunt 2 kanten op met het bericht. If so, dan hoor ik het wel van boefje en dan pas ik m'n bericht even aan en even goede vrienden. Of ben ik nu weer aan het spammen geslagen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 13-07-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viresh87
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 19:06
Hallo, ik heb een vraagje over de energieklasse van de UE48HU7500 die is namelijk B, maakt dat heel veel uit? UE48JU7000 heeft bijvoorbeeld klasse A, maar is wel weer een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:19:
[...]

Nou ja zeg...zojuist de OCB in 1x kunnen installeren...in een poep&zucht...ongelofelijk 8)7

Wel was er een nieuwe FW verzie voor mijn tv...v1038. Uiteraard eerst deze geinstalleerd.

Daarna de procedure doorlopen. OCB aangesloten met ethernet, smartcard en antenne aangesloten.

Daarna de stekker in de tv en aangezet. Dat leek eerst te lukken aangezien er een mooi S-UHD logo verscheen ;) Maar daarna gebeurde niets, dus tv uitgezet en weer aan en daarna het boot logo / animatie en de verdere setup in 5 stappen. Dat verliep in 1x goed en daarna was de tv weer up&running _/-\o_

En nu alle settings even doorlopen en zien of de calibratiewaarden netjes bewaard zijn gebleven, anders zal ik die even terug moeten zetten.

En het menu is in iedere geval supervlot...ik kom later nog verder terug op meer specifieke zaken die ik later tegen ga komen.
Ik heb met Samsung support aan de lijn gehangen, wat een drama met die gasten. Er is nog niks opgelost. Ik zal binnenkort eens mijn verhaal doen hier.

Even voor alle duidelijkheid, heb jij de restore wizard gezien of slechts een "nieuwe" installatie doorlopen?

Edit

Bellen met Samsung:

1
Een vriendelijke dame die "mij wel erg technisch vindt" en dus een terugbel afspraak inplant met mogelijkheid tot "hulp op afstand"
- Prima

2
Terugbel afspraak
Nou meneer, u heeft overduidelijk al meer gedaan dan een normale gebruiker. Ik kan u op afstand niet helpen, de eerste stap is nu de sek testen met een andere HU7500. Ik raad u aan even bij de Mediamarkt bij u in de buurt binnen te stappen.
- Sorry? Ik wil best even mijn leverancier bellen of hij de sek kan testen maar ik ga niet zo maar bij een willekeurige mediamarkt binnenlopen.

3.
Plattetv heeft geen HU7500L om te testen maar raadt een huisbezoek van Samsung aan.
- Gaan we proberen

4. Weer bellen met Samsung
Dag Samsung support, ik kan de sek niet (laten) testen dus plan svp een huisbezoek in om te testen.
Dat kan helaas niet meneer, we kunnen pas op huisbezoek als de TV niet in orde is en om dat te bepalen moet eerst de sek getest worden.
- Ik kan de sek helaas niet laten testen bij mijn leverancier.
U kunt toch even bij de Mediamarkt oid binnenlopen?
- Vinden jullie nu echt dat jullie een klant op pad moeten sturen naar een willekeurige mediamarkt waar ik de sek noch tv heb gekocht om te testen? Dan heb ik het nog niet gehad over beschikbaarheid van een HU7500L in 1 de juiste van de uitvoeringen en juiste firmware.
Ik begrijp wat u zegt meneer, kent u misschien niet iemand die ook een HU7500 heeft?
- Ik ken maar 1 iemand met een Sammy 4K, type onbekend en bovendien op vakantie.
Dan kan ik u aanraden om de sek in kast te leggen totdat er software updates verschijnen.
- Verwachten jullie nu echt dat ik een duur Samsung produkt in de kast ga leggen totdat er misschien een update komt die misschien mijn probleem oplost? Bovendien, hoe gaan jullie problemen oplossen als de problemen bij mij in de kast liggen?
Ik bergijp wat u zegt meneer maar we kunnen verder echt niets voor u betekenen.
- Wat dacht je van de sek naar jullie opsturen zodat jullie kunnen testen?
Dat gaat helaas niet meneer, wij kunnen hier niet testen.
- Ga je mij nu echt vertellen dat een miljardenbedrijf als Samsung zijn eigen producten niet kan testen? Dit terwijl Ziggo rigoreuze testprogramma's met jullie doorloopt?
Het is echt zo meneer.
- Kan ik dan een supervisor spreken want het bevalt mij helemaal niet zoals jullie met een klant omgaan.
Dat gaat niet meneer en bovendien zal de supervisor u hetzelfde verhaal vertellen. Maar ik heb nog een ander idee. U kunt even langs de Samsung Experience te Amersfoort, daar kunnen ze vast voor u testen.
- Tja, ik vind dit allemaal echt niet kunnen en ben behoorlijk boos maar ik zal even met Amersfoort bellen.

5. Bellen met Amersfoort
Met de Mega Experience, wat zegt u meneer? Stuurt Samsung NL u naar ons toe? Wij verkopen uitsluitend handhelds dus ik kan u echt niet helpen met een tv.
- Right :D

6. Plattetv ruilt mijn sek om
- Ik wacht nog even een paar dagen op een mogelijke firmware update van de sek. Update 2260 voor de TV maakt geen verschil. Overigens wist Samsung NL gister niet eens af van update 2260, dezelfde dag dat hij uitkomt!

Het moge duidelijk zijn dat ik over Samsung support NL niet te spreken ben. Ze leveren een duur produkt dat niet werkt en leggen vervolgens de verantwoordelijheid om tot een oplossing te komen bij de klant, compleet gestoord in mijn optiek.

[ Voor 56% gewijzigd door Stefano op 14-07-2015 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
DIe HD zenders die nu SD zijn, is dat niet op te lossen door de normale truc?
Nogmaals op zelfde zender drukken als waar je op zit?
Dus heb je zender 5 aan, nogmaals op de 5 drukken op de afstandsbediening?
Normaliter schakelt hij dan van HD naar SD of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Wat raar @stefano, tegen mij zeiden ze dat het ding niet ondersteund werd. t vrouwtje legde me nog uit dat er geen powerdown nodig was.... ik was er ook snel klaar mee, zodra ze in de gaten hebben dat ze je niet kunnen aftroeven met een standaard checklist of verhaaltje ben je de lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Arjant2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:03:
DIe HD zenders die nu SD zijn, is dat niet op te lossen door de normale truc?
Nogmaals op zelfde zender drukken als waar je op zit?
Dus heb je zender 5 aan, nogmaals op de 5 drukken op de afstandsbediening?
Normaliter schakelt hij dan van HD naar SD of andersom.
? Heb je het over een HU7500?
Louike1980 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:21:
Wat raar @stefano, tegen mij zeiden ze dat het ding niet ondersteund werd. t vrouwtje legde me nog uit dat er geen powerdown nodig was.... ik was er ook snel klaar mee, zodra ze in de gaten hebben dat ze je niet kunnen aftroeven met een standaard checklist of verhaaltje ben je de lul.
Raar? Waanzin zou ik zeggen, misschien dit verhaal maar even op de FB pagina van Samsung plakken straks :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
Dat werkte tot nu toe op al mijn Samsung TV's op deze manier.
Ook na veel geklooi pas achter gekomen, dat je op die manier switcht tussen SD en HD.
Vandaar mijn vraag of dat nu ook niet het geval is.

Ik kan het hier niet testen, aangezien wij deze TV op de zaak momenteel gebruiken met digitenne 8)7
(wordt dan ook voornamelijk voor presentaties gebruikt).

[ Voor 28% gewijzigd door Arjant2 op 14-07-2015 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Stefano en Louike...

Tsjonge! 8)7 Ik weet van de slechte customer service van Samsung maar iedere keer als ik zo'n verhaal hoor dan sla ik toch weer steil achterover van verbazing! Werkelijk van de ratten bezeken :X

Ik ga er niet eens meer tijd in steken zeker niet na dit belachelijke verhaal. Linea recta retour met dat ding...ze houden het bloody apparaat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Dafmay, heb jij de restore wizard gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Arjant2 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:35:
Dat werkte tot nu toe op al mijn Samsung TV's op deze manier.
Ook na veel geklooi pas achter gekomen, dat je op die manier switcht tussen SD en HD.
Vandaar mijn vraag of dat nu ook niet het geval is.

Ik kan het hier niet testen, aangezien wij deze TV op de zaak momenteel gebruiken met digitenne 8)7
(wordt dan ook voornamelijk voor presentaties gebruikt).
Dat krijg ik niet voor elkaar, had mooie oplossing geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefano schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:09:
Dafmay, heb jij de restore wizard gezien?
Hoe bedoel je? Bij installatie van de OCB (na herstart van tv) kreeg ik een 5-stappenplan waar ik doorheen moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Taal kiezen
Netwerk controleren
Land, Portugal/Spanje/Overig
Tuner instellen
Tijd

Zo dus? Dus niets over terugzetten backup vanaf tv? Daar zit vermoedelijk het probleem, in die backup staan blijkbaar ook settings voor oa panel (op zijn kop) en landspecifieke tunerinstellingen (576i). Blijkbaar is de sec generiek voor meerdere landen behalve portugal/spanje en zijn wij afhankelijk van het teruglezen om de nl tunersettings goed te krijgen. Dit wordt bevestigd door Samsung maar daar hecht ik even nieso veel waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
Mijn god zeg, wat een drama-verhalen hier, zowel met het product als de 'support' vanuit Samsung.
Het is wel weer vrij typisch dat je als geïnteresseerde en geïnformeerde consument niks hebt aan de support van Samsung omdat die totaal niet op de hoogte lijken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefano schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:04:
Taal kiezen
Netwerk controleren
Land, Portugal/Spanje/Overig
Tuner instellen
Tijd

Zo dus? Dus niets over terugzetten backup vanaf tv? Daar zit vermoedelijk het probleem, in die backup staan blijkbaar ook settings voor oa panel (op zijn kop) en landspecifieke tunerinstellingen (576i). Blijkbaar is de sec generiek voor meerdere landen behalve portugal/spanje en zijn wij afhankelijk van het teruglezen om de nl tunersettings goed te krijgen. Dit wordt bevestigd door Samsung maar daar hecht ik even nieso veel waarde aan.
Dat klinkt technisch inderdaad aannemelijk. Wat een drama verhaal. Zojuist de OCB retour gestuurd...weer rust in de tent ;)

Ps ik kreeg inderdaad niet de restore optie.

Ga jij wel verder met de OCB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Yes, hij zat bij mij sowieso in 1 deal met de tv. Zo'n breakout box is ook handiger dan aansluitingen achter een bakbeest strak op de muur. Daarnaast de beloofde verbeteringen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stefano schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:19:
Yes, hij zat bij mij sowieso in 1 deal met de tv. Zo'n breakout box is ook handiger dan aansluitingen achter een bakbeest strak op de muur. Daarnaast de beloofde verbeteringen....
Ah op die fiets. Dan ga ik voor je duimen dat het wel (snel) gaat worden opgelost...misschien met een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
@Stefano, dit is recentelijk nog gepost op avsforums, misschien dat je er wat aan hebt:

At first only it showed in assistance menuJS9500 model , and the WIFI did not work , screen rotated ..

After several tests I found out how...

All you have to do to function as SEK is toenter the menu service extend (INFO + FACTORY) and change the model JS9500 toHU8500 (or whatever), then a Factory reset and then start the process as if itwere a new SEK 3500

All perfect !!
Now assistance menu as shown in HU8500 + SEK 3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Thanks, ik had t gezien (en je tweeling broer?)

Nog niet gekeken of ik over de middelen beschik om in extended te komen. Hij meldt niets over tuner helaas maar dat kan best met elkaar in verband staan. Hij is overigens Spaans, laat dat nu net standaard beschikbaar zijn in de sek.....

[ Voor 16% gewijzigd door Stefano op 14-07-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Als je met de gewone afstandbeding info -> menu -> mute -> power indrukt boot hij in het service menu. daar kun je deze settings wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Helaas is er ook een extended service menu dat alleen via een programmeerbare ab of monteurs ab bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
oh verrek, dat wist niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Ik ook niet tot gisteren :)

http://wiki.samygo.tv/ind...end_FACTORY%2B3SPEED_keys

Overigens de plaats waar functionaliteit softwarematig wordt uitgeschakeld op goedkopere modellen (terwijl het wel degelijk aanwezig is, goed om te weten )

[ Voor 46% gewijzigd door Stefano op 14-07-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Ah kijk es aan, ff kijken of we dat op de goeie ouwe harmony krijgen. Dat purecolour is zo'n setting volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Laat het even weten svp,

Ik heb inmiddels contact met Samsung NL via Facebook (nadat ik mijn verhaal over Samsung support had gestuurd). Deze club van Samsung zegt dat ze wel willen helpen en vragen om gegevens, die zijn inmiddels verstrekt. Ik ben benieuwd en laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe software update: 2260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:29:
[...]

Volgens mij zei je zelf "sorry voor het spammen", omdat er achter elkaar veel info kwam...

Dat wordt juist gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:13:
[...]

Volgens mij zei je zelf "sorry voor het spammen", omdat er achter elkaar veel info kwam...

Dat wordt juist gewaardeerd!
Got it...duidelijk...no worries 8)

(ps geloof niet dat ik ergens sorry voor spammen heb gezegd)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
stelletje wijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) (een monty python scene met wijven en kinderwagens comes to mind ;))

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 14-07-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Tuuuutuuudduuuutuuuu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Hoi Stefano, ik lees net dat 3SPEED en FACTORY al in de harmony database zitten. link ik ga het vanavond checken. (en de features Cinema Black en Purecolour enablen ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Louike1980 op 15-07-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Mooi! Ik heb een harmony, ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen!

Toch aardig als we via ellende op verbeteringen stuiten 😊

[ Voor 33% gewijzigd door Stefano op 15-07-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
Ik zie dat je het ondersteboven probleem kan omzeilen als je de "HV FLIP" optie zet in het extended service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano

Stefano

Ondertitel Not Found

Lijkt me wel, ik heb overigens geen flip als ik het juiste panel kies in het "normale" service menu. De tuner op 576i is een groter problem.

Ben je al in het extended? Zie je daar tunersettings?

[ Voor 7% gewijzigd door Stefano op 16-07-2015 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
niet gezien maar ik heb ook nog niet alle sub menu's doorgeworsteld... ook geen "hidden features" gevonden, volgens mij moet je dan eerst faken dat je een ander model hebt. Ik ga van t weekend nog es graven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hou er rekening mee, zodra er geconstateerd wordt d.m.v. remote sessie dat er zelf gerommeld is/wordt in het SM, de garantie direct komt te vervallen.

Weet wat je doet in het SM, we komen dagelijks tegen bij de klanten thuis dat er is gerommeld en je toestel kapot is.
Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste