dafmay schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:19:
[...]
Nou ja zeg...zojuist de OCB in 1x kunnen installeren...in een poep&zucht...ongelofelijk
Wel was er een nieuwe FW verzie voor mijn tv...v1038. Uiteraard eerst deze geinstalleerd.
Daarna de procedure doorlopen. OCB aangesloten met ethernet, smartcard en antenne aangesloten.
Daarna de stekker in de tv en aangezet. Dat leek eerst te lukken aangezien er een mooi S-UHD logo verscheen

Maar daarna gebeurde niets, dus tv uitgezet en weer aan en daarna het boot logo / animatie en de verdere setup in 5 stappen. Dat verliep in 1x goed en daarna was de tv weer up&running
Zo te zien zijn HD zenders nu 576i dus daar moet ik even achteraan...
En nu alle settings even doorlopen en zien of de calibratiewaarden netjes bewaard zijn gebleven, anders zal ik die even terug moeten zetten.
En het menu is in iedere geval supervlot...ik kom later nog verder terug op meer specifieke zaken die ik later tegen ga komen.
Ik heb met Samsung support aan de lijn gehangen, wat een drama met die gasten. Er is nog niks opgelost. Ik zal binnenkort eens mijn verhaal doen hier.
Even voor alle duidelijkheid, heb jij de restore wizard gezien of slechts een "nieuwe" installatie doorlopen?
Edit
Bellen met Samsung:
1
Een vriendelijke dame die "mij wel erg technisch vindt" en dus een terugbel afspraak inplant met mogelijkheid tot "hulp op afstand"
- Prima
2
Terugbel afspraak
Nou meneer, u heeft overduidelijk al meer gedaan dan een normale gebruiker. Ik kan u op afstand niet helpen, de eerste stap is nu de sek testen met een andere HU7500. Ik raad u aan even bij de Mediamarkt bij u in de buurt binnen te stappen.
- Sorry? Ik wil best even mijn leverancier bellen of hij de sek kan testen maar ik ga niet zo maar bij een willekeurige mediamarkt binnenlopen.
3.
Plattetv heeft geen HU7500L om te testen maar raadt een huisbezoek van Samsung aan.
- Gaan we proberen
4. Weer bellen met Samsung
Dag Samsung support, ik kan de sek niet (laten) testen dus plan svp een huisbezoek in om te testen.
Dat kan helaas niet meneer, we kunnen pas op huisbezoek als de TV niet in orde is en om dat te bepalen moet eerst de sek getest worden.
- Ik kan de sek helaas niet laten testen bij mijn leverancier.
U kunt toch even bij de Mediamarkt oid binnenlopen?
- Vinden jullie nu echt dat jullie een klant op pad moeten sturen naar een willekeurige mediamarkt waar ik de sek noch tv heb gekocht om te testen? Dan heb ik het nog niet gehad over beschikbaarheid van een HU7500L in 1 de juiste van de uitvoeringen en juiste firmware.
Ik begrijp wat u zegt meneer, kent u misschien niet iemand die ook een HU7500 heeft?
- Ik ken maar 1 iemand met een Sammy 4K, type onbekend en bovendien op vakantie.
Dan kan ik u aanraden om de sek in kast te leggen totdat er software updates verschijnen.
- Verwachten jullie nu echt dat ik een duur Samsung produkt in de kast ga leggen totdat er misschien een update komt die misschien mijn probleem oplost? Bovendien, hoe gaan jullie problemen oplossen als de problemen bij mij in de kast liggen?
Ik bergijp wat u zegt meneer maar we kunnen verder echt niets voor u betekenen.
- Wat dacht je van de sek naar jullie opsturen zodat jullie kunnen testen?
Dat gaat helaas niet meneer, wij kunnen hier niet testen.
- Ga je mij nu echt vertellen dat een miljardenbedrijf als Samsung zijn eigen producten niet kan testen? Dit terwijl Ziggo rigoreuze testprogramma's met jullie doorloopt?
Het is echt zo meneer.
- Kan ik dan een supervisor spreken want het bevalt mij helemaal niet zoals jullie met een klant omgaan.
Dat gaat niet meneer en bovendien zal de supervisor u hetzelfde verhaal vertellen. Maar ik heb nog een ander idee. U kunt even langs de Samsung Experience te Amersfoort, daar kunnen ze vast voor u testen.
- Tja, ik vind dit allemaal echt niet kunnen en ben behoorlijk boos maar ik zal even met Amersfoort bellen.
5. Bellen met Amersfoort
Met de Mega Experience, wat zegt u meneer? Stuurt Samsung NL u naar ons toe? Wij verkopen uitsluitend handhelds dus ik kan u echt niet helpen met een tv.
- Right
6. Plattetv ruilt mijn sek om
- Ik wacht nog even een paar dagen op een mogelijke firmware update van de sek. Update 2260 voor de TV maakt geen verschil. Overigens wist Samsung NL gister niet eens af van update 2260, dezelfde dag dat hij uitkomt!
Het moge duidelijk zijn dat ik over Samsung support NL niet te spreken ben. Ze leveren een duur produkt dat niet werkt en leggen vervolgens de verantwoordelijheid om tot een oplossing te komen bij de klant, compleet gestoord in mijn optiek.
[
Voor 56% gewijzigd door
Stefano op 14-07-2015 10:16
]