Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Het bestand op de website bevat ook: "T-GFP8DEUC_2231.1" in de omschrijving van de mouse-over staat 2221.0. ik heb 'm gedownload maar installeer nog ff niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tv had vandaag de update 2231 ook weer gevonden. Nu werkte de update wel, was met 30 seconden gepiept. Boven water zie ik geen verschil, wat er onder water is aangepast weet alleen Samsung.

Het bestand op de samsung website is er vandaag opgezet, gisteren was het de versie van 17 maart.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Sinds de laatste update als ik snel zap zie ik een storingsbericht voorbij komen (in combi met ci+) hebben meer mensen hier last van?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
jokapo schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:04:
Sinds de laatste update als ik snel zap zie ik een storingsbericht voorbij komen (in combi met ci+) hebben meer mensen hier last van?
Hier heb ik al een tijdje 'last' van, niet specifiek deze update. Binnenkort even kijken of een andere module verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
XO101 schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 10:32:
Weet iemand of ik op de hu7500 2 ir extenders kan aansluiten (bn96-31644a)
dit doormiddel van een splitter achter op de tv te gebruiken

Ik wil namelijk en mijn receiver en mijn kpn kastje bedienen, terwijl die allebei op een andere plek staan
Mocht iemand benieuwd zijn of dit werkt, het antwoord is ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb sinds kort de 48hu7500 met een Vogels 1205 muurbeugel. Bij die muurbeugel zitten M8x20 schroeven om de bevestiging aan de TV te maken, maar deze lijken mij te kort. Ik kan ze maar een slag of twee, drie in de TV draaien met de beugel er tussen. Weet iemand welke lengte goed is hiervoor?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Weet iemand welke lengte goed is hiervoor?
Koop gewoon 1 maatje groter, dat is zat.
Als dat te lang is, zaag er dan weer een stukje vanaf.
Deed ik ook want de standaard bouten waren te lang en te kort...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Heb ik de IR extender nodig om mijn versterker (denon avr-2808) ook aan en uit te kunnen schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Als die HDMI-ARC / CEC ondersteunt hoeft dat niet, dan kun je hem met de TV mee aan/uit laten schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

De denon is een verouderde versie die nog geen HDMI/ARC heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
Sinds de laatste update gaat de tv ineens niet meer helemaal uit. Je kunt de ventilatoren ook gewoon nog horen draaien 8)7
Meer mensen die dit hebben?

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
transformer schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:51:
Sinds de laatste update gaat de tv ineens niet meer helemaal uit. Je kunt de ventilatoren ook gewoon nog horen draaien 8)7
Meer mensen die dit hebben?
:+ heel bijzonder..!
Bij mij geen problemen wellicht stekker eruit en even flink op de AB met alle knopjes het laatste leven wegdrukken.
Daarna nog eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
De rode led gaat ook niet branden dat deed hij eerder wel en als ik de tv aanzet krijg ik eerst de screensaver

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
transformer schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:33:
De rode led gaat ook niet branden dat deed hij eerder wel en als ik de tv aanzet krijg ik eerst de screensaver
Dan hoop ik niet dat je tijdens het updaten een onderbreking heb gehad.

Al een fabrieksreset gedaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijnski
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-08 21:35
transformer schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:33:
De screensaver zie je typisch als de InstantOn functie op Off staat. Deze kun je aanzetten onder System > General > InstantOn > On.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-04 16:29
Hallo iedereen,

Ook ik ben in bezit van dit een UE48HU7500.
Nu heb ik alleen een probleem die zich voordoet sinds ik dit toestel heb en dat is een HDMI drop-out. Ik heb met het normale tv kijken via de Ziggo Horizonbox nergens last van, maar zodra ik een film wil kijken en mijn Marantz SR7007 aanzet valt regelmatig het beeld op zwart (geluid loopt door). Dit is gewoon super frusterend want mijn oude Panasonic Full HD deed dit in 2,5 jaar tijd nooit! Ik heb al contact gehad met Marantz en Samsung en het schijnt een bekend probleem te zijn. Nu heb ik UHD PURE COLOR al geprobeerd zonder resultaat. Ook andere HDMI kabels lossen niks op. Of ik de video-output van de Marantz nu op 4K heb staan of 1080P 24fps, het maakt allemaal niks uit. Graag wil ik dan wel eens weten bij wie dit nog meer gebeurt..? Mensen die namelijk een dezelfde receiver hebben maar een Sony KDL49X8505 hebben dit namelijk niet. Nou alle tips en adviezen zijn welkom!! En klachten ook, want dan wordt het tijd dat Samsung een oplossing biedt anders gaat het toestel lekker retour!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:27
@Master51: Ik heb er ook last van, maar tot nu toe ben ik er nog niet uit of het een probleem is tussen de receiver (een SR5008 in mijn geval) en de tv, of tussen men htpc (intel nuc met fedora) en de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb geen problemen met de laatste update dat de tv niet uitgaat (UE48HU7500) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
lordfragger schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:40:
@Master51: Ik heb er ook last van, maar tot nu toe ben ik er nog niet uit of het een probleem is tussen de receiver (een SR5008 in mijn geval) en de tv, of tussen men htpc (intel nuc met fedora) en de receiver.
Heb de 55HU7500 icm de SR5008 en herken dit probleem niet, maar ik heb geen 4K bron aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
lordfragger schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:40:
Vanmorgen ben ik gebeld door Samsung maar met die service afdeling kom je ook niet ver.
Volgens hun ligt het niet aan de TV maar aan de SR7007, dit omdat de Horizonbox wel gewoon funcioneert zonder problemen. Het rare is wel dat deze klacht tussen dus Marantz en de 48HU7500 bij meer mensen voorkomt. Nu ben ik zelf werkzaam in een Electronika winkel, en heb vandaag een SR5008 gekoppeld aan een 55HU7500 en op 4K gezet, en natuurlijk zonder enige mankementen. Dit maakt het allemaal wel erg lastig om uit te zoeken waar het dan aan ligt, maar het zou natuurlijk kunnen dat er iets in de software van de Marantz niet helemaal goed is (dit wordt nu in Duitsland uitgezocht en krijg ik nog antwoordt op) of dat het HDMI board defect is. Dit lijkt me overigens vreemd omdat die tot 1 maand terug altijd zonder problemen heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58
Master51 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:20:
[...]

Vanmorgen ben ik gebeld door Samsung maar met die service afdeling kom je ook niet ver.
Volgens hun ligt het niet aan de TV maar aan de SR7007, dit omdat de Horizonbox wel gewoon funcioneert zonder problemen. Het rare is wel dat deze klacht tussen dus Marantz en de 48HU7500 bij meer mensen voorkomt. Nu ben ik zelf werkzaam in een Electronika winkel, en heb vandaag een SR5008 gekoppeld aan een 55HU7500 en op 4K gezet, en natuurlijk zonder enige mankementen. Dit maakt het allemaal wel erg lastig om uit te zoeken waar het dan aan ligt, maar het zou natuurlijk kunnen dat er iets in de software van de Marantz niet helemaal goed is (dit wordt nu in Duitsland uitgezocht en krijg ik nog antwoordt op) of dat het HDMI board defect is. Dit lijkt me overigens vreemd omdat die tot 1 maand terug altijd zonder problemen heeft gewerkt.
Ik heb hier een Marantz NR1605 staan en had ook wel de klachten dat het beeld soms op zwart ging als ik via de HTPC wat wilde kijken. Mijn HTPC is een Intel Nuc 5 die dus wel 4K aangesloten is en dit ook wel doorgeeft zo.

Ik heb heel wat zitten stoeien met de instellingen van de Marantz omdat ik dacht dat daar het probleem in zat. Uiteindelijk vertrouwde ik de HDMI kabel ook niet echt (wat ouder 1.3 model zou op zich prima moeten zijn maar wellicht dat het aan de mini-HDMI -> HDMI converter kon liggen die ik bij mijn video kaart toen kreeg) dus ook nog nieuwe kabels besteld van Clicktronic.

Moet zeggen dat ik sindsdien ook nooit meer een issue heb gehad. Alleen of het nu aan de kabels of de instellingen lag geen idee :P Zal straks wel even de instellingen noteren voor je. Wellicht dat je er toch wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
Jaguar645 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:11:
[...]

Ik heb hier een Marantz NR1605 staan en had ook wel de klachten dat het beeld soms op zwart ging als ik via de HTPC wat wilde kijken. Mijn HTPC is een Intel Nuc 5 die dus wel 4K aangesloten is en dit ook wel doorgeeft zo.

Ik heb heel wat zitten stoeien met de instellingen van de Marantz omdat ik dacht dat daar het probleem in zat. Uiteindelijk vertrouwde ik de HDMI kabel ook niet echt (wat ouder 1.3 model zou op zich prima moeten zijn maar wellicht dat het aan de mini-HDMI -> HDMI converter kon liggen die ik bij mijn video kaart toen kreeg) dus ook nog nieuwe kabels besteld van Clicktronic.

Moet zeggen dat ik sindsdien ook nooit meer een issue heb gehad. Alleen of het nu aan de kabels of de instellingen lag geen idee :P Zal straks wel even de instellingen noteren voor je. Wellicht dat je er toch wat aan hebt :)
Ja ik weet zelf ook niet meer waar het nu aan moet liggen.
Ik kijk zelf via de Playon HD mini die via HDMI is aangesloten op de mediaspeler ingang op de Marantz.
Van daaruit weer met HDMI naar de TV (HDMI 2).
Ik heb nog niet echt getest met de Blu-ray speler omdat ik daar eigenlijk nooit geen gebruik meer van maak. Deze zit wel met HDMI aangesloten op de Marantz en dan weer naar de TV.
Laat inderdaad maar eens wat instellingen achter hier, misschien dat meer mensen hier wat aan hebben, en ff testen is natuurlijk nooit weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand enig idee waarom je bij de UE55HU7500 geen kanaal nummer kan wijzigen bij digitale tv?
Dit is zonder alle kastjes en modules. Analoog is kanaalnummer te wijzigen bij digitaal kan je deze niet selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
jokapo schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:01:
Heb ik de IR extender nodig om mijn versterker (denon avr-2808) ook aan en uit te kunnen schakelen?
Mijn denon avr 1910 schakelt via een ir-oog gewoon aan en uit. Mijn 2e ir oog ligt voor een kpn motorola box

Kan het volume van de denon wanneer ik extern geluid instel met de samsung remote harder en zachter zetten, en dat was precies wat ik nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evolution KIT-SEK-3500U

Iemand enig idee of de in deze link vermelde reeks met compatible tv's, echt limitatief is, oftewel zal de UE65HU7500 verstoken blijven van deze update?

http://www.tizenexperts.c...-2014-smart-tvs-to-tizen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 13:46:
Evolution KIT-SEK-3500U

Iemand enig idee of de in deze link vermelde reeks met compatible tv's, echt limitatief is, oftewel zal de UE65HU7500 verstoken blijven van deze update?

http://www.tizenexperts.c...-2014-smart-tvs-to-tizen/
Volgens mij is de 7590 gelijk aan de 7500, maar andere benaming/buitenlands (duits) typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is de 7590 gelijk aan de 7500, maar andere benaming/buitenlands (duits) typenummer.
[/quote]

Dat vermoeden had ik ook, want in Duitsland kom je het typenummer 7500 niet tegen

EDIT 7590 (Duitse variant) is inderdaad technisch gelijk aan de 7500

http://www.computerbild.d...e-Video-DVD-10053721.html

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kijk met veel interesse uit naar de nieuwe evo kit, met name de snellere cpu! Hopelijk snel verkrijgbaar in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

XO101 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 12:14:
[...]

Mijn denon avr 1910 schakelt via een ir-oog gewoon aan en uit. Mijn 2e ir oog ligt voor een kpn motorola box

Kan het volume van de denon wanneer ik extern geluid instel met de samsung remote harder en zachter zetten, en dat was precies wat ik nodig had.
Mijn denon (avr-2808) gaat niet aan met de kleine afstandsbediening maar het geluid harder en zachter werkt wel. Moet ik die extender aansluiten op TV om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:01
dafmay schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:01:
Ik kijk met veel interesse uit naar de nieuwe evo kit, met name de snellere cpu! Hopelijk snel verkrijgbaar in NL.
Wat doe jij met je TV waarvoor je een nog snellere cpu nodig hebt dan (gewoon uit interesse)?
Ik gebruik namelijk vrijwel geen 'apps' behalve Netflix, DS Video, Youtube, RTLgemist en Uitzendinggemist en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de snelheid. Het opstarten gaat ook vrij rap (de Humax is in ieder geval een stuk trager) en de streaming werkt ook goed. Ik kan me dus het voordeel van een dergelijke losse kit nog niet zo voorstellen, wellicht alleen wanneer je echt Tizen wilt gebruiken. Voor wat ik met de TV doe heb ik Tizen dus ook helemaal niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remzor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:16:
[...]

Wat doe jij met je TV waarvoor je een nog snellere cpu nodig hebt dan (gewoon uit interesse)?
Ik gebruik namelijk vrijwel geen 'apps' behalve Netflix, DS Video, Youtube, RTLgemist en Uitzendinggemist en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de snelheid. Het opstarten gaat ook vrij rap (de Humax is in ieder geval een stuk trager) en de streaming werkt ook goed. Ik kan me dus het voordeel van een dergelijke losse kit nog niet zo voorstellen, wellicht alleen wanneer je echt Tizen wilt gebruiken. Voor wat ik met de TV doe heb ik Tizen dus ook helemaal niet nodig.
Mijn HU is traag (zoek maar eens op posts verderop in dit topic). Er zijn namelijk 2 versies van de HU7500...een met ventilator en snelle cpu, en 1 versie zonder ventilator en met langzame cpu. De laatste zorgt voor een behoorlijk trage user interface, zoals traag opstarten van Menu en Guide en traag scrollen. Er is mee te leven, maar het is verre van optimaal.

Met de nieuwe EVO kit (8-core cpu, meer ram) moet dit euvel hopelijk verleden tijd zijn.

Vandaar dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Master51 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 09:33:
[...]

Ja ik weet zelf ook niet meer waar het nu aan moet liggen.
Ik kijk zelf via de Playon HD mini die via HDMI is aangesloten op de mediaspeler ingang op de Marantz.
Van daaruit weer met HDMI naar de TV (HDMI 2).
Ik heb nog niet echt getest met de Blu-ray speler omdat ik daar eigenlijk nooit geen gebruik meer van maak. Deze zit wel met HDMI aangesloten op de Marantz en dan weer naar de TV.
Laat inderdaad maar eens wat instellingen achter hier, misschien dat meer mensen hier wat aan hebben, en ff testen is natuurlijk nooit weg ;)
Even op de luie manier :P 2 foto's van volgens mij de belangrijkste settings in dit geval :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qyYPSycTZqXLeZqK3M1xx7Tz/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ehzOxXloBeexAn23mXwByJ6m/full.jpg

Maar zoals ik zei het leek bij mij ook al een heel stuk beter te gaan toen ik de HDMI kabels heb vervangen. Heb deze toen gekocht voor tussen de NUC en de Marantz: http://www.clicktronic.co...abel_mit_ethernet_casual/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
dafmay schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Mijn HU is traag (zoek maar eens op posts verderop in dit topic). Er zijn namelijk 2 versies van de HU7500...een met ventilator en snelle cpu, en 1 versie zonder ventilator en met langzame cpu. De laatste zorgt voor een behoorlijk trage user interface, zoals traag opstarten van Menu en Guide en traag scrollen. Er is mee te leven, maar het is verre van optimaal.

Met de nieuwe EVO kit (8-core cpu, meer ram) moet dit euvel hopelijk verleden tijd zijn.

Vandaar dus :)
Aha, oke. Ik heb de 65HU7500 met ventilator, en vind de cpu inderdaad dus snel genoeg. Overigens heb ik geen last van de ventilator, zoals sommigen eerder wel eens opmerkten.
Maar hopelijk komt ie snel dan voor een schappelijke prijs. Ik geloof dat die losse kit toentertijd 250-300 euro kostten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:22
Emrulez schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 11:50:
Iemand enig idee waarom je bij de UE55HU7500 geen kanaal nummer kan wijzigen bij digitale tv?
Dit is zonder alle kastjes en modules. Analoog is kanaalnummer te wijzigen bij digitaal kan je deze niet selecteren.
Pagina omhoog en dan naar rechts drukken kom je in favorieten menu, hier heb ik icm CI+ gewoon zenderlijst aangepast. Niet de nummers, wel de volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remzor schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:22:
[...]

Aha, oke. Ik heb de 65HU7500 met ventilator, en vind de cpu inderdaad dus snel genoeg. Overigens heb ik geen last van de ventilator, zoals sommigen eerder wel eens opmerkten.
Maar hopelijk komt ie snel dan voor een schappelijke prijs. Ik geloof dat die losse kit toentertijd 250-300 euro kostten.
Ik las dat de prijs eur 399 wordt. Hopelijk is dat de adviesprijs want ik vind m behoorlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:16
Bij Conrad is/was de SEK 3500 voor ik dacht rond de 329 euro al bestelbaar.
Ikzelf twijfel nog of ik voor de Duitse versie of de NL versie ga, voordeel van de DE versie is dat er hier twee CI+ oftwel twee smartcards in kunnen, waar we in NL er maar 1 in kunnen gebruiken.
Makkelijk voor o.a. en kabel en of satteliet kunen zonder losse decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even wat zitten zoeken naar de SEK 3500. Op een Amerikaanse site is de verwachte start datum van verkoop 15 mei, bij de meeste Nederlandse verkopers is de prijs € 399,-. Maxict heeft een prijs van € 371,12.

Op zich is die prijs voor een upgrade van een TV van een jaar oud naar de technieken van dit jaar best te doen, het is minder dan de cashback van 500 euro die ik toentertijd bij mijn 65HU7500 heb gekregen. ;) Wordt alleen dan de kabels verleggen van de TV naar de one-connect box.

Heb net bij een vriend de 65JS9500 gezien, die heeft het smart menu en de bijgeleverde smart control van 2015. Het is zeker even wennen. Ook het 'pairen' van de smart control moet je even weten (een drietal seconden 2 knoppen tegelijkertijd ingedrukt houden), dit gaat via een bluetooth connectie. De JS9500 beschikt over een one-connect box. Deze box en smart control zijn dan straks als SEK 3500 te koop. (overigens is de adviesprijs van de 65JS9500 maar liefst € 6.999,-. Met wat ik gezien heb best een pittige prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
Jaguar645 schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:50:
[...]

Even op de luie manier :P 2 foto's van volgens mij de belangrijkste settings in dit geval :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Maar zoals ik zei het leek bij mij ook al een heel stuk beter te gaan toen ik de HDMI kabels heb vervangen. Heb deze toen gekocht voor tussen de NUC en de Marantz: http://www.clicktronic.co...abel_mit_ethernet_casual/
Bedankt voor die foto's. Ik ga hier eens mee aan de slag. Ook die wat duurdere kabels proberen is de moeite dan waard. Mocht dit nog geen effect hebben dan kijk ik wel weer verder. Ik laat het in ieder gevak nog wel even weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 19:37:
[...]
Mijn HU is traag (zoek maar eens op posts verderop in dit topic). Er zijn namelijk 2 versies van de HU7500...een met ventilator en snelle cpu, en 1 versie zonder ventilator en met langzame cpu. De laatste zorgt voor een behoorlijk trage user interface, zoals traag opstarten van Menu en Guide en traag scrollen. Er is mee te leven, maar het is verre van optimaal. (...)
Verre van optimaal is een eufemisme voor absurd traag. Mijn B-serie Samsung TV uit 2009 was veeeel sneller dan dit. Vooral die on-screen guide is rampzalig langzaam. Maar goed, om daar nou nog eens een paar honderd euro voor uit te geven, dat weet ik zo net nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appelsap schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:54:
[...]

Verre van optimaal is een eufemisme voor absurd traag. Mijn B-serie Samsung TV uit 2009 was veeeel sneller dan dit. Vooral die on-screen guide is rampzalig langzaam. Maar goed, om daar nou nog eens een paar honderd euro voor uit te geven, dat weet ik zo net nog niet.
Mee eens...ik heb mij reactie dan ook geschreven met in het achterhoofd mijn relatief weinige gebruik van de Guide en het Menu (e.o.). Ja het is traag als dikke stront ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
dafmay schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 23:00:
[...]

Mee eens...ik heb mij reactie dan ook geschreven met in het achterhoofd mijn relatief weinige gebruik van de Guide en het Menu (e.o.). Ja het is traag als dikke stront ;)
Gebruiken jullie niet gewoon de guide van je recorder? Ik gebruik die van de Humax in ieder geval, en die is gewoon redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remzor schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 01:21:
[...]

Gebruiken jullie niet gewoon de guide van je recorder? Ik gebruik die van de Humax in ieder geval, en die is gewoon redelijk.
Oh ja die gebruik ik zeer zeker! Is een genot in gebruik...supersnel en handig.

Ps vandaar ik ook aangeef de Guide op de tv weinig te gebruiken ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 07-05-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Appelsap schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:54:
[...]

Dat snap ik inderdaad echt niet. Mijn oude C serie was gewoon snel in de dagelijkse bediening, de HU7500 (ook versie met snellere processor en fan) is echt beduidend langzamer. Leuk dat het menu er misschien iets mooier uitziet, maar snelheid in bediening lijkt me toch belangrijker. Die One Connect box laat ik lekker voor wat het is (tenzij dat ding 4 of 5 tientjes zou kosten ofzo), dat bedrag hou ik wel in m'n zak om in de toekomst uit te geven aan een nieuwe tv.
remzor schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 01:21:
[...]

Ik heb geen recorder/settopbox maar kijk via de ingebouwde CI+, dus kan ook geen andere guide gebruiken helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door Wekko306 op 07-05-2015 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wekko306 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:47:
[...]

Dat snap ik inderdaad echt niet. Mijn oude C serie was gewoon snel in de dagelijkse bediening, de HU7500 (ook versie met snellere processor en fan) is echt beduidend langzamer. Leuk dat het menu er misschien iets mooier uitziet, maar snelheid in bediening lijkt me toch belangrijker. Die One Connect box laat ik lekker voor wat het is (tenzij dat ding 4 of 5 tientjes zou kosten ofzo), dat bedrag hou ik wel in m'n zak om in de toekomst uit te geven aan een nieuwe tv.
Op zich mee eens. Ik denk zelf dat ik de OC-box waarschijnlijk wel ga aanschaffen. De meerwaarde (indien veel sneller menu e.o.) is aanzienlijk en ik kan dan makkelijk een aantal jaren (3-5) vooruit met de HU7500. Niet voor niets heb ik het scherm laten calibreren (svp niet weer deze discussie over het nut hiervan).

Ik kan vervolgens rustig afwachten totdat de OLED technologie betaalbaar wordt...ik zal dan pas overstappen op een nieuwe tv. Op deze manier heb ik vele jaren (heel veel) plezier van een uitstekend scherm tegen relatieve lage kosten per jaar.

Zo zie ik het persoonlijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Wekko306 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 10:47:
[...]

[...]

Ik heb geen recorder/settopbox maar kijk via de ingebouwde CI+, dus kan ook geen andere guide gebruiken helaas.
Hmm, apart dat men toch zo kan verschillen van mening dan. Ik ben namelijk erg tevreden met de snelheid van de TV. De D6500 die we nu op de slaapkamer hebben is toch echt een stukje trager in ieder geval. Maar zoals ik al aangaf; ik gebruik de TV niet voor al teveel toepassingen waarbij snelheid nodig ik. Ik zap/guide met de Humax en de apps werken eigenlijk altijd goed en snel (Netflix, DS Video, Youtube, Uitzending gemist).

Ik kan je overigens sowieso een losse recorder aanraden. Dan stop je daar je smartcard in en kun je twee uitzendingen tegelijk opnemen, heb je 500-1000GB aan opslagruimte, een goede guide en een apparaat dat er echt voor is gemaakt om dat voor je te doen. Ik heb nog nooit één seconde spijt gehad dat ik ongeveer 3 jaar geleden de Humax bij Ziggo voor een schijntje heb kunnen bestellen :)

En over de OC-box: ik vind het eigenlijk van de zotte om een jaar later de TV alweer te (moeten) upgraden. Een TV in deze prijsklasse zou gewoon jaren 'goed' moeten zijn. Voor mij is dit ook het geval, en begrijp me niet verkeerd, het is alleen maar goed dat ze die OC-boxes op de markt brengen. Mocht ik over pak 'n beet 2/3 jaar willen upgraden kan dit namelijk. Dát vind ik zo goed aan die OC-boxes. Als je na een jaar alweer een losse box van 300-400 euro koopt, word je TV toch wel erg duur. Voor dat geld heb je gewoon een 2e of 3e TV voor in de slaapkamer/studeerkamer/etc.

[ Voor 15% gewijzigd door remzor op 07-05-2015 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:33
A.s. maandag wordt het paneel vervangen van mijn UE65HU7500. Ik heb deze afgelopen oktober aangeschaft maar hij hangt pas sinds 1 februari op i.v.m. verhuizing. In oktober heb ik de tv even uit de doos gehaald om te testen op vertical banding maar kon ik het zo snel niet zien (of ik was gewoon zo overdonderd door de grootte haha). Nu de tv een aantal maanden hangt valt het steeds meer op dat er een lichtere streep te zien is, oftewel vertical banding :(. Hopelijk is het paneel dat er maandag in komt beter, fingers crossed :+ .

Overigens lees ik in dit topic over een aantal problemen die de laatste weken bij mij ook voorkomen, zo heb ik ook soms last van het feit dat de tv niet helemaal op standby lijkt te gaan (InstantOn staat uit) en weer opstart met een screensaver. En sinds de laatste update lijkt het ook erger te zijn met de foutmelding van de CI+ module die af en toe tussen het zappen door voor een halve seconde te zien valt. Dat zorgt ervoor dat zappen erg schokkerig gaat. Voor deze update was dit ook wel, maar minder.

Ook heb ik soms problemen met het geluid, dit wordt doorgegeven naar mijn versterker, bij het opstarten van de tv verbind deze wel met de versterker maar het geluid wordt dan soms niet doorgegeven, totdat je even van bron verandert en weer terug gaat. Het probleem is dat dit totaal random gebeurt, de ene keer is er niets aan de hand en de andere keer moet je eerst van bron veranderen voordat je geluid krijgt. Ook het "probleem" met de screensaver is totaal willekeurig. Ik hoop dat er snel weer een update volgt, deze heeft meer ellende veroorzaakt dan opgelost 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
dafmay schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 11:00:
[...]

Op zich mee eens. Ik denk zelf dat ik de OC-box waarschijnlijk wel ga aanschaffen. De meerwaarde (indien veel sneller menu e.o.) is aanzienlijk en ik kan dan makkelijk een aantal jaren (3-5) vooruit met de HU7500. Niet voor niets heb ik het scherm laten calibreren (svp niet weer deze discussie over het nut hiervan).

Ik kan vervolgens rustig afwachten totdat de OLED technologie betaalbaar wordt...ik zal dan pas overstappen op een nieuwe tv. Op deze manier heb ik vele jaren (heel veel) plezier van een uitstekend scherm tegen relatieve lage kosten per jaar.

Zo zie ik het persoonlijk... :)
Toch nog wel investeren in deze? Dacht dat je eigenlijk een slag groter wilde?

Ben wel benieuwd naar wat die One Connect echt gaat brengen. Vind het wel een klap geld en zover ik begrijp gaat je tv vanaf dan zowat dubbel zoveel stroom verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:57:
[...]

Toch nog wel investeren in deze? Dacht dat je eigenlijk een slag groter wilde?

Ben wel benieuwd naar wat die One Connect echt gaat brengen. Vind het wel een klap geld en zover ik begrijp gaat je tv vanaf dan zowat dubbel zoveel stroom verbruiken.
:) Klopt inderdaad...de twijfel blijft deels :D Maar ik ben wel zo'n beetje tot de conclusie gekomen dat je bezig kunt blijven...geld uitgeven. Als ik nu slim ben dan ga ik de eerstkomende jaren rustig verder met mijn HU7500. De scherm kwaliteit is namelijk (voor een LCD scherm) erg goed...daar ben ik zeer tevreden over.

Eventueel nog met een laatste uitbreiding/investering (de OC-box). Het is een smak geld, maar ook weer de beste 'relatief kleine' extra investering imo bovenop de flinke investering mbt aanschaf en calibratie van de tv. Maar dat doe ik slechts als ik de knoop heb doorgehakt en de komende jaren verder ga met mijn huidige tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Ontdek dat sinds gisteren de netflix app van samsung niet meer in 4k streamt. House of Cards en anderen nog "slechts" in 1080. Meer mensen last van? Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn HU7500 kan ik gewoon nog alle 4K titels afspelen (2160p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
dafmay schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:08:
Op mijn HU7500 kan ik gewoon nog alle 4K titels afspelen (2160p).
Laat maar, ben er al achter. Sommige series, zoals House of Cards en Video game highschool, daar zijn de latere seizoenen in 4k en de eerste nog niet. Maar ze staan toch bij de 4k content. Opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master51
Master51 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 08:48:
[...]

Bedankt voor die foto's. Ik ga hier eens mee aan de slag. Ook die wat duurdere kabels proberen is de moeite dan waard. Mocht dit nog geen effect hebben dan kijk ik wel weer verder. Ik laat het in ieder gevak nog wel even weten! :)
Zo...vandaag alle mogelijke kabels vervangen.
Nieuwe kabel tussen de receiver en de tv en mediaspeler en receiver. Tevens gelijk maar even een nieuwe tussen de Horizonbox en de tv gedaan want die was tenslotte toch van de muur. Ruim een uur de film American Sniper opgezet, en alles zonder problemen! Ik denk dat de aanschaf van toch wat duurdere kabels met 4K ondersteuning toch geholpen heeft. Deze zijn van het merk Ixos (de blauwe en de grijze uitvoering). Wel heb ik in de receiver het beeld op "automatisch" gezet en niet handmatig op 4K. Nou hopen dat het in de toekomst zonder problemen blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Laatst online: 19-09 20:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heeft iemand tips over de bufferinstellingen van de Plex app voor Samsung?
Ik heb de volgende opstelling: Synology DS411+II over gigabit verbonden met een NUC (PMS, Corei5, 8 GB memory) en dan de Samsung UE48HU7500 met daarop de Plex app.

Als ik HD materiaal vanaf mijn Synology speel, dan blijft hij om de paar minuten bufferen, terwijl ik dit op andere clients niet heb, ook niet als die clients HD meteriaal afspelen.
Ik heb al een beetje zitten klooien met de buffer instellingen in de Samsung Plex app, maar dit heeft nog niet tot een oplossing geleidt. Ik heb ze nu ingesteld op 25-25-75
Ik zie op de Synology noch op de NUC een overmaat aan netwerk verkeer, diskactiviteit of processor activiteit, wat mij doet denken dat het hier om een issue in de Plex app gaat. Ik heb daar op gegoogled, maar kan alleen verouderde instellingen (voor 2012 modellen of ouder) terug vinden.
Ik zal ook eens kijken of ik de app kan de-installeren en dan opnieuw kan installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door ElCondor op 11-05-2015 14:39 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Is de tv bedraad aangesloten op netwerk of draadloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Alles gigabit netwerk, sorry. Had ik ff moeten vermelden. Ga hem zo even herinstalleren... Het lijkt overigens dat het, als de film begint, minder is, dan later in de film. Dan komt het steeds meer voor. Het gaat dan vooral om 1080p materiaal. Gigabit netwerk moet toch voldoende zijn voor 1080p materiaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Absoluut, 100mbit is dat al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hu7500 heeft een 100Mbit netwerk kaart. Bedraad kom je dan tegen de 95Mbit aan. Is voor de meeste content voldoende, maar is wel een beetje goedkoop voor een high end tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nou, reïnstall en reboot zijn gedaan, nog geen kans gezien om het te testen. Ik post hier terug vanavond. Bedankt voor de tips.

100mbit is toch niet meer van deze tijd, zou ik zo zeggen, maar goed.... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Mwah je kan anders prima nog de content streamen over 100mbit heen. Als ik hier kijk naar een uncompressed BR film van Avatar gebruikt dit maximaal 50mbit.

4K streamen zal wellicht iets spannender worden maar voorlopig is dat nog niet wijd te krijgen en zal je waarschijnlijk ook niet zo snel uncompressed afspelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 22:16
Ik was vandaag in de winkel waar NOS werd uitgezonden op de UE48HU7500 dit was geupscaled. Maar het zag er niet heel mooi uit.
Als er iemand bewoog leek het alsof het niet gelijk scherp was ook leek er een waas over te zitten.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Meerdere modellen hadden dit in de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sgouman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:37:
Ik was vandaag in de winkel waar NOS werd uitgezonden op de UE48HU7500 dit was geupscaled. Maar het zag er niet heel mooi uit.
Als er iemand bewoog leek het alsof het niet gelijk scherp was ook leek er een waas over te zitten.

Weet iemand hoe dit zou kunnen komen?
Meerdere modellen hadden dit in de winkel
Waarschijnlijk verkeerde instellingen op de tv(s). Ik heb er geheel geen problemen mee op mijn 48HU7500...de upscaling werkt perfect en geeft zeer mooi beeld. Dit kwam overigens ook bij een aantal reviews naar boven kan ik mij herinenren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
dafmay schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:47:
[...]

Waarschijnlijk verkeerde instellingen op de tv(s). Ik heb er geheel geen problemen mee op mijn 48HU7500...de upscaling werkt perfect en geeft zeer mooi beeld. Dit kwam overigens ook bij een aantal reviews naar boven kan ik mij herinenren...
Welke instelling gebruikt u als ik vragen mag? dan kan ik in de winkel vragen of dat misschien veranderd kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Of misschien analoge zender ipv digitaal? Dat scheelt nogal namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:55:
Of misschien analoge zender ipv digitaal? Dat scheelt nogal namelijk..
er stond discovery HD op dus ik ga ervanuit dat het digitaal was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
NOS Journaal toont vaak crappy beelden (geen 4K camera's in Nepal bijvoorbeeld ;) ). Juist met slechte kwaliteit opnames wil je nog wel eens gekke effecten zien dankzij de 'beeldverbeteraars', maar het valt me vaak maar amper op.. en het stoort me dan niet.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-05-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:01:
NOS Journaal toont vaak crappy beelden (geen 4K camera's in Nepal bijvoorbeeld ;) ). Juist met slechte kwaliteit opnames wil je nog wel eens gekke effecten zien dankzij de 'beeldverbeteraars', maar het valt me vaak maar amper op.. en het stoort me dan niet.
Het was gewoon in de studio zegmaar dus als ze achter het bureau zitten.
Erboven stond een full HD tv dit was wel gewoon mooi beeld.

Hij zei dat de settings out of the box waren en er niks veranderd is
Ik weet niet of daar iets veranderd moet worden

[ Voor 4% gewijzigd door sgouman op 12-05-2015 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Vraag me toch wel af hoe dat beeld in de winkel tot stand komt, zal misschien een HDMI verdeler/versterker tussen zitten die de boel vernacheld? Neem aan dat ze geen CI+ module + kabel hebben of allemaal losse decoders per tv. Wel slechte reclame dan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:14:
Vraag me toch wel af hoe dat beeld in de winkel tot stand komt, zal misschien een HDMI verdeler/versterker tussen zitten die de boel vernacheld? Neem aan dat ze geen CI+ module + kabel hebben of allemaal losse decoders per tv. Wel slechte reclame dan daar.
Het was BCC er stond ook een zelfde tv van samsung met een promotiefilmpje dat ziet er scherp uit
maarja dat is natuurlijk ook 4K opgenomen en hoeft de tv niks aan te veranderen

Ik weet niet hoe het zit met alle splitters enzo daarachter aangezien er 20 tv's op 1 muur staan.
Maar ik weet dus niet zeker of ik v oor 4k moet gaan of voor oled. Waar de kleuren er wel heel mooi uitzagen. en ook het beeld scherper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Scherpheid zal identiek zijn bij 1080p bron, bij 4K wint een 4K tv het uiteraard als je dichtbij genoeg zit tenminste. Kleuren/contrast zal OLED het waarschijnlijk winnen, maar in zo'n winkel is het geen vergelijk..
Worden uit de doos gehaald en aangesloten en ik verdenk ze er soms van om juist bepaalde tv's qua settings te verkloten om consumenten naar een model met meer marge te lokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Jaguar645 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:08:
4K streamen zal wellicht iets spannender worden maar voorlopig is dat nog niet wijd te krijgen en zal je waarschijnlijk ook niet zo snel uncompressed afspelen :P
Valt wel mee, Netflix 4K gaat prima. Volgens mij zijn de codecs voor 4K beter geoptimaliseerd dan voor FHD en is de bandbreedte niet eens zo erg toegenomen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:33:
Scherpheid zal identiek zijn bij 1080p bron, bij 4K wint een 4K tv het uiteraard als je dichtbij genoeg zit tenminste. Kleuren/contrast zal OLED het waarschijnlijk winnen, maar in zo'n winkel is het geen vergelijk..
Worden uit de doos gehaald en aangesloten en ik verdenk ze er soms van om juist bepaalde tv's qua settings te verkloten om consumenten naar een model met meer marge te lokken.
Dat zou kunnen maar ik heb de settings gezien en die stonden volgens mij gewoon zoals ze normaal ook zouden staan.
Ik vind het vreemd ik had gedacht dat het digitale signaal beter zou zijn en dat de samsung hte beter zou upscalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
mvds schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:37:
[...]

Valt wel mee, Netflix 4K gaat prima. Volgens mij zijn de codecs voor 4K beter geoptimaliseerd dan voor FHD en is de bandbreedte niet eens zo erg toegenomen hoor.
Ohja die doet het natuurlijk al :) de HEVC codec is daar al een stuk beter in idd maar volgens mij knabbelt Netflix nog wel aan de bitrate. Niet dat dat erg is want het ziet er nog steeds erg vet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Holy crap, een van de poorten van een van mijn switches was ingetrained op 10Mbit... Wut??
Kwam er uiteindelijk achter doordat de doorvoersnelheid vanaf mijn nas niet boven de 10Mbit uit kwam.
Door de switches kijkend bleek de poort naar de TV en de NUC niet op Gigebit ingetrained maar op 10Mbit... grumbl Nu stroomt alles door als een malle.

>:)

[ Voor 59% gewijzigd door ElCondor op 12-05-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Haha mooi, dan was draadloos sneller :)
Heb zelf tv via wifi aangesloten en nog geen hapering gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
sgouman schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 17:04:
[...]

Het was gewoon in de studio zegmaar dus als ze achter het bureau zitten.
Erboven stond een full HD tv dit was wel gewoon mooi beeld.

Hij zei dat de settings out of the box waren en er niks veranderd is
Ik weet niet of daar iets veranderd moet worden
Out of the box zijn de settings voor bewegend beeld ook niet zo best inderdaad, maar met wat klooien met verschillende settings ben ik daar inmiddels erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Wekko306 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:28:
[...]

Out of the box zijn de settings voor bewegend beeld ook niet zo best inderdaad, maar met wat klooien met verschillende settings ben ik daar inmiddels erg tevreden mee.
Gewoon uit nieuwschierigheid...wat zijn dan jouw settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de 100Mbit verbinding van de HU7500, volgens deze website heeft de SEK-3500 evolution kit een 1 gigabit netwerk snelheid. Het is Duits, de termen zijn universeel:
An der Box befinden sich insgesamt vier HDMI 2.0 Anschlüsse mit HDCP 2.2 Unterstütztung, ein USB 3.0 Anschluss, ein Eingang für Satellitenfernsehen, einen adapted Component IN (setzt Adapter voraus), ein Ex-Link Serviceeingang, der One Connect Anschluss welcher zum 4K TV führt sowie ein Gigabit LAN-Port.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Allemaal mooi en aardig, maar dan he je zo'n brick onder je TV liggen. Kun je natuurlijk ergens wegstoppen, maar als ik het goed begrijp dan voegt dit vooral 'smart' toe aan non-smart TV's. Dat Smart zit al in de HU7500 uiteraard, om dan 300 plus te betalen voor alleen een Gigabit NIC, vindt ik dan een beetje te veel van het goede.... Kunnen ze beter een HDMI dongle oid maken waar alleen een NIC in zit... Kunnen we geen USB NIC gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
melly schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 16:05:
[...]

Gewoon uit nieuwschierigheid...wat zijn dan jouw settings?
Beeldmodus standaard
Achtergrondverlichting 10
Contrast 88
Helderheid 42
Scherpte 0
Kleur 50
Dynamisch contrast uit
Zwarttinten uit
Clean digital view uit
Wazigheidsvermindering 10
Tril vermindering 0
Led clear motion uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElCondor schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:28:
Allemaal mooi en aardig, maar dan he je zo'n brick onder je TV liggen. Kun je natuurlijk ergens wegstoppen, maar als ik het goed begrijp dan voegt dit vooral 'smart' toe aan non-smart TV's. Dat Smart zit al in de HU7500 uiteraard, om dan 300 plus te betalen voor alleen een Gigabit NIC, vindt ik dan een beetje te veel van het goede.... Kunnen ze beter een HDMI dongle oid maken waar alleen een NIC in zit... Kunnen we geen USB NIC gebruiken?
Alles is relatief natuurlijk. Sommigen vinden juist zo'n OCB handig omdat er slechts 1 kabel naar de tv loopt. Je kunt dus mooi eea wegwerken.

Verder biedt zo'n OCB meer extra's dan slechts een GB NIC. Is genoeg over te vinden als je ff googled...

Uiteraard zal iedereen verder zelf bepalen of die eur 300 de moeite waard is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Hoop eigenlijk dat die OCB's voortaan voor een bredere range geschikt worden gemaakt (dus bijv. dat de box van 2017 nog te koppelen is aan de HU7500)
Dit jaar is het verschil klein (hoewel een 2e CI+ slot leuk is ivm opnemen en dat Tizen vast ook geinig is), maar wellicht over 2-3 jaar als er ineens andere standaarden zijn die enkel met nieuwe hardware te ondersteunen zijn dan zou het mooi zijn om de tv te upgraden voor een relatief laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mee eens. Het blijft m.i. overigens wel een flink bedrag, eur 300-400 voor dat kastje. Zelfs tov de aanschafsprijs van mijn 48HU7500 (eur 1700) vind ik het nog behoorlijk.

Maar goed vanwege het erg trage menu en guide ga je toch weer denken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch-pirate
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 19:26
dafmay schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 14:36:
Mee eens. Het blijft m.i. overigens wel een flink bedrag, eur 300-400 voor dat kastje. Zelfs tov de aanschafsprijs van mijn 48HU7500 (eur 1700) vind ik het nog behoorlijk.

Maar goed vanwege het erg trage menu en guide ga je toch weer denken....
Het trage menu en guide heb ik vooral verholpen door Interactieve televisie uit te zetten en niet ingelogt te zijn bij een samsung account. Dan zapt hij ineens erg snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutch-pirate schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:06:
[...]

Het trage menu en guide heb ik vooral verholpen door Interactieve televisie uit te zetten en niet ingelogt te zijn bij een samsung account. Dan zapt hij ineens erg snel :)
Dat laatste heb ik al geprobeerd, helpt geen zier ;) Hoe zet jij interactieve tv uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 21:35:
[...]

Dat laatste heb ik al geprobeerd, helpt geen zier ;) Hoe zet jij interactieve tv uit?
In het menu van je ci+ module (Menu -> zenders -> algemene interface -> etc ) Ik merkte geen verschil.

Kreeg net wel weer een update melding, 1034.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stond bij mij ook al uit.

Update naar 1034 uitgevoerd...zoals altijd weinig merkbaar verschil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Wekko306 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:52:
[...]

Beeldmodus standaard
Achtergrondverlichting 10
Contrast 88
Helderheid 42
Scherpte 0
Kleur 50
Dynamisch contrast uit
Zwarttinten uit
Clean digital view uit
Wazigheidsvermindering 10
Tril vermindering 0
Led clear motion uit
Poeh...donker beeld lijkt mij met deze settings.
Ik denk dat dit de settings zijn voor een geheel donkere ruimte en dat je overdag andere settings gebruikt ?

[ Voor 11% gewijzigd door melly op 16-05-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
melly schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 00:14:
[...]

Poeh...donker beeld lijkt mij met deze settings.
Ik denk dat dit de settings zijn voor een geheel donkere ruimte en dat je overdag andere settings gebruikt ?
Heel soms zet ik de achtergrondverlichting wat hoger, maar verder niks. Bevalt me een stuk beter dan het felle beeld in de winkel en standaard uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Zojuist firmwareversie 2240 geinstaleerd op mijn 48HU7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu alsnog voor een hu7500 gaan of dan toch eerder voor een nieuw model (ju7000 bv.)? Wil het ook wel voor gamen gebruiken. De hu7500 zou hoge lag hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
Is er een mogelijkheid om de front led uit te zetten tijdens het tv kijken? Heb zelf het UE65Hu7500 model.

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Jeweettoch13 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:20:
Is er een mogelijkheid om de front led uit te zetten tijdens het tv kijken? Heb zelf het UE65Hu7500 model.
Systeem, Algemeen, Lichteffect aan/uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
MilesD. schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:28:
[...]

Systeem, Algemeen, Lichteffect aan/uit
_/-\o_

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat was ook het eerste wat ik opzocht inderdaad :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Laatst online: 15-09 16:48
Ik wil een nieuwe tv (65") en ben al een paar weken aan het inlezen. Het is een stuk lastiger dan 6 jaar terug, toen ik een 40" Sony kocht. Ondanks al het lezen ben ik er nog niet uit..
Belangrijkste reden op dit moment is de twijfel over de UHD icm lag. Ik wil graag 4k, maar geen (merkbare) lag.
Ik ben benieuwd hoe de fanatieke gamers en supersnelle-beelden-fanaten dit ervaren bij snelle beelden / gamen, en of dit nog uitmaakt op een curved of flat panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou beginnen door de zoekfunctie te gebruiken! Deze vraag is al een paar keer aan bod geweest en er is daarbij veel specifieke info naar boven gekomen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Verwijderd schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:47:
Nu alsnog voor een hu7500 gaan of dan toch eerder voor een nieuw model (ju7000 bv.)? Wil het ook wel voor gamen gebruiken. De hu7500 zou hoge lag hebben?
Ik heb zelf een 48HU7500 en ook gekocht met gaming sterk in mijn achterhoofd (heb bij de aanschaf dus gelet op de lag). Ik heb momenteel echt totaal geen last van de lag en heb dit ook nooit gehad. Ga er voor zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigelijk beetje spijt dat ik de hu7500 gekocht ben er wel tevreden mee maar nu moet het panel vernieuwd worden voor een tv die een half jaar oud is en tevens zijn ze nu voor de 4e keer langs geweest voor de tv
ik kan mischien net een slechte batch hebben maar vindt gewoon jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat schiet natuurlijk zeker niet op en ik zou daar ook stevig van balen. Ik ben bang dat je erg veel ongeluk lijkt te hebben (gehad) met de HU7500. Waarvoor is men verder nog specifiek langs geweest (4x) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluidsproblemen en nu gekleurde vlek in beeld.
Pagina: 1 ... 28 ... 42 Laatste