Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 12:53
Bij Klein een mooie persoonlijke aanbieding gehad van 2399 voor de UE65HU7500.

Zou er een addertje zijn of wellicht geen NL model? Hun zeggen van wel namelijk... of wellicht een demo model van een andere aanbieder wat ik net op het topic las...?

[ Voor 21% gewijzigd door Jeweettoch13 op 29-03-2015 15:49 . Reden: Info toegevoegd ]

Don't dream your life, Live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:13
Jeweettoch13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:48:
Bij Klein een mooie persoonlijke aanbieding gehad van 2399 voor de UE65HU7500.

Zou er een addertje zijn of wellicht geen NL model? Hun zeggen van wel namelijk... of wellicht een demo model van een andere aanbieder wat ik net op het topic las...?
Nee hoor, denk wel dat het klopt. Zo scherp is de aanbieding ook weer niet namelijk. Ik heb de TV in mei een jaar(!) en heb er destijds 3000 voor betaald, waar toen nog 500 cashback af ging. Jij kunt hem nu, dus zo'n 10 maanden later, voor 100 euro minder kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
remzor schreef op zondag 29 maart 2015 @ 19:15:
[...]

Nee hoor, denk wel dat het klopt. Zo scherp is de aanbieding ook weer niet namelijk. Ik heb de TV in mei een jaar(!) en heb er destijds 3000 voor betaald, waar toen nog 500 cashback af ging. Jij kunt hem nu, dus zo'n 10 maanden later, voor 100 euro minder kopen.
Okee wel redelijk normale prijs dus. Toppie. Bizar dat de meeste van het gros toch nog voor 3149 op vergelijkings sites staan dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Jeweettoch13 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 21:59:
[...]

Okee wel redelijk normale prijs dus. Toppie. Bizar dat de meeste van het gros toch nog voor 3149 op vergelijkings sites staan dan.
Dat zijn vaak gewoon adviesprijzen waarin wordt gecommuniceerd. Na wat onderhandelen ben je vaak een heel stuk voordeliger uit. Daar is overigens al heel veel over geschreven in dit topic though.
Maar het is zeker een goede tv, ik verwacht alleen dat het zelfs nog wat goedkoper kan (binnenkort) doordat de nieuwe serie in de winkels ligt of er zeer snel aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
De Mediamarkt Arnhem kunnen ze al niet meer leveren dus de kans dat ze er binnenkort helemaal niet meer zijn wil ik liever niet lopen. Dan maar nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Netflix wist mij het volgende te vertellen via de chat functie:
"Great, well yes, I have already verified the model of your TV and it is a supported UHD device, and well, what you saw on that forum is kinda correct, we are having issues with some Samsung devices, but no worries, our engineers are working on it and this is just a matter of time, right now there is no ETA, but you can be a 100% that we will get this resolved as soon as possible ;)!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had nog een vraag over het Samsung account (Menu > Smarthub).

Ik heb de login nu eens niet gedaan om eens te zien wat er dan gebeurd en ik merk eigenlijk geen enkel verschil in werking of features op mijn tv. Smarthub werkt gewoon en ook de apps die ik gebruik (netflix, tunein radio). Ik link geen accounts zoals dropbox of facebook.

Een miniem verschil (voordeel) is dat na opstarten tv nu niet meer de melding verschijnt 'er is geen netwerk-verbinding' (terwijl die er altijd gewoon wel was...bedraad...maar is waarschijnlijk even tijd nodig om verbinding op te zetten oid). Verder geen verschillen...

Enfin...ik vroeg mij even af wat deze Samsung login nu eigenlijk doet...en waar het goed voor is (zo te merken zeer weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeweettoch13
Weet iemand de hartmaat van de vesa ophanging op de ue65hu7500 tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Wat wel jammer is aan de tv.

Je kan niet iets opnemen laten we zeggen The Big Bang Theory van Veronica en tegelijk kijken op laten we zeggen RTL 4 of 5

Bij Caiway is alles gecodeerd en kan je alleen dus bijvoorbeeld Ned1 opnemen en tegelijkertijd RTL 4 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Hebben jullie ook problemen met netflix?

Bij starten van film/aflevering: "kan deze titel niet afspelen"

Op andere devices met zelfde account spelen dezelfde episodes wel gewoon af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
boefje79 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:15:

Als je nu eens wat naar boven zou lezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
boefje79 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 18:15:

Lees de reacties van vandaag en gisteren eens...er zijn momenteel issues aan Netflix kant.

- 4K content kan niet worden afgespeeld
- Voortzetten normale content lijkt niet mogelijk, vanaf begin afspelen wel ( 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Je kan non4k gewoon hervatten op een f6500 van Samsung en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Grr, door de switch naar zomeruur raakt de opnamefunctie dus in de war: de tv laat mooi het juiste uur zien maar opnames starten een uur te laat...

Intussen de tv eens volledig herstart, hopelijk helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 30 maart 2015 @ 15:01:
Ik had nog een vraag over het Samsung account (Menu > Smarthub).

Ik heb de login nu eens niet gedaan om eens te zien wat er dan gebeurd en ik merk eigenlijk geen enkel verschil in werking of features op mijn tv. Smarthub werkt gewoon en ook de apps die ik gebruik (netflix, tunein radio). Ik link geen accounts zoals dropbox of facebook.

Een miniem verschil (voordeel) is dat na opstarten tv nu niet meer de melding verschijnt 'er is geen netwerk-verbinding' (terwijl die er altijd gewoon wel was...bedraad...maar is waarschijnlijk even tijd nodig om verbinding op te zetten oid). Verder geen verschillen...

Enfin...ik vroeg mij even af wat deze Samsung login nu eigenlijk doet...en waar het goed voor is (zo te merken zeer weinig).
Volgens mij is een samsung account alleen nodig(nuttig) wanneer je films huurt via de smart hub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah op die fiets...dank. Tja dat gebruik ik nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Sorry, heb ik tussen alle prijzen-posts door even gemist, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 4K content van NetFlix is weer af te spelen op de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan dat inderdaad bevestigen...mooi dat het weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Tsja...al ben ik best tevreden over mn 65HU7500 maar ik zie toch ook steeds meer tekort komingen.
Dit is mn eerste LCD/LED ervaring en weet niet wat onontkomelijk met deze techniek verbonden is en wat toch duidt op gebreken aan dit scherm.
Wat ik nu erg storend vind is dat bij donkere opnamens het beeld rommelig overkomt. Het lijkt als of het beeld naijlt. Bewegingen van personen creëren een soort waas in het donker (is dit nu ghosting? Dirty screen effect?). Nu ik dit herken begin ik mij er steeds meer aan te storen. Het geeft een onstrak en een wat troebelig beeld.

Is dit normaal bij zo'n duur scherm?
En kan je dit verminderen/verhelpen met settings ?
Ik heb al diverse settings geprobeerd maar ik zie weinig verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn andere gebruikers in dit topic met meer technische ervaring/achtergrond, maar ik denk dat je het volgende kunt proberen :

- pas de scherpte (sharpness) aan, zo veel mogelijk naar 0...en 0 kun je ook prima gebruiken (daar staat ie bij mij op)
- zet Motion Plus uit
- zoek eens naar de diverse calibratie waarden verderop in dit draadje (w.o. de waarden van mijn gecalibreerde tv) en stel deze in

Het is het proberen waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
melly schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:12:
Tsja...al ben ik best tevreden over mn 65HU7500 maar ik zie toch ook steeds meer tekort komingen.
Dit is mn eerste LCD/LED ervaring en weet niet wat onontkomelijk met deze techniek verbonden is en wat toch duidt op gebreken aan dit scherm.
Wat ik nu erg storend vind is dat bij donkere opnamens het beeld rommelig overkomt. Het lijkt als of het beeld naijlt. Bewegingen van personen creëren een soort waas in het donker (is dit nu ghosting? Dirty screen effect?). Nu ik dit herken begin ik mij er steeds meer aan te storen. Het geeft een onstrak en een wat troebelig beeld.

Is dit normaal bij zo'n duur scherm?
En kan je dit verminderen/verhelpen met settings ?
Ik heb al diverse settings geprobeerd maar ik zie weinig verbetering.
Nee dat lijkt me niet normaal, als dit zo is zou ik er geen genoegen mee nemen.
Standaard zo uit de doos moet het retegoed zijn.
Samsung zal als de klacht gehonoreerd wordt zijn verantwoordelijkheid nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Bedankt voor de reply.
Ik ben met allerlei settings bezig geweest en steeds opnieuw hetzelfde stuk bekeken.
Het blijkt "clear digital view" te zijn die voor ghosting (heet dit zo?) zorgt.
Ik had hem op laag staan. Had niet verwacht dat een ruis onderdrukker voor zo'n lelijk bijeffect kan zorgen. Staat nu weer op "uit" en het beeld blijft nu wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi dat je het hebt weten op te lossen. En ja dat is waar, die settings moeten ook echt beter uit worden gezet. Is helemaal niet nodig op de huidige (hogere segment) tv's en dit geldt dus zeker voor onze HU7500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Wildfire

Joy to the world!

Ruisonderdrukkers heb je niet nodig, altijd uitzetten die dingen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Of je moet een erg slechte tv kabel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Nee,ik had hem aangedaan op zn laagste stand om eventuele ruis in HDcontent te elimineren. Nooit verwacht dat het dit met je beeld doet. Iets detail verlies ok,maar naijlen? Maar hij staat uit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren aflevering 9 gekeken van Better call Saul in 4K op Netflix.

Na de issues van afgelopen week/weekend, kreeg ik eerst de welbekende aip701 melding en kon niet afspelen.

Dus Netflix account uitgelogd, tv uit, stekker uit stopcontact, de vereiste 3x vloeken + 3 Hail Mary's ;) , tv aan/uit knop even ingedrukt houden zodat alle sap uit de tv is, daarna alles weer aansluiten en Netflix opstarten + inloggen. Daarna deed alles het weer... _/-\o_

(ik blijf dit allemaal altijd wel zeer vreemd vinden, maar goed...het werkt...voor nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 17:37
Firmware 1032 voor de 48HU7500 is uit maar wederom geen update mogelijk, mijn 1030 versie wil niet updaten kennelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor de heads-up...later eens zien of deze beschikbaar is voor mijn toestel.

Overigens zie ik op de website alsnog 1031.1 als laatste FW versie :

http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE48HU7500LXXN

Blijft wel vreemd zo vaak een update van Samsung, destemeer omdat er gewoonweg geen duidelijke verschillen / verbeteringen waarneembaar zijn 8)7 Maar goed...je blijft hopen en dus updaten.

Ps vreemd dat jij niet kunt updaten. Je had al een volledige reset uitgevoerd meen ik mij te herinneren? Anders zou ik eens met Samsung contact opnemen....

[ Voor 38% gewijzigd door dafmay op 01-04-2015 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
dafmay schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:24:
Dank voor de heads-up...later eens zien of deze beschikbaar is voor mijn toestel.

Overigens zie ik op de website alsnog 1031.1 als laatste FW versie :

http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE48HU7500LXXN

Blijft wel vreemd zo vaak een update van Samsung, destemeer omdat er gewoonweg geen duidelijke verschillen / verbeteringen waarneembaar zijn 8)7 Maar goed...je blijft hopen en dus updaten.

Ps vreemd dat jij niet kunt updaten. Je had al een volledige reset uitgevoerd meen ik mij te herinneren? Anders zou ik eens met Samsung contact opnemen....
De kans dat je daar wat aan hebt is naar mijn indruk erg klein. De mensen die je aan de telefoon krijgt zijn vaak totaal niet op de hoogte (of mogen niks zeggen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wekko306 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:41:
[...]

De kans dat je daar wat aan hebt is naar mijn indruk erg klein. De mensen die je aan de telefoon krijgt zijn vaak totaal niet op de hoogte (of mogen niks zeggen?).
Ja dat zal best, maar hij zal ergens iets moeten proberen als hij een full reset al heeft geprobeerd, en van mening is updates te willen kunnen ontvangen en/of na te gaan of er misschien iets mis is met zijn toestel.

Ik zou zelf eerst een volledige reset proberen, al word ik daar ook niet echt vrolijk van (alles opnieuw instellen).

Het klopt natuurlijk niet dat hij geen updates kan installeren, wanneer hij momenteel nog op een eervorige FW versie zit. Natuurlijk, als er verder geen issues zijn met de tv, dan kun je altijd ervoor kiezen om verder geen actie te ondernemen.

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 01-04-2015 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist mijn tv nagekeken op beschikbare updates. Auto update staat op Off, en toch is de huidige FW versie 1032 al geinstalleerd...wtf?! Gisteren was dit nog 1031.1.

Tsjonge...Samsung tv's en Fw updates...schiet mij maar lek! 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

EucalyptaVIII schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:17:
Firmware 1032 voor de 48HU7500 is uit maar wederom geen update mogelijk, mijn 1030 versie wil niet updaten kennelijk....
De mijne bood 1032.2 uit zichzelf aan (paar dagen terug ofzo), ging verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Doet ie dat uit zichzelf, de tv ? (bij mij zegt ie: u w tv al voorzien van de laatste versie) en er staat 1030, heb al gereset volgens de aanwijzing, en Samung al 2 keer ingelicht, maar nee hoor, blijft dus op versie 1030 staan en wil NIET updaten, ook niet online en niet via usb stick (verkeerde bestanden zegt die dan) en nu versie 1032.2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

EucalyptaVIII schreef op donderdag 02 april 2015 @ 00:17:
Doet ie dat uit zichzelf, de tv ? (bij mij zegt ie: u w tv al voorzien van de laatste versie) en er staat 1030, heb al gereset volgens de aanwijzing, en Samung al 2 keer ingelicht, maar nee hoor, blijft dus op versie 1030 staan en wil NIET updaten, ook niet online en niet via usb stick (verkeerde bestanden zegt die dan) en nu versie 1032.2 ?
Ik zat een twee/drie dagen geleden 's avonds TV te kijken en opeens kwam de melding in beeld dat er een software update was. Die meteen laten installeren en daarna zat ik op 1032.2.

Afbeeldingslocatie: http://www.briandickens.nl/GoT/firmware-tv.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 02-04-2015 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Krijg error code (ERR08007) Kan Apps niet starten Smart Hub App werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je blijft vragen stellen maar geeft ons geen nadere informatie of feedback op onze hulp 8)7

- heb je al een gehele reset van de tv gedaan?
- heb je al contact omgenomen met Samsung?

De issue die je noemt mbt de Smarthub/apps zouden m.i. met een algemene reset kunnen zijn op te lossen.

De issue die je noemt mbt FW updates is heel misschien met een algemene reset op te lossen, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Ik zou contact met Samsung opnemen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Rockvee2 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 17:48:
Wat wel jammer is aan de tv.

Je kan niet iets opnemen laten we zeggen The Big Bang Theory van Veronica en tegelijk kijken op laten we zeggen RTL 4 of 5

Bij Caiway is alles gecodeerd en kan je alleen dus bijvoorbeeld Ned1 opnemen en tegelijkertijd RTL 4 kijken.
Heb zelf ook Caiway en juist deze provider zendt het basispakket ongecodeerd uit. Voer bovenstaand zovaak uit. Zelfs 2 opnames tegelijk alleen dan last van blokken bij opname als ik switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Dus dat betekend gewoon dat ik wat ik wil eigenlijk gewoon kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
dafmay schreef op donderdag 02 april 2015 @ 10:39:
Je blijft vragen stellen maar geeft ons geen nadere informatie of feedback op onze hulp 8)7

- heb je al een gehele reset van de tv gedaan?
- heb je al contact omgenomen met Samsung?

De issue die je noemt mbt de Smarthub/apps zouden m.i. met een algemene reset kunnen zijn op te lossen.

De issue die je noemt mbt FW updates is heel misschien met een algemene reset op te lossen, maar ik verwacht het eigenlijk niet. Ik zou contact met Samsung opnemen.

Succes!
Ja al 2 keer een gehele reset gedaan, ook al 2 keer met Samsung contact gehad, maar die kunnen mij ook niet helpen kennelijk, :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EucalyptaVIII schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:26:
[...]

Ja al 2 keer een gehele reset gedaan, ook al 2 keer met Samsung contact gehad, maar die kunnen mij ook niet helpen kennelijk, :'(
Argh da's inderdaad wel balen! De tv functioneert verder wel goed? Ik bedoel, het is zeker irritant en jammer dat je geen updates binnenkrijgt, maar tegelijkertijd merk ik totaal geen enkel verschil tussen de diverse updates...en ik heb er nu al zo'n 4 gehad binnen een korte tijd van een paar maanden.

Dus wat dat aangaat mis je waarschijnlijk niet veel, lijkt mij. Enfin...blijft irritant natuurlijk :X

Smarthub functioneert nog wel of zijn het specifieke apps die niet opstarten?

Dit soort problemen zouden toch gewoon onder garantie moeten vallen, ga ik van uit? Is het dan niet mogelijk om Samsung een monteur te laten sturen....

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 03-04-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
Ik heb versie 01 van deze televisie. Een van de eersten die deze gekocht hebben. Ik had vorig jaar al bij Samsung geklaagd over het feit dat de tv op 3 - 4 meter hoorbaar is in stille scenes door het gebruik van een brakke fan. Nu hebben ze een andere geplaatst (dezelfde) wat dus niets heeft geholpen.

Nu lees ik op een engels forum dat ze bij deze tv ondertussen al aan versie 04 zitten. Mensen met deze versie hebben totaal geen last meer van een fan geluid. Ik dus direct contact opgenomen met Samsung met de vraag of ze de fan van versie 04 niet in een 01 kunnen plaatsen. Dat gaat dus niet :-(.

Tegenwoordig brengen ze veel te rap een product op de markt. Eerst uitbrengen en dan zien wat beter kan door het geklaag van mensen. Dat ze ondertussen al aan de vierde versie zitten op zo een korte tijd zegt in mijn ogen genoeg... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Yargo schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:57:
Ik heb versie 01 van deze televisie. Een van de eersten die deze gekocht hebben. Ik had vorig jaar al bij Samsung geklaagd over het feit dat de tv op 3 - 4 meter hoorbaar is in stille scenes door het gebruik van een brakke fan. Nu hebben ze een andere geplaatst (dezelfde) wat dus niets heeft geholpen.

Nu lees ik op een engels forum dat ze bij deze tv ondertussen al aan versie 04 zitten. Mensen met deze versie hebben totaal geen last meer van een fan geluid. Ik dus direct contact opgenomen met Samsung met de vraag of ze de fan van versie 04 niet in een 01 kunnen plaatsen. Dat gaat dus niet :-(.

Tegenwoordig brengen ze veel te rap een product op de markt. Eerst uitbrengen en dan zien wat beter kan door het geklaag van mensen. Dat ze ondertussen al aan de vierde versie zitten op zo een korte tijd zegt in mijn ogen genoeg... :-(
De mensen met een latere revisie hebben geen last van fan noise, omdat er geen fan aanwezig is. Gevolg hiervan is wel een iets trage soc, zover ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazeker. Dat geldt ook voor het uitbrengen van (zinvolle?) FW updates bij Samsung. In de korte tijd van ong 2 maanden dat ik mijn tv heb zijn er al zo'n 4 FW updates voorbij gekomen :?

Overigens mbt de hoorbare fan. Ik heb een latere versie van de HU-serie en heb begrepen dat daar geen fan meer in zit. Wel zit er dan bij mij een langzamere cpu in waardoor alles (voornamelijk menu, de guide en smarthub) relatief langzamer zijn. Maar ik heb dan het voordeel van geen bijgeluiden.

[ Voor 2% gewijzigd door dafmay op 04-04-2015 13:21 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Heb het toch eens goed gezegd aan de klantendienst ( ook al hebben ze daar totaal geen controle over en worden deze dingen niet eens in Europa ontwikkelt ). Dat een product op 10 maanden tijd al aan de 4de versie zit is al een schuldbekentenis in mijn ogen.

Dan zeggen ze dat dit in de handleiding staat, en dus een producteigenschap is :-(. Zo is alles te verantwoorden. Ze moeten hun bestaande klanten gewoon leren helpen en een stillere fan erin steken wat zeker mogelijk moet zijn. Mijn plasma had 4 of 5 fans en die hoorde je na 6 jaar nog niet. Ze waren wel een stuk groter dusja, daar zal het verschil ook wel inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of dit kan heb nu externe hd daar neem ik op van de tv heb ook een nas staan kan ik deze koppelen aan de nas dat daar de opname's komen dus usb van tv naar usb van de nas krijg het niet voor elkaar mischien doe ik iets fout of het kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 06 april 2015 @ 09:53:
Weet iemand of dit kan heb nu externe hd daar neem ik op van de tv heb ook een nas staan kan ik deze koppelen aan de nas dat daar de opname's komen dus usb van tv naar usb van de nas krijg het niet voor elkaar mischien doe ik iets fout of het kan niet.
Sowieso is de USB van de NAS bedoeld om een externe schijf aan te hangen en niet om van de NAS een soort externe schijf te maken voor een ander apparaat.

Daarnaast ondersteunen de TV's alleen een lokaal aangesloten USB harddisk dus het kan überhaupt toch al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij aub vertellen of deze tv een fijne gaming tv is? En hoe hoog of laag de input lag is alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-06 21:54
Verwijderd schreef op woensdag 08 april 2015 @ 01:14:
Kan iemand mij aub vertellen of deze tv een fijne gaming tv is? En hoe hoog of laag de input lag is alvast bedankt
Ikzelf speel regelmatig games op deze televisie, zonder last te hebben van een te hoge input lag. Volgens hdtvtest geeft het 48 inch model 40.7 ms input lag. Het 55 inch model gaf vorig jaar nog 69.1 ms input lag, maar volgens de reviewer kon dit worden verklaard doordat er in de tijd tussen de twee reviews (8 maanden) de input lag met updates is verbeterd.

De 40.7 ms input lag behaal je door de tv op ‘Game’ stand te zetten en de naam van de HDMI source naar PC te zetten. Al met al een prima input lag voor een 4k televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Weet iemand hoe lang deze TV nog te koop is? Ik ben namelijk van plan deze te gaan kopen, maar wil liever nog even wachten tot ik mijn huidige TV verkocht heb.

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.

[ Voor 176% gewijzigd door dafmay op 10-04-2015 08:39 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sKoLb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 15:54
Ik heb een 65" HU7500 televisie en een Samsung Galaxy S5 telefoon.

Kan iemand (met ervaring hiermee) mij uitleggen wat nu de meest ideale manier is om 16MP foto's gemaakt met deze telefoon in deze resolutie of in ieder geval de UHD resolutie die de TV aan kan te tonen op de TV?

Mooiste is direct vanaf de telefoon een slideshow of handmatig door de foto's heen swipen en tonen op de TV zonder dat het me veel moeite kost.

Ik heb nog geen eenvoudige manier gevonden. De screen mirroring functie is eenvoudig met swipen, maar toont de afbeeldingen in de resolutie (HD) van het telefoonsscherm en dus niet scherp op het UHD scherm.

Iemand al een goed werkende manier gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07
Stenn schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:31:
[...]

Ikzelf speel regelmatig games op deze televisie, zonder last te hebben van een te hoge input lag. Volgens hdtvtest geeft het 48 inch model 40.7 ms input lag. Het 55 inch model gaf vorig jaar nog 69.1 ms input lag, maar volgens de reviewer kon dit worden verklaard doordat er in de tijd tussen de twee reviews (8 maanden) de input lag met updates is verbeterd.

De 40.7 ms input lag behaal je door de tv op ‘Game’ stand te zetten en de naam van de HDMI source naar PC te zetten. Al met al een prima input lag voor een 4k televisie.
Als je een belang hecht aan inputlag kun je beter de nieuwe JU7000 halen. Ik had ergens gelezen dat de inputlag daar gehalveerd was ten opzichte van de HU7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
filipy23 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 19:52:
[...]

Als je een belang hecht aan inputlag kun je beter de nieuwe JU7000 halen. Ik had ergens gelezen dat de inputlag daar gehalveerd was ten opzichte van de HU7500.
Klopt! Alleen zijn er nog geen Leo Bodnar testresultaten van de JU7000 te vinden. Wel van zijn ‘curved’ broertje de JU7500, die met zo’n 21 ms ongeveer 19 ms sneller is dan de HU7500, wat voor mensen haast niet te onderscheiden is. Ik vond het prijsverschil tussen de twee modellen te groot gezien de verbeteringen:

- 100 Hz meer geoptimaliseerde refreshrate
- 19 ms minder input lag
- Tizen als OS.

Dat alles voor zon 500 euro extra was mij te gortig en heb daarom ook voor de HU7500 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 17-09 20:22
Stenn schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:12:
[...]

Klopt! Alleen zijn er nog geen Leo Bodnar testresultaten van de JU7000 te vinden. Wel van zijn ‘curved’ broertje de JU7500, die met zo’n 21 ms ongeveer 19 ms sneller is dan de HU7500, wat voor mensen haast niet te onderscheiden is. Ik vond het prijsverschil tussen de twee modellen te groot gezien de verbeteringen:

- 100 Hz meer geoptimaliseerde refreshrate
- 19 ms minder input lag
- Tizen als OS.

Dat alles voor zon 500 euro extra was mij te gortig en heb daarom ook voor de HU7500 gekozen.
Zijn dat de enige verschillen tussen de HU7500 en de JU7000? Had verwacht dat er wat meer verbeteringen/features zouden zijn op de JU7000 zodat dat prijsverschil gerechtvaardigd zou zijn...

Ik volg dit draadje nog niet zo lang, maar zijn er mogelijk irritante issues of beperkingen aan die HU7500 waardoor ik wellicht toch maar beter de JU7000 zou kunnen aanschaffen? Las wel iets een tijdje terug over het niet of niet goed werken van Dolby/DTS over de HDMI-ARC naar een receiver, klopt dat? Ik weet wel dat ik op mijn huidige Samsung handmatig in het menu af en toe de audio-output moet switchen van LPCM naar DTS/Dolby, doe ik dat niet dan krijgt mijn receiver gewoon een stereo signaal. Ik heb dat trouwens alleen als ik iets van een DLNA server stream...

[ Voor 25% gewijzigd door The_Big_Easy op 09-04-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
The_Big_Easy schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:00:
[...]
Ik volg dit draadje nog niet zo lang, maar zijn er mogelijk irritante issues of beperkingen aan die HU7500 waardoor ik wellicht toch maar beter de JU7000 zou kunnen aanschaffen? Las wel iets een tijdje terug over het niet of niet goed werken van Dolby/DTS over de HDMI-ARC naar een receiver, klopt dat? Ik weet wel dat ik op mijn huidige Samsung handmatig in het menu af en toe de audio-output moet switchen van LPCM naar DTS/Dolby, doe ik dat niet dan krijgt mijn receiver gewoon een stereo signaal. Ik heb dat trouwens alleen als ik iets van een DLNA server stream...
Ik meen ook iets gehoord te hebben over het missen van ondersteuning van DTS over de HDMI-ARC inderdaad. Ikzelf gebruik geen DTS maar gewoon stereo-geluid waardoor ik mezelf niet heb verdiept in dat probleem, en dit ook geen reden was om de tv niet aan te schaffen. Ook durf ik niet te zeggen of dit probleem wel is opgelost bij de JU7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stenn schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:31:
[...]

Hartelijk dank voor uw reactie ik ben hier erg mee geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
The_Big_Easy schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:00:
[...]

Zijn dat de enige verschillen tussen de HU7500 en de JU7000? Had verwacht dat er wat meer verbeteringen/features zouden zijn op de JU7000 zodat dat prijsverschil gerechtvaardigd zou zijn...

Heel veel tv's doen niet aan "5.1 passthrough" van HDMI naar optical-out/HDMI-ARC.
Dat wil zeggen: als je bijv. een bluray speler rechtstreeks aan je tv koppelt ipv via een receiver, dan krijg je niet het 5.1 geluid via de tv, maar enkel stereo.
Weet niet of er modellen zijn van Samsung waarbij dat wel werkte, bij de HU7500 iig niet, de JU7000 waarschijnlijk ook niet. Dit is met name vervelend als je geen receiver hebt die HDMI ondersteunt.
Bij veel Sony en LG modellen schijnt dit wel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Laatst online: 03-09 15:22
EucalyptaVIII schreef op donderdag 02 april 2015 @ 23:26:
[...]

Toevallig dit probleem afgelopen weekend bij mijn schoonvader ook gezien. De gewone herinstallatie via het normale menu was ook niet genoeg. Ik heb toen via het service menu de TV terug naar fabriekinstellingen gezet. Dit heeft gewerkt. Je kan in dit service menu komen door de toetsen info - menu - mute power in te toetsen zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Laatst online: 17-09 20:22
CyBeRSPiN schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:36:
[...]

Heel veel tv's doen niet aan "5.1 passthrough" van HDMI naar optical-out/HDMI-ARC.
Dat wil zeggen: als je bijv. een bluray speler rechtstreeks aan je tv koppelt ipv via een receiver, dan krijg je niet het 5.1 geluid via de tv, maar enkel stereo.
Weet niet of er modellen zijn van Samsung waarbij dat wel werkte, bij de HU7500 iig niet, de JU7000 waarschijnlijk ook niet. Dit is met name vervelend als je geen receiver hebt die HDMI ondersteunt.
Ah, dat aspect van dit probleem was me nog niet duidelijk, kennelijk hebben de mensen die dit 'probleem' hebben een bluray speler of ander apparaat op een HDMI port van de TV aangesloten en ze verwachten dus dat er 5.1 geluid 'doorgesluisd' wordt naar de receiver via de HDMI-ARC port waarmee de TV met de receiver verbonden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Precies.. En die verwachting is soms terecht als ze eerder een ander(e) (merk) tv hadden waarmee dit wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LET WEL OP:

dat als een toestel binnen de garantie periode is en er gezien wordt dat er in het service menu is geweest,
(Remote Session van samsung buiten gesloten) dit effect kan hebben op je garantie.
vincent44 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:44:
[...]

Toevallig dit probleem afgelopen weekend bij mijn schoonvader ook gezien. De gewone herinstallatie via het normale menu was ook niet genoeg. Ik heb toen via het service menu de TV terug naar fabriekinstellingen gezet. Dit heeft gewerkt. Je kan in dit service menu komen door de toetsen info - menu - mute power in te toetsen zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
CyBeRSPiN schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:36:
[...]

En toch staat er op het schermpje van mijn denon dat hij een DTS soundtrack voor zijn kiezen krijgt als ik een film afspeel met plex op mijn HU7500? Of lijkt dit maar zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent44
  • Laatst online: 03-09 15:22
TFDev schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 09:49:
[...]

En toch staat er op het schermpje van mijn denon dat hij een DTS soundtrack voor zijn kiezen krijgt als ik een film afspeel met plex op mijn HU7500? Of lijkt dit maar zo?
Klopt maar dan komt het geluid ook niet van een extern apparaat, maar gewoon van de tv zelf. Plex is app die op je smarthub staat. Dat is iets anders dan een bluray speler oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hebben jullie de HBO go app al aan de praat?

Ik kan succesvol inloggen maar bij starten van willekeurige films: "interne fout bij afspelen, start opnieuw", zelfde issue op 2013-model in slaapkamer.

Op ios met zelfde account en film geen problemen met afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boefje79 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:14:
Hebben jullie de HBO go app al aan de praat?

Ik kan succesvol inloggen maar bij starten van willekeurige films: "interne fout bij afspelen, start opnieuw", zelfde issue op 2013-model in slaapkamer.

Op ios met zelfde account en film geen problemen met afspelen...
Weet je waarom je die interne fout krijg dat komt dat je device niet geregistreerd staat had ik ook eerst nu werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hoe kan ik dat registreren?
(Heb de pincode al ingevoerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week een 55HU7500 gekocht en ben er erg blij mee. Kent iemand de ideale kalibratie instellingen voor deze tv zonder een ISF kalibratie uit te voeren? Ik weet dat dit persoonlijk is, maar ik weet zeker dat er betere instellingen zijn dan standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2015 @ 14:31:
Afgelopen week een 55HU7500 gekocht en ben er erg blij mee. Kent iemand de ideale kalibratie instellingen voor deze tv zonder een ISF kalibratie uit te voeren? Ik weet dat dit persoonlijk is, maar ik weet zeker dat er betere instellingen zijn dan standaard.
Na het een en ander proberen is voor mij Beeldmodus film / Kleurtint Standaard het best.
Maar het blijft heel persoonlijk... :+
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boefje79 schreef op zondag 12 april 2015 @ 10:02:
Hoe kan ik dat registreren?
(Heb de pincode al ingevoerd)
Wat ook kan helpen je gebruikersnaam veranderen dat had ik ook gelijk gedaan dan je pincode invoeren.
Het werkt nu perfect.

Alles je alles heb ingevoerd zou je samsung ook in het lijst staan als geregistreerde device.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Samsung ue65hu7500! Ben er superblij mee!

Na alles ingesteld te hebben, ben ik toch ergens tegenaan gelopen waar iemand mij misschien mee kan helpen. Ik denk een redelijk simpele vraag, dus misschien weet iemand hier een simpel antwoord op?

Ik laat 't geluid van de TV via mijn versterker (yamaha rx a2020) lopen en is aangesloten via de digital out uitgang van de TV middels een optische kabel en via HDMI ARC. De versterker kan zelf ook videosignalen sturen via de HDMI maar in dit geval heb ik dat niet nodig.

Nu heb ik het zo ingesteld dat ik de versterker via HDMI ARC ook kan besturen via de samsung remote. Alleen als ik het volume omhoog of omlaag doe, dan schakelt de televisie automatisch naar de HDMI videobron en dat is niet nodig. (Ik kijk dan namelijk naar een leeg scherm van de versterker, terwijl ik in principe gewoon naar bijv. Netflix wil kijken wat rechtstreeks bij de TV binnenkomt en niet via de versterker).

Ik weet dat je bij oudere tv's het automatisch schakelen naar een extern videosignaal kon aan- of uitzetten. Kan dat bij deze 65hu7500 nou ook en zoja waar kan ik dat dan instellen?

Sorry voor het lange verhaal, maar wilde even duidelijk de situatie schetsen ;)

Als iemand weet hoe ik dit kan regelen ben ik daar zeer blij mee!

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Geen antwoord op je vraag, maar waarom naast de HDMI-ARC ook nog eens via een optical kabel? Dat laatste is m.i. nergens voor nodig.

Heb zelf niets speciaals hoeven aanpassen om volume-control via CEC (Anynet) te regelen.
Wel de receiver (Marantz) zo ingesteld dat deze GEEN CEC commands naar de tv stuurt (anders ging de tv uit als de receiver werd uitgesckakeld en andersom).
Mn receiver gaat aan als tv aan gaat en uit als tv uit gaat.

Mogelijk setting aan de receiver zijde om CEC 'zenden' uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Inmiddels werkt hbo go, niks gedaan...blijkbaar laat die registratie even op zich wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Cyberspin,

Tja daar heb je gelijk in. De optische kabel is nu idd overbodig haha. Ben mijn oude setup teveel gewend denk ik ;)

Was in eerste instantie niet van plan om HDMI arc te gebruiken omdat ik op dit forum las over allemaal problemen ermee. Maarja, kon het niet laten om toch even zelf te proberen....

Bedankt voor je reactie. Ik ben eruit! Het probleem zat m inderdaad niet zozeer in de TV, maar was een instelling op de versterker. Het lag niet aan CEC, maar meer in een "automatische" preset schakeling van de versterker. Heb het inmiddels aangepast en HDMI arc werkt perfect!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zijn er mensen die uit eigen ervaring weten of de JU nou de meerprijs waard is over de HU?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Gisteren is het paneel van mijn 65HU7500 vervangen wegens banding en lichte vlekken in het beeld.
Het resultaat is een veel mindere banding (nog minimaal aanwezig) waar ik prima mee lan leven.
Maar tevens valt mij op dat het beeld veel stabieler is. Totaal geen ghosting meer wat een veel strakker en rustiger beeld oplevert.
Tot zo ver ben er happy mee.
Maar wat ik wel merk is dat de zijkanten van het paneel meer licht geven. Vorige paneel leek in elke hoek een zaklantaarn te hebben en vlekken in het midden. Nu lijkt het als of de hele linker en rechter helft lichter zijn dan het midden stuk. Lastig om met woorden te vertellen in welke mate dit aanwezig is maar ik vroeg mij af wat nog redelijk is en waneer het scherm niet voldoet aan de specificaties. Ik heb begrepen dat door de gebruikte techniek je altijd wat lichtere hoeken mag verwachten. Maar waar ligt de grens van acceptabel of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
melly schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 21:47:
Bedankt voor de reply.
Ik ben met allerlei settings bezig geweest en steeds opnieuw hetzelfde stuk bekeken.
Het blijkt "clear digital view" te zijn die voor ghosting (heet dit zo?) zorgt.
Ik had hem op laag staan. Had niet verwacht dat een ruis onderdrukker voor zo'n lelijk bijeffect kan zorgen. Staat nu weer op "uit" en het beeld blijft nu wel goed.
Weet iemand waar ik deze setting kan vinden? Ik zie wel clean digital view staan (zal wss hetzelfde zijn) en uitgezet maar ik krijg nog steeds een soort van halo om mensen heen. Sharpness staat ook op 0. Kan ik nog wat anders proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
BIk bedoelde idd clean digital view.
Hij staat boven de andere ruisonderdrukking optie.

Maar heb jij die halo ook voornamelijk in de donkere stukken?
Ik zag dit het meest als een licht stuk bewoog in een donkere achtergrond.
Maar even ter info,zoals ik hier boven al aangaf...nu heb ik een ander paneel en de halo is geheel weg. Welke setting ik ook aan of uit zet,geen halo. Halo zou dus gewoon niet mogen bestaan blijkbaar.

Edit: hoe heb jij "motion plus" staan ?

[ Voor 4% gewijzigd door melly op 14-04-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vsempoux
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-05-2023
Voor mensen die nog wat op zoek zijn naar callibratie waarden en info over callibratie heb ik dit youtube kanaal gevonden :
https://www.youtube.com/user/hdtelevizijacom/videos
Hier vind je zowel callibratie info voor 2D als 3D als gaming modus instellingen.
Laat maar weten wat je ervan vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
melly schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 09:42:
Maar waar ligt de grens van acceptabel of niet.
Dat is het hele vervelende van backlight bleeding. Er is geen duidelijke grens dus iedere fabrikant kan zeggen dat het binnen de normen is die zij stellen. Het is dan de vraag of je er genoegen mee neemt of niet.

Een hoop gevallen gezien waarbij echt veel backlight bleeding te zien was en de fabrikant zei er niets mee te doen. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:44:
Ik heb een voor mij heel hinderlijk probleem met de lip sync als ik naar een download kijk. Alles komt meestal net iets te laat. Het is echt maar een fractie van een seconde, maar in sommige scènes zie je duidelijk dat de mond reeds opengaat voor de klank komt. Als ik naar een gewone tv-zender kijk, doet dit probleem zich niet voor.

Als ik dezelfde download bekijk op de PC of op de iPad, dan is die lag er niet. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Ik stream de filmpjes vanuit het netwerk naar de TV (PC en TV allebei gewoon aangesloten op internet) en ik heb een soundbar van Samsung zelf. De geluidsvertragingsfunctie van Samsung zelf geeft geen soelaas. Ik zou het raar vinden als ik de enige ben met dit probleem of dat ik de enige ben die zich er aan stoort. :)
Bovenstaande is een paar maanden eerder gepost, maar nooit een reactie op gekomen. Ik loop nu tegen hetzelfde aan. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
het probleem is helaas weer terug "interne fout bij afspelen" op verschillende samsung smart tv's bij HBO-go-app...

Bij jullie ook?
Beide tv's verschijnen ook niet in apparaatbeheer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:11
De UE65HU7500 kon ik vandaag kopen voor 2499,- onderhandelen ging gemakkelijk. Ben benieuwd wat de laagste is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58
Voor die prijs heb ik hem in december ook gekocht anders :P toen kreeg ik er zelfs nog €300 terug van Samsung door de cashback uiteindelijk dus €2199 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
vincent44 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 16:44:
[...]

Welke dingen kun je zoal veranderen in het service menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
vsempoux schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:03:
Voor mensen die nog wat op zoek zijn naar callibratie waarden en info over callibratie heb ik dit youtube kanaal gevonden :
YouTube: HD Televizija
Hier vind je zowel callibratie info voor 2D als 3D als gaming modus instellingen.
Laat maar weten wat je ervan vindt :)
Al kunnen die instellingen een heel eind in de buurt komen, ze zijn voor bijna ieder toestel anders. Kwam een tijd terug nog een topic tegen waarin overgenomen instellingen werden nagemeten en de afwijking was nog erger dan de standaardinstellingen van bijv. Film stand.
Denk dat het deze was http://forums.hdtvtest.co.uk/index.php?topic=7202.0
Maar dat youtube kanaal heeft ook nog gewoon reviews op de normale site die ook wel handig zijn voor modellen die bijv. elders niet getest zijn ...
Yargo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:49:
[...]

Een werkende tv in een grote baksteen veranderen is er iig 1 >:)

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 21-04-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Yargo schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:49:
[...]

Ik zou er alleen maar naar kijken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Sinds vandaag opeens zon rare grijze balk links en boven het beeld als ik een zender met "rode knop" bekijk (ci+) . De knop verdwijnt, maar die balk blijft vervolgens in beeld. Meer mensen hier last van?
Oplossing?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Jaguar645 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 18:53:
Voor die prijs heb ik hem in december ook gekocht anders :P toen kreeg ik er zelfs nog €300 terug van Samsung door de cashback uiteindelijk dus €2199 :)
Me too maar dan in Nov'14 al.... :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 18:56
Als ik nu zeg dat ik hem ook voor 2500 had, en zelfs toen nog 500 cashback had? :$

Verder baal ik nogsteeds van t feit dat de EPG zo traag is (gebruik ziggo ci+)... Veel updates, maar geen verbeteringen... Ook gaat soms mijn versterker niet mee aan via hdmi-arc. Als dat eenmaal gebeurt blijft dat zo. Dan moet je de stroom van de tv en versterker afhalen, daarna werkt t weer. Als dat gebeurt dan kun je bijv. ook de software van de tv niet updaten (controleren op updates werkt ook niet), dia keuze optie is dan gewoon niet te selecteren..

En tot slot valt me de laatste tijd steeds vaker op de de onderste rand van de tv echt feller is dan de rest van t scherm. Tijdens films kijken is de balk mooi zwart, maar als het echt 16:9 is (normaal tv kijken) dan valt t gewoon op... Meer die daar last van hebben (backlight staat op 11 met eco modus aan, stand 4) en helderheid staat ook maar op 40....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe FW versie 1033 is beschikbaar voor download (via TV Menu).

1e indruk is dat EPG iets soepeler loopt....maar nog heel even een slag om de arm (wellicht placebo effect?)

Edit : hmm...placebo effect ;)

[ Voor 67% gewijzigd door dafmay op 25-04-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:28
UE55HU7500L
Voor de gene die geïnteresseerd zijn hij is nu 1600 euro:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de hu7500 nog de moeite met de nieuwe modellen? Ik heb nu een 40inch van sony (4jaar oud). Wil een 4k tegen de 1500 euro aan. De ju7000 lijkt me wat beter voor te gamen. Voor de rest niet zoveel verchil, wel? Zou ook wel half jaar kunnen wachten maar dan is de hu7500 nergens meer naturlijk.

Zou een 55inc willen.

Ik twijfel tussen hu7500, ju7000 of sony x85c die eraan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
blackspeedy schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 09:04:
UE55HU7500L
Voor de gene die geïnteresseerd zijn hij is nu 1600 euro:)
Haha, een jaar na aankoop is ie nog niet goedkoper dan ik ervoor kwijt was (1599) :)
Nog steeds heel blij mee, fantastisch beeld en veel meer mogelijkheden dan ik gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Weet iemand of ik op de hu7500 2 ir extenders kan aansluiten (bn96-31644a) Afbeeldingslocatie: http://www.av-cables.dk/images/1411002191-74603700jj.jpg,

dit doormiddel van een splitter achter op de tv te gebruiken

Afbeeldingslocatie: http://www.tfdsupplies.com/43-thickbox_default/1-male-to-2-female-35mm-audio-y-headphone-jack-splitter.jpg

Ik wil namelijk en mijn receiver en mijn kpn kastje bedienen, terwijl die allebei op een andere plek staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Dat zou wel moeten werken ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op donderdag 23 april 2015 @ 21:57:
Nieuwe FW versie 1033 is beschikbaar voor download (via TV Menu).
Bij mij staat versie 2231 klaar als nieuwe versie, heb 2221 als huidige versie. Echter, bij het kiezen van 'nu bijwerken' geeft het update proces aan dat er geen updates zijn. Ook op de website is 2221 de actuele versie. Lijkt er op dat ze de update offline hebben gehaald?

Edit: na de stroom van de tv er even afgehaald te hebben, is de nieuwe update 2231 niet meer beschikbaar als nieuwe versie. Als het een terughaal actie is zou het wel fijn zijn om de reden te weten. Zelf heb ik automatische updates uitstaan, de update doe ik handmatig wanneer het mij uitkomt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 13:49:
[...]

Bij mij staat versie 2231 klaar als nieuwe versie, heb 2221 als huidige versie. Echter, bij het kiezen van 'nu bijwerken' geeft het update proces aan dat er geen updates zijn. Ook op de website is 2221 de actuele versie. Lijkt er op dat ze de update offline hebben gehaald?

Edit: na de stroom van de tv er even afgehaald te hebben, is de nieuwe update 2231 niet meer beschikbaar als nieuwe versie. Als het een terughaal actie is zou het wel fijn zijn om de reden te weten. Zelf heb ik automatische updates uitstaan, de update doe ik handmatig wanneer het mij uitkomt.
Zelfs als je updates (net als ik) op automatisch hebt staan gebeurd dat niet "automatisch" :+

Zojuist versie 2231 geinstaleerd en duurde langer dan normaal!

[ Voor 4% gewijzigd door MilesD. op 29-04-2015 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:01

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is er gratis software beschikbaar om een led tv te calibreren met een spectrometer? Ik heb een eyeone
Pagina: 1 ... 27 ... 42 Laatste