Hallo allemaal!
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Samsung ue65hu7500! Ben er superblij mee!
Na alles ingesteld te hebben, ben ik toch ergens tegenaan gelopen waar iemand mij misschien mee kan helpen. Ik denk een redelijk simpele vraag, dus misschien weet iemand hier een simpel antwoord op?
Ik laat 't geluid van de TV via mijn versterker (yamaha rx a2020) lopen en is aangesloten via de digital out uitgang van de TV middels een optische kabel en via HDMI ARC. De versterker kan zelf ook videosignalen sturen via de HDMI maar in dit geval heb ik dat niet nodig.
Nu heb ik het zo ingesteld dat ik de versterker via HDMI ARC ook kan besturen via de samsung remote. Alleen als ik het volume omhoog of omlaag doe, dan schakelt de televisie automatisch naar de HDMI videobron en dat is niet nodig. (Ik kijk dan namelijk naar een leeg scherm van de versterker, terwijl ik in principe gewoon naar bijv. Netflix wil kijken wat rechtstreeks bij de TV binnenkomt en niet via de versterker).
Ik weet dat je bij oudere tv's het automatisch schakelen naar een extern videosignaal kon aan- of uitzetten. Kan dat bij deze 65hu7500 nou ook en zoja waar kan ik dat dan instellen?
Sorry voor het lange verhaal, maar wilde even duidelijk de situatie schetsen
Als iemand weet hoe ik dit kan regelen ben ik daar zeer blij mee!
Dank alvast!