Acties:
  • 0 Henk 'm!
I see...had ikhet dus eigenlijk toch wel juist onthouden. Geinig dat het nu heel even wel mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Het ging niet zozeer om het gelijktijdig opnemen via de HDD en kijken via de tv alswel het opnemen NAAR en kijken VANAF de HDD tegelijk. Dus een eerder opgenomen programma kijken via de HDD terwijl diezelfde HDD een ander programma opneemt.

Vandaag ging dat dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 10:26
Sinds kort doet mijn smart remote het niet meer. Ik kan met geen mogelijkheid verbinding krijgen, verschillende batterijen geprobeerd en de handleiding netjes gevolgd (return + guide knop 3-5sec indrukken). Iemand enig idee en/of dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Ik heb nu wel problemen met de remote van Samsung. Ik had hiervoor KPN en deze werd netjes getoond in de lijst met providers en de settopbox werkte direct. Kanalen wisselen en een paar andere knoppen (on-screen remote STB off enz) deden het perfect. Dit allemaal zonder die IR extender aangesloten!

Nu heb ik Tweak met een Sparql box. Deze staat echter niet in de lijst die Samsung mij toont. Dus ik dacht: die IR extender aan de TV hangen en misschien wil de tv via de IR extender "leren" en de remote van Sparql nadoen. Dat blijkt niet het geval te zijn. Het lijkt erop dat als het apparaat niet in de database van Samsung zit de remote niet gaat werken. Wat bij mij weer de vraag oproept: waar heb je dan de extender voor nodig? Voor de KPN box hoefde ik deze niet aan de TV te hangen.

En hoe vaak wordt die database van Samsung geupdate? Er komen elke dag nieuwe apparaten uit dus ik snap niet veel van deze opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcauseway schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 17:33:
Sinds kort doet mijn smart remote het niet meer. Ik kan met geen mogelijkheid verbinding krijgen, verschillende batterijen geprobeerd en de handleiding netjes gevolgd (return + guide knop 3-5sec indrukken). Iemand enig idee en/of dezelfde ervaring?
Bij mij deed ie het ook niet meer maar met jou aanwijzing doet ie het weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 16:23:
[...]

Bij mij deed ie het ook niet meer maar met jou aanwijzing doet ie het weer..
Dat is fijn om te horen, voor jou 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 08:16
vaag iets met opnemen, je kunt via de gids naar een programma toe gaan en opdracht geven dat optenemen wanneer het uitgezonden word (tijdstip onafhankelijk)

maar via de opname manager kun je alleen maar ingeven welke kanaal en welk tijdstip je wilt opnemen en niet simpelweg het programma. (het programma welk ik wil opnemen komt op verschillende tijden op tv)

is er misschien een opname manager app beschikbaar ? of zie ik iets over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 17:37
Mijn 48HU7500 kan geen firmware vinden, 1030 versie is de laatste die ik kon vinen, dat zegt de televisie tenminste, maar hoe krijg ik dan versie 1031.1 er op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hm, op de site van Samsung staat een update met de datum van vandaag en versie nrs 1031.1 en 2221.0. 1,9 GB groot, gedownload (duurde een paar uur, site is traag), op een USB stick laten installeren maar mijn TV herkent de update niet. Ook ik zie kennelijk iets over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

Dat het moeite kost om een update te installeren is voor mij al reden genoeg om hem nog even links te laten liggen eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
USB stick voor updates? wat een gedoe..
Wanneer je je tv aan internet koppelt (UTP en/of wifi) dan komt die update vanzelf wel een keer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik moet zeggen de fw updates methode en vooral goede werking is bij Samsung tv's soms ver te zoeken, helaas. Er is geen peil op te trekken, nooit een changelog beschikbaar, en zoals een aantal hieronder aangeven soms via usb stick niet te vinden/installeren. Uiteraard doe ikzelf eerst een netwerk fw check, maar soms is een fw update op de website beschikbaar terwijl deze (om welke reden dan ook) via de netwerk update nog niet beschikbaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 17-03-2015 14:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn niet dezelfde servers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
Appelsap schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:35:
Hm, op de site van Samsung staat een update met de datum van vandaag en versie nrs 1031.1 en 2221.0. 1,9 GB groot, gedownload (duurde een paar uur, site is traag), op een USB stick laten installeren maar mijn TV herkent de update niet. Ook ik zie kennelijk iets over het hoofd.
Update 2221 heb ik al een week binnen, gewoon Menu,Ondersteuning,Software-update.
UE48HU7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke verschil zit er dan ik heb 1031 en de ander heb 2221.0 met de zelfde tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Andere uitvoering.. 1031 is voor de nieuwere variant, daar schijnt een minder snelle processor in te zitten met als voordeel dat er geen ventilator nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De smartview app voor iOS is eindelijk geupdate (duurde maar een maand of 7...) en werkt dus weer.

[ Voor 4% gewijzigd door HammerNL op 18-03-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Ik krijg vandaag de 55HU7500 binnen, nu maar hopen op een goede paneel. Ik lees veel klachten hierover. Overigens had mijn Sony KD-55X8505B last van vertifical banding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Heb het toestel binnen, perfect beeld, zeer tevreden!
Alleen Smart View 2.0 werkt nog niet zoals het moet, krijg helaas geen beeld op mijn telefoon. Maar das niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
HammerNL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:11:
De smartview app voor iOS is eindelijk geupdate (duurde maar een maand of 7...) en werkt dus weer.
Wat kansloos dat de Android app alleen beschikbaar is voor Samsung telefoons 8)7 Althans, ik kon hem wel installeren op mijn oude Galaxy S3 maar Play geeft aan dat de app niet compatible is met m'n Moto X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
HammerNL schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:11:
Top! dank voor de tip, werkt ook zeer goed op de Pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:26
MilesD. schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:34:
[...]

.

[ Voor 23% gewijzigd door supercop7373 op 18-03-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:26
MilesD. schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:34:
[...]

ik krijg geen second screen tv beeld op mijn ipad air2 , kijk via externe satelliet ontvanger op hdmi1

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Dat gaat volgens mij niet.. Je kunt enkel TV kijken met de app, dwz: TV via de tuner van de tv, en niet via een externe decoder..

Totaal nutteloos in Nederland, elke tv aanbieder biedt tegenwoordig apps aan om live tv te kijken en die werken fraaier dan deze app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
supercop7373 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 18:47:
[...]

ik krijg geen second screen tv beeld op mijn ipad air2 , kijk via externe satelliet ontvanger op hdmi1

iemand een idee?
Bij mij werkt alles perfect (air2) ...is de app ge-update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefkade
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-09 15:39
Gisteren rond 22.30 uur kreeg ik een price update via tweakers voor deze TV.

De prijs was 1252,77 euro bij een Bol.com aanbieder. Klikken via de link kwam ik ook bij Bol.com en werd deze prijs getoond.

Gezien wat andere uitgaven kwam het mij niet uit om direct op kopen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
...en de meerwaarde van dit bericht is...? ;)

Ik kwam toevallig ook bij Bol.com uit tijdens de aanschaf van mijn HU7500, maar omdat men toentertijd niet kon beloven dat de Samsung actie voor de aanschaf goldt (de tv kwam niet bij Bol.com vandaan, maar elders) heb ik ervan afgezien en elders aangeschaft.

Enfin...mocht je nog interesse hebben in de tv, aanbevelingen voldoende in dit draadje...het is een erg goed toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over prijzen gesproken...ik heb op 13 feb nog eur 1.699,-- betaald bij Coolblue en binnen 1 maand is de prijs met eur 200,-- gezakt naar eur 1.499,--! :O

Het is duidelijk dat er weer een nieuwe opvolger aankomt...(het 'oude' spul mag weg voor minder) :)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 19-03-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjefman
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-06-2021
De prijsupdate was incorrect, zag vanmorgen dezelfde melding voor 1252,77 euro bij bol.com plaza. Vanwege werk niet in de gelegnheid hem direct te kopen en nu staat hij weer voor 2369,- euro op dezelfde website.... Had een leuke korting kunnen zijn voor de ue55hu7500 lol. Hopelijk zijn er mensen toch in geslaagd hem voor dit bedrag aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik had het gezien, wist niet of je de 48 of 55 bedoelde, de 48 staat voor rond 1200 bovenaan de pricewatch. De 55 was inderdaad een foutje...mooie deal voor iemand als je er gebruik (misbruik?) van hebt kunnen maken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-09 15:46
Ik heb hem besteld voor die prijs. Nu maar afwachten wat ik krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha...prachtig, ben zeer benieuwd...laat het nog even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
Doe ik. Ik ben ook benieuwd wanneer er iets op de stoep staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jab76 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 17:44:
Doe ik. Ik ben ook benieuwd wanneer er iets op de stoep staat.
We willen dan natuurlijk wel bewijs heh...screenshot van de factuur op z'n minst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjefman
Haha tof, ik hoop dat je hem ontvangt!!! Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hem niet gelijk besteld heb...😁 Ze zullen wel moeten leveren, want er stond duidelijk bij om welk model het ging 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
jjjefman schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 18:36:
Haha tof, ik hoop dat je hem ontvangt!!! Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hem niet gelijk besteld heb...😁 Ze zullen wel moeten leveren, want er stond duidelijk bij om welk model het ging 😃
Soms heb je van die situaties, heb iets soortgelijks meegemaakt in de webshop van kijkshop, stond een systeemcamera te koop voor 199 ipv 399, gelijk gekocht, paar minuten later hadden ze de advertentie offline gehaald maar had 'm wel binnen voor die prijs 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Linksonder zie je bij mijn HU557500 een, wel opvallende, backlight bleeding. Maar ik zal vanavond eens kijken of het echt zo storend is.
Verder viel het me op dat er lichte vertical banding aanwezig is (gezien tijdens voetbalwedstrijd gisteravond). Wat noemt Samsung eigenlijk acceptabel? Ondanks ik het zie, wil ik 'm toch omgeruild hebben. Vreemde is, als voetbalmodus aanstaat, dan wordt het scherm helder, en dan zie je 't niet. Is dit een truukje wat ze uithalen om dit minder opvallend te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:13
BliXem schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:17:
Linksonder zie je bij mijn HU557500 een, wel opvallende, backlight bleeding. Maar ik zal vanavond eens kijken of het echt zo storend is.
Verder viel het me op dat er lichte vertifcal banding aanwezig is (gezien tijdens voetbalwedstrijd gisteravond). Wat noemt Samsung eigenlijk acceptabel? Ondanks ik het zie, wil ik 'm toch omgeruild hebben. Vreemde is, als voetbalmodus aanstaat, dan wordt het scherm helder, en dan zie je 't niet. Is dit een truukje wat ze uithalen om dit minder opvallend te maken?
Hmm, eerder zei je nog: "Perfect beeld, zeer tevreden". Nu ben je waarschijnlijk een beetje gaan 'zoeken' en dan vind je denk ik altijd wel wat.
Mijn scherm is ook niet perfect (lichte banding voornamelijk bij blauwe lucht/voetbalwedstrijd) maar die neem je waar wanneer je het weet en er echt op let. Nog nooit iemand anders over gehoord en bij films/tv kijken ook geen last van. Ik vrees dus dat wanneer je hem gaat omruilen de kans redelijk groot is dat je wel weer iets vind. Sommigen hier hebben de TV namelijk wel 3 of 4 keer omgeruild, zonder echt resultaat..

Inherent aan de LCD/LED techniek, je hoort en ziet het ook van andere fabrikanten zoals LG en Sony in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
Ja, dat denk ik eerlijk gezegd ook. Ja, perfect beeld was toen die nog op de voet stond. Nu hangt die aan de muur, dus hij hangt nu wat hoger, en toen viel het eerlijk gezegd op.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat de beeldkwaliteit beter is dan de Sony 55X8505B. Verder is de banding ook minder zichtbaar. Ik zag dan weer wel bij de Sony geen bleeding.

Maar je hebt gelijk remzor, misschien ben ik wat te perfectionistisch hierin.

[ Voor 42% gewijzigd door BliXem op 20-03-2015 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Beste mensen, ik wil mijn 55HU7500 aan de muur gaan hangen, maar zoek de beste muurbeugel om dit mee te doen. Begreep ergens dat de kans bestaat dat hij gaat hangen aan één kant na een jaar bij een goedkoper merk.

Daarnaast zitten veel aansluitingen aan de achterkant, waardoor ik graag een beugel wil die netjes achter tegen de muur kan, maar met een draaiarm zodat hij ook naar voren kan.

Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjefman
mcauseway schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 10:27:
[...]

Soms heb je van die situaties, heb iets soortgelijks meegemaakt in de webshop van kijkshop, stond een systeemcamera te koop voor 199 ipv 399, gelijk gekocht, paar minuten later hadden ze de advertentie offline gehaald maar had 'm wel binnen voor die prijs 8)
Heerlijk haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Qpido80 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 19:01:
Beste mensen, ik wil mijn 55HU7500 aan de muur gaan hangen, maar zoek de beste muurbeugel om dit mee te doen. Begreep ergens dat de kans bestaat dat hij gaat hangen aan één kant na een jaar bij een goedkoper merk.

Daarnaast zitten veel aansluitingen aan de achterkant, waardoor ik graag een beugel wil die netjes achter tegen de muur kan, maar met een draaiarm zodat hij ook naar voren kan.

Iemand een tip?
Mijn ervaring met zelfs duurdere muurbeugels is dat bij zware schermen het lastig kan zijn om het scherm altijd recht te laten hangen. Er zit meestal wel wat speling in de gewrichten, en als het scherm dan wordt uitgeklapt gaat het kantelen. Bedenk maar dat als een 2 cm dikke as 0,1 mm speling heeft, dit betekent dat een 55" scherm meer een cm uit het lood gaat hangen, en dat zie je.

Tweede punt is dat het een beetje zonde is zo'n mooi dun scherm op een draaiarm te zetten, omdat het scherm dan over het algemeen 6 cm of meer van de muur af komt te hangen. Voor een scherm van minder dan 3cm dik is dat veel. Heel dicht tegen de muur aan ziet er indrukwekkend uit, kan ik je uit eigen ervaring vertellen, en met die dopjes van Samsung zelf is dat zo en hangt ie als een schilderij, dus heel makkelijk recht te hangen. Die kan ik aanbevelen.

Omdat ik zelf toch ook het scherm wilde kunnen draaien, heb ik mijn 65" nu op de voet gezet. Ik kan draaiarmen dus niet echt aanraden voor zware schermen, maar misschien zijn er hier mensen met betere ervaringen dan ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Appelsap schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 23:22:
[...]

Mijn ervaring met zelfs duurdere muurbeugels is dat bij zware schermen het lastig kan zijn om het scherm altijd recht te laten hangen. Er zit meestal wel wat speling in de gewrichten, en als het scherm dan wordt uitgeklapt gaat het kantelen. Bedenk maar dat als een 2 cm dikke as 0,1 mm speling heeft, dit betekent dat een 55" scherm meer een cm uit het lood gaat hangen, en dat zie je.

Tweede punt is dat het een beetje zonde is zo'n mooi dun scherm op een draaiarm te zetten, omdat het scherm dan over het algemeen 6 cm of meer van de muur af komt te hangen. Voor een scherm van minder dan 3cm dik is dat veel. Heel dicht tegen de muur aan ziet er indrukwekkend uit, kan ik je uit eigen ervaring vertellen, en met die dopjes van Samsung zelf is dat zo en hangt ie als een schilderij, dus heel makkelijk recht te hangen. Die kan ik aanbevelen.

Omdat ik zelf toch ook het scherm wilde kunnen draaien, heb ik mijn 65" nu op de voet gezet. Ik kan draaiarmen dus niet echt aanraden voor zware schermen, maar misschien zijn er hier mensen met betere ervaringen dan ik. :P
Bedoel je met dopjes de WMN450M? Daar lees ik wel goede dingen over, maar ik vraag me af hoe makkelijk je bij de achterkant kunt aangezien dan de aansluitingen erg moeilijk te bereiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Ik heb mijn 55HU7500 nu ruim een half jaar aan de muur hangen met de platste Vogels beugel die ik toen kon vinden (niet draaibaar). Hangt erg stak, maar inderdaad je kan zo niet bij de ingangen. Al moet ik zeggen dat ik het afgelopen half jaar daar ook niet een keer bij heb gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Nu ik eindelijk tevreden ben over de kleuren valt me op bij HD,UHD beeld dat de gezichten uitlopen bij beweging, soort schaduw/ neven effect. Wie weet welke instelling te hoog staat. Scherpte staat op 50 en Motion plus staat op vloeiend. Als ik Motion plus uitzet dan vertraagd het beeld. Wie weet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Wekko306 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:45:
Ik heb mijn 55HU7500 nu ruim een half jaar aan de muur hangen met de platste Vogels beugel die ik toen kon vinden (niet draaibaar). Hangt erg stak, maar inderdaad je kan zo niet bij de ingangen. Al moet ik zeggen dat ik het afgelopen half jaar daar ook niet een keer bij heb gehoeven.
Ik merk dat ik er veel mee doe. Veel met usb, externe schijven etc. Oplossing zou kunnen zijn verlengkabels en die in het kastje uit laten komen. Maar geeft dat geen kwaliteitverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:03
Qpido80 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:53:
Ik merk dat ik er veel mee doe. Veel met usb, externe schijven etc. Oplossing zou kunnen zijn verlengkabels en die in het kastje uit laten komen. Maar geeft dat geen kwaliteitverlies?
Als jij een Word document via een verlengkabel op een externe HD opslaat, verandert dan de tekst? :)

Bij een "goede" kabel zal er niets aan de content veranderen dus de kwaliteit blijft gewoon gelijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

jeroen028 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:45:
Nu ik eindelijk tevreden ben over de kleuren valt me op bij HD,UHD beeld dat de gezichten uitlopen bij beweging, soort schaduw/ neven effect. Wie weet welke instelling te hoog staat. Scherpte staat op 50 en Motion plus staat op vloeiend. Als ik Motion plus uitzet dan vertraagd het beeld. Wie weet het?
Scherpte veel lager instellen? Op 5 ofzo.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Sinds de update van de smartview 2 app werkt het eindelijk naar behoren...

Op zowel iphone als ipad 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Qpido80 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:11:
[...]
Bedoel je met dopjes de WMN450M? Daar lees ik wel goede dingen over, maar ik vraag me af hoe makkelijk je bij de achterkant kunt aangezien dan de aansluitingen erg moeilijk te bereiken zijn.
Ja, die bedoel ik. Hangt prachtig, en zelfs als je de TV even van de muur haalt zien de dopjes er strak uit. Je kan niet meer zo makkelijk bij de achterkant - het hele idee was de TV zo strak mogelijk tegen de muur te hangen, dus zo gek is dat niet. Er zit wel een pootje aan een van de onderste dopjes waarmee je in theorie de achterkant van de muur kan kantelen. In de praktijk kun je dit beter niet te vaak doen, want A: dan komen er strepen op de muur van het pootje en B: dan komt de bovenkant van de TV tegen de muur aan, wat noch voor de muur noch voor de TV erg goed is. Kortom, de dopjes zijn perfect voor wie hem hangt en laat hangen. Voor USB kun je natuurlijk er gewoon een verlengkabel in prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Appelsap schreef op zondag 22 maart 2015 @ 00:45:
[...]

Ja, die bedoel ik. Hangt prachtig, en zelfs als je de TV even van de muur haalt zien de dopjes er strak uit. Je kan niet meer zo makkelijk bij de achterkant - het hele idee was de TV zo strak mogelijk tegen de muur te hangen, dus zo gek is dat niet. Er zit wel een pootje aan een van de onderste dopjes waarmee je in theorie de achterkant van de muur kan kantelen. In de praktijk kun je dit beter niet te vaak doen, want A: dan komen er strepen op de muur van het pootje en B: dan komt de bovenkant van de TV tegen de muur aan, wat noch voor de muur noch voor de TV erg goed is. Kortom, de dopjes zijn perfect voor wie hem hangt en laat hangen. Voor USB kun je natuurlijk er gewoon een verlengkabel in prikken.
Dank je! Ik heb deze besteld. Plus enkele usb verlengkabels e.d. zodat die in het kastje onder de tv kunnen liggen en de tv niet gekanteld hoeft te worden. Daarnaast hdmi kabel met ARC en UTP kabel besteld met een hoekje, zodat hij strak tegen de muur kan. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Wie kan mij helpen met het aansluiten van mn sonos connect op de HU7500

De situatie is als volgt.
Ik wil mn Sonos connect aansluiten op mn HU7500.
Zo ver ik weet heeft mn tv alleen een optical uitgang en een koptelefoon uitgang.
Helaas is de optical aansluiting op de Sonos alleen een uitgang en geen ingang.
Dan blijft er zo ver ik weet alleen nog de koptelefoonuitgang over.
Als ik een koptelefoon kabel die zich opsplitst in 2x tulp in de tv prik en deze op Sonos aansluit heb ik idd geluid over mn Play 1's. Maar ik krijg het geluid daarna niet meer over mn tv speakers als ik dit zou willen. Ook niet via een optie in het menu. Ik moet eerst weer de kabel achter de tv er uittrekken om weer gewoon mn tv speakers te gebruiken. Hoe is dit toch op te lossen?

Wat mn vorige tv had (Panasonic ) was dat mn mede8er zowel geluid via de HDMI kabel verstuurde maar er ook mee ontving. De Mede8er had ik via tulp aangesloten op mn Sonos connect. Zodoende kwam geluid via mn tv naar mn mede8er bij mn sonos terecht. Ideaal als ik Netflix keek en het geluid over de Sonos wilde hebben. Echter stuurt de Samsung blijkbaar het geluid niet over de HDMI kabel naar de mede8er aangezien deze oplossing niet meer werkt. Jammer want het werkt voorheen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Scart al geprobeerd? Weet zeker dat je daar geluid uit kunt halen zonder de eigen speakers uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Bedankt voor je reply. Maar de scart is een ingang. Geen uitgang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Qpido80 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Dank je! Ik heb deze besteld. Plus enkele usb verlengkabels e.d. zodat die in het kastje onder de tv kunnen liggen en de tv niet gekanteld hoeft te worden. Daarnaast hdmi kabel met ARC en UTP kabel besteld met een hoekje, zodat hij strak tegen de muur kan. Ben benieuwd!
Waar kun je utp kabels bestellen met een hoekje? bvd :)

edit: http://www.netwerkkabel.e...zwart-utp-kabel-2-x-haaks

dat zijn nette kabeltjes voor op de achterkant!

[ Voor 12% gewijzigd door Louike1980 op 23-03-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
melly schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:23:
Bedankt voor je reply. Maar de scart is een ingang. Geen uitgang
Scart is 2 kanten op. Voor mijn DIY Ambilight haal ik er bijvoorbeeld het videobeeld uit.
Weet vrij zeker dat de audio ook gewoon wordt aangeboden, in ieder geval van de tv zenders die je kijkt. Voor apps werkt dit mogelijk niet (video in elk geval niet..)
Met dit blokje bijvoorbeeld. Audio via de witte en rode tulp.
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQV2FJAIhFZFtASpRGewxHj112d8muIJ8UPcAL3jglIRkDADEiC
En dat schakelaar op 'output'.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-03-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
CyBeRSPiN schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Scart is 2 kanten op. Voor mijn DIY Ambilight haal ik er bijvoorbeeld het videobeeld uit.
Beste @CyBeRSPiN, kun je zo'n DIY ambilight systeem ook kant en klaar kopen of is dit alleen voor de electronica hobbisten weggelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Louike1980 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:30:
[...]

Beste @CyBeRSPiN, kun je zo'n DIY ambilight systeem ook kant en klaar kopen of is dit alleen voor de electronica hobbisten weggelegd?
Er zijn min of meer kant en klare setjes inmiddels (bijvoorbeeld http://lightberry.eu/), maar praktijk is wel dat je niet vies moet zijn van zowel Linux als een soldeerbout om het mooi te maken (strips op maat maken, kabels wegwerken) en aan de praat te krijgen/houden (drivers, scripts om de boel te schakelen).
Ik ben behoorlijk bedreven in Linux en een redelijke prutser met elektronica, maar zelfs dan heeft het me wel heel wat uurtjes gekost om het allemaal goed te krijgen. Maar het is wel heel erg gaaf geworden en het voegt echt wat toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
Helaas, de 55hu7500 gaat niet geleverd worden voor 1.252 euro. Hij is zogenaamd niet meer op voorraad. Ze zeggen dus niet dat hij te laag geprijsd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jab76 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 17:22:
Helaas, de 55hu7500 gaat niet geleverd worden voor 1.252 euro. Hij is zogenaamd niet meer op voorraad. Ze zeggen dus niet dat hij te laag geprijsd was.
Ja dat klinkt als een makkelijke truc waarmee men weer van de onjuist-geplaatste prijs af kan. Jammer...nice try, goodbye :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Welke hdmi aansluiting van de 48HU7500 dient als ARC naar de (in mijn geval een Yamaha RX-V667) met 4 x HDMI in en 1x HDMI uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Op de TV staat op de sticker bij de port aangegeven welke port ARC ondersteunt. Volgens mij kan je elke HDMI in van je receiver gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:11
CyBeRSPiN schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:18:
[...]

Weet vrij zeker dat de audio ook gewoon wordt aangeboden, in ieder geval van de tv zenders die je kijkt. Voor apps werkt dit mogelijk niet (video in elk geval niet..)
Met dit blokje bijvoorbeeld. Audio via de witte en rode tulp.
[afbeelding]
En dat schakelaar op 'output'.
Is scart altijd 2 kanten op of moet je TV het ook ondersteunen? Waar heb je zo'n blokje besteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Wekko306 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 19:59:
Op de TV staat op de sticker bij de port aangegeven welke port ARC ondersteunt. Volgens mij kan je elke HDMI in van je receiver gebruiken.
Is het die in het midden ? met de netwerkkabel ? mijn Yamaha RX-V667 "pakt "m n.l. niet, wil wel het geluid via de receiver laten lopen, maar krijg op geen van de hdmi poorten in (4) er geluid uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

... maar dat was 'ie wel, aangezien zijn kleiner broertje de 48HU7500 overal €1499 is.

Bedragen rond de €1250 heb ik voor de UE48HU7500 ook wel gezien, maar dan was het grijze import (dus geen NL-model).

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
EucalyptaVIII schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:12:
[...]

Is het die in het midden ? met de netwerkkabel ? mijn Yamaha RX-V667 "pakt "m n.l. niet, wil wel het geluid via de receiver laten lopen, maar krijg op geen van de hdmi poorten in (4) er geluid uit
Als het goed is staat er ARC op de sticker bij de poort, zou best kunnen zijn dat dat port 4 is ja. Ondersteunt je receiver ARC?

Edit: je receiver ondersteunt het wel maar je moet het wel activeren in het menu. Hebje dat gedaan?

[ Voor 10% gewijzigd door Wekko306 op 23-03-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
Ja de RX-V667 ondersteunt wel ARC maar welke HDMI poort ik moet hebben is een raadsel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Junia schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:05:
[...]

Is scart altijd 2 kanten op of moet je TV het ook ondersteunen? Waar heb je zo'n blokje besteld :p
Altijd, dat is de standaard..
Maar dit gaat dan vaak alleen om het tv tuner signaal, lang niet altijd krijg je het beeld door wat via HDMI door bijv dvd/decoder wordt aangeboden.
Ook krijg je bij deze Samsung geen beeld van apps (bijv. Youtube of NPO gemist).

Ik heb zelf geen blokje besteld, ik had nog allerlei scart kabels liggen, waaronder een met lange tulp kabels eraan. Heb het kapje eraf gesloopt zodat de tv alsnog strak tegen de muur kan hangen :)

Als je een beetje zoekt kom je dit soort blokjes overal tegen (allekabels, kabeltje.com, bol.com, etc), meer dan paar euro kost het niet.

Hier bijv. zo'n blokje: http://www.allekabels.nl/...scart-verloopstekker.html
Zoiets had ik: http://www.allekabels.nl/...cart-composiet-kabel.html

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-03-2015 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ik lees nu over ARC. Dit gad ik ook onbewust ontdekt op mn vorige plasma. Nooit geweten dat dit echt een functie was genaamd ARC. Maar dit kan voor mij de oplossing zijn. Welke HDMI poort ondersteund ARC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Poort 4 van je TV (achterop, niet aan de zijkant)
Maar leg eens uit wat je probeert te bereiken? Misschien een tekening van apparatuur en hoe deze aangesloten is?
Heeft Sonos een HDMI ingang?

Zo niet, dan is dit een mogelijke oplossing: http://www.amazon.co.uk/C...O-EXTRACTOR/dp/B00GSQ55G4
Geen idee of dat echt werkt.. Hier iemand die er blij mee is.

Maar eigenlijk had je ipv Sonos beter een normale Receiver met HDMI kunnen nemen, wellicht nog goedkoper uitgeweest ook.. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-03-2015 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ik heb een buizenversterker voor mn grote speakers. Sonos heb ik bewust erbij gekocht voor het gemak,als ik gewoon even snel wat geluid in huis wil. Met mn vorige tv had ik ook netflix over de sonos door middel (kom ik nu dus achter dat dit zo heet )ARC.
De sonos connect heeft alleen 2x tulp als lijn ingang en daar heb ik mn mediaspeler al op aangesloten.
Als ik echter via ARC signaal in mn mediaspeler krijg heb ik alsnog geluid als ik bv netflix kijk (zoals ik voorheen had).
Ik weet dat dit dus werkt omdat ik het bij mn vorige tv ook werkend had. Alleen ik krijg hier maar geen geluid over de sonos. Hij zit in HDMI4 maar het blijft stil. In het menu van de tv kan ik niks vinden wat ik aan moet zetten. De optie "uitvoer tv geluid" op "audio uit " zetten doet ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjefman
Qpido80 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 12:05:
[...]

Zou je misschien wat foto's kunnen posten van de beugel en de tv, etc. Wanneer hij hangt? Ik sta op het punt om zodra de tv iets goedkoper is, deze ook samen met die beugel te bestellen? 😃

Bedankt voor de moeite alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjjefman
Dan geef je toch gewoon aan dat je wel wacht tot hij weer op voorraad is 😜 Dit bedoel ik serieus hoor haha. Laat ze maar een nieuwe bestellen, er stond immers niets bij in de trend van zo lang de voorraad strekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
Ik laat het gaan. Was eigenlijk toch een impulsaankoop en heb liever over een tijd een Oled tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Misschien dat iemand mij kan helpen die wel het geluid via ARC heeft lopen. Mn HDMI zit in poort 4 maar ik krijg maar geen geluid. Moet ik iets in het menu van de tv aanpassen? Ik kan er niks over vinden met Googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Volgens mij moet je met AnyNet zoeken naar apparaten (dacht via Tools menu). De tv moet de receiver dan herkennen zodat ie "weet" dat ie daar het geluid naar toe kan sturen (het geluid van de tv zelf gaat dan uit).
Vervolgens komt pas de optie om geluid naar de receiver te sturen, maar dat zal dan waarschijnlijk automatisch goed gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Bedankt voor je antwoord.
Waar heb jij deze info vandaan?
Ik kan er werkelijke niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Handleiding uberhaubt gelezen? Daar staat een heel hoofdstuk over AnyNet (HDMI-CEC).
Het zou eigenlijk meteen moeten werken als het aangesloten apparaat HDMI-CEC en ARC ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Die heb ik idd gelezen maar ben dit niet tegen gekomen.
Maar bedankt, ik ga wederom proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
jjjefman schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Zou je misschien wat foto's kunnen posten van de beugel en de tv, etc. Wanneer hij hangt? Ik sta op het punt om zodra de tv iets goedkoper is, deze ook samen met die beugel te bestellen? 😃

Bedankt voor de moeite alvast!
Zal ik doen. Gaat wel nog even een week of twee duren. Eerst een ander project klaarmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik heb net een UE55HU7500 gekocht en ziet er geweldig uit.

Wel heb ik problemen met de smarthub. De pull-up apps onderaan scherm reageren niet als je die aanklikt en krijg de melding dat de app op dit moment niet beschikbaar is. Als ik in het gewone smarthub menu de apps aanklik doen ze het echter gewoon. Iemand ervaring mee en die weet hoe dit op te lossen? Reset, nieuwe firmware enz heb ik al geprobeerd.

Al opgelost, vandaag doen de apps het opeens.

[ Voor 6% gewijzigd door mrme12345 op 26-03-2015 20:09 ]

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:45:
Volgens mij moet je met AnyNet zoeken naar apparaten (dacht via Tools menu). De tv moet de receiver dan herkennen zodat ie "weet" dat ie daar het geluid naar toe kan sturen (het geluid van de tv zelf gaat dan uit).
Vervolgens komt pas de optie om geluid naar de receiver te sturen, maar dat zal dan waarschijnlijk automatisch goed gezet worden.
Klopt. De receiver wordt dan weergegeven, en de optie verschijnt om het geluid daar standaard uit te laten gaan. TV zet dan zelf de eigen speakers uit. Via de afstandsbediening van de TV kun je dan ook het volume regelen (gaat ook via AnyNet). Als je de stekker uit de receiver trekt, zal de TV zien dat die niet aan staat en het geluid weer via de eigen speakers laten lopen, totdat de receiver aangaat. Werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:02
Ik heb nu sinds een aantal weken dat ik een soort van een wazige rand om bv personen of bewegende voorwerpen zie. Een soort van halo die om een persoon verschijnt. Ik heb alle opties en beeldverbeteraars uit staan maar kan ik nog wat anders proberen? Het begint behoorlijk irritant te worden namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Count_B schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:24:
Ik heb nu sinds een aantal weken dat ik een soort van een wazige rand om bv personen of bewegende voorwerpen zie. Een soort van halo die om een persoon verschijnt. Ik heb alle opties en beeldverbeteraars uit staan maar kan ik nog wat anders proberen? Het begint behoorlijk irritant te worden namelijk...
Zou natuurlijk vreemd zijn als dit opeens aan de hand is, waar je voorheen (met dezelfde settings) geen probleem had. Het kan dan misschien eerder duiden op een technisch probleem?

Heb je de sharpness op 0 staan? Indien deze (bovenmatig) hoog staat dan kan het zo'n soort fenomeen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hele goedkope aanbieding van vorige week bleek van elektrokoopjes.nl te zijn.
Daar probeerde ze via bol.com demomodellen van begin 2014 te verkopen als "nieuw".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anderen toevallig ook problemen met Netflix sinds gisteren?

Ik krijg steeds de melding ' kan titel niet afspelen'. Heb al uitgelogd en weer ingelogd op Netflix op de tv, via de Netflix website alle apparaten afgemeld, en ook reset van Smarthub gedaan voor alle zekerheid.

Ik heb tot donderdag nog van Netflix gebruik kunnen maken, maar vanaf gisteren opeens niets meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
dafmay schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:06:

Ik krijg steeds de melding ' kan titel niet afspelen'. Heb al uitgelogd en weer ingelogd op Netflix op de tv, via de Netflix website alle apparaten afgemeld, en ook reset van Smarthub gedaan voor alle zekerheid.

Ik heb tot donderdag nog van Netflix gebruik kunnen maken, maar vanaf gisteren opeens niets meer....
Ja had ik gisteravond ook,gelukkig niet blijvend anders kan je de hele boel weer naar fabrieksinstellingen zetten.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MilesD. schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:19:
[...]

Ja had ik gisteravond ook,gelukkig niet blijvend anders kan je de hele boel weer naar fabrieksinstellingen zetten.... :+
Is het bij jou momenteel weer opgelost en werkt Netflix weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
dafmay schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 13:20:
[...]

Is het bij jou momenteel weer opgelost en werkt Netflix weer?
Nou ik heb even voor je gekeken en het is weer klote....
Ben er net achter dat een aflevering hervatten niet werkt maar opnieuw afspelen wel!
Met gebruiksaanwijzing dus.

[ Voor 19% gewijzigd door MilesD. op 28-03-2015 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad...je hebt gelijk. Uitzending voortzetten lukt niet, vanaf begin afspelen wel.

Verder merk ik dat het probleem bij mij slechts bij afspelen van 4K content is en ik vermoed dat dit komt doordat mijn gratis jaar Netflix binnen 3 dagen afloopt en ik nog geen betaalmethode had opgegeven binnen mijn Netflix account. Ik heb de afgelopen tijd gewoon Breaking Bad kunnen kijken in 4K (geweldig!).

Ik vermoed dat de betaalmethode die ik zojuist heb ingesteld nog even zal moeten worden geregistreerd waarna ook 4K het weer zal doen...

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 28-03-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59
dafmay schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 12:06:

heb ik een tijdje geleden ook gehad. Ik heb toen de DNS ingesteld op 8.8.8.8.
Geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artwido schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:58:
[...]

heb ik een tijdje geleden ook gehad. Ik heb toen de DNS ingesteld op 8.8.8.8.
Geen problemen meer.
Dat is inderdaad zo'n beetje het eerste dat ik aanpas bij netwerk instellingen. Deze staat (en stond) dus al op 8.8.8.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel af en toe ook problemen met netflix. Wat bij mij helpt is netflix uitloggen, tv uitzetten. Tv voedingstekker eruit halen. Aanknop tv even ingedrukt houden om het laatste stroom wat er nog in zit eruit te halen. Rondje door de kamer lopen, 3x vloeken en dan de tv weer aandoen en netflix inloggen. Dit geneuzel overkomt mij eens in de 2 maanden ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die houd ik nog even in gedachten :) (4x vloeken ook goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Vraag... Als ik netflix niet zou kijken via de smarthub maar via een ps4 app, kan ik dan via die app ook 4k content bekijken? Of werkt dat alleen via de app van de tv zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Volgens mij alleen via de tv zelf. De PS4 ondersteunt geen 4K dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Netflix 4K nog niet aan de praat helaas. Alles geprobeerd ondertussen. Hopelijk is het een tijdelijke issue aan Netflix kant of ligt de oorzaak bij het linken van paypal betaalmethode binnen mijn netflix account, en is na verwerking hiervan bij Netflix alles weer up&running...

[ Voor 54% gewijzigd door dafmay op 30-03-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16

Crusader

Arc Nature

Ik heb dezelfde problemen met Netflix 4K series, kan niet worden afgespeeld. Ik heb gebeld met Netflix nadat ik al het mogelijke al geprobeerd had (tv stroomloos, af- en aanmelden in Netflix app). Er werd mij verteld dat de problemen bekend zijn, spelen sinds een paar dagen. Er wordt door technici aan gewerkt. Intussen maar via de Apple TV Netflix kijken in non-4K. Eerlijk gezegd zie ik het verschil ook niet op mijn 55" TV. Heb zelfs de indruk dat de beeldkwaliteit via de Apple TV beter is, als in: meer contrast en daardoor ogenschijnlijk scherper beeld. Netflix app op de Samsung TV heeft wel vaak last van issues.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey dank voor deze update...ik ben opgelucht te horen dat het inderdaad een issue aan Netflix kant is (hoe irritant het ook is), en niet iets onverklaarbaars (of wellicht een issue met mijn tv). Even wachten dus op de oplossing...hopelijk snel.

Het vervelende voor mij is dat Netflix voor mij de enige aanbieder is van series die ik momenteel wil kijken. Na Breaking Bad alle seizoenen (in 4K...en ik zie zeer duidelijk verschil in kwaliteit tov 1080p), en Better call Saul (loopt nog, wekelijks nieuwe aflevering), was het nu tijd voor Bloodline...het is er een mooie dag voor met dit nare druilerige en koude weer ;( Ach dan maar iets anders verzinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt inderdaad aan NetFlix. Alle 4K content kan niet worden gestart, de rest wel. Je zou verwachten dat je dan toch nog in 1080 zou kunnen kijken. Afwachten maar, issue is in ieder geval bekend bij NetFlix.

Toevoeging:de 4K content werkt wel op mijn LG tv. Blijkbaar toch ook een Samsung issue.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2015 13:33 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 42 Laatste