Via tools al minimaal 40x gezocht naar nieuwe apparaten, maar het eindigd iedere keer met "Geen apparaten gevonden". Heb wel gemerkt dat het qua zoektijd ong 7 seconden duurt als de hdmi kabel verbonden is en nog geen 2 seconden als de hdmi kabel eruit is. Nogmaals, het vervelende is dat het gewoon heeft gewerkt en ik heb op de netwerkkabel na gewoon helemaal niks aan de setup veranderd. Ik ga kijken of die complete reset helpt en anders weet ik het gewoon echt niet meer
. Vannacht heb ik de stekker van de stekkerdoos waar de apparaten op aangesloten zijn al uit de muur gehaald, ik las elders op internet dat dat het euvel soms oplost, maar nee dus....
een reset van de Denon had je ook al gedaan...toch?
En anders ook nog even een andere HDMI kabel proberen?
Je kan proberen 'snel opstarten' uit te schakelen in de tv (Settings > Algemeen), daar was onlangs een issue mee icm Receivers.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-03-2015 15:01 ]
Denon heb ik vandaag een firmware update gegeven, ook dit mocht niet baten. Verder deze nog niet gereset, omdat deze wel bij iedere wijziging in de instelling eventjes lijkt "na te denken". Andere hdmi kabel al geprobeerd, maar ook daarmee geen succes. Bovendien heeft het gewerkt met de huidige kabel dus zie ik niet in waarom dat opeens wel zou werken. Snel opstarten staat al sinds ik m heb uit omdat ik dit soort issues wilde voorkomen
. Heb ik ook vanmorgen na de reset van de tv weer uitgezet.
Dan Samsung Support maar bellen, die kunnen ook heel veel zien/aanpassen op afstand, en hopen dat ze de schuld niet bij Denon leggen..
unglaublich, die prijs dropt met de dagG.Scholtens schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:52:
[...]
Goeie prijs inderdaad, had deze link ook al eens gepost hier
Tja, oude voorraad nog snel te gelde maken voordat de nieuwe modellen gelanceerd worden en de prijs nog harder daalt.
Wel erg nette prijs ja, begint nu pas langzaamaan goedkoper te worden dan destijds in april 2014
Wel erg nette prijs ja, begint nu pas langzaamaan goedkoper te worden dan destijds in april 2014
hij is er inmiddels af.vincent44 schreef op maandag 02 maart 2015 @ 22:31:
Ik weet niet of het een foutje is. Maar de UE65HU7500 is nu voor 1900 euro te koop! Net via de pricewatch gevonden:
http://www.bol.com/nl/p/s...0020249200000027096149PLZ
Ik heb er zelf 4 weken geleden nog 2670 voor betaald bij de Mediamarkt tijdens de BTW dagen.
zal wellicht toch een foutje geweest zijn.
Ik heb altijd als ik de kleuren op warm2 zet dat het beeld altijd wat "gelig" is, en ook na de correctie van alle waardes op mijn 48" versie was wit niet wit maar bleef een beetje "gelig"
Nogmaals...de calibratiewaarden voor mijn tv hoeven niet de juiste settings te zijn voor een andere tv...in de meeste gevallen zal het zelfs niet het juiste resultaat geven omdat ieder paneel weer verschillend is. Dus voor iedereen die met mijn calibratiewaarden begint geldt...je kunt het proberen maar het kan best een resultaat geven waar je uiteindelijk niet tevreden mee bent. Trial&error...Senaxx schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:22:
[...]
Ik heb altijd als ik de kleuren op warm2 zet dat het beeld altijd wat "gelig" is, en ook na de correctie van alle waardes op mijn 48" versie was wit niet wit maar bleef een beetje "gelig"
Klopt dat had ik ook gelezen, maar ik had het denk ik niet helemaal goed geformuleerd. Klopt het als je gewoon normaal je tv op warm2 zet dat je wit dan wat "geelig / oranje" is? (zonder dus een aanpassing van de rest van je waardes)?dafmay schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:37:
[...]
Nogmaals...de calibratiewaarden voor mijn tv hoeven niet de juiste settings te zijn voor een andere tv...in de meeste gevallen zal het zelfs niet het juiste resultaat geven omdat ieder paneel weer verschillend is. Dus voor iedereen die met mijn calibratiewaarden begint geldt...je kunt het proberen maar het kan best een resultaat geven waar je uiteindelijk niet tevreden mee bent. Trial&error...
Ah op die fietsSenaxx schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:40:
[...]
Klopt dat had ik ook gelezen, maar ik had het denk ik niet helemaal goed geformuleerd. Klopt het als je gewoon normaal je tv op warm2 zet dat je wit dan wat "geelig / oranje" is? (zonder dus een aanpassing van de rest van je waardes)?
Bij wordt het ook gelig ja.Senaxx schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:40:
[...]
Klopt dat had ik ook gelezen, maar ik had het denk ik niet helemaal goed geformuleerd. Klopt het als je gewoon normaal je tv op warm2 zet dat je wit dan wat "geelig / oranje" is? (zonder dus een aanpassing van de rest van je waardes)?
Definitie van "warm" is idd dat het wat "warmer" aan doet, dus geler, meer oranje 
Net als "koel" betekent dat het beeld meer blauw bevat..
Dat is de grap van de term "kleurtemperatuur"
Zie ook Wikipedia: Kleurtemperatuur
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-03-2015 17:26 ]
Top, dank voor je reactie. Ga daar vanavond eens verder mee spelen, heb dat ooit ingesteld toen ik de tv net had maar misschien kan dat nog wel wat beter.Dimens schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:05:
[...]
Gespecificeerde refresh rates zeggen tegenwoordig niets meer. Paneelfrequenties zijn nog altijd van belang.
Wat dat betreft klopt het verhaal van CyBeRSPiN wel. De rede achter de keuze van het 100Hz UHD-paneel is echter niet de processorkracht om de tussenliggende beelden te berekenen (beeldinterpolatie) maar de Timing Controller (T-CON) die het paneel aanstuurt. Er waren nog geen T-CON's die UHD op 240Hz konden aansturen.
Een aantal 2015 UHD-televisies komt nu wel met een 240Hz paneel / T-CON.
Mochten er mensen zijn die meer interesse hebben in de werking van paneelfrequenties en de marketingtermen, dan kunnen zij mijn blog lezen waarin ik uitgebreid hierop in ga. Op zich wel interessante leesstof, al zeg ik het zelf.
Dimens: Frame Rates en Geoptimaliseerde Frame Rates
[...]
Onder Menu -> Beeld -> Beeldopties -> Motion Plus kun je de twee instellingen vinden die verantwoordelijk zijn voor beeldinterpolatie. Het beste kun je hiervoor eigen settings gebruiken, bij voorkeur laag om zo niet het Soap Opera Effect te krijgen en beeldinterpolatie-artefacten te reduceren.
LED Clear Motion (Black Frame Insertion) heeft ook effect op de bewegingsonscherpte wanneer je dit in combinatie met het beeldinterpolatie-algoritme gebruikt. De luminantie van het beeld zal dan wel afnemen.
Hier het antwoord op de setting 'warm1, warm2, enz'. Beter kan ik het niet verwoorden....CyBeRSPiN schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:22:
Definitie van "warm" is idd dat het wat "warmer" aan doet, dus geler, meer oranje
...nog een aanvulling op het laatste mbt de Warm kleur-instelling. Normaliter kan dit gelig overkomen, maar op mijn tv na calibratie zijn alle kleuren precies zoals ze moeten zijn (via de industrienorm) en is het dus niet gelig, maar juist allemaal perfect in balans. Om even een verschil aan te geven van zonder-calibratie en met-calibratie. (daarmee zeg ik dus niet dat iedereen calibratie moet laten doen. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen)
Een van de redenen waarom het door veel mensen als gelig ervaren wordt is omdat de kleurtemperatuur D65 steeds minder voorkomt als zijnde "wit". Vrijwel ieder telefoontoestel komt hedendaags ook met een veel koelere afstelling die eerder rond de 7000 - 7500 ligt. Maar ook papier lijkt koeler te zijn geworden.dafmay schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:02:
...nog een aanvulling op het laatste mbt de Warm kleur-instelling. Normaliter kan dit gelig overkomen, maar op mijn tv na calibratie zijn alle kleuren precies zoals ze moeten zijn (via de industrienorm) en is het dus niet gelig, maar juist allemaal perfect in balans. Om even een verschil aan te geven van zonder-calibratie en met-calibratie. (daarmee zeg ik dus niet dat iedereen calibratie moet laten doen. Dat mag iedereen voor zichzelf bepalen)
Hierdoor is het dus meer een gewenning geworden dat men het koele wit als witter ervaart en het warme wit als gelig.
Het gebruik van een koelere instelling is overigens geen vloek voor je kalibratie-instellingen. Waar andere instellingen wel invloed hebben op de algehele beeldkwaliteit en deze dus in balans dienen te staan, tast een koelere witbalans zaken zoals contrast, kleurreproductie, gamma en detail niet aan.
Natuurlijk is het wel zo dat bij de kleurreproductie de lichtere kleuren meeschuiven en moet je er rekening mee houden dat de look and feel van een film anders kan worden. Zeker bij een film zoals Her waar Van Hoytema blauwtinten vrijwel verbannen zijn. Terwijl de gemiddelde Michael Bay film te koel en emotieloos wordt.
Hallo,
Kan iemand nog even wat callibratiewaarden posten.
Vooral als je geen blue rays bekijkt maar wel gewoon TV via Telenet HD digicorder (België dus
).
De settings die hier in dit topic gepost zijn geven niet zo'n goed effect op het dagelijks tv kijken.
Ook de standaard settings geven mij niet echt voldoening.
Voor de Belgische posters, kent iemand hier in België een professional die dit toestel zou kunnen calibreren (zoals dafmay hierboven heeft laten doen). Ik heb al wat rondgezocht op google maar vind niet echt iemand.
Alvast bedankt
Vooral als je geen blue rays bekijkt maar wel gewoon TV via Telenet HD digicorder (België dus
De settings die hier in dit topic gepost zijn geven niet zo'n goed effect op het dagelijks tv kijken.
Voor de Belgische posters, kent iemand hier in België een professional die dit toestel zou kunnen calibreren (zoals dafmay hierboven heeft laten doen). Ik heb al wat rondgezocht op google maar vind niet echt iemand.
Alvast bedankt
Dat klopt inderdaad...men ervaart al snel een meer kleurechte witte kleur als gelig, omdat een meer blauwige koele kleur veelvuldig wordt gebruikt. Ik moest daar bijvoorbeeld erg aan wennen met mijn Nexus 5 telefoon...die was erg 'gelig' omdat die veel meer richting echt wit ging dan blauw. Die telefoon was dan ook wel een extreem voorbeeld, waarbij de kleuren zeker niet optimaal waren (op mijn toestel).Dimens schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:14:
[...]
Een van de redenen waarom het door veel mensen als gelig ervaren wordt is omdat de kleurtemperatuur D65 steeds minder voorkomt als zijnde "wit". Vrijwel ieder telefoontoestel komt hedendaags ook met een veel koelere afstelling die eerder rond de 7000 - 7500 ligt. Maar ook papier lijkt koeler te zijn geworden.
Hierdoor is het dus meer een gewenning geworden dat men het koele wit als witter ervaart en het warme wit als gelig.
Het gebruik van een koelere instelling is overigens geen vloek voor je kalibratie-instellingen. Waar andere instellingen wel invloed hebben op de algehele beeldkwaliteit en deze dus in balans dienen te staan, tast een koelere witbalans zaken zoals contrast, kleurreproductie, gamma en detail niet aan.
Natuurlijk is het wel zo dat bij de kleurreproductie de lichtere kleuren meeschuiven en moet je er rekening mee houden dat de look and feel van een film anders kan worden. Zeker bij een film zoals Her waar Van Hoytema blauwtinten vrijwel verbannen zijn. Terwijl de gemiddelde Michael Bay film te koel en emotieloos wordt.
Overigens de Note 4 is hierop de uitzondering. Uit diverse tests blijkt dat deze qua kleurweergave zeer dicht bij de correcte waardes ligt (mits je setting Basic gebruikt).
Kleurgebruik door regisseurs is een bekend fenomeen. Vaak wil men hiermee een bepaalde smaak / gevoel meegeven aan het verhaal. Denk maar eens in het bijzonder aan de films van Michael Mann...spelen zich veel af in LA, veel in de nachtelijke uren, en vaak veelvuldig gebruik van koele, blauwe kleur waarmee hij een koele sfeer wil neerzetten (en dat lukt vaak geweldig!). Of bijvoorbeeld de film Traffic waar de verschillende verhaallijnen ieder een verschillende smaak krijgen door specifiek kleurgebruik (en andere zaken zoals 'grainy' enz).
[ Voor 42% gewijzigd door dafmay op 04-03-2015 13:54 . Reden: ontbrekende 'quote' ]
De calibratiewaarden zoals hier (door mijzelf) gepost zijn obv Bluray materiaal/signaal. Slechts op bluray signaal kan calibratie worden gedaan, omdat het een industrienorm betreft. Calibratie kan niet worden gedaan voor regulier TV signaal, omdat iedere zender / uitzending weer andere kleuren hanteert. Je zult de beeld instellingen daarom in principe dus nooit in z'n algemeenheid (voor iedere zender/uitzending) perfect krijgen, maar vaak weer enigzins moeten spelen/bijsturen. Dat kan natuurlijk prima, maar het blijft dus wel altijd een beperkte oplossing.vsempoux schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 13:30:
Hallo,
Vooral als je geen blue rays bekijkt maar wel gewoon TV via Telenet HD digicorder (België dus).
Dat gezegd hebbende. Het grappige is dat ik na professionele calibratie te hebben laten doen voor mijn tv, wel merk dat ik eigenlijk nooit per zender/uitzending een gevoel heb dat de kleuren niet kloppen, of dat ik de neiging heb deze aan te moeten passen. Sterker nog...ik zat mij gisteravond nog te verwonderen over de prachtige kleuren tijdens TV kijken.
Kortom...voor mij persoonlijk lijkt het erop dat na calibratie de standaardwaarden dusdanig goed staan dat dit voor het grootste gedeelte ook van toepassing is voor normaal TV beeld. Laat ik het anders formuleren, er zit geen groot of noemenswaardig verschil meer tussen de diverse zenders / uitzendingen. Voor mij een enorme winst (dankzij calibratie).
Enfin...
Ik heb toen ik de tv net had gekozen welke setting me het meest aansprak (volgens mij Natural), toen de scherpte behoorlijk wat teruggeschroefd en dat was het wel zo'n beetje.
Contrast is prima, details in donkere scenes zijn te zien zonder dat het beeld te donker staat.
En ik geniet echt dagelijks van het schitterende beeld dat deze tv geeft!
@vsempoux: je moet je niet al te gek laten maken door allerlei lijstjes met "beste settings".
Mijn suggestie: Reset de boel eens naar standaard, kijk naar wat verschillende uitzendingen (tv, sport, film, animatie, etc) en speel allereerst met de beeld modi (Film, Natural, etc) welke jou het meeste aanspreken en pas dan evt nog wat andere instellingen aan om het naar jouw smaak te finetunen (kleurverzadiging, scherpte, helderheid, contrast).
De tv komt af fabriek al goed afgesteld (rapportjes van calibratie van dafmay bevestigen dat m.i. ook wel), maar kun je nog wat naar eigen smaak instellen (scherpte zou ik iig wel wat terugschroeven), of idd laten calibreren om een onafhankelijk 'ijkpunt' te hebben, al heeft het verder niet zoveel zin (mijn mening, zonder discussie weer op te rakelen
)
Contrast is prima, details in donkere scenes zijn te zien zonder dat het beeld te donker staat.
En ik geniet echt dagelijks van het schitterende beeld dat deze tv geeft!
@vsempoux: je moet je niet al te gek laten maken door allerlei lijstjes met "beste settings".
Mijn suggestie: Reset de boel eens naar standaard, kijk naar wat verschillende uitzendingen (tv, sport, film, animatie, etc) en speel allereerst met de beeld modi (Film, Natural, etc) welke jou het meeste aanspreken en pas dan evt nog wat andere instellingen aan om het naar jouw smaak te finetunen (kleurverzadiging, scherpte, helderheid, contrast).
De tv komt af fabriek al goed afgesteld (rapportjes van calibratie van dafmay bevestigen dat m.i. ook wel), maar kun je nog wat naar eigen smaak instellen (scherpte zou ik iig wel wat terugschroeven), of idd laten calibreren om een onafhankelijk 'ijkpunt' te hebben, al heeft het verder niet zoveel zin (mijn mening, zonder discussie weer op te rakelen
Hmm...dat is in zoveel woorden dan ook precies wat ik probeer aan te geven...ga niet af op de calibratie waarden die je in dit topic vindt, deze kunnen in sommige gevallen (ten dele) worden gebruikt, maar in de meeste gevallen niet.
Kortom...zelf uitproberen en op zoek gaan naar de voor jou beste waarden!
Kortom...zelf uitproberen en op zoek gaan naar de voor jou beste waarden!
Nevermind...ik begin in herhaling te vervallen 
Puike tv in ieder geval de HU7500!
Puike tv in ieder geval de HU7500!
[ Voor 93% gewijzigd door dafmay op 04-03-2015 21:52 ]
Alvast bedankt voor de feedback.
Heb ondertussen contact opgenomen met een professional om mijn tv te laten calibreren.
Gaat me wel 200€ kosten maar vind idd voor zo'n tv dat die wel 100% naar mijn zin moet zijn.
Ik hou jullie op de hoogte eenmaal dit gebeurd is en al ook het callibratie rapportje online zetten.
Heb ondertussen contact opgenomen met een professional om mijn tv te laten calibreren.
Gaat me wel 200€ kosten maar vind idd voor zo'n tv dat die wel 100% naar mijn zin moet zijn.
Ik hou jullie op de hoogte eenmaal dit gebeurd is en al ook het callibratie rapportje online zetten.
Ik persoonlijk ben zeer benieuwd naar jouw bevindingen, aangezien ik het ook net heb laten doen en ik het verschil zeer groot vind en uitermate tevreden ben, zelfs gezien de extra kosten...dubbel en dwars waard!vsempoux schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:05:
Alvast bedankt voor de feedback.
Info: er is een nieuwe FW versie beschikbaar...1031.
Zoals altijd geen change log beschikbaar
Ik heb de update geinstalleerd, er zijn mij geen verschillen opgevallen.
Zoals altijd geen change log beschikbaar

Ik heb de update geinstalleerd, er zijn mij geen verschillen opgevallen.
[ Voor 48% gewijzigd door dafmay op 06-03-2015 09:21 ]
Mijn samsung HU7500 wil niet meer zappen!
Wie kan me helpen krijg hem met geen mogelijkheid naar een ander kanaal verder werkt alles.
Hij staat nu vast op RTL7 zelfs als ik mn smartcard uit de CI module haal
Wie kan me helpen krijg hem met geen mogelijkheid naar een ander kanaal verder werkt alles.
Nieuwe batterijen???? 😜H_J schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:42:
Nee ik zou hem even resetten. Stekker eruit halen ff wachten en dan weer aanzetten
Zenders opnieuw instellen?H_J schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:42:
Na de Samsung update kreeg ik geen signaal meer (KPN). Alles even van de stroom af heeft dit issue opgelost.
Meerdere last van dat de Netflix app niet reageert?, Ik kan nu geen enkele serie kijken. (Onbekende fout opgetreden)
Nieuwste FW erop 2210.3 op mijn UE55Hu7500 v1. Heb ook de stekker eruit getrokken, maar geen resultaat.
Heb ook gewoon internet verbinding via utp kabel (ook getest bij netflix netwerk test). Misschien een algemene storing?
Nieuwste FW erop 2210.3 op mijn UE55Hu7500 v1. Heb ook de stekker eruit getrokken, maar geen resultaat.
Heb ook gewoon internet verbinding via utp kabel (ook getest bij netflix netwerk test). Misschien een algemene storing?
[ Voor 20% gewijzigd door Dijkstra88 op 09-03-2015 11:42 ]
Ik heb dit ook soms na installatie nieuwe FW. De oplossing is dan even SmartHub reset doen en opnieuw instellen. Daarna werkt het weer. Mocht het dan toch niet werken, soms is het instellen van DNS 8.8.8.8 (Google) een oplossing voor goede werking van Netflix. Maar goed, heeft het voor de installatie van nieuwe FW gewerkt en daarna niet meer, dan zal dit niet de oplossing geven (immers er is binnen netwerk settings geen wijziging gedaan).
[ Voor 49% gewijzigd door dafmay op 09-03-2015 11:59 ]
Ik merk zelf overigens dat na de laatste update (1031.1) het overzicht van zenders in de Smarthub niet meer wordt gevuld, het blijven lege blauwe vlakken. Dus na openen Smarthub en naar tv overzicht. (dit is zelfs na een reset van Smarthub)
Klikken op een leeg blauw vlak geeft de melding dat eerst moet worden gezocht naar zenders en dat is uiteraard allang gedaan (ik heb dit voor de zekerheid wel nogmaals uitgevoerd).
Ik heb zelfs dit weekend een algemene reset gedaan op de tv (en dus alle installatie stappen opnieuw doorlopen).
Helaas heb ik een toestel waarop de Guide (en overige zaken zoals het Menu) nogal erg traag/stroperig werken en hoop ik steeds op een verbetering middels nieuwe FW update. Anders zou ik namelijk nooit een FW update doen omdat er 1) nooit een changelog beschikbaar is en 2) eigenlijk nooit een daadwerkelijke verbetering merkbaar is.
Klikken op een leeg blauw vlak geeft de melding dat eerst moet worden gezocht naar zenders en dat is uiteraard allang gedaan (ik heb dit voor de zekerheid wel nogmaals uitgevoerd).
Ik heb zelfs dit weekend een algemene reset gedaan op de tv (en dus alle installatie stappen opnieuw doorlopen).
Helaas heb ik een toestel waarop de Guide (en overige zaken zoals het Menu) nogal erg traag/stroperig werken en hoop ik steeds op een verbetering middels nieuwe FW update. Anders zou ik namelijk nooit een FW update doen omdat er 1) nooit een changelog beschikbaar is en 2) eigenlijk nooit een daadwerkelijke verbetering merkbaar is.
[ Voor 63% gewijzigd door dafmay op 09-03-2015 12:10 ]
Dat overzicht werkte bij mij al voor de 1031 update niet meer, niet dat ik het vaak gebruikte.dafmay schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:59:
Ik merk zelf overigens dat na de laatste update (1031.1) het overzicht van zenders in de Smarthub niet meer wordt gevuld, het blijven lege blauwe vlakken. Dus na openen Smarthub en naar tv overzicht. (dit is zelfs na een reset van Smarthub)
Verwijderd
Hoe kan je dat zien dan heb net smarthub geopend waar moet je dat zoeken je had het over die vakken ?dafmay schreef op maandag 09 maart 2015 @ 11:59:
kun je de Samsung UE55HU7500 ook opdracht geven op elke dag X programma op zender X opnemen ?
Hallo @dafmay, ik heb met interesse de vraag van Senaxx gelezen over de warm2 setting. ik heb ook wel eens met calibratie waarden zitten stoeien die ik op internet vond. Maar de warm2 setting maakt het wit erg geel. dat ziet een leek gelijk.. en volgens mij is dat niet realistisch.
zijn de overige calibratie waarden nog wel zinnig als je hem omzet naar Warm1? of gooi je dan alles overhoop?
zijn de overige calibratie waarden nog wel zinnig als je hem omzet naar Warm1? of gooi je dan alles overhoop?
Het gaat om het 2e tabblad, met dat tv-icoontje. Links zie je in het grote kader de tv zender waarna je kijkt, maar alle overige hokjes/zender worden niet weergegeven.Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:15:
[...]
Hoe kan je dat zien dan heb net smarthub geopend waar moet je dat zoeken je had het over die vakken ?
Lees even mijn reactie met betrekking tot kleurtemperatuur door.Louike1980 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:42:
Hallo @dafmay, ik heb met interesse de vraag van Senaxx gelezen over de warm2 setting. ik heb ook wel eens met calibratie waarden zitten stoeien die ik op internet vond. Maar de warm2 setting maakt het wit erg geel. dat ziet een leek gelijk.. en volgens mij is dat niet realistisch.
Dimens in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
De calibratiewaarden (rapport) van mijn toestel zijn een complete calibratie, dwz alles grijpt in elkaar. Dus wanneer ik de 'Warm' setting op mijn tv zou veranderen, dan verandert het ook meteen de kleuren op mijn tv dusdanig dat de kleuren niet meer industrienorm-overeenkomstig zijn. Maar al dat soort dure termen daargelatenLouike1980 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:42:
De kleur wit, zoals ook eerder vorige week hier aangegeven door mede-tweaker Dimens, wordt veelal gezien als gelig, maar dit komt door de verschuiving naar meer blauwe/koelere kleurgebruik tegenwoordig. Geel is meer richting warm. De consument ervaart dit anders dan het eigenlijk daadwerkelijk is. Kortom...in het algemeen is een meer-gelige kleur (in de meeste gevallen) meer richting echt wit.
Precies zoals HammerNL het aangeeft...Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:15:
[...]
Hoe kan je dat zien dan heb net smarthub geopend waar moet je dat zoeken je had het over die vakken ?
Btw @HammerNL...gefeliciteerd!
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 09-03-2015 13:24 ]
Same here...gebruik het eigenlijk nooit, maar het viel op.HammerNL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:10:
[...]
Dat overzicht werkte bij mij al voor de 1031 update niet meer, niet dat ik het vaak gebruikte.
Het blijft wel erg vallen&opstaan met de Samsung FW updates...pfft

Bedankt voor jullie antwoorden, @dimens, zegt dat de setting wijzigen geen vloek is voor je calibratie, dus ik ga toch de calibratie waarden combineren met een warm1 setting. @dafmay ik denk dat de ISF-standaard icm warm2 echt te geel/oranje is, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Check bijvoorbeeld eens de film gravity (vanwege het vele wit en blauw).
Heeft iemand enig idee hoe een IMAX projector met kleur voorkeuren omgaat? mijn ervaring is dat deze stukken koeler zijn dan bijvoorbeeld warm1. Ik heb zelf altijd aangenomen dat een IMAX bioscoop qua technische standaarden de film zo presenteert als hij door de makers bedoelt is.
Heeft iemand enig idee hoe een IMAX projector met kleur voorkeuren omgaat? mijn ervaring is dat deze stukken koeler zijn dan bijvoorbeeld warm1. Ik heb zelf altijd aangenomen dat een IMAX bioscoop qua technische standaarden de film zo presenteert als hij door de makers bedoelt is.
Zal eens kijken wat de setting aanpassen doet en hoe dit bij mij overkomt. Calibratiewaarden zijn (in ieder geval voor mij) uiteraard geen 'heilig huisje'Louike1980 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:15:
Bedankt voor jullie antwoorden, @dimens, zegt dat de setting wijzigen geen vloek is voor je calibratie, dus ik ga toch de calibratie waarden combineren met een warm1 setting. @dafmay ik denk dat de ISF-standaard icm warm2 echt te geel/oranje is, maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Check bijvoorbeeld eens de film gravity (vanwege het vele wit en blauw).
En toevallig heb ik Gravity in huis...
Het valt wel mee qua wit in de film Gravity. Het wit wat je op aarde ziet gaat meer richting de R220/G220/B225 HEX #DCDCE1 wat dus al koeler is.Louike1980 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:15:
Bioscopen maken gebruik van de DCI P3 kleurruimte waar D65 ook gebruikt wordt als witpunt voor de witbalans. Wat dat betreft zit er dus geen verschil tussen de bioscoop en een televisie.Heeft iemand enig idee hoe een IMAX projector met kleur voorkeuren omgaat? mijn ervaring is dat deze stukken koeler zijn dan bijvoorbeeld warm1. Ik heb zelf altijd aangenomen dat een IMAX bioscoop qua technische standaarden de film zo presenteert als hij door de makers bedoelt is.
bij de smarthub geen andere tv zenders in het overzicht heeft denk ik te maken met de eventuele overgang van het Ziggo aanbod naar de UPC kanalen, zoals bij velen is gebeurd, ook bij mezelf.
TV kanalen opnieuw installeren, en dan geen Ziggo maar dus UPC netwerk aangeven, en ja na het kanalen zoeken zijn de overzichtjes weer met de tv zenders gevuld.
waar ik wel van baal is de geringe info tegenwoordig in de tv guide!
TV kanalen opnieuw installeren, en dan geen Ziggo maar dus UPC netwerk aangeven, en ja na het kanalen zoeken zijn de overzichtjes weer met de tv zenders gevuld.
Zojuist eens geprobeerd, waarbij de settings van Ziggo Den Haag gebruikt. Krijg wel zenders maar in vage (SD!) kwaliteitdinandus schreef op maandag 09 maart 2015 @ 19:45:
bij de smarthub geen andere tv zenders in het overzicht heeft denk ik te maken met de eventuele overgang van het Ziggo aanbod naar de UPC kanalen, zoals bij velen is gebeurd, ook bij mezelf.
Uit me hoofd.dafmay schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:08:
[...]
Zojuist eens geprobeerd, waarbij de settings van Ziggo Den Haag gebruikt. Krijg wel zenders maar in vage kwaliteitIemand toevallig de juiste UPC settings voor regio Den Haag?
5555
474000
6900
Of is dat ziggo. Heb zelf gelukkig geem ziggo maar moest op me werk ook de tv instellen
En ik heb alleen de freq gewijzigd naar 474000
Dat zijn inderdaad de Ziggo settings. De laatste instelling is dan 6875. Ik heb een aantal combis geprobeerd, maar lijkt niet te lukken. Wanneer je UPC kiest als kabel leverancier, dan zijn alle settings leeg, dus ik moet iets invullen.
Dan weet ik het ook niet!dafmay schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:13:
Dat zijn inderdaad de Ziggo settings. De laatste instelling is dan 6875. Ik heb een aantal combis geprobeerd, maar lijkt niet te lukken. Wanneer je UPC kiest als kabel leverancier, dan zijn alle settings leeg, dus ik moet iets invullen.
Deze week komt mn 65hu7500 als het goed is binnen.
Nu lees ik een druk bezochte Engelse topic waar veel users hun ervaring posten maar ik schrik van alle klachten en problemen die daar geplaatst worden. Banding,witte streep,bleeding,soap,enz. Diverse users die hun model terug gestuurd hebben en een ander scherm krijgen met dezelfde klachten. Ik weet dat via het internet je heel gemakkelijk een vertekent beeld krijgt maar de klachten zijn echt opvallend veel aanwezig. Kan het zijn dat de eerdere modellen wat meer kinderziektes hadden en dat deze inmiddels verholpen zijn of is het idd een model waar veel problemen mee zijn. Zo veel negativiteit maakt mij toch wat angstig 😳
Nu lees ik een druk bezochte Engelse topic waar veel users hun ervaring posten maar ik schrik van alle klachten en problemen die daar geplaatst worden. Banding,witte streep,bleeding,soap,enz. Diverse users die hun model terug gestuurd hebben en een ander scherm krijgen met dezelfde klachten. Ik weet dat via het internet je heel gemakkelijk een vertekent beeld krijgt maar de klachten zijn echt opvallend veel aanwezig. Kan het zijn dat de eerdere modellen wat meer kinderziektes hadden en dat deze inmiddels verholpen zijn of is het idd een model waar veel problemen mee zijn. Zo veel negativiteit maakt mij toch wat angstig 😳
Haha, doe ik ook altijd: nog even wat meer reviews lezen nadat ik iets besteld heb en dan ineens ook de negatieve dingen lezen 
Mijn indruk is dat het vooral de eerste lichting van de 65" was die een aantal dramatisch slechte exemplaren had, zijn in dit topic ook aantal voorbeelden voorbijgekomen. Zover ik weet zijn alle klachten uiteindelijk (na heel lang zeuren) goed opgelost (paneel door Samsung vervangen cq. hele tv vervangen).
Weet niet hoe je de tv besteld hebt, maar via internet heb je sowieso 14 dagen bedenktijd, dus controleer meteen goed of je een goede variant hebt voordat je je hele woonkamer verbouwt en stuur hem anders retour..
Mijn indruk is dat het vooral de eerste lichting van de 65" was die een aantal dramatisch slechte exemplaren had, zijn in dit topic ook aantal voorbeelden voorbijgekomen. Zover ik weet zijn alle klachten uiteindelijk (na heel lang zeuren) goed opgelost (paneel door Samsung vervangen cq. hele tv vervangen).
Weet niet hoe je de tv besteld hebt, maar via internet heb je sowieso 14 dagen bedenktijd, dus controleer meteen goed of je een goede variant hebt voordat je je hele woonkamer verbouwt en stuur hem anders retour..
Verwijderd
Beste,
Ik heb niet volledig alle berichten doorgenomen, aangezien er redelijk wat berichten instaan
Ik ben namelijk op zoek naar een goede TV voor Films en te gamen (XBOX One)
Enig idee wat of deze TV (Samsung UE48HU7500 Zwart) geschikt is voor te gamen? Wat is de Input Lag?
Alvast bedankt,
Ik heb niet volledig alle berichten doorgenomen, aangezien er redelijk wat berichten instaan
Ik ben namelijk op zoek naar een goede TV voor Films en te gamen (XBOX One)
Enig idee wat of deze TV (Samsung UE48HU7500 Zwart) geschikt is voor te gamen? Wat is de Input Lag?
Alvast bedankt,
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2015 11:17 ]
Idd.. Ik had eerst heel veel reviews gelezen en die waren louter positief (op 1 enkele na die banding benoemde ).CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:52:
Haha, doe ik ook altijd: nog even wat meer reviews lezen nadat ik iets besteld heb en dan ineens ook de negatieve dingen lezen
Dus zondag besteld en gisteren stuit ik op die topic met zeer veel klachten.
Ik hoop maar dat het klopt wat je zegt en dat de eerste lichting hier last van had maar dat het ondertussen op orde is.
Hij is gewoon in een winkel gekocht. Goede verkoper/winkel overigens 😊
Ik speel met de 48 inch hu7500 sinds vrijdag op de Xbox one
Je merkt niks van de inputlag erop als je hem op game modus zet
Ik speel Titanfall ,bf4 , destiny en dat sport spellen
Als je meer info nodig heb hoor ik het graag want het is een perfecte tv.
En heb deze bij coolblue gekocht.
Je merkt niks van de inputlag erop als je hem op game modus zet
Ik speel Titanfall ,bf4 , destiny en dat sport spellen
Als je meer info nodig heb hoor ik het graag want het is een perfecte tv.
En heb deze bij coolblue gekocht.
[ Voor 12% gewijzigd door Rockvee2 op 10-03-2015 13:07 ]
Verwijderd
Beste Rockvee2,
Bedankt voor uw reactie. Ik bekijk het verder. Ik twijfel namelijk tussen 48 inch HU7500 van Samsung en de KDL-60W855B van Sony.
Ik heb namelijk slechte ervaring met Samsung ivm Input Lag. Die van Sony zou beter zijn tussen 24 & 28 ms
Deze van Samsung zou rond de 42 ms liggen. Echter ben ik dan bang om de kwaliteit van Sony ivm met films.
Spijtig dat je de apparaten niet eerst uit kan testen :-)
Ik hoor graag verder wat u hier van denkt.
Alvast bedankt,
Bedankt voor uw reactie. Ik bekijk het verder. Ik twijfel namelijk tussen 48 inch HU7500 van Samsung en de KDL-60W855B van Sony.
Ik heb namelijk slechte ervaring met Samsung ivm Input Lag. Die van Sony zou beter zijn tussen 24 & 28 ms
Deze van Samsung zou rond de 42 ms liggen. Echter ben ik dan bang om de kwaliteit van Sony ivm met films.
Alvast bedankt,
Kan iemand mij laten weten hoe de firmware 1030 die ik nu heb omgezet kan worden naar 1031, de tv geeft aan dat de nieuwste firmware al erop zit, en met usb geeft ie geen geldige bestanden gevonden, welke optie is er dan nog wel ? Het betreft een Samsung 48HU7500
[ Voor 6% gewijzigd door EucalyptaVIII op 10-03-2015 21:06 ]
Hallo Elorak,Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:08:
Beste Rockvee2,
Alvast bedankt,
Ik heb geen ervaring met een sony tv. Helaas heb ik ook geen verstand van input lag.
Ik heb 2 weken geleden ook een thread geopend over welke tv ik moest kopen in Consumenten Advies Electronica . Via de zoekwoorden xbox one en input lag heb ik mijn keuze gemaakt om de UE48HU7500 te kopen.
Ik heb totaal geen last van inputlag op mijn tv als ik de game-modus aanzet.
heb je die over-the-air binnen gekregen? op de supportsites staat 2200.3 nog.MilesD. schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 07:41:
Zojuist een nieuwe update geïnstalleerd op mijn UE48HU7500 Softwareversie 2221.0
Inches > pixelsVerwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:08:
Ik twijfel namelijk tussen 48 inch HU7500 van Samsung en de KDL-60W855B van Sony.
Welke kwaliteit met films?Echter ben ik dan bang om de kwaliteit van Sony ivm met films.
Verwijderd
ik zou hem dan even resetten, alles opnieuw installeren
H_J schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 22:42:
Nee ik ben bekabeld...allemaal toch!Louike1980 schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:38:
[...]
heb je die over-the-air binnen gekregen? op de supportsites staat 2200.3 nog.
beste @dafmay, nog bedankt voor de calibratie waarden die je gepost hebt. Ik zie echt een aanzienlijke verbetering in de kleurweergave. de enige wijzigingen die ik gedaan heb is de warm1 kleurtemperatuur en HDMI black level op low. De tweede ook om het backlight bleeding te maskeren.
No problem...mooi dat je er iets aan hebt gehad
Overigens kun je Gamma waarde ook gebruiken voor het laatste. Deze staat bij mij op -2 (backlight op 15/16).
Ik blijf mij toch verbazen dat de calibratiewaarden relatief algemeen kunnen worden toegepast op andere toestellen met een goed resultaat als gevolg. Ik had dat niet zo snel verwacht, omdat ik begrijp dat ieder tv paneel weer (compleet) anders zou zijn. Blijkbaar is het paneel in ons toestel behoorlijk uniform...en dat is natuurlijk prima (en een indicatie van de kwaliteit van Samsung / paneelbouwer)
Ik blijf mij toch verbazen dat de calibratiewaarden relatief algemeen kunnen worden toegepast op andere toestellen met een goed resultaat als gevolg. Ik had dat niet zo snel verwacht, omdat ik begrijp dat ieder tv paneel weer (compleet) anders zou zijn. Blijkbaar is het paneel in ons toestel behoorlijk uniform...en dat is natuurlijk prima (en een indicatie van de kwaliteit van Samsung / paneelbouwer)
Eh, maar hij heeft eigenlijk niks aangepast wat je calibrator met zn apparatuur heeft gemeten 
Komt er dus op neer dat de tv uit zichzelf al fantastisch is en het overnemen van settings van 'experts' blijkbaar nog een extra boost geeft aan de beleving
Dat zijn simpelweg vaste presets, geen 10 punts-RGB / gamma correcties specifiek voor het paneel waar juist de meerwaarde van calibratie zou liggen.de enige wijzigingen die ik gedaan heb is de warm1 kleurtemperatuur en HDMI black level op low
Komt er dus op neer dat de tv uit zichzelf al fantastisch is en het overnemen van settings van 'experts' blijkbaar nog een extra boost geeft aan de beleving
Klopt deze heb ik ook op -2 nu. De smart-led functie is trouwens in recentere versies verbeterd. Deze kun je nu prima op 'low' zetten, scheelt ook bij wat grotere zwarte vlakken in de hoeken. Toen ik de tv net had stond deze op de low stand al behoorlijk aggresief.dafmay schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 09:53:
No problem...mooi dat je er iets aan hebt gehadOverigens kun je Gamma waarde ook gebruiken voor het laatste. Deze staat bij mij op -2 (backlight op 15/16).
Exact, dat dusCyBeRSPiN schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:06:
...
Ik begreep dat Louike bedoeld dat hij de calibratiewaarden (incl 2-points WB en color space) heeft gebruikt en daarnaast nog een 2-tal eigen smaken heeft toegevoegd...CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:06:
Eh, maar hij heeft eigenlijk niks aangepast wat je calibrator met zn apparatuur heeft gemeten..
Dat is mijn ervaring inderdaad ook. Sowieso is de black-level performance erg goed van dit paneel. Op voorgaande tv's hoefde ik echt niet te proberen de backlight op 16 te zetten, dan werd alles veel te grijs en overbelicht met witte vlekken e.d. Ik had dan meestal de backlight op max 12 en voor films op 9. Maar goed, voor die toestellen had ik geen prof calibratie laten doen, dus is niet echt een goede vergelijking denk ik.Louike1980 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:08:
[...]
Klopt deze heb ik ook op -2 nu. De smart-led functie is trouwens in recentere versies verbeterd. Deze kun je nu prima op 'low' zetten, scheelt ook bij wat grotere zwarte vlakken in de hoeken. Toen ik de tv net had stond deze op de low stand al behoorlijk aggresief.
Desondanks vind ik dat de HU7500 gewoonweg erg goed omgaat met zwartwaarden. Iets dat overigens in de vele reviews wel naar boven kwam en een belangrijk punt voor mij was om voor deze tv te gaan.
De warm1 / warm2 settings zijn geen vaste presets. Je kan hier kleurtemperatuur zetten, alle RGB en wit waarden zijn dan nog aan te passen. De warm2 komt schijnbaar het dichtste bij de D65 standaard daarom wordt deze door calibratie specialisten gebruikt. forum gebruiker Dimens kent de wetenschap hierachter beter. ik schat dat een bioscoop de neutrale setting gebruikt en zie warm1 dan als een goede compromis.CyBeRSPiN schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:06:
Eh, maar hij heeft eigenlijk niks aangepast wat je calibrator met zn apparatuur heeft gemeten
Dat zijn simpelweg vaste presets, geen 10 punts-RGB / gamma correcties specifiek voor het paneel waar juist de meerwaarde van calibratie zou liggen.
Na een week wachten op mn 65HU7500 vandaag een telefoontje van de winkel met slecht nieuws.
Hij is niet meer te krijgen en zal er ook niet meer komen. Samsung stort zich geheel op de nieuwe aankomende lijn en heeft de HU7500 er al uitgegooid. Nog slechter nieuws is dat de Samsung zich geheel op de curved modellen gaat storten 😡 Dit is echt balen want juist vandaag zou mn 65HU7500 geleverd worden. Wat een domper. De winkel vindt dit ook erg rot en is nu bezig met het zoeken naar een oplossing. Ik wacht maar af.
Hij is niet meer te krijgen en zal er ook niet meer komen. Samsung stort zich geheel op de nieuwe aankomende lijn en heeft de HU7500 er al uitgegooid. Nog slechter nieuws is dat de Samsung zich geheel op de curved modellen gaat storten 😡 Dit is echt balen want juist vandaag zou mn 65HU7500 geleverd worden. Wat een domper. De winkel vindt dit ook erg rot en is nu bezig met het zoeken naar een oplossing. Ik wacht maar af.
Bioscopen gebruiken net zo goed D65 als witpunt. D65 staat voor 6504 Kelvin op de kleurtemperatuur schaal.Louike1980 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 11:02:
[...]
De warm1 / warm2 settings zijn geen vaste presets. Je kan hier kleurtemperatuur zetten, alle RGB en wit waarden zijn dan nog aan te passen. De warm2 komt schijnbaar het dichtste bij de D65 standaard daarom wordt deze door calibratie specialisten gebruikt. forum gebruiker Dimens kent de wetenschap hierachter beter. ik schat dat een bioscoop de neutrale setting gebruikt en zie warm1 dan als een goede compromis.

Dit zie je ook terug bij lampen. Hoe lager de Kelvin, des te warmer de kleur.
Zeker vervelend. Maar ik snap het niet zo goed, als ik de pricewatch erop na sla, dan zie ik vele winkels die 'm nog zouden moeten hebben...toch?melly schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:24:
Na een week wachten op mn 65HU7500 vandaag een telefoontje van de winkel met slecht nieuws.
(of had jij een winkel gevonden met een geweldig scherpe prijs)
[ Voor 60% gewijzigd door dafmay op 12-03-2015 13:28 . Reden: quote vergeten... ]
Yep...2400,-
En ik heb al de nodige gebeld maar niemand gaat hier in mee.
2700,- is het laagste tot nog toe.
Met wat blufpoker kom je bij platte tv of EP rotterdam een heel groot eindmelly schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:39:
Yep...2400,-
Live youre Life and Enjoy every Day
Ik wacht even af wat voor aanbod er komt.
Misschien komt bij mij thuis zo lang het demo model te hangen en maken ze een hele scherpe prijs voor de aankomende lijn. Al heb ik het niet zo op curve. Maar er zijn nog meer opties,ik wacht nog even af
Misschien komt bij mij thuis zo lang het demo model te hangen en maken ze een hele scherpe prijs voor de aankomende lijn. Al heb ik het niet zo op curve. Maar er zijn nog meer opties,ik wacht nog even af
Een deel van het assortiment is al te vinden. Veel curved en UHD so far.
http://www.tvstore.nl/category/246829/samsung-tv-2015.html
http://www.tvstore.nl/category/246829/samsung-tv-2015.html
Snap dat curved niet. Kijkhoek is dramatisch en ziet er niet uit aan de muur..
Zal wel marketingtruc zijn: duurste modellen alleen curved om indruk te wekken dat curved beter is..
Zal wel marketingtruc zijn: duurste modellen alleen curved om indruk te wekken dat curved beter is..
Crap... ik wou eind van de maand, wanneer m'n loon binnen is, een UE48HU7500 gaan kopen. Hoop maar dat die dan nog leverbaar is...melly schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 13:24:
Geen probleem http://www.plattetv.nl/in...8.html?skeywords=48hu7500Wildfire schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:04:
[...]
Crap... ik wou eind van de maand, wanneer m'n loon binnen is, een UE48HU7500 gaan kopen. Hoop maar dat die dan nog leverbaar is...
Nee, dit soort dingen koop ik niet via internet. Ik koop bij mijn lokale leverancier die ook altijd uitstekende service heeft. Heb al een mailtje gestuurd om het na te vragen.
Deze heeft gewoon winkels door het hele land zitten !
...en ook de pricewatch geeft duidelijk een stuk of 20 (!) leveranciers weer die het toestel nog zouden moeten hebben, waarvan zeker de helft ook fysieke winkels heeft waar je terecht kunt .
Ik zie het probleem ook echt niet....
(tenzij je in zo'n uitkhoek woont dat geen van die winkels redelijk in de buurt is)
Ik zie het probleem ook echt niet....
(tenzij je in zo'n uitkhoek woont dat geen van die winkels redelijk in de buurt is)
[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 13-03-2015 09:32 ]
Gisteren de 65HU7500 ontvangen.
Het is het demo model geworden van de winkel. Ik wist dat deze last had van banding (eerste serie) maar we hebben afgesproken dat we de nieuwe aankomende serie afwachten en ik dan alsnog voor die ga. Of we laten het paneel door Samsung vervangen. Prima optie vond ik zelf. Nu kan ik nog alle kanten op 😊
Eerste indruk is groot,mooi helder beeld maar wel erg wennen als je van plasma afkomt. Of het beeld is te flets in het donker. Of ik stel het zwart goed in maar dan hangt er een grauwe sluier over het beeld heen.
Eigenlijk spreken de daglicht opnames mij erg aan maar donkere opnames vind ik wat teleurstellend.
Misschien dat iemand weet welke settings het beste uitpakt?
Wel viel mij op hoe erg de hoeken en randen lichte plekken vertonen.
Met geen enkele setting krijg ik dit weg. Ook zie ik lichte vlekken als het beeld geheel zwart is. Ik hoop niet dat dit onder "normaal" valt want hier kan ik niet aan wennen.
Ondanks de gebreken waar ik van uit ga dat deze zullen verdwijnen met een ander paneel (of model) ben ik happy met het scherm. De scherpte,detail en grote zijn indrukwekkend en geeft absoluut een WOW gevoel 😊
Het is het demo model geworden van de winkel. Ik wist dat deze last had van banding (eerste serie) maar we hebben afgesproken dat we de nieuwe aankomende serie afwachten en ik dan alsnog voor die ga. Of we laten het paneel door Samsung vervangen. Prima optie vond ik zelf. Nu kan ik nog alle kanten op 😊
Eerste indruk is groot,mooi helder beeld maar wel erg wennen als je van plasma afkomt. Of het beeld is te flets in het donker. Of ik stel het zwart goed in maar dan hangt er een grauwe sluier over het beeld heen.
Eigenlijk spreken de daglicht opnames mij erg aan maar donkere opnames vind ik wat teleurstellend.
Misschien dat iemand weet welke settings het beste uitpakt?
Wel viel mij op hoe erg de hoeken en randen lichte plekken vertonen.
Met geen enkele setting krijg ik dit weg. Ook zie ik lichte vlekken als het beeld geheel zwart is. Ik hoop niet dat dit onder "normaal" valt want hier kan ik niet aan wennen.
Ondanks de gebreken waar ik van uit ga dat deze zullen verdwijnen met een ander paneel (of model) ben ik happy met het scherm. De scherpte,detail en grote zijn indrukwekkend en geeft absoluut een WOW gevoel 😊
Gefeliciteerd (met de tv en met je verjaardag) 
De lichte vlekken aan de rand van het scherm vallen onder backlight bleeding. De meeste led tv's hebben daar wel enigzins last van, de een iets meer dan de andere. Komt doordat de meeste led tv's edge-lit zijn en dus vanaf de zijkanten worden 'belicht'.
De andere vlekken / lichte spots zijn helaas niet normaal en duiden op een kwalitatief minder scherm (paneel). Ik heb dit kortgeleden gehad op een nieuwe H8000 tv en dit werd na een week zo irritant dat ik de tv snel heb weggedaan. Ik kreeg het met geen enkele combi van settings goed (logisch natuurlijk). Kortom, sommige panelen kunnen meer last hebben van spots, banding en backlight bleeding.
Mijn 48HU7500 is daarentegen zeer uniform qua backlight en zwartwaardes...het scherm is mooi egaal zwart zonder veel verschuivingen qua donker/licht. En ook heb ik aan de zijkanten nauwelijks last van bleeding. Aan de linkerkant enigzins, maar het is te verwaarlozen.
Hier is overigens weinig tot niets aan veranderd na calibratie van mijn scherm tov de vooraf-situatie. Kortom, het paneel is uitstekend om te beginnen.
Over calibratie gesproken, als je eens wilt spelen met bepaalde settings dan zou je de gecalibreerde instellingen van mijn tv kunnen proberen. Er zijn in dit topic 2 personen die de waardes zo goed als hebben kunnen overnemen en hun beeld er flink op vooruit is gegaan, zo heb ik begrepen. Baat het niet dan...
dafmay in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
De lichte vlekken aan de rand van het scherm vallen onder backlight bleeding. De meeste led tv's hebben daar wel enigzins last van, de een iets meer dan de andere. Komt doordat de meeste led tv's edge-lit zijn en dus vanaf de zijkanten worden 'belicht'.
De andere vlekken / lichte spots zijn helaas niet normaal en duiden op een kwalitatief minder scherm (paneel). Ik heb dit kortgeleden gehad op een nieuwe H8000 tv en dit werd na een week zo irritant dat ik de tv snel heb weggedaan. Ik kreeg het met geen enkele combi van settings goed (logisch natuurlijk). Kortom, sommige panelen kunnen meer last hebben van spots, banding en backlight bleeding.
Mijn 48HU7500 is daarentegen zeer uniform qua backlight en zwartwaardes...het scherm is mooi egaal zwart zonder veel verschuivingen qua donker/licht. En ook heb ik aan de zijkanten nauwelijks last van bleeding. Aan de linkerkant enigzins, maar het is te verwaarlozen.
Hier is overigens weinig tot niets aan veranderd na calibratie van mijn scherm tov de vooraf-situatie. Kortom, het paneel is uitstekend om te beginnen.
Over calibratie gesproken, als je eens wilt spelen met bepaalde settings dan zou je de gecalibreerde instellingen van mijn tv kunnen proberen. Er zijn in dit topic 2 personen die de waardes zo goed als hebben kunnen overnemen en hun beeld er flink op vooruit is gegaan, zo heb ik begrepen. Baat het niet dan...
dafmay in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 13-03-2015 11:44 . Reden: typos ]
Dank je wel voor de uitleg.
Mijn scherm is verre van uniform.
Voor nu vind ik het prima (wetende dat dit scherm zowiezo niet blijvend is) maar ik kan mij niet voorstellen dat deze zeer lichte randen,hoeken en vlekken als acceptabel gezien moeten worden.
Bedankt voor je settings. Die ga ik zeker proberen vanavond.
Doe jij overigens ook nog aanpassingen in je setting als je overdag of s'avonds kijkt?
Mijn scherm is verre van uniform.
Voor nu vind ik het prima (wetende dat dit scherm zowiezo niet blijvend is) maar ik kan mij niet voorstellen dat deze zeer lichte randen,hoeken en vlekken als acceptabel gezien moeten worden.
Bedankt voor je settings. Die ga ik zeker proberen vanavond.
Doe jij overigens ook nog aanpassingen in je setting als je overdag of s'avonds kijkt?
No problem. Het uniform zijn van een paneel zie ik ook zeker als een must. Zoals ik al aangaf, in het begin deed ik mijzelf nog het goed-praten, omdat het terugbrengen en een nieuw toestel halen altijd weer zo'n gedoe is. Maar dag na dag begon ik mij er meer aan te storen, en toen de knoop doorgehakt. Enige bleeding aan de zijkanten is acceptabel, daar ontkom je vaak niet aan. Maar anderszins (duidelijk zichtbare) heldere spots e.d. zijn niet acceptabel.
Jij hebt een prima deal waar je later kunt besluiten / beslissen...ruimte en tijd genoeg om een weloverwogen keuze te kunnen maken.
Overigens heeft een curved scherm weer een heel stuk meer last van weerspiegelingen dan een vlak scherm. Dat was voor mij ook nog een van de redenen om over te stappen van de H8000 naar de HU7500.
Ik doen zelf verder geen aanpassingen aan de beeldinstellingen, behalve in sommige gevallen zet ik de Motion Plus op Smooth voor voetbal wedstrijden en andere snel-bewegende beelden. Het valt mij sowieso op dat het niet nodig is/blijkt andere settings aan te passen in bepaalde situaties. Met voorgaande tv's deed ik altijd wel enigzins spelen met bijv de backlight setting, maar met de HU7500 is dit in mijn geval niet meer nodig.
Jij hebt een prima deal waar je later kunt besluiten / beslissen...ruimte en tijd genoeg om een weloverwogen keuze te kunnen maken.
Overigens heeft een curved scherm weer een heel stuk meer last van weerspiegelingen dan een vlak scherm. Dat was voor mij ook nog een van de redenen om over te stappen van de H8000 naar de HU7500.
Ik doen zelf verder geen aanpassingen aan de beeldinstellingen, behalve in sommige gevallen zet ik de Motion Plus op Smooth voor voetbal wedstrijden en andere snel-bewegende beelden. Het valt mij sowieso op dat het niet nodig is/blijkt andere settings aan te passen in bepaalde situaties. Met voorgaande tv's deed ik altijd wel enigzins spelen met bijv de backlight setting, maar met de HU7500 is dit in mijn geval niet meer nodig.
[ Voor 25% gewijzigd door dafmay op 13-03-2015 14:21 . Reden: typos en bijschaven... ]
Ik heb een harde schijf aan mijn tv hangen. Werkt prima. Alleen een vraagje:
Kan ik tegelijkertijd een zender opnemen alsook een opgenomen programma kijken vanaf diezelfde harde schijf? Dat gaat vanavond namelijk nodig zijn.
Kan ik tegelijkertijd een zender opnemen alsook een opgenomen programma kijken vanaf diezelfde harde schijf? Dat gaat vanavond namelijk nodig zijn.
Bij mijn weten is dat niet mogelijk op de HU7500.Qpido80 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 14:55:
Ik heb een harde schijf aan mijn tv hangen. Werkt prima. Alleen een vraagje:
Bedacht net... duh... dat kan ik zelf natuurlijk ook even testen. En dat blijkt gelukkig wel te kunnen.dafmay schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:08:
[...]
Bij mijn weten is dat niet mogelijk op de HU7500.
Oh joh...dat is verrassend. Goed om te weten. Ik dacht dat er een beperking op zat...slechts 1 actie gelijktijdig mogelijk op de externe HD. Opnemen en iets anders kijken is namelijk niet mogelijk.Qpido80 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:29:
[...]
Bedacht net... duh... dat kan ik zelf natuurlijk ook even testen. En dat blijkt gelukkig wel te kunnen.
Ook dat blijkt hier mogelijk. Maar niet alle zenders. Was sport 1 aan het opnemen, kon rtl4, net 5 e.d. wel kijken tegelijk. Een ander kanaal van sport 1 dan weer niet. Wat ik wel merk is dat toen ik rtl 7 keek, waar RTL Z aan de gang was, de balk die onder in beeld scrollt, niet vloeiend gaat,maar heel hakkelig.dafmay schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:34:
[...]
Oh joh...dat is verrassend. Goed om te weten. Ik dacht dat er een beperking op zat...slechts 1 actie gelijktijdig mogelijk op de externe HD. Opnemen en iets anders kijken is namelijk niet mogelijk.
Toen de opname klaar was ging dit wel weer lekker soepel.
Wellicht een verandering van de laatste firmware of zo?
Aha...ook weer goed om te wetenQpido80 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:42:
[...]
Ook dat blijkt hier mogelijk. Maar niet alle zenders. Was sport 1 aan het opnemen, kon rtl4, net 5 e.d. wel kijken tegelijk. Een ander kanaal van sport 1 dan weer niet. Wat ik wel merk is dat toen ik rtl 7 keek, waar RTL Z aan de gang was, de balk die onder in beeld scrollt, niet vloeiend gaat,maar heel hakkelig.
Toen de opname klaar was ging dit wel weer lekker soepel.
Wellicht een verandering van de laatste firmware of zo?
Dat lijkt dan precies op hoe mijn Humax HD recorder dit doet. Deze kan sowieso 2 zenders gelijktijdig opnemen, maar afhankelijk van de zenders kun je dan in sommige gevallen een andere zender bekijken en in andere gevallen kan dat weer niet. Het heeft volgens mij te maken met dat zenders in 'clusters' gegroepeerd zitten, en afhankelijk hiervan kun je dan een zender die in hetzelfde cluster valt bekijken en een zender buiten het cluster kan niet worden bekeken (op moment van 2 gelijktijdige opnames).
De tv heeft 2 tuners, maar kan maar 1 kanaal ontsleutelen via de CI+ module (ligt aan de CI+ standaard).Qpido80 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:42:
[...]
Ook dat blijkt hier mogelijk. Maar niet alle zenders. Was sport 1 aan het opnemen, kon rtl4, net 5 e.d. wel kijken tegelijk. Een ander kanaal van sport 1 dan weer niet.
Ziggo heeft nu (tijdelijk!! ivm omzetting naar UPC frequenties) alle standaard HD zenders onversleuteld. Hierdoor kun je nu bijv. RTL4 en Net 5 tegelijk kijken en opnemen (of bijv. in de PIP kijken).
Sport1 is sowieso versleuteld, en dan loop je dus tegen de beperking aan: de tv kan maar 1 kanaal tegelijk ontsleutelen: of degene die je kijkt, of degene die je opneemt.
Helaas zal Ziggo binnenkort alle zenders, behalve NPO1,2,3, weer gaan versleutelen.
Dan kun je het tegelijkertijd opnemen en kijken dus gaan vergeten met de tv (tenzij een van beide NPO is), dus wen er maar niet teveel aan..

En waarom bijv. de Humax het wel kan: die gebruikt geen CI+ module, maar leest de smartcard rechtstreeks, dan heb je de beperking die CI+ oplegt niet.
Dat hakkelen van RTL7 is wel vreemd, zou betekenen dat de processor van de TV het blijkbaar niet goed kan bijbenen als er nog een opname op de achtergrond loopt..
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-03-2015 16:45 ]