Signaalinformatie-Signaalgeschiedenis- Geschiedenis zwak signaal...hoe te verwijderen?
Wie weet dat toevallig!
Wie weet dat toevallig!
Als je de Info op AB enige seconden ingedrukt houd krijg je signaalinfo enz.CyBeRSPiN schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:51:
Wat is dat uberhaubt en waarom zou je het willen wissen?
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-05-2015 09:34 ]
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||
Wel dus: http://www.hdmi.org/installers/insidehdmicable.aspx (CEC = pin 13)overtones schreef op zondag 24 mei 2015 @ 02:23:
Specifieke aders niet volgens mij. Heb het weekend gekregen met 1.3 kabels.
Ik hoor hem ook wel af en toe als het geluid uit staat en de omgeving stil is.jeroen028 schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:09:
Ik hoor sinds een paar dagen de ventilator in de tv. Hebben jullie dit ook?? Moet je hier ook de stofzuiger opzetten net als je pc??? Hoor graag jullie ervaring.
[ Voor 45% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-05-2015 08:42 ]
[ Voor 13% gewijzigd door blackspeedy op 26-05-2015 12:53 ]
kun je niet gewoon de gegeven pin code opnieuw invoeren via plex.tv/pin?mvds schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 12:18:
Dat heb ik al eens gedaan, toen was het resultaat dat er geen zenders meer getoond werden en ik een melding kreeg dat ik eerst naar zenders moest zoeken. Dat hield in dat hij weer opnieuw ging scannen naar radio en tv zenders, maar uiteindelijk heeft het het probleem niet opgelost.
Ik kan het nog eens proberen, maar ik vind het een vreemd probleem. Alle andere apparaten in huis met Plex erop (Android tablet, mijn Mac, mijn telefoon enz) connecten zonder problemen alleen mijn tv weigert dienst. Vaak komt het enter pin gezeur in beeld, wat ik dan kan proberen zovaak ik maar wil, of het laadscherm met heel groot PLEX in beeld zie ik, maar verder dan dat kom ik niet. Inmiddels heb ik Plex denk ik al een keer of 5 - 6 eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, met wisselende intervallen.
Dat kan ik doen, maar daarmee gaat hij niet verder. Via de site zie ik dat het goed gegaan is, maar mijn TV blijft gewoon leuk die code weergeven.vincent44 schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:38:
[...]
kun je niet gewoon de gegeven pin code opnieuw invoeren via plex.tv/pin?
Je kunt een beta versie van de plex app via het plex forum zoeken. die even op usb stick zetten en hem zo starten (weet niet zeker of die alleen voor plex pass members is). Wellicht werkt die versie wel. Heeft bij mij wel eens geholpen zo toen de app van de tv zelf niet meer wilde opstarten..mvds schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 14:39:
[...]
Dat kan ik doen, maar daarmee gaat hij niet verder. Via de site zie ik dat het goed gegaan is, maar mijn TV blijft gewoon leuk die code weergeven.
Fabrieksreset al geprobeerd...YbonG schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:57:
Er staat bij mijn ouders sinds enkele dagen een UE55HU7500, en alles is zeer naar wens echter wil hun netflix niet werken. hij geeft bij alle 4 de netflix servers een kruis (maar de internetverbinding is prima), en geeft een erg generieke foutmelding met de code nw-4-8. Na wat googelen flink wat suggesties geprobeerd, maar niks heeft geholpen tot nu toe.
Hij heeft dit al gedaan sinds de eerste keer opstarten overigens, nooit de kans gehad om in te loggen.
Heeft er iemand misschien nog suggesties?
yup, ook al:
Contact opnemen me Netflix!YbonG schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:49:
[...]
yup, ook al:begin een beetje door mn ideeën heen te raken
- land geswitched naar een land zonder netflix (waardoor de app uninstalled is) en terug
- samsung instant off en smart security aan/uit gedaan
- smart hub reset, fabrieks reset
- gechecked of de firmware wel recent is, is de laatste versie (1341.1)
[ Voor 3% gewijzigd door MilesD. op 30-05-2015 14:16 ]
Verwijderd
Wat soms helpt is de dns in de tv op 8.8.8.8 en 8.8.4.4 instellen. Dat is de google dns. Het is geen echte oplossing, maar wel een mogelijk workaround. Google eens op 8.8.8.8 icm Netflix.YbonG schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:49:
[...]
- land geswitched naar een land zonder netflix (waardoor de app uninstalled is) en terug
Dit probleem deed zich hier ook voor, meerdere malen de Smart Hub i.c.m. fabrieks reset uitvoeren was voor mij de oplossing.YbonG schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:49:
[...]
Weet niet of je het probleem nog hebt. Dit was voor mij de oplossing. Had namelijk hetzelfde:YbonG schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:49:
[...]
Gisteren viel me dat voor het eerst op. Normaal geen last van!Louike1980 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:36:
Goeiedag,
Hebben jullie ook last van de AV-sync bij netflix? bij mij loopt dolby digital altijd out-of-sync het geluid komt iets na het beeld. ik krijg (vanzelfsprekend) het niet gecorrigeerd met de delay-settings. Stereo is wel in sync. ik draai de laatste versie 1 firmware 2240.3 en de app is op 14-03-2015 voor het laatst geupdate.
bvd, Jeroen
Het is alleen jammer dat er niet meer wordt gereageerd of het is opgelost en op welke manier!Qpido80 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 06:26:
[...]
Weet niet of je het probleem nog hebt. Dit was voor mij de oplossing. Had namelijk hetzelfde:
YouTube: Fix for Neflix app not working on Smart TV
Samsung zal hoogstwaarschijnlijk zeggen dat dit binnen de specificaties valt. Samsung zal hooguit het paneel misschien vervangen, met die kans dat dat paneel er ook last van heeft.vankleef schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:19:
December een 48 inch Hu gekocht 7500. Dik tevreden geen banding of andere issues. Januari toch omgeruild want het enige min puntje wat ik had was de grootte. Sinds januari een 55HU7500 staan in mijn huiskamer.
Helaas wel banding. rechts op een kwart en links op een kwart verticaal naar beneden volle hoogte. Bij voetbal of andere egale kleuren als wit helaas goed te zien. Mijn instellingen heb ik wel wat getweaked maar niet heel bijzonder.
Mijn vraag: Zijn er instellingen welke banding verminderen en zo ja waar moet ik dan naar kijken?
Mijn vraag : Wat is policy bij Samsung hier omtrent. Hoe moet ik eventueel naar hen handelen?
Ik hoor u graag
verder echt tevreden!
They made me do it.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
HD formaten via de optische uitgang van de tv worden niet ondersteund. Dolby Digital 5.1 wel.jackzonztyl schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 13:26:
Ik overweeg om een 7500 of een 8500 te kopen en daarop een home cinema set aan te sluiten (LG bh9540tw)
Nu was ik benieuwd of mensen ook film bestanden afspelen via het intern ingebouwde media player van de samsung tv.
Ik wil graag weten of 5.1 ook echt 5.1 is en niet stereo.
En hoe zit het met DTS HD - True HD Master? 7.1?
Het liefst wil ik geen externe media player aansluiten en gewoon door middel van een externe hardeschijf afspelen dus geen stream\plex
En als iemand de LG bh9540tw heeft zou ik graag zijn mening willen horen.
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-06-2015 01:35 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 09-06-2015 20:32 ]
Ik kan niet voor NEO kiezen. Afhankelijk van het mediabestand wat ik probeer te spelen heb ik Dolby Digital of DTS (en natuurlijk altijd PCM).Appelsap schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:56:
Waar heb jij je audio instelling op staan? Bij mij werkten PCM en DD output niet goed, maar op DTS NEO 2:5 gaat het prima, keurig DD / DTS signaal zonder haperingen via optical out (naar een Denon, dat wel).
Is inderdaad moeilijk voor te stellen. Beeldkwaliteit op de Hu7500 is al uitmuntend.dinandus schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:08:
Al iemand hier de nieuwe SEK 3500 aangeschaft?
Zo ja wat is je ervaring ermee?
Twijfel zelf nog even, maar gezien de diverse forums gaat met name je beeldkwaliteit er stukken op vooruit, hetgeen je haast niet voor kunt stellen met de huidige grandioze beeldkwaliteit. zeker op de sporadische UHD uitzendingen o.a. Netflix of via de Astra en of Hotbird 4K demokanalen....
www.oldskoolnl.nl
Ok houd ons aub op de hoogte. Ik sta te popelen de connectbox aan te schaffen voor mijn behoorlijk trage HU7500 (welbekend verhaal inmiddels).dinandus schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:58:
De SEK is o.a. in de USA, Belgie en Duitsland al mondjesmaat uitgeleverd, vandaar dat ik gezien had dat daar de forumposts meer dan lovend zijn over o.a. de betere, vollere kleuren (HDR), nog scherpere UHD beeldopwaardering van zowel normale HD en SD beeldmateriaal, en een veel snellere laden van o.a. Netflix, en ook de internet service etc. Schijnt dat onder meer op de HU8500 het beeld bijna gelijk is aan de nieuwe SUHD 9500/9000 serie...
Ga morgen even wat winkels af, zien of hij hier op voorraad is, wel volgens somige internet winkels....
Nou met een ander stekkertje werkt het nu wel bijna volledig. Geluid komt door, soundbar gaat uit als de tv uit gaat.Stefangrp schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:11:
Ik heb een probleem met ARC (en zo te lezen ben ik niet de enige)
Situatie:
- HU7500 hangt strak tegen de muur, dus haakse kabel nodig voor de ARC-poort
- Harman Kardon soundbar gekocht die ARC ondersteunt maar alleen micro-hdmi compatible is
- ARC werkt via het bijgeleverde micro-hdmi kabeltje, maar dat kan de tv niet meer aan de muur
- haakse HDMI-kabel gekocht (bij BOL) die CEC ondersteunt, en een verloopstekkertje HDMI->mico (bij Redhound) die ook CEC ondersteunt
Probleem: in die laatste setup krijg ik geen geluid op de soundbar want de tv zit geen Anynet compatible apparaten.
Het zou aan de tv kunnen liggen natuurlijk, of de aangegeven specificaties van de kabel en verloop kloppen niet. Voordat ik op de gok nieuwe kabels koop (die wellicht ook weer niet werken);
Kan ik nog iets aan de kant van de tv doen om het werkend te krijgen?
Nee helaas. Die website had ik eergisteren aangeschreven om na te vragen maar product is pas vanaf 19 juni verwacht...Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:29:
Plattetv.nl beweert op hun site de sek 3500 op voorraad te hebben.
Verwijderd
[ Voor 0% gewijzigd door IMWhizzle op 14-06-2015 10:44 . Reden: Spelling ]
Ik heb zelf speciaal voor het 4K upscalen de Sony STR-DN850 receiver aangeschaft. Deze bevalt uitstekend en levert geweldig beeld (en geluid!), zowel tv (Netflix 4K content) als icm met mijn (tevens nieuwe) Panasonic BDT-700 4K-bluray speler. Nu is het uiteraard nog even wachten op de eerste echte full-4K blurays, al zijn er al een aantal '4K remastered' blurays beschikbaar en die zien er al werkelijk fantastisch uit (bijv de Amazing Spiderman 4K bluray). Enfin...met de Sony heb je een uitstekende keuze. De prijs is overigens ook erg goed (m.i.)IMWhizzle schreef op zondag 14 juni 2015 @ 23:42:
Bedankt voor het advies. Heb inderdaad mijn receiver op direct picture mode gezet, de 4K upscaling van de receiver is inderdaad niet zo goed als van de TV zelf.
Wat Netflix betreft, kort na de release van Netflix Nederland ben ik klant geworden, maar kan geen 4K kijken met mijn huidig abonnement. Dat was ruim voor de prijsverhoging bij nieuwe klanten. Even de klantenservice benaderen dan.
Eind dit jaar koop ik trouwens een nieuwe receiver met 4K passthrough (anders dan upscaling). Eerst even kijken wat de fabrikanten zullen introduceren binnenkort. Denk dat ik voor de Sony ga.
Met mijn gloednieuwe 1060 krijg ik cec en in het bijzonder arc niet aan de praat (hu7500). Jij wel?dafmay schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:01:
[...]
Ik heb zelf speciaal voor het 4K upscalen de Sony STR-DN850 receiver aangeschaft. Deze bevalt uitstekend en levert geweldig beeld (en geluid!), zowel tv (Netflix 4K content) als icm met mijn (tevens nieuwe) Panasonic BDT-700 4K-bluray speler. Nu is het uiteraard nog even wachten op de eerste echte full-4K blurays, al zijn er al een aantal '4K remastered' blurays beschikbaar en die zien er al werkelijk fantastisch uit (bijv de Amazing Spiderman 4K bluray). Enfin...met de Sony heb je een uitstekende keuze. De prijs is overigens ook erg goed (m.i.)
ARC schijnt al langer kuren te vertonen. En als het werkt, is het vaak genoeg alleen stereo geluid dat weergegeven kan worden.rik schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:26:
[...]
Met mijn gloednieuwe 1060 krijg ik cec en in het bijzonder arc niet aan de praat (hu7500). Jij wel?
Hier geen problemen. Heb wel (zoals Cyberspin ook aangeeft) hdmi receiver>tv aangesloten op hdmi4...dat is vereiste.rik schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:26:
[...]
Met mijn gloednieuwe 1060 krijg ik cec en in het bijzonder arc niet aan de praat (hu7500). Jij wel?
[ Voor 3% gewijzigd door rik op 17-06-2015 13:30 ]
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-06-2015 14:11 ]
Zal ik vanavond weer eens proberen idd.CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:46:
Heb je Receiver en/of TV al eens gepowercycled (Stekker eruit, wachten, stekker er in) met de HDMI aangesloten?
HDMI is de poort bedoeld voor settopboxen (ook zo aangeduid met STB). In de smart-omgeving kan je een aantal tv-gerelateerde dingen doen, zoals een zender kiezen uit een lijst met live-beelden (zoals jij dat waarschijnlijk ook kunt met je CI+). Je kunt dan ook via de TV de settopbox bedienen, hetgeen loopt via een IR doorlus.Welke "smart tv" functies heb je het overigens over die op HDMI1 werken?
Delay is ook wel mogelijk, maar niet geautomatiseerd zoals dat onderdeel is van ARC (HDMI 1.4).CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:24:
Ok, verbaast me wel (werkt niet over optical nee). Heb dat destijds met een non-HDMI receiver wel moeten inregelen namelijk.
Zou zeker verwachten dat je de delay van HTPC en UPC box zou moeten opmerken, misschien staat er al een standaard delay ingesteld. Bij de optical out van de TV zelf (voor Netflix) zou er mogelijk al rekening gehouden kunnen zijn met de latency en het dus gesynchroniseerd wordt aangeboden.
Ja uiteraard, maar BeQuietAndDrive impliceert dat hij niet (zelf) aan de Delay settings heeft gezeten en het zonder ARC toch synchroon loopt, en dat verbaast me.rik schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:42:
[...]
Delay is ook wel mogelijk, maar niet geautomatiseerd zoals dat onderdeel is van ARC (HDMI 1.4).
Laat ik het iets nuanceren. Ik heb deze receiver nu zo'n 14 jaar (toen wogen die Denon's nog 28 kg, meesterlijk ding). Ik heb ooit helemaal in het begin, via het OSD (voor zover dat er is, via S-Video kon je wat tekstmenu's oproepen) de delay ingesteld per uitgang/speaker, op basis van die metingen die je kunt doen bij een receiver in je ruimte, je kent het wel. Toen een keer een dagje mee zoet geweest. Aan die instellingen heb ik nooit meer gezeten sinds dien. Dus ja, misschien heb ik toch ooit wel eens wat ingesteld maar niet recentr meer.CyBeRSPiN schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:27:
[...]
Ja uiteraard, maar BeQuietAndDrive impliceert dat hij niet (zelf) aan de Delay settings heeft gezeten en het zonder ARC toch synchroon loopt, en dat verbaast me.
[ Voor 79% gewijzigd door BlacKstaR- op 19-06-2015 13:32 ]
Ik heb zojuist nog even geinformeerd, maar de levering is uitgesteld naar a.s. woensdag...even geduld dus nogVerwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:29:
Plattetv.nl beweert op hun site de sek 3500 op voorraad te hebben.
Wanneer wordt zo,n SEK nou interessant 1,2 of 3 jaar en is het echt de moeite waard.dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:28:
[...]
Ik heb zojuist nog even geinformeerd, maar de levering is uitgesteld naar a.s. woensdag...even geduld dus nog
dafmay in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
Geen idee...ik worstel ook enigzins met die vraagMilesD. schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:38:
[...]
Wanneer wordt zo,n SEK nou interessant 1,2 of 3 jaar en is het echt de moeite waard.
Of is dit voor de echte "Samsungofiel"
Ik stel deze kit uit, wacht op wat ze volgend jaar te bieden hebben. Tizen versie 2 en wie weet wat er nog allemaal bij komt. Ik gebruik een STB dus ik maak weinig tot geen gebruik van de ingebouwde functies. Het enige wat ik wel mis is de mogelijkheid 4K materiaal op Youtube te bekijken.dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:39:
[...]
Geen idee...ik worstel ook enigzins met die vraagMijn HU7500 is echter nogal traag (understatement van het jaar) vwb Guide en Menu (en alle overige zaken eigenlijk), dus is de upgrade (naar 8-core en Tizen) voor mij persoonlijk waarschijnlijk erg de moeite waard om meteen te doen...daar neig ik dan ook naar.
Verwijderd
Ok, het heeft geen haast. Als eerste kopers heb je meestal de kinderziektes waar je de hoofdprijs voor mag betalen. De prijs is niet het issue, maar de tv draait op dit moment naar tevredenheid. Eerst maar wat Nederlandse 'reviews' afwachten.dafmay schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:28:
[...]
Ik heb zojuist nog even geinformeerd, maar de levering is uitgesteld naar a.s. woensdag...even geduld dus nog
dafmay in "Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic"
[ Voor 93% gewijzigd door MrIV op 20-06-2015 12:49 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
[ Voor 7% gewijzigd door Louike1980 op 22-06-2015 10:39 ]
Precies dat, + Tizen.Louike1980 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 09:23:
Waarom een SEK-3500U van 399 euro aanschaffen? dezelfde specificatie interfaces misschien vlottere menu'tjes en een iets nieuwere motion plus engine?
Dat is alles wat ik nodig had, dacht dat mijn versterker daar te oud voor zou zijn maar werkt echt perfect, awesome, dankje!CyBeRSPiN schreef op zondag 21 juni 2015 @ 23:21:
Versterker op HDMI4 aansluiten en in handleiding van versterker opzoeken hoe je CEC kunt instellen.
[ Voor 17% gewijzigd door Sp33dFr34k op 22-06-2015 22:25 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
ik ben wel nieuwsgierig naar de reviews... hopelijk wat 1:1 vergelijkingen, jij hebt waarschijnlijk ook de golf chipset (firmware 22xx) die draait bij mij ook prima. Volgens de info die ik tot nu heb gevonden hebben wij ook een 10-bit paneel met 4:4:4 kleuren. ik heb alleen geen videokaart die dit kan bevestigen. maar dan schijnt de evolution kit meer verschil te kunnen generen t.o.v. de 4:4:2 panelen.remzor schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:09:
[...]
Precies dat, + Tizen.
Maar ik koop dat ding ook niet hoor, vind zoiets meer een update voor in de toekomst en niet al na ruim een jaar. Ik ben overigens zeer te spreken over de snelheid en ervaar ook geen trage menu'tjes of wat dan ook. Apps werken ook snel (65" HU7500).
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-06-2015 13:10 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq