Er is weer nieuwe firmware verschenen, is er iemand die weet waar ik een changelog kan vinden?
Changelogs zijn er niet ofzo.Louike1980 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:20:
Er is weer nieuwe firmware verschenen, is er iemand die weet waar ik een changelog kan vinden?
Ook zo iets raars, zie ik wel vaker, dan denk je dat er nieuwe firmware is, omdat de datum is aangepast, maar dan is de update van een lager nummer dan de eerdere update! Dus niet nieuwer?Louike1980 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:20:
Verwijderd
Ja is wel nieuwer anders kan je geen update doen.heeft niets met de datum op de website te maken.
Alleen het audio probleem is niet opgelost.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 19:17 ]
Heb je het dan bij Samsung gemeld?Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:45:
Nieuwe software update 1027.1 probleem doet nog voorts met geluid snap niet dat ze dat kunnen fixen samsung lees nu eens de klachten van gebruikers subwoofer blijft uit alleen als de tv van stroom afgehaald word is het goed, daarna niet meer als deze uitgezet word met de remote...
Tv in fabrieksinstellingen gedaan probleem blijft..
AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf
Verwijderd
Hoe onderhandel je eigenlijk over de prijs bij de aanschaf van een nieuwe tv? Wat is nu een goed argument?
"Ik las dat anderen hem voor xx bij jullie hadden gehaald, kan ik hem ook voor dat bedrag krijgen? Kan hem evt vandaag nog komen afhalen"
En toen kreeg ik de 55HU7500 voor 2100 en later nog de 500 euro cashback.. (April 2014)
Toen was er veel concurrentie, weet niet of er momenteel nog zo makkelijk een deal te maken is.
En toen kreeg ik de 55HU7500 voor 2100 en later nog de 500 euro cashback.. (April 2014)
Toen was er veel concurrentie, weet niet of er momenteel nog zo makkelijk een deal te maken is.
Heb net geprobeerd om de laatste update er op te zetten, maar die is niet nieuwer dan 2200, sterker nog hij herkent hem helemaal niet... verwarrend door de 2 tv versies denk ik?Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:16:
Ja is wel nieuwer anders kan je geen update doen.heeft niets met de datum op de website te maken.
Verwijderd
Jazeker heb gemeld het zou uitgezocht worden heb er nog geen bericht van gekregen houd je op de hoogte welke oplossingen er komt.
zo te zien zijn de versie 2 modellen van 1026.1 naar 1027.1 gegaan in de update van 14-01-2015. De rest is op 2200.2 gebleven.
Verwijderd
Dit is echt een slechte versie zelfs netflix werkt niet meer 1 sec kan niet afgespeeld worden.
Mijn netflix doet het ook niet meer?
Mijn firmware stond er al een week op, en Netflix deed het gisteren nog
Mijn firmware stond er al een week op, en Netflix deed het gisteren nog
Ook geen netflix hier op de Samsung

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE
Bij mij was hetzelfde probleem.
Even 10 minuten de stroom van de tv en dan doet hij het weer. Heb echter ook heel me modem moeten resetten maar dat zal wel toeval zijn geweest. Kijk alweer sinds 19 uur Netflix...
Even 10 minuten de stroom van de tv en dan doet hij het weer. Heb echter ook heel me modem moeten resetten maar dat zal wel toeval zijn geweest. Kijk alweer sinds 19 uur Netflix...
Verwijderd
Hoe kan het dat de prijzen eerst rond de 1300 euro lag en nou weer gewoon 1700 is? Als ik in dat statistiekje kijk van tweakers. Zal ik dan weer even moeten wachten voordat de prijzen misschien weer naar beneden gaan. Of zijn daar die cashback acties bij ingenomen. Wil de ue48hu7500 gaan kopen maar vind dat verschil zo groot.
Zoals al vaker gezegd: de prijzen die in het openbaar voor de xxHU7500 modellen wordt gevraagd is vaak vele malen hoger dan je na onderhandelen kunt behalen. De winkels mogen niet met te lage prijzen adverteren op straffe van het verliezen van het Samsung dealerschap..
Want het is natuurlijk bizar dat letterlijk elke shop exact '1699' vraagt.. geen gezonde concurrentie zo dus..
Heb je Electroplace in Rotterdam al eens gebeld en gevraagd naar hun beste prijs voor dit toestel?
Cashback acties hebben natuurlijk hun weerslag op de prijs, niet elke shop verrekent dat in de prijs.. Dat zal het grafiekje wel verklaren..
Want het is natuurlijk bizar dat letterlijk elke shop exact '1699' vraagt.. geen gezonde concurrentie zo dus..
Heb je Electroplace in Rotterdam al eens gebeld en gevraagd naar hun beste prijs voor dit toestel?
Cashback acties hebben natuurlijk hun weerslag op de prijs, niet elke shop verrekent dat in de prijs.. Dat zal het grafiekje wel verklaren..
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-01-2015 09:57 ]
Verwijderd
Oke. Bedankt. Maar heb vorig jaar ook gekeken en toen waren de prijzen die nu 1699 zijn een stuk lager. Dus mochten ze toen wel met die prijs adverteren. Maar zal is een beetje rond gaan bellen en mailen naar verschillende winkels. Kijken wat ik voor elkaar kan boksen.
Voor bv het wk voetbal heb je altijd van die stuntweken.
Geloof dat de 55 hu7500 voor 1400 op een moment verkocht is, inclusief cashback. Dat was al in juni vorig jaar. De prijsdaling heeft zich tot kerst ongeveer door gezet. Daarna zijn adviesprijzen gelijk gebleven.
Denk dat over een maand of twee de 2014 modellen echt goedkoper gaan worden. Als de 2015 lichting in de winkels komt.
Geloof dat de 55 hu7500 voor 1400 op een moment verkocht is, inclusief cashback. Dat was al in juni vorig jaar. De prijsdaling heeft zich tot kerst ongeveer door gezet. Daarna zijn adviesprijzen gelijk gebleven.
Denk dat over een maand of twee de 2014 modellen echt goedkoper gaan worden. Als de 2015 lichting in de winkels komt.
En wellicht kun je eind van de maand korting regelen bij de MediaMarkt, komt weer een BTW-actie aan.
Ja. Maar dan geven ze die btw korting op de adviesprijs. Schiet meestal nog niet op. Echter... ditmaal ben je wel heel zuur. Op de 48HU7500 zit GEEN cashback en op de 55HU7500 400.00. Dus das nogal een betere deal!
Z'n verkoper had het over 'voorraad problemen' op het 48 model en vandaar geen noodzakelijke cashback actie. Mja verkopers...
Hier ook al geen netflix :-o Ik dacht dat ik de enige was.
Gistermiddag deed hij het nog en vandaag ineens niet meer.
EDIT:
Een smarthub reset uitvoeren helpt. Hij doet het weer
[ Voor 11% gewijzigd door dutch-pirate op 16-01-2015 14:32 ]

Ik krijg overigens geen suggesties van wat er allemaal op TV is bij mijn de OpTV optie in de Smarthub.
Zodra ik een leeg venster aanklik, geeft de televisie aan dat ik alle zenders opnieuw moet zoeken en instellen, maar als ik doe zie ik geen verbetering.
Ik gebruik Caiway via de kabel icm een CI+ module (48HU7500).
Zodra ik een leeg venster aanklik, geeft de televisie aan dat ik alle zenders opnieuw moet zoeken en instellen, maar als ik doe zie ik geen verbetering.
Ik gebruik Caiway via de kabel icm een CI+ module (48HU7500).
Ik heb sinds vorige week mijn HU7500 omgeruild vanwege clouding, alleen heb nu problemen met het geluid. Zoals eerder gemeld in deze thread klinkt het dof en schel. Ik heb hem geupdate met versie 1026.
Wat denken jullie is dit softwarematig of zullen de speakers in dit paneel slecht zijn? (Ik heb al meerdere instellingen geprobeerd)
Wat denken jullie is dit softwarematig of zullen de speakers in dit paneel slecht zijn? (Ik heb al meerdere instellingen geprobeerd)
Is de clouding wel weg?roger1984 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:52:
Ik heb sinds vorige week mijn HU7500 omgeruild vanwege clouding, alleen heb nu problemen met het geluid. Zoals eerder gemeld in deze thread klinkt het dof en schel. Ik heb hem geupdate met versie 1026.
Het was clouding icm backlightbleeding en dit is gelukkig een stuk minder. Je kan het nog wel zien in de 2 hoeken onderaan, maar een stuk minder storend.
Het geluid alleen nu heel erg zacht en dof, zelfs met de tv op 70 en mijn decoder op 16 (max 20)....
Het geluid alleen nu heel erg zacht en dof, zelfs met de tv op 70 en mijn decoder op 16 (max 20)....
Het geluid is al sinds firmware 1025 al slecht. Tijdelijke oplossing is om "Samsung Instant aan" op uit te zetten bij systeem>algemeen.
Verwijderd
Die HU7500 lijkt mij toch veel problemen te hebben, zelf nog lang getwijfeld om die te nemen maar uiteindelijk toch "maar" voor de H8000 gekozen. Begrijp niet hoe dat mogelijk is voor een high end model ...
Bijna alle tvs, van alle merken hebben die problemen. Snap dat ook niet zo voor die high end tvs.
Deze hu7500 is wel veruit de meest verkochte 4k tv geloof ik. Dus daar lees je meer over. Maar sony en lg hebben ook netflix en software issues.
Jammer is dat. Maar dat moet wel goed komen lijkt me hoor.
Deze hu7500 is wel veruit de meest verkochte 4k tv geloof ik. Dus daar lees je meer over. Maar sony en lg hebben ook netflix en software issues.
Jammer is dat. Maar dat moet wel goed komen lijkt me hoor.
[ Voor 6% gewijzigd door Turfschipper op 16-01-2015 21:20 ]
Verwijderd
Ja is idd een spijtige zaak! Als je niet veeleisend bent koop je geen high end maar een lager model, je gaat er gewoon vanuit dat die topmodellen het neusje vd zalm zijn , realiteit is dikwijls minder :-)
Op forums zie je mensen vol trots fotos en filmpjes plaatsen, zo blij en tevreden. En iemand anders in dat topic heeft dezelfde tv, maar dan met allerlei problemen. Vaak voor duizenden dollars/ponden/euros...
Dan ben je wel zuur hoor. En dan heb je ook nog winkels die moeilijk gaan doen bij omruilen.
Lees ook vaak de term pannel lottery, ;-). Je moet een beetje geluk hebben dat je een mooi exemplaar krijgt. Wat belachelijk is met die prijzen.
Dan ben je wel zuur hoor. En dan heb je ook nog winkels die moeilijk gaan doen bij omruilen.
Lees ook vaak de term pannel lottery, ;-). Je moet een beetje geluk hebben dat je een mooi exemplaar krijgt. Wat belachelijk is met die prijzen.
[ Voor 18% gewijzigd door Turfschipper op 16-01-2015 21:39 ]
Verwijderd
Heb hetzelfde ervaren met mijn eerste H8000 verleden jaar april, veel problemen met bl bleeding, kort daarna stuck pixel. Samsung zover gekregen dat ze het paneel vervangen hebben maar daarna waren mijn kleuren niet meer ok, zelfs niet na ettelijke uren aan de wit balans en andere instellingen te knoeien. Na maanden frustratie toch een volledig nieuwe bij de dealer gekregen en tot dusver is die perfect, totaal geen last van bl bleeding of andere problemen ..
Tjsa ik heb nergens geen last van en vind het een geweldige tv.... net wat die andere zegt deze verhalen hoor je zelden. Je hoort alleen de negatieve verhalen vaak...Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:13:
Die HU7500 lijkt mij toch veel problemen te hebben, zelf nog lang getwijfeld om die te nemen maar uiteindelijk toch "maar" voor de H8000 gekozen. Begrijp niet hoe dat mogelijk is voor een high end model ...
Omdat er zoveel verkocht zijn van de hu7500 komt het wat vaker voor. denk dat je uiteindelijk toch beter voor de HU7500 had kunnen gaan, (zelf de 8000 ook gehad en de HU7500 is echt stukken beter...)
Maar dit is mijn mening..
Tsja, ik liet me ook even vangen in een ander topic, in de oude discussie "je ziet het verschil amper tussen hd en 4k".
Maar ik snap deze keuze ook niet helemaal hoor. Deze tv is zoveel verkocht. En je kan ook heel veel positieve commentaren vinden.
Moet wel toegeven, op tweakers gaat het voornamelijk over problemen. Die deze samsung wel heeft overigens hoor. Daar moeten we de ogen niet voor sluiten.
Maar ik verwacht dat dat allemaal opgelost gaat worden. Zo een netflix bv, blijkt toch niet eenvoudig te fixen te zijn. Want alle fabrikanten zitten er een beetje mee te klooien.
Het is ook allemaal vrij nieuw. En er worden regelmatig dingen bijgestopt, zoals 4k en 5.1 geluid en zo.
Hoort er een beetje bij hoe software tegenwoordig in de markt gezet wordt lijkt het wel. Vol met bugs, slecht geteste updates enzovoorts.. Dat is vervelend, maar goed, hoop dat het allemaal gefixed wordt.
Maar ik snap deze keuze ook niet helemaal hoor. Deze tv is zoveel verkocht. En je kan ook heel veel positieve commentaren vinden.
Moet wel toegeven, op tweakers gaat het voornamelijk over problemen. Die deze samsung wel heeft overigens hoor. Daar moeten we de ogen niet voor sluiten.
Maar ik verwacht dat dat allemaal opgelost gaat worden. Zo een netflix bv, blijkt toch niet eenvoudig te fixen te zijn. Want alle fabrikanten zitten er een beetje mee te klooien.
Het is ook allemaal vrij nieuw. En er worden regelmatig dingen bijgestopt, zoals 4k en 5.1 geluid en zo.
Hoort er een beetje bij hoe software tegenwoordig in de markt gezet wordt lijkt het wel. Vol met bugs, slecht geteste updates enzovoorts.. Dat is vervelend, maar goed, hoop dat het allemaal gefixed wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 17-01-2015 13:01 ]
Verwijderd
@MaxPoweR
Het geluids probleem zou bij de volgende update opgelost zijn heb van de week met samsung nl een gesprek gehad ze zijn er nu mee bezig hopend dat het nu goed is.
Het geluids probleem zou bij de volgende update opgelost zijn heb van de week met samsung nl een gesprek gehad ze zijn er nu mee bezig hopend dat het nu goed is.
Ik sta op het punt van kopen, maar lees na de CES veel over nieuwe technieken als HDR en de nieuwe compressie van youtube met VP9 waar weer een andere chipset voor nodig is, die weer in de 2015 modellen komt te zitten...
Alle nieuwe technieken zijn echter nog verre van gestandaardiseerd.
Wat is jullie mening? Heeft wachten zin, of blijf je dan bezig? Ben benieuwd!
Alles wat je vandaag koopt is morgen weer verouderd.
Live youre Life and Enjoy every Day
Ja, die open deur ken ik zelf natuurlijk ook en daar zit mijn vraag ook niet.
Waar het om gaat, is dat de contentproviders nog in de strijd zijn om welke standaard gevoerd gaat worden.
VP9 is een compressietechniek. Als bv netflix overstapt dan kan je die content dus niet meer bekijken op deze generatie.
Dan heb je daarvoor weer een settopbox nodig tegen die tijd. Niet onoverkomelijk natuurlijk, maar ik ben benieuwd naar jullie mening...wachten of niet en waarom?
Waar het om gaat, is dat de contentproviders nog in de strijd zijn om welke standaard gevoerd gaat worden.
VP9 is een compressietechniek. Als bv netflix overstapt dan kan je die content dus niet meer bekijken op deze generatie.
Dan heb je daarvoor weer een settopbox nodig tegen die tijd. Niet onoverkomelijk natuurlijk, maar ik ben benieuwd naar jullie mening...wachten of niet en waarom?
Gebruik deze tv in combinatie met een Quantis 1.3 module. Als ik de tv aanzet (en verder nog niet van zender switch) klopt de programma informatie niet met het geen wat op dat moment wordt uitgezonden. Als je de channel list bekijkt is alle programma informatie van het moment dat de tv de laatste keer uitging.
Pas als ik van zender switch is alle informatie up to date. Geen wereld probleem, maar vroeg me af of dit normaal is.
Pas als ik van zender switch is alle informatie up to date. Geen wereld probleem, maar vroeg me af of dit normaal is.
Het is niet per definitie waar dat wat je vandaag koopt morgen alweer verouderd is. Qua FHD voldoet het momenteel allemaal aan bepaalde standaarden waardoor een televisie van 3 jaar geleden net zo voldoet als een televisie van nu.boefje79 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 10:04:
Ik sta op het punt van kopen, maar lees na de CES veel over nieuwe technieken als HDR en de nieuwe compressie van youtube met VP9 waar weer een andere chipset voor nodig is, die weer in de 2015 modellen komt te zitten...
De huidige UHD-televisies zijn per definitie verouderd omdat er nog geen duidelijke standaard is. Naar verwachting zal dit met de komst van UHD Blu-Ray bepaald worden. Het kan zijn dat de modellen gepresenteerd op de CES 2015 hier ook niet aan voldoen.
Heb je dus niet snel een televisie nodig, dan kun je beter nog wachten met de aankoop. Heb je er wel snel een nodig, is het misschien beter een goedkope FHD-televisie te kopen en nog wachten totdat het duidelijk is wat de standaard wordt en UHD-televisies goedkoper zijn. Tegen die tijd is OLED mogelijk ook een stuk goedkoper en verder doorontwikkeld waardoor het een superieure beeldkwaliteit levert.
Oled 4k duurt nog wel een jaar of twee voordat dat 'betaalbaar' wordt voor de massa vrees ik. Die blue ray standaard komt binnen nu en zes maanden.
Ook voordat HDR echt iets wordt wat je mee kan, zijn we ook al wel een dik jaar verder.
Maar man..... Dat wordt wel een partijtje mooi hoor. Die oleds in 4k.
Ook voordat HDR echt iets wordt wat je mee kan, zijn we ook al wel een dik jaar verder.
Maar man..... Dat wordt wel een partijtje mooi hoor. Die oleds in 4k.
[ Voor 37% gewijzigd door Turfschipper op 18-01-2015 12:55 ]
Verwijderd
@Stalscu: Waarom ik nog voor een FHD gekozen heb komt gewoon door het feit dat tegen de tijd dat je volop toegang hebt tot 4K content, de huidige UHD modellen zo verouderd zullen zijn omdat er nog zo gesleuteld wordt aan standaarden en technieken van deze technologie. Bij een FHD van de laatste generaties weet je gewoon dat die hun 'top' qua innovatie bereikt hebben.
Dus eigenlijk zeggen jullie, nu instappen op een top-fhd of deze uhd (nu de prijs gaat dalen door de cb) en dan over 2/3 jaar kijken wat er gebeurd is...en eventueel upgraden...
Hebben jullie ook tips qua muurbeugels voor de ue55hu7500?
Ik wil hem graag vrij strak tegen de muur maar wat graden draaibaar naar links/rechts zou wel fijn zijn...
Hebben jullie ook tips qua muurbeugels voor de ue55hu7500?
Ik wil hem graag vrij strak tegen de muur maar wat graden draaibaar naar links/rechts zou wel fijn zijn...
Ik zou geen FHD-televisie uit de top-range nemen. Mijn advies is om nu een middenklasse FHD-televisie te nemen met een 100Hz paneel. Zoals WimDR ook al zegt voldoen de huidige televisies aan bepaalde normen en momenteel zie je dat de middenklasse LCD-televisies met VA-paneel de beste prijs/kwaliteit leveren. Modellen zoals bijvoorbeeld de Samsung H6400, Panasonic AS640E en Sony W8xx doen niet veel onder qua beeldkwaliteit aan de huidige topmodellen maar zijn wel een stuk goedkoper. Sowieso zijn er momenteel ook veel topmodellen die eigenlijk maar matig presteren. Dit voornamelijk door gebruik van IPS-panelen.boefje79 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:56:
Dus eigenlijk zeggen jullie, nu instappen op een top-fhd of deze uhd (nu de prijs gaat dalen door de cb) en dan over 2/3 jaar kijken wat er gebeurd is...en eventueel upgraden...
Met het geld wat je overhoud koop je dan vervolgens later de OLED-televisies met de nieuwe standaarden op de markt zijn en die tevens veel meer zijn doorontwikkeld. Hopelijk met panelen van een andere fabrikant dan LG of panelen door andere fabrikanten ontworpen.
Met een beetje geluk zijn dat dan ook SmartTV's die echt slim zijn en niet zoals de huidige modellen slechts een jaar ondersteuning waarna je het nieuwe OS niet kunt installeren. Waarbij een ruim aanbod in applicaties e.d. is zonder allerlei restricties. Android TV moedig ik met die reden dan ook aan.
Beste netflix gebruikers!
Het werkt nog steeds niet hier sinds de update.... wachten op een nieuwe update of downgraden? Of heeft iemand anders een andere oplossing
. Irritant dat bij elke OTA-update netflix niet meer werkt. Mn spotify app doet het trouwens sinds de vorige update al niet meer, minder vervelend gezien het een waardeloze app is, maar toch.
[NETFLIX werkt weer na opnieuw aanmelden, bedankt!]
[Spotify nog niet]
Het werkt nog steeds niet hier sinds de update.... wachten op een nieuwe update of downgraden? Of heeft iemand anders een andere oplossing
[NETFLIX werkt weer na opnieuw aanmelden, bedankt!]
[Spotify nog niet]
[ Voor 9% gewijzigd door desp op 19-01-2015 11:26 ]
Verwijderd
Je moet even uitloggen met netflix ik had het ook naar de update daarna weer inloggen en hij werkt weer.
En downgraden gaat helaas niet.
En downgraden gaat helaas niet.
Ik hoop dat de speakers update snel komt, want het klinkt absoluut nergens naar. Twijfel om weer terug naar de winkel te gaan, want als de update nog lang duurt is het over de 14 dagen voor omruilen.
@boefje79
Ik heb de Samsung UE55HU7500 opgehangen met een Vogel Wall 1105. Goedkoop en hangt mooi strak. Je hebt alleen wel een haakse HDMI kabel nodig voor de ARC ingang.
@boefje79
Ik heb de Samsung UE55HU7500 opgehangen met een Vogel Wall 1105. Goedkoop en hangt mooi strak. Je hebt alleen wel een haakse HDMI kabel nodig voor de ARC ingang.
Ik begin na het lezen van alle reacties hier toch te twijfelen om niet voor de 55F8000 te gaan. Daar hoor ik minder problemen over.
En beeldkwaliteit zou ook super zijn.
Schrik toch wel van de bleeding problemen. Wil wel bij Samsung blijven ivm superieure smart functies.
Graag reacties.
En beeldkwaliteit zou ook super zijn.
Schrik toch wel van de bleeding problemen. Wil wel bij Samsung blijven ivm superieure smart functies.
Graag reacties.
Volgens mij hoor je sowieso altijd meer mensen klagen dan dat er mensen zijn die komen melden dat alles perfect is
Als er echt issues zouden zijn kun je natuurlijk gewoon met Samsung bellen en laten fixen. Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over.
Als er echt issues zouden zijn kun je natuurlijk gewoon met Samsung bellen en laten fixen. Volgens mij doen ze daar niet zo moeilijk over.
Inderdaad 
Hier een tevreden gebruiker.
Hier een tevreden gebruiker.
Haters everywhere but I don’t really care
Zijn er mensen die op de HU7500 hickups ervaren in het geluid bij gebruik van netflix? Het geluid loopt over mijn versterker via een optische kabel. De TV is met CAT6 bekabeld aangesloten op mijn netwerk. Met TV kijken heb ik hier totaal geen last van nl.
Live youre Life and Enjoy every Day
Verwijderd
Ik heb net even met electro place in rotterdam gebeld (met die jongens daar valt altijd leuk te onderhandelen) en er komt inderdaad een cash back van 400 euro aan, maar hij duurt maar kort van 26 januari tot 1 februari. Geldt alleen voor modellen boven de 55 inch, dus ben net als jullie aan het passen en meten. Ik ga dus morgen uit mn werk even bij ze langs want hadden het over beperkte aantallen en dat reserveren aan te bevelen is, met hen kun je goede prijs afspraken maken in tegenstelling tot die gasten bij de mediamarkt. Ik ben dus helemaal blij en wilde dat met jullie delen!HammerNL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:14:
Klopt het dat de cashback actie niet voor het 48 model gaat gelden? Mij werd verteld dat het 55inch model €400 korting krijgt. Zit daarom te twijfelen tussen 48/55. Zit meestal op een krappe 3m afstand max iets van 4m. Het 55inch model oogt echt huge als ik het uitmeet.
Ja dit probleem bestaat helaas nog steeds sinds zijn eerste introductie. Geen een firmware heeft tot nu toe geholpen.jokapo schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:38:
Zijn er mensen die op de HU7500 hickups ervaren in het geluid bij gebruik van netflix? Het geluid loopt over mijn versterker via een optische kabel. De TV is met CAT6 bekabeld aangesloten op mijn netwerk. Met TV kijken heb ik hier totaal geen last van nl.
Ik geloof zelf ook dat het niet goed komt.
Jups, hier ook (55HU7500)Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:22:
[...]
Ja dit probleem bestaat helaas nog steeds sinds zijn eerste introductie. Geen een firmware heeft tot nu toe geholpen.
Ik geloof zelf ook dat het niet goed komt.
Ging een tijdje goed toen netflix de 5.1 optie had verwijderd.
Sinds kort is deze terug en gelijk weer last.
Tevens de laatste tijd last dat netflix blijft hangen op 99%.
2min de stekker uit de TV hielp, maar later weer een keer hetzelfde probleem gehad. Maar dit was later vanzelf weer opgelost.
Echt een super mooie TV, alleen wel jammer dat het geluid wel vaak issue's heeft (via optisch).
Ik meen ergens gelezen te hebben, van een gebruiker, dat hij contact met samsung heeft gehad. En dat de geluidsproblemen volgende update opgelost zullen zijn.
Denk hier op het forum, maar kan ook ergens anders geweest zijn.
Dus even af wachten, en hopen dat ze hun woorden waar maken.
[ Voor 10% gewijzigd door Turfschipper op 19-01-2015 13:29 ]
Vandaag nog snel de Samsung UE48H8000 gekocht voor €1299 en met nog een laatste dagje cashback van €200.
was toch aan het twijfelen voor de 48inch of 55 inch, maar vond dat 55 iets te groot zou zijn aangezien ik amper op een kleine 3meter van de tv zit.
benieuwd naar deze tv
was toch aan het twijfelen voor de 48inch of 55 inch, maar vond dat 55 iets te groot zou zijn aangezien ik amper op een kleine 3meter van de tv zit.
benieuwd naar deze tv
Snel terug brengen dan , dit toestel is vanaf volgende week te koop bij de mediamarkt voor 999.00 .razerBE schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:19:
Vandaag nog snel de Samsung UE48H8000 gekocht voor €1299 en met nog een laatste dagje cashback van €200.
benieuwd naar deze tv
Geluidsprobleem melden bij Samsung, Dit is een probleem wat bekend is : fout moederbord : .stalscu schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:28:
Ik meen ergens gelezen te hebben, van een gebruiker, dat hij contact met samsung heeft gehad. En dat de geluidsproblemen volgende update opgelost zullen zijn.
Dit probleem zal niet verholpen worden met een software update.
'perfect'sonyfreakje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 15:05:
[...]
Snel terug brengen dan , dit toestel is vanaf volgende week te koop bij de mediamarkt voor 999.00 .
benieuwd of het in België ook deze prijs zal zijn.
dat weet ik niet, ik weet alleen dat de mediamarkt met een speciale actie gaat komen met dit toestel.
Ik laat het je weten of de actie hier ook zal plaatsvinden.
jammer dat er geen 50inch versie is, deze zou ideaal geweest zijn.
erschil tussen 48inch en 55inch is best groot
jammer dat er geen 50inch versie is, deze zou ideaal geweest zijn.
erschil tussen 48inch en 55inch is best groot
de 55 inch zal ook wel gaan zakken , de 65 inch is namelijk net in eens met 500 euro gezakt bij de BCC en scheer en foppen, Zal niet lang duren of andere winkels reageren hier op.
Yihaaa!
Helaas morgen een dag cursus dus een dagje extra wachten maar woensdag middag heb ik mijn tv in huis!
Samsung was het met de winkel ook eens dat ik mee mag doen met de nieuwe cashback die volgende week start ipv de oude dus ook nog eens die €200 extra. Het kan niet meer stuk iig!

Helaas morgen een dag cursus dus een dagje extra wachten maar woensdag middag heb ik mijn tv in huis!

Samsung was het met de winkel ook eens dat ik mee mag doen met de nieuwe cashback die volgende week start ipv de oude dus ook nog eens die €200 extra. Het kan niet meer stuk iig!
waarom wachten mensen eigenlijk bij de HU serie op de cashback actie ? die is online toch veel goedkoper aan te schaffen ?
Ik wacht al sinds 20 december op mijn TV
Daarbij niet speciaal op een cashback gewacht. Had een budget in gedachte en dat was ik ook gewoon kwijt en de cashback was alleen mooi meegenomen vorige maand. Nu heb ik dus alleen een kleine extratje aangezien ik zo lang moest wachten en daardoor de eerste cashback misliep buiten mijn toedoen.
is het al woensdag?
Daarbij niet speciaal op een cashback gewacht. Had een budget in gedachte en dat was ik ook gewoon kwijt en de cashback was alleen mooi meegenomen vorige maand. Nu heb ik dus alleen een kleine extratje aangezien ik zo lang moest wachten en daardoor de eerste cashback misliep buiten mijn toedoen.
is het al woensdag?

Huh? Die volg ik even niet.sonyfreakje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:18:
waarom wachten mensen eigenlijk bij de HU serie op de cashback actie ? die is online toch veel goedkoper aan te schaffen ?
Als je in een winkel, of online, korting krijgt op de tv en je krijgt hem voor bijv. 1499,- en daar bovenop nog eens 200 of 400 euro cashback, dan kost ie toch uiteindelijk een stuk minder?
Ook al zouden ze de prijs tijdens de cashback een stukje hoger houden, laten we zeggen 1599,-, dan nog ben je dus voordeliger uit.
Ja dat is ook weer zo. Toch nog even kijken wat de Mediamarkt volgende week gaat doen met de 55"!Jaguar645 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:30:
Volgens mij hoor je sowieso altijd meer mensen klagen dan dat er mensen zijn die komen melden dat alles perfect is![]()
op de 48hu7500 zit nu geen cashback meer. De nieuwe cashback acties gaat gelden vanaf de 55 inch.remzor schreef op maandag 19 januari 2015 @ 18:59:
[...]
Huh? Die volg ik even niet.
Als je in een winkel, of online, korting krijgt op de tv en je krijgt hem voor bijv. 1499,- en daar bovenop nog eens 200 of 400 euro cashback, dan kost ie toch uiteindelijk een stuk minder?
Ook al zouden ze de prijs tijdens de cashback een stukje hoger houden, laten we zeggen 1599,-, dan nog ben je dus voordeliger uit.
Dan zie ik hem toch nog goedkoper hier. Heb de verkoop afdeling gebeld hun krijgen er weer voldoende binnen en kreeg nog wat korting ook. https://www.qio.nl/samsung-ue48hu7500
Dit terwijl de deelnemende winkels een hele andere prijs hanteren 1699 namelijk bij bcc en dat soort winkels. Dan ben je toch voordeliger uit op internet ?
Gaat MM alleen actie voeren op de 48" of ook op de 55"?
En is dat inclusief CB?
En is dat inclusief CB?
1). De meeste mensen kijken niet voor de 48 inch, maar voor minimaal 55 inch. Jij had het over de HU serie.sonyfreakje schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:58:
[...]
op de 48hu7500 zit nu geen cashback meer. De nieuwe cashback acties gaat gelden vanaf de 55 inch.
Dan zie ik hem toch nog goedkoper hier. Heb de verkoop afdeling gebeld hun krijgen er weer voldoende binnen en kreeg nog wat korting ook. https://www.qio.nl/samsung-ue48hu7500
Dit terwijl de deelnemende winkels een hele andere prijs hanteren 1699 namelijk bij bcc en dat soort winkels. Dan ben je toch voordeliger uit op internet ?
2). Het is al zooooo vaak genoemd hier. De geadverteerde prijs is gewoon een adviesprijs, je kunt dus gewoon onderhandelen. Ik kocht de 65 inch destijds in mei bij Klein, anderen bij hificorner of Electroplace voor flink wat korting + dus nog cashback.
@sonyfreakje
Weet je zeker dat dit een hardware matig probleem is? Dan breng ik mijn tv namelijk gelijk terug naar de winkel.
Weet je zeker dat dit een hardware matig probleem is? Dan breng ik mijn tv namelijk gelijk terug naar de winkel.
firmware 1027.1 en 2210.3 zijn uitgebracht
Verwijderd
Hm, heb net de 65"-versie besteld. Maar als ik de meeste reacties hier zo lees, begin ik toch te twijfelen of dit toch niet net een maatje te groot is. Zit op een afstand van 3m ...
Ik heb wel een 65" zien spelen op een afstand van 3m. Natuurlijk met 4K-materiaal. Dat zag er wel indrukwekkend uit. Ik vermoed dat voor films dit wel het bioscoop-effect zal geven, maar vrees dat voor series het waarschijnlijk net te groot zal zijn.
Iemand ervaringen met de 65" op een afstand van +/- 3m?
Ik heb wel een 65" zien spelen op een afstand van 3m. Natuurlijk met 4K-materiaal. Dat zag er wel indrukwekkend uit. Ik vermoed dat voor films dit wel het bioscoop-effect zal geven, maar vrees dat voor series het waarschijnlijk net te groot zal zijn.
Ik vind 48 inch toch wel de max voor 3 meter.
65inch ga je spijt van krijgen, je ziet dan namelijk teveel de korrels/pixels van het beeld en je krijgt last van je nek.
Ik zit met 55 inch op 4 a 4,5meter en dat is precies goed voor mijn gevoel.
Ik zit met 55 inch op 4 a 4,5meter en dat is precies goed voor mijn gevoel.
Ik zit zelf op dezelfde afstand (maximaal 3 meter). Ik heb 48 inch en had echt zeker niet groter moeten nemen. Zelfs 55 was voor mij op deze afstand al te groot. 65 krijg je vast spijt van zoals hierboven ook staat.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:58:
Hm, heb net de 65"-versie besteld. Maar als ik de meeste reacties hier zo lees, begin ik toch te twijfelen of dit toch niet net een maatje te groot is. Zit op een afstand van 3m ...
Trouwens wel matig dat die smartview 2.0 app voor iOS niet werkt (en ben volgens mij niet de enige als ik de reviews lees in de appstore) Laatste update van die app is ook al maanden geleden.
Vervolgens probeer ik het op m'n HTC M8, maar dan blijkt deze app alleen voor bepaalde samsung telefoons te gelden...
Miracast werkt dan weer wel, werkt misschien nog wel beter dan z'n samsung app (al heb ik die natuurlijk nooit gebruikt)
Vervolgens probeer ik het op m'n HTC M8, maar dan blijkt deze app alleen voor bepaalde samsung telefoons te gelden...

Sinds firmware 1025 is het alleen maar slechter geworden, daarvoor werkte de smartview app en subwoofer van de tv het wel en het beeld liep ook vloeiender dan het nu is.
Ik heb de 65 en zit op 3,5 tot 4 meter en vind het geen enkel probleem.Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:58:
HD beeld is erg mooi en je ziet echt geen raster of pixels, pas vanaf SD beeld is het erg beroerd.
Mocht deze stuk gaan kan ik je zeggen dat er weer minimaal een 65 maar zeer waarschijnlijk grotere TV terug komt.
Dat gezegd, wij moesten de eerste 2 a 3 weken wel wennen en toen vonden we hem te groot, nu dus absoluut niet meer.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
hier 1 avondje wennen, daarna genieten, vanaf 720p doet de upscaling engine goed werk. ik zit ook op 3.5 meter met 65" geen probleem.
Verwijderd
Dat gevoel had ik dus ook toen ik een 65" heb zien spelen. Denk dat ik hem toch gewoon maar in bestelling ga laten staan. Kom ik hopelijk toe voor een paar jaarTijntje schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:25:
[...]
Ik heb de 65 en zit op 3,5 tot 4 meter en vind het geen enkel probleem.
HD beeld is erg mooi en je ziet echt geen raster of pixels, pas vanaf SD beeld is het erg beroerd.
Mocht deze stuk gaan kan ik je zeggen dat er weer minimaal een 65 maar zeer waarschijnlijk grotere TV terug komt.
Dat gezegd, wij moesten de eerste 2 a 3 weken wel wennen en toen vonden we hem te groot, nu dus absoluut niet meer.
In de winkel of bij iemand thuis?
Bij een winkel lijkt elke tv klein, totdat ie thuis aan de muur hangt
65" is echt gigantisch voor op zo'n afstand, ben erg benieuwd hoe het je uiteindelijk bevalt..
Je kunt hem altijd nog retour doen natuurlijk mits je hem op tijd weer onbeschadigd in de doos stopt..
65" is echt gigantisch voor op zo'n afstand, ben erg benieuwd hoe het je uiteindelijk bevalt..
Je kunt hem altijd nog retour doen natuurlijk mits je hem op tijd weer onbeschadigd in de doos stopt..
Nog ff niet te downloaden...Louike1980 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:48:
firmware 1027.1 en 2210.3 zijn uitgebracht
Verwijderd
In de winkel inderdaadCyBeRSPiN schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:42:
In de winkel of bij iemand thuis?
Tja hangt ook wel af van je inrichting/muur waar je hem eventueel aan ophangt. Je kijkt soms binnen in relatief kleine huiskamers, waar dan z'n monster aan de muur hangt...
Zij zullen er best aan gewend zijn, maar het oogt voor een buitenstaander nog steeds vreemd.

Maar de buitenstaander kijkt niet vrijwel elke avond op de bank in desbetreffende huiskamer naar de tv. Ik denk dat je jezelf niets aan moet trekken van 'buitenstaanders' of van wat anderen denken. Wil je graag naar een groot scherm kijken omdat je bijv. van films houdt, koop je groot. Vind je dat juist niet fijn op 3 meter afstand, doe je het niet. Simpel.HammerNL schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:35:
Tja hangt ook wel af van je inrichting/muur waar je hem eventueel aan ophangt. Je kijkt soms binnen in relatief kleine huiskamers, waar dan z'n monster aan de muur hangt...Zij zullen er best aan gewend zijn, maar het oogt voor een buitenstaander nog steeds vreemd.
Ik heb zelf de 65" versie en zit op 4-5 meter afstand. Mijn vriendin wilde destijds het liefst de 55", maar we zijn er nu beide aan gewend. Ik wil absoluut niet meer kleiner (in deze setting dan), voor mijn vriendin zou 55" op zich ook prima zijn. Het is toch allemaal persoonlijk he
je moet de file van 20 januari op usb zetten. zodra je hem opent zie je welke versies erin zitten
Een rondje langs een aantal winkels levert me een interessant, en tegelijk redelijk schokkend beeld op. Van verschillende winkeliers heb ik begrepen dat Samsung ze onder druk zet om alleen met de Samsung advies verkoop prijs te adverteren. Vandaar het homogene prijsbeeld in de pricewatch. Als winkeliers er vanaf wijken, dreigt Samsung leveringen te vertragen of stop te zetten. Dit belemmert concurrentie en is in strijd met eerlijke mededingingsregels. Ben benieuwd wat de NMA hier van vindt.
De winkeliers zien zich geconfronteerd met een keuze: ofwel niet bezwijken onder de druk en dus gewoon zelf de prijsstelling bepalen, met als gevolg dat je geen 'preferred partner' (oid) meer bent, er geen leveringen meer binnenkomen en er dus niets te verkopen valt. Alternatief is wel met de adviesprijzen adverteren, en daarmee feitelijk onder druk van Samsung verboden prijsafspraken maken.
Een paar winkels stunten vervolgens in het weekend, als de vertegenwoordigers van Samsung uitrusten en (hopelijk) even niet opletten. Op zondag verschijnen opeens veel lagere prijzen in de pricewatch, eerst bij één winkel, maar anderen volgen daarna snel. In de loop van maandag en dinsdag verdwijnen die stuntprijzen als sneeuw voor de zon, want de wraak van Samsung wordt kennelijk nog wel gevreesd.
Het noodzaakt om in de winkel zelf te gaan onderhandelen. Gevolg is wel dat het klanten van internet af en naar de winkel lokt, wat winkeliers ongetwijfeld niet heel erg vinden. De gesprekken in de winkel zijn boeiend. De meeste advies verkoop prijzen liggen 20% boven een werkbare marge voor de winkel, maar het kost best wat moeite om dat boven tafel te krijgen en de prijs omlaag. Heel merkbaar is dat de bereidheid in prijs te zakken wordt beperkt door de homogene prijsstelling die Samsung afdwingt.
Mag ik van Tweakers verwachten dat er journalisten zitten die dit soort misstanden onderzoeken en aankaarten, of heb ik dan een verkeerd beeld van de site?
De winkeliers zien zich geconfronteerd met een keuze: ofwel niet bezwijken onder de druk en dus gewoon zelf de prijsstelling bepalen, met als gevolg dat je geen 'preferred partner' (oid) meer bent, er geen leveringen meer binnenkomen en er dus niets te verkopen valt. Alternatief is wel met de adviesprijzen adverteren, en daarmee feitelijk onder druk van Samsung verboden prijsafspraken maken.
Een paar winkels stunten vervolgens in het weekend, als de vertegenwoordigers van Samsung uitrusten en (hopelijk) even niet opletten. Op zondag verschijnen opeens veel lagere prijzen in de pricewatch, eerst bij één winkel, maar anderen volgen daarna snel. In de loop van maandag en dinsdag verdwijnen die stuntprijzen als sneeuw voor de zon, want de wraak van Samsung wordt kennelijk nog wel gevreesd.
Het noodzaakt om in de winkel zelf te gaan onderhandelen. Gevolg is wel dat het klanten van internet af en naar de winkel lokt, wat winkeliers ongetwijfeld niet heel erg vinden. De gesprekken in de winkel zijn boeiend. De meeste advies verkoop prijzen liggen 20% boven een werkbare marge voor de winkel, maar het kost best wat moeite om dat boven tafel te krijgen en de prijs omlaag. Heel merkbaar is dat de bereidheid in prijs te zakken wordt beperkt door de homogene prijsstelling die Samsung afdwingt.
Mag ik van Tweakers verwachten dat er journalisten zitten die dit soort misstanden onderzoeken en aankaarten, of heb ik dan een verkeerd beeld van de site?
@Appelsap: ik schrok er destijds ook van, maar toch is het niet uitzonderlijk in de elektronica business..
Probeer maar een iPad Air 2 16G voor minder dan 459 te krijgen.
Of high-end audio-apparatuur (de hogere series en exclusievere merken).
Of de schimmige wereld van verschillende type-aanduidingen voor dezelfde tv (zodat je niet kunt zoeken naar de laagste prijs, want elke winkel heeft zn eigen typenr..)
Het onderhandelen kan trouwens ook prima met webshops, dat is niet perse een voordeel voor de brick-and-mortar stores..
Maar wel jammer voor 80% van de consumenten die teveel betaalt.. En slecht voor het imago van de zaken die beweren een 'laagste prijs garantie' te hebben.
Al eens een felle discussie gehad bij de BCC.. die verkoper werd echt pissig en wilde meteen bij Samsung gaan klikken over de zaak die ik noemde die 700 euro lager zat met zn prijs.. Hij zou wel even regelen dat die zaak naar de afgrond ging (niet gelukt geloof ik..
)
Probeer maar een iPad Air 2 16G voor minder dan 459 te krijgen.
Of high-end audio-apparatuur (de hogere series en exclusievere merken).
Of de schimmige wereld van verschillende type-aanduidingen voor dezelfde tv (zodat je niet kunt zoeken naar de laagste prijs, want elke winkel heeft zn eigen typenr..)
Het onderhandelen kan trouwens ook prima met webshops, dat is niet perse een voordeel voor de brick-and-mortar stores..
Maar wel jammer voor 80% van de consumenten die teveel betaalt.. En slecht voor het imago van de zaken die beweren een 'laagste prijs garantie' te hebben.
Al eens een felle discussie gehad bij de BCC.. die verkoper werd echt pissig en wilde meteen bij Samsung gaan klikken over de zaak die ik noemde die 700 euro lager zat met zn prijs.. Hij zou wel even regelen dat die zaak naar de afgrond ging (niet gelukt geloof ik..
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-01-2015 11:18 ]
Nee in de file van 14 januari zat een update voor de versie-2 modellen, die zijn toen van 1026.1 naar 1027.1 gegaan. De Versie 1 modellen zijn toen gelijk gebleven. in deze update zijn de versie 1 modellen van 2200.x naar 2210.3 gegaan.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:12:
Dit is dezelfde update als die van 16-01-2015 waarschijnlijke foutje
Dit is het verkooppraatje wat ik als ex-verkoper bij de BCC ook gebruikte om onder het afdingen uit te komen. Door korting te geven aan de klant verlies je als verkoper de punten op een product. Hoe meer punten je hebt, hoe meer bonus je krijgt bovenop je salaris.Appelsap schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:02:
Een rondje langs een aantal winkels levert me een interessant, en tegelijk redelijk schokkend beeld op. Van verschillende winkeliers heb ik begrepen dat Samsung ze onder druk zet om alleen met de Samsung advies verkoop prijs te adverteren. Vandaar het homogene prijsbeeld in de pricewatch. Als winkeliers er vanaf wijken, dreigt Samsung leveringen te vertragen of stop te zetten. Dit belemmert concurrentie en is in strijd met eerlijke mededingingsregels. Ben benieuwd wat de NMA hier van vindt.
Op producten van Samsung zaten -en zitten nog steeds- veel punten waardoor je dus extra verdient. Als ik dan toch korting gaf, was dat enkel op de bijgekochte accessoires waar nauwelijks punten mee te krijgen was. Tenzij je Monster Cable verkocht.
Toen was er geen druk vanuit Samsung en het lijkt mij sterk dat dit er nu wel zou zijn. Gewoon een verkooppraatje. Maar soms verkoop je liever niet dan dat je met korting moet verkopen. Teveel korting geven betekent weer een slecht gesprek met de baas aan het einde van de maand.
Als je de ruimte hebt, zou ik een 65 inch nemen. 3 meter afstand en las dat iemand dan 55 al te groot vindt? Dat heb ik nog niet eerder gelezen. Maar goed, smaken verschillen.
Ik ga op maximaal 2 meter zitten, en pak toch echt die 65tiger.
Ik snap echt niet dat je vanaf 2 meter met een goed gevoel naar een 65 inch kunt kijken. Ik zal het echt iedereen afraden omdat het in mijn ogen serieus niet te doen is.stalscu schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:51:
Als je de ruimte hebt, zou ik een 65 inch nemen. 3 meter afstand en las dat iemand dan 55 al te groot vindt? Dat heb ik nog niet eerder gelezen. Maar goed, smaken verschillen.