Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Is hier toevallig ook iemand die een Xbox One of PS4 gebruikt, zijn kanaal naam op "PC" heeft gezet en vervolgens geschikte instellingen heeft gevonden voor gaming op de TV (mooi beeld in combinatie met een zo laag mogelijke input lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11
Waarom kost deze TV (55 inch) in Nederland minimaal € 2300,- , in België € 2200,- terwijl deze in Duitsland te krijgen is rond de € 1700,- en in Frankrijk zelfs rond de € 1600,- ? Wordt de prijs dan kunstmatig hoog gehouden zodat ze 'geweldige' cashback acties kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Nipje schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:22:
Is hier toevallig ook iemand die een Xbox One of PS4 gebruikt, zijn kanaal naam op "PC" heeft gezet en vervolgens geschikte instellingen heeft gevonden voor gaming op de TV (mooi beeld in combinatie met een zo laag mogelijke input lag).
Ik speel zelf via de PS$ en vernader helemaal niets......

Beeld is prima en input lag is voor mij geen enkel probleem.....

Heb oop pc nog niet geprobeerd maar denk dat hte er niet beter van zal worden.

Gamen op de PS$ gaat perfvect op deze tv.... (ik benook geen hardcorer gamer) :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
mcerror schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 07:28:
[...]

Ik speel zelf via de PS$ en vernader helemaal niets......

Beeld is prima en input lag is voor mij geen enkel probleem.....

Heb oop pc nog niet geprobeerd maar denk dat hte er niet beter van zal worden.

Gamen op de PS$ gaat perfvect op deze tv.... (ik benook geen hardcorer gamer) :P ;)
Mag ik vragen how jouw HDMI kanaal waar de PS4 op zit nu heet? Ik ga dat dan ook eens uittesten. Toen de TV net uit was waren er nog wat issues met de input lag. Het HDMI kanaal op "PC" zetten was toen een oplossing om de input lag wat omlaag te halen. Wellicht is het tegenwoordig helemaal niet meer nodig maar mijn kanaal staat nog wel op "PC". Het maakt het beeld helaas wat lelijker =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2024

hautessa

5620Wp

baldbelow schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:44:
Waarom kost deze TV (55 inch) in Nederland minimaal € 2300,- , in België € 2200,- terwijl deze in Duitsland te krijgen is rond de € 1700,- en in Frankrijk zelfs rond de € 1600,- ? Wordt de prijs dan kunstmatig hoog gehouden zodat ze 'geweldige' cashback acties kunnen doen?
Ik denk eerder dat het met marktaandeel te maken heeft. Samsung heeft in Nederland een geweldig merkaandeel en hoeft daarom niet zo te stunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
55 inch kun je in NL ook wel voor minder krijgen, heb er in april 2100 voor betaald, en dan 500 euro cashback er nog vanaf. Vandaag is het wellicht lastiger, snap dat niet eigenlijk dat die netto prijs nu nog steeds hoger ligt dan in de eerste maand na lancering..
Denk wel dat er in NL afspraken zijn voor een hogere 'minimale advertentieprijs': ze mogen van Samsung niet in het openbaar stunten met de prijzen van de high-end modellen.. Beetje smerige methode in een uiterste poging om fysieke winkels te beschermen tegen webshops.
In de praktijk loont het dus om echt te onderhandelen en niet aan te nemen dat de prijs op een website (of kieskeurig oid) ook echt de bodemprijs is. Jammer voor veel consumenten die dat niet doorhebben.. Lekker voor de winkelier die dan even 700 euro EXTRA winst pakt op 1 tv..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Nou dat is wel heel kort door de bocht. Ik denk dat ze het al zwaar genoeg hebben met hun huur, gas, water, licht, franchisekosten en personeel. Je kunt em in de winkel ook echt fysiek zien en "spelen" met het demo model, welke ook weer in voorraad moest worden genomen. Als ze vervolgens 50,00 op een tv maken door je dezelfde korting te geven als een webshop die al die kosten niet/veel minder heeft, is dat niet echt gezond lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Als je uit medelijden voor de winkelier (veel) meer wilt betalen dan kan dat natuurlijk.
Er zijn ook shops die met service net wat verder gaan (bijv. bezorgen op 3 hoog zonder lift, aansluiten, zenders instellen, goed en eerlijk advies (komt weinig voor..), etc), dat wellicht een meerprijs te verantwoorden is..
Heb de mijne trouwens wel in een fysieke winkel gehaald (opgesteld en "demo"-ready), maar wel bij een die genoegen neemt met minder marge.. (en ook niet zo'n megalomaan pand heeft a la BCC / Mediamarkt) ;)

Blijf het wel gek vinden dat Samsung het voor elkaar kan krijgen dat die adviesprijzen zo goed gevolgd worden.. Is blijkbaar niet verboden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Nipje schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:57:
[...]

Mag ik vragen how jouw HDMI kanaal waar de PS4 op zit nu heet? Ik ga dat dan ook eens uittesten. Toen de TV net uit was waren er nog wat issues met de input lag. Het HDMI kanaal op "PC" zetten was toen een oplossing om de input lag wat omlaag te halen. Wellicht is het tegenwoordig helemaal niet meer nodig maar mijn kanaal staat nog wel op "PC". Het maakt het beeld helaas wat lelijker =).
Hij loopt via de reciever... maar ik zou zeggen druk de hdmi kabel van de PS4 in een van de sloten van de tv en gamen maaarrrrrrr..... _/-\o_ :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

CyBeRSPiN schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 17:23:

Blijf het wel gek vinden dat Samsung het voor elkaar kan krijgen dat die adviesprijzen zo goed gevolgd worden.. Is blijkbaar niet verboden..
Zelf denk ik eerder dat Samsung de stoute jongens die dat niet doen, gewoon hun "authorized reseller" badge afpakken en geen geen zaken meer met ze willen doen. Het jargon weet dat maar al te best. Daarom ook altijd via mail en/of persoonlijk kontakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Snap er ook helemaal niks van die prijzen over de hele wereld. Zit ook geen logica in.

Als je ziet wat ze, ik geloof, in noorwegen betalen voor een oled van lg. Dat is minder dan de helft dan wat ze in de uk betalen. Overal gaan alle prijzen gewoon door elkaar. Van alle merken.

Snap dat het iets scheelt, belasting en zo. Maar soms scheelt het duizenden euros. Binnen europa.

Daar begrijp ik niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Waarom hoor ik op dit forum dan nooit dat iemand zijn tv in Duitsland koopt?
Zijn dat andere modellen die niet met Ziggo werken? Kan me niet voorstellen dat ieder land zijn eigen type heeft, toch?
Lijkt me gewoon een Europees model.
Als het verschil €600,-- is dan zou je toch verwachten dat er files richting Duitse Medimarkt staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
Marc2304 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 07:48:
Waarom hoor ik op dit forum dan nooit dat iemand zijn tv in Duitsland koopt?
Zijn dat andere modellen die niet met Ziggo werken? Kan me niet voorstellen dat ieder land zijn eigen type heeft, toch?
Lijkt me gewoon een Europees model.
Als het verschil €600,-- is dan zou je toch verwachten dat er files richting Duitse Medimarkt staan!
Als de Duitse versie net zo goed werkt met de Nederlandse/Belgische providers zit ik er inderdaad over te denken om hem dan maar in Duitsland te gaan halen. Maar is dat wel zo? Of kan ik dan problemen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Volgens mij kun je wel issue krijgen met Ziggo, NL model eindigt op LXXN.
Maar daar zijn mogelijk wel workarounds voor..

Maar 600 euro is enkel het verschil als je totaal niet onderhandelt.. Je kunt het voor dezelfde prijs (of minder) krijgen in NL, als je maar goed onderhandelt bij de juiste zaken.
Om die reden is er hier geen melding over shoppen in Duitsland, omdat velen hier goed hebben gezocht en onderhandeld.. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 08-01-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felder
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 23:02
Ik vind het toch nog altijd straf dat jullie in Nederland zo kunnen onderhandelen met de winkels (wat natuurlijk heel goed voor jullie is). Hier in Belgïe is daar absoluut geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Ik heb sind 2 weken de 48HU7500 met een 1,5 TB ext HD van Toshiba via USB (3.0) eraan hangen.
Vorige week heb ik nog prima films en foto's via de ext HD gekeken, maar sinds eergisteren krijg ik opeens de melding:

'Verzoek kan niet worden voltooid. Er wordt teruggekeerd naar het hoofdmenu.'

als ik de HD probeer te bereiken. Soms kan ik wel 1 folder dieper maar als ik dan een film of foto aanklik, krijg ik dezelfde melding...

Iemand een idee wat de oorzaak (of nog beter de oplossing) kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Phoe mijn beeld is alleen maar slechter geworden nadat ik met de instellingen ben gaan spelen. Heb nu de Film modus aangezet samen met "Movie 2". Ik merk nu echter dat bij sneller beelden er regelmatig blokjes zichtbaar zijn in het scherm (naast iemand zijn hoofd in een film of tijdens games op verschillende plekken). Dit was niet het geval toen mijn bron op "PC" stond (zal wel aan de instellingen liggen). Ik heb echter geen idee waar ik het moet zoeken. Heeft iemand nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:16

Crusader

Arc Nature

Ik vond het beeld in de Film modus met instelling Warm2 er niet beter op worden in de zin van kleurweergave. Werd in mijn beleving minder levendig, contrast ging er op achteruit en er leek een zweem overheen te zitten alsof de helderheid te hoog ingesteld zou zijn.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Crusader schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:39:
Ik vond het beeld in de Film modus met instelling Warm2 er niet beter op worden in de zin van kleurweergave. Werd in mijn beleving minder levendig, contrast ging er op achteruit en er leek een zweem overheen te zitten alsof de helderheid te hoog ingesteld zou zijn.
Hoe heb jij het nu staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Standaard instelling, die motion setting uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Nipje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 14:07:
Ik merk nu echter dat bij sneller beelden er regelmatig blokjes zichtbaar zijn in het scherm (naast iemand zijn hoofd in een film of tijdens games op verschillende plekken). Dit was niet het geval toen mijn bron op "PC" stond (zal wel aan de instellingen liggen). Ik heb echter geen idee waar ik het moet zoeken. Heeft iemand nog wat tips?
Dit komt waarschijnlijk doordat je beeldinterpolatie hoog aan hebt staan. In Beeld > Beeldopties kun je dit wijzigen met de instelling Motion Plus. Om bewegingsonscherpte tegen te gaan zonder daarvoor veel beeldartefacten zoals blokken rondom objecten te zien, is het aan te raden de laagste stand te gebruiken maar deze niet uit te zetten. Als de televisie het toestaat dan kun je dit ook in combinatie met LED Clear Motion gebruiken (Black Frame Insertion).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
CyBeRSPiN schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 10:02:

Maar 600 euro is enkel het verschil als je totaal niet onderhandelt.. Je kunt het voor dezelfde prijs (of minder) krijgen in NL, als je maar goed onderhandelt bij de juiste zaken.
Nu nog uitvinden bij welke zaken dit dan mogelijk is... Zijn dit dan fysieke winkels of is er online ook flink te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Dimens schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 20:12:
[...]

Dit komt waarschijnlijk doordat je beeldinterpolatie hoog aan hebt staan. In Beeld > Beeldopties kun je dit wijzigen met de instelling Motion Plus. Om bewegingsonscherpte tegen te gaan zonder daarvoor veel beeldartefacten zoals blokken rondom objecten te zien, is het aan te raden de laagste stand te gebruiken maar deze niet uit te zetten. Als de televisie het toestaat dan kun je dit ook in combinatie met LED Clear Motion gebruiken (Black Frame Insertion).
Ik heb het zojuist met verschillende motion plus instellingen geprobeerd maar ik merk nogsteeds de soort blokjes (voornamelijk om bijvoorbeeld ondertitels heen). Doe ik hier iets fout is mis ik simpelweg een andere instelling of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Nipje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:18:
[...]

Ik heb het zojuist met verschillende motion plus instellingen geprobeerd maar ik merk nogsteeds de soort blokjes (voornamelijk om bijvoorbeeld ondertitels heen). Doe ik hier iets fout is mis ik simpelweg een andere instelling of iets dergelijks?
Je zult altijd artefacten behouden wanneer je beeldinterpolatie aan laat staan. Pas wanneer je Motion Plus uitzet en daarmee dus het beeldinterpolatieproces uitschakelt, zullen dit soort artefacten verdwijnen. De bewegingsonscherpte gaat er echter wel mee achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 23:54
Dag mensen ik heb een UE48HU7500.
Zodra mijn TV aanstaat heb ik last van packet loss en extreme vertragingen op mijn netwerk.

Ik verwacht hier geen oplossing, ik wil graag weten of jullie hier ook last van hebben.

Met UPNP aan of uit op mijn modemrouter merk geen verschil.

Een schema van mijn netwerk:
Netwerkdiagram

Ik heb een video gemaakt zie mijn link:
Video

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Geert de Graaf schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 01:04:
Zodra mijn TV aanstaat heb ik last van packet loss en extreme vertragingen op mijn netwerk.

Ik verwacht hier geen oplossing, ik wil graag weten of jullie hier ook last van hebben.

Met UPNP aan of uit op mijn modemrouter merk geen verschil.

Een schema van mijn netwerk:
Netwerkdiagram

Ik heb een video gemaakt zie mijn link:
Video
Ik heb hier geen last van. Ik kijk zelfs Netflix 4K via draadloos. Tijdens TV kijken browsen / downloaden zonder problemen.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Geert de Graaf schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 01:04:
Zodra mijn TV aanstaat heb ik last van packet loss en extreme vertragingen op mijn netwerk
Ik heb dezelfde tv maar dan een andere netwerk opstelling (UPC horizon) en heb nergens last van. Kijk bekabeld 4k via Netflix op tv en ondertussen nog 5mb/s downloaden op MacBook en dan nog kunnen Googlen op iPhone .... Dus er is vast iets mis met jouw opstelling... Maar daar heb ik helaas geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos1203
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-08 10:03
Heb de 55ue7500 gekoht voor 1999 bij Maxwell, nu ng de 200 euro retour krijgen van Samsung.
Ben tevreden voor 1799.
Men vroeg 2299 maar ff onderhandelen en ja hoor :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
jos1203 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:56:
Heb de 55ue7500 gekoht voor 1999 bij Maxwell, nu ng de 200 euro retour krijgen van Samsung.
Ben tevreden voor 1799.
Men vroeg 2299 maar ff onderhandelen en ja hoor :) :)
Goed bezig,

Maar die €200,-- cash back van Samsung geldt toch niet meer? Of had je hem nog net in de vorige actie gekocht?

Jammer de Mediamarkt hem nog voor bijna €2500,-- heeft staan. Was interessant geweest met de jaarlijkse BTW-weg ermee actie in januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Ja met dat soort prijzen, schiet die 19 komma zoveel netto korting ook niet veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Dimens schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:58:
[...]

Je zult altijd artefacten behouden wanneer je beeldinterpolatie aan laat staan. Pas wanneer je Motion Plus uitzet en daarmee dus het beeldinterpolatieproces uitschakelt, zullen dit soort artefacten verdwijnen. De bewegingsonscherpte gaat er echter wel mee achteruit.
Ik moet wel zeggen dat ik het juist voornamelijk merkte met beweging. Stilstaand ziet het er eigenlijk prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:06
Nipje schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 23:18:
[...]

Ik had hetzelfde probleem op mijn UE55HU7500 maar dan voornamelijk bij mensen die snel bewegen in tv series. Bij mij was de oplossing om motion plus op helder te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Op internet staat al een tijdje firmware 2200 voor de UE55HU7500, deze wordt niet via automatisch update op de tv uitgerold. Hebben mensen deze al geinstalleerd en wat is de ervaring hiermee? Zijn er geen bugs bijgekomen of iets dergelijks zoals bij vorige software updates wel eens het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
In België loopt op de 55" een cashback van 400, op de 65" zelfs 500, tm 18-01...

https://www.samsung.com/be/promotions/#/ESGGQGNYQSRAR/

[ Voor 26% gewijzigd door boefje79 op 10-01-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Vaez schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:00:
[...]

Ik had hetzelfde probleem op mijn UE55HU7500 maar dan voornamelijk bij mensen die snel bewegen in tv series. Bij mij was de oplossing om motion plus op helder te zetten.
Dat ervaar ik ook inderdaad. Ik ga de instelling meteen eens testen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vaez schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:07:
Op internet staat al een tijdje firmware 2200 voor de UE55HU7500, deze wordt niet via automatisch update op de tv uitgerold. Hebben mensen deze al geinstalleerd en wat is de ervaring hiermee? Zijn er geen bugs bijgekomen of iets dergelijks zoals bij vorige software updates wel eens het geval was.
Ik heb altijd alle nieuwe uitgekomen firmwares geupdated, maar nooit problemen gehad hiermee.
Ook deze laatste doet het goed, het voegt niks toe maar ook niet bij 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Verwijderd schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 16:51:
[...]

Ik heb altijd alle nieuwe uitgekomen firmwares geupdated, maar nooit problemen gehad hiermee.
Ook deze laatste doet het goed, het voegt niks toe maar ook niet bij 😉
Mooi ga ik hem ook eens installeren. Met problemen bedoelde ik eigenlijk het probleem met smart LED van een aantal maanden geleden waardoor het beeld ineens gedimd werd in heel veel gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:20
boefje79 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 14:35:
In België loopt op de 55" een cashback van 400, op de 65" zelfs 500, tm 18-01...

https://www.samsung.com/be/promotions/#/ESGGQGNYQSRAR/
Samsung heeft mij gemeld dat het geen probleem voor garantie of ondersteuning oid is en de cashback ook op Nederlanders van toepassing is als we hem in Belgie kopen...

Ik kan de ue65hu8500 samen met de sonos playbar, sub en twee Play:3's kopen (in Nederland) voor 4850 euro... Art en Craft biedt de 65hu8500 voor 3200 aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 23:11

MaxPoweR

-=StopTech=-

Met firmware 2200 doet de subwoofer van de tv het niet meer na standby mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 14:08

_PM

Ik heb vanaf deze avond last dat vele zenders geen geluid geven. Ik gebruik een oranje smits CI module op het ziggo netwerk. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Mijn UE48HU7500 rapporteert overigens software versie 1026 (i.p.v. 2200???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
_PM schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:29:
Jij hebt een nieuwe revisie van de TV als ik het goed heb (achter op de TV staat ook Version 2 op de sticker bij jou). Ik heb dit ook en heb ook versie 1026. Is allemaal goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
DutchJudge schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:57:
[...]Art en Craft biedt de 65hu8500 voor 3200 aan...
Is dat na overleg met de winkel? Op de site adverteren zij nml met prijzen waar de cashback al in verrekend is: "Nettoprijs na terugbetaling cashback door fabrikant."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
Appelsap schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:41:
[...]

Is dat na overleg met de winkel? Op de site adverteren zij nml met prijzen waar de cashback al in verrekend is: "Nettoprijs na terugbetaling cashback door fabrikant."
3200 is idd na overleg. 500 Cashback gaat daar nog vanaf. Netto komt het dus op 2700 neer, maar dan heb je dus wel een Belgisch model... Om de een of andere manier voelt dat minder comfortabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Marco270 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 11:57:
Kon het niet laten.....ik heb de UE48HU7500 net besteld bij Art en Craft.
http://www.artencraft.be/...48-ultra-hd-led-3d-212185
1299 dan nog de cashback van 100 euro en 6 maanden Netflix!
Kon deze aanbieding niet laten lopen......

Nu even wachten tot komende dinsdag (hoop dat alles goed gaat)
Is alles netjes gegaan? Tijdige levering en cashback gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
wat is jullie ervaring met blachlight bleeding? Ik heb sinds een week een 55HU7500. Ik zie duidelijk in de hoeken blacklight bleeding. Ik vind het alleen lastig om te beoordelen of dit normaal is bij dit toestel, of dat mijn exemplaar er toch veel last van heeft.

Verder wat zijn de beste beeldinstellingen? Op het internet is er veel over te vinden, met name toen de televisie net uitkwam (april/ mei 2014), maar ik zie ook berichten dat de je de tv gewoon op film moet zetten en dan moet kiezen voor warm 1.
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar kom er niet uit. Bij vrijwel alle instellingen vind ik het beeld wat flets, het lijkt net of er soort grijze waas over het beeld zit. Met name tijdens film kijken in de avond. Overdag tijdens sport is dit niet aanwezig. Maar dan is het beeld natuurlijk ook erg helder.

Ik vergelijk mijn tv met het toestel van mijn ouders. Die hebben een Samsung 40H6400. Dat is een toestel van 600 euro. Ik had verwacht met een 55HU7500 een veel betere tv te kopen met een veel betere beeldkwaliteit. Helaas is dit dus niet zo, het beeld bij de tv van mijn ouders vind ik zelfs mooier.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik vraag mezelf af of ik nu te kritisch ben, of dat ik een maandagochtend exemplaar te pakken heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even reageren op jou ervaring over de blacklight bleeding het komt meer voor vanaf de 55 en hogere modellen ik heb zelf de 48 inch die heeft het niet, kwa beeld hiervoor had ik een sony lcd van ruim 5 jaar deze geven een ander beeld het is een dag en nacht verschil kwa beeld maar goed je moet beetje spelen met instellingen je ben even bezig liefst moet je dit overdags proberen heb mijn beeld ook nu goed staan ben er tevreden over.
Even tijd voor nemen,is de bleeding erg dan even contact opnemen met samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Mijn 55HU7500 heeft vrijwel geen last van backlight bleeding. Met zwart beeld en 's avonds zie ik wel ietsjes, bijna verwaarloosbaar, maar met normaal TV kijken niks van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Bibosjakie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:39:
wat is jullie ervaring met blachlight bleeding? Ik heb sinds een week een 55HU7500. Ik zie duidelijk in de hoeken blacklight bleeding. Ik vind het alleen lastig om te beoordelen of dit normaal is bij dit toestel, of dat mijn exemplaar er toch veel last van heeft.

Verder wat zijn de beste beeldinstellingen? Op het internet is er veel over te vinden, met name toen de televisie net uitkwam (april/ mei 2014), maar ik zie ook berichten dat de je de tv gewoon op film moet zetten en dan moet kiezen voor warm 1.
Ik ben een beetje aan het zoeken, maar kom er niet uit. Bij vrijwel alle instellingen vind ik het beeld wat flets, het lijkt net of er soort grijze waas over het beeld zit. Met name tijdens film kijken in de avond. Overdag tijdens sport is dit niet aanwezig. Maar dan is het beeld natuurlijk ook erg helder.

Ik vergelijk mijn tv met het toestel van mijn ouders. Die hebben een Samsung 40H6400. Dat is een toestel van 600 euro. Ik had verwacht met een 55HU7500 een veel betere tv te kopen met een veel betere beeldkwaliteit. Helaas is dit dus niet zo, het beeld bij de tv van mijn ouders vind ik zelfs mooier.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik vraag mezelf af of ik nu te kritisch ben, of dat ik een maandagochtend exemplaar te pakken heb....
Ten eerste is het BACKLIGHT bleeding. Geen Blacklight want dat zou ook onlogisch zijn.

Ten tweede zou ik inderdaad beginnen met je tv op film en warm 1 of 2 in te stellen met het contrast wat lager en de scherpte ook zeer laag. Dan begin je langzaam te testen vanaf welke instelling je de bleeding gaat zien. Dus als je begint met het backlight op 10 en dan langzaam naar 17 gaat dan moet je vooral 's avonds kunnen merken vanaf wanneer je het ziet. Persoonlijk heb ik gemerkt dat het bij film een stuk hoger kan terwijl het in de standaard instelling maar tot 12 acceptabel is. Ik vind alleen dat de backlight bleeding in de film instelling een stuk minder is. Ook schijnt het zo te zijn dat de beeldverbeteraars het beeld slechter maken :? en dat je tv nog 'in moet spelen' ;)

Dus ten derde; het wordt allemaal vast nog beter en je zal gewoon met de instellingen moeten gaan spelen. Daarbij kan je ook een professionele kalibratie laten doen. Dan weet je zeker dat alles goed staat. Het wordt uiteindelijk vele malen beter dan de tv bij je ouders! :*) Zeker als er meer 4k materiaal komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
bedankt voor jullie reacties.

ik gebruik momenteel onderstaande instellingen. Dan maar hopen dat het nog beter gaat worden :)

lgemeen Geavanceerd Beeldopties
Beeldmodus: Film
Achtergrondverlichting: 13
Contrast: 80
Helderheid: 46
Scherpte: 0
Kleur: 50
Tint: G50/R50 Dynamisch contrast: Uit
Zwarttinten: Uit
Huidkleur: 0
RGB-modus: Uit
Gamma: +1
Bewegingsbelichting: Uit Kleurtint: Warm2
Digital Clean View: Uit
MPEG-ruisfilter: Uit
HDMI-zwartniveau: Laag
Motion Plus: Uit
Smart LED: Laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Bibosjakie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:22:
bedankt voor jullie reacties.

ik gebruik momenteel onderstaande instellingen. Dan maar hopen dat het nog beter gaat worden :)

lgemeen Geavanceerd Beeldopties
Beeldmodus: Film
Achtergrondverlichting: 13
Contrast: 80
Helderheid: 46
Scherpte: 0
Kleur: 50
Tint: G50/R50 Dynamisch contrast: Uit
Zwarttinten: Uit
Huidkleur: 0
RGB-modus: Uit
Gamma: +1
Bewegingsbelichting: Uit Kleurtint: Warm2
Digital Clean View: Uit
MPEG-ruisfilter: Uit
HDMI-zwartniveau: Laag
Motion Plus: Uit
Smart LED: Laag
Dit moet toch redelijk zijn hoor! (bij staat het bijna hetzelfde)

Probeer nog eens:
- Warm 1 ipv 2
- Digital Ceal View aan/auto
- MPEG-ruisfilter aan/auto
- Scherpte kan wel tot 10 als je wil
- Smart LED kan wel op standaard/normaal eventueel

Maar goed, het kan voor iedereen anders zijn he... Ook afhankelijk van je lichtval in huis, verlichting en beeldinput van kabel/USB/Bluray en dergelijke :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Standaard Mode

Backlight 10
Contrast 86
Helderheid 45
Scherpte 10
Kleur 52
Tint GNR 50/50

Dyn Contrast uit
Zwart tint uit
Huidkleur uit
GRB mode uit
Kleurruimte standaard (bij mij staat deze op aangepast omdat rood meer naar roze toe trok)
Dit had ik bekeken met de cars film en hiermee gecorrigeerd.
Gamma -1 (hoger lijkt het mistiger te worden)

Kleurtint Warm2 (warm 1 kan ook maar dan komt lijkt het blauw iets te overheersen en rood word dan weer minder)
Clear dig view Uit
MPeG ruis filt. UIt
Filmmode Auto 1

Motion plus uit

Smart led uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Bibosjakie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 10:39:

Ik heb ook al een tijd een 55hu7500 en ook last van bleeding in de hoeken. Ik ben hier ook best teleurgesteld over. Met diverse instellingen (met name lage backlight) is het wel wat te verbeteren, maar het gaat niet weg, zeker als je het eenmaal hebt gezien. Het beste helpt om er loodrecht voor te gaan zitten. De tv heeft nl. Slechte kijkhoeken en ik vermoed vanwege de bleeding en de grijze waas dat jij er in een (lichte) hoek voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
Kasj schreef op zondag 11 januari 2015 @ 19:18:
[...]

Ik heb ook al een tijd een 55hu7500 en ook last van bleeding in de hoeken. Ik ben hier ook best teleurgesteld over. Met diverse instellingen (met name lage backlight) is het wel wat te verbeteren, maar het gaat niet weg, zeker als je het eenmaal hebt gezien. Het beste helpt om er loodrecht voor te gaan zitten. De tv heeft nl. Slechte kijkhoeken en ik vermoed vanwege de bleeding en de grijze waas dat jij er in een (lichte) hoek voor zit.
ik denk dat je gelijk hebt. Ik zit er niet loodrecht voor. De kijkhoek is echter wel minimaal (ik zit in de hoek van een bank die er wel loodrecht voor staat).
Ik denk dat het vooral komt omdat mijn vorige tv een Panasonic plasma tv was. Bij die tv geen enkele backlight bleeding.
Ik zal er dus aan moeten wennen en dat is niet makkelijk als het je eenmaal opvalt. Overdag zie ik er overigens bijna niets van. Verder ben ik wel tevreden over de beeldkwaliteit indien het bronmateriaal top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco270
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02-2024
boefje79 schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:46:
[...]

Is alles netjes gegaan? Tijdige levering en cashback gelukt?
Levering was inderdaad volgens afspraak, heb nog even contact gehad met de winkel omdat het toch rond de feestdagen was. Kreeg later een keurige mail van de verzending en kon deze ook makkelijk volgen.

De cashback heb ik opgestuurd naar Beligië en ik heb hier vorige week eeb mail van gehad. Alles is in orde en het wordt verwerkt!

Nergens ben ik de tv voor deze prijs tegengekomen, en de service bij art en craft is super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Thanks voor je reactie!
Dat laatste zetje vertrouwen had in nog even nodig👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
DutchJudge schreef op zondag 11 januari 2015 @ 00:48:
(...) maar dan heb je dus wel een Belgisch model... Om de een of andere manier voelt dat minder comfortabel...
Tja, ik zou toch ook liever hem hier bij een NL winkel halen. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er ook in NL weer een actie aan zit te komen. Twijfel zelf een beetje of ik daarop zal wachten, of er nu toch een uit BE laat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2015 @ 18:23:
Standaard Mode

Backlight 10
Contrast 86
Helderheid 45
Scherpte 10
Kleur 52
Tint GNR 50/50

Dyn Contrast uit
Zwart tint uit
Huidkleur uit
GRB mode uit
Kleurruimte standaard (bij mij staat deze op aangepast omdat rood meer naar roze toe trok)
Dit had ik bekeken met de cars film en hiermee gecorrigeerd.
Gamma -1 (hoger lijkt het mistiger te worden)

Kleurtint Warm2 (warm 1 kan ook maar dan komt lijkt het blauw iets te overheersen en rood word dan weer minder)
Clear dig view Uit
MPeG ruis filt. UIt
Filmmode Auto 1

Motion plus uit

Smart led uit
Jij hebt wel heel veel dingen uit staan! Zijn er meer mensen die al die dingen uit hebben staan? Dacht dat MPEG, clear dig view en smart led toch wel wat toe voegden? Standaard + backlight op 10 snap ik dan weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Ik heb gemerkt dat Motion plus slechter werkt met de 2200 firmware. Ik heb het niet met een calibratie dvd gemeten maar het lijkt erop dat er meer blur en artifacts optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Heeft iedereen hier echt zoveel last van de backlight bleeding joh? Ik heb zelf de 48 inch versie en bij mij merk je er echt niets van tijdens het gamen / tv kijken (backlight op 17 zelfs). Alleen als ik in een pikdonkere kamer naar een zwart scherm ga zitten kijken zie ik links en rechts onder in de hoek wel wat maar tijdens normaal gebruik? Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier geen last van de bleeding. Misschien wel licht aanwezig als je er echt op gaat letten in bepaalde donkere situaties, maar niets waar ik last van heb. En dan ben ik toch echt een zeikerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
Louike1980 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:28:
[...]

Ik heb gemerkt dat Motion plus slechter werkt met de 2200 firmware. Ik heb het niet met een calibratie dvd gemeten maar het lijkt erop dat er meer blur en artifacts optreden.
Ik heb 2200 nu ook geïnstalleerd. Zal er eens op letten en het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Appelsap schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:39:
[...]

Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er ook in NL weer een actie aan zit te komen.
...Ik weet het zelfs 100% zeker 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
Beste,
Hoe zit het in nou met "updates" want bij mij staat de huidige versie op 2180.4 maar ik lees en zie ook
andere versies op de UE48HU7500.
Zijn er nou verschillende..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
MilesD. schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:28:
Beste,
Hoe zit het in nou met "updates" want bij mij staat de huidige versie op 2180.4 maar ik lees en zie ook
andere versies op de UE48HU7500.
Zijn er nou verschillende..?
Ja er zijn verschillende versies. Bij mij is de versie 1026.1. Het heeft denk ik iets de maken met de "versie" van het toestel. Achter op de TV zit een sticker waar ook een versie bij staat. Ik heb versie 2. Ik heb een vermoeden dat versie 1 televisies de software versie hebben zoals jij (2180.4). Zou je eens willen kijken wat er achterop de sticker van jouw TV staat (als dit mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:17
Hier een versie 1, met 2180

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Nipje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 17:50:
[...]

Ja er zijn verschillende versies. Bij mij is de versie 1026.1. Het heeft denk ik iets de maken met de "versie" van het toestel. Achter op de TV zit een sticker waar ook een versie bij staat. Ik heb versie 2. Ik heb een vermoeden dat versie 1 televisies de software versie hebben zoals jij (2180.4). Zou je eens willen kijken wat er achterop de sticker van jouw TV staat (als dit mogelijk is).
Inderdaad: Version No : 01
Nou is het wel zo dat ik afgelopen Vrijdag een nw moederbord heb gekregen, ik merkte bij het opnieuw installeren dat er enkele subtiele veranderingen waren maar niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nou daar zit het verschil dus. Ik blijf het toch raar vinden dat ik de firmware voor mijn TV (versie 2 dus) niet terug kan vinden op de website van Samsung. Ik heb eerder ook al contact gehad met Samsung over wat het verschil tussen versie 1 en 2 is en hoe het zit met de software, maar de medewerkers gaven aan er niet eens van op de hoogte te zijn dat er een versie 2 is (laat staan verschillende software versies). Ik begrijp er zelf dus ook weinig van.

Het is iig niet zo dat backlight bleeding bij versie 2 minder is. Bij mij is het op zwart scherm namelijk ook gewoon zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze tv's alle bestandsformaten afspelen, bijv mkv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
hautessa schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:52:
[...]

...Ik weet het zelfs 100% zeker 8)
Gaat die ook gelden voor de huidige modellen? Enig zicht op de datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Verwijderd schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:01:
Weet iemand of deze tv's alle bestandsformaten afspelen, bijv mkv?
In verhouding met mijn Sony op de slaapkamer speelt de samsung veel meer bestandsformaten af. MKV geen probleem.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

DutchJudge schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:03:
[...]

Gaat die ook gelden voor de huidige modellen? Enig zicht op de datum?
1. Ja
2. eind Jan.
99. Het wachten ECHT waard, The final moker zeg maar. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
hautessa schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:30:
[...]

1. Ja
2. eind Jan.
99. Het wachten ECHT waard, The final moker zeg maar. :*)
Als ik nog langer op mijn TV moet wachten kan ik gewoon aan deze actie mee gaan doen :D

Maar nee ik hoop dat hij ondertussen gewoon snel binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Jaguar645 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:58:
[...]

Als ik nog langer op mijn TV moet wachten kan ik gewoon aan deze actie mee gaan doen :D

Maar nee ik hoop dat hij ondertussen gewoon snel binnenkomt :)
Als ik jouw was zou ik em cancellen. Scheelt je precies 200 pleuri EXTRA korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds kort in het bezit van een samsung ue55uhd7500

geluid en beeld lopen via de via de pioneer sc lx56 deze ik iets langer heb

nu heb ik een probleem met de arc
het heeft 2 x gewerkt tot dat ik een paar dagen later het weer wilde ,tot mijn grote verbazingen schakelt hij niet over
als ik op youtube zit blijft de tv zender de bovenhand houden het beeld doet het wel

ik de boel op advies van pioneer en samsung gereset ,maar helaas
ook een andere hdmi kabel geprobeerd

heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Laatst online: 15:44
Nipje schreef op maandag 12 januari 2015 @ 18:55:
Nou daar zit het verschil dus. Ik blijf het toch raar vinden dat ik de firmware voor mijn TV (versie 2 dus) niet terug kan vinden op de website van Samsung. Ik heb eerder ook al contact gehad met Samsung over wat het verschil tussen versie 1 en 2 is en hoe het zit met de software, maar de medewerkers gaven aan er niet eens van op de hoogte te zijn dat er een versie 2 is (laat staan verschillende software versies). Ik begrijp er zelf dus ook weinig van.

Het is iig niet zo dat backlight bleeding bij versie 2 minder is. Bij mij is het op zwart scherm namelijk ook gewoon zichtbaar.
http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE55HU7500LXXN

Druk op ondersteuning dan gaat hij vanzelf naar fimware en dan moet je met je muis over het vraagteken. Dan zie je van zelf dat de firmware bedoeld is voor versie 1 en 2. Hij heeft namelijk 1026.1 / 2200.2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 14:08

_PM

_PM schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:29:
Ik heb vanaf deze avond last dat vele zenders geen geluid geven. Ik gebruik een oranje smits CI module op het ziggo netwerk. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Oplossing zat in fast-startup uit zetten. Nu is het probleem weg... Er komt tijdens het starten ook niet meer heel even een melding over gecodeerd kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
En zowaar zojuist Software update 2200 is geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:32
hautessa schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:01:
[...]

Als ik jouw was zou ik em cancellen. Scheelt je precies 200 pleuri EXTRA korting.
Tja, als er wéér een actie komt op hetzelfde toestel zal de opvolger niet lang op zich laten wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

ambi1961 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:16:
[...]

Tja, als er wéér een actie komt op hetzelfde toestel zal de opvolger niet lang op zich laten wachten 8)7
Ja. Dit is de allerlaatste CB op de 2014 modellen. In Maart/April zijn de nieuwe modellen gearriveerd. Het is ook zo een flits CB, welke slechts 1 week duurt. Maar wel een vette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Appelsap schreef op zondag 11 januari 2015 @ 22:39:
[...]

Tja, ik zou toch ook liever hem hier bij een NL winkel halen. Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat er ook in NL weer een actie aan zit te komen. Twijfel zelf een beetje of ik daarop zal wachten, of er nu toch een uit BE laat komen.
Heb je het dan over een cash-back actie of Media Markt BTW dagen?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
hautessa schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:34:
[...]

Ja. Dit is de allerlaatste CB op de 2014 modellen. In Maart/April zijn de nieuwe modellen gearriveerd. Het is ook zo een flits CB, welke slechts 1 week duurt. Maar wel een vette.
Ik heb vandaag eens gebeld of ze al meer wisten van de levering van mijn TV. Bleek de levering bij hun verwacht te worden deze week maar hij kon geen garantie geven want er is een tekort aan de 65" versie. Wel verteld dat ik het ondertussen storend begin te vinden aangezien we al bijna een maand verder zijn en er maar constant opgeschoven wordt.

Kunnen zij als winkel ook niet direct iets aan doen maargoed. Hij begon ook weer over de cashback en dat hij nog wellicht nog wat nieuws had maar dat even moest overleggen. Heb hem toen redelijk flabbergasted omdat ik vertelde dat hij het over de aankomende cashback had zeker. Zij kregen namelijk gisteren pas van Samsung het bericht daarover :PGoed lang verhaal wat korter hij ging iig met Samsung overleggen om die nieuwe cashback eruit te slepen omdat ik al zo lang moet wachten en dit ook onze initiele afspraak was (Cashback december hoe dan ook tenzij er een betere in januarie komt dan)

Gelukkig hoef ik dus (nog) niet te cancellen maar ik wil wel eens eindelijk die tv in huis hebben! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een maand zijn wij in het bezit van een ue65hu8500
Ik heb nu al veel last van backlightbleeding bij zwart beeld
Zijn er mensen met deze tv die dit probleem ook hebben ?
Ik weet dat samsung in 90 % van de gevallen dit beschouwd als normaal en dit geen garantie is dat lees ik op diverse forums wat natuurlijk een schande is voor zulke dure toestellen en dat dit niet vermeld wordt
Ik ga zelf komende week eerst langs de winkel voor ik naar samsung ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:06
Ik vind het probleem nog moeilijk te pinpointen maar ik heb het idee dat het geluid op mijn UE65HU7500 erg flets en dof klinkt. Ik heb het vermoeden dat het aan de recentelijke update ligt. Normaal werkt het wel als ik het toestel van de stroom af haal en ff wacht..maar het blijft erg dof klinken. Iemand anders met soortgelijk probleem de laatste paar dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zmaster schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:30:
Ik vind het probleem nog moeilijk te pinpointen maar ik heb het idee dat het geluid op mijn UE65HU7500 erg flets en dof klinkt. Ik heb het vermoeden dat het aan de recentelijke update ligt. Normaal werkt het wel als ik het toestel van de stroom af haal en ff wacht..maar het blijft erg dof klinken. Iemand anders met soortgelijk probleem de laatste paar dagen?
Jou idee is correct dit is gekomen door de laatste 2 update's en het klopt ook als je hem even van stroom afhaalt en hij start op is het geluid goed zet je hem normaal uit dan ben je weer terug vanaf er zit een fout in de firmware waar de subwoofer niet goed werkt de instellingenn worden niet onthouden.
ik wacht ook op de juiste firmware die dit euvel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:33:
Sinds een maand zijn wij in het bezit van een ue65hu8500
Ik heb nu al veel last van backlightbleeding bij zwart beeld
Zijn er mensen met deze tv die dit probleem ook hebben ?
Ik weet dat samsung in 90 % van de gevallen dit beschouwd als normaal en dit geen garantie is dat lees ik op diverse forums wat natuurlijk een schande is voor zulke dure toestellen en dat dit niet vermeld wordt
Ik ga zelf komende week eerst langs de winkel voor ik naar samsung ga
Ik heb daar geen last van zwart is zwart heb je daar een foto van gemaakt ?
als het erg extreem is kan je gewoon samsung voor bellen.
Het enigste waar ik me aan ergert is het geluid die door de update is verpest ben nu verplicht om alles via de versterker te laten lopen nu klinkt het alsof ik naar een transistor radio zit te luisteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn nu op vakantie maar ik zal vrijdag een foto plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben het geluid ook via de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 16:17:
[...]
Heb je het dan over een cash-back actie of Media Markt BTW dagen?
Hetzelfde als waar hautessa al wat meer details over gaf (waarvoor dank): een cashback van Samsung. Zou eind volgende week meer bekend over moeten worden, en erg interessant zijn. Volgens mij een prima moment voor een grotere tv. Helemaal mooi om zo'n cashback te combineren met een goed uitonderhandelde prijs bij je favoriete bruingoedzaak. :)
Was benieuwd wat de volgende generatie tv's zou brengen, had geen haast om voor de feestdagen iets te kopen, dus heb de CES afgewacht. Hoewel kwantum dots wel hip klinken, geloof ik niet dat ik hoef te wachten op een groter kleurenspectrum en meer helderheid waarvoor voorlopig geen bronmateriaal beschikbaar is maar wel veel extra euri's moeten worden neergelegd. HD tv kanalen beginnen nu langzaamaan mainstream te worden, dus is de stap naar een 4K tv al bijna overkill. Maar goed, kan vast ook geen kwaad. Zal tzt eens gaan kijken welke graka in mijn htpc moet om die resolutie te kunnen uitsturen - tegen de tijd dat ik 4K materiaal heb om er op af te spelen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Hebben jullie tips voor winkels in Haarlem en/of Amsterdam en omstreken, waar goed mee te dealen is rondom de aanstaande CB-actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Klopt het dat de cashback actie niet voor het 48 model gaat gelden? Mij werd verteld dat het 55inch model €400 korting krijgt. Zit daarom te twijfelen tussen 48/55. Zit meestal op een krappe 3m afstand max iets van 4m. Het 55inch model oogt echt huge als ik het uitmeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

HammerNL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:14:
Klopt het dat de cashback actie niet voor het 48 model gaat gelden? Mij werd verteld dat het 55inch model €400 korting krijgt. Zit daarom te twijfelen tussen 48/55. Zit meestal op een krappe 3m afstand max iets van 4m. Het 55inch model oogt echt huge als ik het uitmeet.
Yupsz, you're right.

Maar de 48" kan ook, de curved H8000>200,00.

[ Voor 5% gewijzigd door hautessa op 14-01-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
HammerNL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 00:14:
De meningen zijn verdeeld, maar op 3 meter zou ik 55" ook te groot vinden.. Vanaf 4 meter is de keuze makkelijk ;)
Heb zelf de 55" een tijdje op 3 meter afstand gehad.. met name bij lezen van ondertiteling had ik dan het idee iets van het beeld te missen omdat het scherm dan deels uit je gezichtsveld valt als je op de ondertiteling focust, en je meer met je ogen aan het "zoeken" bent in het beeld.
De algemene ervaring is natuurlijk wel meer als in een bioscoop.. Vraag is of je het voor normale tv uitzendingen ook lekker vindt kijken, zeker nu er nog veel SD materiaal wordt vertoond.

Maar anderen zweren bij "hoe groter hoe beter", blijft kwestie van smaak (en/of acceptatie door moeders de vrouw :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe software update 1027.1 probleem doet nog voorts met geluid snap niet dat ze dat kunnen fixen samsung lees nu eens de klachten van gebruikers subwoofer blijft uit alleen als de tv van stroom afgehaald word is het goed, daarna niet meer als deze uitgezet word met de remote...

Tv in fabrieksinstellingen gedaan probleem blijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
hautessa schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:32:
[...]

Yupsz, you're right.

Maar de 48" kan ook, de curved H8000>200,00.
Oké duidelijk. Ik heb dan zelf weer minder met curved en als ik het goed heb, ga ik dan van 4K naar FHD. Het is wel een optie natuurlijk, gezien het prijsverschil.
CyBeRSPiN schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:41:
[...]

De meningen zijn verdeeld, maar op 3 meter zou ik 55" ook te groot vinden.. Vanaf 4 meter is de keuze makkelijk ;)
Heb zelf de 55" een tijdje op 3 meter afstand gehad.. met name bij lezen van ondertiteling had ik dan het idee iets van het beeld te missen omdat het scherm dan deels uit je gezichtsveld valt als je op de ondertiteling focust, en je meer met je ogen aan het "zoeken" bent in het beeld.
De algemene ervaring is natuurlijk wel meer als in een bioscoop.. Vraag is of je het voor normale tv uitzendingen ook lekker vindt kijken, zeker nu er nog veel SD materiaal wordt vertoond.

Maar anderen zweren bij "hoe groter hoe beter", blijft kwestie van smaak (en/of acceptatie door moeders de vrouw :+)
Thx voor de input.

Gisteren even 'ghetto style' een kartonnen mal gemaakt. Ik geloof best dat alles na een tijdje went, maar het blijft (zelfs voor mij en niet alleen moeders de vrouw :+ ) een groot gevaarte aan de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:45:
Nieuwe software update 1027.1 probleem doet nog voorts met geluid snap niet dat ze dat kunnen fixen samsung lees nu eens de klachten van gebruikers subwoofer blijft uit alleen als de tv van stroom afgehaald word is het goed, daarna niet meer als deze uitgezet word met de remote...

Tv in fabrieksinstellingen gedaan probleem blijft..
Mij is de laatste week ook opgevallen dat het geluid vreemd is gaan klinken. Ik had al zo een vermoeden dat het aan de software lag. Jammer om te horen dat het nog altijd zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
Ben het er eigenlijk helemaal mee eens. 55 inch op 3 meter afstand is gewoon erg groot. Ik zit op 2,5-3 meter afstand van de tv en heb de 48 inch. Een vriend van me heeft de 55 inch en zit 3-4 meter van de tv af. Op zijn favoriete plek is het zeker 4 meter. Ik zou dus in jouw geval voor de 48 inch gaan...

Echter, is het zo dat je pas echt voordeel gaat hebben van UHD/4k als je er dicht op zit en het scherm groots is. Mijn advies is dan ook te denken aan de toekomst. Schermen worden steeds groter. Eerst was 40-42inch de standaard. Nu is 46-50 inch de standaard. Over een paar jaar hebben veel mensen hun tv vernieuwd en hebben een 55 inch hangen. Jij hebt dan een 48 inch die dan stuk klein oogt. Daarbij zie je minder van het prachtige beeld dan aangezien er veel betere videokwaliteit beschikbaar is. Dan wel 4k.
Dus ook al heb ik zelf de 48inch en denk ik dat de 55inch bij mij echt aan de grote kant is, zou ik toch een 55 adviseren met het oog op de toekomst. Heb zelf ook wel een beetje spijt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:55
opa_paul schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:01:
Ben het er eigenlijk helemaal mee eens. 55 inch op 3 meter afstand is gewoon erg groot. Ik zit op 2,5-3 meter afstand van de tv en heb de 48 inch. Een vriend van me heeft de 55 inch en zit 3-4 meter van de tv af. Op zijn favoriete plek is het zeker 4 meter. Ik zou dus in jouw geval voor de 48 inch gaan...

Echter, is het zo dat je pas echt voordeel gaat hebben van UHD/4k als je er dicht op zit en het scherm groots is. Mijn advies is dan ook te denken aan de toekomst. Schermen worden steeds groter. Eerst was 40-42inch de standaard. Nu is 46-50 inch de standaard. Over een paar jaar hebben veel mensen hun tv vernieuwd en hebben een 55 inch hangen. Jij hebt dan een 48 inch die dan stuk klein oogt. Daarbij zie je minder van het prachtige beeld dan aangezien er veel betere videokwaliteit beschikbaar is. Dan wel 4k.
Dus ook al heb ik zelf de 48inch en denk ik dat de 55inch bij mij echt aan de grote kant is, zou ik toch een 55 adviseren met het oog op de toekomst. Heb zelf ook wel een beetje spijt.

Succes
Ik heb zelf de UE55HU7500. Ik schrok me helemaal kapot toen de doos werd afgeleverd! Nu, een half jaar later, weet ik niet beter en geniet met volle teugen van dit prachtige apparaat. Wij zitten ongeveer 3 a 4 meter van de tv af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
hier hetzelfde ik zit er 3 a 4 meter af en had eigenlijk liever voor 65 inch gegaan als het prijsverschil minder was geweest

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik ben het toch eens me opa_paul. Heb een afweging gemaakt omdat ik niet heel ver van mijn TV af zit (net 2 meter). Voor mij was de 55inch echt te groot en ben uiteindelijk bij de 48 gebleven (heb hem omgeruild).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 16:06
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:48:
[...]

Jou idee is correct dit is gekomen door de laatste 2 update's en het klopt ook als je hem even van stroom afhaalt en hij start op is het geluid goed zet je hem normaal uit dan ben je weer terug vanaf er zit een fout in de firmware waar de subwoofer niet goed werkt de instellingenn worden niet onthouden.
ik wacht ook op de juiste firmware die dit euvel oplost.
Thanks! Afwachten dan maar... |:(
Pagina: 1 ... 16 ... 42 Laatste