Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsie25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11-2023

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Jaguar645 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 17:21:
[...]

Geen probleem! Wat ben jij uiteindelijk kwijt geweest?
Ik ben niet voor Apollo uiteindelijk gegaan vanwege geografische redenen. Wel een mooie deal kunnen sluiten en de tv voor 2550 excl. de cashback mee kunnen nemen.

AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsie25

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

jokapo schreef op maandag 22 december 2014 @ 22:52:
Heb vandaag mijn ue48hu7500 maar eens opgehangen. Het geluid over de optische kabel naar mijn denon avr-2808 gestuurd. Moet ik nog wat veranderen aan mijn versterker qua settings? Het lijkt namelijk of dat de bas in eens stukken minder is als toen ik hem op mijn oude samsung via hdmi liet lopen.
Ik heb een Denon AVR 2000 en geen problemen of ander geluid ten opzichte van wat het was. Het geluid van de tv zelf is trouwens wel erg slecht vergeleken de samsung die ik had.

AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag remote sessie gehad van samsung ivm de netflix app en inderdaad een hard reset van de tv moeten doen om netflix aan de praat te krijgen. Es zien of ie hier stand houdt... Idd vervelend remzor, en vreemd dat ie bij sommigen wel gewoon direct werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joergan
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik had ook steeds problemen met netflix op de 55hu7500. Nu ik handmatig de dns van de tv op 8.8.8.8 gezet heb, nooit meer problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxPoweR schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:15:
Heeft iemand al een firmware update gedaan naar 1025? Ik heb nadien geen subwoofer geluid meer, alles klinkt heel vlak nu. Subwoofer geluid komt wel terug nadat ik de stroom stekker eruit heb getrokken, maar nadat de tv weer een tijdje uitstaat en weer aan doet is de subwoofer geluid weer weg. Tv al gereset maar dat helpt niet. Ook merk ik met 1025 dat de motion plus niet meer vlekkeloos loopt, het stottert nu meer. Heeft iemand dit ook?
Hallo ik las dat jij dat probleem ook had met dat geluid sinds de update 1025 krijg het ook niet meer goed is niet aan te horen,voor deze update was het goed heb ondertussen de nieuwere 1026 erop nog steeds het geluid wat je omschrijft heb je dit nog kunnen oplossen ?
Ik hoor graag het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 23:11

MaxPoweR

-=StopTech=-

Het subwoofer probleem is nog niet verholpen in firmware 1026, alleen hoef ik nu niet meer de stroomstekker eruit te trekken om het weer goed te krijgen. In de menu>algemeen> moet je "Samsung Instant aan" op uit zetten, het probleem zit hier in. Vervolgens zet je de tv weer in en uit standby en de subwoofer is weer terug. Samsung vertelde mij ook dat nu Instant Aan op uit staat dat er mogelijk andere problemen voor kunnen komen omdat de tv nu sneller uit en aan gaat en niet ideale is. Voor als nog heb ik nog geen problemen ondervonden nu Instant Aan uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het is nu goed wat er nu gebeurd is dat hij helemaal uit gaat je ziet het logo van samsung nu je kan het vergelijken met de stekker eruit en erin vindt dat niet zo handig de voeding krijg tuurlijk ook wat te verduren maar gebruik normaal de audio receiver voor geluid.ik denk zelf even wachten op een nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsie25

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Verwijderd schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:06:
[...]

Hallo ik las dat jij dat probleem ook had met dat geluid sinds de update 1025 krijg het ook niet meer goed is niet aan te horen,voor deze update was het goed heb ondertussen de nieuwere 1026 erop nog steeds het geluid wat je omschrijft heb je dit nog kunnen oplossen ?
Ik hoor graag het antwoord.
Mijn geluid van de tv is ook niet om aan te horen. Aangezien ik hem net heb weet ik niet of dat voorheen beter was. Ik laat hem standaard over mijn Denon lopen waardoor ik wel goed geluid heb. Echter voor zo'n dure tv zou het eigen geluid eigenlijk goed moeten zijn...

Verwijderd

Hallo ik weet niet welke type tv en welke firmware je nu heb in het toestel ,als je firmware 1025 of 1026 heb als je deze niet heb dan even software auto updaten uitzetten.
dit kan je zien in het menu -systeem -ondersteuning-software update
kan je het testen zet de tv op normaal kanaal zonder de Denon als het geluid blikkerig klinkt of warm het klinkt zo als radiogeluid zonder bas en lage tonen.

• thelonius35
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-09-2024
hallo,
Ik ben ook van plan om een 55 inch hu7500 te kopen maar zie in duitsland prijzen van 1690 euro http://www.idealo.de/prei..._-ue55hu7500-samsung.html ) gaat dat wel goed met de apps?? je kunt toch gewoon land kiezen en taal? of terugzetten naar fabrieks instelling. heeft iemand daar ook ervaring mee??

Verwijderd

Ja dat kan geen probleem kan je gewoon kopen in duitsland alleen voor reparatie weet ik niet hoe dat gaat in nederland aangezien die in Duitsland gekocht is.

• thelonius35
dank voor de reactie ik zie daar ook een 7590?? maar kan het verschil niet vinden met de 7500

• thelonius35
Ik heb nog een vraag ... is het makkelijk om plex te installeren op de tv want ik draai nu met een chromecast en plexserver op de pc en plex for android op de tablet .

• thelonius35
yes staat gewoon op youtube.....https://www.youtube.com/watch?v=KFx0hJRl-C8

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
thelonius35 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:24:
dank voor de reactie ik zie daar ook een 7590?? maar kan het verschil niet vinden met de 7500
7500 is algemene betiteling voor het eu model. 7590 is het typenummer voor Duitsland. Sommige functies kunnen daar uitgeschakeld zijn ivm zaken die daar wel of niet beschikbaar zijn. Echter kun je deze in de fabrieksmodus weer aan of uit zetten. In de basis is het precies dezelfde tv.

Ik wil deze tv misschien gaan kopen maar twijfel over de hoge inputlag bij gaming die ik hier en daar tegenkom bij het lezen van reviews. Vooral bij shooters zou dit een probleem zijn. Nou speel ik die eigenlijk op de pc , maar is er iemand die daar hier iets zinnigs over kan zeggen? De bedoeling is om er een ps4 aan te hangen.

[ Voor 25% gewijzigd door Qpido80 op 25-12-2014 14:05 ]

• fritsie25

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:03:
Hallo ik weet niet welke type tv en welke firmware je nu heb in het toestel ,als je firmware 1025 of 1026 heb als je deze niet heb dan even software auto updaten uitzetten.
dit kan je zien in het menu -systeem -ondersteuning-software update
kan je het testen zet de tv op normaal kanaal zonder de Denon als het geluid blikkerig klinkt of warm het klinkt zo als radiogeluid zonder bas en lage tonen.
Ik heb de ue65hu7500 en heb daarbij de firmwareversie 1025. Het geluid is daarbij zoals jij hebt beschreven...

• hautessa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2024

hautessa

5620Wp

thelonius35 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 10:12:
hallo,
Ik ben ook van plan om een 55 inch hu7500 te kopen maar zie in duitsland prijzen van 1690 euro http://www.idealo.de/prei..._-ue55hu7500-samsung.html ) gaat dat wel goed met de apps?? je kunt toch gewoon land kiezen en taal? of terugzetten naar fabrieks instelling. heeft iemand daar ook ervaring mee??
Zal geen UE55Hu7500LXXN zijn. Ziggo/upc module zal dus niet out-of-the-box werken. Je moet met een laptop de tv herprogrammeren naar benelux model. Op zich niet heel spannend, maar het mag niet voor de garantie.

Wil je niet liever voor 50 euro meer een NL model? Je zal toch ook verzendkosten moeten betalen danwel brandstof nodig zijn om hem in Duitsland te halen?

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Als die software nou eens definitief gefixed wordt. Lees zoveel problemen over het geluid, daar word ik niet vrolijk van.

Fixen ze dat, dan is het weer mijn topkandidaat. Want het scherm is erg mooi, en daar gaat het toch om. Alleen geluid moet natuurlijk wel in orde zijn.

Maar ze zijn er al zo lang mee aan het kloten, dat ik betwijfel of het nog goed komt.

Ben dit al een jaar in de gaten aan het houden op heel veel forums. Maar nog steeds problemen helaas.

Verwijderd

Het is jammer dat je de oude firmware niet terug kan zetten waar het waar wel mee goed was versie 1024 liep goed.Het is dat de tv update ook als hij uitstaat als het nog goedkomt zet ik de automatische update gewoon uit dan lees ik wel de change van de firmware is.

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een ue55hu7500 i.c.m. een h/k avr 158 aangesloten met hdmi. Geluid gaat via ARC. Ik heb zelf geen problemen met de audio. ARC werd in eerste instantie wel gestoord door het aansluiten van een Mede8er mediaspeler, maar na het doorknippen van het CEC draadje in de hdmi had ik hier geen last meer van. Ik heb een tv/internet abonnement van Ziggo. Router functie van de ziggo modem uitgeschakeld en zelf een nieuwe router gekocht (netgear wdnr 3700). Hier heb ik ook mij NAS op aangesloten (Synology ds 213+). Ik heb bij Netflix 1x een storing gehad. Hij wou niks meer afspelen, kreeg de melding 'Deze aflevering is tijdelijk niet beschikbaar'. Enige oplossing was de voedingsstekker van de tv eruit. Al met al dus heel tevreden met de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 22:35

aKra

Intentionally left blank.

hautessa schreef op donderdag 25 december 2014 @ 15:45:
[...]

Zal geen UE55Hu7500LXXN zijn. Ziggo/upc module zal dus niet out-of-the-box werken. Je moet met een laptop de tv herprogrammeren naar benelux model. Op zich niet heel spannend, maar het mag niet voor de garantie.

Wil je niet liever voor 50 euro meer een NL model? Je zal toch ook verzendkosten moeten betalen danwel brandstof nodig zijn om hem in Duitsland te halen?
Voor 50 Euro meer, waar dan...

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-06 19:01
Bij mij werkt alles perfect op de tv behalve dat ik regelmatig last heb met Netflix.
Het geluid staat bij mij volledig op extern en heb via een optische kabel naar mijn versterker met ingebouwde DAC.
Moet wel zeggen dat ik stereo speel een geen 5.1, daardoor staat de instelling in de TV op PCM.
Misschien dat ik daardoor geen geluidsproblemen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het testen op je tv luisteren via eigen speaker van tv dan hoor je het wel.
netflix werkt perfect nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
aKra schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 01:18:
[...]

Voor 50 Euro meer, waar dan...
Online is hij hier het goedkoopst:

https://www.plasmavisie.n...500&utm_campaign=tweakers

Ga je echter naar een winkel toe kun je hem ook voor rond de 2K krijgen waarbij je ook nog eens €200 cashback hebt van Samsung. Dat ik vorige week mijn Samsung UE65 kocht bij Apollo hadden ze de UE55 voor €1975 als actie staan. Met de cashback erbij scheelt de prijs ineens niet zoveel meer met de Duitste prijs en heb je iig wel een goed gecertificeerd NL model! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 11:41
een goed gecertificeerd NL model!
Dat is ook maar een wassen neus, mijn toestel was eerst gecertificeerd en na een systeemupdate niet meer.
Staar je daar niet blind op.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco270
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02-2024
In België is er een cashbackactie voor o.a. de UE48HU7500 van 100 euro en 6 maanden Netflix. Volgens de voorwaarden kan je de tv kopen in België en wonen in Nederland. Na de cashback is de tv nog maar 1199 met 6 maanden Netflix. Iemand ervaring met deze winkel of kopen in België?

http://www.artencraft.be/...48-ultra-hd-led-3d-212185

Actie: http://www.artencraft.be/...msung-1/samsung-netflix-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:19
Marco270 schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 20:42:
In België is er een cashbackactie voor o.a. de UE48HU7500 van 100 euro en 6 maanden Netflix. Volgens de voorwaarden kan je de tv kopen in België en wonen in Nederland. Na de cashback is de tv nog maar 1199 met 6 maanden Netflix. Iemand ervaring met deze winkel of kopen in België?

Actie: http://www.artencraft.be/...msung-1/samsung-netflix-1
Eigenlijk te mooi om waar te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco270
MilesD. schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 08:42:
[...]

Eigenlijk te mooi om waar te zijn...
Dat dacht ik ook, maar ik twijfel wel om hem nog even dit jaar te bestellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertvanderiet
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-09 15:15
Heb net even gechat met Samsung medewerker, met de vraag:

Gisteren weer een update, naar 1026.
Waar kan ik de releasenotes van deze updates vinden?

Hij geeft aan:
Ik heb 't voor u uitgezocht en deze worden helaas niet uitgegeven door Samsung. Ik heb er persoonlijk ook geen inzage in, 't spijt me.

Nergens een andere bron?

[ Voor 55% gewijzigd door albertvanderiet op 27-12-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco270
Kon het niet laten.....ik heb de UE48HU7500 net besteld bij Art en Craft.
1299 dan nog de cashback van 100 euro en 6 maanden Netflix!
Kon deze aanbieding niet laten lopen......

Nu even wachten tot komende dinsdag (hoop dat alles goed gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of dit normaal is, ik heb wifi op de tv ingeschakelt maar als ik wil game op mijn xbox 360 verbreek ik mijn wifi verbinding op de tv omdat anders bij xbox live hapert maar als ik weer wifi aan wil zetten op de tv moet ik steeds weer het wachtwoord opnieuw invullen maar waarom doet die dat niet automatisch ? zoals op de pc bevoorbeeld.

55hu7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marco270 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 08:47:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik twijfel wel om hem nog even dit jaar te bestellen.....
Bij Electroplace in Rotterdam geinformeerd komt deze ook op 1299 daar moet dan de 100€ cashback nog vanaf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:54:
[...]

Bij Electroplace in Rotterdam geinformeerd komt deze ook op 1299 daar moet dan de 100€ cashback nog vanaf .
Wat een enorme prijserosie....in relatief korte tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MilesD. schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 13:56:
[...]

Wat een enorme prijserosie....in relatief korte tijd!
Valt wel mee toch?
Heb de 55 inch sinds Mei maar was toen al 1525,- netto incl verz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu op zoek naar een 8500 65 inch uitvoering .Iemand een mooie prijs gezien/ gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Even een vraag in de groep gooien. Ik woon in het Ziggo gebied en onze 55 inch is uitgerust met 2 tuners. Daar heb je echter geen zak aan want als ik Ned 1 kijk kan ik bv Ned 2 niet opnemen. Ook direct de reden dat er nog geen HDD aan vast is geknoopt.

Maar zoals het nu lijkt komt medio 2015 er wat verandering in het Ziggo gebeuren door de overname door het moederbedrijf van UPC. We krijgen dan net als in het UPC gebied deels ongecodeerde TV-kanalen.

Dus mijn vraag, heb ik dan wel wat aan 2 tuners. Zijn er dus mensen in het UPC gebied die deze theorie kunnen bevestigen of ontkrachten.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napalm schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:20:
Even een vraag in de groep gooien. Ik woon in het Ziggo gebied en onze 55 inch is uitgerust met 2 tuners. Daar heb je echter geen zak aan want als ik Ned 1 kijk kan ik bv Ned 2 niet opnemen. Ook direct de reden dat er nog geen HDD aan vast is geknoopt.

Maar zoals het nu lijkt komt medio 2015 er wat verandering in het Ziggo gebeuren door de overname door het moederbedrijf van UPC. We krijgen dan net als in het UPC gebied deels ongecodeerde TV-kanalen.

Dus mijn vraag, heb ik dan wel wat aan 2 tuners. Zijn er dus mensen in het UPC gebied die deze theorie kunnen bevestigen of ontkrachten.
Ben hier ook wel benieuwd naar, niet alleen voor opnemen maar ook voor Picture in Picture. Gaat nu alleen met Nederland 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:05:
Ben nu op zoek naar een 8500 65 inch uitvoering .Iemand een mooie prijs gezien/ gehoord?
Dat zou ik ook graag willen weten, prijzen zijn in december alleen maar gestegen... Misschien dalen ze na CES 2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 09:45
Napalm schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:20:

Alle zenders die hier staan beschreven als "Te bekijken zonder smartcard" zijn ongecodeerde zenders. Dus ja...je kan straks 1 zender opnemen en een andere zender kijken, mits deze in het rijtje voorkomen.

Verlopig is het nog niet zover voor half Nederland, eerst zien dan geloven bij Ziggo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Flex schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:30:
[...]

Alle zenders die hier staan beschreven als "Te bekijken zonder smartcard" zijn ongecodeerde zenders. Dus ja...je kan straks 1 zender opnemen en een andere zender kijken, mits deze in het rijtje voorkomen.

Verlopig is het nog niet zover voor half Nederland, eerst zien dan geloven bij Ziggo ;)
Er staat ook niet voor niets medio 2015. Kan dus nog even duren.

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds vandaag de 48 hu 7500. We komen van een 37 inch 720p plasma. Foto's bekijken is een waar genot op 4k vanaf de NAS. We zijn echter nog niet zo overtuigd van bewegende beelden..

Ten eerste stond er allerlei bagger aan om het beeld "nep soepel" te laten lijken. Na dit uitgezet te hebben leken bewegingen al een stuk beter. Het contrast en de kleuren konden ook nog wat aanpassingen gebruiken, dus dit hebben we ook gedaan.

Er is nu echter 1 ding wat ons heel erg stoort; en dat is het enorme verlies van detail in zwarte scènes. Je ziet dat de TV probeert om donkere objecten echt inktzwart te maken, ook als deze niet helemaal zwart horen te zijn, zoals een donker pak. Ik heb zaken als local dimming e.d. al uitgezet, de backlight opgekrikt, helderheid ook, maar het blijft vervelend. Ik zie letterlijk, als iemand in een donkergrijs pak voorbij komt lopen, de zwarttint van het pak veranderen. En soms ook de donkere balken boven en onder het beeld. De TV probeert dus allemaal trucjes toe te passen, net als bij die vervelende motion opties. Ik wil dat niet. Ik wil een puur en natuurgetrouw beeld!

Kan iemand me hierbij helpen? Met bijvoorbeeld kalibratie instellingen o.id.? Ik kom er via google niet helemaal uit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
blupmans schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:15:
Hallo allemaal,

Wij hebben sinds vandaag de 48 hu 7500. We komen van een 37 inch 720p plasma. Foto's bekijken is een waar genot op 4k vanaf de NAS. We zijn echter nog niet zo overtuigd van bewegende beelden..

Ten eerste stond er allerlei bagger aan om het beeld "nep soepel" te laten lijken. Na dit uitgezet te hebben leken bewegingen al een stuk beter. Het contrast en de kleuren konden ook nog wat aanpassingen gebruiken, dus dit hebben we ook gedaan.

Er is nu echter 1 ding wat ons heel erg stoort; en dat is het enorme verlies van detail in zwarte scènes. Je ziet dat de TV probeert om donkere objecten echt inktzwart te maken, ook als deze niet helemaal zwart horen te zijn, zoals een donker pak. Ik heb zaken als local dimming e.d. al uitgezet, de backlight opgekrikt, helderheid ook, maar het blijft vervelend. Ik zie letterlijk, als iemand in een donkergrijs pak voorbij komt lopen, de zwarttint van het pak veranderen. En soms ook de donkere balken boven en onder het beeld. De TV probeert dus allemaal trucjes toe te passen, net als bij die vervelende motion opties. Ik wil dat niet. Ik wil een puur en natuurgetrouw beeld!

Kan iemand me hierbij helpen? Met bijvoorbeeld kalibratie instellingen o.id.? Ik kom er via google niet helemaal uit.

Alvast bedankt!
Ik heb diverse kalibraties geprobeerd, opgezocht in binnen en buitenland maar uiteindelijk enkel en alleen op de filmstand is de allerbeste optie voor een natuurgetrouwe weergave op de 48HU7500.
( maar het blijft een persoonlijke smaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 21:51
Qua kleuren ben ik ook wel tevreden (op de filmstand) maar ik wil gewoon niet dat hij alles kunstmatig zwart gaat maken. Ik ga morgen nog wel eens verder experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:01
Mijn vrouw en ik willen binnenkort een nieuwe TV aan gaan schaffen. Nu zijn we echte filmfanaten en een groot scherm is dus ook wel een must. Op dit moment hebben we een Epson TW-3200 beamer en een 2.40m elektrisch projectiescherm. Deze gaan echter ivm een verbouwing, het huis uit (interesse iemand :) )?

Anyway, we - nou ja, eigenlijk ik :P - zitten te denken aan de UE75HU7500 van Samsung. Ik heb al diverse reviews gelezen en zover ik kan behoordelen, komt dit scherm erg goed uit de bus. Aangezien dit geen goedkoop scherm is, zou ik graag het een en ander willen weten van jullie. Hopelijk kunnen jullie de doorslag geven.

Mijn vragen:
1) Heeft iemand dit of vergelijkbaar scherm en wat is de ervaring mbt clouding en andere beeldartifacten?
2) We willen onze Cisco kabelontvanger/-recorder vervangen met dit scherm. Goed idee? Zo nee, waarom niet?
3) Ik las op een website dat de TV maar EEN gecodeerd kanaal op kan nemen terwijl je met de andere alleen nog maar een ongecodeerd kanaal kan bekijken. Correct?
4) We hebben een Dune media streamer en zijn daar erg tevreden mee. Toch zouden we liever deze wegdoen zodat we minder apparatuur hebben. Het scherm kan streamen en ondersteunt zover ik weet Plex. Goed idee? Zo niet, waarom niet?
5) Kan je op de TV in streaming mode zowel subtitle-sync als lip-sync dynamisch aanpassen - zoals met de Dune -?
6) Het scherm ondersteunt toch Plex?
7) Ik stel aardig hoge eisen aan een TV. Vooral mbt beeldkwaliteit en gebruik/bediening. Wat is jullie ervaring? Denk dan aan zap-snelheid, TV-gids, Netflix, Plex, etc?
8 ) Het scherm ondersteunt HDMI v2.0 volgens de spec (oa rec.2020 4K/60fps). Iemand al ervaring mee? 4K future proof?
9) Als ik mijn versterker op een andere bron dan "TV" zet, schakelt de TV dan automatisch over naar de HDMI ingang - middels HDMI - zodat ik niet op twee apparaten van bron moet veranderen?
10) Is dit scherm een goede keus? Zo niet, andere (betere) alternatieven van 75"?

Alvast super bedankt voor de moeite!

ps: sorry, x-post. Zal de andere verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:01
DutchJudge schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 18:23:
[...]

Dat zou ik ook graag willen weten, prijzen zijn in december alleen maar gestegen... Misschien dalen ze na CES 2015?
65 inch voor 2500 euro. Helaas vanaf 8 januari pas weer leverbaar bij Apollo Almere.

Cashback zou een risico worden.
Gisteren wel elders gekocht voor hetzelfde bedrag.

Bij BCC vroegen ze of ik gek was voor 2500 euro. Hij wilde wel tegemoet komen. 3099,-. Media Markt wilde tot 2600 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

mrc16 schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:26:
[...]

65 inch voor 2500 euro. Helaas vanaf 8 januari pas weer leverbaar bij Apollo Almere.

Bij BCC vroegen ze of ik gek was voor 2500 euro. Hij wilde wel tegemoet komen. 3099,-. Media Markt wilde tot 2600 gaan.
Ik weet niet welke MM jij bent geweest, maar die in Breda keek me aan of dat hij water zag branden toen ik over prijsverlaging begon. Dus maar bij plattetv gekocht uiteindelijk.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokapo schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:23:
[...]

Ik weet niet welke MM jij bent geweest, maar die in Breda keek me aan of dat hij water zag branden toen ik over prijsverlaging begon. Dus maar bij plattetv gekocht uiteindelijk.
Alkmaar is altijd heel makkelijk..... Zelf een simpele huisvrouw krijgt daar korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:20
mrc16 schreef op maandag 29 december 2014 @ 17:26:
[...]

Thanks, ongelooflijk die prijsverschillen... Ik wacht tot de ces 2015 en hoop weer op een 500 euro cashback actie... Misschien dat we een betaalbare 65" uhd oled gaan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:01
jokapo schreef op maandag 29 december 2014 @ 22:23:
[...]

Ik ben bij Media Markt The wall geweest. Voorheen Saturn. Wat heb je uiteindelijk bij plattetv betaald voor de 65 inch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

mrc16 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 11:32:
[...]

Ik ben bij Media Markt The wall geweest. Voorheen Saturn. Wat heb je uiteindelijk bij plattetv betaald voor de 65 inch?
Ik ben voor de 48" gegaan. Mijn reactie ging meer om dat het zo verschillend is qua af kunnen dingen of niet bij de MM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Nieuwe upgrade, 2200.2 beschikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:13
ik heb nu een 46D6500 en wil kijken voor een Samsung UE50HU6900S Zwart.
in de winkel ziet het er wel goed uit, maar heeft iemand deze met elkaar kunnen vergelijken kwa beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
edjetfsi schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:59:
Hier niet UE48HU7500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Misschien nog niet OTA, maar wel via de site: http://www.samsung.com/nl...ons/uhd-tv/UE48HU7500LXXN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MaxPoweR

Heb je de nieuwe software al getest ?

VERSIE : 1026.1 / 2200.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
edjetfsi schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:59:
Waar ik een beetje moe van wordt, is dat Samsung helemaal geen release notes vrijgeeft van de firmware updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 23:11

MaxPoweR

-=StopTech=-

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:11:
@MaxPoweR

Heb je de nieuwe software al getest ?

VERSIE : 1026.1 / 2200.2 :)
Ja, probleem met het geluid is er nog steeds en Smart View doet het ook al niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is erg vervelend dan maar effe afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 22:48
Sinds vandaag ook een hu7500 tv. Is de zap snelheid ook aantepassen in het service menu? Zo ja waar? En zijn er nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan toch niet in het service menu komen of wel ?
en heb jij ook geluids problemen met jou toestel weet niet welke firmware je nu heb als je lager heb dan 1026 zou ik de auto update uitzetten alles na 1024 is slecht zoals de subwoofer die niet meer werkt.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 21:54:
Je kan toch niet in het service menu komen of wel ?
Jawel

Tv op standby

Dan info Menu Mute Power

Dan gaat de tv weer en aan moet je even wachten en komt het service menu te voorschijn. Afsluiten doe je doormiddel van de tv uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja het werkt ik verander er niets aan ben er niet zo bekend mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:03:
haha ja het werkt ik verander er niets aan ben er niet zo bekend mee
Wil alleen weten of de zap snelheid aantepassen is. Bij andere modelen was dat wel zo. Kan het alleen hier niet vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42
Wou je het langzamer zetten dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:54
Zag dit voor 5.1 geluid met Netflix: Smart hub press and hold the select button, you'll get a box that gives the option to update all apps you run.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Dazzie schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 22:22:
[...]

Wil alleen weten of de zap snelheid aantepassen is. Bij andere modelen was dat wel zo. Kan het alleen hier niet vinden.....
Bij de 7 serie gaat het zappen vele malen sneller als de HU7500

[ Voor 94% gewijzigd door jdwrist op 01-01-2015 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
Ja veel
Langzamer. Ik wil voorkomen dat ik tijdens de reclames gaat zappen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 14:05:
Is 3050,00 voor jouw een mooie prijs? (3899,00 advies prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Is er de mogelijkheid om TV op te nemen via mijn NAS die in het netwerk hangt ipv fysiek een HD aan de tv te hangen? Of kan ik beter een USB-stick of HD aansluiten? Zo ja wat geniet de voorkeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
jokapo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:07:
Is er de mogelijkheid om TV op te nemen via mijn NAS die in het netwerk hangt ipv fysiek een HD aan de tv te hangen? Of kan ik beter een USB-stick of HD aansluiten? Zo ja wat geniet de voorkeur?
Gaat zoiezo niet werken dmv wifi/bedraad netwerk. Als je NAS een usb aansluiting heeft, dan zou je hiervoor kunnen kiezen.

Edit:

Gaat ook niet werken want de usb moet door de tv geformateerd worden, dus dan zou de NAS geformateerd worden om op te kunnen nemen :X

[ Voor 14% gewijzigd door Flex op 01-01-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Flex schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:24:
[...]

Gaat zoiezo niet werken dmv wifi/bedraad netwerk. Als je NAS een usb aansluiting heeft, dan zou je hiervoor kunnen kiezen.

Edit:

Gaat ook niet werken want de usb moet door de tv geformateerd worden, dus dan zou de NAS geformateerd worden om op te kunnen nemen :X
Sorry... Ik bedoelde ook kan ik beter een USB-stick of HD aansluiten op de TV aansluiten. Zo ja usb of HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
jokapo schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:41:
[...]

Sorry... Ik bedoelde ook kan ik beter een USB-stick of HD aansluiten op de TV aansluiten. Zo ja usb of HD
Kan beide, zou persoonlijk voor een HD kiezen ivm de opslag grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielssh
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-01-2020
Al een tijdje opzoek naar de 55" versie en vandaag bij Expert gereserveerd voor 1999 en 200 cashback. Door dit topic toch nog een beetje gaan speuren en kwam ik bij electroplace.nl in Rotterdam die hem voor 1899 en 200 cashback aanbied. Nu weet ik dat sommige van jullie hem helemaal goedkoop hebben door de actie uit mei maar weet iemand misschien waar hij nog goedkoper te krijgen is, of dat je er nog wat af kunt lullen bij electroplace?
Bij pixmania kwam ik hem trouwens nog tegen voor 1799 maar is hij niet op voorraad.

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 13 december 2014 een Samsung UE65HU7500 gekocht. Wel even aan het stoeien geweest met de afstellingen. TV gekalibreerd met een speciale Blue Ray Disk. Wat me direct opviel is de steeds oplichtende rand rondom de lijst op het beeldscherm. De witte oplichtende rand van ongeveer 1 cm is goed te zien bij donkere achtergronden zoals donker blauw, donker rood en natuurlijk zwart. Naast deze oplichtende rand ontstaat dan een wat donkerder oppervlak waardoor het beeld wat vlekkerig toont.

Ook zat er bovenin een soort uitgestrekte wolk die bij beweging van lichter beelden zichtbaar wordt. Wat ook opviel is als je niet exact recht voor het scherm gaat zitten maar onder een kijkhoek van 20 tot 30 graden rechts van het beeld de linkerhelft een stuk lichter weergegeven wordt. Ik had net gelezen dat dit backlight bleeding heet. Maar ja, Je kunt nu eenmaal niet met z'n alle recht voor de tv gaan zitten. En een kijkhoek van 20 tot 30 graden is niet zoveel.

Dit probleem aan Samsung voorgelegd hebben het probleem direct goed opgenomen. Selectro heeft een monteur langs gestuurd en deze vond het scherm niet ok. De TV is vandaag opgehaald en er komt een nieuw scherm in. Nu maar hopen dat het met een nieuw scherm weg is want inmiddels heb ik wel gelezen dat er meer klachten zijn en dat ze niet allemaal even goed worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
nielssh schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:47:
Al een tijdje opzoek naar de 55" versie en vandaag bij Expert gereserveerd voor 1999 en 200 cashback. Door dit topic toch nog een beetje gaan speuren en kwam ik bij electroplace.nl in Rotterdam die hem voor 1899 en 200 cashback aanbied. Nu weet ik dat sommige van jullie hem helemaal goedkoop hebben door de actie uit mei maar weet iemand misschien waar hij nog goedkoper te krijgen is, of dat je er nog wat af kunt lullen bij electroplace?
Bij pixmania kwam ik hem trouwens nog tegen voor 1799 maar is hij niet op voorraad.

alvast bedankt _/-\o_
De jongens van Electroplace laten je niet snel de deur uit "zonder doos" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielssh
  • Laatst online: 06-01-2020
MilesD. schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:49:
[...]

De jongens van Electroplace laten je niet snel de deur uit "zonder doos" :+
Aha, Nou ik heb hem bij SmitsArnhem besteld voor 1699 en daarna nog de 200 cashback actie.
Zo laag kon Electroplace niet gaan. Al hadden ze over de telefoon mooie praatjes dat ze de laagste prijs hadden en als we hem ergens goedkoper konden vinden we moesten bellen. Dus scheelt me weer 200 euro. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
wij twijfelen tussen de 55 en 65 inch versie van deze tv. Ik zou ze graag eens allebei willen hebben staan, even tv kijken en dan beslissen. Heeft iemand dit zo al eens voor elkaar gekregen ergens?

Beide laten meenemen door de bezorger en dan checken?
55 inch kopen en daarna inruilen voor een 65 inch?

We twijfelen echt enorm. Dit zou wel een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielssh schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 18:41:
[...]

Aha, Nou ik heb hem bij SmitsArnhem besteld voor 1699 en daarna nog de 200 cashback actie.
Zo laag kon Electroplace niet gaan. Al hadden ze over de telefoon mooie praatjes dat ze de laagste prijs hadden en als we hem ergens goedkoper konden vinden we moesten bellen. Dus scheelt me weer 200 euro. _/-\o_
Wow! En je hebt het dus over de 55inch en niet de 48inch?! Hoe heb je er zoveel afgekregen want de 55inch staat voor 2499 te koop bij smits?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bibosjakie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-08 16:34
@Nielssh

zelfde vraag als Shirvan. Gaat het hier over het 55 inch model?
Zo ja, bij welke verkoper moet ik zijn, voor die prijs zou ik hem ook willen kopen.
Kun je daarnaast aangeven wat de leveringstermijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:22
Qpido80 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 17:19:
wij twijfelen tussen de 55 en 65 inch versie van deze tv. Ik zou ze graag eens allebei willen hebben staan, even tv kijken en dan beslissen. Heeft iemand dit zo al eens voor elkaar gekregen ergens?

Beide laten meenemen door de bezorger en dan checken?

55 inch kopen en daarna inruilen voor een 65 inch?

We twijfelen echt enorm. Dit zou wel een uitkomst zijn.
Gewoon beide bestellen, opstellen ( geen zenders inprogrammeren, niet op de voet zetten, etc!!) en dan 1 terugsturen onder koop op afstand.

het is namelijk een uitprobeerrecht en je mag gewoon het toestel voorzichtig uit de doos halen en testen.

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 03-01-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik ben er na het lezen van alle positieve geluiden (en uiteraard ook de bevindingen van eigenaren met een maandagochtend model) wel van overtuigd geraakt dat dit toch wel de tv voor ons is.

Het enige puntje waar ik nog steeds niet echt een antwoord op heb is hoe de tv omgaat met de CI+ module en Ziggo.
Ik heb geen interactieve tv van Ziggo en heb dit ook niet nodig. (Ik begrijp niet dat mensen naar tv willen kijken en gelijktijdig twee andere zenders op willen nemen!?)
Ik heb dus de gewone CI+ module met een kaartje van Ziggo erin. De TV is niet Ziggo gecertificeerd. Maar werkt dan alles gewoon goed? Ik wil geen losse decoder, maar wel deze tv.
Ik kom van een 47" LG tv af die ook niet gecertificeerd was, maar daar werkt alles prima op.

Wie heeft deze configuratie zelf thuis staan en kan mij vertellen dat het gewoon goed werkt? Ook na de laatste software updates.

Alvast hartelijk dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Marc2304 op 03-01-2015 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hautessa schreef op woensdag 31 december 2014 @ 19:46:
[...]

Is 3050,00 voor jouw een mooie prijs? (3899,00 advies prijs)
Niet echt , heb aanbieding bij Electroplace / Radio von Burg 2999€ en dan nog 200€ cashback ( tot 4 januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:58:
[...]

Niet echt , heb aanbieding bij Electroplace / Radio von Burg 2999€ en dan nog 200€ cashback ( tot 4 januari)
Tot 4 Januari. Dan mag je wel opschieten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc2304 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 19:54:
Ik ben er na het lezen van alle positieve geluiden (en uiteraard ook de bevindingen van eigenaren met een maandagochtend model) wel van overtuigd geraakt dat dit toch wel de tv voor ons is.

Het enige puntje waar ik nog steeds niet echt een antwoord op heb is hoe de tv omgaat met de CI+ module en Ziggo.
Ik heb geen interactieve tv van Ziggo en heb dit ook niet nodig. (Ik begrijp niet dat mensen naar tv willen kijken en gelijktijdig twee andere zenders op willen nemen!?)
Ik heb dus de gewone CI+ module met een kaartje van Ziggo erin. De TV is niet Ziggo gecertificeerd. Maar werkt dan alles gewoon goed? Ik wil geen losse decoder, maar wel deze tv.
Ik kom van een 47" LG tv af die ook niet gecertificeerd was, maar daar werkt alles prima op.

Wie heeft deze configuratie zelf thuis staan en kan mij vertellen dat het gewoon goed werkt? Ook na de laatste software updates.

Alvast hartelijk dank.
Tv werkt perfect met een ci+ module. Zorg alleen wel dat je een module van het laatste type hebt die interactieve tv ondersteunt. Ook als je hier geen gebruik van wilt maken. Anders blijft de tv volgens mij zeggen bij het opstarten dat die de ci module niet kent of ondersteunt. Werkt overigens wel, alleen elke keer die melding lijkt me irritant. Maar met een recente ci+ module werkt het perfect, ook het interactieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:41:
[...]

Tv werkt perfect met een ci+ module. Zorg alleen wel dat je een module van het laatste type hebt die interactieve tv ondersteunt. Ook als je hier geen gebruik van wilt maken. Anders blijft de tv volgens mij zeggen bij het opstarten dat die de ci module niet kent of ondersteunt. Werkt overigens wel, alleen elke keer die melding lijkt me irritant. Maar met een recente ci+ module werkt het perfect, ook het interactieve.
Bedoel jij de mededeling,
"Zender is gecodeerd CI+ module of smartcard niet herkend.
Controleer of deze op de juiste wijze in de TV module zit"
Dit komt nl bij mij steeds meer voor, inmiddels ben ik zover na herhaaldelijk contact met Samsung dat coax kabel (2x) AOP (2x) de smartcard Smit CI+ V 1.3incl. houder ook is vervangen.
Ik gebruik een Hirschman kabel(tje) 1,5 mrt. UE48HU7500
Wie herkend dit en heeft hier ook last van...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:41:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie. Goed om uit eerste hand te horen dat het gewoon werkt. Kun je ook aangeven welke module jij gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc2304 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Hartelijk dank voor je reactie. Goed om uit eerste hand te horen dat het gewoon werkt. Kun je ook aangeven welke module jij gebruikt?
Ik gebruik de CI+ module van Smit.
Dat schijnt de betere te zijn.
http://www.plasma-discoun...ci-ziggo-1650-versie.html

Nu hopen dat Ziggo snel de versleuteling van de zenders haalt zodat we kunnen opnemen en picture in picture kunnen gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MilesD. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:49:
[...]

Dit komt nl bij mij steeds meer voor, inmiddels ben ik zover na herhaaldelijk contact met Samsung dat coax kabel (2x) AOP (2x) de smartcard Smit CI+ V 1.3incl. houder ook is vervangen.
Die melding heb ik nog niet gehad! Mijn tv zit momenteel nog op een oude dunne coax aangesloten.. (nieuwe CAI kabels ontvang ik deze week). Mijn ontvangst is nu dus ook nog niet 100%, National Geographic stoort nog. Maar desondanks de slechte ontvangst heb ik die melding nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Ik gebruik de CI+ module van Smit.
Dat schijnt de betere te zijn.
http://www.plasma-discoun...ci-ziggo-1650-versie.html

Nu hopen dat Ziggo snel de versleuteling van de zenders haalt zodat we kunnen opnemen en picture in picture kunnen gebruiken. :)
Bedankt Topone. Neem ik die meteen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marc2304 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:21:
[...]

Bedankt Topone. Neem ik die meteen mee.
Zorg wel dat je laatste versie hebt.. de 1.3. Twijfel nu of degene die in de link staat de juiste is.

Dit is hem:
http://www.mediamarkt.nl/...69,858354.html?langId=-11

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:11:
[...]

Zorg wel dat je laatste versie hebt.. de 1.3. Twijfel nu of degene die in de link staat de juiste is.

Dit is hem:
http://www.mediamarkt.nl/...69,858354.html?langId=-11
Daar ga ik rekening mee houden. Zal ook in de winkel nog navraag doen.
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag de Smit ci+ 1.3 bij de BCC gekocht. De Neotion ci+ 1.2 module wilde nog wel eens tijdens het kijken de sleutel voor het decoderen vergeten.

Kaart werkt prima in de ue65hu7500, zit in Ziggo gebied. Interactieve tv werkt ook prima. De melding van de rode knop is op de tv gelukkig uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Als nu bij de ces de opvolgers komen van de hu7500 en 8500.

Hoe gaat dat dan bij tvs die iets nieuws hebben zoals nu 4k? Volgende generatie beter en goedkoper? Of beter en beginnen weer op de eerste prijs van de hu7500 en 8500?

Of kan je daar nu geen zinnig woord over zeggen?

(Volg de tv wereld nu pas een dik jaar, dus geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Heeft er iemand hier een echt goede tip voor het calibreren van de 7500 (heb zelf de 48 inch). Ik ben al een tijd aan het stoeien met de instellingen maar ik heb er helaas te weinig verstand van om er iets moois van te maken. Wellicht wilt iemand zijn instellingen met mij delen? :). Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Caliberen is met de nieuwe software versies niet echt meer nodig, de Film modus met kleuren Warm1 is bijna perfect. de calibratie instellingen bij de vroege reviews zijn niet meer van toepassing. motion plus en dynamic contrast kun je naar eigen inzicht instellen. (of uitzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Ik wilde graag vragen of meer mensen last hebben van het feit dat Dolby Digital audio op de ingebouwde netflix app na het beeld komt, er zit dus meer vertraging op het geluid dan het beeld en dat krijg ik niet gecorrigeerd met de delay in het audio menu. stereo is het wel prima. (ik heb de 65" hu7500 via optical aan versterker verbonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:27

Crusader

Arc Nature

Daar heb ik voornamelijk last van bij Pathé Thuis. Delay menu lijkt niet veel uit te maken dan. Netflix ook een klein beetje, maar daar is het verschil niet zo heel erg op te merken, niet hinderlijk.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Louike1980 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 11:54:
Caliberen is met de nieuwe software versies niet echt meer nodig, de Film modus met kleuren Warm1 is bijna perfect. de calibratie instellingen bij de vroege reviews zijn niet meer van toepassing. motion plus en dynamic contrast kun je naar eigen inzicht instellen. (of uitzetten)
Bedankt voor de informatie! Ik ga dit zo meteen eens proberen. Enig idee of dit voor gaming ook goede resultaten geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Laatst online: 17-09 09:55
MilesD. schreef op zondag 04 januari 2015 @ 08:49:
[...]

Ik krijg deze melding vrijwel altijd bij het opstarten van de tv,...duurt ongeveer 3 seconden daarna geen enkel probleem meer. Ik heb de UE55HU7500 in combinatie met Ziggo Z2 met een Smit 1.3 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:42
Hier ook bij opstarten, soms.. en gaat dan snel weer weg. Duurt paar seconde om de module op te starten gok ik, of om de laatste decryptiesleutel op te vangen.
En heel soms heb ik het ook bij schakelen tussen HDMI en tuner, moet dan tv opnieuw starten.
Mijn vermoeden is dat het ligt dat aan de dubbele tuner icm CI+ die maar 1 zender tegelijk can decoderen en hij dan met de verkeerde tuner aan de slag is, maar nooit echt uitgezocht. Komt bij mij gelukkig zeer zelden voor (55HU7500 icm 1.3 Smit).
Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste