Is het alleen de 65inch van de HU7500 die onbetrouwbaar is?
Verwijderd
Ik heb de 65 inch sinds mei, zou niet weten wat er onbetrouwbaar aan is. Zit op zo'n 2,5 meter afstand en het is een prima beeld. In het begin even zoeken naar de juiste instellingen, zodra je die hebt is het genieten.
2,5 Meter van een 65 inch tv af? Dat is echt niet helemaal normaal hoor... Mijn god, die krijgt al een epileptisch insult bij het kijken van een tennis wedstrijd!Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:41:
Ik heb de 65 inch sinds mei, zou niet weten wat er onbetrouwbaar aan is. Zit op zo'n 2,5 meter afstand en het is een prima beeld. In het begin even zoeken naar de juiste instellingen, zodra je die hebt is het genieten.
Verwijderd
Daarom kijk ik geen tennis.opa_paul schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:25:
[...]
2,5 Meter van een 65 inch tv af? Dat is echt niet helemaal normaal hoor... Mijn god, die krijgt al een epileptisch insult bij het kijken van een tennis wedstrijd!
Heb het voor de statistieken even nagemeten, de kijkafstand is tussen de 3 en 6 meter. Dus in mijn vorige reactie 2,5 lezen als 3, en dat is met deze 65inch een prima kijkafstand.
Verwijderd
Kan het dat de mediaspeler in deze tv sommige ondertitels niet herkend in een MKV bestand.
Losse SRT files wel maar, de originele ondertitels die in het MKV bestand zitten worden niet herkend.
iemand hier een oplossing voor?
Bedankt
Losse SRT files wel maar, de originele ondertitels die in het MKV bestand zitten worden niet herkend.
iemand hier een oplossing voor?
Bedankt
2,5 a 3 meter is volkomen normaal hoor, zeker bij UHD (Netflix)
opa_paul schreef op zondag 30 november 2014 @ 00:25:
[...]
2,5 Meter van een 65 inch tv af? Dat is echt niet helemaal normaal hoor... Mijn god, die krijgt al een epileptisch insult bij het kijken van een tennis wedstrijd!
Maximaal 2,5 meter hier. Kan niet wachten, ;-).
Waar als ik vragen mag:)?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 23:00:
Goedenavond Heren!
Ik heb gister een 65hu7500 besteld voor 2399€ incl cashback, nu lees ik toevallig dit topic en dit doet mij nu gigantisch twijvelen.
Ik zit op 4m afstand van mijn 46inch en het voelt gewoon te klein, vandaar de keus voor de 7500 en die viel ook binnen mijn budget van €3000.
Nu weet ik het even niet meer.
55hu8500? Zijn de 65inch van de 8500 wel betrouwbaar? Of kan ik beter wachten tot Januari?
PSN: bryanlost
65 inch prima te kijken op cirka 2,75 meter zoals ik ervan geniet, met name bij de UHD beelden op mijn 65hu8500 moet je er eigenlijk niet verder afzitten wil je optimaal van de UHD resolutie kunnen profiteren denk ik zelf.
De film en de documantaires op de samsung video UHD pack komen bij deze afstand ook prima uit. al merk je wel enig verschil tussen enkele films en de origineel in 4K opgenomen docuk`s op deze verder prima schijf van Samsung. Het mooiste zijn toch momenteel denk ik de via de interne sat ontvanger ontvangen test beelden van onder meer de Astra sateliet op 19,2 graad oost!
de 4K beelden van Netflix zijn jullie denk ik alle wel bekend.
komende week hoop ik de 4K stick met de UHD beelden van Timescapes te mogen ontvangen.
Op 4 meter afstand zeker minimaal voor 65 inch gaan.
De film en de documantaires op de samsung video UHD pack komen bij deze afstand ook prima uit. al merk je wel enig verschil tussen enkele films en de origineel in 4K opgenomen docuk`s op deze verder prima schijf van Samsung. Het mooiste zijn toch momenteel denk ik de via de interne sat ontvanger ontvangen test beelden van onder meer de Astra sateliet op 19,2 graad oost!
de 4K beelden van Netflix zijn jullie denk ik alle wel bekend.
komende week hoop ik de 4K stick met de UHD beelden van Timescapes te mogen ontvangen.
Op 4 meter afstand zeker minimaal voor 65 inch gaan.
Voor de snelle beslissers. Redcoon Cyber Monday UE55HU7200 voor slechts 1444,00 (2199,00 = -35%)
Ik heb nog geen goedkopere aanbieding gezien voor een XXN NL model.
Ik heb nog geen goedkopere aanbieding gezien voor een XXN NL model.
Verwijderd
Kwam er vandaag achter dat er ook een uit knop achter op de tv zat. Gebruiken jullie die? Of laten jullie hem altijd in stand by staan?
Standby verbruikt tegenwoordig zo weinig dat het de moeite niet is.. Minder dan 0,3 Watt.. Dus 30 cent op jaarbasis oid..
Verwijderd
Niet dat de ene optie beter is dan de ander voor de tv?CyBeRSPiN schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 10:15:
Standby verbruikt tegenwoordig zo weinig dat het de moeite niet is.. Minder dan 0,3 Watt.. Dus 30 cent op jaarbasis oid..
Verwijderd
De knop achter op de tv is geen echte uit knop, de tv gaat dan ook in stand by. Neem aan dat je de knop bedoelt waar je rechtsonder een keuze menu op het scherm krijgt?
op de site van samsung is de firmware update file gister bijgewerkt: 2180.4
Krijg deze niet via de usb stick op de tv?Louike1980 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:20:
op de site van samsung is de firmware update file gister bijgewerkt: 2180.4
Wel geeft mijn tv al een maand aan dat hij op 2180 zit.
Of het nu om dezelfde versie gaat of dat de vorige versie 2180.3 is?
Ik word gek, ik zie de UE55HU7500 echt nergens goedkoper dan € 2299 (ex. cashback actie).
Ook bij Electroplaza bijvoorbeeld. Ik wil deze aanschaffen maar de eerder genoemde (netto) prijzen van zo'n € 1600 - € 1800 kom ik echt nergens tegen. Wil wel een NL model.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Je moet handelen over de prijs bij die zaken. De laagste prijs zetten ze niet online.Crusader schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:03:
[...]
Ik word gek, ik zie de UE55HU7500 echt nergens goedkoper dan € 2299 (ex. cashback actie).
Ook bij Electroplaza bijvoorbeeld. Ik wil deze aanschaffen maar de eerder genoemde (netto) prijzen van zo'n € 1600 - € 1800 kom ik echt nergens tegen. Wil wel een NL model.
Ik heb voor 2200 euro de 65 inch gekocht 2 weken geleden....
Je moet gewoon onderhandelen en verschillen shops benaderen en de beste deal pakken :-)
Je moet gewoon onderhandelen en verschillen shops benaderen en de beste deal pakken :-)
Gekocht bij Hificorner (Groningen) voor 1799 (in de winkel en site stond hij voor 2599), kwam nog cashback overheen van 200 euro, dus totaalprijs 1599. Ongeveer 2 mnd gelden. De korting ging bijna vanzelf even vragen en treuzelen en daar kwam het bod.Wel zelf meenemen, nou vooruit dan maar.Crusader schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:03:
[...]
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Ik snap echter wel heel goed dat mensen dit niet weten. Als je op zoek gaat naar een nieuwe telefoon ofzo dan zoek je de prijs op en bestel je die. Of je wacht op een goede actie (of icm abo) Je denkt dan ook niet na over het feit dat je met een zaak kan onderhandelen over de prijs. (Gaat ook moeilijk bij telefoon)Napalm schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 00:09:
[...]
Gekocht bij Hificorner (Groningen) voor 1799 (in de winkel en site stond hij voor 2599), kwam nog cashback overheen van 200 euro, dus totaalprijs 1599. Ongeveer 2 mnd gelden. De korting ging bijna vanzelf even vragen en treuzelen en daar kwam het bod.Wel zelf meenemen, nou vooruit dan maar.
Bij multimedia apparaten zit (ook) een adviesprijs die vastgesteld wordt door de leverancier. Daar houden winkels zich aan. Echter door concurrentie gaan ze ook lager dan de adviesprijs, maar doen ze dit niet openbaar, omdat dit niet mag van de leverancier.
Zo kan je dus een versterker of tv kopen voor de laagste prijs terwijl anderen die gewoon voor de adviesprijs (of iets eronder) kopen. Geldt uiteraard ook voor een auto, fiets of alle andere spullen die je kan kopen, maar het verraste me echt hoe veel je zelf van een tv af kan kletsen doordat de adviesprijs zo hoog ligt! Interessant vind ik.
Ze toch ook maar eens een berichtje sturen om te kijken wat ze (TV, CI+ module, HDMI kabel 1.4 en wandbeugel) voor mij kunnen betekenen. Bij Platte TV kwam ik voor de 48" zonder HDMI uit op 1650 en dan was de Samsung cashback er al in verrekend. Dat moet toch beter kunnen denk ik.
Live youre Life and Enjoy every Day
Het is zonde om er een nieuw topic voor te maken dus daarom even hier:
Ik heb een nieuwe Samsung UE40F6320 via Wehkamp gekocht en daarnaast bij UPC een CI+ module ontvangen alleen nu zie ik tot mijn verbazing niet waar ik deze moet plaatsen?
Mis ik een adapter? Is de tv niet compatible? Volgens de upc site is hij niet gecertificeerd, volgens Wehkamp werkt het gewoon (zie site), andere sites zeggen ook dat CI+ werkt.. maar hoe sluit ik dit dan aan
?

Ik heb een nieuwe Samsung UE40F6320 via Wehkamp gekocht en daarnaast bij UPC een CI+ module ontvangen alleen nu zie ik tot mijn verbazing niet waar ik deze moet plaatsen?
Mis ik een adapter? Is de tv niet compatible? Volgens de upc site is hij niet gecertificeerd, volgens Wehkamp werkt het gewoon (zie site), andere sites zeggen ook dat CI+ werkt.. maar hoe sluit ik dit dan aan

Bij mij zat er een koppelstukje bij de televisie waarmee ik de module in de tv kon klikken
d0h.. en ik was al bang dat ik de tv mocht terugsturen 
Adapter zat nog in de doos in een zakje (over het hoofd gezien). Haha thnx!
Nu nog het geluid fixen omdat ik alleen geluid van de TV krijg ondanks dat ik ARC in gebruik heb op receiver en TV.
Adapter zat nog in de doos in een zakje (over het hoofd gezien). Haha thnx!
Nu nog het geluid fixen omdat ik alleen geluid van de TV krijg ondanks dat ik ARC in gebruik heb op receiver en TV.
[ Voor 30% gewijzigd door Workaholic op 06-12-2014 11:58 ]
Inmiddels ben ik een paar maanden een over het algemeen zeer tevreden UE48HU7500 kijker/gebruiker.
Op 2 uitzonderingen na, die de bedieningsvriendelijkheid zeer negatief beïnvloeden:
1) Als Spotify Premium gebruiker heb ik een bluetooth keybord (Logitech K400r) aangeschaft voor de navigatie naar voorkeurmuziek.
Het blijkt dat de Samsung app het hele toetsenbord niet herkent (ook dat van Samsung zelf niet)!
Men is aangewezen op de standaard afstandbediening waarmee naar iedere letter moet worden gemanouvreerd en worden geactiveerd...
. Voor 1 muziekstuk/plaat is men dus minutenlang in de weer. Terwijl het zo simpel kan. IK weet niet wie de Spotify app gemaakt heeft, maar dit is zo jaren 60.
En op een Spotify bulletin board wordt er al 2 jaar over geklaagd (zie:https://community.spotify.com/t5/Spotify-Ideas/Support-Samsung-Keyboard-on-Smart-TV-Spotify-App/idi-p/234190)
Ik hoop dat Samsung/Spotify zich deze kritiek eens p.o. aantrekt en een goede app installeert om muziek luisteraars tegemoet te komen.
2) Aan een van de usb poorten heb ik een HD gekoppeld met vele MP3's. Bij het afspelen hiervan is het onmogelijk het scherm uit te zetten. Dat dat niet prettig is als je visite hebt en achtergrond muziek wilt draaien is wederom een gemiste kans, die verholpen zou moeten worden in een neiwe update.
Reacties of jullie deze gemelde problemen ook hebben zie ik graag tegemoet.
Op 2 uitzonderingen na, die de bedieningsvriendelijkheid zeer negatief beïnvloeden:
1) Als Spotify Premium gebruiker heb ik een bluetooth keybord (Logitech K400r) aangeschaft voor de navigatie naar voorkeurmuziek.
Het blijkt dat de Samsung app het hele toetsenbord niet herkent (ook dat van Samsung zelf niet)!
Men is aangewezen op de standaard afstandbediening waarmee naar iedere letter moet worden gemanouvreerd en worden geactiveerd...

En op een Spotify bulletin board wordt er al 2 jaar over geklaagd (zie:https://community.spotify.com/t5/Spotify-Ideas/Support-Samsung-Keyboard-on-Smart-TV-Spotify-App/idi-p/234190)
Ik hoop dat Samsung/Spotify zich deze kritiek eens p.o. aantrekt en een goede app installeert om muziek luisteraars tegemoet te komen.
2) Aan een van de usb poorten heb ik een HD gekoppeld met vele MP3's. Bij het afspelen hiervan is het onmogelijk het scherm uit te zetten. Dat dat niet prettig is als je visite hebt en achtergrond muziek wilt draaien is wederom een gemiste kans, die verholpen zou moeten worden in een neiwe update.
Reacties of jullie deze gemelde problemen ook hebben zie ik graag tegemoet.
Heb vandaag de 55 inch 7500 gehaald, maar ik krijg het niet voor elkaar om Netflix met 5.1 kanaals geluid richting m'n Denon AVR-2310 te sturen. Heb 'm optisch aangesloten en uiteraard een 5.1 soundtrack geselecteerd in Netflix. Vroeger zat er een beperking in de tv's vanwege licenties dat ze alleen downsampled audio 2.0 kanaals uitstuurden. Dat kan toch niet het geval zijn met de Smart Hub apps?
En hoe update ik de apps (handmatig)? Kan ik er van uitgaan dat ze altijd up-to-date zijn als ik de instelling voor updates op automatisch zet?
Ben nogal newbie op gebied van Smart Hub, is mijn eerste ervaring.
Met een app als Pathé thuis heb ik ook alleen maar 2.0 audio
En hoe update ik de apps (handmatig)? Kan ik er van uitgaan dat ze altijd up-to-date zijn als ik de instelling voor updates op automatisch zet?
[ Voor 5% gewijzigd door Crusader op 06-12-2014 20:25 ]
Netflix 5.1 werkt niet meer. Dat hebben ze vanuit Samsung disabled vanwege problemen die ze niet opgelost krijgen. Deze problemen zijn al sinds de introductie, en of het ooit goed komt?Crusader schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:22:
Heb vandaag de 55 inch 7500 gehaald, maar ik krijg het niet voor elkaar om Netflix met 5.1 kanaals geluid richting m'n Denon AVR-2310 te sturen. Heb 'm optisch aangesloten en uiteraard een 5.1 soundtrack geselecteerd in Netflix. Vroeger zat er een beperking in de tv's vanwege licenties dat ze alleen downsampled audio 2.0 kanaals uitstuurden. Dat kan toch niet het geval zijn met de Smart Hub apps?
Als het een belangrijk ding voor je is zeg ik, omruilen voor een ander merk die het wel goed doet,.
Ik heb het anders wel voor elkaar. Prison Break is 2.0 maar Breaking Bad komt netjes met 5.1 mijn versterker binnen en heb ik surround sound. Instelling audio-out op TV stond nog op PCM. Heb ik op Dolby Digital gezet waarna 5.1 werkte
Je moet bij de film in netflix Dolby D kunnen kiezen, volgens mij kan je nu alleen kiezen uit stereo. Nu zorg je ervoor dat je tv het stereo signaal zogenaamd omzet naar DD en dit zo aanbied aan je receiver. Wat jij wil is een origineel 5.1 filmsignaal die jouw receiver omzetCrusader schreef op zondag 07 december 2014 @ 11:26:
Ik heb het anders wel voor elkaar. Prison Break is 2.0 maar Breaking Bad komt netjes met 5.1 mijn versterker binnen en heb ik surround sound. Instelling audio-out op TV stond nog op PCM. Heb ik op Dolby Digital gezet waarna 5.1 werkte
Net nog even gekeken voor je en getest.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2014 13:33 ]
Dat dacht ik eerst ook, maar dat "upscalen" naar een DD 5.1 signaal doet de TV alleen bij DTS Neo 2:5 ofzo. In de Dolby Digital stand krijgt de receiver echt een 5.1 signaal afkomstig van de source video (Breaking Bad in mijn geval). Alleen bij Prison Break krijgt de receiver een 2.0 signaal. Nog niet gekeken of ik kan kiezen uit een Dolby Digital track. Als de TV een upscaling naar 5.1 zou krijgen bij Breaking Bad, dan had ik dat ook verwacht bij Prison Break, alleen blijft ie daar dus wel 2.0 op de receiver.Verwijderd schreef op zondag 07 december 2014 @ 13:21:
[...]
Je moet bij de film in netflix Dolby D kunnen kiezen, volgens mij kan je nu alleen kiezen uit stereo. Nu zorg je ervoor dat je tv het stereo signaal zogenaamd omzet naar DD en dit zo aanbied aan je receiver. Wat jij wil is een origineel 5.1 filmsignaal die jouw receiver omzet
Net nog even gekeken voor je en getest.
nieuws: Netflix krijgt Dolby Digital niet werkend op sommige Samsung-tv'sCrusader schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:25:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, maar dat "upscalen" naar een DD 5.1 signaal doet de TV alleen bij DTS Neo 2:5 ofzo. In de Dolby Digital stand krijgt de receiver echt een 5.1 signaal afkomstig van de source video (Breaking Bad in mijn geval). Alleen bij Prison Break krijgt de receiver een 2.0 signaal. Nog niet gekeken of ik kan kiezen uit een Dolby Digital track. Als de TV een upscaling naar 5.1 zou krijgen bij Breaking Bad, dan had ik dat ook verwacht bij Prison Break, alleen blijft ie daar dus wel 2.0 op de receiver.
En loop de topics even door over deze tv.
Anders gebruik je de zoek functie.
Die link heb ik al gezien, evenals de berichten hierover. Gaat mij er om dat de TV niet consequent een 5.1 signaal verzint bij alle Netflix programma's, maar blijkbaar wel degelijk 5.1 lijkt te krijgen en door te geven. Is er dan niemand anders die ook een 5.1 signaal krijgt? Kan het zijn dat er een update is geweest van de Netflix app?
Edit: net even gekeken, in Netflix kan ik gewoon kiezen voor Stereo en Dolby Digital 5.1.
Edit: net even gekeken, in Netflix kan ik gewoon kiezen voor Stereo en Dolby Digital 5.1.
[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 08-12-2014 19:31 ]
Ik weet niet of andere mensen hier tegenaan lopen, maar ik heb laatst de 65" uitvoering aangeschaft en de tv vergeet heel vaak dat ik hem ingesteld heb op externe speakers. Ik zet de tv aan, mijn Pioneer VSX 521 gaat ook automatisch aan, maar het geluid komt uit de tv speakers. Als ik het in het menu van de tv de output weer op receiver zet, is het geluid weer goed. Zijn er anderen die dit probleem herkennen?
Heb dat met voorgaande Samsung modellen meegemaakt. Bleek dat de TV nog in "shop mode" stond en z'n instellingen steeds weer ging resetten na x tijd. Misschien bij jou ook het geval?
Ja hoor sinds enkele dagen biedt mijn HU 8500 ook weer gewoon netflix in DD 5.1 was inderdaad sinds enige maanden tijdje weg, van de zomer bij de aanschaf van de tv werkte het inderdaad nog, gelukkig is het nu weer beschikbaar.
nu nog even wachten tot mijn surround opstelling kan uitbreiden als mijn dolby atmos boxen vanuit duitsland van onkyo binnenkomen...
nu nog even wachten tot mijn surround opstelling kan uitbreiden als mijn dolby atmos boxen vanuit duitsland van onkyo binnenkomen...
Bedankt voor de tip. Hij stond in "Home Use" mode, dus dat is het probleem niet. Bij instelling op "Store Mode" volgt inderdaad de waarschuwing dat de beeldinstellingen iedre vijf minuten gereset worden.Crusader schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:32:
Heb dat met voorgaande Samsung modellen meegemaakt. Bleek dat de TV nog in "shop mode" stond en z'n instellingen steeds weer ging resetten na x tijd. Misschien bij jou ook het geval?
Thanks. Dacht dat ik gek werddinandus schreef op maandag 08 december 2014 @ 23:38:
Ja hoor sinds enkele dagen biedt mijn HU 8500 ook weer gewoon netflix in DD 5.1 was inderdaad sinds enige maanden tijdje weg, van de zomer bij de aanschaf van de tv werkte het inderdaad nog, gelukkig is het nu weer beschikbaar.
@midstar, het werkt dus weer kennelijk
Nou hier nog niet met de nieuwste Firmware update.
Heb zelf de 55HU7500
Ik kan nergens, ook niet bij breaking bad kiezen tussen een stereo of DD geluidspoor onder in beeld bij Audio en ondertiteling.
Hij geeft vooralsnog alleen stereo, taal en ondertiteling aan.
Net wederom gekeken, ook naar mijn laatste firmware en Netflix hellemaal opnieuw afgemeld via de website en herstart.
TV op PCM wat hoort als je het aan de receiver over wil laten doet dan DTS Neo.
TV op Dolby Digital, dan geeft hij ten alle tijde Dolby Digital aan maar speelt over 2 kanalen, gewoon stereo dus.
Kunnen jullie kiezen tussen een DD of stereo geluidsspoor in Netflix bij de taal instellingen onder aan de film?
Zoniet hoor ik dat graag en is er hier niets aan de hand
Heb zelf de 55HU7500
Ik kan nergens, ook niet bij breaking bad kiezen tussen een stereo of DD geluidspoor onder in beeld bij Audio en ondertiteling.
Hij geeft vooralsnog alleen stereo, taal en ondertiteling aan.
Net wederom gekeken, ook naar mijn laatste firmware en Netflix hellemaal opnieuw afgemeld via de website en herstart.
TV op PCM wat hoort als je het aan de receiver over wil laten doet dan DTS Neo.
TV op Dolby Digital, dan geeft hij ten alle tijde Dolby Digital aan maar speelt over 2 kanalen, gewoon stereo dus.
Kunnen jullie kiezen tussen een DD of stereo geluidsspoor in Netflix bij de taal instellingen onder aan de film?
Zoniet hoor ik dat graag en is er hier niets aan de hand
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 12:25 ]
Ik merk dat sinds een bepaalde update de ondertiteling vaak mis gaat met de player van samsung wanneer ik films of series via mijn synology nas kijk, Na ongeveer 45 minuten krijg ik, naast de goede ondertiteling, ook de ondertiteling van de film/serie ervoor te zien. DS en plex gaan wel goed, herkenbaar?
Vandaag krijg ik ook alleen maar 2.0 op mijn receiver binnen via Netflix.
Ik kan wel de keuze maken uit diverse talen en kiezen tussen 2.0 en 5.1, maar 5.1 geeft nu gewoon 2.0 door.
Lijkt wel alsof ze aan het testen zijn ofzo, geen idee...
Ik kan wel de keuze maken uit diverse talen en kiezen tussen 2.0 en 5.1, maar 5.1 geeft nu gewoon 2.0 door.
Klopt, dat probleem heb ik ook. Ben nu over naar de Plex app. Nadeel is dat mijn laptop dan altijd aan moet staan (want daar staat de server op). Maar als mediaplayer echt veel mooier, met meer opties.edjetfsi schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:08:
Ik merk dat sinds een bepaalde update de ondertiteling vaak mis gaat met de player van samsung wanneer ik films of series via mijn synology nas kijk, Na ongeveer 45 minuten krijg ik, naast de goede ondertiteling, ook de ondertiteling van de film/serie ervoor te zien. DS en plex gaan wel goed, herkenbaar?
Verwijderd
Tip: Op Netflix staan vier trailer/teasers van ieder een minuut van de nieuwe serie Marco Polo. Alle vier in UHD en de keuze tussen stereo en 5.1. De serie is vanaf 12-12 beschikbaar, ook in UHD. Demo's zien er goed uit.
Gaaf! Waren sowieso aan het wachten op deze serie en had de officiële trailer al gezien. Wist niet dat ie ook in UHD bekeken kon worden, maar zeer welkom. Hopelijk komt er langzaam aan steeds meer content beschikbaarVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:29:
Tip: Op Netflix staan vier trailer/teasers van ieder een minuut van de nieuwe serie Marco Polo. Alle vier in UHD en de keuze tussen stereo en 5.1. De serie is vanaf 12-12 beschikbaar, ook in UHD. Demo's zien er goed uit.
Geen DTS of DOLBY-DIGITAL via HDMI
Gisteren na de zoveelst keer eindelijk iemand bij Samsung gesproken die bevestigd heeft dat ALLEEN het stereo signaal van de HDMI kabels wordt gebruikt !
Mijn vorige 6 jaar oude LG plasma gaf al DOLBY-DIGITAL van notebook en kabelbox door !
Zelfs mijn 40" beeldbuis van Loewe deed dat al daarvoor !
En eerder verbaasde iemand bij Samsung zich er al over dat de 4K filmpjes op VIMEO geen digitaal geluid naar de Onkyo versterker doorgeven.
En spotify ruist
Samsung vind dat ik dan maar weer optische kabeltjes tussen de diverse apparaten rechtstreeks naar mijn versterker moet leggen !
Zo deed ik dat 10 jaar geleden ook met een S-VIDEO kabel en optisch kabel van 10 meter vanaf mij notebook. Het geluid was toen in elk geval stukken beter bij DTS en DOLBY opnames dan wat de nieuwste TV van Samsung presteert.
Hou je van GOED geluid via je versterker, NIET KOPEN !
Ik ben zwaar teleurgesteld in Samsung.
En sowieso is de bediening ook veel minder makkelijk dan de 6 jaar oude LG:
- via CHROMECAST (EUR 35,- !) werkt youtube, internet etc. veel sneller en makkelijker
- Vimeo op 4K geeft geen digitaal geluid weer
- Spotify via Samsung ruist terwijl via notebook of vanaf de Onkyo TX-NR717 niet
- Op diverse apps werkt het aangesloten toetsenbord ook niet eens en blijft de permanent aangesloten notebook de veeeel betere optie net als voorheen
- Films kijken via aangesloten Samsung 2,5” HDD werkt ook niet, want het geluid staat standaard steeds weer op PCM ingesteld, en is de bioscoopervaring niet compleet.
Maar het beeld is FANTASTISCH !
Maar ik geloof dat ik beter had kunnen wachten op een betaalbare versie van LG, want wat zijn die jongens toch veel slimmer als het om gebruiksgemak bij TV’s gaat :
- veeeeel simpeler omschakeling naar 3D door 1 knop (zoals ik van mijn 2 jaar oude passive 3D 24” tv/monitor van LG ken.)
- veel slimmere bediening van mediabestanden via USB (zoals bij beide LG toestellen fantastisch werkt)
- veel slimmere menustruktuur via Q.menu om even beeld of geluid te wijzigen. Moet je bij deze Samsung eens EVEN naar 3D of DTS schakelen ! Je ziet niks meer en bent vele malen langer bezig.
- enorme vertraging tussen beeld notebook en TV. (niet erg maar wel vreemd tov plasma)
- geen mogelijkheid om TV uit te schakelen en versterker aan te laten. TV is erg dominant en ook daarmee niet slim geprogrammeerd.
Al met al een miskoop op het fantastische beeld na !
Gisteren na de zoveelst keer eindelijk iemand bij Samsung gesproken die bevestigd heeft dat ALLEEN het stereo signaal van de HDMI kabels wordt gebruikt !
Mijn vorige 6 jaar oude LG plasma gaf al DOLBY-DIGITAL van notebook en kabelbox door !
Zelfs mijn 40" beeldbuis van Loewe deed dat al daarvoor !
En eerder verbaasde iemand bij Samsung zich er al over dat de 4K filmpjes op VIMEO geen digitaal geluid naar de Onkyo versterker doorgeven.
En spotify ruist
Samsung vind dat ik dan maar weer optische kabeltjes tussen de diverse apparaten rechtstreeks naar mijn versterker moet leggen !
Zo deed ik dat 10 jaar geleden ook met een S-VIDEO kabel en optisch kabel van 10 meter vanaf mij notebook. Het geluid was toen in elk geval stukken beter bij DTS en DOLBY opnames dan wat de nieuwste TV van Samsung presteert.
Hou je van GOED geluid via je versterker, NIET KOPEN !
Ik ben zwaar teleurgesteld in Samsung.
En sowieso is de bediening ook veel minder makkelijk dan de 6 jaar oude LG:
- via CHROMECAST (EUR 35,- !) werkt youtube, internet etc. veel sneller en makkelijker
- Vimeo op 4K geeft geen digitaal geluid weer
- Spotify via Samsung ruist terwijl via notebook of vanaf de Onkyo TX-NR717 niet
- Op diverse apps werkt het aangesloten toetsenbord ook niet eens en blijft de permanent aangesloten notebook de veeeel betere optie net als voorheen
- Films kijken via aangesloten Samsung 2,5” HDD werkt ook niet, want het geluid staat standaard steeds weer op PCM ingesteld, en is de bioscoopervaring niet compleet.
Maar het beeld is FANTASTISCH !
Maar ik geloof dat ik beter had kunnen wachten op een betaalbare versie van LG, want wat zijn die jongens toch veel slimmer als het om gebruiksgemak bij TV’s gaat :
- veeeeel simpeler omschakeling naar 3D door 1 knop (zoals ik van mijn 2 jaar oude passive 3D 24” tv/monitor van LG ken.)
- veel slimmere bediening van mediabestanden via USB (zoals bij beide LG toestellen fantastisch werkt)
- veel slimmere menustruktuur via Q.menu om even beeld of geluid te wijzigen. Moet je bij deze Samsung eens EVEN naar 3D of DTS schakelen ! Je ziet niks meer en bent vele malen langer bezig.
- enorme vertraging tussen beeld notebook en TV. (niet erg maar wel vreemd tov plasma)
- geen mogelijkheid om TV uit te schakelen en versterker aan te laten. TV is erg dominant en ook daarmee niet slim geprogrammeerd.
Al met al een miskoop op het fantastische beeld na !
Ik lees wisselende reacties over Dolby Digital. Ik heb zelf de ue65hu7500 gekocht, deze ga ik binnenkort in mijn nieuwe huis pas ophangen. Ik ben benieuwd hoe het nu staat met dolby digital over hdmi. Ik ga de tv namelijk aansluiten op een versterker en dolby digital 5.1 geluid zou toch wel fijn zijn. Is het nu zo dat dolby digital alleen niet werkt via de Netflix app of ook via "gewoon" tv kijken?
DD5.1 issues gaan over de Netflix app. Dolby geluid van de tv zenders (als je dus met CI module kijkt) werkt prima.
En @rhimex: het is allemaal wat uitzoeken maar denk dat een deel van je issues op te lossen is.
Dat je versterker uitgaat als je de TV uitzet is een instelling van de versterker, namelijk dat ie reageert op een CEC / "Anynet" signaal van de TV.
Wel mee eens dat gebruiksvriendelijkheid van de apps slecht is, maar eerlijk gezegd vind ik niet dat dat in de TV zou moeten zitten.. Daar heb je een HTPC voor (met bijv XBMC oid), is veel beter naar eigen hand te zetten en niet afhankelijk van de sporadische updates.
Wie gaat er bijv. browsen via de tv? Grappig dat het kan, maar dat is het dan ook imho..
En @rhimex: het is allemaal wat uitzoeken maar denk dat een deel van je issues op te lossen is.
Dat je versterker uitgaat als je de TV uitzet is een instelling van de versterker, namelijk dat ie reageert op een CEC / "Anynet" signaal van de TV.
Wel mee eens dat gebruiksvriendelijkheid van de apps slecht is, maar eerlijk gezegd vind ik niet dat dat in de TV zou moeten zitten.. Daar heb je een HTPC voor (met bijv XBMC oid), is veel beter naar eigen hand te zetten en niet afhankelijk van de sporadische updates.
Wie gaat er bijv. browsen via de tv? Grappig dat het kan, maar dat is het dan ook imho..
[ Voor 72% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-12-2014 11:15 ]
DD 5.1 via mijn XS4ALL kabelbox werkt pertinent NIET. Gisteren met Samsung nogmaals bekeken. En DUS werkt geen enkel DD 5.1 signaal wat via HDMI naar de TV gestuurd wordt.
Dus BLU-RAY, PC/NOTEBOOK, KABELBOX allemaal zo'n 10 jaar terug in de tijd in STEREO.
Dus BLU-RAY, PC/NOTEBOOK, KABELBOX allemaal zo'n 10 jaar terug in de tijd in STEREO.
Sinds vandaag weer de optie 5.1 terug in het menu van Netflix 😊.Crusader schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:15:
Vandaag krijg ik ook alleen maar 2.0 op mijn receiver binnen via Netflix.
Nu een half uur aan het kijken en nog geen hiccups te horen.
Heel seizoen 1 staat er zelfs al op. Ik neem aan in 4K, niet getest.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:29:
www.oldskoolnl.nl
Verwijderd
Ja, is vandaag er op gezet, en in ultra HD beschikbaar.Roppedop schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 14:36:
[...]
Heel seizoen 1 staat er zelfs al op. Ik neem aan in 4K, niet getest.
Sinds kort de 48HU7500 thuis staan. Nu vraag ik mij het volgende af:
Op de Samsung staat dat er een UHD Picture Engine aanwezig is die elk beeld naar UHD upscaled.
In de manual is hier niets over te vinden en bij alle instellingen die ik zie kom ik deze ook niet tegen. Staat deze altijd aan of zie ik deze over het hoofd?
Had bijna een Sony gekocht waarbij je de upscaler enkel in de movie modus kon gebruiken (aan of uit zetten). Hoe zit dat bij dit model?
Op de Samsung staat dat er een UHD Picture Engine aanwezig is die elk beeld naar UHD upscaled.
In de manual is hier niets over te vinden en bij alle instellingen die ik zie kom ik deze ook niet tegen. Staat deze altijd aan of zie ik deze over het hoofd?
Had bijna een Sony gekocht waarbij je de upscaler enkel in de movie modus kon gebruiken (aan of uit zetten). Hoe zit dat bij dit model?
Ik meen dat de tv alles upscaled. Daarom wordt het beeld ook zo slecht wanneer je 480p of minder erop toont. Omdat de tv dan zelf zoveel pixels erbij moet 'verzinnen'. Aan of uit kan je m iig niet zetten.vankleef schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:50:
Sinds kort de 48HU7500 thuis staan. Nu vraag ik mij het volgende af:
Veel plezier met je nieuwe tv. Ps, na maanden tweaken ben ik toch aangekomen op de 'film' beeldinstelling. Geloof me. Zo heb je het minste last van clouding en dergelijke.
Opa_paul bedankt. heb ik er dus niet over heen gekeken. ben opzich al behoorlijk tevreden met de standaard instellingen. Ik ga Film eens proberen omdat ik dat meer hoor en lees. ben wel iemand die, zeker de eerste weken, blijft instellen en blijft proberen.
Mijn oude LG had last van banding, deze gelukkig totaal niet. Irriteerde me mateloos als ik voetbal keek en dat doe ik nog al is.
Bij de out the box instellingen vind ik er een zachte waas over het scherm hangen waardoor gezichten niet goed uitkomen en het lijkt of je uit een hoek zit te kijken.
We gaan het meemaken allemaal.
Mijn oude LG had last van banding, deze gelukkig totaal niet. Irriteerde me mateloos als ik voetbal keek en dat doe ik nog al is.
Bij de out the box instellingen vind ik er een zachte waas over het scherm hangen waardoor gezichten niet goed uitkomen en het lijkt of je uit een hoek zit te kijken.
We gaan het meemaken allemaal.
Die optie om 5.1 te selecteren is bij mij nooit weggeweest, 5.1 komt ook op de versterker binnen (TV stond om onbekende reden eerst nog op PCM maar na omzetten naar Dolby Digital is alles top nu).Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 13:06:
[...]
Sinds vandaag weer de optie 5.1 terug in het menu van Netflix 😊.
Nu een half uur aan het kijken en nog geen hiccups te horen.
[ Voor 16% gewijzigd door Crusader op 13-12-2014 10:37 ]
Mmmm, werkt Samsung toch met verschillende servers... de optie in het Netflix menu is bij mij maanden weg geweest. Deed het in het begin wel totdat ze het eraf gehaald hadden bij Samsung (hadden ze ook zelf bevestigd omdat er problemen mee waren).Crusader schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:10:
[...]
Die optie om 5.1 te selecteren is bij mij nooit weggeweest, 5.1 komt ook op de versterker binnen (TV stond om onbekende reden eerst nog op PCM maar na omzetten naar Dolby Digital is alles top nu).
Ik heb de tv dan ook vanaf Mei
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2014 16:44 ]
Na een klein beetje rondbellen heb ik nu als "aanbieding"
48HU7500 voor 1399,- en voor 151 een Vogels Thin 305 wandbeugel en CI+ module. Totaal €1550 en daar gaat dan nog de €100,- cashback vanaf.
Iemand een idee of dat dit nog wat strakker kan qua prijs voor een NL model?
48HU7500 voor 1399,- en voor 151 een Vogels Thin 305 wandbeugel en CI+ module. Totaal €1550 en daar gaat dan nog de €100,- cashback vanaf.
Iemand een idee of dat dit nog wat strakker kan qua prijs voor een NL model?
netflix vandaag marco polo gekeken, prima DD 5.1 geluid en geen hick ups meer.
tv geeft aan bij 4K van Marco Polo Dolby Digital Plus 5.1
Beeld ziet er mooi scherp uit, mooie aanwinst langzaamaan meer 4K te bekijken.
gisteren mijn 4(UHD)k usb stick binnen gekregen met Timescapes erop, mooie strakke natuurbeelden,
zoals UHD bedoeld is.(Busch media group, via amazone)
tv geeft aan bij 4K van Marco Polo Dolby Digital Plus 5.1
Beeld ziet er mooi scherp uit, mooie aanwinst langzaamaan meer 4K te bekijken.
gisteren mijn 4(UHD)k usb stick binnen gekregen met Timescapes erop, mooie strakke natuurbeelden,
zoals UHD bedoeld is.(Busch media group, via amazone)
Mijn RTL XL app blijft steken op 2 dec. Kan dus geen uitzendingen meer bekijken van deze week. Hebben meer mensen daar last van? K heb een 48hu7500
Ja, ook hier identiek probleem. Tenminste afgelopen woensdag wilde ik een programma van RTL XL afkijken en kwam bij de aflevering de week ervoor uit. Heb maar via de PC gekeken. Daarna nog niet weer getest. (55HU7500/Ziggo)JJelle schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:22:
Mijn RTL XL app blijft steken op 2 dec. Kan dus geen uitzendingen meer bekijken van deze week. Hebben meer mensen daar last van? K heb een 48hu7500
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Hier helemaal op orde...JJelle schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:22:
48HU7500 Ziggo
Geen probleem hier (ue65HU7500). Wel eens de app af moeten sluiten en opnieuw op moeten starten om hem te 'refreshen'.Napalm schreef op zondag 14 december 2014 @ 09:56:
[...]
Ja, ook hier identiek probleem. Tenminste afgelopen woensdag wilde ik een programma van RTL XL afkijken en kwam bij de aflevering de week ervoor uit. Heb maar via de PC gekeken. Daarna nog niet weer getest. (55HU7500/Ziggo)
Over Marco Polo: I love it! Sowieso vind ik historische series vaak goed maar in 4K en een top geluid is het zeker de moeite waard. Heb 3 episodes gekeken en zal er wel weer zo doorheen zijn..
Schijnbaar op GoT na ook de duurste serie ooit gemaakt. Hopelijk volgt er een tweede seizoen want dat is nog niet zeker.
Heeft iemand de cash back actie van oktober/november al ontvangen?
[ Voor 6% gewijzigd door MaxPoweR op 15-12-2014 18:13 ]
Yep. Vorige week de let's upgrade ontvangen.
Krijg je nog van Samsung te horen dat het gestort word of zie je dat gewoon aan je bankrekening.
Kan iemand hier aangeven welke panelen er circuleren in de Samsung UE40EH5300W tv's die nu te koop zijn?
In de link hieronder kan je zien welke panelen er allemaal bestaan en wat de kwaliteitsverschillen zijn.
Je kun deze code op de verpakking terugvinden (version: ....) en in het servicemenu.
http://nxsfan.co.uk/mediawiki/index.php/Samsung_Panels
Er is ook onduidelijkheid over of dit nu een edge lit of direct led tv is, heeft iemand daar bewijs van?
In de link hieronder kan je zien welke panelen er allemaal bestaan en wat de kwaliteitsverschillen zijn.
Je kun deze code op de verpakking terugvinden (version: ....) en in het servicemenu.
http://nxsfan.co.uk/mediawiki/index.php/Samsung_Panels
Er is ook onduidelijkheid over of dit nu een edge lit of direct led tv is, heeft iemand daar bewijs van?
[ Voor 60% gewijzigd door HugoBoss1985 op 16-12-2014 12:22 ]
Verkeerde topic, en eh5300 is een model uit 2012. * knip *
[ Voor 18% gewijzigd door S1NN3D op 16-12-2014 12:50 ]
* knip *
In de topictitel staat duidelijk "UE" ... mijn vraag gaat over een UE model, dus lijkt me wel het juiste topic.
Als ik hier verkeerd zit hoor ik dat graag van een moderator.
* knip *
In de topictitel staat duidelijk "UE" ... mijn vraag gaat over een UE model, dus lijkt me wel het juiste topic.
Als ik hier verkeerd zit hoor ik dat graag van een moderator.
* knip *
[ Voor 51% gewijzigd door S1NN3D op 16-12-2014 12:50 ]
Beste mensen, laten we het gezellig houden. Deze vraag is inderdaad niet op de juiste plaats gepost; dit topic draait om de HU7500-serie 4K televisies. Vragen over een ouder model als de UE40EH5300W horen hier thuis. Het doen van een topic-report is voldoende, we hoeven niet met modder te gaan gooien.
Vraagje. Ik speel graag video's af vanaf mijn externe hardeschijf. Deze koppel is met een usb kabel aan mijn tv. De player doet zijn werk prima (ook 4k videos trekt ie met gemak
) Het enige waar ik mij aan erger is het volgende. Voor elke film op de hardeschijf laat de interne Samsung mediaplayer een file zien van 4kb met een '.' in de benaming waardoor ze allemaal vooraan komen te staan.. Dus als ik bij mijn films wil komen moet ik eerst door 100 lege files scrollen. Zie foto's. Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
(op mijn hardeschijf staan deze 4kb files dus niet en ook op mijn oude Samsung tv van 3 jaar oud zie ik de 4kb files niet staan).
Foto 1 (begin van de loze files)

Foto 2(begin van de 'echte' afspeelbare film files)

Alvast bedankt!
(op mijn hardeschijf staan deze 4kb files dus niet en ook op mijn oude Samsung tv van 3 jaar oud zie ik de 4kb files niet staan).

Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door G4mert op 17-12-2014 12:48 ]
Lijkt me een bug.. Weet je zeker dat die files er niet zijn? Windows wil nog wel eens hidden files niet tonen in de verkenner. Al verklaart dat niet waarom je 2011-tv het niet toont..
Je zou Samsung Support kunnen vragen?
En anders als workaround: elke film in een eigen mapje zetten, dan heb je dit probleem niet..
Wat me trouwens opvalt is dat ze extensie 'mp4' hebben.. Mogelijk zijn het de thumbnails voor elke film die ie ergens opslaat..
Je zou Samsung Support kunnen vragen?
En anders als workaround: elke film in een eigen mapje zetten, dan heb je dit probleem niet..
Wat me trouwens opvalt is dat ze extensie 'mp4' hebben.. Mogelijk zijn het de thumbnails voor elke film die ie ergens opslaat..
[ Voor 16% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-12-2014 13:42 ]
De ._-bestanden zijn bestanden die door OS X zijn aangemaakt. OS X slaat hier extra metadata in op die niet opgeslagen kunnen worden in de metadata van het bestand zelf, zoals bijvoorbeeld de kleurtags.G4mert schreef op woensdag 17 december 2014 @ 12:43:
Vraagje. Ik speel graag video's af vanaf mijn externe hardeschijf. Deze koppel is met een usb kabel aan mijn tv. De player doet zijn werk prima (ook 4k videos trekt ie met gemak) Het enige waar ik mij aan erger is het volgende. Voor elke film op de hardeschijf laat de interne Samsung mediaplayer een file zien van 4kb met een '.' in de benaming waardoor ze allemaal vooraan komen te staan.. Dus als ik bij mijn films wil komen moet ik eerst door 100 lege files scrollen. Zie foto's. Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
[afbeelding]
[afbeelding]
Alvast bedankt!
De meeste systemen, waaronder Windows, zullen deze bestanden negeren omdat deze verborgen zijn. Jouw televisie negeert deze bestanden blijkbaar niet en laat ze dus wel zien.
Wat je kunt doen is de bestanden verwijderen van je computer. Ze kunnen wel weer terugkomen wanneer je met een Mac via bijvoorbeeld het netwerk in Windows verkenner zit.
ah dat zou het idd wel eens kunnen zijn want ik heb alleen een mac thuis. Mijn oude Samsung laat deze files niet zien maar deze dus wel. Bedankt voor je comment nu weet ik in welke richting ik moet zoeken zodat ik de metadata files via mijn mac wellicht kan verwijderen van mijn hardeschijf.Dimens schreef op woensdag 17 december 2014 @ 14:00:
[...]
De ._-bestanden zijn bestanden die door OS X zijn aangemaakt. OS X slaat hier extra metadata in op die niet opgeslagen kunnen worden in de metadata van het bestand zelf, zoals bijvoorbeeld de kleurtags.
De meeste systemen, waaronder Windows, zullen deze bestanden negeren omdat deze verborgen zijn. Jouw televisie negeert deze bestanden blijkbaar niet en laat ze dus wel zien.
Wat je kunt doen is de bestanden verwijderen van je computer. Ze kunnen wel weer terugkomen wanneer je met een Mac via bijvoorbeeld het netwerk in Windows verkenner zit.
Heeft iemand al een firmware update gedaan naar 1025? Ik heb nadien geen subwoofer geluid meer, alles klinkt heel vlak nu. Subwoofer geluid komt wel terug nadat ik de stroom stekker eruit heb getrokken, maar nadat de tv weer een tijdje uitstaat en weer aan doet is de subwoofer geluid weer weg. Tv al gereset maar dat helpt niet. Ook merk ik met 1025 dat de motion plus niet meer vlekkeloos loopt, het stottert nu meer. Heeft iemand dit ook?
Gisteren het paneel van mijn 65HU7500 voor de 2e keer laten vervangen door Selectro vanwege Vertical Banding die me toch weer begonnen te irriteren. Na de eerste fix, begin oktober, was de banding een stuk minder maar nog wel zichtbaar.
Het paneel wat ik nu heb, is perfect. Ik heb even de mailtjes van Selectro vergeleken en zie dat ze dit keer een paneel van een andere fabrikant hebben gebruikt.
1e fix: BN95-01374A --> LCD-INX;CY-KH065FSNV1V,10 bit,65 (ChiMei Innolux)
2e fix: BN95-01372A --> LCD-AUO;CY-KH065FSAV1V,10 bit,65 (AU Optronics)
Wellicht interessant om te checken voor diegene die nog Banding issues heeft
Het paneel wat ik nu heb, is perfect. Ik heb even de mailtjes van Selectro vergeleken en zie dat ze dit keer een paneel van een andere fabrikant hebben gebruikt.
Ik mag me ook al voorzichtig in het topic komen melden
net de 65UH7500 besteld en met een beetje mazzel komende week in huis! Uiteindelijk zal de prijs na cashback €2300 zijn. Nog steeds een smak geld maargoed. Wellicht dat ik er ook nog iets meer van af had kunnen krijgen maargoed het brein wilde hem hebben 
Ik ben enorm benieuwd als hij binnen is!
Ook ik ben net in het bezit van Samsung 48" 7500 wat een prachtig beeld, alleen heb
ik problemen met de eigen keus van zender volgorde.
Ik kijk via de satelliet en hèb een favoriete lijst aan gemaakt maar dan houd het voor mij op?
Ik heb Samsung gebeld die kwamen er ook niet uit, à.s maandag neemt de help desk van Samsung de tv "over" we zullen het zien.
Afred1
ik problemen met de eigen keus van zender volgorde.
Ik kijk via de satelliet en hèb een favoriete lijst aan gemaakt maar dan houd het voor mij op?
Ik heb Samsung gebeld die kwamen er ook niet uit, à.s maandag neemt de help desk van Samsung de tv "over" we zullen het zien.
Afred1
Als je een voetbal wedstrijd kijkt zie je dan ook geen banding meer? Ik zie het alleen als ik voetbal kijk, tijdens het kijken naar een film zie ik het niet.
rkmeulenbr schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:36:
Gisteren het paneel van mijn 65HU7500 voor de 2e keer laten vervangen door Selectro vanwege Vertical Banding die me toch weer begonnen te irriteren. Na de eerste fix, begin oktober, was de banding een stuk minder maar nog wel zichtbaar.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ik heb het hele topic al scrollend overlopen en na de problemen dat velen onder jullie hebben met het beeld, heb ik last van problemen met het geluid op mijn UE55HU7500...
Ik heb een voor mij heel hinderlijk probleem met de lip sync als ik naar een download kijk. Alles komt meestal net iets te laat. Het is echt maar een fractie van een seconde, maar in sommige scènes zie je duidelijk dat de mond reeds opengaat voor de klank komt. Als ik naar een gewone tv-zender kijk, doet dit probleem zich niet voor.
Als ik dezelfde download bekijk op de PC of op de iPad, dan is die lag er niet. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Ik stream de filmpjes vanuit het netwerk naar de TV (PC en TV allebei gewoon aangesloten op internet) en ik heb een soundbar van Samsung zelf. De geluidsvertragingsfunctie van Samsung zelf geeft geen soelaas. Ik zou het raar vinden als ik de enige ben met dit probleem of dat ik de enige ben die zich er aan stoort.
Ik heb het hele topic al scrollend overlopen en na de problemen dat velen onder jullie hebben met het beeld, heb ik last van problemen met het geluid op mijn UE55HU7500...
Ik heb een voor mij heel hinderlijk probleem met de lip sync als ik naar een download kijk. Alles komt meestal net iets te laat. Het is echt maar een fractie van een seconde, maar in sommige scènes zie je duidelijk dat de mond reeds opengaat voor de klank komt. Als ik naar een gewone tv-zender kijk, doet dit probleem zich niet voor.
Als ik dezelfde download bekijk op de PC of op de iPad, dan is die lag er niet. Heeft iemand enig idee waaraan dit kan liggen? Ik stream de filmpjes vanuit het netwerk naar de TV (PC en TV allebei gewoon aangesloten op internet) en ik heb een soundbar van Samsung zelf. De geluidsvertragingsfunctie van Samsung zelf geeft geen soelaas. Ik zou het raar vinden als ik de enige ben met dit probleem of dat ik de enige ben die zich er aan stoort.
Waar heb je die besteld? Heb hem niet lager gezien dan 2700 incl. cashback... Bedoel je wel de 65 en niet de 55?Jaguar645 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 15:15:
Ik mag me ook al voorzichtig in het topic komen meldennet de 65UH7500 besteld en met een beetje mazzel komende week in huis! Uiteindelijk zal de prijs na cashback €2300 zijn. Nog steeds een smak geld maargoed. Wellicht dat ik er ook nog iets meer van af had kunnen krijgen maargoed het brein wilde hem hebben
[ Voor 3% gewijzigd door fritsie25 op 20-12-2014 18:18 ]
AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf
Het is echt de 65" variant
Vanmiddag besteld bij Apollo in Almere in de winkel en met een beetje mazzel voor de kerst in huis
Hij staat daar voor 3199. Min 200 is 2999. Heb je dan 700 EUR korting gekregen?
AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf
Nouja of het echt korting is weet ik niet ze zullen er waarschijnlijk niets op missen
Ik heb iig gewoon gezegd doe een goed voorstel.
Twijfelde zelf wel even want de 55" was bij hun sinds vandaag ook €2000 wel geprobeerd of daat eventueel nog wat van af kon maar dat zat er niet in. Aangezien het december is en er nog wat over was heb vond ik uiteindelijk die €500 niet verkeerd om gelijk naar 65" over te stappen iig.
Twijfelde zelf wel even want de 55" was bij hun sinds vandaag ook €2000 wel geprobeerd of daat eventueel nog wat van af kon maar dat zat er niet in. Aangezien het december is en er nog wat over was heb vond ik uiteindelijk die €500 niet verkeerd om gelijk naar 65" over te stappen iig.
Mooie deal idd. Ik zal ze morgen eens bellen...
Verwijderd
Hoi allemaal, sinds kleine week ook de hu7500 aangeschaft. Hier op het forum ook al gelezen dat sommigen onder u het probleem hadden met de netflix app, nl de foutmelding nw-4-8. Is daar eigenlijk al een oplossing voor? Heb nl net hetzelfde voor
.
Anders wel tevreden over tv en beeld(na beetje de verschillende instellingen uit te testen en aan te passen) maar geluid is wel heel mager. Bij specificaties staat toch dat ie ook een 20 w woofer(tje) moet hebben? Zou die dan in het midden van de tv moeten te horen zijn? Want bij mij enkel klank links- en rechtsonder..
Groeten en alvast bedankt voor reacties
Anders wel tevreden over tv en beeld(na beetje de verschillende instellingen uit te testen en aan te passen) maar geluid is wel heel mager. Bij specificaties staat toch dat ie ook een 20 w woofer(tje) moet hebben? Zou die dan in het midden van de tv moeten te horen zijn? Want bij mij enkel klank links- en rechtsonder..
Groeten en alvast bedankt voor reacties
Ik heb de 65 vorige week gekocht bij Von Burg in Rotterdam. Ze verkochten mij de tv voor 2599 exclusief CB. Dus heb de tv nu voor 2399fritsie25 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 18:10:
[...]
Waar heb je die besteld? Heb hem niet lager gezien dan 2700 incl. cashback... Bedoel je wel de 65 en niet de 55?
Electroplace in Rotterdam wilde de tv voor 2500 exclusief CB actie verkopen, echter zij hadden de laatste tv net 10 minuten vóór dat ik terugbelde om te zeggen dat ik akkoord ging, verkocht. Hij gaf aan dat ze rond 23 december nog n nieuwe lichting 65" 7500 binnen zou krijgen. Dus voor de geïnteresseerden. ... sla je slag
Verder heb ik me tot nu toe nog niet echt verdiept in de tv instellingen. Tot nu toe bevalt hij prima en weet nog van 90%niet wat hij allemaal kan.
Heb de bose321 er vanavond eindelijk goed op gekregen met 5.1 DTS ipv 2.0 ECM (met optische kabel op tv aangesloten en instellingen in tv aangepast naar DTS)
tot nu toe schakelt het kleine afstandsbediening dingetje niet altijd de settop box aan of uit. Moet ik nog uitzoeken hoe dat kan. Door deze afstandsbediening welke overigens fijn in je hand ligt, wordt onze Logitech Harmony bijna overbodig trouwens. Heb deze nog niet uit de kast gehaald in ieder geval.
Het verticale band probleem snap ik nog niet helemaal en heb het volgens mij nog niet kunnen ontdekken...weet ook niet zo goed waar ik dan op moet Letten eigenlijk.
Wel vindt ik dat het beeld bij bijv wat snellere (gezichts)bewegingen een btje vertraagd waardoor het wat lagged ofzoiets... Lastig uit te leggen maar hopelijk herkent iemand het?
Morgen zal ik me meer gaan verdiepen in de juiste instellingen middels een handleiding of iets dergelijks. Of heeft toevallig iemand de optimale instellingen voor deze tv met n kijkafstand van 5 meter?
Hopelijk heb ik mensen n btje geholpen met bovenstaande (zoals aankoop bedrag) en hopelijk kan iemand mij helpen aan goede tips?
Groetjes Marleen
Vraagje hebben jullie ook het probleem als je bv een programma elke week wilt opnemen, hij deze niet altijd opneemt.
Bv rtl7 afgelopen vrijdag opgenomen, eigenlijk volgende week weer maar geeft nu aan 02-22-15. Ik heb er een losse schijf aanhangen.
Bv rtl7 afgelopen vrijdag opgenomen, eigenlijk volgende week weer maar geeft nu aan 02-22-15. Ik heb er een losse schijf aanhangen.
5 meter kijkafstand bij 65 inch UHD, volgens mijn blijft er van je 4K beeldscherpte, waar het toch om draait bij een UHD tv, niet veel meer te zien op die afstand?
Heb sinds vandaag problemen met mijn ue55hu7500 en Netflix. Netflix start op, maar krijg melding dat hij aflevering niet kan afspelen. Netflix werkt op andere apparaten prima. Heb smarthub al gereset, helaas geen resultaat.
Iemand een mogelijke oplossing?
Iemand een mogelijke oplossing?
Heb vandaag mijn ue48hu7500 maar eens opgehangen. Het geluid over de optische kabel naar mijn denon avr-2808 gestuurd. Moet ik nog wat veranderen aan mijn versterker qua settings? Het lijkt namelijk of dat de bas in eens stukken minder is als toen ik hem op mijn oude samsung via hdmi liet lopen.
Bedankt Marleen en Jaguar645, dankzij jullie heb ik ook een mooie deal kunnen sluiten en binnenkort een ue65hu7500 thuis!
Verwijderd
Ik heb besloten mijn samsung 55hu7500 te verkopen en mijn panasonic plasma weer te gaan gebruiken. Hoewel op zich tevreden over de tv, trekt het beeld van de plasma mij toch meer. Voor 1500 euro doe ik hem weg incl bon, doos, etc. Indien interesse graag een pb sturen.
Ik kan trouwens met mijn optische kabel aangesloten voor PCM, Dolby Digital en DTS NEO 2:5 kiezen en niet voor DTS. Hebben meer mensen dit?
Geen probleem! Wat ben jij uiteindelijk kwijt geweest?fritsie25 schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:05:
Bedankt Marleen en Jaguar645, dankzij jullie heb ik ook een mooie deal kunnen sluiten en binnenkort een ue65hu7500 thuis!
Moet je de film op DTS zetten, dan zie je de optie wel.jokapo schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:21:
Ik kan trouwens met mijn optische kabel aangesloten voor PCM, Dolby Digital en DTS NEO 2:5 kiezen en niet voor DTS. Hebben meer mensen dit?
1) zorg dat de film dts ondersteund.
2) druk op movie (of hoe jouw versterker de audio codec kiest)
3) ga naar je tv instellingen - geluid - extra instellingen en kies dolby/dts
4) doet ie het dan nog niet, zoals bij mij gisteren toen ik de hdd aansloot, kies dan luidsprekerinstellingen in hetzelfde bovenstaande menu en kies tv output of HDMI output ofzo...
Dan staat er wel ineens dts bij extra instellingen en op je versterker.
Succes verzekerd.
2) druk op movie (of hoe jouw versterker de audio codec kiest)
3) ga naar je tv instellingen - geluid - extra instellingen en kies dolby/dts
4) doet ie het dan nog niet, zoals bij mij gisteren toen ik de hdd aansloot, kies dan luidsprekerinstellingen in hetzelfde bovenstaande menu en kies tv output of HDMI output ofzo...
Dan staat er wel ineens dts bij extra instellingen en op je versterker.
Succes verzekerd.
Voor degene die Netflix problemen ervaren.
Toen ik de tv net nieuw had gaf deze de nw 4-8 error aan.
Dit werd simpel opgelost door de TV te resetten. Niet alleen de smarthub maar de gehele tv.
Daarna werkte alles perfect. Tot na een maandje en dan de hele netflix app niet meer opstart.
Een volledige reset is de enige oplossing. Heb de mijne nu in 3 maanden tijd 4x gereset.
Helaas dat je dan dus ook alle instelling opnieuw moet ingeven.
Toen ik de tv net nieuw had gaf deze de nw 4-8 error aan.
Dit werd simpel opgelost door de TV te resetten. Niet alleen de smarthub maar de gehele tv.
Daarna werkte alles perfect. Tot na een maandje en dan de hele netflix app niet meer opstart.
Een volledige reset is de enige oplossing. Heb de mijne nu in 3 maanden tijd 4x gereset.
Helaas dat je dan dus ook alle instelling opnieuw moet ingeven.
Al die Netflix problemen.. Vervelend wel! Moet zeggen dat ik de tv nu sinds mei heb en nog nooit problemen heb gehad met Netflix; het kan dus wel gelukkig