Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Het elixer verhaal krijgt nog wel een Twist, ik zit nu juist elke keer met volle elixer storages.
De level 6 troop upgrades kon ik redelijk snel achter elkaar door aanzetten samen met de army camps dus dat is allemaal al klaar.
Doe uit verveling maar de Dark Barracks helemaal uppen om wat elixer kwijt te raken.

Het enige wat ik nu goed kan gebruiken is gold omdat ik met level 9 muren bezig ben :'(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Hoe verder je kom in een upgrade pad van een TH, hoe meer elixir je over hebt. Goud blijft wel altijd een probleem, die muren komen gewoon nooit echt "af" :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 17:23

FlyEragon

Alien Monkeys

Famous schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:35:
Het elixer verhaal krijgt nog wel een Twist, ik zit nu juist elke keer met volle elixer storages.
De level 6 troop upgrades kon ik redelijk snel achter elkaar door aanzetten samen met de army camps dus dat is allemaal al klaar.
Doe uit verveling maar de Dark Barracks helemaal uppen om wat elixer kwijt te raken.

Het enige wat ik nu goed kan gebruiken is gold omdat ik met level 9 muren bezig ben :'(
hehe, zo jammer dat je elkaar geen resources kan doneren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 13:00
Ik las in TWK2 dat zij een pauze gaan inlassen voor de CW's. Hoe gaan wij dit oplossen in de vakantie? Gewoon tijdelijk uit de clan gaan als je op vakantie bent. En dat iemand het een beetje bijhoudt, zodat er niet teveel nieuwe leden worden toegevoegd, als er oude leden uit zijn ivm vakantie.
Of gaan we ook een CW stop houden?

Persoonlijk vind ik de CW's juist leuk en denk ik wanneer je op vakantie gaat, je dan gewoon even uit de clan moet. Ben je weer terug van vakantie, kom je natuurlijk weer terug.
Alleen denk ik wel dat we wat minder sterk zijn als er een aantal mensen uit de clan zijn, aangezien wij een clan zijn dat veel verschil heeft in sterkte (begin th6 t/m eind th9).

Ik dacht, ik gooi het in de groep en ben wel benieuwd hoe andere hieover denken.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:07
Curva schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:07:
Ik las in TWK2 dat zij een pauze gaan inlassen voor de CW's. Hoe gaan wij dit oplossen in de vakantie? Gewoon tijdelijk uit de clan gaan als je op vakantie bent. En dat iemand het een beetje bijhoudt, zodat er niet teveel nieuwe leden worden toegevoegd, als er oude leden uit zijn ivm vakantie.
Of gaan we ook een CW stop houden?

Persoonlijk vind ik de CW's juist leuk en denk ik wanneer je op vakantie gaat, je dan gewoon even uit de clan moet. Ben je weer terug van vakantie, kom je natuurlijk weer terug.
Alleen denk ik wel dat we wat minder sterk zijn als er een aantal mensen uit de clan zijn, aangezien wij een clan zijn dat veel verschil heeft in sterkte (begin th6 t/m eind th9).

Ik dacht, ik gooi het in de groep en ben wel benieuwd hoe andere hieover denken.
Goed meegedacht Curva :).
Hier is 'achter de schermen' al over gepraat door de leiding.
Er zal spoedig een bericht ingame en op het forum komen hierover, maar waarschijnlijk zal het zo zijn als jij omschrijft.
Dus gewoon tijdelijk de clan verlaten, zodat de overige mensen wel wars kunnen doen.
Er zullen toch niet meer dan handvol mensen tegelijk op vakantie zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Frank_P schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:20:
[...]

Goed meegedacht Curva :).
Hier is 'achter de schermen' al over gepraat door de leiding.
Er zal spoedig een bericht ingame en op het forum komen hierover, maar waarschijnlijk zal het zo zijn als jij omschrijft.
Dus gewoon tijdelijk de clan verlaten, zodat de overige mensen wel wars kunnen doen.
Er zullen toch niet meer dan handvol mensen tegelijk op vakantie zijn denk ik.
Dankjewel! :) Dan wacht ik nu geduldig af! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Helaas, ik faal vaak bij aanvallen.

Lokken kost bij mij veel tijd en ik hou perongeluk de wallbreakers te lang in, waardoor er gelijk 5 verdwijnen. Eigenlijk gebeurt er gewoon teveel, en lukt het mij niet om alles in de gaten te houden :p

Maar 't gaat gelukkig steeds wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Jammer dat we deze war verloren hebben. Het was redelijk spannend. Ik had het idee dat hun erg georganiseerd waren.
Helaas lieten wij wat teveel sterren liggen en ook teveel mensen die niet aan hebben gevallen.
Misschien moeten we toch meer proberen om voor de zekere 3* te gaan. Ik merk dat veel mensen hun kunnen overschatten en dan te hoog aanvallen. Ondanks dat ik fan ben van rond je eigen nummer aan te vallen is dat voor veel mensen misschien niet mogelijk en kijk ik teveel naar mezelf als th8.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Frank_P schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:19:
Jammer dat we deze war verloren hebben. Het was redelijk spannend. Ik had het idee dat hun erg georganiseerd waren.
Helaas lieten wij wat teveel sterren liggen en ook teveel mensen die niet aan hebben gevallen.
Misschien moeten we toch meer proberen om voor de zekere 3* te gaan. Ik merk dat veel mensen hun kunnen overschatten en dan te hoog aanvallen. Ondanks dat ik fan ben van rond je eigen nummer aan te vallen is dat voor veel mensen misschien niet mogelijk en kijk ik teveel naar mezelf als th8.

Er zat zeker meer in. vanaf 26 tot 45 hebben wij 7 sterren laten liggen die we zeker nog hadden kunnen halen, al was het maar met een barch-legertje van een van onze hogere leden die nog een aanval over hadden en die nu niet gebruikt hebben.

Maar zelfs daarmee hadden we niet gewonnen, dus moet ik concluderen dat de tegenpartij toch echt een stukje beter was. Hun TH8's waren eigenlijk allemaal sterk met ook goede AA. Zelf lieten ze echter goed zien dat dat geen belemmering hoefde te zijn, en ik heb wel eea geleerd van hun aanvallen (en dat ook tegen ze gebruikt weer :P).

Enfin: ik heb me iig wel weer vermaakt, hopelijk de volgende keer wel winst :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 08:15
Frank_P schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 21:19:

Eens.

Gezien de discussie om rond je eigen level aan te vallen probeer ik dat ook maar *** lukt daarom eigenlijk nooit meer. ben de laatste paar wars al "blij" met 1 of twee sterren Ik snap dat bij een "zekere" drie sterren attack er weinig over blijft voor de wat lagere levers maar toen we dat nog deden wonnen we wel vaker.

Dat en de vijanden zijn sterker en beter georganiseerd...maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 19-06-2014 22:48 ]

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Mijn ervaring is dat het sowieso soms of vaak lastig is om je eigen nummer te pakken. Vooral in een grotere clan. Daar kan de top 5 bijvoorbeeld heel sterk zijn, midden normaal en onderaan juist zwak of andersom. Een algemene afspraak is daarom lastig omdat dit erg kan fluctueren in de CW.

In Tweakers hebben wij niet echt een afspraak maar wel >Wie het eerst komt wie het eerst maalt<. Naast dit zien wij het liefst dat je één aanval drie sterren pakt (een zekerheidje dus) en één aanval probeert om minimaal twee sterren te halen. Het kan altijd eens mis gaan en nul sterren halen maar als die andere dan drie is maakt dat niet (zoveel) uit. Als het dan een keer tegen zit kan iemand boven jou de target wel pakken of iemand onder jou omdat die nu bijvoorbeeld de traps weet te liggen of simpelweg betere troops heeft.

Het beste lijkt het mij altijd nog om van te voren goede afspraken te maken maar dit vergt gewoon veel tijd en inzit van (bijna) iedereen in de clan waar de meeste niet op zitten te wachten of geen tijd ervoor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Wat strategie betreft heb ik een redelijke efficiente maar erg "aparte" strategie verzonnen die niet leuk is maar mogelijk wel effectief:
Iedereen valt ongeveer 5-10 plaatsen onder zijn eigen plek. De onderste 5-10 zullen dan niet kunnen aanvallen maar de 40-45 daarboven hebben dan zoveel extra sterren denk ik dat het wel eens positief kan uitpakken. Nogmaals: dit is geen voorstel maar een gedachtekronkel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 11:43
m.i. is het meest logische om bij de eerste aanval iemand te pakken die je minimaal kunt 1* of 2*. Dus redelijk in je buurt. De 2e aanval verbeter je iemand die 1 of 2 sterren heeft gepakt om zo tot 3 te komen.
Stel dat we dan 37 dorpjes 3 sterren hebben, is toch 111 punten en iedereen heeft bijgedragen.

[ Voor 9% gewijzigd door Renzzie op 20-06-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:14
Ik denk dat het idee van Renzzie best goed te doen is. Wel krijg je nog de vraag vanaf wanneer je dan voor 3* gaat. Als de tweede aanval vrij vlot na de start is, ontneem je alsnog de kans voor de lageren die niet direct aanvallen om een 1* of 2* te halen. Mogelijk zou je het dan in twee ronden van 12 uur kunnen verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Klinkt inderdaad wel do-able. En je zou dat inderdaad in 2 delen kunnen uitvoeren zodat iedereen zo ongeveer weet wat de aanpak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat ook een voordeel is voor iemand die de tweede keer aanvalt nadat er al 1 ster gehaald is.

Het is ongeveer duidelijk waar de traps zitten waardoor je iets in het voordeel bent bij de tweede aanval.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 07-10 14:00
Ben het nieuwste lid, heet robdegekste in de clan.
Wat vinden jullie van mijn basis? Vind hem wel redelijk oké.

[ Voor 38% gewijzigd door Wackmack op 20-06-2014 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Zo, de statistieken zijn weer gedaan!
Link naar Dropbox.
Link naar Google Drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Om gelijk met de deur in huis te vallen, vanaf de volgende CW is deelname verplicht. Zo, ik heb het gezegd :p. Wij (de leiding) denken dat dit ten goede van de clan komt, omdat er nu teveel mensen maar eenmalig aanvallen of überhaupt niet aanvallen. Voor de mensen die toch al aanvallen verandert er dus niets, alleen voor de mensen die niet aanvallen. En die laatste groep willen wij nu juist wat aan doen. Als je namelijk niet aanvalt benadeel je de rest van de clan die wél aanvalt en wél resources investeert. Om niet gelijk morgen flinke discussies te hebben gaat de CW van morgen niet door. De eerstvolgende CW start dan dindag 24 juni om 20:00. Vanaf dan gaan wij ook in de gaten houden wie wel en wie niet actief mee doet. Natuurlijk worden er waarschuwingen gegeven, en natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen mogelijk (het is dus niet zwart-wit). Wel verwachten wij van ieder lid dat hij eerlijk en volwassen met die uitzonderingen omgaat.

Het tweede punt is van huishoudelijke aard; de zomervakantie. Om toch een CW te kunnen blijven uitvoeren verzoeken wij eenieder om tijdens zijn accessloze vakantie de clan te verlaten. Geef het wel door op het forum of via een DM. Dus niet op de chat, die rolt namelijk na N regels over. Bij terugkomst is je plek dan nog steeds vrij. Doe je dit niet, dan wordt je als inactief gezien en ga je een ander pad in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Duidelijk punt. Dinsdag dus mijn eerste war, heel vet. Moet je perse om 20 uur aanvallen of kan 21 uur ook? Weet nog wel van Nukezone dat je altijd iedere 4 uur moest inloggen om geen resource te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king Ray
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09-2023
Ok, duidelijk toch.

hand in hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Versteegrob schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:05:
Duidelijk punt. Dinsdag dus mijn eerste war, heel vet. Moet je perse om 20 uur aanvallen of kan 21 uur ook? Weet nog wel van Nukezone dat je altijd iedere 4 uur moest inloggen om geen resource te verliezen.
Je hebt 24 uur de tijd om 2 aanvallen te doen. Hiervoor heb je nog 24 uur een "prep day" om alles voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Duidelijk. Dacht dat je ieder uur twee keer mocht aanvallen. Dan kan ik op vakantie ook wel aanvallen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Versteegrob schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:15:
Duidelijk. Dacht dat je ieder uur twee keer mocht aanvallen. Dan kan ik op vakantie ook wel aanvallen:)
Sorry, maar zolang je nog niet bij de eerste 45 zit val je ook nog buiten de selectie voor de CW. Dat gaat op hele vijftallen namelijk, dus 45 tegen 45 in ons geval...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Allemaal duidelijk

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 08:15
Prima, helemaal mee eens!
Snap alleen niet zo goed waarom de CW van morgen niet door gaat. Maar ik ben wel blij met de beslissing, [tweakers3] FTW!!

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Duidelijk. 1 vraag wel. Ik speel in de onderste regionen. Vaak val ik 1x aan en dan heb ik 1 of 2 ster. Een tweede aanval levert vaak geen extra sterren op. Tegen een sterkere is het namelijk of niets, of 1 ster en deze ster is vaak al gepakt. Wat zijn de richtlijnen voor zo een situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Mocht je nog ergens toch een ster kunnen halen zou ik het gewoon proberen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Renzzie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:59:
Duidelijk. 1 vraag wel. Ik speel in de onderste regionen. Vaak val ik 1x aan en dan heb ik 1 of 2 ster. Een tweede aanval levert vaak geen extra sterren op. Tegen een sterkere is het namelijk of niets, of 1 ster en deze ster is vaak al gepakt. Wat zijn de richtlijnen voor zo een situatie?
Ook dan gewoon proberen iets te verbeteren. Ook al verbeter je niks maar haal je wel een ster, dan krijg je meer loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hebben jullie nog tips mbt aanvallen? Gebruik nu 3 x ballonnen, 7 reuzen en wat globins maar win lang niet altijd. Ga zo is een aanval doen met 60 boogschutters, 10 globins en 5 muurbrekers. Ben level 25 met TH 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 21:43
Prima Rooie. Ik vond het nog lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-09 22:43
Ik ben er maar ook eens mee begonnen.
Is dit spel eigenlijk niet ziek pay2win? Overal moet je diamonds voor betalen en ik heb al na een dag dat upgrades van stadhuis 24 uur of goudmijn 3 uur duren. Dit is best lang. En als ik geen schild heb zijn mijn bezittingen kwijt en mag ik lekker opnieuw beginnen. Wat moet ik doen als beginneling? Ik heb alleen een kanon als verdediging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Kwestie van geduld en je basis goed indelen. Het spel hoeft helemaal geen geld te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Laatst online: 07-10 13:52
Ik snap niet helemaal waarom morgen niet door gaat. Dat heeft toch niks met de nieuwe regel te maken? Je kan ook zegge dat je pas dinsdag gaat controleren. Wil je dat iedereen mee blijft doen moet je juist dat stukje continuïteit waarborgen.

Verder ben ik het eens met de mededelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
De CW zo gaat niet door voor de duidelijkheid. Is ook wel nodig, ik zie hier maar reacties van een fractie van de leden :p. Ik heb geen zin in discussies vsn "ik wist het niet" of "wordt er nu al gecontroleerd" etc. Zeker omdat de tijd vsn mededeling erg dicht op de tijd van CW ligt. Zie het als een kans om te farmen ;).

@ iamnice
Spaar je gems voor builders, niets anders. Ik heb geen enkele cent uitgegeven en heb er nu 4. Voor de rest idd gewoon geduld hebben, upgrades worden alleen maar langer. Kan je trouwens nog wat anders doen dan CoC. Als beginneling vooral je mines/pumps upgraden voor inkomsten. Daarna de rest (ook muren) en dan pas je TH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik vind het een duidelijke mededeling en ben het er ook helemaal mee eens! Op naar meer dan 1 winst op een rij! Haha

Dat de CW vandaag niet door gaat vind ik opzich wel goed, op deze manier krijgen we geen gezeur in de clan en heeft iedereen de tijd op de regels te lezen en eventueel commentaar te geven. Dinsdag volle bak er voor gaan met z'n alle, dan komt de winst er wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 16:33
Strak plan ging me er al een beetje aan irriteren mensen die niet aanvallen. Wat we ook kunnen doen is dat iedereen onder de 25 in de eerste 12uur aangevallen MOET hebben (met uitzonderingen). Als we dan nog extra sterren nodig hebben (zie laatste CW) kunnen sterkere spelers met gemak die 3 sterren halen op dorpen waar geen of 1 ster is gehaald. (laatste CW konden we 20 sterren halen bij spelers buiten de top 10 ofzow.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:39
I agree. En net wat manstaat zegt. Helemaal mee eens. Iedereen moet 2x aanvallen. Ook als de resultaten tegen kunnen vallen

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Dit zelfde probleem hadden wij dus ook bij Tweakers vandaar dat we zo gekrompen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima afspraak, clanwar is toch ook leuk om met z'n allen te doen en tenenkrommend als we verliezen doordat we aanvallen laten liggen. Ik wil graag wel zelf bepalen wanneer ik aanval.

Je hebt in deze clan veel tijd om zelf te farmen en verder hoef je maar op een paar zaken te letten, 2x aanvallen tijdens cw, luren tijdens je aanval, je doneer-ratio in de gaten houden en niet zomaar snipen. Ik mis vast nog wat maar dit is voor mij in ieder geval prima te doen.

Ik kijk alweer uit naar de volgende cw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Wat is snipen? Net de laatste 20 gevechten gezien van de CW. Erg leerzaam, vooral het,lokken van tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Versteegrob schreef op zondag 22 juni 2014 @ 19:06:
Wat is snipen? Net de laatste 20 gevechten gezien van de CW. Erg leerzaam, vooral het,lokken van tegenstanders.
TH snipen is dat als een TH buiten de muren staat, het me 'snipen' dus kapot maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Ik ben er (definitief) mee gestopt. Heb het besluit genomen omdat CoC met teveel afleid van wat ik echt wil doen. Ik wens jullie iig heel veel succes toe bij de komende clanwars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
rik11 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:11:
Ik ben er (definitief) mee gestopt. Heb het besluit genomen omdat CoC met teveel afleid van wat ik echt wil doen. Ik wens jullie iig heel veel succes toe bij de komende clanwars.
Jammer Rik. Misschien tot ooit. Veel succes met wat je ook gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 01:33
Ik verlaat vandaag tijdelijk de clan. De komende 3 weken ga ik namelijk genieten van mijn vakantie. Bij terugkomst kan ik hopelijk mijn TH upgraden naar 9.

Alvast een fijne vakantie allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
rik11 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:11:
Zag het vanmorgen. Dus definitief de game verwijdert of staat die stiekem nog op de achtergrond :+ ? Wel knap dat je het kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 23-06-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Versteegrob schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:56:
[...]

Zag het vanmorgen. Dus definitief de game verwijdert of staat die stiekem nog op de achtergrond :+ ? Wel knap dat je het kan.
Helemaal van telefoon en tablet verwijderd. Op maandagochtend maak je de beste besluiten. Al denk ik dat mn account nog wel bestaat.
Ik merkte dat het me ervan weerhield om 's avonds even lekker de racefiets te pakken en dergelijke. Of dat je een half uur later naar bed gaat om toch die ene update nog even aan te zetten, tijdens je bakje koffie op het werk checken welke l*lhannes je heeft aangevallen. Uiteindelijk blijft het allemaal een spel wat je nergens brengt. (al wil ik hier geen filosofische discussies losmaken over de zin van het leven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Rik, jammer! En AS90, fijne vakantie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
AS90 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:37:
Ik verlaat vandaag tijdelijk de clan. De komende 3 weken ga ik namelijk genieten van mijn vakantie. Bij terugkomst kan ik hopelijk mijn TH upgraden naar 9.

Alvast een fijne vakantie allemaal!
Fijne vakantie Stan! We zullen een plekje vrijhouden voor je terugkomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Morgen clanwar! Hopelijk kan ik wat sterren pakken met mijn TH5 basis en leger.
Zal morgen wat vragen stellen zodat ik mij perfect kan voorbereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Versteegrob schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 22:49:
Morgen clanwar! Hopelijk kan ik wat sterren pakken met mijn TH5 basis en leger.
Zal morgen wat vragen stellen zodat ik mij perfect kan voorbereiden.
We zullen je wat tips geven. Het is sowieso goede ervaring. En als je geen sterren haalt is het geen schande tegen th6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rty
  • Registratie: November 2011
  • Niet online

rty

Bijzondere stand. Over het geheel lijken ze in het voordeel te zijn als ik naar de stadhuizen kijk.

Wij hebben
2 TH5
4 TH6
13 TH7
20 TH8
5 TH9

Zij hebben
2 TH6
11 TH7
23 TH8
6 TH9
3 TH10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:45
rty schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 23:13:
Bijzondere stand. Over het geheel lijken ze in het voordeel te zijn als ik naar de stadhuizen kijk.

Wij hebben
2 TH5
4 TH6
13 TH7
20 TH8
5 TH9

Zij hebben
2 TH6
11 TH7
23 TH8
6 TH9
3 TH10
Verschilt inderdaad nogal, ik heb het idee dat dat bij de vorige CW's kleiner was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Dit wordt idd een pittige tegenstander. De TH10's moeten wij sowieso skippen, die inferno's slopen alles wat je lief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Laatst online: 26-09 15:18
Ik zie ook aardig wat rushers er tussen.
Maargoed, als je beginnende TH8 bent word dit inderdaad een lastige.
Ik zal wel 2x full hoggs doen voor 6 sterretjes :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Is het soms verkeerd uitgekozen? De nummer 1/2/3 zien er ziek uit.

Dit wordt mijn eerste CW dus een aantal vragen en hieronder mijn basis.
Wat vinden jullie van de setup? Alle kannonen/mortieren/tovenaartoren/muren zijn max geupgraded.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/ou9roy.png

Qua aanval heb ik nog niet heel veel ervaring, zit te twijfel tussen deze twee legers.

130 x boogies level 3
30 x boogies level 3, 18 reuzen, 5 muurbrekers

Wat zeggen de kenners?

Gebruik je de toepen van je clankasteel ook in de aanval, zo ja welke moet ik vragen?

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Versteegrob schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:35:
Is het soms verkeerd uitgekozen? De nummer 1/2/3 zien er ziek uit.

Dit wordt mijn eerste CW dus een aantal vragen en hieronder mijn basis.
Wat vinden jullie van de setup? Alle kannonen/mortieren/tovenaartoren/muren zijn max geupgraded.

[afbeelding]

Qua aanval heb ik nog niet heel veel ervaring, zit te twijfel tussen deze twee legers.

130 x boogies level 3
30 x boogies level 3, 18 reuzen, 5 muurbrekers

Wat zeggen de kenners?

Gebruik je de toepen van je clankasteel ook in de aanval, zo ja welke moet ik vragen?
ik zou voor de 2e optie gaan. Ik vind de combi barbaar / boog ook wel prettig. Ik weet alleen niet welk level je barbaren zijn. Als die ook level3 zijn dan zou ik minder reuzen, 12, meenemen en nog wat barbaren.

Maar het belangrijkste is dat je eerst zijn ClanCastle units en evt zijn held afmaakt. Doe je dat niet dan kan je net zo goed niet aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
@Rob versteeg

Je goudkluizen en Elixer opslag mag buiten de muren staan.
Probeer je TH (townhall) en CC (clancastle) precies in het midden te zetten zodat deze moeilijk te luren (lokken) zijn. verder alle verdediging binnen de muren zetten, en probeer is een muurtje weg te laten tussen twee compartimenten en daar een spring trap neer te leggen, werkt erg goed.

Verder in een aanval zou ik voor de reuzen gaan in combi met een twee heal spells. Wat je ook nog kunt doen is bij een aanval een Healer *3 vragen zodat deze je reuzen healt. Let wel op dat je dan eerst de Anti Air aanvalt.

EDIT:

Rob dit is een leuk voorbeeld: http://clashofclansbuilder.com/plan/432376

[ Voor 6% gewijzigd door dn072 op 25-06-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goede tips! Zal zo even het iets anders indelen. Helaas is mijn barbaar level 1, wel zijn mijn ballonen level 2 dus kan dze goed combineren met mijn reuzen. Nummer 45 moet lukken en heel misschien nummer 44 ook.

Ben pas TH5 dus heb alleen de lightning wat mij kan helpen, helaas nog een healer. Tovenaar level 1 heb ik volgens mij niet zoveel aan?

Update:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/hstc2q.png

[ Voor 8% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 15:59
Ik zou je kluizen en storage buiten de muren zetten, deze hebben weinig waarde in cw's. Spring traps zou ik ook binnen de muren zetten (zie ook de tip van dn072), net als je (air)bommetjes. Om je ck minder makkelijk te laten luren zou ik er ook voor kiezen om het minder compact in te delen. Alles buiten je muren kan je 2 vakjes ruimte tussen laten zonder dat de tegenstander daar troepen kan neerzetten. Hierdoor kan je er mogelijk voor zorgen dat ze verder moeten komen voordat je ck gelured wordt wat voor jou een voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:03

Spooksel

Spooksel!

Zou iemand mij weer terug kunnen accepteren? Vakantie is weer voorbij :(

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Botticelli schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:54:
Ik zou je kluizen en storage buiten de muren zetten, deze hebben weinig waarde in cw's. Spring traps zou ik ook binnen de muren zetten (zie ook de tip van dn072), net als je (air)bommetjes. Om je ck minder makkelijk te laten luren zou ik er ook voor kiezen om het minder compact in te delen. Alles buiten je muren kan je 2 vakjes ruimte tussen laten zonder dat de tegenstander daar troepen kan neerzetten. Hierdoor kan je er mogelijk voor zorgen dat ze verder moeten komen voordat je ck gelured wordt wat voor jou een voordeel is.
Super goeie tips, straks weer verder verbeteren.

Aangepast. Hopelijk pakken ze niet twee keer drie sterren tegen mij. Heb continue 5 werkers aan het updaten zodat ik zo snel mogelijk naar TH6 kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Spooksel schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:00:
Zou iemand mij weer terug kunnen accepteren? Vakantie is weer voorbij :(
Je weet dat er nu 2 verplichte CW's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@rob je kan ook bij mij kijken, ik heb hetzelfde nivo stadhuis als jou, ik sta bij de clanwar voor tweakers3 op plek 41.

edit ow wacht je hebt een townhall lvl 5....dan heeft het geen zin...

Gaat lastig worden voor onze lvl6 townhalls zijn er maar 2 tegenstanders.

[ Voor 15% gewijzigd door Wii4all op 25-06-2014 11:20 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zal direct even kijken. Wordt zeker een lastige war. Zij hebben alleen al 3 x TH10 :(
Robu, jij hebt level TH6 en ik TH5 maar mooie basis.

Wel super ontwerp, jou ga ik imiteren als ik TH6 ben :9

[ Voor 41% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva

Clash of Clans - Tips

Voor wie?
Deze guide is vooral bedoel voor de nieuwe spelers; van Clash of Clans en de nieuwe spelers in de clan.
Waarom?
De guide is vooral bedoeld om tips te geven om niet voor verassingen komen te staan. Het is gericht aan de beginnende speler of degene die nieuw in de clan zijn. De meeste punten die aanbod komen gelden in het algemeen voor het spelen tijdens CoC. Een aantal punten is gerelateerd aan [Tweakers]3.
Door wie?
Deze guide is geschreven door Curva. Ik heb in deze gids informatie gebruikt uit de informatieve post van Frank_P. Hiervoor heb ik zijn toestemming gekregen.
Leeswijzer
Het is vooral gericht op de Clan Wars. Het is geschreven vanuit een persoonlijk oogpunt. Alles wat wordt genoemd, is een mening en geen regel. Er zullen wel een aantal punten aanbod komen, die in [Tweakers]3 als regels worden gebruikt.
Mochten er punten zijn waar je het niet mee eens bent. Voel je vrij om te reageren, ik sta open voor nieuwe ideeën en andere zienswijzen.

Clan war
Dit deel zal gaan over de Clan Wars.
Meedoen
Een Clan War kan worden gestart door iemand van de leiding, er wordt dan gezocht naar een tegenstander. Het spel zoekt zelf een geschikte kandidaat die ongeveer van dezelfde sterkte is.
Wanneer doe je mee?
Clan Wars worden altijd gespeeld met vaste aantallen. Het laagste is 10 en het hoogste is 50, daartussen zitten er elk stapjes van 5, dus: 10, 15, 20, 25 etc. Mochten er 46 of 49 leden in een clan zitten, betekent dit dat er met 45 clanleden een war gespeeld kan worden. De lijst met clanleden in Clash of Clans is op basis van trophys is hierbij de ranking. Ben jij nummer 46 van de clan maar heb je wel een hoger stadhuis level dan menig personen boven jouw, zal je niet meedoen aan de war.
Voorbereidingsdag
Voor elk gevecht is er voor de clan een voorbereidingsdag, dit is een periode van 24 uur waarin je je kan voorbereiden op de war. Tijdens deze voorbereidingsdag kun je een aantal dingen doen:
  • War base creëren
  • Clan kasteel van je clangenoten vullen
  • Verkennen van de tegenstander
War base
Tijdens de voorbereidingsdag kun je je war base aanpassen. Deze kan verschillen met je huidige normale base. Een aantal punten die handig zijn voor het maken van een goede war base:
  • Zorg ervoor dat je stadhuis goed verdedigd staat. Zo staat hij in de normale lay-out misschien buiten de muren, tijdens een clan war is het noodzakelijk om hem binnen de muren te zetten. Voor het kapot maken van een stadhuis krijgt de tegenstander 1 ster, hoe moeilijker het kapot te krijgen is, hoe minder kans op sterren voor de tegenstander.
  • Voor de war base is het handig dat de gebouwen bij elkaar staan. Hier wordt mee bedoeld dat je geen bouwhutten of andere gebouwen in de hoeken plaatst. Deze tellen voor net zoveel % mee voor de vernietiging. Zorg dus dat alle gebouwen in de range van een verdediging staat.
  • Het beste is om een Clan kasteel ergens rond het midden te plaatsen. Op deze manier wordt het lastiger voor de tegenstander om de troepen eruit te lokken. (Later meer over het lokken)
Clan kasteel (Verdediging)
Het Clan kasteel van iedere clangenoot kan tijdens de voorbereiding worden gevuld met troepen. Dit staat los van het vragen van troepen bij je normale base. Probeer zoveel mogelijk dat de hogere spelers troepen doneren. Op deze manier komen er vooral troepen van level 5 of hoger in de kastelen. Dit zal het voor de tegenstander moeilijker maken om de troepen te doden. Als tegen het einde aan nog niet alle kastelen zijn gevuld kan er natuurlijk wel lagere level troepen worden gedoneerd. Let ook op welke troepen een persoon vraagt bij zijn verdediging van het Clan kasteel.

War day
Nu alles is voorbereid voor de Clan War, is het tijd om aan te vallen. Tijdens de war day zijn een aantal zaken erg belangrijk:
  1. Recommended target
  2. Clan kasteel troepen
  3. Verkennen & Herhaling
  4. Lokken
Recommended target
Als je in de warmap kijkt, zie je alle clanleden die meedoen, het is gerangschikt van sterkste speler bovenin tot minst sterke speler onderin. Deze ranking is gebaseerd op je aanvals- en verdedigingskracht volgens SuperCell en heeft niets te maken met trophy's.
Als de voorbereidingdag over is en de war day begint kun je zien wie je recommended target is.
Dit is het target die het spel jou aanraadt om aan te vallen en waarvan zij denken dat jij die goed aan kan. De realiteit is dat dit eigenlijk vaak te laag is. Vaak zit je recommended minimaal 10 plaatsen onder je eigen nummer. In principe is dit persoonlijk handig, je weet zeker dat je 3 sterren haalt. Maar al valt elk clanlid minimaal 10 plaatsen onder zijn eigen nummer aan, dan blijft er voor de onderste 10 niks over. Proberen dus zelf goed te kijken of het recommended target niet te laag is en of er geen betere is.
Clan kasteel troepen
Zorg altijd dat je extra troepen bij je hebt voor een war. Vraag op de normale manier clan kasteel troepen aan via je kasteel in je normale base. Hier kan je nog een berichtje bij sturen. Typ eventueel welke specifieke troepen jij nodig hebt. Wil je een extra draak, of juist tovenaar, of misschien een pekka? Ben je blij met alles, zet er dan Clan War (cw) bij, zodat je redelijke hoge troepen geschonken krijgt. Deze extra troepen willen vaak nog wel eens het verschil maken, zeker bij de lagere levels in de war.
Verkennen & Herhaling
Als je een keuze hebt gemaakt welke tegenstander je wil aanvallen, is het verstandig om de herhalingen te bekijken als deze tegenstander al eens is aangevallen. Zorg dat je deze bekijkt, hier kun je zien waar de bommen liggen en waar je dus moet zorgen dat je deze eerst uitschakelt of vermijd.
Het is ook raadzaam om te kijken wat de range van het Clan kasteel is. Zo kan je zien waar je de troepen kan lokken, hierover meer in de volgende alinea.
Lokken
Het eerste wat je moet doen voor een geslaagde aanval, is het uitschakelen van de Clan kasteel troepen en de king & queen. Dit is waarschijnlijk de belangrijkste tip die er is voor een clanwar aanval. Hier worden ook de meeste fouten gemaakt en de rede waarom aanvallen soms volledig mislukken.
Dit doe je door 1 barbaar of boogschutter los te laten op een plak die in de range is van een van het clan kasteel, king of queen. Als je dus een boogschutter los laat in de range van het clan kasteel, zullen de troepen, die erin zitten, een voor een naar buiten komen. Als jouw boogschutter wordt gedood, laat dan een nieuwe los, zodat je alle troepen uit het kasteel krijgt. Probeer de troepen naar de zijkant van de map te lokken, hier kun je dan meer troepen van jezelf loslaten, die de tegenstanders uitschakelen. De rede waarom je het het makkelijkst aan de buitenkant van de map kan doen, is dat jouw troepen dan niet worden geraakt door verdedigingswerken van de tegenstander.
In de chat van Clash of Clans wordt het lokken van troepen ook wel ‘luren’ genoemd. Dit is echt een pre om een aanval te laten slagen. Het gebeurt vaak zat dat iemand zijn boogschutters en reuzen loslaat en dat er een aantal tovenaars uit het clan kasteel komen. Deze vagen de boogschutters en reuzen heel snel weg.
Aanvallen
Verder is het zaak dat je probeert zoveel mogelijk sterren te pakken tijdens een clan war. Verder is het belangrijk dat je er nog plezier in hebt. Mocht je vragen hebben of feedback hebben over jouw aanval, meldt dit gewoon in de chat in Clash of Clans. Er zijn altijd wel members online en er wordt altijd goede feedback gegeven hoe je het de volgende keer beter kan doen, schroom dus niet om het te vragen.

Aanval tips
Nu volgen er een aantal aanval tips, deze tips zijn vooral gefocust op het aanvallen tijdens een clan war.
  • Zorg dat je je leger aanpast aan de base die je gaat aanvallen. Val je een base aan die een goede airdefense heeft, val dan niet met ballonnen aan, maar probeer dan de reuzen/healer.
  • Gebruik je de giant/healer tactiek, zet je healer pas in op het moment dat de airdefense is vernietigd, anders wordt je healer erg snel gedood.
  • Let op, dat barbaren, boogschutters en tovenaars naar het eerst volgende gebouw gaan. Deze gaan dus niet naar het eerste verdedigingswerk.
  • Let op met het gebruik van spells: Heal spell is erg handig voor een groep reuzen. Gooi deze niet meteen neer als het levensbalkje nog groen is maar gooi hem neer als hij oranje is. Zorg dat je de spell op een slimme manier gooit. Zorg dat je troepen niet middenin de spell zitten maar aan de rand. Op deze manier kunnen zo ‘door’ je spell lopen en hebben ze er het meeste profijt van.
  • Voor een rage spell geldt hetzelfde als een heal spell.
  • Probeer geen lightning spell te gebruiken voor het doden van clan kasteel troepen. De spell doet geen damage aan vliegende troepen, zoals een draak of een ballon.
  • Wallbreakers: Gebruik deze slim, laat niet al je wallbreakers in een keer los, maar kijk even hoeveel je er nodig heb voor de muur. Link tabel. Onderaan de pagina staat een tabel met informatie over de hoeveelheid wallbreakers je nodig hebt voor elk level muur.
  • Voor het optimaal gebruiken van je wallbreakers is deze video sterk aan te raden: Link CoC Wallbreaker Guide - Flammy.
  • Kijk altijd je aanval terug en probeer te ontdekken wat je goed en fout deed, dit kan je gebruiken voor je volgende aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
mooi stuk tekst met goede info!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heel goed en erg leerzaam, bedankt Curva.

Gameplan, ga aanvallen met 30 boogies level 3, 18 reuzen level 2 en 10 muurbrekers.
Welke extra troepen kan ik het beste aanvragen? Dacht eerst reuzen level 5 maar misschien is er nog wat beters? Heb zelf nog te weinig ervaring om deze vraag te beantwoorden.

[ Voor 76% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
De reden dat jullie TH10's erbij hebben heeft waarschijnlijk twee redenen;

Reden 1: De TH9's bij jullie zijn al redelijk ver geupgrade en wegen dus ook zwaar mee.
Reden 2: De TH10's die zij hebben zijn niet ver geupgrade en wegen dan ook niet zo zwaar mee.

Hiernaast is er ook door Super Cell aangegeven dat het nog niet werkt zoals ze willen en dit continu blijven verbeteren. Gezien onze vorige tegenstander vraag ik mijzelf af of ze dit ook daadwerkelijk doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Brogala schreef op zondag 22 juni 2014 @ 20:12:
Veel succes dan maar, bij Tweakers3 krijgen we de hele tijd 'te' goede tegenstanders. :)
Hoe komt dit? De leiders van TW3 mogen toch zelf iemand uitkiezen of werkt het niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Nee wij mogen niet kiezen, wij klikken op de knop "start war" en dan zoekt hij een gelijkwaardige opponent (Die op dat moment ook aan het zoeken zijn).
Niet altijd even gelijkwaardig helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door dn072 op 25-06-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke, bij Nukezone kon je elkaar kiezen, dat werkt volgens mij iets beter. Dit is wel spannender, je weet nooit wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap werk Curva!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Curva ziet er erg goed uit!

Maar ik heb een opmerking, ik citeer:
"Voor de war base is het handig dat de gebouwen bij elkaar staan. Hier wordt mee bedoeld dat je geen bouwhutten of andere gebouwen in de hoeken plaatst. Deze tellen voor net zoveel % mee voor de vernietiging. Zorg dus dat alle gebouwen in de range van een verdediging staat."

Hier ben ik het niet mee eens, vooral de bouwhutjes. Ik heb het vaak genoeg gehad dat ik 99% haal doordat er nog een bouwhutje in de hoek staat en ik deze niet binnen de tijd kan vernietigen.

Voor de rest allemaal zeer duidelijk en goed uitgelegd voor de nieuwelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goeie tip, daar dacht ik ook al aan dn072. Door ze alle vier in een hoek te zetten kost het veel tijd om ze 1 voor 1 te pakken.

Gameplan, ga aanvallen met 30 boogies level 3, 18 reuzen level 2 en 10 muurbrekers.
Welke extra troepen kan ik het beste aanvragen? Dacht eerst reuzen level 5 maar misschien is er nog wat beters? Heb zelf nog te weinig ervaring om deze vraag te beantwoorden.

[ Voor 50% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het luren op ieder bouwhutje in de hoeken een barbaar of boog droppen, dan zijn die hutjes in ieder geval weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dat zijn goeie tips, heb nog wel een goede tip die ik nog niet heb terug gelezen.

Sommige spelers met een TH5/TH6 hebben hun mortier buiten de muren zonder andere torens erbij. Plaats direct tegen de mortier enkele barbieren of reuzen zodat de mortier wordt kapot gemaakt. Door de range worden je troepen niet geraakt. Dit kan je goed zien door op de motier van de vijand te klikken tijdens het verkennen voor een CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Versteegrob schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:29:
[...]
Zorg iig dat je de vijandelijke CC troepen gekilled hebt voordat je je reuzen deployed. Wat betreft eigen CC troepen zal je denk ik moeten kiezen tussen reuzen lv5, wizzards lv5 of eventueel een healer lv3. Ik zou neigen naar wizzards en die inzetten als je reuzen al een eindje op weg zijn met het slopen van de defence.

[ Voor 9% gewijzigd door crisp op 25-06-2014 13:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Versteegrob schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:29:
Goeie tip, daar dacht ik ook al aan dn072. Door ze alle vier in een hoek te zetten kost het veel tijd om ze 1 voor 1 te pakken.

Zoveel bombers heb je helemaal niet nodig, zeker op een laag TH level moet je je troepen goed verdelen. De mensen die jij aanvalt hebben weinig en zwakke muren dus 10 wallies vind ik persoonlijk erg veel (het is ook een kwestie van timen zodat defense ze niet kapot maakt) en nam er zelf maximaal 5 mee. Ik denk dat je aan 15 reuzen ook meer dan genoeg hebt en dan kan je 25 meer boogjes meenemen in de aanval om de overige gebouwen kapot te maken.

Persoonlijk ben ik nu TH9 en gebruik nog steeds healer/giant combo en ik zorg er dan ook altijd voor dat mijn giants direct geupgrade worden naar het hoogste level samen met mijn archers en healer.

Welke troops jij in je CC wilt hangt er af van je strategie. Wanneer je alles geluurt heb kan je een CC met giants direct inzetten een CC met archers wacht je mee tot een gedeelte van de defense al kapot is. Gaat het kapot maken van de defense goed met je huidige "opstelling" vraag je archers (deze zijn ook wat beter qua defense).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Als het in je clancastle past zou ik een healer vragen. Ideaal om je giants te ondersteunen. Vereist 14 ruimte.

[ Voor 9% gewijzigd door Renzzie op 25-06-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
rik11 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:18:
Kijk bijvoorbeeld maar naar nr 40 en 45 van de huidige tegenstander.
Het heeft deels te maken met de onduidelijkheid over wel of niet je recommended pakken. Ik stel voor om Max 5 onder je eigen nummer te pakken. Mocht je echt niet anders kunnen dan ff toestemming vragen aan leider, co-leider of oudste.

Ik denk dat leidend advies belangrijk is. Anders wordt er met twee maten gemeten waardoor de 1 verontwaardigd is en de ander zich van geen kwaad bewust (zoals nu ook het geval). Dit is geen commentaar op het huidige beleid maar op de algemene opvatting zoals jij, Jbrennan, ook aangeeft. Er worden soms tegenstrijdige dingen op de chat gezegd.

Je zou, om het ingewikkeld te maken, een vertraagde start voor de hogere lvls kunnen instellen. Het eerste uur mogen alleen 40-45 aanvallen, tweede uur 35-40, en dan de rest. Je loopt dan alleen tegen praktische bezwaren aan.

Feit blijft dat het niet voor iedereen duidelijk is, er altijd mensen hun eigen pad trekken en men de (forum) berichten niet (goed) leest.
Wordt dit nu gehandhaafd? Heb nog geen communicatie gezien mbt de aanvallen van vanavond. Zelf ga ik voor 45, ben zelf ook 45 maar hij is TH6 dus hem moet ik pakken. De nummer 43 is al onmogelijk voor mijn aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Famous schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:59:
[...]

Zoveel bombers heb je helemaal niet nodig, zeker op een laag TH level moet je je troepen goed verdelen. De mensen die jij aanvalt hebben weinig en zwakke muren dus 10 wallies vind ik persoonlijk erg veel (het is ook een kwestie van timen zodat defense ze niet kapot maakt) en nam er zelf maximaal 5 mee. Ik denk dat je aan 15 reuzen ook meer dan genoeg hebt en dan kan je 25 meer boogjes meenemen in de aanval om de overige gebouwen kapot te maken.

Persoonlijk ben ik nu TH9 en gebruik nog steeds healer/giant combo en ik zorg er dan ook altijd voor dat mijn giants direct geupgrade worden naar het hoogste level samen met mijn archers en healer.

Welke troops jij in je CC wilt hangt er af van je strategie. Wanneer je alles geluurt heb kan je een CC met giants direct inzetten een CC met archers wacht je mee tot een gedeelte van de defense al kapot is. Gaat het kapot maken van de defense goed met je huidige "opstelling" vraag je archers (deze zijn ook wat beter qua defense).
Famous schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:59:
[...]

Hele goede tips en je hebt gelijk, neem minder wallies mee en iets meer boogjes. Heb de vertrouwen in. Zie dat zijn mortier buiten de muren staat dus daar zet ik twee reuzen op. Voor de rest een beetje timing dan moeten er wel wat sterren te halen zijn. Heb ook een lightning, die zet ik op drie torens tegelijk.
crisp schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:56:
[...]

Zorg iig dat je de vijandelijke CC troepen gekilled hebt voordat je je reuzen deployed. Wat betreft eigen CC troepen zal je denk ik moeten kiezen tussen reuzen lv5, wizzards lv5 of eventueel een healer lv3. Ik zou neigen naar wizzards en die inzetten als je reuzen al een eindje op weg zijn met het slopen van de defence.
Goede tips, wizzards of healer is idd goed. Net 3 x wizzard level 5 gekregen en 5 x boogies level 5 _/-\o_

Graag pak ik vanavond nummer 45 als eerste, mag ik deze claimen? Ben zelf de laagste TH5 en hij is TH6, moet lukken.

Leuk leerzaam YT kanaal : YouTube: PlayClashOfClans

[ Voor 4% gewijzigd door Wackmack op 25-06-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Rob, wie het eerst komt wie het eerst maalt. Zolang je iemand pakt van jouw level (is bij jou nog niet echt moeilijk), dan is het goed. Ga er vol in, en ga voor de 3 sterren. Als je denkt dat 3 sterren niet te doen is, wacht dan even. Wellicht dat iemand het wel kan, dan kan jij misschien nog voor een andere basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oke, om 21 uur zal ik dan direct aanvallen. Moet zeker 3 sterren pakken, heb het goed uitgedacht, hopelijk lukt het ook in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
dn072 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:26:
Curva ziet er erg goed uit!

Maar ik heb een opmerking, ik citeer:
"Voor de war base is het handig dat de gebouwen bij elkaar staan. Hier wordt mee bedoeld dat je geen bouwhutten of andere gebouwen in de hoeken plaatst. Deze tellen voor net zoveel % mee voor de vernietiging. Zorg dus dat alle gebouwen in de range van een verdediging staat."

Hier ben ik het niet mee eens, vooral de bouwhutjes. Ik heb het vaak genoeg gehad dat ik 99% haal doordat er nog een bouwhutje in de hoek staat en ik deze niet binnen de tijd kan vernietigen.

Voor de rest allemaal zeer duidelijk en goed uitgelegd voor de nieuwelingen.
True, daar heb je een punt! Maar voor de overige gebouwen is het wel vaak raadzaam om ze in een range van een defensief gebouw te plaatsen. Anders loopt dat percentage wel erg snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0art
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 16:38
Kan ik er nog bij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Mooie guide Curva!

@boart, tuurlijk stuur maar request ingame met je tweakers username

[ Voor 66% gewijzigd door Frank_P op 25-06-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 14:17
Mooie guide Curva!, mag ik die gebruiken bij Tweakers2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gisteren mijn eerste WAR. Om 21:01 direct de eerste aanval gedaan. Helaas speel ik het spel pas enkele dagen dus mijn stadhuis is pas level 5. Gelukkig kon ik een TH6 verslaan. Helaas lukte de 2e aanval niet, die TH6 was veels te sterk. Heb 24/7 vijf bouwers aan het werk alleen vandaag valt er weinig te beleven. Alle updates zijn morgen pas klaar. Wel heel vet zo'n clan war. Komt toch een stukje spanning bij kijken wat je normaal niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Bedankt voor de positieve reacties allen over de guide!

De war gaat erg goed, alleen hebben we zo goed als geen tegenstand aangezien zij niet aanvallen. Ook zijn bijna alle clan kastelen leeg van hun. Ach, weer een keer een makkelijke is ook wel weer leuk.
Onze gemiddelde vernietiging is deze keer ook echt goed, dat is direct te zien in de sterren die we nu al hebben en de aanvallen die nog over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Vooral complimenten voor rob! Goede eerste war man :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39
Zelf zit ik in een clan waar we 1 CW per week spelen (strijddag = zondag). En dat bevalt me goed.
Alleen mis ik een stukje binding door te communiceren via een forum als deze.
Ook heeft deze clan <20 leden. We strijden dus 15 vs 15.
Dat vind ik niet zo leuk. Echter zit ik al wel een tijdje in deze clan en ben ik geen hopper.
Wil niet weggaan om erachter te komen dat 2 CW's per week niet haalbaar zijn voor mij.
Hebben jullie vaste dagen voor de CW's?
Doordeweeks alleen 's avonds tijd en daar gaan 2 avonden af ivm trainen.

TH8 staat aan, nog 1 weekje voor die gereed is.
XP is 60.

Tweakers3 is lekker actief en dat er statistieken bijgehouden worden is helemaal top!

[ Voor 14% gewijzigd door Roodey op 26-06-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Wij doen 2 wars per week.
op dinsdag avond 20.00 uur wordt de eerste gestart, aanvallen dan dus woensdag vanaf 20.00 uur.
De 2e wordt op zaterdagochtend 10.00 gestart en dus vanaf zondag 10.00 aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
JBrennan schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:14:
Zeker. Goed van te voren strategie bepaald en veel tips vragen. Gaat zo voort young padawan. Much to learn you still have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39
Frank_P schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:45:
Wij doen 2 wars per week.
op dinsdag avond 20.00 uur wordt de eerste gestart, aanvallen dan dus woensdag vanaf 20.00 uur.
De 2e wordt op zaterdagochtend 10.00 gestart en dus vanaf zondag 10.00 aanvallen.
Merci, woensdagavond is vrije avond. Dus dat moet wel lukken.
Zal er nog even over piekeren en bekend maken bij de clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
JBrennan schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:14:
Thnx, leuk om te horen.
Frank_P schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:47:
[...]

Zeker. Goed van te voren strategie bepaald en veel tips vragen. Gaat zo voort young padawan. Much to learn you still have.
Ben nogal enthousiast ja, sorry dat ik af en toe teveel spam. Begrijp het steeds beter alleen. Binnen een weekje ben ik TH6 zodat ik wat grotere gasten kan aanpakken. Verder is Tweakers3 een actieve leuke clan _/-\o_

Doneren gaat heel goed, had 3 x Wizzard level 5 gekregen, die sloopte de TH6 vrij snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Roodey schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:08:
[...]

Merci, woensdagavond is vrije avond. Dus dat moet wel lukken.
Zal er nog even over piekeren en bekend maken bij de clan.
Actieve spelers zijn altijd welkom :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-10 16:33
Guys, ik heb niemand om aan te vallen. Moet ik alsnog voor die ene overwinning ster iemand aanvallen of vinden jullie mij een zielig geval en zeg je . Ach laat maar dan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:45
Ik heb ook geen mogelijkheid tot tweede aanval meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Versteegrob schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:13:
[...]

Doneren gaat heel goed, had 3 x Wizzard level 5 gekregen, die sloopte de TH6 vrij snel
Snel je CC upgraden, dan krijg je draken ;) :P

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 4 ... 59 Laatste