Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
n2theb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:59:
[...]

Ik probeer de clan te vinden, maar krijg geen resultaat.. enig idee wat ik fout doe?
Mijn username op Clash of Clans is hetzelfde als die van tweakers. ;-)
zoek even op [tweak

met het [ dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08

n2theb

Tweakers Abonnee

Thanks. Ik heb me aangemeld. Ik merk overigens dat deze topic van de 3 tweakers clans ook de actiefste is. Mede daardoor heb ik gekozen voor jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
zijn gewoon spambots :P hahaha nee hoor is hier altijd gezellig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

n2theb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:09:
Thanks. Ik heb me aangemeld. Ik merk overigens dat deze topic van de 3 tweakers clans ook de actiefste is. Mede daardoor heb ik gekozen voor jullie!
Verstandige keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:57
Welkom!
En T3 is echt een top clan :Y

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08

n2theb

Tweakers Abonnee

Nu nog zorgen dat we massaal even hogere lvls krijgen en betere troepen kunnen doneren. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:16
n2theb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:11:
Nu nog zorgen dat we massaal even hogere lvls krijgen en betere troepen kunnen doneren. ;-)
Tijdens de CW hebben we een aantal zeer actieve leden die sterke troepen in de CW cc's gooit en ook voor aanvallen het nodig doneren.
Buiten de CW's om moet je genoegen nemen met boog3 en hoger.(al moet ik zeggen dat ik amper lager dan 4 zie)
Uiteraard wordt iedereen steeds sterker en dat zie je terug in wat er gedoneerd wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door StecaGrid op 06-06-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:58
ik heb dus ook boogjes lvl 3. Ik kijk altijd netjes naar wat er gevraagd wordt. Als er geen vereisten zijn doneer ik mijn lvl 3 archers. Mee stoppen, of mee doorgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Renzzie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:25:
ik heb dus ook boogjes lvl 3. Ik kijk altijd netjes naar wat er gevraagd wordt. Als er geen vereisten zijn doneer ik mijn lvl 3 archers. Mee stoppen, of mee doorgaan?
Vooral mee doorgaan, lijkt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik doe dit ook.

Zolang het niet voor de CW is of dat mensen expliciet zaken vanaf lvl4 vragen doneer ik niet.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
n2theb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:11:
Imho is dit een ongefundeerde uitspraak van iemand die net een paar uur lid is. Wacht eerst de donaties en de CWs af voordat je zoiets gaat zeggen.

That said, welkom :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
rik11 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:17:
[...]

Ik heb m niet bekeken maar mijn totaal aanvallen stond op 10 terwijl dit er 12 moeten zijn. Tot nu toe heb ik iedere keer 2 keer aangevallen. En ja 1 keer 0% vernietiging omdat mn verbinding wegvloog.
Ik zal er morgen even goed naar kijken of het allemaal klopt. Heb er nu even geen tijd voor.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Curva schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:56:
[...]

Ik zal er morgen even goed naar kijken of het allemaal klopt. Heb er nu even geen tijd voor.
Of doe dat lekker na de volgende war. zo belangrijk is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Daarom heeft Tweakers1 ook meer pagina's :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
Famous schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:16:
[...]

Famous ga ff lekker naar je eigen topic ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
thedon46 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:26:
[...]

Famous ga ff lekker naar je eigen topic ofzo :+
Sorry meneer :>
Het is gewoon zo actief hier, stuk gezelliger ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Famous schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:16:
[...]
Er werd vast ook meer gedoeld op positieve activiteit. :P
Wij hebben in de clan te weinig drama's en machtswisselingen om het forum mee vol te spammen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Was voor de opsplitsing van de topics :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Laatst online: 18:01
Ik ben een weekend weg en heb weer eens zeer slechte ontvangst. Ik kan dus niet meedoen aan de war. Je mag me eventueel wel even tijdelijk kicken. Scheelt weer in de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Frank_P schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:31:
Ik ben een weekend weg en heb weer eens zeer slechte ontvangst. Ik kan dus niet meedoen aan de war. Je mag me eventueel wel even tijdelijk kicken. Scheelt weer in de tegenstander.
Of je moet even snel in cups dalen, dat je buiten de eerste 45 komt. Maar ik weet niet of je dat ziet zitten. Volgens mij moet je dan wel erg veel cups naar beneden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Frank, ik heb je ff gekickt. Als je om 11 uur weer een request stuur zit je er weer in maar niet in de CW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
rik11 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:08:
[...]

Of doe dat lekker na de volgende war. zo belangrijk is het ook weer niet.
Ik denk dat ik het gevonden heb. Jij bedoelt denk ik deze kolom:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2a5hbly.jpg

Als je deze kolom ook echt bedoeld, dan zal ik uitleggen wat ik ermee bedoel: Dit gaat niet over hoeveel jij hebt aangevallen, maar hoeveel jij bent aangevallen tijdens de cw. En ernaast staat hoevaak je hebt verdedigd, zo kan je een beetje zien hoe je base het doet. Al is dit niet helemaal statistisch kloppend, aangezien je ook door een veel hoger nummer aangevallen kan worden, waardoor het dus lastig is om te verdedigen. Maar je kan wel zien, hoe ze je base inschatten, als er veel op aangevallen wordt en jij verdedigd veel, is je base dus lastiger dan gedacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Curva op 07-06-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Curva schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:36:
[...]

Ik denk dat ik het gevonden heb. Jij bedoelt denk ik deze kolom:
[afbeelding]

Als je deze kolom ook echt bedoeld, dan zal ik uitleggen wat ik ermee bedoel: Dit gaat niet over hoeveel jij hebt aangevallen, maar hoeveel jij bent aangevallen tijdens de cw. En ernaast staat hoevaak je hebt verdedigd, zo kan je een beetje zien hoe je base het doet. Al is dit niet helemaal statistisch kloppend, aangezien je ook door een veel hoger nummer aangevallen kan worden, waardoor het dus lastig is om te verdedigen. Maar je kan wel zien, hoe ze je base inschatten, als er veel op aangevallen wordt en jij verdedigd veel, is je base dus lastiger dan gedacht.
Die kolom bedoelde ik inderdaad. Dank voor de uitleg. Hij klopt dus wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Nou, deze CW gaat niet goed. Zij hebben een destruction van 92,3% (!). Dat hebben wij nog nooit gehaald. Wel de replays van dystic gekeken, die valt een stuk beter met hogs aan dan ik :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Stats zijn weer up-to-date!
Link Dropbox
Link Google Drive

Veel aanvallen gebruikt, dit is een record, alleen te weinig sterren gepakt. Dit komt denk ik doordat de gemiddelde vernietiging bij ons matig was en bij hun erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ziet er weer goed uit curva!

Die Spaanse Chinezen waren idd gru-we-lijk effectief met hun aanvallen. Ze hadden ook bij 41 aanvallen sterren behaald, en daarvan waren er 32 met 3 sterren. Dat is 78%. Bij ons is dat maar 35%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Op zich is de taktiek, alleen aanvallen als je 3 sterren haalt, best effectief gebleken voor hun. Scheelt ook een berg elixer. Je hebt dan alleen het gevaar dat men te terughoudend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
JBrennan schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:26:
Nou, deze CW gaat niet goed. Zij hebben een destruction van 92,3% (!). Dat hebben wij nog nooit gehaald. Wel de replays van dystic gekeken, die valt een stuk beter met hogs aan dan ik :p.
Ik vraag mij af hoe dit berekend wordt..
Afgelopen war hebben bij een destrusction van 86,8% op zich niets raar aan maar er zijn meerdere targets vaker dan één keer aangevallen welke niet verbeterd zijn en onder de 70% zitten zelfs. Daarnaast was het vrij snel duidelijk dat we de war makkelijk gingen winnen en zijn enr members simpelweg voor de loot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Heb andyroid geïnstalleerd. Maar aanvallen is vet lastig, moet er nog maar even aan wennen.
Het is wel beter voor mn iPad, die hoeft nu niet non-stop in het stopcontact. Aangezien mn pc toch altijd wel aan staat is het wel handig, coc op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Netjes weer alle stats Curva. Jammer dat ik afgelopen war niet mee kon doen. Hopelijk is onze aankomende tegenstander iets minder pittig.

Ik weet overigens ook niet hoe de destruction rate wordt berekend. Ik denk dat ze niet kijken naar aantal aanvallen maar puur naar hoeveel elk aangevallen dorp vernietigd is en dan daarvan gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Frank_P schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 14:34:
Netjes weer alle stats Curva. Jammer dat ik afgelopen war niet mee kon doen. Hopelijk is onze aankomende tegenstander iets minder pittig.

Ik weet overigens ook niet hoe de destruction rate wordt berekend. Ik denk dat ze niet kijken naar aantal aanvallen maar puur naar hoeveel elk aangevallen dorp vernietigd is en dan daarvan gemiddelde.
Precies, waarbij ze alleen kijken naar de feitelijk aangevallen dorpen gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Curva schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:54:
Heb andyroid geïnstalleerd. Maar aanvallen is vet lastig, moet er nog maar even aan wennen.
Het is wel beter voor mn iPad, die hoeft nu niet non-stop in het stopcontact. Aangezien mn pc toch altijd wel aan staat is het wel handig, coc op de pc.
Andyroid vind ik niet prettig werken (performance issues). Ik speel thuis op de PC met Bluestacks. Vind ik lekkerder aanvallen dan op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
westergas schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 15:09:
[...]

Andyroid vind ik niet prettig werken (performance issues). Ik speel thuis op de PC met Bluestacks. Vind ik lekkerder aanvallen dan op mijn telefoon.
Ga ik die misschien ook is even proberen, kijken wat ik lekkerder vind spelen!

Aankomende war moet er ook even goed op de chat gelet worden, soms zeggen mensen: 'ik val nr X aan als mn leger klaar is over een halfuur'. En binnen 5 minuten valt iemand anders dat nummer aan. Terwijl er nog zat andere mogelijkheden zijn. En het kan zijn dat iemand zijn leger aanpast op de tegenstander, maar dan wordt het lastig als die tegenstander precies al is aangevallen.
Ik zag het de laatste paar wars een aantal keer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ik zit nog steeds op een soort van "claim" functionaliteit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
JBrennan schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:48:
Ik zit nog steeds op een soort van "claim" functionaliteit te wachten.
Ja dat zou wel handig zijn.
Wanneer je op een tegenstander klikt, heb je normaal de keuze om te 'verkennen' of eventueel een herhaling te bekijken van een aanval. Maar dat er een extra knopje bij zit met 'Claim', of iets in die richting. En dat je naam er dan bij komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:07
Inderdaad, in de war tegen "Die Führer" was het ook zo dat nummer 7 erg goed aan te vallen was met draken, ik geloof dat meerdere mensen (me included) een full draken leger hadden gemaakt om hem te pakken... Volgens mij had Frank hem uiteindelijk gepakt :) Claim zou in zo'n geval dus inderdaad handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Wasn't me ;). Ik wilde hem wel pakken maar volgens mij had ArjanPVT hem meteen aan begin gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Tja, ik weet het niet. Stel dat er meerdere een target op het oog hebben en één heeft zijn leger er al klaar voor, en dan roept er iemand "ik pak vanavond nummer .. ". dan zit je mooi met je leger.
In dat geval vind ik het claimen iets te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Claimen moet altijd in goed overleg. Je moet je claim vervolgens ook wel waarmaken, anders ben je een l*l (zo iemand die 1 uur in prep day de clan verlaat :P).

Trouwens, ik vind nr 1 t/m 6 goed te doen. Heb nog wat hog strategieën bekeken, ik zou het nu beter moeten doen :P. Ik heb ook niet echt een voorkeur voor een van die targets.

[ Voor 36% gewijzigd door JBrennan op 11-06-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik zou graag de nr 45 pakken. Aangezien ik ook nr 45 ben lijkt me dat niet raar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Van mij mag je.

Ik heb gezien dat hun ondersten iets sterker zijn dan 'onze' ondersten.

Of zie ik het verkeerd?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Wii4all schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:33:
Van mij mag je.

Ik heb gezien dat hun ondersten iets sterker zijn dan 'onze' ondersten.

Of zie ik het verkeerd?
Ja volgens mij is dat zo ja.

Maar als onze 'onderste' vragen om troops in hun cc dan kunnen ze denk ik wel een eind komen! Soms wordt het door mensen nog weleens vergeten om cc troops te vragen. Voor een war lijkt me dat toch wel een must. Toch een extra stukje leger en vaak krijg je wel +4*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Curva schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:54:
[...]

Ja volgens mij is dat zo ja.

Maar als onze 'onderste' vragen om troops in hun cc dan kunnen ze denk ik wel een eind komen! Soms wordt het door mensen nog weleens vergeten om cc troops te vragen. Voor een war lijkt me dat toch wel een must. Toch een extra stukje leger en vaak krijg je wel +4*
Precies, ik zie soms mensen aanvallen terwijl ze net een request hebben geplaatst, en dus zonder CC troops de CW ingaan 8)7
Vooral bij de 'onderste' geven sterkte CC troops echt wel een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ik vind het ook niet erg om 4 hogs in zo'n CC te droppen. Als die door een TH6/7 basis denderen doen ze aardig wat schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
DyStiC schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:11:
[...]

Precies, ik zie soms mensen aanvallen terwijl ze net een request hebben geplaatst, en dus zonder CC troops de CW ingaan 8)7
Vooral bij de 'onderste' geven sterkte CC troops echt wel een groot voordeel.
Is het misschien een idee dat er nog een bericht via CoC uitgaat voor een aantal tips en 'regels'? Zoals het vragen voor cc troeps en pas aanvallen als je cc vol zit en het luren van de tegenstanders cc en king/queen. Ook staat er in de post van Frank_P heel veel handigs.
Maar niet iedereen gaat dagelijks naar het forum, dus misschien is een reminder wel handig? Ook omdat er een aantal nieuwe leden bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Of dotje lvl5 wizards doen ook wonderen achter een dotje reuzen aan of met een healer. Zonder cc troepen aanvallen is gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Zelf vond ik deze video erg verhelderend:
YouTube: Clash of Clans - Ultimate Hog Rider Attack Strategy Guide

Uiteindelijk blijf ik gewoon een n00b in dit spel :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dutchigo had de laatste al aangevallen. Totaal niet nodig m.i. Hij had makkelijk een hogere kunnen aanvallen. Nu kan ik dus niets bijdragen. Leuk.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Nr44 is zoveel sterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
Als iemand terwijl de cw net begonnen is en bij de een na laatste maar 1 ster weet te behalen gaat er ook iets mis. Ik haalde tenminste 3 sterren binnen in plaats van een halve aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Laatst online: 11-09 18:11
Maakt niet uit welke je pakt, je zult het altijd beter dan Sjaak doen.
Om te huilen zeg, we hebben al 30x verteld dat je moet luren.
En hij lured niet en gebruikt loot troepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
dutchgio schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:01:
Als iemand terwijl de cw net begonnen is en bij de een na laatste maar 1 ster weet te behalen gaat er ook iets mis. Ik haalde tenminste 3 sterren binnen in plaats van een halve aanval.
Dat was ik, maar ik pak tenminste een tegenstander van gelijkwaardig niveau.

Jij pakt de laatste daar had ik ook wel 3 sterren op kunnen halen.

Maar goed ik ga me er niet druk om maken want het blijft maar een spel.

Gio ik zag het gisteren al maar ik had van jou wel verwacht dat je iemand hoger zou pakken van hun.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
dn072 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:29:
Dat is wel slecht... Aan de statistieken te zien is zijn performance niet echt denderend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
dutchgio schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:01:
Niks mis mee dat je 3 sterren hebt gehaald. Het is alleen jammer dat je door deze aanval er direct voor zorgt dat de mensen onder je een stuk minder kans hebben om sterren te pakken. Per saldo hebben we dus kans op minder sterren in deze cw. Ik zou dus zeggen; wacht eerst even af of de mensen onder je een lage willen aanvallen. Als ze dan geen 3 sterren pakken, kan je dit altijd nog verbeteren in de 2e aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:41
Renzzie schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 09:36:
[...]

Niks mis mee dat je 3 sterren hebt gehaald. Het is alleen jammer dat je door deze aanval er direct voor zorgt dat de mensen onder je een stuk minder kans hebben om sterren te pakken. Per saldo hebben we dus kans op minder sterren in deze cw. Ik zou dus zeggen; wacht eerst even af of de mensen onder je een lage willen aanvallen. Als ze dan geen 3 sterren pakken, kan je dit altijd nog verbeteren in de 2e aanval.
Hier wil ik me wel bij aansluiten. Als TH7 had je best een andere kunnen aanvallen en daar eventueel nog 3 sterren kunnen halen. Zelfs als beiden dan 'maar' 2 sterren pakken heb je per saldo er nog altijd meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Thile schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:05:
[...]

Hier wil ik me wel bij aansluiten. Als TH7 had je best een andere kunnen aanvallen en daar eventueel nog 3 sterren kunnen halen. Zelfs als beiden dan 'maar' 2 sterren pakken heb je per saldo er nog altijd meer.
Om die reden probeer ik ook altijd met mijn eerste aanval iemand te pakken van rond mijn eigen niveau (zit meestal rond plek 22-24), als ik daar 2 sterren kan pakken dan doe ik dat liever dan ergens onderin 3 sterren te halen.

Als iedereen 2 sterren haalt met zijn 1e aanval hebben we namelijk sowieso al 90 sterren in totaal, en dan heeft iedereen nog een aanval over. Vervolgens hebben we dan dus nog 45 aanvallen om elkaars aanvallen te verbeteren (als iedereen mee zou dan wat natuurlijk niet altijd zo is).

Maar goed, ik ben het helemaal met je eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
j.devreede schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:59:
[...]

Om die reden probeer ik ook altijd met mijn eerste aanval iemand te pakken van rond mijn eigen niveau (zit meestal rond plek 22-24), als ik daar 2 sterren kan pakken dan doe ik dat liever dan ergens onderin 3 sterren te halen.

Als iedereen 2 sterren haalt met zijn 1e aanval hebben we namelijk sowieso al 90 sterren in totaal, en dan heeft iedereen nog een aanval over. Vervolgens hebben we dan dus nog 45 aanvallen om elkaars aanvallen te verbeteren (als iedereen mee zou dan wat natuurlijk niet altijd zo is).

Maar goed, ik ben het helemaal met je eens!
Dat is voor onderin goed om af te spreken maar in de top 5 (bij jullie wellicht meer) is dit veel lastiger om t realiseren. Ik zal dan een TH10 base moeten aanvallen met 3 x-bows en 2 inferno's terwijl ik zelf TH9 ben. Het lukt mij niet om daar 2* te halen.

Wij hebben gewoon afgesproken; val zo hoog mogelijk aan waarvan je eentje 2 of 3* kan pakken, wie het eerst komt wie het eerst maalt. De laatste twee vrijhouden voor de laagste uit de clan die mee doet.
Hierdoor heb ik de afgelopen Wars minder sterren behaald (omdat ik elke keer erg laat aanviel) maar wel belangrijke sterren. Tevens zijn we nu weer lekker op weg en hebben we weer 6 wars op een rij gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Kan iemand mijn 1e aanval van deze CW eens kunnen analyseren? Dat was echt 1 groot drama. Was dit botte pech (wizz liepen op een bom bijvoorbeeld) of heb ik domme fouten gemaakt. Username CoC is rikkie_pc

Raiden voor loot gaat altijd wel, maar ik pak ook echt de zwakkere. Aanvallen met alleen maar draakjes lijkt me overkill voor deze betreffende tegenstander.

Thanx alvast! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
westergas schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:22:
Kan iemand mijn 1e aanval van deze CW eens kunnen analyseren? Dat was echt 1 groot drama. Was dit botte pech (wizz liepen op een bom bijvoorbeeld) of heb ik domme fouten gemaakt. Username CoC is rikkie_pc

Raiden voor loot gaat altijd wel, maar ik pak ook echt de zwakkere. Aanvallen met alleen maar draakjes lijkt me overkill voor deze betreffende tegenstander.

Thanx alvast! 8)
Geen grote fouten Rik. Het zijn hoop kleine foutjes bij elkaar. Te weinig wallbreakers (4 is te weinig), slechts 2 hadden beetje nut, giants waren al bijna door muur heen. Daardoor healspreuk te snel moeten gebruiken. Daardoor net je healers te vroeg ingezet. En al je overige troepen zet je ook te snel in. Die moet je meer achter je reuzen aan sturen. Die worden nu al gekilld door overige defense. Combineer dit alles met beetje pech en je aanval is het net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
dn072 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 08:29:
Ik heb net met verbazing de replay bekeken. Ziet er idd niet uit.

Maar op dit moment staan we 100-45 voor, met 67-35 gebruikte aanvallen. Ik hoop niet dat ze straks nog massaal gaan aanvallen. Maar gezien de kwaliteit van hun aanvallen ben ik er niet eens bang voor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Frank_P schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:18:
[...]

Geen grote fouten Rik. Het zijn hoop kleine foutjes bij elkaar. Te weinig wallbreakers (4 is te weinig), slechts 2 hadden beetje nut, giants waren al bijna door muur heen. Daardoor healspreuk te snel moeten gebruiken. Daardoor net je healers te vroeg ingezet. En al je overige troepen zet je ook te snel in. Die moet je meer achter je reuzen aan sturen. Die worden nu al gekilld door overige defense. Combineer dit alles met beetje pech en je aanval is het net niet.
Oke, thanx. Met wallbreakers kan ik het nooit vinden. 1e muurtje gaan ze altijd precies waar ik ze wil hebben, daarna dwalen ze alle kanten op behalve de juiste. Zal eens op YT kijken daar is vast wel wat over te vinden :)

Timing WB's ga ik ook wat beter naar kijken.

Kan niet wachten op de volgende CW want dit was drama. Gelukkig gaan we winnen (toch??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
westergas schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 17:01:
[...]

Oke, thanx. Met wallbreakers kan ik het nooit vinden. 1e muurtje gaan ze altijd precies waar ik ze wil hebben, daarna dwalen ze alle kanten op behalve de juiste. Zal eens op YT kijken daar is vast wel wat over te vinden :)

Timing WB's ga ik ook wat beter naar kijken.

Kan niet wachten op de volgende CW want dit was drama. Gelukkig gaan we winnen (toch??)
Wallies pakken de dichtstbijzijnde muur. Heb jij een opening in een muur geplaatst en een paar tiles verder heb je geen T splitsing, om het zo even te noemen, dan lopen de wallies door de opening door naar de tweede ring muren. Is er echter wel een T splitsing dan lopen ze eerst daar naar toe (dit is waarschijnlijk wat er gebeurd is) en niet door de opening die reeds al gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Ik vond dit filmpje wel leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Erg goed filmpje, die kerel maakt wel meer goede videos trouwens.
Waar het in dit filmpje op neer komt is dat het soms beter is om een wb iets verder weg te plaatsen waardoor hij naar de wall loopt welke je wilt breaken. Een wb zal pas proberen een wall te breaken als hij meer dan ongeveer 17 vakjes moet lopen om bij een gebouw te komen. Is het minder dan, dan zal hij proberen eromheen te lopen en een wall erachter te pakken.

Wat ik daarnaast ook erg interresant vind is de tabel uit het filmpje welke toont hoeveel wallbreakers er nodig zijn per muurtje. Hier kun je in je def dus ook mee spelen, zo kan je bijvoorbeeld ergens een geel muurtje tussen je roze/paarse muurtjes laten staan, en dan erachter een spring trap plaatsen.
Voor deze tabel kun je overigens ook hier kijken: http://clashofclans.wikia.com/wiki/Wall_Breaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik heb de statistieken weer gedaan :9
Link Dropbox
Link Google Drive

Het valt me op dat Harmz (Muvo24) de laatste tijd niet erg actief meespeelt in wars, hij heeft bijna niet aangevallen. Ik zie dat hij net is aangevallen en zijn pompen nog bijna halfvol zitten, ook zit hij nog niet in een divisie. Ik heb het vermoeden dat ie niet meer zo actief speelt. Mocht iemand weten of hij op vakantie is ofzo? Anders zal ik hem niet missen, er wil vast wel een actiever lid meedoen in de clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
j.devreede schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 08:27:
[...]

Erg goed filmpje, die kerel maakt wel meer goede videos trouwens.
Waar het in dit filmpje op neer komt is dat het soms beter is om een wb iets verder weg te plaatsen waardoor hij naar de wall loopt welke je wilt breaken. Een wb zal pas proberen een wall te breaken als hij meer dan ongeveer 17 vakjes moet lopen om bij een gebouw te komen. Is het minder dan, dan zal hij proberen eromheen te lopen en een wall erachter te pakken.

Wat ik daarnaast ook erg interresant vind is de tabel uit het filmpje welke toont hoeveel wallbreakers er nodig zijn per muurtje. Hier kun je in je def dus ook mee spelen, zo kan je bijvoorbeeld ergens een geel muurtje tussen je roze/paarse muurtjes laten staan, en dan erachter een spring trap plaatsen.
Voor deze tabel kun je overigens ook hier kijken: http://clashofclans.wikia.com/wiki/Wall_Breaker
Gisteren even mee lopen klooien maar het blijft lastig zo'n WB te krijgen waar je hem precies wil hebben.
Als de eerste muur weg is en je reusjes lekker bezig zijn wil je ze eigenlijk achter je reusjes aan sturen. Heel lastig of je moet er veel mee nemen. En dat is weer duur...beslissingen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:17
Ik vindt die manstaat wel een sterke speler (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king Ray
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09-2023
Curva schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:02:
Ik heb de statistieken weer gedaan :9
Link Dropbox
Link Google Drive

Het valt me op dat Harmz (Muvo24) de laatste tijd niet erg actief meespeelt in wars, hij heeft bijna niet aangevallen. Ik zie dat hij net is aangevallen en zijn pompen nog bijna halfvol zitten, ook zit hij nog niet in een divisie. Ik heb het vermoeden dat ie niet meer zo actief speelt. Mocht iemand weten of hij op vakantie is ofzo? Anders zal ik hem niet missen, er wil vast wel een actiever lid meedoen in de clan.
Zier er weer mooi uit.

hand in hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
goed bezig King! mooie aanvallen dit keer, zonde van de reuzen die gelanceerd werden.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king Ray
Wii4all schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 13:30:
goed bezig King! mooie aanvallen dit keer, zonde van de reuzen die gelanceerd werden.
Was maar 1 aanval ;) De rest van hun clan was al gesloopt door de meesters hier.

Qua aanvallen moet het allemaal nog een stuk beter bij mij hoor, de principes weet je wel, de uitvoering laat nog vaak te wensen over.
In mijn vorige clan was het een beetje ieder voor zich, ik viel daar niet eens heel veel aan. Hier leer en zie je heel veel hoe andere het allemaal doen, gaaf om te zien.

hand in hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
westergas schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 09:07:
[...]

Gisteren even mee lopen klooien maar het blijft lastig zo'n WB te krijgen waar je hem precies wil hebben.
Als de eerste muur weg is en je reusjes lekker bezig zijn wil je ze eigenlijk achter je reusjes aan sturen. Heel lastig of je moet er veel mee nemen. En dat is weer duur...beslissingen.... ;)
Je zal ze nooit helemaal onder de knie krijgen.
Ik heb nog vaak zat dat een wallbreaker gewoon naar een muur loopt NAAST een opening terwijl er een paar tiles verder alles is dicht is. Dit zie je ook in het filmpje dat hier was geplaatst vanaf 9:10.

Met gouden muren en soms met roze muren (buitenste ring) laat ik mijn Giants gewoon eerst die muren rossen en houd in mijn wallies voor de binnenste muren. Mijn Giants zijn echter wel level 6 en kunnen aanzienlijk meer hebben dan level 5. Neem zelf altijd "maar" 6 wallies mee en pak dikke bassisen gewoon met level 9 walls en goede opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:54
sorry jongens, mijn telefoon is gesneuveld :(
Giga barst in mn scherm en bij t repareren is t verder gefaald :(
tijdelijk uit de running

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Okay, jammer! Ivm de CW zo zet ik je tijdelijk uit de clan, wanneer je telefoon het weer doet is je plek nog gewoon vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
maomanna schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 01:21:
sorry jongens, mijn telefoon is gesneuveld :(
Giga barst in mn scherm en bij t repareren is t verder gefaald :(
tijdelijk uit de running
Mijn telefoon ligt al 3 weken bi repair. Begin me af te vragen of ik hem ooit nog terug krijg...fakkers :(
Maar goed ik speel met bluestacks. Vind ik ook lekkerder spelen dan met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Dat meen je niet, 30 minuten in de CW te gaan, is er een modderfokking maintenace break!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-09 17:54

FlyEragon

Alien Monkeys

Potverdomme mijn 2e aanval moest nog, wat was de laatst bekende score en tot hoe laat exact hebben we ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Laatst online: 11-09 18:11
Als het goed is blijft de tijd stilstaan.
Dus hebben we nog evenveel tijd als de maintenace over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
dn072 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 10:04:
Als het goed is blijft de tijd stilstaan.
Dus hebben we nog evenveel tijd als de maintenace over is.
Dit dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:08
Good guy Supercell ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Ok, zeer spannend nu.
Wij hebben nog 3 mensen die 2e aanval gaan doen in de laatste minuten, als zij verder rustig blijven moet het lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Yay 86-89. Nog 2 aanvallen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
spannend zeg.

Ben benieuwd of die gasten ook nog een aanval achter de hand hebben.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Helaas verloren zeg.
En zo'n klein verschil.. baal er flink van, want dit was echt m'n slechtste CW ooit! (slecht voor m'n statistieken ook :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Voor mij ook, daar ging mijn 3x 6 ster op een rij avontuur.
Als ik voor mezelf spreek heb ik gewoon te hoog proberen aan te vallen. Ik zie ook veel mislukte aanvallen voorbij komen. Wellicht toch een keer de 'eerste aanval zekere 3 ster tactiek' proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Idd helaas net verloren. Wel super spannend. Goed gedaan van iedereen. Ook van die Serviërs btw :p. In dit geval was het op het eind beter geweest als iedereen voor een zekere 3 ster ging. Helaas is dat niet gelukt. Daarnaast is te hoog aanvallen, als je dat weet, noit handig. Kan je beter met je 2e attack doen, en als we toch al voor staan. Zo niet, wacht met je 2e attack, dan kan je opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
JBrennan schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 08:57:
Okay, jammer! Ivm de CW zo zet ik je tijdelijk uit de clan, wanneer je telefoon het weer doet is je plek nog gewoon vrij.
Heb geluk dat mijn oude telefoon het wel doet met een microsim en dat mn dorp behouden is gebleven.
Ik ben dus weer klaar voor actie! (nu ook op mn tablet en oude tel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king Ray
Jammer hoor, was close. Te veel aanvallen met 1 ster en een paar op 99%, beetje pech dus ook.

hand in hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
maomanna schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:11:
[...]

Heb geluk dat mijn oude telefoon het wel doet met een microsim en dat mn dorp behouden is gebleven.
Ik ben dus weer klaar voor actie! (nu ook op mn tablet en oude tel)
Mooizo Mao! Request even ingame dan kunnen we je weer accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
slechts al 2x gedaan, nog maar een keertje :D :D

[ Voor 26% gewijzigd door maomanna op 16-06-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
JBrennan schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:33:
Idd helaas net verloren. Wel super spannend. Goed gedaan van iedereen. Ook van die Serviërs btw :p. In dit geval was het op het eind beter geweest als iedereen voor een zekere 3 ster ging. Helaas is dat niet gelukt. Daarnaast is te hoog aanvallen, als je dat weet, noit handig. Kan je beter met je 2e attack doen, en als we toch al voor staan. Zo niet, wacht met je 2e attack, dan kan je opruimen.
Ik vond het ook echt wel een sterke tegenstander qua verdediging. Normaal gesproken kan ik makkelijk iemand van rond mijn eigen niveau (22-24) pakken, nu moest ik op 30+ gaan zitten en heb ik het 2 keer verprutst (0 sterren :X 8)7 ).

Ik gebruik meestal healer / draken tactiek, mijn conclusie; ze hadden hun anti air goed gepositioneerd helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
j.devreede schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:31:
[...]

Ik vond het ook echt wel een sterke tegenstander qua verdediging. Normaal gesproken kan ik makkelijk iemand van rond mijn eigen niveau (22-24) pakken, nu moest ik op 30+ gaan zitten en heb ik het 2 keer verprutst (0 sterren :X 8)7 ).

Ik gebruik meestal healer / draken tactiek, mijn conclusie; ze hadden hun anti air goed gepositioneerd helaas.
Healer en draken? Je weet neem ik aan dat healers geen draken healen?
Of waren het twee losse combo's apart van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
En de statistieken zijn ook weer gedaan. Jammer van deze nederlaag, we waren er weer dicht bij!

Link Dropbox
Link Goolge Drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
ondanks mijn failaanvallen van de afgelopen war sta ik er nog vrij rooskleurig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whinger
Famous schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:33:
[...]

Healer en draken? Je weet neem ik aan dat healers geen draken healen?
Of waren het twee losse combo's apart van elkaar?
Dat weet ik inderdaad, nee ik bedoel healer+stuk of 12 giants en 4 wallbreakers, en de rest dan draakjes + aanvullen met een paar boogjes voor eventuele losstaande gebouwen aan de rand. Qua spells gebruik ik dan meestal 1 lightning (voor cc troepen), 1 heal (voor als de air def nog levend is) en 1 rage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik vind persoonlijk zelf 12 giants en 4 wallies erg weinig, zeker voor CW waar ze vaak toch betere basissen hebben dan als je gewoon lekker farm. Een lighting spell vind ik persoonlijk niet handig bij een CW omdat de troops die uit het CC komen vaak wiz of draken zijn.
Wiz hebben te veel HP om dood te gaan en draken worden überhaupt niet geraakt door een lighting spell. Dan neem ik liever nog een extra heal en/of rage spell mee gezien je daar een stuk meer aan zal hebben.

Verder is het natuurlijk ook een kwestie van de base bekijken om zo snel mogelijk bij de AA's te komen en utieraard luren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Wat denken jullie..meestal val ik in de CW aan met 15 reusjes/4WB/2 heal/6 wizz en de rest boogjes. Voor raiden is dit wel leuk (zonder die wizz dan) maar met de CW lukt het de laatste tijd niet echt. De basissen zijn (rond mijn level, behoorlijk max TH7) te sterk om het hiermee te redden.

Wat zou handig zijn...alleen met draakjes aanvallen of eerst voor de AA gaan met reusjes/healers en daarna een paar draakjes loslaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Wat Famous zegt, meer van hetzelfde. Ik zou voor 18 giants, 8 wbs, 3 healers, 8 à 10 wizzies en de rest archers gaan.

De huidige CW gaat moeizaam. Het is goed te zien dat zij voor een easy win gaan en wij niet. Als je kijkt wie wie aanvalt zetten zij behoorlijk laag in qua targets. De tijd zal het leren wat een betere strategie is :). Hopelijk hebben zij minder actives dan wij, en dan zou ook ik voor een easy win gaan. Maar als zij even actief zijn, dan hebben wij een probleem. Mensen die geen 3 stars kunnen halen vallen dan gewoon een makkelijk target voor de loot aan, de heavy hitters zorgen voor de punten.

[ Voor 68% gewijzigd door JBrennan op 19-06-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn legerkampen te klein zijn ;) iets groter en je kan net dat ene target wel vernietigen, die moeten bij mij ook zsm geupgrade worden.

Misschien ook iets meer giants inzetten en minder boogjes, zat nu op 14 giants

Gisteren werd mij geadviseerd om nr 45 te pakken.

Ik heb 43 gedaan en kwam tot in de 40% was geen goeie aanval ook van mij
45 was door iemand anders al gepakt en vanochtend 1 ster op nummer 44 gehaald...

Op zich ging het aardig met de taKtiek alleen raakte teveel kwijt door die traps in de basis...

[ Voor 7% gewijzigd door Wii4all op 19-06-2014 08:43 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Wii4all schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 08:42:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn legerkampen te klein zijn ;) iets groter en je kan net dat ene target wel vernietigen, die moeten bij mij ook zsm geupgrade worden.
Idem hier, 48% vernieteging op #5, terwijl hele aanval op zich heel goed ging. Behalve de hulptroepen had ik misschien iets later kunnen inzetten. Maar alle 3 de kampen upgradeb geven 15 slots extra, en iets meer troepen had zeker fijn geweest. Alleen dat elixer heb ik miljoen miljard van nodig, want troepen zijn ook niet heel sterk met lvl5. Maar een lvl6 reus upgrade voor 6mil. ;(
Pagina: 1 ... 3 ... 59 Laatste