Naar mijn weten zijn er 3 manieren om targets te verdelen:
- Iedereen pakt de target op dezelfde positie.
- Iedereen pakt zijn recommended target.
- Targets worden verdeeld.
Alledrie de manieren hebben voordelen en nadelen.
Manier | Voordelen | Nadelen |
---|
Zelfde positie | - Iedereen weet automatisch welke target hij moet pakken
- De eerste aanvallen heeft geen dubbele targets
- Iedereen heeft een target
- Strategie kost geen tijd
| - Je target kan te zwak/sterk zijn
|
Recommended target | - Iedereen weet automatisch welke target hij moet pakken
- Je target is altijd te doen
- Strategie kost geen tijd
| - Targets zijn valid voor meerdere mensen
- Het is mogelijk dat voor sommige mensen er geen targets over zijn
|
Targets verdelen | - Je target is altijd te doen
- Er zijn geen dubbele targets
- Iedereen heeft een target
| - Verdeling kost veel tijd
|
Deze discussie gaat over manier #1 en #2. Ik neig nu ook naar manier #1, omdat ik niet zie hoe wij manier #3 kunnen doen. Daar bied CoC geen middelen voor, en ik vraag mij af of mensen de tijd hebben om 45 targets na te gaan en te verdelen

. Manier #2 vind ik inferieur tov manier #1. Dit komt doordat het recommended algoritme lijkt niet altijd goed te verdelen. Zo is het bij mij altijd +- 5 posities, maar bij anderen weer +- 15 posities. Targets worden niet netjes verdeeld. Misschien komt dat omdat onze leden verschillende niveau's hebben?
Waar we imho nog wel een oplossing voor moeten zoeken is het volgende. Stel dat de target clan sterker is dan ons. Ieders recommended ligt 5 posities lager. Als je dan je eigen positie pakt loop je het risico dat we allemaal 1 à 2 sterren pakken. Dat is een suboptimaal resultaat. In dit geval was het beter geweest als we voor manier #2 gaan, dan kunnen we 2 à 3 sterren pakken.
Ik stel voor dat we standaard manier #1 toepassen,
mits de targets te doen zijn. Als we het risico gaan lopen dat we te veel gaan verliezen moeten we manier #2 toepassen. Dat er dan leden zijn die geen interessante (uitdaging, loot, etc) hebben vind ik ondergeschikt aan het uiteindelijke resultaat voor de clan (een winst dus).
[
Voor 5% gewijzigd door
JBrennan op 02-06-2014 09:18
]