Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ben ook voor wat frank zegt.

Eerst kijk je waar je twee of misschien drie sterren kan halen. Niet perse de easy take zeg maar.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:16
De aanbevolen tegenstander verschilt ook gaande de wardag. Is die bij de start nr 45 dan kan hij na 12 uur wel nr 24 zijn. Dit komt omdat dat de laagste is met nul ster. Je kan dan beter iemand met 1 ster pakken die je wel aan kan.
Het gaat er niet om dat we 6 ster per war pakken. Het gaat erom dat het voor iedereen leuk en een uitdaging blijft. Dus als jij als nr 30 nr 45 aanvalt, is dat voor jou misschien leuk omdat je gegarandeerd 3 sterren pakt, maar is dat a) geen uitdaging voor jou en b) niet leuk voor de nr 40-45.
Je kan beter 2 ster halen op een moeilijke tegenstander dan 3 op een makkelijke. En tuurlijk, soms lukt het niet. Jammer dan! Zolang je maar je best doet en leert van je fouten en/of de tips van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik weet niet of jullie de vorige war hebben gezien, maar de top 5 was niet/nauwelijks te doen. En ja, boven je rec moet je zeker doen als het kan. Maar 10 onder je rec? Vind ik erg overdreven, dat zou echt jiet moeten mogen kunnen. Ik hoor graag namen, dan babbel ik daar eens mee. Ik ben ook voor rond je positie, maar niet om 5 hoger/lager aan te vallen. Het liefst pak ik hoger, anders mijn rec.

En een CW speel ik wel om te winnen. Lol is belangrijk, maar als we consequent zouden verliezen ga ik niet meer die 3000 DE per CW investeren. Ik heb dus liever 35 keer een makkelijke 3 star dan 45 keer een moeilijke 2 star (105 vs 90 sterren).

[ Voor 14% gewijzigd door JBrennan op 01-06-2014 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
  • Laatst online: 08:56
Je recommended is juist altijd mininaal 10 plekken lager dan je zelf bent. Ben je niet in de war met je eigen nummer? Wat ik en anderen bedoelen is ook rondom je eigen positie aanvallen en juist niet je recommended omdat die veel te laag is.

In ieder geval kan iedereen voor zichzelf bepalen wat wel en niet te doen is voor hem/haar. Maar ga niet voor TE makkelijk.

En uiteraard speel ik ook om te winnen. Met al het doneren kost het mij ook rond de 1m elixir. Juist daarom moeten we elkaar tips geven.

Maar we kunnen natuurlijk altijd een war proberen waarbij iedereen voor de zekere 3* gaat (dus recommended). Misschien werkt het wel beter. Ik vind het de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Kijk bijvoorbeeld maar naar nr 40 en 45 van de huidige tegenstander.
Het heeft deels te maken met de onduidelijkheid over wel of niet je recommended pakken. Ik stel voor om Max 5 onder je eigen nummer te pakken. Mocht je echt niet anders kunnen dan ff toestemming vragen aan leider, co-leider of oudste.

Ik denk dat leidend advies belangrijk is. Anders wordt er met twee maten gemeten waardoor de 1 verontwaardigd is en de ander zich van geen kwaad bewust (zoals nu ook het geval). Dit is geen commentaar op het huidige beleid maar op de algemene opvatting zoals jij, Jbrennan, ook aangeeft. Er worden soms tegenstrijdige dingen op de chat gezegd.

Je zou, om het ingewikkeld te maken, een vertraagde start voor de hogere lvls kunnen instellen. Het eerste uur mogen alleen 40-45 aanvallen, tweede uur 35-40, en dan de rest. Je loopt dan alleen tegen praktische bezwaren aan.

Feit blijft dat het niet voor iedereen duidelijk is, er altijd mensen hun eigen pad trekken en men de (forum) berichten niet (goed) leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:57
Wat rik11 zegt, ben ik het helemaal mee eens. Misschien is het handig om in de OP een aantal regels vast te leggen mbt het aanvallen.
Ik weet niet of er mensen op tegen zijn, maar ik denk dat het een hoop onduidelijkheid wegneemt. Verder zal ook niet iedereen te maken hebben met dit probleem, ik denk dat dit vooral geldt voor de onderste helft van de groep voor de CW (~ nr. 25-45).
Waar ik een voorstander van ben (en wat Rik11 ook al zei)

- max. 5 lager dan je eigen nummer/positie (Nummer/positie dat wordt weergegeven tijdens de CW, dus niet in de algemene clanlijst)
- Kan je niet anders: toestemming vragen aan de leiding. Er is altijd wel iemand online.
- Probeer sowieso je 1e aanval echt rond je nummer/positie. 2e aanval mag wel meer speling, maar controleer wel of de mensen onder jou ook al een kans hebben gehad om aan te vallen rond hun nummer/positie.

Het moet voor iedereen leuk blijven, dus laten we niet te veel en te moeilijke regels opstellen.

En nog over het niet lezen van het forum: om lid van de clan te zijn dien je een Tweakers account te hebben, dus er kan vanuit de leiding best een berichtje in CoC uit, dat er een bericht op het forum gelezen moet worden.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

jvdb1975

tsja.........

Ik vind het lastig. De recommended lijkt tegenwoordig voor mij alleen maar de laatste 5 te zijn. Dat is voor mij eigenlijk te makkelijk. Echter, kijk ik naar mijn eigen positie, dan is het weer een overkill en mag ik soms blij zijn om 1 ster te halen. Ik probeer zelf nu wel rond mijn eigen positie te kijken, maar pak het alleen als ik denk dat ik er ook iets zou kunnen behalen.
JBrennan schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:44:
Ik weet niet of jullie de vorige war hebben gezien, maar de top 5 was niet/nauwelijks te doen. En ja, boven je rec moet je zeker doen als het kan. Maar 10 onder je rec? Vind ik erg overdreven, dat zou echt jiet moeten mogen kunnen. Ik hoor graag namen, dan babbel ik daar eens mee. Ik ben ook voor rond je positie, maar niet om 5 hoger/lager aan te vallen. Het liefst pak ik hoger, anders mijn rec.

En een CW speel ik wel om te winnen. Lol is belangrijk, maar als we consequent zouden verliezen ga ik niet meer die 3000 DE per CW investeren. Ik heb dus liever 35 keer een makkelijke 3 star dan 45 keer een moeilijke 2 star (105 vs 90 sterren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Naar mijn weten zijn er 3 manieren om targets te verdelen:
  1. Iedereen pakt de target op dezelfde positie.
  2. Iedereen pakt zijn recommended target.
  3. Targets worden verdeeld.
Alledrie de manieren hebben voordelen en nadelen.

ManierVoordelenNadelen
Zelfde positie
  1. Iedereen weet automatisch welke target hij moet pakken
  2. De eerste aanvallen heeft geen dubbele targets
  3. Iedereen heeft een target
  4. Strategie kost geen tijd
  1. Je target kan te zwak/sterk zijn
Recommended target
  1. Iedereen weet automatisch welke target hij moet pakken
  2. Je target is altijd te doen
  3. Strategie kost geen tijd
  1. Targets zijn valid voor meerdere mensen
  2. Het is mogelijk dat voor sommige mensen er geen targets over zijn
Targets verdelen
  1. Je target is altijd te doen
  2. Er zijn geen dubbele targets
  3. Iedereen heeft een target
  1. Verdeling kost veel tijd

Deze discussie gaat over manier #1 en #2. Ik neig nu ook naar manier #1, omdat ik niet zie hoe wij manier #3 kunnen doen. Daar bied CoC geen middelen voor, en ik vraag mij af of mensen de tijd hebben om 45 targets na te gaan en te verdelen :). Manier #2 vind ik inferieur tov manier #1. Dit komt doordat het recommended algoritme lijkt niet altijd goed te verdelen. Zo is het bij mij altijd +- 5 posities, maar bij anderen weer +- 15 posities. Targets worden niet netjes verdeeld. Misschien komt dat omdat onze leden verschillende niveau's hebben?

Waar we imho nog wel een oplossing voor moeten zoeken is het volgende. Stel dat de target clan sterker is dan ons. Ieders recommended ligt 5 posities lager. Als je dan je eigen positie pakt loop je het risico dat we allemaal 1 à 2 sterren pakken. Dat is een suboptimaal resultaat. In dit geval was het beter geweest als we voor manier #2 gaan, dan kunnen we 2 à 3 sterren pakken.

Ik stel voor dat we standaard manier #1 toepassen, mits de targets te doen zijn. Als we het risico gaan lopen dat we te veel gaan verliezen moeten we manier #2 toepassen. Dat er dan leden zijn die geen interessante (uitdaging, loot, etc) hebben vind ik ondergeschikt aan het uiteindelijke resultaat voor de clan (een winst dus).

[ Voor 5% gewijzigd door JBrennan op 02-06-2014 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:28

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
@JBrennan: vergeet niet dat je 2 aanvallen hebt ;)

Verder vind ik dat er wel enige mate van afwijken mogelijk moet zijn (liever naar een hoger target dan naar een lager of course) als het target op jouw positie bijvoorbeeld niet aansluit op het soort troepen dat je graag gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld sterke luchttroepen en derhalve minder sterke landtroepen (reuzen zijn nog lv4 bijvoorbeeld) en heb ook meer ervaring met luchttroepen in CW. Ik zoek dus het liefst een sterke basis met relatief zwakke airdefence terwijl iemand met sterke reuzen liever een basis zoekt met slappere muren.

Ik probeer wel altijd via de chat te overleggen als ik een target op het oog heb. Sowieso vind ik de chat een heel erg handig hulpmiddel om bijvoorbeeld tips te vragen of een strategie vantevoren te bespreken.

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 02-06-2014 10:01 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Spooksel

Spooksel!

Clan naam: DeGrotePletter

Anyway, mededeling. Ik stap voor de komende 3 weken even uit te clan, ik ga met vakantie en het is nutteloos om dat te blijven zitten terwijl ik 3 weken niks kan doen maar toch iedere keer 3 sterren tegen krijg.

Dus, tot over drie weken :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ja lastig, omdat recommended vaak erg laag inzet is het automatisch zo dat de onderste dan geen reëel target meer hebben. Dan zou manier #1 dus een optie zijn, al hangt dat zeer af van de tegenstander. Zoals Rooie al aangaf was dat bij onze vorige tegenstander voor de bovenste al niet haalbaar (th10 bases met inferno's), dan had ik me dus twee keer stuk gelopen.
In dat geval had ik dus 0 sterren behaalt (of misschien 1 of 2 totaal), ik denk dat dat ook niet in het belang van de clan is. Iedereen heeft dan een zware dobber aan zijn tegenstander en haalt misschien 1 of 2 sterren, terwijl als je iets onder je nummer aanvalt je er wel 3 binnen haalt. Wat is dan wijsheid..
Is het een idee om een bereik aan te geven? bijv. max 5 targets onder je eigen nummer? (hoger mag altijd?) en als je lager wil dit even uit te stellen zodat eerst andere de kans hebben hun eigen range te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 19:58
Vanaf welk TH level werven jullie leden?
Ik ben sinds kort begonnen en heb een TH lvl 5. Druk op weg naar 6, verwacht ik eind vd week te kunnen upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
@ crisp/dystic

Als je hoger gaat zitten kan je een sterker iemand in de weg zitten. Die moet dan weer een te makkelijke target aanvallen. Daar moet je dus ook mee uitkijken. Idem voor lager gaan zitten. We kunnen zeggen dat je +/- 3 posities gaat aanvallen (bij manier #1). Als je nog meer wilt afwijken dan moet je inderdaad wachten tot anderen wel hebben aangevallen.

Bij manier #2 wijk je niet af. Kan je je recommended niet aan, dan moeten we overleggen.

Zo komen we onderhand al weer op manier #3 lol.

Een 2de aanval kan je gebruiken om gefaalde attacks te verbeteren :-). Of om iemand te pakken die niemand anders kan pakken (gebeurt mij nog wel eens).

Er is echt een groot verschil tussen in de top 10 aanvallen of in de bottom 10. Verdeling gaat anders, en ook kunnen er meer mensen in de bottom 10 hun targets goed aanvallen.

@ Renzzie
zodra je actief bent kun je mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Ik denk dat +-3 een te smalle bandbreedte is. Met name omdat we een hele groep in de lvl 45-55 hebben. Ik ben voor een bandbreedte van 5. Te hogen in de weg zitten is geen enkel probleem, zolang je maar sterren haalt.
Het grootste probleem zijn de onderste 10 van de tegenstander. Deze zijn het meest gewild. Wat jullie daar bovenin doen, loopt volgens mij wel op rolletjes(voldoende keuze over het algemeen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ik hoor inderdaad ook eigenlijk alleen maar dat het vinden van een geschikt target vooral voor de 'lageren' een probleem is. Ik denk dat we dus beter specifiek kunnen kijken naar een mogelijke oplossing daarvoor dan om iedereen beperkingen op te leggen die mogelijk ook negatief kunnen uitpakken.

Ik denk echter niet dat een dergelijke oplossing in een eenvoudige regel te vatten is. Het is heel erg afhankelijk van de sterkte en spreiding daarvan van je tegenstander. Je komt dan toch meer richting #3 waarbij vooral gekeken moet worden naar verdeling voor de lagere XP's en voor de hogere XP's vooral geldt: val zo hoog mogelijk aan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ik denk dat bovenin dat er juist te weinig mensen zijn :s.

Is het dan wat als de lagere XP's in goed overleg met elkaar de targets verdelen? Maar wel met als doel om diegene met dezelfde positie te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

JBrennan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:17:
Ik denk dat bovenin dat er juist te weinig mensen zijn :s.

Is het dan wat als de lagere XP's in goed overleg met elkaar de targets verdelen? Maar wel met als doel om diegene met dezelfde positie te pakken.
Ja inderdaad te weinig mensen bovenin, waardoor er dus keuze genoeg is ;)

Daardoor had ik ook niet echt meegekregen dat dit een issue was.

Is het een idee om de eerste 2 uur de onderste 10 de kans te geven om hun eigen nummer +/-3 aan te vallen?
We moeten imho ook voorkomen dat het allemaal erg ingewikkeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Ik zou zeggen:
Val niet meer dan 5 plekken onder jezelf aan, en bij voorkeur je eigen nummer (uitzonderingen in overleg).
Na 12(of 6 uur) uur heb je als lowlvl je recht verspeelt en mag iedereen de aanvallen verbeteren.

Dit lijkt me duidelijk en makkelijk te handhaven. Geen moeilijk gedoe van targets verdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Rik, dan moet je wel een lowlvl definiëren :). Alles van TH7 of lager vind ik low lvl ;). Wat dystic zegt, is met de onderste 10 deelnemers het genoeg gedekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
JBrennan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:53:
@ Renzzie
zodra je actief bent kun je mee doen.
Nice! Heb direct een invite ingeschoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
JBrennan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:26:
Rik, dan moet je wel een lowlvl definiëren :). Alles van TH7 of lager vind ik low lvl ;). Wat dystic zegt, is met de onderste 10 deelnemers het genoeg gedekt?
Tja dan moet het niet zo zijn dan onze nr 34 deze regels aan zn laars lapt.
De onderste 10 van de tegenstander lijkt me de mooiste.
Iemand op plek 32 moet dan minimaal 37 pakken, omdat 37 in de onderste 10 valt(bij 45-45)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik denk dat het beste is nr. 30 t/m 45. Zij vallen met hun eerste aanval +- 3 posities binnen hun eigen posities aan. Dit wordt gedaan in de eerste 12 (Misschien 18 uur), dan deze 12 (18) uur vervalt hun bescherming en kunnen de mid- en highlevels de score verbeteren.

De 2e aanval kunnen de nr. 30 t/m 45 +- 5 posities aanvallen.
In overleg kan er natuurlijk een lager of hogere worden aangevallen, maar hier moet toestemming voor worden gevraagd aan de leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 21:41
Zelf denk ik dat je het niet alleen tot de lagere regionen moet beperken, dan krijg je dat het midden/hoog afwacht en dan alsnog te laag aanvalt. Simpele regel is +/- 5 (3 lijkt me wat te beperkt, ivm voorkeur troepen wat crisp aankaart). Uiteraard kan er per tegenstander van afgeweken worden (bijv hoog te sterk), wat dan door de leaders/elders in een bericht kan worden aangegeven.
Uiteraard kunnen we dit eerst een aantal wars testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ik ga er vanuit dat iedereen een target pakt die hij net aan kan. Dan heb je meer loot, meer fun, en je geeft je medeclanleden nog een kans. Als iemand structureel te laag aanvalt hoor ik dat graag ;). Een clan gaat over "wij", niet over "ik". Egoïsten roep ik dus op hun eigen onemanclan te starten :P.

Heel de clan een ruimere bandbreedte geven lijkt mij dus niet nodig. Die ruime bandbreedte is vooral bij de lagere lvl's nodig omdat daar de spoeling van behaalbare targets een stuk dunner is.

[ Voor 24% gewijzigd door JBrennan op 02-06-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Ik vind persoonlijk het plan van +/- 5 rondom je eigen positie aanvallen, en dan uiteraard zo hoog als dat je zelf kan, het best klinken.
Als iemand denkt dat hij echt niemand van 5 lager kan aanvallen dan kan hij overleggen of hij een lager iemand kan aanvallen.

Het is over algemeen heel goed mogelijk om sowieso 2* te pakken ook op moeilijkere tegenstanders. Maar alles valt en staat met hoe je aanvalt. Hierin gaat het bij velen fout en daar moet men ervaring in krijgen.
Veel mensen zijn echter angstig om te falen en proberen altijd hetzelfde of maken telkens dezelfde fouten.
Door replays te bekijken van de meer ervaren mensen kan je ook goed zien hoe je moet aanvallen.
Ik wil mezelf hier graag als voorbeeld voor noemen omdat ik gewoon aanval met giant/wizzard/pekka (ipv full hogg of draak ) combo en elke war minimaal 4* pak op doelen rondom mijn eigen positie.

Durf anders ook feedback te vragen op je aanval. We zijn er niet om elkaar af te zeiken maar om van elkaar te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
De stats zijn weer toegevoegd.

Wat mij opvalt is dat er een aantal mensen zijn die geregeld een aanval laten gaan, of zelfs hele CW wars. We hebben maar 2 wars per week, dus er is genoeg tijd om zelf gewoon aan te vallen om aan grondstoffen te komen.
Wel apart om te zien is dat we meer verloren aanvallen hebben (16) tov de vorige war (11). Alleen er zijn meer 2** aanvallen geweest, daardoor hebben we meer totale sterren.

Speciaal voor JBrennan
Google docs linkje
Denk dat dit wel is wat je bedoelde ;)

Ik heb ook nog gewoon de dropbox link De link in de OP klopt ook nog, die heb ik net getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Je ziet trouwens ook heel leuk wie rare aanvallen doet. 1 ster met <20%? hmmmmmm ;)

Werk jij die Google Doc ook dan steeds bij? Of was dit eenmalig? :) Er kan nl nog wel wat veranderd worden in de layout (fixed column/rows, align teksten, conditional formatting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

JBrennan schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:21:
Je ziet trouwens ook heel leuk wie rare aanvallen doet. 1 ster met <20%? hmmmmmm ;)

Werk jij die Google Doc ook dan steeds bij? Of was dit eenmalig? :) Er kan nl nog wel wat veranderd worden in de layout (fixed column/rows, align teksten, conditional formatting).
Jij vraagt wel heel veel van Curva hé ;)
Al top dat ie hem uberhaupt bijhoud, kan die hem ook nog in 2 versies bijhouden ook! :P

Gewoon Office installeren op die iPad van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Nou ja, persoonlijk zou ik eerder voor een platform onafhankelijk programma gaan ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
En als je dan in het kader van de meest recente discussie ook een wegingsfactor aan de behaalde sterren toevoegt voor targets boven of onder je eigen nummer dan heb je een helemaal transparant beeld.. zonde dat dit niet standaard in het spel zit zeg..
Onzin Curva, we zijn ontzettend blij met het overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Ik blijf het in Excel maken. Verder importeer ik het Excel bestand naar Google Docs en die converteerd het dan weer, dit zal ik gewoon blijven doen na elke war.

Dat er een aantal layout issues blijven, is vervelend. Maar dat zal blijven, sorry! Een aantal eigenschappen van de kolommen en teksten is denk ik alleen mogelijk in Excel, maar dan zou ik de hele tabellen moeten omgooien en formules opnieuw maken.
Een voorbeeld hiervan is de tekst die verticaal geschreven staat. Dit is niet mogelijk in Google Docs.

Verder doen formules die 0 keer 0 moeten doen het niet. Maar dit gebeurd maar zelden, nu bijvoorbeeld bij King-Ray, maar als hij een keer aangevallen wordt tijdens een CW, gaat het dus wel goed.

De statistieken die er echt toe doen, die werken allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Wow! Stop! Ik heb nooit gezegd dat ik er niet blij mee ben. Echter, nu ik eens de eindgebruiker mag spelen ben ik gewoon kritisch :P. Dat je een import doet verklaart dat het er niet 1 op 1 uitziet, ik dacht dat je ook wat in Google Docs had gebakken :). Dan zou ik het inderdaad gewoon lekker zo laten hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Haha, rustig maar. Ik bedoelde het niet aanvallend ofzo hoor! Maar ik heb inderdaad alles buiten Goolge Docs gemaakt, in Excel gewoon en het nu even geïmporteerd. Als je dat makkelijker dan de dropbox link vind, zal ik telkens gewoon de 2 links verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 01:44
Mooi werk Curva. Leuk om die statistieken zo terug te zien.

Overigens is het mij nog niet opgevallen dat er mensen te laag aanvallen. Ik vind sowieso de wars wel prima gaan, degene waarvan we hebben verloren waren allemaal van een hoger niveau dan ons. Met 90 aanvallen en 45 bases is het niet meer dan logisch dat er op het eind weinig bases overblijven. Ik ben dus zeker niet voor nieuwe regels op dit gebied. Zoals crisp al zei is de keuze van een base sterk afhankelijk van de troops die je op dat moment hebt. Ik val bijv. altijd met draken aan en ik kijk dus ook vooral naar de air defense. Wel vind ik dat iedereen een tegenstander moet pakken die minimaal hetzelfde TH heeft als dat van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
AS90 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:54:
Mooi werk Curva. Leuk om die statistieken zo terug te zien.
Dankje!
Overigens is het mij nog niet opgevallen dat er mensen te laag aanvallen. Ik vind sowieso de wars wel prima gaan, degene waarvan we hebben verloren waren allemaal van een hoger niveau dan ons. Met 90 aanvallen en 45 bases is het niet meer dan logisch dat er op het eind weinig bases overblijven. Ik ben dus zeker niet voor nieuwe regels op dit gebied. Zoals crisp al zei is de keuze van een base sterk afhankelijk van de troops die je op dat moment hebt. Ik val bijv. altijd met draken aan en ik kijk dus ook vooral naar de air defense. Wel vind ik dat iedereen een tegenstander moet pakken die minimaal hetzelfde TH heeft als dat van jezelf.
Ik ondervind zelf vooral problemen aan het begin van een war (de eerste paar uur). Dan willen sommige nog wel eens (veels) te laag inzetten en voor safe gaan zodat ze 3 sterren pakken. Opzich is er niks mis met 3 sterren pakken. Maar op deze manier kunnen lagere levels geen aanval doen op die base en zijn zij genoodzaakt om een hogere te pakken, die zij niet aankunnen en dus 0 sterren behalen over 2 aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS90
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 01:44
Heb even de kaart van de vorige war bekeken en je hebt idd gelijk de 2 onderste van de tegenstander (beide TH6) zijn door TH7s van ons aangevallen. Dit zou nog best hun recommended target geweest kunnen zijn. Die is vaak belachelijk laag namelijk, maar zoals ik eerder al zei ben ik wel van mening dat iedereen minimaal een TH van zijn eigen niveau moet pakken. Dat zou denk ik wel een goede regeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Dan vind ik je eigen positie pakken realistischer. Er zijn heul veul verschillen binnen een TH level. Iemand die net zijn TH heeeft geupgraded is een stuk zwakker die alles al heeft gemaximaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
JBrennan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:21:
Dan vind ik je eigen positie pakken realistischer. Er zijn heul veul verschillen binnen een TH level. Iemand die net zijn TH heeeft geupgraded is een stuk zwakker die alles al heeft gemaximaliseerd.
Niet mijn clan, maar vond dit toch een reactie waard. Ik denk dat je de clan behoorlijk wat kansen ontneemt als je vasthoudt aan dezelfde positie. In [Tweakers] ben ik de nr.5/6 van de clan met een redelijk ver uitgebouwde TH9, waarbij ik standaard aanval met lvl 5 hoggs. 9 van de 10 wars is de nr. 5 van de tegenstander een TH10, met inferno's. Daar kan ik vrij weinig mee, ik loop er in ieder geval veel te veel risico en kies dus meestal een TH 9 tegenstander rond de 7e, 8e positie. Wat overigens nog altijd 3 posities boven mijn recommended tegenstander is. Ik kan dat veilig doen, want boven mij in de clan zitten nog een aantal spelers die wel een aardige kans maken tegen TH10's op posities 4 en 5. Sowieso heeft iedereen natuurlijk twee aanvallen.

Ik denk dat je niet moet streven naar te veel afspraken over wie nou wie aan moet vallen. Iedereen moet gewoon voor zichzelf een tegenstander pakken waar hij redelijk zeker is van 3 sterren. De sterkere spelers kunnen daarna misschien wat meer risico nemen, of juist in de tweede aanval een lagere tegenstander verbeteren. Afhankelijk van de stand.

Zeker als je speelt tegen een clan met wat echte noobs, dan zit het bovenin vaak vol met TH 10 spelers. Volgens de CoC matchmaking compenseert dat elkaar. Gevolg met je eigen positie aanvallen is dan dat je bovenin geen sterren pakt, of veel minder dan zou kunnen. Dat maak je onderin niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Daar heb je wel gelijk in Hoppa!. Alleen het 'probleem' zit hem bij ons vooral onderin. Dat mensen vanuit de middenmoot voor safe gaan, een beetje te safe. Zij kunnen makkelijker een wat hoger doelwit, ongeveer rond hun eigen positie aan. Op deze manier wordt de kans ontnomen om voor de lage levels van ons sterren te halen tegen de lage levels van de tegenstander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Hoppa! schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:15:
[...]

Niet mijn clan, maar vond dit toch een reactie waard. Ik denk dat je de clan behoorlijk wat kansen ontneemt als je vasthoudt aan dezelfde positie. In [Tweakers] ben ik de nr.5/6 van de clan met een redelijk ver uitgebouwde TH9, waarbij ik standaard aanval met lvl 5 hoggs. 9 van de 10 wars is de nr. 5 van de tegenstander een TH10, met inferno's. Daar kan ik vrij weinig mee, ik loop er in ieder geval veel te veel risico en kies dus meestal een TH 9 tegenstander rond de 7e, 8e positie. Wat overigens nog altijd 3 posities boven mijn recommended tegenstander is. Ik kan dat veilig doen, want boven mij in de clan zitten nog een aantal spelers die wel een aardige kans maken tegen TH10's op posities 4 en 5. Sowieso heeft iedereen natuurlijk twee aanvallen.

Ik denk dat je niet moet streven naar te veel afspraken over wie nou wie aan moet vallen. Iedereen moet gewoon voor zichzelf een tegenstander pakken waar hij redelijk zeker is van 3 sterren. De sterkere spelers kunnen daarna misschien wat meer risico nemen, of juist in de tweede aanval een lagere tegenstander verbeteren. Afhankelijk van de stand.

Zeker als je speelt tegen een clan met wat echte noobs, dan zit het bovenin vaak vol met TH 10 spelers. Volgens de CoC matchmaking compenseert dat elkaar. Gevolg met je eigen positie aanvallen is dan dat je bovenin geen sterren pakt, of veel minder dan zou kunnen. Dat maak je onderin niet goed.
Mee eens. Ik ben ook absoluut niet voor te veel afspraken hierover. Maar ik ervaar hier zelf dan ook weinig problemen mee, maar dit werd door onze lagere leden wel aangekaart als probleem.
Daar is het vervelend als bijv. de nummers 30-35 aanvallen op de onderste 35-45 want dan blijft er voor hen niets haalbaars over. Maar ik ben bang dat je dat haast niet kan voorkomen.
Enige wat ik kan bedenken is de eerst 2 uur 35-45 alleen aan te vallen door onze 35-45 en daarna de res, die dan eventueel (met hun 2e aanval) de score op een 35-45 kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Ik denk dat het gewoon 'common sense' moet zijn wat iemand aanvalt. Iedereen kan voor zichzelf toch wel bepalen wie hij wel/niet denkt redelijk aan te kunnen. Alleen moet men niet blindelings maar laag aanvallen en dan zeggen 'ja die was recommended'. Gewoon even kijken. Je hebt ook 2 aanvallen en van targets dicht bij je eigen positie leer je beter aanvallen ipv nobrain troepen spammen en 3* halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:04
Curva schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:30:
Daar heb je wel gelijk in Hoppa!. Alleen het 'probleem' zit hem bij ons vooral onderin. Dat mensen vanuit de middenmoot voor safe gaan, een beetje te safe. Zij kunnen makkelijker een wat hoger doelwit, ongeveer rond hun eigen positie aan. Op deze manier wordt de kans ontnomen om voor de lage levels van ons sterren te halen tegen de lage levels van de tegenstander.
Wat zie jij als middenmoot? Ik (redelijk geupgrade TH7) kan een gelijke positie in de CW vaak niet aan. Heb bijvoorbeeld geen hogs die nodig zijn om 3 sterren te halen op een vergelijkbare TH7. Ga vaak een paar posities boven mijn reccomended maar als ik wat later aan kom kakken in de war is mijn reccomended al niet meer drie sterren haalbaar.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
Wellicht moeten we, voordat we allemaal maatregelen gaan nemen, eerst kijken hoe groot het probleem is? Alleen moet iemand dan zin hebben nog meer stats bij te gaan houden (ranking in cw + TH lvl vs ranking aangevallen + TH lvl). Dan kan je wel enigszins zien of iemand structureel onder zijn niveau aanvalt. Wel zijn er nog tal van redenen waarom iemand dit doet, maar dat kan dan tzt besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Never change a winning team toch ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Thile schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:36:
Wellicht moeten we, voordat we allemaal maatregelen gaan nemen, eerst kijken hoe groot het probleem is? Alleen moet iemand dan zin hebben nog meer stats bij te gaan houden (ranking in cw + TH lvl vs ranking aangevallen + TH lvl). Dan kan je wel enigszins zien of iemand structureel onder zijn niveau aanvalt. Wel zijn er nog tal van redenen waarom iemand dit doet, maar dat kan dan tzt besproken worden.
Inderdaad, al voel ik weinig voor het bijhouden en analyseren van nog meer stats.
Als iemand signaleert dat een ander te laag aanvalt in zijn beleving, kun je die persoon er wat mij betreft prima op aanspreken. En dan hoor je vanzelf wel wat voor (goede) reden hij daar voor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Hoppa! schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 09:15:
[...]

Sorry, maar volgens mij heb jij niet de gehele discussie gelezen (tl/dr, I know :P). Bij ons hebben we het luxe probleem dat vooral mensen in de lagere lvls elkaar in de weg zitten. In de hogere lvls ervaar ik, en anderen, dat niet, maar hoe lager hoe meer botsingen. En als dan middenmoters heel laag aanvallen voor een veilige 3 star, dan hebben de low lvls niets te doen. Daarom dus rond die centrale positie, met een marge van +/- 5 posities.

En dat zijn nu zeker geen regels, daarom wordt er ook over gediscussieerd :). En mocht iemand te laag aanvallen, spreek die persoon er zeker op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
JBrennan schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:06:
[...]
En dat zijn nu zeker geen regels, daarom wordt er ook over gediscussieerd :). En mocht iemand te laag aanvallen, spreek die persoon er zeker op aan.
Vooral dat laatste. Verder zie ik vooralsnog weinig problemen maar ik ben dan ook de middenmoot :p.

Ik denk dat je er niet aan ontkomt dat 'onderin' al snel alles gepakt is. De zekerheid van drie sterren i.c.m. prestatiedrang is daar nou eenmaal debet aan.

Zoals het nu gaat vind ik eigenlijk wel prima. Er wordt veel geprobeerd, kansen genomen en kansen helaas gemist (je zou er van over de Rooie gaan)...

Als, en met de nadruk op als, er al een 'aanvalsregel' zou moeten komen, dan is het wat mij betreft dat de eerste aanval die iemand doet op een tegenstander maximaal drie posities onder die van de aanvaller ligt. De tweede aanval is geheel vrij naar wat het beste lijkt voor de clan.

Snipen: per definitie verbieden. Uitzondering vooraf in de chat bespreken en pas na toestemming van een elder. En die uitzonderingen zijn gewoon gezond verstand gebruiken. Leden die wachten met aanvallen om uiteindelijk te kunnen snipen komen na een paar cw's toch wel de grote voet van een elder tegen...

O, ik vermaak me trouwens prima. Ook als we verliezen (maar dat moet niet te vaak gebeuren :P). Zelfs 's nachts is regelmatig mijn cc binnen een kwartier vol :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Inderdaad, ik had niet de hele discussie gelezen ;).

Onderin spelen weer hele andere zaken, al werkt het natuurlijk allemaal op elkaar door. Het is, in alle fasen van het spel, vrij lastig om een basis aan te vallen die net zo sterk is als je eigen basis. Dan moet je je troops wel echt redelijk op max hebben. Als ik in het normale spel mijn eigen basis zou tegenkomen, dan zou ik die overslaan. Zelfs in de CW zou ik twijfelen als ik mijn CW-leger bij me heb. Mijn CW-basis zou ik nooit van zijn langzalzeleven aanvallen met mijn vaste CW leger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
westergas schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 10:11:
[...]

Wat zie jij als middenmoot? Ik (redelijk geupgrade TH7) kan een gelijke positie in de CW vaak niet aan. Heb bijvoorbeeld geen hogs die nodig zijn om 3 sterren te halen op een vergelijkbare TH7. Ga vaak een paar posities boven mijn reccomended maar als ik wat later aan kom kakken in de war is mijn reccomended al niet meer drie sterren haalbaar.
Voor een TH7 of een TH8 heb jij geen hoggs nodig hoor :) Bij TH9 heb je wéér 25 muren erbij en dan is het fijn als ze erover heen springen omdat je anders (vaak) te weinig tijd hebt. Naast dit zijn er ook weer meer defense gebouwen bij, waaronder xbows die veel damage doen en snel. Al kom ik bij de hogere tegenstanders soms, met een giant healer combo, verder dan hoggs dat deden (ook met pech te maken natuurlijk).

Onderin is het sowieso altijd lastig, dit hadden wij ook toen wij 45/50 members habben maar nu we met 25 members zijn nog steeds. Er zijn Twee TH7 bij ons in de clan die deze war mee doen. De tegenstander heeft echter maar één TH7 en de rest is een stuk hoger.
Nu is één van die TH7 mijn noob account en die andere is een vrouw die hard op weg is om het aanvallen goed onder de knie te krijgen. Ik laat nummer 24 en 25 dan ook voor haar over en ik zal daarboven gaan aanvallen. Haal ik misschien wat sterren minder maar zo heeft zij ook kans om sterren te halen :)
Denk dat het vooral een beetje neerkomt op, wie heb ik onder mij en kan hij/zij hoger aanvallen dan mij of zijn er nog lagere over? Beetje common sense kan geen kwaad O+

Bovenin is het een stuk makkelijker en pakt iedereen zo hoog mogelijk. "Helaas" hebben wij een paar door gewinterde TH9's waardoor de top van de tegenstander vaak TH10 met inferno's zijn :/ maar alles daaronder wordt gewoon gepakt :D

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Even over doneren voor de CW clan castles; uiteraard wordt het zeer gewaardeerd dat er mensen zijn die graag doneren :) Als veel mensen daar hun steentje aan bijdragen dan scheelt dat voor de hele clan en hoeven niet een paar mensen hun elixervoorraad daar helemaal in te storten en houden die ook nog wat over voor de clanwar zelf ;)

Echter viel ons op dat sommige mensen wel heel enthousiast van start gaan en er troepen gedoneerd worden die eigenlijk zwakker zijn dan wenselijk is. Wellicht is het handig om daar een paar simpele richtlijnen voor op te stellen?

Ik zat zelf eigenlijk aan dit te denken als er niets specifieks in de request message staat (let daar dus op!):

CC 10/15 huisvesting: wizzards en opvullen met boogjes
CC 20 huisvesting: draak
CC 25 huisvesting: 1 draak, 1 wizz, 1 boog

Wat betreft level van troops: voor de hogere basissen het liefst draak 3+, wizzard/boog 5+. Voor de lagere basissen zijn wizz/boog 4 en draak 1 of 2 wmb ook acceptabel, maar begin dan van onderaan met doneren :)

Wat vinden jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 03-06-2014 23:10 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Prima idee, anders eerst even onderzoeken hoeveel 3 ster draken men bereid is te maken per cw. Misschien blijkt dan wel dat er geen 1 of 2 ster draken nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
rik11 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:16:
Prima idee, anders eerst even onderzoeken hoeveel 3 ster draken men bereid is te maken per cw. Misschien blijkt dan wel dat er geen 1 of 2 ster draken nodig.
Als mijn elixer voorraad het toelaat doneer ik meestal een draakje of 10 en een stuk of 20 wizzards en wat boogjes...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
crisp schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:20:
[...]

Als mijn elixer voorraad het toelaat doneer ik meestal een draakje of 10 en een stuk of 20 wizzards en wat boogjes...
Probleem is als niemand weet wie wat doneert je het risico loopt dat je een hoop dure troops maakt en er vervolgens achter komt dat alle CC's al vol zitten. Kan wizz4 maken en wil best doneren maar het doneren gaat zo snel dat ik er niet aan toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ik doneer 4 lvl 3 draken, 20 lvl 5 wizards en zoveel level 6 archers als past. Ik zou ook niet meer maken dan dat, anders kunnen/moeten ook doneren.

De verdeling van crisp houd ik ook aan. Ik zag gisteren dat iemand 5 lvl 4 archers in een hele zooi CC 25/20 had gestopt. Dat is aardig, maar je hebt er niet veel aan.

And now something completely different; de CW targets! Dystic en ik hebben gisteravond de top 6 geanalyseerd. Wij kwamen tot de conclusie dat nummers 2, 3, 5 en 6 goed te doen zijn met hogs. Weinig tot geen vallen in de inner compartimenten en lage defenses.

Nummer 1 slaan we over. Die heeft 2 infernos. Eentje staat op spread, andere op single. De xbows staan op ground. De rockets zijn niet echt geupgraded. Je zou denken, draken. Maar draken zijn dom. En die rockets staan ver naar achter, en daar achter weer de infernos. De draken slopen de rest en worden dus gekilled door de rockets/infernos. Balloons zou kunnen werken, die gaan voor defenses, maar die zijn bij mij nog maar lvl 5. Dus #1 slaan wij over.

Nummer 4 heeft lage defenses, alleen heel veel open plekken. Teslas/bombs/traps, allemaal iets wat je niet wilt hebben tegen hogs. Misschien dat iemand met draken die kan pakken, maar met hogs kan je die beter overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Ik kan de nummers 7-15 makkelijk pakken met 2 maar waarschijnlijk zelfs 3*. Ik wil de nr7 wel hebben eigenlijk. Rushed th9 welke ik zeker 3*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Mooi :). Zijn wel meer rushers in die clan. Ook maar 1 rushed th10, dus vast geen wiz 6* of drak 4* :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

crisp schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:09:
Ik zat zelf eigenlijk aan dit te denken als er niets specifieks in de request message staat (let daar dus op!):

CC 10/15 huisvesting: wizzards en opvullen met boogjes
CC 20 huisvesting: draak
CC 25 huisvesting: 1 draak, 1 wizz, 1 boog

Wat betreft level van troops: voor de hogere basissen het liefst draak 3+, wizzard/boog 5+. Voor de lagere basissen zijn wizz/boog 4 en draak 1 of 2 wmb ook acceptabel, maar begin dan van onderaan met doneren :)

Wat vinden jullie?
Ja mee eens. Ik hoop ook dat iedereen even zijn giants en lowlvl boogjes dropt zodat we daar nog even wat sterkers in kunnen stoppen.
Geen idee waar dit plots vandaan komt overigens, ging altijd prima zonder enige overleg. Al is er uiteraard met de beste bedoelingen gedoneerd, dat is niet echt de bedoeling zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Frank_P schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:21:
Ik kan de nummers 7-15 makkelijk pakken met 2 maar waarschijnlijk zelfs 3*. Ik wil de nr7 wel hebben eigenlijk. Rushed th9 welke ik zeker 3*.
Die had ik ook al op het oog :P Zooi boogjes om de AD uit te schakelen en dan een handje draken er in. Alleen even checken waar de tesla's staan :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Laatst online: 11-09 18:11
Mijn hoggs zijn over 8 dagen naar lvl 4 en m'n heal zit op lvl 5 dus kan ik behoorlijk sterke aanvallen doen.
Maar voor mij is DE nog ff iets moeilijker te verkrijgen dan voor een TH9.

Al m'n defence op de tesla's (onderweg naar lvl 5) na dan is nu gemaxt.
Ben net gisteren begonnen om de muurtjes zwart te maken.
Kijken hoelang ik het vol hou zonder gek te worden en toch die TH9 aan te zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Frank_P schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:21:
Ik kan de nummers 7-15 makkelijk pakken
Laat je ook nog wat voor de rest over? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

dn072 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:48:
Mijn hoggs zijn over 8 dagen naar lvl 4 en m'n heal zit op lvl 5 dus kan ik behoorlijk sterke aanvallen doen.
Maar voor mij is DE nog ff iets moeilijker te verkrijgen dan voor een TH9.
Ik over 3 dagen eindelijk hogs lvl5!
Sinds de CW's toegevoegd waren aan CoC non-stop geupgrade vanaf lvl1. Daarvoor nooit gebruikt en nodig gehad.

btw; gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Ja, gefeliciteerd Daniel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Even samenvattend dus; ik ben waarschijnlijk degene met de laagste TH en lvl archers. Ik kan dus beter niets doneren dan wel? Mijn archers zijn nu lvl 2 en morgen lvl 3. Ik heb in de clanwar niks gedoneerd, alleen in de lobby. Ik meen dat deze los van elkaar zijn, maar weet dat niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Renzzie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:58:
Even samenvattend dus; ik ben waarschijnlijk degene met de laagste TH en lvl archers. Ik kan dus beter niets doneren dan wel? Mijn archers zijn nu lvl 2 en morgen lvl 3. Ik heb in de clanwar niks gedoneerd, alleen in de lobby. Ik meen dat deze los van elkaar zijn, maar weet dat niet zeker.
Klopt, in de CW beter niet doneren. Ook als de clanwar gaande is dan ontvangt met liever betere troops.
In de chat kan je (buiten de CW om) wel je boogjes 3 kwijt. Let er wel even op wat er gevraagd wordt, sommigen willen liever 4* of aparte wensen.
Tijdens de CW zetten mensen vaak 'cw' of 'non cw' in hun verzoek. Als er 'non cw' staat, dan kan je je boogjes lvl 3 ook dumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
crisp schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:46:
[...]

Die had ik ook al op het oog :P Zooi boogjes om de AD uit te schakelen en dan een handje draken er in. Alleen even checken waar de tesla's staan :)
Ik was eerst >:) !!

@Rik11
Vooruit dan maar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik kan volgens mij alleen sterren halen tegen hun #45 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Zo denkt hun #45 ook joh :p.
Je kunt het ook anders zien: in tegenstelling tot de rest kun jij achteraf geen commentaar krijgen dat je te laag hebt aangevallen :P.

Maar als je even om wat hoge lvl wizzies vraagt voor in je cc voor de aanval en die een beetje slim inzet kun je de onderste wel hebben hoor. Even in de chat vragen voordat je request :). Die wizzies dus achter een zwikkie barbaren ofzo, zodat die lekker de klappen kunnen opvangen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Mag ik mijn eigen nummer #37 alvast reserveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
We staan nu lekker voor, 102 stars lol. Hun maar 22 8)7. Net was alleen hun nr 1 niet gepakt, de andere 44 wel. Ik zou dus vooral aanvallen gaan verbeteren. En ik heb maar nr1 geprobeerd, wat niet lukte. Helaas :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
JBrennan schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:26:
We staan nu lekker voor, 102 stars lol. Hun maar 22 8)7. Net was alleen hun nr 1 niet gepakt, de andere 44 wel. Ik zou dus vooral aanvallen gaan verbeteren. En ik heb maar nr1 geprobeerd, wat niet lukte. Helaas :p.
Rooie, you only had one job....and you blew it :P
Er wordt sowieso fanatiek en veel aangevallen. Ik kon gisteravond mijn 2e aanval ook geen nieuwe meer pakken behalve nr1. Toen heb ik milans draakfaal maar verbeterd })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Dan zou je toch stiekem ergens wel de vruchten afwerpen als je gerushed bent naar TH10.
Een inferno tower is zo monsterlijk sterk.
Maar goed geprobeerd rooie! Helaas dat het net niet lukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Een volgende keer ga ik een TH10 met inferno's zeker niet aan. Of ze moeten aan de rand staan, dan zijn ze zo dood.

Maar we hebben gewonnen neem ik aan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
nog een paar uur te gaan...

zou wel raar moeten lopen wil deze cw niet gewonnen worden.

Deze keer heb ik twee keer 1 ster gehaald.

Beide keren zat er meer in.

alles te snel willen doen is een grote fout. Ipv 2 wallbreakers te deployen gooi ik ze alle vrijf in de strijd.
gevolg mijn l3 reuzen beuken zich kapot op een goud muurtje.....ondertussen werden ze 1 voor 1 afgeknald.

Verdediging van mij stond dit keer wel goed moet ik zeggen. Als nr 43 werd ik 1 keer aangevallen en leverde het de tegenstander 0 sterren op. De tweede keer twee, diegene die aanviel was bij hun als 34ste geplaatst.

[ Voor 74% gewijzigd door Wii4all op 05-06-2014 11:57 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Wallbreakers zijn ook niet mijn sterkste punt. Meestal gaan ze precies daarheen waar ik ze niet wil hebben of ik time slecht en ze komen precies bij de muur aan waar net een schot van een mortar beland...

Van je fouten leert men, zegt me. Wallies zijn bij mij duidelijk de uitzondering :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Eerst wat barbs droppen om vallen te zoeken. Dan je giants. Dan je wbs. Als je het goed timed komen ze een fractie van seconde achterelkaar aan, maar dat is dus de ervaring die je op moet doen :).

Wat je iig nooit moet doen is gelijk je wbs droppen (heb ik zien gebeuren in een replay). Die worden afgeknalt. Dat werkt alleen als je er een stuk of 8 tegelijk dropt, maar dat is zonde en duur.

En ja, het is de week CW, die is pas 's avonds klaar en niet 's ochtends :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
Iemand nog tips voor mij (Whitefox), mijn aanvallen gaan niet echt lekker...
Ben overigens wel eens benieuwd waarom Bokkem (nr 27) als eerste aanval de nr 42 heeft gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Thile schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:34:
Iemand nog tips voor mij (Whitefox), mijn aanvallen gaan niet echt lekker...
Bij de eerste aanval tegen Jocl had je misschien beter wat meer de defense aan de voorkant (kanon en toren) kunnen afleiden met barbaren/boogschutters zodat je reuzen verder waren gekomen. Waarschijnlijk hadden ze dan de wizzardtoren ook nog wel kunnen slopen. Ook bij het gebruik van muurbrekers geldt: leidt die defence af zodat ze niet worden afgeschoten.

Tegen ghostinger zie ik hetzelfde gebeuren met je muurbrekers. Verder had je daar met je reuzen misschien beter eerst voor de mortier en wizzardtoren kunnen gaan (splash damage) terwijl je de boogschutterstoren en wizzardtoren had kunnen afleiden met barbaren/boogschutters op de storages daar achter.

Verder gebruik ik tegenwoordig geen kostbare bliksemspreuk meer voor cc troepen; wizzards krijg je daar meestal niet in 1 keer mee dood, en tegen bv een draak haalt dat al helemaal niets uit. Liever neem ik een extra woede- of heelspreuk mee :)
Ben overigens wel eens benieuwd waarom Bokkem (nr 27) als eerste aanval de nr 42 heeft gepakt?
Misschien was dat zijn recommended target? Er was volgens mij ook niet zo veel meer over voor hem en heeft hij gekozen om de 1 ster daarop te verbeteren (met succes in ieder geval) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Zeuw, dat was een hel van een clanwar, nipt gewonnen haha.
Maar de stats zijn weer bijgewerkt:
Linkje Dropbox
LinkjeGoogle drive

Erg goede stats deze war, maar dat is ook niet zo gek tegen die inactieve duitser. Wellicht hebben we van het weekend meer tegenstand.
Verder wil ik nog even iets aankaarten, dit heb ik vanmiddag ook al genoemd in de chat op CoC. Dit gaat over de inactieviteit van een lid: Pires101.
Sinds ik de stats bijhoud, dat is van de laatste 6 wars, heeft hij 1 aanval gedaan. Ook doneert hij niks, hij ontvangt dan ook wel niks, mja. Verder wordt wel zijn CC tijdens de war gevuld. Er is gekozen om maar 2 wars per week te doen. Dus het me dat er genoeg tijd is om te farmen. Wat vinden jullie hiervan, of zou Pires101 misschien actiever willen bij gaan dragen aan de wars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Aan zijn profiel te zien zal hij hier niet veel zijn gok ik. Ik kan me ook niet heugen ooit een reactie van hem in de chat gezien te hebben. Een keertje inactief geen probleem, het moet leuk blijven. Maar ik begreep dat hij wel zijn mijnen leegt en ik zie nu dat er ook genoeg beweging is in zijn basis.

Wat mij betreft: eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
@-MD-

Ik zag gisteren op de chat dat jij een alternatief van Bluestacks gebruikt. Bluestacks werkt hier niet op mijn werk...hoe heet dat tootlje ook alweer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
Ik denk dat je Milan bedoelt. Ik gebruik alleen m'n telefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Erm...zou kunnen ja. Al die namen lijken ook zo op elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Milan = crisp, zie de ledenlijst.

Pires heb ik zonet gekickt, ik dacht dat hij op vakantie was, maar kennelijk niet. Ook welkom aan os nieuwe lid; lofty/gekkeegyptenaar! De ledenlijst werk ik op de pc straks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
westergas schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:03:
@-MD-

Ik zag gisteren op de chat dat jij een alternatief van Bluestacks gebruikt. Bluestacks werkt hier niet op mijn werk...hoe heet dat tootlje ook alweer?
Ik gebruik Andy :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Curva, ik zie nog een schoonheidsfoutje. In de eerste war heb je het aantal aanvallen per persoon niet compleet bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
Top man, thanx!
Mijn "telefoon" is stuk en ik mis het wel, gedurende de werkdag ff collectors legen en wat troops doneren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
westergas schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:49:
[...]Top man, thanx!
Mijn "telefoon" is stuk en ik mis het wel, gedurende de werkdag ff collectors legen en wat troops doneren ;)
Ik vond het al zo rustig in de chat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
-MD- schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:57:
[...]

Ik vond het al zo rustig in de chat :+
En het blijft nog even rustig...zowel Bluestacks als Andy doet het niet op mijn werk. Kan echt alleen thuis bij CoC :/

Zit je dan achter je watergekoelde, crossfire PC op een 27" 1440P scherm Clash of Clans te spelen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
rik11 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:42:
Curva, ik zie nog een schoonheidsfoutje. In de eerste war heb je het aantal aanvallen per persoon niet compleet bijgewerkt.
Ik moest even zoeken wat je ermee bedoelde, maar ik denk dat ik het nu heb opgelost. Overal de nullen toevoegen, als er geen tegenaanval/verdediging was, bedoel je?

Bedankt voor het melden in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
De gewonnen war was de eerste war waarin ik mee speelde :D
Helaas geen sterren kunnen pakken, maar ben ook pas een kort poosje bezig. Ten opzichte van het begin vd war en nu al een giga verschil. Alle muurtjes zijn nu al zwart + eerste rijtjes goud komen er aan. Kan ook veel meer troepen bouwen en het lvl van mn army is ook verhoogd. Meeste defences ook een lvltje omhoog.

Hoop in de toekomst van meer toegevoegde waarde te zijn, maar vind het iig leuk om bij deze clan te zitten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Curva schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:57:
[...]

Ik moest even zoeken wat je ermee bedoelde, maar ik denk dat ik het nu heb opgelost. Overal de nullen toevoegen, als er geen tegenaanval/verdediging was, bedoel je?

Bedankt voor het melden in ieder geval :)
Ik heb m niet bekeken maar mijn totaal aanvallen stond op 10 terwijl dit er 12 moeten zijn. Tot nu toe heb ik iedere keer 2 keer aangevallen. En ja 1 keer 0% vernietiging omdat mn verbinding wegvloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:54
Curva,

wellicht moet je in het tabblad de tekst in de rode vakken verticaal zetten, dan kunnen we het lezen :D

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Ik heb weer even een nieuwe Poll toegevoegd in de startpost.
Het gaat over hoe vaak we een CW willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:54
voted

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

maomanna schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:20:
Curva,

wellicht moet je in het tabblad de tekst in de rode vakken verticaal zetten, dan kunnen we het lezen :D
Misschien moet je hem ff openen in een spreadsheet programma (bijv. Excel) ipv de Dropbox weergave ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
dn072 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:21:
Ik heb weer even een nieuwe Poll toegevoegd in de startpost.
Het gaat over hoe vaak we een CW willen.
Ik heb 3 keer gestemd, tenzij het ten koste gaat van de activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08

n2theb

Tweakers Abonnee

Is er nog plek voor een nieuw lid? Ik zit op dit moment in een clan waar de helft inactief is tijdens clan wars. Ik zie in de statistieken dat jullie allemaal lekker actief zijn. Mijn username is n2theb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

n2theb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:44:
Is er nog plek voor een nieuw lid? Ik zit op dit moment in een clan waar de helft inactief is tijdens clan wars. Ik zie in de statistieken dat jullie allemaal lekker actief zijn. Mijn username is n2theb.
Ja we hebben nog één plaatsje vrij voor een nieuw actief lid. Stuur maar een request in CoC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 14:29
n2theb schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:44:
Doe maar even een request en vermeld je tweakers username. dan wordt je vast wel toegelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:08

n2theb

Tweakers Abonnee

DyStiC schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:50:
[...]

Ja we hebben nog één plaatsje vrij voor een nieuw actief lid. Stuur maar een request in CoC.
Ik probeer de clan te vinden, maar krijg geen resultaat.. enig idee wat ik fout doe?
Mijn username op Clash of Clans is hetzelfde als die van tweakers. ;-)
Pagina: 1 2 ... 59 Laatste