Welkom in Tweakers3 !Gietema schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:06:
Via Jeroen heb ik veel goede verhalen gehoord over deze clan, daarom zou ik graag aan jullie clan willen deelnemen. Verzoek is verzonden onder de naam Gietema.
"Geregistreerd op 14 november"
Vond het nog nooit nodig een account aan te maken tot op heden
En al die verhalen zijn WAAR!Gietema schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:06:
Via Jeroen heb ik veel goede verhalen gehoord over deze clan,
Welkom
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Erg gave war gehad mannen! Ik ga nu voor drie cw's de clan verlaten omdat ik mn aanvallen niet kan garanderen komende week en ik wil natuurlijk geen strikes
tot de 22ste!
Succes en tot de 22e!w0w schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:43:
Erg gave war gehad mannen! Ik ga nu voor drie cw's de clan verlaten omdat ik mn aanvallen niet kan garanderen komende week en ik wil natuurlijk geen strikestot de 22ste!
Wel terugkomen he
Onderhoud

Nog steeds ja?
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Yep. Donaties gaan prima, sfeer is goed en iedereen doet leuk mee met CW. Stand is nu 49-34.
Blijf het jammer vinden dat de clan is gesplitst, de chat is imo te rustig nu met maar een kleine groep aanwezigen. Tijdens CW is het wel een stuk drukker

Verwijderd
ik denk dat ik wel terug wil komen. Ik ga er dan wel standaard uit voor clanwars op doordeweekse dag en doe dan mee met die van vrijdag.
Paar clans bezocht die maar 1 x cw per week hadden maar is het allemaal toch net niet
Paar clans bezocht die maar 1 x cw per week hadden maar is het allemaal toch net niet
Je wil niet in een clan die maar 1 CW per week doet. Dan ga je bij een clan die er 2 doet...om vervolgens maar aan 1 mee te doen? Sorry maar dat volg ik niet helemaalVerwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:34:
ik denk dat ik wel terug wil komen. Ik ga er dan wel standaard uit voor clanwars op doordeweekse dag en doe dan mee met die van vrijdag.
Tja of het jammer is.. Voor enkele mensen was het wel beter zodat er wat minder irritaties waren.westergas schreef op zondag 16 november 2014 @ 10:58:
[...]
Yep. Donaties gaan prima, sfeer is goed en iedereen doet leuk mee met CW. Stand is nu 49-34.
Blijf het jammer vinden dat de clan is gesplitst, de chat is imo te rustig nu met maar een kleine groep aanwezigen. Tijdens CW is het wel een stuk drukker
De chat is nog wel druk hier maar het was uiteraard wel drukker toen we met meer man waren.
Qua CW gaat het eigenlijk erg goed. Ik zit erg te twijfelen voor mijn tweede aanval omdat alles al 2+ sterren heeft

Onze tegenstander is trouwens echt geweldig, je lacht je kapot met de aanvallen die ze doen
Mooie winst weer mannen! Onze tegenstander was op papier beter maar viel wat minder goed aan.
Ook alle aanvallen benut.
Good job! 4 win streak!
Ook alle aanvallen benut.
Good job! 4 win streak!
Verwijderd
ik wil juist maar 1 x cw per week, maar de clans waar ik afgelopen tijd heb gezeten was de cw meestal niet goed opgezet, zo werd er vaak gedoneerd wat niet gevraagd werd, veel mensen die niet aanvallen, etc.westergas schreef op zondag 16 november 2014 @ 14:27:
[...]
Je wil niet in een clan die maar 1 CW per week doet. Dan ga je bij een clan die er 2 doet...om vervolgens maar aan 1 mee te doen? Sorry maar dat volg ik niet helemaal
Ik was dus niet erg te spreken over hoe deze clans de CW uitvoerden, waar ik juist wel tevreden mee was, was de frequentie.
Maar toevallig is vandaag de founder van de clan waar ik nu bij zit teruggekeerd na lange afwezigheid. Mogelijk dat er nu wat meer schwung in komt. Ik ga het daarom toch nog even aankijken
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2014 21:51 ]
Anders ben je welkom hoor. Ook als je 1 cw wil doen, dan kan je inderdaad leaven telkens.Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:47:
[...]
ik wil juist maar 1 x cw per week, maar de clans waar ik afgelopen tijd heb gezeten was de cw meestal niet goed opgezet, zo werd er vaak gedoneerd wat niet gevraagd werd, veel mensen die niet aanvallen, etc.
Ik was dus niet erg te spreken over hoe deze clans de CW uitvoerden, waar ik juist wel tevreden mee was, was de frequentie.
Maar toevallig is vandaag de founder van de clan waar ik nu bij zit teruggekeerd na lange afwezigheid. Mogelijk dat er nu wat meer schwung in komt. Ik ga het daarom toch nog even aankijken
Ik heb gisteravond eindelijk Golem2 kunnen aanzetten.
Hogg5 was gisteravond klaar en had moeite met het laatste DE bij elkaar te sparen.
Zodra je even offline bent wordt je gebliksemd voor 1200 DE.
Dat is erg frustrerend en ik zou blij zijn als SuperCell besluit om bijv. DE tanks immuun voor bliksem te maken of dat ze er minder schade van ontvangen of iets.
Hogg5 was gisteravond klaar en had moeite met het laatste DE bij elkaar te sparen.
Dat is erg frustrerend en ik zou blij zijn als SuperCell besluit om bijv. DE tanks immuun voor bliksem te maken of dat ze er minder schade van ontvangen of iets.
klote is dat zeker als je bijna bij je benodigde hoeveelheid zit.Frank_P schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:51:
Burp
Kan het hier alleen maar volmondig mee eens zijn.Frank_P schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:51:
Het is echt super frustrerend om DE te verliezen tegen zulke kansloze aanvallen. Gaat gewoon helemaal nergens over en is in mijn ogen gewoon een bug.
Leg je nog ergens de focus op qua gebouwen met TH9?Frank_P schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:51:
Heb vandaag beide xbows naar lvl 2, DE Pomp naar 6 is gaan, Queen is vandaag 5 en King is al 10.
Heb mijn wizztorens/kanon/boogtoren/mortier nog niet aangeraakt.
Ik wacht met x-bows tot ik minstens 2 wizztorens en 2 mortieren gedaan heb. Ik heb alles eerst gelevelled naar TH8 max niveau. Nu eerste wizztoren naar 7 aan en straks een mortier naar 7.
Intentionally left blank
Xbows wacht ik ook mee, aamgezien je veel meer hebt aan splash damage. Daarom heb ik eerst mijn wizz torens naar lvl 7 gedaan samen met de mortieren. Teslas heb ik inmiddels ook op 7 en ik merk echt dat die het verschil maken wanneer ik wordt aangevallen. Xbows worden pas leuk op lvl 3
Daarom doe ik nu ook direct 2 e 3 dus over 3 weken heb ik ze op 3.JeroendeGroot schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:54:
Xbows wacht ik ook mee, aamgezien je veel meer hebt aan splash damage. Daarom heb ik eerst mijn wizz torens naar lvl 7 gedaan samen met de mortieren. Teslas heb ik inmiddels ook op 7 en ik merk echt dat die het verschil maken wanneer ik wordt aangevallen. Xbows worden pas leuk op lvl 3
Wordt ook zelden echt aangevallen, best apart. In de clanwars nog geen 1 x 3 sterren tegen gehad.
Ik had eerst mijn spell factory aangezet (voor archers 6). Dan xbows aan. Dan mortars, wiz towers upgraden. Dan teslas (SURPRISE MOTHERFUCKER!) en/of je xbows. Ondertussen met wat elixir je camps en je DE drills. archer/cannon komen als laatste. Net mijn CC pas aangezet. Ondertussen met elixir mijn muren naar lvl 9. En je traps moet je niet vergeten. Maar ja, alles is duur enzo.
Dat is dan lucky aangezien ik afgelopen war met een gowiwi leger plat ben gelegd in combinatie met lvl 22 en 27 herosVersteegrob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:21:
[...]
Daarom doe ik nu ook direct 2 e 3 dus over 3 weken heb ik ze op 3.
Wordt ook zelden echt aangevallen, best apart. In de clanwars nog geen 1 x 3 sterren tegen gehad.
Kan jij met je spell factory archers maken? Wat handig zegJBrennan schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:50:
Ik had eerst mijn spell factory aangezet (voor archers 6). Dan xbows aan. Dan mortars, wiz towers upgraden. Dan teslas (SURPRISE MOTHERFUCKER!) en/of je xbows. Ondertussen met wat elixir je camps en je DE drills. archer/cannon komen als laatste. Net mijn CC pas aangezet. Ondertussen met elixir mijn muren naar lvl 9. En je traps moet je niet vergeten. Maar ja, alles is duur enzo.
Mocht ik ooit naar TH10 gaan dan pleur ik twee inferno's en een nieuwe x-bow neer en de rest gaat direct naar tesla's. Level 8 tesla's doen de meeste DPS
Voor nu is het 18 muurtjes level 10 and still counting
En niet te vergeten, bombers hebben ze ook met één klap dood. Daar zie ik mensen zich nog wel eens in vergissenJeroendeGroot schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:21:
[...]
Dat is dan lucky aangezien ik afgelopen war met een gowiwi leger plat ben gelegd in combinatie met lvl 22 en 27 herosAlsnog zou ik eerst je wizz towers en die laatste archer tower doen. Uiteraard zien xbows lvl 3 er super bad ass uit maar wizz 7 schieten archers 5 en 6 in een klap dood.
[ Voor 26% gewijzigd door Famous op 18-11-2014 11:34 ]
errr, lab ofc
lvl 7 teslas hebben ook meer dps als een cannon (87 vs 75)
lvl 7 teslas hebben ook meer dps als een cannon (87 vs 75)
Dat klopt, echter op TH10 worden ze beiden recht getrokken en doen ze beide 86 DPS. Daar waar de tesla 99 DPS doet.
Ik verwacht eigenlijk binnenkort een nieuwe canon gezien er ook een nieuwe archertower is die nu weer 1 DPS onder de tesla zit (98 dps) dus ook dat zullen ze wel weer recht trekken. Toch blijven de tesla's goedkope upgrades.
Ik verwacht eigenlijk binnenkort een nieuwe canon gezien er ook een nieuwe archertower is die nu weer 1 DPS onder de tesla zit (98 dps) dus ook dat zullen ze wel weer recht trekken. Toch blijven de tesla's goedkope upgrades.
Ik heb eerst lab/spellfactory/nieuw defenses gedaan.Versteegrob schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 09:46:
[...]
Leg je nog ergens de focus op qua gebouwen met TH9?
Heb vandaag beide xbows naar lvl 2, DE Pomp naar 6 is gaan, Queen is vandaag 5 en King is al 10.
Heb mijn wizztorens/kanon/boogtoren/mortier nog niet aangeraakt.
Toen army camps.
Daarna splash, dus wizz/mortieren.
Nu ben ik bezig met tesla's, moet er nog 1 naar 7.
2 cannons zijn al aan het uppen.
Het volgende op mijn lijstje wordt OF AA of 1 van de x-bows.
Ik vind de x-bows niet ZO boeiend om meteen te upgraden, duurt ook erg lang.
In principe is de volgorde ook weer niet ZO erg boeiend denk ik, maar de splash dmg heb je meeste profijt van over het algemeen denk ik.
Kan ik me hier aanmelden voor de clan? Gametag: reluwar th8
Welkom in TweakersIII !j0rn89 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 20:25:
Kan ik me hier aanmelden voor de clan? Gametag: reluwar th8
Onze tegenstander ziet er op papier redelijk gelijkwaardig uit.
Ze hebben wel een paar extra TH9's.
Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.
Mijn GoWiWi attacks zijn de laatste tijd aardig goed en ik weet ondertussen welke basissen wel en welke niet geschikt zijn voor GoWiWi.
Ik ben van plan om mijn eigen nummer te pakken, heeft goede defense maar relatief slechte muren.
Ideaal voor mijn GoWiWi strategie.
Mijn GoWiWi attacks zijn de laatste tijd aardig goed en ik weet ondertussen welke basissen wel en welke niet geschikt zijn voor GoWiWi.
Ik ben van plan om mijn eigen nummer te pakken, heeft goede defense maar relatief slechte muren.
Interessant Frank, wil je hier iets meer over vertellen?Frank_P schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:36:
Hoe bedoel je dat precies? Op elke th9, ongeacht opstelling, moet je makkelijk 2* kunnen halen met Gowiwi, en in sommige gevallen 3*Frank_P schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:36:
Je kan in principe wel redelijk makkelijk 2* halen ja, maar dit ligt ook aan de pathing in de basis waar je golems heen gaan lopen. Soms lopen je golems helemaal naar buiten terwijl je dps de core in gaat en wordt gesloopt.
Echter basissen met veel compartimenten zijn kut voor GoWiWi.
Doordat de golems zo weinig power hebben gaan ze op elke muur uren lopen rammen terwijl je wizzies alle kanten uit gaan en worden gesloopt.
Het beste is redelijk opengewerkte basissen zodat de golems van defense naar defense kunnen lopen (constant de dmg absorberend) met de dps er achteraan.
Ik ga overigens altijd voor de 3* en de laatste tijd gaat dit best aardig.
Mijn Golems en Witches zijn beiden lvl 1 trouwens.
Ik heb in ieder geval gemerkt dat als een basis redelijk groot/open is met niet teveel compartimenten dat ik dan vaak 3* haal of er heel dicht bij kom.
Echter basissen met veel compartimenten zijn kut voor GoWiWi.
Doordat de golems zo weinig power hebben gaan ze op elke muur uren lopen rammen terwijl je wizzies alle kanten uit gaan en worden gesloopt.
Het beste is redelijk opengewerkte basissen zodat de golems van defense naar defense kunnen lopen (constant de dmg absorberend) met de dps er achteraan.
Ik ga overigens altijd voor de 3* en de laatste tijd gaat dit best aardig.
Mijn Golems en Witches zijn beiden lvl 1 trouwens.
Ik heb in ieder geval gemerkt dat als een basis redelijk groot/open is met niet teveel compartimenten dat ik dan vaak 3* haal of er heel dicht bij kom.
Je kan toch gewoon een jump spell meenemen zodat je snel bij de core bent? Dan hoef je vaak maar een muurtje kapot te maken, zo doen we het bij [Tweakers] in elk geval.
Gezien die ook wat aantrekt gaan andere troops ook lekker naar t center
Gezien die ook wat aantrekt gaan andere troops ook lekker naar t center
Idd, jumpspell lost dat probleem op. Daarnaast neem ik standaard 6-8 wallies en 12 hogs mee, zodat ookal er veel compartments zijn, ze er niet allemaal heen hoeven.
Overigens vind ik dat er te vaak gedaan wordt alsof units totaal oncontroleerbaar zijn. Golems (en vooral AQ) zijn echt dom, maar je weet dat golems standaard naar defense lopen en kan je ook van te voren al bedenken hoe ze gaan lopen.
Overigens vind ik dat er te vaak gedaan wordt alsof units totaal oncontroleerbaar zijn. Golems (en vooral AQ) zijn echt dom, maar je weet dat golems standaard naar defense lopen en kan je ook van te voren al bedenken hoe ze gaan lopen.
Ik neem vaak al een jump spell mee.
Maar dat lost niet het probleem op van alle compartimentjes waar je daarna nog doorheen moet.
Met de jump spell kom je inderdaad in de core en heb je redelijk makkelijk 2*, maar daarna strand je vaak doordat je wizzies/witches doodgaan doordat je golems ergens bij een muurtje achterblijven.
Halen jullie vaak 3* op basissen welke veel compartimentjes hebben?
In ieder geval heb ik de laatste tijd veel 3* op best pittige basissen welke echter wel een redelijk open en grote layout hebben (tegen het luren).
De golems kunnen hier makkelijk hun weg gaan terwijl de dps erachter aan loopt.
De muren zijn hier dan nauwelijks een issue.
In principe zijn je units ook redelijk oncontroleerbaar, maar de plek waar je ze inzet maakt al een hoop uit alsmede welke muren je breekt.
Daarbij kan je redelijk voorspellen welke troops waar heen zullen gaan.
Alleen pekka's doen af en toe nog wel eens rare dingen die je niet verwacht.
Maar dat lost niet het probleem op van alle compartimentjes waar je daarna nog doorheen moet.
Met de jump spell kom je inderdaad in de core en heb je redelijk makkelijk 2*, maar daarna strand je vaak doordat je wizzies/witches doodgaan doordat je golems ergens bij een muurtje achterblijven.
In ieder geval heb ik de laatste tijd veel 3* op best pittige basissen welke echter wel een redelijk open en grote layout hebben (tegen het luren).
De golems kunnen hier makkelijk hun weg gaan terwijl de dps erachter aan loopt.
De muren zijn hier dan nauwelijks een issue.
In principe zijn je units ook redelijk oncontroleerbaar, maar de plek waar je ze inzet maakt al een hoop uit alsmede welke muren je breekt.
Daarbij kan je redelijk voorspellen welke troops waar heen zullen gaan.
Hebben jullie nog ruimte voor een actieve TH9? ingame: Apeman.
De laatste tijd val ik vooral TH10 aan en hier is het mij nog niet gelukt om 3* te halen. Gerrie is de laatste tijd wel goed bezig en heeft al meerdere keren op een goede TH9 3* gehaald. Hier en daar een beetje mazzel maar wel 3*Frank_P schreef op woensdag 19 november 2014 @ 10:25:
.
Ik snap nooit zo goed waarom de meeste PEKKA's oncontroleerbaar vinden. Ze lopen gewoon naar het gebouw welke het dichtste bij is. Wil je hem naar binnen hebben dan moeten de gebouwen aan de rand dus helemaal weg zijn wanneer je niet met een jump spell werkt. Daarnaast altijd eerst één droppen dan kan je zien waar die heen loopt
Jahoor, je bent welkom!stephans schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:47:
Hebben jullie nog ruimte voor een actieve TH9? ingame: Apeman.
Graag even een aanmelding ingame met je tweakers username, dan kunnen we je accepteren.
Edit: ik zie dat je al gejoind bent
[ Voor 6% gewijzigd door Frank_P op 19-11-2014 12:35 ]
Ik weet dat Pekka's het dichtsbijzijnde gebouw pakken, echter werkt het zo niet altijd in de praktijk.Famous schreef op woensdag 19 november 2014 @ 11:54:
[...]
De laatste tijd val ik vooral TH10 aan en hier is het mij nog niet gelukt om 3* te halen. Gerrie is de laatste tijd wel goed bezig en heeft al meerdere keren op een goede TH9 3* gehaald. Hier en daar een beetje mazzel maar wel 3*
Ik snap nooit zo goed waarom de meeste PEKKA's oncontroleerbaar vinden. Ze lopen gewoon naar het gebouw welke het dichtste bij is. Wil je hem naar binnen hebben dan moeten de gebouwen aan de rand dus helemaal weg zijn wanneer je niet met een jump spell werkt. Daarnaast altijd eerst één droppen dan kan je zien waar die heen loopt
Dan heb ik het niet over dat je ze dropt en dat ze dan buitenom lopen, dat is logisch als het dichtste gebouw buiten de basis ligt.
Maar soms hebben ze een hele rare AI.
Soms staan ze een gebouw te slopen en ligt er direct naast het volgende gebouw maar besluiten ze toch om tegen een muur aan te gaan rammen of om soms echt een heel stuk om te lopen via een muur naar een gebouw dat verder weg is.
Er zit ergens iets wazigs in de AI.
Definitie van "dichtbij" is nogal subjectief. Is het de kortste tijd? Dan heb je met snelheid te maken. Maar hoe meer walls, hoe lager de snelheid
. Of is het afstand? Of moeite? Fk knows! Even zoeken.
"but their barbarian brains cause them to run after the nearest available target NOT BEHIND A WALL" van http://forum.supercell.ne...Because-they-seem-useless
als dat nu nog zo is, dan moet je idd zorgen dat je een gat in de walls hebt en dat er nog wel gebouwen staan. want volgens mij kunnen ze dan, als je extreem pech hebt, die ene builder aan compleet andere rand van de map pakken.
"but their barbarian brains cause them to run after the nearest available target NOT BEHIND A WALL" van http://forum.supercell.ne...Because-they-seem-useless
als dat nu nog zo is, dan moet je idd zorgen dat je een gat in de walls hebt en dat er nog wel gebouwen staan. want volgens mij kunnen ze dan, als je extreem pech hebt, die ene builder aan compleet andere rand van de map pakken.
[ Voor 52% gewijzigd door JBrennan op 19-11-2014 14:42 ]
Ze gaan wel op een muur rammen wanneer er niets in de buurt is. Ik denk dat ze eerst in een radius van X tiles kijken wat vrij staat (geen muren dus) voldoet het daar niet aan dan een radius van X tiles achter een muur en die daarop baseert wat die moet pakken. Ik heb PEKKA nu drie of vier keer gebruikt en deed gewoon hoe ik dacht dat het ging.
Het enige waar ik mijzelf echt gigantisch kan ergeren is wanneer er een gebouw achter de muur kapot gaat ze blijven door rammen op de muur (alle non-range troops) wat ten eerste veel tijd kost maar je barbarians al dood zijn voor de muur kapot is en je King een kwart minder health heeft voordat die door loopt. Vooral leuk als het in de CW gebeurt twee keer achter elkaar.
Het enige waar ik mijzelf echt gigantisch kan ergeren is wanneer er een gebouw achter de muur kapot gaat ze blijven door rammen op de muur (alle non-range troops) wat ten eerste veel tijd kost maar je barbarians al dood zijn voor de muur kapot is en je King een kwart minder health heeft voordat die door loopt. Vooral leuk als het in de CW gebeurt twee keer achter elkaar.
Dat van dat muur rammen doen alle melee troops al zolang als CoC bestaat. De target finder gaat pas af als een toon geen target heeft. Hebben ze een target (een muurtje), dan slaan ze lekker door. Ik heb echt al heel vaak gezien dat ze op een muurtje rammen, die slopen, en dan de hele basis doordenderen naar hun volgende target.
Hoe ook precies de AI werkt, soms doen ze erg rare dingen, heb het zelf ook al meegemaakt.
De war gaat voor zover in ieder geval goed.
We staan stukje voor en hebben vooral bovenin tot nu toe meer punten.
Valt me op dat ze relatief laag aanvallen.
Als wij onze aanvallen goed benutten gaan we deze ook weer gewoon pakken!
De war gaat voor zover in ieder geval goed.
We staan stukje voor en hebben vooral bovenin tot nu toe meer punten.
Valt me op dat ze relatief laag aanvallen.
Als wij onze aanvallen goed benutten gaan we deze ook weer gewoon pakken!
Mijn aanval was een fail. Sjonge jonge jonge zeg. Ik had Koempert zijn setup gebruikt, maar ik miste 1 golem. Heel raar. Die was ook heel snel dood. Vanavond maar op mijn manier weer proberen, dat gaat wat beter. Als mijn golem lvl 3 is dan probeer ik het wel nog een keer.
Ja ik zag jouw aanval, maar je lurede eerst en stuurde toen 1 golem met jump, of was dat een misclick?
Heb je mijn aanval al bekeken Rooie?
Ik had overigens wederom geen andere bases bekeken, ik kijk standaard naar mijn eigen nummer en probeer daar een taktiek omheen te verzinnen.
Deze base was prima voor GoWiWi (standaard 2 golems, 4 witches en 6 wizzies + 8 in CC ).
De rest van mijn leger pas ik altijd aan aan hoe de basis in elkaar steekt, dus in dit geval nam ik 10 ballonnen mee omdat alle AA in de core stond.
Ik viel nu ook express aan de andere kant van de CC aan zodat wanneer die troepen naar buiten kwamen mijn troepen richting de core werden gelured.
Doordat ik met een paar wizzies eerst de gebouwen aan de zijkant weghaal, creëer ik een funnel waardoor alles naar binnen wandelt.
Gelukkig kwam ik daardoor redelijk snel in de core waar ik met een rage spell alle AA, xbows en TH molde.
Toen kon ik de ballonnen loslaten en hierdoor een keurige 3* halen.
Ik ben altijd best lang bezig met een basis te analyseren en alle opties te bekijken.
Ik probeer altijd te bedenken hoe mijn troepen gaan lopen en hoe ik het best een funnel kan maken en hoe ik mijn troepen los ga laten.
Ik deed in het verleden nog wel is te snel mijn king/queen/wizzies loslaten waardoor de defense en CC troepen deze molden doordat ze erg snel vooruit lopen.
Oefening baart kunst he
Ik had overigens wederom geen andere bases bekeken, ik kijk standaard naar mijn eigen nummer en probeer daar een taktiek omheen te verzinnen.
Deze base was prima voor GoWiWi (standaard 2 golems, 4 witches en 6 wizzies + 8 in CC ).
De rest van mijn leger pas ik altijd aan aan hoe de basis in elkaar steekt, dus in dit geval nam ik 10 ballonnen mee omdat alle AA in de core stond.
Ik viel nu ook express aan de andere kant van de CC aan zodat wanneer die troepen naar buiten kwamen mijn troepen richting de core werden gelured.
Doordat ik met een paar wizzies eerst de gebouwen aan de zijkant weghaal, creëer ik een funnel waardoor alles naar binnen wandelt.
Gelukkig kwam ik daardoor redelijk snel in de core waar ik met een rage spell alle AA, xbows en TH molde.
Ik ben altijd best lang bezig met een basis te analyseren en alle opties te bekijken.
Ik probeer altijd te bedenken hoe mijn troepen gaan lopen en hoe ik het best een funnel kan maken en hoe ik mijn troepen los ga laten.
Ik deed in het verleden nog wel is te snel mijn king/queen/wizzies loslaten waardoor de defense en CC troepen deze molden doordat ze erg snel vooruit lopen.
Oefening baart kunst he
Ik dacht dat ik 2 golems had
.
Nee, ik zit op mijn werk, dus niets bekeken. Vanavond poging 2.
Nee, ik zit op mijn werk, dus niets bekeken. Vanavond poging 2.
Dat klinkt als een mooie aanval! Het kost je wel aardig wat DE, 2 golems en 4 witches en dat 2 keer per war.. En ik neem aan dat je ook wat wallies meeneemt? 9, als ik even snel rekenFrank_P schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:30:
Ja ik zag jouw aanval, maar je lurede eerst en stuurde toen 1 golem met jump, of was dat een misclick?
Oefening baart kunst he
Welk level zijn je golems en witches?
Maar 8 wizzies in je CC, dan heb je wel een cool kasteel trouwens

PSN: Curvaa_
Deze x geen witches mee hier, in wel 4800DE, dat is wel gedekt dus 
EDIT: Iets meer dan 500k elixer aan troops en spells, 3500DE uitgegeven.
Winst is dan miljoen goud, 500k elixer en 1300DE (wat vast wel in donaties zal zitten)
EDIT: Iets meer dan 500k elixer aan troops en spells, 3500DE uitgegeven.
Winst is dan miljoen goud, 500k elixer en 1300DE (wat vast wel in donaties zal zitten)
[ Voor 55% gewijzigd door CLB op 20-11-2014 15:21 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het was een mooie 3* op hun nr7.Curva schreef op donderdag 20 november 2014 @ 14:48:
[...]
Dat klinkt als een mooie aanval! Het kost je wel aardig wat DE, 2 golems en 4 witches en dat 2 keer per war.. En ik neem aan dat je ook wat wallies meeneemt? 9, als ik even snel reken![]()
Welk level zijn je golems en witches?
Maar 8 wizzies in je CC, dan heb je wel een cool kasteel trouwens
Het kost een hoop DE ja, ik verdien er uiteindelijk wel wat DE op, maar niet superveel, maar wel hoop gold en elixir.
Maar uiteraard ga ik gewoon voor de winst.
Met giants ga je geen sterren halen tegen goede TH9's.
Het zijn er inderdaad 7 en 2 archers in de CC.
Ik neem meestal 6 wallies mee.
Mijn golems en witches zijn beiden lvl 1, golem over 9d lvl 2.
Maar dat werkt ook prima hoor.
Ik neem meestal ook een pekka mee trouwens.
Ik zorg altijd dat ik 8-10 hoggs of ballonnen of extra wizzies mee kan nemen.
Screenshotje? Met Golem 1 komen we hier nagenoeg nergens mee namelijk...Frank_P schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:49:
Het was een mooie 3* op hun nr7.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Gaat weer een close call worden.mootjes1989 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:08:
Olaa hoe staan jullie ervoor in cw???
Het staat nu 57 / 54 voor de tegenstander.
Heb nog even niet gekeken naar de openstaande aanvallen.
Burp
Word nog stevig rossen vanavond!!mootjes1989 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:08:
Olaa hoe staan jullie ervoor in cw???
Koempert strikes again!
Denk dat deze CW wel weer in the pocket is voor [Tweakers], 33-27 in sterren en 24/23 in aanvallen, moet kunnen.
CLB schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:14:
[...]
Screenshotje? Met Golem 1 komen we hier nagenoeg nergens mee namelijk...

En we hebben gewonnen!
Was nog redelijk spannend en close!
2e aanval trouwens ook 3* op de nr10, wel met hakken over de sloot xD.
Gefeliciteerd!Frank_P schreef op donderdag 20 november 2014 @ 20:34:
*Plaatjes*
En we hebben gewonnen!
Was nog redelijk spannend en close!
2e aanval trouwens ook 3* op de nr10, wel met hakken over de sloot xD.
Mooie funnel direct naar binnen!
Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat Frank 4 witches heeft en meer plekken in zijn army camps.CLB schreef op donderdag 20 november 2014 @ 16:14:
[...]
Screenshotje? Met Golem 1 komen we hier nagenoeg nergens mee namelijk...
Ik val de laatste wars ook veel aan met golems, waar ik toch altijd wel 2 sterren mee haal. Alleen kom ik aan het einde net te kort.
Witches blijven van die dingen spawnen dus behoud je je aanvallende troepen.
[ Voor 4% gewijzigd door Curva op 21-11-2014 08:24 ]
Ik haal de 3* ook alleen erg vaak op basissen met weinig compartimenten zoals op het screenshot hoor.Curva schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:21:
[...]
Gefeliciteerd!
Mooie funnel direct naar binnen!
[...]
Ik denk dat dit vooral te maken heeft met het feit dat Frank 4 witches heeft en meer plekken in zijn army camps.
Ik val de laatste wars ook veel aan met golems, waar ik toch altijd wel 2 sterren mee haal. Alleen kom ik aan het einde net te kort.
Witches blijven van die dingen spawnen dus behoud je je aanvallende troepen.
Daarom ook mijn post van een stukje terug over hoe ik veel succes boek in ruime basissen met weinig compartimenten.
Daardoor kan je optimaal gebruik maken van je golems.
Overigens waren hier de ballonnen degenen die de overwinning bezorgden.
Wat ik van witches lekker vind is dat de defenses zich ook voor een stuk richten op al die skeletjes waardoor je overige troepen worden ontzien.
Spannende wars zijn vaak wel het leukste
Wow...diepterecord sinds....(?)
20 minuten na CC req staat de teller nog op 0
FF wakker worden luitjes!
Milan, staat je auto-donate functie soms uit?
20 minuten na CC req staat de teller nog op 0

FF wakker worden luitjes!
[ Voor 17% gewijzigd door westergas op 22-11-2014 15:40 ]
Sorry, ik lette niet op 
Ik heb m volgegooid!
Ik heb m volgegooid!
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Mijn tanks en kluizen zitten vol en ik heb schild dus ik ben even niet onlinewestergas schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:39:
[...]
Intentionally left blank
Thanx voor die hekscrisp schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:58:
[...]
Mijn tanks en kluizen zitten vol en ik heb schild dus ik ben even niet online
Ps zit ook vol maar heb cupjes nodig. FF master crystal aantikken voor 5e bouwert.
[ Voor 16% gewijzigd door westergas op 22-11-2014 16:11 ]
De Koempert strikes.... again?
Lekker zeg, wij gaan ook lekker! Toch apart, groot deel verlaat de clan en beide clans winnen winnen ineens alles. Hoe ging jullie CW?
Ja was wederom mega spannend zeg, weer een close call.Versteegrob schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:46:
Lekker zeg, wij gaan ook lekker! Toch apart, groot deel verlaat de clan en beide clans winnen winnen ineens alles. Hoe ging jullie CW?
Maar op het laatst werden netjes de laatste sterretjes gepakt, door wat lager aan te vallen en 2 sterren te verbeteren. Dit werkte prima, mooi dat men dan de clan winst voorop stelt en de mindere war loot voor lief neemt.
Deze winst ik van te voren niet echt gedacht tbh, op papier waren zij wel sterker.
Was inderdaad weer een mooie war.
Helaas was ik niet erg actief dit weekend.
Was aan het sauzen bij mensen en had echt een klote 4g bereik.
Mijn eerst aanval had ik connection lost na 1 minuut ofzo, ik had gelukkig wel alles ingezet maar kon geen king/queen abilities meer gebruiken.
Helaas dus 1 ster i.p.v. de beoogde 3.
De 2e aanval was gelukkig makkelijk en daarbij hield mijn verbinding het wel, daar pakte ik gelukkig wel een extra sterretje.
We zijn goed bezig en iedereen draagt zijn steentje bij.
Helaas was ik niet erg actief dit weekend.
Was aan het sauzen bij mensen en had echt een klote 4g bereik.
Mijn eerst aanval had ik connection lost na 1 minuut ofzo, ik had gelukkig wel alles ingezet maar kon geen king/queen abilities meer gebruiken.
Helaas dus 1 ster i.p.v. de beoogde 3.
De 2e aanval was gelukkig makkelijk en daarbij hield mijn verbinding het wel, daar pakte ik gelukkig wel een extra sterretje.
We zijn goed bezig en iedereen draagt zijn steentje bij.
Zulke mensen moet je direct kicken. Fijn dat het zo goed gaat, Tweakers zijn lekker aan het ownenDyStiC schreef op maandag 24 november 2014 @ 09:10:
[...]
Ja was wederom mega spannend zeg, weer een close call.
Maar op het laatst werden netjes de laatste sterretjes gepakt, door wat lager aan te vallen en 2 sterren te verbeteren. Dit werkte prima, mooi dat men dan de clan winst voorop stelt en de mindere war loot voor lief neemt.
Deze winst ik van te voren niet echt gedacht tbh, op papier waren zij wel sterker.
Loot is toch meestal wel in orde (en mijn kluizen zitten prop vol) maar ik wacht de laatste tijd ook steeds vaker tot het laatste uur met mijn 2e attack om 3 sterren te pakken. Werkt volgens mijn prima...
Ik wacht meestal ook wat langer.
Dat is ook voornamelijk omdat ik zaterdagavond meestal weg ben en zondags ook nog wel is druk wil zijn.
Zolang niet TEveel mensen dit doen werkt dat prima.
Dat is ook voornamelijk omdat ik zaterdagavond meestal weg ben en zondags ook nog wel is druk wil zijn.
Zolang niet TEveel mensen dit doen werkt dat prima.
lost in translation
[ Voor 95% gewijzigd door JBrennan op 24-11-2014 14:34 . Reden: woops ]
Lees ik het nou krom of hangen we in een grote sarcastische bui?
Het is toch juist positief dat mensen lager gaan aanvallen om de laatste sterren binnen te slepen. Waarom zou je die kicken of aanspreken
Het is toch juist positief dat mensen lager gaan aanvallen om de laatste sterren binnen te slepen. Waarom zou je die kicken of aanspreken
Famous schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:05:
Lees ik het nou krom of hangen we in een grote sarcastische bui?
Robdegekste

[ Voor 34% gewijzigd door westergas op 24-11-2014 15:00 ]
Het heeft natuurlijk twee kanten. Ik ben zelf van beide aanvallen zo snel mogelijk uitvoeren. Het doel is dan 3* op beide targets, maar vaak zat zijn het er 2*. Wat ik uit ervaring heb geleerd (niet in deze clan) is echter dat een aantal mensen die lager staan dan ik er 3-4 aanvallen over doen om 2-3 sterren te halen. Dan haal ik liever als iets hogere uit de clan direct 2-3* (waarvan ik zeker ben dat ik er iig 2 haal) zodat de overige aanvallen ergens anders besteed kunnen worden.
Nadeel is dat als mensen er laat bij zijn met aanvallen, alles al 2 sterren heeft.
Nadeel is dat als mensen er laat bij zijn met aanvallen, alles al 2 sterren heeft.
Even spammen
Mijn beste aanval tot nu, goeie lure, queen kapot gemaakt en de hogs maken het heerlijk af
Mijn beste aanval tot nu, goeie lure, queen kapot gemaakt en de hogs maken het heerlijk af
Haha, good job Rikkie! Hoelang nog voor je TH klaar is? Netjes alles gemaxxed zie ik!
..en nu met samengeknepen billetjes wachten tot je TH klaar is en hopen op alleen maar TH-rossers
Ho ho ho ho! Hij is nog niet klaar.
Zijn pompen moeten ook nog tot het nokje toe vol
Foei, ik zie nog een barracks die nog geen pekka kan maken!
Nice! Volgende keer zonder golem 4? Die hielp wel lekker met tankenVersteegrob schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:03:
Even spammen
[video]
Hahaha zonder Golem 4 is het erg lastig maar gelukkig heeft CLB nu Golem 5 dus dikke prima.JBrennan schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:15:
[...]
Nice! Volgende keer zonder golem 4? Die hielp wel lekker met tanken.
Moet nu mijn King uppen naar 11 maar dat duurt dus 5dagen

Mijn golem moet nog 1 dag en dan is hij lvl 2.
Daarna gaat heal6 eindelijk maar is aan en daarna waarschijnlijk golem3 of barb6.
Onze CW tegenstander ziet er op papier weer redelijk gelijkwaardig uit.
Ik ben benieuwd of we onze win-streak vast kunnen houden!
Daarna gaat heal6 eindelijk maar is aan en daarna waarschijnlijk golem3 of barb6.
Onze CW tegenstander ziet er op papier weer redelijk gelijkwaardig uit.
Ik ben benieuwd of we onze win-streak vast kunnen houden!
Golem 2 is bij mij vrijdag pas klaar, dus nog even 'behelpen' deze war
Daarna zet ik waarschijnlijk hog naar 5 aan. Heal naar 6 moet ik ook nog, maar voorlopig gaat het elixer nog naar de DE pompjes die allebei nog naar 6 moeten
Intentionally left blank
Mijn elixir gaat in mijn muurtjes. En moet nog 1 Dark barracks voor fikkies upgraden. Goud gaat in traps, daarna ook in muurtjes. Ondertussen golems upgraden, 3 is nu bezig. Daarna 4, is 80k
.
Ik raad je af die DE barracks te upgraden. Lavahound gebruik je toch niet en dit telt alleen maar als meer punten voor CW omdat je potentiele leger sterker is. Je kan dus beter in muren doen of troops die je gebruikt, die tellen natuurlijk ook mee voor de CW, maar dan heb je er iig ook wat aan.JBrennan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:01:
Mijn elixir gaat in mijn muurtjes. En moet nog 1 Dark barracks voor fikkies upgraden. Goud gaat in traps, daarna ook in muurtjes. Ondertussen golems upgraden, 3 is nu bezig. Daarna 4, is 80k.
DE barracks naar 6 laat ik hier ook voorlopig zitten, dat elixer stop ik straks liever ook eerst in mijn muurtjes
Intentionally left blank
Curva schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 07:45:
[...]
Haha, good job Rikkie! Hoelang nog voor je TH klaar is? Netjes alles gemaxxed zie ik!
DyStiC schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:17:
[...]
..en nu met samengeknepen billetjes wachten tot je TH klaar is en hopen op alleen maar TH-rossers
Dit is echt de saaiste week CoC sinds ik ben begionnen met het spelletjeFrank_P schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 08:51:
Ho ho ho ho! Hij is nog niet klaar.

Mij DE tank word steeds geplunderd dus kom maar niet boven de 30k uit...mijn pompjes worden steeds geplunderd dus die raken ook zeker niet vol.

Mijn oplsag en CC is verder nog wel steeds tot de nok toe gevuld dus ik kan morgenavond lekker mijn 5 bouwers aan het werk zetten. Twee xbows, DE pomp, lab en spells gaan direct aan

Prima attack. Is dit een open sollicitatie naar tweakers3? Ik zou zeggen doe je request en wie weet
Nee ik wil mezelf liever wat langer bewijzen voordat ik die stap maak. Al moet ik zeggen dat ik nu wel 4 wars op rij een 3* te pakken hebwestergas schreef op woensdag 26 november 2014 @ 22:45:
[...]
Prima attack. Is dit een open sollicitatie naar tweakers3? Ik zou zeggen doe je request en wie weet
M'n eerste aanval ging overigens hopeloos mis doordat ik dacht dat er 6 hogs in m'n cc zaten ipv een golem lvl 5
Ik heb er 1 voor de grap gedaan. Die andere niet, ik gebruik het idd niet, en voor die prijs kan ik 7 muurtjes kopenDe Koempert schreef op woensdag 26 november 2014 @ 15:31:
[...]
Ik raad je af die DE barracks te upgraden. Lavahound gebruik je toch niet en dit telt alleen maar als meer punten voor CW omdat je potentiele leger sterker is. Je kan dus beter in muren doen of troops die je gebruikt, die tellen natuurlijk ook mee voor de CW, maar dan heb je er iig ook wat aan.
Lekker hoor Koempert.
Mijn 1e aanval was ook wederom een 3* door ballonnen mee te brengen.
Tweede aanval moet ik nog doen, maar meestal bewaar ik die beetje tot het einde om zo nog ergens sterren te kunnen pakken.