rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Maintenance is nu ineens weer 45 min......
Top!R3veNG schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:15:
Eerste aanval zal ik op / rond mijn eigen nr. doen, geen probleem :-).
Ik heb zelf trouwens ook nog maar level 2 draken. Zaterdag hoop ik level 3 aan te zetten. Ik heb mn defenses al aardig geupgrade. Alles in ieder geval al 1 level omhoog en sommige al max (voor TH8 dan). Alleen ik moet binnenkort even wat meer resourches in muren gaan steken dan in upgrades, want die lopen nogal achter.
PSN: Curvaa_
CoC: MISSeR | Steam: r3veng
https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116
I have the body of a god, shame it's a buddha......
De CW die je niet mee wilt doen stap je even uit voor CW-search en komt daarna gelijk terug chatten?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De CW's worden ook op vaste tijdstippen gestart, dus dan weet je ook precies voor wanneer je geleaved moet zijn en wanneer je weer terug kan
Zou wel willen stellen dat Marx een uitzondering op de regel wordt trouwens, maarja
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb even snel gekeken voor de CW, nummer 35 kan je misschien hebben.R3veNG schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 10:38:
Nog altijd 20 minuten maintenance :x
Zou de Lightning op AA 6 goeien. Dan spreid je je 10 draken rechts tegenover de AA. Zodra je draken worden aangevallen worden drop je je ballon lvl 6 uit je CC.
edit: ow, sowieso 3, nvm.
[ Voor 12% gewijzigd door R3veNG op 15-10-2014 11:28 ]
Tsja ik heb er geen probleem mee maar ik kan me inbeelden dat meer mensen dit gaan doen wanneer ze even willen sparen voor een lab upgrade oid. Of wanneer ze een royal upgrade hebben aanstaan... ik vind het een lastige kwestie in ieder geval...... maar ook ik vind het leuker als mensen gewoon blijven en desnoods een war of meerdere op deze manier overslaan. Het gaat mij om de algemene gezelligheid die op het moment top isCLB schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:14:
Of kwestie van gelijk invite erachteraan sturen...
Zou wel willen stellen dat Marx een uitzondering op de regel wordt trouwens, maarja
Niet naar de vijand!Marxje1981 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:55:
Overigens, voor diegenen die het gisterenavond gemist hebben, ik vind 2 keer clanwar per week toch iets teveel van het goede, een mindere frequentie is voor mij veel beter.
Ligt niet aan jullie, want jullie zijn gezellig en ik heb genoten van mijn bezoek. Ik denk dat ik een poging ga wagen in tweakers2, die doen eenmaal in de week war.
Af en toe op de koffie zou ik nog altijd graag doen, de sfeer bij jullie is top. Kan ik meteen nog wat troepen doneren.
Dat is, als jullie dat goedvinden hoor.

30 hogs
8 wizz
18 boogies
5 hogs in de CC
3 x heal
Verwijderd
Door verminderde buit bij het aanvallen, zoek ik een goede clan die 2x per week aanvalt.
Ik heb boog 7, wiz 6, reus 6, hog 5,...
Ik doneer ook veel en ben erg actief.
Kan ik bij jullie clan komen?
Je bent welkom! Doe maar een ingame request met je tweakers username.Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 07:22:
Ik zou graag de clan versterken. Momenteel speel ik bij de gulle gevers met het acc 'Kristof'.
Door verminderde buit bij het aanvallen, zoek ik een goede clan die 2x per week aanvalt.
Ik heb boog 7, wiz 6, reus 6, hog 5,...
Ik doneer ook veel en ben erg actief.
Kan ik bij jullie clan komen?
Deze cw is trouwens wel heel slecht begonnen zeg, zoveel faals
Ik val zometeen aan, kijken of ik er nog twee weet te behalen. Best pittige tegenstander nog.
Pekka heb je binnen ;-)
Ook zijn de muren bij veel tegenstanders redelijk goed geüpgrade. Mijn muren moeten ook snel een upgrade krijgen...
Hopelijk kunnen we deze CW winnend afsluiten, heb wel een lekkere war bonus
Zelf heb ik 2 keer 2* gehaald. Mijn eerste aanval ging lekkerder dan mijn 2e. Ik merk wel dat ik veel tijd kwijt ben aan het luren van de CC troepen. Daardoor gebruik ik vaak mijn volledige 3 minuten voor het aanvallen, of heb ik tijd te weinig.
Damn, wat een fail deze CW. Twee keer hogs en twee keer waren ze zo weer verdwenen.Versteegrob schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:03:
Wil vanavond #24 of # 25 pakken met hogs, iemand nog tips? Arm wordt
30 hogs
8 wizz
18 boogies
5 hogs in de CC
3 x heal
Eerste aanval kon echt veel beter, heal was veels te laat. Tweede aanval deed ik volgens mij alles goed en toch waren mijn hogs zo weg, te vaag. Iemand feedback op mijn tweede aanval.
pekka lvl 3 is over 6d klaar, gaan we dat maar is proberen.
Eens, dit krijg ik nu al en hebben Leon en Ruben ook al. Wij zijn maxed qua defence op TH8 en worden al gelinkt aan een TH9, erg pittig. Ben over een weekje TH9 maar voordat ik er veel profijt van heb ben je zo 4 to 6 weken verder dus dat is pas over 12 CW, slikCurva schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:03:
Ik merk dat de tegenstanders, die we de laatste tijd krijgen, allemaal best sterk zijn. Veel ver geüpgrade TH8'en en heel weinig tot geen TH7. Zoals ik gisteren ook al in de chat zei, komt het denk ik ook dat er de laatste tijd een aantal leden een TH level omhoog zijn gegaan. Zij hebben dan nog maar weinig of geen geüpgrade troepen van het hogere TH level. Wat het weer moeilijk maakt met aanvallen. Maar dit komt met de tijd.
Ook zijn de muren bij veel tegenstanders redelijk goed geüpgrade. Mijn muren moeten ook snel een upgrade krijgen...
Hopelijk kunnen we deze CW winnend afsluiten, heb wel een lekkere war bonus![]()
Zelf heb ik 2 keer 2* gehaald. Mijn eerste aanval ging lekkerder dan mijn 2e. Ik merk wel dat ik veel tijd kwijt ben aan het luren van de CC troepen. Daardoor gebruik ik vaak mijn volledige 3 minuten voor het aanvallen, of heb ik tijd te weinig.
[ Voor 52% gewijzigd door Wackmack op 16-10-2014 10:18 ]
Versteegrob schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 10:12:
Ben over een weekje TH9 maar voordat ik er veel profijt van heb
ben ik als rushdegekste zo 4 to 6 weken verder dus dat is pas over 12 CW, slik
En dan nog te bedenken dat andere mensen 4 tot 6 maanden nodig hebben...
Deze CW 2x een TH8 aangevallen, had geen andere optie. Heb hun nummer 37 en 38 aangevallen (40 was recommended
Op nr 37 heb ik 2 sterren gepakt en op nr 38 3 sterren. Was zelf erg te spreken over de balloons in m'n 2e aanval. Die combinatie ga ik doorzetten. Op nr 37 had ook 3 sterren ingezeten alleen m'n hogs pakten niet gelijk de AA...
Kijk nu even je eerste aanval terug.
Je had beter eerst je King als afleiding naast de rechter AA kunnen droppen en hierna direct je hogs.
Op deze manier zouden je hogs wel de AA neer halen. Nu plaatst je de CC iets te hoog waardoor ze voor de boogschuttertoren gaan, kijk maar is terug.
Tweede aanval is echt perfect, zo zou iedereen het moeten doen.
Rikkie had ook al zo'n bazen aanval
Volgende aanval wordt een GoWiPe; eens kijken hoe dat gaat...
Intentionally left blank
Het was echt een close call inderdaad met een GoWiPe heb ik op #18 met een beetje geluk 2 sterren gehaald, dit keer niet omdat mijn pekkas een rondje gingen lopen maar mijn golems gingen op pad. Dus wanneer je met een GoWiPe aan de slag gaat zorg er voor dat er een duidelijke tunnel is (dus verwijder alle buildings rondom de tunnel) en hoop dat ze naar binnen gaancrisp schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:35:
Mijn eerste aanval op gelijk nummer (#18) was ook faal; met draken lukt dat simpelweg niet meer als er ook nog 2 x-bows op staan te ploegen. TH net niet kapot (dat scheelde echt maar een haar) en ook net geen 50%
Plan:
1. oostelijkste AA met 3x lightning mollen;
2. meest westelijke AA met CC mollen (Pekka of Balloons?)
3. Met BK lab en twee aangrenzende elixir-pompjes neerleggen opdat draken niet de buitenste ring gaan afdwalen;
4. Draken in de westelijke hoek droppen en
5. popcorntje pakken en kijken hoe het loopt.
Succes in deze clan war!
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Nee, geen jump spell helaas. Ik ga voor #20; volgens mij moet ik daar van onderin vrij snel in de core kunnen komen als mijn pekka's en golems niet verdwalenJeroendeGroot schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:39:
[...]
Het was echt een close call inderdaad met een GoWiPe heb ik op #18 met een beetje geluk 2 sterren gehaald, dit keer niet omdat mijn pekkas een rondje gingen lopen maar mijn golems gingen op pad. Dus wanneer je met een GoWiPe aan de slag gaat zorg er voor dat er een duidelijke tunnel is (dus verwijder alle buildings rondom de tunnel) en hoop dat ze naar binnen gaanEn een jump spel als je die hebt is ook zeker een aanrader
Intentionally left blank
Ben wel benieuwd naar de vids. Alleen ben je de link of het YouTube kanaal vergeten te vermeldenSteevo_S schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:42:
@Jeroen, probeer dit YouTube kanaal eens, zoek de basis die min of meer op je tegenstander lijkt en dan een taktiek waar de voorganger 3 sterren mee haalde. Dit kanaal word bijna dagelijks geupdate en als je een clan war wint kan je hem uitnodigen zodat hij jullie 3 ster aanvallen opneemt.
Succes in deze clan war!
Clash of Clans - MISSeR :: #Y0JU9R98 ::
Klopt! Het duurd allemaal steeds langer en super veel kan je ook nietFrank_P schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:58:
Boom beach is saai.
Dat ging dus inderdaad al beter; 2 sterren gehaaldcrisp schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:35:
[...]
Ik had maar 1 reus om te luren en dat bleek niet voldoende om alle troepen te lokken, maar dat kwam verder uiteindelijk wel goed. Ik kreeg in ieder geval 1 golem in de core samen met een pekka en een dotje wizzards dus dat werd een leuk feestje
Al met al wel voor herhaling vatbaar. Legerkampen upgraden is wel een pré zodat je iets meer hulp/lok/muurbreektroepen kan meenemen.
Intentionally left blank
Dat is toch ook zo met COC? freakin 12 dagen voor een Tesla upgrade....sniper-cast schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:59:
[...]
Klopt! Het duurt allemaal steeds langer en super veel kan je ook niet
Met Boom Beach heb je echter maar één bouwer waarmee je iets kan doen. Nu zijn de bouwtijden wel minder maar dat is wel iets waar ik mijzelf aan ergerde, wellicht omdat ik CoC al een geruime tijd speelde.thedon46 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:14:
[...]
Dat is toch ook zo met COC? freakin 12 dagen voor een Tesla upgrade....
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Bah, meest rechtse AA kapot gemaakt met 3x lvl4 lightning, maar dat is zowat het enige dat goed ging. BK viel laboratorium en nabij gelegen pomp aan, maar stierf voordat een echte duidelijke tunnel gemaakt was voor m'n draakjes. Ook waren de vijf lvl6 ballonnen van m'n CC dood voordat de meest linke AA kapot was (had nog wat HP over, waardoor die damage kon doen aan m'n draakjes). Resultaat: draken gingen rondom i.p.v. naar het centrum en af en toe hapte er één toe richting TH waarna die afgemaakt werd door de resterende AA. Pfffft. 76% en slechts 1 sterretje (geen verbetering, bah).R3veNG schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:41:
Ik plan een tweede drakenaanval op hun #26. Met de hulp van WarAx en Rob zou het moeten lukken om er een deuk in te stampen.
Plan:
1. oostelijkste AA met 3x lightning mollen;
2. meest westelijke AA met CC mollen (Pekka of Balloons?)
3. Met BK lab en twee aangrenzende elixir-pompjes neerleggen opdat draken niet de buitenste ring gaan afdwalen;
4. Draken in de westelijke hoek droppen en
5. popcorntje pakken en kijken hoe het loopt.
Eerste aanval ging wel lekker: 79% en 2 sterretjes met draken die dit keer wel mooi naar het centrum gingen.
Klopt, Zit ook geen clan functie in dus wordt eentonigFamous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:16:
[...]
Met Boom Beach heb je echter maar één bouwer waarmee je iets kan doen. Nu zijn de bouwtijden wel minder maar dat is wel iets waar ik mijzelf aan ergerde, wellicht omdat ik CoC al een geruime tijd speelde.
Aanval 1: Dropte een heal spell in de hoek die dus niets healde en mijn queen vergeten. Toen was ik even aan het schelden waardoor ik mijn hogs veels te laat probeerde te healen. 0* met 49%
Aanval 2: Goed opgezette aanval hogs hadden bijna alle defense neer helaas liep mij Queen raar en vertikte de draak/minions om naar het midden te gaan.
Defense: Twee keer nu 1 ster gehaald op mij, één draken aanval en een Pekka/wiz aanval. Dat deed het gelukkig nog wel goed ondanks dat mijn CW CC niet helemaal gevuld was.
Mis mijn King toch wel echt zo
[ Voor 15% gewijzigd door Famous op 16-10-2014 14:45 ]
Oei, niet helemaal gevuld? Was je de enige of weet je dat niet?Famous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:44:
Man man man, de volgende CW ben ik even eruit, wat ging deze CW slecht zeg voor mij
Aanval 1: Dropte een heal spell in de hoek die dus niets healde en mijn queen vergeten. Toen was ik even aan het schelden waardoor ik mijn hogs veels te laat probeerde te healen. 0* met 49%
Aanval 2: Goed opgezette aanval hogs hadden bijna alle defense neer helaas liep mij Queen raar en vertikte de draak/minions om naar het midden te gaan.
Defense: Twee keer nu 1 ster gehaald op mij, één draken aanval en een Pekka/wiz aanval. Dat deed het gelukkig nog wel goed ondanks dat mijn CW CC niet helemaal gevuld was.
Mis mijn King toch wel echt zo
Moeten we als clan even opletten de volgende war, is toch zonde. Het kan de aanvaller zo een paar extra wizzies schelen.
Zuur, altijd zo hatelijk!
Weet je het zeker? Wanneer ik jou scout zie ik 1 witch 10 archers en 2 wizz...en dat maakt 30Famous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:44:
JeroendeGroot schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19:
[...]
Weet je het zeker? Wanneer ik jou scout zie ik 1 witch 10 archers en 2 wizz...en dat maakt 30
[ Voor 31% gewijzigd door Brogala op 16-10-2014 15:21 ]
Dan is er verkeerd gevuld voor de derde keer deze CW.JeroendeGroot schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:19:
[...]
Weet je het zeker? Wanneer ik jou scout zie ik 1 witch 10 archers en 2 wizz...en dat maakt 30
Snap niet dat ik dan twee keer aan moet geven dat er verkeerd gevuld is en dat het de derde keer ook nog mis gaat

Achja, dat gaat wel vaker fout he? Ik gaf aan dat ik graag hogs wou voor CW en ik kreeg minions van jouFamous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:21:
[...]
Dan is er verkeerd gevuld voor de derde keer deze CW.
Snap niet dat ik dan twee keer aan moet geven dat er verkeerd gevuld is en dat het de derde keer ook nog mis gaat
Maar dat is heel iets anders. Met mijn defense CW heb je 24 uur om hem te vullen en ik heb PRECIES aangegeven wat ik erin wil hebben. Tevens heb ik twee keer troeps verwijderd en aangegeven omdat het niet klopte.mathijs55 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:24:
[...]
Achja, dat gaat wel vaker fout he? Ik gaf aan dat ik graag hogs wou voor CW en ik kreeg minions van jou
Ik gaf jou minions omdat jij 5 uur en 12 minuten voor het begin van de CW de troops vraagt. Dit gaat er bij mij gewoon niet in en geef iedereen die zo vroeg van te voren vraag troops wat ik normaal doneer.
Waarom? Ik heb vaak zat troops aangezet die redelijk wat resources kosten of tijd, wat ik geen probleem vind, maar dan krijg je daarna nog twee of drie requests voordat de CW begint.
Denk dat meerdere mensen dit ook hebben gemerkt en zal dan ook niet de enige zijn. Net voor de CW begon heb ik je gewoon netjes hogs 5* gegeven
edit; shit

[ Voor 7% gewijzigd door Famous op 16-10-2014 15:31 ]
Waarom zou ik om 5 uur voor het begin van de CW niet mogen vragen om de troepen die ik graag wil hebben? Als ik enkele uren niet online ben vind ik het wel zo fijn dat ik direct kan beginnen met aanvallen zonder dat ik moet gaan wachten totdat m'n CC is gevuld met de troepen die ik nodig heb. Ik zie vaak zat ook al ruim op tijd requests voor CW troepen echter heeft niemand wat aan m'n 4 sterren boogjes oid, daarom doe ik er niks in. Als ik m'n stats will boosten kan ik ook iedereen volgooien met boogjes (die vervolgens verwijderd worden), dus hiermee schiet het zijn doel een beetje voorbij. Als ik om iets specifieks vraag voor m'n CC zou ik dat ook graag krijgen, anders wacht ik liever wat langer op een andere clanmember die de juiste troepen wel heeft dan dat ik troepen krijg die ruimte innemen en verder nutteloos zijn voor mij..Famous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:28:
[...]
Maar dat is heel iets anders. Met mijn defense CW heb je 24 uur om hem te vullen en ik heb PRECIES aangegeven wat ik erin wil hebben. Tevens heb ik twee keer troeps verwijderd en aangegeven omdat het niet klopte.
Ik gaf jou minions omdat jij 5 uur en 12 minuten voor het begin van de CW de troops vraagt. Dit gaat er bij mij gewoon niet in en geef iedereen die zo vroeg van te voren vraag troops wat ik normaal doneer.
Waarom? Ik heb vaak zat troops aangezet die redelijk wat resources kosten of tijd, wat ik geen probleem vind, maar dan krijg je daarna nog twee of drie requests voordat de CW begint.
Denk dat meerdere mensen dit ook hebben gemerkt en zal dan ook niet de enige zijn. Net voor de CW begon heb ik je gewoon netjes hogs 5* gegeven
Maargoed, dat is hoe ik er over denk.. Zal je het vast niet mee eens zijn
-Edit: Ben trouwens verder wel heel blij met alle troepen die ik krijg hoor, maar zulk soort dingetjes kan ik me aan irriteren

[ Voor 3% gewijzigd door Mathijs14 op 16-10-2014 15:35 ]
Ik weet niet precies wat je vraagt voor je CW CC, maar volgens mij gaat het meestal mis op de verzoeken om troepen die maar een handvol van ons kan maken. Wellicht is het dan handiger om daar zelf een beetje achteraan te gaanFamous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:21:
[...]
Dan is er verkeerd gevuld voor de derde keer deze CW.
Ik doneer wat ik kan en sla verzoeken voor wizz/boog lv6, ballon 6, witch 2, hogs 5 e.d. over zolang ik die troepen niet heb. Voorheen wilde ik een uur voor aanvang van de war nog wel eens afvullen met boogjes, maar dat werd mij toen ook kwalijk genomen dus dat doe ik nu ook niet meer...
[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 16-10-2014 15:37 ]
Intentionally left blank
Maar in die tussentijd heb je zeker nog drie keer gevraagd om troeps, niet alleen jij deze keer maar zag CLB er volgens mij ook een opmerking over maken.mathijs55 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Waarom zou ik om 5 uur voor het begin van de CW niet mogen vragen om de troepen die ik graag wil hebben? Als ik enkele uren niet online ben vind ik het wel zo fijn dat ik direct kan beginnen met aanvallen zonder dat ik moet gaan wachten totdat m'n CC is gevuld met de troepen die ik nodig heb. Ik zie vaak zat ook al ruim op tijd requests voor CW troepen echter heeft niemand wat aan m'n 4 sterren boogjes oid, daarom doe ik er niks in. Als ik m'n stats will boosten kan ik ook iedereen volgooien met boogjes (die vervolgens verwijderd worden), dus hiermee schiet het zijn doel een beetje voorbij. Als ik om iets specifieks vraag voor m'n CC zou ik dat ook graag krijgen, anders wacht ik liever wat langer op een andere clanmember die de juiste troepen wel heeft dan dat ik troepen krijg die ruimte innemen en verder nutteloos zijn voor mij..
Maargoed, dat is hoe ik er over denk.. Zal je het vast niet mee eens zijn
-Edit: Ben trouwens verder wel heel blij met alle troepen die ik krijg hoor, maar zulk soort dingetjes kan ik me aan irriteren
Bij de start van CW hebben genoeg mensen troops om te doneren zeker als je 10 minuten van te voren vraagt om troops die jij wil. Als jij enkele uren niet online bent kan je voor dat moment toch net zo goed defense troops vragen? Voor de start van de CW even requesten en je zit zo vol. Die hogs heb ik met 4 minuten klaar voor je
Niet aanvallend bedoelt tegen jou of iemand anders uit de clan, maar het is mij al vaak zat voorgekomen dat ik troops maak voor iemand redelijk vroeg van te voren en daarna zie je nog een paar keer requests voorbij komen, vandaar dat ik zo vroeg niet meer speciaal troops aanzet.
Zal voortaan de requests laten staan
Één witch 2* één balloon 6* één wiz 5 en de rest archers. Lijkt mij geen moeilijke request? De meeste mensen in de top kunnen dit sowieso al witch 2 en balloon 6 maken.crisp schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:35:
[...]
Ik weet niet precies wat je vraagt voor je CW CC, maar volgens mij gaat het meestal mis op de verzoeken om troepen die maar een handvol van ons kan maken. Wellicht is het dan handiger om daar zelf een beetje achteraan te gaan
Ik doneer wat ik kan en sla verzoeken voor wizz/boog lv6, ballon 6, witch 2, hogs 5 e.d. over zolang ik die troepen niet heb. Voorheen wilde ik een uur voor aanvang van de war nog wel eens afvullen met boogjes, maar dat werd mij toen ook kwalijk genomen dus dat doe ik nu ook niet meer...
Voor sommige mensen is het teveel gevraagd denk ik (en sommige mensen zijn ook niet veel online zoals wij).
We zijn TE afhankelijk van de top10 daarvoor.
Het meest gevraagd in de CW is hogg5 en ballon6.
Gelukkig kan ik over 3d ballon6 maken waarmee ik een groot deel van de problemen kan oplossen aangezien ik veel online ben en goed doneer.
Ik zal zodra ik ballon6 heb ook speciaal jouw kasteel met 1 vullen Famous, dan is dat in ieder geval voortaan opgelost
Mijn queen ga ik na deze war uppen naar 5 waarna ik ga sparen voor Hogg5.
Dan kan ik die requests ook helpen tijdens de war.
Echter denk ik dat mensen ook wel tevreden mogen zijn met hogg4 in hun CC.
ZOveel verschil maken die 5 hoggs ook niet of ze lvl 4 of 5 zijn en veel mensen hebben wel lvl4 hoggs.
Intentionally left blank
Naar mijn weten heb jij de afgelopen drie wars al elke keer mijn CW gevuld met de witch balloon en de wiz. Vond het daarom dan ook niet nodig om jou een app te sturen of je het deze keer weer wilde doen, vooral omdat er enkel nog een balloon in moest.De Koempert schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:52:
Famous moet gewoon niet zo zeuren, als ie mijn app stuurt maak ik altijd wizz/witch/ballon voor emMaar wel fijn als andere mensen dit ook kunnen doen natuurlijk.
De combo werkt gewoon erg goed imo, de skeletjes van de witch trok bijvoorbeeld vier draken van mijn TH weg naar de buitenkant
Nu was het vooral Balloons 6 opeensFrank_P schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:50:
Ik heb ook paar keer gevraagd of iemand een ballon6 voor je kon maken.
Voor sommige mensen is het teveel gevraagd denk ik (en sommige mensen zijn ook niet veel online zoals wij).
We zijn TE afhankelijk van de top10 daarvoor.
Het meest gevraagd in de CW is hogg5 en ballon6.
Gelukkig kan ik over 3d ballon6 maken waarmee ik een groot deel van de problemen kan oplossen aangezien ik veel online ben en goed doneer.
Ik zal zodra ik ballon6 heb ook speciaal jouw kasteel met 1 vullen Famous, dan is dat in ieder geval voortaan opgelost.
[ Voor 33% gewijzigd door Famous op 16-10-2014 15:59 ]
Wat is de reden van 1 balloon?Één witch 2* één balloon 6* één wiz 5 en de rest archers. Lijkt mij geen moeilijke request? De meeste mensen in de top kunnen dit sowieso al witch 2 en balloon 6 maken.
Antwoord staat hierboven
[ Voor 66% gewijzigd door Curva op 16-10-2014 16:00 ]
Naast dat doet hij ook redelijk wat splash damage als hij neer wordt gemaaid. Als dit boven een groepje wizards is dan zijn die dus wel HARTSTIKKE DOOD!Curva schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:59:
[...]
Wat is de reden van 1 balloon?
Antwoord staat hierboven
Mmmm, klinkt logisch. Misschien dat ik het ook is ga proberen.Famous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:10:
[...]
Naast dat doet hij ook redelijk wat splash damage als hij neer wordt gemaaid. Als dit boven een groepje wizards is dan zijn die dus wel HARTSTIKKE DOOD!
Wat ik soms zo vervelend vind aan luren, is dat die klere boogjes en wizzards nogal is de neiging hebben om eerst een gebouw kapot te maken voordat ze de defensieve troepen aanvallen. Wat resulteert in dooie boogjes en wizzards...

Slim idee. Ga ook direct ballon 6 onderzoeken. Verder gaan we de cw weer verliezen. Hogs 4 op een maxth8 werkt niet, dat is de les.Famous schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 16:10:
[...]
Naast dat doet hij ook redelijk wat splash damage als hij neer wordt gemaaid. Als dit boven een groepje wizards is dan zijn die dus wel HARTSTIKKE DOOD!
Je weet niet hoeveel aanvallen hun niet gaan gebruiken.
Als iedereen goed aanvalt en zeker onderin alle puntjes pakt kunnen we makkelijk winnen.
We staan maar 5 punten achter.
Niet van te voren al opgeven
Werd tijd potverdorie!JeroendeGroot schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:00:
Ik ga ook asap balloons aanzetten naar 6 en mijn hogs upgraden dan zijn een hoop struggles alweer opgelost
De lightning was goed. Nu had je je draak links boven moeten droppen. Als de 2e AA kapot wa had je je cc moeten droppen. Nu waren je ballonnen zo weg, zonde. De ballonnen drop je pas als de AA je draken onder vuur hebben.R3veNG schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 14:20:
[...]
Bah, meest rechtse AA kapot gemaakt met 3x lvl4 lightning, maar dat is zowat het enige dat goed ging. BK viel laboratorium en nabij gelegen pomp aan, maar stierf voordat een echte duidelijke tunnel gemaakt was voor m'n draakjes. Ook waren de vijf lvl6 ballonnen van m'n CC dood voordat de meest linke AA kapot was (had nog wat HP over, waardoor die damage kon doen aan m'n draakjes). Resultaat: draken gingen rondom i.p.v. naar het centrum en af en toe hapte er één toe richting TH waarna die afgemaakt werd door de resterende AA. Pfffft. 76% en slechts 1 sterretje (geen verbetering, bah).
Eerste aanval ging wel lekker: 79% en 2 sterretjes met draken die dit keer wel mooi naar het centrum gingen.
[ Voor 48% gewijzigd door Wackmack op 16-10-2014 18:49 ]
Tutorial YouTube: Clash of Clans TH9 vs TH9 Balloon, Golem, Wizard, Witch & Pekka (GoWiWiPe) Clan War 3 Star Attack
Wahahahahaha
Acht keer aangevallen deze war zes keer 1* en twee keer 0*Versteegrob schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 21:02:
Ooooooooooooooooo daarom wordt de base van Gerbe/Famous zo makkelijk gepakt.
Tutorial YouTube: Clash of Clans TH9 vs TH9 Balloon, Golem, Wizard, Witch & Pekka (GoWiWiPe) Clan War 3 Star Attack
Wahahahahaha
en mijn base is wat anders
[ Voor 4% gewijzigd door Famous op 16-10-2014 22:56 ]
Een felicitatie kan er weer niet af he voor je mede-Feyenoorder? Wat een kameraden zegWii4all schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 08:48:
mijn base heeft het dit keer ook aardig gehouden...1 keer 2 sterren en 5 keer 1 ster.

ik heb hfr in de chat al gefeliciteerd.De Koempert schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:19:
[...]
Een felicitatie kan er weer niet af he voor je mede-Feyenoorder? Wat een kameraden zeg
Bij deze nogmaals:
Gefeliciteerd !
Burp
Hier ben ik het wel mee eens, zie inderdaad zoveel dragon aanvallen die max. 2* opleveren. Bij de laatste war zag je in de lage regiones dat er zeker 7-8 bases waren waar je 'makkelijk' 3* kan behalen. Dat is met wars als dit cruciaal.Versteegrob schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 18:39:
Misschien moeten we sommige tactieken eens proberen te veranderen als het kan. Zie veel drakenaanvallen van TH9 vs TH9 en dit wordt zeer zelden een 3 sterren.
Verder thumps up voor iedereen die heeft aangevallen, volgens mij 78 aanvallen van de mogelijke 80.
Een TH8 kan je bijna altijd drie-sterren met loon/dragon/lightning. Mits goed uitgevoerd. Met draken op TH9 moet je wel heel veel geluk hebben om 3 ster te halen.SamD schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:14:
[...]
Hier ben ik het wel mee eens, zie inderdaad zoveel dragon aanvallen die max. 2* opleveren. Bij de laatste war zag je in de lage regiones dat er zeker 7-8 bases waren waar je 'makkelijk' 3* kan behalen. Dat is met wars als dit cruciaal.
Verder thumps up voor iedereen die heeft aangevallen, volgens mij 78 aanvallen van de mogelijke 80.
Waarom niet wat militaire dicipline hanteren? Aanvallen beginnen met de laagste in de clan die op zijn beurt de laagste in de clan van de vijand aanvalt. En zo verder naar boven werken. Niet zoals nu als een gek zomaar wat aanvallen, vaak met verkeerde tactieken/legers.
TH8 vs TH8 gewoon dragon/loons/lightning. Het kost wat elixer maar het levert toch het meeste op.
De oorlogen die wij winnen hebben we gewonnen omdat we veel aanvallen benutten of door fail van de tegenstander. Van een goede tegenstander verliezen we standaard.
[ Voor 7% gewijzigd door westergas op 17-10-2014 11:58 ]
Helaas zijn echte regeltjes betreffen het aanvallen bijna niet mogelijk.westergas schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:57:
[...]
Een TH8 kan je bijna altijd drie-sterren met loon/dragon/lightning. Mits goed uitgevoerd. Met draken op TH9 moet je wel heel veel geluk hebben om 3 ster te halen.
Waarom niet wat militaire dicipline hanteren? Aanvallen beginnen met de laagste in de clan die op zijn beurt de laagste in de clan van de vijand aanvalt. En zo verder naar boven werken. Niet zoals nu als een gek zomaar wat aanvallen, vaak met verkeerde tactieken/legers.
TH8 vs TH8 gewoon dragon/loons/lightning. Het kost wat elixer maar het levert toch het meeste op.
De oorlogen die wij winnen hebben we gewonnen omdat we veel aanvallen benutten of door fail van de tegenstander. Van een goede tegenstander verliezen we standaard.
Niet iedereen is zoveel online of op dezelfde tijden.
In de praktijk gaan dat soort dingen gewoon slecht werken.
De mensen die tijd in dit spel steken zoeken ook zelf op hoe beter aan te vallen (zie Rob met zijn vele posts en filmpjes).
De mensen die minder fanatiek in dit spel zijn zullen dat niet doen en dat zie je dan ook terug in hun aanvallen.
Die 'militaire discipline' kan alleen in een echte hardcore clan.
Ik denk dat het vooral zaak is dat mensen goed naar 'feedback' luisteren en zelf ook moeite doen om te kijken hoe ze beter kunnen aanvallen.
Taktieken bekijken, army compositions, hoe welke base met welk leger aan te vallen.
Je ziet aan de minder fanatieke mensen ook aan hun army compositions dat ze niet goed weten wat ze doen en niet eens echt perse die 3 sterren willen halen.
Het is en blijft moeilijk, maar langzaam aan verbeteren de aanvallen wel hoor.
We verkijken ons alleen vaak op de tegenstander en gebruiken teveel dezelfde legers.
Dus als je 2* haalt op een th9 met draken, lijkt me dat gewoon prima? Overigens zie ik nog vaak zat dat mensen geen 3*halen op een th7/th8, dat moet er wel echt uit. TH7 moet altijd 3* zijn met draken, ook met lvl 1 draken. TH8 is altijd te pakken met hogs/draken of een kleine combinatie daarvan, alleen moet er goed op funneling gelet worden.
Zaterdagavond is mijn lab weer klaar, hoggs level 2. Ik heb nu 5M elixer en een schild van 12 uur, met dank aan een TH-rosser

Als ik draak 3 aanzet kan ik wat meer variëren in de CW en hiermee haalde ik op TH7 goede statisteken, maar met de pekka val ik de laatste tijd veel aan en dat bevalt wel.
Keuzes keuzes keuzes.....

Klopt. Ik zou het leuk vinden als T3 op het gebied van CW meer die kant op zou gaan. Het zijn "maar" 2 wars en die wil ik eigenlijk gewoon winnenFrank_P schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:06:
[...]
Die 'militaire discipline' kan alleen in een echte hardcore clan.
Heb het verder prima naar mijn zin in T3 en houd er bij deze weer over op

Merk wel dat we goede nieuwe leden hebben die echt mee denken, top! Hiermee gaat het niveau alleen maar omhoog. Qua regels moeten we niks verplichten echter zou het wel fijn zijn als iedereen hier regelmatig kijkt. Staat genoeg goede info over.
2 is prima op een TH9 maar het verschil ga je hiermee niet maken. Jij had 97% met een gowipe dus bijna 3. Dat kan het verschil zijn tussen winnen en verliezen. Verder misschien wat foto's posten voor een goede draken aanval of hoge base? Wanneer wel en wanneer niet?De Koempert schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:13:
Even over draken vs. th9, het is algemeen bekend dat een 3* niet vaak gehaald kan worden op een degelijke th9 tenzij het een makkelijk te hoggen base is of je army alles perfect doet (wat 99 van de 100x niet het geval is)
Dus als je 2* haalt op een th9 met draken, lijkt me dat gewoon prima? Overigens zie ik nog vaak zat dat mensen geen 3*halen op een th7/th8, dat moet er wel echt uit. TH7 moet altijd 3* zijn met draken, ook met lvl 1 draken. TH8 is altijd te pakken met hogs/draken of een kleine combinatie daarvan, alleen moet er goed op funneling gelet worden.
[ Voor 39% gewijzigd door Wackmack op 17-10-2014 12:50 ]
Draak3 natuurlijk!Curva schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:33:
*knip* draak3 of pekka3?
Pekka3 heb ik nog niet gemaakt sinds ik die heb...draak3 gebruik ik iedere cw.
Hij had 98% hoor!Versteegrob schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:47:
2 is prima op een TH9 maar het verschil ga je hiermee niet maken. Jij had 97% met een gowipe dus bijna 3. Dat kan het verschil zijn tussen winnen en verliezen. Verder misschien wat foto's posten voor een goede draken aanval of hoge base? Wanneer wel en wanneer niet?
Voel je vrij om iets te schrijven!Versteegrob schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:47:
Misschien maar eens wat tutorials schrijven? Of ze beter rangschikken? Ruben heeft laatst nog perfect vertelt hoe je het beste 3 sterren met draken kan krijgen. Nu zie ik nog veels te vaak dat iemand de draken dropt en ogen dicht. Ja zo haal je max 1 ster. Het is echt niet zo moeilijk. Kwestie van een goede tunnel maken. Misschien wekelijks maar wat aanvallen eruit halen of de cw base? We hebben net de cw verloren maar een evaluatie is er niet dus hoe kunnen we het beter doen?
Merk wel dat we goede nieuwe leden hebben die echt mee denken, top! Hiermee gaat het niveau alleen maar omhoog. Qua regels moeten we niks verplichten echter zou het wel fijn zijn als iedereen hier regelmatig kijkt. Staat genoeg goede info over.
Maar, zoals al vaker is genoemd, is het aantal leden dat een aantal keer per week het TWK3 topic bekijkt gering. Als je kijkt naar de laatste 10 pagina's zijn het vooral dezelfde leden die reageren. Dit betekent natuurlijk niet dat niet iedereen kijkt, maargoed, het is een indicatie.
Mijn eigen CW base heb ik ook van internet geplukt en hier mijn eigen twist aangegeven hoe ik dacht dat hij wat beter was. Als iemand dan met een flimpje denkt ooh zelfde base die pak ik even, gaat die toch de mist in.
Het enige wat ik voor zou stellen is dat de top 6 ~ 8? De eerste 16 uur één keer aanvalt en daarna te kijken hoe het gaat. Je eerste aanval kan je gewoon lekker in de top aanvallen maar het komt bijvoorbeeld vaak zat voor dat nummer 33 maar niet op 3* komt en dan kan iemand uit de top die makkelijk pakken i.p.v. dat hij bovenin een sterretje probeert te pakken met kans op falen.
Ik ben 't eens met Koempert, 3 sterren halen op TH9 is sowieso een hele kleine kans. Het zou mooi zijn als meer mensen golem 3 en witch 2 kregen, daar ben ik dan nu ook mee bezig. Witch gaat naar 2 en daarna doe ik golem naar 2.
Nu doe ik gewoon lekker noob draken aanvallen. Er komt vaak kritiek op maar m'n faal percentage is laag en hoger dan 2 sterren met pekka lvl 2 en giants lvl 6 haal ik toch niet
Verder heb je voor 3 sterren op een TH9 beide heros nodig en dat heb ik meestal niet.
Volgens mij zeik alleen ik op je?Brogala schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:38:
Ik post niet heel vaak op 't TweakersIII topic maar ik lees alles wel trouw hoorMaar 't is inderdaad wel een indicatie.
Ik ben 't eens met Koempert, 3 sterren halen op TH9 is sowieso een hele kleine kans. Het zou mooi zijn als meer mensen golem 3 en witch 2 kregen, daar ben ik dan nu ook mee bezig. Witch gaat naar 2 en daarna doe ik golem naar 2.
Nu doe ik gewoon lekker noob draken aanvallen. Er komt vaak kritiek op maar m'n faal percentage is laag en hoger dan 2 sterren met pekka lvl 2 en giants lvl 6 haal ik toch niet![]()
Verder heb je voor 3 sterren op een TH9 beide heros nodig en dat heb ik meestal niet.
En dat doe ik gewoon omdat jij het ben, net als gisteren met mijn noobje
Stoute pestkopFamous schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:40:
[...]
Volgens mij zeik alleen ik op je?
En dat doe ik gewoon omdat jij het ben, net als gisteren met mijn noobje![]()
een derde noob leek me wat te extreem maar er is iets met je oude noob heb ik begrepen
Er zijn af en toe ook wat andere mensen maar ik werk er aan, over een paar weekjes kan ik 100% MLG pro swag attacks doen.
YouTube: OneHive War #81
O daarom verliezen we van Chinezen, http://www.reddit.com/r/C...sue_supercell_this_needs/
[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 17-10-2014 16:09 ]
Nee, daarom is er zo weinig loot als het daadwerkelijk klopt wat daar staatVersteegrob schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:04:
O daarom verliezen we van Chinezen, http://www.reddit.com/r/C...sue_supercell_this_needs/
Ik heb totaal geen problemen met loot?westergas schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 17:00:
[...]
Nee, daarom is er zo weinig loot als het daadwerkelijk klopt wat daar staat
YouTube: How to Dragloon at TH8
YouTube: OneHive War #59
YouTube: OneHive War #57
YouTube: OneHive War #63
TH9 YouTube: OneHive War #65
Dit geldt alleen voor TH8/TH9. Voor TH7 werk je altijd met 3 x lightning en dan drop je alle 10 de draken in de buurt van de AA. In de CC moet je ALTIJD ballonnen hebben en heel soms hogs. Weet nu al dat we zondag weer tig mensen draken zien vragen echter heb je hier weinig aan. Een 11e of 12e draak voegt niets toe. In de CC moet je altijd Ballon 6 hebben. Laat je CC niet te vroeg aan, pas als je draken onder vuur liggen. Iedereen die deze video's heeft gezien haalt zondag 6 sterren
Verder nog wat interessante info over een hog aanval. Zelf had ik er afgelopen war twee hard verneukt. Aan de base kan je vaak al zien waar de traps liggen. Door de hogs goed te plaatsen kunnen ze de traps ontlopen, zie deze foto. Misschien handig voor de CW zondag

5 strategieën voor TH9, grotere kansen dan draken op TH9

Hopelijk hebben we hier als clan iets aan. Natuurlijk is het maar een spelletje maar daarom hoef je toch niet te verliezen? Vooral met draken moet je geluk uit sluiten. Een klein beetje nadenken en je pakt makkelijk 3 sterren. Hopelijk leest iedereen dit stuk
en misschien moet Rob zich maar even aanmelden bij OneHive
[ Voor 43% gewijzigd door Brogala op 17-10-2014 23:07 ]