-MD- schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:07:
Ik heb het een beetje gehad met al dat commentaar over (chat)activiteit. Er staat meestal niks zinnigs in de chat. Vanochtend keek ik, staat er commentaar van Koempert dat hij me nooit ziet. Vlak daarvoor gaat het over drugsgebruik van sommige clanleden. Ik heb daar totaal niets aan toe te voegen en zo is het meestal.
Daarnaast heb ik de clan inmiddels zien veranderen van een leuke casual clan met een leuke chat, leuk commentaar en een gezellige sfeer naar een clan met een paar hardcore fanaten die hun wil op allerlei manieren proberen op te dringen. Dit alles onder het kopje: 'maar we willen je wat leren'.
Dat zal wel, maar op dit moment haal ik er geen plezier meer uit. Ik was al even gezakt in cups om me even te bezinnen. Maar als ik het geheel objectief bekijk hoor ik hier duidelijk niet meer thuis dus is het tijd om ruimte te maken voor mensen die wel in dit gezelschap thuis willen horen.
@leiding: Bedankt voor de leuke tijd. Mijn plekje is vrij

.
Jammer dat je gaat MD.
De 'verandering' van casual clan naar meer 'hardcore' komt door de Clanwars.
Doordat Clanwars alleen te doen zijn als iedereen meedoet.
Daarbij hebben we fanatieke en minder fanatieke spelers.
We hebben een heel gemêleerd gezelschap en het is moeilijk om iedereen tevreden te houden.
De één wil minder wars, de ander meer. De één wil meer chatten de ander minder.
Er zijn 15-20 personen in de clan die meer online zijn dan de rest.
Persoonlijk maakt het mij niet uit hoeveel iemand chat, als iedereen maar zijn steentje bijdraagt qua wat doneren en de wars.
Echter is het wel zo dat je over het algemeen een clan joint vanwege de gezelligheid met mensen.
Als iemand nooit praat in de chat of op het forum reageert dan vragen sommigen zich af wat die dan in een clan doen.
Er wordt van niemand verwacht dat er hele verhalen worden verteld, maar af en toe een aanval delen of reageren op vragen van iemand is toch niet zoveel moeite.
Persoonlijk meng ik me ook niet in gesprekken over drugs etc, maar er zijn zat gelegenheden waar wel wat te zeggen is.
Daarbij zijn de fanatieke mensen onder ons erg bezig met analyseren van anderen.
Ik zie dat niet als 'opdringen' maar ook meer als mensen proberen te helpen.
Het kan alleen soms op een iets andere toon vind ik persoonlijk.
Alleen vaak wordt er totaal niks mee gedaan of niet gereageerd, dan snap ik dat dat frustraties opwekt.
Immers zitten we met zijn allen in een clan om elkaar te helpen.
In ieder geval snap ik waarom je vertrekt en dat is je goed recht.
Jij ook bedankt voor de tijd zover en wie weet tot ooit.