• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
Nou toch nog mooi 6 sterren gehaald zonder draken deze CW. Hoggs power!
crisp schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:54:
Ik heb ook 2 keer hogg/minion gedaan met clanwar (1x 100%, 1x utter faal dankzij big bombs). De belangrijkste reden om het niet te doen is echter dat het relatief veel DE kost dat je op TH8 ook hard nodig hebt voor upgrades...
Valt toch wel mee? Heb twee aanvallen gedaan waardoor ik 3000 DE kwijt ben op TH8. Dit heb je in 2 a 3 aanvallen terug verdient.

[ Voor 76% gewijzigd door Wackmack op 18-09-2014 08:42 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Versteegrob schreef op donderdag 18 september 2014 @ 08:40:
Nou toch nog mooi 6 sterren gehaald zonder draken deze CW. Hoggs power!

[...]

Valt toch wel mee? Heb twee aanvallen gedaan waardoor ik 3000 DE kwijt ben op TH8. Dit heb je in 2 a 3 aanvallen terug verdient.
Als je heel specifiek voor DE gaat looten misschien wel ja, maar ik haal meestal niet 1000 DE op per aanval hoor...

Intentionally left blank

• Frank_P
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 22:06
Nou toch nog mooi 5 sterren gehaald zonder hoggs en zonder draken deze cw! :p

Ik haal overigens ook geen 1000 DE per aanval hoor, is maar sporadisch. Is ook de reden dat ik niet vol hoggs aanval, heb DE hard nodig. Daarbij zijn king/queen echt slopend voor je hoggs. En je moet mazzel hebben dat je kamp hebt zonder bigbombs erin.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 13:00
Frank_P schreef op donderdag 18 september 2014 @ 09:01:
Nou toch nog mooi 5 sterren gehaald zonder hoggs en zonder draken deze cw! :p

Ik haal overigens ook geen 1000 DE per aanval hoor, is maar sporadisch. Is ook de reden dat ik niet vol hoggs aanval, heb DE hard nodig. Daarbij zijn king/queen echt slopend voor je hoggs. En je moet mazzel hebben dat je kamp hebt zonder bigbombs erin.
Rob had wel de ideale tegenstanders uitgekozen voor zijn hogg aanvallen. Ze waren erg compact. Dit is ook een pre bij een basis, wil je een geslaagde full hogg aanval doen. Want dan liggen die bommen tenminste niet in maar buiten de basis.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Statistieken bijgewerkt van de war tegen de magistrale Duitse clan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:44
Ik was voornemens TH9 aan te zetten vandaag, net toch nog tesla naar level 5 aangezet.
2 tesla's staan nu in de upgrade. De 3e doe ik tijdens of na de upgrade naar TH9 wel.
Tesla's moeten ook nog naar 6, maar ik wil graag naar TH9 voor die lieve queen en de 20 extra troops die mee kunnen.
Alle elixir gebouwen zijn al max (barracks, dark barracks, etc.).
Nu moet ik vrij lang sparen om een bouwer aan te zetten en ik heb er 5 :P Dus plezier neemt iets af en uiteindelijk spelen we voor ons plezier. Ben benieuwd hoe TH9 gaat zijn.
Oftewel ik verwacht dit weekend TH9 aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Even hier op het forum melden dat ik van zaterdagmiddag tot en met de vierde oktober op reis ga naar Sicilie :-). 't Is dus best dat ik voor de aanvang van de CW er tijdelijk uitgeschopt wordt.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 21:21
Fijne vakantie!
Leave zelf even vanavond (of voor morgen 10:00). Een stuk makkelijk dan je laten kicken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

Ah, ok, zal ik doen.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Goed dat je het even meld. En zoals Rennzzie al aangaf, kan je beter zelf voor de clan war leaven. We houden je plekje bezet. Alvast een fijne vakantie natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06-2021

De Koempert

BuYaKasha!!

R3veNG schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:24:
Even hier op het forum melden dat ik van zaterdagmiddag tot en met de vierde oktober op reis ga naar Sicilie :-). 't Is dus best dat ik voor de aanvang van de CW er tijdelijk uitgeschopt wordt.
Join de clan "Tweak Holiday" even, dat maakt het wat overzichtelijker (en kan je mijn noob troops donaten :+ )

• Frank_P
Beste clanleden.
De matchmaking heeft ons een veel betere tegenstander voorgeschoteld. Als zij ook maar half actief zijn maken we geen kans. Het is deze war dan ook niet verplicht om aan te vallen. Er worden geen strikes uitgedeeld. Mocht de tegenstander amper actief zijn dan kunnen we op het laatst nog proberen eindsprint te trekken.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36
Ik zeg het ook nog maar eens hier ook al vinden mensen mij een zeikerd.
Dit is dus weer erg krom om nu te zeggen we zijn kansloos dus hier hoeven we geen elixer aan te spenderen. Toen mijn telefoon kapot was en ik nog maar kort had om twee aanvallen te doen, waarbij de tweede enkele minuten was voor het einde, kreeg ik wel een streepje terwijl dit ook totaal kansloos was. Nu kan je zeggen "maar andere hebben wel aangevallen" er stonden nog 11 aanvallen open dus dat viel op zich wel mee.

That said, ik ga in elk geval wel aanvallen en hoop dat andere ook. Juist nu we een moeilijkere tegenstander hebben kunnen we ervan leren. De vorige was 1000x niets omdat die té makkelijk was, nu hebben we een moeilijke en vinden we ook niets.. :+

- Ja ik ben een zeikerd.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-10 09:49
Ik ben weer terug :-) van wie mag ik een invite?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• Famous
Je kan zelf ook joinen! :)

• Frank_P
maomanna schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 18:06:
Ik ben weer terug :-) van wie mag ik een invite?
Welkom terug. Doe ingame even een join request als je wil.

@Famous
Toen had iedereen gewoon al aangevallen en dan is het niet solidair naar anderen. Dat je phone kapot was, was unlucky maar je zei zelf al dat je daar je elixir niet aan ging verspillen terwijl de rest van de clan dat al wel had gedaan.

Nu zien we van te voren dat we dit nooit kunnen winnen tenzij zij zwaar inactief zijn. Dus geven we van te voren aan dat aanvallen niet verplicht is.
Iedereen mag nu dus kiezen of hij zijn elixir 'weg gooit' of niet.

• Famous
Zoals ik al het
- Het was kansloos
- Er stonden nog 11 aanvallen over

Maar goed het zal wel. :x
We zullen zien wat we deze war doen en daarna..

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik ga ook gewoon weer voor zes sterren. Krijg er tenslotte toch gems voor als ik er genoeg haal

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Ik ga eerste twee uur even wachten om te kijken of zij al veel aanvallen, zoniet dan ik gewoon 2x mlg attacks doen.

En natuurlijk betekent dat zij niet in de eerste twee uur aanvallen niet dat ze inactief worden maar ik wil ook weer wat nieuwe strategieën proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
die chinezen of japanse mensen wat het ook mogen zijn vallen vaak wat later aan heb ik het idee. Zo is het de vorige keer ook gegaan. Wij stonden mijlen ver voor en op een gegeven moment begon het aan de andere kant te lopen zeg maar.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Brogala schreef op zondag 21 september 2014 @ 08:01:
Ik ga eerste twee uur even wachten om te kijken of zij al veel aanvallen, zoniet dan ik gewoon 2x mlg attacks doen.

En natuurlijk betekent dat zij niet in de eerste twee uur aanvallen niet dat ze inactief worden maar ik wil ook weer wat nieuwe strategieën proberen.
Dan ga je dus aanvallen want ze doen toch niks Ivm tijdzone. Ga natuurlijk aanvallen. Nu komt de harde kern tevoorschijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Ik wacht eerst rustig even af. Ben toch vanmiddag weg.

Ondertussen wordt ik het aardig zat.
Ik geef tonnen uit aan 'nexten' en vind niks meer dan 150/150k.
En elke raid op mij is van een dikke th9/10 en ik ga alleen maar achteruit qua resources.
Ik ben sinds gisteren 300k goud 300k elixir en ongeveer 4k DE achteruit gegaan. ...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pWWdcXq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Mensen ze falen zo ontzettend hard. 4 x op moontje. Iedereen moet aanvallen:)
Hun #1 haalde op Dexter niet eens 3 sterren.

[ Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 21-09-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 21:34
Ik ga vanmiddag even een legertje bouwen, dan kijk ik wel even wat de stand is.

Zie nu wel dat ze al 6 failed attackes heben, dat is aardig wat. Maar kan het ook schijn bedriegt zijn? Het KAN een tactiek zijn om ons uit de kast te lokken?

Hier gaat verder alles super, nog maar 1 tesla hoef ik naar level 6 te brengen. Dan ben ik MAX defense buildings :-) super blij mee!

Resteert mij dan nog 3 kazernes naar 10 (nu 9). DE kazernes naar 4 en.... MUURTJES zwart ... :-(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Frank_P schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:30:
Ik wacht eerst rustig even af. Ben toch vanmiddag weg.

Ondertussen wordt ik het aardig zat.
Ik geef tonnen uit aan 'nexten' en vind niks meer dan 150/150k.
En elke raid op mij is van een dikke th9/10 en ik ga alleen maar achteruit qua resources.
Ik ben sinds gisteren 300k goud 300k elixir en ongeveer 4k DE achteruit gegaan. ...

[afbeelding]
Herkenbaar, ik had dat ook laatste weken. Ik wou voor Xbow lvl 2 gaan maar de hele tijd kreeg ik lvl 30 queens in 't midden van m'n basis.

Op 't laatst maar voor tesla naar 7 gegaan, 3,5 miljoen lukt nog net. Nu hopen dat Xbow naar 2 nu wel lukt, heb al aardig wat verloren terwijl ik nog maar op 3 miljoen zit :( Vandaag 5k DE verloren, zo kan m'n king nooit naar 14...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Gewoon aanvallen mensen kom op!

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Eens! Moeten dit winnen dus we zijn nooit kansloos vooraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 21:34
Deze war leert inderdaad dat we er "gewoon" maximaal tegenaan moeten gaan.

Goed bezig tot dusver, kom op allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gewonnen, 92-71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
En uiteindelijk bijna alle aanvallen gebruikt :) That's the spirit!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Wijze les voor alle komende keren. Niet vanaf het begin de handdoek de ring ingooien! :) (ik was zelf ook schuldig aan pessimisme)
Als het de volgende keer er weer 'kansloos' uitziet kunnen we altijd rustig beginnen. Als weer blijkt dat ze slecht zijn kunnen we er altijd nog overheen knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-10 09:49
Netjes!!

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Mijn excuses dat ik de feestvreugde verpest maar blijf gewoon even reëel, dit was natuurlijk alleen maar pure mazzel dat het van die dikke noobs waren. Normaal gesproken win je zo'n war nooit en was het bericht van te voren van de clanleiding natuurlijk meer dan logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Tja wat is alleen normaal? Van te voren kan je niet zo inschatten of het noobs zijn. Verder gewoon altijd aanvallen, leer je alleen maar van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Laatst online: 07-01 16:39
Versteegrob schreef op maandag 22 september 2014 @ 15:54:
Tja wat is alleen normaal? Van te voren kan je niet zo inschatten of het noobs zijn. Verder gewoon altijd aanvallen, leer je alleen maar van.
Aanvallen kost resources. Resources vergaren kost tijd. En niet iedereen heeft zoveel tijd als jij rob :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zit wat in maar binnenkort helaas ook niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Zeuw, de statistieken van de weekend war. Wat een noobs waren dat zeg. Laat het voor ons een les zijn, dat we bij voorbaat nooit kansloos zijn. Erg goed dat zo goed als iedereen heeft aangevallen! :)
Ik ben in ieder geval blij met mijn war bonus :+

Zoals Rob al aangaf in het algemene CoC topic en in de chat, is het best vertoeven rond de 1100 cups.
Het zijn geen +500K loots, maar wel 250K - 400K loots die gemakkelijk te pakken zijn. Legers kosten weinig, dus je houd er netto veel aan over.

Statistieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goed dat meerdere mensen het zien. Vandaag zelfs twee keer een 600K weer volledig kunnen pakken op 1000 cups. Zit hier nog wel even. Wel een groot nadeel, qua DE gaat het heel erg langzaam.

Hier een goede video voor alle mensen die draken gebruiken, YouTube: How to Dragloon at TH8

Dus nooit zomaar ze alle 10 ergens droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Speelt iemand hier ook nog Star Wars Commander ? Zoek nog een clan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goed filmpje over hogss op een TH9 YouTube: How to use hog riders after the update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank_P
Interessante en goede filmpjes rob!

@Marxje1981.
Ik zag dat je weer post op het forum. Er is een spot vrij voor je. Ik kan je helaas niet dmen. Je kan ingame joinen met vermelding van je tweakers naam.

• Wackmack
CLB,

Kan je vanavond zo'n attack doen :)

YouTube: War #55

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:31
FlyEragon schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:45:
Speelt iemand hier ook nog Star Wars Commander ? Zoek nog een clan :)
Speelde. Game had zoveel bugs dat ik hem eraf gegooid heb.

Ben nu bezig al mijn muurtjes te upgraden. Man man wat kost dat veel (200k/s). Ben wel blij dat dat nu ook met elixer kan, gaat toch weer veel sneller. Verder mijn cups even terug gebracht naar 1100 +/-, is wat makkelijker loot te scoren.

• JeroendeGroot
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 10:16
Frank_P schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:31:
Interessante en goede filmpjes rob!

@Marxje1981.
Ik zag dat je weer post op het forum. Er is een spot vrij voor je. Ik kan je helaas niet dmen. Je kan ingame joinen met vermelding van je tweakers naam.
Yay dan stijg ik naar plekje 2 :D Th9 begint me inmiddels aardig te bevallen, de loot rond de 1800 cups is prima en ik wordt bijna alleen maar gesniped :) En de Queen is ook heeeeeeel erg fijn om er bij te hebben tijdens de aanvallen.

• Mathijs14
  • Laatst online: 18-09 10:18
Kijk, het gaat gestaag met de wachtlijst maar we komen er ooit wel :) Kan ik me mooi op dit moment ff versterken en upgraden in de gewone Tweakers.net clan

• Wackmack
Volgens mij is er nu wel plek Mathijs.

Sowieso zitten er nog twee dubbel accounts in dus die kunnen weg.
Verder zij MK en Ixio echt al heel lang. Moeten zijn niet gewoon niet worden vervangen? Heb ze al maanden niet meer gezien.

Zag net in de lijst dat meerdere mensen helemaal geen tweakers account hebben, dit was toch een eis?

Verder een nieuwe regel, af en toe chatten zou leuk zijn :) Het is maar een spelletje maar sommige mensen zie je helemaal nooit.

• Famous
Ik zat net even de leden lijst te bekijken maar hier klopt iets niet.

We hebben, met de vakantiegangers, één persoon te veel in de clan? Mao zit alweer in de clan.
Daarnaast heb ik al lange tijd niets meer gehoord van:
- MK (ook geen Tweakersaccount)?
- ixionnyu

Tevens zag ik in de huisregels staan:
1. Je moet een Tweakers username hebben. Dan kan je namelijk op het forum posten en een DM ontvangen. Daarnaast bevordert het de exclusiviteit van de clan :).
Terwijl er toch meerdere zijn zonder (als ik de lijst van geloven).

[ Voor 3% gewijzigd door Famous op 24-09-2014 14:33 ]

• Mathijs14
Zou leuk zijn Rob, ik wacht gewoon rustig af. Ik sta als nummer 5 op de wachtlijst.. Merk wel dat het veel dezelfde mensen die actief zijn op het forum.. Hoe het in de clan zelf gaat heb ik geen idee van ;)

Ik ben zelf nog TH7. Kan ik dan uberhaupt wel meekomen in de clan of is dat een kansloze missie?

• Famous
mathijs55 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:05:
Zou leuk zijn Rob, ik wacht gewoon rustig af. Ik sta als nummer 5 op de wachtlijst.. Merk wel dat het veel dezelfde mensen die actief zijn op het forum.. Hoe het in de clan zelf gaat heb ik geen idee van ;)

Ik ben zelf nog TH7. Kan ik dan uberhaupt wel meekomen in de clan of is dat een kansloze missie?
Je kan zeer zeker meekomen in de clan! :)
Tevens is het voor ons ook fijn als we een wat "mindere" speler erbij krijgen i.v.m. de CW's :D

Chat zijn ook veelal dezelfde mensen actief maar wel meer dan hier.

• Wackmack
YouTube: OneHive War #70

Hier nog een perfecte drakenaanval van een TH8, handig voor onze clan.
Zie je hopelijk snel Mathijs.

• Mathijs14
Ja hopelijk tot snel! Heb net een Barbarian King gekocht :) Geen idee of het de juiste beslissing was (heeft wat gems gekost) maar het ziet er wel vet uit 8)

• Roodey
mathijs55 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:26:
Ja hopelijk tot snel! Heb net een Barbarian King gekocht :) Geen idee of het de juiste beslissing was (heeft wat gems gekost) maar het ziet er wel vet uit 8)
Op TH8 sparen voor level 2 tm 5.
Talent is wel nice!
Op TH7 heb ik de BK ook gekocht. Goed inzetten en dan heb je er veel plezier van.

• Curva
Versteegrob schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:01:
Volgens mij is er nu wel plek Mathijs.

Sowieso zitten er nog twee dubbel accounts in dus die kunnen weg.
Verder zij MK en Ixio echt al heel lang. Moeten zijn niet gewoon niet worden vervangen? Heb ze al maanden niet meer gezien.

Zag net in de lijst dat meerdere mensen helemaal geen tweakers account hebben, dit was toch een eis?

Verder een nieuwe regel, af en toe chatten zou leuk zijn :) Het is maar een spelletje maar sommige mensen zie je helemaal nooit.
Een regel tot het verplichten van chatten zal er niet komen. Als mensen hun steentje bijdragen in de clanwars en gewoon doneren is er niks aan de hand. Bijvoorbeeld Stan (CoC naam), zegt erg weinig in de chat, maar ik krijg wel geregeld donaties van hem en hij valt aan tijdens de CW. Prima en houden zo! Waarom zou hij perse iets moeten zeggen in de chat?
En daarbij komt, wat is af en toe? 1, 2, 3 of 10 keer op een dag iets zeggen in de chat. Op die manier is er geen maatstaaf.

Over de tweakers accounts, ik heb er net nog 2 toegevoegd van mensen waar geen tweaker account bij stond. De overige zaten nog eerder in de clan dan ik en voor de regel werd opgesteld (denk ik?).

• Wackmack
Was niet zo serieus bedoelt Curva. Zeg alleen dat het gezelliger is. Snap goed dat lang niet iedereen er zin in heeft. Maar van sommige mensen ontvang ik nooit iets en hoor je nooit iets, dat is wel is jammer.

• Curva
Versteegrob schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:14:
Was niet zo serieus bedoelt Curva. Zeg alleen dat het gezelliger is. Snap goed dat lang niet iedereen er zin in heeft. Maar van sommige mensen ontvang ik nooit iets en hoor je nooit iets, dat is wel is jammer.
Haha, oké. Ik hoorde het wel vaker, dus reageerde er serieus op :+ Al ben ik het met je eens dat je van sommige niks hoor of zie.

Uit nieuwsgierigheid, ga je vanavond weer voor een hog aanval?

• Wackmack
Ja, heb even gekeken naar draken maar zag niks leuks. 25 en 26 zijn perfect voor hogs. Je hebt in deze twee dezelfde base maar 3 plekken voor de big boms/tesla's dus makkelijk te exploiteren. Wordt pas de 3e CW met hogs. Zolang je maar pre spells gooit moet iedere base op TH8 te hoggen zijn. Heb nu lvl 4 dus het moet iets makkelijker gaan. Alleen wat is goed goed voor de CC om mee te nemen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Versteegrob schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:02:
CLB,

Kan je vanavond zo'n attack doen :)
Uhm die troops zijn allemaal stukken hoger...
Versteegrob schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:42:
Alleen wat is goed goed voor de CC om mee te nemen?
Zoals ik eerder zei, boogjes en wat wizzies, om de CC-troops eventueel te killen en de non-defense / TH.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Famous
Versteegrob schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:42:
Ja, heb even gekeken naar draken maar zag niks leuks. 25 en 26 zijn perfect voor hogs. Je hebt in deze twee dezelfde base maar 3 plekken voor de big boms/tesla's dus makkelijk te exploiteren. Wordt pas de 3e CW met hogs. Zolang je maar pre spells gooit moet iedere base op TH8 te hoggen zijn. Heb nu lvl 4 dus het moet iets makkelijker gaan. Alleen wat is goed goed voor de CC om mee te nemen?
Net nog een TH8 neer geknalt met maar 14 hogs zonder gebruik van heroes, CC en spells :+ Ze zijn dan wel 5* maar TH8 is echt easy met hogs.

• Wackmack
Famous schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:44:
[...]

Net nog een TH8 neer geknalt met maar 14 hogs zonder gebruik van heroes, CC en spells :+ Ze zijn dan wel 5* maar TH8 is echt easy met hogs.
Wat vind je van #27 / #28 / #29 in de CW, die zijn toch aardig lastig te hoggen of zie jij wel kansen?

27 is trouwens wel goed te hoggen met ballonnen. Pak die wel als tweede als de eerste goed gaat.
CLB schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:44:
[...]

Uhm die troops zijn allemaal stukken hoger...

[...]

Zoals ik eerder zei, boogjes en wat wizzies, om de CC-troops eventueel te killen en de non-defense / TH.
Ja, ga ik dat maar doen, vooral om de CC snel te killen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wackmack op 24-09-2014 15:48 ]

• Famous
Versteegrob schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:46:
[...]

Wat vind je van #27 / #28 / #29 in de CW, die zijn toch aardig lastig te hoggen of zie jij wel kansen?

27 is trouwens wel goed te hoggen met ballonnen. Pak die wel als tweede als de eerste goed gaat.
#27, is zeer zeker te doen.
#28, eerst bij elke hoek een hog of 2 plaatsen om de Gbombs te pakken. Hier zullen denk ik wel tesla's staan dus lastig te raden of je de Gbombs wel pakt. Naast dit is het lastig om CC te luren dus met een CW zou ik hem niet hoggen.
#29, Is moeilijk te luren dus dus liever geen hogs.

• Wackmack
Famous schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:59:
[...]

#27, is zeer zeker te doen.
#28, eerst bij elke hoek een hog of 2 plaatsen om de Gbombs te pakken. Hier zullen denk ik wel tesla's staan dus lastig te raden of je de Gbombs wel pakt. Naast dit is het lastig om CC te luren dus met een CW zou ik hem niet hoggen.
#29, Is moeilijk te luren dus dus liever geen hogs.
Mee eens, hopelijk pak ik #27 in de tweede aanval.
Curva schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:47:
Zeuw, de statistieken van de weekend war. Wat een noobs waren dat zeg. Laat het voor ons een les zijn, dat we bij voorbaat nooit kansloos zijn. Erg goed dat zo goed als iedereen heeft aangevallen! :)
Ik ben in ieder geval blij met mijn war bonus :+

Zoals Rob al aangaf in het algemene CoC topic en in de chat, is het best vertoeven rond de 1100 cups.
Het zijn geen +500K loots, maar wel 250K - 400K loots die gemakkelijk te pakken zijn. Legers kosten weinig, dus je houd er netto veel aan over.

Statistieken
Vandaag bijna alle aanvallen minimaal 400K en meedere 650K gehad dus goed vertoeven hier rond de 1100 cups. Nog bedankt voor de statistieken.

• Wackmack
Leuke CW. Zij hebben 5 x TH10 en wij maar 1 TH10 echter gaat het prima. Het staat 91-59 wel hebben wij 18 aanvallen minder.

Zag dat in het Tweakers2 topic na de CW meerdere aanvallen uitgebreid worden besproken zodat het beter gaat. Ook worden goede aanvallen besproken. Wat kan bv het beste mee worden genomen in de CW en welke voegen zelden iets toe (goblins). Wanneer gebruik je je King Ability, ben van mening dat in sommige gevallen het juist goed is om het direct te gebruiken. Is dit misschien een leuk idee? Heb genoeg mooie aanvallen gezien en aanvallen die met wat betere timing zeker 3 sterren opleveren. Zal dan bij mezelf beginnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 25-09-2014 08:42 ]

• JBrennan
Goed idee!

Eerste aanval:
Ik had 3 hogs gebruikt om de CC te luren. Echter, je troops moeten kennelijk volledig binnen de range van de CC staan, anders werkt het dus niet. Ga dus niet op het randje van de range staan. Daardoor gingen mijn hogs dood. Ik heb echter slim gekeken welke gebouwen ik veilig kon pakken, daardoor toch 1 ster.

Tweede aanval:
Ik had 3 hogs gebruikt om een turret te slopen. Daarna 2 hogs om de CC te luren, die was eerst niet in range. De hogs gingen lekker alles slopen, ze werden niet direct door de hero's dood gemaakt. Heal spells gingen goed. Ook de rest van mijn troops achtergehouden totdat ze nuttig waren en veilig gebouwen konden slopen. Helaas maar 2 stars, de tijd was op. Wel op het laatst gerushed naar de TH.

• Marxje1981
  • Nu online
@Frank P, dank voor je berichtje, ik ben momenteel nog steeds in het ziekenhuis, maar kan hier af en toe een half uurtje meepikken op wifi.

Ik zal later vandaag/vanavond joinen, zal mijn tweakersnaam ingeven bij request.
Dank voor de uitnodiging! :)

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Mathijs14
Wohoo, dat betekent dus dat ik weer een plekje ga stijgen op de wachtlijst :)

• Wii4all
  • Niet online
ik heb het idee dat draken wat minder sterk zijn geworden sinds de laatste update. Normaal legde ik een doprje zo plat en nu haalde ik 1 keer net 1 ster en de andere keer 2.

Ik heb niet precies de release notes bekeken maar het viel mij gewoon op.
Kan ook net zijn dat de draken niet goed vlogen.

Volgende keer misschien toch een andere taktiek.

Burp

• king Ray
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09-2023
Is al een tijdje zo, jij pak nu ook wat sterkere dorpjes he Ro, dan ga je het automatisch zwaarder krijgen met je draakjes 2.
Ik ben hogs aan het updaten naar level 4, wil ik daar weer wat vaker mee gaan aanvallen. Alleen hogs vind ik weer lastig met die king in het midden, die ramt er zo een paar naar de klote en die reuzenbommen, met een beetje pech blazen die al je hogs weg, die bommen moeten echt een beetje normaal gaan doen.

hand in hand

• Curva
Goed idee Rob!
Mijn eerste aanval was met draken. Dit ging niet helemaal soepel, het begin verliep goed. Echter gingen de draken daarna weer naar de buitenkant. Er bleef 1 AA staan, die dus aardig veel draken killde.

Mijn 2 aanval was met 3 pekka's, giants, wizzies, wallies en wat bogen. In mijn cc had ik giants level 6, voor het eerst en dit werkte positief. Doordat ik 3 pekka's had, kon ik minder giants meenemen. Mijn rage spell had ik misschien iets te vroeg ingezet, maar daardoor kon ik wel door het midden gaan.
Normaal had ik maar 2 pekka's en wizzies in het cc, maar ik vond de samenstelling die ik nu gebruikte fijner en komen mijn troepen verder.
Vanaf volgende week is mijn pekka level 2, dus dat zal ook helpen.

Toch zag ik nog iemand aanvallen met goblins in de cw. Niet meer doen! :F

• Marxje1981
  • Nu online
Herkenbaar Ray, ik kan die hogs gebruiken tot th9, daarboven niet meer, en dan ook nog alleen op een compacte basis.

Die koning maak ik me niet zoveel zorgen om, die rent erachteraan, maar is te langzaam, de koningin is vervelender voor je hogs.

Die klerebommen, ja... agree.

Ik heb zowiezo het idee dat de dagen van hogs een beetje voorbij zijn. Zelf val ik vooral aan met een paar hogs om cc te lokke, golems en valkyries.

Daarmee pak ik meestal wel 2 sterren op een andere th10 (afhankelijk van de basis natuurlijk, helaas gaan ze ook regelmatig helemaal mis omdat de valkyries niet de basis binnengaan maar eromheen lopen.

Draken, misschien met een lava-hound erbij, lava hound doet zelf niet tot nauwelijks schade, maar trekt wel de aandacht van de air defenses.

Met draken pak ik eigenlijk altijd ook wel 2 sterren, als de air defense tenminste niet centraal staat ;)

• JBrennan
Die reuzenbommen doen veel meer schade bij hogs. Probeer ze te vermijden :p. Je kan altijd een poging wagen om te kijken waar ze liggen. Vaak of naast wiz towers of in het pad van hogs. En ik ben banger voor een sterke AQ dan een BK. Die BK is traag, als je hogs snel gebouwen slopen heb je daar niet veel last van. En gewoon veel heal spells meenemen, ik doe er 3, en 1 lightning of rage.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Mijn eerste aanval ging fout. Ik had 10 draken en een Pekka in mn CC. Plan was om met Pekka en BK links en rechts de gebouwtjes om het dorp te slopen en de draken door het midden te laten gaan. Het ging mis doordat de BK sneller dood ging dan ik had verwacht en ik de ability niet meer in kon schakelen, en de Pekka de verkeerde kant op ging bij het slopen en in de range van een tesla kwam. Gevolg: draken begonnen te veel uit te waaieren, draak op TH was al snel lizzardmeat door de AA erachter en de rest kwam niet verder dan 63% dus maar 1 ster :(

Tweede drakenaanval ging beter; draken netjes door het midden, TH gesloopt, maar werden toen door de BK afgeleid zodat de laatste AA er weer vrolijk op los kon blijven schieten. Resultaat: 2 sterren.

Volgende keer eens kijken of ik wat met ballonnen in de CC kan doen. Het liefst heb je dan wel level 6 ballonnen; het verschil met lv5 is behoorlijk groot.

Intentionally left blank

• Marxje1981
  • Nu online
Het probleem met balloons is dat ze ook eerst voor verdedigingsgebouwen gaan, de rest laten ze links liggen totdat alle verdediging gesloopt is.

Ik zie filmpjes waarin mensen met balloons en minions hele bases in puin leggen, maar mij lukt het niet. Ik heb het getracht na te doen, maar wat ik ook doe, mijn ballonnen, zelfs met rage zijn binnen enkele tientallen seconden uit de lucht geknald.

• Roodey
Een basis moet echt geschikt zijn voor balloons. Als je de AA niet kunt slopen, moet je er niet aan beginnen.
Als ik mijn leger op bouw en tussen de volgende aanval veel tijd zit train ik balloons (level 5 ivm TH8).
Heerlijke troep die, inderdaad, eerst de verdedigingsgebouwen sloop. Daarna drop ik een paar goblins die alle resources wegpakken.
Dit gaat trouwens om farmaanvallen en niet om CW aanvallen.

Balloons ontdekt dankzij Robdegekste.

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Al die verhalen die ik hierboven lees zijn volgens mij allemaal op te lossen door de lavahound. Ik ga vanmiddag beide aanvallen doen met lavahound erbij, dus we gaan het zien :) Helaas is wel bijna alles al 2* en ik heb niet de illusie dat je 3* pakt met draak/ballon/lavahound.

• Famous
Aanval één: Halfgod
Aanval twee: Halfgod

:D

• Wackmack
Wii4all schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:04:
ik heb het idee dat draken wat minder sterk zijn geworden sinds de laatste update. Normaal legde ik een doprje zo plat en nu haalde ik 1 keer net 1 ster en de andere keer 2.

Ik heb niet precies de release notes bekeken maar het viel mij gewoon op.
Kan ook net zijn dat de draken niet goed vlogen.

Volgende keer misschien toch een andere taktiek.
Totaal niet mee eens. Kwestie van weten hoe je ze moet gebruiken.

Iedereen moet is de aanval van Ruben en King Ray en Leon terug kijken.

Ruben stuurt zijn draken mooi naar het midden met rage en hierna de Ballon. De AA staat te vuren op de draken waardoor zijn ballon 6 mooi de AA kapot maken. Weet het zeker, een draak in je CC is zelden tot nooit een waarde. Die ene draak redt je niet dus voortaan kan je beter ballonnen mee nemen.

Kingray/Leon, mijn complimenten voor jullie aanval. Beide beginnen met wat draken aan de zijkant die de eerste laag vrij maken en vervolgens de rest. De rest kan alleen maar naar het midden gaan door een funnel die gemaakt is, echt heel goed gedaan. Draken moet je niet zomaar alle 11 droppen en duimen, dan is het meer geluk dan wijsheid. Zie ook dat op een sterke base dat rage beter werkt dan lightning.

Hier is een perfecte filmpje voor de drakenliefhebber YouTube: How to Dragloon at TH8
Marxje1981 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:24:
Herkenbaar Ray, ik kan die hogs gebruiken tot th9, daarboven niet meer, en dan ook nog alleen op een compacte basis.

Die koning maak ik me niet zoveel zorgen om, die rent erachteraan, maar is te langzaam, de koningin is vervelender voor je hogs.

Die klerebommen, ja... agree.

Ik heb zowiezo het idee dat de dagen van hogs een beetje voorbij zijn. Zelf val ik vooral aan met een paar hogs om cc te lokke, golems en valkyries.

Daarmee pak ik meestal wel 2 sterren op een andere th10 (afhankelijk van de basis natuurlijk, helaas gaan ze ook regelmatig helemaal mis omdat de valkyries niet de basis binnengaan maar eromheen lopen.

Draken, misschien met een lava-hound erbij, lava hound doet zelf niet tot nauwelijks schade, maar trekt wel de aandacht van de air defenses.

Met draken pak ik eigenlijk altijd ook wel 2 sterren, als de air defense tenminste niet centraal staat ;)
Ook als de AA kan je ze perfect pakken, check het filmpje hier boven. Filmpje over de hogs zie je hieronder. Zie je snel in de clan :)

Mijn twee aanvallen waren het zelfde ivm zelfde leger/base
Kon vooraf goed zien waar de bigboms lagen, hierop stuurde ik enkele hogs en waren de big boms kapot.
Eerste aanval ging helaas mis op 1%. Er stond nog een hutje aan de zijkant. Bij hutjes in de hoek moet je altijd direct 1 boogje droppen als de aanval begint. Tweede aanval wel gedaan en 3 sterren gehaald. Qua hogs doe ik altijd aan pre healing dus ik weet waar de big bom ligt en gooi van te voren een heal zodat de hogs blijven leven. Verder gebruikt ik direct de King ability omdat er geen defence meer stond en de king met zijn leger zo sneller gebouwen kapot maakt.

Farmleger, zie dat de lagere mensen meerdere keren aanvallen met enkel reuzen, barbaar/boogies/goblins, dit is prima voor een farmleger maar 3 sterren op een TH7/8 zul je zelden of nooit halen. Neem voortaan 10 a 20 wizz mee en je killt zo'n base.

Fijn dat vele mensen reageren, goed teken.

Voor de volgende CW zie ik enkele basissen die nog iets beter kunnen voor aangepast tegen de draken dus een AA omdraaien met een kluis. Nu wordt eerst de AA gepakt en dan de kluis. Op mijn base hadden ze met draken maar 1 ster behaald. Wat ik altijd doe is de AA neerzetten rondom mijn TH. Hierom alle zeven de kuizen. Als de draak een kluis aanvalt komt die ALTIJD onder schot van TWEE mijn AA. Dit is het verschil tussen winnen en verliezen.
JBrennan schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:26:
Die reuzenbommen doen veel meer schade bij hogs. Probeer ze te vermijden :p. Je kan altijd een poging wagen om te kijken waar ze liggen. Vaak of naast wiz towers of in het pad van hogs. En ik ben banger voor een sterke AQ dan een BK. Die BK is traag, als je hogs snel gebouwen slopen heb je daar niet veel last van. En gewoon veel heal spells meenemen, ik doe er 3, en 1 lightning of rage.
Perfect filmpje hoe je hogs gebruikt na de update. Zag deze CW weer een aantal mensen met hogs, heel vet. Gerben had ik de tweede keer ook mooi 3 sterren.

YouTube: How to use hog riders after the update!

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 25-09-2014 11:06 ]

• Wii4all
  • Niet online
goeie tips weer rob!

Burp

• Wackmack
Thanks, als ik te fanatiek, gewoon afremmen he, dan hou ik me een paar dagen koest :) Maar wel echt een vette clan dit, prima balans in ouwehoeren en toch mensen die serieus iedere CW willen winnen.

Nog een goede draak aanval, perfecte funneling YouTube: OneHive War #63

Dragon attack TH9, beter wordt het niet :9~ YouTube: War #65

[ Voor 46% gewijzigd door Wackmack op 25-09-2014 11:30 ]

• Renzzie
Iets wat me gisteren opviel is dat Gynnad (onze nummer 33) de nummer 45 van hun had aangevallen. Helemaal niks mis mee als je dit in de laatste uurtjes doet. Het is echter gedaan binnen 4u van de start van de cw én onze nummers 40-45 hadden nog niet allemaal 2x aangevallen. Ik neem aan dat hun ook graag een makkelijkere target houden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4radWMB.jpg

• JBrennan
Hij had gezegd dat dat zijn recommend target was.

• Mathijs14
Meteen 3 strikes :P

En nu weer even serieus.. Hoe wordt die recommended target 'berekend'?

• Famous
JBrennan schreef op donderdag 25 september 2014 @ 12:09:
Hij had gezegd dat dat zijn recommend target was.
Maar een beetje logisch nadenken kunnen we na zoveel CW's toch ook wel verwachten? Mijn recommend is vaak ook rond de 13 maar vind ik persoonlijk gewoon te laag.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:52
Renzzie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 11:55:
Iets wat me gisteren opviel is dat Gynnad (onze nummer 33) de nummer 45 van hun had aangevallen. Helemaal niks mis mee als je dit in de laatste uurtjes doet. Het is echter gedaan binnen 4u van de start van de cw én onze nummers 40-45 hadden nog niet allemaal 2x aangevallen. Ik neem aan dat hun ook graag een makkelijkere target houden.

[afbeelding]
Het was inderdaad mijn recommend target en daar ga ik meestal vanuit (meestal is het dan ook de nummer 35/40 wat mijn recommend target is)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Wackmack
Kan je beter niet vanuit gaan. Ik ben 28 en mijn target is 40 dus dat slaat nergens op. Beter max 5 plaatsen boven je, onder je maakt niet uit.

CW: 95 - 69
Wij hebben nog 25 aanvallen, zij 38 anvallen dus het ziet er goed uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Wackmack op 25-09-2014 12:47 ]

• De Koempert

De Koempert

BuYaKasha!!

Sorry hoor, maar dat is een beetje basisschool niveau "Het was mijn recommended". Dan zou de top 10 van de tegenstander nooit gepakt worden. Het spel hoeft toch niet voor je na te denken? Je begijpt toch dat er mensen zijn die mindere legers dan jij kunnen maken?

Zoals Famous al aangeeft, die recommended zijn te laag. Dat kan je zelf ook bedenken als je zelf nr 33 bent en er 45 wordt aanbevolen.

Just my 2 cents, no hard feelings :+

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
Ik heb nog 1 aanval over, maar ik kan deze niet benutten. Mijn telefoon heeft het namelijk begeven.

Ook heb ik tot half 7 colleges, en daarna afspraken dus bluestack installeren oid ga ik kwa tijd niet halen. Hopelijk begrijpen jullie het, en levert het geen strike op!

• Famous
Gingerbread schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:11:
Ik heb nog 1 aanval over, maar ik kan deze niet benutten. Mijn telefoon heeft het namelijk begeven.

Ook heb ik tot half 7 colleges, en daarna afspraken dus bluestack installeren oid ga ik kwa tijd niet halen. Hopelijk begrijpen jullie het, en levert het geen strike op!
Dat wordt het sowieso wel.
Geen mogelijkheid om je telefoon ergens op te laden? Of is die kaduuk?

• Wackmack
Famous schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:14:
[...]

Dat wordt het sowieso wel.
Geen mogelijkheid om je telefoon ergens op te laden? Of is die kaduuk?
lol maar mooi kut van telefoon zeg, laten vallen?
De Koempert schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:05:
Sorry hoor, maar dat is een beetje basisschool niveau "Het was mijn recommended". Dan zou de top 10 van de tegenstander nooit gepakt worden. Het spel hoeft toch niet voor je na te denken? Je begijpt toch dat er mensen zijn die mindere legers dan jij kunnen maken?

Zoals Famous al aangeeft, die recommended zijn te laag. Dat kan je zelf ook bedenken als je zelf nr 33 bent en er 45 wordt aanbevolen.

Just my 2 cents, no hard feelings :+
En nog geen 3 sterren halen.... maar zal denk ik niet meer gebeuren. Nu lekker rossen!

[ Voor 17% gewijzigd door Wackmack op 25-09-2014 13:32 ]

• king Ray
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09-2023
Versteegrob schreef op donderdag 25 september 2014 @ 10:52:

Kingray/Leon, mijn complimenten voor jullie aanval. Beide beginnen met wat draken aan de zijkant die de eerste laag vrij maken en vervolgens de rest.
[...]
Thanks ;)

Voorheen liet ik vaak mijn Hero's aan de zijkanten los om zo die draakjes meer naar binnen te krijgen. Na het zien van dat filmpje probeerde ik het nu met 2 draken aan de zijkant, dat ging iets beter. Ik moet iets langer wachten met mijn spreukjes, die drop ik nog wel eens te snel.

hand in hand

• webdavid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-10 16:14
Waarom is clb uit de clan?

daviddebestnl @ tweakers2 clash of clans || i5 4690 ~ gtx 750 ti

• Frank_P
Lekker mannen! Nette war, wat mooie en wat minder mooie aanvallen maar de winst is er.

Ik zal mijn eigen aanvallen ook even evalueren.

Mijn 1e aanval verkeek ik me op luren doordat de queen constant mijn lure reus molde.
Daardoor zette ik troepen in en probeerde ik meteen de cc troepen te mollen.
Dat ging nog best redelijk alleen liep alles buitenom en ik kon het stadhuis niet meer bereiken.
Daardoor 1 ster, baalde ik aardig van xD.

2e aanval iets andere army composition genomen en makkelijker target en alles verliep hier goed.
Had groepje hoggs meegenomen welke ik halverwege inzette en die een hoop def sloopte.
Mijn 2 pekka's samen met wat wizzies ruimde de basis op met nog 10 seconden over.
Lekkere 3 sterren.

@Webdavid, omdat hij het even zat is en bij een andere clan is gaan kijken wat hij wel vaker doet.
Hij staat onderaan de wachtlijst op zijn eigen verzoek.

• Wackmack
Weer gewonnen, lekker! Clb, leef je nog?

• Frank_P
Er zijn wat irritaties over bepaalde dingen in de clan.
Wat mij opvalt is dat dit vooral over 4 dingen gaat.

1) Dat sommige mensen te weinig praten/aanwezig zijn
2) Dat sommige mensen met slechte army compositions aanvallen in de war
3) Dat sommige mensen erg laag aanvallen in de war
4) Luren, spell gebruik en andere aanvaltaktieken in de war

Punt 1
Dit vind ik persoonlijk niet belangrijk, niet iedereen heeft evenveel tijd of evenveel zin om te chatten.
Dat kan je ook niet verlangen en de chat zou dan ook een gekkenhuis worden.
Sommige mensen zijn gewoon stille spelers en dragen op hun eigen manier hun steentje bij.

Punt 2
Iedereen gebruikt andere army compositions en in principe is iedereen hier vrij in.
Echter zijn we met zijn allen bezig om proberen de wars te winnen dus enige inzet en proberen je best te doen is wel van belang.
Goblins zijn bijv. compleet waardeloos in wars en deze dienen dus niet te worden gebruikt.
Ook army compositions met vooral boogjes/barbaren komen nergens.
Ik wil iedereen dus vragen om is na te denken over zijn army composition en deze bij te stellen (diegenen weten dit zelf wel). Met wars spelen we om te winnen dus maak armies om te winnen en gebruik alles wat je hebt. Indien je dit niet wil of de resources niet wil uitgeven kan je beter een andere clan zoeken.

Punt 3
Een paar mensen hebben er een handje van erg laag aan te vallen.
We hebben hoge en lage mensen en een hoop er tussen in. Als de mensen in het midden erg laag aanvallen blijft er voor de lage mensen niks meer over om aan te vallen.
Iets onder je eigen nummer aanvallen is prima, maar niet ''recommended' aan gaan vallen want dit is over het algemeen veel te laag. Gebruik een beetje common sense en kijk wat goed te doen is binnen je eigen range. Val ook niet veel te hoog aan waardoor je sterren laat liggen, de loot is uiteraard aantrekkelijk alleen is dit niet sociaal voor de rest van de clanmembers.

Punt 4
Luren gaat bij sommige mensen nog steeds fout (lees: men doet het gewoon totaal niet)
Dit is al zat vermeld op het forum en in de chat en zorgt voor ergernis bij een hoop mensen.
Vanaf nu gaan we strenger optreden tegen niet luren (geen excuses dat je dit niet weet).
Als je geen zin hebt om energie te steken in je aanvallen en hoe aan te vallen kan je beter een andere super laidback clan zoeken.

Spell gebruik is ook iets wat bij veel mensen nog niet optimaal is.
Dit is ook een stukje ervaring maar zoals men vaak vermeld dien je de spells te gooien daar waar je troepen naar toe zullen gaan zodat ze maximaal gebruik kunnen maken van de circel van de spell.
Spells gooien meteen waar je troepen spawnen heeft geen nut, net zo min als healing spells gebruiken als je reuzen nog groen zijn.

Ook zien we soms nog wel is mensen die in 5 seconden al hun troepen inzetten en dan maar afwachten hoe het verloopt met soms een spell hier en daar.
Zet je troepen slim in en evalueer tijdens je aanval hoe je je troepen in moet zetten.
Ik bewaar ook altijd troepen en zet deze in naar gelang hoe de aanval verloopt.

'Punt van Frank
We zijn een clan die een goede mix heeft tussen casual en fanatiek.
In de wars zijn we fanatiek en verwachten we 2 aanvallen en goede inzet.
Als jij de wars niet boeiend vind of niet wil proberen jezelf te verbeteren dan hoor je niet in TweakersIII thuis.
We snappen dat niet iedereen dezelfde hoeveelheid tijd heeft of evenveel energie in het spelletje wil steken. Maar als je al TH8 bent dan moeten bepaalde basis dingen toch wel bekend zijn.
Als laatste, als mensen je ingame tips geven reageer daar dan op. Niets irriteert meer dan compleet verkeerd aanvallen en de tips in de wind slaan.
We hebben te maken met een hoop verschillende persoonlijkheden, van stille mensen tot heel directe mensen en mensen die overal een mening over hebben. Iedereen is vrij om te zeggen wat hij wil maar laten we wel proberen dit op een normale toon te doen zodat het gezellig voor iedereen blijft.

Dan nog 1 dingetje.
We zien regelmatig in de chat commentaar over de leiding.
Sommigen denken dat we niks doen.
Onze leiding chat heeft ondertussen al 18 pagina's.
We bespreken een hoop en dm'en mensen ook om ze op dingen aan te spreken.
We doen een hoop maar men moet beseffen dat het moeilijk is om iedereen tevreden te houden.
Je kan niet zomaar iedereen zijn zin geven en zomaar mensen kicken om anderen aan te nemen.
We proberen iedereen eerst aan te spreken om ze een kans te geven dingen te verbeteren.
Persoonlijk denk ik dat we de boel prima onder controle hebben en dat alles redelijk tot goed verloopt zo.
Feedback hoe we dingen misschien beter kunnen doen is prima, maar probeer het constructief te houden ipv dat het 'zeuren' wordt.

Zo dat was het epistel xD.
Clash on en heb bovenal veel plezier.

• Wackmack
Wow Frank! Wat Eem super super goed stuk. Geweldige clan en leiding, dat bewijst deze reactie wel. Wil de leiding graag helpen / joinen dus als je iemand zoekt DM mij maar.

[ Voor 27% gewijzigd door Wackmack op 25-09-2014 21:03 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Famous
He, wil jij naar het algemene topic gaan?!
Jij zit niet in Tweakers3 dus jij hoort hier niet thuis!

:+

• Renzzie
Nog suggestie voor een standaard aanval leger in de war?Ik had al begrepen dat wiz eigenlijk een vereiste is. Ik had het volgende leger in gedachten: 15 reus, 4 bom, 2 healers, 20 barbaar, 33 boog, 9 wiz, King.

Draak is nog level 1 en DE troops kan ik me nog niet veroorloven.

• Famous
Renzzie schreef op donderdag 25 september 2014 @ 21:24:
Nog suggestie voor een standaard aanval leger in de war?Ik had al begrepen dat wiz eigenlijk een vereiste is. Ik had het volgende leger in gedachten: 15 reus, 4 bom, 2 healers, 20 barbaar, 33 boog, 9 wiz, King.

Draak is nog level 1 en DE troops kan ik me nog niet veroorloven.
Dit ligt natuurlijk heel erg aan de base die je wilt aanvallen.
Soms val ik zelf met hogs aan omdat de base heel compact is en er geen Giant bombs binnen in de base liggen. Andere keer zijn het ballions of zoals nu draak incl balloos.

Een standaard leger op TH8 zou ik zeggen volledig draak. Hier moet je natuurlijk wel de spell redelijk gooien.

• Renzzie
Draak is nog level 1 en heb pas 1 barrack die draken kan maken. Voorlopig nog geen optie dus. Het blijft allemaal redelijk reus gebaseerd nog.
Pagina: 1 ... 15 ... 59 Laatste