Net m'n SP3 binnen gekregen vandaag (Ci5 model), bij het installeren van m'n eigen software en downloaden van alle updates enzo moet ik zeggen dat de fan best snel aan slaat. Hij is niet luid ofzo maar m'n SP2 doet bij dezelfde load veel minder hard blazen. Het klinkt niet echt irritant gelukkig, geen gefluit zoals sommige laptops maar alleen het geluid van verplaatsende lucht. Beetje het geluid van een airco op kantoor op de achtergrond zeg maar. Dat dunne maakt toch wel een verschil aan de mogelijkheid om hitte soepel weg te werken dus.
Het verschil in beeldkwaliteit is wel schokkend, zelfs gekalibreerd met een xrite i1 display pro was de SP2 niet echt goed. Deze is zonder kalibratie al zichtbaar beter (maar nog steeds niet goed genoeg voor echt kleur-kritiek werk, daar blijft m'n 100% adobeRGB scherm toch onmisbaar bij).
Al met al denk ik dat ik met deze toch wel een hoop plezier ga hebben. Als alles klaar is eens de batterij tijd testen. 720p MKV met media player classic afspelen vanaf de NAS via wifi, scherm op 80% helderheid en koptelefoon aangesloten op 80% volume. De SP2 met dezelfde test haalde 5 uur. Voldoende voor een vlucht binnen Europa dus

Ter vergelijking (heb redelijk wat tablets

), exact hetzelfde bestand met dezelfde instellingen op een Lenovo Yoga tablet 2 pro (13" QHD android, atom cpu) haalt ook maar 5 uur op het eigen scherm en 3 uur via de projector, de Sony Tablet Z2 haalt 7 uur (10" 1920x1200, snapdragon 800) en de Lenovo Yoga tablet (8" met mediatek cpu) haalt 10 uur.
Als de SP3 hetzelfde haalt als de SP2 en de yoga tablet 13" ben ik tevreden, meer is natuurlijk altijd beter maar dat haal je alleen met super geoptimaliseerde videobestanden in exact de juiste codec en de juiste afspeelsoftware. De praktijk is toch net even wat anders met gedownloade content