Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:03
Afgelopen weekend even met de SP3 gespeeld in de Mediamarkt.
Ik mis een beetje het tablet gevoel. Pinch to zoom werkt niet in Chrome.
Werkt dit wel in IE (en alleen in IE)? Ik heb al mijn bookmarks in Chrome en wil graag Chrome blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:01:
Werkt dit wel in IE (en alleen in IE)? Ik heb al mijn bookmarks in Chrome en wil graag Chrome blijven gebruiken.
Niet zo raar dat je het tablet-gevoel mist als je het hebt over een desktop applicatie..... Dit ligt overigens aan Chrome. Het werkt namelijk wel in Firefox (en natuurlijk in IE). In het kort komt het erop neer dat Google alle touch-initiatieven van Microsoft wil dwarsbomen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ramon schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:20:
[...]

Niet zo raar dat je het tablet-gevoel mist als je het hebt over een desktop applicatie..... Dit ligt overigens aan Chrome. Het werkt namelijk wel in Firefox (en natuurlijk in IE). In het kort komt het erop neer dat Google alle touch-initiatieven van Microsoft wil dwarsbomen.
Jammer, maar dan zal ik mijn bookmarks maar moeten overzetten via de geboden hulpmiddelen.
Twijfel nog steeds heel erg tussen gamelaptop en de SP3.
:( 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:58

RayNbow

Kirika <3

Pinch to zoom werkt niet in Chrome.
Het zou iig. moeten werken in Chrome Canary?

Edit:
Net getest op m'n Surface Pro 2, Chrome 40.0.2209.0 canary ondersteunt pinch-to-zoom.

[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 04-11-2014 08:28 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
RayNbow schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:26:
[...]

Het zou iig. moeten werken in Chrome Canary?

Edit:
Net getest op m'n Surface Pro 2, Chrome 40.0.2209.0 canary ondersteunt pinch-to-zoom.
Thanks RayNbow!

Met de Surface 2 gebruikte ik de Surface vooral op de tafel en stoelleuning.
Gebruiken jullie de SP3 vaak op de bank zonder TypeCover? Of is de SP3 hier te groot voor?

In de Mediamarkt ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik een 8" tablet te klein vind om een filmpje op te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:27
Roodey schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:52:
[...]

In de Mediamarkt ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik een 8" tablet te klein vind om een filmpje op te kijken.
Ik gebruik de SP3 in combinatie met een Avantree APT-X Bluetooth dongle en de Logitech UE9000 veel voor film wanneer ik op reis ben en in mijn hotelkamer zit ... Perfecte combi :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Roodey schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 08:52:
[...]
Gebruiken jullie de SP3 vaak op de bank zonder TypeCover? Of is de SP3 hier te groot voor?
Ik gebruik de SP3 inderdaad in de trein en op de bank zonder TypeCover. Voor in je hand is het net iets te zwaar. Maar half op schoot of tegen het uitklaptafeltje in de trein werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Pinch to zoom werkt bij mij gewoon in Chrome, zowel in versie 38 als 39. Zowel desktop als tabletmode. En voor zover ik weet al een jaar of twee sinds ik met windows 8 werk.
Als dat in de Mediamarkt niet werkte heeft vast iemand iets raars uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:35
Heb mijn Surface Pro 3 drie weken geleden opgestuurd omdat het donkere metalen randje onderaan de kickstand aan een hoekje losliet. Deze zit gelijmd, maar hoort zeker niet los te gaan.
Ben hem inmiddels al veel te lang kwijt, en ze claimen een reparatie achterstand te hebben, en vertraging te hebben. Ze hebben de case nu intern geëscaleerd maar ik heb nog steeds mijn Surface Pro 3 niet terug. Andere mensen die ook problemen hebben met reparatie/garantie? Of het eventueel hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 19:38
Iemand ervaring met screenprotectors? Ik heb er nu een waar ik niet helemaal tevreden over ben. Zijn er hier toevallig mensen met de iLLumiShield - Microsoft Surface Pro 3 Screen Protector ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Ik ben er over uit. Ik ga een SP3 aanschaffen.
Nu alleen nog analyseren welke variant.
Alle opties zijn open:
i3 64GB (699 incl. btw, alleen open geweest)
i5 128GB (869 incl. btw, alleen open geweest)
i5 256GB (+- 1300 incl. btw, nieuw)

Ik vind de sprong van 128GB naar 256GB wel heel groot.
Is het de verdubbeling in opslag en RAM waard?

Wat ga ik er mee doen?
RDP, Office, films kijken, lichte games spellen. Op YouTube gezien dat zelfs de nieuwe Call of Duty op lage settings draait op de SP3 i3 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:13
Ik ga denk ik een i5 128GB kopen, 917 euro met edu korting in de microsoft store. Het verschil van i3 naar i5 vind ik nog de moeite waard qua extra performance. Qua storage hoop ik dat micro sd kaarten voldoende uitkomst bieden voor de bulk data aan films en mp3, daar kun je toch fors besparen op die 128 gig verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Het is niet die 128 gig wat belangrijk is. Maar de 8GB ram.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ik heb een i5 4 GB Ram en heb continu Visual Studio Express 2013 for Windows open staan, Visual Studio Express 2013 for Web, SQL Server 2014 Management Studio, diverse Internet Explorer vensters en vaak Google Earth. Dit allemaal tegelijk. Alles draait super soepel ondanks dat er zoveel openstaat. Met Visual Studio Express 2013 for Windows heb ik tegelijk de Windows Phone simulator draaien. Ook de simulator draait meestal vloeiend, soms een korte tijd haperingen. Ik denk dat dat komt omdat hij die soms naar het virtuele geheugen verplaatst en als ik die dan weer ga gebruiken heb ik korte tijd haperingen.

Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat als ik alle bovenstaande programma's open, dat ik Google Earth en Visual Studio Express 2013 for Web pas open nadat ik de Windows Phone emulator heb opgestart anders begint die te klagen over te weinig geheugen. Maar eenmaal opgestart dus bijna geen problemen...

Al met al had 8 GB beter geweest, maar dat rechtvaardigt bij mij niet de veel hogere prijs.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Zelfs met 1GB RAM kan Windows 8 goed draaien (zie die goedkope Chinese dingen). Zou me er geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Wat is jullie ervaring met de kinderziektes? Op surfacforums lees ik toch veel over loslatende verf, gele band op het scherm aan de linkerzijde en scaling issues. Zijn die lui aan het nitpicken of zijn er toch zaken waar je je flink aan gaat ergeren? Ik moet trouwens zeggen dat dde surface steeds vergeleken wordt met de ipad/mac, maar de kleine irritaties daar beginnen ook toe te nemen; ipad raak ik al niet meer aan en yosemite begint ook wat scheurtjes te vertonen qua vlekkeloze gebruikerservaring. Ik hoop juist dat ik met een surface tablet wel weer meer mobiel ga doen omdat ik alles in de hand heb tot op filesystem niveau, en een goed pen interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
@CopyCatz:

Je hebt het over surface forums en over de sufrace. Bedoel je wel specifiek de Surface Pro 3?

Ikzelf heb geen last van wat dan ook. Mijn grootste gebruik is thuis als hoofd pc in een dockingstation met een extern scherm, dus veel mobiel gebruik heb ik (nog) niet.

Scaling heb ik ook geen problemen mee, ik heb 125% als scalingfactor...

[ Voor 3% gewijzigd door Swerfer op 07-11-2014 12:02 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
kevinl schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:02:
Het is niet die 128 gig wat belangrijk is. Maar de 8GB ram.
Daarom som ik ook op wat ik met de SP3 wil gaan doen.
Wat ik overal een beetje lees ben je met 8GB ram meer futureproof. Inkopertje uiteraard.
Echter in mijn geval scheelt het €430 tussen i5 4GB en i5 8GB ram (en verdubbeling opslag).
Dat vind ik teveel geld. Mijn huidige laptop heeft 4GB ram en het geheugen is nog nooit vol gelopen.
Mijn laptop houd ik er ook naast voor het gamen met iets betere graphics.

Je kunt blijkbaar games installeren op een externe harde schijf.
Deze loskoppelen als je weggaat en als je thuis bent weer aankoppelen waarna je verder kunt spelen.
Zijn hier mensen die dit zo doen? Of installeren op microSD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Roodey schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 14:18:
[...]

Daarom som ik ook op wat ik met de SP3 wil gaan doen.
Voor dat gebruik lijkt 4GB me voor nu genoeg. Zeker als je het niet veel zaken tegelijk hebt open staan.
Op mijn werk is 4GB net genoeg, maar daar heb ik vaak veel tegelijk open staan en is de browser bijna het grootste probleem.

Op mijn Surface kom ik maar heel soms boven de 4GB uit. Maar dat is niet met het gebruik wat jij schetst (Lightroom icm Microsoft ICE).
Overigens heb ik de Surface eigenlijk bijna alleen nog maar mobiel gebruikt. Ik heb er nog niet mee achter een bureau gezeten. Voor korte perioden goed te doen, maar langer dan 3 uur wordt zoiets toch zwaar. Vind het ideaal voor in de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
NIMIC schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 17:56:
[...]

Voor dat gebruik lijkt 4GB me voor nu genoeg. Zeker als je het niet veel zaken tegelijk hebt open staan.
Op mijn werk is 4GB net genoeg, maar daar heb ik vaak veel tegelijk open staan en is de browser bijna het grootste probleem.

Op mijn Surface kom ik maar heel soms boven de 4GB uit. Maar dat is niet met het gebruik wat jij schetst (Lightroom icm Microsoft ICE).
Overigens heb ik de Surface eigenlijk bijna alleen nog maar mobiel gebruikt. Ik heb er nog niet mee achter een bureau gezeten. Voor korte perioden goed te doen, maar langer dan 3 uur wordt zoiets toch zwaar. Vind het ideaal voor in de trein.
Dank voor je uitgebreide reactie.

Zelf reis ik voor mijn werk nooit met het openbaar vervoer. Voor mijn werk krijg ik een laptop die daarvoor gebruikt zal worden. Deze gaat mee als ik op locatie werk. Om daarnaast tijdens mijn werk ook nog een Surface mee te nemen zie ik mijzelf niet doen.
De Surface zal dus voornamelijk thuis gebruikt worden.
Daar ik veel gebruik maak van OneNote zie ik mezelf de Surface veel gebruiken waarbij de pen dient om aantekeningen te maken op PDFjes in OneNote.

De Surface gaat dus puur dienen als vervanger van onze huidige laptop die nu nog beneden op een stoelleuning staat (2 grote stoelen naast elkaar).
Onze huidige laptop is echt aan vervanging toe. Zonder netstroom gaat de laptop max 1 uur mee.
Hierbij moet ik wel opmerken dat de laptop altijd aan het netstroom zit.

De SP3 wil ik gebruiken op die stoel. En op de bank. En aan de eettafel. En in bed.
Onze laptop heb ik in 3 jaar tijd slechts 1x in bed gebruikt.
Puur omdat de SP3 zo compact is zie ik mezelf dat zeker doen.
De laptop zal alleen gebruikt worden als er hevig wordt gegamed (zelden).
Lichte games draaien wel op de SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Iemand ervaring met de ethernetkabel via usb?
Via usb hub ivm muis, verliest deze dan snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
Roodey schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:42:
Iemand ervaring met de ethernetkabel via usb?
Via usb hub ivm muis, verliest deze dan snelheid?
Ik heb deze gekocht: http://www.amazon.de/gp/p...oh_aui_detailpage_o02_s00

Haalt volle snelheid op gigabit ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Jij bent een grote held! Dit lost meteen probleem van 1 usb poort op.
Ik kijk eerst even aan hoe gamen gaat op wifi, als dat brak blijkt te zijn ga ik deze aanschaffen.

PS: Sinds gisteren in het bezit van de i5/128GB.
Heerlijk apparaat, toch wel paar schoonheidsfoutjes in de software (OneDrive sync, toetsenbord die te voorschijn komt bij een aangesloten TypeCover).
Qua snelheid heerlijk.
Al met al zit Windows 8 echt goed in elkaar. Ik heb het al een tijdje op mijn laptop, dus was niet nieuw voor me. Maar met de Surface zit het toch stukken beter in elkaar.
Ik weet niet hoe ik er over een tijdje in sta, maar op dit moment mag de bureaublad omgeving wel weg.
Vind het echt 2 verschillende omgevingen. Nu nog optimalisatie van software voor touchscreens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hoe zijn jullie ervaringen met het dock? Ik lees hier wat ervaringen en volgens mij overwegend positief?
Vrouwlief schaft binnenkort een SP3 aan met alle tierelantijnen erbij en gaat de SP3 ook gebruiken als desktopreplacement. Ze werkt veel met Adobe CC en CAd achtige applicaties. volgens mij moet de i7 variant hier voldoende krachtig voor zijn.

Wat zijn jullie ervaringen op dat gebied?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Prima apparaat de dock. Het enige wat beter had gekund is de hoek. Omdat je vrij dicht op het scherm zit van de SP3 in de dock, is de hoek, voor mij althans, te klein. Hij had een aantal graden meer naar achter mogen staan. Maar omdat het mijn secundaire scherm is als hij in de dock zit, stoor ik mij er niet teveel aan...

[ Voor 18% gewijzigd door Swerfer op 10-11-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Laatst online: 07-07 11:11
Zijn er eigenlijk al micro SD kaartjes te krijgen van 256 gig en kan de SP3 daar mee om gaan.

Had al wel gegoogeld, maar dan kom je op vage sites in hele verre landen uit. Haha

Zat de denken om iTunes op de SP3 te installeren en dan de muziek op de micro SD.
Zou het dan ook zo zijn dat net als YouTube, dat iTunes stopt op het moment dat de SP3 in de slaap stand gaat na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Stanevo6 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:56:
Zou het dan ook zo zijn dat net als YouTube, dat iTunes stopt op het moment dat de SP3 in de slaap stand gaat na verloop van tijd?
In de slaapstand gaat vrijwel alles uit. Alleen het geheugen wordt zeer zuinig nog van energie voorzien en er wordt bewaakt dat hij weer een keer uit slaapstand wordt geroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nee, 128GB is dit moment de maximale grootte. Als er grotere komen kan ieder apparaat er mee overweg. De controller zit in de kaart heb ik mij wijs laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Laatst online: 07-07 11:11
Dan is het dus noodzakelijk de slaap stand uit te stellen. Heb dat nooit getest eigenlijk wat dat voor de batt duur gaat inhouden.

Mijn SP3 gaat met de standaard energie instellingen gemakkelijk 2 dagen mee
(internet, mail, filmpje kijken enz). Ben daar zeer content over

Dus ben benieuwd met permanent "aan" hoelang de batt dan mee gaat. :)

Mooier zou het zijn als met een update er een instelling zou komen dat je kunt kiezen welke apps/programma's wel op de achtergrond zouden moeten blijven draaien. Of praat ik nu poep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Stanevo6 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 19:02:
Dan is het dus noodzakelijk de slaap stand uit te stellen. Heb dat nooit getest eigenlijk wat dat voor de batt duur gaat inhouden.

Mijn SP3 gaat met de standaard energie instellingen gemakkelijk 2 dagen mee
(internet, mail, filmpje kijken enz). Ben daar zeer content over

Dus ben benieuwd met permanent "aan" hoelang de batt dan mee gaat. :)

Mooier zou het zijn als met een update er een instelling zou komen dat je kunt kiezen welke apps/programma's wel op de achtergrond zouden moeten blijven draaien. Of praat ik nu poep
Je kan het scherm laten dimmen na bijvoorbeeld 10 minuten. Dat scheelt al veel energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Wifi issue (wegvallend, traag en 'Beperkt')

Sinds zondag dus de SP3. Echter wifi zuigt kneiterhard. Ik heb gelezen over updates etc.
Mijn SP3 geeft aan dat alles up to date is.
Het komt er dus op neer dat ik als ik de SP3 uit slaapstand haal wifi aan en uit moet zetten.....
Dit is grote kolder. Dit hoeft ik op mijn W8.1 laptop ook niet.... Zelfde geldt voor Android phone en tablet.
Er zijn een paar mogelijkheden die ik kan testen volgens diverse blogs. Die zal ik vanavond langs lopen.

Ik probeer vanavond een en ander te reproduceren, anders baal ik als een stekker.
Kun je hierom de SP3 retourneren? Dit vind ik niet werkbaar.
Meer mensen die dit probleem hebben gehad en wel opgelost gekregen?

[ Voor 13% gewijzigd door Roodey op 12-11-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ken het issue niet op de Surface, maar mijn Asus UX31A (Win 8 pro, niet 8.1) heeft dezelfde problemen. Meestal moet ik het toestel volledig opnieuw opstarten om weer verbinding te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 10:44

GerkeP

Vragen mag altijd........

Dat probleem is opgelost met de firmware update van 24 oktober.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
GerkeP schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:26:
Dat probleem is opgelost met de firmware update van 24 oktober.
Zoals ik al aan geef staat bij Windows Update dat alle updates zijn geïnstalleerd.
Dus in mijn geval is het niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Die problemen met WiFi problemen blijven maar een raar iets. Ik zelf heb er totaal geen last van en ook nog nooit gehad met mijn SP3 maar een vriend van mij hoor ik ook alleen maar klagen. Zelfs als we op hetzelfde accesspoint zitten heeft hij vaak problemen en ik helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Roodey schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:36:
[...]

Zoals ik al aan geef staat bij Windows Update dat alle updates zijn geïnstalleerd.
Dus in mijn geval is het niet opgelost.
En die update staat tussen je history? En is ook daadwerkelijk gelukt?
Anders firmwarepack ff downloaden en handmatig installeren ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
GerkeP schreef op woensdag 12 november 2014 @ 09:49:
[...]

En die update staat tussen je history? En is ook daadwerkelijk gelukt?
Anders firmwarepack ff downloaden en handmatig installeren ;)
Zit op mijn werk. Zal vanavond ff kijken naar de history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Heb quaa wifi nu nergens meer last van. Ook niet nadat ik de sp3 uit slaapstand haal. Zowel thuis niet als op het werk niet. Sinds de laatste update ondervind ik eigenlijk geen problemen meer. Was het probleem niet dat wifi en bt elkaar in de weg zaten ? Dat is nu iig niet meer het geval aangezien ik elke dag mijn Microsoft wedge muis via bt aan mijn sp3 heb hangen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

PaT schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:06:
Hoe zijn jullie ervaringen met het dock? Ik lees hier wat ervaringen en volgens mij overwegend positief?
Vrouwlief schaft binnenkort een SP3 aan met alle tierelantijnen erbij en gaat de SP3 ook gebruiken als desktopreplacement. Ze werkt veel met Adobe CC en CAd achtige applicaties. volgens mij moet de i7 variant hier voldoende krachtig voor zijn.

Wat zijn jullie ervaringen op dat gebied?
Ik gebruik het dock in combinatie met een extern scherm en een los, groot, toetsenbord. Bevalt prima en nog geen moment spijt gehad van de aanschaf van de SP3. Het vervangt volledig mijn desktop pc.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Inzake wifi issues vanavond de volgende zaken gedaan:
- gecontroleerd of windows update van oktober succesvol is geinstalleerd en dat was het
- wifi via apparaatbeheer>netwerkadapters>marvell uitgeschakeld en ingeschakeld, hielp niet
- stuurprogramma bijwerken via internet hielp niet
- stuurprogramma bijwerken via computer (dus firmware handmatig installeren) schijnt tot nu toe te helpen!

Mocht dit na verloop van tijd toch niet zo blijken te zijn ga ik er mee terug. Vanavond geprobeerd de multiplayer te spelen van Black Ops 2 en telkens connection interupted. Dat schiet niet op bij multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Toevallig wifi van een Fritzbox?

GerkeP

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 21:36
Roodey,

Mocht je Hyper-V hebben geinstalleerd; test eens met dat ge-deinstalleerd.

• Gerwin90
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 11:42
Helpt deze post? ik had last van trage wifi na een firmware update.

http://www.reddit.com/r/S...urface_3_wifi_card_stops/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Zo, net mijn i5 128 gig besteld met onderwijskorting in de microsoft store. 5-7 werkdagen, hopelijk kan het sneller ;) Kreeg 50% korting op een snupped hoes, maar dat blijkt gewoon een generieke link te zijn (https://www.snupped.com/microsoft_surface). Maar even een eve online hoes knutselen want dit wordt mijn mobiele eve device ;). Zit te dubben of ik een tempered glass protector moet gaan halen, is dat te doen? Ik zag dat ze binnen de rand van het apparaat vallen, haal je dan je vingers open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 07:41
Hi Allen,

Ik zit in een dubio tussen het aanschaffen van een SP2 (8gb versie) of SP3 (i5-4gb versie).

Ik ga het voornamelijk gebruiken voor het browsen, OneNote, Office en inspiratie opdoen voor het schrijven van screenplays.

De SP2 8 gb kost mij 680,-
De SP3 i5-4gb kost mij circa 770,-

Wat is jullie advies? gaan voor de SP2 of voor de SP3?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik heb de SP2 en SP3 in de winkel vergeleken, het 2:3 formaat van de SP3 is zeer aan te raden als je office/schrijfwerk gaat doen. Voor portrait lezen/werken is de SP2 te smal, de SP3 geeft echt een A4 gevoel. Ik kan me voorstellen dat voor iemand die er primair films mee kijkt het SP2 formaat goed werkt, maar als je er productief mee wilt zijn neem een SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 19:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CopyCatz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:52:
Ik heb de SP2 en SP3 in de winkel vergeleken, het 2:3 formaat van de SP3 is zeer aan te raden als je office/schrijfwerk gaat doen. Voor portrait lezen/werken is de SP2 te smal, de SP3 geeft echt een A4 gevoel. Ik kan me voorstellen dat voor iemand die er primair films mee kijkt het SP2 formaat goed werkt, maar als je er productief mee wilt zijn neem een SP3.
Helemaal met CopyCatz eens.

Ik heb beide modellen, de SP3 is voor surfen en Office gebruik veel beter, de SP2 is wel prima te gebruiken met externe monitor. Ook is de SP3 een stuk lichter en flexibeler dan de SP2, maar als je altijd aan je buro zit maakt dat natuurlijk niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaySparda
  • Laatst online: 16-09 07:41
Dank jullie wel voor jullie snelle reactie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
Voor de liefhebbers, een alternatieve dock: linkje bij de buren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik zou dat geen dock noemen. Een dock is in mijn ogen nog altijd een device waar je je SP3 snoerloos aankoppelt en niet een los kastje die je met kabels moet verbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 27-07 19:38
Zucht... Inmiddels zowel m'n Surface vervangen vanwege een hitteprobleem als het toetsenbord, omdat de rand loslaat... (nou ja, ik ga t toetsenbord deze week opsturen). Uitstekende service en daarover niks te klagen, maar wel vervelend dat ik €1400 aan dat apparaat heb uitgegeven en dat het inmiddels al volledig vervangen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samka
  • Laatst online: 23-07 15:01
Ben nu enkele dagen in het bezit van zo'n ding. Mooi apparaat! Even wennen aan de merkwaardige combinatie van pc (programma's) en tablet (apps). Zo kostte het wel wat tijd om er achter te komen dat je vooral niet met de dropbox app moet werken, maar dropbox via de browser moet installeren.
De enige tegenvaller (voorlopig): de muziekkwaliteit is matig. Ik luisterde spotify met koptelefoon op de Surface en op mijn telefoon (S4) en dat laatste klonk veel beter. Weet iemand of er een betere player is die dat verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Dit is misschien een Windows gerelateerde vraag maar hoe komt het eigenlijk dat de maximale prestaties pas worden gebruikt als de accu helemaal vol zit?

Heb mijn surface nu op hoge prestaties staan maar de accu is bijna leeg, de surface zit aan de lader en wordt opgeladen, als ik nu een spelletje opstart wat de surface goed aankan hapert deze totdat de accu helemaal is opgeladen daarna loopt het weer helemaal soepel, is er ergens een instelling te vinden waarbij de prestaties meteen optimaal zijn zodra de stekker aangesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
schumi1986 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 23:37:
Dit is misschien een Windows gerelateerde vraag maar hoe komt het eigenlijk dat de maximale prestaties pas worden gebruikt als de accu helemaal vol zit?

Heb mijn surface nu op hoge prestaties staan maar de accu is bijna leeg, de surface zit aan de lader en wordt opgeladen, als ik nu een spelletje opstart wat de surface goed aankan hapert deze totdat de accu helemaal is opgeladen daarna loopt het weer helemaal soepel, is er ergens een instelling te vinden waarbij de prestaties meteen optimaal zijn zodra de stekker aangesloten is?
Dat heeft te maken met het feit dat een batterij die opgeladen wordt ook warmte genereert. Die warmte opgeteld bij de warmte die een processor genereert maakt dat met name de i7 en in iets mindere mate de i5 dan extra gaan throttlen ... pas gamen wanner de batterij opgeladen is of extra ventilator op de SP3 richten :-)

Interessante uitleg kun je hieronder vinden:

http://tabtec.com/windows...performance-battery-life/

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samka schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 19:50:
Ben nu enkele dagen in het bezit van zo'n ding. Mooi apparaat! Even wennen aan de merkwaardige combinatie van pc (programma's) en tablet (apps). Zo kostte het wel wat tijd om er achter te komen dat je vooral niet met de dropbox app moet werken, maar dropbox via de browser moet installeren.
De enige tegenvaller (voorlopig): de muziekkwaliteit is matig. Ik luisterde spotify met koptelefoon op de Surface en op mijn telefoon (S4) en dat laatste klonk veel beter. Weet iemand of er een betere player is die dat verhelpt?
De muziekkwaliteit is opzich hetzelfde als in alle ultrabooks (zelfde geluidskaart) dus echt matig kan die ook weer niet zijn ;) waarschijnlijk is er op je telefoon een software equalizer actief met instellingen die jij beter vind klinken, die je op zich ook wel op de SP3 kan aanzetten in de audio-settings, kwestie van experimenteren wat je het fijnst vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Wanneer je deze drivers installeert komt er een Dolby Digital Plus applicatie bij die je kunt gebruiken om verdere verfijning aan te brengen in je geluidsweergave ..

http://www.station-driver...2.7x-(7365)-WHQL-+-Dolby/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CopyCatz schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:52:
En toch is het beeld bij films op de SP3 ook groter ondanks de zwarte balken, dus ook voor films is een SP3 handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
wiz schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:12:
[...]

Wanneer je deze drivers installeert komt er een Dolby Digital Plus applicatie bij die je kunt gebruiken om verdere verfijning aan te brengen in je geluidsweergave ..

Top! Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
wiz schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:50:
[...]

Dat heeft te maken met het feit dat een batterij die opgeladen wordt ook warmte genereert. Die warmte opgeteld bij de warmte die een processor genereert maakt dat met name de i7 en in iets mindere mate de i5 dan extra gaan throttlen ... pas gamen wanner de batterij opgeladen is of extra ventilator op de SP3 richten :-)

Interessante uitleg kun je hieronder vinden:

Klinkt wel logisch alleen precies hetzelfde had ik met mijn macbook pro 2.8 core 2 duo waar ook Windows op draaide,hoe zou je dit kunnen verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
schumi1986 schreef op zondag 16 november 2014 @ 23:37:
[...]

Klinkt wel logisch alleen precies hetzelfde had ik met mijn macbook pro 2.8 core 2 duo waar ook Windows op draaide,hoe zou je dit kunnen verklaren?
Zelfde reden. Ook op een MBP is warmtebeheer niet bepaald Windows sterkste punt. Ik had hetzelfde fenomeen ook op mijn MBP. Alleen is het hier bovendien deels ook nog eens te wijten aan de manier waarop Apple zijn hardware proprietary aanstuurt. Windows kan op een MBP niet eens de fans fatsoenlijk controleren, daar moet je dan eerst Lubos fancontrol voor installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Nu online
wiz schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:36:
[...]

Zelfde reden. Ook op een MBP is warmtebeheer niet bepaald Windows sterkste punt. Ik had hetzelfde fenomeen ook op mijn MBP. Alleen is het hier bovendien deels ook nog eens te wijten aan de manier waarop Apple zijn hardware proprietary aanstuurt. Windows kan op een MBP niet eens de fans fatsoenlijk controleren, daar moet je dan eerst Lubos fancontrol voor installeren.
Bedankt voor de uitleg! Weer een beetje wijzer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Vraagje aan degene met een i7 SP3. Hoeveel last heb je van het geluid van de fan bij zware belasting? Ik hoor dat die best wat herrie wil maken, zeker als hij in het dock staat. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik heb wat Youtube filmpjes gevonden, maar daar vind ik het wel meevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Net m'n SP3 binnen gekregen vandaag (Ci5 model), bij het installeren van m'n eigen software en downloaden van alle updates enzo moet ik zeggen dat de fan best snel aan slaat. Hij is niet luid ofzo maar m'n SP2 doet bij dezelfde load veel minder hard blazen. Het klinkt niet echt irritant gelukkig, geen gefluit zoals sommige laptops maar alleen het geluid van verplaatsende lucht. Beetje het geluid van een airco op kantoor op de achtergrond zeg maar. Dat dunne maakt toch wel een verschil aan de mogelijkheid om hitte soepel weg te werken dus.

Het verschil in beeldkwaliteit is wel schokkend, zelfs gekalibreerd met een xrite i1 display pro was de SP2 niet echt goed. Deze is zonder kalibratie al zichtbaar beter (maar nog steeds niet goed genoeg voor echt kleur-kritiek werk, daar blijft m'n 100% adobeRGB scherm toch onmisbaar bij).

Al met al denk ik dat ik met deze toch wel een hoop plezier ga hebben. Als alles klaar is eens de batterij tijd testen. 720p MKV met media player classic afspelen vanaf de NAS via wifi, scherm op 80% helderheid en koptelefoon aangesloten op 80% volume. De SP2 met dezelfde test haalde 5 uur. Voldoende voor een vlucht binnen Europa dus :P Ter vergelijking (heb redelijk wat tablets :P), exact hetzelfde bestand met dezelfde instellingen op een Lenovo Yoga tablet 2 pro (13" QHD android, atom cpu) haalt ook maar 5 uur op het eigen scherm en 3 uur via de projector, de Sony Tablet Z2 haalt 7 uur (10" 1920x1200, snapdragon 800) en de Lenovo Yoga tablet (8" met mediatek cpu) haalt 10 uur.

Als de SP3 hetzelfde haalt als de SP2 en de yoga tablet 13" ben ik tevreden, meer is natuurlijk altijd beter maar dat haal je alleen met super geoptimaliseerde videobestanden in exact de juiste codec en de juiste afspeelsoftware. De praktijk is toch net even wat anders met gedownloade content ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Interessant, ik ben zelf ook niet echt onder de indruk van het geluid. Kan je aangeven wat jij precies bedoeld met matige geluidskwaliteit?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
wiz schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:12:
[...]

Is dit gewoon een driver update of een echte aanvulling?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Enki schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 08:20:
[...]

Is dit gewoon een driver update of een echte aanvulling?
Beide, een driver update waar ook meteen de Dolby Digital plus console wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
En er komen weer Surface Pro 3 updates aan ergens in de komende dagen, naar het schijnt zelfs morgen :-)

Surface Pro UEFI update (v3.11.350.0)
•Resolves scenarios where the device will boot to a black screen if McAfee Defense Encryption 7.1.1 is installed.
•Optimizes the FWPOST time to 3.7 seconds with the fast boot enabled.
•Prevents situations where system clock loses time when battery falls below 3%.

Surface Home Button driver update (v2.0.1174.0)
•Along with the pen update below, this helps prevent scenarios where device may accidentally wake up from sleep while being stored or carried.

Surface Pen Settings driver update (v2.5.14.0)
•Along with the home button driver update above, this helps to prevent scenarios where the device may accidentally wake up from sleep while being stored or carried.

Wireless Network Controller and Bluetooth driver update (v15.68.3066.135)
•Enables better throughput after waking from sleep and connecting to an 802.11AC network.
•Ensures Infra scan list is not empty while connected to a wireless display adapter.
•Resolves an issue connecting to Cisco 1242 access points.
•Ensures device reconnects properly to a hidden SSID using a 5Ghz DFS channel after waking from sleep.
•Adds customer-requested functionality to prefer 5Ghz connections when both a 2.4ghz and 5ghz connection are present with the same SSID.

~ The Surface Team

http://blogs.technet.com/...es-for-surface-pro-3.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Gisterenochtend zo'n 30 recente updates geïnstalleerd en prompt deed Google Chrome het niet meer: Chrome gaf aan dat het netwerk gewijzigd was en bleef hangen bij het vaststellen van de proxysettings. IE draaide wel als een zonnetje. Na lang zoeken (en zelfs een herinstallatie van Chrome) ontdekte ik dat in IE bij de LAN-settings de optie "Automatically Detect Settings" ineens weer stond aangevinkt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

PaT schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:11:
Vraagje aan degene met een i7 SP3. Hoeveel last heb je van het geluid van de fan bij zware belasting? Ik hoor dat die best wat herrie wil maken, zeker als hij in het dock staat. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Ik heb wat Youtube filmpjes gevonden, maar daar vind ik het wel meevallen eigenlijk.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
PaT schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:11:

Ik vind het prima meevallen. Oo een gegeven moment gaat de fan wel blazen, maar niet meer dan te verwachten is. Niet echt meer dan bijvoorbeeld mijn Lenovo X1 carbon i7 Ultrabook. Wel iets luidruchtiger dan mijn SP2 i5 destijds maar heel acceptabel.

[ Voor 5% gewijzigd door wiz op 19-11-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tnx voor de terugkoppeling. De SP3 gaat deze week besteld worden. Ik ben heel benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik heb gisteren mijn i5/128 binnen gekregen. Van de ventilator krijg je de eerste paar uur wel een goede indruk, want hij doet niks anders dan updates downloaden en installeren, naast alle spullen die je zelf installeert :). Het is een zacht suizen, je hoort het wel maar het is niet irritant. Na alle updates kwam de tablet tot rust, ik hoor het nu alleen nog tijdens kopieer-acties en gaming.
Qua bouw en specs is het een super ding, maar volgens mij wel echt voor de tweaker. Een echte tablet beleving is er niet, ik zit heel vaak in mijn hoofd te switchen tussen old school windows en tablet, vooral omdat ik alle gestures niet ken (en dan maar alt tab pak omdat het keyboard er toch aan hangt). Toch is het wel fijn dat je gewoon zelf een explorer kan induiken. Free space gaat hard achteruit, out of the box nog iets van 92 gig, na alle updates zit je al snel aan 80, en met visual studio 2013, eve online en wat app store spul ga ik hard richting de 50. Ik heb er een UAG cover omheen zitten waardoor de usb poort nu een stuk dieper ligt, dus misschien doe ik er naast de 32 gig sd kaart nog een low profile usb stick in. Toetsenbord oogt erg chique maar wordt heel snel vuil door de gebruikte stof in combinatie met de kleur. Ik heb donkerblauw, zwart zal wel helemaal erg zijn.
Voor de rest erg tevreden hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
CopyCatz schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:22:
Ik heb gisteren mijn i5/128 binnen gekregen. Van de ventilator krijg je de eerste paar uur wel een goede indruk, want hij doet niks anders dan updates downloaden en installeren, naast alle spullen die je zelf installeert :). Het is een zacht suizen, je hoort het wel maar het is niet irritant. Na alle updates kwam de tablet tot rust, ik hoor het nu alleen nog tijdens kopieer-acties en gaming.
Qua bouw en specs is het een super ding, maar volgens mij wel echt voor de tweaker. Een echte tablet beleving is er niet, ik zit heel vaak in mijn hoofd te switchen tussen old school windows en tablet, vooral omdat ik alle gestures niet ken (en dan maar alt tab pak omdat het keyboard er toch aan hangt). Toch is het wel fijn dat je gewoon zelf een explorer kan induiken. Free space gaat hard achteruit, out of the box nog iets van 92 gig, na alle updates zit je al snel aan 80, en met visual studio 2013, eve online en wat app store spul ga ik hard richting de 50. Ik heb er een UAG cover omheen zitten waardoor de usb poort nu een stuk dieper ligt, dus misschien doe ik er naast de 32 gig sd kaart nog een low profile usb stick in. Toetsenbord oogt erg chique maar wordt heel snel vuil door de gebruikte stof in combinatie met de kleur. Ik heb donkerblauw, zwart zal wel helemaal erg zijn.
Voor de rest erg tevreden hoor ;)
Out of the box had ik 113GB beschikbaar.
Ik had na installatie Office, AVG, Steam en Chrome nog 95GB over.
Een 64GB high speed microSD kaartje is onderweg, om daar in ieder geval mijn films/series te stallen.

Ik heb een zwart toetsenbord en inderdaad die is helemaal erg qua fingerprints op de toetsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Dat lijkt me sterk, de disk is 113 gig totaal (er zitten een paar hidden recovery partities op). Windows stond er al op, iets van 15 gig geloof ik. Ik ga sowieso eens kijken wat er op te ruimen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik had ook iets van rond de 95GB out of the box volgens mij. Gisteren een Sandisk class 10 microSD kaartje van 128GB binnen gekregen. 25 euro via eBay :*) . (inmiddels uitverkocht volgens mij)

Opslag capaciteit genoeg imo. Ik ben helemaal te vreden over mijn SP3. Echt een mobiel werkpaardje. Modern UI gebruik ik niet heel vaak. Ik heb ook meestal de type cover in gebruik. Wel wat app store games geïnstalleerd maar nog niet aan toe gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Zijn die kaartjes van ebay dan wel safe? Meestal lees je dat ze dan eigenlijk een veel kleinere capaciteit hebben, waardoor je op een gegeven moment met corrupte bestanden zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Deze is van Sandisk dus ik denk dat het wel goed zit. Hij heeft 124GB beschikbaar voor opslag. Ik heb er wel nog niets op gezet.

Edit: Blijkbaar zijn daar ook fakes van. Ik zal hem straks eens testen.

@hieronder Blijkbaar een fake dan :( Ik had die aan de rechterkant. Kijken of ik mijn geld nog terug kan krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door Laidback Luc op 19-11-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Sure ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ZvKdo9UI-OQ

Edit: in ieder geval ben je erachter voordat er een belangrijk bestand op gezet is. Als je met paypal hebt betaald gewoon een dispute indienen, ze zullen die verkoper nu wel kennen.

[ Voor 62% gewijzigd door CopyCatz op 19-11-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
De November Firmware update is er :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb een S3 I7 512 gekocht voor mijn werk. Echter had ik niet op voorhand alle reviews gelezen (dom ik weet het). Ben nu een beetje aan het lezen maar lees veel over CPU throtteling... Hoe is de ervaring hier van I7 eigenaren? Ik ga hem voornamelijk voor visual studio gebruiken, internetten en wat lightroom en Netflix.

Ik Lees ook veel over een firmware update die dit probleem zou aanpakken? (Lijkt me niet softwarematig) Any recent thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Teknix1982 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:46:
Ik heb een S3 I7 512 gekocht voor mijn werk. Echter had ik niet op voorhand alle reviews gelezen (dom ik weet het). Ben nu een beetje aan het lezen maar lees veel over CPU throtteling... Hoe is de ervaring hier van I7 eigenaren? Ik ga hem voornamelijk voor visual studio gebruiken, internetten en wat lightroom en Netflix.

Ik Lees ook veel over een firmware update die dit probleem zou aanpakken? (Lijkt me niet softwarematig) Any recent thoughts?
Ik heb een i7 512 en vind throttling reuze meevallen .. Bij de door jou genoemde programma's ga je daar eigenlijk niet of nauwelijks last van hebben. Alleen bij Gaming en wat zwaarder render werk misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je hem al hebt gekocht, kan je het toch zelf even uitproberen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
wiz schreef op woensdag 19 november 2014 @ 21:11:
[...]

Ik heb een i7 512 en vind throttling reuze meevallen .. Bij de door jou genoemde programma's ga je daar eigenlijk niet of nauwelijks last van hebben. Alleen bij Gaming en wat zwaarder render werk misschien.
Oké, dus de verhalen zijn overtrokken? Of toch een update die het opgelost heeft? Of merk je het eigenlijk gewoon niet?

@Ramon: komt morgen binnen, was nu gewoon nieuwsgierig naar medetweakers hun ervaringen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Teknix1982 op 19-11-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier komt de SP3 i7 512 ook morgen binnen incl dock. Benieuwd of 3D modellen van steden dit apparaat op zijn knieën gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
PaT schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:11:
Hier komt de SP3 i7 512 ook morgen binnen incl dock. Benieuwd of 3D modellen van steden dit apparaat op zijn knieën gaat krijgen.
Ben ook benieuwd, dat klinkt in ieder geval als taken die dat kunnen triggeren. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

• JP_S
  • Laatst online: 10:12
Ik heb mijn variant met i5 256 nog niet op de knieen kunnen krijgen met ligtroom/photoshop. Hij wil wel is wat warm worden met gamen, maar verder geeft ie geen krimp. Heerlijk apparaat!

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• SkyThes
  • Laatst online: 15-09 16:30
Ik merk het voornamelijk als je een sterk GPU afhankelijke taak gebruikt terwijl je hem aan het opladen bent.

• Teknix1982
  • Niet online
Mijn eerste ervaringen zijn nog niet zo positief. Ik had eergisteren eerst een I7 256 GB besteld. Deze bevatte een stuk of 5 dode pixels. Het zou bij Coolblue een dikke week duren voor omruilen. Dus direct een tweede gekocht met dezelfde avondbezorging optie. Ze hadden de 256 GB niet meer, dus de 512Gb maar genomen. Echter hadden ze hem vergeten mee te geven bij de bezorgdienst voor diezelfde avond nog. Dus hij zou vanmorgen aankomen. Ik ervoor thuis gebleven. Ik pak hem uit. Weer dode pixels........

Heb inmiddels een derde onderweg. Die laat ik leveren bij Coolblue in Groningen en ga hem ter plekke eerst bekijken. Ben er nu echt zat van...

Ben wel benieuwd hoe het apparaat presteert. Ik heb er nu heel even mee gewerkt maar dat lijkt wel goed. De fan hoor ik af en toe wel maar ik vind dat niet storend. Ik ben wel benieuwd als ik al mijn programma's erop heb en veel ga multitasken wat er dan gebeurd. Ik heb gisteravond zelfs artikelen gelezen die beweren dat je beter een I5 kan kopen omdat het throttelen zo erg is dat de i7 maar heel even zijn echte power kan gebruiken en daarna gelijk terugklokt. Dit leek mij wat overdreven..

• jimz93
  • Laatst online: 15-09 12:20
Teknix1982 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:32:
Mijn eerste ervaringen zijn nog niet zo positief. Ik had eergisteren eerst een I7 256 GB besteld. Deze bevatte een stuk of 5 dode pixels. Het zou bij Coolblue een dikke week duren voor omruilen. Dus direct een tweede gekocht met dezelfde avondbezorging optie. Ze hadden de 256 GB niet meer, dus de 512Gb maar genomen. Echter hadden ze hem vergeten mee te geven bij de bezorgdienst voor diezelfde avond nog. Dus hij zou vanmorgen aankomen. Ik ervoor thuis gebleven. Ik pak hem uit. Weer dode pixels........

Heb inmiddels een derde onderweg. Die laat ik leveren bij Coolblue in Groningen en ga hem ter plekke eerst bekijken. Ben er nu echt zat van...
wów wat een pech! :(

Ik heb zelf ook stukken gelezen over het throttlen, wellicht dat verdieping daarin je nog wat geld kan besparen :p
(zou ik zeker aanraden).

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Teknix1982
  • Niet online
jimz93 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:56:
[...]

wów wat een pech! :(

Ik heb zelf ook stukken gelezen over het throttlen, wellicht dat verdieping daarin je nog wat geld kan besparen :p
(zou ik zeker aanraden).
Ik begrijp uit jouw reactie dat jij denkt dat het wel degelijk zo is dat een I7 niet uitkan?

• wiz
Nog steeds het beste artikel om te lezen over batterijduur en i5 versus i7 throttling :-)

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Teknix1982 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:46:

Mijn SP3 i5 heeft bij stevige lightroom imports en exports geen enkel throttle probleem. Voor de i7 iemand ervaring?

Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen. Normaal afwisselend gebruik. Met intel extreme tuning utility kan je het allemaal in de gaten houden.

• Teknix1982
  • Niet online
coninckske schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:10:
[...]

Mijn SP3 i5 heeft bij stevige lightroom imports en exports geen enkel throttle probleem. Voor de i7 iemand ervaring?

Probeer het gewoon eens uit zou ik zeggen. Normaal afwisselend gebruik. Met intel extreme tuning utility kan je het allemaal in de gaten houden.
Ga ik zeker doen zodra ik een goede heb. Heeft tot nu toe nog geen zin gehad alles te installeren met twee surfaces met een aantal dode pixels bij elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier is de SP3 binnen gekomen. Perfect exemplaar. Even flink het vuur aan de schenen gelegd. Dat gezeur over die fan is zwaar overdreven. Je hoort wel wat, maar nog steeds veel minder dan bij een laptop. Vanavond gaan we het dock uitproberen.
Mijn vrouw (die hem gekocht heeft) is er erg blij mee. Wat wel grappig om te zien is, is hoe zij moet wennen aan Windows 8. Bijna aandoenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 06:38:
Hier is de SP3 binnen gekomen. Perfect exemplaar. Even flink het vuur aan de schenen gelegd. Dat gezeur over die fan is zwaar overdreven. Je hoort wel wat, maar nog steeds veel minder dan bij een laptop. Vanavond gaan we het dock uitproberen.
Mijn vrouw (die hem gekocht heeft) is er erg blij mee. Wat wel grappig om te zien is, is hoe zij moet wennen aan Windows 8. Bijna aandoenlijk ;)
Haha ja heb ik thuis ook toen ik de SP1 kocht. Mijn vriendin moest heel erg wennen... De 3D stad al geprobeerd?

Ik hoop vandaag op een goed exemplaar. Drie keer is scheepsrecht zeggen hopen we dan maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 15-09 12:20
Teknix1982 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:03:
[...]

Ik begrijp uit jouw reactie dat jij denkt dat het wel degelijk zo is dat een I7 niet uitkan?
ik heb hier zelf slechts beperkte kennis van maar denk inderdaad dat de mogelijkheid bestaat dat de i7 door het systeem wordt "teruggeclockt".
Wat ik zou doen in jouw positie is dus wat extra onderzoek om ervoor te zorgen dat je je geld niet weg "geeft" ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 14:24

EektheMan

DPC

PaT schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 06:38:
Mijn vrouw heeft er nu ook 1 en heeft behoorlijk wat trauma's opgelopen :) . Ze vond Win8.1 toch wel even wennen. Vooral aan die charm bars. (de onderste bar is verre van ideaal als je de Type Cover via de magneet in een schuine stand zet. Dan is het moeilijker een swipe vanonder naar boven te maken om die bar te voorschijn te laten komen. Nog even een oplossing voor zoeken).

Nu is ze na een halve dag met de SP3 volledig gewent aan de interface. Helaas zijn haar werklaptops geen touchmodellen. Hoor dus regelmatig een vloek als ze vergeefs een touch actie uitvoert op zo'n ding.

Eenmaal gewend aan touch en je wilt niet anders meer. Vooral met kleine portable laptops. OneNote + Pen gaat ze helemaal wild mee. Ideaal in meetings. Nu nog een VoiceRecorder installeren (en kijken of je die soundfiles aan de OneNote's kun hangen).

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hahaha, het is dat ik vrij zeker weet dat mijn vrouw geen zus heeft, anders hadden ze het kunnen zijn!

Een van de eerste dingen die ze deed was inderdaad met de pen OneNote uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:32
EektheMan schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:12:
[...]
...Dan is het moeilijker een swipe vanonder naar boven te maken om die bar te voorschijn te laten komen. Nog even een oplossing voor zoeken)....
Van boven naar onder swipen (bovenkant scherm) geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
EektheMan schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 09:12:
[...]

Eenmaal gewend aan touch en je wilt niet anders meer. Vooral met kleine portable laptops. OneNote + Pen gaat ze helemaal wild mee. Ideaal in meetings. Nu nog een VoiceRecorder installeren (en kijken of je die soundfiles aan de OneNote's kun hangen).
In OneNote zit ook een opname functie. OneNote houdt bij waar in OneNote jouw vrouw bezig is op elk moment van de voicememo.
Pagina: 1 ... 16 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3