Zenomyscus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:43:
[...]
Stiekem ben ik nu wel benieuwd waar je je geld dan aan uitgeeft. Met dat inkomen en de lage woonlasten zou ik persoonlijk bijna 1000 euro per maand kunnen sparen. Je noemt een aantal dingen waar je dat aan uitgeeft, maar als ik het snel bereken zou je met die dingen alsnog 500 moeten kunnen sparen. Heb je daar zelf geen behoefte aan?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Uiteraard heb ik er behoefte aan om wat ruimer te zitten. Hoe je het ook wendt of keert en ondanks dat ik op DUO na schuldenvrij ben is het toch niet helemaal een stressvrij bestaan zo. Ben de laatste paar maanden ook wel serieus bezig met letten op de leuke dingen en op de boodschappen. Aan lunches ed buiten de deur was ik vaak 50 tot 100 euro per maand kwijt, dat heb ik eruit gegooid en de boodschappen probeer ik met 250 euro per maand te doen (wat eigenlijk behoorlijk goed lukt). Alleen dat is dus slechts iets van de laatste 2-3 maanden en ik denk dat ik nog veel rigoureuzer te werk kan. Dat staat ook zeker op de planning op de zeer korte termijn, want de samenwoonplannen zijn toch wel steeds serieuzer aan het worden (en ja, mijn partner kent mijn situatie).
Ik ben erg goed in mijn werk al zeg ik het zelf, maar ook de kapper z'n haar zit wel eens in de war

Barrycade schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:25:
@
Vld1989 denk dat dat ook komt omdat mensen die met buffers bezig zijn uiteindelijk ook meer buffer hebben. Nu val jij een beetje in een vreemde hoek, je hebt theoretisch lage vaste lasten, maar je geeft het uit aan " shit" / als water.
Ik heb ook een aantal vrienden die opkijken van het feit dat ik bijna hypotheek af ben en een dikke bank rekening, maar jouw uitgave patroon aanhouden. Lijkt wel alsof ze, net als jij, een soort doel hebben om dag voor salarisstorting op 0 uit te komen.
Dan valt er hier weinig te posten als buffer / vermogen.
In jouw geval zou ik in ieder geval eens beginnen met een automatische overschrijving van 200 euro naar ene spaarrekening op de dag van salaris. Maar dat zou ik niet verwachten te moeten adviseren aan een financial team lead.
Meeste financials die ik ken zitten er zelfs op jouw leeftijd stukken warmer bij.
Neuh, ik weet als financial prima hoe geld werkt inderdaad, dat hoeft niet uitgelegd te worden
Ik houd overigens alles wel zeer nauwkeurig bij, ik heb 32490703824 verschillende potjes op m'n rekening waar alle lasten netjes in gaan, dus administratief is alles dichtgetimmerd en ik weet precies waar alles heen gaat.
Gezondheid kan beter ja
Maar het is niet verschrikkelijk hoor, ik eet over het algemeen best gezond. Ook heb ik een sportschool op kantoor en dus een zwemabonnement.
Zeer zeker geen troll, gewoon een keer een tegengeluid

Uzuhl schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:45:
[...]
Als jij een functie zoals dat bekleed (x mandaat + budgetten), en dan zo losbandig om gaat met geld en er vervolgens luchtig over praat vind ik dat niet echt rijmen. Je tevens realiseren dat je het doet om er niet op de acteren is ook een dingetje.
Ik ben mij bewust dat het lastig is om goed om te gaan met geld, zeker in de tijd en maatschappij als dat van ons. Maar misschien sta ik dan inderdaad ver van de realiteit.
Ik ga helaas niet over de budgetten, denk dat dat mijn probleem is
Maar even serieus, ik vind het niet per se eerlijk om mijn functie erbij te betrekken. Zoals hierboven gezegd durf ik absoluut te zeggen die ik goed ben in mijn werk, dat staat er wat mij betreft compleet los van. Zou het een ander verhaal zijn geweest als ik IT'er was?
Ik snap wel heel goed dat je zegt dat ik te losbandig met geld om ga hoor, maar het is ook weer niet zo dat ik mijn huur niet betaal om van dat geld een vliegticket naar de Bahama's te kopen. Mijn vaste lasten hebben al-tijd voorrang en zullen altijd netjes op tijd betaald worden.