Misschien interessant:ex87 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:14:
***members only***
Op zich tevreden, voor ons samen vind ik 15k wel genoeg.
Nadat al mijn RSU's vrij komen weet ik niet of ik een deel ga verkopen of, gewoon door laat tikken. Ons aandeel doet het al flink wat jaar prima.
Alles wat ik nu meer 'spaar' naast die 15k wil ik eigenlijk 50% extra aflossen, 25% sparen voor leuke dingen (gadgets/vakanties) en 25% in andere aandelen stoppen.. Daar ben ik me nu dus ook in het verdiepen.
Ons huis is vorig jaar gekocht.
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO
Huidige functie: Senior Systeem Ontwikkelaar
Type woning: Town house
Koop/huur: Huur
Partner: Ja, getrouwd
Kinderen: Nee
Bank: ING / Discover / HSBC
Rentepercentage: 1.6% bij Discover, daar staat dan ook mijn geld
Totale buffer: 25K (groeit met 2k per maand)
Belegd in aandelen: Zo'n 203k (via werkgever, RSU's) waarvan ik per direct 45k kan verkopen mocht het nodig zijn. Ook ben ik langzaam begonnen met FTE's ETF's kopen en wat meer werkgever aandelen verkopen (en wat meer sparen).
Het doel is om eind 2020 100k te hebben (wat ik vrij kan opnemen / handelen), en dat per jaar te verdubbelen te laten groeien met 100k (wat moet kunnen, gezien de bijgevoegde aandelen van werkgever) zodat we over 3/4 jaar hier weer een huis kunnen kopen als we onze greencard hebben.
Vorig jaar was duur: EV gekocht, naar de US verhuisd en bijna alles vervangen (en nu eindelijk een keer wat mooie/luxe spullen) en vanaf nu willen we dus weer flink sparen
[ Voor 10% gewijzigd door ex87 op 14-02-2020 19:13 ]