Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:07
ex87 schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:14:
***members only***

Op zich tevreden, voor ons samen vind ik 15k wel genoeg.
Nadat al mijn RSU's vrij komen weet ik niet of ik een deel ga verkopen of, gewoon door laat tikken. Ons aandeel doet het al flink wat jaar prima.

Alles wat ik nu meer 'spaar' naast die 15k wil ik eigenlijk 50% extra aflossen, 25% sparen voor leuke dingen (gadgets/vakanties) en 25% in andere aandelen stoppen.. Daar ben ik me nu dus ook in het verdiepen.

Ons huis is vorig jaar gekocht.
Misschien interessant:

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO
Huidige functie: Senior Systeem Ontwikkelaar

Type woning: Town house
Koop/huur: Huur
Partner: Ja, getrouwd
Kinderen: Nee

Bank: ING / Discover / HSBC
Rentepercentage: 1.6% bij Discover, daar staat dan ook mijn geld
Totale buffer: 25K (groeit met 2k per maand)

Belegd in aandelen: Zo'n 203k (via werkgever, RSU's) waarvan ik per direct 45k kan verkopen mocht het nodig zijn. Ook ben ik langzaam begonnen met FTE's ETF's kopen en wat meer werkgever aandelen verkopen (en wat meer sparen).

Het doel is om eind 2020 100k te hebben (wat ik vrij kan opnemen / handelen), en dat per jaar te verdubbelen te laten groeien met 100k (wat moet kunnen, gezien de bijgevoegde aandelen van werkgever) zodat we over 3/4 jaar hier weer een huis kunnen kopen als we onze greencard hebben.

Vorig jaar was duur: EV gekocht, naar de US verhuisd en bijna alles vervangen (en nu eindelijk een keer wat mooie/luxe spullen) en vanaf nu willen we dus weer flink sparen :P

ex87 wijzigde deze reactie 14-02-2020 19:13 (10%)

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• MrAcid
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
ex87 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:20:
[...]

Misschien interessant:

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO
Huidige functie: Senior Systeem Ontwikkelaar

Type woning: Town house
Koop/huur: Huur
Partner: Ja, getrouwd

Bank: ING / Discover / HSBC
Rentepercentage: 1.6% bij Discover, daar staat dan ook mijn geld
Totale buffer: 25K (groeit met 2k per maand)

Belegd in aandelen: Zo'n 203k (via werkgever, RSU's) waarvan ik per direct 45k kan verkopen mocht het nodig zijn. Ook ben ik langzaam begonnen met FTE's kopen en wat meer werkgever aandelen verkopen (en wat meer sparen).

Het doel is om eind 2020 100k te hebben (wat ik vrij kan opnemen / handelen), en dat per jaar te verdubbelen (wat moet kunnen, zie aandelen) zodat we over 3/4 jaar hier weer een huis kunnen kopen als we onze greencard hebben.

Vorig jaar was duur: EV gekocht, naar de US verhuisd en bijna alles vervangen (en nu eindelijk een keer wat mooie/luxe spullen) en vanaf nu willen we dus weer flink sparen :P
Wel next level, FTE’s kopen. Wat laat je die zoal doen? ;)

Twitter | Strava

• ex87
MrAcid schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:24:
[...]

Wel next level, FTE’s kopen. Wat laat je die zoal doen? ;)
Wij hebben hier een intern product wat zo heet, en mijn auto correct vind het elke keer nodig om hem te vervangen |:( ETF.

• durian
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Huis is betaald (waarde ongeveer 150K), hebben eigen waterbron, elektriciteit is goedkoop. Gelukkig, want zelfs het arbeidsbureau geeft mensen ouder dan 40 weinig kans op werk vinden, laat staat een 53 jarige :-)

• Christoph
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Snake schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:10:
[...]

Je hebt gelijk, en ik was verkeerd. Checking is BofA, savings is Capital One: ANNUAL PERCENTAGE YIELD
1.70%

Ik ga kijken naar Wealthfront cash account.

Ik gebruik Capital One voor gratis checks, maar ik ben er niet mee getrouwd.
1.7% is prima.. Ik gebruik Wealthfront omdat ik al mijn accounts heb gelinkt, dashboard functie is dan wel prettig, Robinhood/Fidelity/Vanguard/work ESPP etc allemaal centraal in beheer, prima platform.

• Barrycade
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:36

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

durian schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:32:
***members only***

Huis is betaald (waarde ongeveer 150K), hebben eigen waterbron, elektriciteit is goedkoop. Gelukkig, want zelfs het arbeidsbureau geeft mensen ouder dan 40 weinig kans op werk vinden, laat staat een 53 jarige :-)
Maar dit is dus ergens in Litouwen ofzo?
Leven jullie dan van? Of heeft je vrouw een baan?

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:42
ex87 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:20:
[...]

Het doel is om eind 2020 100k te hebben (wat ik vrij kan opnemen / handelen), en dat per jaar te verdubbelen (wat moet kunnen, zie aandelen) zodat we over 3/4 jaar hier weer een huis kunnen kopen als we onze greencard hebben.
Hoe ga jij elk jaar 100% rendement halen op je beleggingen? Een keertje kan lukken als je heel veel risico neemt, maar structureel 100% rendement per jaar is echt onmogelijk...

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:07

Snake

Los Angeles, CA, USA

Christoph schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:29:
[...]

1.7% is prima.. Ik gebruik Wealthfront omdat ik al mijn accounts heb gelinkt, dashboard functie is dan wel prettig, Robinhood/Fidelity/Vanguard/work ESPP etc allemaal centraal in beheer, prima platform.
Kan ik daar ook een account maken ZONDER cash daar?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Christoph
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Snake schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:51:
[...]

Kan ik daar ook een account maken ZONDER cash daar?
Weet ik niet helemaal zeker - ik gebruik het ook ivm tax loss harvesting functie + ik betaal geen commissie aan Wealthfront.

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 08:07

Snake

Los Angeles, CA, USA

Christoph schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 01:00:
[...]

Weet ik niet helemaal zeker - ik gebruik het ook ivm tax loss harvesting functie + ik betaal geen commissie aan Wealthfront.
Toch maar proberen!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• ex87
pirke schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:41:
[...]

Hoe ga jij elk jaar 100% rendement halen op je beleggingen? Een keertje kan lukken als je heel veel risico neemt, maar structureel 100% rendement per jaar is echt onmogelijk...
Het is geen 100% rendement halen op mijn beleggingen:

Mijn werkgever werkt met een vesting schema van RSU's dus:
1/1/2016: Hier zijn er 50 in je account! Je mag er alleen niks mee
1/1/2017: Je kan er 25 verkopen
1/6/2017: Goed gedaan dit jaar, hier zijn 50 RSU's
1/1/2018: Je kan er 25 verkopen
1/1/2019: Je kan er 25 verkopen

En zo verder.. Dit is hoe onze beloning standaard werkt. Ik krijg dus elk jaar 'automatisch' ongeveer 150k in aandelen (bruto) waar ik dan zo'n 35% belasting over betaal.

Hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:42
ex87 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 02:23:
[...]

Het is geen 100% rendement halen op mijn beleggingen:

Mijn werkgever werkt met een vesting schema van RSU's dus:
1/1/2016: Hier zijn er 50 in je account! Je mag er alleen niks mee
1/1/2017: Je kan er 25 verkopen
1/6/2017: Goed gedaan dit jaar, hier zijn 50 RSU's
1/1/2018: Je kan er 25 verkopen
1/1/2019: Je kan er 25 verkopen

En zo verder.. Dit is hoe onze beloning standaard werkt. Ik krijg dus elk jaar 'automatisch' ongeveer 150k in aandelen (bruto) waar ik dan zo'n 35% belasting over betaal.

Hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd.
Dan snap ik je zinopbouw niet. Ik lees het als: je hebt 100k die je elk jaar wilt verdubbelen, dus 200k, 400k, 800k etc. Ook in je reactie nu zie ik geen verdubbelingen.

• rustybolt
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 09:34
Members only:

Grote buffer, ik geef niet zoveel uit. Misschien zou ik het moeten beleggen, maar ik kan niet echt tijd vinden om me erin te verdiepen 🤷‍♂️

• Barrycade
  • Registratie: november 2003

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

ASN biedt een aantal aandelenfondsen aan waar je je eventueel in kan verdiepen.

Ik heb een aantal k in een aantal fondsen bij ze gestopt (mix tussen laag risico en gemiddeld risico). Geeft een paar procent rendement (ytd ~3%).

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

@rustybolt Meer dan een avond of twee ben je niet bezig om erin te verdiepen. Zoek in het beleggerstopic naar ETF, Northern Trust en Meesman en als je dat doet in de huidige reeks en de vorige dan heb je wel genoeg informatie. Ik kan ook niet beleggen, maar je hoeft er ook geen verstand van te hebben als je het passief doet.

Mijn vorige buffer
Zenix in "Hoeveel buffer heeft de gemiddelde GoT'er?"

Huidig
Members only:

Zenix wijzigde deze reactie 14-02-2020 16:32 (6%)

• ex87
pirke schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 08:24:
[...]

Dan snap ik je zinopbouw niet. Ik lees het als: je hebt 100k die je elk jaar wilt verdubbelen, dus 200k, 400k, 800k etc. Ook in je reactie nu zie ik geen verdubbelingen.
Ik heb 150k, ik krijg er elk jaar 150k bij in aandelen (als salaris) - mijn doel is om dit niet uit te geven. Dan heb ik elk jaar 100k extra.

Het gaat hier dus om salaris (in de vorm van aandelen). die elk jaar 150k bruto waard is, wat ik elk jaar opnieuw krijg, en het jaar erna mag verhandelen. Hier wil ik netto zo'n 100k van overhouden en op deze manier zou ik dan dus over 3/4 jaar 300/400k moeten hebben + het rendement op de rest van mijn spaargeld en investeringen.

Ik hoop dat ik het zo wel duidelijk heb uitgelegd.

ex87 wijzigde deze reactie 14-02-2020 19:11 (31%)

• GuidoH
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20:24
@ex87 Dus een toename van 150k per jaar ipv 100% per jaar? ;)

Fujifilm X-T2 / XF18-55 / XF80 Macro — iMac 5K late 2015 / 4GHz i7 / 32GB DDR3 / 512GB SSD / M395X

• ex87
@GuidoH Nee, 100k :+ moet ook nog belasting betalen he.. Ik snap dat je nog steeds doelt op het zinnetje uit mijn eerste post die inderdaad fout was.

Ik schreef het gister verkeerd. Ik bedoelde dat ik dit jaar 100k wil overhouden, dat volgend jaar wil verdubbelen naar 200k, en vanaf dan wil laten groeien met 100k maar goed. Ik heb het volgens mij nu 2x wel goed uitgelegd sinds mijn eerdere post waar ik het inderdaad onduidelijk had opgeschreven. Volgens mij begreep je het ook prima.

Daarnaast heeft ons bedrijfsaandeel trouwens wel een groei doorgemaakt van ruim meer dan een verdubbeling maar dat doet er voor deze discussie verder niet toe.

Edit: Toch maar even me eerdere post aangepast zodat het topic niet nog meer vervuild word met onbegrip.

ex87 wijzigde deze reactie 14-02-2020 19:13 (20%)

• Silver7
  • Registratie: januari 2002
durian schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:32:
***members only***

Ik weet niet wat je kan/doet. Is er geen werk voor je als een zelfstandige/zzp-er?

• MSHG8897
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 15-02 22:37
Members only:

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:35
Members only:

of begrijp ik iets verkeerd

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 20:54
Members only:

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

T-Infinity

Heen en weer....

Henk007 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:41:
[...]

***members only***

Tsja wat is vast. Bijvoorbeeld een deposito kan je vaak wel weer open breken tegen een kleine vergoeding. Voor noodgevallen kan dat prima zijn omdat de kans op nood klein is.

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 13:18

Saven

Administrator

Henk007 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:41:
[...]

***members only***

T-Infinity schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:42:
[...]

Tsja wat is vast. Bijvoorbeeld een deposito kan je vaak wel weer open breken tegen een kleine vergoeding. Voor noodgevallen kan dat prima zijn omdat de kans op nood klein is.
Denk eigenlijk dat ie gewoon een spaarrekening bedoelt :) maar daar kan alleen hij uitsluitsel over geven :P

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:35
offtopic:
Heren, eigenlijk is het not done om informatie uit een mo tag daarbuiten te bespreken. In dit geval lijkt het redelijk onschuldig, maar die tag is er niet voor niets

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 21:11
Leeftijd: 33
Opleiding(en): HBO
Huidige functie: Accountmanager

Type woning: Nieuwbouw huur
Koop/huur: Huur, maar bezig met kopen
Partner: ja, één

Bank: ING
Rentepercentage: 0%
Totale buffer: € 25.000,-

Belegd in aandelen: -
Totale dividend: -
Fonds: -

https://alletop5lijstjes.nl

• Thompson
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Members only:
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True