Want je hebt een aflossingsvrije lening die je nooit terug hoeft te betalen? Dat lijkt me heel sterk. Die lening moet gewoon terugbetaald worden en je investeert dus 100k waarvan 70k geleend is.orf schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 17:26:
[...]
Volgens mij moet je het rendement berekenen op de investering van 30k. Niet op het totaalbedrag van 100k.
@Burgertrut het is heel makkelijk rekenen als je allerlei kostenposten niet mee neemt (onderhoud, verzekering,...) en er vanuit gaat dat je geleend geld niet terug hoeft te betalen en dan ook nog een onrealistisch marktrente kan gebruiken. Wat denk je dat een nieuwr keuken, toilet en badkamer kost? Die hebben echt geen eeuwig leven, zeker niet in een huurhuis.
Vergeet ook niet dat je niet zomaar 70k kan lenen, laat staan 210k, daar zit een inkomenstoets aan vast. Tenzij je het bij andere partijen leent die daar niet moeilijk over doen maar die gaan echt niet dat risico lopen voor slechts 3% rente.
Kortom, volgens mij heb je geen idee wat er bij komt kijken en reken je jezelf rijk met geleend geld. De illusie dat je 400+ euro per maand verdient met 30k inleggen kan je het beste zo snel mogelijk vergeten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N