Zaken die de waarde van uw huis vermeerderen en uit een depot betaald mogen worden zijn:Sport_Life schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:29:
[...]
Toch heb ik het echt voorbij zien komen, eea natuurlijk wel in proportie.
Zal uitleggen waarom sparen in de huidige markt voor een woning zinloos is adhv realistische cijfers: persoon A koopt op 1-1-2018 een woning twv 400.000. Persoon B spaart van 1-1-2018 tot 1-1-2019 20.000 bij elkaar en koopt op 1-1-2019 exact dezelfde woning ernaast en betaalt 432.000.
Wie loopt er nu het meeste risico bij prijsdaling op de lange termijn, denk je? Vergeet ook niet een jaar aflossing.
Het blijft natuurlijk gissen wat de huizenmarkt in de toekomst doet, maar voor de komende 2 jaar zijn de vooruitzichten redelijk te overzien en alle lampen staan op groen wat dat betreft. Google maar eens op huizenmarkt. Waar het mis gaat is als je koopt en geen enkel vooronderzoek doet op de huizenmarkt. Dat is hetzelfde als een auto kopen zonder er een proefrit in te maken. Of een nieuwe benzine auto kopen als Shell alleen nog maar snelladen gaat aanbieden. . Op het moment dat de beurs onderuit gaat en/of de hypotheekrente gaat stijgen zou ik voorzichtig zijn met het kopen van een woning.. Toch zijn er altijd mensen die op dat moment kopen, en die verhalen ga je straks ook weer horen in de media als de prijzen corrigeren. Disclaimer: ik ben geen "professional" op dat gebied, baseer me op nieuwsberichten van banken.
[...]
Ik moest bij iedere hypotheek verstrekker waar we langs zijn gegaan aantonen dat we een bepaald bedrag aan spaargeld hebben voor de dubbele lasten. En beide hypotheken opgeteld zit nog niet aan ons max leenbedrag. Vraag me dan af bij welke verstrekker dat niet nodig was, of de regels zijn inmiddels aangepast. Oude woning staat nog niet te koop overigens, dat was gelukkig geen eis.
Laminaat vloer mogen wij officieel niet indienen, omdat het niet vast zit. (wat we ook niet doen).
• Materialen die aard- en nagelvast worden bevestigd; losmaken is niet mogelijk zonder breken of beschadiging.
• Materialen die voor éénmalig gebruik noodzakelijk zijn voor de verbouwing
(behang, verf, gipsplaten, etc.)
• Kosten voor de tuin (aanleg, verlichting)
• Vloerbedekking, tapijt, laminaat, parket
• Raambekleding voor de buitenzijde zoals
• Zonwering buitenzijde woning
• Rolluiken
• Aanleg van elektra
• Inbouwspots
• Inbouwkasten
• Veiligheidsmaatregelen (alarm)
• Huurkosten gereedschap, afvalcontainers
• Leges omgevingsvergunning
• Kosten voor het wegwerken van achterstallig onderhoud of verbetering/
uitbreiding van uw woning
• Vervangen van de CV ketel
Bovenstaande is van de Nationale Nederlanden. Daarvoor bij Aegon een hypotheek gehad. Was hetzelfde. Daarnaast had ik uiteindelijk andere zaken gedeclareerd dan vooraf aangegeven. Was geen probleem. Heb verder ook bijna alle extra zaken zelf betaald en geen laminaat vloer