[WK2014] Groep H (Belgie, Algerije, Rusland, Zuid-Korea)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 12.046 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter

Groep H

De landen:
Belgie
Algerije
Rusland
Zuid-Korea

Wedstrijden Groep H
Datum (Tijd)
17 juni 2014 (18:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/BEL.pngBelgieAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ALG.pngAlgerije2-1
18 juni 2014 (00:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/RUS.pngRuslandAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/KOR.pngZuid-Korea1-1
22 juni 2014 (18:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/BEL.pngBelgieAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/RUS.pngRusland1-0 wedstrijdtopic
22 juni 2014 (21:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/KOR.pngZuid-KoreaAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ALG.pngAlgerije2-4
26 juni 2014 (22:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/KOR.pngZuid-KoreaAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/BEL.pngBelgie0-1wedstrijdtopic
26 juni 2014 (22:00)Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ALG.pngAlgerijeAfbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/RUS.pngRusland1-1

Stand Groep H
landpuntendoelsaldo
1Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/BEL.png Belgie 9 (uit 3)4 - 1
2Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/ALG.png Algerije 4 (uit 3)6 - 5
3Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/RUS.png Rusland 2 (uit 3)2 - 3
4Afbeeldingslocatie: http://img.uefa.com/imgml/flags/18x18/KOR.png Zuid-Korea 1 (uit 3)3 - 6

[ Voor 136% gewijzigd door gambieter op 27-06-2014 00:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
Gereserveerd :)

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 20-05-2014 00:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat we ons uit deze groep kunnen kwalificeren. Zal niet zo eenvoudig worden zoals velen zeggen, maar moet met de huidige kern wel een doel zijn.

Benieuwd of Wilmots Hazard & Januzaj samen opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 13:40
Met deze kern moet de tweede ronde gewoon. Het is de beste lichting ... ooit, en we hebben nu niet meteen de lastigste ploegen geloot. Als het met deze groep niet kan, zal het nooit meer lukken.
Maar los daarvan denk ik ook niet dat het een walk-over wordt. Ze zullen ervoor moeten knokken. En als Wilmots dat er (nog meer) in krijgt, die vechtersmentaliteit, dan kunnen ze wel ver komen denk ik.
In de oefenwedstrijden zal Januzaj zowieso wel wat spelen.. inderdaad afwachten hoe Wilmots hem inpast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Topicstarter
En ook hier onze zuiderburen maar een extra kleurtje gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
Het is een goede lichting, maar zonder ervaring op grote toernooien. Het zijn mensen met talent, maar zonder veel ervaring. De meeste zijn nog jonger dan 25 jaar.

En beste lichting ooit, daar zou ik toch over twijfelen hoor. WK 2002 was het ook een goede lichting, maar met de afgekeurde goal van Wilmots (toevallig :p ) hebben ze het gehaald tot de 8ste finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Wikipedia: 2002 FIFA World Cup squads
Dan is deze groep stuk voor stuk beter dan wat er op dat lijstje staat hoor. Onze 3de keeper nu is beter dan onze eerste doelman toen bijvoorbeeld.
Het ontbreekt ze inderdaad aan ervaring, maar Wilmots heeft dat in overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan amper nog wachten.

Sowieso veel beter dan 2002 maar verwacht toch moeilijke groepswedstrijden tegen Korea & Rusland. Daarna Portugal of Duitsland vermoedelijk dus dat wordt niet zo eenvoudig.

Hoop op een heel goede Lukaku, dat em een transfer kan forceren weg van Chelsea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:49

Herman

FP ProMod
Coyota schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:04:
Het is een goede lichting, maar zonder ervaring op grote toernooien. Het zijn mensen met talent, maar zonder veel ervaring. De meeste zijn nog jonger dan 25 jaar.

(...)
De meeste spelers hebben wel ervaring in de Champions League en spelen in de sterke competities. Qua selectie heeft België IMO een betere bezetting dan Nederland (Alleen jammer dat Alderweireld wat moeilijk aan zijn speeltijd komt). Wanneer deze selectie een herkenbaar en solide spelsysteem heeft, en ze de neuzen dezelfde kant op hebben, dan moeten ze ver kunnen komen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Vooraf: Ik ben Nederlander maar ben wel benieuwd hoe de zuider buren hierover denken, ik ben bang dat het Belgische XItal niet goed als team gaat spelen. Ik zie veel Belgische spelers bij top clubs spelen maar vind ze (nu al) te grote ego's hebben om samen in een team te spelen.

Zijn jullie daar ook niet bang voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Nee, helemaal niet.
Wilmots drilt het er heel erg in dat ze een team zijn, en je ziet ook (er is een documentaire die de ploeg de hele kwalificatie periode heeft gevolgd) dat niemand een probleem heeft om op de bank te zitten. Er is niemand die voor eigen glorie gaat. Iedereen is al blij dat ze eens naar een WK mogen, want da's ondertussen al een hele tijd geleden.
Je mag ook niet vergeten dat het gros van die spelers ongeveer even oud is, en mekaar al kent van in de jeugd. Ze zijn ook buiten het voetbal vrienden, en er zijn er die al jaren samen op vakantie gaan bijvoorbeeld.
Dus neen, ik denk dat iedereen er wel gerust in is dat dit een heel hechte groep is, waar voor grote ego's geen plaats is. Wilmots zet ze wel op hun plaats indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 16:11
1) Rusland 2) Zuid-Korea 3) België 4) Algerije

Denk niet dat België team genoeg is om door deze poule te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Even de Fifa ranking erbij nemen:

België - 12
Rusland - 18
Algerije - 25
Zuid-korea - 55

Als ze hun koppen erbij houden, moet dit echt wel te doen zijn. De Fans hebben we al, nu nog de prestaties :+ Zullen ze druk aan kunnen of niet.

De kwalificatie rondes waren niet slecht: 8x win 2x gelijkspel en 0x verloren met 4 goals tegen en 18 goals voor.
(Servië (Rank 30) & Kroatië (rank 20) zijn ook niet de minste)
Coyota schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:04:

En beste lichting ooit, daar zou ik toch over twijfelen hoor. WK 2002 was het ook een goede lichting, maar met de afgekeurde goal van Wilmots (toevallig :p ) hebben ze het gehaald tot de 8ste finale.
Dat was echt geen goede lichting hoor.
15 vd 23 speelde in de Belgische jupiler league.. Dat zegt al genoeg ;)
2 bij frankrijk, 4 bij duitsland en 1 in Engeland.
(Enkel 3x Schalke & 1x Lyon als deftige ploegen)

Wikipedia: 2014 FIFA World Cup squads
Nu is dat heel wat anders..
3 van de 24 spelers in de Belgische jupiler league.. Wat een verschil zeg.
11 in Engeland, 3 in Duitsland, 2 in Spanje, 2 in Rusland en nog een in frankrijk, italië en portugal.
waarbij de ploegen ook veel beter zijn:
• Chelsea, M. City, M. United, Arsenal, Spurs, Everton
• Athlético Madrid
• Bayern
• Zenit
• Porto
• Napoli

kwil maar zeggen.. talent op hun eigen hebben ze genoeg. Hopelijk kunnen ze dit omzetten in goede games. De volgende wereldbeker moet pas goed worden wanneer ze al weer wat meer ervaring hebben :*)

[ Voor 134% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
Beste lichting ooit, nog nooit zoveel spelers die bij europese topclubs spelen. Maar we mogen niet blind zijn voor de dosis geluk die we hadden tijdens de kwalificatiecampagne, zoals tegen servie en kroatie, en de oefenmatchen erna waren een duidelijke wake up-call die er zat aan te komen. 1e plaats was niet zo'n walk over zoals de punten laten uitschijnen.

Veel talent, maar nog geen ervaring in grote toernooien. Daarom dat het pas voor het het volgende EK en WK zal zijn dat deze ploeg gaat ontploffen. Ah ja, en een gebrek aan bepalende wereldtoppers, zoals Robben en Van Persie of een Schweinsteiger en Ozil, zullen het resultaat bepalen. Spelers als Courtois, Januzaj, Witsel en Hazard zijn het in wording. Kompany benadert het heel dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik geloof ook wel sterk in onze kansen, dat het een team is dat zie je meteen. Ze spelen ook al lang samen en de sfeer in de groep zit echt goed. Voordeel is dat oudere spelers zelf het goede voorbeeld geven en geen grote ego's zijn. Het grootste probleem zal mss de spits zijn en een hele grote afwerker (als komt lukaku dicht in de buurt) hebben we op dit moment niet. Achterin hebben we een van de beste keepers ter wereld, verdedigers die aan de top spelen (Kompany en Van Buyten (ok hij speelt niet veel bij bayeren maar mocht hij slecht zijn was hij daar ook al lang weg)) Middenveld en voorin zijn het vooral veel jonge gasten maar wel al veel kwaliteiten en talenten.

Heb het gevoel dat Nederlanders nog steeds heel erg neerkijken op ons elftal maar ik denk dat ze de ploeg sterk onderschatten. Al hebben ze natuurlijk nog alles te bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Laatst online: 21-07 02:58
Het was niet zo zeer bedoeld op kwaliteiten van de spelers, maar de groep in het algemeen.
We hebben ons goed gekwalificeerd, maar onze oefenwedstrijden tegen Japan en Ivoorkust waren niet heel goed.

Als we zo spelen halen we het niet tegen Duitsland of Portugal(of Ghana). Ik hoop natuurlijk dat ze het tegendeel bewijzen, en ben ook wel zeker dat ze kunnen winnen van Portugal als ze in een goede doen zijn.

De komende oefenwedstrijden zullen veel duidelijk maken hoe het team en hoe de spelers in vorm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:30
Grompie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:26:

Heb het gevoel dat Nederlanders nog steeds heel erg neerkijken op ons elftal maar ik denk dat ze de ploeg sterk onderschatten. Al hebben ze natuurlijk nog alles te bewijzen.
Ik denk dat je je hier aardig in vergist. Veel Nederlanders geven de Belgen meer kans dan NL zelf. Men is niet echt positief over de kansen dit jaar hier :p

Uiteraard hou je ook een hoop niet geinformeerde mensen die denken dat Belgie niet veel soeps is, maar ja, die hoef je sowieso niet serieus te nemen.

Maar goed, ik hoop dat de Belgen er in geloven en een mooi resultaat neer gaan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Het Belgische team is helemaal niet zo goed als de individuele spelers beloven. Gemiddeld wordt er een twintigtal minuten per wedstrijd goed gevoetbald, de rest van de wedstrijd gaat altijd maar gezapig. Vooral naar het einde toe, sluipt er altijd wat nonchalance in het team en is het zelfs de onderliggende partij, waarbij niet zelden tegendoelpunten vallen. Zie ook de laatste oefenwedstrijdjes, die gewoon niet gewonnen werden.
Tijdens de kwalificatie zijn we zelfs bij vlagen weggespeeld door Servië en Kroatië en mochten we bij bepaalde wedstrijden blij zijn dat we na twintig minuten nog geen twee goals in het krijt stonden.

Goede doelman, goede centrale as, maar het geheel heeft me nog niet kunnen overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Grompie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:26:
Is dat niet een standaard gevoel in België hoe ze over Nederlanders denken? Ik krijg altijd maar te horen hoe wij Nederlanders een grote mond hebben en neerkijken op de Belgen. Het grappige is dat het tegenovergestelde gebeurt en wij hier in NL al enkele jaren met bewondering kijken naar de laatste lichting spelers. Maar goed als je het vaak genoeg roept ga je erin geloven ;-)

PS

Jullie hebben naar mijn mening de BESTE doelman van de wereld in jullie team: Thibaut Nicolas Marc Courtois

[ Voor 8% gewijzigd door rikoos op 23-05-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Alleen die gekke Gijp niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:15
Ik wil bij deze alvast onze Zuidebuurkes veel succes wensen. Mooi dat jullie er weer bij zijn en met een goede selectie ook trouwens!

Eerste ronde moeten jullie wel doorkomen vind ik. Algerije stelt echt niks voor, Zuid-Korea is matig en Rusland dus de sterkste van de drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u wel heren. Ik hoop dat Nederland het ook goed doet.

Hoop dat Januzaj straks tegen Luxemburg al eens ingezet wordt zodat we mss kunnen smullen van de volgende namen samen in de ploeg :

Lukaku
Januzaj De Bruyne Hazard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Lukaku scoort net z'n 3e goal tegen luxemburg :D
K'heb zo het gevoel dat januzaj maar voor binnen 4 jaar gaat zijn, doet op dit moment meer slecht dan goed eigenlijk :/ Doet dan nog domme hakjes die half mislukken.. Geen fan hier.

edit: mooie 5-1 tegen luxemburg :)

[ Voor 82% gewijzigd door SmokingCrop op 26-05-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Januzaj probeert ten minste de boel nog wat aan te zwengelen. De rest zit maar eindeloos te breien, terwijl hij direct en in 1 tijd probeert te spelen. Akkoord, hij loopt zich een aantal keren "onnozel" vast, maar hij is nog maar 19, en lijkt gewoon een versnelling hoger te spelen dan al de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
versnelling hoger? dat vind ik niet en vaak gezien dat hij gewoon had moeten passen waar hij alleen ging en dan zich vast loopt.. Jongen denkt dat hij alles is, probeert de aannames in een tijd mee te nemen om dan direct de bal te verliezen...
(btw, enkel 2e helft gezien)

de in één tijd passen etc komen veelal van de bruyne ipv januzaj..

[ Voor 38% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:28
Nou, ik wil wel zeggen dat België sinds 2002 geen toernooi in de benen heeft. Maar ok zegt dat veel... niet als je naar Oranje '88 kijkt. Nou laat het zien Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Laatst online: 21:12
SmokingCrop schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 00:14:
versnelling hoger? dat vind ik niet en vaak gezien dat hij gewoon had moeten passen waar hij alleen ging en dan zich vast loopt.. Jongen denkt dat hij alles is, probeert de aannames in een tijd mee te nemen om dan direct de bal te verliezen...
(btw, enkel 2e helft gezien)

de in één tijd passen etc komen veelal van de bruyne ipv januzaj..
8)7 Zijn debuut was imho beter als het debuut van Hazard tegen Luxemburg, ik vond de geldingsdrang van de Bruyne veel irritanter, kwam veel te vaak in de bal en belette Witsel het voetballen.

Op het EK2016 wordt de Neerpede-connectie wel heel groot
code:
1
2
3
4
                         Lukaku
Hazard            Januzaj               De Bruyne/Mirallas
              Witsel         Tielemans
X            X                 Kompany       Vanden Borre

:9~ O+

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik, als Nederlander, ben erg jaloers op jullie verdediging +keeper. Kunnen jullie er niet een paar naar ons sturen? ;)

Ik denk alleen dat voorin alles moet komen van Hazard en dat Lukaku (nog) net te weinig heeft om het waar te maken op een WK. Al gun ik het hem wel van harte na dit goede seizoen.

Januzaj is duidelijk nog te jong.

België - Nederland zou nu een leuke pot zijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Klimaks-
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:58:
Ik, als Nederlander, ben erg jaloers op jullie verdediging +keeper. Kunnen jullie er niet een paar naar ons sturen? ;)
Ironisch genoeg wordt de verdediging in de nabije toekomst misschien wel het probleem. In het middenveld en aanval hebben we talent en spelers genoeg om 2 ploegen op te stellen en komen er nog heel wat beloften aan. Vanachter is het heel wat minder.
Ik denk alleen dat voorin alles moet komen van Hazard en dat Lukaku (nog) net te weinig heeft om het waar te maken op een WK. Al gun ik het hem wel van harte na dit goede seizoen.

Januzaj is duidelijk nog te jong.
Volgens mij wordt Januzaj zwaar onderschat, als er ooit een belg de Ballon d'Or wint, is het Januzaj. (Met Musonda op de tweede plaats :9 )
Vrees enkel van Gaal een beetje, kan die een beetje om met jong talent
België - Nederland zou nu een leuke pot zijn 8)
We hebben al geoefend tegen Luxemburg, nu mag het wat moeilijker ;)

In those days spirits were brave, the stakes were high, men were REAL men, women were REAL women, and small furry creatures from Alpha Centauri were REAL small furry creatures from Alpha Centauri.
Zaphod in The Hitchhikers Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Klimaks- schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:16:
[...]

Volgens mij wordt Januzaj zwaar onderschat, als er ooit een belg de Ballon d'Or wint, is het Januzaj. (Met Musonda op de tweede plaats :9 )
Vrees enkel van Gaal een beetje, kan die een beetje om met jong talent
Ik kijk aardig wat engelse wedstrijden en ik zie dat hij daar nog duidelijk het niveau niet aankan. Ik ga er wel vanuit dat hij binnen 2 jaar erg ver komt maar op dit moment is het er gewoon nog niet. Helaas voor jullie ;)
Misschien op het EK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
Qua sfeer en groepsgeest zit het wel ok denk ik...
selfie Hazard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Klimaks- schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:39:
[...]

Op het EK2016 wordt de Neerpede-connectie wel heel groot
Oh hellz yeah ! Ik zit ongeduldig te wachten op een selfie gelijk die van gisteren (Lukaku, Kompany & Vandenborre) maar dan met Tielemans erbij. Brute heerser.

en diegene die zeggen dat Januzaj zwak begonnen is of niet meekan in de PL, hebben jullie hem werkelijk wel bezig gezien ? Die jongen brengt bij de nationale ploeg wat Hazard pas na een paar jaar kon brengen, dit wordt een HELE grote en is nu al aan het soliciteren voor een plaatsje in de ploeg.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hmm, Belgie niet te zien? Tegen Zweden, nu...

Vraag>> gaat de Wk wèl bij Sporza zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:04

DinX

Motormuis

Sjah schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:45:

Vraag>> gaat de Wk wel bij Sporza zijn?
En BAM Lukaku 0-1 :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zweden komt er niet aan te pas, leuker om te kijken dan Ned-Gha :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Sjah schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:45:

Vraag>> gaat de Wk wèl bij Sporza zijn?
Jup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
_o_

Ennuh, Belgie, uit tegen Zweden even 0-2 neerleggen, en dan ook zo een makkelijke 1e ronde hebben. Ja ik als Hollander heb verwachtingen, mochten wij het niet goed doen, dan heb ik nog een team. Maarum, jullie weten net als wij dat vanaf Round of Sixteen, het een loting is/kan zijn. Jullie kunnen Ghana treffen, die zijn echt niet slecht. Over Portugal en Dld hoef ik niks te zeggen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Mja, we hebben gewonnen tegen Zweden, maar ik heb er toch nog altijd geen super gevoel bij.
De vraag is of ze zich ingehouden hebben nu of niet (met het WK dat nu heel dichtbij is).

Ik zie dat er nog groei in zit (de vorige potjes vond ik echt maar matig, zeker met zo'n kern. Teveel nonchalance, moeite om die 0 te houden,...).

Je ziet nu nog altijd 20-30 minuten goed voetbal waarna het altijd wat begint in te zakken. Daar stak Zweden wel voor een beetje tussen deze keer, maar als ze tegen de echte kanonnen komen op het WK dan moet het gewoon 90 minuten goed zijn. Nu zag je nog altijd spelers die zich in de kijker probeerden te spelen (begrijpelijk want ze willen opgesteld worden tijdens het WK).

Leuk bijvoorbeeld dat Lukaku 4 doelpunten gemaakt heeft de laatste 2 potjes, maar hij overtuigt me nog altijd niet 100% om hem alleen als diepe spits te zetten op het WK.

Op het WK moet het gewoonweg 90 minuten vol gefocussed, zonder fouten, als ploeg, gebeuren.
Zeker verdedigend zitten we nog met een zwaar probleem vind ik. Zodra Kompany een mindere dag heeft (zoals de laatste potjes) zie je gewoon heel die verdediging rond hem inzakken. Zet daar op het WK een Ronaldo of Messi tussen en je krijgt meteen enkele doelpunten om je oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ik heb er een gematigd vertrouwen in, alleen inderdaad, in die verdediging zal het héél erg hard van Vince afhangen.

Kleine gok, "for posterity": als iemand het ons kost, is het Van Buyten. Speler die ik nooit heb gemoeten, en die, voor mij, telkens bij de Rode Duivels altijd één kostbare steek laat vallen. Heeft zich ook veel te lang "te goed" voor de ploeg gevoeld, en is denk ik nu serieus voorbijgestoken door het algemene niveau van de ploeg. I hope I'm wrong.

Algemeen: inderdaad de vraag of we de consistentie aan de dag kunnen leggen, maar ik ben wel verheugd door het feit dat we bewezen hebben het te kunnen "afmaken" in de periodes waarin we goed zijn, zowel als het om de knikkers gaat (kwalificatie) als vriendschappelijk.

Lukaku is geweldig, Januzaj zou wel eens de verrassing kunnen zijn. Hazard's houding in de voorbereiding staat me niet aan (hij had er gisteren geen enkele zin in, blijkbaar), maar ik hoop dat dat op de echte dag wel beter zal zijn.

Als we naar de geschiedenis kijken, dan waren we altijd beter in de "grote" matchen dan in de kleine. Gelijkspelen tegen Duitsland en verliezen tegen Saudi Arabië en zo van die toeren. (kijk naar Brazilië de vorige keer we erbij waren, kijk naar onze match tegen Duitsland in de VS). Ik hoop dat dat er nu uit is, dan kunnen we minstens weer eens uit de poule-fase, en daarna is het loterij.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Dat is het pluspunt inderdaad. Als het moét dan gaan ze er ook 100% voor. Hopelijk beseffen ze dat het én 17/06 én 23/06 én 26/06 moét

Ik sta wel helemaal achter de ploeg (en Wilmots), maar ik vrees ... dat het eerder voor het EK2016 gaat zijn

[ Voor 29% gewijzigd door DinX op 02-06-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
2016 moet deze ploeg inderdaad op z'n hoogtepunt zijn.
Ik ben absoluut geen fan van Van Buyten, maar de laatste 2 oefenmatchen vond ik hem heel degelijk. Al kon hij het gisteren niet laten toch nog even te blunderen en over die ene voorzet te stappen. Gelukkig zonder erg, maar tegen een goede ploeg kost je dat punten. En hij had gewoon moeten scoren op die voorzet van Mertens.
Ik snap niet waarom Vermaelen zonnodig op de linksachter moest gisteren. Hij is beter centraal. Die oefenwedstrijdjes dienen vooral om hem speelminuten te geven, maar uit die match gisteren heeft hij nu niet meteen veel vertrouwen geput denk ik.

Ik vermoed echter dat Wilmots in Brazilië zal starten met, vlnr: Vertongen-Lombaerts-Kompany-Alderweireld. Dat lijkt mij de sterkste verdediging die we kunnen opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:40
om matchritme op te doen hé, heeft bijna een heel seizoen op de bank gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Wilmots zelf heeft gezegd dat het de bedoeling was om 1 matchritme te geven en 2 opties te exploreren om een eventuele uitval van Vertonghen te kunnen opvangen, aangezien hij daar blijkbaar wat opties mist.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:49

Herman

FP ProMod
'Rode Duivels winnen dan toch niet van Luxemburg'
De Wereldvoetbalbond FIFA erkent de vriendschappelijke oefeninterland van 26 mei in Genk tegen Luxemburg (5-1) niet als officiële A-interland. Bondscoach Marc Wilmots voerde in de WK-voorbereidingsinterland immers zeven wissels door, terwijl er in officiële oefenwedstrijden slechts zes wissels zijn toegestaan.

Was dit ingecalculeerd of een fout? Lijkt me niet leuk als je debuutwedstrijd ongeldig wordt verklaard.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:41

Vos

AFCA

Van wat ik hoorde ingecalculeerd, Wilmots zou voor de wedstrijd al gezegd hebben dat hij vaker ging wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Vos schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:16:
Van wat ik hoorde ingecalculeerd, Wilmots zou voor de wedstrijd al gezegd hebben dat hij vaker ging wisselen.
Klopt. Zou besproken zijn voor de wedstrijd met de coach van Luxemburg.
Is ook iets wat quasi niet kan gebeuren. Daar zit normaal mooi een afgevaardigde van de delegatie die de "feuille" bijhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof er wel in dat onze Belgische vrienden ver komen deze keer ze hebben een beter ingespeeld team dan oranje. Ze hebben dan geen hoogvliegers zoals wij er een paar hebben, maar als team vind ik ze beter. Zo wie zo word het wel een keer weer tijd voor de Belgen om de prestaties van het legendarische team uit 82 en 86 te evenaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
dat van 82 legendarisch, sinds wanneer? 1980 wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
90 was beter dan 86 imho. Als De Sadeleer het toen niet gejinxed had hadden we veel verder kunnen raken.

Vraagje aan Puyol: ik neem aan dat je met "wij" Spanje bedoelt (gegeven je username)? Want qua "hoogvliegers" denk ik dat België er veel beter voorstaat dan Nederland, tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feihcretsam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 07:27
Nee ik denk dat hij Nederland bedoeld.... ik zou Robben/van Persie/Sneijder en mogelijk Huntelaar toch van hetzelfde niveau of zelfs hoger inschatten dan de Belgische topspelers. Het totaalplaatje van België is beter, maar als van Gaal de jonge en onervaren Nederlandse spelers taktisch zo kan laten spelen dat ze onze topspelers optimaal bedienen dan denk ik dat die kwaliteit voorin toch doorslaggevend kan zijn.

Neemt niet weg dat ik verwacht dat Courtois heel weinig door zal laten en dat voor België erg gunstig uit zal pakken. Geweldige keeper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:48:
Ik geloof er wel in dat onze Belgische vrienden ver komen deze keer ze hebben een beter ingespeeld team dan oranje. Ze hebben dan geen hoogvliegers zoals wij er een paar hebben, maar als team vind ik ze beter. Zo wie zo word het wel een keer weer tijd voor de Belgen om de prestaties van het legendarische team uit 82 en 86 te evenaren. :)
Vind jij Courtois, Hazard en Kompany geen hoogvliegers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Het gaat om wat er voorin loopt, om het eens met Derksen helemaal eensch te zijn.
DexterBelgium schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 08:41:
90 was beter dan 86 imho. Als De Sadeleer het toen niet gejinxed had hadden we veel verder kunnen raken.
Ja kan me nog goed herinneren dat Platt jullie eruit schoot 1 minuut voor tijd, dat deed pijn he? ;) :/ -O-

Wat bedoel je met jinx?

[ Voor 69% gewijzigd door Sjah op 07-06-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wedstrijd tegen Tunesië oogt wat tam. Hopelijk kunnen ze er nog een schepje bovenop doen. Als Tunesië wat meer kwaliteit had gehad, dan hadden de duivels het nog lastig kunnen krijgen. Verder beetje jammer van de lege stoelen.

Vertonghen's actie was ook wat vaag, daar kwam hij goed weg bij dat opstootje.

edit: Tamheid wordt waarschijnlijk verklaard door de hagelbui die het spel stillegde. Hopelijk na de rust wat meer pit.

[ Voor 31% gewijzigd door Sallin op 07-06-2014 22:31 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
lol duh.. hagelbollen van enkele centimeters.. Zou maar dom zijn om daarop voluit te gaan :+
blessure & bai bai WK

Ze waren natuurlijk al veel verkleind, maar toch..

Dit zien we niet vaak, match lag 45 minuten stil en dat met 45000 toeschouwers :p
Afbeeldingslocatie: http://sporza.be/polopoly_fs/1.1991267!image/3462442970.jpg_gen/derivatives/landscape670/3462442970.jpg

Tsjah, ze zijn niet echt gefocussed.. slechte match. :>
Tunesië speelt heel erg gesloten en ze weten niet direct hoe daar mee om te gaan blijkbaar..
dikke misser van vanden borre..
Dan toch nog de 1-0, maar wat een flauwe match, lol

[ Voor 88% gewijzigd door SmokingCrop op 07-06-2014 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-09 12:26

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Inderdaad flauwe wedstrijd, maar een 1 - 0 heeft toch een beter nasmaak dan 0 - 0 :P Hopelijk heeft Lukaku geen blessure :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19:57
Doelpunt van Mertens in de 89e minuut, komt niet echt over als een overtuigende zege. Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ik kan er naast zitten (scorebordjournalistiek :P).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Het was gewoon een wat vreemde match.
Die hagel, Tunesie die volop in de verdediging staat en eerder voor de 0-0 gaat dan iets anders.
Ze hebben niet bepaald mooi gespeeld.. er had zeker nog een rode kaart moeten zijn voor dit:
http://sporza.be/cm/sporz...erlands/MF_140607_BEL_TUN (Nummer 11 van de 43 filmpjes)
en zo nog een paar flauwe/vreemde dingen. Enkel in de laatste 15 minuten ofzo begonnen ze eens echt druk uit te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Railgunner schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:58:
Doelpunt van Mertens in de 89e minuut, komt niet echt over als een overtuigende zege. Ik heb de wedstrijd niet gezien, dus ik kan er naast zitten (scorebordjournalistiek :P).
Ach, 1 troost, in het verleden waren het altijd de Belgen die het in de 89ste minuut om zeep hielpen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SmokingCrop schreef op zondag 08 juni 2014 @ 02:14:
Het was gewoon een wat vreemde match.
Die hagel, Tunesie die volop in de verdediging staat en eerder voor de 0-0 gaat dan iets anders.
Ze hebben niet bepaald mooi gespeeld.. er had zeker nog een rode kaart moeten zijn voor dit:
http://sporza.be/cm/sporz...erlands/MF_140607_BEL_TUN (Nummer 11 van de 43 filmpjes)
en zo nog een paar flauwe/vreemde dingen. Enkel in de laatste 15 minuten ofzo begonnen ze eens echt druk uit te oefenen.
Vertonghen had er anders al lang niet meer in moeten staan toen dat plaatsvond ;) . Toen Tunesie met 10 man kwam speelden ze wel beter dan ervoor en misschien zelfs meer vergelijkbaar met Algerije waar deze wedstrijd blijkbaar voor bedoeld was ...
Hoe lang is Wilmots nog de coach :D ? Zie hem ze niet naar het volgende niveau brengen ...

Benieuwd of hij er al uit is wat betreft de basis elf. Mertens en Mirallas zijn echt ego-trippers, beiden zal het niet worden neem ik aan ...

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 08-06-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Sjah schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:45:
Het gaat om wat er voorin loopt, om het eens met Derksen helemaal eensch te zijn.

[...]

Ja kan me nog goed herinneren dat Platt jullie eruit schoot 1 minuut voor tijd, dat deed pijn he? ;) :/ -O-

Wat bedoel je met jinx?
Goddamn commentator des vaderlands die de stommiteit begaat om vijf minuten voor tijd te melden "Preudhomme mag zich gaan klaarmaken voor strafschoppen"... commentator's curse strikes not two minutes later. Pipo!

En Engeland was toen echt niet zo goed, seriously. /jeugdtrauma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Net eens het Belgische elftal (op basis vd uitgedeelde rugnrs) bekeken, damn wat een 11... leeftijd goed, Nederlandse brutaliteit erbij aan die koppen te zien, grote clubs. Toen ik Belgie zag tegen ons in 2012 vond ik De Bruyne de beste, gaat dat nog op?
Alleen Mirallas lijkt me dan een slag minder, maar Lukaku, nog hardstikke jong, zou dat kunnen compenseren. En Fellaini is jullie Gullit/Valderrama? ;)

Als Belgie deze groep niet overleeft... en wel 1e worden he, anders krijg je de Duitsers hierna. :)

Dit is echt de 1e keer ooit, dat ik meer dan 2 a 3 Belgische spelers uit mijn hoofd ken , vóór een toernooi.
Je kan bijna zeggen dat ik als Hollander ga zitten voor Belgie deze Wk, niet voor Oranje.

Maar ook de rest vd selectie, Mertens, Dembele, Chadli die niet zeker is van basisplaats, ppfff, 1987 was een geluksjaar voor jullie (veel goeie geboortes). Dan Januzai, maar dat is de Benjamin van het stel. Mignolet, ik zal maar stoppen...

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 11-06-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:39:
Maar ook de rest vd selectie, Mertens, Dembele, Chadli die niet zeker is van basisplaats, ppfff, 1987 was een geluksjaar voor jullie (veel goeie geboortes). Dan Januzai, maar dat is de Benjamin van het stel. Mignolet, ik zal maar stoppen...
What about Courtois, hazard & Kompany? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
die noem ik niet specifiek, maar uiteraard bedoel ik zeker hen als ik zeg wat een 11..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
De groepsfase overleven is wel een must (zéker gegeven onze loting), alleen heb je daarna bijna zeker telkens ploegen waartegen het geen schande zal zijn om eervol en onverdiend te verliezen, en als er één ding is waar we een traditie in hebben op WK's (Brazilië 2002, Duitsland 1994, Engeland 1990, Argentinië 1986 (ok, niet helemaal onverdiend)).

Duitsland zijn en blijven een tornooiploeg, dus die (instinctief) liever niet in de 1/8ste, maar dan zit je met Portugal, ook niet min. En dan in de kwart more than likely Argentinië... mmmm, dan lijkt tweede worden, de Duitsers verslaan en dan de tweede uit groep F of de eerste uit Groep E tegenkomen, eigenlijk nog verkiesbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 19:57
Inderdaad, deze selectie zou gemakkelijk 1e in de groep moeten kunnen worden. Daarna wordt het lastig om van Duitsland of Portugal te winnen, maar ik hoop dat België kan verrassen!

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:48:
Bij deze mijn humble apologies, de robben en van persie van vanavond hebben wij inderdaad niet. Damn brother!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Erg leuk hoe de lage landen de laatste jaren meer naar elkaar toe groeien.
Toen ik als 5 jarig manneke voor het eerst op de schoolbanken zat in Belgie werd ik als Hollander helemaal kapot gepest.

Nu zijn er veel Belgen die graag voor Oranje mee supporteren (en ze moeten toch iets die 10 jaar zonder WK) want de sfeer is altijd prima en omgekeerd, mocht Belgie verder komen dan Nederland in dit toernooi, dan zullen er wel vele Nederlanders zijn die voor de Rode Duivels gaan supporteren.

En stel je nou maar eens voor dat Nederland en Belgie elkaar in de finale ontmoeten. Dat zou echt waanzinnig zijn. En ik vraag me af of het Belgische team nu dat ze Oranje een lekkere wedstrijd tegen Spanje hebben zien winnen nog extra motivatie hebben gekregen om ook heel goed te gaan spelen.

Man man man, ik hoop echt dat dit een leuk toernooi word voor beide landen. Wat een ontgoogeling als Nederland er na de groepsfase meteen uitligt of als Belgie niet door de groepsfase heen komt.
Zeker voor Nederland zijn de verwachtingen opeens weer superhoog en mocht er slecths iets gebeuren dan zal de ontgoocheling helemaal gigantisch zijn.

Het Belgische team zit in een hele rare positie. Voor het eerst in fricking 10 jaar doet Belgie weer mee.
Deze jongens gaan willen presteren .. deze jongens gaan er voor gaan. Ik denk nog steeds dat Belgie nog een grotere verrassing op dit toernooi gaat worden dan Nederland. Mochten de twee teams elkaar ontmoeten dan zou het wel eens een grote breuk kunnen veroorzaken tussen de Nederlanders en Belgen op GoT .... voor die 105 minuten en de week erna!

Voel ik me toch gezegend als NederBelg. Vraag is voor wie supporter je wanneer de teams tegen elkaar moeten en er maar één door kan? Nu mijn bloed is oranje (duits volgens het volkslied) daar verander ik niet veel aan maar dit jaar zou ik toch meer voor Belgie zijn. Een derby der lage landen betekent dat ik voor het eerst een WK wedstrijd ga zien ZONDER zenuwen of dat mijn voetbal emoties in een rollercoaster helemaal door elkaar gesmeten worden.

De kans dat de teams tegen elkaar uitkomen is heel erg klein ... maar een voetbalminnend mens mag toch dromen zeker?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitovic
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 18:10
In deze poule met presteren toch wel te doen zijn? Ik zie alleen Rusland als lastige tegenstander.
Als half-Belg zal ik er dinsdag goed voor zitten:) Algerije moet echt in de pan gehakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Algerije niet onderschatten :p
Ze staan niet voor niets toch op rank 22 & eerste van Afrika.

[ Voor 12% gewijzigd door SmokingCrop op 15-06-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Smitovic schreef op zondag 15 juni 2014 @ 16:54:
In deze poule met presteren toch wel te doen zijn? Ik zie alleen Rusland als lastige tegenstander.
Als half-Belg zal ik er dinsdag goed voor zitten:) Algerije moet echt in de pan gehakt worden.
Algerije is wel een ploeg om rekening mee te houden. Soudani bijvoorbeeld kan best wel ballen en ze staan niet voor niks op het WK. Maar goed, als ze niet met z'n elf in hun zestien gaan kamperen, moeten ze inderdaad afgemaakt worden. Maar iets zegt me dat ze op de counter gaan spelen...

Tegen Tunesië dat ook voor doel bleef hangen, kwam de verlossing ook pas een minuut voor affluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door Coltrui op 15-06-2014 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik hoop dat het de duivels lukt om als team op het veld te komen en niet de kopjes te laten hangen als het tegen zit.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Algerije... tja over de Afrikaanse landen denk ik:

Ghana en Ivoorkust >> sterk

Nigeria >>> gaat wel

Kameroen en Algerije >> aan de zwakkere kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Laatst online: 22-07 17:10
Dit WK komt mogelijk nog te vroeg voor België. Ze missen door hun leeftijd nog wat ervaring op internationaal vlak en ook bij hun clubs. Ze zijn allemaal beloftevol maar hetgeen Robben en Van Persie hebben gepresteerd bij hun club, heeft nog geen enkele belg nagedaan. Over 4 jaar lijken ze me meer op hun top en hebben ze sommigen waarschijnlijk ook de sterrenstatus bij hun club. Deze ervaren spelers aangevuld met enkele nieuwe toptalenten (volgende generatie is ook zeer beloftevol), moet het worden voor België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:44
Ik denk dat Belgie samen met Algerije het eerste land gaat zijn dat dit WK blijft steken op een gelijkspel :p

EDIT: never mind >:)

Een droge 0 - 0 door het Algerijns blok en de Belgen die met kansen zullen morsen door de spanning.

(Ik hoop het niet natuurlijk, maarja..)

[ Voor 47% gewijzigd door Unrealiac op 17-06-2014 08:28 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

In de pools heb ik een walkover voor België, ik denk dat 4/5-0 niet zo gek is als ze in vorm zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Quad schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 09:06:
In de pools heb ik een walkover voor België, ik denk dat 4/5-0 niet zo gek is als ze in vorm zijn.
Zie ik nog niet zo snel gebeuren tegen Algerije :p
Ik hoop gewoon op de overwinning. Een 2-0 zou al heel mooi zijn. (heck 1-0 ook.. :> )

[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

Algerije zal de boel dicht gooien denk ik ja, maar België heeft wel de mensen om het te doorbreken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:58
Een walkover wordt dit niet denk ik maar ik zie België toch wel winnen met een nulletje of twee. Verder hebben ze echt een hele goede loting, allemaal teams die ze op papier moeten kunnen hebben. Algerije ken ik niet zo maar Korea en Rusland zijn terug op het middelmatige niveau dat ze altijd hebben. Dus drie stevige trainingspotjes die België allemaal moet kunnen winnen, dan nog een trainingspotje tegen de nummer twee van groep G en dan begint het pas echt in de kwartfinales tegen waarschijnlijk Argentinië, en ook dat zie ik niet als een onoverkomelijke hindernis.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ze moeten vooral opletten voor de snelle counter van Algerije, want de verdedigers van België zijn ook al niet de super snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ben wel heel benieuwd naar België! Samen met de Russen maken ze wel uit wie 1 of 2 wordt. Heb het gevoel dat er toch wel druk op de ploeg staat. We mogen eindelijk eens wat verwachten/eisen van de Belgen met zo'n ploeg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilibrord
'k Heb nog maar 1 ploeg gezien waartegen ik denk dat we weinig kans maken, en dat is Duitsland. Het niveau van de meeste andere ploegen is naar mijn mening bedroevend slecht. Tegen de ploegen die wel behoorlijk voor de dag kwamen (Frankrijk, Engeland, Italie) vind ik dat we zeker een kans maken.
Met deze spelers moeten we gewoon mikken op z'n minst kwart- of halve finale.

[ Voor 20% gewijzigd door Wilibrord op 17-06-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wilibrord schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 10:11:
'k Heb nog maar 1 ploeg gezien waartegen ik denk dat we weinig kans maken, en dat is Duitsland. Het niveau van de meeste andere ploegen is naar mijn mening bedroevend slecht. Tegen de ploegen die wel behoorlijk voor de dag kwamen (Frankrijk, Engeland, Italie) vind ik dat we zeker een kans maken.
België heeft zelf nog niet gespeeld, dus niet té voorbarig he ;). Wel met je eens dat het niveau enigszins tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Wat verwachten jullie van Rusland vs zuid korea?
Ik zou Rusland zeggen, maar zuid-korea kan soms zo gevaarlijk uit de hoek komen met hun los spelende spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Dat denk ik ook, al heb ik ergens het gevoel dat er een hoop ploegen nog in het toernooi moeten groeien en dat we straks een heel ander beeld gaan zien in de wedstrijden. Helaas zal voor sommige landen het groeien niet snel genoeg zijn en die zullen eruit geknikkerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stress. Veel Stress.

Kan nauwelijks werken vandaag.

Lets do this gadverdamme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Duitsland zeker, maar Nederland en Engeland hebben me alvast positief verbaasd. Hoop dat Argentinië zich herpakt want hun laatste match was zeer slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Emphast schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:34:
[...]

Duitsland zeker, maar Nederland en Engeland hebben me alvast positief verbaasd. Hoop dat Argentinië zich herpakt want hun laatste match was zeer slordig.
Heeft Engeland je verbaasd? Zo goed speelde ze toch niet dat ze de finale gaan halen op die manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Tristan schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:36:
[...]

Heeft Engeland je verbaasd? Zo goed speelde ze toch niet dat ze de finale gaan halen op die manier?
Vond dat Engeland een pak beter speelde dan Italië op het vlak van kansen creëren. Italië speelde safer en op het eind van de wedstrijd was Engeland gewoon uitgeput. Vond het jammer, had geen voorkeur maar vond hun spel echt een pak aangenamer om te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
De WK gekte is in België allesinds zeer hoog :D
Vraag me af hoe de kijkcijfers zullen worden.
Er worden al 14000 mensen in het sportpaleis verwacht en zo'n 17000 mensen in de ghelamco arena op groot scherm waar er daarna nog een party gaat zijn ook.

lol, hier net op één op 1h journaal zegt er zo'n kind op de vraag wie moet er scoren: "Bart dewever" xD

[ Voor 96% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:52

Typhone

Who Dares Wins

Zelden en lang geleden dat ik zo benieuwd was naar een wedstrijd van België. Vanwege de bestuurlijke indeling en de talen heb ik altijd het idee dat het een beetje een rommeltje is in België wat in het voetbal vaak terugkomt. Echter als je nu de individuele spelers eens allemaal afgaat dan schrik je je kapot. Want dat is bijna allemaal absolute wereldtop!

Stel je toch eens voor dat ze vanavond goed beginnen te draaien. Ik zie Rusland echt hell no winnen van België maar België daarentegen wel verliezen van zichzelf ifykwim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
SmokingCrop schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:02:
lol, hier net op één op 1h journaal zegt er zo'n kind op de vraag wie moet er scoren: "Bart dewever" xD
Het brainwash gehalte in die familie is hoog precies.

Anyway geen groot scherm gevonden in Helsinki waar ik nu woon dus dan maar op de zetel thuis. Ik ben benieuwd. Zoals gewoonlijk over België hoor ik heel wisselende stemmen. Van extreem hoopvol tot underdog van ik kan niet meer. Dan komt daarbij nog dat ik persoonlijk geen idee heb van hoe goed Algerije al dan niet is en mijn sowieso beperkte kennis van andere ploegen dus voor mij is het zeker spannend! Maar goed mijn Belgische biertjes en frietjes staan alvast klaar :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Vnze op 17-06-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 22:58
Ik heb wat collega's die België tippen als outsider voor de titel, dus eens wat feitenonderzoek gedaan:

Wikipedia: Lijst van interlands Belgisch voetbalelftal 2010-2019

Dit is nou nog niet een heel indrukwekkend rijtje om eerlijk te zijn. Daar zitten nou niet echt veel prestaties van formaat tussen, eigenlijk is die 4-2 tegen Nederland de enige echte grote overwinning, en Nederland was behoorlijk in de problemen zo vlak na dat rampzalige EK.

Op papier dus genoeg kwaliteit en ik denk ook nog steeds wel dat België de poule wint, maar outsider voor de titel? Nah.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwiep
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 09:34
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:26:
Ik heb wat collega's die België tippen als outsider voor de titel, dus eens wat feitenonderzoek gedaan:

Wikipedia: Lijst van interlands Belgisch voetbalelftal 2010-2019

Dit is nou nog niet een heel indrukwekkend rijtje om eerlijk te zijn. Daar zitten nou niet echt veel prestaties van formaat tussen, eigenlijk is die 4-2 tegen Nederland de enige echte grote overwinning, en Nederland was behoorlijk in de problemen zo vlak na dat rampzalige EK.

Op papier dus genoeg kwaliteit en ik denk ook nog steeds wel dat België de poule wint, maar outsider voor de titel? Nah.
Ze zouden geen outsider zijn als iedereen die mening deelde natuurlijk ;)
Persoonlijk ben ik van mening, eerst de poule winnen en dan meten met de kleppers. Als ze in de kwartfinale zouden kunnen komen, waarom de finale dan niet, ze hebben immers al een grote horde moeten nemen voor ze daar geraken?
Ik vrees ook dat het WK nog wat vroeg komt maar ik ben wel benieuwd naar wat ze nu kunnen laten zien. En Januzaj, Mertens en De Bruyne zijn imo de enige kansen die België heeft om het spel te versnellen in de aanval, bij al de rest komt het vaak wat stil liggen en dan maak je het zelf moeilijk denk ik.

Kijk bijvoorbeeld naar Nederland - Spanje, die overwinning was voor een groot deel te danken aan het verschroeiende tempo dat de Nederlanders erop legden en een matig Spanje dat hier geen antwoord op had.

[ Voor 7% gewijzigd door zwiep op 17-06-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 15:38

EektheMan

DPC

Belgie heeft een goed team en is hoog gemotiveerd. Ben alleen bang dat Algerije er een 0-0 uitsleept door met zijn allen rond de 16 te gaan staan. Zoiets kan een team mentaal breken. Herinner me nog het WK van 1990 waar Nederland mental ten onder ging tegen 2 van dit soort teams (Egypte-N-Ierland).

Verder hoop ik gewoon dat Belgie een van de vele positieve verrassingen van het WK wordt. Dat tekort aan ervaring op grote toernooien maakt volgens mij geen verschil in deze poule. En er zijn zat spelers met internationale ervaring en bijna Hollandse arrogantie om dat eventule tekort teniet te doen.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik ga vanavond gewoon hopen voor de Belgen... ze hebben een leuk team en .. zowel kwaliteiten, een goede brede keuze en verschillende types spelers.

nadeel zal zeker de ervaring kunnen zijn (niet eens zo zeer bij de spelers, NL zelf speelde ook met vrijwel een hele achterhoede en keeper met weinig toernooiervaring.. maar zeker ook de hele coachingstaff en organisatie eromheen.. de 'traditionele' teams kunnen ook enorm profiteren van een zekere 'gewoonte' om bezig te zijn met de voorbereidingen en logistiek rondom zo'n WK).

Maar ik denk ook dat het onjuist is om te denken dat de belgen wel eventjes gelijk vanaf het begin er vol op gaan... algerije is wat dat betreft misschien niet de makkelijkste tegenstander en het kan best een moeizame partij worden.
De groep van de belgen lijkt mogelijkheden te bieden, maar is ook niet zonder gevaren, en nu is het voor hen gelijk al zaak geen fouten te maken en 'gewoon' de klus te klaren om zonder kleerscheuren door de groepsfase heen te komen, het echte toernooi zal dan zeker vanaf de finalerondes gaan plaastvinden en daarin kun je als jonge speler vooral doorbreken en in het spotlicht komen te staan.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:32

m0nk

16-09-2003 15.15

Hoop ook op Belgie, leuke spelers, goed team. Helemaal als Algerije zoals verwacht gaat spelen ( met een 1-10-0-0 opstelling).. Voor de Belgen, maak je niet druk, komt allemaal goed!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
"Thibaut Courtois heeft bij de Rode Duivels alvast de cijfertjes mee. Met Courtois in doel hebben de Belgen nog nooit verloren. De Atletico-doelman stond al 17 keer onder de Belgische lat: 12 keer kwam er een overwinning uit de bus, vijf keer hielden de Belgen het op een draw.

In 10 van die 17 matchen hield Courtois ook nog eens de nul. Met een gemiddelde van slechts 0,58 goals per wedstrijd is Courtois dus een zeer betrouwbaar sluitstuk.

Courtois trekt die indrukwekkende lijn van cijfers ook vlotjes door bij z'n club Atletico Madrid. Hij werkte dit seizoen 56 matchen af en hield in de helft van die wedstrijden zijn netten schoon.

Voor Courtois heeft de wedstrijd tegen Algerije overigens een speciaal kantje. Hij kan er zijn 100e "clean sheet" binnenhalen."

:D *O*

[ Voor 63% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Moet denken aan keeper van een elftal in zuid-Europa die ook zulke goede statistieken had. O-)

Statistieken zeggen niks, je moet het laten zien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.