Is dat zo? Hij heeft amper onder de lat gestaan dit seizoen en dat ging hem ook al niet zo best afDanielWW2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 14:42:
Moet denken aan keeper van een elftal in zuid-Europa die ook zulke goede statistieken had.![]()
Statistieken zeggen niks, je moet het laten zien.
want hij liet het niet zien in het afgelopen seizoen waarbij atletico de spaanse league won & bijna de champions league? lol
Courtois hoort gewoon bij de wereldtop.
Courtois hoort gewoon bij de wereldtop.
[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 14:55 ]
Gij ook al. Ik heb dit meestal met Nederland ... nog nooit zo zenuwachtig geweest voor Belgie. 10 jaar potverdikke. 10 magere jaren hebben we hier op moeten wachten.Verwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 11:32:
Stress. Veel Stress.
Kan nauwelijks werken vandaag.
Lets do this gadverdamme.
De verwachtingen zijn hoog gespannen ... word Belgie het nieuwe Nederland ..... dat iedereen teleurstelt? Of gaat een nog kleiner landje als Nederland zich opnieuw onafhankelijk op de voetbal kaart zetten?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Vermoed dat danielww2 op die andere keeper doelt die in de Spaanse competitie uitkomt en op het WK actief is. Hij staat bij Spanje onder de lat en gaf paar cadeautjes weg afgelopen vrijdag.
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
Daar ging ik in mijn reactie ook vanuit, maar volgens mij stond hij alleen in de spaanse beker en de CL onder de lat, en dat ging hem ook niet te best af.driedees schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:00:
Vermoed dat danielww2 op die andere keeper doelt die in de Spaanse competitie uitkomt en op het WK actief is. Hij staat bij Spanje onder de lat en gaf paar cadeautjes weg afgelopen vrijdag.
Lol, zag het ook net.SmokingCrop schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 13:02:
De WK gekte is in België allesinds zeer hoog
Vraag me af hoe de kijkcijfers zullen worden.
Er worden al 14000 mensen in het sportpaleis verwacht en zo'n 17000 mensen in de ghelamco arena op groot scherm waar er daarna nog een party gaat zijn ook.
lol, hier net op één op 1h journaal zegt er zo'n kind op de vraag wie moet er scoren: "Bart dewever" xD
Ik ben vooral benieuwd naar Belgie-Rusland.
Mijn mening is dat het grote verschil 'm zit in de mentaliteit. Het is wel aan het veranderen, maar België kijkt nogal op tegen 'grote namen/grote landen'.
Waar bijv. NL zich nogal eens verslikt in de kleinere landen daar speelt België de laatste jaren wel goed tegen. Gewoon omdat ze zich ook echt beter achten en daar dan ook naar voetballen.
Tegen de wat betere landen komt er toch ineens ontzag/zenuwen/ om de hoek kijken, wat resulteerd in een timide spel.
Maar ik hoop dat ik het mis heb. Ze hebben echt een leuk elftal. vergelijk de kwaliteiten één op één en ze hebben zeker een van de betere elftallen. Alleen in de spits ontbreekt het aan een echte topper (naar mijn mening)
Ik hoop dat we elkaar tegenkomen. Liefst 13-7 21:00 uur!
Mijn mening is dat het grote verschil 'm zit in de mentaliteit. Het is wel aan het veranderen, maar België kijkt nogal op tegen 'grote namen/grote landen'.
Waar bijv. NL zich nogal eens verslikt in de kleinere landen daar speelt België de laatste jaren wel goed tegen. Gewoon omdat ze zich ook echt beter achten en daar dan ook naar voetballen.
Tegen de wat betere landen komt er toch ineens ontzag/zenuwen/ om de hoek kijken, wat resulteerd in een timide spel.
Maar ik hoop dat ik het mis heb. Ze hebben echt een leuk elftal. vergelijk de kwaliteiten één op één en ze hebben zeker een van de betere elftallen. Alleen in de spits ontbreekt het aan een echte topper (naar mijn mening)
Ik hoop dat we elkaar tegenkomen. Liefst 13-7 21:00 uur!
Als we ons nieuwe zelfvertrouwen tegen de kleintjes kunnen combineren met ons traditioneel héél erg effectieve counterspel tegen de groten ... wahey
Omgekeerd natuurlijk, als we ons arrogant opstellen tegen de kleintjes en naïef tegen de groten... mmmm
Ik hoop op het eerste! Damn, waarom begint dat nu nog niet!!!!
12 FRICKING YEARS to the DAY!
Omgekeerd natuurlijk, als we ons arrogant opstellen tegen de kleintjes en naïef tegen de groten... mmmm
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Echt te hopen dat Lukaku in vorm zit, dan is hij echt een top scorer. Als hij niet in vorm zit dan is het meestal het omgekeerde :3
Damn Dexter, dat filmpje heeft me echt helemaal in de stemming gebracht
Nice!DexterBelgium schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 16:54:
Als we ons nieuwe zelfvertrouwen tegen de kleintjes kunnen combineren met ons traditioneel héél erg effectieve counterspel tegen de groten ... wahey
Hier in mn stadje (Ninove) zijn ze er ook klaar voor:

Jammer genoeg kijk ik deze match nog van thuis uit (examens...), maar de 2 komende matches wordt het daar aja
Edit: lol, sebiet waarschijnlijk op Eén.

[ Voor 28% gewijzigd door Asgaro op 17-06-2014 17:18 ]
Ach met een beetje geluk wordt Rusland flink uitgefloten vanwege hun moordpartijen in Oekraïne. En daarbij, Rusland heeft in zijn korte voetbalhistorie nog weinig bereikt. Iets van 2 deelnames waarbij ze niet voorbij de groepsfase zijn gekomen. De laatste maal was het zelfs Belgie dat hen de das om deed, dusreadytoflow schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 15:50:
Ik ben vooral benieuwd naar Belgie-Rusland.

Russia finally returned to the World Cup again in 2002, also bowing out in the group stage. Pitted against co-hosts Japan, Belgium, and Tunisia; Russia started off with a 2-0 win against the Carthage Eagles courtesy of goals from Yegor Titov and Valery Karpin. In the following game Inichi Inamoto’s strike downed the Sbornaya in Yokohama. However, Belgium’s draw against Tunisia put Russia in pole position to qualify. With the game at 1-1, Wesley Sonck scored in the 78th minute to turn the tables on the Sbornaya. Marc Wilmots’s goal four minutes later provided the coup de grace to Russia’s chances even though they managed to pull one back two minutes from time through Dmitri Sychev.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Line up confirmed. Chadli op de flank. Mertens/Januzaj supersubs?
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Allez Belgen! Belgie - Nederland in de finale lijkt me wel wat
Ik zie mertens wel invallen ja
Is wel een sterkte van hem trouwens.
Is wel een sterkte van hem trouwens.

[ Voor 99% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 17:50 ]
Dan moeten jullie tweede worden en dan komen jullie Duitsland tegen en dan kan je naar huis.Goron schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 17:28:
Allez Belgen! Belgie - Nederland in de finale lijkt me wel wat
Halve finale dus.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
toch een 57000 toeschouwers blijkbaar volgens sporza, waarvan een 2500 Belgen ofzo 
lol.. wilmots mag geen witte hemd aan hebben omdat de algerijnen wit aan hebben.
lol.. wilmots mag geen witte hemd aan hebben omdat de algerijnen wit aan hebben.
[ Voor 58% gewijzigd door SmokingCrop op 17-06-2014 18:03 ]
Ik vind algarije verrassend goed voor de dag komen tot nu toe.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
komop red devils, ze spelen nog zeer timide & nerveus

blok van algerijnen zit naast de commentatorHippocampus schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:11:
Wie fluiten ze nou steeds uit ?
Volgens mij gaat Algerije voor anti-voetbal...
Daar kom je dus alleen door met snel counteren en niet met opbouwen.
Daar kom je dus alleen door met snel counteren en niet met opbouwen.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
dit soort voetbal had ik wel verwacht.
algerije die alles pot dicht probeert te doen en belgië die niet veel er tegen weet te doen
algerije die alles pot dicht probeert te doen en belgië die niet veel er tegen weet te doen
Dit is eigenlijk z'n moment dat België gewoon bij Nederland moet. Met een gecombineerd elftal met Belgische verdedigers en Nederlandse aanvallers pak je ze zo. Gewoon terugzakken op de verdediging en dan Robben met een counter.
0-0 als het zo verder zal gaan vrees ik..
Leuk he voetballen tegen zo'n muur, dat moet Nederland nou ook bijna altijd
.
Behoorlijk saai tot nu toe.
Behoorlijk saai tot nu toe.
Bij tunesië was het ook zo, op het einde nog een 1-0
Dat elftal wat J(oh)an Boskamp ad gecreëerd met NL/BE voetballers was wel een droomelftal hoor!
Saaie partij tot nu toe, Belgen mogen wel meer proberen. Lijken nerveus.
Saaie partij tot nu toe, Belgen mogen wel meer proberen. Lijken nerveus.
Ik ga gewoon eens eten maken, dus het zal nu wel spannend worden vermoed ik....
tot ik terug ben
tot ik terug ben
kheb zo het gevoel al gehad en hij toont het nu ook.. Vanbuyten zal het weer eens verkloten.
Mag wel iets meer snelheid in de wedstrijd bij onze zuiderburen
good luck wanneer alle 11 op de achterste helft van hun helft staan.Goron schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:18:
Mag wel iets meer snelheid in de wedstrijd bij onze zuiderburen
Ze zakken wel heel ver terug inderdaad zegSmokingCrop schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:19:
[...]
good luck wanneer alle 11 op de achterste helft van hun helft staan.
Er gebeurde ook nog wat na 20 minuten.
Als Algerije dit 90 minuten volhoud dan verdienen ze het uit de FIFA geflikkerd te worden. Dit is bagger.
Als Algerije dit 90 minuten volhoud dan verdienen ze het uit de FIFA geflikkerd te worden. Dit is bagger.

kbedoel wtf, we staan met ons volledig team al op hun helft..
Daar moet je mee leren omgaan als je ver wilt komen.SmokingCrop schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:19:
[...]
Da moet je gewoon doen wat Witsel net deed en van afstand schieten en hopen op het beste of op een leuke rebound.
En dan voor de rest hopen op een leuk gat.
Want als je op die verdediging blijft inlopen bereik je niets en heb je de kans dat de tegenstander een keer leuk countert en dan sta je met 1-0 achter.
Maar daarom kan het tempo van rondspelen wel omhoog. Anders kom je er nooit door.SmokingCrop schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:19:
[...]
oh dat is zeker, heb hier ook al paar keer zitten sakkeren dat ze wat sneller moeten gaan passenVos schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:22:
[...]
Maar daarom kan het tempo van rondspelen wel omhoog. Anders kom je er nooit door.
Penalty!
[ Voor 9% gewijzigd door Tk55 op 17-06-2014 18:23 ]
Oh f*ck...
ik zei het nog hè.....schwarzenegger schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:18:
Ik ga gewoon eens eten maken, dus het zal nu wel spannend worden vermoed ik....
tot ik terug ben
En Vertonghen helpt mijn poule zo om zeep

Waarom doet hij da nu in godsnaam.. heeft toch wel voldoende ervaring..
Ik zag het al aankomen (alleen dan niet dat het via een penal zou gaan).
Topklasse verdedigers
gewoon met z'n hele gewicht aan die arm hangen
Doei Belgie
Wat een kluns die Vertonghen

Wat een kluns die Vertonghen
Lekker bezig Vertonghen...
Ach, het kan nog steeds 5-1 worden...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nu komt Algerije helemaal niet meer van hun helft af

En nu gaan ze natuurlijk nog erger spelen bij Algerije...
Dit is niet goed voor België. Jullie zitten in hetzelfde schuitje als Oranje zat. Tweede in de poel betekent een topteam en in jullie geval Duitsland...
Dit is niet goed voor België. Jullie zitten in hetzelfde schuitje als Oranje zat. Tweede in de poel betekent een topteam en in jullie geval Duitsland...
Hier was weinig sprake van twijfel. Nu gaan er 2 bussen voor de goal.
.
CorrectieDanielWW2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:25:
En nu gaan ze natuurlijk nog erger spelen bij Algerije...
Dit is niet goed voor België. Jullie zitten in hetzelfde schuitje als Oranje zat zit. Tweede in de poel betekent een topteam en in jullie geval Duitsland...
[ Voor 71% gewijzigd door Vos op 17-06-2014 18:26 ]
yep, ik ga iets anders doen. Dit is typisch België.
Het Egypte voor Belgie voorlopig. Hopelijk kan Belgie wat Nederland toen niet kon.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Ai. Nu wordt het een lastig verhaal. Nu moeten de Belgen twee keer door die defensie...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik heb deze tab op maar mijn stream loopt een minuut of 3 achter. Als ik opeens het nummer van 1 naar 10 zie gaan weet ik dat er binnen 3 minuten iets gaat gebeuren ...
Dit. Bij Oranje dacht ik ook na de penalty dit komt niet meer goed. Maar er is nog genoeg tijd om voor de rust gelijk te maken en in de tweede helft erover heen te gaan. Kop op duvels!Fiber schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:25:
Lekker bezig Vertonghen...
God's.. Wat heb ik nog aan die wk pools.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dus België, kunnen jullie jezelf opheffen en bij Nederland komen voor de tweede helft? Krijgen jullie Robben en van Perzië. 
Ja dat moest, sorry.
Ja dat moest, sorry.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 17-06-2014 18:28 ]
Het verschil is alleen dat Spanje bleef aanvallen en dat gaat Algerije zeker niet doen.Joosie200 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:28:
[...]
Dit. Bij Oranje dacht ik ook na de penalty dit komt niet meer goed. Maar er is nog genoeg tijd om voor de rust gelijk te maken en in de tweede helft erover heen te gaan. Kop op duvels!
Neh ik denk dat ze gewoon zo doorgaan en blijven counteren en hopen op de 2-0.Vos schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:25:
Hier was weinig sprake van twijfel. Nu gaan er 2 bussen voor de goal.
[...]
Correctie.
Mochten ze winnen dan kunnen ze denk ik beter meteen naar huis want beter dan dat gaat het niet meer worden. Zijn ze thuis in 1 klap helden.
Vertonghen toch. Dat hij hier nog bleef kijken alsof hij niets deed, zelf toen hij een paar minuten later nog met Kompany stond te praten
.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Lekkere vrije trap.
Topteam, dat België
leedvermaak +1
Topteam, dat België
leedvermaak +1
Best of both worlds ja. De Belgische verdedigingslinie plus Courtious en dan de Nederlandse aanvalslinie met marathonRobben en Flying Dutchman vP. Zal er wel nooit van komen. Ergens misschien maar goed, want als Vertonghen zo makkelijk hapt en een penalty weggeeft zijn de Belgische verdedigers nu niet zo snugger.DanielWW2 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:15:
Dit is eigenlijk z'n moment dat België gewoon bij Nederland moet. Met een gecombineerd elftal met Belgische verdedigers en Nederlandse aanvallers pak je ze zo. Gewoon terugzakken op de verdediging en dan Robben met een counter.
Probleem met Belgie is dat het spelen van een groot toernooi wel wat anders is. Nu hebben de Nederlandse spelers dat ook nog niet gedaan, maar wel veel ervaring met Robben, Sneijder en van Persie. Om maar niet te spreken over van Gaal.Joosie200 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:32:
[...]
Best of both worlds ja. De Belgische verdedigingslinie plus Courtious en dan de Nederlandse aanvalslinie met marathonRobben en Flying Dutchman vP. Zal er wel nooit van komen. Ergens misschien maar goed, want als Vertonghen zo makkelijk hapt en een penalty weggeeft zijn de Belgische verdedigers nu niet zo snugger.
Overigens mijn stream op de NOS site geeft nog steeds 0-1 aan
Coach is uiteraard van Gaal voor z'n team. Die trapt er wel in dat je dat niet moet flikken bij hem.Joosie200 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:32:
[...]
Best of both worlds ja. De Belgische verdedigingslinie plus Courtious en dan de Nederlandse aanvalslinie met marathonRobben en Flying Dutchman vP. Zal er wel nooit van komen. Ergens misschien maar goed, want als Vertonghen zo makkelijk hapt en een penalty weggeeft zijn de Belgische verdedigers nu niet zo snugger.
Oh wat word ik ziek van Algerije...
Ik had me echt voorgenomen te kijken maar ik ben er eigenlijk nu al klaar mee. Echt gruwelijk dit. Van mij mag Robben even voor de rest van de wedstrijd Belg worden zodat Algerije keihard verliest.

Qua teamgevoel komt het sowieso nooit goed met onze zuiderburen, dan kun je nog zoveel talent hebben...
Klopt. Algerije is gewoon Chelsea in disguiseUntouchablezz20 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:29:
[...]
Het verschil is alleen dat Spanje bleef aanvallen en dat gaat Algerije zeker niet doen.

Zuid-Korea er Algerije door in de groep, wat zal dat hebben opgeleverd van tevoren
[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 17-06-2014 18:37 ]
Vertonghen gaat revanche nemen...?
Helaas. Hoog over.
Helaas. Hoog over.
[ Voor 24% gewijzigd door Fiber op 17-06-2014 18:39 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Daar heeft België mazzel, gevaarlijke vrije trap cadeau. Het is gelukkig nog niet de wedstrijd van Vertonghe
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Op iemand in het publiek zo te zienFiber schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:38:
Vertonghen gaat revanche nemen...?
Helaas. Hoog over.
Veel power maar weinig precisie tot nu toe bij Belgie.
De druk bij België is wel hoog volgens mij. In principe moeten ze dit Algerije met twee vingers in de neus oprollen maar dat zie ik vandaag niet ze snel gebeuren. 1-1 voor de rust zou wel schelen.
“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)
Zen beginnen een beetje te arrogant te worden met die 1-0 voorsprong.
te trage opbouw omdat ze het te mooi willen doen waardoor te veel Belgen terug kunnen lopen.
te trage opbouw omdat ze het te mooi willen doen waardoor te veel Belgen terug kunnen lopen.
Het oogt erg zenuwachtig. Zonder vertrouwen dat ze dit gaan winnen.tweaker2010 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:40:
Veel power maar weinig precisie tot nu toe bij Belgie.
Niemand lijkt het elftal op sleeptouw te kunnen/willen nemen.
Heerlijk om dit op Sporza te kijken haha, continu die vergelijking met Nederland
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
En dan geen duvel bij de tweede paal
Die had gewoon binnen getikt moeten worden!

[ Voor 36% gewijzigd door Joosie200 op 17-06-2014 18:45 ]
Zou mij niks verbazen als Nederland het morgen gaat herhalen tegen Australië.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Bemoedigende minuten dit! Ze komen er bij vlagen nu wel doorheen

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Zo, dit is een onverwachte stand bij het aanzetten van de TV. Aan de reactie te zien loopt België zich redelijk stuk tegen de Algerijnse muur... niet best.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
België zal toch moeten wakker worden om dit om te draaien, met verlies de rust in...
Afstandsschoten en stilliggende fases. Anders zie ik dit niet goedkomen. Wat een antivoetbal zeg...
Maar ik heb geen vertrouwen in het tactisch vernuft van Wilmots. Hij is een 'groepssfeerpapa' en een 'werker', maar meer zie ik er niet in...
Maar ik heb geen vertrouwen in het tactisch vernuft van Wilmots. Hij is een 'groepssfeerpapa' en een 'werker', maar meer zie ik er niet in...
[ Voor 42% gewijzigd door Coltrui op 17-06-2014 18:51 ]
Als ik naar Belgie kijk krijg ik flashbacks naar de oefenwedstrijden van het Nederlands elftal.. traag, trager traagst.. tikkie terug Jaap!
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Actie van Hazard was goed, maar er had een man moeten staan... Bah
Jan Mulder en Johan Boskamp zitten er bijna al elke keer dit WK :-)
Algerije doet me denken aan de openingswedstrijd van Oranje op het WK98 tegen... België
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Ik ga mij als voetbalhatende belg doodlachen als "we" verliezen 
Tot binnen een uurtje ofzo?

Tot binnen een uurtje ofzo?
[ Voor 24% gewijzigd door azerty op 17-06-2014 18:53 ]
Ze zouden meteen bij de start van de tweede helft moeten gaan spelen alsof het de 88ste minuut is en het nog steeds 1- 0 voor Algerij is.
Druk zetten ze wel een klein beetje ,maar die kansjes die ze opeens hebben daar zijn ze dan zo van verrast dat ze meteen schieten ipv nog een halve seconde tijd te nemen en een goal te maken.
Voetbal is 90% mentaal. Als je die rust en zelfvertrouwen niet in je hoofd kunt krijgen ... zelfs al sta je 1 - 0 achter dan ....
Druk zetten ze wel een klein beetje ,maar die kansjes die ze opeens hebben daar zijn ze dan zo van verrast dat ze meteen schieten ipv nog een halve seconde tijd te nemen en een goal te maken.
Voetbal is 90% mentaal. Als je die rust en zelfvertrouwen niet in je hoofd kunt krijgen ... zelfs al sta je 1 - 0 achter dan ....
Dit topic is gesloten.