Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eco-
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 10:38
Tsurany schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:38:
Neem een verlengkabel voor de USB ontvanger van de K400 anders krijg je last van storingen van de USB 3.0 poorten
Goede tip! Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eco-
DarkSide schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:50:
[...]

Deze NUC (en wel meer) spelen GEEN DTS-HD of DD-True HD af in windows.
De Driver voorziet dit niet. Ik ben op dit moment bezig met Intel om hiervoor een ticket aan te maken zodat dit in de toekomst wel gaat gebeuren. Brasswel ondersteunt namelijk wel gewoon passthrough.

In OpenElec werken DTS-HD en DD True HD wel.
Maar dan heb je, volgens mij, geen DD in Netflix. Daarvoor moet je toch echt de Windows App hebben.
Die overigens prima werkt op deze NUC. En DD is dan ook geen enkel probleem (DTS doet netflix niet aan).

Dus de NUC is prima geschikt voor wat je wilt. Ze zou een Dualboot kunnen overwegen als je perse DTS-HD MA wilt hebben. (Dit speelt in kodi onder windows gewoon af als DTS btw dus het niet dat je geen surround sound hebt)
Hier kan ik mee verder!
Hopelijk ondersteunt Intel binnenkort wel DTS-HD of DD-True HD.
Dan kan ik Openelec achterwege laten.

Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09
Hallo,

ik ben al een tijdje op zoek naar een leuke HTPC voor KODI en popcorntime.
En ik heb net besloten een NUC te kopen en ik dacht aan deze:
pricewatch: Intel NUC Kit NUC5CPYH in combinatie met:
pricewatch: Crucial CT102464BF160B en
pricewatch: Kingston SSDNow V300 120GB

maar nu zie ik dat er ook een complete set te koop is zie:
http://nl.hardware.info/productinfo/322378/intel-nuc5pgyh

Daar zit een kleinere SSD in en 4 GB geheugen. Echter zit er een andere CPU in die laatste.

Is die dan beter voor het gebruik wat ik doe?
gebruik: hd films afspelen, beetje surfen en beetje steam games streamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is de quadcore variant met een sterkere GPU.
Dit is de losse variant: http://www.intel.com/cont...nuc/nuc-kit-nuc5ppyh.html

Werkt prima voor die taken, beter dan de dualcore variant. Heb hem zelf ook ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5PPYH€ 180,-€ 180,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 19,51€ 19,51
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,46

Moet wel zeggen dat 4GB echt genoeg is. Met Kodi moet je veel tweaken om uberhaupt veel geheugen te gebruiken. Standaard is de cache zeer klein en met een extreem grote cache van 512MB gebruik je niet eens 4GB ram.
Ook Steam streaming gebruikt amper werkgeheugen.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 22-10-2015 11:42 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Tsurany schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 11:38:
Het is de quadcore variant met een sterkere GPU.
Dit is de losse variant: http://www.intel.com/cont...nuc/nuc-kit-nuc5ppyh.html

Werkt prima voor die taken, beter dan de dualcore variant. Heb hem zelf ook ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC Kit NUC5PPYH€ 180,-€ 180,-
1Crucial CT51264BF160BJ€ 19,51€ 19,51
1Crucial BX100 120GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,46

Moet wel zeggen dat 4GB echt genoeg is. Met Kodi moet je veel tweaken om uberhaupt veel geheugen te gebruiken. Standaard is de cache zeer klein en met een extreem grote cache van 512MB gebruik je niet eens 4GB ram.
Ook Steam streaming gebruikt amper werkgeheugen.
Top! bedankt Tsurany!
Maar als ik de goedkopere variant zou gebruiken zou dat ook genoeg zijn? Ik bedoel ik ga er niet op gamen o.i.d.
En zou het verschil merkbaar zijn? (ik begrijp dat dit subjectief kan zijn hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik denk niet dat het merkbaar is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Single core prestaties liggen wat lager en de GPU is minder krachtig.
Maar voor hardware accelleratie voor MKV's zal je dat verschil niet merken. En idd Gamen doe je niet.

Je zal het merken in repareren met quickpar dat de PPYH iets sneller is.
Ik heb de zwaardere puur voor mijn gemoedsrust genomen. Maar de CPYH is zelf al meer dan voldoende voor Windows 10, Netflilx, YT, Browsen en KODI

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Super bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
Zojuist de Intel NUC NUC5PPYH besteld. Met 4GB geheugen en een 120GB SSD. Deze zal bij voorkeur gaan draaien met Windows 10, KODI en wil hierop ook eventueel couchpotato/sabnzbd/spotweb draaien.

Ik lees erg veel verschillende verhalen over DTS-HD en DD-True HD. De ene zegt dat dit überhaupt niet gaat werken (met windows) en andere keren lees ik workarounds via WASAPI. De NUC gaat aangesloten worden op een Harman Kardon AVR-151.

Wat is nu waar? gaat DTS-HD/DD-True HD wel of niet werken in Windows?

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
CptMorgan schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:54:
Zojuist de Intel NUC NUC5PPYH besteld. Met 4GB geheugen en een 120GB SSD. Deze zal bij voorkeur gaan draaien met Windows 10, KODI en wil hierop ook eventueel couchpotato/sabnzbd/spotweb draaien.

Ik lees erg veel verschillende verhalen over DTS-HD en DD-True HD. De ene zegt dat dit überhaupt niet gaat werken (met windows) en andere keren lees ik workarounds via WASAPI. De NUC gaat aangesloten worden op een Harman Kardon AVR-151.

Wat is nu waar? gaat DTS-HD/DD-True HD wel of niet werken in Windows?
Vooralsnog... niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:55

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Werkt 'normale' DTS en DD wel gewoon via de optical out (van het nieuwste instapmodel that is) ism W10 en Kodi ?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Gewoon DTS en DD werken prima. Zowel via Optical als via HDMI.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 01:28
Zit ook te kijken naar een NUC, maar nog de vraag of ik eventueel een losse bluray speler aan aansluiten via USB en dan blurays kan afspelen via Kodi of op een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Beide kan, vraag is alleen of je een NUC moet nemen als je veel blu-ray's wilt kijken. Wellicht is dan een systeem met interne blu-ray drive een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Gistern min DN2820FYKH bijgewerkt naar de laatste BIOS die beschikbaar was en tevens de update van OpenElec 6.0 uitgevoerd.

Alleen gaat de NUC niet meer aan met de afstandsbediening. Als ik hem handmatig aanzet werkt de AB verder prima in Kodi en kan deze ook uitzetten.

Ik vermoed dat het ergens een BIOS instelling is die door de upgrade is gerest maar aangezien het niet de meest duidelijk BIOS is hoop ik dat iemand dit toevallig. Voorheen werkte de AB gewoon na een upgrade van de BIOS met aanzetten.

Update:
Probleem opgelost door de bios terug te zetten naar Defaults. Daarna werkte het aanzetten met de AB weer.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeOO op 04-11-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
Hi!

Dus ik heb mijn NUC5i3RYH gekocht met 1TB HDD en 64GB m2 SSD.
Ik heb 1 vraag en 1 probleem.

Mijn vraag: wie maakt gebruik van Couchpotato en/of Sonarr (nzbdrone)? Ik ben op zoek naar usenet scratch providers maar heb tot nu toe nog geen werkende film binnengekregen via CP.

Probleem: zodra ik NUC uitzet en dag erna aan krijg ik zwart scherm dat vraagt voor boot device. Als ik naar bios ga zie ik de m2 SSD niet meer. Pas als ik de stekker (stroom) eraf haal en opnieuw erin doe werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Index sites mogen hier niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

DTS HD enz zou wel kunnen werken door een andere driver te installeren.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
MikeOO schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:03:
Gistern min DN2820FYKH bijgewerkt naar de laatste BIOS die beschikbaar was en tevens de update van OpenElec 6.0 uitgevoerd.

Alleen gaat de NUC niet meer aan met de afstandsbediening. Als ik hem handmatig aanzet werkt de AB verder prima in Kodi en kan deze ook uitzetten.

Ik vermoed dat het ergens een BIOS instelling is die door de upgrade is gerest maar aangezien het niet de meest duidelijk BIOS is hoop ik dat iemand dit toevallig. Voorheen werkte de AB gewoon na een upgrade van de BIOS met aanzetten.

Update:
Probleem opgelost door de bios terug te zetten naar Defaults. Daarna werkte het aanzetten met de AB weer.
Onder Power en dan Secondary Power Settings even een vinkje bij Wake from S4 and S5 via CIR. Dat was de boosdoener ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat zijn andere versies.
Heb al heel wat drivers op allerlei verschillende manieren geprobeerd te installeren.
Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:54
Ik weet niet zeker of ik hier in het goede topic zit maar ik zit met een probleem. Ik heb al een tijdje een Intel NUC (DN2820FYKH) werkend met Kodi (Openelec) en dit i.c.m. een Harmony Ultimate One werkt perfect. Nu heb ik echter onlangs een internetradio gekocht van Philips, de AE8000/10. En de IR afstandsbediening van de radio zit op dezelfde frequentie als mijn NUC..

M.a.w. met de power on knop van mijn internetradio gaat niet alleen de radio aan maar ook tegelijkertijd mijn NUC. Dit is zoals je wel begrijpt hinderlijk en vloekt met de activiteiten zoals ze op de Harmony remote staan ingesteld. Dus weet iemand of je de IR functie kunt wijzigen van de NUC zodat deze op een andere frequentie gaat of ben ik dan genoodzaakt een externe IR aan te schaffen voor de NUC?

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:12
Ik las dit gelukkig echt nét precies voordat ik de ASRock N3700-ITX ging bestellen. Kom nu van een Zotac AD02 met AMD E-350 APU en dat 'oude' ding geeft wel gewoon o.a. DTS HD dmv passthrough.

Ik wil gewoon mijn hdmi in kunnen pluggen in de Pioneer VSX-S510 en dan DTS HD afspelen :-(. Grote misser van Intel dit en vooral de intentie om er niets aan te willen doen is echt om te janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
OpenELEC gebruiken, dan werkt het gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:22
TankiEEE schreef op woensdag 11 november 2015 @ 14:48:
Ik weet niet zeker of ik hier in het goede topic zit maar ik zit met een probleem. Ik heb al een tijdje een Intel NUC (DN2820FYKH) werkend met Kodi (Openelec) en dit i.c.m. een Harmony Ultimate One werkt perfect. Nu heb ik echter onlangs een internetradio gekocht van Philips, de AE8000/10. En de IR afstandsbediening van de radio zit op dezelfde frequentie als mijn NUC..

M.a.w. met de power on knop van mijn internetradio gaat niet alleen de radio aan maar ook tegelijkertijd mijn NUC. Dit is zoals je wel begrijpt hinderlijk en vloekt met de activiteiten zoals ze op de Harmony remote staan ingesteld. Dus weet iemand of je de IR functie kunt wijzigen van de NUC zodat deze op een andere frequentie gaat of ben ik dan genoodzaakt een externe IR aan te schaffen voor de NUC?
Als ik het goed heb kun je een zogenaamde keytable aanmaken, wat feitelijk betekend dat je bepaalde signalen van elke willekeurige afstandsbediening kunt koppelen aan bepaalde functies. Op die manier zou je elke afstandsbediening werkend kunnen krijgen.

Ik ben niet bekend met zo'n harmony-afstandsbediening, maar ik geloof dat zo'n afstandsbediening in staat is om alle mogelijke frequenties te versturen. In theorie zou je dus de voorinstellingen van die harmony afstandsbediening kunnen veranderen, zodat deze niet langer op dezelfde frequentie zit als de philips radio. Vervolgens kun je dan een keytable aanmaken zodat de NUC reageert op de nieuwe frequenties.

Ik haal ongetwijfeld wat termen door elkaar, maar dat komt omdat ik er totaal niet mee bekend ben. Mocht het niet duidelijk zijn wat ik bedoel, dan hoor ik het graag.

Ik heb destijds ook geprobeerd om een oude, ongebruikte afstandsbediening te koppelen aan de nuc, maar ik kwam er zelf niet uit. Ik vond de benodigde handelingen erg ingewikkeld en heb uiteindelijk maar besloten om openelec via de yatse-app te bedienen. Dat werkt overigens perfect.

[ Voor 7% gewijzigd door LA-384 op 14-11-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
loyske schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:32:
OpenELEC gebruiken, dan werkt het gewoon ;)
Maar ik wil er graag ook op kunnen browsen, af en toe word gebruiken en ook Fox sports kijken in de browser;-) of via de Windows app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 01:28
DarkSide schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:50:
Deze NUC (en wel meer) spelen GEEN DTS-HD of DD-True HD af in windows.
De Driver voorziet dit niet. Ik ben op dit moment bezig met Intel om hiervoor een ticket aan te maken zodat dit in de toekomst wel gaat gebeuren. Brasswel ondersteunt namelijk wel gewoon passthrough.
De Skylake NUCs (en Broadwell NUCs) schijnen DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD te ondersteunen.

Zouden de Intel drivers dan toch geupdated worden voor Windows, of ligt het aan de hardware?
nieuws: Intel kondigt Skylake-NUC's officieel aan
https://communities.intel.com/thread/77858

• NUC6i5SYB_NUC6i3SYB (Skylake): https://downloadmirror.in...6i3SYB_TechProdSpec01.pdf
• NUC5i5RYB_NUC5i3RYB (Broadwell): http://downloadmirror.int...5i3RYB_TechProdSpec02.pdf

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/82RzIxg.png

• NUC5CPYB_NUC5PPYB (Braswell): http://downloadmirror.int...C5PPYB_TechProdSpec06.pdf

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iJHh304.png

[ Voor 21% gewijzigd door Ketho op 16-11-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:05

CeesKees

I rest my Kees

onnaj schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 19:21:
[...]

Maar ik wil er graag ook op kunnen browsen, af en toe word gebruiken en ook Fox sports kijken in de browser;-) of via de Windows app
Ja, prettig. Word op je tv.

Maar goed... Draai openelec vanaf een stick. Trek je stick uit je nuc als je geen openelec wil gebruiken (en kom er achter dat dit niet veel is)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
CeesKees schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:16:
[...]

Ja, prettig. Word op je tv.

Maar goed... Draai openelec vanaf een stick. Trek je stick uit je nuc als je geen openelec wil gebruiken (en kom er achter dat dit niet veel is)
Ik heb al Ubuntu erop gehad, maar ik mis dan toch dat ik eventjes een Torrent kan downloaden, dat ik mijn andere downloads die op de windows schijf staan kan oproepen vanuit Ubuntu etc. En zo had ik wel meer minpuntjes voor mezelf helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op woensdag 04 november 2015 @ 10:03:

Update:
Heb je een fresh install gedaan van OE6? Vraag me af of de remote gewoon werkt zonder aanpassingen te maken nu? Bij OE5 moest ik wat config files aanpassen. Is dit bij OE6 ook nog het geval? Wil graag een fresh install doen want ik heb nu een dual boot waar ik niks mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:27:
[...]

Heb je een fresh install gedaan van OE6? Vraag me af of de remote gewoon werkt zonder aanpassingen te maken nu? Bij OE5 moest ik wat config files aanpassen. Is dit bij OE6 ook nog het geval? Wil graag een fresh install doen want ik heb nu een dual boot waar ik niks mee doe.
Nee heb een upgrade gedaan. Maar dat maakt op zich niets uit.

Als je via bv WinSCP (inloggen met root/openelec) naar je NUC gaat als KODI draait dan kun je daar alle config biles vinden die je nu gebruikt. Backup van maken en dan begint je opnieuw met OpenElec en als je klaar bent zet je de configbestand terug.

Mijn remote (gebruik wel een eigen keymap hiervoor) bleef hierbij gewoon werken aangezien dit standaard instellingen van KODI zijn. Aangezien ik bepaalde knopen voor bepaalde dingen gebruik heb ik dit aangepast. Maar zonder keymap bestand werkt de AB ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeOO schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:32:
[...]

Nee heb een upgrade gedaan. Maar dat maakt op zich niets uit.

Als je via bv WinSCP (inloggen met root/openelec) naar je NUC gaat als KODI draait dan kun je daar alle config biles vinden die je nu gebruikt. Backup van maken en dan begint je opnieuw met OpenElec en als je klaar bent zet je de configbestand terug.

Mijn remote (gebruik wel een eigen keymap hiervoor) bleef hierbij gewoon werken aangezien dit standaard instellingen van KODI zijn. Aangezien ik bepaalde knopen voor bepaalde dingen gebruik heb ik dit aangepast. Maar zonder keymap bestand werkt de AB ook prima.
Top. Die custom config heb je gewoon via de keymap plugin gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 14:53

13art

Moderator Mobile
Toch maar even vragen want ik kom er niet uit. Als ik op zoek ga binnen kodi naar ondertiteling voor bij een film dan komt hij alleen maar met Engelstalige ondertiteling. Als ik bij de video instellingen en dan ondertitels ga kijken staat de ondertitelingstaal als voorkeur Dutch.
Waar het denk ik fout gaat is bij 'talen van te downloaden ondertiteling' die staat op Engels. Maar wat ik ook probeer, ik krijg hem niet op Nederlands. Als ik Nederlands selecteer en weer terug ga springt hij net zo hard weer op Engels. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Edit:
Oh wacht, dit kan misschien beter in het Kodi ervaringen topic. Excuus.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 27-11-2015 18:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:59
michaelw1998 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 18:15:
Hi!

Dus ik heb mijn NUC5i3RYH gekocht met 1TB HDD en 64GB m2 SSD.
Ik heb 1 vraag en 1 probleem.

Mijn vraag: wie maakt gebruik van Couchpotato en/of Sonarr (nzbdrone)? Ik ben op zoek naar usenet scratch providers maar heb tot nu toe nog geen werkende film binnengekregen via CP.

Probleem: zodra ik NUC uitzet en dag erna aan krijg ik zwart scherm dat vraagt voor boot device. Als ik naar bios ga zie ik de m2 SSD niet meer. Pas als ik de stekker (stroom) eraf haal en opnieuw erin doe werkt het weer.
Probleem met de m.2 heb ik ook gehad, BIOS en firmware update van de SSD was de oplossing.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 17:31
bardi-1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:19:
[...]

Probleem met de m.2 heb ik ook gehad, BIOS en firmware update van de SSD was de oplossing.
Helaas was BIOS al op meest recente versie. Ik las wel dat Transcend de randen van connector anders afwerkt dus ik had besloten de m2 te retourneren en een Kingston te m2 te kopen. Probleem opgelost, dus vermoed dat het aan Transcend ligt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:34:
[...]

Top. Die custom config heb je gewoon via de keymap plugin gemaakt?
Niet via de plugin maar gewoon een XML tesktbestand gemaakt ooit.
Tegenwoordig kan dit via een Add-On zag ik.

http://kodi.wiki/view/Keymap

Op zich werkt de AB standaard al prima. Ik heb alleen 2 sneltoetsen gekoppeld voor Ondertitels zoeken en voor het aanpassen van de snelheid van een ondertitel. Dat is wat prettiger als je iets aan het kijken bent. Hoef ik alleen op de rode of groen knop te klikken ipv door div menu heen te gaan of het aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kan het kloppen als ik conclusie trek dat hevc of h265 decoding op mijn Intel NUC met N2830 CPU niet fatsoenlijk gaat werken?

De drivers die het ondersteunen zijn voor nieuwere generatie CPU's, en niet voor deze.

Erg jammer, ik wist dat het ergens een gokje was, maar had niet verwacht nu al tegen de limieten van het ding aan te lopen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
Hooglander1 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:54:
Kan het kloppen als ik conclusie trek dat hevc of h265 decoding op mijn Intel NUC met N2830 CPU niet fatsoenlijk gaat werken?

De drivers die het ondersteunen zijn voor nieuwere generatie CPU's, en niet voor deze.

Erg jammer, ik wist dat het ergens een gokje was, maar had niet verwacht nu al tegen de limieten van het ding aan te lopen.
Een fatsoenlijke conclusie kun je pas trekken als je bewijs gezien hebt en/of zelf een test uitgevoerd hebt.
Tot die tijd is het een aanname, en je weet wat ze daar over zeggen? :+

Hier http://h265files.com/ heb je testbestanden, even downloaden en testen maar! ;)

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Volgens mij ondersteund bay trail geen hardware decodering van hevc.
Dat doen de brasswells wel
Heb zelf een n3700 en die speelt alle hevc bestanden echt probleemloos af met nog geen 5% cpu load.

mijn laptop met i7-4600m zit dan op 40% to 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wellicht niet het meest ideale topic om deze vraag te stellen, maar aangezien het wel mijn Intel Nuc betreft die ik veelal als mediaspeler gebruik toch de vraag maar hier droppen.

Een week geleden heb ik windows 10 op mijn nuc gezet. Werk op zich allemaal prima, maar 1 ding valt me op (na het updaten van wat drivers). Als ik via spotify muziek aan het luisteren ben en dan de tv uitzet. dan slaat spotify een aantal tracks over totdat het geluid weer doorgegeven wordt aan mijn versterker (daar zit altijd wat tijd tussen als de tv aan of uit geschakeld wordt, dit is ook altijd zo geweest. Alle signalen gaan via hdmi van en naar mijn versterker) en andersom ook. Dit is voorheen niet geweest. Wel viel altijd het geluid even uit, maar dan werden er geen tracks overgeslagen.

Via google ben ik er achter gekomen dat er meerdere mensen zijn met een vergelijkbaar probleem. Dit leek dan een 'probleem' te zijn met de drivers. Echter heb ik de nieuwste drivers geïnstalleerd. Oudere drivers lijkt geen optie omdat er dan geen DTS signaal doorgegeven wordt. Iemand die misschien weet of het ergens ook aan instellingen kan liggen? Heb zelf al even gekeken bij de instellingen van het geluid, maar zelf zie ik niet echt een optie waar het aan zou kunnen liggen, maar misschien kijk ik niet 'diep' genoeg in windows of kijk ik op de verkeerde plek....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je bent naar spotify aan het luisteren met geluid via de TV?
als je dan je TV uitdoet dan komt het geluid via je versterker? Maar niet meteen maar pas na een aantal tracks?
Of heb je bv na 5 seconden geluid, maar heeft spotify dan een aantal tracs geskipped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DarkSide schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:36:
Je bent naar spotify aan het luisteren met geluid via de TV?
als je dan je TV uitdoet dan komt het geluid via je versterker? Maar niet meteen maar pas na een aantal tracks?
Of heb je bv na 5 seconden geluid, maar heeft spotify dan een aantal tracs geskipped?
Sorry, ik zal het proberen te verduidelijken...
Get geluid gaat altijd via de versterker. Dus de stappen zijn dan als volgt:
Tv aan, versterker aan, nuc aan (D54250WYK).
Opstarten van Spotify en muziek luisteren waarbij het geluid dus over de versterker gaat.
Tv uit
Geluid stopt voor een paar seconde als de tv uit wordt gezet maar gaat daarna weer aan.

Genoeg muziek geluisterd, tv weer aan.
Dan stopt het geluid weer even voor een paar seconde en gaat daarna verder.
Spotify afsluiten, nuc in slaapstand, tv en versterker uit.

Dit is hoe het normaal altijd gaat.
Maar nu op het moment dat de tv uit of aan gaat terwijl Spotify nog muziek afspeelt gaat Spotify opeens allemaal tracks overslaan. Net alsof je op de 'next' knop blijft drukken.
Tot het moment dat de versterker het geluid weer doorgeeft, dan stopt dat en gaat Spotify weer normaal muziek afspelen.

Wat ik dus al gevonden heb Is dat het waarschijnlijk aan de drivers ligt. Maar is er nog een andere oplossing dan oude (Windows 7) drivers te installeren (als dat überhaupt al kan)?

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 06-12-2015 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nnoitra schreef op woensdag 02 december 2015 @ 23:25:
[...]

Een fatsoenlijke conclusie kun je pas trekken als je bewijs gezien hebt en/of zelf een test uitgevoerd hebt.
Tot die tijd is het een aanname, en je weet wat ze daar over zeggen? :+

Hier http://h265files.com/ heb je testbestanden, even downloaden en testen maar! ;)
Dat komt natuurlijk niet helemaal uit de lucht vallen. Ik heb wat files getest met verschillende spelers en dat ging dus niet goed.

Vandaar de vraag of meer mensen hier ervaring hebben met h265 op de originele celeron NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 07:47
Hooglander1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 13:07:
[...]

Dat komt natuurlijk niet helemaal uit de lucht vallen. Ik heb wat files getest met verschillende spelers en dat ging dus niet goed.
Maar als je het zelf niet getest heb op die Celeron NUC, dan is het een aanname gebaseerd op andere resultaten van testen met andere devices. En conclusies trekken op basis van aannames, nooit doen ;)
Vandaar de vraag of meer mensen hier ervaring hebben met h265 op de originele celeron NUC.
Dat is een betere/concretere vraag dan in je vorige post :)
Ik heb nog geen poging gedaan omdat ik geen h265 materiaal heb en ik in de nabije toekomst ook niet verwacht dit te gaan krijgen.
Als ik een dezer dagen tijd over heb test ik wel ff voor je.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nnoitra schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:02:
[...]

Maar als je het zelf niet getest heb op die Celeron NUC, dan is het een aanname gebaseerd op andere resultaten van testen met andere devices. En conclusies trekken op basis van aannames, nooit doen ;)
Uiteraard bedoel ik dat ik getest heb op de NUC, wat denk je dan? 8)7
[...]
Dat is een betere/concretere vraag dan in je vorige post :)
Ik heb nog geen poging gedaan omdat ik geen h265 materiaal heb en ik in de nabije toekomst ook niet verwacht dit te gaan krijgen.
Als ik een dezer dagen tijd over heb test ik wel ff voor je.
Graag, ik draai zelf kodi op Win 10. De native player speelde het helemaal niet. VLC en Kodi met stoten en de audio en video liepen langzaam uit sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:38
onnaj schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 16:27:
Ik las dit gelukkig echt nét precies voordat ik de ASRock N3700-ITX ging bestellen. Kom nu van een Zotac AD02 met AMD E-350 APU en dat 'oude' ding geeft wel gewoon o.a. DTS HD dmv passthrough.

Ik wil gewoon mijn hdmi in kunnen pluggen in de Pioneer VSX-S510 en dan DTS HD afspelen :-(. Grote misser van Intel dit en vooral de intentie om er niets aan te willen doen is echt om te janken.
Het is mij gelukt om DTS HD te krijgen uit de NUC, met het programma PLEX! Ik snapte er helemaal niks van, maar ik ging voor het idee PLEX testen op de NUC en zag tot mijn verbazing dat mijn Pioneer versterker DTS HD MA binnenkreeg. Met Kodi is mij dit nooit gelukt, dus mogelijk een goede tip voor andere NUC bezitters die al tijden DTS HD werkend proberen te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bouwe272 schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:38:
[...]
Het is mij gelukt om DTS HD te krijgen uit de NUC, met het programma PLEX! Ik snapte er helemaal niks van, maar ik ging voor het idee PLEX testen op de NUC en zag tot mijn verbazing dat mijn Pioneer versterker DTS HD MA binnenkreeg. Met Kodi is mij dit nooit gelukt, dus mogelijk een goede tip voor andere NUC bezitters die al tijden DTS HD werkend proberen te krijgen ;)
Je geeft niet aan welke NUC je hebt en ik ga er vanuit dat je Plex onder Windows draait? Als Plex in staat is om HD audio als zodanig ook naar je receiver te sturen dan ga ik er vanuit dat onder "ondersteunde indelingen" van je audio afspeel-apparaat de HD audio formaten ook zichtbaar zijn? Wil je daar eens naar kijken? Als dat ook het geval is (kan bijna niet anders), dan moet Kodi ook in staat zijn om HD-audio door te geven, mits dit ook geactiveerd is binnen Kodi.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Hooglander1 schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:19:
[...]

Uiteraard bedoel ik dat ik getest heb op de NUC, wat denk je dan? 8)7

[...]

Graag, ik draai zelf kodi op Win 10. De native player speelde het helemaal niet. VLC en Kodi met stoten en de audio en video liepen langzaam uit sync.
H265 is behoorlijk CPU intensief. Dat gaat nooit soepel werken op die oude celerons volgens mij. Het wordt dat software matig gedecodeerd en dat trekken die cpus niet.
Mijn laptop met i7 zit dan al op 40-45% CPU belasting.

De brasswel nucs hebben hardware matige hevc decodering en dan speelt het vlekkeloos af. Maar niet in kodi want die hebben nog geen hardware acceleratie ingebouwd voor hevc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Nu online
bouwe272 schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:38:
[...]

Met OpenELEC werkt het ook gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
In windows 7/8/8.1/10 werkt het ook anders met alle nucs, alleen moet je oudere driver installen wil je truehd/dtshd werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

devil-strike schreef op maandag 07 december 2015 @ 10:44:
In windows 7/8/8.1/10 werkt het ook anders met alle nucs, alleen moet je oudere driver installen wil je truehd/dtshd werkend krijgen.
Geef jij mij maar een driver dan die werkt.
Heb er nu zeker 20 geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DarkSide schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:46:
[...]

Binnen Windows wordt bij mij ook aangegeven dat het ondersteund wordt (nieuwste drivers). Met kodi geen idee aangezien mijn versterker dts hd sowieso niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

heb de pphy nuc. Intel brasswel n3700 en in windows 10 krijg ik niets te zien mbt ondersteuning voor HD audio sources.
(heb nu niet gecontrolleerd of er nieuwere drivers zijn). Zal eens kijken. Maar laatste wat ik weet is dat het in windows niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
hardware-lover schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:37:
[...]

Je geeft niet aan welke NUC je hebt en ik ga er vanuit dat je Plex onder Windows draait? Als Plex in staat is om HD audio als zodanig ook naar je receiver te sturen dan ga ik er vanuit dat onder "ondersteunde indelingen" van je audio afspeel-apparaat de HD audio formaten ook zichtbaar zijn? Wil je daar eens naar kijken? Als dat ook het geval is (kan bijna niet anders), dan moet Kodi ook in staat zijn om HD-audio door te geven, mits dit ook geactiveerd is binnen Kodi.
Het gaat om de Intel NUC DN2820FYKH, draai Plex vanuit Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DarkSide schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:54:
heb de pphy nuc. Intel brasswel n3700 en in windows 10 krijg ik niets te zien mbt ondersteuning voor HD audio sources.
(heb nu niet gecontrolleerd of er nieuwere drivers zijn). Zal eens kijken. Maar laatste wat ik weet is dat het in windows niet werkt.
Gekeken bij de eigenschappen van het afspeelapparaat onder het tabje ondersteunde indelingen? (rechter muisknop op het geluid icoontje naast de klok in de startbalk - > afspeelapparaten en dan eigenschappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bouwe272 schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:48:
[...]
Het gaat om de Intel NUC DN2820FYKH, draai Plex vanuit Windows 10.
Ik herhaal nu wat mijn mede-tweaker hierboven ook terecht vraagt, maar dan aan een ander.

Gekeken bij de eigenschappen van het afspeelapparaat onder het tabje ondersteunde indelingen? (rechter muisknop op het geluid icoontje naast de klok in de startbalk - > afspeelapparaten en dan eigenschappen)

Edit: maar de werking van HD audio onder Windows 10 wordt hier ook bevestigd; http://nucblog.net/2015/0...pc-openelec/#comment-1320

Waarmee Kodi eigenlijk ook in staat moet zijn om HD audio door te geven naar de receiver (indien goed ingesteld).

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2015 13:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

l3art schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:35:
[...]

ja daar kijk ik normaal En daar staan geen HD geluidsformaten.
Ik ga vanavond even kijken of er nieuwere drivers zijn. En kijken wat hij dan zegt. En dan evt wat kodi doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
hardware-lover schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:50:
[...]

Ik herhaal nu wat mijn mede-tweaker hierboven ook terecht vraagt, maar dan aan een ander.

Edit: maar de werking van HD audio onder Windows 10 wordt hier ook bevestigd; http://nucblog.net/2015/0...pc-openelec/#comment-1320

Waarmee Kodi eigenlijk ook in staat moet zijn om HD audio door te geven naar de receiver (indien goed ingesteld).
Overheen gelezen :)

Gelijk even gekeken, als ik bij de eigenschappen kijk dan zie ik het volgende:
Coderingsinstellingen:
DTS audio
Dolby Digital Plus
DTS-HD
Dolby TrueHD
Dolby Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dat bedoel ik ;)

Dus: "Waarmee Kodi eigenlijk ook in staat moet zijn om HD audio door te geven naar de receiver (indien goed ingesteld)."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwe272
hardware-lover schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:04:
Dat bedoel ik ;)

Dus: "Waarmee Kodi eigenlijk ook in staat moet zijn om HD audio door te geven naar de receiver (indien goed ingesteld)."
Dat doet ie 'nog' niet, ondanks dat alles goed is ingesteld :)

Gelukkig doet Plex het nu wel, dus voor mij is het probleem hiermee gewoon opgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
DarkSide schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:46:
[...]

Moet ik even zoeken, stond ergens link die werkte op intel forum.
l3art schreef op maandag 07 december 2015 @ 11:51:
[...]

Binnen Windows wordt bij mij ook aangegeven dat het ondersteund wordt (nieuwste drivers). Met kodi geen idee aangezien mijn versterker dts hd sowieso niet ondersteund.
truehd/dtshd werkt ook met kodi maar in kodi moet je wel wasapi gebruiken en geen directaudio.
hardware-lover schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:04:
Dat bedoel ik ;)

Kodi onder windows moet op wasapi staan voor truehd/dtshd etc.

[ Voor 62% gewijzigd door devil-strike op 07-12-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eco-
Bij mij werkt True HD / DTS HD Master nu gewoon onder Windows met KODI.
Geen Openelec meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Helaas. nog steeds geen DTS HD op mijn PPYH in windows 10.
Zou het eventueel met de HDMI kabel te maken kunnen hebben. Of dat ik een TV icoon zie in properties bij mijn marantz. (miscommunicatie met arc(wat ik niet heb) oid??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMorgan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 12:01
DarkSide schreef op maandag 07 december 2015 @ 20:04:
Helaas. nog steeds geen DTS HD op mijn PPYH in windows 10.
Zou het eventueel met de HDMI kabel te maken kunnen hebben. Of dat ik een TV icoon zie in properties bij mijn marantz. (miscommunicatie met arc(wat ik niet heb) oid??).
Met mijn NUC (PPYH) en Windows 10 heb ik ook geen DTS HD.. :)

C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Misschien zit er nog iets van communicatie problemen tussen mijn marantz en de nuc?
Als ik de marantz uitzet die ik de properties dat er alleen stereo wordt ondersteund.
De NUC praat dan via passthrough met mijn TV en die kan geen DTS etc decoderen.Laat staan DTS HD.
Bij supported formats verdwijnt dan ook alles.
Zet ik de marantz weer aan. Dan verschijnen de extra supported kanalen. DTS, DD maar dus geen HD geluid.
Ik heb helaas geen andere versterker. Maar heb al wel kabel verwisseld.
Mijn quest op het intel forum loopt ook dood. Waarbij intel aangeeft dat de HD kanalen niet ondersteund worden door brasswell. (waarbij ze het feit negeren dat het in openelec wel werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik zit de laatste tijd wat rond te kijken, en belande op dit forum. Ik heb een paar vragen. Ik zoek een desktop voor op mijn kamer voornamelijk voor films en office zaken maar ook zou ik soms een potje Football manager willen spelen. Is dit mogelijk met een NUC? En ik zag dat er heel veel verschillende soorten barebones zijn qua processors. Ik wil totaal maximaal 200 euro uitgeven en vroeg me dus af wat voor mij de beste barebone is. Omdat het haast onmogelijk is om een internet kabel naar mijn kamer te leggen moet ik gebruik maken van de wifi. Moet ik voor de barebone ook een wifikaart kopen?

Ik zit met veel vragen en zou het fijn vinden als iemand me zou kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DarkSide schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:29:
Misschien zit er nog iets van communicatie problemen tussen mijn marantz en de nuc?
Als ik de marantz uitzet die ik de properties dat er alleen stereo wordt ondersteund.
De NUC praat dan via passthrough met mijn TV en die kan geen DTS etc decoderen.Laat staan DTS HD.
Bij supported formats verdwijnt dan ook alles.
Zet ik de marantz weer aan. Dan verschijnen de extra supported kanalen. DTS, DD maar dus geen HD geluid.
Ik heb helaas geen andere versterker. Maar heb al wel kabel verwisseld.
Mijn quest op het intel forum loopt ook dood. Waarbij intel aangeeft dat de HD kanalen niet ondersteund worden door brasswell. (waarbij ze het feit negeren dat het in openelec wel werkt)
Kan je het niet gewoon omdraaien (lijkt mij logischer) om alles eerst naar je versterker te laten lopen en dan naar je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 09 december 2015 @ 06:45:
[...]
Kan je het niet gewoon omdraaien (lijkt mij logischer) om alles eerst naar je versterker te laten lopen en dan naar je tv.
Ik kan mij vergissen, maar zoals ik het lees doet ie dat ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

l3art schreef op woensdag 09 december 2015 @ 06:45:
[...]

Gaat ook zo. De NUC is rechtstreeks aan de Versterker aangesloten. En dan via HDMI out van de versterker naar de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
DarkSide schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:59:
[...]

Gaat ook zo. De NUC is rechtstreeks aan de Versterker aangesloten. En dan via HDMI out van de versterker naar de TV.
Excuus dan had ik het verkeerd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
  • Laatst online: 13-06 12:14
Kan er iemand mij helpen?
Configuratie:
*Nuc type NUC5PPYH (met laatste bios-update)
*4gb
*120gb kingston ssd
*openelec 6.0
*high speed hdmi 1.4 kabel van nuc naar versterker (sony bdv-n5200w - true hd an dts hd capable)
*high speed hdmi 1.4 kabel van versterker naar samsung lcd televisie

Probleem:
Bij de instellingen kan ik passthrough aanzetten enkel en alleen voor dts en ac3 (capable receiver). De opties truehd en dts hd zijn niet te zien. Ik veronderstel dat ik zowel bij audio output device als bij audio passthrough device hdmi moet kiezen? Ik heb al diverse instellingen geprobeerd maar niets lukt... wie kan mij helpen? :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoegie1504 op 11-12-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je geluid moet op wasapi staan en niet op directsound (volgens mij is dat ook zo in openelec)
Dan krijg je de mogelijkheid om aan te vinken wat voor receiver je hebt en komen de keuzen DTS-HD etc te voorschijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waussie1982
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-11-2020
Welke nuc/ hardware is voldoende om op te kunnen gamen. Zoals gta, nfs, counter strike. Iemand die mij kan helpen met de juiste config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
  • Laatst online: 13-06 12:14
DarkSide schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:04:
Je geluid moet op wasapi staan en niet op directsound (volgens mij is dat ook zo in openelec)
Dan krijg je de mogelijkheid om aan te vinken wat voor receiver je hebt en komen de keuzen DTS-HD etc te voorschijn
Bedankt voor je reactie.
Ik ben zelf ook eerst op zoek gegaan naar wasapi. Uiteindelijk blijkt wasapi een windows gerelateerde instelling te zijn: wasapi = Windows Audio Session API - of zo interpreteer ik dit toch.

Ik vraag me echt af wat ik fout doe. Dien ik nog een extra intel driver of kodi addon te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-02-2024
Ik heb sinds vandaag een NUC systeem om als HTPC te gaan gebruiken:
Intel NUC5i5RYK
Samsung SSD 850 EVO M.2 120GB
Corsair Value 2x4GB DDR3L 1.600MHz

Edit:
- BIOS van de NUC geupdate.
- Windows 10 staat er inmiddels op (UEFI boot).
- Update nu alle drivers en Windows 10 zelf.

Is er iets dat ik echt moet doen voordat ik KODI ga installeren? Iets belangrijks dat ik niet moet vergeten?
Tips voor handige programma's?

Thnx voor de hulp! :)

[ Voor 33% gewijzigd door michelono op 13-12-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
Welk netwerk protocol gebruiken jullie voor Kodi op een NUC?
Ik draai Kodi op Windows 10 en stream voornamelijk vanaf een andere Windows 10 pc en een NAS server.
Raden jullie SMB of NFS (of iets anders) aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

gebruik gewoon SMB.
werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwigle
  • Laatst online: 26-08 10:49
Zojuist besteld, de NUC met Intel Skylake.
code:
1
2
3
4
- NUC Swift CANYON NUC6i3SYH2.5IN i3-6100U 
- Kingston SODIMM DDR4-2133 Kit 2x4GB HyperX Impact 
- Samsung 850 Evo 250GB SATA6G M.2 80mm 
- Seagate SpinPoint 2TB SATA6G 5400rpm 2.5" 9.5mm

Doel is primair om Kodi te gebruiken maar hou graag de optie open hem voor andere doeleinde in te kunnen zetten - om die reden de 8GB geheugen.

Twijfel nog erg of ik Windows 10 of Linux ga installeren... Gevoelsmatig kan je het meeste met Windows maar Linux is leuker om te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pwigle op 16-12-2015 16:53 ]

• wouto82
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05-2020
Yarisken schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 12:55:
[...]

Er is ook geen alternatief in kodi. Ik gebruik kodibuntu en via chrome kijk ik netflix. Ding is dat je dan geen surround hebt. Enkel met een native app van netflix heb je dit zoals op de chromecast, TV's etc... .
Wachten tot netflix een app uitbrengt voor kodi of voor linux :-)
Hoi,

Ik heb al een hele tijd een NUC (de eerste i3 versie) met openelec draaien, en ben daar superblij mee! Het enige wat ik graag zou willen is netflix, en dat gaat niet met Openelec. Nu heb ik uitgebreid gezocht in dit draadje en kom ik tot 2 mogelijke oplossingen:

optie 1: Kodibuntu met Netflix in de chrome browser.. Nadeel dat blijkbaar surround niet werkt (vind ik wel een groot nadeel!) Voordeel geen windows gedoe...

optie 2: Windows, met als nadeel dat het windows is (mijn persoonlijke opinie) en dat je een licentie moet hebben/kopen.

Ik heb een paar vragen:

1. Werkt netflix met surround geluid wel in windows?
2. Kan ik mijn harmony remote gebruiken ook voor netflix zoals ik gewend ben hem te gebruiken in kodi met beide besturingssystemen? Het is voor mij essentieel dat ik geen muis oid nodig heb...
3. Stel dat ik ooit nog gebruik wil gaan maken van Steam (in house streaming), werkt dat ook in windows? Of alleen in kodibuntu?
4. Ik gebruik hem ook om muziek van mijn NAS te spelen, kan ik bij beide regelen dat hij standaard in Kodi op start?

Hopelijk kan iemand mij verder helpen! Alvast bedankt! _/-\o_

groeten Wout

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

3. Ja
4. Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
1. heb al vernomen dat er mensen problemen hadden maar dat zou moeten werken.
2. Geen idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Eco-
1. Werkt prima

• wouto82
bedankt voor jullie antwoorden! Lijkt er toch op dat ik weer aan de windows moet :-)

Hopelijk krijg ik de a.b. aan de praat... Maar moet vast lukken

Ik heb volgens mij nog ergens een windows 7 schijfje liggen (legaal dus), dan mag ik gratis upgraden naar windows 10 toch?

Nog een laatste vraag, misschien dat iemand van jullie dat toevallig weet. Kan ik een windows USB installeer stick maken met een niet Windows computer? Alle tutorials die ik kan vinden zijn nl. gebaseerd op windows (met een .exe) en ik heb nl geen windows computer meer in huis....

[ Voor 7% gewijzigd door wouto82 op 17-12-2015 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
wouto82 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:28:
[knip]

Ik heb volgens mij nog ergens een windows 7 schijfje liggen (legaal dus), dan mag ik gratis upgraden naar windows 10 toch?

Nog een laatste vraag, misschien dat iemand van jullie dat toevallig weet. Kan ik een windows USB installeer stick maken met een niet Windows computer? Alle tutorials die ik kan vinden zijn nl. gebaseerd op windows (met een .exe) en ik heb nl geen windows computer meer in huis....
-=offftopic=-
Je kunt sinds de laatste 1511 update van Windows 10 direct schoon installeren en voor registratie de key gebruiken van die Windows 7 die je hebt liggen. Je geeft niet aan op welk NIET Windows OS je het e.e.a. zou willen gaan doen met het aanmaken van het installatie medium, mocht dat Linux zijn dan staat er hier wat over te lezen.
-=ontopic=-

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michelono
wouto82 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:55:
[...]
Ik heb een paar vragen:

1. Werkt netflix met surround geluid wel in windows?
2. Kan ik mijn harmony remote gebruiken ook voor netflix zoals ik gewend ben hem te gebruiken in kodi met beide besturingssystemen? Het is voor mij essentieel dat ik geen muis oid nodig heb...
3. Stel dat ik ooit nog gebruik wil gaan maken van Steam (in house streaming), werkt dat ook in windows? Of alleen in kodibuntu?
4. Ik gebruik hem ook om muziek van mijn NAS te spelen, kan ik bij beide regelen dat hij standaard in Kodi op start?
Ik ben net een weekje klaar met het in elkaar flansen van een NUC om als HTPC te gebruiken.
Draai Kodi op Windows 10 en kan je op de volgende vragen antwoord geven:
1. Ja
2. Ja (MCE Keyboard en MS Media Center aan je apparaten toevoegen, dan heb je een volledig toetsenbord om in te stellen voor je Harmony, inclusief combinaties als "Windows+1", "Alt+F4" e.d.)
3. Geen idee
4. Ja (Kodi instellen dat hij de muziek map op je NAS gebruikt en "Launcher4Kodi" (of alternatief) gebruiken om direct in Kodi te booten.)
DarkSide schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 21:04:
Bij mij werkt het met deze settings prima:
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails114.imagebam.com/45343/275647453429433.jpg
Afbeeldingslocatie: http://thumbnails114.imagebam.com/45343/4e66af453429442.jpg
Weet niet of het hiermee te maken heeft, maar ik heb wel K-Lite Codec Pack (Standard Version) geïnstalleerd.

[ Voor 0% gewijzigd door michelono op 19-12-2015 13:47 . Reden: typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kodi gebruikt zijn "eigen" codecs, dus het K-Lite pack is dan voor buiten Kodi bedoelt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelono
hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:54:
Kodi gebruikt zijn "eigen" codecs, dus het K-Lite pack is dan voor buiten Kodi bedoelt.
Oke, zoiets vermoedde ik al. Ik heb ze omdat ik ook MPC vanuit Windows gebruik. Maar ik las iets dat "Microsoft niet de juiste licenties heeft voor DTS-HD en Dolby TrueHD", dus dacht misschien heeft het daar mee te maken?

[ Voor 3% gewijzigd door michelono op 19-12-2015 15:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

michelono schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 15:25:
[...]

Oke, zoiets vermoedde ik al. Ik heb ze omdat ik ook MPC vanuit Windows gebruik. Maar ik las iets dat "Microsoft niet de juiste licenties heeft voor DTS-HD en Dolby TrueHD", dus dacht misschien heeft het daar mee te maken?
Tnx. Maar het probleem is intel en juiste drivers. als het goed is.
de i versies van de NUC doen het wel. De n versies alleen onder open elec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Microsoft heeft die gewoon. Met AMD apu's is er ook gewoon DTS-HD e,d,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouto82
michelono schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:45:
[...]

Ik ben net een weekje klaar met het in elkaar flansen van een NUC om als HTPC te gebruiken.
Draai Kodi op Windows 10 en kan je op de volgende vragen antwoord geven:
1. Ja
2. Ja (MCE Keyboard en MS Media Center aan je apparaten toevoegen, dan heb je een volledig toetsenbord om in te stellen voor je Harmony, inclusief combinaties als "Windows+1", "Alt+F4" e.d.)
3. Geen idee
4. Ja (Kodi instellen dat hij de muziek map op je NAS gebruikt en "Launcher4Kodi" (of alternatief) gebruiken om direct in Kodi te booten.)
Thanks! Ik heb windows en kodi er net weer op gezet. Nu moet ik alles nog even gaan finetunen.
puntje 2 ben ik heel blij mee! Gebruik jij de losse netflix app en switch je tussen de apps? Of gebruik je de netflixbmc addon (vlgs mij werkt deze wel met windows)?
launcher4kodi ken ik niet, maar ik wilde dit gaan gebruiken: http://kodi.wiki/view/HOW...ctly_to_Kodi_(as_a_shell)

Denk eigenlijk dat het op hetzelfde neer komt. EDIT: Na een tijdje geklooid te hebben toch eens gezocht op launcher4kodi, en dan is 100x beter :) Had ik beter meteen kunnen doen 8)7

Als ik helemaal klaar ben zal ik mijn bevindingen nog even posten, wellicht help ik iemand anders er weer wat verder mee! Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door wouto82 op 20-12-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik net een forumtopic onder desktop aankoopadvies gemaakt kom ik deze topic tegen, ik ga mij maar eens even flink inlezen, mocht er iemand tijd over hebben....
HTPC 2016 , ik kan jullie expertise goed gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoe hebben jullie de hardware acceleratie ingesteld binnen Kodi? Ik had het op automatisch staan maar het viel me de laatste dagen op dat het beeld zo nu en dan schokkerig was. Via Google een mogelijke oplossing gevonden, namelijk hardware acceleratie uitschakelen en dit software matig laten doen. Dit ging wel een stuk beter maar 100% ok was het nog niet.

Nu was het me eerder met films nog niet opgevallen, maar goed misschien ligt het wel aan de nieuwere versie van Kodi, of andere video drivers voor de nuc. Had in ieder geval nooit eerder aan de hardware versnelling gerommeld. Kan natuurlijk ook nog met de bestanden zelf te maken hebben (was de serie Jessica Jones (aanrader) aan het kijken).

Maar goed genoeg andere opties nog maar ik vroeg me dus af hoe jullie de hardware acceleratie ingesteld hebben aangezien hier meerdere opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Nog geen problemen ondervonden door hem op auto te zetten en dxva 2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
l3art schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:34:
[knip]

Nu was het me eerder met films nog niet opgevallen, maar goed misschien ligt het wel aan de nieuwere versie van Kodi, of andere video drivers voor de nuc. Had in ieder geval nooit eerder aan de hardware versnelling gerommeld. Kan natuurlijk ook nog met de bestanden zelf te maken hebben (was de serie Jessica Jones (aanrader) aan het kijken).

[knip]
Jessica Jones is Netflix only en als je deze binnen Kodi bekijkt dan zal het wel een webrip zijn? Een Netflix webrip is zelden optimaal als bron. Zie je het met ander media (uit degelijke bron), ook terug?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
hardware-lover schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:21:
[...]

Jessica Jones is Netflix only en als je deze binnen Kodi bekijkt dan zal het wel een webrip zijn? Een Netflix webrip is zelden optimaal als bron. Zie je het met ander media (uit degelijke bron), ook terug?
Dat moet ik nog even bekijken. Maar er was sowieso al een flink verschil tussen hardware versnelling uitschakelen en dus op software matig zetten en hardware versnelling op automatisch. En dan in voordeel van het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouto82
michelono schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:45:
[...]

Ik heb inmiddels eigenlijk alles voor elkaar, behalve netflix... De losse app (uit de MS store) kan je alleen met een muis bedienen, en netflixbmc krijg ik niet aan de praat.. Dit was eigenlijk de enige reden om op windows over te stappen.. Kan je mij vertellen hoe jij netflix bekijkt vanuit XBMC? Of heb jij wel een muis (oid) bij je tv in de buurt?
Thanks!!

[ Voor 15% gewijzigd door wouto82 op 22-12-2015 15:29 . Reden: quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
ik heb nu al een aantal jaren een htpc en nu was ik benieuwd of er nu dus danig beter materiaal is wat meer future proof dan wat ik nu heb als systeem.
Ik vindt het NUC verhaal wel erg leuk, mooi klein en stil , maar volgens mij is dat het enige " betere" tov wat ik nu heb.
mijn systeem:
Intel I3 2100 3.10ghz
4 gig crucial ram
asus p8h61-1
120 gig kingston SSD
1TB samsung HD
amd radeon HD 6450 1gig
silverstone sugo case

doe ik nu een echte upgrade met een nuc ? ik draai onder kodi nu alles praktisch vlekkeloos en kan ook nog goed netten, speel verder geen games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
diazull37 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:46:
[knip]

doe ik nu een echte upgrade met een nuc ? ik draai onder kodi nu alles praktisch vlekkeloos en kan ook nog goed netten, speel verder geen games
Je geeft zelf al aan dat er eigenlijk geen reden is om over te stappen naar bijvoorbeeld een NUC. Als alles praktisch vlekkeloos draait dan valt er enkel op het formaat (letterlijk) winst (of verlies) te behalen misschien, mocht dat belangrijk voor je zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diazull37
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-12-2024
oke, ik dacht mischien zijn er audio profielen of iets dergelijks waar ik nix vanaf weet die ik nu niet kan draaien.
ik draai alle HD audio formats die er zijn van true HD tot master HD via passthrough.
Dan kan ik beter in het audio gedeelte zoeken naar een upgrade, nieuwe versterker of speakers denk ik.
thnx for the reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

idd. Waarom upgraden.
Als alles nog goed werkt zou alleen de kleinere formfactor en de lagere TDP een reden zijn om over te stappen. Ik zou dat nog niet doen.
Daarbij heb je nu nog een 1 TB HDD er inzitten. Die zou je ook moeten vervangen door een 2'5" exemplaar of overgaan op een NAS.

Zou dus nog lekker bij je configuratie blijven.

Verder idd geen audio upgrades in een NUC.
Als je geld hebt dat brandt in je handen. Kan je dat beter aan mij geven 8)
of idd kijken naar andere versterker / speakers

[ Voor 20% gewijzigd door DarkSide op 22-12-2015 20:07 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste