Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

HTPC 2016

Pagina: 1
Acties:

• MrJonas
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 29-07-2016
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een HTPC voor in de woonkamer (aansluiten op FullHD tv), ik heb al diverse systemen in huis gehad zoals minix/ Raspberry Pi/ Apple TV 2 (jailbreak) / Apple TV4, maar tot nu toe heeft alleen de ATV2 mijn wensen redelijk kunnen bekoren, helaas kan deze geen fullhd afspelen. Nu ben ik op het punt beland dat ik een klein/stil Windows pc'tje wil gaan proberen.

Deze pc wil ik gebruiken voor het afspelen van films/series dmv Kodi, daarnaast dient deze als plex server te draaien voor content af te spelen welke op mijn NAS staan (Synology 112+), deze doet helaas niet aan hardwarematige transcoding waardoor deze niet als Plexserver kan fungeren. Daarnaast zou ik ook graag Airplay willen gebruiken zodat ik bijvoorbeeld mijn IPad kan streamen via de HTPC. voor het geluid maak ik gebruik van een Sonos Playbar, deze wordt aangestuurd via mijn tv.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs tussen de 200-400 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

- Wireless Logitech keyboard met touchpad (K400)
- 128GB SSD
- Windows 10 education versie

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC5i3RYH€ 277,-€ 277,-
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/8€ 38,84€ 38,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 315,84

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Windows 10

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur laag energieverbuik en relatief stil.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop met name iets meer inzicht te krijgen of mijn wensen behaald kunnen worden door het aanschaffen van deze HTPC en zo ja of ik niet een te zware configuratie in elkaar heb gezet, daarnaast vraag ik me af of het aansturen van de Sonos nog problemen veroorzaakt, deze kan alleen aangestuurd worden door de TV HDMI. Ik heb een SSD van 128 GB liggen, of is het slimmer om een M.2 schijf aan te schaffen? Als laatste is deze pc sterk genoeg om als Plexserver te draaien. Alvast bedankt voor het meedenken.

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19:51
Er is ook al een nieuwe nuc beschikbaar. Nog wel 30 - 50 euro duurder.

Op zich kan je met een celeron model ook alles wat jij wil doen.

[Voor 32% gewijzigd door Yarisken op 20-12-2015 15:06]

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yarisken schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:06:

[knip]
Hierbij een linkje naar het type waar jij op doelt? TS heeft al een model uitgezocht met 5e generatie Core i3.

http://tweakers.net/categ...KVbICCgC5RZnJqb6ZeUpWBrUA

Bijbehorend nieuwsartikel van Tweakers.net: nieuws: Intel kondigt Skylake-NUC's officieel aan

[Voor 41% gewijzigd door hardware-lover op 20-12-2015 15:16]

A smile a day (doesn't keep Corona away) ...

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Nu online

Ed_L

Edmin

• MrJonas
Yarisken schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:06:

Op zich kan je met een celeron model ook alles wat jij wil doen.
Bedankt voor de reactie, zou ik hier al voldoende aan hebben, scheelt wel een hoop centen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC5CPYH€ 135,95€ 135,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 135,95

• MrJonas

• Yarisken
MrJonas schreef op zondag 20 december 2015 @ 15:48:
[...]

Bedankt voor de reactie, zou ik hier al voldoende aan hebben, scheelt wel een hoop centen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC5CPYH€ 135,95€ 135,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 135,95
Ik gebruik de voorganger ( pricewatch: Intel NUC DN2820FYKH ) met 4 GB ram en 1 TB gewone HD. Draait perfect Kodi. Je kan ook een SSD nemen.
Een i3 neem je best als je de pc ook als desktop wil gebruiken. Daarvoor is de celeron iets te traag.
Zelf gebruik ik kodibuntu maar ik raad je toch aan om windows 10 te gebruiken. Openelec is te beperkt. Met windows 10 kan je ook netflix etc.. gebruiken.
Ik koop me binnenkort die intel nuc 6i3xxx maar dat is om esxi op te draaien voor virtuele machines.
Denk gewoon goed na waarvoor je dit toestel gaat gebruiken.
Als je bv usenet gebruikt en wil untarren dan ga je wel geduld moeten hebben met een celeron :-).

Edit: ok je hebt al windows 10 en een ssd :-)

• MrJonas
Yarisken schreef op zondag 20 december 2015 @ 16:46:
[...]

Ik gebruik de voorganger ( pricewatch: Intel NUC DN2820FYKH ) met 4 GB ram en 1 TB gewone HD. Draait perfect Kodi. Je kan ook een SSD nemen.
Een i3 neem je best als je de pc ook als desktop wil gebruiken. Daarvoor is de celeron iets te traag.
Zelf gebruik ik kodibuntu maar ik raad je toch aan om windows 10 te gebruiken. Openelec is te beperkt. Met windows 10 kan je ook netflix etc.. gebruiken.
Ik koop me binnenkort die intel nuc 6i3xxx maar dat is om esxi op te draaien voor virtuele machines.
Denk gewoon goed na waarvoor je dit toestel gaat gebruiken.
Als je bv usenet gebruikt en wil untarren dan ga je wel geduld moeten hebben met een celeron :-).

Edit: ok je hebt al windows 10 en een ssd :-)
Het enige wat mijn inziens meer resources kan vragen is de hardware transcoding voor server versie van plex? Maar eens gaan speuren wat hiervoor de minimale Specs zijn. Bedankt voor je input in elk geval!

• Yarisken
MrJonas schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:24:
[...]

Het enige wat mijn inziens meer resources kan vragen is de hardware transcoding voor server versie van plex? Maar eens gaan speuren wat hiervoor de minimale Specs zijn. Bedankt voor je input in elk geval!
Plex gebruik ik niet maar er is ergens wel nog een topic over plex :-).
Veel plezier ermee, die nuc is mijn beste aankoop ooit geweest.
Hiervoor was het via de laptop dat ik alles afspeelde :p

• onnaj
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 29-10 21:24
Ik gebruik nu een AMD athlon 5350 icm een asrock am1h-itx mobo en die draait als desktop ook prima. Is sneller en loopt veel soepeler dan mijn HP laptop met (inmiddels oude) i5-340m processor.

Misschien ook een optie? Eventueel kun je er dan een laptop adapter aan hangen, dan is het stroomverbruik nog minimaler.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True