Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik heb een leuk programma gemaakt, maar ik weet niet dat ik hier mag plaatsen met de download link.
Het ziet als volgende uit:
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/20zdy8l.jpg

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 11:50
Dutchredgaming schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:05:
Ik heb een leuk programma gemaakt, maar ik weet niet dat ik hier mag plaatsen met de download link.
Het ziet als volgende uit:
[afbeelding]
ziet er wel grappig uit, maar ik zie het punt niet helemaal =/
Elk van deze games heeft zn eigen browser launcher. Dus ik neem aan dat het programma van je deze browser pagina opstart?
Het enige wat het programma dan zou toevoegen is dat je makkelijk kan kiezen tussen de verschillende games, wat je eigenlijk al doet via Origin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

lordprimoz schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:53:
[...]

ziet er wel grappig uit, maar ik zie het punt niet helemaal =/
Elk van deze games heeft zn eigen browser launcher. Dus ik neem aan dat het programma van je deze browser pagina opstart?
Het enige wat het programma dan zou toevoegen is dat je makkelijk kan kiezen tussen de verschillende games, wat je eigenlijk al doet via Origin?
Tja zoiets is het eigenlijk. Ben beginnende programeur en dit was voor mij makkelijk te coderen met C# :+

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordprimoz
Dutchredgaming schreef op zondag 06 september 2015 @ 12:56:
[...]

Tja zoiets is het eigenlijk. Ben beginnende programeur en dit was voor mij makkelijk te coderen met C# :+
ah duidelijk, nou succes met proggen =]
het zou trouwens een goede toevoeging zijn als je voor iedere game in jouw programma de user.cfg settings kon aanpassen. (dus soort config knopje naast de launch button van het spel waar je alle settings die je wilt hebben kan aanvinken) en dat zodra je op de knop klikt om de game te gaan laden dat hij je user.cfg file aanpast.

kan je ook beetje gaan kloten met het openen van bestanden enzo =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

lordprimoz schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:03:
[...]

ah duidelijk, nou succes met proggen =]
het zou trouwens een goede toevoeging zijn als je voor iedere game in jouw programma de user.cfg settings kon aanpassen. (dus soort config knopje naast de launch button van het spel waar je alle settings die je wilt hebben kan aanvinken) en dat zodra je op de knop klikt om de game te gaan laden dat hij je user.cfg file aanpast.

kan je ook beetje gaan kloten met het openen van bestanden enzo =P
Op dit moment ben ik op zoek om versies te kiezen om van voorkeuren van browsers. Ik open Battlelog met IE, omdat Chrome de plugin niet werkt. Daarom ben ik aan het uitvogelen hoe ik voor elkaar krijg :+

Zal ik hier de download linkje hier zetten als het mag?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt in Chrome helemaal geen plugin meer nodig, in je settings kun je gewoon plugin-free game launching aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANSAD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 12:56
Dutchredgaming schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:14:
[...]

Ik open Battlelog met IE, omdat Chrome de plugin niet werkt. Daarom ben ik aan het uitvogelen hoe ik voor elkaar krijg :+
Even bij je profiel settings op battlelog onder de tab general Use plugin-free game launching aanzetten en dan werkt hij gewoon onder chrome. Moet je wel even handmatig origin opstarten als die niet automatisch launcht met windows.

Edit: wat Prometheus zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Verwijderd schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:24:
Je hebt in Chrome helemaal geen plugin meer nodig, in je settings kun je gewoon plugin-free game launching aanzetten.
Wat op dit moment niet goed werkt. Zie talloze topics zoals deze "battlefield 4 waiting for game to exit"

http://battlelog.battlefi...view/2979150494215645681/

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANSAD
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-08 12:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Badtothebone schreef op zondag 06 september 2015 @ 13:41:
[...]

Wat op dit moment niet goed werkt. Zie talloze topics zoals deze "battlefield 4 waiting for game to exit"

http://battlelog.battlefi...view/2979150494215645681/
Hier werkt het gewoon iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:20
Gebruik ook Chrome en bij mij doet hij dat alleen de eerste keer. Maar dat is toch niet het grootste probleem van de Summer patch, moet ik na een paar dagen toch concluderen.

Ik ben zeker geen hele goede speler en speel voornamelijk voor de lol, maar qua hit registratie is deze patch toch een grote achteruitgang. Waar het voorheen nog beperkt was tot 'dusten' van je rpg/smaw tegen voertuigen, nu heb ik toch al heel wat keer meegemaakt dat ik een nietsvermoedend slachtoffer probeer te voorzien van een loodvergiftiging en dat ik gewoon geen hitmarkers krijg. Gewoon op een paar meter afstand of nog minder. Om vervolgens zelf in 1 hit te worden neergelegd. Ook de kill-behind-cover komt weer veelvuldiger voor dan voor de patch. Lijkt ook het vaakst voor te komen in het begin van een potje?

Nee een vooruitgang kan ik het tot zover niet noemen. En toch blijf ik spelen 8)7

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat een crime om een game te joinen.

• Ik start m'n PC op, want ik wil gamen.
• Start Chrome op, met de BF4-Battlelog nog in een tab van een vorige sessie.
• Ik join een vriend.
• Er verschijnt een popup: Origin is niet gestart.
• Klik op de knop om Origin te starten.
• Even wachten en klik op Continue.
• Er verschijnt een popup: je moet de DLC voor deze server downloaden.
• Klik op "Try again".
• "Your game session has expired, please log out and then log in again".
• Klik op Logout, beland op de loginpagina van Battlefield Hardline.
• Ik klik op Login en word geredirect naar EA Online om in te loggen.
• Kies Battlefield 4 uit de dropdown en join de server nogmaals.
• Even wachten laten sta ik dan eindelijk in de queue.
• Ik ben aan de beurt, "Logging in..." verschijnt.
• Battlefield start voor een fractie van een seconde en verdwijnt direct weer.
• "Logging in..." blijft staan.
• "Logging in..." verdwijnt.

Dan heb ik enkele seconden de tijd om snel weer die vriend te joinen, en met een beetje geluk is mijn plek in de queue gereserveerd gebleven. Zo niet, moet ik Origin en de browser sluiten om nogmaals te kunnen verbinden.

Ben ik dan eindelijk aan het spelen, krijg ik:
Origin could not get code (-5df70000): Base proxy error. You shouldn't get this error.
En dan blijkt dat ik m'n netwerkkabel uit m'n PC heb getrapt. :') *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Wil toch weer eens Battlefield 4 gaan spelen, maar dan wil ik natuurlijk wel alle DLC's hebben. Nu heb ik toen de Limited Edition gekocht, dus inclusief China Rising. Nu heb ik twee opties; een Premium Membership óf alle DLC's los kopen.

Premium membership: € 19,99

Losse DLC's: € 19,76
- Second Assault (€ 4,94)
- Naval Strike (€ 4,94)
- Dragon's Teeth (€ 4,94)
- Final Stand (€ 4,94)

Het gaat me niet om de prijs, maar meer om het 'vanilla' gehalte dat je met Premium verliest. Ik hoef geen battlepacks namelijk en dergelijke, maar wil wel met alles en iedereen mee kunnen spelen.

Kortom; wat is het verschil? Kan ik ze gewoon los kopen en kan ik dan net zoveel als mijn vrienden die wel Premium hebben?

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
TheNephilim schreef op donderdag 10 september 2015 @ 09:58:
Wil toch weer eens Battlefield 4 gaan spelen, maar dan wil ik natuurlijk wel alle DLC's hebben. Nu heb ik toen de Limited Edition gekocht, dus inclusief China Rising. Nu heb ik twee opties; een Premium Membership óf alle DLC's los kopen.

- Naval Strike (€ 4,94)
- Final Stand (€ 4,94)

Het gaat me niet om de prijs, maar meer om het 'vanilla' gehalte dat je met Premium verliest. Ik hoef geen battlepacks namelijk en dergelijke, maar wil wel met alles en iedereen mee kunnen spelen.

Kortom; wat is het verschil? Kan ik ze gewoon los kopen en kan ik dan net zoveel als mijn vrienden die wel Premium hebben?
Ligt eraan welke maps ze op de server draaien. Zodra ze een map hebben waarvan jij niet de DLC hebt zal jij niet op de server kunnen spelen :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

- Naval Strike (€ 4,94)
- Final Stand (€ 4,94)

Pff voor een kwartje verschil ga je vergelijken ?? :o
Gewoon premium halen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

creapYYY schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:16:
[...]

Ligt eraan welke maps ze op de server draaien. Zodra ze een map hebben waarvan jij niet de DLC hebt zal jij niet op de server kunnen spelen :)
Nee dat snap ik, het is of de Premium membership of alle DLC's los aanschaffen. In beide gevallen heb ik alle DLC's, maar het gaat me om de randzaken eigenlijk.
KillerAce_NL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:27:
[...]

Pff voor een kwartje verschil ga je vergelijken ?? :o
Gewoon premium halen.
Neuj, ik wil eigenlijk gewoon die Premium badge niet :+.

[ Voor 23% gewijzigd door TheNephilim op 10-09-2015 10:29 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pff boeie toch ? Bang voor trashtalk van non premium's ? Lekker laten gaan en chat uit, werkt meestal binnen 5 min.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

KillerAce_NL schreef op donderdag 10 september 2015 @ 10:30:
Pff boeie toch ? Bang voor trashtalk van non premium's ? Lekker laten gaan en chat uit, werkt meestal binnen 5 min.
Haha, nee dat maakt me niet zo uit :p Meer de extra's etc, ik wil gewoon niet die extra wapens al unlocked hebben enzo.

Maar goed, ik speel ook weer niet heel veel, dus het maakt ook weer niet heel veel uit misschien. Ik kijk wel even xd

• lordprimoz
TheNephilim schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:13:
[...]

Haha, nee dat maakt me niet zo uit :p Meer de extra's etc, ik wil gewoon niet die extra wapens al unlocked hebben enzo.

Maar goed, ik speel ook weer niet heel veel, dus het maakt ook weer niet heel veel uit misschien. Ik kijk wel even xd
ik dacht dat er maar 1 wapen is wat je unlocked zonder iets van een assignment uit te voeren. De rest moet je allemaal wat voor doen. De deagle moet je bijv eerst voor de unica de assignment halen ( dacht 10 kills in het water en iets van 10 headshot-kills)

dus je unlocked niks zomaar =P.

Wat je natuurlijk wel kan doen is maar een paar dlc aanschaffen. Dan kan je alleen niet op servers spelen die bepaalde maps, uit de DLC die je niet hebt, in de rotatie hebben. Kijk maar eens in de server browser, dan zie je snel genoeg welke maps eigenlijk nooit gespeeld worden.

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:42
Ik heb Battlefield 4 op de PS3 gespeeld maar een jaar geleden over gegaan naar voornamelijk PC gaming.

Ik wil Battlefield 4 graag op de PC spelen met premium. Volgens mij heb ik daar de game voor nodig en een premium account. Beide via een Origin key te downloaden.

Dan heb ik alle DLC's en eventuele toekomstige uitbreidingen (als die er nog komen uberhaupt)?

Voor de game kan ik op GameSync een key kopen voor € 12,35. Nu nog een Premium key. Iemand tips/addressen?

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 15:33
Ruvetuve schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:24:
Ik heb Battlefield 4 op de PS3 gespeeld maar een jaar geleden over gegaan naar voornamelijk PC gaming.

Ik wil Battlefield 4 graag op de PC spelen met premium. Volgens mij heb ik daar de game voor nodig en een premium account. Beide via een Origin key te downloaden.

Dan heb ik alle DLC's en eventuele toekomstige uitbreidingen (als die er nog komen uberhaupt)?

Voor de game kan ik op GameSync een key kopen voor € 12,35. Nu nog een Premium key. Iemand tips/addressen?
Zoek de premium edition. Die is (ook op gamekey sites) goedkoper dan allebei los.

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:42
svenvv2 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 14:50:
[...]

Zoek de premium edition. Die is (ook op gamekey sites) goedkoper dan allebei los.
Ahja, €29,99 zie ik hem al:

http://www.allkeyshop.com...on-cd-key-compare-prices/

http://www.gamecard.mobi/...l&utm_campaign=allkeyshop

Goede tip, dank!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

lordprimoz schreef op donderdag 10 september 2015 @ 11:45:
[...]

ik dacht dat er maar 1 wapen is wat je unlocked zonder iets van een assignment uit te voeren. De rest moet je allemaal wat voor doen. De deagle moet je bijv eerst voor de unica de assignment halen ( dacht 10 kills in het water en iets van 10 headshot-kills)

dus je unlocked niks zomaar =P.

Wat je natuurlijk wel kan doen is maar een paar dlc aanschaffen. Dan kan je alleen niet op servers spelen die bepaalde maps, uit de DLC die je niet hebt, in de rotatie hebben. Kijk maar eens in de server browser, dan zie je snel genoeg welke maps eigenlijk nooit gespeeld worden.
Komt erop neer dat je dan op heel veel servers niet kan spelen, aangezien ze vaak vanilla of full rotation draaien.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-01 16:18
Van de week BF4 opnieuw geïnstalleerd en tot mijn verbazing draait deze op Ultra ineens enorm stabiel op 60fps. Eerst had ik een mix van Ultra en low settings en kwam ik in de Shanghai map met dips naar de 30 uit en nu dipt die amper onder de 50 als er al dipjes zijn.

Komt dat door de "night maps update", doet windows 10 het zoveel beter of moet ik deze winst ergens anders zoeken? Want naast dat ik de televisie heb aangesloten heb ik niets veranderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Dacht ga weer eens spelen. Maar nu ben ik op de meeste server inmiddels gebanned omdat er ooit iemand volgens bf4db op mijn IP adres gehackt heeft.

Tijdje geleden nog een unban appeal ingediend maar de admins daar krijgen geloof ik een harde plasser van het bannen van spelers die beter zijn dan hun. Wat is dit spel, de player base, cheaters en admins toch door en door rot. Welke idioten gaan er nou IP bannen, alsof dat de echte cheaters tegen houdt.

Leuk dat al die noob server met bf4db beschemt zijn.

https://bf4db.com/forum/johnyoutofmoney-unban-please

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59

- Naval Strike (€ 4,94)
- Final Stand (€ 4,94)

zit erover te twijfelen of ik ook weer bf4 wil gaan spelen, maar kan die prijzen nergens vinden. Los zijn ze 15€ per stuk en premium 50€ bij origin. Verder bij allkeyshop ofzo 30€...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Lord_T schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:11:
[...]

zit erover te twijfelen of ik ook weer bf4 wil gaan spelen, maar kan die prijzen nergens vinden. Los zijn ze 15€ per stuk en premium 50€ bij origin. Verder bij allkeyshop ofzo 30€...
Damn, dan was het blijkbaar een aanbieding :X Ik denk dat komt wel.... maar nu zijn ze € 14,95 per stuk inderdaad 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 14:12
Kijk even op g2a.com. bf4 nu 9,60 piek. Premium 33,50. Gebruik de kortingscode frags en je hebt mooi goedkoop een super tof spel en veel content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Dubbel XP weekend! Het is weer zo ver.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Hoe vaak ik er vandaag al uitgekickt ben is niet meer te tellen. Soms na een paar minuten, soms na een half uur maar ik heb nog geen ronde kunnen afmaken vandaag. Disconnected from server of could not join server (terwijl ik allang en breed aan het spelen was 8)7 )
Meer mensen hier last van?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Metro2002 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:03:
Hoe vaak ik er vandaag al uitgekickt ben is niet meer te tellen. Soms na een paar minuten, soms na een half uur maar ik heb nog geen ronde kunnen afmaken vandaag. Disconnected from server of could not join server (terwijl ik allang en breed aan het spelen was 8)7 )
Meer mensen hier last van?
Vipkick waarschijnlijk. Kijk op de servers waar het voorkomt, of daar vipslots te huur zijn.

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:50

Metro2002

Memento mori

Heb mijn netwerkkaart nu via dhcp ipv via vast IP en nu lijkt het goed te gaan :? Snap er niks van.
Alleen niet echt wenselijk ivm poortmappings :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Na +6 maanden niet gespeeld te hebben gisteren weer een potje gedaan. Kan iemand een korte re-cap geven van de belangrijkste veranderingen? Is de ACE23 nog intact, of is die generfd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08 15:29
Metro2002 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 18:30:
Heb mijn netwerkkaart nu via dhcp ipv via vast IP en nu lijkt het goed te gaan :? Snap er niks van.
Alleen niet echt wenselijk ivm poortmappings :{
Je kan je DHCPd (altijd wel) zo instellen dat de client pc altijd het zelfde IP krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
yinx84 schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:27:
Na +6 maanden niet gespeeld te hebben gisteren weer een potje gedaan. Kan iemand een korte re-cap geven van de belangrijkste veranderingen? Is de ACE23 nog intact, of is die generfd?
Ace is zeker nog wel intact. Je moet alleen even rekening houden met de random bulletspread en de langere rest time bij het gebruik van attachments.
Voor de rest is er denk ik te veel veranderd om daar een korte recap van neer te zetten.
Makkelijkste is op battlelog even de client update topics door te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Nieuwe mappen voor BF4!
Is in het frans dus google translate is je vriend.
Hier staat het stukje:http://www.zeden.net/actu...ield-4-presentee-en-video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Weer goede video van Chris met uitleg over Network Performance Graph:

YouTube: Troubleshooting - Network Graph & Performance Icons EXPLAINED!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
kobus71 schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 16:22:
Nieuwe mappen voor BF4!
Is in het frans dus google translate is je vriend.
Hier staat het stukje:http://www.zeden.net/actu...ield-4-presentee-en-video
Klopt, als je de CTE een beetje gevolgd hebt, dan heb je 2 mappen voorbij zien komen waar ze erg actief aan werken op het moment.
Een van de mappen komt nog deze maand naar retail, en de andere zal denk ik samen met de fall patch komen.
Maar ook Siege hebben we in CTE als map voorbij zien komen, alleen hebben we daar helaas niets meer over gehoord. Ben benieuwd of die ook nog naar retail toe komt.
DICE heeft iig heel veel gedaan om het vertrouwen weer terug te krijgen sinds de supere beroerde start van BF4.

Ook beginnen nu eindelijk de high tick rate servers beschikbaar te komen bij de verschillende GSP's.
De BuG server heb ik dit weekend verhuisd en draaide gisteren op 120Hz, iets te veel van het goede volgens velen dus een beetje naar beneden geschroefd naar 75Hz.
De movement van de soldier characters is namelijk een beetje scheef op 120Hz, DICE is hier ook al van op de hoogte en zal worden gepatched in de fall patch.
Hier een bit.ly link naar de battlelog pagina van de nieuwe server! http://bit.ly/BuGTopInf

[ Voor 16% gewijzigd door Fonta op 05-10-2015 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
heeft iemand een tip waar ik "Second Assault (€ 4,94)" kan halen. want het is bijna niet te vinden of kost €20 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Fonta schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 07:23:
Ook beginnen nu eindelijk de high tick rate servers beschikbaar te komen bij de verschillende GSP's.
De BuG server heb ik dit weekend verhuisd en draaide gisteren op 120Hz, iets te veel van het goede volgens velen dus een beetje naar beneden geschroefd naar 75Hz.
De movement van de soldier characters is namelijk een beetje scheef op 120Hz, DICE is hier ook al van op de hoogte en zal worden gepatched in de fall patch.
Hier een bit.ly link naar de battlelog pagina van de nieuwe server! http://bit.ly/BuGTopInf
Ik heb megaveel rubberbanding op die server. Zojuist ook een andere geprobeerd (76th ranger) met 120Hz, maar hetzelfde. Is er iets specifieks waar ik op moet letten of is deze high frequency feature nog te experimenteel?

Edit: blijkbaar had mijn isp een hickup. Het speelt wel wat snappier, maar lagvrij is het nog niet helemaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Bee.nl op 10-10-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik hoop dat er snel iets komt om servers met hoge tickrate te filteren. Specifiek eruit te filteren. Ik heb 120mbps internet, een PC die het prima trekt, met kabeltje verbonden, maar die high tickrate servers zijn een en al rubberbanding. En nu is mijn favo carrier assault server ook over, dus ook die is onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Ik hoop dat er snel nieuws komt over een nieuwe battlefield. Maar dat zal wel pas na battlefront komen lijkt me.

Hoop zo op WWII, en anders Vietnam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02

Arfman

Drome!

Turfschipper schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:08:
Ik hoop dat er snel nieuws komt over een nieuwe battlefield. Maar dat zal wel pas na battlefront komen lijkt me.

Hoop zo op WWII, en anders Vietnam.
Jup, eerst SW:Battlefront en dan hopelijk in 2016 BF5. WW2 of Vietnam lijken mij ook het mooist, ben je gelijk van het attachment gezeur af maar ik vrees met grote vreze (kijkend naar de laatste DLC van BF4) dat het een futuristische setting wordt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:51

Turfschipper

Hup NAC

Dat zou echt balen zijn. Ik verlang echt naar Omaha beach, ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Zodra het een "futuristische setting" wordt zijn ze mij kwijt bij deze serie. Ook al speel ik op dit moment eigenlijk geen BF4 meer want ik ben weer in CS:GO aan het knallen.

Misschien wil ik SW: Battlefront nog wel proberen en mogelijk zelfs een kans geven...maar ja dat is Star Wars en "niet echt futuristisch" het komt tenslotte uit de jaren 70 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Bee.nl schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:04:
[...]

Ik heb megaveel rubberbanding op die server. Zojuist ook een andere geprobeerd (76th ranger) met 120Hz, maar hetzelfde. Is er iets specifieks waar ik op moet letten of is deze high frequency feature nog te experimenteel?

Edit: blijkbaar had mijn isp een hickup. Het speelt wel wat snappier, maar lagvrij is het nog niet helemaal.
Rubberbanding dingen komen door de te hoge tick rate waar dus eerst de fall patch voor moet uitkomen.
Mijn verwachting is dat deze over enkele weekjes komt.
Dit is ook de reden waarom de BuG Top Infantry server op dit moment op 75Hz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Fonta schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Rubberbanding dingen komen door de te hoge tick rate waar dus eerst de fall patch voor moet uitkomen.
Mijn verwachting is dat deze over enkele weekjes komt.
Dit is ook de reden waarom de BuG Top Infantry server op dit moment op 75Hz draait.
Bij jou op de top infantry komen veelal de goede/professionele spelers langs toch? Wat vinden hun van de tickrate update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NINjak schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:56:
Zodra het een "futuristische setting" wordt zijn ze mij kwijt bij deze serie.
Mij ook. Daarom speel ik ook geen mappen van de laatste DLC .. zwevende tanks, vliegende miniguns, 1 shot 1 kill sniperwapen (Rorsch), etc.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
fynrd1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:48:
[...]

Bij jou op de top infantry komen veelal de goede/professionele spelers langs toch? Wat vinden hun van de tickrate update?
Klopt inderdaad. Hun opmerkingen over de 120Hz waren o.a. "glichty", "to much" en "player movement is off". Daarom draait de server nu op 75Hz, dat draait wel goed.
Hitreg voelt ook inderdaad veel beter aan. Je merkt dat je veel minder "om het hoekje" dood gaat en bullet impacts komen sneller/ achter elkaar aan, waardoor je niet meer opeens de impact binnen krijgt van meerdere bullets. Dat voorkomt weer het one shot kill gevoel.
Wat overigens nog steeds zo lijkt te zijn als iemand je vanaf close 2 headshots met de aek geeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Fonta schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Klopt inderdaad. Hun opmerkingen over de 120Hz waren o.a. "glichty", "to much" en "player movement is off". Daarom draait de server nu op 75Hz, dat draait wel goed.
Hitreg voelt ook inderdaad veel beter aan. Je merkt dat je veel minder "om het hoekje" dood gaat en bullet impacts komen sneller/ achter elkaar aan, waardoor je niet meer opeens de impact binnen krijgt van meerdere bullets. Dat voorkomt weer het one shot kill gevoel.
Wat overigens nog steeds zo lijkt te zijn als iemand je vanaf close 2 headshots met de aek geeft :+
Als ik dit zo lees heb je dus weinig aan een monitor met 120 of meer Hz, of moet je een bepaalde instelling aanpassen?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Fonta schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Hehe heb er even een stuk of 8 potjes op gespeeld. Werd natuurlijk helemaal weg geschoten, maar het speelde wel lekker. Verschil was zo overduidelijk toen ik later weer op een 30hz server terecht kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fonta
salutem schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:25:
[...]

Als ik dit zo lees heb je dus weinig aan een monitor met 120 of meer Hz, of moet je een bepaalde instelling aanpassen?
Haha :D
We hebben het hier niet over monitoren en hoeveel Hz.
Het gaat in deze om de update tickrate.
Hier een filmpje waarin chris uitlegt hoe het werkt:
fynrd1 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 01:21:
[...]

Hehe heb er even een stuk of 8 potjes op gespeeld. Werd natuurlijk helemaal weg geschoten, maar het speelde wel lekker. Verschil was zo overduidelijk toen ik later weer op een 30hz server terecht kwam.
Dat geloof ik meteen, het "skill" verschil tussen de BuG server en elk andere server is groot.
Verschil in tickrate is inderdaad goed te merken.
Zelf merk ik dat mijn schoten beter geregistreerd lijken te worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Fonta op 15-10-2015 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salutem
  • Laatst online: 01-09 17:03
Fonta schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 07:28:
[...]

Haha :D
We hebben het hier niet over monitoren en hoeveel Hz.
Het gaat in deze om de update tickrate.
Hier een filmpje waarin chris uitlegt hoe het werkt:
[video]
aha duidelijker, next one :P
Kan het zijn dat je meer frame drops hebt op een high tick rate server?

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
salutem schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:23:
[...]

aha duidelijker, next one :P
Kan het zijn dat je meer frame drops hebt op een high tick rate server?
Uhmmmm, nog niet eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Battle(non)sense heeft het later in een andere video het wel over het feit dat spelen op een bv. 120Hz (tick) server zonder zelf 120FPS (gemiddeld, neem ik aan) te halen niet zo veel zin zou hebben (je krijgt dan ook een "melding" van zo'n icoontje).

Dit zou komen omdat updates minder snel (kunnen) worden gestuurd aangezien deze ook aan het behaalde FPS van de pc/game vast zouden zitten. Je heb dus geen frame drops alleen verzend je pakketjes minder snel dan op de server mogelijk is (klinkt logisch). Het vreemde is dat als je meer FPS zou hebben je ook meer updates zou versturen maar dit klinkt, in mijn hoofd, juist niet logisch want dan zie ik mensen juist op een 60Hz (tick) server spelen met een hogere FPS om een voordeel te hebben tov. van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Het klopt echter wel dat hoe meer fps je hebt, des te meer updates je naar de server stuurt.
Tot een bepaalde max geloof ik, dat zou best eens de max van de server kunnen zijn denk ik.
Weet ook niet of je echt veel voordeel hebt aan meer updates naar de server toe sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Komen jullie nog ergens op? Ik kan geen enkele server meer joinen sinds een halfuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

nope.. EA online ligt eruit.. zelfs Test Range kom ik niet in

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:13

MASiR

battlefield gameplay montages

Belgische clanmaat en Zwitserse kunnen wel gewoon spelen .. Ik kwam op BF4 zelf een draadje tegen waar alleen Nederlanders het hebben over niet kunnen connecten ...

k0yagaming - battlefield gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33

InFamous

excommunicado

DNS aanpassen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 verhelpt het probleem

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

InFamous schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 01:43:
DNS aanpassen naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 verhelpt het probleem
que?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:33

InFamous

excommunicado

Je DNS servers die je krijgt van je ISP aanpassen naar de DNS servers van Google(8.8.8.8 en 8.8.4.4) Dan kan je weer gamen.
Zal je overigens moeten wijzigen in je router/modem.

[ Voor 18% gewijzigd door InFamous op 16-10-2015 01:50 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MASiR

MASiR

If everything else fails -> Tweakers :)

kzie jou trouwens niet vaak meer op BF4? Andere tijden zeker ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

MASiR schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:17:
[...]

If everything else fails -> Tweakers :)

kzie jou trouwens niet vaak meer op BF4? Andere tijden zeker ..
Jup, maandagavond altijd met Chris en de rest van de week @ random als er tijd is, maar altijd voor 22:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
Double XP weekend mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

De fall patch is live gegaan en is ongeveer 1GB. De community map dlc zou schijnbaar een aparte gratis aankoop moeten zijn in Origin onder de naam "Operation Outbreak", maar ik kan em nog niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Bee.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:58:
De fall patch is live gegaan en is ongeveer 1GB. De community map dlc zou schijnbaar een aparte gratis aankoop moeten zijn in Origin onder de naam "Operation Outbreak", maar ik kan em nog niet vinden.
Ben benieuwd welke wijzigingen er nu definitief inzitten.

Hopelijk een goede reden om alles weer te installeren en te spelen na mijn win 10 herinstall. :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
Bee.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:58:
Blijkbaar komen die twee dus niet gelijk. Wel onhandig dat ze die map als aparte download aanbieden daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het onderhoudswindow is inmiddels opgehoogd naar 3 uur, dus ze zijn nog tot 12:00 bezig.
We are aware of access issues to the server browser on Battlelog and are working to resolve them as soon as possible. It is currently estimated to be resolved at 11.00 UTC / 4.00 AM PDT.
Alvast een zoethoudertje mbt de fall patch:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

En als je de stem van XFactor niet kan waarderen kan je altijd de patch notes lezen :)

https://eaassets-a.akamai...tchnotes_FallPatch_EN.pdf

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Op de hogere tickrates schijnen nu in ieder geval de movements gefixt te zijn.
Dat is al heel wat.
Volgens Relaaa speelt het nu als 30Hz maar dan met een "incredible" hitreg.
Toch zijn er ook 2 bugs niet gefixt, en dat is dan wel weer erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:47

Louw Post

Cerenas

Fonta schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:34:
Op de hogere tickrates schijnen nu in ieder geval de movements gefixt te zijn.
Dat is al heel wat.
Volgens Relaaa speelt het nu als 30Hz maar dan met een "incredible" hitreg.
Toch zijn er ook 2 bugs niet gefixt, en dat is dan wel weer erg jammer.
Zou dit er ook voor zorgen dat BF4 interessanter wordt om competitief te spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Louw Post schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:55:
[...]

Zou dit er ook voor zorgen dat BF4 interessanter wordt om competitief te spelen?
Tested net op 120TR server van 76th rangers 1,5 uur, nog steeds insta kills met 25 dmg AR's, killtrades zijn (vrijwel) non existent voor zover ik heb gemerkt nu. Interessanter ja, echt compo mogelijk, nah. nog steeds te veel randomness imho.
Casual gameplay verbeterd? ja dat zeker, vooral 120TR en hoger zal je iig raken wat je zou moeten raken, en alle extra tweaks aan CQ en Rush zou het ook leuker en eerlijker moeten maken al zijn sommige punten die aangepast zijn niet echt een verbetering. We zullen het moeten zien na een tijdje of het nu beter gaat of niet.

You can polish a turd, but in the end its still a turd...

[ Voor 27% gewijzigd door SouLLeSSportal op 27-10-2015 17:43 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:10

ronalddus

Buffalo77

Vanavond weer even spelen. Is kijken of het beter werkt

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

SouLLeSSportal schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:40:
[...]

Tested net op 120TR server van 76th rangers 1,5 uur, nog steeds insta kills met 25 dmg AR's, killtrades zijn (vrijwel) non existent voor zover ik heb gemerkt nu. Interessanter ja, echt compo mogelijk, nah. nog steeds te veel randomness imho.
Casual gameplay verbeterd? ja dat zeker, vooral 120TR en hoger zal je iig raken wat je zou moeten raken, en alle extra tweaks aan CQ en Rush zou het ook leuker en eerlijker moeten maken al zijn sommige punten die aangepast zijn niet echt een verbetering. We zullen het moeten zien na een tijdje of het nu beter gaat of niet.

You can polish a turd, but in the end its still a turd...
Hier zelfde ervaring :) Net een aantal rondes op BuG TOP INF (120Hz) gespeeld en de hitreg voelt in het algemeen een stuk beter aan. Instakills zijn inderdaad nog steeds niet geheel verholpen, maar onverklaarbare deaths voeren gelukkig niet meer de boventoon. Wel een handigheidje dat je nu de cap area en player elevation kan zien op de minimap.

Toch jammer dat ze er 2 jaar over hebben gedaan om BF4 naar een niveau te tillen waarbij het voor competitieve spelers ook goed speelbaar is. Aan de andere kant wel mooi dat ze het spel niet als een baksteen hebben laten vallen, maar dat ze een paar jaar na release er nog zo veel arbeid in steken. Een jaartje langer BF3 ten behoeve van een extra ontwikkeljaar voor BF4 was imho een stuk beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
Net even een potje Operation Outbreak gespeeld (CQ Large - 48 slots) en ik moet zeggen dat het machtig fijn speelt. Beide teams waren in balans en het is een nieuwe ervaring. Je bent niet snel zichtbaar en door alle planten is het taggen ook moeilijk.
Ik ben zelf een actieve speler dus loop veel rond en liep zo vaak plots 4 enemies tegen het lijf omdat ze een heuveltje overkwam bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bee.nl schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 19:43:
[...]

Hier zelfde ervaring :) Net een aantal rondes op BuG TOP INF (120Hz) gespeeld en de hitreg voelt in het algemeen een stuk beter aan. Instakills zijn inderdaad nog steeds niet geheel verholpen, maar onverklaarbare deaths voeren gelukkig niet meer de boventoon. Wel een handigheidje dat je nu de cap area en player elevation kan zien op de minimap.

Toch jammer dat ze er 2 jaar over hebben gedaan om BF4 naar een niveau te tillen waarbij het voor competitieve spelers ook goed speelbaar is. Aan de andere kant wel mooi dat ze het spel niet als een baksteen hebben laten vallen, maar dat ze een paar jaar na release er nog zo veel arbeid in steken. Een jaartje langer BF3 ten behoeve van een extra ontwikkeljaar voor BF4 was imho een stuk beter geweest.
Dat heeft mede ook te maken dat als ze het nu niet doen, Bf5 gaat floppen. Maar het is en blijft wel goed dat ze ermee bezig blijven en implementeren van verbeteringen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Velen zullen er blij mee zijn, maar de reconclass is nu echt vermoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:30
Knifing en counterknifing werkt nog steeds niet goed .
Verder hogere Hz , zelfde random bullshit .

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik speelde op een 32 speler en 120hz server en het voelde echt veel beter!
Had al een tijdje niet gespeeld, maar het voelde veel directer aan en niet dat bullshit gevoel als ik dood ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
120Hz lijkt voor velen een stuk beter te zijn maar toch lijkt voor velen 60Hz weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:43
binnenkort maar weer eens ff afstoffen en het spel weer oppakken. Kijken of ik er na een half jaar en gipsbehandeling verder nog wat van kan :) Updates en nieuwe maps installeren via origin ging in ieder geval soepel!

Credits voor maker/uitgever dat ze er deze moeite alsnog instoppen, ondanks de problemen die er zijn geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door Megupe op 28-10-2015 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
fynrd1 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:04:
Velen zullen er blij mee zijn, maar de reconclass is nu echt vermoord.
Nope, snipers zijn nu echt vermoord. Niks mis met een goede recon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 20:35
svenvv2 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:03:
[...]

Nope, snipers zijn nu echt vermoord. Niks mis met een goede recon :)
Zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Fonta schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 23:30:
120Hz lijkt voor velen een stuk beter te zijn maar toch lijkt voor velen 60Hz weer beter.
Als ik me het goed herinner van BattlenNonsense filmpjes, is de ideale tickrate toch medeafhankelijk van de FPS die je haalt en de Herz van je monitor :?

Dus 120hz tickrate heeft vooral zin als je ook een 120hz monitor hebt en gemiddeld ook een FPS hebt van laten we zeggen 100 a 120..

En e.e.a. is ook nog afhankelijk van de specs van diegenen die er op de server zitten.

Of heb ik het hier mis?

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 28-10-2015 13:04 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Of de ideale tickrate afhankelijk is van je monitor refresh rate durf ik niet te zeggen.
Het heeft er volgens mij mee te maken dat jij je updates naar de server met de zelfde tick stuurt als dat je monitor als Hz heeft.
Met een 60Hz scherm spelen op een 120Hz server zou betekenen dat jij minder updates naar de server stuurt dan dat de server naar de andere servers toe stuurt.
Wat dit precies allemaal voor gevolgen heeft. Geen flauw idee.

Wel krijg je een icoontje aan de rechterkant te zien van je scherm als je fps lager is dan de tick van de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus

ronalddus

Buffalo77

Ik speelde ook even op een 64p server die op 60Hz draaide maar dat trok die niet. Dan gaat het fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
Dat is denk ik toch het risico dat admins zelf het aantal Hz in kunnen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
Fonta schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 15:31:
Of de ideale tickrate afhankelijk is van je monitor refresh rate durf ik niet te zeggen.
Het heeft er volgens mij mee te maken dat jij je updates naar de server met de zelfde tick stuurt als dat je monitor als Hz heeft.
Met een 60Hz scherm spelen op een 120Hz server zou betekenen dat jij minder updates naar de server stuurt dan dat de server naar de andere servers toe stuurt.
Wat dit precies allemaal voor gevolgen heeft. Geen flauw idee.

Wel krijg je een icoontje aan de rechterkant te zien van je scherm als je fps lager is dan de tick van de server.
Chris bespreekt het vanaf hier

Volgensmij werkt het dus zo:

Verbinding tussen PC en Server::
Je hebt een lage ping met weinig packetlos en weinig latency nodig om jouw clientdata snel bij de server te krijgen (en weer terug)

Server:
Hoe hoger de tickrate hoe sneller/vaker de server de ontvangen data kan verwerken en terugsturen.

PC FPS:
Als je FPS lager is dan de server tickrate dan staat de server dus op je data te wachten en blijft er servercapaciteit onbenut.
Dus als de server op 120 draait en jouw pc maar 60 FPS haalt blijft de servercapaciteit voor de helft benut want de server zou 120 keer per seconde data kunnen verwerken en terugsturen.
Vandaar dat je FPS idealiter ongeveer gelijk aan de server tickrate moet zijn.

PC Monitor refresh:
Stel je genereert 120 FPS en zit je op een 120 tickrate server. Echter je monitor is 60 hz dan zie je nog steeds maar 60 updates per seconde op je monitor.
(Dit is wel iets te simpel gesteld ivm frametimes.)

Maw:
30FPS 60Hz monitor -> Je hebt niet echt voordeel van 60tickrate
60FPS 60Hz monitor -> Je hebt voordeel van 60 tickrate maar niet van 120
etc.

Idealiter zou een 60 tickrate server dus mensen met een FPS lager dan 60 moeten kicken.

Echter heb je op een server altijd mensen met verschillende settings. Het lijkt me logisch dat het het beste werkt als er zoveel mogelijk mensen met vergelijkbare settings op een server zitten.
Hoe dat precies op elkaar inwerkt snap ik nog niet volledig maar mensen met bijv 120fps op 120 tickrate moeten relatief lang wachten op input van mensen met 30fps.
De mensen met lage FPS (of hoge ping) krijgen wel accurate data door over de 120fps spelers maar andersom krijgt de 120fps speler relatief veel geschatte data door. Dit omdat de server bij gebrek aan voldoende data voorspellingen gaat doen over posities etc..

Hopelijk is dit geen klok klepel verhaal... :P

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Ben alleen wel benieuwd wat er gebeurt als je v-sync uit heb staan of dan het verhaal van Battle(non)sense (Chris) nog wel helemaal op gaat/klopt en/of hoe het dan in de praktijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Klopt volgens mij dat verhaal.
Al had ik (denk ik) ook iets gelezen over dat ze hier iets op bedacht hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
NINjak schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 22:45:
Ben alleen wel benieuwd wat er gebeurt als je v-sync uit heb staan of dan het verhaal van Battle(non)sense (Chris) nog wel helemaal op gaat/klopt en/of hoe het dan in de praktijk is.
Zelf gebruik ik vsync niet. Volgensmij doe je dit voor al om tearing te voorkomen en daar heb ik geen merkbare last van.
Vsync werkt alleen zinvol als je FPS minimaal gelijk is aan de refresh van je monitor.

Hoe dat precies samengaat met BF4 weet ik ook niet 100% zeker maar het lijkt logisch dat als je vsync aan hebt op een 60hz monitor het voor alle spelers het beste zou zijn als je connect met een 60tickrate server.

Volgensmij verandert er voor vsync niet zoveel aan de logica en gaat het verhaal van Chris nog steeds op.

Het probleem blijft denk ik dat het vrij goed te beredeneren is hoe een individuele pc het beste kan verbinden met als uitgangspunt dat iedereen de best mogelijke ervaring heeft.
Maar dat juist individueel voordeel is te behalen door dat niet te doen.

In het verleden was het dus dacht ik zo dat je juist voordeel had door bijvoorbeeld je netwerkverbinding bewust te verslechteren. Bijv. door een grote download aan te zetten.

Heb BF4 weer opnieuw geinstalleerd maar moet nog alle settings goed instellen. Heel kort gespeeld gisteren op een 60tickrate server waarbij ik zelf een 1080p- 120hz monitor heb en gemiddeld zeker 110 a 130fps.
Moet zeggen dat het voor mijn gevoel allemaal een stuk beter aanvoelde dan vroeger.

De networkgraph kende ik nog van de CTE maar is wel een superhandige tool. Had bijvoorbeeld op bepaalde server behoorlijk regelmatig packetloss (oranje spikes). Echter merkte niet direkt negatieve effecten.

Wat wel irritant is, is dat je in zo’n geval wel continu de oranje icoontjes ziet flashen. Zou je eigenlijk uit moeten kunnen zetten.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:27

scorpie

Supra Addict

Hmm, ik ben een beetje aan het twijfelen.. Battlefield 3 op de PS3 kapot gespeeld, maar heb sinds enige tijd terug een (basis voor een) game pc gekocht. Ik zag op Origin dat Battlefield 4 dit weekend maar 30,- kost, inclusief alle DLC. De vraag is.. (jullie zien em natuurlijk al van mijlenver aankomen) is het dat nu nog wel waard? Het leuke aan Battlefield vond ik altijd het unlocken en levelen van je wapens, dat is natuurlijk niet anders. Maar nu Hardline al enige tijd uit is vraag ik me toch af hoe nuttig zo'n aanschaf zou zijn..

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
^
Dat zijn vragen die we moeilijk voor jou kunnen beantwoorden.

Denk dat E30 voor BF4 incl. alle DLC’s het geld nog steeds wel waard is. BF4 is m.i. inmiddels eindelijk goed speelbaar en het blijft er natuurlijk super uitzien.
Daarnaast heb je, ook naar de toekomst toe, bij BF4 naar mijn gevoel een veel grotere kans op genoeg volle servers dan bij Hardline.

Ook de netwerk verbeteringen worden in eerste instantie vooral bij BF4 getest en doorgevoerd.

Maar goed de hele Hardline setting spreekt mij al minder aan en ik vind het hooguit DLC voor BF4 en niet het volle pond waard wat EA er voor wilde hebben.
Dus heb het al uit principe niet gekocht. 

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NINjak
Help!!!! schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:43:
[...]

Zelf gebruik ik vsync niet. Volgensmij doe je dit voor al om tearing te voorkomen en daar heb ik geen merkbare last van.
Vsync werkt alleen zinvol als je FPS minimaal gelijk is aan de refresh van je monitor.

Hoe dat precies samengaat met BF4 weet ik ook niet 100% zeker maar het lijkt logisch dat als je vsync aan hebt op een 60hz monitor het voor alle spelers het beste zou zijn als je connect met een 60tickrate server.

Volgens mij verandert er voor vsync niet zoveel aan de logica en gaat het verhaal van Chris nog steeds op.
Het voordeel van vsync aanzetten is idd. dat het tearing "kan verhelpen". Gelijk met dit voordeel is er ook een nadeel en dit is dat je vast zit op die Hz waarop je monitor draait. Een ander nadeel van vsync is dus ook weer dat je minder FPS haalt dan dat je PC mogelijk aan kan omdat de FPS dus gelocked is.

In een aantal games (en volgens mij nu dus ook in BF4) heb je dan weer het nadeel omdat updates later komen, ondanks je deze mogelijk niet "kan zien" omdat je monitor ze niet kan tonen. Vsync is dus een "trade off" maar 1 die ik vaak toch neem aan gezien dat dit voor mij lekkerder aanvoelt en het meer "klopt".

Een side note:
Persoonlijk zie ik, voor mij, nog steeds geen voordeel om een 120 of 144hz monitor te kopen. Je moet dan minmaal een PC configuratie hebben die zoveel FPS werkelijk op het beeld kan toveren (afhankelijk van het spel).

Het kopen van een FreeSync of GSync monitor snap ik dan veel beter alleen had ik geen zin om nu 3 van die monitoren te kopen dus ik wacht het allemaal nog maar even af (oa. prijs en beschikbaarheid, maar ik zou voor FreeSync gaan). Nu kan ik al "aardig goed" gamen op mijn huidige PC configuratie/monitoren en heb ik niet het idee dat het veel beter kan zodat ik mensen beter kan zien en raken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:27
Niet te geloven dat hij nu in de store voor 29.99 te koop is als ik hem net 2 dagen geleden voor 35 euro eindelijk heb gekocht na al die jaren wachten van een keyshop. Voor die prijs meteen kopen ja is zeker de moeite.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online
NINjak schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Het voordeel van vsync aanzetten is idd. dat het tearing "kan verhelpen". Gelijk met dit voordeel is er ook een nadeel en dit is dat je vast zit op die Hz waarop je monitor draait. Een ander nadeel van vsync is dus ook weer dat je minder FPS haalt dan dat je PC mogelijk aan kan omdat de FPS dus gelocked is.

In een aantal games (en volgens mij nu dus ook in BF4) heb je dan weer het nadeel omdat updates later komen, ondanks je deze mogelijk niet "kan zien" omdat je monitor ze niet kan tonen. Vsync is dus een "trade off" maar 1 die ik vaak toch neem aan gezien dat dit voor mij lekkerder aanvoelt en het meer "klopt".
Als het voor jou de beste oplossing is dan lijkt mij dat een prima keuze toch. :)
Een side note:
Persoonlijk zie ik, voor mij, nog steeds geen voordeel om een 120 of 144hz monitor te kopen. Je moet dan minmaal een PC configuratie hebben die zoveel FPS werkelijk op het beeld kan toveren (afhankelijk van het spel).
Als je aan vsync vasthoudt dan heeft het volgensmij idd geen zin in games voor jou.

Zoniet, dan heeft een 120/144 hz ook bij lagere fps voordeel maar wel minder. Een voordeel dat je sowieso hebt is dat ook op de desktop alles merkbaar soepeler gaat. Kun je gewoon met het blote oog zien bij bijvoorbeeld het slepen van schermen en bij de mousecursor als je tussen 60/120 wisselt.

Maar ook als je geen 120 FPS haalt heb je voordeel. Immers omdat de monitor vaker ververst zal er vaker een match zijn tussen het moment dat de GPU een frame oplevert en je monitor ververst.
Het kopen van een FreeSync of GSync monitor snap ik dan veel beter alleen had ik geen zin om nu 3 van die monitoren te kopen dus ik wacht het allemaal nog maar even af (oa. prijs en beschikbaarheid, maar ik zou voor FreeSync gaan). Nu kan ik al "aardig goed" gamen op mijn huidige PC configuratie/monitoren en heb ik niet het idee dat het veel beter kan zodat ik mensen beter kan zien en raken. ;)
Freesync en Gsync heb ik zelf geen praktijkervaring mee maar obv wat ik gelezen heb, lijkt het me helemaal top. Echter m.n. gsync is relatief erg duur.

Sowieso zijn alle monitoren die ik zou willen vrij prijzig en vind ik de kwaliteitscontrole nogal matig.
Dus ik zit nog op het vinkentouw wat dat betreft :P

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Je kan nu de Phantom Bow nu gratis unlocken bij de nieuwe Comunnity map

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1 ... 40 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.