Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Tennisbal schreef op donderdag 7 december 2017 @ 09:59:
Vsync staat uit, ook met lagere graphical settings krijg ik die drops. Zou het kunnen zijn dat de server 64 man niet aan kan? Het gebeurt voornamelijk in zeer hectische stukken
Dat staat bij de server, in welke conditie die is, qua netwerk en capaciteit. Soort van "health". Ik draai Battlefield 4 op max settings met een i5-4460 en GTX 970, op 1080p. Dan moet het al helemaal bij jou lukken. Al eens MSI Afterburner geïnstalleerd, of überhaupt een monitoringprogramma?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:13:
[...]

Dat staat bij de server, in welke conditie die is, qua netwerk en capaciteit. Soort van "health". Ik draai Battlefield 4 op max settings met een i5-4460 en GTX 970, op 1080p. Dan moet het al helemaal bij jou lukken. Al eens MSI Afterburner geïnstalleerd, of überhaupt een monitoringprogramma?
Zal die server health eens gaan checken. Heb monitoring draaien maar zie niks vreemds. Maar ik vind het vreemd dat ik alleen bij 60hz problemen heb. Mss ligt het aan mijn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Je kunt ook ingame de networkmonitor graph aanzetten. Daarmee kun je ook de performance analyseren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Tennisbal schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:31:
Zal die server health eens gaan checken. Heb monitoring draaien maar zie niks vreemds. Maar ik vind het vreemd dat ik alleen bij 60hz problemen heb. Mss ligt het aan mijn netwerk?
Je kan ook een speedtest doen en zien of je jitter hebt. Als er niks op 100% load zit van je hardware, is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:59:
[...]

Je kan ook een speedtest doen en zien of je jitter hebt. Als er niks op 100% load zit van je hardware, is het prima.
Ga ik vanavond testen. Ga voor de grap ook eens ipv lan mijn wifi ac gebruiken.

mod-edit: Voor specifieke vragen / problemen kun je het beste een eigen topic openen in SPV, in plaats hiervan het topic te kapen ;) Wel moet je eerst jehuiswerk doen, en zo uitgebreid mogelijk omschrijven wat het probleem is, met welke hardware, en wat je zelf al allemaal hebt gevonden en geprobeerd.

[ Voor 33% gewijzigd door Geronimous op 07-12-2017 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Tennisbal schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:42:
[...]

Ga ik vanavond testen. Ga voor de grap ook eens ipv lan mijn wifi ac gebruiken.

[mbr]mod-edit: Voor specifieke vragen / problemen kun je het beste een eigen topic openen in SPV, in plaats hiervan het topic te kapen ;) Wel moet je eerst jehuiswerk doen, en zo uitgebreid mogelijk omschrijven wat het probleem is, met welke hardware, en wat je zelf al allemaal hebt gevonden en geprobeerd.[/]
update:

Het is niet mijn bedoeling het topic te kapen maar hier mijn oplossing (voor degene die hetzelfde ervaren)

Na tig forums/sites/oplossingen uitgeprobeerd te hebben (lees dagen/uren uitproberen) is dit de oplossing:

ik heb een 6800k procesoor die 6 cores heeft met HT. Oplossing is core 5/6 uit te schakelen in windows (dus 4 cpus affinity in task manager, de laatste). EN in bf4 zelf gametime.maxvariablefps 120 fps te zetten. Hierna kan je perfect gamen.... _/-\o_

Ik heb echt van alles geprobeerd, overclocken uitzetten, tig config etc etc. blijkt dus dat cpu 5/6 niet lekker loopt.

Hoop dat iemand hier van aan heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:18
Tennisbal schreef op zondag 10 december 2017 @ 03:38:
[...]

update:

Het is niet mijn bedoeling het topic te kapen maar hier mijn oplossing (voor degene die hetzelfde ervaren)

Na tig forums/sites/oplossingen uitgeprobeerd te hebben (lees dagen/uren uitproberen) is dit de oplossing:

ik heb een 6800k procesoor die 6 cores heeft met HT. Oplossing is core 5/6 uit te schakelen in windows (dus 4 cpus affinity in task manager, de laatste). EN in bf4 zelf gametime.maxvariablefps 120 fps te zetten. Hierna kan je perfect gamen.... _/-\o_

Ik heb echt van alles geprobeerd, overclocken uitzetten, tig config etc etc. blijkt dus dat cpu 5/6 niet lekker loopt.

Hoop dat iemand hier van aan heeft!
Gametime maxvariablefps en RenderDevice.RenderAheadLimit 2 zouden genoeg moeten zijn, bf4 is geoptimaliseerd voor 4 cores, jouw 6 core werkt beter in bf1.

Je zou het nog met deze commando's kunnen proberen in een user.cfg file maar of dat nog actief is weet ik
niet

thread.processorcount 6
thread.maxprocessorcount 6
thread.minfreeprocessorcount 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
NLsandman schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:59:
[...]

Gametime maxvariablefps en RenderDevice.RenderAheadLimit 2 zouden genoeg moeten zijn, bf4 is geoptimaliseerd voor 4 cores, jouw 6 core werkt beter in bf1.

Je zou het nog met deze commando's kunnen proberen in een user.cfg file maar of dat nog actief is weet ik
niet

thread.processorcount 6
thread.maxprocessorcount 6
thread.minfreeprocessorcount 0
Helaas werkt dit allemaal niet. Net alles uitgeprobeerd maar ik blijf CPU uitschieters houden. Enige wat ECHT helpt is core 9 t/m 12 uitschakelen in taskbeheer. Anyway het werkt en goed ook. Hopelijk heeft iemand hier wat aan.

Ik gebruik dus alleen gametime.maxvariablefps 120 en dus die cores uitschakelen in windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Dit weekend ga ik het PC-gaming weer oppakken na 5 jaar afwezigheid! Daarvoor ben ik naast PUBG en iRacing nog opzoek naar een lekkere FPS. Ik heb BF3, BF2 en BC2 (per game 600+ uur) grijsgespeeld en ik twijfel een beetje tussen BF1 en BF4.

Wat me een beetje tegenstaat in BF1 videos is het gebrek aan echte vehicle-warfare, klasses door elkaar gegooid en het lijkt mij alsof er maar een paar wapens echt goed zijn, waardoor iedereen hiermee loopt.

Daarom neig ik meer naar BF4, aangezien dit een vervolg (en volgens velen een verbetering) is op BF3. Is de community nog wel aanwezig zodat je leuke server en rotation hebt? Hij is nu € 6,50 dus daar kan ik hem eigenlijk niet voor laten liggen natuurlijk. Gameplay filmpjes zien er ook gewoon top uit wat dat betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-01-2018 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

StealthyPeanut schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:51:
Dit weekend ga ik het PC-gaming weer oppakken na 5 jaar afwezigheid! Daarvoor ben ik naast PUBG en iRacing nog opzoek naar een lekkere FPS. Ik heb BF3, BF2 en BC2 (per game 600+ uur) grijsgespeeld en ik twijfel een beetje tussen BF1 en BF4.

Wat me een beetje tegenstaat in BF1 videos is het gebrek aan echte vehicle-warfare, klasses door elkaar gegooid en het lijkt mij alsof er maar een paar wapens echt goed zijn, waardoor iedereen hiermee loopt.

Daarom neig ik meer naar BF4, aangezien dit een vervolg (en volgens velen een verbetering) is op BF3. Is de community nog wel aanwezig zodat je leuke server en rotation hebt? Hij is nu € 6,50 dus daar kan ik hem eigenlijk niet voor laten liggen natuurlijk. Gameplay filmpjes zien er ook gewoon top uit wat dat betreft.

En ik neem aan dat BF4 gewoon prima gaat draaien op een i5 8400, RX580 en 16gb ram toch?
Ik had sinds afgelopen mei niet meer gespeeld en speel het weer sinds een paar dagen. Damn, wat blijft dat toch een lekker spel zeg.

Ik kan je zeggen: ik draai Battlefield 4 op z'n hoogst met een i5-4460 en een GTX 970 in combinatie met 8GB RAM en ik haal tussen de 80 en 120fps :). Met jouw setup moet het dus helemaal lukken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En ik neem aan dat BF4 gewoon prima gaat draaien op een i5 8400, RX580 en 16gb ram toch?
Voor dat geld kan je er geen buil aan vallen en met dat jouw hardware draait ie als een zonnetje. Technisch beter dan BF3 is het ondertussen zeker, maar leuker zou ik het niet willen noemen. Er zijn wat mij betreft iets minder mode/map combinaties die lekker spelen en ik wordt zelf horendol van de gigantische bak aan indirecte (explosives) wapens waar je niet op kan anticiperen of nieta aan kan doen. Het is meer chaos, veeeeeeeeeeeeeeel meer lock-ons, enorme bak aan wapens/gadgets dus het is altijd maar weer afwachten wat een speler precies heeft.

Maar daar staan weer een hoop pluspunten tegenover. Bf1 is weer net iets je simpeler/dommer dan BF4, wat weer simpeler is dan BF3, wat weer simpeler is dan BF2 etc.

Beetje graphics/setting vs gameplay afweging imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Zijn redelijk genoeg 60hz servers met 48+ spelers. 6.50 is denk basis spel alleen? Ik heb premium gekocht omdat ik alles wilde hebben. Mooi spel. B1 trekt mij veel minder ivm oude wapens enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Tennisbal schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:03:
Zijn redelijk genoeg 60hz servers met 48+ spelers. 6.50 is denk basis spel alleen? Ik heb premium gekocht omdat ik alles wilde hebben. Mooi spel. B1 trekt mij veel minder ivm oude wapens enzo
Alleen basegame inderdaad; totdat BC3 uitkomt is dat ons zoethoudertje. Samen met PUBG en iRacing overbrug ik dat wel denk ik. Als ik dan echt wat tekort kom kan ik DLC apart erbij kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
StealthyPeanut schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:06:
[...]

Alleen basegame inderdaad; totdat BC3 uitkomt is dat ons zoethoudertje. Samen met PUBG en iRacing overbrug ik dat wel denk ik. Als ik dan echt wat tekort kom kan ik DLC apart erbij kopen :).
Ben ook begonnen met alleen basisspel maar later voor 21 e premium gekocht dlc. Wilde toch meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik zit nu te kijken; de Premium kost (incl. basegame) maar € 21,-..... tja, dan kan ik die beter direct nemen voor die 14 euro meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-05 21:51
StealthyPeanut schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 12:02:
Ik zit nu te kijken; de Premium kost (incl. basegame) maar € 21,-..... tja, dan kan ik die beter direct nemen voor die 14 euro meer.
Zou gewoon met premium nemen inderdaad. Dan heb je veel meer om te spelen en kun je alle servers joinen. Zeker de moeite waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
Voor wie interesse heeft en veel bezig is met de stealthjet (F35) organiseer ik een toernooitje. Hier kan je je registreren.

http://challonge.com/switchesgetbitches

Ik heb een dogfight server, al een tijdje, dus dacht, laat ik eens een toernooitje organiseren.

Er doen een hoop top piloten mee dus als je van een uitdaging houdt en al wat dogfight ervaring hebt dan kan je jezelf meten met de besten.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Hier kan je wat kennis op doen, www.bf4dogfight.com

Cya in the sky! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
chips. dacht ik ga BF4 weer eens spelen na al die tijd. Destijds vele gespeeld op de ps4. Maarja alle DLC en stats zijn dus ook op ps4 en kunnen niet naar pc gezet worden.

Kan ik weer helemaal opnieuw gaan beginnen :P

Is er iets bekend van een actie mbt gratis DLC die tijd terug geweest zijn? Heb er toen paar op de ps4 geclaimed.

Mis de maps uit BF3/Battlefield 4: Second Assault :)

EA heeft geluisterd:

https://www.origin.com/nl...battlefield-4-final-stand

Gratissssss! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Paulus07 op 05-06-2018 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Bij Origin is nu een sale, BF4 Premium voor 19,99.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-05 15:59

aex351

I am the one

Dit spel is wel echt een teleurstelling zeg. De singleplayer modus zit vol met bugs. En multiplayer is ook alles behalve spannend. Het spel is natuurlijk al wel 5 jaar oud, maar ik had er wel iets meer van verwacht. Wat dat betreft is Battlefield 1 echt velen malen beter.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:29

NoFearCreations

3DPrint the world!

Is het nog de moeite waard om hem aan te schaffen? Wilde eerst BF3 proberen, maar was vergeten dat ik vroeger een vage russiche key had gekocht, en je nu de taal niet meer terug naar engels kan zetten.

Als ik dan een BF moet kopen, liever IV. Moet je ook alle expansies hebben?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
NoFearCreations schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:07:
Is het nog de moeite waard om hem aan te schaffen?
100% zeker weten. Veel servers beschikbaar en ik speel hem zelf ook liever dan BF1/BFV.
Premium pass is zeker handig, deze is volgens mij zelfs een paar keer gratis geweest of voor een paar euro verkrijgbaar. Even in de gaten houden zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Alexknl schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:54:
[...]

100% zeker weten. Veel servers beschikbaar en ik speel hem zelf ook liever dan BF1/BFV.
Premium pass is zeker handig, deze is volgens mij zelfs een paar keer gratis geweest of voor een paar euro verkrijgbaar. Even in de gaten houden zou ik zeggen. :)
Kan via grijze keysites een premiun pass krijgen voor +/- €12,- dus denk dat ik hem maar een aan ga schaffen. Dan ook maar is een leuke squad vinden om mee te spelen via Discord.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dubbelpost, maar ik zoek nog een leuke niet te serieuze squad die via discord speelt?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhinta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05 18:22
mochten jullie en chill server zoeken http://battlelog.battlefi...VOTE-CMD-SPECTATE-RULLES/

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 16:42
Ik ga deze game maar weer eens installeren. Volgens mij zijn er nog steeds een aantal servers, en het was altijd best tof. Toffe guns ook.

• Krisk
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-04 14:38
Ik ben ook opnieuw begonnen. Blijft de beste Battlefield imo. En er zijn echt nog zoveel servers in Europa!

Wie interesse heeft om weer wat aan teamplay te doen en in SQUAD te spelen, join gerust de discord: https://discord.gg/vJRKZS

voeg me gerust toe op origin: KrisKarso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:59

Christiano007

Ich bin der champion

Zijn er nog mensen die BF4 spelen? Begon weer met BF3, en daarna Bf4 weer opgestart. Wat speelt dat een stuk leuker dan de nieuwe versies

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-05 11:07
BF4 is nog steeds net actief genoeg op PC om vlot servers te vinden, ook voor de DLC. Niet alle modes zijn goed gerepresenteerd maar ik vind vlotjes alle maps wel iets te doen.

Formidabel spel, ben nu weer wat aan het zoeken wat de beste loadout is voor shotgun setup, er is zoveel keus :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Misschien moet ik het dan ook maar weer eens installeren. Ik heb altijd met veel plezier in attack jets en attack helicopters gevlogen. Ik mis dat wel een beetje in de games van vandaag de dag. Ik hoop heel erg dat een volgende Battlefield dat gevoel weer een beetje kan terugbrengen, maar ben bang dat dat ijdele hoop is.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
Lekker actief op PC weer, veel volle servers te vinden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
Alexknl schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:52:
Lekker actief op PC weer, veel volle servers te vinden :)
Gisteren 30 minuten gespeeld, 3 servers gedaan, veel volk idd. Maar ook veel lag, overal. iedereen klaagde erover....

Vreemd, vroeger was dit nooit een issue. Anyway, ik ga het deze week nog wat spelen, misschien wel de laatste keer dat de game zo actief zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 08:45

Metro2002

Memento mori

Ik vind persoonlijk BF4 leuker om te spelen , in BF1 heb je inderdaad maar een paar wapens die echt goed zijn en de rest is meh tot waardeloos, zeker icm de niet realitische gameplay waarbij je iemand flink wat keren moet raken. Uiteraard begin je als beginner met de meh tot slechte wapens waardoor het al snel een frusterende opgave wordt. BF4 geeft je ook de basic wapens in het begin maar die zijn in elk geval nog redelijk. (En je hebt geen paarden waar je tegen moet vechten :X )

Aan de andere kant: why not both. Het zijn welliswaar beide Battlefield games maar je koopt ze voor onder de 10 euro. gewoon even de aanbiedingen in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-05 21:00
Ik speel ook nog dagelijks BF3 en BF4 topgames

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Metro2002 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Ik vind persoonlijk BF4 leuker om te spelen , in BF1 heb je inderdaad maar een paar wapens die echt goed zijn en de rest is meh tot waardeloos, zeker icm de niet realitische gameplay waarbij je iemand flink wat keren moet raken. Uiteraard begin je als beginner met de meh tot slechte wapens waardoor het al snel een frusterende opgave wordt. BF4 geeft je ook de basic wapens in het begin maar die zijn in elk geval nog redelijk. (En je hebt geen paarden waar je tegen moet vechten :X )

Aan de andere kant: why not both. Het zijn welliswaar beide Battlefield games maar je koopt ze voor onder de 10 euro. gewoon even de aanbiedingen in de gaten houden.
Bedankt voor jouw reactie!

Maar na 4 jaar gamen heb ik mijn pc weer verkocht :-). 3 kids is net wat teveel van het goede om tijd te vinden om te gamen :+ }:O .

Ik zie het over een paar jaar wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-05 15:16
Goedemorgen!

Ik wilde na de reveal trailer van BF2042 wilde ik BF4 weer even installeren. Tot mijn verbazing staat er membership expired. EA zeg dat ik me spel in 2015 refunded heb. In 2020 nog 2 maanden lang het spel gespeeld. Iemand meer hiervan last gehad. Nu kan ik de base game opnieuw kopen van 5. ( Was 20) maar vind het toch raar. Had de premium edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Ik heb sinds een paar dagen weer BF4 geïnstalleerd. Wat is dit toch eigenlijk een goed spel! Ik was benieuwd of er nog actieve clans zijn die dit spel gezamenlijk op discord spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-01 11:15

Anthirian

In Trance We Trust

Heb inderdaad ook vele uren plezier uit BF4 gehaald, BF2142 lijkt me dan ook best wel tof gezien het meer van hetzelfde is.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 27-05 13:33
Word BF4 nog veel gespeeld? Met andere woorden; is het nog steeds makkelijk om MP potjes te vinden? Ik overweeg BF4 opnieuw aan te schaffen om weer even op te warmen voor 2042

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 11:59

IWriteCode

Less = more

xK0etj3 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:14:
Word BF4 nog veel gespeeld? Met andere woorden; is het nog steeds makkelijk om MP potjes te vinden? Ik overweeg BF4 opnieuw aan te schaffen om weer even op te warmen voor 2042
Ik heb deze (ook) van het weekend gekocht (premium key voor 10 euro ongeveer). Genoeg servers te vinden en me er het hele weekend mee vermaakt :-)

Less = more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-05 19:57
xK0etj3 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:14:
Op steam spelen er op elk moment wel minimaal 1000 mensen, meer dan genoeg dus.

De meest populaire BF game is nog steeds BF1. Op elk gegeven moment spelen er wel minimaal 10.000 mensen, op steam. O+

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren via Battlebit weer bij deze titel uitgekomen sinds 2015 denk ik. Sinds BF2 is het persoonlijk voor mij de verkeerde kant op ontwikkeld met deze franchise. En buiten veranderingen in mijn leven (kids, tijd , leeftijd en drukte), wist ik er niet altijd de vinger op te leggen.

BF4 vond ik in die tijd ook de verkeerde kant op gaan, maar als je dat nu vergelijkt met BF1, BF5 en BF2042, is het eigenlijk de enige game in de huidige tijd die het dichtst bij BF2 staat.
Maar in mijn gedachte was het een bf titel welke ik niet meer wilde spelen. Vooral de honderden wapens, duizenden attachments op wapens en voertuigen, relatief kleine maps alleen gericht op confrontatie (vergeleken meg BF2) scoresysteem etc waren voor mij geen positieve zaken.

Maar toen ik gisteren wat games speelde merkte ik dat ik er veel meer plezier mee had dan alle releases erna. Ook al heb ik BF5 meer dan 200 uur gespeeld, toch is dat nu geen game meer die ik speel. Leuke game an sich, maar geen echte BF imho. Bizar dat er nog genoeg servers waren om uit te kiezen en ik heb in jaren niet zo leuk gespeeld als in een 48p server.
BF1 is leuk, maar die gritty sfeer met slechte visibilty en explosive spam, vind ik niks.
BF2042 is qua map design verschrikkelijk (buiten alle andere zaken) en ik hang daar vaak tussen 2 of 3 vlaggen. Het ergste vind ik nog dat je geen mapvote hebt en gewoon in de server blijft na een ronde. Wie heeft dat ooit bedacht :-(.

Toen besefte ik ook wat het deels door kwam: alles moet grootser, meer actie, meer spelers en chaotischer. Maar dat is juist iets waar ik echt een hekel aan heb. Battlebit doet het nu weer en ik ben vast de enige, maar ik zit niet te wachten op 100+ of 200+ p servers. Er zijn geen 32p servers CQ te vinden.

Ik speelde in BF2 altijd op max 32, soms 48p servers en op passende maps. Dat was heerlijk, omdat je echt gerichte gevechten had rondom een vlag.

Ik denk dat BF4 voorlopig weer mijn go to game is. Het is een oudere game, maar ik kreeg eindelijk weer een BF vibe toen ik op de juiste servers en maps speelde. Zeker niet altijd, want ik ben mijn frustratie potjes van lang geleden zeker niet vergeten door het matige level design in BF4, maar het komt het dichtste in de buurt van BF2 en dat vind ik erg jammer.

Battlebit speel ik ook graag, maar ik krijg geen gevoel bij die maps. Alles is zo vol en druk en op elkaar gepropt, dat er zelden iets mogelijk is. Gisteren een kwartier op een rush server gespeeld en wat een verschrikking was dat. Totaal niet te vergelijken met de Rush van BC1 en BC2 waar het allemaal ooit begonnen is.

Nog meer BF4 spelers hier?

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-07-2023 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Satangel
BF4 is de beste Battlefield game, die ook nu nog, 10 jaar na release, speelbaar blijft . Natuurlijk zijn er minder spelers, dat merk je vooral bij de DLC maps en modi , maar je gaat niet snel moeten zoeken voor een potje te vinden.

Dat is fantastisch en ik hoop echt dat binnen 10 jaar dit spel nog actief blijft. Dat EA de game blijft supporten en waarom niet eens op hun sociale media aanhalen zodat er weer meer spelers komen?

Het is een fantastische game, helaas ook met zijn minpunten id vorm van onduidelijk aantal spelers die aan het spelen zijn via battlelog en ook vooral hackers. De anti cheat tools of reporting van EA is zeer inefficiënt dus als je een paar uur speelt ga je gegarandeerd een of meerdere hackers tegenkomen. Niet zo tof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:01
Ik herken dit zelf ook wel, al heb ik met veel plezier Battlefield 1 gespeeld.
Battlefield V was het allemaal net niet, de lol was er zo uit.

2042 is een draak van een game echter vindt ik de control mode wel erg leuk.
Echter, deze is weer verwijderd.
Bij de normale conquest en breakaway voelen de mappen zo leeg aan.

Toch blijf ik 2042 spelen aangezien ik niet echt andere spellen speel.
Maar of ik mijn pc weer een upgrade ga geven voor een nieuwe Battlefield is de vraag.

Ik heb Battlebit geprobeerd, maar dat is niets voor mij.
Kan niet wennen aan de visuals.
Battlefield 3 en 4 waren echt toppers.

[ Voor 11% gewijzigd door Bassbounce op 04-08-2023 08:49 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Satangel
Bassbounce schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:42:
Ik herken dit zelf wel, al heb ik met veel plezier Battlefield 1 gespeeld.
Battlefield V was het allemaal net niet, de lol was er zo uit.

2042 is een draak van een game echter vindt ik de control mode wel erg leuk.
Echter, is deze weer verwijderd.
De mappen voelen zo leeg aan

Toch blijf ik 2042 spelen aangezien ik niet echt andere spellen speel.
Maar of ik mijn pc weer een upgrade ga geven voor een nieuwe Battlefield is de vraag.

Ik heb Battlebit geprobeerd maar dat is niets voor mij.
Kan niet wennen aan de visuals.
Battlefield 3 en 4 waren echt toppers.
Battlefield 1 had zijn momenten maar wat me mateloos stoorde was de lack van support van EA/Dice ivm balancing. En cheaters ook. Ik heb die game echt opgegeven omdat het 'normaal' was dat er elke game wel 1 of 2 losers een K/D ratio van 50-1 hadden door het misbruiken van die heavy bomber of artillery truck. Je kon daar zo weinig tegen doen, waren vaak heel goeie spelers ook maar die machteloosheid er tegen was echt frustrerend. En dat was iedere game wel zo.

1 balancing patch om de 3 maand ofzo, meer vraag ik niet. Maar zelfs dat kwam er niet van. Heel jammer.

BF4 is meer balanced, ook omdat er zoveel custom servers zijn, maar daar heb je nog altijd veel hackers.

Ik zou het eigenlijk echt de max vinden moesten ze BF4 weer wat meer promoten, wat nieuw leven in blazen, en de anti cheat aanscherpen. Dan kan die game binnen 10 jaar nog steeds actief zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:01
Satangel schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:48:
[...]

Battlefield 1 had zijn momenten maar wat me mateloos stoorde was de lack van support van EA/Dice ivm balancing. En cheaters ook. Ik heb die game echt opgegeven omdat het 'normaal' was dat er elke game wel 1 of 2 losers een K/D ratio van 50-1 hadden door het misbruiken van die heavy bomber of artillery truck. Je kon daar zo weinig tegen doen, waren vaak heel goeie spelers ook maar die machteloosheid er tegen was echt frustrerend. En dat was iedere game wel zo.

1 balancing patch om de 3 maand ofzo, meer vraag ik niet. Maar zelfs dat kwam er niet van. Heel jammer.

BF4 is meer balanced, ook omdat er zoveel custom servers zijn, maar daar heb je nog altijd veel hackers.

Ik zou het eigenlijk echt de max vinden moesten ze BF4 weer wat meer promoten, wat nieuw leven in blazen, en de anti cheat aanscherpen. Dan kan die game binnen 10 jaar nog steeds actief zijn
Inderdaad, Punkbuster was zo slecht nog niet.
Tegenwoordig zitten er heel veel cheaters in Battlefield 1.
Battlefield 4 heb ik eigenlijk nooit meer gespeeld.

Ik mis de mapvote ook wel een beetje, nu zit je iedere keer met andere mensen in de server na een map wissel.
Ik ben bang dat we hoeveelheid aan content van Battlefield 4 nooit meer gaan terug zien.

Huidige Pc

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.