Gisteren via Battlebit weer bij deze titel uitgekomen sinds 2015 denk ik. Sinds BF2 is het persoonlijk voor mij de verkeerde kant op ontwikkeld met deze franchise. En buiten veranderingen in mijn leven (kids, tijd , leeftijd en drukte), wist ik er niet altijd de vinger op te leggen.
BF4 vond ik in die tijd ook de verkeerde kant op gaan, maar als je dat nu vergelijkt met BF1, BF5 en BF2042, is het eigenlijk de enige game in de huidige tijd die het dichtst bij BF2 staat.
Maar in mijn gedachte was het een bf titel welke ik niet meer wilde spelen. Vooral de honderden wapens, duizenden attachments op wapens en voertuigen, relatief kleine maps alleen gericht op confrontatie (vergeleken meg BF2) scoresysteem etc waren voor mij geen positieve zaken.
Maar toen ik gisteren wat games speelde merkte ik dat ik er veel meer plezier mee had dan alle releases erna. Ook al heb ik BF5 meer dan 200 uur gespeeld, toch is dat nu geen game meer die ik speel. Leuke game an sich, maar geen echte BF imho. Bizar dat er nog genoeg servers waren om uit te kiezen en ik heb in jaren niet zo leuk gespeeld als in een 48p server.
BF1 is leuk, maar die gritty sfeer met slechte visibilty en explosive spam, vind ik niks.
BF2042 is qua map design verschrikkelijk (buiten alle andere zaken) en ik hang daar vaak tussen 2 of 3 vlaggen. Het ergste vind ik nog dat je geen mapvote hebt en gewoon in de server blijft na een ronde. Wie heeft dat ooit bedacht

.
Toen besefte ik ook wat het deels door kwam: alles moet grootser, meer actie, meer spelers en chaotischer. Maar dat is juist iets waar ik echt een hekel aan heb. Battlebit doet het nu weer en ik ben vast de enige, maar ik zit niet te wachten op 100+ of 200+ p servers. Er zijn geen 32p servers CQ te vinden.
Ik speelde in BF2 altijd op max 32, soms 48p servers en op passende maps. Dat was heerlijk, omdat je echt gerichte gevechten had rondom een vlag.
Ik denk dat BF4 voorlopig weer mijn go to game is. Het is een oudere game, maar ik kreeg eindelijk weer een BF vibe toen ik op de juiste servers en maps speelde. Zeker niet altijd, want ik ben mijn frustratie potjes van lang geleden zeker niet vergeten door het matige level design in BF4, maar het komt het dichtste in de buurt van BF2 en dat vind ik erg jammer.
Battlebit speel ik ook graag, maar ik krijg geen gevoel bij die maps. Alles is zo vol en druk en op elkaar gepropt, dat er zelden iets mogelijk is. Gisteren een kwartier op een rush server gespeeld en wat een verschrikking was dat. Totaal niet te vergelijken met de Rush van BC1 en BC2 waar het allemaal ooit begonnen is.
Nog meer BF4 spelers hier?
[
Voor 7% gewijzigd door
StealthyPeanut op 30-07-2023 09:05
]