gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
We zijn trots op je.Pykow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:58:
Na 3 (bijna 4 maanden) heb ik mijn PC weer aangezet en ben ik weer eens gaan gamen.
omdat final stand er binnenkort aankomt en omdat de CTE patch er is geweest, heb ik battlefield 4 opnieuw geinstalleerd (25 GB download pff)
alles weer op Ultra settings gezet en 0,0 last van Frame drops (leuk om niet steeds op medium te hoeven spelen voor goede Frames)
Ik speelde met de AR 160 met Red dot en het viel me op dat de red dot VEEL duidelijker was en echt een rood puntje is, 3 maanden geleden kon ik hem wel eens verliezen (zelfs met color blind mode aan)
Spotten ziet er iets duidelijker uit en wanneer je iemand raakt, krijg je nu keurig een kruisje om je crosshair en dat is wel handig op langeafstanden om te zien of de game mijn hit wel registreert.
Het oogt ook allemaal wat rustiger en dat maakt het al een stuk leuker.
ik kan niet oordelen of alles opgelost is of dat er veel opgelost is, daarvoor ben ik te lang uit de running geweest om dat allemaal te weten. de patchnotes is een hele boek om er doorheen te raken.
Wees maar niet bang dat ik de oude pykow ga worden, die gaat ragen omdat hij persé de eerste wil zijn etc. Als het tegenzit dan stop ik gewoon en ga ik wel wat anders doen.
Voel me nu een oude man die blij moet zijn om een game te kunnen spelen haha.
5 uurtjes in de week gamen is al heel veel voor mij de laatste tijd.
Welcome backPykow schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 11:58:
Na 3 (bijna 4 maanden) heb ik mijn PC weer aangezet en ben ik weer eens gaan gamen.
omdat final stand er binnenkort aankomt en omdat de CTE patch er is geweest, heb ik battlefield 4 opnieuw geinstalleerd (25 GB download pff)
alles weer op Ultra settings gezet en 0,0 last van Frame drops (leuk om niet steeds op medium te hoeven spelen voor goede Frames)
Ik speelde met de AR 160 met Red dot en het viel me op dat de red dot VEEL duidelijker was en echt een rood puntje is, 3 maanden geleden kon ik hem wel eens verliezen (zelfs met color blind mode aan)
Spotten ziet er iets duidelijker uit en wanneer je iemand raakt, krijg je nu keurig een kruisje om je crosshair en dat is wel handig op langeafstanden om te zien of de game mijn hit wel registreert.
Het oogt ook allemaal wat rustiger en dat maakt het al een stuk leuker.
ik kan niet oordelen of alles opgelost is of dat er veel opgelost is, daarvoor ben ik te lang uit de running geweest om dat allemaal te weten. de patchnotes is een hele boek om er doorheen te raken.
Wees maar niet bang dat ik de oude pykow ga worden, die gaat ragen omdat hij persé de eerste wil zijn etc. Als het tegenzit dan stop ik gewoon en ga ik wel wat anders doen.
Voel me nu een oude man die blij moet zijn om een game te kunnen spelen haha.
5 uurtjes in de week gamen is al heel veel voor mij de laatste tijd.
Classic mode is een echte aanrader mits zonder commander uiteraard en je de nog immer constante stroom van onterechte/niet te voorkomen deaths kan weglachen. Kort samengevat, ja er is veel opgelost maar speel op servers die regelmatig (2 of 3 keer per dag) opnieuw opstarten. Na verloop van tijd is er nog altijd server degradation en gebeuren weer de vertouwd de meest bezopen dingen in de game.
onterecht dood gaan kan ik nu wel weglachen, dat kon ik voorheen niet omdat ik het ook nog vergeleek met BF3 en ik dus altijd top 5 wilde halen.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 12:22:
[...]
Welcome back
Classic mode is een echte aanrader mits zonder commander uiteraard en je de nog immer constante stroom van onterechte/niet te voorkomen deaths kan weglachen. Kort samengevat, ja er is veel opgelost maar speel op servers die regelmatig (2 of 3 keer per dag) opnieuw opstarten. Na verloop van tijd is er nog altijd server degradation en gebeuren weer de vertouwd de meest bezopen dingen in de game.
Nu heb ik me er bij neer kunnen leggen dat het gewoon het aard van het beestje is en dat je de deaths maar voor lief moet nemen. Speel meer voor de lol en niet meer om beter te worden, want dat lukt niet in BF4
maar goed, na 3 maanden alleen maar Horizon 2, Fifa 15, Forza 5 en Roller coaster tycoon ben ik wel toe aan iets nieuws.
18 november stop ik alweer met BF4, want dan ben ik druk bezig met GTA V op de PS4.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Er zijn ook een hoop gamers die niet inzien dat ze zelf het probleem zijn en niet iemand anders.Phuncz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:17:
Heel vaak ga je ook dood door teammates die als dolle kippen rondrennen. Hoe vaak ik al gecheckt heb om te zien of het in orde is om die 2 seconden later dat ik spawn op die persoon in een regen van noob spray te belanden, face first... Ik hoop dat de release van COD volgende week betekent dat eindelijk al die idiots die maar wat yolo'en met hun lul in één hand eindelijk wegblijven van BF4 want het spel is echt waardeloos zonder teamwork of gewoon 10% denkvermogen.
Hoevaak zie je niet dat er een speler begint te schreeuwen in de chat (of mic.) terwijl deze persoon op plek 12 of lager staat en heel wat puntjes achterloopt op de top 5 spelers van de server.
Het kan natuurlijk zijn dat jij weet dat punt A belangrijk is om in bezit te hebben, maar als de rest van je team op punt G aan het vechten zijn aan de andere kant van de map, dan kan je meestal ook zelf afvragen of je wel nuttig bezig bent.
Deze fout maak ik zelf ook nog regelmatig en beste tip is om toch met de flow van de game mee te gaan.
Ga dus nooit solo op avontuur, want dan verlies je.
Wanneer je dus alleen speelt, blijf dan gewoon bij de rest van het team en support / revive ze waar dat nodig is. Beetje bij beetje kom je wel verder en je staat zelf ook nog eens leuk hoog op het scorebord.
Daarnaast zal CoD er niet voorzorgen dat gamers snel weggaan, als iemand geniet van BF4 maar een ongelofelijke slechte speler is, kom je daar nooit vanaf
CoD,BF zijn nou eenmaal Easy om te leren spelen en met het droppen van ammo boxjes of healthpacks kom je al heel erg ver.
Het komt van twee kanten, vanuit de competitive level spelers is een exodus richting CS:GO gaande en elke dag komen er meer spelers van de 'press A to win' generatie bij, inclusief bijbehorende 20 fps laptop. Ik vrees dat de release van CoD dat niet op gaat lossen, we moeten er gewoon aan wennen dat de toekomst zit in spelen met vaste communities en random publics definitief af kunnen gaan schrijven.Phuncz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:17:
Heel vaak ga je ook dood door teammates die als dolle kippen rondrennen. Hoe vaak ik al gecheckt heb om te zien of het in orde is om die 2 seconden later dat ik spawn op die persoon in een regen van noob spray te belanden, face first... Ik hoop dat de release van COD volgende week betekent dat eindelijk al die idiots die maar wat yolo'en met hun lul in één hand eindelijk wegblijven van BF4 want het spel is echt waardeloos zonder teamwork of gewoon 10% denkvermogen.
Kleine vriendengroepjes spelen samen en geen hele comunnity meer zoals vroeger inderdaad.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:12:
[...]
Het komt van twee kanten, vanuit de competitive level spelers is een exodus richting CS:GO gaande en elke dag komen er meer spelers van de 'press A to win' generatie bij, inclusief bijbehorende 20 fps laptop. Ik vrees dat de release van CoD dat niet op gaat lossen, we moeten er gewoon aan wennen dat de toekomst zit in spelen met vaste communities en random publics definitief af kunnen gaan schrijven.
Ze moeten Skype en gamen tegelijk verbieden
hierdoor dwing je ze Teamspeak of mumble of welke vorm dan ook te gaan gebruiken met een dedicate server van een Community en pas dan krijg je weer leuke teamwork etc.
Komt vrijwel nooit voor, ik ben meer een teamplayer (ik breng wel medpacks/ammo/stinger die heli wel weg voor je) maar deze keer zat ik in een goed samenwerkend squad waarmee we C/D (conquest large) domineerden en af en toe bijsprongen op E. Lekker hoor
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Eigenlijk tweede want de MPV ging naar de speler van het andere team.Arfman schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:52:
Net eerste geworden op een Duitse server op Zavod
Komt vrijwel nooit voor, ik ben meer een teamplayer (ik breng wel medpacks/ammo/stinger die heli wel weg voor je) maar deze keer zat ik in een goed samenwerkend squad waarmee we C/D (conquest large) domineerden en af en toe bijsprongen op E. Lekker hoor
sorry kon het niet laten
http://www.twitch.tv/jannustitannus
[ Voor 52% gewijzigd door SmokingCrop op 29-10-2014 15:19 ]
in BF4 heb ik 24 x de MVP ribbon gehaald.
in BF3 had ik 1069 keer de MVP ribbon gehaald, maar daar heb ik ook 800+ uur ingestoken en in BF4 maar net 80+ uur

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 29-10-2014 15:46 ]
nice!yinx84 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:43:
941 MPV ribbons over 2667 potjes. Hard op weg naar de 1k!
Ik vraag me wel af hoeveel keer ik eerste van m'n team ben geworden, want vaak is MVP worden als verliezende team best moeilijk als de tegenstander al die extra punten krijgt van objectives. (speel wss 95% van m'n games met random people)
[ Voor 5% gewijzigd door SmokingCrop op 29-10-2014 15:54 ]
Niet verkeerdyinx84 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:43:
941 MPV ribbons over 2667 potjes. Hard op weg naar de 1k!
Speel je meestal 64 player servers?
Maar statistieken zijn uiteraard voor veel mensen toch belangrijk. We hebben op BuG dan ook al een tijd een statistieken pagina: http://www.bug-hosting.nl/bf4stats/
En zijn Fonta en CptChaos_Nl bezig met een nieuwe: http://bf4.bug-hosting.nl/
De huidige heeft natuurlijk een mooie BF4 layout en de nieuwe nog niet, maar die heeft weer andere voordelen. Maar welke van de twee zouden jullie fijner vinden om je stats te bekijken?
Ik denk uit al die potjes 50% op 64p Conquest, 50% op 32p TDM/Domination.evilpin0 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Niet verkeerd
Speel je meestal 64 player servers?
Ik vind de eerste eigenlijk intuïtiever en overzichtelijker. Heel misschien dat dit door de lay-out komt, maar dat kan ik niet goed beoordelen.bvk schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:11:
De huidige heeft natuurlijk een mooie BF4 layout en de nieuwe nog niet, maar die heeft weer andere voordelen. Maar welke van de twee zouden jullie fijner vinden om je stats te bekijken?
[ Voor 46% gewijzigd door yinx84 op 29-10-2014 16:23 ]
Kan je die informatie hiervoor niet relatief eenvoudig met de bf4 stats api opvragen?bvk schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:11:
E-Penis galore![]()
Maar statistieken zijn uiteraard voor veel mensen toch belangrijk. We hebben op BuG dan ook al een tijd een statistieken pagina: http://www.bug-hosting.nl/bf4stats/
Overigens vraag ik me wel af hoe betrouwbaar die stats zijn, 588 mvp ribbons / 727 finished rounds lijkt me toch wel wat overdreven, sterker nog, daar klopt dus niets van.
Wel raar dat deze 2 groepen zo veel verschillen en ook weer zo veel op elkaar lijkenA.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:12:
[...]
Het komt van twee kanten, vanuit de competitive level spelers is een exodus richting CS:GO gaande en elke dag komen er meer spelers van de 'press A to win' generatie bij, inclusief bijbehorende 20 fps laptop. Ik vrees dat de release van CoD dat niet op gaat lossen.
Want alle 2e de groepen zorgen er eigenlijk dat wanneer je met ze speelt dat het spel plezier omlaag gaat.
Het is ook dat de reden dat de ontwikkelaar altijd 1 van deze 2 groepen wil ''helpen'' met oplossingen waar de gewone spelers helemaal niets aan heeft of ook in dit geval meestal het spel plezier bederft.
Kijk bij CoD en CS:GO is het allemaal wat makkelijker want CoD = One man Army terwijl het in CS;Go bijna verplicht is om samen te spelen en BF wil eigenlijk het beste van alle 2 maar dat werkt gewoon niet omdat je dan compromissen moet sluiten en je dat gewoon te veel halve oplossingen krijgt en BF4 en BF3 zijn daar de ultieme voorbeelden van.
In BF3 zijn ze naar mijn mening iets te ver doorgeschoten richting competitive gaming om vervolgens in BF4 veel te ver de andere richting uit te gaan.
Dat moet juist om gaming nog een beetje leuk te maken voor iedereen.we moeten er gewoon aan wennen dat de toekomst zit in spelen met vaste communities en random publics definitief af kunnen gaan schrijven.
Kijk niemand zit te wachten op een clan die even de server komt ownen maar ook niemand zit te wachten op die zielige sniper boven op de berg of de vier man die bij de commander crate gaan staan en ucav's te gooien.
Daarom is het van levensbelang om in FPS een goede balans te creëren waarbij het voor iedereen leuk is en blijft om te spelen.
Maar hoe ???? zelf heb ik geen idee al ben ik er wel voor om skill en teamplay heel erg te belonen en zorgen dat het ook echt gebalanceerd is ipv. zoals meestal in BF een god class en 2 of 3 god class
voertuigen te creëren.
Op de stats van server 1 is de nummer 4 een Cheaterbvk schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:11:
E-Penis galore![]()
http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/FringillaX/
Die mij in dit topic zelfs nog een veeg uit de pan wou geven
[ Voor 15% gewijzigd door beuker19 op 29-10-2014 16:39 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
Doel je nu op jezelf als speler? En op welke pagina dan met welke nick?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:21:
[...]
Kan je die informatie hiervoor niet relatief eenvoudig met de bf4 stats api opvragen?
Overigens vraag ik me wel af hoe betrouwbaar die stats zijn, 588 mvp ribbons / 727 finished rounds lijkt me toch wel wat overdreven, sterker nog, daar klopt dus niets van.
Interessante punten en ik heb ook geen idee hoe je dat echt op kan lossen in Battlefield. Ik ben het helemaal met je eens dat beide groepen het spelplezier kunnen verknallen en er is geen klap aan om te stompen of gestomt te worden.beuker19 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:35:
[...]
Wel raar dat deze 2 groepen zo veel verschillen en ook weer zo veel op elkaar lijken![]()
Want alle 2e de groepen zorgen er eigenlijk dat wanneer je met ze speelt dat het spel plezier omlaag gaat.
Het is ook dat de reden dat de ontwikkelaar altijd 1 van deze 2 groepen wil ''helpen'' met oplossingen waar de gewone spelers helemaal niets aan heeft of ook in dit geval meestal het spel plezier bederft.
Kijk bij CoD en CS:GO is het allemaal wat makkelijker want CoD = One man Army terwijl het in CS;Go bijna verplicht is om samen te spelen en BF wil eigenlijk het beste van alle 2 maar dat werkt gewoon niet omdat je dan compromissen moet sluiten en je dat gewoon te veel halve oplossingen krijgt en BF4 en BF3 zijn daar de ultieme voorbeelden van.
In BF3 zijn ze naar mijn mening iets te ver doorgeschoten richting competitive gaming om vervolgens in BF4 veel te ver de andere richting uit te gaan.
[...]
Dat moet juist om gaming nog een beetje leuk te maken voor iedereen.
Kijk niemand zit te wachten op een clan die even de server komt ownen maar ook niemand zit te wachten op die zielige sniper boven op de berg of de vier man die bij de commander crate gaan staan en ucav's te gooien.
Daarom is het van levensbelang om in FPS een goede balans te creëren waarbij het voor iedereen leuk is en blijft om te spelen.
Maar hoe ???? zelf heb ik geen idee al ben ik er wel voor om skill en teamplay heel erg te belonen en zorgen dat het ook echt gebalanceerd is ipv. zoals meestal in BF een god class en 2 of 3 god class voertuigen te creëren.
Teams balanceren hebben we het al zovaak over gehad, de mate van (nuttig) teamplay kan je niet uit stats afleiden, maar de impact die een enkele speler kan hebben op het spelverloop verminderen, dat werkt ook niet. Dan ben je nóg afhankelijker van een goed werkend team voor spelplezier.
Het beste wat ik kan bedenken is om het rock-paper-scissors véél zwaarder toe te passen op voertuigen én infanterie klasses. Maar dat betekent dat er veel minder wapens, accessoires en gadets in het spel moeten (waar ik een groot voorstander van ben) en dat zie ik niet snel gebeuren in nieuwe titels maar zoiets simpels als in BF 1943 werkte het perfect.
Ook het drastisch verminderen van gamemodes zou een optie kunnen zijn, misschien dat niet iedereen bewust is hoe ze het beste de objectives kunnen behalen/verdedigen omdat er 9 verschillende gamemodes en bijbehorende objectives zijn die allemaal op dezelfde map zich afspelen. Dit merk ik zelf ook, in map A op mode B weet ik precies waar ik het beste kan positioneren, maar met mode C ben je dan juist weer erg kwetsbaar. In CS:GO is er effectief maar één objective gedreven mode op maps die iedereen al 15 jaar kent (bij wijze van spreken) dus dat maakt het voor iedereen wel wat makkelijker om te ptfo-en.
Al met al lastig lastig.
Ja ik keek op BF4stats.com met Aspera-AWSME-0 en van die MVP stats klopt in elk geval al geen fluit. Battlelog zegt namelijk 138 MVP ribbons, dat is al heel wat aannemelijker. Misschien dat die stats alle drie MVP ribbons bij elkaar optellen? Dat zou kunnen maar dan lijkt het me nog bezopen veel.bvk schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:37:
[...]
Doel je nu op jezelf als speler? En op welke pagina dan met welke nick?
Overdag/avond altijd wel 3x 32man gevulde servers die ook echt wel goed zijn, maar vroeg in de nacht is het meestal zeer schaars om een gevulde obliteration server te vinden in Europa.
Ik speel Obliteration wss 90% van de tijd sinds de laatste maanden ^^
Op de attack chopper na en attack jet na, is het behoorlijk goed gebalanced, mits de teams kloppen en beetje aan elkaar gewaagd zijn. Echter terecht is dit ook een van de grootste problemen bij bf4, de teams zijn zovaak te unbalanced dat een team altijd dik wint en de ander dik verliest.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:01:
[...]
Interessante punten en ik heb ook geen idee hoe je dat echt op kan lossen in Battlefield. Ik ben het helemaal met je eens dat beide groepen het spelplezier kunnen verknallen en er is geen klap aan om te stompen of gestomt te worden.
Teams balanceren hebben we het al zovaak over gehad, de mate van (nuttig) teamplay kan je niet uit stats afleiden, maar de impact die een enkele speler kan hebben op het spelverloop verminderen, dat werkt ook niet. Dan ben je nóg afhankelijker van een goed werkend team voor spelplezier.
Het beste wat ik kan bedenken is om het rock-paper-scissors véél zwaarder toe te passen op voertuigen én infanterie klasses. Maar dat betekent dat er veel minder wapens, accessoires en gadets in het spel moeten (waar ik een groot voorstander van ben) en dat zie ik niet snel gebeuren in nieuwe titels maar zoiets simpels als in BF 1943 werkte het perfect.
Ook het drastisch verminderen van gamemodes zou een optie kunnen zijn, misschien dat niet iedereen bewust is hoe ze het beste de objectives kunnen behalen/verdedigen omdat er 9 verschillende gamemodes en bijbehorende objectives zijn die allemaal op dezelfde map zich afspelen. Dit merk ik zelf ook, in map A op mode B weet ik precies waar ik het beste kan positioneren, maar met mode C ben je dan juist weer erg kwetsbaar. In CS:GO is er effectief maar één objective gedreven mode op maps die iedereen al 15 jaar kent (bij wijze van spreken) dus dat maakt het voor iedereen wel wat makkelijker om te ptfo-en.
Al met al lastig lastig.
[...]
Ja ik keek op BF4stats.com met Aspera-AWSME-0 en van die MVP stats klopt in elk geval al geen fluit. Battlelog zegt namelijk 138 MVP ribbons, dat is al heel wat aannemelijker. Misschien dat die stats alle drie MVP ribbons bij elkaar optellen? Dat zou kunnen maar dan lijkt het me nog bezopen veel.
De game modes qua aantal moet niet uitmaken, dat is een kwestie van even het loadscreen eens lezen als die laad. Als men de game niet snapt dan zoek je dat toch uit lijkt me ipv wat gaan aanmodderen.
Het voornaamste punt is dat veel servers niet goed de teams balancen, je wil namelijk aan de ene kant je squad meenemen naar volgende rondes mits je bij elkaars platoon hoort, maar aan de andere kant levert dat met een beetje capabel squad al gauw een overhand op het andere team op. Ga je dan ook nog eens team switchen disablen ivm team balance dan gaat het een de ander in de hand werken natuurlijk.
Ik vind de verbeteringen van de laatste patch wel een behoorlijke verbetering, maar het kan nog veel beter dat je meer punten krijgt voor een revive die goed gaat, dus initieel punten voor revive en leeft die kerel ook nog, zeg 5 sec. dan krijg je een 100 punten, + bonus voor je squadmates uiteraard.
Ik zou kills op 50 punten zetten maar bijv. savior en squad wipes meer punten dan nu geven. ook zou spawnbeacons en spotting meer moeten opleveren, helemaal als je laserpaint, dat doet bijna niemand nu terwijl het zo lekker effectief is.
Als laatste zou er ook meer naar squad leaders moeten worden geluisterd en bij elkaar gebleven moeten worden, als je dat met elkaar doet, cap je flags sneller, win je gevechten vaker en blijf je langer leven/ word je vaker gerevived.
Dit helemaal! ^SouLLeSSportal schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:03:
[...]
Ik vind de verbeteringen van de laatste patch wel een behoorlijke verbetering, maar het kan nog veel beter dat je meer punten krijgt voor een revive die goed gaat, dus initieel punten voor revive en leeft die kerel ook nog, zeg 5 sec. dan krijg je een 100 punten, + bonus voor je squadmates uiteraard.
Ik zou kills op 50 punten zetten maar bijv. savior en squad wipes meer punten dan nu geven. ook zou spawnbeacons en spotting meer moeten opleveren, helemaal als je laserpaint, dat doet bijna niemand nu terwijl het zo lekker effectief is.
Als laatste zou er ook meer naar squad leaders moeten worden geluisterd en bij elkaar gebleven moeten worden, als je dat met elkaar doet, cap je flags sneller, win je gevechten vaker en blijf je langer leven/ word je vaker gerevived.
Ook zou ik graag zien dat er gespawned (als squad) kan worden op de mobile AA.. dan komt die misschien ook eens vaker uit de base
Het is ook grappig om te zien hoe men volhardend blijft hameren op één of twee chokepoints bij bv. Operation Locker, terwijl de flanken bijna volledig vrij zijn. Dan zie je je hele squad en team verdwijnen één voor één en dan moet je maar de lone gunman gaan wezen. Was het maar aanstekelijk !
[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 29-10-2014 18:35 ]
Dat zou je zeggen, maar dat is niet wat ik zie gebeuren. Als je bijvorobeeld conquest large wilt winnen komt er meer bij kijken dan alleen vlaggen veroveren. Dat begint bij het domineren van het luchtruim, vervolgens de voertuigen en de eigen vlaggen vasthouden. Daarna komt pas het veroveren van vijandelijke vlaggen, dát wordt nergens verteld en is niet zo duidelijk als je van games zoals Halo/Cod etc. komt.SouLLeSSportal schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 18:03:
Op de attack chopper na en attack jet na, is het behoorlijk goed gebalanced, mits de teams kloppen en beetje aan elkaar gewaagd zijn. Echter terecht is dit ook een van de grootste problemen bij bf4, de teams zijn zovaak te unbalanced dat een team altijd dik wint en de ander dik verliest.
De game modes qua aantal moet niet uitmaken, dat is een kwestie van even het loadscreen eens lezen als die laad. Als men de game niet snapt dan zoek je dat toch uit lijkt me ipv wat gaan aanmodderen.
Maarja, hoe coördineer je dat als iedereen voor eigen punten, wapens en unlocks speelt. Nu heb je medics met grenade launchers, support spelers met C4 en claymore, engineers zonder repair tools/anti-tank/anti-air en 40 campers op de heuvelrug achterin de eigen base. Alle andere 50 gadgets nog even vergetende.
Teamplay belonen met punten/unlocks/ribbons/medals a.k.a. e-penisassecoires is niet genoeg vrees ik. De overgrote meerderheid strijd in een shooter primair voor kills. Ja, als je met vrienden/bekenden speelt wil men zich nog wel eens 'opofferen/inzetten' voor het teambelang, maar dat zie ik persoonlijk op publics niet of nauwelijks. Dat is makkeiljker met 5 man in een team dan met 32.Het voornaamste punt is dat veel servers niet goed de teams balancen, je wil namelijk aan de ene kant je squad meenemen naar volgende rondes mits je bij elkaars platoon hoort, maar aan de andere kant levert dat met een beetje capabel squad al gauw een overhand op het andere team op. Ga je dan ook nog eens team switchen disablen ivm team balance dan gaat het een de ander in de hand werken natuurlijk.
Teamplay moet naar mijn mening essentieel zijn voor uberhaubt plezier in een teambased game zoals BF. Daaruit volgt dat als alle klasses even noodzakelijk zijn om te winnen, moeten ze ook even aantrekkelijk zijn om te gebruiken. Nu zijn eigenlijk alleen assault en engie écht cruciaal in een team, de andere twee kunnen zeker nuttig zijn maar niet essentieel.
Datzelfde geldt voor het gros van de wapens en gadgets, niemand heeft het overzicht van waar je team mee speelt, wat er al wel is of wat je team nu het hardst nodig heeft. Daarom rommelt iedereen ook maar wat aan en kiest men wat voor jezelf de meeste kills op levert, niet persé wat nodig is voor de team effort.
Misschien moet daar juist wel vooral op gebalanceerd worden, maar dat vereist zeer zorgvuldige game design per map/mode. Wordt je overrompeld door air, dan komen er bijvoorbeeld meer anti-air slots beschikbaar voor je team en minder m320's, zijn er teveel snipers en te weinig supports, dan moet de keuze voor supports gestimuleerd/gedwongen worden etc. etc. Maar goed, dat botst weer met het principe dat iedereen moet kunnen spelen zoals hij/zij wil spelen, nog los van het bezopen aantal manuren wat erin gaat zitten om het spel per map perfect te tweaken/balanceren.
Linksom of rechtsom, balanceren van BF zoals het nu is ingericht begint met het uit elkaar halen van de assault rifle en de medkit, want dat alleen al trekt het hele spel scheef.
Ik weet niet hoe het komt maar ik word weer gewoon zoals vanouds 1 shot is kill...
Zelf weer heel magaziijn nodig voor een kill en zelf burste is niet effectief meer wat hebben ze toch verandert:S
[BuG] Duckiee-Duck
(en nee, geen stand offs gehad, van ene kant naar andere kant

http://battlelog.battlefi...81900760357568/271891966/
Dat zijn aardig wat stats. Verbaasd me dat ik nog redelijk hoog sta ook xDbvk schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:11:
E-Penis galore![]()
In bf3 en bf4 heb je keus, zo hebben dice en EA het bedoelt, lone wolf of team play, beide zijn mogelijk.
Zelfs als commander kun je lone wolf spelen en totaal niet met het team mee denken.
Hoofd reden is het weg trekken van spelers bij cod, EA heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze
een stuk van de taart die naar cod gaat graag wilden hebben.
In mijn ogen hadden ze dit nooit moeten doen, je creeert 2 kampen, 1 kamp die team play wil en een ander kamp dat casual wil spelen, die 2 gaan niet samen en zorgen voor een hoop ergenis op de servers.
Al die game modes hadden ze ook niet moeten toevoegen, conquest en rush was genoeg geweest, met zo'n kleine player base heb je veel te veel keus.
Als dat zo geimplementeerd zou worden, dan was er keuze; die is er nu niet.
Als ik me niet vergis was dat zo'n zakhooi die de hele ronde in een scout heli zat of in een tank. In ieder geval zo'n gast die maar 1 trucje kanevilpin0 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 15:12:
[...]
Eigenlijk tweede want de MPV ging naar de speler van het andere team.
sorry kon het niet laten
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zegt iemand die bij CFA platoon zitVerwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 19:33:
Battlefield 4 niet als farming simulator 4 spelen
Die niets anders doen dan kills farmen tegen random publics met het liefst 6 á 7 members in 1 team.
Maar ze hebben niet in de gaten dat ze eigenlijk nog zieliger zijn de randoms die ze killen want want die maakt het toch geen flikker uit maar de normale speler gaat opzoek naar een leuke server.
Gast, het is een shooter waarbij je mensen moet killen, hoe kan je nu kills gaan farmen ?beuker19 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:03:
[...]
Zegt iemand die bij CFA platoon zithttp://battlelog.battlefi.../view/297711997560507660/
Die niets anders doen dan kills farmen tegen random publics met het liefst 6 á 7 members in 1 team.
Maar ze hebben niet in de gaten dat ze eigenlijk nog zieliger zijn de randoms die ze killen want want die maakt het toch geen flikker uit maar de normale speler gaat opzoek naar een leuke server.
Volgens mij is iedere shooter gamer kills aan het farmen om eerste te komen te staan of niet dan ?
of speel je BF4 om alleen maar dood te gaan ?
Daarnaast weet ik niet wat er zielig is aan een groep "vrienden/kennissen" die samen spelen en tja ze hebben nu eenmaal allemaal skills, So what ? als ik samen speel met wat BuG members die aardig tot goed kunnen spelen, dan win je ook ronde naar ronde. Waarom tegen je "vrienden/kennissen"spelen ipv dat je samen met ze kan spelen, communiceren en lol kunt trappen ?
Is het dus zielig als je gezellig samen aan het gamen bent met "vrienden/kennissen" ?
Als dat zo is, dan moet het verboden worden dat je een multiplayer game hebt, waarbij je met andere mensen kunt samenspelen. Je moet dan als gamer ook niet zeuren dat er geen teamwork is op de server, want teamwork is zielig, of te wel samen spelen moet verboden worden.
Volgens mij zijn de leukste servers juist de servers waarbij er samengewerkt wordt en helemaal leuk als beide teams dit doen. als je ingemaakt wordt door het andere team, betekend dat jou team gewoon te zwak is en kan je zelf een keuze maken om te blijven spelen en het beste te van te maken of gewoon de server te verlaten. Server verlaten wordt betiteld als RageQuit terwijl je zelf bepaald hoe je de game wilt spelen.Natuurlijk is het niet leuk als je geen kans maakt, maar dat gebeurd nu eenmaal in multiplayer games.
Ajax wint toch ook niet alle wedstrijden, ze verliezen zelfs van PEC zwolle alleen maar omdat PEC veel beter samenspeelde en inzet toonde. zal een ajaxied dan zeggen dat PEC Zwolle zielig is omdat ze hebben gewonnen van Ajax, of zal de ajaxied toe moeten geven dat ze op dat moment niet de beste waren en daardoor terecht hebben verloren ?
Verwijderd
Als je tegen mensen op moet die in TS zitten en goed samenwerken heb je als lone wolf/casual nog steeds geen kans imo: http://battlelog.battlefi...78371804268608/825608273/NLsandman schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 06:57:
Kan me nog herinneren toen ik bf2 speelde dat je als lone wolf totaal geen kans maakte, alleen in jets kon je lone wolf spelen, commander was ook heel belangrijk.
In bf3 en bf4 heb je keus, zo hebben dice en EA het bedoelt, lone wolf of team play, beide zijn mogelijk.
Zelfs als commander kun je lone wolf spelen en totaal niet met het team mee denken.
Hoofd reden is het weg trekken van spelers bij cod, EA heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze
een stuk van de taart die naar cod gaat graag wilden hebben.
In mijn ogen hadden ze dit nooit moeten doen, je creeert 2 kampen, 1 kamp die team play wil en een ander kamp dat casual wil spelen, die 2 gaan niet samen en zorgen voor een hoop ergenis op de servers.
Al die game modes hadden ze ook niet moeten toevoegen, conquest en rush was genoeg geweest, met zo'n kleine player base heb je veel te veel keus.
http://battlelog.battlefi...30905620872064/825608273/ etc
Die ene death op paracel was een ecm fail waardoor ik neus eerst in de grond crashde dice pls
Vooral als de casuals de moeite niet nemen om de little bird die in hun base rondvliegt te spotten.
Samenwerken mag ook al niet meer?beuker19 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 09:03:
[...]
Zegt iemand die bij CFA platoon zithttp://battlelog.battlefi.../view/297711997560507660/

Nee man, dat klinkt allemaal veel te veel samenwerking. Dat hoort niet in Battlefield. Oh waitPykow schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:21:
Daarnaast weet ik niet wat er zielig is aan een groep "vrienden/kennissen" die samen spelen en tja ze hebben nu eenmaal allemaal skills, So what ? als ik samen speel met wat BuG members die aardig tot goed kunnen spelen, dan win je ook ronde naar ronde. Waarom tegen je "vrienden/kennissen"spelen ipv dat je samen met ze kan spelen, communiceren en lol kunt trappen ?
Het gaat niet om het "samenwerken" het gaat om dat ze puur alleen voor de kills gaan, dus lockers hallway campen met een lmg, chopper whoren met scout op floodzone etc. ongeacht wat het team doet, dus winnen of verliezen heeft er niks mee te maken. het gaat ze puur om k/d ratio. Dat is gewoon kansloos.Phuncz schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:26:
[...]
Nee man, dat klinkt allemaal veel te veel samenwerking. Dat hoort niet in Battlefield. Oh wait
Chopper whoren en baserapen.Pykow schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:21:
[...]
Gast, het is een shooter waarbij je mensen moet killen, hoe kan je nu kills gaan farmen ?
Volgens mij is iedere shooter gamer kills aan het farmen om eerste te komen te staan of niet dan ?
of speel je BF4 om alleen maar dood te gaan ?
De leukste servers zijn de servers waar beide teams samen werken en ja, je mag het grust zielig vinden om met een overmacht aan mensen, skills en communicatie puur te spelen om mensen in de baserape te hengsten. Zo speel je ten eerste server na server leeg en heb je zelf uiteindelijk geen enkele uitdaging gehad. Splits je dan op in meerdere squads en ga juist tegen elkaar spelen en probeer de rest van je team op sleeptouw te krijgen. Het is toch veel toffer als je een maatje te slim af bent dan iemand die amper voor van achter kan onderscheiden?Daarnaast weet ik niet wat er zielig is aan een groep "vrienden/kennissen" die samen spelen en tja ze hebben nu eenmaal allemaal skills, So what ? als ik samen speel met wat BuG members die aardig tot goed kunnen spelen, dan win je ook ronde naar ronde. Waarom tegen je "vrienden/kennissen"spelen ipv dat je samen met ze kan spelen, communiceren en lol kunt trappen ?
Is het dus zielig als je gezellig samen aan het gamen bent met "vrienden/kennissen" ?
Als dat zo is, dan moet het verboden worden dat je een multiplayer game hebt, waarbij je met andere mensen kunt samenspelen. Je moet dan als gamer ook niet zeuren dat er geen teamwork is op de server, want teamwork is zielig, of te wel samen spelen moet verboden worden.
Volgens mij zijn de leukste servers juist de servers waarbij er samengewerkt wordt en helemaal leuk als beide teams dit doen. als je ingemaakt wordt door het andere team, betekend dat jou team gewoon te zwak is en kan je zelf een keuze maken om te blijven spelen en het beste te van te maken of gewoon de server te verlaten. Server verlaten wordt betiteld als RageQuit terwijl je zelf bepaald hoe je de game wilt spelen.Natuurlijk is het niet leuk als je geen kans maakt, maar dat gebeurd nu eenmaal in multiplayer games.
Die fase is pas aan de orde als je alle vlaggen al hebt, dus dan win je sowieso toch wel met alle teamstacking. Maar in plaats van 'casual farming' zou je ook je squads kunnen verspreiden over de twee teams en het voortouw nemen in teamplay. Lijkt mij leuker dan constant teamstacking.SouLLeSSportal schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:39:
[...]
Het gaat niet om het "samenwerken" het gaat om dat ze puur alleen voor de kills gaan, dus lockers hallway campen met een lmg, chopper whoren met scout op floodzone etc. ongeacht wat het team doet, dus winnen of verliezen heeft er niks mee te maken. het gaat ze puur om k/d ratio. Dat is gewoon kansloos.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Heb alleen wel eens de lag-bug wanneer ik face-to-face met een enemy sta.
Wat noem jij de lag-bug?KillerAce_NL schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:54:
Ik snap al die meldingen over hit-detectie niet. Ik heb er nooit last van. Speelt dit soms alleen bij non-hardcore ? Ik speel alleen HC en de game loopt prima.
Maar in HC merk je de problemen ook minder snel, maar je hebt ze ook zeker. Ten eerste hoef je alleen maar globaal in de richting van een enemy te kijken of hij is al dood en je hebt niet de deathcam die je vrolijk verteld dat degene waar je zeker al 8 hitmarkers op hebt gehad nog met 74 health rond huppelt.
edit: Aman Gundogan, amen.
Probleem heb je ook in HC, maar zonder de kill cam etc. zie je het niet zo snel en merk je het ook een stuk minder. Je geeft al aan dat je lag-bug hebt als je face-to-face staat, daarmee bedoel je denk ik dat je soms eerder dood bent dan de tegenstander, terwijl je vrijwel overtuigd bent dat je het duel had moeten winnen.KillerAce_NL schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:54:
Ik snap al die meldingen over hit-detectie niet. Ik heb er nooit last van. Speelt dit soms alleen bij non-hardcore ? Ik speel alleen HC en de game loopt prima.
Nou dat is nou precies het probleem in BF4,maar jij merkt het in HC alleen 1 op 1 en op "normal"mode zie je dit steeds gebeuren doordat je dit terug kunt zien in de killcam.
Baserape kan pas plaatst vinden als je geen enkele vlag hebt en dat kan komen doordat je team te zwak was om de punten te veroveren. het is dan gewoon gameover en dan is de keuze aan jou om te wachten tot de ronde afgelopen is, de server te verlaten, of je uiterstebest doet om er toch doorheen te komen met wat spelers.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:44:
[...]
Chopper whoren en baserapen.
[...]
De leukste servers zijn de servers waar beide teams samen werken en ja, je mag het grust zielig vinden om met een overmacht aan mensen, skills en communicatie puur te spelen om mensen in de baserape te hengsten. Zo speel je ten eerste server na server leeg en heb je zelf uiteindelijk geen enkele uitdaging gehad. Splits je dan op in meerdere squads en ga juist tegen elkaar spelen en probeer de rest van je team op sleeptouw te krijgen. Het is toch veel toffer als je een maatje te slim af bent dan iemand die amper voor van achter kan onderscheiden?
Chopperwhore vertaal ik maar naar Jets in BF3, daar kan je als gamer niks aan doen.DiCE heeft gewoon een fout gemaakt die ze niet oplossen of niet kunnen oplossen.
samenspelen is gewoon niet zielig punt, het is jammer dat je soms in een te zwak team komt zonder teamwork, maar lees mijn voorbeeld over ajax. ga de tegenstander dan niet zielig noemen en leg je erbij neer dat je zelf te zwak was deze ronde.
In dit forum las ik nog iets terug over CoD en CS:GO en dat Battlefield deze twee werelden wilt samenvoegen.dit gebeurd ook in Team fortress 2, daar hebben ze de Spy class soms eenvoudig gemaakt om het leuk te houden voor wat mindere spelers. de ontwikkelaar wilt zo veel mogelijk gamers/klanten om hun omzet te kunnen halen en dat heeft dus zijn nadelen.
Crisis voel je ook terug in de games en dus lijken veel games van een bepaalde ontwikkelaar ook op elkaar.
BTW: sorry voor me lange verhalen steeds haha, ik schrijf heel vaak verslagen en dus typ ik heel snel een verhaal
Dat is nu juist het punt, ze gaan dus teamstacken, wat met een squad al genoeg is om dikke inbalance te krijgen en blijven gewoon puur voor de kills gaan. Als ik zie dat teams oneerlijk zijn ga ik of weg of ga ik naar andere team volgende ronde als dit niet gebalanced is.Gundogan schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:45:
[...]
Die fase is pas aan de orde als je alle vlaggen al hebt, dus dan win je sowieso toch wel met alle teamstacking. Maar in plaats van 'casual farming' zou je ook je squads kunnen verspreiden over de twee teams en het voortouw nemen in teamplay. Lijkt mij leuker dan constant teamstacking.
Nee, ik bedoel dat de game iets lagt als je tegenover elkaar staat en begint te schieten.Pykow schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:12:
[...]
Probleem heb je ook in HC, maar zonder de kill cam etc. zie je het niet zo snel en merk je het ook een stuk minder. Je geeft al aan dat je lag-bug hebt als je face-to-face staat, daarmee bedoel je denk ik dat je soms eerder dood bent dan de tegenstander, terwijl je vrijwel overtuigd bent dat je het duel had moeten winnen.
Nou dat is nou precies het probleem in BF4,maar jij merkt het in HC alleen 1 op 1 en op "normal"mode zie je dit steeds gebeuren doordat je dit terug kunt zien in de killcam.
Trade kills zie ik weinig meer.
Duels verliezen terwijl je dacht die te winnen: alleen bij grote ping verschillen.
Het klinkt alsof je FPS-drops ervaart, al dan niet met V-Sync wat het probleem nog veel groter zou maken. Dat zou je kunnen testen door in de console: perfoverlay.drawfps 1 te typen en te kijken of je FPS wel constant boven de vernieuwingsfrequentie van je monitor blijft.KillerAce_NL schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Nee, ik bedoel dat de game iets lagt als je tegenover elkaar staat en begint te schieten.
Want ik heb veel problemen meegemaakt met BF4, maar echt specifieke lag als je tegen over elkaar staat heb ik nog niet ervaren of van gehoord.
Daar dacht ik dus ook even aan, ik heb genoeg problemen met BF4 gehad, dat ik de meeste wel door en door ken haha.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 13:51:
[...]
Het klinkt alsof je FPS-drops ervaart, al dan niet met V-Sync wat het probleem nog veel groter zou maken. Dat zou je kunnen testen door in de console: perfoverlay.drawfps 1 te typen en te kijken of je FPS wel constant boven de vernieuwingsfrequentie van je monitor blijft.
Want ik heb veel problemen meegemaakt met BF4, maar echt specifieke lag als je tegen over elkaar staat heb ik nog niet ervaren of van gehoord.
Heb ik ook last gehad in BF3 icm een HD5970, deels microstutter maar voornamelijk de hoeveelheid vram was de boosdoener. Ik weet niet wat voor kaart je hebt, maar je details omlaag schroeven om je vram tegemoet te komen kan misschien de oplossing zijn.KillerAce_NL schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:29:
[...]
Nee, ik bedoel dat de game iets lagt als je tegenover elkaar staat en begint te schieten.
Trade kills zie ik weinig meer.
Duels verliezen terwijl je dacht die te winnen: alleen bij grote ping verschillen.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Ik vind het altijd juist het leukste om tegen bekende te spelen, vooral als ze goed zijn, maar zou misschien ook wel komen dat ik niet speel om te "farmen" maar voor goede gameplay en uitdaging.Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 10:22:
[...]
Samenwerken mag ook al niet meer?Ik wil mét de mensen spelen waarmee ik op TS zit, niet ertegen. Speel je BF hoe het gespeeld moet worden met samenwerking krijg je dit gezeik. Spelers meteen killen nadat ze spawnen zou je nog ethische vraagtekens bij kunnen zetten maar als het andere team gaat snipen van hun base als wij alle vlaggen hebben is er ook niet veel keuze.
HD7950, game draait vloeiend op high.fynrd1 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:32:
[...]
Heb ik ook last gehad in BF3 icm een HD5970, deels microstutter maar voornamelijk de hoeveelheid vram was de boosdoener. Ik weet niet wat voor kaart je hebt, maar je details omlaag schroeven om je vram tegemoet te komen kan misschien de oplossing zijn.
Gebruik je de mantle api?KillerAce_NL schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:20:
[...]
HD7950, game draait vloeiend op high.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Je hebt veel tekst nodig omdat je iets wat krom is probeert recht te lullen.Pykow schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:12:
[...]
Baserape kan pas plaatst vinden als je geen enkele vlag hebt en dat kan komen doordat je team te zwak was om de punten te veroveren. het is dan gewoon gameover en dan is de keuze aan jou om te wachten tot de ronde afgelopen is, de server te verlaten, of je uiterstebest doet om er toch doorheen te komen met wat spelers.
Chopperwhore vertaal ik maar naar Jets in BF3, daar kan je als gamer niks aan doen.DiCE heeft gewoon een fout gemaakt die ze niet oplossen of niet kunnen oplossen.
samenspelen is gewoon niet zielig punt, het is jammer dat je soms in een te zwak team komt zonder teamwork, maar lees mijn voorbeeld over ajax. ga de tegenstander dan niet zielig noemen en leg je erbij neer dat je zelf te zwak was deze ronde.
BTW: sorry voor me lange verhalen steeds haha, ik schrijf heel vaak verslagen en dus typ ik heel snel een verhaal
Samenwerken = Positief
Samenwerken dmv stacken terwijl je ook makkelijk in elk team een squad kan zetten = Triest
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Je bent nog iemand van de oude stempelSouLLeSSportal schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 11:20:
[...]
Dat is nu juist het punt, ze gaan dus teamstacken, wat met een squad al genoeg is om dikke inbalance te krijgen en blijven gewoon puur voor de kills gaan. Als ik zie dat teams oneerlijk zijn ga ik of weg of ga ik naar andere team volgende ronde als dit niet gebalanced is.
Oude clans zie je ook bijna niet baserapen of team stacken, het is altijd not done geweest, je gaat als clan niet pub stompen op een ander zijn server en toendertijd hadden clans ook altijd regels, maximaal 4 clan spelers in 1 team, dat was een gentlemen agreement tussen diverse clans.
Tegenwoordig met die platoons is het heel anders, het is net als onze maatschappij een stuk egoistischer
geworden.
Ik ben ook nog zo'n iemand die switcht naar het zwakkere team, ik wil wel graag wat tegenstand hebben.
Afgelopen zondag hadden we een funwar, members en oud members van onze clan tegen regulars op onze server, het 1e potje wonnen we dik, hierop hebben we besloten om alles door elkaar te gooien en de teams te balanceren, dit was voor beiden daarna ook veel leuker.
Nope uitgezet, viel me op dat er af en toe draw distance dingetjes waren.
Net gecheckt netjes 60fps (vsync)
Dat verklaart waarschijnlijk wel jouw lag-bug. Zodra je maar 1 frame onder de 60 komt, dan ga je direct naar 30 fps en dat voelt echt als lag aan, bovendien zorgt vsync voor input lag. Mijn advies zou zijn om je fps hard te cappen op 63, frames rendered ahead op 0 en vsync uit. Dat is echt een wereld van verschil qua in-game.KillerAce_NL schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 18:55:
[...]
Nope uitgezet, viel me op dat er af en toe draw distance dingetjes waren.
Net gecheckt netjes 60fps (vsync)
Met vsync off krijg ik elke seconde lag, maar geen framedrops ?
[ Voor 103% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-10-2014 19:19 ]
Helaes loop je dan soepeltjes van server disconnect naar server disconnect
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Dit is vaak zo irritant gezien het altijd gebeurt als ik in de vuurlinie sta...
[BuG] Duckiee-Duck
Had al alle mogelijke poorten opengezet in de router, gespeeld met anti aliasing (zag later dat ik daar geen last van zou moeten hebben met m'n nvidia kaart
Nu 32-bit geforceerd, run as administrator en geen origin tijdens de game.
Maar slechts kort kunnen testen (ging wel goed overigens) omdat het toch wel laat aan het worden was.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Heerlijk wanneer beide teams er vol voor gaan en het goed gebalanceerd is. Op een gegeven moment stonden we flink achter, maar konden we het aan het eind toch nog pakken
http://battlelog.battlefi...41512634852416/234755773/
Onze squad had bijna 50% van de totale punten in ons team
Ik had dat met windows update pop up, ben je lekker aan het spelen springt het in eens naar hetDuckiee-Duck schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 09:56:
Disconecten gebeurt hier heel af en toe , heb wel enorm vaak dat tijdens een potje het scherm verspringt naar windows ?
Dit is vaak zo irritant gezien het altijd gebeurt als ik in de vuurlinie sta...
bureau blad met die pop up van windows update.
Ik heb het af en toe met windows color scheme. super irritant, ik moet dat nog even disablen.NLsandman schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 15:52:
[...]
Ik had dat met windows update pop up, ben je lekker aan het spelen springt het in eens naar het
bureau blad met die pop up van windows update.
Was trouwens op deze server: http://battlelog.battlefi...OP-INFANTRY-76Ranger-com/. Er werd op dit topic al over deze server gesproken een tijdje terug.
Eerste vijf minuten 1v1, toen werd ik echt hard ingemaakt... daarna joinde er andere mensen en uiteindelijk ben ik 18-20 gegaan.
Vraagje, waarom speciaal 63 cap? Maakt het ook veel uit als je bv 60 of 61 doet en ik lees ook vaak 59.94, wat is het verschil?A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:00:
[...]
Mijn advies zou zijn om je fps hard te cappen op 63, frames rendered ahead op 0 en vsync uit. Dat is echt een wereld van verschil qua in-game.
edit: ah dank je Gundogan, duidelijk zo.
[ Voor 5% gewijzigd door gstoffers op 01-11-2014 17:47 ]
Voorkomt (bij mij in ieder geval) screen tearing. Als je precies je fps lockt op je refreshrate zonder vsync aan krijg je meestal last van tearing. Dus daarom een beetje daarboven locken.gstoffers schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:04:
[...]
Vraagje, waarom speciaal 63 cap? Maakt het ook veel uit als je bv 60 of 61 doet en ik lees ook vaak 59.94, wat is het verschil?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Man, ze hadden die server net zo goed "no weapons" kunnen maken als ik zie wat er allemaal niet magBrogala schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:42:
..
Was trouwens op deze server: http://battlelog.battlefi...OP-INFANTRY-76Ranger-com/. Er werd op dit topic al over deze server gesproken een tijdje terug.
...

Ik moet juist eronder zitten om geen tearing te hebben, dus de mijne staat op 59.99 wat ook werkt. Bij 60.00 zie ik onmiddellijk tearing.Gundogan schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 15:07:
[...]
Voorkomt (bij mij in ieder geval) screen tearing. Als je precies je fps lockt op je refreshrate zonder vsync aan krijg je meestal last van tearing. Dus daarom een beetje daarboven locken.
[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 01-11-2014 16:42 ]
netjes voor een pub player, ik moet echt in top conditie zijn om daar te spelen anders red ik het niet, de gameplay snelheid en reactie vermogen is vele malen hoger dan op pubs.Brogala schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:42:
Daarnet tegen één Epsilon speler gespeeld op zes man lockers domination![]()
Eerste vijf minuten 1v1, toen werd ik echt hard ingemaakt... daarna joinde er andere mensen en uiteindelijk ben ik 18-20 gegaan.
Na middernacht is het niveau nog hoger want dan komen ze van de scrims af en gaan dan nog even op
76th ranger stoeien met elkaar.
Hehe, ja dat is inderdaad een pittig verhaal om daar continue met een 2 + k/d weg te stappen als je tegen mYm, Fnatic en Epsilon staat te beuken. Wel erg tof voor eventjes om weer het AnR gevoel terug te krijgen, maar echt alles is verboden dankzij de bezopen ESL regels en Dawnbreaker/Locker de hele tijd gaat ook snel vervelen.NLsandman schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 21:28:
[...]
netjes voor een pub player, ik moet echt in top conditie zijn om daar te spelen anders red ik het niet, de gameplay snelheid en reactie vermogen is vele malen hoger dan op pubs.
Na middernacht is het niveau nog hoger want dan komen ze van de scrims af en gaan dan nog even op
76th ranger stoeien met elkaar.
Bovendien merk je pas echt als iedereen op niveau speelt weer hoe krom de netcode/hitreg nog steeds is en hoe verschrikkelijk veel glitches er nog in die maps zitten.
Verwijderd
Na flink erover nagedacht te hebben wou ik het hier eigelijk ook posten over het onderwerp FringillaX.
ChameleonSlayer is zijn nieuwe account op bf4.
Iedergeval, hij is bij ons ook niet meer welkom.
Ik heb het een hele tijd voor hem opgenomen, maar leugen na leugen kwamen eruit. (Niet alleen hacken).
Het feit dat ie het hacken ook niet kan toegeven was de welbekende druppel, ik heb de aimbots in zijn history zien staan tijdens teamviewer, helaas heb ik hier geen screenshot van gemaakt.
En dat liegen en liegen de hele tijd, daar kon ik niet meer mee leven, ik kon niks meer geloven of het nu waar was of niet.
En dan nu het idee te hebben dat hij Team Solid ook nog een de grond inboord terwijl ie zelf de oorzaak is van dit alles maakt mij genoodzaakt dit te doen, gewoon liegen waar hij goed in is.
Wetende dat hij de BUG-community ook helemaal de grond intrapte terwijl dat eigelijk ook een prima en volgens mij leuke community is.
Voor de mensen die er wat meer interesse in hebben had ik ook een topic aangemaakt bij ons in het forum, daar staat heel wat meer informatie in.
http://teamsolid.net/forum/viewthread.php?thread_id=183
Hopelijk doe ik er goed aan om dit even te posten.
Prettige dag verder allemaal
SolidRedRum
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2014 08:11 ]
Sneu om te zien dat hij gewoon verder gaat. Ik denk dat men hier wel al overtuigd was dat hij gewoon een liegende cheater is ivm z'n vorige accounts met bans.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 07:15:
Beste tweakers,
Na flink erover nagedacht te hebben wou ik het hier eigelijk ook posten over het onderwerp FringillaX.
ChameleonSlayer is zijn nieuwe account op bf4.
...
Voor de mensen die er wat meer interesse in hebben had ik ook een topic aangemaakt bij ons in het forum, daar staat heel wat meer informatie in.
http://teamsolid.net/forum/viewthread.php?thread_id=3&pid=8#post_8
Hopelijk doe ik er goed aan om dit even te posten.
Prettige dag verder allemaal.
SolidRedRum
Trouwens, hoe vind je eigenlijk oude accounts van iemand? Een tijdje terug liep iemand op een server te janken dat ik al op m'n 4e account zou zitten (implicerend dat ik cheat, gok ik) terwijl BF4 de 1e BF is die ik speel en daarvoor had ik Origin ook niet eens... Eh?
Ik heb overigens laatst m'n muismat schoongemaakt met shampoo (gegoogled
Het gaat nog niet zo goed als vlak na de patch maar de trend is iig gekeerd. Misschien na de volgende BuG competitie UsA weer eens proberen, nu eerst maar weer op niveau komen en wennen aan een nieuwe muis
Heb nu een Proteus Core (ligt lekkerder in de hand dan m'n vorige MX518), maar die kan ik vanavond pas testen. Vraag me af of ik die 'sniperknop' ooit ga gebruiken en of het uberhaupt handig is, maar dat was sowieso niet de reden om hem te kopen.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Verwijderd
Ik kom van de Team Solid community en was een vriend van ChameleonSlayer.
Na 2 maanden is hij uit onze community gegaan na een demote.
ChameleonSlayer had vroeger gehackt, iets dat 100% zeker is, hij was toen uit BuG community geband omdat hij niet eerlijk toegaf, hij kwam bij ons aankloppen. Wij hadden volle vertrouwen in hem maar ineens kwam leugen na leugen boven water. Dat hij had gelogen over het hacken wisten we, maar omdat hij nu geen hacks gebruikt was dat niet echt een probleem, maar toen veel meer dingen totaal niet klopten hebben we hem gedemote omdat wij hem niet konden vertrouwen met zoveel rechten in onze cummunity.
Toch wilde hij alweer niet toegeven terwijl het voor iedereen een feit was, ook bij ons heeft hij een dus een ban gekregen.
Nu heeft hij bij jullie aangeklopt en dan vind ik het toch netjes om als nederlanders onder elkaar jullie te informeren.
Hij heeft gehackt en er zijn gewoon teveel bewijzen die beweren dat het een feit is dat je er niet omheen kan praten.
Ook is hij niet te vertrouwen, naarmate je met hem omgaat kom je leugens tegen, maar pas op, acteren kan hij echt goed, nu niet denken dat je hem zo te pakken hebt, want hij is echt expert als het gaat om dingen alsof doen.
En tot slot geeft hij orders (of doet hij het zelf) om onze server te DDOSsen, dat doet hij als onze server helemaal vol is met spelers (64 player server), dit doet hij uit wraak.
Wij kunnen geen contact meer met hem krijgen aangezien hij ons in alles heeft geblokkeerd, ook heeft hij hier een clubje met hele aardige mensen, maar ook zijn clubje weet dat hij heeft gehackt maar zij ontkennen dit, dan praat ik over lordprimoz, wouterwarrior, B73 etc.
Hij zal over Team Solid alleen maar slechte dingen zeggen, maar ik kan je zeggen dat het niet waar is, wij zijn een hele gezellige community die bestaat voor puur fun.
Hopelijk ondernemen jullie iets, dat zal mij echt rust geven omdat onze server elke keer plat ligt door hem..
Xantilyst
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2014 21:19 ]
uhm is het niet gewoon kwestie van hem van de server bannen? lijkt me niet heel moeilijk?
Ja maar het is en blijf vervelend dat hij eerst bij ons (BuG) en later bij Team Solid gewoon door gaat met cheatenSouLLeSSportal schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 17:46:
[...]
uhm is het niet gewoon kwestie van hem van de server bannen? lijkt me niet heel moeilijk?
Als hij (ChameleonSlayer of FringillaX )het dan zelfs gewoon weer bij TWKR probeert en vind dan ook wel logisch dat hier voor gewaarschuwd word.
En wat Xantilyst al aangaf is het een leugenaar eerste klas die zelf begint te janken
Het was zelf zo erg dat ik hier op dit topic ben aangevallen en voor alles en nog wat ben uitgemaakt omdat ik hem niet geloofde vanwege zijn Fairfight ban aangezien ik op Battlelog of Reddit geen 1 topic was tegengekomen met mensen die onterecht waren gebanned wat bij bijv. punkbuster wel eens gebeurd naar een update.
Doorgegaan met liegen schijnbaar wel.... Helaas...
Bij ons op het BuG forum hebben we toendertijd het niet meer gewenst zijn van FringillaX, nu ChameleonSlayer, ook vermeld nadat ons vertrouwen volledig weg was. Daarbij hebben we ook de feiten op een rijtje gezet.
Voor de geïnterreseerden:
https://www.bug-community...irfight-ban-FringillaX-NL
Ook werd er hierboven gevraagd hoe je andere accounts van iemand op kan zoeken.
Dat is erg simpel met een beetje doorklikwerk op pbbans.com.
Kan je zo'n persoon dan nog ooit vertrouwen ? Hoe ver is de lijn dat er weeral gecheat wordt ?
[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 05-11-2014 09:26 ]
Echter als je zo volhardend blijft beweren dat je niet gecheat hebt, terwijl alle feiten anders spreken, dan houdt het toch echt helaas op.
In ieder geval, het blijft een vervelende situatie.
Laten we het over wat anders hebben.
Wat vinden we van de laatste ontwikkelingen in CTE land?
Het anti-headglitchen bijvoorbeeld?
[ Voor 27% gewijzigd door Fonta op 05-11-2014 10:28 ]
Maar het gaat wel wennen worden en de correcte debris clipping wordt nu nog véél belangrijker. Voor dat laatste is nog steeds heel veel werk nodig.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
http://forum.symthic.com/...83559f5c425ed990478e1c21f
user.cfg in /origin games/battlefield 4
1
2
3
4
| WorldRender.MotionBlurEnable 0 WorldRender.MotionBlurRadialBlurMax 0 WorldRender.MotionBlurQuality 0 WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0 |
[ Voor 8% gewijzigd door SmokingCrop op 05-11-2014 14:38 ]
motion blur afzetten ingame is minder dan bovenstaande config
[ Voor 24% gewijzigd door SmokingCrop op 05-11-2014 14:50 ]
Als dice het als cheaten zou zien, zouden ze dat gewoon niet mogelijk maken ^^
[ Voor 50% gewijzigd door SmokingCrop op 05-11-2014 17:42 ]
Nu ik dit zo zie heb ik het gevoel dat ik dit ooit eerder in gebruik heb gehad maar niet meer sinds een herinstallatie of zo. Dat is mogelijk waarom ik het gevoel heb dat het veranderd is. Ik heb het erin gezet. Kijken of het nu weer acceptabel is.
Ja, dit is een stuk beter
[ Voor 24% gewijzigd door Termy op 05-11-2014 20:38 ]
Verwijderd

En dit: http://battlelog.battlefi...how/1/530036296988631936/
37 quits in het enemy team
Weet niet wat ik erger vind; massaal quitten of blijven en 0-27 gaan (
PC heeft ook nog meeste spelers dagelijks: http://bf4stats.com/
Het spel zelf voelt als thuiskomen, en begin al met een positieve kda, dus ik ben blij ^^
Zijn er nog mensen die een potje willen spelen. Uit ervaring met de andere BF's is dat vele malen plezanter.
Id in origin is Sandahman.
[ Voor 5% gewijzigd door sandah88 op 06-11-2014 21:00 ]
Dit is een mooi voorbeeld waarom ik amper meer in voertuigservers kom. Eén of twee ace figuren in een voertuig en de balans is compleet weggevaagd. Het voertuigevenwicht is op een of andere manier te makkelijk verstoord. In BF4 ligt dit nog gevoeliger dan BF3.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 22:07:
Vandaag tijdens een killstreak van 60 oid in the little bird uitgestapt om de DMR spammende passagiers wat ammo te geven. Een of andere gekke Rus die de hele ronde in de 4th seat zat besluit vervolgens de heli te stelen om die meteen neus eerst de grond in te boren. Just a normal day in BF
En dit: http://battlelog.battlefi...how/1/530036296988631936/
37 quits in het enemy team
Weet niet wat ik erger vind; massaal quitten of blijven en 0-27 gaan ()
Hoge scores en k/d halen is leuk, maar wel zolang de teams enigszins in balans zijn. Daar haal ik zelf de meeste plezier en voldoening uit. Begrijp me niet verkeerd, een mooie streak, backstab of rape is natuurlijk wel eventjes leuk, maar als dat resulteert in een grootschalige (base)rape is de lol er snel af. Niet alleen bij het vijandige team, maar ook vaak je eigen team.
Verwijderd
Ik ga juist altijd in servers met voertuigen, 't liefst met fast vehicle spawn. Ik maak dan samen met wat maten een anti-air squadje (1 support, aantal engineers) of een anti tank squadje (met een recon met laser designator). Vervolgens is het genieten van de ragende piloten van het andere teamBee.nl schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:15:
[...]
Dit is een mooi voorbeeld waarom ik amper meer in voertuigservers kom. Eén of twee ace figuren in een voertuig en de balans is compleet weggevaagd. Het voertuigevenwicht is op een of andere manier te makkelijk verstoord. In BF4 ligt dit nog gevoeliger dan BF3.
Hoge scores en k/d halen is leuk, maar wel zolang de teams enigszins in balans zijn. Daar haal ik zelf de meeste plezier en voldoening uit. Begrijp me niet verkeerd, een mooie streak, backstab of rape is natuurlijk wel eventjes leuk, maar als dat resulteert in een grootschalige (base)rape is de lol er snel af. Niet alleen bij het vijandige team, maar ook vaak je eigen team.
Op een gegeven moment worden ze zo boos dat ze maar blijven komen in hun helicoptertjes, ook al schieten we ze steeds neer. En dan vervolgens in de chat maar schelden en ragen over hoe OP de stinger wel niet is

Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.