Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Eindelijk, ik hou mijn 'fingers crossed' voor een oplossing m.b.t. het memory-leak probleem op sommige AMD kaarten na een map wissel. De rest is mooi meegenomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:56
Razr schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:40:
[...]

Eindelijk, ik hou mijn 'fingers crossed' voor een oplossing m.b.t. het memory-leak probleem op sommige AMD kaarten na een map wissel. De rest is mooi meegenomen :P
Ja sinds ik mijn AMD drivers geupdate heb via Device Manager > Update device driver en dan seach internet en beide BF executables in Win7 compat mode draai heb ik het niet meer ervaren. En dat is na 2 a 4 uur spelen. Voorheen had ik dat instant te pakken.

Maar ze moeten zoiets gewoon fixen, dat was al in BF3 aanwezig.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:51
svenvv2 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:03:
[...]

Over stealth jet gesproken, lopen er hier op tweakers ook nog meer jet-whores rond? Het lijkt me een keer leuk om te zien wat twee wat bedrevener piloten samen kunnen uitrichten.
De meeste 'serieuze/goede' jetwhores zijn allang vertrokken. ;)

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zojuist gered van een knife kill door... jawel... een knife kill :P

http://gfycat.com/LonelyWavyDorking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Zojuist een van mijn meest epische potjes ooit beleefd. Kom de server in 3000 ticks. metro/locker en we staan met 1500 achter tegen 2800 na lang heen en weer rennen tussen het cappen van de drie vlaggen krijgen we grip op de zaak door A en B lang vast te houden, waarna we na een tijdje door kunnen stoten naar C. Daarna is de vijand niet meer aan bod geweest en hebben we 2200 tickets lang kunnen drainen en uiteindelijk nog dik met 500+ eigen tickets gewonnen.

http://battlelog.battlefi...12931478177152/192887221/

Lang leve de SKS :) Gewoon mikken op die scope spots en het is vrijwel instant kill!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 september 2014 @ 12:39:
[...]

De 30ste is nog gewoon september hoor. Daarnaast released DICE de patch gelijk met die op de consoles en daar zit weer een certificatie procedure voor.
Hey capt. obvious, ik ben echt wel in staat te zien dat 30 sept nog in de maand september valt... |:(
Alleen een patch voor september verwacht ik niet op de 30ste.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Volgens tiggr zal de patch 1.2 à 2.0 GB zijn afhankelijk van het platform. Dus op zich valt het nog mee ondanks de vele veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:44:
[...]

Hey capt. obvious, ik ben echt wel in staat te zien dat 30 sept nog in de maand september valt... |:(
Het was dan ook een Fall patch, waarbij ze wilden proberen dit in september te releasen.
Ik snap dan niet waarom er gezeurd moet worden over dat die patch de 30ste uitgebracht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27
SouLLeSSportal schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:44:
Omdat? Of het nou de 1e of de 30e is maakt geen fuck uit, september is september. Liever dat ze er wat langer over doen en dat het daadwerkelijk de patch is die ze beloven dat het zal zijn dan dat het weer word afgerushed en gewoon niet aan de verwachtingen kan voldoen.

Ik verwacht trouwens niet dat dit de beloofde magische patch zal zijn, maar hopelijk blaast het BF4 weer wat nieuw leven in en adresseren ze de genoemde problemen een beetje fatsoenlijk. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
961.94MB Vreemd het is meer geworden 1,16GB ;)

[ Voor 246% gewijzigd door Sinus_rhythm op 30-09-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:52
Op PS3 kreeg ik gisteren de melding dat de servers vanavond 4 uur lang offline zouden gaan ivm patch. Neem aan dat dat de Fall Patch is :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Die liep hier in rap tempo door. Ik vermoed dat dat een soort voorbereidingsproces is. Krijg nu een update aangeboden van 1.16GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:10
Wow wat een verschil! Echt een top update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:10
Ik erger mij nu nog meer aan het feit dat met defensive perk mensen 8 hp over hebben na 3 body shots met de scar, aangezien je nu kan zien dat ze puur door die perk overleven!

Daarintegen is de scope sway fix voor 3.4 & 4x scopes wel heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-08 18:01

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

Al een geruime tijd niet meer gespeeld maar na het lezen van de patch dingetjes ben ik toch wel nieuwsgierig. Misschien later vanmiddag maar weer eens opstarten.

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:13

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Bij mij is de (mantle) framerate ook flink verbeterd? Alleen even snel test range geprobeerd, maar daar in ieder geval 10-30 fps erbij. :o

Ik heb geen premium, dus wel grappig om nu eindelijk ook te ervaren hoe zwaar de model recoil was in BF4.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Je zal maar tot vanavond moeten werken :'(

Patch notes:
http://battlelog.battlefi...2979150494051082340/last/

[ Voor 53% gewijzigd door yinx84 op 30-09-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Wacht al een jaar tot ze die shit fixen, tot vanavond wachten lukt ook wel. Zal denk ik eerder 2015 worden, patch komt net week te laat (game release seizoen is begonnen).

Lees trouwens niks over de attack chopper in de patch notes?

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zou er mbt de attack chopper in moeten zitten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Ben toch wel erg benieuwd hoe het gaat spelen na het lezen van die patch notes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:34

Anthirian

In Trance We Trust

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:20:
Ik had filmpjes gezien dat ze de harde limiet van de hoek waarin je chopper zit hadden weggehaald. Zo is het namelijk niet mogelijk om je chopper recht te trekken als hij eenmaal in een hoek van 90 graden hangt, dus ben je hem kwijt. In hetzelfde filmpje ging het geloof ik ook over de impact van de proppenschieters (M320 e.d.) op heli's.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Voelt toch wel heel anders aan dit, in positieve zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anthirian schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:09:
[...]

Ik had filmpjes gezien dat ze de harde limiet van de hoek waarin je chopper zit hadden weggehaald. Zo is het namelijk niet mogelijk om je chopper recht te trekken als hij eenmaal in een hoek van 90 graden hangt, dus ben je hem kwijt. In hetzelfde filmpje ging het geloof ik ook over de impact van de proppenschieters (M320 e.d.) op heli's.
Ja, maar dat zit nog niet eens in CTE, dat zal pas bij een volgende patch komen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Oude vs nieuwe benodigde aantal kogels op verschillende afstanden:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HaWh29J.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanPyroman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Heb je toevallig die tabel ook voor carbines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Nee heb deze van Reddit geplukt. Mocht ik er meer tegenkomen zal ik ze posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo wat een lange patchnote's maar wat mij wel opvalt is de
• SLAMs: Damage and blast radius reduced slightly. Three Slams will no longer take out a MBT on their own. The disabled MBT will need a single rocket to be finished off.

Dat vind ik een behoorlijke nerf en dit zal in de praktijk waarschijnlijk slecht aflopen als je van die idioten hebt die de tank gewoon laten staan :(
Voor de rest lijkt het allemaal redelijk tot goed en kan ik niet wachten om het vanavond even te proberen.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:34

Anthirian

In Trance We Trust

Klopt, maar M15 Mines werken nog als vanouds. Je kunt dus prima de switch maken naar mijnen, met als enig nadeel dat ze wat makkelijker te zien zijn.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
De game voelt heel anders aan, op de positieve manier :D

Speelde ook gelijk een goede pot maar werd ofcourse gelijk gekicked toen ik zei 'What the fuck just happened lol'. Werd gekilled door iemand die ik 1 sec geleden had gekilled... en hij killde me ook met een RPG? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeviNL
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07-2023
Vanmiddag ook een paar potjes gespeeld en het speelt op zich wel lekker. Ik had alleen in het begin het gevoel dat het bewegen juist lomp en traag aanvoelde maar dit was gelukkig verholpen na het checken van de video settings. Het bleek dat de FOV op 55 stond, na dit verandert te hebben in 70 was het probleem verholpen.

Een tip dus check je FOV in je video settings voordat je begint met spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

beany

Meeheheheheh

Ik ben de Coyote RDS op mijn AWS kwijt(locked)! Bij customisation staat dat het in een battlepack zit, terwijl ik voor de patch al maanden mee heb gespeeld. Erg vaag!

Niet dat het zo'n ramp is, maar viel me op.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou naar een paar potjes spelen viel mij op dat het schieten nu vooral CQC een stuk beter is maar dat je met carbine's op afstand wel heel moeilijk iemand dood krijgt.
Ook kom je er nu achter dat het spel echt niet leuker (wel beter misschien ) word door de patch omdat de maps , de spelers , de wapens , de balans , de noobs , de voertuigen en gadgets nog steeds het zelfde zijn en dat is gewoon ruk.
Steeds maar weer die Scout heli in Floodzone , De Roofcampers in SoS en Dawnbreaker , De AA in Zavod en Lancang Dam en het grote aantal spelers met de mentaliteit van ik doe wat ik doe en help vooral het team niet nee dat is niet op te lossen met een patch.

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanPyroman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ja carbines hebben behoorlijk aan het kortste eindje getrokken. Ik kan nog niet echt aanvoelen hoeveel het scheelt. Het voelt niet als maar 1 kogel, maar ik kan het zeker mis hebben. Ik denk dat de carbine damage at range naar de oude waarde terug zou moeten, close is het ok zo, maar op afstand kost het je bijna een half magazijn om iemand neer te schieten, als je raak schiet.
SG553 is wel behoorlijk beter geworden in verhouding met de andere carbines en ik verwacht dat deze nu wel eens de favoriet kan worden boven de AK5C etc.

Assault rifle damage reductie merk je wel, maar je voelt niet underpowered

Even paar potjes rush gespeeld, dat werkt een stuk beter dan daarvoor. Ben nog steeds geen grote rush fan, maar is nu tenminste speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat deze game er erg op voorruit is gegaan met de nieuwe damage/distance verhouding. en zoals hierboven al gezegd is de SG553 nu echt een topper geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Beetje een afgang de nieuwe patch. Nieuwe damage model en de vele nerfs en bufs hebben er een rotzooi van gemaakt. Pistols zijn nu useless, carbines komen er ook beroerd van af. 2 kogels in het hoofd..en je leeft nog. Net 3 games gespeeld en ook hitreg lijkt minder, meerdere keren point blank geen hitmarkers gehad. (6 !!! point blank magnum shots op een camper..en hij leeft nog).

Of ik kap er mee of ga alleen nog maar hardcore spelen maar dit slaat echt nergens meer op.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:20:
Knappere anti-anti air..of armor..choppers zijn redelijk useless nu tenzij je tegen een noob team speelt of op Dawnbreaker, Flood Zone, Siege of Shanghai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27
beuker19 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:28:
Zo wat een lange patchnote's maar wat mij wel opvalt is de
• SLAMs: Damage and blast radius reduced slightly. Three Slams will no longer take out a MBT on their own. The disabled MBT will need a single rocket to be finished off.

Dat vind ik een behoorlijke nerf en dit zal in de praktijk waarschijnlijk slecht aflopen als je van die idioten hebt die de tank gewoon laten staan :(
Voor de rest lijkt het allemaal redelijk tot goed en kan ik niet wachten om het vanavond even te proberen.
Dit is het enige waar ik momenteel nogal tegenaan loop. Wat mij betreft hadden ze de blast radius / damage over afstand wat verlaagd, maar ik vond het altijd heerlijk om tanks e.d. te boobytrappen met SLAM's. ;(

Vrolijk rondwaggelen om een minuut later een kill te krijgen :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2014 23:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Max|Burn schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:43:
Beetje een afgang de nieuwe patch. Nieuwe damage model en de vele nerfs en bufs hebben er een rotzooi van gemaakt. Pistols zijn nu useless, carbines komen er ook beroerd van af. 2 kogels in het hoofd..en je leeft nog. Net 3 games gespeeld en ook hitreg lijkt minder, meerdere keren point blank geen hitmarkers gehad. (6 !!! point blank magnum shots op een camper..en hij leeft nog).

Of ik kap er mee of ga alleen nog maar hardcore spelen maar dit slaat echt nergens meer op.
De nieuwe patch is helemaal geen afgang, het loopt veel beter hier. De iets hogere TTK vind ik juist goed, voor snelle kills is er hardcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

De hoge TTK is weer een nade spam reward. Ze zouden headshot moeten belonen...
Net een potje zavod gedaan en AR's spelen wel lekkerder en daar leek hitreg e.d. ook veel beter te gaan.. Denk alleen dat SW40, Magnum en Deagle alleen geen bal meer waard zijn als side arms.

In BF3 maar ook 1942 kon ik er van opaan dat ik met een headshot /headshot burst door kon lopen (In BF3 had ik altijd me AR's in burst mode)..in BF4 moet je soms je hele gun leegsprayen..dat vind ik dus echt jammer..

[ Voor 28% gewijzigd door Max|Burn op 30-09-2014 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die revolvers zijn juist beter nu doordat de trigger delay weg is, alleen de deagle had die delay niet.
Ik kan mij iig nog prima redden met pistolen.

Nade spam is niet zo makkelijk meer nu, zeker met de lange tijden om te reloaden uit een ammo bag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ach, balance was imo altijd al moeilijk om helemaal goed te krijgen in de BF serie. De netcode was ook altijd al bar slecht.

EA/Dice heeft een hoop inzet getoond met deze patch maar de hele opzet vd game is zo verschrikkelijk broken, dat is nooit meer echt goed te krijgen. Al is het maar de enorme hoeveelheid wapens, grips en de fundamentele flaws in de netcode/engine, gebrekkig mapdesign icm de gamemodes etc.

Om deze game weer helemaal top te krijgen moet je BF2 als uitgangspunt nemen (wat ook niet perfect was) en een behoorlijk andere filosofie gebruiken maar ja dat past vast niet het straatje van de COD doder / allemans vriend die de BF serie moest worden vd hoge heren.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ze hebben het zich moeilijk gemaakt met al die wapens en combinaties met attachments e.d.
Dat is een nachtmerrie om goed te balanceren.

Extreem grote wijzigingen hoeven we niet te verwachten in BF4 meer, DICE LA mag niet te veel afwijken van de visie van DICE Sweden begreep ik in 1 van de Battlenonsense videos.

Ondanks alle problemen die er waren/zijn in BF, vermaak ik me er nog steeds mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2014 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:32:
Die revolvers zijn juist beter nu doordat de trigger delay weg is
Dat snap ik maar ik speel net 4 potjes pistol only en van de 64 man zeurt er 64..en ze gebruiken allemaal andere guns..kan me vinger er ook nog niet op leggen. Enige wat goed lijkt nog is spam-pistols. (93R, G18, andere high mag pistols).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunky555
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Geef het ff een week of misschien 2 om er aan te wennen, dan pas kun je er wat van zeggen vind ik. Je zal waarschijnlijk soms andere wapens moeten gaan kiezen voor een bepaalde speelstijl en dat is uitproberen. Hitreg is nog niet alles idd, maar ik schiet er nu ook wel regelmatig langs moet ik zeggen. Visueel met dat veranderede recoil gebeuren moet ik aan wennen denk ik.
Ook is er morgen weer een patch, weet iemand al wat er aangepast wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Tot nu toe is me accuracy met AR's omhoog maar met pistols echt veel lager.. :( Scheelt 10%..ik snap er geen bal van. Verschillende pistols geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorzover ik nu even in een half uurtje merk is iig meer responsive in bewegingen, hitmarkers, hit reg, maar ook nog steeds around corner killed, al is het me 2x overkomen in lockers waar het normaal veel vaker voorkomt. Ik gooi die maar op de meh stapel.

AR zijn vooral de accuratere wapens beter geworden ivm betere hitreg en 1 kogel vaak extra nodig.

triage system is fucking epic. Dat dit niet eerder bedacht/ingevoerd is gaat mij te boven.
Pistols voor de beperkte 3x dat ik hem nodig had, deed die het prima.

Al met al voorzichtig positief en hopelijk wordt het beter naarmate ik wat meer gametime heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Mooi ook om te zien hoe nu je red dot sight en je laser één geheel zijn. Ik had altijd de laser equipped zodat ik een centraal orientatiepuntje had in het midden van m'n scherm... die zwabberende red dot kon ik nooit echt op vertrouwen. Nu is het gewoon 'what you see is what you get'. Het equivalent van een stip op je monitor zetten :P

Hier trouwens de 'technische' patch notes:

http://forum.symthic.com/...updated-with-attachments/

[ Voor 21% gewijzigd door yinx84 op 01-10-2014 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BATTLEPACK GLITCH IS TERUG :O
Downvote deze thread eerst: https://www.reddit.com/r/..._glitch_seems_to_be_back/

Werkt met deze server: http://battlelog.battlefi...-Auslandseinsatz-Votemap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SouLLeSSportal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 01:04:
Voorzover ik nu even in een half uurtje merk is iig meer responsive in bewegingen, hitmarkers, hit reg, maar ook nog steeds around corner killed, al is het me 2x overkomen in lockers waar het normaal veel vaker voorkomt. Ik gooi die maar op de meh stapel.
Die around corner kills zul je altijd houden, ze kunnen het minder waarschijnlijk maken maar fixen kan nooit.
Dat zijn nou eenmaal gevolgen van het feit dat kogels tijd nodig hebben om aan te komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ik zie in die hele patchnotes wel niets over een memory leak fix voor mensen met AMD kaarten :(

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:11:
[...]

Die around corner kills zul je altijd houden, ze kunnen het minder waarschijnlijk maken maar fixen kan nooit.
Dat zijn nou eenmaal gevolgen van het feit dat kogels tijd nodig hebben om aan te komen.
Ja kijk dat je af en toe net erachter zit en dan dood gaat, akkoord, kan ik mee leven, zoals ik ook al zei. Dit was echter volle seconde of meer nog. Ik voel wel dat het veel minder voorkomt maar in deze engine gaat het nooit helemaal weg nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
de game loopt vloeiender... alles gaat wat sneller, het voelt wat meer cod aan zonder recoil.
De close combats zijn verbeterd.

vooruitgang.. ik snap niet dat iedereen zo loopt te zieken op de game.
Het blijft veruit de beste fps tot nu toe.

op battlelog alleen maar gezeik.. crashes ed. volgens mij heeft dat echt te maken met brakke pc's.

ik heb nooit crashes behalve als ik teveel naar windows switch.. krijg je een vage foutmelding alleen met mantle.

met de nieuwste amd drivers draait de game subliem.. onder de 60fps gaat het soms bij bepaalde maps 64 man op ultra @ r9 290 . maar dan echt max 55 fps.

Average 80fps denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ook nergens last van... totdat ik nu een potje wil spelen en battlelog aan het updaten in schijnbaar.....
Dammit!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:00

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Iemand enig idee hoe je servers kunt herkennen met preset Classic? Ik zie ze (nog?) niet in de serverbrowser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SouLLeSSportal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 01:04:

AR zijn vooral de accuratere wapens beter geworden ivm betere hitreg en 1 kogel vaak extra nodig.

triage system is fucking epic. Dat dit niet eerder bedacht/ingevoerd is gaat mij te boven.
Pistols voor de beperkte 3x dat ik hem nodig had, deed die het prima.

Al met al voorzichtig positief en hopelijk wordt het beter naarmate ik wat meer gametime heb gehad.
Klinkt goed, ik ben erg benieuwd en heb zin om het vanavond ook te gaan proberen. Maar ik hoor ook veel gemengde ervaringen vanuit de esports hoek, de verwachtingen zijn misschien ook wel onrealistisch hoog.

Hoe zit het met de belachelijke head-flinch animatie? Is het nu mogelijk om headglitchers fatsoenlijk 2 keer in de kop te schieten zonder dat hij z'n lenzen lijkt te zoeken?
shakespeare schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:37:
Waar beoordeel jij een fps op als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
[b]

Waar beoordeel jij een fps op als ik vragen mag? :)
ik bedoel een fps zoals cod etc...

Graphics/sound/Gameplay... er komt geen enkel ander spel in de buurt van bf4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb gisteren 2x 12 golden battlepacks gehad, snapte er al geen drol van. :+

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de game loopt vloeiender... alles gaat wat sneller, het voelt wat meer cod aan zonder recoil.
Er zit nog steeds recoil in, alleen de scope is nu gecentreerd, die gaat niet meer random alle kanten op.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:10:
[...]

Klinkt goed, ik ben erg benieuwd en heb zin om het vanavond ook te gaan proberen. Maar ik hoor ook veel gemengde ervaringen vanuit de esports hoek, de verwachtingen zijn misschien ook wel onrealistisch hoog.
Een goede esports game zal BF nooit worden met deze engine denk ik.
Hoe zit het met de belachelijke head-flinch animatie? Is het nu mogelijk om headglitchers fatsoenlijk 2 keer in de kop te schieten zonder dat hij z'n lenzen lijkt te zoeken?
De head-flinch animatie is flink gereduceerd, hij flinched nog wel, maar lang niet zo extreem.
Ik weet niet met welke wapens je die headglitchers neerschiet, maar met een AR gaat dat niet meer lukken met 2 headshots :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op battlelog alleen maar gezeik.. crashes ed. volgens mij heeft dat echt te maken met brakke pc's.

ik heb nooit crashes behalve als ik teveel naar windows switch.. krijg je een vage foutmelding alleen met mantle.

met de nieuwste amd drivers draait de game subliem.. onder de 60fps gaat het soms bij bepaalde maps 64 man op ultra @ r9 290 . maar dan echt max 55 fps.

Average 80fps denk ik.
Ik vroeg gister ook ingame aan die huilies wat is er dan mis met de patch, maar nul reacties alleen maar boehoe ik ga dood , patch is kut bla bla. Dat zij zuigen in het spel is dan weer een reden om te mekkeren op de patch dat die dat veroorzaakt. Wellicht wel, nu worden ze sneller geraakt dat de damage goed aankomt :P
e-sports game wordt dit nooit helaas, te veel zaken waar het niet aan voldoet om een echte esportsgame te worden.
head flinch heb ik nog niet echt op gelet of meegekregen, maar zou idd veel minder moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb niet echt veel verandering ervaren. Ik krijg wel fps drops nu, niet vaak, maar wel vrij serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geen verandering ervaren hebt, dan let je niet echt goed op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
zikje schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:04:
Ik heb niet echt veel verandering ervaren. Ik krijg wel fps drops nu, niet vaak, maar wel vrij serieus.
Ik heb sinds de patch ook last van fps drops (R9 270x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB org
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 17:08
Tanooki schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:21:
[...]

Ik heb sinds de patch ook last van fps drops (R9 270x).
AMD mantle cache deleten hoort het te fixen tot een nieuw driver uitkomt hoorde ik van een dev.

OT Raar dat mensen meer crashen als het de CTE build was van een tijdje terug waar ik echt helemaal geen problemen meehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
pafdaddy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:39:
[...]

Ik heb gisteren 2x 12 golden battlepacks gehad, snapte er al geen drol van. :+
Dit gebeurd als je Hardcore Conquest speelt? Of wat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:46:
Een goede esports game zal BF nooit worden met deze engine denk ik.
Die illusie heeft niemand meer, steker nog, weinig mensen verwachten dat een toekomstige BF dat ooit zal worden. Maar die jongens zijn wel kritisch op schieten, hitreg en movement.
De head-flinch animatie is flink gereduceerd, hij flinched nog wel, maar lang niet zo extreem.
Ik weet niet met welke wapens je die headglitchers neerschiet, maar met een AR gaat dat niet meer lukken met 2 headshots :)
Ook niet met de scar-h / bulldog? Ach, anders moeten er maar 3 kogels in. Nu de ultieme skill neutralisator de *(@&#$(@#$& visual recoil eruit is, moet dat geen probleem zijn.
shakespeare schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:37:
ik bedoel een fps zoals cod etc...

Graphics/sound/Gameplay... er komt geen enkel ander spel in de buurt van bf4.
Graphics en sound wil ik je wel geven, maar de beste gameplay en mechanics kunnen we over discusseren. :) Dan hebben we het nog niet eens over de technische aspecten zoals de input-lag, de netcode, de collision detection, destruction, visual recoil etc.

Misschien dat het post-patch magisch veranderd is, maar zelfs binnen de franchise zijn er games met betere gameplay dan BF4 zoals BC2 en BF3. Betere maps, minder noob crutches, minder lock-ons, minder explosive spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:11:
Als je geen verandering ervaren hebt, dan let je niet echt goed op ;)
Ik let wel goed op hoor. Ik ervaar heel weinig verschil. Heb nog altijd heimwee naar BF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Leuk detail trouwens... je emblem verschijnt nu ook op je parachute:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jr8IzoD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:02

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

loewie1984 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:10:
Ik zie in die hele patchnotes wel niets over een memory leak fix voor mensen met AMD kaarten :(
Dat zou dan ook allang gefixed moeten zijn, ik heb er tenminste zelf al minstens een half jaar geen last meer van.

Voor mij als "slechte" speler bevalt de patch wel, ik kan ineens een stuk beter mikken en raak schieten :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeuw070
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:30
Goldpacks die je unlocked via battlelog en opend , items verschijnen niet ingame ......

Had een paar 200% boostst uit goldpacks maar kan ze niet selecteren .

Na uitloggen en weer inloggen zijn ze te voorschijn gekomen :9 . Bedankt EA/DICE :+

[ Voor 21% gewijzigd door Leeuw070 op 01-10-2014 19:30 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De belangrijkste punten kort aan gegeven en met beeld erbij. flinching is nu alleen beetje bewegen van het hoofd horizontaal, niet meer de nederlander die een euro op de grond ziet liggen reactie.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:32:

Ook niet met de scar-h / bulldog? Ach, anders moeten er maar 3 kogels in. Nu de ultieme skill neutralisator de *(@&#$(@#$& visual recoil eruit is, moet dat geen probleem zijn.
hangt van de afstand af, gezien dat die min damage wel gelijk is gebleven zou het max 3 hs moeten zijn, minimaal 2hs met 33-34 damage op <10m.
Graphics en sound wil ik je wel geven, maar de beste gameplay en mechanics kunnen we over discusseren. :) Dan hebben we het nog niet eens over de technische aspecten zoals de input-lag, de netcode, de collision detection, destruction, visual recoil etc.

Misschien dat het post-patch magisch veranderd is, maar zelfs binnen de franchise zijn er games met betere gameplay dan BF4 zoals BC2 en BF3. Betere maps, minder noob crutches, minder lock-ons, minder explosive spam.
Ik zou de gameplay an sich op bf3 niveau zien nu, maar de zelfde maps, zelfde wapens etc. daar kan je niet zoveel aan veranderen zonder dit in de essentie te veranderen. inherent hier aan is dat de engine nog steeds het nog net niet goed doet qua netcode etc. al is het beter en op more or less gelijk niveau als bf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
echt ongeloofelijke fps drops :s - het is slechter geworden dan ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hier al mensen die Uniform Soldier Aiming aan het proberen zijn? Gisteren even in verdiept en het concept is goed... consistente sensitivity op elke fov, met elke sight.. zowel hip fire als ADS. Is toch wel wennen na een jaar zonder maar zie de potentie wel. Over een weekje wil ik pas een oordeel vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J_84
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
yinx84 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:14:
Hier al mensen die Uniform Soldier Aiming aan het proberen zijn? Gisteren even in verdiept en het concept is goed... consistente sensitivity op elke fov, met elke sight.. zowel hip fire als ADS. Is toch wel wennen na een jaar zonder maar zie de potentie wel. Over een weekje wil ik pas een oordeel vellen.
Ik zat er al vanaf het moment dat het in kwam CTE op te wachten.
Het is inderdaad even wennen, maar ik ervaar het als prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Hier een guide om het in te stellen.
Zelf nog niet gedaan, ga ik nog mee bezig:
http://cte.battlelog.com/...view/2985968004958380562/

En voor degenen zonder CTE account:
http://forum.bug-communit...Up-Uniform-Soldier-Aiming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Fonta schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:12:
Hier een guide om het in te stellen.
Zelf nog niet gedaan, ga ik nog mee bezig:
http://cte.battlelog.com/...view/2985968004958380562/

En voor degenen zonder CTE account:
http://forum.bug-communit...Up-Uniform-Soldier-Aiming
Diezelfde user heeft hier gisteren een nieuwe versie van z'n guide gepost met nieuwe inzichten... iets makkelijker te begrijpen ook:

http://battlelog.battlefi...view/2979150494051524581/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu na wat meer gameplay aantal dingen die erg opvallen:

glitchy trappen, je loopt opeens 20x zo langzaam als je erop loopt en in de buurt ervan warp je behoorlijk snel opeens een stuk naar links of rechts.
Straving is op, je dodged zoveel hits daarmee, still broken.

Slow fire wapens zijn ontzettend slechter nu met 1x hit meer noodzakelijk, ace52, kan in de prullenbak, geen enkele reden om die te gebruiken meer. alles met rpm van 750 of lager is kut. je aek etc. raakt zoveel beter en meer hits dat je daar zelfs op 40+ geen enkele kans tegen maakt.

BuG domination server lijkt het niet goed bij te kunnen houden, lagd als een mofo en heeft duidelijke lagspikes.

[ Voor 10% gewijzigd door SouLLeSSportal op 01-10-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
yinx84 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:57:
[...]

Diezelfde user heeft hier gisteren een nieuwe versie van z'n guide gepost met nieuwe inzichten... iets makkelijker te begrijpen ook:

http://battlelog.battlefi...view/2979150494051524581/
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

SouLLeSSportal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:58:
Nu na wat meer gameplay aantal dingen die erg opvallen:

glitchy trappen, je loopt opeens 20x zo langzaam als je erop loopt en in de buurt ervan warp je behoorlijk snel opeens een stuk naar links of rechts.
Straving is op, je dodged zoveel hits daarmee, still broken.

Slow fire wapens zijn ontzettend slechter nu met 1x hit meer noodzakelijk, ace52, kan in de prullenbak, geen enkele reden om die te gebruiken meer. alles met rpm van 750 of lager is kut. je aek etc. raakt zoveel beter en meer hits dat je daar zelfs op 40+ geen enkele kans tegen maakt.

BuG domination server lijkt het niet goed bij te kunnen houden, lagd als een mofo en heeft duidelijke lagspikes.
Ik vroeg gister ook ingame aan die huilies wat is er dan mis met de patch, maar nul reacties alleen maar boehoe ik ga dood , patch is kut bla bla. Dat zij zuigen in het spel is dan weer een reden om te mekkeren op de patch dat die dat veroorzaakt.
:) Ik had er ook wel issues mee. AR's e.d. gaan wel lekker maar me pistol only games zijn echt matig geworden. Weet niet wat het is maar ik mis ineens veel meer met pistols. Met AR's is me accuracy omhoog door de visual recoil change. Als Engineer deed ik veel ACE52 dus dat is ook een teleurstelling..nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:13

Gundogan

Rip and tear, until it is done

SouLLeSSportal schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:58:
Viel me ook al op. Wapens als de SAR en RPK moet je niet meer proberen tenzij ze ver weg staan en ze het niet doorhebben dat ze al een paar keer geraakt zijn. :-( Die hadden ze misschien met rust moeten laten.

Rest voelt wel iets meer snappy en consistenter aan (als er een geen lag is uiteraard). Beetje houtje touwtje aanpassingen allemaal om de grotere problemen als netcode en model animaties te omzeilen, maar het werkt wel een beetje naar mijn mening.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gundogan schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:19:
[...]

Viel me ook al op. Wapens als de SAR en RPK moet je niet meer proberen tenzij ze ver weg staan en ze het niet doorhebben dat ze al een paar keer geraakt zijn. :-( Die hadden ze misschien met rust moeten laten.

Rest voelt wel iets meer snappy en consistenter aan (als er een geen lag is uiteraard). Beetje houtje touwtje aanpassingen allemaal om de grotere problemen als netcode en model animaties te omzeilen, maar het werkt wel een beetje naar mijn mening.
Afbeeldingslocatie: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20130808214344/playstationallstarsbattleroyale/images/5/5f/Its_something.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

Ik heb nog maar een paar potjes gespeeld sinds de patch, maar tot nu toe vielen me eigenlijk maar 2 dingen op: RDS is nu stabiel en het duurt langer om iemand neer te leggen (MG4).

Verder voelt het niet schokkend beter of zo. Maar ik had dan sowieso al weinig problemen met het spel voor de patch. Het ontbreken van problemen valt me ook minder op dan het opeens aanwezig zijn ervan :p.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:22

ThunderNet

Flits!

loewie1984 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:10:
Sterker nog, ik heb er weer opnieuw last van na de patch.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Dat was nota bene het enigste wat ik graag opgelost zou willen zien - die memory leak :(. Echt zo frusterend dat zowel op de EA fora als de AMD fora dit gewoon compleet genegeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0.5liter
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-02 13:20
ThunderNet schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:42:
[...]

Sterker nog, ik heb er weer opnieuw last van na de patch.
zag dat gisteren ook een nieuwe driver van AMD uit is gekomen, misschien dat die soelaas bied.

Rustig aan hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
Razr schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:23:
Dat was nota bene het enigste wat ik graag opgelost zou willen zien - die memory leak :(. Echt zo frusterend dat zowel op de EA fora als de AMD fora dit gewoon compleet genegeerd wordt.
De memory leak, en de fps drops zijn toch 2 verschillende problemen? Of is dat hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
zikje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:43:
[...]

De memory leak, en de fps drops zijn toch 2 verschillende problemen? Of is dat hetzelfde?
Nee dat zijn verschillende problemen. "Iets" zorgt er voor (ik weet niet of het bij de AMD driver, of BF4 ligt - ik gok beide) dat bij sommige AMD kaarten er een lek is wanneer er een map wisseling plaatsvind. Hierdoor blijft het RAM geheugen van je PC gevuld worden worden waarna je binnen een korte tijd (afhankelijk van hoeveel geheugen je hebt) een onspelbaar spel hebt omdat het OS gaat swappen. Dit is dan ook alleen op te lossen door je PC te herstarten daar het geheugen niet door BF4 gealloceerd is en niet meer wordt vrijgegeven als je het proces sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De BF4 2.0 ervaringen waren erg positief gisteravond, in elk geval veel beter dan ik gewend ben van EA/DICE. De movement is een heel stuk beter, al blijft de accelratie loeiend traag en de input lag blijft verschrikkelijk hinderlijk, maar goed winst is winst.

Schieten is goddelijk nu het slechtste game concept ooit, de visual recoil, EINDELIJK is verdwenen. Het nadeel is wel dat schieten echt geen uitdaging meer is, in combinatie met de weapon tweaks is er praktisch geen recoil meer en is weer heel erg duidelijk dat het een consolegame is. Zelfs met de heavy barrel is het nu mogelijk om een hele clip on target te krijgen op praktisch elke afstand. De extra time to kill merk je nauwelijks door de hogere accuracy.

De classic preset is echt moddervet, helaas is friendly fire een concept wat je niet aan de gemiddelde battlefield spelende fluitketel van vandaag de dag kan toevertrouwen. Denk dat dat verantwoorlijk is voor 50% van de deaths in een potje.

De explosive spam is STERK teruggeschroeft. Nog zo'n noobcrutch die gelukkig is generfd. Ook is de screenshake vermindering een zeer prettige toevoeging voor de game. Het lijkt wel een heel ander spel zonder 24/7 screenshake en supression, nooit geweten dat het spel er best wel mooi uit ziet, ik ben een grote grauwe waas gewend. De hud clutter en permanente dorito reclame is gelukkig ook aangepakt, erg prettig wederom om weer eens vijanden te zien.

Het random geschreeuw van je mannetje is er helaas wel nog steeds en véél harder, net zoals de voetstappen. Je hoort nu over zeker tien/twintig meter mensen in het hard russisch of hard chinees schreeuwen als ze weer eens een mooi bloemetje zien. Helaas horen ze mij dan dus ook....

Is het genoeg om het spel eindelijk als speelbaar te classificeren? Ja dat wel al blijft de hitreg gaar vergeleken met andere shooters. Of het ook genoeg is om weer dagelijk BF4 te willen spelen, geen idee maar denk het niet. Tenzij Rush erg goed uit blijkt te pakken, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen om te testen.
Razr schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:06:
[...]
Nee dat zijn verschillende problemen. "Iets" zorgt er voor (ik weet niet of het bij de AMD driver, of BF4 ligt - ik gok beide) dat bij sommige AMD kaarten er een lek is wanneer er een map wisseling plaatsvind. Hierdoor blijft het RAM geheugen van je PC gevuld worden worden waarna je binnen een korte tijd (afhankelijk van hoeveel geheugen je hebt) een onspelbaar spel hebt omdat het OS gaat swappen. Dit is dan ook alleen op te lossen door je PC te herstarten daar het geheugen niet door BF4 gealloceerd is en niet meer wordt vrijgegeven als je het proces sluit.
De memory leak is onder windows 8 soms te fixen door bf4 op te starten 'compatible met windows 7' (was voor mij de oplossing), een andere work-around is het alt-tabben naar desktop aan het einde van de ronde en pas weer terug tabben nadat alle progression is geteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmolzor
  • Laatst online: 07-06-2021
Ben ik de enige die opeens frame drops heeft sinds de patch??

edit: sinds de patch sta ik soms ook opeens stil terwijl ik een trap op loop... Het lijkt erop alsof ik nu meer problemen heb dan eerst.

Verder vermaak ik me nog altijd prima met BF4 :)

[ Voor 38% gewijzigd door johanmolzor op 02-10-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Niet online
johanmolzor schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:27:

edit: sinds de patch sta ik soms ook opeens stil terwijl ik een trap op loop... Het lijkt erop alsof ik nu meer problemen heb dan eerst.

Nee, hier ook, vooral sinds de patch. Win7, AMD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:07:
[...]

De memory leak is onder windows 8 soms te fixen door bf4 op te starten 'compatible met windows 7' (was voor mij de oplossing), een andere work-around is het alt-tabben naar desktop aan het einde van de ronde en pas weer terug tabben nadat alle progression is geteld.
Daarom had ik juist gehoopt dat ze het nu eens zouden oplossen. Misschien dan toch tijd om de overstap naar een 970 te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trappen zijn echt glitchy idd, ik heb ook dat ik soms een meter of 2 warp als je op of vlakbij een trap strafed. strafen is trouwens nog steeds de manier om niet geraakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Gisteren weer Battlescreen geprobeerd in de hoop dat het nu wel speelbaar zou zijn... helaas niet. Non-stop gele cijfers in de FPS-counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat een overwachte bijwerking van de movement aanpassingen, hoewel ik het in de CTE nooit echt gemerkt heb.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:07:
De BF4 2.0 ervaringen waren erg positief gisteravond, in elk geval veel beter dan ik gewend ben van EA/DICE. De movement is een heel stuk beter, al blijft de accelratie loeiend traag en de input lag blijft verschrikkelijk hinderlijk, maar goed winst is winst.
Ik had gister wel wat rubberbanding op de BuG classic server, maar dat kan aan de server gelegen hebben. Voor de rest is de movement inderdaad veel beter, maar input lag daar merk ik eigenlijk niks van?
Schieten is goddelijk nu het slechtste game concept ooit, de visual recoil, EINDELIJK is verdwenen. Het nadeel is wel dat schieten echt geen uitdaging meer is, in combinatie met de weapon tweaks is er praktisch geen recoil meer en is weer heel erg duidelijk dat het een consolegame is. Zelfs met de heavy barrel is het nu mogelijk om een hele clip on target te krijgen op praktisch elke afstand. De extra time to kill merk je nauwelijks door de hogere accuracy.
Ik zie wel een aantal mensen zeiken over TTK, ik snap de heisa zelf niet. Diezelfde mensen hadden ook gezeurd als de damage van wapens niet aangepast was.
De classic preset is echt moddervet, helaas is friendly fire een concept wat je niet aan de gemiddelde battlefield spelende fluitketel van vandaag de dag kan toevertrouwen. Denk dat dat verantwoorlijk is voor 50% van de deaths in een potje.
Maar in classic zit geen friendly fire?
De explosive spam is STERK teruggeschroeft. Nog zo'n noobcrutch die gelukkig is generfd. Ook is de screenshake vermindering een zeer prettige toevoeging voor de game. Het lijkt wel een heel ander spel zonder 24/7 screenshake en supression, nooit geweten dat het spel er best wel mooi uit ziet, ik ben een grote grauwe waas gewend. De hud clutter en permanente dorito reclame is gelukkig ook aangepakt, erg prettig wederom om weer eens vijanden te zien.
Met het terugbrengen van de nade spam ben ik ook erg blij mee, dat was soms echt te idioot voor woorden, de ene RGO na de andere kwam soms op je af.
Het random geschreeuw van je mannetje is er helaas wel nog steeds en véél harder, net zoals de voetstappen. Je hoort nu over zeker tien/twintig meter mensen in het hard russisch of hard chinees schreeuwen als ze weer eens een mooi bloemetje zien. Helaas horen ze mij dan dus ook....
Volgens mij gaan ze dat ook aanpassen in het Teamplay Initiative in de CTE.
Is het genoeg om het spel eindelijk als speelbaar te classificeren? Ja dat wel al blijft de hitreg gaar vergeleken met andere shooters. Of het ook genoeg is om weer dagelijk BF4 te willen spelen, geen idee maar denk het niet. Tenzij Rush erg goed uit blijkt te pakken, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen om te testen.
Speelbaar was het voor mij al wel, maar puur omdat ik bijna alleen maar in CTE speelde :P
[...]

Is dat die memory leak met AMD videokaarten? Ikzelf heb er met een nvidia geen last van?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 14:38:
Ik had gister wel wat rubberbanding op de BuG classic server, maar dat kan aan de server gelegen hebben. Voor de rest is de movement inderdaad veel beter, maar input lag daar merk ik eigenlijk niks van?
Met de input lag bedoel ik de tijd dat het duurt voordat je input (bv toetsenbord aanslagen) wordt omgezet in aktie. Bij BF4 zit er een (voor mij groot) merkbaar en irritante vertraging tussen, zeker vergeleken met CS en Quake maar ook al met BF3. Aangezien dat allemaal client based is, zou dat nagenoeg instant moeten zijn.
Ik zie wel een aantal mensen zeiken over TTK, ik snap de heisa zelf niet. Diezelfde mensen hadden ook gezeurd als de damage van wapens niet aangepast was.
Ik ook niet, hogere aantallen BTK's verhogen alleen maar de skill ceiling, niets mis mee. Maar voor de lagere accuracy spelers / hardcore spelers kan ik me voorstellen dat het vervelender is dat je niet meer lukraak kunt sprayen.
Maar in classic zit geen friendly fire?
Volgens mij wel en is dat ook standaard in de classic preset. Het stond in elk geval aan op alle classic servers waar ik gister op speelde.
Volgens mij gaan ze dat ook aanpassen in het Teamplay Initiative in de CTE.
Ah, nice, ik had begrepen dat het al in deze patch zou zitten.
Is dat die memory leak met AMD videokaarten? Ikzelf heb er met een nvidia geen last van?
Volgens mij is het een AMD ding inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Nog ff over nadespam he, als je met 5 man bij de trappen van Metro staat te spammen en je timed het goed door de boel een beetje te coördineren kun je nog steeds blijven spammen.

Tegen de tijd dat persoon 5 een nade gegooid heeft heeft persoon 1 alweer een nade gegenereerd. Dus tis een lapmiddel waarvan ik denk dat men wel weer wat anders op zal vinden.

En als je nades op zijn, dan heb je nog een grenade launcher, een claymore, c4 of rpg. Tis goed dat ze het hebben aangepakt, maar zaken beperken brengt de creativiteit in de mens te boven. Dus tis gewoon wachten op de volgen _insert_wapen<spam>

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:37:

Volgens mij wel en is dat ook standaard in de classic preset. Het stond in elk geval aan op alle classic servers waar ik gister op speelde.
Dan moeten de admins dat aangezet hebben, de Classic preset heeft Friendly Fire off staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loewie1984 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:50:
Nog ff over nadespam he, als je met 5 man bij de trappen van Metro staat te spammen en je timed het goed door de boel een beetje te coördineren kun je nog steeds blijven spammen.

Tegen de tijd dat persoon 5 een nade gegooid heeft heeft persoon 1 alweer een nade gegenereerd. Dus tis een lapmiddel waarvan ik denk dat men wel weer wat anders op zal vinden.

En als je nades op zijn, dan heb je nog een grenade launcher, een claymore, c4 of rpg. Tis goed dat ze het hebben aangepakt, maar zaken beperken brengt de creativiteit in de mens te boven. Dus tis gewoon wachten op de volgen _insert_wapen<spam>
Coördinatie op publics? :+

Metro moet je gewoon op 32p no explosive, no bolt action serrvers spelen, dan is het prima te doen!
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 15:57:
[...]
Dan moeten de admins dat aangezet hebben, de Classic preset heeft Friendly Fire off staan.
Merci, dat wist ik niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb in mijn drie rondjes dat ik speelde elke ronde een verkeerde weergaven gekregen van wat me precies gekilled heeft, hebben jullie dit ook? Ik ontplof door het gebruik van een handwapen (die aan de andere kant van de map staat btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanmolzor
  • Laatst online: 07-06-2021
zikje schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:46:
[...]

Nee, hier ook, vooral sinds de patch. Win7, AMD kaart.
Vreemd, ik heb zelf Win8 met een Nvidia kaart.. hiervoor nooit last van frame drops. Zat altijd netjes rond de 100 - 125 fps.
Pagina: 1 ... 18 ... 45 Laatste

Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.

Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware

Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.