Als je het zo stelt... baat 't niet etc iddFonta schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:59:
Zou in principe niet nodig zijn inderdaad, maar beter safe than sorry haha.
+ op deze manier heb je in windows zelf ook geen mouse acceleration waardoor je daar ook een consistente muis beweging hebt.
Logitech G710+ mechanisch keyboard hier + G700s Gaming Mouse. Geen idee hoeveel DPI
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
heb je geen stutters of ''spikes'' af en toe met Mantle?shakespeare schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:38:
heb net geupgrade vanaf een gtx 770 naar een r9 290 < minimaal verschil aan fps in eerste instantie onder direct x ik denk 10 fps max 15.
maar toen heb ik mantle aangezet... geniaal! constant 80 fps!
draait als een tiet zoals die moet draaien.
i4770k
8gb
Gisteren me goed vermaakt op deze server maar had regelmatig lag spikes.D4NG3R schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 20:50:
Zo, er draaien nu 3 tweakers community servers:
De officiele:
Tweakers.net | Conquest | Low Ping
En nog 2 hardcore servers van mij:
Tweakers.net | Conquest Large | Hardcore
Tweakers.net | Mixed | Hardcore
De officiële server draait met uitbreidingen, ik heb zelf de keuze gemaakt om enkel vanilla maps te draaien omdat deze A: door iedereen gespeeld kunnen worden, en B: verruit het populairst lijken te zijn.
Ook wanneer je tegen iets aanliep voelde het erg laggy.
nog niet maar heb maar heel even gespeeld. treed dat direct op ?Ekstergroen schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:32:
[...]
heb je geen stutters of ''spikes'' af en toe met Mantle?
hij lijkt enorm soepel te draaien onder mantle, echter onder directx bij zware maps zit hij rond de 60 met een r9 290. dus dan weten jullie dat.( diegene die hoger hebben draaien hem niet op ultra alles max behalve v-sync. )
[ Voor 9% gewijzigd door shakespeare op 04-09-2014 12:53 ]
Hoort de R9-290 niet hoger te zitten, je hebt een high end grafische kaart.
Ik had ook iets gelezen over performance problemen in bf4 met amd sinds de laatste update.
Kwam iets tegen over het updaten naar de laatste versie van visual c+ 2012 en dat het
betere fps gaf.
http://battlelog.battlefi...view/2979150494038056318/
Ik had ook iets gelezen over performance problemen in bf4 met amd sinds de laatste update.
Kwam iets tegen over het updaten naar de laatste versie van visual c+ 2012 en dat het
betere fps gaf.
http://battlelog.battlefi...view/2979150494038056318/
Met een 290 @ 1100/1340 en i4770k @ 4.2shakespeare schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:53:
[...]
nog niet maar heb maar heel even gespeeld. treed dat direct op ?
hij lijkt enorm soepel te draaien onder mantle, echter onder directx bij zware maps zit hij rond de 60 met een r9 290. dus dan weten jullie dat.( diegene die hoger hebben draaien hem niet op ultra alles max behalve v-sync. )
Ultra setting
geen post proces AA
MSAA 2x
Res scale 125%
Deze setting zijn zowaar nog zwaarder dan ultra (door de res scale). Draait als een zonnetje hier, maar bij zware explosies wel drops onder de 60.
Merk zelf weinig verschil met mantle en dx11. Heb je een oude CPU? verschil wat je aangaf dat je van 15 fps naar 80 bent gegaan kan nooit door mantle komen.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Dat was een verschil van 10-15 fps gok ik, niet de daadwerkelijke fps.evilpin0 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:41:
[...]
Met een 290 @ 1100/1340 en i4770k @ 4.2
Ultra setting
geen post proces AA
MSAA 2x
Res scale 125%
Deze setting zijn zowaar nog zwaarder dan ultra (door de res scale). Draait als een zonnetje hier, maar bij zware explosies wel drops onder de 60.
Merk zelf weinig verschil met mantle en dx11. Heb je een oude CPU? verschil wat je aangaf dat je van 15 fps naar 80 bent gegaan kan nooit door mantle komen.
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
precies ik bedoel het verschil... met mantle heb ik geen drops onder de 60 en het draait gewoon heel smooth.
ik heb een i4770k, draai hem altijd op ultra omdat dit er er het best uitziet.
wel de game rebooten naar kiezen mantle.. je zou echt meer performance moeten hebben.
ik heb een i4770k, draai hem altijd op ultra omdat dit er er het best uitziet.
wel de game rebooten naar kiezen mantle.. je zou echt meer performance moeten hebben.
Razer BlackWidow Ultimate (de eerste) + Razer Abyssus (flawless sensor!) op 1800dpi. Speelt prima.Suave schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:16:
Met welke muis/keybo spelen jullie? Ik vraag me af wat de voorkeur geniet bij BF, vooral met aantal knoppen muis, acceleration, dpi etc. etc.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
@Evilpin0 mag ik vragen waarom je de resscale op 125% hebt staan? Ok; het ziet er mooier uit dan. Maar is er naast dat ook een andere reden? Die setting vreet namelijk FPS.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ja dat magDAMAGE schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:48:
@Evilpin0 mag ik vragen waarom je de resscale op 125% hebt staan? Ok; het ziet er mooier uit dan. Maar is er naast dat ook een andere reden? Die setting vreet namelijk FPS.
• Post process AA is een ramp in BF4, het maakt alles erg blurry, ik kan er niet mee spelen zonder een waas in me ogen te krijgen
• MSAA haalt niet de karteltjes weg van alle objecten
• Rescale wel, op 200% heb je boterzacht beeld, zonder enige nadelen op graphics gebied(afgezien dat je met 30 fps speelt)
• 125% rescale + 2MSAA maakt het beeld voor mij erg strak en mooi
• Rescale maakt het beeld mooier, textures worden in hogere kwaliteit ingeladen, alsmede effecten ect, ja ik ben een graphic hoer.
• Ik zie mannetjes duidelijk (als ze niet de bosjes zitten) vanaf de andere kant van de map met resscale -> 100, waar je zonder en met post process AA alleen een blur ziet.
• Vooral in chopper heerlijk om mannetjes vanaf 1KM duidelijk te zien
• Helderde beeld, minder vermoeiend
• Het draait goed, hoewel als er veel explosief plaatsvinden ik wel drop onder de 60, tot de rook is opgehelderd
Verbruik op de zwaartste maps ca 3500 MB video ram, 4GB videokaart dus min of meer vereist
Hmm. Ik wou deze setting wel proberen maar mijn 280X heeft maar 3GBevilpin0 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:24:
[...]
Ja dat mag
• Post process AA is een ramp in BF4, het maakt alles erg blurry, ik kan er niet mee spelen zonder een waas in me ogen te krijgen
• Rescale wel, op 200% heb je boterzacht beeld, zonder enige nadelen op graphics gebied(afgezien dat je met 30 fps speelt)
• Rescale maakt het beeld mooier, textures worden in hogere kwaliteit ingeladen, alsmede effecten ect, ja ik ben een graphic hoer.
• Ik zie mannetjes duidelijk (als ze niet de bosjes zitten) vanaf de andere kant van de map met resscale -> 100, waar je zonder en met post process AA alleen een blur ziet.
• Het draait goed, hoewel als er veel explosief plaatsvinden ik wel drop onder de 60, tot de rook is opgehelderd
Verbruik op de zwaartste maps ca 3500 MB video ram, 4GB videokaart dus min of meer vereist
Is het enige verschil tussen ultra en high het water? Verder merk ik helemaal niks... ik heb 'm meestal wel op ultra staan bij water maps want de epic moments zijn nog beter wanneer 't er mooier uitziet... de ervaring gaan bij mij voor de stats.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Rescale is iets groter groter maken wat orgineel niet zo is, is het beeld dan echt zoveel beter?
Er worden dan toch pixels erbij verzonnen?
Er worden dan toch pixels erbij verzonnen?
Nope, alles wordt op een hogere resolutie gerenderd en dan weer verkleind naar de daadwerkelijke resolutie.
Changes the render resolution without changing the actual display resolution. So turning it up means that you can render the game in a higher resolution than your monitor actually displays. This can make the image look smoother and reduce aliasing at the cost of performance (same performance cost as if you increased your display resolution). Turning it down has the opposite effect.
[ Voor 65% gewijzigd door Fonta op 04-09-2014 23:17 ]
Verwijderd
Ik blijf gewoon op m'n combi van medium/low + 2xmsaa. Haal zo'n beetje altijd 100-120 fps dan.
Als ik rond de 60fps speel dan voelt het laggy aan op een of andere manier.
Als ik rond de 60fps speel dan voelt het laggy aan op een of andere manier.
Je kan prima op rescale 125% spelen en op high setting ipv ultra. Zou het moeten doen, zeker waard om eens te kijken of je zelf rescale (en post aa off) als fijn ervaart.Brogala schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:30:
[...]
Hmm. Ik wou deze setting wel proberen maar mijn 280X heeft maar 3GB![]()
Is het enige verschil tussen ultra en high het water? Verder merk ik helemaal niks... ik heb 'm meestal wel op ultra staan bij water maps want de epic moments zijn nog beter wanneer 't er mooier uitziet... de ervaring gaan bij mij voor de stats.
@evilpin0
Heb jij een >60Hz monitor of hoef jij slechts 60 fps te halen?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als wat jij schetst met de AA, behalve dat ik nu al vaak genoeg onder de 120 fps kom (32+ man in TDM sommige mappen, SoS is altijd ruk
. Conquest lijkt makkelijker op hoge fps te houden ivm minder drukte, gok ik) zonder enige AA dat ik me niet kan voorstellen dat ik op 125% niet hard omlaag ga.
En dat met een 780
. Wel slechts 3GB VRAM, overigens, dus dat zal ook wel niet gaan helpen bij 125%. Ik speel nu op 1920x1080 met custom settings.
Oh en ik speel met een MX518 op 800 DPI en een G70 toetsenbord. Weet raw % input van muis niet uit m'n hoofd maar vrij laag, rond de 10%. Ook een G440 muismat, wat erg lekker glijdt. Enige nadeel is dat ie nu vies wordt met olieachtige meuk van m'n handen en het waar ik normaal zit duidelijk stroef wordt. Schoonmaken met een detergens werkt wel, maar het wordt niet meer zoals het op de randen nog is
.
Heb jij een >60Hz monitor of hoef jij slechts 60 fps te halen?
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als wat jij schetst met de AA, behalve dat ik nu al vaak genoeg onder de 120 fps kom (32+ man in TDM sommige mappen, SoS is altijd ruk

En dat met een 780

Oh en ik speel met een MX518 op 800 DPI en een G70 toetsenbord. Weet raw % input van muis niet uit m'n hoofd maar vrij laag, rond de 10%. Ook een G440 muismat, wat erg lekker glijdt. Enige nadeel is dat ie nu vies wordt met olieachtige meuk van m'n handen en het waar ik normaal zit duidelijk stroef wordt. Schoonmaken met een detergens werkt wel, maar het wordt niet meer zoals het op de randen nog is

[ Voor 26% gewijzigd door Termy op 05-09-2014 09:39 ]
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Ik draai hem nu voluit op ultra.. 100% resolution scale < hoger zetten, ik zie geen verschil.
op gemiddeld 75 tot 125 fps.
kan niet beter denk ik! r9 290 tri-x
op gemiddeld 75 tot 125 fps.
kan niet beter denk ik! r9 290 tri-x
wanneer komt die verdomde september patch nou eens? Schiet maar niet die verbeteringen...
Misschien van het weekend ook eens jou settings proberen Pino. Ik heb een 4670K @ 4.2 en een stock reference r290x. Wat is ongeveer je gemiddelde fps? Ik heb namelijk een 144 hz scherm. Nu haal ik nooit 144fps. Speel zelf op ultra en zit tussen de 80 en 120 fps op mantle.evilpin0 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 16:24:
[...]
Ja dat mag
Steam: Sneggel Origin: Waus82
hoger haal je niet op ultra, het lijkt wel of mantle de game perfect laat lopen binnen bepaalde fps.
hij draait daarentegen perfect!
Op directx krijg je drops en alles ook met een r9 290x of een gtx780ti.
De AMD gebruikers hebben groot voordeel bij mantle bij bf4
hij draait daarentegen perfect!
Op directx krijg je drops en alles ook met een r9 290x of een gtx780ti.
De AMD gebruikers hebben groot voordeel bij mantle bij bf4
Verwijderd
Hebben jullie het volgende ook :
Erg regelmatig heb ik de laaste dagen last van "losse flodders".
Ik schiet maar er zijn geen kogels die ergens blijken toe te komen. Ik moet dan knifen en opnieuw schieten, dan werkt alles weer normaal.
dit is wel zeer vervelend ...
Ik schiet maar er zijn geen kogels die ergens blijken toe te komen. Ik moet dan knifen en opnieuw schieten, dan werkt alles weer normaal.
Ik neem aan dat dit geen hitreg fail missers zijn, ik heb wel eens dat ik opeens geen schoten zie of afvuur terwijl er wel een volle mag in zit, even wapenswitchen levert dan weer resultaat op. dat of de meest voorkomende reden, doodgaan. Jou punt heb ik eigenlijk niet gehad nog.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:18:
Hebben jullie het volgende ook :
Verwijderd
Mja, ik hoop dat die patch er toch snel komt. Ik vind het ook ijzig kalm rond die patch.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:28:
[...]
Ik neem aan dat dit geen hitreg fail missers zijn, ik heb wel eens dat ik opeens geen schoten zie of afvuur terwijl er wel een volle mag in zit, even wapenswitchen levert dan weer resultaat op. dat of de meest voorkomende reden, doodgaan. Jou punt heb ik eigenlijk niet gehad nog.
Amper info dat wordt vrijgegeven betreffende een releasedate. Ik begrijp DICE/EA hierin niet.
Het spel ligt (al een tijd) op zijn gat. Je zou verwachten dat men toch terug wat "hype" zou creëren.
Zij het over een extra DLC (wat ik betwijfel), of over final stand of over de patch.
Ik ben BF-fan en het is mijn main-game maar ik speel nu al enkele maanden gewoon met iron-sights, gewoon omdat deftig mikken niet mogelijk is omwille van visual recoil.
Ik begrijp dat een patch getest moet worden, maar dingen als visual recoil zou men toch dagelijks kunnen patchen en updaten tot alle sights gedaan zijn? Ik snap niet dat men een game zo lang "fout" laat lopen met fixes die al weken in hun schuif liggen.
in een woord: EA. die heeft gewoon vaste release dates voor patches. vaak gekoppeld met dlc, al zouden ze dat bij bf4 vaker gaan doen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:46:
[...]
Mja, ik hoop dat die patch er toch snel komt. Ik vind het ook ijzig kalm rond die patch.
Amper info dat wordt vrijgegeven betreffende een releasedate. Ik begrijp DICE/EA hierin niet.
Het spel ligt (al een tijd) op zijn gat. Je zou verwachten dat men toch terug wat "hype" zou creëren.
Zij het over een extra DLC (wat ik betwijfel), of over final stand of over de patch.
Ik ben BF-fan en het is mijn main-game maar ik speel nu al enkele maanden gewoon met iron-sights, gewoon omdat deftig mikken niet mogelijk is omwille van visual recoil.
Ik begrijp dat een patch getest moet worden, maar dingen als visual recoil zou men toch dagelijks kunnen patchen en updaten tot alle sights gedaan zijn? Ik snap niet dat men een game zo lang "fout" laat lopen met fixes die al weken in hun schuif liggen.
Verwijderd
Haha ja, daar geloof ik niet meer in. Dat zeiden ze al voor BF 4 uit was.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:48:
[...]
in een woord: EA. die heeft gewoon vaste release dates voor patches. vaak gekoppeld met dlc, al zouden ze dat bij bf4 vaker gaan doen.
Ik moet voor mijn job veel met mensen omgaan, mensen zijn zo dankbaar als je ze wat info geeft of goodwill toont. De hele negatieve sfeer had men toch deels onschadelijk kunnen maken met een beetje meer insight of een cadeautje a la "hier is een extra mapje op de CTE zoals Noshar/seine/jalalabad/ ...". Weinig moeite, veel winst. Nu ja het zal niet snel veranderen maar hun huidige beleid zal en kan niet blijven duren.
Tja die grote bedrijven hebben alleen oog voor de big picture, de hoeveelheid winst, aandelen etc. Dice had hand in eigen boezem moeten steken op het moment dat ze bf4 moesten uitgeven van ea. Als dat 2 maand langer in ontwikkeling zou zitten had je al 50% van alle problemen kunnen wegnemen, een beter product afgeleverd vanaf het begin en al dit soort halfslachtige lapmiddelen waarmee elke opgeloste bug 2 andere opleverde grotendeels voorkomen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:05:
[...]
Haha ja, daar geloof ik niet meer in. Dat zeiden ze al voor BF 4 uit was.
Ik moet voor mijn job veel met mensen omgaan, mensen zijn zo dankbaar als je ze wat info geeft of goodwill toont. De hele negatieve sfeer had men toch deels onschadelijk kunnen maken met een beetje meer insight of een cadeautje a la "hier is een extra mapje op de CTE zoals Noshar/seine/jalalabad/ ...". Weinig moeite, veel winst. Nu ja het zal niet snel veranderen maar hun huidige beleid zal en kan niet blijven duren.
als ze tijdens dit proces ook nog eens zorgvuldig testen dan zouden ze de balance ook vrijwel gelijk goed hebben maar ja, je weet zelf hoe 'goed' dat is gedaan....
Verwijderd
Geloof jij in die 2 maand? Volgens mij had men nog 6 maand nodig. Als je ziet hoe lang het duurt in CTE.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:18:
[...]
Tja die grote bedrijven hebben alleen oog voor de big picture, de hoeveelheid winst, aandelen etc. Dice had hand in eigen boezem moeten steken op het moment dat ze bf4 moesten uitgeven van ea. Als dat 2 maand langer in ontwikkeling zou zitten had je al 50% van alle problemen kunnen wegnemen, een beter product afgeleverd vanaf het begin en al dit soort halfslachtige lapmiddelen waarmee elke opgeloste bug 2 andere opleverde grotendeels voorkomen.
als ze tijdens dit proces ook nog eens zorgvuldig testen dan zouden ze de balance ook vrijwel gelijk goed hebben maar ja, je weet zelf hoe 'goed' dat is gedaan....
En dan nog hadden we de netcode issues gehad want zij gingen ervan uit dat hun tickrate van tien voldoende was. Big picture is inderdaad hun take on this maar in the end it's gonna bite them in the ass.
ze hebben nu een kleiner team werkend aan de patches/cte, toen was nog het hele team ermee aan het werk dus ja 2-3 maand had heel wat opgeleverd. Niet alles zou opgelost zijn om dat de engine in zijn basis niet geweldig goed werkt maar het niveau van bf3 qua netcode en alle epic fails van de 3 maand na de release had grotendeels voorkomen kunnen worden.Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:40:
[...]
Geloof jij in die 2 maand? Volgens mij had men nog 6 maand nodig. Als je ziet hoe lang het duurt in CTE.
En dan nog hadden we de netcode issues gehad want zij gingen ervan uit dat hun tickrate van tien voldoende was. Big picture is inderdaad hun take on this maar in the end it's gonna bite them in the ass.
Verschil met dice Zweden en LA is dat ze feedback vragen en dan direct testen via cte. De iteraties die ze hebben gemaakt voor rush gingen heel snel. Interne play tests hadden dat nooit zo snel en goed gekund.SouLLeSSportal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:04:
[...]
ze hebben nu een kleiner team werkend aan de patches/cte, toen was nog het hele team ermee aan het werk dus ja 2-3 maand had heel wat opgeleverd. Niet alles zou opgelost zijn om dat de engine in zijn basis niet geweldig goed werkt maar het niveau van bf3 qua netcode en alle epic fails van de 3 maand na de release had grotendeels voorkomen kunnen worden.
Dice la mannen hebben veel goede ideeën maar nemen ook goede feedback aan.
Toevallig is er vandaag weer wat informatie vrijgegeven op de CTE-nieuwspagina:Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:46:
[...]
Mja, ik hoop dat die patch er toch snel komt. Ik vind het ook ijzig kalm rond die patch.
"Today we will update the CTE to be on par with what the Fall Patch will include (pending certification goes as planned). During the time since the last update the team has been hard at work fixing critical crashbugs, performance issues and what we call blockers – all in preparation to be able to release all this to all players on all platforms with the Fall Patch (expected to be released in the end weeks of September)."
Zouden we dan bijna een jaar na dato eindelijk een goed werkende BF4 hebben?
Laatst nog even CTE gespeeld en dat speelt echt stukken beter, jammer dat de servers zo vaak leeg zijn.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
*beter werkende, echt goed werken zal het nooit gok ik. Hopelijk wordt het iig wel beter idd dat eindelijk een beetje die randomness eruit gaat.Arfman schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:51:
Zouden we dan bijna een jaar na dato eindelijk een goed werkende BF4 hebben?Laatst nog even CTE gespeeld en dat speelt echt stukken beter, jammer dat de servers zo vaak leeg zijn.
LOL! Zoals verwacht gaat de 'September' patch een bijna Oktober patch worden. Reken maar dat die patch pas op de 30ste of 31ste live gaat. Je verwacht het niet! Toch benieuwd. Vanavond maar ff CTE dan.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Iets minder mag ook wel, de 29e en 30e zijn gewoon nog september - en al vanaf het begin was het bekend dat het rond het einde van de maand zou gebeuren.DAMAGE schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:09:
LOL! Zoals verwacht gaat de 'September' patch een bijna Oktober patch worden. Reken maar dat die patch pas op de 30ste of 31ste live gaat. Je verwacht het niet! Toch benieuwd. Vanavond maar ff CTE dan.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Bij ons op TS is er af en toe discussie over het volgende: wordt het gebruik van c4/mines en een quad om hier en daar op een dak te geraken, waar er geen ladder/lift is, aanzien als glitchen?
Algemeen zou ik stellen dat een mogelijke definitie van glitchen de volgende is: mogelijkheden binnen het spel misbruiken die enkel mogelijk zijn door een bug in de software.
Dus bvb in het plafond zitten op metro is voor mij glitchen. Aangezien je daar geraakt door door het plafond te springen. Maar op een dak zitten op Propaganda vind ik dan weer wel kunnen.
Als c4/mines + quad == glitchen, dan is PonylineHD ook een glitcher in al zijn filmpjes..
Wat denken jullie? Hopelijk kunnen jullie dit scheiden van de discussie of het al dan niet nuttig/ PTFO is. Dat op een dak gaan zitten niet al te bevorderlijk is weet ik ook wel. Hoewel het leuke momenten kan opleveren als er in het andere team een aantal mensen zijn die dan hemel en aarde bewegen om jou er af te krijgen. Een beetje vendetta af en toe levert leuke momenten op.
Algemeen zou ik stellen dat een mogelijke definitie van glitchen de volgende is: mogelijkheden binnen het spel misbruiken die enkel mogelijk zijn door een bug in de software.
Dus bvb in het plafond zitten op metro is voor mij glitchen. Aangezien je daar geraakt door door het plafond te springen. Maar op een dak zitten op Propaganda vind ik dan weer wel kunnen.
Als c4/mines + quad == glitchen, dan is PonylineHD ook een glitcher in al zijn filmpjes..
Wat denken jullie? Hopelijk kunnen jullie dit scheiden van de discussie of het al dan niet nuttig/ PTFO is. Dat op een dak gaan zitten niet al te bevorderlijk is weet ik ook wel. Hoewel het leuke momenten kan opleveren als er in het andere team een aantal mensen zijn die dan hemel en aarde bewegen om jou er af te krijgen. Een beetje vendetta af en toe levert leuke momenten op.
Het is wel leuk en aardig dat het kan maar ik vind dat je daarmee dus op een niet bedoelde manier op een plek kan komen waar je niet hoort te komen, hence valt dat bij mij onder glitchen, ook al is het net niet het zelfde. Het is zwaar vervelend in maps waar je dus niets hebt om te vliegen en hetzelfde zou moeten doen om daar te komen wat vrijwel onmogelijk in een normale tijdslimiet te doen. Dit verstoort het spel te veel voor mij en vind dat reden genoeg om als dit nog een keer gebeurd in de ronde erna die server in de vuilnisbak te zetten.
Glitchen? Nee, maar het is wel een mechanic exploiten om een voertuig/speler ergens te krijgen waar deze onder normale omstandigheden niet behoort te (kunnen) komen.Invisibal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:55:
Bij ons op TS is er af en toe discussie over het volgende: wordt het gebruik van c4/mines en een quad om hier en daar op een dak te geraken, waar er geen ladder/lift is, aanzien als glitchen?
Ja dat lijkt me juist precies de definitie van glitchen die je geeft Danger. Ik vind het ook best wel leuk om te doen. Het doet me terugdenken aan al die mooie plaatsen waar je destijds kon komen in de eerste Call of Duty (en de United Offensive uitbreiding) als je creatief was met bazooka's en granaten. Ik vind wel dat wanneer het spelplezier er door bedorven wordt - denk aan iedereen kunnen doden maar zelf niet dood kunnen - er iets aan gedaan moet worden.
Heerlijk dit soort filmpjesyinx84 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:17:
De pechvogel van vandaag
http://webmup.com/QUkeI/vid.webm
[ Voor 18% gewijzigd door Anthirian op 05-09-2014 16:18 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Half, in de Source engine heb je bijvoorbeeld Bunny hopping effectief ook een glitch maar deze word door zowel de community als Valve zelf meer als een mechanic als wat anders gezienAnthirian schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:17:
Ja dat lijkt me juist precies de definitie van glitchen die je geeft Danger.
Als C4 quads/jeeps/bikes echt zo hard als glitch worden gezien hadden ze hier wel wat aan gedaan een simpele check op snelheid/hoogte is zo gemaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 05-09-2014 16:21 ]
bunny hopping vind ik zelf ook niet zo irritant. Ja ze zijn wat lastiger te raken maar lui die een beacon op het dak zetten waar je niet op kan komen vind ik veel irritanter. zelfs met mortar zijn ze lastig eraf te krijgen.D4NG3R schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:20:
[...]
Half, in de Source engine heb je bijvoorbeeld Bunny hopping effectief ook een glitch maar deze word door zowel de community als Valve zelf meer als een mechanic als wat anders gezien.
Als C4 quads/jeeps/bikes echt zo hard als glitch worden gezien hadden ze hier wel wat aan gedaan een simpele check op snelheid/hoogte is zo gemaakt.
MAVtje om de beacon te verwijderen en met 2 man ff mortaren, dan zou je het dak in kwestie wel schoon moeten hebbenSouLLeSSportal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:38:
[...]
zelfs met mortar zijn ze lastig eraf te krijgen.
Daar heb je dus UCAV's voorSouLLeSSportal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 16:38:
[...]
bunny hopping vind ik zelf ook niet zo irritant. Ja ze zijn wat lastiger te raken maar lui die een beacon op het dak zetten waar je niet op kan komen vind ik veel irritanter. zelfs met mortar zijn ze lastig eraf te krijgen.
Zelf ben ik er ook niet vies ben om de 'feature' genaamd C4 bikes te gebruiken op maps waar het eigenlijk niet bedoeld is. Al gok ik erop dat de Dragon's teeth mappen worden gepatched.
In Locker hebben ze dit gedaan met een hard plafond, maar ik ben er zeer op tegen om dit ook in de DT maps te doen. Dit betekent namelijk dat je gelijk UCAV's en MAVs de nek omdaait. Een eventuele redzone op de hoogste daken lijkt me dan een beter idee.
Verwijderd
Sinds eergister, tijdens het verloop van een potje rush, gigantische framedrops. Dit tot het punt dat het niet meer speelbaar is.
Ok? Pc opnieuw opstarten, shit, probleem blijft. Als ik bf4 opstart is er niks aan de hand. Na verloop van tijd is het niet meer speelbaar.
Gister avond de hele boel opnieuw opnieuw geïnstalleerd (incl. windows 8 ), maar het probleem blijft bestaan. Na 5 minuten gamen > framedrops > niet speelbaar. Had het gister ook in CTE.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Specs:
Ok? Pc opnieuw opstarten, shit, probleem blijft. Als ik bf4 opstart is er niks aan de hand. Na verloop van tijd is het niet meer speelbaar.
Gister avond de hele boel opnieuw opnieuw geïnstalleerd (incl. windows 8 ), maar het probleem blijft bestaan. Na 5 minuten gamen > framedrops > niet speelbaar. Had het gister ook in CTE.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Specs:
- GTX660
- i5-3470
- 8 GB ram
- 128 GB SSD (Samsung)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2014 09:11 ]
Dinsdag komt een major update op CTE. Als je hem nog niet had geïnstalleerd is nu de tijd om het te doen
.
Verwijderd
Dank! CPU Fan deed het dus niet.Leeuw070 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 09:29:
temps van je gpu/cpu nagekeken ??
http://www.techpowerup.com/realtemp/
Geluk dat alles het nog doet. Hij heeft de hele dag nacht staan downloaden / installeren.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2014 10:59 ]
Pfff... zojuist BF opgestart, ALLES gereset. De ingame-instellingen zijn weg (vertical mouse, click to zoom, etc. etc.) maar ook mijn hele load-out, zowel wapens als vehicles allemaal weg!
Blegh!!
Kan dit iets te maken hebben met die nieuwe preset-optie die ik zojuist zie?
Ik baal hier flink van.
Enig idee hoe of ik er makkelijk achter kan komen wat voor loadout ik had.. ?
Blegh!!
Kan dit iets te maken hebben met die nieuwe preset-optie die ik zojuist zie?
Ik baal hier flink van.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
reset to defaults ? of zit dat niet in het menu voor keybindings ?
Graaf in je geheugen? Als de load-outs echt zo belangrijk waren wist je nog wel wat je gebruikte.Eagle Creek schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:23:
Uhm nee... Heb geen flauw idee. En zeker niet elk klein detail zoals grip en sight..
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Hoi,
Denken jullie dat het mogelijk is om BF4 op max te draaien op 1080p met de volgende:
Pi7 4790k
Club3d R9 290
16gig ram?
Volgens een review van Tweakers is het ongeveer 60fps op 1080p in BF4 met de R9 290.
Denken jullie dat het mogelijk is om BF4 op max te draaien op 1080p met de volgende:
Pi7 4790k
Club3d R9 290
16gig ram?
Volgens een review van Tweakers is het ongeveer 60fps op 1080p in BF4 met de R9 290.
Steam ID: TheLastOttoman
Je geeft antwoord op je eigen vraag...LordMistery schreef op zondag 07 september 2014 @ 02:04:
Hoi,
Pi7 4790k
Club3d R9 290
16gig ram?
offtopic:
WTF is een Pi7 tho? Pentium i7?
WTF is een Pi7 tho? Pentium i7?
Zet maar mantle aan bij BF4 en je haalt wel meer fps. Systeem is ruim voldoende.LordMistery schreef op zondag 07 september 2014 @ 02:04:
Hoi,
Pi7 4790k
Club3d R9 290
16gig ram?
ik heb bij mantle wel vreemde issues.. soldiers die niet meer zichtbaar zijn.. wapens ook.
rare glitches volgens mijn... en af en toe een error bij switchen naar windows.
het is nog niet 100% stabiel.
Ligt toch meer het onderhoud van jouw systeem, en misschien ook wel de windows versie waar je het op draait. Mantle +win 8.1 en de laatste 6 drivers in een single gpu configuratie moet toch wel vloeiend en stabiel zijn op de hele lijn kaarten die het ondersteund.shakespeare schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:31:
ik heb bij mantle wel vreemde issues.. soldiers die niet meer zichtbaar zijn.. wapens ook.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
lol is toch niet zo moeilijk, ik denk dat je snel genoeg wel merkt wat wel en niet werkt op een bepaalde gun.Eagle Creek schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 19:37:
Uhm nee... Heb geen flauw idee. En zeker niet elk klein detail zoals grip en sight..
meestal is het toch de schuine grip voor lagere first shot recoil of de stubby voor overall betere recoil en handling en voor hipfire de normale grip.
optiek zoveel mogelijk gelijk houden zodat je er aan went, laser of licht als je dat wil gebruiken, laser is eigenlijk altijd beste optie omdat dat daadwerkelijk helpt en je hipfire verbeterd. Loop zet ik bijna altijd of suppressor op of evt de flashhider, op sommige wapens met veel recoil is een van de twee andere muzzle brakes handig.
Als je dat aanhoudt heb je iig 90% al weer in orde.
Verwijderd
Stubby heeft geen invloed op recoil of handling? Enige wat het doet is de spread increase verminderen. Handig bij bv. LMG's waar je veel full auto gaat en die daadwerkelijk hun max. spread kunnen bereiken (in tegenstelling tot veel carbines en AR's). Ergo/vertical grip zorgt er alleen maar voor dat de spread tijdens het strafen lager is.
Imo is de angled/folding grip bijna altijd de beste keuze omdat FSM moeilijk te counteren is, in tegenstelling tot spread increase (bursten) of moving spread (niet strafen).
Voor LMG's is een bipod, 4x scope en heavy barrel echter veel beter.
Imo is de angled/folding grip bijna altijd de beste keuze omdat FSM moeilijk te counteren is, in tegenstelling tot spread increase (bursten) of moving spread (niet strafen).
RAM gebruik? Ik had ooit iets soortgelijks maar ik gebruikte DirectX (want SweetFX en minder crashes). Waarschijnlijk de gevreesde memory leak. Mijn 16gb geheugen zat destijds helemaal vol waardoor veel ingame modellen verdwenenshakespeare schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:31:

LOL een 4x scopeVerwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:50:
Stubby heeft geen invloed op recoil of handling? Enige wat het doet is de spread increase verminderen. Handig bij bv. LMG's waar je veel full auto gaat en die daadwerkelijk hun max. spread kunnen bereiken (in tegenstelling tot veel carbines en AR's). Ergo/vertical grip zorgt er alleen maar voor dat de spread tijdens het strafen lager is.
Op Locker is een angled/folding grip + een flash hider/suppressor echt veel en veel beter omdat je zoveel mogelijk mobiel wil zijn en achter de linies mensen wil afschieten met je 200 kogels magazijn
Een Bipod + HB + 4x scope is heel misschien handig op de heavy lmg's omdat die echt recoil hebben en je maar 4 kogels nodig bent voor een kill.
Kijk maar is naar de loadout van http://battlelog.battlefi...x84/weapons/314467810/pc/ kijk die weet waar hij het over heeft met 24k kills itt. jij met je 400 kills.
Maar je kunt altijd hier een kijkje nemen voor alle wapen + attachments stats
http://symthic.com/bf4-stats
[ Voor 14% gewijzigd door beuker19 op 07-09-2014 22:23 ]
Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG
idd, 4x scope op een lmg
camp much? dat is zo specifiek alleen voor van die doorcampers die liggen te wachten tot er weer een paar de hoek om kijken. Als ik ook kijk naar de verdeling van de scores, is het tegenstander team ook ontzettend slecht qua spelers tov die van jou. Dat is simpel puntjes scoren en zegt niet echt veel over de setup, dat had je bij wijze van ook met een shotgun kunnen halen.
Verwijderd
MG4 heeft een FSM van 1. Waarom zou je dat willen verlagen? Suppressor was niet nodig geweest want baserape, ze wisten waar we waren. Persoonlijk weet ik niet of ik de flash hider of HB prefereer, met HB land ik meer schoten maar met flash wordt ik minder gesnipedbeuker19 schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:15:
[...]
LOL een 4x scopeDat jij 1 goed rondje hebt zegt niets over hoe het wapen werkt natuurlijk en ook nog op met de MG4 op locker hahahahahahaha.
Op Locker is een angled/folding grip + een flash hider/suppressor echt veel en veel beter omdat je zoveel mogelijk mobiel wil zijn en achter de linies mensen wil afschieten met je 200 kogels magazijn![]()
Een Bipod + HB + 4x scope is heel misschien handig op de heavy lmg's omdat die echt recoil hebben en je maar 4 kogels nodig bent voor een kill.
Kijk maar is naar de loadout van http://battlelog.battlefi...x84/weapons/314467810/pc/ kijk die weet waar hij het over heeft met 24k kills itt. jij met je 400 kills.
Maar je kunt altijd hier een kijkje nemen voor alle wapen + attachments stats
http://symthic.com/bf4-stats

En dit: http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/MrHiDe90/ zijn 2,7k kills genoeg? Over het algemeen ook iets betere stats dan de heer met 24k.
Ik noem het liever tactisch wachten.
SouLLeSSportal schreef op zondag 07 september 2014 @ 22:55:
idd, 4x scope op een lmgcamp much? dat is zo specifiek alleen voor van die doorcampers die liggen te wachten tot er weer een paar de hoek om kijken. Als ik ook kijk naar de verdeling van de scores, is het tegenstander team ook ontzettend slecht qua spelers tov die van jou. Dat is simpel puntjes scoren en zegt niet echt veel over de setup, dat had je bij wijze van ook met een shotgun kunnen halen.
In welk opzicht zijn zijn stats beter dan ? als je geen voertuigen meetelt want dat is gewoon een heel andere categorie.Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 23:19:
[...]
MG4 heeft een FSM van 1. Waarom zou je dat willen verlagen? Suppressor was niet nodig geweest want baserape, ze wisten waar we waren. Persoonlijk weet ik niet of ik de flash hider of HB prefereer, met HB land ik meer schoten maar met flash wordt ik minder gesniped.
En dit: http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/MrHiDe90/ zijn 2,7k kills genoeg? Over het algemeen ook iets betere stats dan de heer met 24k.
Dan zie ik zie alleen iemand die alleen een LMG gebruikt op waarschijnlijk locker
Want Yinx maar ook bijv. Xfactor die op meer maps met een LMG dan alleen locker spelen prefereren allemaal een x1 scope en ook trouwens een flash hider zelfs die heer die jij linkte
Ik durf eigenlijk wel te beweren dat elke goede infanterie spelers normaal met een reddot speelt op misschien die ene pot op locker na want in de huidige staat van BF4 ben je zelfs enorm in het nadeel met een 4x scope als je normaal schiet en niet camp met een bipod.
Noem het wat je wil, veranderd er niets aan. Maar goed iemand die in een platoon zit die casual farmers association heet, zegt me daar wel genoeg over...Verwijderd schreef op zondag 07 september 2014 @ 21:50:
[...]
RAM gebruik? Ik had ooit iets soortgelijks maar ik gebruikte DirectX (want SweetFX en minder crashes). Waarschijnlijk de gevreesde memory leak. Mijn 16gb geheugen zat destijds helemaal vol waardoor veel ingame modellen verdwenen
Ik irriteer mij de laatste tijd mateloos aan die gasten van CFA op battlelog.SouLLeSSportal schreef op maandag 08 september 2014 @ 02:21:
[...]
Noem het wat je wil, veranderd er niets aan. Maar goed iemand die in een platoon zit die casual farmers association heet, zegt me daar wel genoeg over...
Dingen zoals spawn campen of baserapen zijn not done in battlefield, zij zijn
er trots op om zo te spelen met hun groep en maken topics daar over aan
op battlelog.
ff tussendoor een must-see voor mensen die van Dragon's Teeth map Propaganda houden (Noord-Korea).
http://www.fotovideo.nu/pyongyang-hyperlapse/
http://www.fotovideo.nu/pyongyang-hyperlapse/
^^ Goed om te zien dat DICE de boel nog steeds niet onder controle heeft. Ik wacht wel weer een maand of twee. Kom ik dan wel terug. Nu ik er zo over nadenk had BF3/4 best 4 jaar in beta gemogen. Dan had het de meest geanticipeerde game van de afgelopen 10 jaar kunnen worden. Want de lol is er nu wel van af.
Ontopic, valt me tegen dat er zo weinig mensen defuse spelen op battelog. Dat is zo'n beetje de enige game modus die nog enigzins een beetje druk bij de speler neer legt.
Ontopic, valt me tegen dat er zo weinig mensen defuse spelen op battelog. Dat is zo'n beetje de enige game modus die nog enigzins een beetje druk bij de speler neer legt.
Logisch want iedereen wacht nu op de grote september patch die eigenlijk al BF4 2.0 word genoemd omdat de veranderingen best heel groot zijn.loewie1984 schreef op maandag 08 september 2014 @ 12:19:
^^ Goed om te zien dat DICE de boel nog steeds niet onder controle heeft. Ik wacht wel weer een maand of twee. Kom ik dan wel terug. Nu ik er zo over nadenk had BF3/4 best 4 jaar in beta gemogen. Dan had het de meest geanticipeerde game van de afgelopen 10 jaar kunnen worden. Want de lol is er nu wel van af.
Verder is BF4 nog steeds wel leuk als gewone public shooter want een pro sport game word het niet meer maar zeker nu BFH ook nog is uitgesteld denk ik dat veel gamers deze winter BF4 wel weer gaan spelen en het leuk vinden.
Dat soort zielige spelers zie je helaas te veel, zorgen voor dat servers compleet kapot gespeeld worden en leeglopen, wauw wat een lol...NLsandman schreef op maandag 08 september 2014 @ 07:43:
[...]
Ik irriteer mij de laatste tijd mateloos aan die gasten van CFA op battlelog.
op battlelog.
Het gekke is dat die servers dus niet leeglopen. Ik joinde laatst bij toeval de server waar Veldslag/PotatoPotamus op zat te 'farmen', ik was z'n repair guy (ik probeer die UMP-9 te unlocken, heb je 50 repair tool ribbons voor nodig).SouLLeSSportal schreef op maandag 08 september 2014 @ 17:29:
[...]
Dat soort zielige spelers zie je helaas te veel, zorgen voor dat servers compleet kapot gespeeld worden en leeglopen, wauw wat een lol...
Hij ging 81-1 (die ene death was door een RPG, mislukte roadkill
Hetzelfde met een potje lockers 64 man; we werden gebaseraped (niet door CFA) maar maar 5 mensen zeiden !votenuke ... Alsof gebaseraped worden leuk is.
Een admin had 't trouwens ook al 3 keer op het scherm gezet, dus iemand die de chat niet leest wist ook wel dat !votenuke beschikbaar was.
edit: op 't laatst sprong er een noob uit z'n chopper toen ie nog 20% had, die heb ik toen gestolen. En twee minuten in gevlogen, daarna was 't potje al voorbij.
[ Voor 6% gewijzigd door Brogala op 08-09-2014 19:35 ]
Verwijderd
Baddie tearsNLsandman schreef op maandag 08 september 2014 @ 07:43:
[...]
Ik irriteer mij de laatste tijd mateloos aan die gasten van CFA op battlelog.
op battlelog.
Had eigenlijk best 100 kills kunnen halen maar ik moest weer wennen aan de miniguns ivm met een PCW die avondBrogala schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:33:
[...]
Het gekke is dat die servers dus niet leeglopen. Ik joinde laatst bij toeval de server waar Veldslag/PotatoPotamus op zat te 'farmen', ik was z'n repair guy (ik probeer die UMP-9 te unlocken, heb je 50 repair tool ribbons voor nodig).
Hij ging 81-1 (die ene death was door een RPG, mislukte roadkill). De server bleef constant ongeveer 64 spelers hebben. Misschien gaan er mensen weg en komen er dan weer nieuwe, maar er waren niet steeds minder spelers.
Hetzelfde met een potje lockers 64 man; we werden gebaseraped (niet door CFA) maar maar 5 mensen zeiden !votenuke ... Alsof gebaseraped worden leuk is.
Een admin had 't trouwens ook al 3 keer op het scherm gezet, dus iemand die de chat niet leest wist ook wel dat !votenuke beschikbaar was.
edit: op 't laatst sprong er een noob uit z'n chopper toen ie nog 20% had, die heb ik toen gestolen. En twee minuten in gevlogen, daarna was 't potje al voorbij.
Was btw een official server wat een constante toevoer verse casuals die via "play now" joinen belooft.

Eens in de 2 weken heb ik een Battlefield avond met een goede vriend. Hij speelt op mijn oude systeem (C2D E8400 @ 3.6 GHz met AMD 5870) terwijl ik op mijn eigen systeem speel (i5 2500K @ 4GHz met AMD 7970). Er zit natuurlijk nogal wat performanceverschil tussen deze 2 systemen maar dat mag de pret niet drukken. Hij is een goede tankdriver en samen spelen we goed samen. Op infantrymaps gaat hij met de MAV spotten en daardoor kan ik soms wel een K/D van 4:1 halen.
Gisteravond was weer zo'n BF avond. Snel even koffie gedronken en hop, naar boven, naar de computerkamer. Systemen opgestart en een server gejoined. Vanaf het begin liep zijn systeem niet lekker, BF4 hing regelmatig een paar seconden. Hou in het achterhoofd dat dit systeem slechts 1 x per 2 weken wordt gebruikt, en er sinds die tijd dus ook niks veranderd is aan drivers/updates van mijn kant.
Na ongeveer 25 minuten kregen we allebei enorme lag en werden we uit de server gegooid (crash van de server). Balen, jammer van de boost die we opgebruikt hadden maar kan gebeuren. Andere server gejoined en weer enorme hakkeligheid op zijn systeem. Systeem gereboot, hielp niets. Toch maar doorgespeeld want het was al 21:00 en aangezien we allebei jonge vaders zijn kunnen we niet tot diep in de nacht doorgamen.
Zijn systeem begon weer te hangen en als gevolg hiervan (?) werd hij gekicked uit de server. Opnieuw joinen resulteerde meteen weer in een kick. Andere server idem dito. Uiteindelijk na een reboot, restart van de router (je moet toch wat) een andere server gejoined om daar na 10 minuten ook uitgegooid te worden omdat de server blijkbaar crashte.
Toen was het 21:50 en hebben we het maar opgegeven. Ik denk dat we vanaf nu maar CS;GO gaan spelen, dat spel draait tenminste op iets oudere hardware en loopt niet constant vast aan zowel client- als serverkant. Fantastisch dat het spel bijna een jaar na release op sommige avonden nog steeds niet speelbaar is.
Ik weet dat jullie hier niks mee kunnen maar wilde het even van me afschrijven. Dat leek me goedkoper dan mijn dure toetsenbord door de monitor te gooien, wat ik gisteravond nog wel even heb overwogen.
Dat had ik gisteravond ook. Er kon geen verbinding worden gemaakt met servers.Arfman schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:28:
Zijn systeem begon weer te hangen en als gevolg hiervan (?) werd hij gekicked uit de server. Opnieuw joinen resulteerde meteen weer in een kick. Andere server idem dito. Uiteindelijk na een reboot, restart van de router (je moet toch wat) een andere server gejoined om daar na 10 minuten ook uitgegooid te worden omdat de server blijkbaar crashte.
Iets in de trend van "Could not connect to server/Battlelog/EA".
Notabene keek ik gisteren in dit forum of er meer mensen erlast van hadden.
Maar ik heb vrijwel de zelfde handelingen gedaan

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Had er ook last van gister avond, lukte soms om in een server te komen maar meestal kwam ik niet verder dan een zwart loading screen wat na verloop van tijd een EA time-out gaf .
Vandaag een nieuwe CTE patch. Er zou 'something pretty awesome' vrijgegeven worden. Momenteel is er een Final Stand server in de CTE server browser te zien met een 'unknown' map. Dit zou wellicht de verrassing kunnen zijn. In de installatiemap vind ik ook vier nieuwe mapnamen terug: XP4_Artic, XP4_SubBase, XP4_Titan en XP4_WalkerFactory.
Geweldig. Wanneer gaan die CTE patches eindelijk naar productie dan? Want CTE speelt vele malen soepeler dan gewoon BF4 op het moment.
Lang niet voor iedereen dus er moet een goede balans worden gevonden.Arfman schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:08:
Geweldig. Wanneer gaan die CTE patches eindelijk naar productie dan? Want CTE speelt vele malen soepeler dan gewoon BF4 op het moment.
Men moet met veel dingen rekening houden, voornamelijk de trage en instabiele internetsnelheid van sommige users, vandaar dat die nieuwe netwerkmodus toen ook off/low/med/high had.
* D4NG3R wou dat iedereen gewoon lekker 10Mb+ had, hoeven ze daar ook nauwelijks rekening meer mee te houden.
Titan en Walkers (walkers: YouTube: Battle Field 2142 Walker) ? Dat zijn dan mappen in de BF2142 stijl! Artic = waar BF2142 Northern Strike plaatsvond.Bee.nl schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:05:
Vandaag een nieuwe CTE patch. Er zou 'something pretty awesome' vrijgegeven worden. Momenteel is er een Final Stand server in de CTE server browser te zien met een 'unknown' map. Dit zou wellicht de verrassing kunnen zijn. In de installatiemap vind ik ook vier nieuwe mapnamen terug: XP4_Artic, XP4_SubBase, XP4_Titan en XP4_WalkerFactory.
[ Voor 4% gewijzigd door Stewie! op 09-09-2014 11:31 ]
Ongeacht wat de maps zijn, ben ik veel eerder benieuwd naar de verbeteringen, voornamelijk voor rush ook want dat hoop ik dat dit echt verbeterd wordt. goede rushpotjes zijn over het algemeen de leukste die ik in bc2 en bf3 speelde.
Als inf ben jij ook maar een casual,lolVerwijderd schreef op maandag 08 september 2014 @ 21:46:
[...]
Baddie tears
[...]
Had eigenlijk best 100 kills kunnen halen maar ik moest weer wennen aan de miniguns ivm met een PCW die avond
Was btw een official server wat een constante toevoer verse casuals die via "play now" joinen belooft.
Baddies need whoring to score
Ik irriteer me aan de memory leaks (6gb loopt zomaar vol zelfs op x86), maar voor de rest is het een goed spel. Ik hou vooral van de Recon class.
De scout is nog steeds belachelijk op als je een enigszins capabele pilot met 2 reppers hebt die ook nog lockon rockets voor laser painted targets hebt. ze schieten je tank eerder af dan je hen kan raken als ze op hoogte blijven. de damage die je doet met hmg of lmg reppen ze sneller dan je er af schiet. Gewoon die onzin van in de lucht repairen/in de boot repairen eruit gooien en hop je hebt al een stuk betere balance met die dingen. Attack boats zijn ook behoorlijk op als je een volle bak hebt, blijft bewegen en een beetje kan richten met tv's.
dan heb je nog de laserbeams of death van de transport, die doen ook ontiegelijk veel damage aan vliegend grut, te veel imho, attack choppers maai je met een burst af, die denk ik 2,5-3 sec lang achter elkaar kan?
In die badkuipen van attack choppers kan je nooit op tijd wegkomen en er is geen counter voor een lawine van die minigun kogels, of optie te reppen in de lucht zoals een andere transport of scout. Het is prima dat ze proberen die te balancen tov de andere miniguns van boten maar dit is over de top heen gegaan vind ik.
dan heb je nog de laserbeams of death van de transport, die doen ook ontiegelijk veel damage aan vliegend grut, te veel imho, attack choppers maai je met een burst af, die denk ik 2,5-3 sec lang achter elkaar kan?
In die badkuipen van attack choppers kan je nooit op tijd wegkomen en er is geen counter voor een lawine van die minigun kogels, of optie te reppen in de lucht zoals een andere transport of scout. Het is prima dat ze proberen die te balancen tov de andere miniguns van boten maar dit is over de top heen gegaan vind ik.
[ Voor 3% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-09-2014 15:14 ]
^^ memory leak had ik ook nog steeds. Lijkt sowieso voor te komen met mensen met een AMD kaart. Gisteravond eerst mijn VGA drivers bijgewerkt vanuit de device manager > search online for updates.
Sindsdien niet meer gehad, (potje van 1,5 uur gespeeld) Draai bf4 en bf4_x86.exe wel nog in W7 compatibiliteits mode.
Maar de lag blijft, de soundbug ook (thans eerste paar seconden van een level joinen hoor je het omgevingsgeluid niet)
Dus ja, benieuwd of die sept.okt. patch nog wat gaat oplossen.
Sindsdien niet meer gehad, (potje van 1,5 uur gespeeld) Draai bf4 en bf4_x86.exe wel nog in W7 compatibiliteits mode.
Maar de lag blijft, de soundbug ook (thans eerste paar seconden van een level joinen hoor je het omgevingsgeluid niet)
Dus ja, benieuwd of die sept.okt. patch nog wat gaat oplossen.
De mapnamen zijn nu te zien bij de Final Stand CTE server: Operation Whiteout, Hammerhead, Giants of Karelia en Hangar 21. Helaas nog password protected. Er zitten alleen wat Dice-leden in.

3 van de 4 snowmaps
de laatste kan ik niet zo goed zien, maar lijkt me zelfde sfeertje? zijn er niet grotere pics te vinden?
Edit: er is ook een herfst bos/berglandschap map bij, dat zal de laatste zijn, die lijkt me epic als het als het ong hetzelfde is opgezet als bv de bc2 maps harvest of heavy metal
epic chopper battles ftw!
Edit: er is ook een herfst bos/berglandschap map bij, dat zal de laatste zijn, die lijkt me epic als het als het ong hetzelfde is opgezet als bv de bc2 maps harvest of heavy metal
[ Voor 45% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-09-2014 19:28 ]
Nee, volgens mij niet. In-game heb ik al 2 nieuwe items ondekt: de TDD (auto-spot attachment) en een ds-3 (creëert een fake spot op de minimap)
Ik snap alleen niet zo goed waarom DICE die server dan wel zichtbaar voor iedereen maken, terwijl het een wachtwoord heeft?
De maps lijken een beetje op Propaganda, dat is een van mijn favoriete maps tot nu toe.
De maps lijken een beetje op Propaganda, dat is een van mijn favoriete maps tot nu toe.
[ Voor 8% gewijzigd door Brogala op 09-09-2014 17:13 ]
enige wat ze waarschijnlijk hetzelfde hebben is de sneeuwtheme, voor de rest lijkt het mij veel meer als alborz mountains dan propagandaBrogala schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:13:
Ik snap alleen niet zo goed waarom DICE die server dan wel zichtbaar voor iedereen maken, terwijl het een wachtwoord heeft?
Maar goed dat is net zo harde speculatie uiteraard, wellicht is dat alleen beetje achtergrond bergen ipv echt berggebied. Vind die sneeuw maps altijd wel vet.
[ Voor 14% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-09-2014 17:23 ]
De officiele Final Stand reveal:SouLLeSSportal schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:48:
3 van de 4 snowmapsde laatste kan ik niet zo goed zien, maar lijkt me zelfde sfeertje? zijn er niet grotere pics te vinden?
YouTube: Battlefield 4: Final Stand Official Reveal
en een bericht op het CTE platform: (http://cte.battlelog.com/...n-whiteout-now-available/)
Final Stand Pre-Release: Operation Whiteout now available! t1gge 5 minutes ago 18 INTRO This week we will be making our Final Stand maps available on the CTE for you to play in a pre-release state! This is something we are very happy to be able to do in light of how well the CTE has been performing as both a platform for feedback and continous development. We are doing this way earlier than ever before, just so we can get feedback from you – the active players. WHAT ARE WE TESTING? Today (September 9th) the first map of the Final Stand week will be available for play in the EU and US servers. Both server slots and time availability will be limited this time around – so not everyone will be able to play all levels. First map out is Operation Whiteout, featuring several new vehicles and weapon pickups unique to the Final Stand pack. More about Final Stand – see the Official blog post announcement. For more information about the maps – see our short intro video here: Open Final Stand Pre-release trailer FEEDBACK As we are doing this very early – expect issues and small glitches in the Final Stand levels, please report anything you find, preferrably using images or videos. We are looking for feedback in these specific areas: General Map Feedback Game mode feedback Vehicle load outs, control, handling and HUD Physical cloud layer feedback New gadget and attachment feedback Bugs and Issues We have opened a new forum for this mini-iniative this week – please post your feedback in the appropriate place under this forum: Open Final Stand Pre-Release forum |
[ Voor 70% gewijzigd door Kasper op 09-09-2014 18:28 ]
Als ik de Final Stand trailer bekijk lijken de mappen me niet echt infantry-vriendelijk; vooral vehicle georiënteerd.
[edit]
En de eerste Final Stand public is up
[edit]
En de eerste Final Stand public is up
[ Voor 18% gewijzigd door Bee.nl op 09-09-2014 18:38 ]
Die sneeuwscooters zijn lachen
Damn die dingen zijn snel. De stationary SC-42 is net een railgun; nogal overpowered. Verder nog een HT-95 tegengekomen, een soort hover tank. Net eventjes in mogen rijden, maar dat werkt dus helemaal anders dan je gewend bent. Je moet met je muis sturen en de loop kan niet horizontaal roteren.
[ Voor 34% gewijzigd door Bee.nl op 09-09-2014 19:22 ]
wat meer early gameplay van lvlcap. je kan het nu ook cte spelen.

volgens mij is dit zo'n caseless 1 million rounds per minute electronische gun.
als je planetside 2 gespeeld hebt als Vanu met de heavy hover tank, de magrider, ben je in principe praktisch al opgeleid hiermee te spelenBee.nl schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 19:07:
Die sneeuwscooters zijn lachenDamn die dingen zijn snel. De stationary SC-42 is net een railgun; nogal overpowered. Verder nog een HT-95 tegengekomen, een soort hover tank. Net eventjes in mogen rijden, maar dat werkt dus helemaal anders dan je gewend bent. Je moet met je muis sturen en de loop kan niet roteren.
Maps:
sneeuw map openlandschap: operation whiteout (kan je nu spelen)
alborz mountain achtig iets met meer etc: hammerhead
bosmap: giants of karela
grote walker hangar in een bergmap: hangar 21
[ Voor 107% gewijzigd door SouLLeSSportal op 09-09-2014 19:35 ]
Verwijderd
Alle queues van de EU servers zijn vol
Rank cap is ook verhoogd naar 140 zo te zien.
EDIT: kom ik eindelijk in een server, crasht deze bij de laatste ticket

Rank cap is ook verhoogd naar 140 zo te zien.
EDIT: kom ik eindelijk in een server, crasht deze bij de laatste ticket

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2014 19:40 ]
Let op:
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.
Dit topic is voor Battlefield 4 zelf en niet voor hardware gerelateerde zaken. Hiervoor kunnen er benchmarks bekeken worden op het internet.
Wat willen we NIET zien:
- Klachten (crashes, hacks, x is overpowered, e.d.)
- Problemen/Crashes deze horen in:
* Voor de PC: [PC] Algemene Battlefield 4 Problemen topic
* Voor de Console: [Console] Algemeen Battlefield 4 problemen topic.
- Hardware
Zulke reacties worden als offtopic en ongewenst beschouwd, inclusief consequenties.
Kom je dergelijke posts tegen? Maak dan een Topic Report en negeer.