Maar hij zweert bij Bel-Ray? Hij gooit er toch geen actionolie in? Als er echt geen verschil in zat had hij actionolie erin gegoten.Flagg schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:01:
[...]
Dat is dus niet zo, actionolie ed is geen afgekeurde beroerde olie oid, misschien minder additieven en dopes erin dus verouderd wellicht iets sneller, maar zal marginaal zijn. Je laat je bang maken.
Minder verbruik heeft al helemaal niks te maken met het merk olie, de viscositeit is het enige wat invloed heeft hierop, dus als je veel olie verbruikt kan je een iets dikkere olie pakken 10W40 ipv 5W30 bijvoorbeeld en dan kan je iets minder olie gaan verbruiken.
Tot nu toe strooi je enkel met wat loze kreten die driftig herhaald worden op internet maar is gebaseerd op niks.
http://www.motor-forum.nl...lie-voor-Deauville-4.html
Hier heb je een triboloog rondlopen (rsv31) als je wat waarheden ipv bangmakerij over olie wil lezen zoek zijn posts eens op en baseer daarna je oliekeuze op feiten ipv onzin.
Maargoed, heb ondertussen redelijk wat ervaring opgedaan met een auto welke nogal gevoelig is voor olie (mx5) en verschillen. De eerste eigenaar had el cheapo olie erin geflikkerd, heb er zelf Kroon in gegooid en daar liep hij toch iets beter op. Minder HAL-tikken ook, merkbaar. Alleen denk ik dat ik hem naderhand in Belgie ergens heb gesloopt
Zelfde geldt voor mijn diesel. Die liep eerst 1 op 5000, nu na 7000km nog niet eens een halve liter. Noem het onzin maar dit zijn gewoon praktijkverslagen.
En als je bewijs wilt dat er verschillen zitten tussen olie - en geen kleintjes ook - hier een slijtage-test:
http://www.hardemanmotorsport.nl/vergelijkend_onderzoek.pdf
Nee hoor, alleen als je je er een beetje in verdiept en normale hoeveelheden kilometers maakt (dus niet wisselt omdat tijd maar omdat kilometers) je dus niet wilt dat het spul na 3000km al zijn werking van de additieven kwijt is.NoFearCreations schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:35:
Als de olie van de Action/Lidl/Aldi daadwerkelijk "slecht" zou zijn, zou het in Nederland helemaal niet verkocht mogen worden. Voor de gemiddelde auto is het prima olie.
Snap dat je in een "High Performance" motor wel speciale olie gooit.
NoxiuZ klinkt als iemand die zich vreselijk bang heeft laten maken bij een dealer of automaterialen zaak die hem graag dure olie wilden aansmeren.
In mijn 12+ jaar en 35+ auto's heb ik altijd goedkope olie gebruikt, altijd zonder problemen.
En 'slecht' heb ik nooit genoemd, gewoon mindere kwaliteit. Maar er zit wel degelijk een verschil in tot wat sommigen beweren hier. En ik betaal ook echt niet graag veel voor mijn olie hoor. Online shoppen zal denk een eurootje duurder zijn voor topspul ipv gare zooi van de action.
[ Voor 24% gewijzigd door Nox op 17-06-2015 00:52 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

:strip_exif()/f/image/igXzWkSgdhJkoHUWEAS2cNBt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6Mpv8oMe9F15L91vh4bHoTn6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lzyzyEiY56hhLZxTCd84lJqu.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r01xafZgDeFzt1MXjC4CgPbd.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/VBowvGtCJw38Ge7OkQAtbiCP.jpg?f=user_large)